יענקל'ה מתפרע!!! (נראה לכם?) / דרור רייכר

 

במונחים של ליגת העל הישראלית, ולמעשה של רוב הליגות בעולם, רכישה של תשעה שחקנים בקיץ אחד היא דבר יוצא דופן. במונחים של מכבי חיפה, זו רעידת אדמה. בקריסה טוטאלית של כל התיאוריות והקלישאות על מדיניות רכש מחושבת ומתונה, קידום שחקני בית, ובעיקר על שפיות. לפחות על הנייר.

ואכן, בראייה צרה, אם נסתכל על השחקנים שהגיעו והפונקציות שהם אמורים למלא, מכבי חיפה עשתה משהו שקשה לזכור מתי התרחש בתקופת יעקב שחר: היא התפרעה בשוק ההעברות. אבל אם בוחנים לעומק את מכלול הגורמים – מצב השוק, מאפייני הכדורגלן הישראלי וסטטוס הקבוצה – מתקבלת תמונה אחרת לגמרי.

בתמונה הזו נראית ההתנהלות של מכבי חיפה בקיץ הזה כלא פחות ממבריקה.

*

את רשימת הרכש הירוקה יש לחלק לשתי קבוצות. הראשונה, בה נכללים ויאם עמאשה, יוריצה בולייט, בויאן שאראנוב, תמיר כהן, איציק כהן וחיים מגרלשווילי, מורכבת משחקנים שבאו למלא חלל מקצועי שנותר עקב עזיבות, פציעות או היעדר עומק בעמדה מסויימת. על הרכישות הללו אין עוררין, לפחות בהיבט של הצורך בכל אותם שחקנים. הקבוצה השניה, בה נכללים דלה ימפולסקי, חן עזריאל, אלון תורג'מן ואולי בקרוב גם חן עזרא – היא זו שמעלה את סימני השאלה.

המשותף לחבורה השנייה היא העובדה שבתפקידם כבר היו במכבי חיפה שני שחקנים. אפשר לטעון שימפולסקי טוב מגאדיר ועזריאל טוב משלומי אזולאי, אבו השורה התחתונה היא שהרכישות הללו פוגעות במחליפים הצעירים של הקבוצה, חלקם הגדול שחקני בית, שכבר הוכיחו פוטנציאל לא מבוטל בעונה החולפת.

השאלה, אם כן, היא למה דווקא בעונה בה מכבי תשחק בשלב בתים באירופה, עונה עם הזדמנות מצוינת למחליפים צעירים לעלות מדרגה, פתאום החליטו שם להתפרע ולהעמיס את הספסל בשחקני רכש במקום בעוד פרוספקטים מהנוער?

התשובה הפשוטה היא הפקת לקחי העבר בדבר הנחיצות של סגל רחב בעונה שכזאת. התשובה המורכבת יותר היא שכלל לא מדובר בהתפרעות, כי אם במדיניות חדשה, חדשנית, שמיישרת קו עם המציאות המורכבת של הכדורגל בישראל.

*

מדיניות הרכש החדשה של חיפה מושתתת על שלושה עקרונות יסוד, שהתגבשו בכדורגל הישראלי בשנתיים האחרונות:

1. כיום מספיקה לכדורגלן ישראלי עונה אחת טובה, אפילו לא מצויינת, כדי לקבל חוזה בחו"ל בסכומים שאף קבוצה כאן לא תשלם לו.

2. מכבי חיפה, מכוח היותה קבוצת צמרת תמידית ששמה מוכר יחסית באירופה, תיאלץ להיפרד מדי קיץ ממספר שחקנים מובילים שיעזבו לחו"ל.

3. הפריצה הגדולה של שחקני התקפה ישראלים – קשרים תוקפים וחלוצים – מתבצעת לרוב בסביבות גילאים 22-24 (רפאלוב, שכטר, ורמוט, זהבי, מליקסון, חמד).

אם נחבר את כל האקסיומות ביחד (וגם בלי לעשות זאת), אפשר לצפות די בוודאות שלפחות חלק מהישראלים הבאים – עידן ורד, אייל גולסה, מוחמד גאדיר, ניר דוידוביץ' ואולי גם עמאשה וימפוסלקי – יעזבו בקיץ הבא את מכבי חיפה. באופן טבעי, הירוקים יצטרכו למצוא מחליפים. רק שבעונה הבאה, בניגוד למה שהיה, הם לא יצטרכו לשלם עבורם.

