האלטרנטיבה של גולדהאר

הבעלים של מכבי צריך לשים את הכסף במקום אחר

ספק אם יש בליגת העל קבוצה עם תקציב נמוך יותר מזה של מאריבור (כ-2.5-3 מיליון אירו). מאות שחקנים מהמדינות שהרכיבו את יוגולסביה משחקים באירופה- כמעט כולם נחשבים לאיכותיים יותר משחקני מאריבור וגם משתכרים יותר מהם. באלופה הסלובנית משחק שחקן נבחרת סלובניה בודד (ואפשר לחשוב איזו נבחרת היא סלובניה) וגם הוא אתמול בקושי שיחק מול מכבי. מאריבור באמת מורכבת משחקנים ברמה הרביעית-חמישית ביבשת. ועדיין היא העפילה בצדק מול מכבי, שנזקקה לשני שערים נוספים-לא אחד- כדי להעפיל.

אולי אם הגומלין היה משוחק בבלומפילד מכבי הייתה מעפילה אך זה עדיין לא משנה את העובדה שמכבי לא כבשה והפסידה במשחק בסלובניה, ושהיא ספגה שני שערים במשחק בקפריסין שבו בכל זאת נהנתה מיתרון ביתי מסוים. אני סבור שבעשרה משחקים מול מאריבור, מכבי תנצח יותר מיריבתה, אבל זו לא חוכמה גדולה- בהתחשב בפערי התקציב העצומים- מכבי, על פי פרסומים, מתקצבת קבוצה בכ-20 מיליון אירו.

ואף על פי כן, מאריבור נרתאה אמש טוב ממכבי לפרקי זמן ממושכים. הקבוצה הזו, שסיכוייה להעפיל לשלב הבתים בצ'מפיונס לא גדול, וגם אם יהיה נס מסוים והיא תעפיל- היא צפויה להיות מובסת במרבית משחקיה בצ'מפיונס- הצליחה להניע כדור די בקלות מול מכבי, ליצור די הרבה מצבים, ואפילו לעבור את שחקני אלופת ישראל לפחות עשר פעמים, בקלות כזו, כמו בשכונה. זה לא שהסלובנים אשפים טכניים, אלא ששחקני מכבי, מספר משמעותי מהם, פשוט רכים מדי והם גם לא שחקנים הגנתיים טובים מדי. לישראל זה כנראה מספיק, אבל מול יריבה אירופית-גם מהרבה הנמוכה יחסית- זה נראה אחרת, לא טוב.

מנגד, מכבי המשיכה כמנהגה בשנתיים האחרונות- והציגה כדורגל התקפי. היא לא יצרה מספיק מצבים, אולי עדות ליכולת מוגבלת, אבל הגישה הייתה חיובית/התקפית. הגישה הזו, בנוסף לכישורים הנעלים על פני יתר הקבוצות בארץ, מסמנות את מכבי כפייבוריטית לזכייה שלישית ברציפות. אבל מנגד אפשר לשאול: מה כל זה שווה אם בסוף מפסידים לקבוצה של 2.5 מיליון אירו במוקדמות הצ'מפיונס?

*

לפני המשחק ניסיתי לנתח את המצב הנוכחי של מכבי, ושל מיץ' גולדהאר ביחס למכבי. העובדה שגולדהאר בכלל לא היה אתמול בקפריסין- גם מצטרפת לאבחנה שלי- שבהחלט קיים סיכוי שגולדהאר יהיה פחות מושקע מכבי בעתיד. עד היום הבעלים הקנדי הוכיח כי הוא אדם יציב שכוונותיו רציניות. ועדיין, המצב כאן משתנה, ולא לטובה (פירוט בטור), וגם- העובדה שחברו הטוב והאיש מס' 1 במערכת ביום יום, ג'ק אנגלידיס, עזב גם אינה מבשרת טובות.

גולדהאר, לדעתי, צריך לבחון מחדש את ההשקעה שלו במכבי (ואין מדובר רק בכסף). גולדהאר צריך לשאול את עצמו לאן כל העסק הזה הולך. הוא כבר הוכיח שבארץ הוא מסוגל לזכות באליפות תוך הפגנת מקצועיות שאינה קיימת כאן. מנגד, הדבר הזה עולה לו המון כסף (לדעתי הוא שם מהכיס לפחות 15 מיליון דולר בשנה- הרבה מאוד כסף, גם לעשיר גדול כמו גולדהאר). אבל הכסף אינו העניין העיקרי כאן. גולדהאר צריך לשאול את עצמו מה האופק של מכבי. לקבוצה הזו אין אצטדיון מניב; ואין לה מספיק שחקנים טובים מתוצרת עצמית- ואפילו לא מתוצרת ישראלית. לכן על גולדהאר בעתיד הנראה לעין לשלם המון כסף כדי לחמש את הקבוצה מקצועית- והדבר הלא טוב כאן זה שגם עם הרבה מאוד כסף, מכבי עדיין לא יכולה להבטיח לעצמה שהיא אכן מתחמשת בשחקנים מספיק טובים (שוב- פירוט בטור).

