אתה מוזמן ללכת מכאן, אתה וכל הקאסטה שלך

.

.

.

.

.

.

.

.

***

פוסט מאת איתן בקרמן

אני לא זוכר את העיתוי המדויק, זה היה לפני כמה חודשים, אני לא זוכר את הנושא המדובר, זה היה סביב מפעלות הטייקונים או שכר המנהלים או משהו, אבל אני זוכר את הרגע כאילו זה היה עכשיו.

הטייקונים כמעט לא מתייצבים מול המצלמות לדיונים בנושאים של חיי היום-יום, קטן עליהם לשוחח עם לונדון וקירשנבאום נניח, אבל יש להם פה משלהם. פה שנראה כמו הצורה שלהם. רני רהב שמו. אני לא אשכח את הרגע שבו הלקיקה הזאת הופיעה מול המצלמות ואמרה את שאמרה.

אין לי יומרה לציטוט המדויק לגמרי, אבל הרעיון השאיר אותי מוכה בתדהמה. הוא היה פשוט: אתם, העם, חיים מהכסף שלנו (קרי של האנשים שהלקיקה מייחצנת). אם לא המיסים שלנו, איפה הייתם בכלל. אנחנו משלמים מיסים, מהם אתם יכולים גם לחיות. תגידו תודה.

*

הם באמת חושבים את זה. הם מאמינים בזה, רבים מהם, בלב שלם. מתלווה לזה תמיד האיום, גלוי או סמוי, שהם יעשו את העסקים שלהם במקומות אחרים. שהם ילכו מכאן וישאירו אותנו נטושים. זה לא שהם נמנעים בהכרח מלעשות זאת כשהם מריחים רווח של עוד כמה שקלים מהעברת מפעלים לסדנאות היזע בארצות אחרות, למשל, אבל אם נעז באמת לצאת נגדם – הם עלולים פשוט ללכת. אז שנשתוק ונגיד תודה על השקלים שהם מפזרים לעם.

הם הרי לא כולם אנשים רעים, לא כולם חסרי לב או הגיון. אבל הם פיתחו תודעה קולקטיבית של קאסטה. הון, שלטון, עולם עליון ועולם תחתון. אנחנו אי שם באמצע, ניזונים מהפירורים שבטובם הם משאירים ללקט.

הם נפגשים ביחד, הם חיים ביחד, הם חושבים ביחד. ישראל היא שלהם. בשלטון, בתפקידים, ברכוש, בבנקאות, בממשלה, בכנסת, בתקשורת. אנחנו רק האזרחים. יש עובדים במפעל, יש אזרחים במדינה. מישהו צריך לשמן את גלגלי המכונות. אבל אם לא אנחנו, יהיו אחרים. בלעדינו הם תמיד יוכלו להסתדר, אבל מה אנחנו נעשה בלעדיהם. זהירות, הם פשוט ילכו מכאן. ישאירו אותנו עירומים.

*

שבועות לא רבים אחרי דברי הרהב, שמעתי מאור הגולה אחרת, ממלכות הקאסטה, גליה אלבין שמה, כשהיא אומרת משפט שהפעם  הבטחתי לעצמי לזכור מילה במילה: "יש איזון בישראל – יש מעמד גבוה, מעמד בינוני ומעמד נמוך".

אם תשאל אותה אם לנצח נצחים הוענק לה המעמד הנשגב שלה, אם אכן כך צריכים הדברים להיות עד עולם, לא רק שהיא תענה בחיוב, היא גם תעבור מכונת אמת. הם באמת מאמינים בזה. הם נועדו, אנחנו לא. זה קסום במיוחד כשזה מגיע  מהגברת אלבין, אישה שמעולם לא נתפסה מוציאה משפט אינטליגנטי מפיה.

*

ההגיג הזה של אלבין בא לעולם, אם אני לא טועה, בפתח החתונה של הבחור אלעד תשובה, לכסף נולד, ביער בן שמן. כשיסתכלו אחורה אל המהפכה האזרחית, החתונה הזאת תהיה נקודת מפתח. לא במקרה אנחנו נתקלים בה שוב ושוב.

זה היה אירוע פרטי, זה לא שחילקו לתשובה עוד כמה מיליארדים מהנכסים של כולנו, וגם אם הכסף נשפך שם במגעילות אופיינית, הוא לא היה הפעם הענין המרכזי. הענין היה הבעלות. הדיון שלא נדון בשאלה הפשוטה: של מי הארץ הזאת.

כי אולי רק חסרו כמה אישורים (כמו שהגדיר את זה מתחסד נוסף, שרון משהו שמגיש את "לילה כלכלי", בעומדו מלוקלק בפתח החתונה של האנשים שהוא מכסה, ורק על הדברים האלה יש להטיסו  מכל ערוץ ראוי) – אבל ההצהרה היתה חד משמעית: לא רק הגז בים הוא שלנו, גם הקרקע הזאת היא שלנו. אם רק נרצה ומתי שנרצה. הנה תראו. ותקפצו כולכם.

המיקום היה מזהיר. לא סתם איזו טירה מפוארת, אלא הדבר הכי ישראלי שיש: בן שמן. באיזור הזה לחמו המכבים, כאן הקימו את כפר החינוך בן שמן, כאן נטעו יערות להפרחת השממה, כאן מטיילים ונופשים הישראלים ורוכבים על אופניהם ואוכלים את המנגל האהוב עליהם. המקום הזה, כשתשובה והחבורה שלו רוצים, הוא שלהם. לא רק המוסר לא מזיז להם, גם החוק. הם מעליו. הם מעלינו. אין מה לעשות, זאת הקארמה שלהם וההיא שלנו.

*

אז עכשיו, עם הסרטון הזה מ"התעוררות" של יס דוקו, שרץ כעת באתרים וביוטיוב, האנשים אכן מתעוררים. קצת מאוחר, אבל לא מדי. הראיון עם הלקיקה רהב הוא לא יותר משיקוף נוסף של מה שרץ כאן בשנים האחרונות. הרבה שנים אחרונות. קבוצת אוכלוסיה שלמה, שכוללת יותר מכמה טייקונים, שבאמת (כמעט כתבתי גם 'ובתמים'), מאמינה בצדק יחסי – יש קאסטה לעשירים ויש לבינוניים ויש לעניים, וזו משמעות המושג האיזון. גם זה סוג של צדק חברתי.

*

אחת מתוצאות הלוואי החשובות של הקריסה הכלכלית העולמית בשנים האחרונות היא הקריסה המקבילה של דימוי מעמד המנהלים. אזרחי כל העולם נוכחו לדעת שבין המצליחנים ביותר מהסוג הזה – המנכ"לים הגדולים, סוחרי הענק, מריצי הבורסות, התאגידנים הראשיים ואחיהם  – שיעור הבלתי מוכשרים ו/או הנוכלים הגדולים מביך עד אימה.

במקביל, ככל שהעולם הופך שקוף יותר, אנחנו לומדים יותר את סוד ההצלחה האמיתי שלהם (עד הנפילה לפחות): הם חברים בקאסטה. הם גם יחלקו משכורות מופרכות ותנאים משופרים לכל מנהל בינוני שעובד אצלם, בעוד על העובדים ברי החלוף יחסכו כל גרוש, כי גם הוא בקאסטת המנהלים. בסיבוב הבא הוא כבר יצ'פר אותי.

הם מזינים זה את זה, ממנים זה את זה, מממנים זה את זה, בסיבובי כפרות בלתי נגמרים מעל הראש שלנו, מבקשים שנודה להם על נוצות התרנגולת. מספיק לעקוב מעט אחרי יחסי בנק הפועלים ומשפחת דנקנר כדי לקלוט את התמונה. מובן שיש ביניהם גם חכמים ומוכשרים וטובי לב, בדיוק כמו בכל מקום אחר, אבל היתרון המרכזי שלהם הוא הרישות. השייכות לקאסטה הכלכלית, שאין בה תארי ארכידוכס רשמיים, ובכך היא מאפשרת את האשליה שהיא פתוחה לכולם. הנה, תראו את תשובה, הילד המזרחי מנתניה לאן הוא הגיע (לאן באמת?).

אבל אל תראו את תשובה, תראו את הבן של תשובה. הבחור שהוא כל כך מטופש ומטושטש, על שום גידולו בנייר הצלופן של האלפיון, שאין לו אפילו את המושג שיש לאביו על המשמעות הבועלת של מה שעשו בקרקעות בן שמן. הוא פשוט התחתן שם, כי זה מה שהוא יודע. מה שהוא מסוגל לדעת. לא קארמה טובה להיוולד כמוהו.

על כל תשובה האבא, יהיו עשרות תשובות בנים ונכדים ואחיינים וקוזינים, כן ירבו.  זה לא באמת מפיץ את העושר, כי בני הקאסטה מרבים להתחתן בתוך עצמם, אבל זה מפיץ את העיוורון. אלה מאמינים כולם כי לשלטון נולדו. מפירורי מיסיהם ואירועיהם יזינו את ההמונים.

*

וזו ההזדמנות לעורר לשיחה של ימינו את המילה שנזהרים כמו מאש מלהשתמש בה, כי הפעולה שהיא מייצגת בהחלט בעייתית, אבל כדאי שלפחות קיומה יוזכר מדי פעם – הלאמה.

חברים יקרים לאחוזונים הגבוהים, שימו לב לאפשרות.  זה כבר נעשה גם במדינות דמוקרטיות, צרפת למשל. זה די קל: מחזירים לציבור, לעם, לאנשים, לו ולה ולי, את מה שחבורת המושחתים גנבה מאיתנו לאורך כל כך הרבה שנים.

לא הכל, נשאיר לכם משהו יפה. נגיד משהו ששווה עשרים בתי עשירים לכל אחד מכם. זה לא מעט. את השאר נחלק לבריאות, לחינוך, לרווחה ולכל שאר ההבלים.

ואפילו להלאים לא צריך. אפשר למשל לדאוג בחקיקה ממוקדת, ובפיקוח אמיתי שלה, שלא תוכלו להוריש לילדיכם מסך כל הונכם יותר מעשרים מיליון דולר לראש. שיסבלו. השאר, נניח, יוקדש לקידום הצבתה של עוד כיפת ברזל בדרום הארץ.

המשפט האחרון  דמגוגי פחות משנדמה. כי חלוקת ההון הנוכחית בישראל היא אכן נזק לבטחון המדינה. לא רק לחוסן החברתי, שזה סלע קיומנו האמיתי מר נתניהו, אלא גם ממש ברמת התקציב. בכסף שהם לא משלמים – במדינה עם חלוקת ההכנסות השניה הכי מקולקלת בעולם המערבי, אחרי ארצות הברית המקודשת – אפשר יהיה לא רק לשפר את רווחת האדם הפשוט, אלא גם להעלות, או לפחות להקטין פחות, את תקציב הביטחון. כך ממש.

אתם נזק, רבותי. זה מה שאתם. לא כיחידים, אלא כקאסטה. ואם אתם באמת מאמינים שאנחנו אלה שניזונים מהשאריות שלכם, ולא אתם הם אלה שמתפרנסים מסך הידע והיזע שלנו, אתם באמת משוחררים. גם ככה רובכם מאמינים, במידה לא מעטה של צדק, שאתם שייכים יותר למעמד בעלי ההון העולמי ופחות למקום הזה המסוים. אז אתם באמת רשאים להתקפל מכאן, יחד עם הביזנסים שלכם כולם, לרווחת כל הצדדים. איכשהו אנחנו תמימים מספיק להאמין שנסתדר בעצמנו. אבל כל זה רק בתנאי אחד: שלא תשכחו לארוז את רני רהב בתיק הצד שלכם.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

דה באזר גם בפייסבוק

לפני התבוסה באולד טראפורד
על הקשר בין מבנה קבוצת כדורגל ללהקת רוק אנד רול

144 Comments

אלעד 25 באוגוסט 2011

מילה במילה. ובינתיים, עד שיקום פה מנהיג אמיתי שבאמת יעשה שינויים (ולא נראה אחד כזה באופק), לא יזיק אם עשירינו ורהבינו ילמדו צניעות מהי, ולא ינפנפו בממונם בפני כל. מובעת פה גם תקווה להפסיק את ההתחנפות התקשורתית והסיקורים הלקקניים בתוכניות כמו גיא פינס למשל.