כי מכבי חיפה פשוט קנתה בקיץ הזה, לצד מי שבאמת היתה צריכה מיידית, את השחקנים שככל הנראה היתה רוכשת בעונה הבאה.

*

דורפן כבר כתב כאן שבגלל ההיצע הדל והביקוש הגבוה, הכדורגלן הישראלי נמצא כיום בעמדת מיקוח חזקה במיוחד. אותו דבר ניתן לומר גם על הקבוצות היצרניות, כשהדוגמא הבולטת היא מכירת חצי מהבעלות על  עומר דמארי להפועל ת"א ב-1.5 מיליון יורו. שבוע לפני כן מכבי חיפה קנתה את עמאשה, האלטרנטיבה הזמינה היחידה באותו זמן, בפחות ממיליון יורו. אם הסדר הכרונולוגי היה הפוך, ודמארי היה מגיע קודם להפועל, היא היתה דורשת הרבה יותר.

בדיוק מהסיבה הזאת, כדי למנוע מהיצרניות לנצל את הסיטואציה ולדרוש מחירים מופרכים על שחקני התקפה (שחקני הגנה מתפתחים מאוחר יותר, כך שלגביהם הדיון עוד לא רלבנטי), מכבי רכשה הקיץ שלושה שחקנים מוכשרים, כולם בגיל שלפני הפריצה (19-23), שלא היה לה צורך מיידי בהם וכלל לא בטוח שישחקו בשורותיה העונה.

אליהם תוסיפו את ישראל זגורי, סינתיהו סולליך ומוחמד כליבאת המושאלים, כולם שחקני הנבחרת הצעירה, והמסקנה היא שהסיכוי שחיפה תוציא בעתיד הקרוב סכומי עושק על שחקני התקפה ישראלים היא כמעט אפסית. בערך כמו הסיכוי שיעקב שחר באמת יתפרע בשוק ההעברות.

*

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

שיר האליפות 2011 / חמי רודנר ושחר אבן צור (ע"ש הבוס)

***

"דה באזר" גם בפייסבוק

נאצים קטנים, שוטרים טיפשים, גז מדמיע בעיניים / ערן לוי, ברלין
פוסט "סיכום שבת" חוזר! (בזכותו של השף מאשדוד)

23 Comments

מולי 13 באוגוסט 2011

בחיי שאתה צודק!

תומר חרוב 13 באוגוסט 2011

אפשר להסביר את זה כך, אפשר גם להסביר את הצעד של יענקלה בדרך אחרת, הוא פשוט יכול. נוצר מצב שבו הפועל לא משחקת תפקיד מרכזי בשוק ההעברות בגלל סאגת הבעלות והעובדה שאף אחד לא שש לעשות עסקים עם טביב(שירצקי הצהיר שהוא לא מעביר להפועל שחקנים ובנתניה עדיין לא קיבלו את הכסף על שכטר), מכבי תל אביב שינתה פאזה במדיניות הרכש שלה ושחר ניצל את החלל התחרותי הזה. המהלכים האלו בכל מקרה לא יעלו לו כלום בזכות הכסף שיכנס מליגת האלופות או הליגה האירופית.
אגב, חנצ'וק(להלן חן עזרא) לא יעבור השנה לחיפה אבל בהחלט סביר להניח שזה יקרה בשנה הבאה (אלא אם כן יפצע/יהיה גרוע/ימכר לאירופה/יגיע רוכש עתיר ממון לנתניה שירצה להשאיר אותו).

דרור רייכר 13 באוגוסט 2011

תומר – מה שאתה כותב נכון, וזה מצטרף להסבר שלי. אין ספק שנוצר מצב אידיאלי בו המחירים בשוק השחקנים המקומי לא גבוהים מדי ואת זה יענקל'ה מנצל. אין ספק שבקיץ שעבר, בגלל הגלאקטיקוס של מכבי ת"א, הוא לא היה יכול לפעול בצורה כזאת.

