מהפכת הקוטג' (פוסט חי וגם בועט)

.

.

.

.

.

.

.

. (סיום)

חצות בין שבת לראשון  מספר הלייקים הוא 87,080. נראה שעניין הפייסבוק מתמצה. המבחן הגדול: מהבוקר בחנויות.

*

שבת 12:00 המספר הוא 83,420. פחות מ-7,000 חותמים חדשים ביממה. לא רק בגלל שהדתיים לא משתתפים. נראה מה יהיה מחר בחנויות.

*

 

שישי 12:00 המספר הוא 76,520. כ-12 אלף מפגיני פייסבוק נוספו ביממה האחרונה. לא הרבה.

*

ובינתיים מועבר למערכת "דה באזר" הדבר הבא:

*

שישי בבוקר: סוכנות הידיעות איי.פי מוציאה ידיעה לעולם על מרד הקוטג', הוול סטריט ז'ורנל פרסם אתמול ידיעה נרחבת (תודה לשליחת "דה באזר" בגרמניה, העיתונאית קירסטן גריסהאבר).

21:00 460 מצטרפים בחצי שעה האחרונה. 71,810. במבט מדגישים: "המכירות ירדו בעשרות אחוזים".

*

20:30 המספר הוא 71,350, קצב המצטרפים, 800 לשעה, מדויק על חוט השערה.

*

19:00 70,150. החדשות נפתחות בשתי ידיעות פייסבוק – עדן אברג'יל והחייל המרקד – שתיהן לא הקוטג'. אחרי זה שמעון פרס. סימני ירידה?

*

18:00 אנחנו על 69,330. עוד רבבה בדרך להיסגר. הקצב בירידה מתמדת. בינתיים נשמע כמה צלילים (מילים, לחן, עיבוד מוסיקלי וביצוע: י. קוטנר)

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

17:00 אנחנו על 68,530.

*

16:00 המספר הוא 67,786.

*

יאללה בלגן.

*

12:25 אנחנו על 65,000. בטוח שהקפיצה במכירת הקוטג' המוזל היא סימן לא טוב? תלוי מה יקרה כשיעלו אותו שוב.

*

11:00 הקצה לא משתנה: 63,726 בתחילת החדשות. אלף לשעה.

*

10:00 המספר הוא 62,722. קצב, איטי, של 500 לייקים לחצי שעה. מצד שני זו רק התחלת יום העבודה, פחות אנשים פנויים לאינטרנט. האמנם?

*

יש התרחשות פייסבוקית מעניינת גם באתר של "שטראוס". ויש גם שיר שבא טוב.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

09:30 אנחנו על  62,217 לייקים. מהפכת הקוטג' היא ניסוי מעניין בשאלת האופטימיות והפסימיות. נייר לקמוס, כמו שאומרים, למצב היאוש שלך. אתה לא נדרש לשום מחויבות פוליטית במובן המקובל כאן, אין פה ענין של גבולות, של יהודים וערבים, חילונים ודתיים. ובכל זאת מרשים לראות, בין השאר בתגובות לפוסט הזה, כמה פסימיות יש כאן. כמה חוסר אמונה ביכולת שלנו לשנות. כמה חולשה מול הדבר האבסטרקטי הזה שנקרא מדינה.

*

חצות: 56,517. נראה לאן זה ילך היום. בינתיים, מי שלא הספיק אתמול, הרי צ'ה גווארה פרום בני ברק.

*

23:30 מספר הוא 55,579. קצת יותר מ-900 בחצי שעה.

*

23:00 המספר הוא  54,668. הקצב נשאר על כ-2000 בשעה.  לא מאוד מסחרר. ברשימה יש גם כ-220 אלף "תשובה ממתינה". האם מחר תהיה עליה או נפילה? איפה אנחנו עומדים במספרים? מה ההיקף הפוטנציאלי של חותמי פייסבוק בישראל? לי אין תשובות.

*

22:00 המספר הוא 52,712

*

21:05 אייטם פותח ארוך במבט. האם הקהל של מבט יקפיץ את הרייטינג? כרגע  50,775.

*

50  אלף בשעה 20:52.


*

20:20 המספר הוא 48,347

* (פתיחה) *

יש מצב שהמילה מהפכה תיראה בקרוב מגוחכת במה שמכונה בינתיים לרוב "מאבק הקוטג'". יש מצב שכל המאבק הממרחי הזה, הפייסבוקי במיצויו, מאבק בלחיצת כפתור, ייראה בסופו לבנבן ומעוך כמו קוטג'. מהפכת הקוטג' זה שם טוב לכישלון גרוטסקי. אבל גם להצלחה גדולה.

ההצלחה נמדדת, לפחות בשלה ראשון, במספרים. כמה יצביעו בפייסבוק בעד. ומלא שאלות ממש מרתקות כאן: האם זה חיקוי מגוחך מפלסטיק, האם צנח עלינו העידן החדש, מה יכול לקרות בישראל ומה לא, מה כח הציבור, האם אנחנו חלק בלתי נפרד משינוי עולמי? האם אובמה קשור לכל זה? האם זאת אשלייה מקומית? עד כמה באמת אנחנו מושפעים מהסביבה המזרח תיכונית? עד כמה התשוקת מייצרת וכמה היא משקפת והאם בכלל יש הבדל? זה רק הקצה.

ברבע לשמונה אנחנו על 46,290 "attending", שזה בעצם הלייק של העמוד המדובר. בחלק של האינפורמציה הנוספת עדיין כתוב "ביום רחד הגענו ל-9000 חברים. כרגע אנחנו על 46,408. בשמונה המהדורות המרכזיות. אני משער שעד השעה 11 נוכל להעריך טוב יותר את ההתקדמות. אלה שעות השיא, לפחות של היממה הזאת.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

מה יש להם באוזניות
ראלי עולמי ו"עיניים שלי" (לקראת אקרופוליס)

102 Comments

ניר לוי 15 ביוני 2011

בפרפראזה על שירו של גיל סקוט הארון המנוח, the revolution will not be facebooked.
זה יפה ומושך כותרות המספר המרשים הזה, אבל בוא נראה כמה מהם באמת יעמדו מאחורי זה ולא יקנו קוטג' במשך חודש.
אני מאוד מקווה שהרבה, אבל משום מה אני סקפטי לחלוטין. יש פה כל כך הרבה עוולות צרכניות וקרטלים שאני בספק אם דווקא זה מה שיוציא את העם האדיף מהבית.
מה שהכי מצחיק זה אלה שאומרים שהם יחליפו את הקוטג' בגבינות אחרות. בוא נדפוק את תנובה ולא נקנה קוטג', אבל בתמורה נעלה את המחירות שלה במוצרים אחרים! הראנו להם מה זה!

איתן בקרמן 15 ביוני 2011

ניר בוא נהיה אופטימיים. באמת מעניין לראות אם זה משהו רציני או פארש.

Menahem Less 16 ביוני 2011

I wish I knew what the whole BALAGAN is about.

איתן בקרמן 16 ביוני 2011

מנחם הישראלים יצאו לרחובות הפייסבוק במחאה על קרטל מחירי הקוטג', שהיא בעצם מחאה על חלוקת העושר בישראל, המחירים, המיסוי וכדומה.

דודי כליפא 15 ביוני 2011

זו מלחמה אבודה ליצרנים. אין להם סיכוי. מי שירויח הוא הראשון שימנף את ההזדמנות לחתוך ראשון את המחירים. האחרים ייאלצו לחתוך העקבותיו. הראשון ייתפס כגיבור , אלו שיעקבו אחריו בלית ברירה כלוזרים ו'רשעים'.

עכשיו היצרנים עדיין נלחמים. כי מדובר בסכום כסף משמעותי ביותר שישפיע על הרווחים. הם נלחמים גם כי זהו תקדים מאד לא חיובי מבחינתם.