איתן בקרמן 25 באוגוסט 2011

אלעד, מה בדיוק אתה מבין בצניעות? אני חושש שלא צפית בוידיאו עם רהב עד תומו, אחרת היית לומד צניעות מהי!

אלעד 25 באוגוסט 2011

חכה שאני אביא את הבת שלי לצפות יחד איתי, שתלמד צניעות מהי – ישר מהמקור.

זיו 25 באוגוסט 2011

עצם המחשבה מעבירה בי צמרמורת

קראגר 25 באוגוסט 2011

צניעות?! השתגעת?! ואז איך הסטודנטים יעבדו בקייטרינג וייממנו הלימודים?
איך הוא חשב על הטיעון הזה? הבנאדם פשוט מבריק.

דני 25 באוגוסט 2011

כל פעם אני שואל את עצמי למה שמישהו יתן לרכיכה הזאת להיות הפרצוף שמייצג אותו כלפי הציבור.
עכשיו שראיתי את הסרט הזה השאלה מתחדדת.
מישהו צריך לספר לייצור הזה שמובארק היה דיקטטור ששלט במדינה שלו בכוח הזרוע ותוך הפעלת משטר אכזר ואפל, בלי שום קשר לצד שלנו בסיפור.
ובאותה הזדמנות להסביר לו שהתאבדויות בסקנדינביה נובעות מהחורף הארוך ולא מהמצב הכלכלי. תן להם להתמודד גם עם הצרות שלנו ולא ישארו סקנדינבים.

בקרמן 25 באוגוסט 2011

דני, התשובה קלה מהצפוי: זה כי הוא האיש שמסוגל לדחוף הכי עמוק את הלשון שלו.

הוא כזה ספוג, נטול עצם אחת בגוף, שהוא באמת מפנים אותם כל כולו.בגלל זה אני גם משתדל להקשיב לו טוב טוב, הוא באמת אומר את מה שהם חושבים.

בועז כהן 25 באוגוסט 2011

מדובר בדמות אנימציה. הוא לא אמיתי, האיש הזה.

הוא יותר כמו לשון רטובה ובשרנית מהלכת מלחכת ומלקקת כל עכוז שהוא, ובלבד שאותו חור-תחת שייך לאלפיון העליון

איתן בקרמן 25 באוגוסט 2011

בועז, איך אתה מדבר. מירה חמו תכף מתעלפת.

עינב 25 באוגוסט 2011

לצערנו, הוא כן איש אמיתי. חי נושם ובועט.. בכולנו

amit pros 25 באוגוסט 2011

בקרמן,לצערי,אתה צודק בכל מילה,מה עוד שהאיומים האלה הם שטויות.מה דנדנר יוותר על שופר סל?אז יבוא מישה ואחר שימכור לאנשים מזון.האחים עופר יוותרו על בתי זיקוק?בסדר…..סתם איומים.מה שהם יכולים להוציא לחול הם הוציאו כבר מזמן,עיין ערך סמי עופר.

תומר. 25 באוגוסט 2011

מה קרה לאתר הזה?!
בזמן האחרון יותר מדי טורים עם גוון סוציאליסטי-פרימיטיבי.
בבקשה תתרכזו בספורט, בזה אתם טובים.

דורפן 25 באוגוסט 2011

תומר – הנה לך one.co.il. אותו מחיר.

תומר. 25 באוגוסט 2011

וואן זה פח זבל.
פה אני נהנה מהטורים שלך ושל שאר הכותבים שהם באמת ברמה.
פשוט לא נעים להיכנס לפה ולראות מכל הצדדים כל מיני דברים
שמזכירים את ברה"מ.

בקרמן 25 באוגוסט 2011

תומר, אנחנו מתנצלים על התעריף ההיסטרי שאנחנו גובים ממך תוך כדי אילוצך לקרוא ולהגיב.

B. Goren 25 באוגוסט 2011

שמתם לב שבדבריו הוא אמר שלא היה רוצה לחיות באוסלו ובטח לא בנורבגיה? האם רק לי זה מזכיר את האוירון?

ועוד תהיה: אני מבין שבילדותו הוריו לא דאגו לו ל- speech therapy אבל למה שלא יטפל בעצמו עתה? אולי לו זה לא מפריע אבל אחרי הכל זה יכול להביא פרנסה למישהו מהמעמד הנמוך, לא?

חוץ מזה בקרמן, פוסט מעולה.

ניינר 25 באוגוסט 2011

בקרמן רחמנות על הקוראים. כמנהגי עם בוקר נכנסתי לדה באזר והדבר הראשון שאני רואה זה את התמונה של השמן המגעיל והדוחה הזה. הלך לי היום…להבא קצת התחשבות בבקשה!

אופיר 25 באוגוסט 2011

"לקיקה" זה הכינוי המוצלח של השנה. תמיד תיעבתי את היצור הזה ולא ידעתי איך להגדיר אותו.

matipool 25 באוגוסט 2011

בקרמן – אותך לראשות הממשלה .
אני שונא את רני רהב הלקקן המגעיל ( מישהו עוד זוכר את "רעה רעה רעה" ? ). נשגב מבינתי איך הוא מצליח לזכות בייצוג של כל כך הרבה מאלו שצריכים ייצוג ויחסי ציבור .
אני מניח שכשאני אוכל לראות את הקישור המצורף , אני אשנא אותו עוד יותר .

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

למה רק הלאמה ?

למה לא להשתמש בגילוטינה שהמרקסיסטים הביאו למחראת רוטשילד, לעריפת ראשי הטייקונים ?

amit pros 25 באוגוסט 2011

עזוב אותך גיליוטינה.אני מעדיף שפקידי ציבור ימשיכו להפריט נכסי ציבור במחיר שהוא עשירית מהשווי,ואחרי שלוש שנים ימונו להיות מנהלים של הנכסים אותם הפריטו.אכן עדיף.

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

חשבתי שאתה מעדיף הלאמה המאפשרת לבולשביקים להכניס את המקורבים "המוכשרים" שלהם למפעלי התעשייה.

פנקס אדום, Here we come…

amit pros 25 באוגוסט 2011

אתה יודע,שבין הקפיטליזם החזירי הנהוג ישראל,לבין שיטת הפנקס האדום שהייתה נהוגה כאן עוד לפני ששנינו נולדנו,יש דרך,ויש כל מיני אפשרויות ביניים.ואני יודע שאתה יודע את זה…:) אתה סתם זורק כאן סיסמאות שנשמעות די טוב.אף אחד לא רוצה לחזור לפנקס האדום.אבל נדמה שגם אף אחד לא רוצה יותר מקרי עושק,כמו של אילן בן דוב למשל.

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

אני יודע היטב שקיימות אפשרויות ביניים, חבל שבקרמן לא טרח להעלות אחת שכזאת בעצמו.

אני זורק סיסמאות למי שמדבר בסיסמאות. אתה, מטעמי אג'נדה פרטיים שלך, מסכים עם מפריח הסיסמאות בקרמן (ראה תגובה 5 לעיל) ומבקר אותי.

על זה אומרים אצלנו: נו שויין…

amit pros 25 באוגוסט 2011

נו,עכשיו הגענו לרעיון שאני תומך בקרמן מטעמי אג'נדה פרטיים.
אוקי.בקרמן מאוד ישמח.אני פשוט חי בישראל,ויודע איך אנשים חיים כאן.אתה ,כרגיל,מתעלם מהכשלים הבסיסיים במדינת ישראל,וצועק פנקס אדום.בסדר.

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

אני חי בישראל.
אני יודע מה הקשיים.
אני יודע שרבים מהציבור מעריכים התלהמויות פופליסטיות (ראה 90 % מהתגובות לפוסט).
אני יודע כי מי שמנגח מבלי להציע אלטרנטיבה הוא או אחד שיש לו מה להסתיר (אג'נדה כלכלית-פוליטית), או אחד שאין לו מושג על מה הוא מדבר.

בקרמן 25 באוגוסט 2011

אסף, כמה אפשר להיתמם? אני צריך להציג את אפשרויות הביניים? חודש וחצי כל המדינה מדברת על אפשרויות הביניים, מדינת רווחה אם שמעת, פיזור אחר של התקציב, הגדלת התקציב, העלאת מס חברות – אני צריך להציע את זה? שרני רהב יציע את זה בתור פשרה.

ההערה שלך בנוגע לעמית פרוסנר היא התלכלכות של אנשים נופלים. אני משער שהוא אכן שואף להעלות את שכרו פי אין סוף, מאפס שקלי בחודש לשני שקלים.

ואחרי שגם הימרת על איזו קבוצה הנ"ל אוהד, והתרסקת, מדובר באוהד ידוע של מכבי חיפה, אני מציע שתלך לנקות באיזו מסיבה של רני רהב, אולי תעשה ככה כמה שקלים

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

בקרמן,

תפסיק להתנפח ותעבוד על הריכוז.

1. הכנופיה מרוטשילד אינה "המדינה", הם בקושי מייצגים את עצמם.

ריכוזיות במשק היא רעה חולה. יחד עם זאת הפתרונות של "חכמי השדרה" הם סרטן. לי אין שום רצון שילדי ישלמו את חובות פשיטת הרגל של ישראל בגלל הדרישה של פרחחי המאהל לפריצת מסגרת התקציב.

2. לגבי פרוסנר – אין לי שמץ של מושג על מה אתה מדבר. לא ידוע לי כמה הוא מרוויח (וזה גם לא מעניין אותי), ויותר מכך לא מובן לי איך זה, לכל השדים והרוחות, קשור לעניין.

3. לגבי עניין האהדה – התגובה נכתבה לתום. כמה קשה לעקוב אחרי שרשור של תגובות ?

4. לגבי רני רהב – האיש בסה"כ עושה את העבודה שלו, מה אתה רוצה מחייו ? רהב הוא יח"צן, על זה משלמים לו. אולי גם את חופש העיסוק אתה רוצה להלאים ?

5. למה שלא תציע את שירותי לשכת התעסוקה שלך לחבר'ה בשדרה. אולי אם הם יעבדו, הם פחות ייללו.

המבקר 31 באוגוסט 2011

מה ניסגר איתכם? הוא דיבר לעניין!!!
הוא צודק מילה במילה לפי דעתי ואין קשר בין המחאה ללעצור את המשק או לתלות אנשים שיש להם כסף
בסך הכל הם באמת מניעים פה את הכלכלה אין ספק שצריך לשנות פה הרבה וגם את זה הוא אומר אבל להתבייש לקנות רכב או לעשות אירוע ענק כי יש לך?
זה מפרנס מאות משפחות כל רכב כזה מכניס למדינה ים של כסף
מה הם עושים איתו??
די יש על מה ובמי להלחם כן
גם הטייקונים יבינו את זה במחאה הנוכחית וזה בסדר
אבל מי שאמת צריך לחלק בסוף היום תכסף בצורה נכונה אחראית ושקולה זאת המשלה

איתן בקרמן 25 באוגוסט 2011

אסף, אני מתייחס כאן לתגובה האחרונה שלך: אתה בלחץ גדול, שהופך את התגובות שלך ללא מכובדות. אם אתה קורה לאנשים מרוטשילד "כנופיה" ומדבר במונחי "סרטן" אני לא בטוח שיש לנו הרבה מכנה משותף לדיון.

אכן, חטאתי ובעייפותי החמצתי משהו בשרשרת התגובות, צר לי.

