ציון לגנאי

ואן חאל ומוריניו גרמו למשחק ביניהם להיראות כמו סחורה פגומה

אני מאמין גדול בכך ששחקנים הם הקובעים המשמעותיים את איכות המשחק וזהות המנצחת.

ועדיין, הערב אני מעניק ציון לגנאי לשני המאמנים, לואיס ואן חאל וז'וזה מוריניו על כך ששתי הקבוצות שהם מדריכים, מועדוני ענק שביחד מתוקצבים בכמיליארד אירו כמעט, קבוצות שרוכשות שחקנים במאות מיליוני פאונד, מהמובחר שבמובחר בעולם, מציגות משחק כפי שהציגו הערב; ובעיקר- נראות כפי שהן נראות, ולא רק הערב (בעיקר במקרה של יונייטד, אבל גם צ'לסי אינה משחקת יפה או טוב במיוחד בדרך כלל, וזאת על אף שהיא מוליכה את הפרמייר ליג).

כאשר עומדים בפניך משאבים כל כך עצומים כמו אלה שקיימים עבור מוריניו ו-ואן חאל, אתה חייב לספק כדורגל יפה יותר; ובעיקר כדורגל מצליח יותר. וכאן אינני מתכוון להצלחה במובן של צבירת נקודות, אלא דווקא להצלחה משמעותית יותר- זאת שמסמלת את כמות אוהבי הכדורגל ברחבי העולם שמתאהבים בקבוצה שלך ומרגישים שהם צריכים לצפות בכל משחק שלה.

ברצלונה של העשור האחרון לגמרי העניקה את התחושה הזאת. גם ריאל מדריד של השנים האחרונות. מנצ'סטר יונייטד של אלכס פרגוסון בוודאי. גם באיירן מינכן של היינקס ופפ. אפילו ליברפול של ברנדן רוג'רס בעונה שעברה. אבל לא צ'לסי הנוכחית. וגם לא יונייטד.

יונייטד-צ'לסי זה קלאיסקו אנגלי בליגה המרתקת והפופולארית בעולם, ועדיין ההבדל בין ה"קלאסיקו" שראינו הערב באולד-טראפורד לדבר האמיתי שראינו אמש מהברנבאו- הוא כמו ההבדל בין כריסטיאנו רונאלדו לחואן מאטה.

*

עכשיו אפשר לדבר על ה"טקטיקה" של מוריניו ומן הסתם, אם יונייטד לא כובשת שער די מקרי ממצב נייח בזמן פציעות, שוב היינו שומעים אינספור מזמורי גאונות למאמן הפורטוגלי. עכשיו גם אפשר לדבר על ה"רוח" של יונייטד ועל כך שלא וויתרה, ועל כך שאולי דווקא השער של ואן פארסי הוא זה שיסמן נקודת תפנית ובוודאי שגם יהיו כאלה- כל מיני גנבי דעת מסוג זה או אחר- שימצאו סיבות להחמיא לואן חאל על התיקו ה"יוקרתי" מול מוליכת הטבלה ומוריניו, והם גנבי דעת כיוון שבחיים לא הייתם שומעים אותם מעניקים מחמאות אם ואן פרסי אינו כובש- להיפך, הייתם שומעים דברי גנאי.

ובכן, אנחנו חיים בעולם של "אחרי מעשה"- הכל בדיעבעד. הכל חוכמת "יום שני בבוקר" או "יום ראשון בערב". הייתי רוצה לקרוא הרבה יותר אמירות פסקניות לפני משחקים ולא אחריהם, כאשר לא רק שהדבר אינו חוכמה אלא גם התקפות שלו אינה שווה הרבה כיוון שהיא בעיקר מתבססת על משחק בודד.

גם אני לא הייתי כותב את הטקסט הזה אם היינו רואים משחק מעולה או איזה 3- 3. אבל מה הסיכוי שהיינו רואים דבר כזה? הרי אנחנו הרי מכירים את מוריניו ובעיקר במשחקי חוץ גדולים. ואנחנו יודעים שיונייטד השווה אינה יותר מהדבקת טלאים מאוד יקרה. ואנחנו אפילו יודעים שוויין רוני המתדרדר הוא עדיין אולי השחקן הכי טוב באדום (כנראה לצד די מאריה, שהיה חלש הערב, או אפילו קצת אחריו), ולכן כשהוא לא משחק אפשר מראש לצפות לאכזבה באיכות המשחק. ואנחנו גם יודעים שכשמוריניו מחליט שלא להעלות את שורלה- זה לא מבשר טובות מבחינת איכות.