גם מבחינה ערכית-תדמיתית, לדעתי גולדהאר לא רואה ערך רב מההשקעה שלו במכבי. התקרית של האוהדים עם מהרן ראדי (שלא מתרחשת בפעם הראשונה) היא מבישה, והיא יכולה לעשות לגולדהאר בושות גם בעולם. חוץ מזה, גם כשמכבי זוכה כאן באליפויות- גולדהאר אמנם זוכה לעיתונות/תדמית חיובית, אבל הוא לא ממש נתפס כמי שעושה דבר באמת משמעותי- מעבר לניהול נכון יחסית, גם אם מאוד יקר, של קבוצת כדורגל.

לכן אם אני גולדהאר אני שואל את עצמי האם הכסף וההשקעה שלי (שכרוכה בהרבה מעבר לכסף) יכולה להניב דיווידנד טוב יותר.

לדעתי על גולדהאר להשקיע הרבה פחות בקבוצה הבוגרת, והרבה יותר בבבניית אקדמיה של מצוינות שתנסה להביא כשרונות צעירים מכל רחבי ישראל. ספק אם ישראל מדינה גדולה מדי כדי שיהיו בה מועדונים רבים שמגדלים כשרונות משמעותיים. מכבי יכולה וצריכה להפוך ל-אקדמיה בישראל. בשל כך על גולדהאר להשקיע סכום משמעותי בבניית אקדמיה כזאת. אם הוא ישקיע עשרה מיליון דולר פחות בשנה בקבוצה הבוגרת, הכסף הזה בהחלט יכול להספיק.

אם גולדהאר אכן יבנה אקדמיה בסטנדרט אירופי אז הוא יוכל לגדל הרבה יותר כשרונות- שגם ישפרו מאוד את מכבי ויאפשרו לו לחסוך כסף רב על רכש ומשכורות, וגם יאפשרו לבעלים למכור את המיטב שבמיטב לחו"ל בעבור כסף רב- שגם יעזור לתפעל את הקבוצה הבוגרת ואת האקדמיה.

באקדמיה החדשה של גולדהאר ומכבי יכול הבעלים לשים דגש לא רק על גידול כדורגלנים טכנים ואתלטים אלא גם על חינוך ודו קיום. אין ספק כי ילדים רבים באקדמיה החדשה הזאת של מכבי יצטרכו לבוא מהמגזר הערבי, שבשנים האחרונות אולי מגדל יותר כשרונות באופן יחסי מהמגזר היהודי (בגלל סיבות רבות- כדורגל ברחובות, מוסר עבודה, כבוד לאנשי מקצוע וכו').

האקדמיה של מכבי יכולה גם להוות מודל חינוך, שבוודאי ישפר את תדמית הבעלים בארץ ובעולם, וזאת בנוסף לכר גידול הרבה יותר טוב לכדורגלנים.

לסיכום, לדעתי הכסף של גולדהאר צריך ללכת לילדים.

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

 

 

באסה
מכבי מעדה – מה הלאה.

47 Comments

שרון 6 באוגוסט 2014

גולדהאר כבר משקיע סכום נכבד במחלקת הנוער של מכבי ומכבי כבר ראתה ממנה רווחים {מאיוקה , קונטה , אלטמן , ושנה שעברה גלזר גם היה מועמד לעבור לפרנקפורט אבל זה לא הסתדר בגלל הצבא}.
תזכור גם שגידול כישרונות לוקח זמן ורואים כבר ניצנים של שחקנים שמתאימים לבוגרת {מיכה , גלזר , ויש כמה בהשאלות שג'ורדי בונה עליהם כמו רוסלן ברסקי , בן בן יאיר וריף פרץ}.
ובקשר לאצטדיון , כבר נאמר לא מעט פעמים שמכבי בכלל וגולדהאר בפרט מנסים לארגן , לתכנן ולהוציא לפועל בנייה של אצטדיון אך גם זה לוקח זמן.
ממה שקראתי באינטרנט {כשאני מתכוון קראתי , אני מתכוון למדורי הספורט של כלכליסט וגלובס} שאצטדיון זה רק חלק מתכנית כללית של גולדהאר להפוך את מכבי לרווחית.

