שמאלני יפה נפש קנה את בית"ר

אין, אין על בית"ר ירושלים. סרט בדיוני שלא מסתיים לעולם. בסוף קונה אותה שמאלני, אמריקאי, מהסוג הכי מעצבן. ולא סתם שמאלני, אלא פוליטיקאי ממש. אחד שהמהות שלו היא הדעות שלו.

אז בסדר הוא יהודי ציוני, לא חשבנו שבית"ר תימכר לאחת האמירויות, אבל יושב לו הבנאדם כל החיים בארצות הברית, ומשם הוא מספר לנו מה נכון לנו. אומר שתי מדינות לשני עמים, מתקשר לשוחח עם ערבים, שני צדדים לסכסוך, בלה בלה בלה.

יושב לו המסודר-כלכלית הזה שם, עם השם הפלצני הזה דן אדלר – לא דן אלא דאאאן אדלר – ועובד שם עם כל מיני עמותות של שמאלנים, ובא לנו עם דעות של אבו מאזן, ולא נגיד יותר גרוע. מתי הוא בכלל פגש ערבי מקרוב. לא ערבי אמריקאי, ערבי ערבי.

וכולי.

זה יכול להיגמר בלא-סיפור. אדלר יזרים את הכסף, ראש העיר ברקת ישים עין, לה פמיליה תרוסן מעט, ולב הענין יהיה התקומה של מועדון הכדורגל. גם זאת אפשרות. הכל אפשרי בירושלים.

אבל זה מריח אחרת. בית"ר היא סמל פוליטי מרכזי, בוודאי בירושלים. בימים של הפוליטיקה הישנה, עסקני בית"ר-ליכוד המקומיים, כמו רובי ריבלין ואהוד אולמרט, עבדו עם משה דדש המקומוני. אולמרט השתדרג עם התפקידים, הסיגרים והעטים לאוליגרך המופרך גאידמק. גם נתניהו וליברמן ידעו מתי להראות נוכחות בקדנציה הראשונה שלהם.

ועכשיו בא הלא-ליכודניק ניר ברקת, האיש שנבחר כתשובה המקומית לקואליציה ימין-חרדים, ומתווך את בית"ר לשמאלני. בעיתוי האופטימלי מבחינתו, כשהצרות נראו צרורות מתמיד ותשובה לא היתה באופק. אז ברקת מושיע את הדגל המקומי הנואש, ואדלר מושיע אותו, ושוב בא לציון גואל. אבל הגואל הזה, אבוי, אוהד הפועל. לא בתכלס, אבל באישיות.

האם כסף קונה הכל, גם אידיאולוגיה ימנית קיצונית. התחושה היא שברקת-אדלר רוכשים כאן את הימין המתון ואת המספר העצום של אוהדי בית"ר שמאסו בחבורת הזבל שבקרבם. ברקת פוליטיקאי שקט אבל עובד יפה. השאיפה שלו היא להיות ראש עיר היסטורי. לפחות כמו צ'יץ' בתל אביב. אחד ששינה את רוח העיר. תל אביב לפני צ'יץ', זה נשמע מטורף, היתה ברובה עיר זקנה ולא מבוקשת. ברקת מבקש להיות האיש שיהפוך גם את ירושלים לעיר מתקדמת, רעננה, ירחם השם גם נאורה. במקרה של ירושלים זה באמת להפוך.

וכל זה בא בטיימינג הכי מבעבע. ספטמבר מתקרב, הזירה לוהטת, חוק החרם, ישראל במאבק על ההגדרה עצמית, על הגבולות, הזהות, כל מה שאיים לבוא יום אחד בגדול (אני למשל קיבלתי היום בפייסבוק איום ברצח, לצד סדרת קללות הכי מובחרות, מאיזה בחור חרדי מבני ברק, שבין התמונות שלו תמונת קולאז' של דם מטפטף מפיו כערפד, והוא בעד חיסול ערבים ושמאלנים. המידע נמסר לגופים הנכונים).

הסיפור המרתק-מטורף של בית"ר משרטט חלק מרשים מהישראליות לפחות 35 שנה, מאז הגביע הראשון, שלפני המהפך הראשון, בקיץ 1976. זה סיפור חברתי פוליטי שמתקיים נון סטופ בעיר הלא תיאמן הזאת, ירושלים, ולא מפסיק להפתיע. עד אמצע שנות השבעים, הקבוצה המובילה של העיר היתה הפועל. לך תאמין.

זאת בית"ר של "ישראל השניה", של עסקנים מקומיים, פוליטיקאים שעלו לגדולה, ימי "האליטות החדשות", נוכלים ומשיחי שקר מישראל ומרחבי העולם, של לאומנות חולנית לצד רוב שקט, של גזענות ממוסדת, של קנאת ושנאת תל אביב, של ירושלים בירת העולם שהפכה לעיר מוזנחת ומושחתת, מנוצלת על ידי תאבי בצע ושררה. זאת ירושלים שבשנות החמישים והשישים היתה מרכז של יופי ישראלי חדש ורענן במדינה הצעירה. מה קרה שם בשנות השישים שכך השתנו הדברים?

בתחילת החצי השני של 2011 כבר ברור שזאת שנה מיוחדת מאוד בתולדות המזרח התיכון. האביב הערבי, החיסול של בן לאדן, הסיפור של ספטמבר, דברים גדולים מתרחשים. זאת גם שנה מיוחדת אצל בית"ר, מועדון הספורט המוביל של בירת הסכסוך המרכזי בעולם. כעת קנה אותו דמוקרט אמריקאי, שהוא גם יהודי ציוני. אחד מהחבורה שמנהיגה ומנהלת היום את התבל. יש מצב שתוך זמן לא ארוך, ירושלים העיר תחזור להיות הבירה של מדינת ישראל במקום של ממלכת יהודה. יש מצב שתחדש את ימיה היפים. הכל יכול לקרות בעיר הזאת.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

דה באזר בפייסבוק

החתול הגדול. פטריק ויירה פורש
בקשה לעיריית ת"א: מוניטורים ביציע העיתונות בבלומפילד

76 Comments

old timer 14 ביולי 2011

הלואי.