אבל, אבל, אבל..

הם יפסידו כי זו מחאה צרכנית ציבורית פאר אקסלאנס שתצליח. בית דין תצליח.

למה תצליח?

כי זה קל להצטרף. יש קונצנזוס של הדפוקים. לא צריך לצאת לרחוב. אפשר להסתדר בלי קוטג' במשך חודש בקלות.

ההזדמנות לראשון שיחתוך מחירים?

אמנם ייסבול הפסדים בגלל הפרשי המחיר, אבל יסבול אותם בכל מקרה אם המתחרה יחתוך והוא ייצטרך לעקוב.

אבל אם יחתוך ראשון יקבל תקשורת ופרסום ממדרגה ראשונה.

דילמת האסיר קלאסית.

מי יהיה הראשון?

איתן בקרמן 15 ביוני 2011

דודי אתה סגור על זה? מקווה שאתה צודק.

בני תבורי 15 ביוני 2011

איתן,
המשפוחה שלי מוותרת על נוכחות הקוטג' בתפריט ואני מתכוון גם לשכנע את אחראית המרכול בקיבוץ להוריד אותו מהמדפים. זה לא בגלל שאני לא אוהב קוטג', אלא משום שאני מזהה סימן לאפשרות (אני זהיר) של התקוממות עממית נגד האופי שלנו שמוביל אותנו לשלם כל מחיר בעבור כל מוצר מבלי להרהר ולשאול שאלות. שמעתי הבוקר שקוטג' תוצרת ישראל נמכר במרכולים בארה"ב במחיר נמוך מזה שבארץ והתחרפנתי לגמרי.

איתן בקרמן 15 ביוני 2011

שמע, אנחנו התמימים ונמשיך לנסות. נצליח או לא כבר לא תלוי בנו, אבל את שלנו נעשה. נור מור קוטג' אני מור.

ארז (דא יונג) 15 ביוני 2011

גם בטייוואן! סתם. הלוואי שהיה פה קוטג'.
האמת שאולי מדובר פה בעניין של תמחור ביחס לאיכות. אמרו גדולים ממני שהקוטג' הישראלי הוא הטוב בעולם, אז אולי תנובה חושבים שהגיוני לתמחר אותו במחירים של קממבר או גורגונזולה איכותיים.

מזל שבליגת העל כבר מתמחרים כרטיסים ברמה של הליגה השישית בטיבה באירופה.

מולי 16 ביוני 2011

גם במבה של אוסם יקרה בארץ פי שתיים מבלונדון וניו יורק! טירוף!!!

MOBY 15 ביוני 2011

אני מצטרף.
תחי הלאבנה, והפרומעז.

עמיר 15 ביוני 2011

חבר׳ה מה הלחץ
עשו כמוני. פנו מקום בממ״ד, קנו פרה (או עז), הורידו מתכון מהרשת וקדימה לעבודה.

פרננדס 15 ביוני 2011

מעניין שמוביל המאבק הוא בחור חרדי מבני ברק, למרות שאני לא יודע כמה חרדים לוקחים חלק בחרם בטח שלא דרך הפייסבוק….
בכל מקרה, אני מקווה שגם המגזר החרדי יצטרף באופן רשמי לחרם, כי שהם עושים חרם אז זה כולם וזה עד הסוף!
יכול להיות שהחרם הזה יקרב קצת בין 2 המחנות, למרות שאני בטוח שיש פה כמה קוראים שמזדעזעים מהמחשבה להכיר את החרדים…

איתן בקרמן 15 ביוני 2011

כמה שאתה צודק לטעמי – שנאת החרדים כאן היא די מטורפת. כל ביטוי מכוער שאסור מול מגזרים אחרים, כל רפש, מותר לזרוק על החרדים.

amit pros 15 ביוני 2011

בקרמן,הבעייה הרבה יותר עמוקה מהקוטג'.
הבעייה שגם אם המבלך הזה יצליח,אז כל אחד מאיתנו ירוויח 4 שקלים בחודש,אף אחד לא יפתח בחקירה בחשד לתיאום מחירים,ועד שיהיה כאן יבוא מקביל,נהיה שנינו בפנסיה.
אה,כמובן שהמאבק צודק לחלוטין,קרן אייפקס קצת הגזימה הפעם…

איתן בקרמן 15 ביוני 2011

פרוסנר, אם תרצה אין זו אגדה. אופטימיות לא תזיק.

amit pros 15 ביוני 2011

אתה צודק,אבל חוץ מהקריאה לא לקנות ,חייבת לצאת קריאה לחקור איך במשק מופרט רמת המחיר של המוצר הזה זהה עד האגורה.לא פשוט לא הגיוני.

איתן בקרמן 15 ביוני 2011

יותר ממסכים – קריאה לועדת חקירה ממלכתית לקומבינות ורמאויות במגזר העסקי(זה לא במקרה תפקיד של המשטרה?)

אפריים 15 ביוני 2011

למדתי לפני זמן שתהליכים כאלו קורים לאט עד שהם קורים מהר… ברצינות!
יכול להיות שהמחאה הזו הייתה נעלמת כמו נסיונות קודמים, אבל במקום זה היא מתפשטת כמו לידי גאגא בקליפ לשיר שנשמע כמו מדונה.
מגיע מילים טובות למארגנים.
לא בטוח אם הם חשבו על כל האספקטים האלה, אבל לבחור מוצר שכל-כך מזוהה עם ישראל, כל כך בסיסי ויחד עם זאת כזה שאפשר לוותר עליו בקלות הוא גאוני. משהו שמשותף לכולם.
אני מתפלל שזאת הסנונית ושהאביב בפתח (אתם חשים בריח?) ושנפסיק להיות מנוצלים. קוטג' יקר? מה עם קמח ושמן זית שמיוצרים בארץ ונמכרים באירופה בחצי מחיר…
יתהפך העולם אני לא קונה קוטג'.

נ.ב- לראות את יעקב אילון עוקב אחרי מד המצטרפים למאבק היה בהחלט מגוחך. שווה את הכל.

איתן בקרמן 15 ביוני 2011

אפרים אהבתי את המשפט עם הלאט והמהר. ובימינו לפעמים מהר מאוד. הפתעה, מעצם ההגדרה, תמיד מפתיעה.

אנונימוס 15 ביוני 2011

מחאה דבילית וחסרת משמעות. גם אם תצליח ומחר מחיר הקוטג' ירד ל2 שקל, מה זה משנה?
יש מאות מוצרים אחרים חסרי פיקוח, ועוד עשרות מוצרים שהולכים להסיר עליהם את הפיקוח בקרוב.
ובינתיים מסביב מפריטים ומסירים רגולציה מכל דבר אפשרי תחת שלטון שר האוצר הנהדר שלנו שמוכר ומפריט לכל דכפין את הדבר הכי טוב שמפא"י עשו פה.
אז הקוטג יהיה זול, ובבחירות הקרובות שוב יבחרו בליכוד או תואמיו וימשיכו למכור לנו את המדינה מתחת לרגליים ולרסק את מעמד הביניים עד שכולנו נהיה מעמד עבדים אחד גדול שמשרת שכבה דקה של טייקונים.

אבל לפחות נוכל להתנחם בקוטג' בחיני-חינם. בדיחה

איתן בקרמן 15 ביוני 2011

שמע, אין ויכוח שמחיר הקוטג' עצמו הוא בעיקר סמל. אבל הוא נשמע צעד ראשון די מבריק.