מה שמרשים אצלו, שוב, זה שהוא היחיד שמזהה את הטיימינג וגם חושב מחוץ לקופסא ולטווח הרחוק.

לגבי חן עזרא, יש לי הרגשה שברגע שחיפה תעלה לליגת האלופות, ואם כאשר, הוא יגיע. מזכיר מאוד את סאגת זנדברג מ-2002.

תומר חרוב 13 באוגוסט 2011

לא יודע, בנתניה כבר הצהירו שהוא יישאר ומאור עשור שוחרר על בסיס זה שהוא לא יקבל מספיק דקות כי יש מספיק שחקני קישור התקפיים.

סטודנט 14 באוגוסט 2011

1. שיר האליפות שבחרת לשים הוא לא לטעמי. אם מנסים לסלסל בכוח ולא מצליח להם. במיוחד שהפעם הקודמת שחמי רודנר ומכבי חיפה התקשרו לי לפחות ביחד, זה ביום הסטודנט בטכניון 2010, ימים אחדים לפני ה15.5.2010, מה שהיה אמור להיות משחק האליפות של מכבי. כמובן שהוא בירך את החיפאים על זכייתם באליפות באותה הופעה, ואיך זה נגמר. אוי

אגב, שיר אליפות יותר טוב, שראשי האתר MHFC כתבו והפיקו:
http://www.youtube.com/watch?v=b0N52BNbpoQ&feature=related

2. לגבי שאר הדברים אני מסכים. חשוב מאוד שיש 2 שחקנים על כל עמדה כמעט. וטוב שגם "הודחנו" מגביע הטוטו. סתם עוד משחקים חסרי חשיבות שמאפשרים לשחקנים להיפצע.

סטודנט 14 באוגוסט 2011

אם = הם*

MOBY 14 באוגוסט 2011

אין בי התלהבות לגבי הרכישות האחרונות, יותר מדי מאותו דבר.
לא נראה לי שכהן את כהן את מגרשווילי הם רכישות שמכבי צריכה כרגע.
לגבי "הקבוצה של ברדה" התיאום לא יהיה בשמים (במידה והם בהרכב). ולגבי ההמשך אז להמר על פאלח כבלם העתיד, ועל זגורי כהפתעה ומגן שמאלי מחליף בתוך הסגל הקיים יש פתרונות (קצת יצירתיות).
עוד 3 חודשים יש לך 2 בלמים זרים, בלם נבחרת שהתקדם נפלא (כנראה על הספסל) ובלם צעיר בעל פוטנציאל מבואס.
בחוליה ההתקפית לא מתלהב מעזריאל ותורג'מן יש לנו את אזולאי זה אותו פוטנציאל.

טלצ' 14 באוגוסט 2011

לא יודע. קצת נמאס מהאדרה הזו של שחר. לדעתי השליטה המוחלטת של מכבי חיפה ב-20 השנה האחרונות נובעת מסיבה אחת – בעל בית עשיר שאוהב (באמת) כדורגל, בניגוד לכל האורחים לרגע שביקרו בקבוצות הכדורגל הבכירות.

לבעלי הזכרון הקצר, בשנות ה-90 האיש קנה כל דבר שזז במחירים גבוהים, כי הוא היה יכול. הוא ורובי שפירא אחרים למחירי השערוריה בהם נרכשו שחקנים, ולמשכורות מנופחות שנשארו בעצם עד היום. ככה הוא פועל גם היום. קונה כל מה שהוא יכול. כשבביתר של גאידמק עשו את זה, כמו במכבי ת"א בעונה הקודמת, כולם געשו וקצפו על הבזבוז, על המחירים הגבוהים, על כך ששחקנים טובים לא מגיעים לקבוצות הקטנות וכו'.

האיש דורס. כזה הוא. לא רואה אף אחד ממטר. אני חושב שהבעיה שלו היא שהוא מבין שהקבוצה שלו ממש לא כזו, וזה מרתיח אותו. אז גם להיום דורסני זה בסדר, והוא לא עושה שום דבר שאסור לו. לא כל דבר נובע מראיה קדימה, או מחשיבה מחוץ לקופסא. הוא פשוט יכול לכן הוא הוא עושה את זה.