אביאל 14 ביולי 2011

הלוואי, זה שהבחור תומך בשתי מדינות לשני עמים לא בדיוק מגדיר אותו היום שמאלה במפה הפוליטית החדשה של ישראל, לא ?

בתקווה שרוחה האמיתי של בית"ר תחזור ושהיום יהיה יום היסטורי בשביל בית"ר וגם בשביל ירושלים.

יריב 15 ביולי 2011

זה שהוא אומר "שתי מדינות לשני עמים" לא, אבל זה שהוא מתכוון לזה ומעודד את זה כנראה שכן. חוץ מזה הוא מארגן מפגשים לנוער ישראלי-יהודי ופלסטיני, וזה שם אותו ממש בין אוהבי ערבים, כנראה.

תומר חרוב 14 ביולי 2011

מעניין אם ליברמן ירצה להעמיד גם את בית"ר לועדת החקירה של מימון ארגוני השמאל:)
בכל מקרה שיהיה להם בהצלחה.

נתי 15 ביולי 2011

אשכרה, גדול!!

צור שפי 14 ביולי 2011

רק חסר שאיזה גלן בק חובב עטרת כהנים יקנה את הפועל תל טביב ואנחנו מסודרים.

בני תבורי 16 ביולי 2011

צור,
אפילו דאלי לא היה יכול לחשוב על מציאות סוריאליסטית כזאת…

הופ 14 ביולי 2011

אמן כן יהי רצון.
אופטופיק: התיאור שלך של "ישראל השניה" ו"האליטות החדשות" הזכיר לי דברים שקראתי מוקדם יותר אצל שלום בוגוסלבסקי, שפורס תיאוריה מעניינת על השמאל (ובכלל הבלוג מומלץ):
http://www.hahem.co.il/scissors/?p=766

סטודנט 15 ביולי 2011

כמות האי-דיוקים והדברי השחצנות והרהב בלתי נסבלים. די מלראות את התגובות של הקורא שחר ולהבין שאמנם יש אמת בתיאוריה (דרור אידר בישראל היום כבר תיאר בפרוטרוט את התיאוריה בעשרות מאמרים וטורים, זה לא משהו חדש) אבל כמה אפשר לעוות עובדות + להשתחצן?

תומר חרוב 14 ביולי 2011

אגב, התרגום לאנגלית בוידאו זה ספיישל בשביל הרוכשים?
with a beautiful hebrew with ain and with chet

גיל שלי 14 ביולי 2011

איתן – אני לא בטוח שברקת שמאלני כל כך, אני די בטוח שההפך. חוץ מזה, הלוואי שאתה צודק, ואני מקווה שהאוהדים לא ישרפו את המועדון על בעליו

פולדש 14 ביולי 2011

בחירת קליפ מופלאה.

ניצן 14 ביולי 2011

בקר, רק הערה קטנה: אני לא מתרשם שניר ברקת "הופך" את ירושלים, אלא מקצין את האלמנטים המשיחסיטיים/ התחרדותיים/ התנחלותיים שלה. תביט למזרחה

אד הורטון 15 ביולי 2011

בתור אחד שרוב שעותיו נמצא בעיר אני מאד מחבב את מה שברקת עושה בירושלים ומאחל לו הצלחה בראש ובראשונה במאבק להשארת החילוניים בבירה אבל להציג אותו כאיזה שמאלן (האיש מחובר לשמחתי היטב לאנשי עיר דוד) שבא בהפוכה והופך את ביתר למעוז השמאל זה מחובר למציאות בערך כמו המחשבה שה"אביב הערבי" יביא דמוקרטיה מהסוג המערבי ולו למדינה ערבית אחת או כמו האמירות המנותקות על ירושלים היפהפיה של שנות החמישים. זו היתה עיר ענייה הרבה יותר מהיום, מוזנחת הרבה יותר עם אזורים שלמים שנהרסו בנכבה של 48 ולא שוקמו עד הנכסה של 67 שעד אליה בחצי עיר היית יכול לחטוף כדור אם איזה חייל ירדני היה משועמם מספיק. מובן לי שאתה רוצה להעביר מסר שבלי הכותל או זוטות היסטוירות כדוגמתו היה כאן הרבה יותר יפה אבל רצוי היה לא לייפות את העובדות בדרך.

בקרמן 15 ביולי 2011

אף אחד לא טוען שברקת שמאלן, בטח לא פרקטית, אחרת היה לו אפילו סיכוי קלוש בעיר הזאת? אבל אני לא אפול על הישבן אם עמוק בליבו ברקת היה מסתפק בעיר המערבית, הישראלית באמת, כדי להפוך אותה לאנושית ומודרנית יותר. מצד שני, אנושי ומודרני הם מושגים שמתחברים אצלך עם שמאל, כנראה לכן התגובה.

להגיד שהוא בא להפוך את בית"ר למעוז השמאל זה קשקוש שלא נאמר. הוא רק רוצה לנרמל קצת את "מדינת ירושלים". מה לעשות שרוב ערי ישראל – כמו ראשון, אשדוד, חדרה, קרית ביאליק, מה שתרצה – הרבה יותר דומות היום בהוויה ובאווירה שלהן לגוש דן, אם תרצה "מדינת תל אביב", מאשר לירושלים.

בנוסף, לא סתם אתה מדבר על שנות החמישים, הפריחה היפה של העיר היתה בסופן ובשנות השישים. עד שהשיגעון של הכמות, להקים עוד שכונה בטיז אל נביא שנקראת "ישבני הנביא" כדי לספח עוד שטח שייחשב ירושלים, במקום להשקיע באיכות. זה השינוי שברקת מבקש.

דוד מירושלים 15 ביולי 2011

בקרמן יקר, רוב רובם של אוהדי בית"ר שמחים על הקנייה הזאת ולו רק בגלל שהיא מצילה את הקבוצה מפשיטת רגל.

