האיש ששכח לזרוק את הזבל / ניב שטנדל

  

והנה שוב, כמדי פתיחת עונה, אנחנו ניצבים בפני הסיפור החוזר של בית"ר ירושלים המתרסקת ומחול החיזורים של איציק קורנפיין אחרי הכסף (לא של עצמו, כמובן). הצהרות הפורענות של 2011 חוזרות כמעט במדויק על אלו של 2009.

ההתנהלות של קורנפיין בתחום השכר האישי היא שערורייתית (לא בעיני מנהל הבנק שלו, מן הסתם). היא מצביעה על עיוורון מוחלט, גמל מקצץ דבשות שאינו רואה את דבשתו. היא מצביעה על חוסר הבנה מוחלט של תפקידו כמנהל ושל הדיבר הראשון במנהיגות – הדוגמא האישית. הרבה יותר מהעניין הכספי הישיר, מלמד המקרה על חוסר התאמתו של קורנפיין לתפקידו.

אבל העיסוק האובססיבי בשכרו של קורנפיין הוא גם ניסיון להסיט את הדיון מהחטא המרכזי שלו, שלא נעצר בחשבון הבנק המנופח וגם לא מתחיל בו. הוא מתחיל עוד בימים בהם שכר העתק של היו"ר לא הטריד איש, בימים בהם התהלכו רבים כמותו בבית וגן, מופתעים ומאושרים מגשם המזומנים חסר הפרופורציות שהנחית עליהם הגביר ארקדי גאידמק, יקיר העיר לרגע חולף.

בימים ההם היה נדמה לרגע – לאנשים נאיבים מאוד, יש להודות – כי שינוי היסטורי עומד באוויר: הכנסת שחקן ערבי, ירחם השם, לסגל של בית"ר. בחסות גאידמק והשאיפות הפוליטיות שלו, היה מי שהאמין כי החלילן ממוסקבה, שהצעיד את כל אנשי המועדון ואוהדיו למנגינת חליל הדולרים שלו, יוכל בחסות הצלילים להגניב ערבי לשורה.

אולי בכוח הכריזמה השופעת, אולי בכוח המרשרשים, אולי כמהלך כפוי. מנהיגים גדולים נמדדים גם במעשים שנעשים לטובת הציבור (או במה שהם מאמינים כטובת הציבור), בניגוד לדעת הציבור. ג'ון קנדי שלח מרשלים לאבטח את כניסתו של ג'יימס מרדית השחור לאוניברסיטת מיסיסיפי מול המון משולהב ומוסת. אריק שרון התנער מגרעין תומכיו במרכז הליכוד ופינה את עזה.

פתח קטן של אמונה נפער, וקנה לו נחלה קטנה בתקשורת. היו גישושים עם עבאס סואן, היתה שיחה עם מאזן גנאים. הפמילייה געשה. 150 אוהדים התייצבו למחרת פרסום הידיעה בבית וגן לעצרת מחאה. עוד כמה מאות טקבקו עצמם לדעת באתרי האינטרנט בגסות הלשון האופיינית. חובר שיר לרגל האירוע. "זה לא הקש ששבר את גב הגמל – זה המקל ששבר את גב הנמלה", התפייט משורר יציעים. יוסי מילשטיין התחיל להחוויר, ובמהירה גאידמק נשבר. הוא הבין שיותר מדימוי של איש שלום ודו קיום, הוא זקוק לקולות הבית"ריסטים בקלפי העירונית. זה היה לפני שהם בעטו בו, בתבונה, מאחורי הפרגוד.

הסיפור הזה מלמד עד כמה עמוקה ושורשית הגזענות בבית"ר, שיכולה היתה גם לכספו של הגביר היקיר. והגזענות הזו היא שעומדת למבחן, כמדי שנה בשנים האחרונות, במאבקי הקיום של בית"ר מאז התאדו גאידמק וכספו. וקורנפיין – האיש שעומד בשערה של הגזענות במשך השנים האחרונות והודף כל שמוטח לעברה – הוא שגוזר על המועדון, בעומדו כך, את מלחמת הקיום הזו.

קורנפיין, שבספטמבר ישלים שלוש שנים כיו"ר המועדון ועוד אחת כמנכ"ל, גילם במשך מרבית כהונתו את בית"ר ירושלים בדמותו. הוא יישר קו עם האידיאולוגיה הגזענית, העלים עין מול האלימות ביציעים, והתבכיין באורח קבע במסדרונות בית הדין כשבית"ר ספגה עונש אחרי עונש בגין התנהגות אוהדיה.

כשמנקים ערבים הוכו בטדי, קורנפיין הבהיר שידיו כבולות. טוב, הוא רק יו"ר המועדון. את ח"כ חנין זועבי האשים שהיא תורמת לקיצוניות ולבדלנות בעם, מבלי להציץ לרגע במראה ולתהות אם ההחלטה שלא לצרף שחקן ערבי לבית"ר אינה תורמת לכך באותה מידה לפחות. קורנפיין היה האיש שאפשר לשחקניו לא ללחוץ את ידו של שר הספורט ראלב מג'אדלה בגמר הגביע ב-2008.

לפני כשנה החליט קורנפיין לצאת במלחמה כנגד "לה פמיליה". התגלות רוחנית? גידול פתאומי של עמוד שדרה מוסרי? שום דבר מעבר לפרגמטיזם עסקי. "זה פוגע בנו תדמיתית וכלכלית, כי קשה לנו כך לגייס ספונסרים", פלט קורנפיין במסיבת עיתונאים.