דרור רייכר 14 באוגוסט 2011

טלצ' – מה זה דורסני? הרי מהות הספורט היא לנצח את היריבים שלך, להוכיח עליונות עליהם.

גאידמק קנה המון שחקנים במחירים שערורייתיים, חסרי פרופורציה, ואת הנזק שנעשה לבית"ר רואים עד היום. גולדהאר הוציא במכבי סכומים מופרכים בשנה שעברה והקבוצה שלו לא היתה קרובה לאף תואר משמעותי ועפה מוקדם מאירופה.

בשנות ה-90 שחר עוד לא היה מנוסה, מה גם שכללי המשחק היו שונים (ישראל רק עברה לאירופה, אפשר עוד היה להביא זרים באמת איכותיים, מכסת הזרים השתנתה וכו'). בעבר הוא עשה לא מעט טעויות, אבל אנחנו עוסקים בהווה ובעתיד.

ובהווה הזה, הוא קנה אמנם הרבה שחקנים אבל אף אחד לא הגיע במחיר שאינו ריאלי (בניגוד לדמארי, לדוגמא). עכשיו יש לו סגל עמוק מתמיד שנבנה בתקציב שפוי ביותר, ועם הרבה אלטרנטיבות לשחקנים שזו צריכה להיות השנה האחרונה שלהם לפני המעבר לאירופה.

א.ק 14 באוגוסט 2011

אוהדי חיפה מזל טוב!!!נהייתם אוהדי מכבי כדורסל….(לא שיש לי בעיה עם זה כי אני אוהד מכבי)
1: אתם מפונקים כפויי טובה-למה? כי אתם לא מממשים חצי מפוטנציאל המנויים, כי אלישע הביא 2.5 אליפויות בשלוש שנים( הקיזוז שווה חצי) ואתם נגדו.
2:כי אתם מצליחים ליצוק אידיאולוגיות וגאוניות ברכישות בינוניות ולא זולות שנובעות מכשל שוק. עמאשה=מיליון דולר,בוליאט=מיליון יורו,השוער=1.5 יורו,עזריאל=מיליון דולר,ימפולסקי=לא יודע כמה אבל לפחות 350 אלף דולר כולם טובים אבל יקרים, ועוד לא דיברנו על תמיר,איציק כהן,מגרלשווילי(ממש חיזוק!!!),תורג'מן והיד עוד נטוייה(שכחתי מישהו נראה לי)בקיצור חמישה הלכו,עשרה באו…אולי שנה הבאה ישחקו בהרכב 12 שחקנים? מה עם גולסה,ורד,גדיר?ישחקו?
3:אתם מגבים יושב ראשנשיא שהוא מצליח ללא ספק(שמעון?) אך קונה שחקנים כדי שלא ילכו ליריבות(בוקארי?)ושוב אני אומר שהוא מצליח ללא ספק, זה לא העניין
4:מדיניות הנוער המהוללת מגדלת שחקן פעם בשנה שנתיים,ממש לא הכמויות המצופות ממחלקת נוער המושקעת ביותר…ויחסית ליציבות הבעלים אני הייתי מצפה ליותר. בקיצור כמו כל הקבוצות כשאין שחקנים או רצון להשקיע כסף אתם משתמשים בנוער וכשיש כסף הוא נשכח….

דרור רייכר 14 באוגוסט 2011

א.ק – אף אחד לא אומר שרכישות כמו עמאשה, בולייט או ימפולסקי גאוניות. את זה רק הזמן יגיד. אבל הן כן הגיוניות מבחינת הצורך ושפויות מבחינת המחיר (נכון, אף שחקן ישראלי לא שווה מיליון יורו, אבל גם דירה בתל אביב לא שווה 1.5 מיליון שקל. זה אומר שאפשר להשיג אחת כזאת בפחות?).

כתבו את זה כאן לא פעם: הכדורגל האמיתי זה לא צ'מפיונשיפ מנג'ר. תנועה וגידול של שחקנים היא דבר שלוקח זמן ומשאבים, ומתחשב באינספור פרמטרים, ולא דבר שעושים בלחיצת כפתור. הכי קל להגיד שכשאין רצון להשקיע משתמשים בנוער. הגדולה היא לדעת מתי הנוער שלך מספיק טוב כדי שלא תצטרך להשקיע, ומתי הנוער שלך פחות טוב שכדי להצליח את כן צריך להשקיע.