לעניין מחאות לה פמיליה, אני מכיר אוהדי בית"ר רבים, משכבות שונות בחברה הירושלמית (שהיא מגוונת מאוד) ומהבורים ועד למשכילים, מהעשירים ועד לעניים, מהמזרחיים ועד לאשכנזים יש קונצנזוס לגבי משקלם המועט יחסית של הקבוצה הזאת בקהל. אז למה היא כל כך מפורסמת ולמה לא משתיק אותה הרוב?!
כי היא אלימה מאוד. זאת התשובה הפשוטה, שאל את איציק אלפסי ידידי היקר, שעמד להתעמת איתם פעם, באומץ שלא קיים אצל מצקצקי הלשון, ולפתע נחטף מהיציע ל'שיחת בירור'.

בקשר לרכישה וכו' אנחנו מדברים על קבוצה חשובה לכדורגל הישראלי, קבוצה שב24 השנים האחרונות זכתה ב6 אליפויות, וקבוצה שמייצגת פלח עצום העם. היום ניצלנו מגורל דומה לקבוצת פאר אחרת, זאת מאם המושבות, ועל כך שמחה.

בני תבורי 15 ביולי 2011

דוד,
חשבתי היום על כך שפתאם הפועל פ"ת נותרה היחידה שעניבת התלין כבר מונחת על צווארה ובאופן מפתיע אני לא מרגיש רע עם זה. להיפך. עכשיו הפועל פ"ת תקבל את כל תשומת הלב, כי כשני המועדונים הלכו יחד למות, בית"ר עשתה צל על פ"ת.

דוד מירושלים 15 ביולי 2011

בני, אני מקווה בשבילכם שתצליחו לצאת מזה, לא יודע איך קרה שפתאום מועדון גדול כמו שלכם נמצא בצרות כאלה.
אנחנו בבית"ר רגילים למאניה דיפרסיה לפני כל פתיחת עונה, אני מקווה שבשבילכם זה לא יהיה קטלני מדי.

נתי 15 ביולי 2011

אתה מתאר כאן חלום נהדר, ומגיע לך על כך תודה.
לא הרבה עוד חולמים היום את ירושלים ונעים לשמוע מישהו שעם כל הבעייתיות שלה עוד חולם עליה.
אבל אז אני מתעורר מהחלום, ונזכר כי הסיכוי שהחרדים שוב יתפצלו ונרוויח שוב את ברקת כל כך קטן. ונזכר כמה קשה לי למצוא כאן עבודה וכן הלאה…
והחלום הופך לתפילה נושנה, מהתפילות שבדרך מהלב לראש נעצרות בגרון ונתקעות שם.. מי ייתן…

השחקן ה-12 15 ביולי 2011

צר לי, אך אני די בטוח שמה שהיה עם בית"ר ירושלים הוא שיהיה. הגזענות של האוהדים והמועדון תמשיך לשלוט ולא משנה איזה בעלים יש לקבוצה. אפילו אם יוסי שריד יהיה הבעלים שלהם זה לא ישנה, משהו בדם של האוהדים והקבוצה הזאת רע ואי אפשר לשנות זאת.

איציק אלפסי 15 ביולי 2011

איך? איך?? איך בשם בשמיים מישהו שכותב "משהו בדם של האוהדים רע" יכול להטיף מוסר לאחרים על גזענות?!

בקרמן 15 ביולי 2011

לייק. אבל קצת תפסנו את הכותב על המילה "בדם". אם הוא היה כותב "בהתנהלות" או משהו כזה, זה היה נשמע הרבה יותר הגיוני.

אני לא מאמין שאי אפשר לשנות, בניגוד לשמועות העולם משתנה כל הזמן, אבל באמת הגיע הזמן לראות איזו תזוזה חיובית שם בבית"ר.

אגב "בדם", המנון תנועת בית"ר עדיין מחזיק במילים "בדם וביזע נקים לנו גזע נדיב ועליון ואכזר", או שהחליטו לשנות זאת?

השחקן ה-12 15 ביולי 2011

בקרמן, אצל האוהדים האלה זה לא בהתנהלות, זה טבוע, זה בהחלט בדם. או שאתם עיוורים או שפשוט לא הייתם במשחקים של או מול בית"ר וראית את האוהדים שלה. ולא, בבית"ר לא מדובר על קומץ, שם זה הרוב.

ניר 15 ביולי 2011

עשרים שניות בגוגל:

בַּדָּם וּבַיֶּזַע
יוּקַם לָנוּ גֶזַע
גָּאוֹן וְנָדִיב וְאַכזָר;

Asaf the Kop 16 ביולי 2011

ובינתיים אצל הפועל מחנכים ילדים בני שש להצדיע במועל יד.
את התמונה המזעזעת התקשורת מנעה ממכם לראות (פורסמה לפני מס' שבועות ב"ישראל היום").
הבקרמנים מעדיפים להיטפל לבית"ר והמנונה.

נ.ב.

שיר לשבת (מאתר "ויקיפועל") :

אדום עולה בבלומפילד
אדום עולה עולה
הולך איתך הפועל
הולך למלחמה

יושב שער חמש
שער כה מרגש
אבל הכי חשוב ש…

צהוב עולה באש
אומרים מכבי נאצים
נאצים

שרמוטות מזדיינים
הלוואי שתמותו
שתשרפו חיים

שער חמש דורש
צהוב עולה באש
שונא אותך מכבי
שונא מכל הלב

שער 11 גטו
שער של חזירים
איזה רימון אכלתם
ולא רק במילואים (יש השרים בליגת המילואים)

השחקן ה-12 15 ביולי 2011

לצערי הרב זה המצב, אפשר לעצום עיניים, אפשר להתעלם, אפשר לטמון את הראש בחול. בפועל, מרבית (לא כל) אוהדי בית"ר גזענים ואלימים ואת זאת רואה כל אוהד כדורגל שמגיע לטדי וגם לאצטדיונים בחיפה, ת"א, סכנין ושאר חלקי הארץ במשחקים בהם משתתפת בית"ר ירושלים.

איתן בקרמן 16 ביולי 2011

עזוב בחייך. האוהדים של הקבוצה שלו מפוצצים עובדי ניקיון והוא חושב שנטפלים אליו.

מתן 15 ביולי 2011

רק הערה חשובה: למרות כינויו,החוק הוא חוק "אנטי חרם"
מי שהחל בחרמות אלו הרבנים בחרם הדירות,ועכשיו השמאל הקיצוני הצטרף עם חרם על המתנחלים.