קרקו 6 באוגוסט 2014

פוסט מדויק וטוב.

כסיפוביץ 6 באוגוסט 2014

פוסט מצוין
ולא רק בגלל העובדה שאני מסכים עם נקודות מאוד חשובות בפוסט.
השורה התחתונה אומרת הכל בסופו של דבר.

לא זוכר איפה קראתי שגם ההשקעה במחלקות הצעירות לא מתקרבת לרמה באירופה. אני בטוח שגולדהאר שופך שם כסף אבל באמת כמה מליונים יכולים ללכת לחינוך במקום לשחקנים שבסוף רושמים רק עוד אליפות בארץ ומחטיאים את המטרה האמיתית שהיא לקדם את המועדון באירופה.

זה אומר ייצוא נכון של שחקנים עוד 3 שנים והעמדת שלד שתוך 4 שנים בארץ ירוץ מצוין גם באירופה בחיזוק נכון של כמה סטארים.

בפועל יש המון סטארים אך התצוגות ממש רחוקות מגודל ההשקעה.
ואין תירוצים בתחום הזה.

פיספסת- הפסדת המון כסף.

מכביסט טירון 6 באוגוסט 2014

רק עוד אליפות בארץ? רק??? אתה רציני? קח כל אוהד מכבי ותשאל אותו אם הוא מעדיף הדחה מאירופה כבר עכשיו אבל זכייה באליפות, או להגיע לאלופות ולסיים מקום שני. אין לי ספק קל שבקלים מה תהיה התשובה. אנחנו מדברים על קבוצה שעד לפני שנתיים הייתה במצב מחורבן באופן לא יאמן, ועכשיו פתאום לקחת אליפות זה כבר מובן מאליו? אני פשוט לא מצליח להבין את זה. אירופה זה נחמד והכל, אבל לא קרוב להשתוות לאליפות.
ולבורוביץ', קודם כל המספר 15 מליון דולר בשנה הוא מופרך, כבר הבאתי פה באתר כתבה מ"הארץ" שלפיה גולדהאר משקיע 30 מליון שקל (9 מליון דולר), ושאר ה70 מליון באים מהכנסות. מה שמביא אותי לפקפק בכך שהתקציב של מאריבור הוא 2.5 מליון יורו.
האבחנה לגבי זה שגולדהאר לא הגיע לקפריסין לא מובנת לי, בשנים קודמות הוא הגיע לכל משחק? בדרך כלל הוא מגיע למספר בודד של משחקים, למה שיגיע דווקא למשחק בחור הנידח הזה ולא לאחד בבלומפילד? בכל מקרה, גולדהאר בהחלט מתכוון להקטין את ההשקעה שלו במכבי. הוא הודיע שהמטרה שלו היא שמכבי תתנהל כעסק רווחי ועצמאי שלא תהיה תלויה בבעלים.
גולדהאר משקיע בנוער הרבה יותר מכל קבוצה אחרת בארץ. אבל הוא הגיע רק לפני 4 שנים. אני לא מומחה, אבל אני לא בטוח שהשקעה בנוער מניבה הישגים בזמן כל כך קצר.
בנוגע לאיכות הקבוצה, אנחנו רק בתחילת העונה, ולשיטה של אוסקר דרושים תיאום טוב ובעיקר זמן. הביקורת צריכה להיות בעיקר להנהלה שכבר שנתיים, מסיבות שונות, לא הצליחה להשאיר את המאמן, וכשמדובר בשני מאמנים שונים כל כך מדובר בקושי משמעותי בתחילת העונה. אוסקר אמור להישאר בשנה הבאה ואז מבחינתי תהיה השנה שבה מכבי, אם תזכה באליפות השנה, תצטרך להוכיח את עצמה באירופה.

דניאל 6 באוגוסט 2014

צודק בכל מילה.שלב בתים בליגה האירופית ואליפות שלישית זו עונה חלומית.

נץים 7 באוגוסט 2014

אותי אישית אירופה כרגע לא מעניינת. לי יותר חשובה השושלת.
לכן, מבחינתי, היו יכולים גם לעוף נגד סנטה קולומה.
דאבל בארץ זה החלום.

כסיפוביץ 7 באוגוסט 2014

לבריאות
לי חשוב לעלות רמה.

כסיפוביץ 7 באוגוסט 2014

מצטער טירון.
אחרי שנתיים של תפיסת העמדה הדומיננטית ביותר בליגה שלנו זו לא בושה להסתכל קדימה.
את בן בסט, זהבי, מאמן זר ועוד לא מביאים לקחת עוד אליפות בארץ אלא להתחיל להתקדם במסגרת האירופית.