אבל גם כל הסיבות הללו אינן משמעותיות מדי. כיוון שהן לא יכולות לשמש תירוץ למה שראינו הערב. על הדשא היו מספיק מאות מיליוני ליש"ט. אבל אולי זו הבעיה- רבים מהשחקנים מתומחרים בסכומי ענק אך הם כנראה לא שווים זאת. ובכל מקרה, המרחק האיכותי ביניהם לבין שחקני הקלאסיקו הספרדי הוא גדול. ואת הפער הזה הגדילו מאמנים שנחשבים לאגדות כמו מוריניו ו-ואן חאל. השניים הללו גרמו לקבוצות שלהם, ובעיקר למשחק, להיראות כמו סחורה פגומה.

התיקו עם צ׳לסי
עונת המלפפונים 45:דעות, הדלפות וחוקי כדורגל מאד מסובכים

28 Comments

אנדר 26 באוקטובר 2014

על טור כלכך מצוין, או שתקבל תגובות נזעמות או שלא תקבל בכלל :)
מזדהה עם האמירה שלך, ובמיוחד עם הפיסקה שאחרי הכוכבית.

יואב בורוביץ' 26 באוקטובר 2014

תודה (:

jm 26 באוקטובר 2014

הפסקתי לקרוא אחרי כמה שורות כי הבנתי ישירות שמדובר בטרול כדורגל.

זינק 26 באוקטובר 2014

אני לא חושב שצריך להיות מופתעים מהתצוגה היום.
מוריניו עשה מה שמוריניו עושה תמיד – ממקסם את הסיכוי שלו לנצח מבלי להתחשב בשום דבר אחר.
ואן חאל לפחות למיטב זכרוני, בקבוצות הגדולות האחרונות שאימן לא קידש דווקא את הכדורגל היפה. במצבה של יונייטד העונה, בהמשך ישיר לעונה הקודמת, כדורגל יפה זו פריבילגיה מטורפת.
אגב, גם יונייטד של פרגסון בלא מעט עונות שיחקה כדורגל יעיל מאוד, אבל רחוק מלהיות יפה.
אתה בהחלט צודק בפער בין הספרדיות הבכירות לבין האנגליות, אבל כשאתה מרכז על מגרש אחד שישה מתוך עשרת הכדורגלנים ההתקפים הבכירים בעולם, וסביבם עוד כמה מהטופ אפשר להציג כדורגל יפה וגם יעיל.

ניק 26 באוקטובר 2014

איזה פוסט הזוי…
לא משווה לקלסיקו או לשמסיקו אבל נקודתית היום היה משחק מעולה היום. 2 הקבוצות שיחקו טוב, פתוח, מהיר.
אף אחד לא בא לגנוב נקודה(אולי רק אחרי הגול מוריניו עשה חילופים הגנתיים, אבל 90% מהאמנים בעולם היו עושים כמוהו).

אולי גם קודם תסתכל איך הקבוצה שלך שהוציא גם כמה גרושים השנה נראית ואז תבקר קבוצות אחרות ועוד בכזו תקיפות.

כשרוג'רס המאמן שכל כיף לראות את הקבוצה שלו יניף איזה גביע הליגה מסכן בפעם הראשונה בחייו תבוא להטיף ל2 מגדולי המאמנים בעולם

אנדר 27 באוקטובר 2014

מה שאהבתי בתגובה שלך זה שלא לקחת ללב והגבת עניינית

:)

ניק 27 באוקטובר 2014

הפסקה הראשונה מאוד עיניינית.
ה2 האחרות אישיות.

D! פה 26 באוקטובר 2014

אני גם מרגיש פגום

שתי קבוצות שאני מאד לא מסמפט ונהניתי יותר ממה שנהניתי אתמול.
גם בחצי השעה שראיתי מלא קלסיקו של גרמניה אח"כ נהניתי יותר מאשר נהניתי אתמול.

רק מוכיח ש – א. אתה צודק. יותר מדי שחקנים מקבלים יותר מדי כסף.
ב. זה הכל עניין אישי – וכל הויכוחים המיותרים האלה הם הויכוחים המיותרים האלה.

no propaganda 27 באוקטובר 2014

1+ לפסקה האחרונה.

בורוביץ' פשוט לא מבין שיש אנשים עם טעם שונה משלו בכדורגל.