בקרמן 15 ביולי 2011

מתן, אתה הבשורה ש"השמאל הקיצוני" חיכה לה! לראשונה בהיסטוריה השמאל "הקיצוני" בישראל מונה מאות אלפים, אם לא יותר, ביניהם פעילי מרמרה כמו דן מרידור ואחרים.

אביאל 15 ביולי 2011

השחקן ה12 – אכן תגובה עניינית, אז בפעם הבאה אם הדבר ב"דם" אל תתלונן, הרי מה כבר אפשר לעשות ? זה בדם של אוהדי בית"ר וצריך להשלים עם זה לא ? עכשיו תחליף את המילה אוהדי בית"ר בערבים, את יוסי שריד בליברמן ונראה מי כן יוצא הגזען.

בדם שלהם…גם כן…

בני תבורי 15 ביולי 2011

אביאל,
אתה צודק לגמרי.

השחקן ה-12 15 ביולי 2011

אביאל, לעולם לא אשלים עם התנהגות אלימה וגזענית, לעולם! המשך התגובה שלך דמגוגי לחלוטין ולא שווה כל יחס.

דוד מירושלים 15 ביולי 2011

אה כן, חייב להוסיף משהו בעניין שנות החמישים.
נוסטלגיה זה כמו סכרין, צריך להשתמש בה במינון נמוך מאוד.

לא היה בעיר הזאת שום דבר מיוחד בשנות החמישים, אלא אם מחשיבים שיכונים ומעברות.
היום, למרות ההתחרדות, קיים המספר הרב בהיסטוריה של העיר הזאת של מקומות בילוי ותרבות (מי שרוצה להוכיח אחרת מוזמן לבדוק).
בשנות החמישים – האוניברסיטה העברית (שהייתה מפוזרת בבניינים על פני כל העיר), הכנסת הישנה (והעלובה) וקפה טעמון.
מי שנהנה לשתות תחליפי קפה מוזמן ליסוע במכונת הזמן, אבל הסיבה האמיתית להתרפקות על העבר היא כנראה שהוא רחוק מדי וגם מעורפל, אז אפשר לתאר אותו איך שרוצים.

בקרמן 15 ביולי 2011

אתה אומר "התקדמנו בשישים השנה האחרונות". וואלה. השוואות עושים ביחס לתקופה – מה היתה אז ירושלים ביחס לישראל כולה ומה היא כיום. להגיד שלא חלה ריגרסיה יחסית זה לא רציני.

איתן בקרמן 15 ביולי 2011

דוד, התגובה שלך גרמה לי להרבה מחשבות, ותודך לך על זה.

בעיקר תפסה אותי החתיכה של "היום, למרות ההתחרדות, קיים המספר הרב הסיטוריה של העיר הזאת של מקומות בילוי ותרבות (מי שרוצה להוכיח אחרת מוזמן לבדוק)".

אני אתחיל דווקא מהסוגריים בסוף. קודם כל, למה לרצות להוכיח אחרת? אם אתה אומר אז למה לפקפק? אבל מה שמשעשע, במבט ראשון לא שמתי לב, זה שאתה מטיל את חובת ההוכחה על המתנגד הדמיוני.

שמע, או שתוותר על הערה כזאת, כי מי בכלל חושב שהטעית, או שתציג אתה את הנתונים. חובת ההוכחה היא על מציג נתונים, לא על המתנגד.. זה כמו: 'אני אומר שיש אלוהים, או שיששכר אבינו נקבר בלב רמאללה (ואם כן), ואתה תוכיח לי שלא'. מוזר.

אבל הענין המרכזי הוא עצם הניסיון להוכחה. לאן הגענו, בנאדם? ירושלים חתיכת עיר, שום דבר לא דומה לה בשום מקום בעולם, שהיא על הדרך גם הבירה של ישראל, ויש לה את הפוטנציאל התרבותי-רוחני של כל העולם המערבי (במובן הדתי של שלוש הדתות "הגדולות", בניגוד נגיד להינדואיזם, בודהיזם, טאאויזמים ושאר הדתות הקטנות של מילארדי המיליונים האחרים..).

אז ירושלים הזאת צריכה לנסות להוכיח שיש בה קצת יותר מקומות תרבות ובילוי משנדמה? סלח לי, אבל שנינו מסכימים שזה הזוי: ירושלים לא צריכה להיות עיר לא-מפגרת בישראל. ירושלים, אחת מהערים החשובות בתולדות האנושות, עם יחסי ציבור של אלפיים שנה, יופי נדיר, בנוסף לכל הקדושה הדתית למיניה, אמורה להיות עיר מושכת כמו רומא. לפחות.

באופן נורמלי ירושלים בכלל צריכה להיות ה-עיר של ישראל, ולא תל אביב. אבל אם יהיו פה שתי ערים "עולמיות", שיכולות להשלים מדהים אחת את השניה – אולי נלך על הקמפיין "ירושלים ביום, תל אביב בלילה" – זאת מתנה נדירה.

תכלס, מי לא רוצה באמת לאהוב את ירושלים, תאמין לי שגם לאחרון התל אביבים זה נפלא. למה, "התל אביבים" לא נוהרים כשרק אפשר, אם זה לפסטיבל הקולנוע או לאומן 17? אז בסוף האומן עבר לתל אביב. לא יהיה נורא גם אם התל אביבים ישנאו פחות להגיע לטדי.

אז יאללה, צריך להעיר את העיר הזאת, גם להאיר אותה, בינינו. קצת נאורות לא תזיק בין כל הפנאטיות מכל הסוגים שם. נדמה לי שזה אלפסי שכתב אצלו שברקת "מנער את האבק" מירושלים. ומי יותר טוב בלהעיר מאוהדי בית"ר… יאללה בית"ר להתעורר.

ובגלל שיצא מזה פוסט שלם, אני מוסיף גם לינק, שבו אפשר לראות שאפילו הומואים מוצהרים יכולים לרקוד בירושלים אחרת (טוב, אז עוד לא ידעו שיש דבר כזה)

http://www.youtube.com/watch?v=k7vyF9RPECs

דוד מירושלים 15 ביולי 2011

איתן, אני מסכים עם ההודעה שלך מראשיתה ועד סופה ואני חושב שמבחינת התיירים ירושלים אכן חשובה ומעניינת עשרת מונים מת"א.