תראה לדוגמא את מכבי ת"א שלפני שנתיים בנתה על הצעירים שלה והבינה שהם לא בשלים, ואז לפני שנה – דווקא כשהצעירים שלה היו יחסית מתאימים – הוציאה מיליוני שקלים על שחקני רכש שהתגלו כבינוניים.

א.ק 14 באוגוסט 2011

לגבי מכבי אתה טועה,כי השחקנים שעלו השנה עוד לא היו בשלים שנה שעברה, השנה הם לקחו דאבל ועלו ביחד שני שנתונים מוכשרים ביותר לבוגרים. חוץ מזה שמכבי(לצערי הרב) היא מקרה פרטי של מנג'ר ששדד את קופת המועדון שנים עם העברות מפוקפקות שאפילו מבקר המדינה לא יצליח לעלות עליהם….אבל בוא נשים את מכבי תל אביב בצד. אותו דבר הפועל תל אביב שללא ספק סובלת מניהול כושל וממחלקת נוער מגומגמת. מה נשאר? מכבי חיפה. מבחינת יציבות המערכת לחיפה יתרון ענק. ובגלל כל אלה יותר צורם מסע הרכש הזה. מכיוון שאני יודע שיש במחלקת הנוער של חיפה כמה שחקנים מוכשרים ובשלים (שראיתי שנה שעברה-וזאת דעתי שלי בלבד לקבוע את בשלותם) מה שחסר היה לשחר ואלישע זה האומץ. האומץ לא להתבסס על שחקני הנוער, אלה שהם יהיו המחליפים האחרונים בקבוצה. לתת להם לחוות טיסות ואימונים אינטנסיביים של ליגת האלופות,ואת החוויה כדי שעוד שנתיים שלוש יהיו שחקנים מובילים. ובגלל חוסר האומץ הביאו 9-10 שחקנים שידחקו את כל שאר השחקנים ליציע או מחוץ לקבוצה או להשאלות, ואז כבר הכל תלוי במערכות אחרות שחיפה לא שולטת עליהם. דווקא משחר ובגלל ההערכה שיש לי אליו ציפיתי למהלך הזה, בשביל להפחיד אותי בתור אוהד מכבי שלמרות האליפויות וליגת האלופות שחר ממשיך בשלו. וכרגע מה שאני מבין שעם כל הכשלונות של הקבוצה שלי ועם כל האנשים האנטי שהיו לנו במערכת שנים(זה לפוסט אחר), מחלקת הנוער שלי שהיא הבסיס לקבוצת כדורגל מסודרת היא לפחות ברמה של יעקב שחר( היתרון תלוי בדורות מסויימים נגיד שנה שעברה),וזה נותן לי תקווה….

דרור רייכר 14 באוגוסט 2011

אני רואה בסגל את טוואטחה ופלאח (שיעלו בהרכב לא מעט העונה), ואת שעבאן ורוזנבוים. תוסיף לזה את סולליך שיתחשל בעכו ויחזור די בוודאות בעתיד. 5 שחקנים משנתון אחד זה לא מספיק?

אבל תמיד צריך לזכור – זה ששחקן גדל בנוער שלך לא הופך אותו אוטומטית לשחקן טוב. אי אפשר לדחוף שחקנים בכח (שוב ע"ע מכבי ת"א עם קפילוטו, מישאלוב וכל הבינוניים הללו בעידן נמני).

בינתיים קשה לי להצביע, לפי חלוקת דקות של 2 משחקים בשבוע, על שחקן בית ראוי שנפגע מכל הרכש הזה. קח בחשבון גם שהסגל לא סופי ושאחרי גנק סביר להניח שיהיו השאלות של 2-3 שחקנים. אשמח אם תעיר את עיני ותמצא לי אחד כזה.