אנדר 27 באוקטובר 2014

תשמע יואב, אני חושב שכמו כל דבר שאני יכול לחשוב עליו, נקודת התורפה נמצאת בעצם נקודת החוזק. או שזו אותה נקודה ממש. (זה מופלא, אגב, לבחון את זה במישורים רבים בחיים).
הכדורגל התקדם והתפתח ברמת המתקנים, החשיפה, המקצוענות, ההכנה, הפיזיות ומה לא, – בזכות הכסף הגדול.
בני תבורי העלה פה פוסט נפלא לידך ("תגידו השתגעתם"), בו הוא מקונן על הגישה הפטאליסטית הנפוצה היום, ומבקש אורך רוח כמו במקרה פרגוסון, אבל אותו הכסף הגדול מאיין לחלוטין את הסיכוי למקרה פרגוסון 2.0 . הלחץ על השחקנים, המאמנים והמערכת כבד מידי, מעורבים שיקולים זרים מידי לספורט הטהור, והתוצאה היא אובדן מוחלט של הרומנטיקה ושקיעתו של הכדורגל היפה. (אני חושב כמוך, שאפשר להלל ולשבח עד מחר את הכדורגל הטקטי המושלם, אבל משהו אבד. לפעמים נדמה שאנשים יוצאים מגדרם לשבח את הכדורגל המודרני דווקא כי הם מפחדים כלכך להתעורר מהאשליה לתוך התובנה הזו. לכן כלכך אהבתי את ברסה של פפ שהחזירה לי לתקופה מסוימת את הציפייה לעוד משחק כמו שניראה לי שהוא אמור להיות משוחק)

no propaganda 27 באוקטובר 2014

יש חסרונות בכדורגל המודרני, אין סיבה לאמר שהוא טוב ממה שהיה בעבר, אבל יש גם דברים חדשים ויפים לא פחות.

כמו שכתבת היה את בארסה של פפ( לא הטעם שלי אבל משהו חדשני ומעניין לכל הדעות ) ויש את דורטמונד של קלופ שלטעמי זה הכדורגל היפה ביותר שראיתי בחיי.

לא מבין איך קרה שהכדורגל המודרני נחשב דווקא הכדורגל של מוריניו כשהוא פחות או יותר המאמן היחיד בטופ שדוגל בכדורגל כזה.

גילעד 27 באוקטובר 2014

בורוביץ כרגיל אני מוצא את עצמי לא מסכים איתך. קבוצת כדורגל צריכה להימדד בשורה התחתונה.
אם אני אוהד כדורגל, אני מוכן למכור כלייה כדי שמוריניו יבוא לאמן את קבוצתי האהובה כי הבן אדם יודע איך להשיג תארים. קבוצת כדורגל מחוייבת בראש ובראשונה לעובדים שלה, ורב מוחלט מאוהדי העולם -לא כל מיני פלקטים שאומרים שהם אוהדים של המשחק או שקר מוחלט אחר, כאלה שכדורגל באמת מכתיב להם את מצב הרוח לשבוע העוקב)

גילעד 27 באוקטובר 2014

זה נקטע באמצע –
רב מוחלט של אותם אוהדים תמיד יעדיפו ניצחונות ותארים. ומי שמבין קצת בכדורגל יודע למצוא את הפן האסתטי במשחק שהוא לא רק ריצה מצד לצד.

יוני 27 באוקטובר 2014

הגדרות נאוד יפות. אם אני לא בדיכאון היום מזה שהקבוצה שלי הפסידה לפני יומיים אני פלקט. כלומר, מעבר ל2% מצופי הכדורגל בעולם, לאף אחד אחר אין זכות לחוות את דעתו על המשחק. ובתור אחד שלא עונה להגדרה האקסלוסיבית הזאת, אם מוריניו היה מגיע לאמן את הקבוצה שלי (קצת פחות סביר מהסיכוי שאחותי תגיע לאמן אותה), כנרא שאפסיק לראות את המשחקים שלה)

גיל 27 באוקטובר 2014

היונייטד קבוצה בבנייה, אין מה לבוא בדרישות מהם. עוד שנה תראה מהם את הכדורגל שאתה מתאר. מצ'לסי אין מה לצפות כי זה עניין אידיאולוגי של המאמן.

סימנטוב 27 באוקטובר 2014

מדויק (כרגיל)

Yair 27 באוקטובר 2014

אם מישהו הכריז שכולם קוראים לואן חאל גאון אחרי משחק שבו אף אחד לא קרא לו גאון, מי כאן גונב דעת?
אתה משתמש בביטוי הזה הרבה יותר מדי, מעריץ של קופמן?

יואב בורוביץ' 27 באוקטובר 2014

יותר מדי מכנים את ואן חאל גאון באופן כללי, בלי קשר למשחק זה או אחר. בינתיים ביונייטד עם סכומי רכש מטורפים וחסרי תקדים- הוא לא נראה כמו גאון. ובאופן כללי, יש מתי מעט מאמנים שהם באמת גאונים. לא בטוח שואן חאל נכנס לקטגוריה הזאת למרות שהאקסצנטריות שלו ובעיקר הרצון של חובבי כדורגל רבים כל כך "למצוא" גאונים- גורמת לרבים להגדיר אותו כגאון.