וזה ביצוע יותר טוב לטעמי:
http://www.youtube.com/watch?v=93fK2NN8B4o

איתן בקרמן 16 ביולי 2011

מסתבר שאפשר להגיע להסכמות. אבל למה להתחרות,יש סוגי תיירים מהמון סוגים, הצעירים מעדיפים ים ופאב על הכותל אזוב ועצבת, עופרת ודם. אבל מה שחשוב לי זה התיירות-פנים. אני באמת, ואתה הבנת את זה, רוצה לאהוב את ירושלים כמו פעם.

IDO 15 ביולי 2011

תותח הדן אדלר הזה. יצא לי להכיר את פועלו בזרעים של שלום. הוא אחד שעושה, והפעולה האחרונה שינוי הציבור על ידי רכישת קן הצרעות הגדול ביותר באזור. זה הולך להיות מעניין מאד.

תמשיך לעדכן בקרמן.

בקרמן 15 ביולי 2011

עידו אתה יכול להרחיב ולספר מה הפעילות המדוברת שלו שהכרת?

IDO 16 ביולי 2011

בשנת 2001 כמדומני דן אדלר ארגן קיץ של אומנות ואחווה בין נפגעי הטרור משני הצדדים, זה היה מפלא הכרנו את הפנים של הצד השני, וזאת ברמה של בני נוער וצעירים, על ידי פעילות משותפת ומוסיקה.

עשינו את זה באזורי קו העימות (איפה שעוברת היום החומה). קראו לזה זרעים של שלום.

משונה עד היום אני שומר על קשר עם כמה חברה פלשתינאים, ואחרי שהיגרתי ויצא לי להכיר את הקהילה הלבנונית והפלשתינאית במלבורן, אני חייב לציין שאני מרגיש הרבה יותר קרוב לקהילות האלה מאשר לאוזיס (למרות שהתרבות האוסטרלית הי דיי סחבקית), וזרעים של שלום הוציא ממני את האלמנטים של השנאה והפחד שהיו לי כלפי ה"אויב" שלנו.

דן אדלר, לפי מה שאני הבנתי מאמין בדוגמא אקטיבית, לכן מה שכתבתי בהתחלה שהוא אימץ מאוז אי הסובלנות של בית"ר ירושלים.

בני תבורי 16 ביולי 2011

IDO,
הסתובבת במקרה במסדרונות רדיו "כל השלום" לפני ארבע שנים? כי אם כן, נדמה לי שנפגשנו שם. ל "זרעים של שלום" היה שם חדר.

איתן בקרמן 16 ביולי 2011

שאני אבין, אתה מתרועע עם פלסטינים? טוב שאתה באוסטרליה כי כאן כבר היו מנסים לגמור אותך. תודה על המידע עידו.

בית"רי 15 ביולי 2011

בית"ר היא קן הצרעות הכי גדול באזור ? אני מקווה שראאד סלאח לא קורא דה באזר הוא עוד עלול להעלב

איציק אלפסי 15 ביולי 2011

"אין, אין על בית"ר ירושלים. סרט בדיוני שלא מסתיים לעולם"
ענק.. פשוט ענק… ומה שכן, גם נכון (תודו שהיה לכם משעמם בלעדינו).

שלו 15 ביולי 2011

מעניין אם אוהדי בית"ר המכונים "לה פמליה" יצאו להפגין מול ביתו של הבעלים…
וכשאין כתובת להוציא תסכולים מי יהיה הקורבן.
אני בתור בעלים חדש של בית"ר, לפני שיהיה שחקן ערבי, הייתי דואג להחזיר סדר ליציע.
לא הייתי מוכר מנויים למי שלא חבר במועדון אוהדים של הקבוצה, מי שכאן חייב לחתום על מספר תנאים להצטרפות הכוללים בעיקר כללי התנהגות מינימליים.
הייתי מכניס משטרה ליציעים, ותובע כל אוהד על פגיעה במוצר אם קרא קריאות גזעניות או נהג באלימות.
הייתי מייצר אגף מיוחד ביציע למשפחות, בו ההתנהגות היא כזאת שמעודדת הגעת ילדים עם הוריהם (מקובל בהרבה קבוצות בעולם), בעיקר משנסה לשווק את הקבוצה שלי כמוצר צריכה משפחתי.

הייתי עושה את זה גם כבעלים של מכבי…

אחרי כל-זה,
השאלה על שחקן ערבי היא לא רלוונטית, אתה קונה שחקן כי הוא טוב.

גיא זהר 15 ביולי 2011

שלו, רוב הדברים שהצעת הגיוניים. לגבי עניין מכירת המינויים לדעתי העניין לא חוקי ומי שלא מוכר יכול להתבע.הפעולה נגד "הקומץ" היא רב מערכתית והוכיחו באנגליה שאם רוצים אפשר להצליח.

איתן בקרמן 15 ביולי 2011

צודק. קונים שחקן כי הוא טוב, לא לפי המוצא שלו.

פשוט עוד לא יצא. גם לא השחקן, מדנמרק או משהו כזה, שהתברר שהמוצא שלו הוא טורקי מוסלמי והוא נשלח הביתה כמו טיל.

מה שכן, אתה הפרקטי היחיד כאן בינתיים, שמציע רעיונות של מה עושים. סחתין.

שלו 15 ביולי 2011

גיא, אני לא רואה שום בעיה חוקים מבעלים של קבוצה שלא מוכר כרטיס למשחק של הקבוצה שלו לאוהדים שלו.
יותר מכך אני לא רואה בעיה חוקית שבשלב המכירה הקונה חותם על כללי התנהגות בתוך תחומי האצטדיון (בן אם הוא אוהד בית"ר או קבוצה שאורחת), דווקא תביעה אזרחית מטעם מועדון כנגד אוהד יכולה להרתיע.
אני יודע בוודאות שמכבי עשו את זה, אני יודע שבית המשפט חייב אוהד לשלם לה נזיקין.
נדמה לי שפעילות גזענית היא עבירה במדינת ישראל, ונדמה ששוטר ביציע יכול וצריך לאכוף זאת.