"רק עושה את העבודה שלו" הוא ביטוי מתועב, שנועד לתחזק את הכבשים השותקות (או הפועות מאוד במקרה שלו), האנשים שלא מעיזים להרים ראש מול הכוחניים והם אלה שלמעשה מאפשרים להם לשלוט בדרך המסוימת הזאת.

מעבר לזה, ברור שרהב הוא רק שיקוף ו-או דימוי ו-או חבובה של החבורה הזאת. אתה צריך להיות סומא אמיתי לציבור כדי שהדבר היהיר-ללא-פשר הזה ייצג אותך.

תורך. בוא תקלל אותנו עוד קצת.

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

בקרמן,

לחץ ? הצחקת אותי. "המחאה" בורחת לכם מבין האצבעות כי הציבור מתחיל להבין טוב-טוב מי ומה עומדים מאחוריה.

הפוסט שלך הוא כל-כולו היסטריה, בהלה ופניקה.

לך תשכנע את המשוכנעים.

תום 25 באוגוסט 2011

בכל ציוויליזציה שנפלה בהיסטוריה, האריסטוקרטיה תמיד חושבת שלה זה לא יקרה עד שהם ראו את הקלשונים והלפידים.

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

היות ובכל זאת מדובר באתר ספורט, אני ארשה לעצמי להניח כי אתה אוהד של המועדון היעקוביני.

ד"ר א. 25 באוגוסט 2011

זה המקום אולי להזכיר שיעקב הוא ישׂראל הוא אנחנו.

S&M 25 באוגוסט 2011

והיות שאני קורא כל יום שישי את הטורים של חנוך דאום, אני ארשה לעצמי להניח כי אתה דתי וימני. מה איכפת לי להמר, הסיכויים 50-50. ;-)

נו?

Asaf the Kop 25 באוגוסט 2011

חילוני, מרכז.

ואתה ? אתאיסט, מר"צ ?

S&M 26 באוגוסט 2011

יהודי, חילוני, מקיים את הטקסים הרגילים כמו כולם. פעם גרתי במרכז (ר"ג, ת"א), אבל כבר עשרים ומשהו שנים ב"פריפריה" (אלק, צפונית לחדרה, בדרך לעפולה).

מעולם לא הצבעתי מרצ או שמאל. פעם אחת מכרתי את ההצבעה שלי ולבקשת אשתי הצבעתי פרס מול נתניהו, ו"הפסדנו". הרבה שנים עד אז ומאז לא הצבעתי.

ואני גם לא טוב בהימורים כמו שאתה רואה… ;-)

סם בלאק 29 באוגוסט 2011

אז אין לך זכות להתלונן

בקרמן 25 באוגוסט 2011

למה אתה בהיסטריה? אני עוד לא ראיתי טיפה אחת של דלק, למשל, שכתוב "תשובה".

איתן 25 באוגוסט 2011

צודק כל-כך. אני גם שונא שקוראים להם "משפחות" כאילו מדובר כאן באיזשהו מוסד וותיק בן מאות שנים שבלעדיו לא ברור מה יהיה, כשהמציאות היא שכל "משפחה" כזו מקסימום 2 דורות אחורה היו סנדלרים ועגלונים (לא שיש משהו רע בזה…), ואם הם ילכו יבואו בשניות אחרים להחליף אותם. אחרי הכל, מי ידע מי זה נוחי דנקנר לפני 10-15 שנה?

קרקו 26 באוגוסט 2011

קשור או לא קשור – אתמול היה ערב נהדר בבארבי, לציון שנה לאתר המוסיקה המשובח קפה גיברלטר http://cafe-gibraltar.com/
את כל המשפחות האלה הייתי מחליף במשפחת אלייב אחת. אולי ריכוזי, אבל הרבה יותר שמח!

האזרח י' 25 באוגוסט 2011

ענק!!!

מיכל 25 באוגוסט 2011

בקר, אני שוקלת ממש ברצינות להציע לך נישואים.

הצבעת בדיוק על הנקודה הכי כואבת ומכעיסה שהיא ליבת הבעיה החברתית כיום. ורני רהב הוא הפוסטר שלה.

תודה לך, אני מתחילה במאמצים קדחתניים להפצת הפוסט הזה לכל בית בישראל, ולעזאזל עם הסמינרים.

B. Goren 25 באוגוסט 2011

איתן, אני מתחיל להבין מהו סוד ההצלחה שלך…

בקרמן 25 באוגוסט 2011

חח בנצי. לשמחתי אני בלתי חתין.

אלון 25 באוגוסט 2011

מיכל, אם תמשיכי לאיים עליו הוא יפסיק לכתוב. חבל.

אופיר 25 באוגוסט 2011

אסף THE KOP, אני מבין את ההסתייגות שלך מהלאמה, אבל האם אתה לא מסכים שהריכוזיות במשק הישראלי היא שורש החולי, מקורה בשחיתות והיא מביאה להחרפת השחיתות?
זליכה טוען שהפתרון מצד הממשלה, שהיא זו שאפשרה מיזוגים בין חברות עד כדי יצירת קרטלים, הוא לחייב פיצולים שיחזירו את התחרותיות לשוק, תוך הגבלת כל חברה להחזקה של אחוז מסוים מהשוק בו היא פועלת. אני לא מבין בכלכלה, אבל נשמע לי סביר שקומץ אנשים לא יחזיק את כולנו בביצים.

ולגופו של עניין – האם נראה לך סביר שממון יאפשר לאדם בישראל לסגור גן לאומי לטובת אירוע משפחתי?

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

הריכזויות במשק היא רעה חולה, זה נכון. יש להילחם בה ולחוקק חוקים נגד בעלויות צולבות. יחד עם זאת, הלאמה הוא פיתרון פאשיסטי שיבריח מפה משקיעים ויהפוך את כלכלת ישראל למצורעת בעיני העולם.

לגבי ההפרטה שנעשתה פה – אפשר לבוא בתלונות לטייקונים עד מחר, אבל מי שהפריט בנזיד עדשים הוא זה שצריך לשלם את המחיר ולספק הסברים. לא הם.

לעניין סגירת הגן הלאומי – האם אתה חושב שהאירוע נעשה בניגוד לחוק ? נכון, זה לא נראה טוב, זה מעורר אנטיגוניזם, אבל האם מישהו בדק את חוקיות העניין ? לדעתי אף אחד לא טרח לבדוק האם מותר או אסור לרשות הגנים להשכיר שטח לגורם שלישי.

דורפן 25 באוגוסט 2011

לא שאני בעד הלאמה – אבל מאיפה המידה הזה שכלכלת העולם מחרימה מדינות על איזשהו דבר? אתה רומז למצב שמקינלי לא יסכימו לתת ייעוץ על הביקוש הקשיח לקוטג'?

זה קצת מזכיר את האזהרות על מה כלכלת העולם תעשה לברזיל אם ינקטו שם צעדים לצדק חברתי.

איתן בקרמן 25 באוגוסט 2011

ברזיל זה סיפור ענק שנעלם מתחת למכ"מ שלנו (איזה ריגוש זה להשתמש בדימוי צבאי, יצאתי בן דוד). מישהו עוד עלול להשוות את אילן גילאון אל לולה ולהעלות אותו לשלטון. זה מסוכן.

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

העניין הוא כזה – למה שמשקיע זר, חברה בינלאומית, יסכימו להשקיע בישראל, אם מחר בבוקר יבוא המטורף שילאים להם את ההשקעה ?

הלאמה צריכה להיות פיתרון האין ברירה האחרון לבעיות, לא האפשרות הראשונה.

לגבי ברזיל – להוציא פרשת שחיתות גדולה, מה לולה "תרם" לברזיל ?

צור שפי 25 באוגוסט 2011

אין לי כאן נתונים מדוייקים אבל אני מניח שלא קשה למצוא אותם. בתקופת כהונתו של לולה ירדו באופן מאוד משמעותי שיעורי האנאפלבתיות והעוני בברזיל ובמקביל עלו הקפי היצוא וההשקעות הזרות. כתוצאה מכך גם חלה קפיצת מדרגה במעמדה הבינ"ל של ברזיל הנחשבת כיום כמעצמה אזורית (וזה עוד יותר דרמטי בהשוואה לדעיכת מעמדה של ארגנטינה). לא מיותר לציין באכסניה הזו כי המעמד הזה של ברזיל מתבטא גם במישור הספורטיבי, להלן אירוח המונדיאל ב-2014 והאולימפיאדה ב-2016. ההשגים האלה הם תוצר של של מדיניות סוציאל-דמוקרטית נבונה, להבדיל מהסוציאליזם הטיפש של ה"ה צ'אבס וקסטרו.

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

צור,

לולה דווקא נכשל ביישום מרבית התוכניות הכלכליות-חברתיות שלו.

לזכותו ייאמר כי הוא קידם את ברזיל בכך שהוא הידק קשרים עם מדינות המהוות שווקי יצוא לתוצרתה של ברזיל וחיזק את הסכם מדינות המרקוסור.

בסופו של דבר, מה שהפיל אותו הייתה פרשת שחיתות.

איתן בקרמן 25 באוגוסט 2011

עד כמה שזכור לי לולה סיים את תקופת השלטון המותרת לו על פי חוק, שתי קדנציו של ארבע שנים, ובמקומו הגיעה הגברת הנשיאה הנוכחית, שהיא ללא ספק ממשיכת דרכו.

בדקתי עכשיו בגוגל, אכן ככה, היתה פרשת שחיתות באמצע העשור הקודם, אבל לולה המשיך לכהן וגם נבחר מחדש.

הוא פשוט לא נפל, בגלל שחיתות או סיבה אחרת. ועל זה עולה השאלה, אסף: למה אתה משקר?

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

בקרמן,

אתה צודק, זכרתי פרשת שחיתות וחשבתי שהיא הפילה אותו, מסתבר שטעיתי.

יחד עם זאת, הצמיחה של ברזיל נבעה בעיקרה מפתיחת השוק למשקיעים, ולא מרעיונות "גאוניים" על הלאמה.

בדיוק מה שהצעת, רק הפוך.

אביאל 25 באוגוסט 2011

בקרמן – אתה רציני בתגובה שלך ? נגיד שאסף טעה בקשר ללולה (אני אישית לא יודע את הסיפור), לקרוא לו שקרן ? ומה קרה שדווקא אתה מגן על מנהיג שהואשם בשחיתות ?

צור שפי 25 באוגוסט 2011

אסף, אני אשמח אם תפנה אותי למקור שיבסס את הקביעה שלולה נכשל במרבית היוזמות שלו. כל מה שאני מכיר מצביע על ההפך. השאלה גם איננה אם לולה הצליח בלי או עם הלאמות כי חלק ניכר מתומכי המודל הסוציאל-דמוקרטי (כמוני) איננו תומכים בהלאמות גורפות וכמובן גם לא בהפרטות גורפות. בישראל נעשה ניסיון להפריט אפילו את בתי הסוהר כזכור לך וחווינו תהליך מתמשך של התנערות הממשלות (ברבים, לאורך שנים) ממחויבותיהן החברתיות כלפי כלל האוכלוסיה ובהעברת נכסי המדינה ועושרה לידיהם של מעטים (זה מה שנקרא בשפה מכובסת "ריכוזיות") בגיבוי מליצי יושר כמו רהב שלדעתי סגנונו ועילגותו עושים שירות רע מאוד לשולחיו.

אלעד 25 באוגוסט 2011

אם לולה יכל לעמוד לכהונה שלישית, הוא היה נבחר כנראה, וברוב גדול. למעשה, הבחירה בדילמה היא הבעת אמון בדרכו של לולה, ויש אף שמאמינים שהוא עדיין מושך ימשוך בחוטים מאחורי הקלעים.
ברזיל היא הכלכלה המתפתחת ביותר כיום, ועל זה בוודאי יידע להרחיב גיל שלי. אמנם לא בדרך של הלאמה, אך כן בדרך של הגנות חזקות מאוד על התוצרת המקומית. ברור שגם שם יש שחיתויות, ובעיות של פערים לא נעלמות בין רגע במדינה ענקית שכזו, אבל אין ספק שהמגמה שמה חיובית מאוד וכנראה תימשך כך.