אנונימוס 15 ביוני 2011

אם באמת היה מדובר במאבק סמלי שתהיה לו המשכיות ומשמעות, הייתי גם מתלהב.
אבל אני כבר מספיק זמן פה בשביל לדעת שזה לא המצב.
בבחירות הבאות אותם אנשים שמקטרים כל היום על "המצב" ו"המדינה חרא" ימשיכו להיות אדישים, וימשיכו להצביע לאותם משרתי אדונים שאחראים לכך.
אין לי שום ציפיות, לצערי.

איתן בקרמן 15 ביוני 2011

הענין היחיד הוא האם אפשר לשנות את העולם או לא. תכלס.

בני תבורי 16 ביוני 2011

אנונימוס,
קצת אופטימיות אחי, אני אוהד הפועל פ"ת זה יותר גרוע מקוטג' תאמין לי…

דוד מירושלים 16 ביוני 2011

בני, אני זוכר את 'תנובה' על החולצות שלכם בשנות התשעים. הכל מתקשר בסופו של דבר (:

מאשקה 15 ביוני 2011

אני אתכם במאבק הזה.
זה עניין עקוני לשלם עבור גביע קוטג' 8 ש"ח.
וגילוי נאות, אני לא אוכלת גבינת קוטג'
כי אני לא אוכלת אף מוצר חלב שעשוי מחלב בקר,
אוכלת רק מוצרי חלב מחלב עיזים !!!!.

איתן בקרמן 15 ביוני 2011

מאשקה לדעתי רוב החותמים בקושי אוכלים קוטג'. אני דווקא אוהב. אבל זה אחד המאכלים הכי ישראליים שיש. עוד סיבה לזה שהבחירה מבריקה.

matipool 16 ביוני 2011

קוטג' גם אני לא אוכל , סתם כי זה לא טעים לי .
מוצרי חלב עיזים הרבה יותר טעימים ובריאים רק חבל שיש לי ייסורי מצפון וכאב גדול בכיס כל פעם שאני מכניס מוצר כזה לעגלה בגלל המחירים המטורפים שלהם ( פטה עיזים עולה יותר מפי 2 מהמקבילה שלה מחלב בקר אבל מה לעשות שזו הגבינה היחידה שהבת שלי אוכלת ) .

מאשקה 15 ביוני 2011

קוטג' הוא באמת מאכל ישראלי לגמרי.
לדעתי עבר אפילו את הפאלפל.
אני "שראיתי עולם " וצמחונית המגיעה למקררי הגבניות בכלבו למצוא משהו לאכול לבד מירקות,
לא ראיתי בשום מקום בעולם גבינת קוטג', רק בישראל.
בכל מקרה זה מאבק עקרוני וצודק ולא איכפת לי לי שזה על גב הקוטג'.
יש לו בית גדול הרבה שנים, שישא אותנו עליו……

הדר 16 ביוני 2011

כבר בסוף שנות ה 70 אכלתי קוטג' בקליפורניה. ולא סתם, גבינת הקוטג' ניתנה להשגה ב 3 גדלי גרגרים…
וכן, קוטג' זה הכי בית ישראלי.

אד הורטון 15 ביוני 2011

בקרמן, כדרכך אתה קיצוני מאד. או שהמהפכה תיכשל כישלון חרוץ או שכיכר א- תחריר תהיה קטנה עלינו(לא כולל בכירי מוסד שנתפסים בעזרת דמיון מזרחי מפותח שטוען שגם כרישים ונשרים עובדים עבור הארגון) ולא לשכוח את אריק ומיקי והאוטופיה בפתח דלתנו.
זה ייגמר להערכתי באמצע- מחיר הקוטג' יירד מעט (אני מבין שבחלק מהרשתות זה כבר קרה. כמה חבל שרק אחרי שאשתי עשתה את הקניות), אם יהיה לנו מזל אז צו הפיקוח על המחיר שהסירו הצמד אולמרט את הירשזון יחזור על כנו ותשקוט הארץ 40 שנה. לא המונים ברחובות ולא אובאמה בבחירות (וטוב שכך. חשבתי שכולם כבר התעוררו מהאשליות הבלתי מציאותיות של ימי בחירתו ומסתבר שלא).
ובמחשבה שניה- אני מסכים איתך שהצלחת המאבק הפייסבוקי הזה, ככל שתתרחש, בהחלט תהיה דומה לאלו של מדינות ערב- רוב מהומה על לא מאומה. צעקות על דמוקרטיה וזכויות אזרח שנגמרות באחים מוסלמים בשלטון וביהודי שיושב בבית הכלא כי צריך לאחד את ההמונים. מה שהיה הוא שיהיה.

איתן בקרמן 15 ביוני 2011

אד, ברכות על היכולת להפוך את הדיון בשאלה אם יש משמעות בישראל למפגן הקוטג' הזה, למשפטים על אחים מוסלמים בשלטון.

אין לי ספק שבעולמך ההיפר-סופר-שמרני, כל אפשרות של כישלון חרוץ או הצלחה מרשימה היא קיצונית. חלילה לא ישתנו מדי דברים. חבל שאתה כל כך כועס, עוין, אגרסיבי. יש לך איזה ענין אישי שזה לא יעבוד ולא יצליח? אכפת לך אם זה יתפתח גם לתחומים צרכניים אחרים?

מיכל 16 ביוני 2011

בקרמן, אתה בחור להביא לאמא ….:)

אד הורטון 16 ביוני 2011

שמע בקרמן, לא יודע מאיפה הגעת למסקנה שאני זועם ואגרסיבי (השלכה?). אין לי התנגדות שזה יצליח על אף שאני אישית פשוט לא מאמין שהקלקה במחשב על כפתור לייק היא מהפכה גם אם חמישה מיליון איש יעשו זאת. במקרה כזה זה בסך הכל עניין לכותרת בעיתון ושווה ערך במקרה הטוב ממש כמו סקרים. זו תהיה מהפכה אמיתית אם כל מי שחתם באמת לא יקנה קוטג' ובזה הפייסבוק לא שינה דבר- מתחייבת פעולה מעשית. אני אישית אשתדל לקנות פחות ואסביר לילדים למה. דווקא אחרי שאמא שבתה עם העוסי"ם הגדולה מאד מחוברת להפגנות ושביתות…
בכל מקרה, אני בהחלט חושב שמהפכות זה דבר יפה אבל התוכן שנקנה אחריהן בעמל ובעבודה אפורה הוא זה שקובע את הצלחתן. לכן הדוגמא ממצרים שכה הרבית להתפייט עליה בשעתו ומסתמנת ככישלון עצום היא רלבנטית. כמובן שאין לי התנגדות על אף רמיזותיך שזה יצליח בתחומים צרכניים אחרים. היתה לי הזכות במסגרת עבודתי להיות בורג קטן למדי בסיוע לרפורמות בתחום הסלולרי למשל וכל זה אפילו בלי פייסבוק, מסתבר שזה אפשרי.

איתן בקרמן 16 ביוני 2011

לא רמזתי כלום, להיפך: אני בטוח שאין לך ענין במחירים גבוהים לקוטג', לכן לא הבנתי מה אתה קופץ.

מה שכן, מי שקובע היום שהמהפכה במצרים (ששוב דחפת אותה)"מסתמנת ככישלון עצום" הוא פשוט לא רציני.

יונתן מתניני הלילה של רמה"ג 15 ביוני 2011

תמיד ידפקו אותנו..
אף פעם לא נצא לרחובות..
הקוטג' הוא לא הראשון ולא האחרון בשרשרת הארוכה של מה שאנו אוכלים פה.

אבל תמיד אפשר למצוא את החלופה הכי טובה והכי משתלמת,
כנסו לאתר הסופר ותשוו מחירים און ליין ותשלחו הביתה סל קניות..
בלי תור בלי עצבים מהמחשב בבית ודי.