זה היה הצלב שהנחה את מסעו. לא בעיה מוסרית, לא חיבוטי מצפון ולא בושה. רק הספונסרים שלא מוכנים לבוא למועדון הגזעני אילצו את קורנפיין להפסיק את הגיבוי שבשתיקה או בביטול למדיניות הגזענית של המועדון. יצא המרצע משקית הגרעינים.

את הדייסה שקורנפיין נאלץ לאכול מדי פתיחת עונה, הוא עצמו מבשל על אש קטנה במשך כל השנה. כפי שחששתי, מאבקו ב"לה פמיליה" לא הסתיים בניצחונו. גם לא בפיצוץ. הוא מעולם לא חתר לכך. משום שקורנפיין הוא לא רק איש עסקים ממולח, אלא גם פוליטיקאי שיודע לזהות מוקדי כוח.

קורנפיין לא ביקש למוטט את הארגון; הוא ביקש להחלישו. להנמיך את הטונים האלימים, כדי שיוכל לחזור ולהתנער מהם בפגישות עסקיות, לסמן אותם כקומץ ולגלגל אותם לפתח המשטרה, ובה בעת לקרוץ להם מאחורי הגב שהכל בסדר, עסקים גזעניים כרגיל, אין צורך לשרוף את המועדון. הוא לא התכוון לברא את חלקת העשבים השוטים שפרחה לו בטדי, אלא רק לקצוץ את ראשם, להחזירם לגובה הדשא.

את שורשי הרע לא טמן קורנפיין בבית וגן. הם עתיקים ממנו בהרבה. אבל הוא, שענד על חזהו את הסטטוסים הבכירים והיוקרתיים בבית"ר – קפטן, מנכ"ל, יו"ר, סמל – מעולם לא טרח לעקור אותם. הוא, שהניח להם לגדול פרא, האחראי הישיר ליום בו הם מאיימים לבלוע את המועדון, באין איש שמוכן להושיט יד ולחלצו מהסבך.

 *

דה באזר בפייסבוק

 

 

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

קורינטיאנס 35 מיליון דולר?
חצי גמר. מונדיאל. אני בדרך למשחק

39 Comments

אלעד 13 ביולי 2011

הסיבות ליציאה שלו נגד "לה פמיליה" מזכירות לי את הסיבות לכך שנתניהו מנסה למנוע קידומם של חוקים ימניים – "כי זה גורם לנו לא להיראות טוב בעולם". לא כי זה אנטי-דמוקרטי, דורסני ומפחיד.

תומר חרוב 13 ביולי 2011

יצא המרצע משקית הגרעינים- לייק.
מסכים במדויק כמעט עם הכול אבל הייתי מסויך גם על הכישלון הניהולי של קורנפיין. לצערי, אני גם לא חושב שהגזענים באמת מונעים כניסתם של משקיעים לקבוצה, יש מספיק גופים כלכליים חזקים שערכיהם עומדים בקנה אחד עם אותם ערכים. זה לא שלה פמיליה מתבדלת מכל השאר, היא מסמנת את הקו וכל השאר והרבה עומדים איתה בשורה.

תומר חרוב 13 ביולי 2011

מסויך=מוסיף

ניב שטנדל 13 ביולי 2011

אתה מתכוון לגופים כלכליים שיכולים להזדהות גם עם הערכים הבעייתיים באתוס הבית"רי, ובכל זאת לא באים? נקודה מעניינת. אולי הם מבינים טוב מקורנפיין (או מוקדם ממנו) שהערכים האלה לא משרתים אותם מבחינה מסחרית.

דן 13 ביולי 2011

אני דווקא ממש אבל ממש לא מסכים עם הדעה שלך בנושא זה.
אתה באמת חושב שנושא הגזענות הוא דבר שיחודי שאוהדי בית"ר??
באמת אתה חושב שזה מה ש"הורג את הספורטיביות והכדורגל"?
אני רואה בפוסטים כאלו צביעות לשמה.
בגדול למרות דעותיי הימניות גם אני סולד מגילויי גזענות וגם אני מתחלחל כשאני שומע את אוהדי קבוצתי האהובה מכבי מקללים שחקן ערבי מעצם היותו ערבי אבל וזה אבל גדול
לא איציק קורנפיין לא שמעון פרס לא ביבי לא אובמה לא קופי ענאן ולא המופתי של ירושלים יכולים להלחם בגזענות בתהליך שיארך שנה שנתיים או שלוש, במקום לבוא בתלונות על איציק קורנפיין תבוא בתלונות לממשלה ולמשרד החינוך שמפקירים את החברה שהם שולטים בה ורואים אותה מתפוררת ומתמוטטת תחת שלטונם המפנק.
פתרון לבעיה זו כמו גם לבעיית תאונות הדרכים ובעיות נוספות (ורבות כמו שאנחנו יודעים שלא חסר) טמון בחינוך הקלוקל שקיים פה במדינה, רק תהליך של לפחות 10 שנים לדעתי אולי יצליח לתקן את מה שנהרס עם הזמן.
פתרון אחד שמשתמע שאתה מציע בודאי לא יעבוד והוא שימוש בכוח ובעוצמות ובאותות ובמופתים כנגד אותם גזענים "איומים ונוראיים" (שאגב יכולים במספר קונסטלציות להיות חברים מאוד קרובים שלך ואפילו אחיך) ע"ע הציבור הדתי לאומי שכבר מתחיל לראות את עצמו כנבדל ממדינת ישראל לאט לאט וכמובן שע"ע ציבור אוהדי הכדורגל בישראל שמאז שהחליטו ההתאחדות והמשטרה לנקוט ביד קשה הפכו לאלימים קיצוניים וכן גם גזעניים פי כמה.

