אחריותך

כדאי שעופר עיני ויורם באומן יבינו שהם- ורק הם- אחראים לנעשה בכדורגל הישראלי

eini

אני כותב על הנושא קצת באיחור, ועדיין רואה לנכון לציין מי באמת אחראי למה שקרה בבלומפילד. מבחינתי אלו שני אנשים. עופר עיני ויורם באומן. כמובן שהשניים אינם אשמים באופן ישיר לאירועים האלימים.  אך הם אחראים. הכדורגל תחת שליטתם. הוא לא תחת שליטת המשטרה, לא הסדרנים, לא האוהדים, ולמעשה גם לא תחת שליטת שרת הספורט- שצריכה לטפל גם באלף תחומים אחרים.

הכדורגל הוא תחת שליטת ההתאחדות והמנהלת. והעובדה שהעיתונות בארץ לא מבינה זאת, ולא מפנה בכל פעם אל שני הגופים הללו ואל העומדים בראשם- כאשר קורים מחדלים- זה מחדל עצום של העיתונות וגם של הציבור, שאינו מבין מי באמת אחראי.

כל דבר שקורה באן.בי.איי הוא בסופו של דבר באחריות הקומישינר. כל דבר שקורה בפרמייר ליג הוא תחת אחריות מנהלת הפרמייר ליג (וגם תחת ה-FA, ההתאחדות לכדורגל האנגלית).

ולכן- אם יש בעיה של אלימות- אז האדונים עיני ובאומן- זו האחריות שלכם לעקור את האלימות מהשורש. המשחקים הם בהפקת ואחריות המועדונים, הנתונים לאחריותכם- דרשו מהמועדונים (ואם הם אינם מוכנים, עשו זאת אתם באופן ישיר) שירחיקו אוהדים אלימים. היעזרו במשטרה. היעזרו בסדרנים שאתם שוכרים. דרשו זאת מהם. אך אם המשטרה לא משתפת פעולה, זו עדיין אחריות שלכם- להרחיק את האוהדים האלימים. המשחקים הם אירועים שנערכים תחת הגופים שאתם עומדים בראשם. האחריות למתחרש בתוכם היא שלכם בלבד.

אם האלימות נמשכת- ואני מתכוון בעיקר לאלימות מילולית- אז הענישו את הקבוצות וחייבו אותן לנקוט בפעולות מנע. השקיעו בכך משאבים. השקיעו בכך מאמץ. כי אם המצב לא ישתנה וישתפר- הכשלון יהיה שלכם.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

 

 

 

 

 

 

 

 

התיקו בסלובניה
לא לזוז זה שוד!

38 Comments

ניתאי 5 בנובמבר 2014

עקרונית אתה צודק, אבל עיניי יומיים בתפקיד, אז מגיע לו טיפלה קרדיט (אל דאגה הוא יבזבז אותו מהר).

ניב 6 בנובמבר 2014

מאז שהוא חזר מהחופשה אתה מתכוון?

חז 6 בנובמבר 2014

עיני היה נטו יום אחד בתפקיד, וגם אז הוא דאג לדחות ישיבה, כל שאר הזמן הוא בחופש.
כשאתה מתחיל עבודה חדשה אתה לא מבקש חופש על השבוע הראשון נכון?

רועי 21 בנובמבר 2014

עיני לא יעשה דבר. הוא רק דיבורים. כל השנים בהסתדרות לא עשה בשביל הקטנים. הוא פולטיקאי קטן. הוא לא ישפר ולא יהיה טוב מלוזון

ערן (המקורי) 6 בנובמבר 2014

ציפית מהם למשהו?

מעיין אוהד מכבי 6 בנובמבר 2014

המנהלת עשתה קולות בכיוון נכון.
ואז הגיע בית הדין של ההתאחדות ונתן פרס לאלימים.

גיסנו 6 בנובמבר 2014

המנהלת מציעה משחק חוזר בנוכחות נשים וילדים בלבד.
נחש איזה קבוצה מתנגדת למהלך.

ההוא 6 בנובמבר 2014

0-0 טוב להפועל גם בלי נקודות. לפחות הפרש השערים יותר טוב מלספוג עוד רביעייה

מרקוביץ 6 בנובמבר 2014

אני מתנגד – כל הגברים אלימים ?? אתה אלים ??
מספיק עם העונשים הקולקטיביים. מילא אם היו נתונים שתומכים שזה עוזר למיגור התופעה.