Asaf the Kop 25 באוגוסט 2011

צור, מספר נתונים:

תמ"ג לנפש:

ברזיל – 10,514 $
ישראל – 28,393 $

מדד ג'יני:

ברזיל – 57.
ישראל – 39.2.

מדד השחיתות:

ברזיל – 3.7.
ישראל – 6.1.

http://www.idi.org.il/ComparativeDemocratic/Pages/Israel.aspx

ברזיל נמנית על רשימת 20 המדינות בעלות שיעורי מעשי הרצח הגבוהים בעולם, כ-20% מהאוכלוסיה נמצאת מתחת לקו העוני וגם שיעור האבטלה הוא דו ספרתי.

בכל אספקט ישראל עדיפה על ברזיל, אז מה ההתלהבות הגדולה מלולה ?

גיל שלי 25 באוגוסט 2011

הבעיה היא לא בחברות זרות שישקיעו פה. הבעיה האמיתית היא בנדידת הון למדינות אחרות. חוק של מס ירושה לא ישפיע על אף חברה זרה. זה כן ישפיע על כך שמיליארדרים ישראלים יעבירו את הכסף למדינות אחרות, דרך אגב זה קורה בין כה וכה, ראה משפחת עופר. מס ירושה יש בארצות הברית, ובעוד מדינות שנחשבות אפילו פחות מדינות רווחה מאיתנו.

אפרופו ארצות הברית, ראה ביל גייטס ווורן באפט. הם טוענים שלא בריא שהיורשים שלהם ישלטו בכל כך הרבה כסף. הם תורמים מכיסם הפרטי עוד בחייהם. כאן התרומות על ידי הטייקונים זניחות, והרבה פעמים לא נעשות מתוך הכיסים הפרטיים שלהם. יש לנו המון מה ללמוד

צור שפי 25 באוגוסט 2011

אסף, ההשוואות צריכות להיות בין ברזיל כיום ולפני 8 שנים ולא בהשוואה למדינות אחרות.

Asaf the Kop 25 באוגוסט 2011

צור,

ג'יני:

http://www.tradingeconomics.com/brazil/gini-index-wb-data.html

עוני:

http://www.indexmundi.com/g/g.aspx?c=br&v=69

תל"ג לנפש:

http://www.indexmundi.com/g/g.aspx?v=67&c=br&l=en

בחלק מהנתונים יש שיפור באחרים לא.

יוני 25 באוגוסט 2011

אחלה פוסט. אני גם בעד מס ירושה, בלי קשר. לא רק לטייקונים אלא סתם לעשירים. ובעד הרמות מסך לגונבי קרן הפנסיה שלנו.

ד"ר א. 25 באוגוסט 2011

ועדיין, זו התגובה היחידה כמעט של הימין הכלכלי לכל רמז של רעיון שׂמאלני.
ואין תמה, כיון שאם נכנס לעובי הקורה אנו עלולים/ות לגלות שאין דבר כזה, ולא יכול להיות, תחרות בשוק חופשי.

דורפן 25 באוגוסט 2011

קומוניסט

איל 25 באוגוסט 2011

פוסט מעולה. הבעיה היא שבאמת הם מתבוססים אחד בתוך השני וככה הם חושבים. אין לי ספק שהם רואים את הקליפ הזה ומסכימים לכל מילה.

עדי בן יעקב 25 באוגוסט 2011

מר ברקמן המונליטיות בתגובות כאן מדאיגה קצת. אני לא מבין איך אפשר בכלל שכולם אבל כולם מסכימים אתך אז בלית בררה אני אתנגד קצת.
שום שיעלם מחיינו אני דורש שיגורש ועוד היום! שיגררו אותו בידים וברגלים ויזרקו אותו החוצה….

בקרמן 25 באוגוסט 2011

עדי, זה קל: אנחנו מצנזרים כל תגובה מתנגדת. :/

נועה אסטרייכר 25 באוגוסט 2011

פוסט מצוין. מצוין, מצוין. האמונה השלמה שלהם בשקר הזה פשוט לא נתפסת

עדי בן יעקב 25 באוגוסט 2011

נתסת לחלוטין. רוב האנשים לא משקיעים שניה במחשבה על דברים כאלה. הם עסוקים ביום יום ובאים בסוף היום ונמרחים מול הטלוויזה ורואים שם שופטים ושרי ושועי הארץ באם לברמיצוה של האיש הזה . אז הם מניחים שזה בסדר.

שודד 25 באוגוסט 2011

פוסט מעולה.
איזה פד"ס מגעיל הרהב הזה, אל תשכחו לקרוא לי (חזרה לארץ) כשהמהפכה תכנס לשלב האלים שלה…

מאשקה 25 באוגוסט 2011

איתן, עכשיו כואב לי למה הפסקת לכתוב בעיתון.
רני רהב תמיד הגעיל אותי, הלשון שלו ארוכה כמו הלשון של הזיקית.
המשקפיים שלו כמו המשקפיים של סמי עופר ז"ל.
תמיד הוא מדבר כמדושן עונג, עוג מלך הבשן.
הון ושלטון חברו יחדיו בלשונו של רני רהב.
תודה לך איתן שהעלת טור זה.

בקרמן 25 באוגוסט 2011

מאשקה יקירתי, שיקפוץ "העיתון". אם את חושבת שב"עיתון" אין זרמים שחושבים שהם חלק מהתקשורת העולמית יותר ממה שהם חלק מהתקשורת המקומית, בדיוק כמו הטייקונים, אז את תמימה…

Asaf2040 25 באוגוסט 2011

מה שהכי מגוחך בעיני זה ההצטדקות של רני רהב דרך התרומות העלובות של אריסון ומשפחת עופר.
להזכירו (ולהזכירכם), הנה תרומה אחת לדוגמא כמייצג:
משפחת עופר תרמה 20 מליון ש"ח לאצטדיון החדש בחיפה, בתמורה האצטדיון יקרא על שמו של סמי עופר.
עלות האצטדיון המתוכננת (ללא תוספות, עיכובים הצמדות וכו') היא 400 מליון ש"ח – כלומר הוא משלם פחות מ5% מכלל ההוצאות ובתמורה זוכה לאצטדיון שירא על שמו.
אתם מבינים – זו לא תרומה – הוא פשוט קונה את שם האצטדיון – משהו שבעולם משלמים עליו הרבה יותר – ורק תמורת 5% עלובים.

מוזגטס 25 באוגוסט 2011

אותו סיפור הוא עשה בבית חולים במרכז. תרם חלק מאגף וביקש את כל האגף על שמו. הציניות שלהם לפעמים לא נתפשת ומקוממת.
לי יש דילמה גדולה מאוד לגבי האיצטדיון החדש. האם אוכל לשבת בגאון ולעודד את מכבי כשאצטרך לעבור בדרך מתחת לשלט? ימים יגידו אבל יש סיכוי שזה הדבר שיוציא אותי מהמגרש.

איתן בקרמן 25 באוגוסט 2011

חלק מהפיתרון הוא להמשיך לקרוא לאיצטדיון יד אליהו "איצטדיון יד אליהו". הם שיקראו לו איך שהם רוצים. מה שיפה זה איך גם התקשורת ממהרת לאמץ כל שם חדש, כאילו הם חייבים לזה גם כשמדובר בשם של מותג במקום שם שמשקף תרבות. מבחינתם "בלומפילד" (שאחד משני האחים הקנדים שתרמו בו היה ברנש מפוקפק מאוד) יכול מחר להיות איצטדיון מקדונלדס ביפו.

ניתאי 25 באוגוסט 2011

איצטדיון אבי רן בבקשה

S&M 25 באוגוסט 2011

לא רק מאמצים, אפילו נותנים לו שם "חיבה" – נוקיהו.

אשך טמיר המקורי 25 באוגוסט 2011

לא יודע מי זה השחקן הזה בסרטון שהעלית, אבל המשחק שלו מוגזם לחלוטין ולא אמין בכלל.
ולא ברור בכלל אם הסדרה החדשה הזאת היא קומדיה, או בכלל דרמה, או סרט מתח, או אני לא יודע מה.

לא יעברו את שלב הפיילוט לדעתי

דה גאנר 25 באוגוסט 2011

איך לא יעברו את הפיילוט? הערוץ שלהם

S&M 25 באוגוסט 2011

LIKE! ;-)))))))))

שלו 25 באוגוסט 2011

הכי מצחיק זה האיום שהם ייקחו את ההון שלהם ויעזבו את הארץ.
כי אנחנו הילידים לא נסתדר בלעדיהם, כי אנחנו לא יודעים מה טוב בשבילנו.
אני חושב שיהיה בסדר לבד.
אני מדור שנולד בעקבות יום כיפור, כאלה שדחפו להם עמוק עמוק לתודעה לבדוק אם לא מרמים אותנו, להטיל ספק בכל דבר.
מין דור שכזה שלחם את מלחמת לבנון השנייה, תוך שהוא מגלה שהמפקדים שאחראיים על חייו יושבים עכשיו בבונקר ומכוונים כוחות בפלזמות משל היו אטרי המשחק האלמותי.
דור שמשלם מיסים, עושה מילואים ונאבק בחיים כדי שאריסון תוכל להחליף את הפלזמות בבנק שלה (שאותו קיבלה במתנה מהמדינה) רק כי אפשר.
אנחנו לא צריכים את התרומות שלכם (הן עולות לנו כסף ובריאות) תשאירו אותנו בלוונט בשקט, עם ים מלח ובלי מפעלים מזהמים.
אנחנו נסתדר, תודה רבה.

זיגי 26 באוגוסט 2011

זה יהיה נורא אם הם יקחו את ההון שלהם לחו"ל.
דנקנר, לדוגמא, עלול לקנות בנק שוויצרי ולעשות מליונים, במקום להשקיע אותם בארץ.
לבייב, תשובה ואחרים עלולים להתחיל להשקיע בנדל"ן בחו"ל מבלי לשתף את הציבור הישראלי ברווחים האגדיים שיניבו השקעות חסרות סיכון אלה.

נורא.

תומר חרוב 25 באוגוסט 2011

בהרצאה הנהדרת של זליכה שרצה ביוטיוב והפנו אליה פה באתר לא מזמן, הוא מספר באופן מאוד משעשע על עימות שהיה לו עם פישמן בקשר לכספים שפישמן חייב למדינה ולא משלם. הוא סיפר איך האחרון דפק לו על השולחן ואמר לו:"אתה יודע מה? בגלל אנשים כמוך, אנשים כמוני עוזבים את הארץ." זליכה ענה לו הוא לא משרד הקליטה אלא משרד האוצר והוא יהיה מאוד עצוב אם הוא יעזוב את הארץ אבל אם הוא יעשה כך, אז רק שישאיר בדרך החוצה את הכספים שהוא חייב למדינה.
הכתובת למחאה צריכה להיות בדיוק האנשים האלו, הם והשיטה שלהם היא הבעייתית. הדו שיח שנוצר בין ראשי המחאה לממשלה לגבי אופן חלוקת התקציב הוא שגוי מיסודו. לקצץ בבשר זה לקצץ בסינטה של רני רהב וחבריו דבר ראשון, ושיסעו לאמריקה או לאן שהם רוצים ושיקחו גם את הבתי חולים שהם "תרמו" מהכספים שהמדינה נתנה להם.

http://www.youtube.com/watch?v=QoGQP7VphMo&feature=youtu.be

בוב השקט 25 באוגוסט 2011

באמת שניסיתי לראות את כל ה6:42 דקות, אבל פשוט לא יכולתי.
אחרי שהקאתי בפעם השלישית החלטתי שזה פשוט לא שווה את זה. מצטער…

השלונגובונג האחרון 25 באוגוסט 2011

כבר שנים שאני מנסה להבין איך הרהב הזה הגיע לאן שהגיע.
הטייקונים גם אם ממש יתאמצו, לא יצליחו למצוא אדם מנוכר ממנו.
או שאולי שבגלל שהוא טיפוס כזה מגעיל, אנשים לא מעוניינים בכלל לראיין אותו וליצור איתו קשר, וזה רק לטובתם. כמה שפחות ידברו עליהם ועם דובריהם..