ניב שטנדל 13 ביולי 2011

מה שאתה אומר לא סותר את הנאמר. הגזענות גדולה מבית"ר, אבל גדולה בבית"ר. מהלך כפוי מלמעלה יכול לשנות את התמונה, בהדרגה. יענקל'ה שחר מעביר בחיפה לא מעט מהלכים בניגוד לדעת הקהל (בנאדו וגולסה למשל – לא באותן פרופורציות, ובכל זאת).
המאבק בגזענות הוא נושא לדיון נפרד, ההקשר כאן הוא העובדה שהגזענות שעליה מקונן לכאורה קורנפיין כשהיא מפריעה לו להביא ספונסרים היא הגזענות שהוא מגן עליה או מעלים ממנה עין כבר שנים.

אשך טמיר המקורי 13 ביולי 2011

צודק לגמרי.
כבר שנים אני מתעב את האיש הזה על עצימת העין אל מול הגזענות וההסתה של אוהדי בית"ר.
אם אני לא טועה הוא אפילו הצדיק אותם בחצי פה כששרקו בוז בדקת הדומייה לזכר רבין.

האיש הוא אפס גדול מאוד שמנסה להתכסות בעור של כבש.
רק טפשים יקנו את זה.

ניינר 13 ביולי 2011

מדהים אותי לחשוב שהקבוצה הזו היתה אהבת חיי והיום בעקבות כל ההתפתחויות I COULD NOT CARE LESS . בהתחלה עוד החזקתי מקורנפיין אבל היום ברור לי שכל מה שהוא עושה זה לתועלתו האישית וממילא כבר לא איכפת לי מהקבוצה הגזענית הזו אז שיעשה מה שבא לו. אני אנצור לתמיד את ההתרגשות של הגביע ב1976, ועוד כמה רגעים יפים וזהו. מצידי שיירדו ליגה.

B. Goren 13 ביולי 2011

ניב, בהשוואה בין חנין זועבי לקורנפיין עדיין הח"כ יוצאת רע לדעתי. מה שאותי מעניין זה מהם בדיוק כישורי הניהול של קורנפיין ומה הכשיר אותו לעבור היישר מרחבת ה-16 אל כסא היו"ר והמנכ"ל.

ניב שטנדל 13 ביולי 2011

אני מסכים. היתה מידה רבה של צדק בדבריו כלפי זועבי (מועמדת בכירה לחקירה פלילית בעיני בעקבות אירועי המשט), אבל אדם צריך ליטול קורה מבין עיניו. קורנפיין הפגין כאן צביעות.

איל 13 ביולי 2011

אני דווקא חושב שההתעסקות בשכרו של קורנפיין היא בהחלט במקום.

במצב רגיל, אדם שמנהל עסק בצורה כזאת היה מפוטר או ששכרו היה מקוצץ היסטרית ע"י הבעלים. קורנפיין מנצל בעזות מצח את הריק שקיים בכסא הבעלים – הוא גם מנהל גרוע בלי לשלם על כך מחיר וגם מקבל שכר שערורייתי ומחפיר.

רק פרופורציה – ציזיק בחיפה מקבל למיטב זכרוני 50% משכרו של קורנפיין. 50%! וגם הוא לא בשכר רעב, בלשון המעטה.

נעל קרועה 13 ביולי 2011

עד שלא יגיע מתנחל להפועל תל אביב,לא נעקור את הגיזענות מארצנו

צור שפי 13 ביולי 2011

נעל, הסר דאגה מלבך, מתנחל עם כישורים יוחתם ברצון בהפועל, כבר היו משאלים שהראו ששחקני הפועל כמו מרבית השחקנים בליגה הם ימנים ומצביעים ליכוד או ש"ס.

ביחס לבית"ר, מעבר לנושא קורנפיין הבעיה היא שזה מועדון חשוב, גדול ובעל זהות מובחנת. אסור שמועדון כזה יימחק. הקיום שלו חשוב לליגה הצולעת שלנו וחשוב שיהיה גם את מי לשנוא (ספורטיבית כמובן). השאלה אם יש מישהו רציני כיום שיכול להיכנס לשם ולנקות את העסק.

נעל קרועה 13 ביולי 2011

בסדר,כשיהיה מתנחל בהפועל,נביא ערבי לביתר

אלעד 13 ביולי 2011

יש בכלל, בכל הליגה, שחקן מתנחל? אני שואל באמת…

צור שפי 14 ביולי 2011

עמאשה, הוא מהגולן לא?

איתן בקרמן 13 ביולי 2011

אתה אומר דבר שאפילו אתה לא מאמין בו. סגור על זה? אם יהיה מתנחל בשטחים בהפועל אתה תתמוך בשחקן ערבי (נוצרי, מבית עם מזוזה, מה שתרצה) בבית"ר?

חוץ מזה נדמה לי שבן סהר הוא מאורנים, או מה השם, שבשטחים. אם אני צודק אתה כותב מייל לקורנפיין שיביא ערבי? :)

איתן בקרמן 13 ביולי 2011

אבל בתכלס לפני השאלה הזאת, אולי כדאי שקודם יפסיקו לפוצץ פועלים ערבים בטדי, לא?