אורן השני 6 בנובמבר 2014

אז מה אתה מציע? להתנגד זה הכי קל.

היה פה רעיון מעניין באחת התגובות, כל דרבי ללא קהל חוץ.

אמנם זה גם "להעניש" את 2000 האוהדים מהקבוצה היריבה, אבל זה עדיף מדרבי ללא קהל כלל, לא?

מרקוביץ 6 בנובמבר 2014

מציע דרבי עם קהל. מי שמפר את הסדר לטפל בו. 95 אחוז לפחות מהאנשים באים להנות ללא שום כוונת אלימות. מה הקטע בלהעניש אותם.

מעיין אוהד מכבי 6 בנובמבר 2014

זה רק מחזק את ההערכה שמדובר במהלך מתוכנן.
סירוב של הפועל משקף הכרה בכך שהדרך היחידה שלהם להימנע מהפסד בדרבי היא באמצעות אלימות ופעולה לא חוקית.

זה בדיוק כמו הסירוב של הקפטנים שלה – אחד עבריין שהורשע בתקיפת אוהד ומסית סדרתי נגד זהבי והשני פשוט צבוע שלא יודע מהי סולידריות ספורטיבית – לחתום על המכתב לביטול האדום.

בני תבורי 6 בנובמבר 2014

גם באיחור וגם בקיצור… :)
אבל אני מסכים לגמרי.

אריק 6 בנובמבר 2014

מסכים. אבל יותר בכיוון של מי שגם צריך לטפל בזה במקום להעניש את הקבוצות על פריצות של אוהדים.

איציק 6 בנובמבר 2014

אני כל-כך הרבה כותב כמה אני לא מסכים איתך.
אז כשאני מסכים (עם הרוב), אני לא אכתוב???
צודק באחריות, לגבי הדרך לטיפול כנראה הפוסט קצר מידי, יש להם הרבה עבודה שכנראה את רובה הם לא יבצעו לעולם.

LEONIDAS 6 בנובמבר 2014

בורוביץ- בטח התכוונת ליורם באומן ולא קאופמן-השמות של האשכנזים הללו דומים אחד לשני…

עיני 6 בנובמבר 2014

פוסט מצויין…

רק שאלה- מה זה " אחריות…?"

סימנטוב 6 בנובמבר 2014

+1

no propaganda 6 בנובמבר 2014

נדיר שאני מסכים איתך אבל הפעם כל מילה!

D! פה 6 בנובמבר 2014

זה נראית התמה של הפוסט הזה.

מצטרף

ניינר 6 בנובמבר 2014

למי שיש ציפיות מעופר עיני חי בסרט. הבנאדם חירב כל מה שנגע בו, הוא שרלטן אופורטוניסט שמעניין אותו דבר אחד-עופר עיני. הסמרטוט חסר היכולת הזה הוא לא האיש שישנה את הכדורגל הישראלי

no propaganda 6 בנובמבר 2014

ברור, אבל אולי יקח אחריות ויתפטר :)

גיל שלי 6 בנובמבר 2014

אתה צודק בהכל, אבל הוא בעל יכולת אדירה לדאוג לעופר עיני, גם זו יכולת

יניב 6 בנובמבר 2014

עופר עיני לא באמת יושב ראש ההתאחדות,שמו את השם שלו פשוט כדי שכולם יוכלו לרדת מהעץ.לימור לבנת שדרשה שאבי לוזון לא יהיה יושב ראש ואבי לוזון שעכשיו נהנה מכל העולמות,תכלס הוא מקבל את כל ההחלטות אבל ההאחריות לא שלו.את עופר עיני לא מעניין הכדורגל וכנראה הקומבינה הזאת היא לקדנציה שלאחריה אבי לוזון יוכל לחזור להיות יו"ר בפועל

מרקוביץ 6 בנובמבר 2014

תהרגו אותי ואני לא אבין איך הקבוצות יכולות או צריכות להיות אחראיות לקהל.