בכל מקרה, אני לא מבין מה אנשים כל כך נעלבים מהמילה סוציאליזם. מערבבים את זה יותר מדי עם קומוניזם. אני אישית תומכך יותר בקפיטליזם ושוק חופשי (אמיתי, אבל), אבל לא חושב שסוציאליזם זו מילת גנאי..
ממליץ לצפות בשני הסרטונים הבאים, מתוך ה-The Daily Show, שכמובן מובאים כסטירה:
http://www.thedailyshow.com/watch/tue-april-21-2009/the-stockholm-syndrome-pt–1

http://www.thedailyshow.com/watch/wed-april-22-2009/the-stockholm-syndrome-pt–2

עומר ב. 25 באוגוסט 2011

מעולה! נמאס מהחזירות הזאת

מחאת הקוטג 25 באוגוסט 2011

האיש הזה פשוט מחליא. גיבוב של שטויות. הטייקונים בנו עשו תרמו ואנחנו חארות של בני אדם אפילו לא אמרנו תודה בעעעעע בא לי להקיא, מר רהב וחבריו היקרים לי מידי אל תתרמו אל תבנו תשלמו פשוט תשלמו מיסים כמו שצריך ועם המיסים שיגבו נעשה לבד את מה שצרך בלי שהשם שלכם יתנוסס על מה שנעשה. ותפסיקו כבר לעשוק אותנו. אין לנו בעיה עם העושר שלכם תמשיכו להיות עשירים אבל כל עוד שזה תלוי בי אני לא אעזור לכם להתעשר. את רגלי אני מדירה מסופרשל ומגה ומוצרים של תנובה לא נכנסים אלי הביתה. מוצרי טרה אני לא צורכת רק אם מגיעים אורחים. אז תעשו טובה צאו מהמדינה אנחנו נשרוד הרבה יותר טוב בלעדיכם. ואם בא לכם לקחת איתכם כמה מחבריכם שם למעלה מהשלטון תפדאלו אנחנו לא נבכה על לכתכם.

אביאל 25 באוגוסט 2011

בקרמן – הרבה ממה שאתה אומר נכון וצודק, במיוחד איך שאנשים מסוימים מדברים ופועלים, אבל לצערי אתה מקצין את העניינים, אכן צריך בעלי הון באופן כללי כדי שהכלכלה תנוע, אף שיטה אחרת בהיסטוריה לא עבדה. אבל כמו שאתה אומר התפחתה בארץ תרבות קולקלת של הון שלטון, אותם אנשים בניתוק שלהם, שמשתקף דרך הדברים של רני רהב חופרים את הקבר שלהם בעצמם, הרי קפיטליסט אמיתי לעולם לא יהיה בעד קפיטליזם חזירי מהסיבה הפשוטה שהקפיטליזם החזירי הורס את הקפיטליזם ואת הלגיטמציה שלו שמגיעה מהעם, אכן יש צורך ממשי במדינת ישראל לחלוקת הכנסות שיויונית הרבה יותר, לא צריך להוריד לאנשים ראשים ולהגיד להם מה לעשות בכסף שלהם, בפעם האחרונה שבדקתי תשובה שילם את החתונה של הבן שלו מכספו הפרטי ומפתיע לראות דווקא מהצד הליברלי של המפה הפוליטית אנשים שאומרים לאחרים מה לעשות בכסף שלהם.
עצם העובדה שגליה אלבין מדברת ככה מראה כמה מעט שכל יש לה בקודקוד, לדבר על מעמדות בצורה ובזלזול כזה זו בושה וחרפה תוצרת ימי הביניים.

בקשר להלאמה, אני אשמח אם תפרט לגבי צרפת, אם אני לא טועה זה קרה במגזרים ספציפים ביותר שהיה אכן צריך ליצור שם שינוי כלכלי, לא צריך להגזים ולאיים בהלאמה כי אז פשוט לא יעשו כאן עסקים, זו השיטה לטוב ולרע. צריכים רפורמות גדולות בהרבה ענפים של המשק, אנשים צריכים לצאת לרחובות כדי שיהיה מס ירושה ועוד מס על רווחי הון, צריך לצאת לרחובות בשביל רגולציה חזקה ובעלת סמכויות נרחבות יותר, דברים שיצרו איזון בתוך הכלכלה של המדינה ולא ירחיבו את הפערים בין האזרחים, כל בעל הון שמתנגד לכך עדיף שיסתכל על ההיסטוריה ויראה לאן הוא יכול להגיע, אבל שוב לא צריך אמצעים מרקסיסטים מרחיקי לכת, לא צריך לקבוע לאנשים מה לעשות בכסף שלהם, הרי גם אתה בקרמן לא היית רוצה שמישהו יחליט בשבילך מה לעשות עם הכסף שלך לא ? זו דיי סתירה, אתה שתמיד מייצג דעות של השמאל הליברלי רוצה שיתערבו לאחרים ברכושם הפרטי, אני אשמח בבקשה להסבר לסתירה הזו.

איתן בקרמן 25 באוגוסט 2011

אביאל, בוא נדייק וגם ציינתי את זה במובלט בטקסט: החתונה של תשובה, מעבר למגעילות שבה, היא באמת עניינו הפרטי. מה שלא עניינו הפרטי הוא הצפצוף על החוק. לסגור שטח בבן שמן כי ככה בא לך, זו חוצפה נפלאה.

אף אחד לא ילאים להם את הרכוש, אל תדאג, אבל גם מס הכנסה פרוגרסיבי, אפילו מס הכנסה בכלל, הוא פעולה שאתה יכול לטעון שהיא לא ליברלית. למה אתה לוקח מס מהכסף שלי?

מדינה וחוקיה הם ענין של הסכמה בין אנשים. אין בה חוקי טבע עליונים. תחת המסווה של ליברליות כלכלית מתנהלת כאן חברה מושחתת ומפלה. תבין, פשוט נמאס מזה. עד זרא נמאס מזה.

S&M 25 באוגוסט 2011

אני לא מסכים שהחתונה של תשובה היא עניינו הפרטי.

תשובה לוקח כסף מהעסקים שלו לכיסו, ואח"כ מסרב לשלם ריבית על אג"ח. הוא ידע שלא יסכים לשלם ריבית, ולכן ביצע את הטריק של העברת הבעלות לפני מועד תשלום הריבית על האג"ח.

לכן – כשהוא חגג חתונה ב-7 מליון, הוא חגג לבן שלו על חשבוני, עם כסף שלי. קודם שיחזיר חובות, אח"כ יעשה דאווינים עם הכסף של הציבור. זה ממש לא עניינו הפרטי.

ובכלל, אתה סתם קטנוני. אני מניח שגם אני יכולתי להתחתן בשטח פארק ציבורי אילו רציתי. אין ספק שהיו נותנים לי לסגור את הפארק ולהכניס לשם מתקנים, משאיות, שולחנות, תנורים וכד'. הרי לכל אחד היו נותנים את האפשרות הזו.

אני רק מסתכלת 25 באוגוסט 2011

ומה אני רואה – פרצוף מפגר.
ואני לא מאמינה – איך ? איך ראש-ממשלה בעבר, שרים, חברי-כנסת, בעלי-הון – נתנו לטיפוס המגעיל הזה ליחצן אותם.
אולי כי הם חושבים שהלשון המתגלגלת שלו תעבוד עלינו?
אולי הם חושבים שזה מה שמגיע לנו?
מאיפה הם המציאו אותו והוציאו אותו מול העיניים שלנו.

ותודה על המאמר המשקף נכונה את מצב הדברים הנורא במדינת ישראל.

שאול 25 באוגוסט 2011

כרגיל, הכלבים נובחים והשיירה עוברת.

נראה אותך איתן עושה משהו בנידון, במקום לעשות מה שכולנו טובים בזה: לדבר, לברבר, ולכתוב.
ואגב, יש לנו מזל שיש באתר דוקטור מנחם לס להזכיר לנו יום-יום שזה אתר ספורט, ולא אתר פוליטי.

איתן בקרמן 25 באוגוסט 2011

שאול היקר: קודם כל, איזו שיירה עוברת בדיוק ובדרך לאן? אנחנו רואי אותן מהדורות חדשות? (ואגב, תודה על הדימוי של הכלבים).

מנחם זה לא מזל, האתר הזה לא הונחת על ידי השלטון או הבנקים, גם לא מנחם – זהו אתר שאנחנו עובדים עליו 365 ימים בשנה, לא התחייבנו בפני אף אחד על תמהיל התכנים שלו, והכי חשוב: אצלנו אתה לא משלם עמלת שורה, אז אתה מוזמן לכתוב עוד מהביקורת שלך, גם אם אנחנו לא מסכימים.

אביאל 25 באוגוסט 2011

בקרמן – אני אשמח אם תציג לי בבקשה על איזה חוק בדיוק הם עברו ? ממה שאני לפחות יודע, ניתן להשכיר שטחים של רשות הטבע והגנים, אני למשל הייתי בשתי חתונות שנערכו בעין חמד (מול אבו גוש), חתונות די צנועות שנערכו בטבע, היה נחמד והכל ואני לא בטוח בכלל שהם עברו על איזה חוק.
אני אכן דואג שהפופוליזם של בעלי אג'נדות של שמאל קיצוני (וכל קיצוניות היא רעה, גם מהימין) יעבירו מסרים כאלה, כמו הלאמה, בהרבה מדינות, גם בארה"ב שהיא הקפיטלסטית ביותר יש הפרדה בין אחזקות פיננסיות לריאליות לדוגמא, את זה למשל צריך לעשות בארץ (זה גם יפחית הרבה מאוד כוח מאותן משפחות).
בקשר לליברליות, אפשר ללכת עם זה עד הקצה, אבל אני בהחלט ממליץ לקרוא קצת על אבי הליברליזם המודרני מיל ועל התהליך שהוא עבר בעצמו מתועלתיות ועד מה שאנשים מסוימים יכנו סוציאל דמוקרטיות, אף אחד לא נגד מס פרוגריסיבי, אפילו אדם סמית בעד מס כזה. אני חייב לעלות כאן נקודה, אין שיטה כלכלית אחת בעולם שדוגלת בהרחבת פערים כמו שהרבה אנשים אוהבים להציג את הקפיטליזם, זה בדיוק ההפך, אפילו סמית (הקיצוני) אמר שכל אחד ידאג לאינטרס לו וככה הטוב הכללי יעלה, הבעיה היא שיש כאן יותר מדי תפיסה על כך שבני האדם רוצים בטובת כולם, אבל לרוב, בני האדם דואגים רק לעצמם ולקרובים להם, לכן כמו שכתבתי קודם יש לקיים תהליכים שימנעו את העניין, שיבטיחו שהפערים יצטמצו, מכאן ועד להלאים המרחק רב, צריך רגולציה חזקה עם שיניים וצריך חינוך מתאים.
בהחלט נמאס מהרבה ממה שקורה ביום יום, מהניצול של בעלי הון מסוימים את המצב ומהגועל נפש הפוליטי, לדעתי לפחות, צריך להתחיל בכלל בשינוי השיטה הפוליטית, כי משם מגיעה הרעה החולה, צריך לנתק לחלוטין את ההון שלטון ואתה זה אומר לך מישהו שמאמין שהקפיטליזם היא הדרך הטובה ביותר לעשות את זה, כי כבר ראינו מה קרה עם הסוציאליזם המכובס שהיה בישראל, כולנו גם יודעים שאם המדינה תצטרך להחליט מה לחלק למי, נראה בעיקר את ילדי עובדי הועדים החזקים (בראשות עופר עייני) נהנים מהפירות.
אני חושב שאנחנו מסכימים שיש צורך לעשות שינוי, לדעתי לפחות להתחיל לזרוק אנשים מהמדינה בגלל מה שהם אומרים, להתערב לאנשים מה לעשות בכספם הפרטי ולהביע דעה על זה על גבי המדיה, לגרום להרבה מאוד אנשים שעבדו ועובדים קשה מאוד להרגיש רע בגלל שהם הצליחו היא הסיחפות ופופוליזם זול, את מה שאני חושב על רני רהב אני אפילו לא יחשוב לכתוב כאן, כי מה שכתבת עליו ירגיש כמו מחמאה לעומת מה שאני חושב עליו ועל ההתנהגות שלו.