זה אומר שנה אחת אולי ליגה אירופית ושנה הבאה עושים הכל להתקדם עוד שלב לקראת האלופות.

זו מנטרה של קבוצה גדולה ואני מניח שאם תשאל את גולדהאר הוא יגיד אותו הדבר.

כלכלית התקציב שמכבי מעמידה יכול להתקיים רק אם הקבוצה עולה לאירופה ומתחילה להשלים הכנסות.

בדוק כמה מכבי הפסידה בגלל ההפסד למאריבור.
אתה חושב שהכנסה של כמה מליונים היא בגדר חלום?

סלח לי אך זה לחשוב קטן.
גודהאר בא לכאן לחשוב בגדול.

מכביסט טירון 8 באוגוסט 2014

כלכלית התקציב הנוכחי של מכבי יכול להתקיים גם אם מגדילים את בלומפילד בכמה אלפי מושבים. ההכנסות של מכבי הן 70 מליון. אנחנו בהחלט יכולים לחיות עם תקציב בגודל הזה, למרות שאין סיבה שנסתפק בו. בניגוד לקבוצה מעבר לכביש, התקציב שלנו בהחלט לא תלוי בעלייה לשלבים באירופה.
יש קבוצות כמו זלצבורג שכבר שנים עם תקציבים ענקיים, ועדיין לא הצליחו לעלות לאלופות, אז איך אנחנו אחרי שנה אחת באירופית יכולים לומר שאנחנו כבר מוכנים? אני מסכים איתך שהיינו צריכים לעבור את הסיבוב השלישי עכשיו כשאנחנו מדורגים, אבל צריך לקחת את הדברים בפרופורציות. לרכוש עוד נסיון באירופה ולעשות קמפיין מוצלח בבתים של האירופית זה מבחינתי בסדר גמור. לדעתי יש לנו השנה יריבה קשה לאליפות, בטח בהשוואה לשנה שעברה, שבניגוד אלינו משחקת רק במסגרת אחת.
אני מזכיר לך שבן בסט ואוסקר לא חתמו לשנה אחת, ושמקל אחד בגלגלים לא ימנע מאתנו לנסות שוב בשנה הבאה, בתקווה שאז גם תהיה לנו ביתיות ולא נצטרך לשחק שני משחקי חוץ.

חדש בשכונה 8 באוגוסט 2014

מכביסט טירון, דווקא הוכחת שאתה לא טירון בהדגשת הפרופורציות הנכונות…ד

אריק 6 באוגוסט 2014

יואב, בסה"כ אתה צודק והכיוון נכון.
עם זאת, גולדהאר הגיע למועדון מפורק עם פוטנציאל גדול, והוא ידע את כל זה. בראיונות איתו אפשר לראות את הכוונות שלו וזה לגדל את המועדון מכל הבחינות, וכבר נעשו צעדים בכיוון. גולדהאר לא מחפש לעשות רווח על הקבוצה וברור גם לו שייקח זמן לממש את החזון.
בוא נגיד שמכבי היו עולים לבתים בצ'מפיונס השנה ומסיימים מקום רביעי בצורה מכובדת. האם היו מגדירים את זה כהשיג? אני מעדיף קבוצה עם דרך ולא רק הישגים. ברור שהוא הולך להשקיע גם בנוער וגם באצטדיון (הוא אמר את זה בעצמו).

אורן29 6 באוגוסט 2014

תרשה לי להציג דעה הפוכה, "בשבח השכונתיות".

פרוייקט "מכבי גולדהאר תל אביב" נכנס לשנתו השלישית. למרות שאני לא אוהד מכבי תל אביב, אני חושב שהמקצוענות והמקצועיות של השנתיים האחרונות הן חיוביות, ומקרינות ויקרינו לחיוב על הכדורגל הישראלי בכללו. יחד עם זאת, כדורגל הוא ספורט, וספורט הוא עניין אמוציונלי.

אנחנו רגילים לאנשים מבוגרים ומיושבים בדעתם שבשבתם כאוהדים עוברים טרנספורמציה לילד מתלהב בן שבע. אנחנו רגילים גם לשחקנים שעל כר הדשא מוכנים לפעמים לעקור את הלב לשחקן יריב, גם אם הוא מאותה הנבחרת. אבל כדי לסגור את המעגל הזה, לא פעם גם ההנהלה הבכירה, הרציונלית, המעונבת- גם היא צריכה "לראות אדום בעיניים" וללכת עם הלב, ולא עם הראש.