הלוואי ויצליח, והלוואי וירדו המחירים.
אבל כמו שחשבתי שהלוואי ודאלאס ייקחו אבל הייתי בטוח שמיאמי ינצחו..
כולם יודעים איך זה נגמר, אני מקווה שאני טועה גם כאן.

תומר חרוב 16 ביוני 2011

בעיקרון אני עם אנונימוס אבל עשיתי לייק ואני גם לא אקנה קוטג' כי זה מגעיל אותי, אף פעם לא התחברתי.
המאבק הזה ייגמר בקוטג', הם יורידו את המחיר בשקל וחצי ויילמדו להבא להעלות את המחירים של מוצרים כאלו בצורה קצת יותר מתונה כדי שאף אחד לא ישים לב יותר מידי. אנו נמשיך להידפק פה במזון, בדלק ובתרופות משום שאותנו חינכו לא לשאול שאלות קשות מידי. אנשים שיוצאים למלחמות מבלי לשאול שאלות לא שואלים כמה עולה הקוטג', הם רק עומדים בתור (בחוסר סבלנות, בכל זאת ישראל) מכינים כרטיס מועדון שלא נותן הנחה אלא "נקודות", משלמים עם הלוואת השוק האפור שהם לקחו דרך חברת האשראי כדי לנסות ולעמוד בקושי בתשלום המשכנתא החודשי שתופס בערך חמישים-שישים אחוז מההכנסה שלהם במקרה הטוב, נוסעים הביתה בשמונה שקלים לליטר, מתקלחים במחיר מופקע, פותחים טלוויזיה ושוקעים לאיזו תוכנית ריאליטי כדי לראות מישהו מתחרה על מליון שקל שאולי יעזרו לו כדי לקנות דירה ולהגשים את החלום שלהם- לא לשלם משכנתא.

יואב 16 ביוני 2011

תומר,
ניסחת יפה את כל קלישאות המיינסטריים(שלום ניסח את זה כבר לפני שלושים שנה וגם אז זה לא היה ממש מדהים),
אין לי כרטיס מועדון,
לא מלווה מהשוק האפור,
לא רואה ריאליטי,

אני בן ארבעים ושתיים ומעולם לא אכלתי קוטג' אבל מהפיכת הצרכנים צריכה להתחיל איפשהוא. אני בעד!

יואב 16 ביוני 2011

שלום ניסח את זה לפני שלושים שנה ואז זה היה פחות טוב ויותר קלישאתי.

איתן בקרמן 16 ביוני 2011

תומר ידידי, זה דור האוהדים הנוכחי של מכבי נתניה? מה אתה כזה לוזר? דבר אחד בטוח – אם המון אנשים יחשבו שהמאבק הזה ייגמר בכלום, סביר שהוא ייגמר בכלום.. לא נורא, העיקר שעשית לייק.

תומר חרוב 16 ביוני 2011

גם אני בעד, אבל לא חושב שזה יזיז משהו. לאנשים פה(גם לי ולך) נוח פה מידי עם המצב הקיים, הם מוכנים לעשות לייק ואולי לא לאכול קוטג' שבוע-שבועיים אבל כמה יהיו מוכנים לוותר על יותר מזה?
זה לא סתם שהמחאה הזו נפלה דווקא על הקוטג' ולא על הדלק, כי על קוטג' אפשר לוותר, בשביל הדלק צריך לשתק את המדינה, מישהו מוכן לזה? לא ללכת לעבודה אלא לשבת בכיכר רבין או ספרא כל היום?
איתן, אני אולי לוזר כי לזה התרגלתי אבל את הקמעונאות אני מכיר מקרוב. עבדתי ברשת שיווק מזון, העליתי והורדתי מחירים. כשהאמירו מחירי האורז לפני שנתיים, בגלל "משבר" האורז אנשים קנו פחות למשך שבוע ואז חזרו לקנות ואפילו יותר, כשעולים המחירים מתלוננים פעם פעמיים ואז עוברים להתלונן על המוצר הבא שמחיריו עלו.

red sox 16 ביוני 2011

בשעתו, כשניסח המהאטמה גנדי את עקרונות המאבק הבלתי אלים (סטיאגראהה), הדגש החשוב ביותר היה על בחירת נושא המאבק. גנדי הקדיש מחשבה רבה לבחירת העוול הספציפי שבעטיו ראוי וכדאי להתקומם, מתוך הבנה שלא ניתן להוביל מאבק עממי והמוני למען ערך אמורפי כמו "חופש" או דרישה כללית ל"עצמאות" למשל. לבסוף נבחר המונופול על ייצור המלח ומחירי המלח הגבוהים כנושא המאבק העממי, וגנדי הוביל עשרות אלפים במסע רגלי בן מאות קילומטרים אל חופי רג'אסטן בצעדה שבסיומה כרעו על החול והפיקו מלח בעצמם ממי הים.
המלח, על-פי גנדי, הוא מצרך יסודי וחיוני לקיום חיים, ממש כמו מיים ואוויר. מניעתו מן ההמונים כמוה כמניעת הזכות לחיים עצמה.
"צעדת המלח" יצרה גל מחאה עממית ולא-אלימה כנגד השלטון הבריטי בכל רחבי הודו, והיוותה שלב חשוב בהבניית הלאומיות ההודית ובהפיכתו של גנדי למנהיג העממי החשוב ביותר בהודו המודרנית.

משום מה, קשה לי להאמין שדווקא מחירי הקוטג' הם הבחירה הטובה מכולן לשמש כקרדום להכות בו בסוגיית הפערים הכלכליים ועליות המחירים בישראל…

איתן בקרמן 16 ביוני 2011

סיםור מעשיר לגמרי.. למה קוטג' לא נראה לך בחירה טובה להתחלה?

מוזגטס 16 ביוני 2011

סיפור מצויין – מאבק הקוטג' יצליח עם לא נהיה ציניים ונתמיד.
הלכתי לקניות היום ולא קניתי קוטג' שאצלי הוא מוצר בסיסי ביותר.

ועוד נקודה- אצלו במדינתנו הקטנה כל מאבק הופך לאידיאליסטי במהרה. לדוגמא מאבק הביטוח של האופנועים שעבר ממאבק של "זין אנחנו משלמים לכם כל כך הרבה כסף" למאבק של פגיעה בסטודנטים ובשכבות החלשות וכל מיני. צריך להפיץ את המשנה של גאנדי שכולם יכירו.

amit pros 16 ביוני 2011

קוטג' היא דווקא בחירה מצוינת,אפשר להסתדר כמה ימים בלעדיו,הוא מוצר מתכלה,מה שאומר שעם ויתור מועט הוא יפגע בבעלי ההון המייצרים אותו.הבעייה היחידה היא איך הסיפור הזה ימשיך.כמו שנאמר ובצדק כבר לפני ,יש מאות מוצרים בישראל שהמצב שלהם די דומה לקוטג' ובעליהם עוקבים טוב טוב ומסתכלים מה קורה עכשיו.

איתן בקרמן 16 ביוני 2011

שזאת בשורה אופטימית בפני עצמה, לא?

amit pros 16 ביוני 2011

האמת?כן

יוני 16 ביוני 2011

בקרמן, סחתין על הרעיון של פוסט חי.

אני מאמין שקוטג' הוא רק ההתחלה. אנשים רואים שיש להם משמעות.

יואב דובינסקי 16 ביוני 2011

הדבר הראשון שאתה רואה כשאתה מגיע לנתב"ג זה את הערוגה של תנובה עם הקוטג' שמברכת אותך שהגעת הביתה. עכשיו גם את זה אי אפשר לקנות פה.

טל בן יהודה 16 ביוני 2011

אם נסתכל על העבר הקרוב של החברה הישראלית, המחאה לצערי תסתיים בקוטג' (ואמרתי כבר לאשתי לא לקנות לנו הבייתה).