איתן, יגיע יום כזה שקונים שחקן בגלל שהוא טוב ולא בגלל שהוא ערבי.

אני חושב שצריך לתקוף את הבעיה של הגזענות מהצד שלא מוכן לקבל את זה גם במחיר כלכלי מסוים, בית"ר דווקא כמועדון עם אידאולוגיה צריך להבדיל בינה לגזענות, יש יותר מדי אנשים ש"מתבלבלים" וכל ימין הופך בעינם לפשיסט, כל שמאל לבוגד ושוכחים שבין השמאל והימין הרדיקליים ישנם (או צריכים להיות) מגוון דעות.

כמו שאני לא אוהב את רעיון "יהודי המחמד", גם עניין של לקנות שחקן ערבי הוא סוג של עלה תאנה.
צריך לטפל בבעיה, שהיא הגזענות.
לא בסימפטום והוא שלא קונים שחקן ערבי.
אוהדי לאציו הם מבין הגזענים בעולם, שיחק שם שחקן יהודי, שיחקו שם שחקנים כהי עור, הבעלים הנוכחי החליט שהוא נלחם בגזענות, ומנסה ממש לגרש את האוהדים הגזעניים, את השלטים והנהימות. את כל מה שהוא המחלה עצמה.

גיא זהר 15 ביולי 2011

שלו, תביעת נזיקין והעברת שמות של גורמים מסיתים במקום לשתף איתה פעולה היא פעולה שמחוייבת. חתימה על כל מיני עקרונות ומניעת קניית כרטיס היא לא בסמכות הקבוצה.

גיא זהר 15 ביולי 2011

ומעבר למלחמה הכללית גם לסמליות של קניית שחקן ערבי בדיוק כמו שעשו בבני יהודה עם חסאמה או אם להתלות באילנות גבוהים ג'קי רובינסון בבייסבול, יש חשיבות עצומה.

שלו 16 ביולי 2011

אני רק לא מבין, למה מגיע לשחקן ״ערבי״ לשחק בבית״ר, לא מגיע לו עונש רק בגלל שהקהל גזען(בהכללה).
בטח כשהוא יכול לשחק בקבוצות יותר טובות ספורטיבית, יותר נעימות ועם מוסר תשלומים יותר גבוהה.

גיא זהר 16 ביולי 2011

מסכים לגמרי. צריך מישהו עם תחושת שליחות או סוג של אוטיזם למרות שחייו של שחקן ערבי (טועמה למשל) לא קלים בכל מגרש חוץ.

ניב שטנדל 15 ביולי 2011

שלו, הלוואי ששאלת השחקן הערבי היתה חפה משיקולים זרים כמו שאתה אומר. אנקדוטה קטנה: בתוכנית ספורט ברדיו האזורי שאני משמש בה כפרשן, התראיין בסוף העונה אסף שקד, דובר בית"ר. שאלתי אותו מדוע לא תצרף בית"ר למשל את מחמוד עבאס. הוא ענה שלא בטוח שבית"ר צריכה את עבאס. אני חושב שהתשובה הזו היא עלבון לאינטליגנציה של המאזינים. כנראה שמה שטוב להפועל תל אביב, לא מספיק טוב לבית"ר ירושלים.

שלו 15 ביולי 2011

מזכיר קצת את הלאס וורונה שהכריזה על עצמה על קבוצה נקייה, קבוצה שלקחה אליפות באיטליה ב 1984-5 והצליחה להידרדר לליגה השלישית בעיקר בגלל גזענות, השנה חזרה לליגה השנייה וגם זה בקושי.
מעבר לכביש היא צופה בקייבו הופכת לדומיננטי בעיר.

אני חושב שבבית"ר, אם היו רוצים להגיע למצב שהיא קבוצה לא גזענית היו מפסיקים לדבר על זה כל הזמן. (על למה אין שחקן ערבי).
היו מתחילים לעשות, הופכים את טדי למקום שנעים למשפחות להגיע.
מעלים מחירים ביציע שבו יושבים לה פמליה, אוסרים על כניסה של אחדים מהם. מגישים נגדם תביעות משפטיות, הופכים אותם למיעוט מוקצה.
מכבי עשו את זה קצת נגד כמה ראשי ההתנגדות ותומכי נמני.
אפילו המהלך בו נמני עמד בראש המערכת גרם לזה קצת.
לירידת כוחו.
אני זוכר משחקים בהם מתוך 4000 צופים יותר מחצי היו תומכי נימני, וכמה זה לא היה נעים לראות או להיות.
כשבאים 10000 זה קצת יותר קשה למיעוט.
לבית"ר יש כל כך הרבה אוהדים שאין בינם ובין גזענות כלום, הם רק צריכים לחזור ולהחזיר את "המשפחה" לחורים שלה.

השחקן ה-12 15 ביולי 2011

זה בדיוק העניין, אבל אנחנו יודעים שזה לא יקרה. בהחלט הצעות רציניות וענייניות, אבל אי אפשר לשנות סדרי עולם ואת זאת יבינו מהר מאוד גם הבעלים החדשים.

בעניין שחקן ערבי, היו ויש כל כך הרבה טובים ומוכשרים, אבל אין מה לעשות, בבית"ר תורת הגזע שולטת לא תורת הכדורגל.

שלו 15 ביולי 2011

השחקן ה-12, כל משבר הוא הזדמנות.
זאת בדיוק ההזדמנות של בית"ר.
לא הרבה פעמים יש לקבוצה הזדמנות לשינוי פני המועדון.
הבעלים החדש צריך להשקיע ביציע, בחינוך הקהל, ובקביעת סטנדרטים חדשים.
המצחיק שאי-אפשר גם להפגין נגדו כי צריך ויזה לארה"ב בשביל זה.

