אם – אז (לא שווים התיחסות נוספת)

הטקסט שמתחת לכוכבית, כמו גם 89 תגובות ב-44 הדיונים הראשונים, נכתבו אחרי ההפסד ליוון ולפני ההפסד לקרואטיה. כל מה שלמדנו מול יוון ראינו מול קרואטיה. השאלה המשנית שאחרי ארבעת הימים האלה היא מי יהיה המאמן הבא, וזה (בצדק) יהיה גוטמן ולא גרנט או ברקוביץ'. השאלה הראשית היא באיזה דרכים אפשר לדאוג לסילוקו של אבי לוזון מתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל והופכים את ההתאחדות לגוף שמקדים את זמנו במקום לכזה שמתקיים על הפוליטיקות של חלובה. האם זה בכלל אפשרי? נדמה לי שבחודשיים האחרונים בישראל למדנו שכן.

*

אפשר בקלות להיכנס בפרננדס על מאה ואחד דברים, אבל זאת כידוע חכמה שבדיעבד.  הענין הוא לא המערך עם החלוץ היחיד במשחק שחובה לנצח בו,  החילופים המוזרים, האמון העיוור ברפאלוב ושאר מרימי גבות. כל ספקולציה על איך היתה אותה נבחרת ישראל נראית עם מאמן אחר, תהיה, לפי מיטב חוקי הלוגיקה, נכונה תמיד. מה שנקרא טאוטולוגיה. כאשר אי אפשר לקיים את מצב ה"אם" (מאמן אחר באותו משחק), מצב ה"אז" נחשב תמיד נכון. לא חכמה.

למרות זאת, על "אם" אחד כן הייתי הולך, בהסתמך על תצפיות של כולנו במשך שנים ארוכות:  אם אלי גוטמן. ה"אז" הוא לא שהנבחרת היתה מנצתת, הוא גם לא מבטיח תיקו, הוא מבטיח שנבחרת ישראל, בוודאי במשחק השמיני שלה בקמפיין, היתה משחקת כמו קבוצת כדורגל. זה הכל.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

"דה באזר" גם בפייסבוק

קרטה כדרך להכשרת ספורטאים טובים יותר
גמר את החוס

104 Comments

ויינר 2 בספטמבר 2011

או אייל ברקוביץ',לפחות היה קצת מצחיק.

Tal 2 בספטמבר 2011

ושיחייבו אותו לקחת את אלון מזרחי כעוזר מאמן. כמו כותרת הפוסט- אם כבר אז כבר..

א,ק 2 בספטמבר 2011

אם מנתחים את הקפמיין כולו-אז הוא כישלון חרוץ,
אם מנתחים את המשחק הספציפי-אז הוא כישלון חרוץ.
בניון גרוע, רפאלוב איום ונורא, שכטר היה לבד לכן אני לא מאשים אותו. להעלות אותו בלי עוד חלוץ זה בזבוז של מחצית. לואיס לא ראה אותו בגרמניה לא מקבל כדור אחד עד שעלה עוד חלוץ לשחק. ואם כבר חילוף זאת חוצפה לא לתת לו וזהבי לנסות לשחק עם שני חלוצים עשר דקות. ולמה רפאלוב מוגן? אולי כי הוא של דודו דהאן שהוא הסוכן של לואיס? כי היום הוא היה זוועה.יוסי ברח מהכדור וכבר לא מסוגל כמעט לעבור שחקן. דווקא ההגנה הייתה בסדר אבל הקשרים נתנו לייונים לטייל כאילו שהם ספרד.
סאמאראס יותר מהיר עם כל הגודל שלו מכל הנבחרת. תעודת עניות לספורטאי ישראל….לא האמנתי שאני אי פעם אגיד זאת אבל יאללה אלי גוטמן

תומר חרוב 2 בספטמבר 2011

סמארס השחקן הכי טוב בעולם.