אני מסתכל על הידיעות על המהומות ביוון ומקנא, אותו דבר כשהיו מהומות בלונדון על הצגת תוכנית קיצוצים (רק הצגה שלהם! אפילו לא יישום). מחירי הדלק גבוהים, צעירים לא יכולים לקנות דירות, השכירות בשמיים, מוצרי בסיס רק עולים – ואף אחד כאן לא יוצא לרחוב.

אפשר רק להסתכל בהערצה על חברות מסביב לעולם שבו האנשים יוצאים לרחוב בגלל הבעיות הכלכליות ו"מבעירים את השטח". הספרדים יצאו להפגנות ענק בכל המדינה רק כי נמאס להם מפוליטיקאים מושחתים והמצב הכלכלי בו הבנקים שולטים בחייהם. אצלנו? החברה הישראלית פשוט אדישה למצבה. אולי אם ננפץ כמה זכוכיות ונשרוף צמיגים – הממשלה והכנסת (אין כאן עניין של קואליציה אופוזיציה), הם יבינו שאנחנו רציניים.

הפתרון שיוצג כאן יהיה "פלסטר לפצע ירי מדמם", הרי זה כבר החל. שטייניץ המתנשא והמרוחק הצהיר שהוא לא ירשה עוד הסרה של מוצרי חלב מפיקוח… וואו, הידד! מטרה הושגה? (ועזבו את זה שפקידי האוצר כבר הכריזו על עוד 4 מוצרים שיוסר מהם הפיקוח ובינם חלב 1%, למה להתחשב בשמנים באמת?!)

והדבר העצוב באמת היא שרובנו נקבל את הפתרון המזויף שהממשלה תציע. אנחנו עסוקים מדי בחיים של עצמנו, ב"איום האירני" (איום עלק), ובגמר ההישרדות ביום ראשון הקרוב בנוקיה (יש מצב שואן ואן לא לוקח את זה?).

לפני כחצי שנה, מלקולם גלאדוול כתב בניו-יורקר מאמר נהדר על כיצד הפייסבוק ורשתות חברתיות רק מביאות למצב ההפכי של "פעילות חברתית אמיתית" ואקטביזם: http://www.newyorker.com/reporting/2010/10/04/101004fa_fact_gladwell?printable=true&currentPage=all
ייתכן ואחרי המאורעות האחרונים במדינות ערב הסובבות אותנו, אפשר לקחת הרבה דברים כאן בערבון מוגבל, אבל זה כן תקף אלינו. המון אנשים, כמוני, עושים "לייק" וחושבים ש"הנה… אנחנו עושים משהו" כשבעצם לא עשינו שום דבר מעבר לקליק עלוב על העכבר.

בבקשה תעירו אותי שבאמת נחליט לפעול.

נתי 16 ביוני 2011

2 שאלות/הערות:
1. אני אשמח לאיזשהוא הסבר, בין אם פוליטי ובין אם כלכלי, לבהילות של האוצר לביטול כל פיקוח על מחירי חלב?
הרי לא מדובר על סובסידיות שעולות כסף! סה"כ זה ויכוח כלכלי איך זה יתנהל יותר טוב מבחינת השוק, והרי לא צריך להיות ד"ר לכלכלה כדי להבין שבשוק של 2-3 חברות גדולות הנחות השוק החופשי לא מתקיימות?
אני אפילו לא מצפה שיקבעו מחירי הפסד למחלבות, רק פיקוח על מתח הרווחים (רוצה לומר שאם יש עלייה במחירי מאכלי בהמות, שהוועדה תעלה בכמה שצריך. למה לסמוך על בעלי ההון שלא יתפסו על זה טרמפ?).
ולא צריך להיות מוגדר בשמאל (הכלכלי) כדי לחשוב כך.

2. התוספת שהוספת לפוסט בדבר "הפסימיות ביכולת שלנו להשפיע על המוסד האבטרקטי שנקרא מדינה".
בעיני זה מתחבר לחוסר סבלנות הכללי שיש לנו כלפי המושג של שלטון ובירוקרטיה. זה בולט בעיניי בהרבה כתבות חדשותיות, שם רואים שעל כל צרה קטנה ישר ממהרים להאשים את ראש הממשלה או את השר האחראי, בלי לעצור רגע ולחשוב, איך זה אמור היה להגיע אליו, האם באמת אתה רוצה שהוא יטפל בזה וכד'. לדידי זה עוד אחד מספיחי הגלות. עוד לא הפנמנו מה זה שלטון, מדינה ועוד.
אשמח לשמוע התיחסות אחרת..

השחקן ה-12 16 ביוני 2011

להתייחס לעניין: גם אני פסימי לגבי סיכויי ההצלחה של המאבק הזה. עם ישראל יודע לבכות, אבל לא יודע ברגע האמת לעשות מעשה.

להתייחס לא לעניין: לא ממש הבנתי את הקשרו של פוסט הקוטג' לאתר שאמור לעסוק בספורט…

איתן בקרמן 16 ביוני 2011

:) קודם כל אנחנו לא חתמנו על חוזה שנעסוק אך ורק בספורט. שנית, כל המעשה שצריך לעשות זה ללחוץ לייק ולא לקנות קוטג'. אבל הכי חשוב, במיוחד לכינוי כמו שלך: חרם צרכנים הוא דבר שיכול לעבוד גם על מחירי מנויים לקבוצה, למשל.

השחקן ה-12 16 ביוני 2011

איתי, אני מסכים איתך לחלוטין שחרם צרכנים יכול לתרום בכל נושא. אבל, לצערנו, אנחנו חיים במדינת ישראל והאזרחים כאן אדישים. הם מקסימום יודעים ללחוץ לייק בפייסבוק, אבל ביום שישי בקניות, כולם יקנו את המבצעים שידחפו להם לקוטג' ובכך החרם יסתיים.

גם בספורט אפשר לפעול בצורות של חרם צרכנים, נגד הקיזוז, נגד מחירי הכרטיסים, אך שוב, אנחנו חיים במדינת ישראל…

השחקן ה-12 16 ביוני 2011

סליחה, כמובן שאיתן ולא איתי :)

איתן בקרמן 16 ביוני 2011

מסכים. השאלה אם להתייאש או לא? אופטימיות ואמונה לא עולים כסף.

שלו 16 ביוני 2011

איתן, ראשית ברכה גדולה היא שמתעסקים בנישות כמו החיים שלנו באתר גם אם זה לא ספורט.
בנוסף לפרשת הקוטג', התפרסם אתמול שהממשלה מתכוונת להפריט את השרות לשיקום האסיר.
בקונטקסט הכללי זה איך המדינה מסירה את אחריותה מאזרחיה.
בג"ץ בזמנו קבע בניגוד להפרטת שירות בתי הסוהר שרצתה הממשלה.
בכלל נוצר מצב בו מפלגת העם (הליכוד) הופכת יותר ויותר מפלגת מפלגה שמייצגת את בעלי ההון (שהיו חטיבה קטנה בליכוד ההיסטורי).
הסוציאליזם שהיה ערך ציוני ויהודי עתיק יומין הפך מוקצה מחמת מיאוס, בגלל זיהוי שלו עם מפלגות שהפכו כאלה (למרות שגם הן מייצגות בעיקר את בעלי ההון – מפלגת העבודה ומרץ, רץ ושינוי ההיסטוריות, ומזמן שכחו שהן מייצגות פועלים).
אפילו ש"ס שהייתה נציגת השכבה הדפוקה, הפכה להיות קצת עיליתה.
רעיון שעבר במוחי היה, אולי יפריטו את הכנסת, אבל באמת, לא את עובדי הכנסת, את החכים.
מפלגה קיבלה עשרה מנדטים, יערך בין המועמדים שלה מכרז ומי שייתן את ההצעה הנמוכה ביותר יתקבל לחברות בכנסת, כך לגבי עשר ההצעות הנמוכות ביותר.
ח"כ שלא יעשה את עבודתו ייפוטר בלי תנאים סוציאליים.
שר יקבל תוספת של שקל כמו כל אחראי משמרות, רוה"מ ויו"ר הכנסת יקבלו תוספת של שני שקלים כמנהלי מתקן.
קוהליציה שלא תיתן תפוקה תפורק, ותורכב מחדש כמו שמחליפים חברות שמירה או נקיון.
ואז נראה אם הפרטה זה כל כך טוב.