אלכס פרגוסון היה כזה. יעקב שחר כזה לפעמים. הפועל תל אביב היא כזאת, לטוב ולרע. מתחרעים כשצריך ואולי גם כשלא צריך. "מכבי גולדהאר תל אביב" היא לא כזאת, ויתכן שזה מה שמפריד כרגע בינה לבין ליגת האלופות.

הנה טקסט נהדר של דורון קרמר שעוסק בהפועל תל אביב ובאלי גוטמן לפני משחק מכריע על העליה לליגת האלופות

http://debuzzer.com/kramer/archives/1492

"צעק עד השמיים, גוטמן. תרעיד את חדר ההלבשה. תקלל את דני בונדר כאילו אין מחר… תקציף מהשפתיים, גוטמן. תזרה אימה. תבעט בעצמך על שזרמת עם שכטר… תירה לכל כיוון, גוטמן, תנעץ אגרופים בקירות החדר, תרסק כמה זבובים. … תן להם את הסטירה עכשיו, הרי אתה לא רוצה להתעורר ביום רביעי ולגלות מה היה קורה (Would have happened), יכול היה לקרות (Could have happened), או צריך היה לקרות ( Should have happened)…"

להיות אמוציונלי זה לא לוותר על המאמן המצוין שלך בגלל סעיף בחוזה והצעה כספית. יעלה כמה שיעלה, גם אם ההוצאה התקציבית לא מתוכננת והממזר משתמש בבאזל כמנוף לשדרוג שכר- שמור את פאולו סוזה אצלך בכל מחיר. כל מחיר.

להיות אמוציונלי זה לא רק לקדש את הטקטיקה ו"ללכת בדרך שלך" למשחק המכריע על העליה. מישהו היה צריך להיכנס לחדר ההלבשה ולהיכנס באמ-אמא של השחקנים. להזיע במצח. לפלוט רסיסי רוק מהשפתיים. לקלל. להטריף. לבעוט בקיר ולשבור דלת. לא לחשוב קדימה. לחשוב על הכאן והעכשיו.

זה פחות אסתטי מחליפות ועניבות, ו"דרך", ו"שפיות תקציבית", ו"השקעה בנוער", אבל זה כדורגל- הצורך להרגיש את המשחק גם בשביל האוהדים. אני יודע שהשכונתיות והבהמיות של הכדורגל הישראלי גורמים לכל אוהדי המשחק הזה כיווצים קשים בבטן, אבל ההיפך הגמור הוא לא בהכרח הדבר הנכון תמיד. לפעמים "מבחן התוצאה" הוא אכן הדבר הכי חשוב, והדרך לשם עולה כסף. לא מעט כסף, וכסף מזומן.

לטווח הארוך אפשר לדאוג אחר כך.

אדם בן דוד 7 באוגוסט 2014

לא מסכים איתך עד הסוף- אבל מאוד אהבתי את התגובה.

שניר 7 באוגוסט 2014

+1 לאדם

כסיפוביץ 7 באוגוסט 2014

מצוין אורן

ניב 6 באוגוסט 2014

המון השאת עצות, המון ספקולציות, מעט ביסוס.
לגדל צעירים טובים לוקח יותר מארבע חמש שנים, צריך תשתיות פיזיות כמו מגרשים, חדרי כושר וכדומה וגם של כוח אדם מיומן שכולל מאמנים סקאוטרים, מורים, צוותי רפואה וכדומה. אלה דברים שלא זמינים על המדפים בסופר, צריך לייצר אותם. השקעה של הרבה שנים.
גם ללא ספק ילד בן 6 שמגיע למערכת כזו נמצא בנקודת זינוק טובה יותר מנער בן 14..
ניתן להתווכח על מודל ההשקעה ולטעון שצריך שהיחס יהיה עוד יותר לנוער (והוא משקיע בזה הרבה יותר מכל קבוצה אחרת לפי דיווחים שונים).
אבל מצד שני, דעתי היא שחשוב לו יותר (וגם לנו כאוהדים) לקחת תארים, לבנות תשתית מצליחה בבוגרים שהם עיקר הפעילות ומשם בהדרגה ובלי לחץ להשקיע בשקט הנוער, כשהפירות יתחילו להגיע בעוד מספר שנים וישתלבו באופן טבעי בקבוצה מצליחה וכשאין לחץ על הנוער להציל את המולדת.

יואב 6 באוגוסט 2014

פרופורציות זה לא צד חזק של הכותב.
אולי המקצוענות של מיטש ״מאיימת״ על האפשרות של הכותב לכתוב נגד השכונה בעתיד.
ולעניין,
מוזר לי שהכותב מתיימר לייעץ לאיש עסקים מוצלח שכזה. מה הוא מרוויח ומה הוא לא מרוויח. קצת צניעות לאדם שביום עושה את מה שתעשה אולי בשנה.