לא סובל את הפועל תל אביב ובוודאי מתעב את הקהל שלה אבל מה היא עשתה לא בסדר בדרבי? פעם אחר פעם היה פואד הבבון בבית המשפט ויצא צוחק. קבוצת כדורגל לא אמורה ולא יכולה לחנך את מי שבא למגרש. כאוהד בארץ שבע לא פעם אני יושב ליד אלונה במשחקי חוץ ורואה אותה נחרדת כאשר בבון פוצח בנהמות. קנס לאלונה (מהכיס שלה) רק ירחיק אישה יקרה כמותה מהכדורגל.

אצל מכבי תל אביב הסיפור שונה. אנשי הקבוצה תרמו ישירות לפיצוץ המשחק. גם זהבי עם ההתגרות בקהל, אי קבלת האדום תוך ממש נסיון לפוצץ את המשחק, אובארוב וגרסיה. עונש כנגד הקבוצה יהיה הגיוני. עונש סביר יכול להיות קנס, הורדת נקודות וכמובן סנקציות אישיות כנגד בעלי התפקיד או שחקנים. אגב אף אחד לא מתייחס לכניסה הפראית של בן חיים אשר הייתה נוראית והלהיטה את היצרים.

לא מקבל שום עונש קולקטיבי. רדיוס עם ובלי קהל, משחק רק עם ילדים ונשים בקהל (אני מסוכן?) רק ירחיק קהל מהמגרשים.

האם עונשים אלו הוכחו יעילים?

נץים 6 בנובמבר 2014

ואם מכבי ת"א לא היו מעל ב"ש בטבלה, מה היית מציע?

מרקוביץ 6 בנובמבר 2014

שום קשר להפועל באר שבע – תאמין לי שאני אוהב את הפועל באר-שבע ורוצה שתנצח ותצליח בזכות עצמה ולא בזכות שום דבר אחר. אני מאמין שלפחות באתר הזה אפשר להאמין שיש אנשים שרואים כך את הספורט.
גם אם יורידו למכבי נקודות היא תהיה אלופה וגם אם לא אז ברור שאין משמעות ספורטיבית למי שתהיה אלופה – הרי לפחות בשבילי מדובר רק בספורט.
הנקודה שלי היא שהקבוצות לא יכולות, לא צריכות ולא אמורות לטפל בקהל או לחנך אותו – זה תפקיד ההורים או מערכת החינוך. כל מי שפורע אז יש מערכת אכיפה – לא מבין למה זה מסובך להבין ? אגב כולם מסכימים לזה אבל ממשיכים לפעול לפי כללי המשחק המופרכים

לצערי אנשים מהמערכת של מכבי לא תרמו להרגעת הרוחות אלא בדיוק להפך.
אני חושב שגם זהבי וגם גרסיה צריכים להיענש באופן אישי. לזהבי זה לא יקרה כי הוא כבר נתפס כקורבן האולטימטיבי וכולם מתעלמים שגם ללא קשר לקטטה עם הבבון פואד הוא היה רחוק מלהיות טלית שכולה תכלת באירוע (מסכים שמה שהוא עובר מחוץ למגרש ע"י אוהדי הפועל ואוהדים אחרים זה דבר מכוער ומבחיל)

יואב 6 בנובמבר 2014

מרקוביץ,
אם אתה טוען שזהבי צריך להיענש על התגרות, מציע לך לעבור לדוקים. כדורגל הוא כנראה משחק סוער מידי בשבילך.

מרקוביץ 6 בנובמבר 2014

מצטער אבל התגובה שלך מראה שלך יש בעיית הבנה מה זה ספורט ויותר מזה מה זו תרבות ספורט.
אתה בטח חושב שפניני שובב מגניב וסלים טועמה הוא מחבל.

למרות העצה שלך אני אגיע לוסרמיל בשבת עם שלושת הילדים שלי ונעודד את הפועל באר שבע.