דוד מירושלים 16 ביוני 2011

האלטרנטיבה לליכוד היא קדימה, מפלגה שהסוציאליזם חרוט על דגלה ואין לי קשר לבעלי הון.

דוד מירושלים 16 ביוני 2011

תיקון: ואין לה

איתן בקרמן 16 ביוני 2011

שלו, בוא נרד בינתיים מהמפלגתיות. נדמה לי שאנשים מכל המפלגות חושבים שמחירי הקוטג' מופרכים בדיוק כמו העובדה שיש כאן מדינה עשירה שאזרחיה עניים.

עמיר 16 ביוני 2011

כל הכבוד לקופירייטרים של תנובה
בינתיים מכירות הקוטג׳ קפצו ב25%
בשביל מה להשקיע בקמפיין שעולה מיליונים כשאפשר לסמוך על הצרכנות הנבונה בארץ.
יאללה, זה הזמן לעבור למילקי.

הופ 16 ביוני 2011

יש לך מקור לטענה הזו?
או שאתה קורא את אותן כתבות שאני קורא ובוחר להבליט רק מה שתואם את הנקודה שלך? (ועל הדרך גם ללעוג לצרכנים)
כי בכתבות שאני קורא כתוב שהמכירות עלו בזכות הוזלות מחירים של הקוטג' (והרי זו הדרישה מלכתחילה).
למשל
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4082925,00.html

הופ 16 ביוני 2011

והנה מישהו שחקר קצת יותר לעומק ולא הסתפק בדיווחי הרשתות
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000654940

מה שעצוב בעיני יותר מזה שהמחאות האלה, כמו מחאת ויקי כנפו בזמנו, ככל הנראה לא יובילו לכלום (הלוואי שאתבדה) – זה אלה שלא מסתפקים בחוסר מעש אלא מתעקשים גם ללעוג לאלו שמנסים כן לעשות.

ניר לוי 16 ביוני 2011

התגובה של אריה דרעי שם פשוט מזעזעת. הוא אומר שם לא לתת תעודת כשרות למי שמעלה מחירים בצורה כזאת.
במילים אחרות הוא אומר- הבד"צ זה ארגון שיכול להחזיק בביצים את כל מי שהוא רוצה ויכול לא לתת לו תעודת כשרות גם אם הוא כשר לחלוטין, רק בגלל סיבות אחרות לחלוטין שאין קשר ביניהן לבין הדת והמנדט של הבד"צ בנושא כשרות.
הבד"צ זה לא גוף כלכלי ואין לו זכות להתערב בשום דבר פרט לכשרות, אם השיקול לנתינת תעודה הוא לא הלכתי- זה שערוריה גם אם זה בא לטובת הצרכן

עמיר 16 ביוני 2011

נהדר, הוזילו נקודתית את מחיר הקוטג׳ והמוני ישראל צובאים על דלתות רשתות השיווק בשביל חו״ח לא לצאת פראיירים.
אם לדעתך מטרת המחאה היא -הוזלת הקוטג׳- אז אין לי מה להוסיף, אם אתה חושב שמדובר כאן במשהו שהוא קצת מעבר למחיר מוצר מסוים אזי אני לא מבין את תגובתך.
קטונתי מללעוג לצרכנים, קונגלומרטים עצומים ממני עושים זאת יום יום שעה שעה טוב ממני בעשרות מונים. 

עמיר 16 ביוני 2011

ואגב, בדקת לאחרונה את מחיר המילקי? גבינת עמק 9%? צפתית? קטנטנים?

הופ 16 ביוני 2011

"המוני בית ישראל צובאים על הרשתות". מה אתה אומר. הקלקת על הלינק לגלובס או שזה לא מעניין אותך כי זה לא מתיישב עם התיאוריה?
בכלל, אתה צודק. לא רק המילקי וגבינת העמק – גם מקלות האוזניים, הגרביונים, שמן סיכה, כבלי USB, מרצפות קרמיקה, מדריך לוח הזמנים של הרכבות, השקל שנותנים למנקה של השירותים בכניסה והפלסטר הזה ששמים על האף כדי לנשום יותר טוב. צודק לגמרי – אם לא מוזילים עכשיו את כל המחירים, של כל המוצרים, ובכלל עושים מהפכה כוללת – עדיף כבר לא לעשות כלום.
מטרת המחאה בעיני היא לא לעשות מהפכה אלא להראות לאותם קונגלומרטים שלצרכנים יש כוח והם יכולים להתאגד כשפוגעים בהם. יכול להיות שזה ייכשל – קטונתי מלנבא – אבל לפחות אני לא לועג למי שמנסה.
אה, אתה לא לועג לצרכנים? כנראה הבנת הנקרא שלי לקויה וכשאתה כותב "בשביל מה להשקיע בקמפיין שעולה מיליונים כשאפשר לסמוך על הצרכנות הנבונה בארץ" אתה באמת מתכוון לכך שהצרכנים באמת נבונים. איכשהו אני מפקפק בכך.
כשהצרכנים לא מנסים לעשות חרם אז הם מטומטמים, וכשהם כן מנסים לעשות חרם אז הם גם מטומטמים. אי אפשר לנצח איתך, אה?

עמיר 16 ביוני 2011

כמדומני אתה נאבק בדחליל שיצרת.
אני לא צריך מאבקים צרכניים מתוקשרים על מנת לא לרכוש מוצר כלשהו מחברה גזלנית/רמאית/מונופוליסטית וכיו״ב. אם כך היתה נראית תרבות הצריכה בארץ יש לי תחושה שמצבנו היה מעט טוב יותר.
עד שלא יעלה ריח צמיגים שרופים ברחובות לא ישתנה דבר. החברה בארץ (זו שיש לה פייסבוק וזמן פנוי) היא שבעה ואפאטית וכלל לא מודעת לכך שאוטוטו החגיגה הגדולה מסתיימת.

הופ 16 ביוני 2011

כמדומני אתה טעית בהודעה הראשונה "בינתיים המכירות קפצו" (טעית במקרה הטוב, הטעית בכוונה במקרה הרע), ומשום מה קשה לך להודות בזה.
יכול להיות שעד שלא יהיה מאבק אלים לא יהיה שינוי אמיתי ומהותי. אבל צמיגים לא נשרפים מעצמם, הם צריכים אנשים מאוחדים ועם מטרה שיציתו אותם. ואנשים מתאגדים היום, מה לעשות, דרך רשתות חברתיות.
מהפכה, בניגוד להילה הרומנטית והתדמית הספונטנית, לא קורית פתאום יום אחד. היא סוף של תהליך שיכול להתחיל גם במאבק נקודתי בפייסבוק. וגם אם אלף המאבקים לפניו הסתיימו בכישלון.