איתן בקרמן 25 באוגוסט 2011

אתה רציני? אתה בא להגיד לי שהיו לתשובה כל האישורים לחתונה הזאת?

ole 25 באוגוסט 2011

כדאי לציין בהקשר סמית', שהוא מתעלם לנוחותו ממונח ערטילאי המוכנה 'יחסי הכוח'.
הוא מרבה לטעון בזכות הסרת החסמים הגלובליים ואף מסביר כיצד יתרום הדבר דווקא למדינות בעלות הכלכלות "החלשות יותר" (ביחס לבריטניה), רק שהוא כלל אינו מכניס לדיונו את רעיון 'הכוח' ולמעשה מתעלם מההקונפליקט הנוצר בעקבות טיעוניו.

mainland 26 באוגוסט 2011

רק הערה לגבי עין חמד: אם אני זוכר נכון, גן האירועים אינו חלק מהשמורה

אסף 25 באוגוסט 2011

אני מסכים עם כל מילה חוץ מהלאמה. זה להביא את המדינה מן הפח אל הפחת.
אני בעד הפרטה, אבל עם פיזור ופיקוח. לא רוצה עוד חברות חשמל, עובדי הנמלים והסתדרות מושחתת שכל תפקידה להגן על ועדי העובדים החזקים ולהפקיר את החלשים.
במדינות אירופה החזקות, כמו גרמניה וצרפת, סקנדינביה, יש את דרך האמצע. סוציאל-דמוקרט, קפיטליזם מפוקח, סוציאל-אמו…. תקראו לזה איך שאתם רוצים, כולם מבינים מהי הדרך.
לגבי רהב, נו… מה עוד אפשר לומר כשאדם מסכן כמוהו, שבטח היה ילד כאפות בבית ספר, מדבר ומאמין בכל השטויות שלו. זה מראה כמה הוא מדבר מלשונו המלקקת ולא מלשונו המחודדת.

Tal 25 באוגוסט 2011

להגיד שבהלאמה הנכסים חוזרים לציבור, זו נאיביות או דמגוגיה, תמחקו את המיותר. הם חוזרים חזרה ל'בעלות' אותם פקידים ומוסדות ציבוריים, שמלכתחילה מכרו אותם למען רווח אישי ולא לטובת הציבור.

מדהים כמה קצר הזיכרון הקולקטיבי. לאחר כישלון הסוציאליזם בארץ, שהוביל לבירוקרטיה מסואבת, שיכרון כוח של פקידים שהפכו מכוח הפנקס לאדוני הארץ ו'אנשי שלומנו', הוכח חד משמעית שהמגזר הציבורי בארץ הוא חולה, מושחת ועסקני (ועד היום מרכזי המפלגות הגדולות מזכירים לנו זאת כל פעם מחדש) והמדינה לא יודעת לנהל שום דבר באופן יעיל, מלבד את חשבונות הבנק של עובדיה. תופעת הקביעות, המקובעות, הקטנת הראש לד' אמותיך, זריקת האחריות והאבטלה הסמויה בולטת לעין באופן כ"כ זועק מכל משרד ציבורי, באופן שגורם לי לתהות אם מדובר במקריות והטבע הישראלי, או שמדובר בזלזול בוטה ומכוון בכספי ציבור ואחריות לאומית.

ועכשיו, כשמוסדות המדינה מראים שוב ושוב את חוסר יכולתם להוביל תהליכים בצורה יעילה ושקופה, וגם תהליכי הפרטה הופכים למופע הון-שלטון מזעזע, אז במקום לצלוב את אותם הפקידים והמוסדות ולהרחיק אותם מכל אגורה ציבורית, ההמונים עוד קוראים להחזיר להם את כל 'נכסינו'?!
אולי אפשר לקרוא לטייקונים חזירים, אבל להגנתם ניתן להגיד שהם מנצלים הזדמנויות עסקיות בצורה מירבית. למה אף אחד לא מצביע על האשמים האמיתיים, 'בעלי הנכס' (הפקידים מטעם ה'ציבור') שמכרו להם את נכסינו בנזיד עדשים?

מעניין אותי מי הספינולוג שזרק לראשונה לקלחת את המילה 'הלאמה', מגיע לו פרס נובל לעיוות דעת הציבור, או לכל הפחות איזה מענק שמן מכספי המיסים.

לדעתי 'הפרטה', שהפכה למילת גנאי בשיח המחאה, היא הפתרון הראוי והנכון לכל בעיות המשק. גוף פרטי לעולם ידע לנהל את עסקיו באופן יעיל, מסודר ומבוקר יותר מגוף ציבורי וכל שנרחיק בין הסיכון והרווח לבין הכיס שנושא את האחריות (ובמגזר הציבורי הם הכי רחוקים שניתן), כך נמשיך לטבוע בשחיתות ובהפקרות.

נכון שחייבים לפתח במקביל מנגנוני פיקוח ובקרה שקופים ויעילים (למשל רוב מניות למדינה בנכסים עיקריים, כפיפות ניהולית למפקח עליון וכו', כל מקרה לנסיבותיו), אבל בראיה כוללת, עדיף שנכסים ינוהלו בידיים מקצועיות שדואגות להפיק מהם את המיטב, ורק יהיו בפיקוח המדינה (שתהנה מרווחיהם בצורת מיסים או דרך מניות שליטה, כל מקרה לגופו).

בקיצור, אני חושב שהפרטה תשרת את המחאה הזו (ואת המצב בארץ באופן כללי) הרבה יותר טוב מהלאמה, שאם חושבים על זה קצת, עומדת בניגוד גמור לכל האינטרסים שאנחנו מעוניינים לקדם ולהחיל.

אסף 25 באוגוסט 2011

מסכים עם דבריך

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

אל תשכח ש"המוחים" אוחזים בעוד רעיון גאוני מלבד הלאמה – הם גם רוצים לפרוץ את מסגרת התקציב.

מרוב הברברת של התקשורת בישראל, הם כבר לא מראים לנו צילומים מיוון פושטת הרגל. זה לא מפריע להם לדחוף את כולנו לחורבן כלכלי.

אסף 25 באוגוסט 2011

אתה תוקף כל הזמן את המוחים והמוחים והמוחים.. מן הסתם אתה עושה רושם לא של מישהו שהנושא באמת חשוב לו אלא איש פוליטי נטו שאמור לשמור על הממשלה.
לנו הנושא חשוב! אני וחברים שלי, המון אנשים נוספים מהמרכז והפריפריות שאני פוגש כל יום במהלך עבודתי, המון אנשים מרגישים אותו הדבר ורוצים פתרון. יש בעיה יסודית במדינה. כלכלה לא מאוזנת, בירוקרטיה ושחיתות. זה לא התחיל היום זה כאן מאז ומתמיד. לדעתי הכי טוב שביבי יפתור את זה, הוא לפחות היחיד כאן במדינה שמבין בכלכלה, אבל שישחרר את הקפיץ שיש לו בראש על קפיטליזם קיצוני, שיעזוב לרגע את כלכלת המקרו ויבין מה זה עושה למיקרו. אם ביבי לא יעשה זאת, יורידו אותו מהשלטון, וחבל כי לדעתי הוא בין היחידים שיכול לשנות את הכלכלה במדינה באופן מהותי.

Asaf the Kop 25 באוגוסט 2011

מישהו טען שאין בעיות ? יש הרבה בעיות, אלא שעל המצוקות הקיימות קפצו אנשי שמאל בשילוב החברים שלהם מהתקשורת, וכל השבט הזה, שהפריפריה מעניינת אותו רק כאשר ביבי הוא ראש ממשלה, ושזה משרת את האינטרסים הפוליטיים שלהם, עושים הרה רעש בקומקום.

אתה באמת חושב שמנהיגי המחאה הזאת חפים מאינטרסים פוליטיים ?

יניר 25 באוגוסט 2011

בקרמן,
כולנו רצים רחוק מדי. הקפיטליזם (כמו הדמוקרטיה) היא לא שיטה מושלמת, אלא הרע המיעוטו וכנראה השיטה הטובה ביותר להתפתחות הכלל והפרט.
אכן, יש קלקולים שיש לתקנם אך לא צריך לשנות את השיטה.הצפת קרקעות לשווק,פתיחת שווקים ליבוא (כמו החלב,הרכב,המלט, וכן הלאה)כניסה במונופולים ( כמו שעשה כחלון),הפרדת המוסדיים מבעלי נכסים ריאלים (כמו שעשו לבנקים) והקטנת תקציב הבטחון המטורף שלנו,יכולים להקטין עלויות ומיסים די מהר.
הלקח של העשירים כבר נלמד להערכתי ואני מניח שהתנהלותם תהיה צנועה יותר.הרי הכל התפרץ בעקבות הראוותנות של תשובה,החזירות של זהבית יוסף והחזירות והראוותנות גם יחד של אילן בן דב.
לא צריך להלאים , דיור ציבורי וכן הלאה שרק יביאו להקטנת העוגה לכולם

חוזר בתשובה 25 באוגוסט 2011

רני רהב חי בשכונת מצוקה:סביון,ואתם לועגים לו?
לא יפה מצידכם…

טל 12 25 באוגוסט 2011

כמו שכבר נאמר לפני הרבה מאוד שנים – "כוח משחית.כוח מוחלט משחית לחלוטין".

amit pros 25 באוגוסט 2011

אני מניח,שאף אחד לא מתכוון להיכנס למכולת השכונתית של ז'אקו,ולהודיע לו שהמכולת עוברת לידי המדינה.
אבל הרעיון שבתי זיקוק עברו לידיים פרטיות בעשירית מחיר,והפקיד שהיה מאחורי הרעיון מנהל היום את העסק שם,היא לא הגיונית ואסור שתקרה.חייב להיות מנגנון שיחזיר-כןיחזיר!!-נכסי ציבור כמו בתי זיקוק לידי העלים שלהם-הציבור-אם יתברר שפקידי מדינה מכרו בזול וכוונת זדון.
אגב,יש עוד כמה וכמה וכמה וכמה דוגמאות כאלה,רק שבתי זיקוק היא הבולטת שבהם.
וכמובן להפריד נכסים,ולאפשר קופת פנסיה אישית ,ולרווח את מדרגות המס,ואפשר בשקט להגדיל קצת את הגרעון,ולפקח על מחירים של מוצרי יסוד.ואם משווים א תמחירי המים והדלק לממוצע של הOECD אז שבבקשה גם שאר המחירים יהיו בממוצע,ולא בחלק העליון.

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

אם היה זדון, ויד לוחצת יד, אז יש מקום לחקירה משטרתית וביטול ההליך. עדיין לא ברור לי איך זה קשור לרעיון ההלאמה המטורף.

תומר חרוב 25 באוגוסט 2011

אסף, את מה שגנבו ואכן גנבו צריך להחזיר. אין פה קשר לקפיטליזם או סוציאליזם, פשוט עניין של צדק.