שודד 15 ביולי 2011

אני אהיה הראשון שאברך, באם ישחק בביתר שחקן ערבי בזכות האדלר הזה

מתן 15 ביולי 2011

כן,בקרמן,מאות אלפים בישראל מחרימים את ההתנחלויות,נו באמת.
וכן,לדעתי מי שמחרים ציבור שלם הוא קיצוני.
מרצ זה שמאל קיצוני,או שאנחנו לא חיים באותה מדינה?
האיחוד הלאומי זה ימין קיצוני,או שאני חי בחלום?
אין לך תגובה עניינית על מה שאמרתי?
מעצבן אותי הספין הזה,"חוק החרם".כמו "ההתנתקות",ה"צונאמי בספטמבר" ולחילופין " תורת המלך זה רק דיון הלכתי".
בוא נקרא לדברים בשמם. החוק הוא חוק אנטי חרם,חוק מטופש,אבל הוא לא נוצר יש מאין.מי שרע בסיפור הזה זה בעיקר מי שמחרים.
לאן נעלמו הדיאלוג,ההידברות?
אני,לדוגמה,לא סובל את הימין הקיצוני,ויש לי כמה חברים כאלה,אז מה,אני אחרים אותם?

איתן בקרמן 16 ביולי 2011

מרץ זה שמאל קיצוני? אתה יכול להבהיר לי מה באמת ההבדל בינם לבין קדימה או ביבי?

מעבר לזה, אל תשקר, החרם הוא לא על ציבור, הוא על תעשיה. כמובן שזה משפיע על ציבור, אני לא משחק אותה, אבל אין פה חרם אישי על אף אדם.

אתה יכול להתנגד לחרם הזה, אבל לסתום לי את הפה באמצעות חקיקה? שכח מזה. אני קורא כאן לכולם להחרים את העוגיות של עבאדי. עכשיו בוא שלח אלי משטרה.

איתן בקרמן 16 ביולי 2011

וכן, מיסייה: אם תקרא להחרים את המפעלים של ההתנחלות הכהניסטית תפוח (לא שבאמת מייצרים שם משהו) זה לא יהיה כל כך נורא.

אסף THE KOP 16 ביולי 2011

בתנאי שקודם תחרים את התוצרת (לא שמייצרים שם משהו) של פלצני הגדה השמאלית.

בית"רי 15 ביולי 2011

כשאמרו לי שקנה את בית"ר יהודי שמאלן שתומך ב2 מדינות ל2 עמים חשבתי שביבי קנה את בית"ר

אני מת על כל אלה שרק מחפשים את הסיפור בבית"ר עם כל הקלישאות השחוקות שיהיה לכם בכיף

אני רק רוצה לראות את בית"ר חוזרת לשחק כדורגל יפה

איתן בקרמן 16 ביולי 2011

משמח לשמוע עוד בית"רי שנוח לו עם שתי מדינות לשני עמים :) קורים דברים מעניינים.

בית"רי 16 ביולי 2011

הערכה עדינה תהיה שלבית"ר יש בין מאה למאתיים אלף אוהדים
כולם אבל כולם חושבים אותו דבר לפי עיתונאי השמאל
אגב עדיין לדעתי הסכם אוסלו הוא אחד מהטעויות הגדולות מאז קום המדינה אבל כרגע עם המציאות בשטח שתי מדינות לשני עמים הוא הפתרון הטוב ביותר
אגב שני עמים כולל יהודים מיו"ש לתוך ישראל ופלשתינאים בעלי ת"ז כחולה לתוך פלשתין
איך זה בתור בית"רי בקרמן ?

martzianno 16 ביולי 2011

השאיפה של ברקת היא להיות ראש ממשלה. לא ראש עיר. כל ההתנהלות שלו מכוונת לשם.
ברמה המוניציפלית הוא היה שמח להפוך את ואדי סילוואן לפארק לרוכבי אופניים. אפשר לכנות את זה היסטורי.

אביאל 16 ביולי 2011

בקרמן – תתפלא, זה כבר ברור ונהיר לכל, גם לימני כמוני, שזה הפתרון הנכון, מהסיבה הפשוטה מאוד, שאם נמשיך יחד, יום אחד יהיה רוב ערבי כאן, בוא נשים את הדברים על השולחן ונתבונן מסביב למדינות השכנות שלנו ונראה בדיוק מה קורה שם, אף אחד לא רוצה שיהיה כאן אפרטהייד כי כולם רק יפסידו מכך, עובדה שלרוב אנשי הימין זה כבר ברור היום שצריך להיפרד, השאלה הנשאלת היא האם יש פרטנר להיפרדות הזו ואיך בדיוק תתבצע החלוקה.

השחקן ה12 – שוב, אני הדמגוג כאן, עכשיו תסביר לי אם זה ב"דם" של אוהדי בית"ר, אז מה הפתרון שלך בדיוק ? אם זה בדם של אדם, זה אומר שהאדם לא יכול לשנות את ההתנהגות הזו, אז אני ישמח לשמוע איך להתמודד עם זה, הרי אם הדבר מולד אצל אדם, מה אתה כבר יכול לצפות ממנו ? שיתנהג בצורה אחרת ? אבל זה בדם שלו, אני אשמח לתשובה עניינית ולא לפתור את העניין בלהגיד שזו דמגוגיה, בו באמת תסביר לי מה אתה בדיוק מצפה ורוצה.

נעל קרועה 16 ביולי 2011

משגע אותי האובססיה של עיתונאי הספורט של השמאל לגבי ביתר והשחקן הערבי ,הקבוצה שלכם מסוכסכת ומתפרקת ,ומה שמענין אותכם זה שחקן ערבי בביתר?

מתן 17 ביולי 2011

טוב,כנראה שאני חי באנטראקטיקה.פרשתי.

גלעד בלום 17 ביולי 2011

כמה דברים-

1)נושא הכתבה הוא ביתר והקונה החדש שלה וההשלכות על מה שיקרה בקבוצה וביציע,זה נושא מעניין בגלל הרקע וההסטוריה של האוהדים של ביתר,אין פה אובססיה ולאף אחד אין אינטרס לפגוע בביתר,גם לא(וביחוד) ליריבות הגדולות שלה,הרי ביתר חזקה טובה לכל הליגה,זו קלישאה אבל כמו רובן היא נכונה),זו קבוצה(כמו הקבוצה שלי) שאין בה רגע אחד של שקט ויש לה מאות אלפי אוהדים,כל כתבה או בלוג מעוררים עניין.