עמיר 16 ביוני 2011

זה די מעליב שאתה מנסה להאשים אותי ברני רהביות.
גם אני, בדומה לעוד רבבות, מעוניין שהמחאה הנ״ל תצלח.
בכדי שהיא תצליח, בין השאר, אסור להיכנע למבצעים השונים שרשתות השיווק בחוכמתם כי רבה החלו בהם השיטב הנכלולית והנפסדת הנ״ל לא החלה אתמול והשיטה תמיד זהה. לאחר העלאת מחירים סיטונית ללא פרופורציות, התמקד במוצר אחד ספציפי וערוך עליו מבצעים, מכור אותו בשקל, הכרז על 1+1. וזה עובד. זה תמיד עובד.
נכנסתי בכמה שעות האחרונות לשני סופר סלים, רמי לוי אחד ומגה אחד, בכולם יש הנחות ומבצעים שונים על המוצר ובכולם נראה (אין לי דרך אמיתית להשוות) כי הוא נקנה שלא לומר נחטף.
ובסוף היום אנשים ישימו את אותו פתק בקלפי, פתק שרשום עליו ״אני טיפש אז למה שלא יזיינו אותי שוב ושוב ושוב״ 

הופ 16 ביוני 2011

סליחה שהעלבתי. הלעג שהרגשתי בתגובה שלך קומם אותי.
בסה"כ אני מסכים איתך לגבי הטיפשות הכללית – בעצם אני לא יודע אם זו טיפשות, אולי יותר חוסר יכולת להתאגד באמת – ולגבי הסבירות הגבוהה שגם המאבק הזה ייגמר בלא כלום.
יותר מזה, מאבקים מסוג זה נוטים פעמים רבות להוות רק שחרור קיטור עבור "העם" שמרגיש שהצליח לנצח את העשירים, ועכשיו אפשר לחזור לשרת אותם.
הבעיה היא שכשסונטים בהמונים על טיפשותם אבל סונטים בהם גם כשהם מנסים לעשות משהו חכם לשם שינוי, באמת אי אפשר לנצח. לכן אני מכריח את עצמי להתגבר על הציניות המפתה ולהיות תמים ואופטימי בכל פעם מחדש. פעם אחת זה עשוי להצליח, ואני לא רוצה להיות זה שפוגע בסיכויים שזה יקרה.
(ולגבי העדות האישית שלך מהרשתות – אני מאמין לך אבל מבכר בתמימותי לקבל את הנתונים המספריים שנותנים בגלובס).

עמיר 16 ביוני 2011

וכאשר יגיעו למיליון? ל50 מיליון? לגוגולפלקס? מה אז?
פרוייקט מוזר לקחת על עצמך, עדיף כבר לעבור על כיבושיו של רומאריו ולתהות על קנקנו של כל אחד ואחד מהם.
 

תומר חרוב 16 ביוני 2011

הופ, אני חושב שאתה לא מבין את הגישה של עמיר. לאף אחד אין בעיה עם המחאה הזו ואני חושב שכולנו תומכים. אבל אני גם חושב שהמטרה מפוספסת. המטרה האמיתית לא צריכה להיות הורדת מחיר הקוטג' או הורדה של מחירים אחרים, המטרה שאני מאמין בה היא להכאיב להם, לבעלי המדינה שלנו. להכאיב להם ולא לקנות גם אם זה יעלה שקל, המטרה צריכה להיות להפיל ולשבש את הסדר הקיים הנוכחי משום שעם כל דבר אחר הם ילמדו להסתדר ולהמשיך לדפוק אותנו.
אני לא יוצא נגד ואני לא מזלזל אבל אנשים צריכים לשאול את עצמם שאלות כמו:
א. האם זה מחיר הקוטג' שאני יוצא נגדו או שזו השיטה כולה?
ב. על מה אני מוכן לוותר מעבר ללייק וקוטג' לחודש?
אני אישית לא מאמין שהתשובות לשאלות האלו הן התשובות שיכולות להניע מהפכה אמיתית. יודע מה? נניח שכן ונניח שבראשון ביולי יתקבצו מליון אזרחים ישראלים בכיכר רבין ויגידו שהם לא זזים משם עד שאין פיקוח הדוק והוגן על המחירים ועד שלא מורידים את מחיר הדלק לשקל וארבעים ועד שלא מבטלים את הקיזוז ועוד כל מיני דרישות כאלה ואחרות, אתה יודע מה יקרה? יעופו כמה קסאמים,כמה קטיושות, המלחמה שמבטיחים לנו לפני כל קיץ תגיע(כי השנה אף אחד עדיין לא הפחיד אותנו לקראת אחת כזו) וכולם יתפזרו משם למילואים או למקלטים ולאן שלא יהיה.

תומר חרוב 16 ביוני 2011

בקיצור, לפני שאתה יוצא מהחרא אתה צריך להבין כמה עמוק אתה נמצא בו.

הופ 16 ביוני 2011

תומר, אני חושב שצריך להציב מטרות ריאליות וכאלה שתואמות לרוח התקופה. האם אפשר בכלל ליצור מהפכה אמיתית במדינה קפיטליסטית בימינו?
קשה לי להאמין. המצב צריך להיות מאוד קשה בשביל שאנשים יכעסו, ובמקביל ההמונים צריכים להתאחד כדי להשיג כוח ממשי שיאפשר להם להוות איזשהו איום על השליטים. לדעתי בעידן החוזים האישיים וההפרטות קל הרבה יותר למעמדות העליונים ליצור מצב בו המצב הוא קשה עבור חלקים וקל ונוח עבור אחרים. במקביל קשה מאוד להמונים להתאגד, בתקופה בה האינדיבידואליזם והדאגה לעצמך גוברים על האידיאולוגיות הגדולות.
אז מאיפה תתחיל המהפכה? אני חושב שאם בכלל יש איזשהו סיכוי לכזו, אנחנו לא יכולים לראות היום את הדרך בה היא תקרה (גם משום שאת מה שאנחנו רואים גם בעלי ההון יכולים לראות – ולפיכך לשלוט ולנטרל).
אבל אם כן יש סיכוי קלוש שתהיה "מהפכה" (מה זה אומר בכלל? וכשההמונים ינצחו הם ישליטו משטר סוציאליסטי?) – חייבת להיות לה איזושהי נקודת התחלה, שהיא לא מיליון איש בכיכר אבל אולי היא 100,000 איש בפייסבוק.
גם אם המאבק הזה ייכשל (מה המטרה? מה יגדיר הצלחה ומה כישלון? נדמה שאף אחד לא באמת יודע), הצרכנים סוף סוף יודעים שהם יכולים להתאגד כשהם רוצים, ונדמה שעכשיו גם בעלי ההון יודעים את זה קצת יותר טוב, ואולי ייזהרו קצת יותר בצעדיהם. בעיני זו המטרה, ואפשר להגיד שהיא כבר הושגה במידה רבה.

עמיר 16 ביוני 2011

הבעיה היא שלא תיתכן כאן מהפכה אמיתית כאשר ה״מנהיגים״ מפחידים ש״הסורים על הגדרות״ וההמונים מאמינים להם.
אני חושב שזה הפחד האמיתי של נתניהו ושות׳ מפני התנעת מהלך שלום אמיתי. אם חו״ח ייכון פה קצת שקט ושלווה לפתע ההמונים יצליחו להביט פנימה ולראות עד כמה רקוב פה הכל. כך פורצות מהפכות.
ואני הראשון על הבריקדות.

הופ 16 ביוני 2011

מסכים איתך לגמרי לגבי השימוש המניפולטיבי בפחדי ההמון באופן כללי ובפחדים הישראליים באופן ספציפי.
אבל אני אקשה עליך ואשאל – לא כדי להתריס אלא כי אני מתלבט בשאלות האלו בעצמי:
מה זה "מהפכה אמיתית"? מה קורה אחרי שהיא נגמרת? מי שולט במדינה אחריה?