השקעה ניכרת במחלקת נוער עוד תביא תוצאות. וכבר מביאה.

איצטדיון יהיה.

ליגת אלופות זה רולטה של הגרלה, מזל ועוד… מכבי הגיעה לשם עם אמבמבה, לירן כהן ועשרים מיליון תקציב ואף לקחה ארבע נקודות בבית של שלוש אלופות יבשת. המובן מאליו הוא להתקדם וללמוד, ממש לא מקום קבע שם. הכדורגל שלנו רחוק משם אבל מיטש רחוק פחות.

תגובה של מיטש למקרה ראדי היתה מופתית. לא הייתי מנסה אותו בעניין.

המון דברים הלכו נגד מכבי בהתמודדות עם מאריבור. בתחרות צמודה, זה מכריע.

ערן (המקורי) 6 באוגוסט 2014

איתך לגמרי בעניין מיטש. וגם במשפט האחרון.

אנונימוס 6 באוגוסט 2014

יש פה איזו הנחת יסוד שאין לי מושג על היא מבוססת, שלגולדהאר הייתה ציפיה "ךראות דיבידנד" מההשקעה במכבי. אני יכול לחשוב על אלף דברים שמיליארדר מקנדה יכול לראות בהם דיבידנד, ציבורי וכלכלי, יותר מאשר השקעה במועדון כדורגל ישראלי.
ועוד לא שמעתי עד היום על הסבר אחד הגיוני למה הוא עושה דווקא את השקעה הזאת לפני אותן אלף אחרות.

מה שאני מנסה לאמר זה שאני לא חושב שאינטרסים תועלתניים זו הפריזמה הנכונה לשפוט דרכה את ההתנהלות של גולדהאר.

קורא 6 באוגוסט 2014

התקציב הוא בלוף, בגלל שחקנים ישראליים שהם ממועטים ולכן מחיריהם מרקיעים שחקים, ובאירופה לא היו שווים חצי. השכר הממוצע בסלובניה נמוך ולכן גם שכרם של השחקנים שם נמוך, גם אם הם טובים בהרבה משחקני מכבי.

דניאל 6 באוגוסט 2014

תקציב של מאריבור על פי גלובס 14 מליון יורו לא הבדל כזה גדול איך הגעת לסכום הזה ? אני לא יודע .ואתה?http://m.globes.co.il/news/m/article.aspx?did=1000958968

יואב 7 באוגוסט 2014

אתה באמת מצפה לאמינות ופרטים מדויקים כאן?
לא התייחסתי לזה בכלל.
חצי אמת יותר גרועה משקר. זאת שיגרה פה.

יואב בורוביץ' 7 באוגוסט 2014

שאלתי שני אנשים שמכירים את מאריבור, אחד מהם סיקר את המשחק הראשון בסלובניה, והם אמרו לי שתקציב הקבוצה הוא בין 2.5-3 מיליון אירו.

ויקטור מורוז 7 באוגוסט 2014

לפיכך, כל קבוצת ליגת על צריכה להיות יותר טובה ממאריבור.
אממממ…..

תומאס נוימן 7 באוגוסט 2014

אני במקומך הייתי כועס על שני האנשים על כך שהכשילו אותך. מדובר בנתונים שאפשר לבדוק אותם ישירות, עדיף לא להתסמך על "יודעי דבר". נדמה לי שלמאריבור גם אין הגבלת זרים, כמו אצלנו, ולכן ניתן לנצל את התקציב שלה (14 מיליון יורו) הרבה יותר טוב מהתקציב של מכבי.

כסיפוביץ 7 באוגוסט 2014

תומאס

הקשר היחידי והחשוב מכולם הוא בין ההתקדמות של סלובניה בארבע חמש שנים האחרונות בכדורגל לקבוצות שלה בלי שום קשר למספר זרים או כמה מליונים בתקציב.

וזו אחת הסיבות שגם מועדון כמו מכבי תל אביב לא יצליח ולא מצליח ליצור מסורת במסגרות האירופאיות [מעבר להופעות מכובדות פה ושם בליגה האירופית].

וזה נכון לכל המועדונים הגדולים בכל הצבעים.

ויקטור מורוז 10 באוגוסט 2014

אולי ניתן לקשר בין מידת ההתקדמות של סלובניה למספר הזרים המותר בליגה?
מדוע אתה חושב שאין קשר?

the bird 8 באוגוסט 2014

זה נשמע היגיוני 2.5 מיליון אירו
או מיליון גוגואים…
כאילו למה לבדוק לעומק?