MOBY 14 באוגוסט 2011

לדעתי
אפשר וצריך היה לוותר על תמיר כהן (מקווה שאדבדא)זגורי יכול היה לגדול למשהו סטייל אבוקרט (אילנות גבוהים) טיפה אומץ ואורך רוח.
אזולאי שהוא גם קנייה לא פחות טוב מעזריאל ותורג'מן רק שיש לו כבר נסיון מוכח.
שחר נלחץ מלעלות לאלופות ולעשות שוב 0-0 זו בהחלט הרגשה לא נעימה להיכנס להיסטוריה (חידון דורפן 1500 מי הקבוצה שלא הבקיעה ולא לקחה נקודה? ומי עשה זאת פעמיים (בונוס של עזי)?) אבל מה שהתחיל כמעניין (ימפולסקי) הפך ליותר מדי.

א.ק 14 באוגוסט 2011

אתה צודק לגבי הנוער, הכל תלוי הרוב תלוי בכשרון, לדעתי במצבת הקשרים התקפיים-ורד, גולסה(בהנחה שיחזור למקומו הטבעי ולא יתבזבז בקישור אחורי)ימפולסקי, עזריאל(כי הוא יותר קשר קדמי מאשר חלוץ) וגדיר,כולם ראויים להרכב אבל סביר ששלושה מהם ישבו קבוע על הספסל.ועוד התעלמתי מיניב קטן שמצבו לא ברור…עזריאל איטי מדי בתור חלוץ לדעתי הוא יותר שחקן סטייל ברוכיאן,מוכשר יותר כשהכדור ברגל שלו. אלא אם אחד או שניים יפצעויושאלו, אלה שחקנים שיהיה קשה להושיב משחקים רבים,והם כמעט כולם יקרים…..אז נראה לי שגדיר ימצא את עצמו בהפועל ואולי עוד חלוץ(תורג'מן?) ושחר רוצה עוד חיזוק? כמו כן יש חלוץ שקוראים לו זידאן שמשחק בנוער אבל נראה בן 30. לדעתי האישית היה צריך להיות מחליף רביעי. כמו שכתבתי מחליפים מהנוער לא יוצרים לך בעיות אבל שחקנים במיליון דולר או ששווים כך רוצים לשחק או לעזוב בסופו של דבר….במיוחד אפ דודו דהן מנפח להם את השכל….

א.ק 14 באוגוסט 2011

"הכל תלוי הרוב"
זה המצאה חדשה, לא יודע איך זה יצא לי…

דרור רייכר 14 באוגוסט 2011

מובי – פספסת את כל הפואנטה של הפוסט. כל העניין הוא שבעצם זה ששחר קנה את עזריאל ותורג'מן כשהוא לא באמת היה צריך אותם, הוא נמנע מ"מחיר עושק". הרי אם היה חסר לו באמת שחקן בעמדה הזאת, ברור שהצד השני היה מנפח את המחיר. בוא נמתין עד אחרי גנק, נראה את מי ישאירו ואת מי ישחררו, ואז נשפוט כל מקרה לגופו.

לגבי תמיר כהן – מסכים איתך, אבל אתה לא יוצא לליגת האלופות עם ישראל זגורי (שהוא בכלל קשר תוקף).

וזה משתלב עם התשובה שלי לא.ק – בתיאוריית הצ'מפיונשיפ מנג'ר זידאן וזגורי הם שחקני על, אבל בפועל פשוט אי אפשר להשוות משחקים בנוער (מול שחקנים רק בשנתון שלך או בהפועל פ"ת שם הלחץ והדרישות שונות). אלישע לא חתך ישר – זגורי התאמן אתו כל הקיץ, את זידאן הוא ראה בנוער. כנראה שאם הם היו בשלים, הם היו עכשיו בסגל הבוגר.