צור שפי 14 ביולי 2011

נעל, אתה מן הסתם יודע שאתה עושה השוואה מופרכת. כשתהיה על הפרק החתמת מתנחל והפועל תפסול אותו בגלל שהוא מתנחל תוכל להעלות את הטענה הזו. אתה כמובן יודע שאין מצב שזה יקרה. בינתיים בבית"ר יש מדיניות מועדון שאף אחד לא מכחיש אותה של לא להחתים שחקן ערבי שנובעת מכניעה לגזענות של הקומץ או לה פמילייה או תקרא להם איך שאתה רוצה.

ברבר 13 ביולי 2011

בתור ילד שגדל בתחילת שנות ה-90' בירושלים בית"ר הייתה כמובן האופציה הראשונה לאהדה הספורטיבית שלי. הלכתי לכמה משחקים, ובכל פעם נגעלתי יותר. הקבוצה שיחקה נהדר, טדי בדיוק נפתח והיה האצטדיון הכי טוב שהייתי בו בחיים, אבל האוהדים…במשחק שמינית גמר הגביע נגד מכבי נתניה (בית"ר ניצחה בפנדלים) היו מכות ביציע, בין האוהדים של בית"ר, ברמה שלא ראיתי עד היום בכמעט עשרים השנים שאני במגרשים. ישבתי ליד, התכווצתי בכיסא, ולא חזרתי לעולם. היום אני מודה לבהמות מהמזרחי שהפחידו אותי כל כך בגיל 11-12. בזכותם, רק בזכותם, נתתי צ'אנס והתאהבתי במחלקת הכדורגל של הפועל ירושלים.

דרור רייכר 13 ביולי 2011

לדעתי המונח "שחקן ערבי בבית"ר" הפך למיתוס גדול בהרבה ממה שהוא באמת. למרות כל הניתוחים הסוציולוגיים-פסיכולוגיים שנעשים פעם בכמה זמן, כל מה שצריך כדי להביא כדורגלן ערבי לקבוצה הזאת זה בסך הכל בעל בית חזק ועם אינטרסים נורמטיביים. כזה שבא להפוך את בית"ר לקבוצה מנצחת, למותג מנצח ולעסק רווחי (לנושא זה: פרסום חיובי = רווח).

מה היה לנו עד עכשיו? דדש התעסק בעיקר בהלבנת כספים, פניג'ל זיהה הזדמנות עסקית וגאידמק רצה קולות בבחירות.

עכשיו אני שואל, ועזבו אתכם מיענקל'ה שחר: אם גולדהאר היה בא לבית"ר י-ם, והיה רוצה להביא ערבי לקבוצה, אתם חושבים ש"לה פמיליה" היו מונעים זאת ממנו?

הם היו מתפרעים, שורפים את חדר ההלבשה במקרה הרע, מפגינים מול הבית, עושים פה ושם נזק תדמיתי קטן. אחרי שהעובדה היתה נקבעת בשטח, כשאיזה עלי עותמן או מוחמד גאדיר היה מתחיל לשחק במדי בית"ר, הכל כבר היה נרגע. קוראים לזה נורמליזציה.

גם כשהעיפו את נמני חשבו שהאדמה תרעד. אז חשבו. אמנם דעת הקהל כבר היתה נגדו, אבל עובדה ששום דבר לא קרה. ותאמינו לי שכל ה"צבא" שלו ממשיך לקנות מנויים וממשיך לעודד.

מה שמפתיע אותי, זה שאף בעל הון לא חושב עד כמה הוא יכול להרוויח מהתרחיש של שחקן ערבי בבוגרים של בית"ר. פאקינג אייטם פותח בחדשות 2. תוך חודש לא יהיה בן אדם במדינה שלא יכיר את השם שלו ויחשוב עליו לחיוב. חוץ מאותם חברי צבא "לה-פמיליה" כמובן.

אבל זאת המדינה שלנו בשנים האחרונות – הפחד כדרך חיים.

B. Goren 13 ביולי 2011

בין כל בעלי בעלי הבית האינטרסנטים שכחת את גד זאבי. מה הוא רצה?

bobo 13 ביולי 2011

לצעוק "מוות לאויב" זה לא גזענות, זה אולי לא נעים לאוזן ולמוח אבל זו לא גזענות, אין פה שנאה על רקע מוצא אלא רקע מלחמתי.
הפלסטינים נלחמים בישראלים כשבשני האגפים יש גם מלחמה של מוסלמים נגד יהודים ובמלחמה כמו במלחמה, הכל הולך (מלחמה זה עסק מכוער).
אין בי שנאה כללית לערבים באשר הם. לא כלפי המרוקאים, העירקים, הירדנים, התוניסאים, המצרים ועוד רבים, אממה, סורים, לבנונים, פלסטינאים ודומים שמבקשים להרוג אותי רק בגלל שנולדתי יהודי, אני באופן אישי לא מחבב ולא מסמפט. אם מישהו או ארגון כלשהו מייצג את אוייבי או תומך בזה המבקש להשמידני, זכותי וחובתי – להתנגד. אז רוב אוהדי בית"ר לא גזענים, הם פשוט שונאים את האוייב, אם היו אלה אמריקאים או שבדים במקום פלסטינאים ערבים, הקללות היו בהתאם. וכשיהיה שלום וההרג ייפסק בשני הצדדים אז הכעס והקללות ייפסקו. הגיע הזמן להתבגר לראות את האמת כמו שהיא במקום להיתפס על גזענות, לא רק כי זה שקר אלא באם ברצונך לפתור את הבעיה עליך לזהות אותה נכונה קודם. מה שנוצר פה הוא מעגל קסמים מטומטם שהדרך היחידה להפסיק אותו היא שלום, כל השאר זה בזבוז זמן. נ.ב. תופעות דומות אפשר למצוא אצל כל קבוצה בליגה (גם הערביות) ובכל מגזר בחברה הישראלית, למה?, שוב, זו שנאה לאויב (בין אם אתה ערבי או יהודי).