אסף THE KOP 25 באוגוסט 2011

טענתי אחרת ?

תומר חרוב 25 באוגוסט 2011

עמית טען אחרת?

Asaf the Kop 25 באוגוסט 2011

תשאל אותו.

בקרמן 25 באוגוסט 2011

אסף, אני מברך אותך על הדרך שבה הצלחת להשתלט כאן על כל אגפי הדיון. בקרוב נתחיל לשלם לך.

Asaf the Kop 25 באוגוסט 2011

בקרמן,

תרגיש חופשי למחוק את כל מה שכתבתי. שחלילה לא תפרוץ את מגבלת האין-תקציב שלך.

בקרמן 25 באוגוסט 2011

מישהו מחק לך מילה אחת אי פעם? אתה יודע מה, אתה לא חצוף, אתה פשוט בהיסטריה ממה שמתרחש. כמו שאומרים אצלנו: תתחיל לעכל.

amit pros 25 באוגוסט 2011

אסף,אתה מתעקש לטעון אחרת,ולא רק זה,אתה מתעקש לצווח "פנקס אדום"למרות שברור לך לחלוטין למה אני מתכוון.לפחות ננצח את בולטון בשבת?

Asaf the Kop 25 באוגוסט 2011

בקרמן,

אתה מפספס את הנקודה, אם מפריעה לך התכיפות בה אני מגיב, אתה מוזמן לבצע מחיקות.

נתראה בבחירות, ד"ש לנעמי חזן.

בקרמן 25 באוגוסט 2011

איזה כיף זה להיכנס לבית של אחרים, לעשות הרבה בלגן ולמתוח את הגבולות כמה שאפשר? אתה יודע מה, מיד אחרי שחשבתי על הדימוי הזה הבנתי שזה הסיפור שלכם גם בפוליטיקה. ד"ש לאיווט.

S&M 25 באוגוסט 2011

תגיד, רעיון ההלאמה היה מטורף גם כאשר הבנקים בישראל פשטו רגל והמדינה קנתה את החובות שלהם? עד היום היא מחזיקה בכמה בנקים.

רעיון ההלאמה היה מטורף גם כאשר האוצר הלאים את קרנות הפנסיה שפשטו רגל?

ואולי רעיון ההלאמה היה מטורף כשהקיבוצים והמושבים פשטו רגל?

או שאולי רק כאשר זה אומר לקחת מעופר את בתי הזיקוק שקיבל באופן מעשי בחינם – אז זה מתחיל להיות מטורף?

Asaf the Kop 25 באוגוסט 2011

שאלת וענית באותו המשפט.

שיש סכנה ליציבות הכלכלית של המדינה, קרי פשיטת רגל המאיימת על הפרטים, יש, אולי, מקום להלאמה.

אתה חושב שעוצמות המשברים שהזכרת דומות במשהו למצבנו היום ? אתה בכלל יכול להשוות בין הסכנות אז והיום ?

לא מלאימים בכל פעם שאיזה סוציאל-דמוקרט (בעיני עצמו) צווח "גוועלד".

אריאל ש 28 באוגוסט 2011

קצת כרית לעצמך בור עם השאלה הזאת. פישמן, עופר ותשובה איימו ישירות שהם עלולים לקחת את עסקיהם למקום אחר אם יעלו להם את המיסים או יפגעו ברווחיהם. הם גם איימו שנטישת בעלי ההון את ישראל עלולה למוטט את כלכלתה (הרי זה האיום המוסווה פה, זה לא שנתגעגע לעיניהם היפות או לקרפדת הבית שבקרמן שם בכותרת).

אז מה אתה אומר? עוצמת המשבר הפוטנציאלי פה גדולה פי כמה ממה שהיה עם מניות הבנקים או קרנות הפנסיה (ע"ע ארגנטינה). לפי המבחן שקבעת אתה אמור לדרוש הלאמה עוד לפני בקרמן.

גיל 25 באוגוסט 2011

ליד המילה זחיחות במילון צריך תמונה של הפרצוף הזה. הבעייה היא שאז אף אחד לא יקנה את המילון.

ole 25 באוגוסט 2011

אחת הנקודות המרכזיות, בהתייחסות למונח נזיל כמו 'מדינת רווחה', היא שאין למעשה 'מדינת רווחה' אחת. המודלים השונים הקיימים מכילים כולם מזיגה ייחודית של התנאים המקומיים. לכן כדאי להזהר כאשר מדברים על מודלים סקנדיביים או אחרים ולא לשלוף אותם כטענה אוטומטית בדיון.

נקודה אחרת, בהתייחס לטייקונים ולחדוות ההפרטה, היא שיש בעיה אמיתית כיצד להפריט חלקים בשוק הנתפשים כאסטרטגיים למדינת ישראל.
השוק הישראלי מצומצם בקבוצות הרכישה האפשריות, וזו רק אחת הסיבות לנדידת הנכסים מידיים מדינתיות לידי מספר ספור של משפחות.

ההפרטה היא במקום במידה והיא מייצרת תחרות, היא מזיקה במידה והיא מעבירה מונופולים מידי המדינה (הידיים של כולנו) לידיים פרטיות. לכן, באופן אישי, אינני מפחד מרעיון ההלאמה. הטיעון שרק השוק הפרטי יודע לנהל, אינו מרשים אותי.

גיל שלי 25 באוגוסט 2011

יניר פחות או יותר שיקף את דעתי. אין שיטה מושלמת, הקפיטליזם היא עדין השיטה הטובה ביותר, אך ללא רגולציה חזקה, אין קפיטליזם, אלא חוק הג'ונגל החזק שולט. לעניין ההלאמה, בארצות הברית הלאימו את ג'נרל מוטורס, וגם את AIG, במקרים קיצוניים אין ברירה. האם הגענו למקרה זה, לא חושב. פוטין הלאים נכסים רבים ברוסיה, וחילק מחדש למקורביו. זה בטוח לא פתרון מושלם.

מה שבטוח דרוש כאן זו הפרדה בין גופי הפנסיה, ובין השליטה בחברות המגיסות אשראי. צריך שיהיו דירקטורים חזקים שלא תלויים בפרנסתם בטייקונים.

אני חושב שגם יעזור להיטיב את תנאי עובדי האוצר ובנק ישראל, ולדרוש בתמורה שעבודה שם תהיה עבודה לכל החיים. כיום האוצר מהווה תחנה בדרך לתחנות רווחיות יותר, ולכן משפחות כמו עופר משלמות הרבה מאוד ליוצאי האוצר, ובתמורה זוכים להטבות שונות. אין פה רמאות, פקידי האוצר מושפעים בהכרח, מאחר וכולם בני אדם.

לצערי די בטוח שכלום לא יקרה בלי לחץ ציבורי אמיתי. כאן נכנסת ברזיל כדוגמה מצוינת. אכן בחירות של לולה בזמנו משולה למקרה של בחירת גרסה קיצונית יותר של שלי יחימוביץ בישראל. קרנות הפנסיה האמריקאיות, ומשקיעים זרים אכן משכו את הכסף מברזיל. אך הסיבה לבחירתו היתה הפערים העצומים בברזיל, והדאגה של השכבות הנמוכות יותר לעצמן.

גם במקרה זה היו איומים שסופה של ברזיל יהיה דומה לפשיטת הרגל הארגנטינאית. אולם לולה מצא את דרך האמצע. הוא שמר על משמעת תקציבית אך דאג לתכניות כמו בולסה פמיליה, לא פגע בפנסיות של עובדי מדינה, ובקיצור לא נשמע לכל המלצות האקונומיסט, ועדין ברזיל שגשגה הרבה יותר ממדינות מקבילות אחרות. פרשת השחיתות שם לא היתה קשורה לשחיתות אישית של לולה, אלא לחברי פרלמנט שכנראה קבלו הטבות על מנת להצביע עם מפלגת השלטון. בהודו השחיתות גרועה הרבה יותר. אכתוב על זה פוסט בקרוב

יניר 26 באוגוסט 2011

גיל,אם קלעתי לדעת גדולים – אני הולך לישון מאושר,
אני מסכים לרוב הרעיונות שלך,אם כי עם שלי יחימוביץ קשה לי.
אם בוחנים לעומק את הדעות שלה מזהים דמגוגיה פופוליסטית ושטחית.
חוץ מזה,מאז שהיא נכנסה דב לאוטמן בשידור, היא נשרפה אצלי לנצח

מיכל 25 באוגוסט 2011

איום הסרק של הטייקונים מפיו של רני רהב שהם יעזבו את הארץ ויקחו את העבודה שלהם אתם – וייותרו על התנאים המעולים שממנו הם נהנים רק כאן בארץ ? הרי בחו"ל הם ישלמו הרבה הרבה יותר….

אביאל 26 באוגוסט 2011

S&M – בתגובה שלך לאסף מהקופ הוכחת בדיוק את הצביעות של השמאל הקיצוני, ישר להדביק ימין ודתי לאיזה סטיגמה, מעניין אם המוסר האישי שלך היה נותן להדביק את זה למיעוטים.

בקרמן – אני אישית לא בדקתי, אני מניח שאם לא היו לו אישורים חוקיים כבר היינו שומעים על זה בתקשורת, לא ? אתה כמובן בתור עיתונאי, אני מניח שאתה יכול לבדוק האם באמת היו אישורים ואם הוא עבר על החוק בקלות מאשר אזרח מן השורה, כל עוד זה בגדר רעיון שלך שהוא פעל ללא היתרים וסגר שטח כרצונו וכל זה בלי הוכחות. אם יש לך הוכחות אתה בהחלט מוזמן להציג אותם לטובת הציבור אחרת אתה פשוט מוציא דיבה ולשון הרע.

ole – מסכים בהחלט, תשעים אחוז מהכלכלנים מוציאים את המושג כוח ואינטרסים מהמשוואות שלהם, במיוחד בשביל זה יש תורת מחקר שלמה שנקראת כלכלה פוליטית שבודקת בדיוק את העניינים הללו, בתקופתו של סמית אף אחד לא ממש חשב על הדברים האלה.

מיכל – זה איום ותיק של בעלי הון בכל העולם והיום כולו, בדיוק מהסיבה שכתבת שווה לכלום, במצבה הנוכחי של כלכלת ישראל ואני מדבר מבחינת צמיחה, אבטלה ושאר הפרמטרים הכלכליים שלפיהם אנשים בוחנים השקעות בשוק הגלובלי, על כל אחד שיעזוב יהיו שניים שירצו להיכנס, ככה שלא צריך באמת לקחת את האיומים הללו, זו בדיוק הגלובליזציה מהצד החיובי שלה.

איתן בקרמן 26 באוגוסט 2011

אביאל, כמובן שלא היו לו כל האישורים, זה לב הסיפור.

אביאל 26 באוגוסט 2011

ועוד משהו לבקרמן – בעקבות קריאת התגובות כאן, בתור אחד שמצייר את עצמו כשיא הליברליות והחופש אתה לא בדיוק עומד בתנאים שאתה מציב לעצמך, אתה רוצה להחליט בשביל אנשים מה לעשות בכספם הפרטי, אתה תוקף ומתריס כנגד כותב כאן שפשוט לא חושב כמוך ומעז להגיד ההפך ממה שרשימה שלמה של אנשים צוהלים, אותי לימדו שאם כולם מחייכים ומצביעים בעד משהו ושאין מישהו שאומר משהו הפוך או מציג דעה נגדית אז סימן שיש כאן משהו מסריח.
אז אנחנו מקבלים בשידור חי את המשפט המפואר, הפוסל במומו פוסל על כל היבטיו, בנושאים מסוימים שאתה כותב עליהם אתה מציג גישה של חופש דעה ומצד שני אתה לא מפסיק להעליב כותב שחולק על דעתך, הייתי שמח לראות מעוד גולשים שנהנים מהדיונים באתר (גם מהדיון כאן) דעה בעניין הזה, האם להגיד "אסף, אני מברך אותך על הדרך שבה הצלחת להשתלט כאן על כל אגפי הדיון." זה לא טיפה מוגזם ? תמיד מתפארים בדה באזר שלא פוסלים או מוחקים תגובות, אבל להגיד משפט כזה זה לדעתי גרוע הרבה יותר. הדברים האלה לא נאמרים כדי לפגוע או לצאת נגדך אלא לעורר גם אצלך קצת מחשבה לגבי דעות אחרות, גם אם הן לא ממש נראות לך.