א.ק 14 באוגוסט 2011

תאוריית הצ'מפיונשיפ מנג'ר,מה היא? אני לא מודע אליה,נראה לי שמדובר במשחק מחשב אבל אז בעצם אתה יכול לפתח דיון על כל שחקן וערכו, בתאוריית אמיר קפלן- חן עזריאל גם כאין שחקנים על העמדה שלו, שווה 700 אלף דולר מקסימום אז אני לא בקיא בתאוריה שלך, לגבי הנוער זכותו של אלישע לקבוע מה שבא לו אבל שהאוהדים יודו שהשנה היה רכש מאסיבי וששנה הבאה כיעזבו שחקנים, שלא יספרו סיפורים על בנייה, מחלקת נוער וכל אלה,הם בסה"כ תלויים בדור מצויין כמו יתר הקבוצות ומכבי שלי גידלה לא פחות שחקנים לליגה וגם היא תלויה בנוער. חוץ מזה לגבי נוער אתה תלוי בדור מסויים אבל אני מצפה ממחלקה ששחר תומך בה שנים רבות שיהיו לה כל שנה השחקנים לעלות ושלא יהיו תלויים בכוכב כזה או אחר. אני מצפה שכל שנה לפחות כוכב אחד יבלוט וישחק בשנה שאחרי. ולא שמחלקה כמו מכבי תל אביב על כל הבעיות הניהוליות שלה בעשור האחרון כבר אחרי יציבות של שנתיים תראה יכולות דומות….

דרור רייכר 14 באוגוסט 2011

אז בוא נעשה את זה פשוט – תן לי שחקן אחד בליגת העל ב-3 שנים האחרונות שהפך לשחקן הרכב ובלט בקבוצת צמרת (שוב, קבוצת צמרת) בעונה אחרי שסיים את גיל הנוער.

וכדי לחסוך זמן, תנסה לגבות את זה בנתונים ולא לטעון שאייל גולסה – שאמנם הראה ניצוצות אבל התרומה הממשית שלו בבישולים ושערים היתה אפסית – הוא אחד כזה.

דרור רייכר 14 באוגוסט 2011

וסתם שאלה: כמה שחקני נוער/מילואים של ברצלונה הפכו לשחקנים משמעותיים בעונה שעברה. וכמה במנצ'סטר יונייטד?

תבין חבר, יש שנים טובות, יש שנים בינוניות ויש שנים שחונות. מי שטוב מזהה כל תקופה מבעוד מועד ונערך בהתאם, מי שלא פועל לפי הצורך המיידי ולרוב משלם על זה ביוקר.

טלצ' 14 באוגוסט 2011

דרור, ראשית, לגבי העבר, קצת מגוחך להגיד שהוא היה חסר נסיון. זה תרוץ ל-3 שנים הראשונות.

לגבי ההווה, אני חושב שלשלם על עזריאל 1 מיליון דולר ולשלם על תמיר כהן מחיר כולל (שכר וכרטיס) של למעלה ממיליון אירו זו שערוריה, בטח עבור מי שהצהיר שאין ישראלי ששוה יותר מ-100 אלף דולר לעונה.

שנה שעברה השוויץ בנוער המוצלח, השנה הכל התנדף. תרוץ ליגת האלופות לא תופס. מכבי ת"א ב 2004 השיגה 4 נקודות יותר ו-4 שערים יותר מההישג האחרון של חיפה באלופות. הזר הבכיר הסגל היה אמיל אמבמבה, וכוכבי רמה"ש של היום, השוער גל ניר וברוך דגו הוציאו תיקו מול יובנטוס.

דרור רייכר 14 באוגוסט 2011

טלצ' – תקרא את הרשימה הבאה:
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000618690

תמיר כהן ישתכר, לפי הפרסומים, כ-300 אלף דולר בעונה (זה יוצא 1.05 מיליון שקלים). זה לא מכניס אותו אפילו לטופ-30 ברשימת המרוויחים בליגת העל.

אני גם לא יודע אם עזריאל שווה מיליון דולר כיום אבל אני כן יודע שבעוד שנה, כשעמאשה/דבאלשווילי/גאדיר יעזבו וחיפה תרצה חלוץ ישראלי, עזריאל כנראה יהיה האופציה הבכירה. ואז, כשבבית"ר יידעו שחיפה נואשת לחלוץ ישראלי ושאין לה יותר מדי אלטרנטיבות, הם בחיים לא ישחררו אותו במיליון דולר.

ונכון, אף שחקן ישראלי לא שווה מעל 100 אלף דולר לעונה. אבל מצד שני גם קוטג' לא שווה 7 ש"ח ואנחנו קונים. אלה תקנות השוק.

Comments closed