איתן בקרמן 13 ביולי 2011

קרה לי דבר מוזר בקריאת התגובה שלך. כשהגעתי למשפט "אין בי שנאה כללית לערבים באשר הם. לא כלפי המרוקאים, העירקים…" אז חשבתי שאתה עובר לדבר על עדות בישראל. חומר למחשבה לדעתי.

אלון 13 ביולי 2011

טרוריסטים מוסלמים הרגו ב-10 השנים האחרונות הרבה יותר אמריקאים מישראלים ועדיין לא שומעים קריאות כאלה במגרשים בארה"ב.

ניב שטנדל 13 ביולי 2011

לא הבנתי – סלים טועמה הוא האויב?

old timer 13 ביולי 2011

לפי דו"ח הקרן החדשה לישראל היתה בעונה האחרונה ירידה של כ – 40 אחוז באירועים הגזעניים. בית"ר למרות היותה במקום האחרון מצוינת לשבח בגלל פעילותה היזומה נגד הגזענות. אני מבין לבקר את קורנפיין בשל שכרו, אבל מגוחך בעיני לטעון שהוא לא עושה מספיק נגד הגזענות. הא לא שכח להוריד את הזבל יש פשוט המון זבל להוריד. הוא פועל זבל מצטיין שלקח על עצמו משימה קולוסאלית. מישהוא יכול לתת דוגמה לעוד מנהל שהוריד בצורה כל כך קיצונית את רמת הגזענות בקבוצה שלו? עצם העובדה שרמת האירועים הגזענים לא עולה היא הישג כביר. זה שהסחרור הגזעני נבלם זה בכלל לא מובן מאליו. זה שהמומנטום הוא נגד גזענות – על אחת כמה וכמה.

גם הטענה לגבי המניעים שלו היא תמוהה. הרי אף אחד לא טוען ברצינות שמדובר בכהניסט שמוחל על עקרונותיו בעבור בצע כסף. כשהוא נלחם בגזענות המסגרת תפקידו המנהל בית"ר ירושלים חובת הנאמנות שלו היא לבית"ר ירושלים לא למצפונו.

המחבר טוען:

"קורנפיין לא ביקש למוטט את הארגון; הוא ביקש להחלישו. להנמיך את הטונים האלימים, כדי שיוכל לחזור ולהתנער מהם בפגישות עסקיות, לסמן אותם כקומץ ולגלגל אותם לפתח המשטרה, ובה בעת לקרוץ להם מאחורי הגב שהכל בסדר, עסקים גזעניים כרגיל, אין צורך לשרוף את המועדון. הוא לא התכוון לברא את חלקת העשבים השוטים שפרחה לו בטדי, אלא רק לקצוץ את ראשם, להחזירם לגובה הדשא."

מהן הראיות לטענה הזו? שעדיין אין שחקן ערבי בבית"ר? על זה הכל נתלה? שנית, בואו נהיה ברורים – קורנפין לא יגרום לאוהדי בית"ר הגזענים לא להיות כאלה. כל שהוא יכול לעשות זה להרחיק את ביטוי הגזענות מטדי. כל מה שהוא יוכל לעשות זה להוריד אותם לגובה דשא. אין לזלזל בזה.

יובל 13 ביולי 2011

תגובה מדויקת, כתבת בדיוק את מה שחשבתי אחרי קריאת הפוסט הזה.
פוסט חשוב, שמעלה גם נקודות חשובות, אבל לוקה בחוסר ידיעה אמיתית של מה שקורה בטדי ולכן מתעלם מכמה עובדות יסוד.

קורנפיין הוא לא מנהל העשור, אבל גם לא צריך להפוך אותו לגרוע במיוחד. הוא מתעסק עם חתיכת פח שאף אחד לא רוצה לגעת בה, וזה בטח לא בגללו.

אשך טמיר המקורי 13 ביולי 2011

קורנפיין הוא לא אפס.
הוא מינוס אפס.

old timer 13 ביולי 2011

תשובה מנומקת כדבעי

ניב שטנדל 13 ביולי 2011

אולד טיימר – אני חושב שפספסת. הדברים מופיעים בטקסט, וזו רק מקצתם. לא הכל נתלה על השחקן הערבי, אבל זה מקרה מבחן שהוא גם יציג וגם משמעותי. מלבדו יש דברים שצוינו כמו לחיצת היד למג'אדלה, חנין זועבי, המגננה האוטומטית על האוהדים הגזעניים בבתי הדין במסווה של "אין לי מה לעשות" וכו'. זה רחוק מלהיות כתב תביעה של סעיף אחד (לא שלא היה די בסעיף האחד הזה).
הנתונים שהבאת מאשרים את העובדה שקורנפיין החל לפעול נגד הגזענות, אבל מתי זה קרה? כשהגזענות הפריעה לו בתפקיד, לא במצפון. אני בז לזה, ובז לצביעות שלו.
לא טענתי שהוא מוותר על עקרונותיו בעבור בצע כסף, טענתי שהוא מוכן לקבל גילויים גזעניים בלתי מתקבלים על הדעת כל עוד הם לא מפריעים להתנהלות הקבוצה, ולא מוכן לקבל אותם כשהם כן. אני בכלל לא מזהה כאן מצפון, לצערי.
יובל – אני לא יודע לאלו עובדות יסוד אתה מתכוון, אני רק יכול להניח שמדובר בספיחי ההתנהלות של קורנפיין מול לה פמיליה בשנה האחרונה ו"הצעדים" שנקט נגד גזענות. אני טוען שזה בלוף, ואני חושב שהתנהלותו של האיש, מעשיו ודבריו מבססים זאת (בנוסף לשיחות עם כמה מאנשי בית"ר ועם כמה אוהדים שדווקא נמנים על מחנהו של קורנפיין – כולם הגנו על קורנפיין, ואני בעיקר הצטערתי עבורם שהם לא רואים מי באמת מונע בחולשתו מהמועדון הזה לצאת מהריקבון).
וגם אם זה התחיל לפניו, זה בהחלט בגללו. יש לו מניות זבל גדולות בעובדה שלא ניצל את מעמדו לשנות את המצב כל עוד זה לא הפריע לו לנהל את הקבוצה.