עמיר 16 ביוני 2011

לא יודע מי שולט , אני יודע מי לא שולט:
18 משפחות המחזיקות 80% מההון.
גופים המחזיקים בו זמנית רשת שיווק, חברה סלולרית, בנק ועיתון יאלצו לבחור באחד מהתענוגות.
לוביסטים של המשפחות הללו שמשום מה מכונים כיום ״חברי כנסת״, ״שרים״,״פקידי האוצר״ אבל אחרי המהפכה יחזרו לגודלם הטבעי.

הופ 16 ביוני 2011

ומה מבטיח שבעוד כמה שנים לא יחזרו כמה משפחות לשלוט במשק? ובכלל, האם יש מצב שבו בשיטה הקפיטליסטית לא ישלטו מעטים ברוב ההון?
כמובן שאני לא מצפה ממך להצעת אלטרנטיבה, אבל זו לא סתם שאלה. אני מאמין שכשתהיה אלטרנטיבה אמיתית וכזו שלא הוכחה כבלתי ישימה וככושלת, יהיה קל הרבה יותר להרים מהפכה כזו.
כל עוד אין אלטרנטיבה להמונים אין תמריץ אמיתי ליזום מהפכה שמי יודע איפה היא תסתיים (אולי בשלטון של הצבא? אולי של הדת? מה שמחבר אותנו לשאלה ששאלת את גיל שלי למטה).

עמיר 16 ביוני 2011

ושוב. אם אנשים לא מוכנים לצאת לרחובות עבור עניינים של חיים ומוות למה שיצאו עבור עניינים שנוגעים לכסף?
לכן אני מקווה שהמחאה הנ״ל לא נוגעת כל כך לכסף אלא יותר לכבוד.
אני מקווה שהישראלי הממוצע יתחיל לחוש שפוגעים בכבודו (ובנקודה הזו ״הגבינה עם הבית״, המותג של המדינה היפה בעלת גגות הרעפיים עושה את העבודה) ואפילו בדברים הבסיסיים ביותר מרמים אותו, עושקים אותו ומשפילים אותו. אולי זה מה שיעיר אותו.

(שלי יחימוביץ ראש ממשלה נראה לי התחלה טובה, מותר לחלום)

 

בני תבורי 17 ביוני 2011

תומר יקירי,
חשבתי עליך אתמול בלילה. הכל בסדר איתך, נכון?

עמיר 16 ביוני 2011

ושני רגעים טלוויזיונים מתמצתים עבורי את ״מהפכת הקוטג׳״
אריה דרעי עולה על העגלה ומנכס את המחאה לעצמו
תשובה של גברת לשאלה מה היא תעשה ללא קוטג׳ :״אין בעיה, נקנה גבינות אחרות״ ממש מארי אנטואנט מודרנית.

איתן בקרמן 16 ביוני 2011

עמיר, "אין בעיה נקנה גבינות אחרות" זה נפלא.

בני תבורי 17 ביוני 2011

עמיר,
אם המחאה תצליח, יכול מצידי גם אחמדיניג'אד לנכס אותה לעצמו.

עמיר 17 ביוני 2011

אם כפועל יוצא של ״הצלחת המחאה״ (עדיין לא ברור לי מה זה בדיוק אומר,אבל עוד חזון למועד) הארכי מושחת הזה יזכה לדחוף שוב את הידיים שלו לכיסים שלנו ממושבו בממשלה אזי אני מתחיל עוד היום לתדלק את מכוניתי בקוטג׳.

בני תבורי 17 ביוני 2011

רעיון נחמד :)

גיל שלי 16 ביוני 2011

יש מגזר שמצליח בחרם שלו וזה המגזר החרדי. יש לנו מה ללמוד מהם. אני היום בסופר לא קניתי קוטג'

עמיר 16 ביוני 2011

אתה באמת מעוניין להחליף את (מה שנתפש כ)״רצון החופשי״ שלך באדמו״ר?

גיל שלי 16 ביוני 2011

לא, אני תומך בחרם צרכני ככלי בהפעלת כח נגדי. אני הייתי רוצה שנדאג לאינטרסים שלנו באותו להט שאחינו החרדים דואגים לאינטרסים שלהם.

זאב אברהמי 16 ביוני 2011

בקר,

אם יש משהו שלמדתי מהשנים בברלין אז זה: כשאתה רב על שתי אגורות של הלחם, הממשלה חושבת שלוש פעמים לפני שהיא מעבירה החלטות. זה בדיוק מה שאמרת, להילחם על הקוטג' (או על מחיר הקארי וורסט) זה נייר הלקמוס של החברה

בני תבורי 17 ביוני 2011

Hear hear

IDO 17 ביוני 2011

כל ישראל אחים (אבל לא לשכוח שגם מנכ"ל הריווחיות של תמובה וסמנכ"ל השיווק של שטראוס, נפגשים באסיפת הורים בבית ספר של הילדים בהרצליה פיתוח)

מוזגטס 17 ביוני 2011

אין לי הרבה מה לכתוב. הרבה מאוד נקודות שנכתבו כאן חשובות מאוד.
אבל דבר אחד מציק לי – אנשים שקנו קוטג' אתמול. אפילו חשבתי להעיר לבחור לפני בקופה שקנה 3 ב – 18 (גם כן הנחה).
לא אצבע מאשימה אני מפנה, אלא צער על האימפוטנטיות שלנו כציבור.
צער על כך שחוסר האמון ביכולת שלנו לשנות הוא בסיסי כל כך ומהשורש.
אני נכנסתי למאבק כי חשבתי שהוא כל כך פשוט. חודש וחצי לא נקנה קוטג' והתוצאות לא יאחרו לבוא. אני עדיין חושב כך.
אבל צריך שהרבה יותר אנשים לא יקנו קוטג'!!

בני תבורי 17 ביוני 2011

מוזגטס,
נכון והכי חשוב לא להתייאש. גם אני חשוף לביקורת מצד כאלה שחושבים שלמה דווקא קוטג'? לא לא ליטר בנזין? אלה בדיוק ישאלו הפוך כשנעלה את הבנזין על ראש שמחתנו. כעת חיה הקוטג' הוא המלך ותהיה לו שושלת גדולה ומפוארת. חזק ואמץ.

בני תבורי 17 ביוני 2011

אגב, המבצעים של 3 קוטג' במחיר של אחד יחזיקו מעמד יומיים שלושה, הגרידים האלה לא יוותרו על רווחים לאורך זמן.

ניר לוי 17 ביוני 2011

היום זה המבחן הרציני הראשון של המחאה- מאתמול בלילה הכותרות הראשיות בכל אתרי החדשות הן על הפיצוץ בנתניה. אם המחאה תצליח לשרוד גם מחוץ לכותרות, ואולי גם לחזור לשם, אז יש על מה לדבר

דניאל 17 ביוני 2011

בקרמן, זה אמיתי הצילום הזה מספר הלימוד?
זה יותר מטריד מקוטג'!

יו 17 ביוני 2011

לא פחות מטריד, אם יסתבר בסוף שהם צדקו לאורך כל הדרך

השחקן ה-12 18 ביוני 2011

ההודעה שהוציאו מארגני המחאה לעיתונות מוכיחה שהמחאה נכשלה "ולעצם העניין, מאבקנו להורדת מחיר הקוטג נשא פרי מחיר הקוטג' נכון לעכשיו ירד למחיר נסבל. אנו מברכים על כך ומקווים מאוד שהיצרנים ורשתות השיווק יגלו אחריות ואמפתיה לציבור צרכניהם וישאירו את מחיר חמשת השקלים לגביע לאורך זמן."

אם הם כבר יכולים להכריז שהמאבק נשא פרי, אז בעוד כמה ימים/שבועות הכל יתפוצץ להם בפנים. לזה בדיוק התפללו היצרנים…

Comments closed