יואב 6 בנובמבר 2014

מרקוביץ,
אני מבין מצויין. ההשוואה שלך מופרכת מהיסוד.
מעולם לא שרתי לטועמה ואני ארבעים שנה במגרשים. פה, בעולם, בליגות ילדים. אני בספק אם יש לך חצי מהפזמ שלי במגרשים.
גם אני יהיה בבלומפילד בראשון עם הבן שלי.
בשאיפה שינגנו וואלס נעים במחצית.
דש לאלונה…

מרקוביץ 6 בנובמבר 2014

קראתי שזהבי עבר זמנית לדירה אחרת – האמת שזה דבר נורא ואני מתחיל להבין שהסיטואציה מזעזעת.
כן פיו פיו לא פיו פיו זה פשוט לא יאומן מה האדם הזה ומשפחתו עוברים רק בגלל שהוא שחקן כדורגל הכי טוב בארץ שפעם שיחק בהפועל תל אביב.
אני מתחיל להאמין שהמרחק בין פגיעה פיזית בערן זהבי או משפחתו ממש ממש לא רחוק.
אלוהים ישמור זה בסך הכול כדורגל.

יואב 6 בנובמבר 2014

מרקוביץ,
ערן היה ״זוכה״ לכל הטוב הזה מאוהדי הפועל גם ללא הפיו פיו. קשה להם להשלים.
להט ויצרים זה טוב למשחק. לא לחיסול חשבונות על הדשא.

ניב 6 בנובמבר 2014

גם סתם הפחתת נקודות, נגיד 20 למען יראו ויראו, פלוס 12 לשירצקי כי הוא מכביסט.

ג'רמייקל רוג'רס 6 בנובמבר 2014

עופר עיני טוב בלהפסיד מלא מלא מלא כסף בפוקר .
לעבריינים מאזור הדרום.
ויושבי ראש של נמלים מסויימים.
לא סתם הם מינו אותו ליור ההתאחדות לכדורגל.
חכו חכו.

CK7 6 בנובמבר 2014

האמת שכל המבנה הזה של תחרויות הכדורגל בנוי באופן מעוות לגמרי. הרי ההתאחדות היא כביכול הזכיין המקומי – והרישיון ניתן לה מפיפ"א/אופ"א. אבל כאשר יש בעיה עם הקהל, לפתע הקבוצה המארחת הופכת להיות אחראית על התנהגות האוהדים ביציע. לצורך העניין מספיק שאני יושב ביציע של הקבוצה האורחת וזורק משהו (הלהיט הנוכחי – סוללות טלפון) על הקוון, הבעיה הופכת להיות של הקבוצה.
עכשיו נניח שאני בהצגה בתיאטרון, ולא מתאים לי המונולוג של ריצ'ראד הIII (איתי טיראן) אז אני זורק עליו את הסוללה של הסלולרי…האם אז ההצגה הבאה תתקיים ללא קהל? אולי הצגת רדיוס במתנ"ס של פרדס-חנה?
חלק בלתי נפרד מאלימות זה היכולת של פרט להסתתר ולהטמע בקהל הגדול, חסר הפרצוף (קריאה מומלצת ההמון והכוח – אליאס קנטי) והמצב הנוכחי בכדורגל מספק בדיוק את זה.
לטעמי – עצירת הענישה הקולקטיבית של קהלים. הגברת הענישה הפרטנית.
הבהרת האחריות של הגוף המארגן (לא יקרה בחיים – כמו שפיפ"א בעצם אין לה אחריות על כלום מלבד ההכנסות)

היסטוריון של ספורט 6 בנובמבר 2014

אם האוהד היה אוהד בית"ר …ואם היו"ר היה לוזון …

צור שפי 7 בנובמבר 2014

כמות הפוסטים והתגובות לאורך השבוע היא בלתי נתפסת (מעניין אם זה השיא לאירוע אחד מאז היווסד דה-באזר) אבל למרבה הצער הרוב המכריע עוסק בהטלת רפש הדדית או בהתאם בחיפוש אשמים ששייכים לצד זה או אחר. רק מעטים זיהו את מקור הבעיה שלטעמי הוא ברור מאוד – השופטים בבתי המשפט והיעדר האכיפה. אם כל פואד או חוליגן אחר היה יודע שעל ירידה למגרש, קל וחומר תקיפת שחקן, הוא מקבל שנתיים-שלוש בכלא ואיסור כניסה למגרש לכל החיים התופעות המגונות האלה היו נעלמות במכה אחת. לא צריך טובות מהתאחדות, מינהלת או הנהלות של קבוצות – האשמים העיקריים במצב אליו הגענו, ובהפרש עצום מכל השאר הם השופטים באולמות בתי המשפט.

Comments closed