רן 13 ביולי 2011

אני חושב שחלק גדול מהמגיבים כאן ובכלל מקוראי האתר הזה לא ממש מבינים עם איזו פסולת קורנפיין צריך להתעסק.

מדובר במיץ של הזבל של החברה הישראלית. חבורה של עלובי חיים ונפש שלא יהססו לנהוג באלימות כלפי שכניהם ליציע, באם לא יסכימו עם דיעותיהם (ומכאן מדהימה אותי הדרישה של אנשים שמעולם לא נכחו בטדי מהקהל השפוי של בית"ר להילחם בתופעה. הרי כמה מתושבי היציע המערבי כבר קיבלו ביקורי בית של אותה אשפה) וגם כלפי קורנפיין עצמו.

כל עוד משטרת ישראל, מערכת המשפט וקודם כל, משרד החינוך (שכנראה כבר איחר את הרכבת הזו) לא יפתרו את הבעיה הזו, בית"ר תמשיך להתדרדר עד להעלמותה הסופית.

השמחה של רבים משונאי בית"ר תהיה מין הסתם מאד זמנית. בית"ר אולי תיעלם אבל האשפה לא. הם ימצאו לעצמם קבוצה אחרת לתמוך בה ולהעביר את המסרים שלהם.

אביאל 14 ביולי 2011

כמה דברים, כמו שרן כתב כאן מעליי, מדובר לצערי הרב ואני אומר את זה כאוהד בית"ר מהיום הראשון שהכרתי את המשחק שאכן מדובר בחבורה של ילדים (וגם כאלה שקצת גדלו) מטומטים שאם נוצרים היו עושים פיגועים הם היו מקללים את ישו וזו בדיוק הנקודה, מעבר לכך שהרבה מאוד מאוהדי בית"ר ששרים את השירים הללו עובדים ביום יום עם ערבים, גרים לידם והם מכנה משותף רחב יותר מאשר רוב אוהדי הקבוצות מהמרכז.

כמובן שיש הגדרות רבות לגזענות, אבל לדעתי לפחות הגזענות כלפי הערבים התפתחה בארצנו ובירושלים בפרט על רקע אורך החיים, לא מדובר בגזענות הטוענת בצורה מדעית שהיהודים טובים מהערבים, אלא שנאה שנובעת ממאה שנים של סכסוך והרבה אוטובוסים הרוסים ברחבי ירושלים, בדיוק כמו שצרפתי היה שונא גרמני בשנות ה50.

נמשיך בעניין הבא, שאם כותב הפוסט היה מועיל בטובו לבוא לטדי ולראות את הדברים בשטח ולא לדבר דרך המחשב הוא היה מבין שהרבה מהדברים שכתב הם כלל לא נכונים, תמיד יהיה את הדביל שיגיד שהוא ישרוף את המועדון אם יהיה ערבי, אבל אותו אחד גם היה אומר את הדבר על הרעיון ששמעון גרשון ישחק יום אחד בבית"ר פעם וכולנו ראינו מה קרה.

אז בקיצור אתה מוזמן לבוא ליציע המערבי בעונה הבאה, שם תראה בעיקר שריקות בוז בכל פעם שהיציע המזרחי מרים את קולו כלפי ערבים או כלפי קורנפיין. אתה מוזמן גם לרדת מהניתוחים המנותקים מהשטח שאתה מביא לכאן, קורנפיין אומר שהגזענות פוגעת בהכנסות, כי זה תירוץ מספיק טוב בעיניו להשתיק את האוהדים, גם הטיפשים האלה מבינים שבלי כסף שום דבר לא יזוז ואם כסף זה התירוץ אז זה עדיף, קל מאוד לשבת על הספה בבית ולקרוא תיגר על כל העולם כמו שהרבה מקוראי וכותבי דה באזר מתהדרים אבל בחיים לא ילכו יום אחד בחיים שלהם להפגנה או לעשות בלאגן כדי לעמוד על שלהם, אז במקום לברך את התהליך שמתרחש לאט לאט אתה ממשיך לתקוף, קלאסי לשמאל.

והדוגמא שלך לגבי אריאל שרון ממש מביכה, אותו אחד שנבחר על הסיסמא דין נצרים כדין ת"א ואחר כך שיקר במצח נחושה לכל אותם בוחרים ומסר את נצרים, ממש דבר להתגאות בו, בלי התיקים והחקירות מולו הוא לא היה מוסר את היישובים גם עוד מאה שנים, אבל שוב תמשיך להתגאות באותו אחד שבטח קראת לו פשיסט אחרי סברה ושתילה ועכשיו אתה מעריץ אותו כי הוא הכניס למנתחלים.