ניק 27 באוקטובר 2014

גאון או לא, הוא זכה בתארים בכל קבוצה שהיה בה וזה מבחינתי הגדרה למאמן גדול.
כנל מוריניו.

Yair 27 באוקטובר 2014

הנקודה היא שלהמציא מחמאות לואן חאל (הרי מי יכול להתווכח איתך – כתבת שגנבי דעת יחמיאו לואן חאל, קראו לו גאון. אבל דוגמאות אין) ואחרי זה לקטול אותי זה לא הרבה יותר טוב ממה שאתה יוצא נגדו.
ואן חאל משחק עם מה שיש לו כרגע, אתמול זה לא הבריק אבל זה היה גרוע פחות ממה שאני אישית ציפיתי

תמיר 27 באוקטובר 2014

אי אפשר לשפוט קבוצה אחרי 8 מחזורים, יונייטד החליפה הרכב שלם וצוות אימון שלם, טבעי שהקבוצה תראה לא מחוברת והססנית.
ולכן צדק ון חאל שחשב איך הוא מונע מהקבוצה הטובה בליגה להביך אותו.
צריך לתת זמן לון חאל לבנות את הקבוצה שלו ואז נוכל לבקר את שיטת המשחק שלו, שאגב תמיד ניסה לשחק אטרקטיבי.
ולגבי מוריניו, גם אם היה מאמן ריאל או בארסה הוא היה רוצה לגרום למשחק להראות משעמם ולהוריד את הקצב.
שאימן את ריאל הוא הגיע לכל קלאסיקו במטרה לבטל את בארסה, אם היה מצליח זה היה נראה כמו אתמול ואם לא זה בגלל שעמדה מולו קבוצה היסטורית.

jm 27 באוקטובר 2014

אני ממש קורא את התגובות פה ונדהם מהאטימות.
צ'לסי אתמול הציגה כדורגל מעולה.
לחצה את מנצ'סטר בחלק המגרש שלה לכל אורך המשחק – 10 דקות אחרונות עם תוצאה של 1-0 לטובתה ברור שהיא תלך אחורה – היא משחקת באולד טרפורד למען השם.

ההבדל בין הקלאסיקו הקל לבין משחק הטיטאנים שהיה אתמול הוא הבדל גדול.
הקלאסיקו היה משחק כדורגל פשוט מביך מבחינת ברצלונה – הגנה עם 5 שחקנים וכל התקפה של ריאל זה חצי גול – אם זה מה שאתם רוצים לראות, זה לא ייקרה עם קבוצות כדורגל שמכבדות את עצמן.

אתמול ראינו 2 קבוצות שמכבדות אחת השנייה ומציגות משחק הגנה משובח. כן, יש דבר כזה גם הגנה בכדורגל.

חיים הצהוב 27 באוקטובר 2014

יונייטד יכולים לשחק נהדר, הם שווים שער או שתיים בכל משחק הבעיה שההגנה שלהם כל כך חלשה ולא מתואמת (רפאל על דרוגבה בקרן?!!??) שהיא מוציאה הרבה רוח מהמפרשים של החלק ההתקפי, הגנה חזקה נותנת הרבה ביטחון להתקפה ואין את זה למנצסטר.
למרות זאת יש הרבה נקודות אור העונה ביונייטד (בטח לעומת שנה שעברה) לדוגמה דה חאה שהעלה את הרמה שלו השנה.
למרות זאת, אין למנצסטר שחקן הגנה אחד (חוץ משואו) ששווה הרכב במנצסטר

7even 27 באוקטובר 2014

חיכיתי לאיזו אמירה שמאלנית קיצונית מתנשאת…וואלה לא הגיעה…
מה קרה היום?

ירון 27 באוקטובר 2014

אפילו ליברפול ? ?
הקבוצה המרגשת ביותר של העשור האחרון [ליברפול של שנה שעברה] עונה שתיזכר לעוד הרבה זמן. ..
ואני בכלל אוהד ניוקאסל.

אורליוס 27 באוקטובר 2014

מדהים הפער בשיפוט כדורגל…
לקרוא את התגובות פה, בלי לראות את המשחק יכול מאוד לבלבל כל אדם באשר הוא….

Zofo 27 באוקטובר 2014

אני אזרום לכיוון של דורפן בעניין ניתוח המשחק.

לגבי ואן חאל, הוא לא מאלה שצריכים להוכיח משהו למישהו…

רוזי 27 באוקטובר 2014

הערת שוליים: שמתם לב כמה שחקנים שמאליים היו ליונייטד?
רוחו, שואו, בלינד, די מאריה, ינוזאיי, מאטה וואן פרסי.

Comments closed