אחד 7 באוגוסט 2014

גם השחקנים של מכבי הם מהדרג החמישי באירופה.
קבוצה של שחקנים ישראלים ושחקנים זרים שלא מצאו קבוצה באירופה(אחרת מן הסתם לא היו משחקים בליגת העל הישראלית).
זו יהירות לחשוב שחומר השחקנים של מכבי טוב מזה של מאריבור.

כסיפוביץ 7 באוגוסט 2014

יהירות זו מחלה סופנית בכדורגל הישראלי. וחשוכת מרפא כנראה.

משיח 7 באוגוסט 2014

סליחה אבל… זה שהנבחרת שלנו אובייקטיבת בכל הפרמטרים יותר טובה מיוון, שוויץ ו_____ לא אומר שאנחנו יהירים

אבייתר 7 באוגוסט 2014

איך אפשר לסלף דברים בצורה כל כך בוטה. עלות שחקני מאריבור לפי אתר הטרנספר מרקט הוא 11.3 מיליון יורו, עלות שחקני מכבי תל אביב הוא כ15 מיליון יורו. כלומר הבדל קטן למכבי אך לא כל כך משמעותי ודרמטי.

גם לפי אתרים אחרים התקציב של הסלובנים הוא כ10 מיליון יורו לפחות.

מאיפה הבאת את ה2.5 מיליוןן יורו? כל הטור הוא עורבא פרח כי מבוסס על הנחת יסוד שיש פערים עצומים בתקציב אך למעשה אין.

כסיפוביץ 7 באוגוסט 2014

לא
הטור הוא בגלל שסלובניה בפער גדול עלינו שחמש שנים האחרונות בכל תוצאה ובכל פרמטר.
הנבחרת שלהם מצליחה כבר כמה טורנירים והקבוצות מגיעות לתוצאות.
הדבר האחרון שמעניין אותם זה האם התקציב 15 או 10 מליון.

מעניין אותם להתקדם.

קורא 7 באוגוסט 2014

שוב, התקציב הוא חסר משמעות. כשמשלמים כל כך הרבה כסף לשחקן כמו זהבי שהוא מעולה, אבל בקנה מידה אירופי הוא שחקן כושל, זה מעלה את התקציב מלאכותית. גם השכר של הפצוע הסדרתי ברק יצחקי יושב על התקציב וגם החוזים החלומיים של עדן בן בסט. למאריבור יש גישה לשחקנים שלא יחלמו על לדרוך במדינת ישראל, בעד שום הון שבעולם, בגלל שהם לא היו רוצים לגור פה, ובמאריבור הם מוכנים לשחק תמורת שכר יותר נמוך מתוך תקווה לפרוץ לקבוצה גדולה באירופה.

כסיפוביץ 7 באוגוסט 2014

וזו אכן כוונתי.
להביא את יצחקי, זהבי ושות לשבת על משכורות כאלו, כשאתה לא מיישם את המטרות האמיתיות שלך [הכנסה גבוהה מאירופה] אז זה דורש בדיקה.

עדן בן בסט לא הובא לכאן לקחת אליפות ישראל עם כל הכבוד.

לגבי הבוסנים.
הם לא יגיעו לכאן רק בגלל ששם שחקן בגיל 18-20 כבר אפוי ובשל להתמודד עם הקצב האירופאי. אם הוא יגיע לפרובינציה מזרח תיכונית הוא יאבד בשנה אחת 3 שנים של אימונים קשים.

אם הליגה שלנו היתה מציבה 3-4 קבוצות שרצות כל שנה חזק בשלבי הבתים אז גם הבוסנים היו מגיעים.

יואב 7 באוגוסט 2014

מה זאת אומרת דורש בדיקה? של מי? ואת מי?

Zofo 7 באוגוסט 2014

של רוכשי הכרטיסים והמנויים וכל מי שרוצה להצליח מחוץ לביצה המקומית.

אבל עזוב. אני כנראה האוהד המפגר היחידי שלוקח קשה עוד כישלון.

ממליץ לקרוא את הפוסט של דורפן על בעלים בכדורגל הישראלי [עם תמונה של בן בסט]
הוא כותב קצת יותר טוב ממני.

תומאס נוימן 7 באוגוסט 2014

כנראה שאתם לא מאמינים למה שג'ורדי אומר תחת כל עץ רענן – השארת זהבי, החתמת בן-בסט, החזרת יצחקי מהשאלה שנה שעברה – הכל במטרה ליצור רצף של אליפויות בארץ, לאחר הרבה שנים כושלות.

מבחינתו – הגעה לצ'מפיונס זה בונוס, אבל הוא לא "בונה" על זה, והוא לא מתקצב (ולמעשה מיטש אינו מתקצב) על סמך ההנחה כי מכבי תגיע לשלב הבתים, ואפילו לא על סמך ההנחה שמכבי תגיע לשלב הבתים בליגה האירופית.