ניב שטנדל 14 ביולי 2011

על סמך מה בדיוק אתה פשוט מחליט שלא הייתי בטדי? רק בגלל שהכי נוח להגיד שכולם כותבים מהספה בבית? (לא שיש פסול הכרחי בכך בעיני)
אני לא רוצה להרחיב בעניין שרון, רק אומר שהבאתי אותו כדוגמה לתפקידו של מנהיג לעשות את מה שהוא רואה לנכון גם הוא זה בניגוד לדעת בוחריו. מעשה טוב או לא – זה עניין אחר. אני רחוק מלהיות מעריץ של שרון, אבל כמו עם טדי, אתה לא עוצר לשאול לפני שאתה קובע. לא נורא.
אני שמח שאתה מרוצה מהתהליך. אני חושב שאין לך סיבה להיות מרוצה כי הוא מזויף.
ושוב, אני לא מבין מה עניין הפיגועים לסלים טועמה.

באבא ימים 14 ביולי 2011

אוקיי:

אז אתה מסכים שהוא פועל נגד הגזענות, אבל בגלל דברים שלטענתך עשה (או לא עשה) לפני(!) שהכריז מלחמה על הגזענות הוא מנוע מלפעול נגד הגזענות היות שהוא עושה זאת מטעמים של טובת המסגרת עליה הוא מופקד ולא מטעמים מצפוניים שמעבר לטובת אותה מסגרת. דוגמת הנגד שאתה נותן לאיך צריך לקבל החלטות היא אריק שרון וזה אפעס, לוקה בכשל לוגי.

לאריק שרון בוא נזכור, יש מניות הרבה יותר גדולות במפעל ההתנחלות מאשר לקורנפיין במפעל ההתגזענות של בית"ר. אני מניח שאתה לא תטען, אפילו לא בצחוק, שאריק שרון החליט לפנות את עזה מטעמים מצפוניים. כל עוד ההתנחלויות בעזה לא הפריעו למסגרת עליה היה מופקד (מדינת ישראל) הוא לא חלם ללכת נגד תומכיו ("דין נצרים כדין תל אביב" זה ביטוי שטבע אריק שרון). שרון החליט ללכת נגד תומכיו רק כאשר הגיע למסקנה שההתחלות בעזה פוגעת באותה מסגרת – לא משום טעמים שמעבר לכך. בדיוק כמו קורנפיין שכמו שאתה טוען החליט להלחם בגזענות רק כי היא הפריעה להתנהלות המסגרת עליה היה מופקד (בית"ר). מדוע האחד ראוי לבוז והאחר לא?

למה אגב לעצור שם? בוא נמשיך עם הלוגיקה הזו – סטאלין שלח את מולוטוב לחתום על הסכם עם ריבנטרופ. מכיוון ששיתף בכך פעולה עם הנאצים, יטען ניב שטנדל, לא הוא ראוי להיות האיש שיוביל את ברית המועצות למלחמה בנאצים. רוזוולט שמר על ניטרליות בשנתיים וחצי הראשונות של מלחמת העולם. מתי הוא נזכר להוציא את האצבע מן התחת? אחרי פרל הארבור כשהמסגרת שלו הותקפה. לא הוא האיש הראוי להוביל את אמריקה למלחמה. בוז! יאמר ניב שטנדל.

מעבר לחוסר ההגיון בגישה אני גם לא מבין את התועלת שבה בהנחה שהמטרה היא להלחם בגזענות. הרי אין מחלוקת שקורנפיין לא היה כח מוביל בתהליך ההתגזענות של בית"ר. הטענה לכל היותר היא שבעבר לא עשה די כדי למנוע אותה. אם זה המבחן, הרי ניתן לייחס את אשמת הגזענות לכל מי שהינו בשר מבשרה של בית"ר: שחקני עבר, מאמנים, חברי הנהלה, עובדי משק וגם אוהדים (כן! כולל השמאלנים שבהם – אחרי הכל במשך שנים הם לא העזו להתייצב בפני הבריונים כי הם אהבו את גופם בחתיכה אחת – איפה המצפון שלהם?). על פי ההגיון הזה, היחיד שיכול להלחם בגזענות בבית"ר הוא אדם שלחלוטין לא קשור אליה, אדם חיצוני לחלוטין, אדם עם אפס credibility בקרב הקהל הבית"רי, רצוי גם אדם שהביע לא אחת שאט נפש מהגזענות הבית"רית.

אז אחרי שהשתעשענו במחשבה למנות את אחמד טיבי ליו"ר בית"ר ירושלים בוא נשאל את עצמנו את השאלה הבאה: אם המטרה היא באמת מלחמה בגזענות – באמת ולא בסיסמאות – האם לא כדאי למנות מישהו שיכול להנות מאמון הקהל הבית"רי? מישהו שיש לו סיכוי להצליח?

ישנן שתי דרכים בהן ניתן להתייחס למלחמה של קורנפיין בגזענות בבית"ר ירושלים (שלוש, אם אתה סופר את הגזענים עצמם) האחת – להכיר בעובדה שהמאבק בגזענות בבית"ר ירושלים היא תהליך ארוך, מורכב ולעיתים אף מסוכן ולתמוך במי שאשכרה עושה משהו בעניין. האחרת – לעקם את האף באנינות בגלל הריח ולהטיל ספק באמינותו של מי שעושה משהו בעניין ובכך, מדעת או שלא מדעת, לשתף פעולה עם לה פאמיליה.