2)לאסף דה קופ-לקרוא למישהו נאצי זה חמור,מגעיל,דוחה ומעליב אבל זה לא גזענות,זו סתם וולגריות וחוסר טעם.בכלל כל השיר רווי שנאה וטמטום של ילדים אינפנטיליים,אבל זו לא גזענות.אם להיות הוגנים אוהדי כל הקבוצות חוטאים בשירים הללו,הפועל חיזבאללה,סלים אתה מחבל אנחנו אותך נחסל,אש'פיסטים,פתח וכו' זה לא פחות וולגרי,אמנם חיזבאללה לא הרגו 6 מיליון אבל אם היו יכולים היו עושים את זה.

לא שאני חס וחלילה מגן על אוהדי הפועל ששרים את השירים הללו,זה דוחה ורוב האוהדים לא כאלה וגם לא מאפשרים לשירים הללו להגיע למגרש ברוב המקרים.אבל מספיק לזרוק את אוהדי הפועל לתמונה בכל פעם שמדברים על ביתר,להפועל אין בעיה או הסטוריה של אוהדים אלימים פיזית או של גזענות ביציעים,מקסימום כמה ילדים ששרים שירים פרובוקטיביים בעלי חוש הומור גרוע וחסר טעם.

בהפועל משחקים כבר כמעט 40 שנה שחקנים ערבים,כמה מהם הגיעו לעמדת הקפטן,כך שהפועל וביתר בהקשר של הכתבה הזאת לא צריכים בכלל להיות מוזכרים.להפועל הבעיות שלה(הנהלה מפולגת ומפגרת וכו') אבל מספיק לחיות בהכחשה.

3)נעל קרועה-מה זאת אומרת "אובססיה של עיתונאי הספורט של השמאל",הרי גם אלפסי שהוא אוהד ביתר כותב על הנושא הזה ואפילו מסכים עם רוב הדברים של בקרמן,גם הוא באובססיה?הוא שמאלני?מה זה בכלל שמאלני?כשאני חילקתי עלונים בילדותי(שנות ה-70)עבור מפלגת ש'לי שתמכה בשתי מדינות קראו לי שמאלני מסריח,היום גם ביבי שמאלני מסריח שאומר שתי מדינות לשתי עמים.

וכשאתה אומר הקבוצה "שלכם" מסוכסכת ומפורקת ואתם דואגים למה אין ערבי בביתר אני צוחק.קודם כל זו לא הכללה? האם אתה טוען שכל עיתונאי שמאלני הוא בהכרח אוהד הפעל? זה נכון בערך כמו שכל אוהדי ביתר גזענים שונאי ערבים.

וחוץ מזה מה הקשר? יש עונת מלפפונים ובעיתונים כותבים גם על תהליך הבמבי של הפועל(מאיפה הביאו את השם הזה?) עשרות כתבות וגם על העובדה ששמאלני אוהב ערבים קנה את ביתר,זו לא אובססיה,זה פשוט מעניין.

עכשיו תענו לי בבקשה כל המיתממים שטוענים שזה לא רלבנטי לשאול מתי יגיע הערבי הראשון לביתר.לא עשיתי סקר אבל אם אני לא טועה אין קבוצה בליגת העל (וכנראה בשתי הליגות הבכירות בישראל) שלא היה אצלה שחקן ערבי,האם זה מופרך כל כך כך שהשאלה הזאת עולה?? זה פשוט אייטם עיתונאי מעניין ורלבנטי.

רוצים שיעזבו אותכם? תנקו את האורוות,תעיפו את האלימות והגזענות מהיציעים,תביאו כמה ערבים כמו כל קבוצה נורמלית ויעזבו אותכם בשקט.על כל אוהד שתאבדו תרוויחו 5 ,בהצלחה עם רוכש החדש(בלי ציניות).

בית"רי 17 ביולי 2011

לגלעד במבי נובע מר"ת bmby
buy me buy yours
מין מו"מ בין שותפים שרוצים להפרד שבו כל צד נותן הצעה נגדית וההצעה הגבוהה יותר זוכה. השותף ה"מפסיד" חייב למכור את חלקו בהתאם להצעה

גלעד בלום 17 ביולי 2011

לביתרי-תודה.

גלעד בלום 17 ביולי 2011

שתי מדינות לשני עמים

אסף THE KOP 18 ביולי 2011

גלעד –

הדרך בה אתה "נשכב על הגד"ר עבור החוליגנים של המחנה האדום וממעיט בחומרת מעשיהם היא בעצם מתן רוח גבית לפוגרמים שלהם. במובן זה אתה רחוק אלפי שנות אור מאלפסי שלא מפחד לעמוד מול "לה פמיליה".

בזמן שבבית"ר מנסים להילחם בחלאות, אצלכם עוברים בשתיקה על חינוך ילדים בני 6 להצדיע במועל יד.

הצביעות של "כתבי" הספורט, שכל היום בוחשים בבית"ר, זועקת לשמיים.

נ.ב.
אפרופו גזענות – הסיפור טביב/הראל הוא כל כולו נסוב סביב נושא מזרחים-אשכנזים. אתה באמת חושב שאתם טובים במשהו מאחרים ?

נתן 18 ביולי 2011

אחלה! דיון מצוין בכלל! בקרמן – בית"ר תעלה ותרד ומידת הרלוונטיות שלה לנצח תהיה קשורה, כמו כל קבוצה אחרת, בכמות הניצחונות. ינצחו – יקבלו. לא ינצחו – לא יקבלו.

אביאל 18 ביולי 2011

גלעד בלום – לדעתי, להצדיע במועל יד זה הרבה יותר גרוע מאשר לקלל ערבי, לא שאני מצדיק או מקלל ערבים (כן יש אוהדי בית"ר שלא מקללים ערבים), אבל עדיין, עם הערבים אנחנו בסכסוך וטבעי שתיהיה שנאה ביננו, לנאצים אם אני לא טועה לא עשינו שום דבר והם עדיין ניסו להשמיד אותנו. ככה שלהזדהות במועל יד הוא אחד הדברים הגרועים שאדם יהודי באשר הוא יכול לעשות, אותה הצדעה שלפני שישים שנה שימשה לאות הזדהות עם תנועה שרצתה להשמיד אותנו היא הרבה יותר גרועה מקללה כלפי אויב מוצהר שלך.

Comments closed