Zofo 7 באוגוסט 2014

ברור תומאס.
הוא מזמן למד איך להתנהל בשיח התקשורתי כאן.

רן 7 באוגוסט 2014

בשביל כתבות רעל כאלה אפשר להיכנס לאתר של אופירה וברקו.
אני מצפה מהפוסטים פה לפחות לציין עובדות אמיתיות.
ובמיוחד שהן לא אובייקטיביות בטירוף, אל תנסו למכור אותם ככאלה

אילן 8 באוגוסט 2014

זלזול בנבחרת סלובניה מכתב ישראלי לא יכול שלא לעורר פרצי צחוק למרות שהוא אינו מפתיע. ע"פ דירוג פיפ"א מדורגת נבחרת הפאר של ישראל במקום ה-67 (והמכובד, יש להוסיף) בעולם. הסלובנים רק 30 מקומות מעלינו.

עזי 8 באוגוסט 2014

בורו, אתה יודע שאני אוהב אותך, אבל הפוסט הזה הוא זלזול בקוראים שלך וזריית חול בעיניים.
קשה מאוד לדעת באמת תקציב של קבוצה, אבל זה של מאריבור – המכבי של סלובניה אגב עם 12 אליפויות ב-17 שנים האחרנות – הוא לפחות דאבל פיגרס במיליוני יורו בוא נגיד 10-15 מיליון, שזה לא רחוק ממכבי וב-400-500 אחוז יותר ממה שכתבת.
מי זו נבבחרת סלובניה? ב-14 שנים האחרונות מדינה של שני מיליון תושבים הגיעה פעמיים למונדיאל ופעם ליורו וגם להצלבות.
רק שחקן אחד מהנבחרת במאריבור, כן, כי בסגל האחרון שלה היו רק שני שחקנים מהליגה המקומית, מה לעשות שיש לסלובנים שישה שחקנים בליגה האיטלקית, שניים בספרדית ועוד. כשלנבחרת ישראל יהיו שישה שחקנים בליגה האילטקית, כשהשוער הראשון שלך יהיה השוער הראשון של אינטר תזלזל בסלובניה. אגב כשהיית איתם באותו בית במוקדמות יורו 2004 הם ניצחו 1-3 ו-0-0, ועלו להצלבה נגד קרואטיה, אתה כרגיל סיימת שלישי.

ערן (המקורי) 9 באוגוסט 2014

תגובה מעולה וחשובה, עזי

שור מועד 9 באוגוסט 2014

נמאס לי מכתבות או טורים שבהן גולדהאר/קרוייף/סוזה/גרסיה עוזבים או שוקלים לעזוב .
אז יש סיכוי שגולדהאר יהיה פחות מושקע במכבי בעתיד .כמו שיש סיכוי שהוא יהיה יותר מושקע במכבי בעתיד.

ויש סיכוי טוב שקרוייף יעזוב , כמו שיש סיכוי שהוא יישאר עונה נוספת .וסוזה עזב , וגרסיה חזר .ומכבי עדיין עומדת.

בהבדל ממה שאנשים כאן חושבים ,מכבי היא עדיין לא חלק אינטגרלי מליגת האלופות , היא לא ברמה של ליגת האלופות ,אם הייתה עולה השנה לליגת האלופות זה היה עדיין בגדר חריג סטטיסטי .
מכבי צריכה לשאוף להשתתף כל שנה בשלב הבתים בליגת אירופה שזה בעצם הסביבה הטבעית יותר עבור קבוצות בסדר הגודל שלה .
אם תצליח בכך מספר שנים ,תוכל לחשוב על לעבור לשלב הבא באופן רציני יותר.

בלי קשר ,
אם אני גולדהאר . אני שוקל לעזוב את מכבי רק כדי להפסיק לשמוע את השאלה מתי אני עוזב את מכבי .

צהוב בנשמה 15 באוגוסט 2014

לא רוצים את ראדי במכבי !! לך הביתה !!

אנחנו לא מוכנים להמשיך לראות את ראדי מתפלל על הדשא שלנו
אחרי שהוא כובש שער !!

ולכם האוהדים "האחרים" של מכבי, תתביישו לכם !! אתם צבועים !!

לא רוצים את ראדי במכבי !!

ויקטור מורוז 18 באוגוסט 2014

שתוק.

פורנוהוליק 19 באוגוסט 2014

תן את הכתובת שלך, כדי שהמשטרה תגיע גם אליך.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4560123,00.html

Comments closed