די ברור לאיזה צד אתה שייך.

ניב שטנדל 14 ביולי 2011

לא. אני טוען שהוא פועל ממניעים שגויים, ולכן, ברגע שהם יסולקו, הוא יפסיק לפעול נגד הגזענות, כי יהיה לו שוב נוח.
אתה צודק לגבי שרון. ההבדל היחיד הוא בתוצאה. אם קורנפיין יעקור את הגזענות מבית"ר – שאפו. גם אם מתוך שלא לשמה יבוא לשמה, זה טוב. ההתנהלות שלו עד כה הוכיחה שהוא לא יעשה את זה, אלא יעדיף להנמיך את הלהבות. מובן שיכול להיות שיתגלה שטעיתי. אבל כבר כשהתחיל הסכסוך התנבאתי שזה מה שיקרה וזה לא יגמר בניצחון או פיצוץ אלא ב"סולחה", משמע סטטוס קוו.
אני מקווה שהבהרתי עכשיו את הנקודה ואני לא צריך להתייחס גם לסטאלין פה.
אני באמת טוען שקורנפיין הוא האיש שיכול בזכות מעמדו להילחם בגזענות. זה בדיוק העניין – הוא לא מנצל זאת. הגזענות עמוקה ושורשית? נהל מלחמת חורמה. אתה מאמין שזה מה שעושה קורנפיין? אתה באמת חושב שהוא לא מחפש רק להרגיע את הרוחות, ושהוא לא מוכן לקבל את הגזענות כל עוד היא בווליום נמוך?

אביאל 14 ביולי 2011

ניב – מהסיבה הפשוטה שאם היית בטדי פעם ובעונה האחרונה היית רואה את ההבדל, היית רואה שכן מנסים לעשות משהו, גם אם המניע לא מספיק טוב בעינך, היום יש הרבה יותר מודעות, פעם כולם שרו את השירים כי זה היה חלק מהאווירה ביציע, היום, אחרי העונשים שבית"ר קיבלה, אחרי שדעת הקהל החלה להשפיע יש שינוי, גם אם הוא לא מספיק טוב בשבילך, זה עדיין משהו.

אני גם לא חושב שאתה מבין את מורכבות העניין, קורנפיין גם אם היה ממש רוצה (או כל אחד אחר לצורך העניין) לא יכול יום אחד לקום ולהשמיד את העניין, גם לא במשך שנה, זה תהליך ארוך, ניסו לעשות את זה עם סגירה של היציע המזרחי, אז האוהדים פשוט קיללו ביציע המערבי או הצפוני, הוא לא יכול לבוא ולשבור את הכלים. מהסיבה הפשוטה שמה שרואים מהספה הוא לא מה שרואים מהעמדה של קורנפיין, זה לא יגמר בזבנג וגמרנו, זה כמו שכתבו כאן תהליך, שבינתיים, זוכה למחמאות גם מהצד השני של המפה (דוח הקרן החדשה לישראל).

בקשר לסלים טועמה, כמו שכתבתי מדובר בחברה של מטומטים שאם תעשה סקר בקרבם תראה שהם בכלל לא יודעים שיש ערבים נוצרים, כמו שכתבתי זה לא תירוץ, זו עדיין שנאה והמקום שלה מחוץ למגרשים ולחיים בכלל, אבל לא מדובר באיזה שנאה עתיקת ימים שמבוססת על תורות גזע אלא על שנאה לאור הסכסוך, ולאור העובדה הפשוטה שכמעט כל תושב ירושלים איבד קרוב משפחה או חבר לאורך השנים בפיגועים.

באבא ימים 14 ביולי 2011

אם "סולחה"משמעה – "תהיו גזענים כאוות נפשכם אבל אל תביאו את הגזענות שלכם מהבית לבית"ר" די לי בכך. תפקידו של קורנפיין איננו לעקור את הגזענות מן החברה הישראלית. תפקידו למנוע מכך שהיא תבוא לידי ביטוי בבית"ר.

אני עוד לא הבנתי מה בהתנהלות של קורנפיין גורם לך לחשוב שהוא לא יצליח. אני מזכיר – דברים שנאמרו (או שלא נאמרו) בטרם הכריז מלחמה על הגזענות אינם ראיה רלוונטית אחרת אנחנו חוזרים לאנלוגיית אריק שרון, סטאלין וכו'. לכן השאלה היא כזו – מה בהתנהלות של קורנפיין מאז שהחליט שבית"ר לא תהיה משועבדת ללה פאמיליה גורם לך לחשוב שהוא לא יצליח?

כל הדיון הזה מבוסס על ההנחה שלמה שאנשים אומרים יש משמעות ויכולת להשפיע על הצלחת התהליך – גם לבאי טדי, גם להנהלת בית"ר וגם לכתבי עכבר העיר. אתה מכיר בכך שיכול להיות שאתה טועה. בהנתן העובדה הזו והעובדה שמה שאתה אומר אינו נאמר למגירה בלבד ויש לו השפעה על התהליך- לא עדיף לתמוך בו? מקסימום אם הוא לא יצליח אנחנו חוזרים לאותה נקודה בה היינו. מנגד, אם הוא על באמת והתהליך יכשל כי הוא לא יזכה למספיק תמיכה מאלה שרוצים בהוצאת הגזענות פספסנו הזדמנות הסטורית – מה ההגיון בכך?

והנה – עוד אני מדבר…

Comments closed