איתן בקרמן 26 באוגוסט 2011

אביאל, קודם כל התגובה שלך בהחלט הצדיקה עיון חוזר בתגובות ומחשבה נוספת.

שמע, זה מתחיל בזה שאסף פתח בסדרת השמצות, ובהן הגדרת אנשי המאהל כ"כנופיה" ואת הרעיונות שלהם כ"סרטן", שזה ענין מכוער. היו כאן כמה וכמה תגובות מתנגדות, ומסכים שטוב שכך, אבל כשאדם אחד משתלט על הדיון בסגנון כזה, זה די מביך.

בענין אחר: אני לא שיא הליברליות והחופש, בוודאי לא ה"ליברליות" במובן של שיטה כלכלית. אתה מדבר על מה אנשים יעשו ב"כספם", ואני מעלה את השאלה מה פירוש ה"כספם". מיסים זה לא מכספם? מס ירושה בארה"ב הקפיטליסטית זה לא מ"כספם"? ים המלח שניתן להם במתנה זה גם כספם?

מעבר לזה, בענין המרכזי: לא חדש לי הפעלול (לא שלך) של התגרות רבתי (חוזר אל הכנופיה והסרטן, אל התגרויות ה"תמחק אותי", אל הכנסת מפלגתיות – ד"ש לנעמי חזן" כתזכורת לימים בהם כל שמאלן הוא אויב המדינה – וכן, גם השתלטות חסרת פרופורציה על הדיון), שמצטרף אליו ה"אסור לך לענות לי כמוני, כי אתה זה שטוען לחופש".

זה טריק ישן וזול, שבסופו הפוגעני טוען שהוא נפגע (וכדבריך אני הוא המעליב). אני מציע לך לקרוא שוב את סך התגובות של אסף, את הסגנון והאווירה, ואת התגובות שלי אליהן, ואולי תראה מחדש את התמונה.

אני מציע לך לבחון את הטקסטים של אותו אסף מול אלה של יתר המגיבים, תומכים ומתנגדים, כולל שלל ההקנטות, הביטויים הגסים ובעיקר האווירה האגריסיבית, ולנסות להבין למה בחרתי לתקוף אותו.

אני לא מתבייש במילה לתקוף, כי בעיני זו מתקפת-נגד, ענין שלצערי הרב אנשים בעלי דעות דומות לשלי נהגו במשך זמן רב להימנע ממנו. הפקעת הכוחניות בידי התוקפניים, יחד עם הזעקה שלהם אל מול כל מתקפת נגד כאילו לנו אסור כי אנחנו "דורשי החופש", היא בעיני מכת מדינה.

אתה גורם לי לחשוב (ותודה לך על זה), בין השאר על למה יש לי סימפטיה למפלגת השמאל הלאומי, למרות שאני האחרון שיצביע עבורה. זה כי כבר בשמה היא מעיזה לאתגר את ההנחה שהמילה "לאומי" (כוחנית גם היא, בינינו) היא איזו זכות בטאבו של צד מסוים.

אז לא, אנחנו לא פחות "לאומי" ולא פחות כוחני, כשצריך. בנוסף, נחמד לראות שמי שבעלי דעות כשלהם השתלטו במשך שנים באופן הכי בוטה על כל דיון באינטרנט, ממהרים כל כך להתבכיין כשהם במיעוט וחווים גם הם קצת מהתוקפנות שלהם.

ואחרון: תודה לכולם, אפילו לאסף, על הדיון המעניין. ובאמת אל תדאגו, אף אחד לא ייצא מחר להלאים פה אף וילה בקיסריה, אף ארבע על ארבע על ארבע. אבל כדאי שהטייקונים ושלוחיהם יזכרו את מה שאתה שכחת: שעל הקרקע, המים, הגז, הבנקים והכסף, לא מוטבע השם שלהם. למרות שכל כך הרבה זמן היה נדמה להם שכן.

אבו צ'יצ'ריטה (fka תושב חוזר ) 26 באוגוסט 2011

אני לא מכיר את האישורים שהיו לתשובה, אבל הוא בודאי לא המציא את המנהג (הנלוז) של חתונה בפארקים וגנים לאומיים. כמו מגיבים לפני – כבר נתקלתי בהרבה אירועים כאלה. לא הייתי מציין זאת לולא העובדה שעל כך יצא הרבה קצף, והחתונה הזו נתפסת, או לפחות מוצגת, כמאורע מכונן (אני באופן אישי סבור שזה סר טעם ומופרז, אבל מכאן ועד מה שכתבו רבה הדרך). סתם כאנקדוטה – לא רחוק משם נתקלתי פעם בקבוצת רוסים שסגרה שטח (בתשלום לקקל אני חושב) לצורך משחק תפקידים של אבירים…
רני רהב ?? הפלא העיקרי זה איך עדיין יש לו לקוחות. אבל בולטת בעיני העובדה שהדמות הנלעגת הזו היא פלטפורמה דרכה מביע בקרמן כל כך הרבה שנאה ותיעוב, לתחושתי, עד כדי כך שזה מקשה עלי באופן אישי להתייחס ענינית לטיעונין. כשאני מצליח לעשות זאת, אני נוטה להסכים עם יניר וגיל שלי, וגם חש שכשאסף כותב דברים שלא מוצאים חן בעיני הכותב וחלק מהמגיבים, התגובה היא התקפות אישיות עליו – כמו אמירה שהנושא לא חשוב לו (בניגוד למי שדעותיו שונות) או ירידות על הסגנון. חבל בעיני

amit pros 26 באוגוסט 2011

אתה ודאי צודק,אבל כשאתה מתחתן,ושם על חתונה 7 מיליון שקל,ואז קונה בית ב12 מיליון-חלק עם משכנתא-ותוך כדי אתה עורך אסיפה לבעלי החוב שלך,ומודיע שאין לך כסף לשלם להם על החוות שלך,אתה הופך להיות חזיר…

הוא לא "מכסה" 26 באוגוסט 2011

פשוט כתיבה גרועה אם כי הרעיון נכון

הוא לא "מכסה" 26 באוגוסט 2011

הוא מסקר…

פשוט כתיבה גרועה אם כי הרעיון נכון

איציק 26 באוגוסט 2011

איתן ברקמן,
פןסט רציני ונכון מאוד.
"לקיקה" זה שם קולע לייצור המגעיל הזה.
אני חבר ב"דרור ישראל" מאירגוני המחאה המרכזיים.
קצת נתונים:
אסף THE KOP – כאוהד ליברפול אני קורא את תגובותיך אצל עמיחי. אין בעיה לפרוץ את התקציב. ביבי קבע כלל פיסקלי של הגדלת הגרעון (=אשראי לפיתוח) בעד 2.5%. במרבית מדינות OECD האשראי גדול הרבה יותר. מגדילים לאט ובמחשבה נכונה.
מדינה זה לא משק בית – גרעון זה לא מינוס בבנק. זה יותר דומה למפעל ענק שמקצה % מסויים לפיתוח. כל מדינה עושה את זה. ישראל בראשות ביבי כשר אוצר וכראש ממשלה עושה את זה הכי מעט.
הפועל היוצא הוא צמצום השקעות המדינה באזרחים והעברת השירותים לידיים פרטיות שגובות מאתנו כספים נוספים – ביטוחי בריאות, תשלומי חינוך ועוד.
דורפן – אתה ורוד! חוץ מזה כדאי לדעת שהורדת דירוג האשראי לארה"ב היא החלטה פוליטית ואין בה שום קשר ליכולת של ארה"ב להחזיר את חובותיה. ההחלטה הזו נועדה לפגוע במדיניות הרווחה שמוביל אובאמה ויו"ר הפדרלבנק – ברננקי. הם פשוט פועלים להגדיל את חלקה של המדינה בהשקעה בציבור האמריקאי וכך מצילחים לעצור (עדיין לא לשפר) את האסון שהותיר אחריו בוש. יש לנו מזל גדול שכך הם הדברים אחרת ישראל היתה נפגעת מאוד. כן – אנחנו כמו כל העולם שבויים של מדדי הערכה של כל מיני חברות על שמנהלות מדיניות כלכלית שמרנית שמתאימה למאה ה19.
ממליץ – תרשמו "נייר הלקמוס" ותראו הצעות קונקרטיות וריאליות ומדודות להתניע את הכלכלה הישראלית ולצמצם את הפערים.

סופ"ש נעים,
אופיר

אריק 26 באוגוסט 2011

בקרמן – מסכים בגדול שהבעיה העיקרית פה זה הריכוזיות ואסף לא נראה לי שלהגיד שאנחנו רוצים חזרה את ים המלח זה לא מהלך קיצוני כל כך. שתי הערות : 1. עניין הגז בים של תשובה שכולם וגם אתה נתקעים עליו מעצבן אותי במיוחד. הוא לקח סיכון גדול כשאף אחד אחר לא היה מעוניין לקדוח ופתאום שהוא מוצא משהו באים אליו בטענות. אז עשו את ששינסקי שעבר ובצדק עכשיו בואו נרד מזה. זה מאוד שונה ממפעלי ים המלח. 2. רני רהב הוא יחצ"ן מעולה. כן הוא איש מגעיל גם בעיניי אבל הוא קודם כל יחצ"ן מעולה איש מקצוע משובח ותיקח דוגמא מלקוחות כמו אייל גולן ולאו דווקא הטייקונים, אז בבקשה הזלזול שלך ושל כל המגיבים פה אינו במקומו. הכרתי את רני כשהיה בצבא ונקודת הפתיחה שלו לא הייתה גבוהה. הוא עשה הכל בשתי ידיו.

אריק 26 באוגוסט 2011

צ"ל אסף לא נראה לי שלהגיד שאנחנו רוצים חזרה את ים המלח זה מהלך קיצוני כל כך

אביאל 26 באוגוסט 2011

אריק – אף אחד לא מזלזל במה שרני רהב עושה, הבעיה היא בצורה שהוא פועל, הוא לרוב מדבר אל אנשים כאילו הם טיפשים שעושים להם טובות, אני חושב שהסרטון למעלה פשוט מוכיח את זה, מעל הכל יש צורה להתייחס לאנשים.

אריק 26 באוגוסט 2011

אני מסכים שהוא אדם מגעיל והסרטון דוחה. אני רק מתייחס לכל מי שמזלזלים ביכולתיו

תום 26 באוגוסט 2011

"כל בעלי החיים שווים, אך יש בעלי חיים שווים יותר".

ניב שטנדל 26 באוגוסט 2011

לייק עצבני ומוחה. ולייק ללקיקה.
כתבתי על זה בעצמי כאן, קריאה מודרכת בראיון המופתי הזה:
http://fridebate.wordpress.com/2011/08/26/%D7%94%D7%A8%D7%A0%D7%99-%D7%95%D7%94%D7%A8%D7%94%D7%91/

מזל שחזר לנו הכדורגל.

יבור 28 באוגוסט 2011

חוץ מהסכמה רבתית לגבי איש הרהב – מה הבעיה בלסגור פארק בערב לשם חתונה?
אם סוגרים את מראש כמו שצריך, אז האיש משלם על המקום, לא מונע כניסה של אחרים (כי זה אחרי שעות הפתיחה) ומחזיר אותו נקי ומצוחצח יום אחרי, מוכן להפעלה.
איפה נפגע הציבור?

Comments closed