יעקב נקש 2 בספטמבר 2011

עם איציק כהן לא היינו מפסידים, הוא הרמי גרשון הבא

תומר חרוב 2 בספטמבר 2011

מסכים בכל מילה ואני די מחזיק מפרננדס. אבל אם ביבראס נאתכו הוא לא הבחירה הראשונה להרכב אז יש פה בעיה.

צור שפי 2 בספטמבר 2011

כל אחת משלוש הקבוצות שעלו לשלב הבתים בליגה האירופית הראו יותר כדורגל מאוסף הבלתי מחוברים ששוטטו היום בבלומפילד.

B. Goren 2 בספטמבר 2011

זה בדיוק מה שחשבתי היום במהלך המשחק. וכל אחת מהן גם יכולה לנצח את נבחרת יון בבלומפילד.

קסיוס קליי 2 בספטמבר 2011

ולכל אותם שהיו נגד ברקוביץ לנבחרת…

מבטיח לכם שאיתו יכול להיות שגם לא היו עולים אבל היינו נראים יותר טוב.
אין יותר גרוע מזה. אין זימונים גרועים מאלו.
אין חילופים גרועים מאלו. אין הרכבים מופרכים מאלו.

אלמוג כהן יכול לשחק בקביליו יפו. הוא אפילו לא קשר לליגת העל.

בניון גמור כבר 6 שנים.

חבל לי על כיאל, אבל כל פעם הוא דופק את הנבחרת.

שכטר מצוין היחיד שיכול לשים גול למה להוציא אותו???

עידן ורד חייב לראות הרכב או לפחות להיות גבוה בהיררכיה בסגל.

גמל (סתם גמל) 2 בספטמבר 2011

אלמוג כהן באמת לא קשר לליגת העל.
אולי בגלל זה הוא בבונדסליגה

קסיוס קליי 2 בספטמבר 2011

אם מתאים לנירנברג שחקן גמד קטן ללא כוח וללא מהירות, שלא מסוגל לבנות התקפה אחת שיהיה להם לבריאות.

אלימלך זורקין 7 בספטמבר 2011

מי שכותב שבניון גמור 6 שנים הוא מופרך בעצמו.

גמל (סתם גמל) 2 בספטמבר 2011

אבל אם באמת מחתימים את גוטמן אז שזה יהיה ל4 שנים ובלי קשקושים מיותרים של לוזון וכנופייתו.
כל מה שאני רוצה זה זמן ושקט, יעלו או לא יעלו זה כבר פחות מעניין אותי

קסיוס קליי 2 בספטמבר 2011

למה ל 4 שנים??
נבחרת לא בונים. בנבחרת מנצחים.

בסוג כזה של תחרות רואים מהר מאוד מי מתאים ומי לא.

אם גוטמן יתן כדורגל טוב ולא נעלה שיישאר.
אחרת אין טעם.
לא צריך להיות שקט צריכה לבוא תוצאה.
ואת התוצאה נשיג אם תהיה דרך נורמלית.

Tal 2 בספטמבר 2011

בד"כ אני האחרון שדורש לפטר מאמן- אני חושב שזה כמעט תמיד הצעד הפופליסטי ומוטעה- רק מאמן עם זמן ואמון יוכל לפתח צורת משחק ונבחרת בצלמו.

אבל היום אני בעד להעיף את פרננדז לכל הרוחות. לא יכול להיות שנבחרת ישראל, במשחק בית, לא תצליח לחבר שני פסים. איך יכול להיות שכל כדור הועף למעלה בתקווה שיקה משהו מעניין. וגם אם הטקטיקה היא 'העף והתפלל', אז למה לפתוח רק עם חלוץ אחד? 4 קשרים יוכלו באותה המידה לא-לפתח-התקפות כמו חמישה, ולפחות יהיה עוד חלוץ בחוד, ולו רק למראית העין.

אני לא מבין מי החליט שליאור רפאלוב הוא הקפטן שאחרי בניון והשחקן המרכזי בהרכב- הוא היה גרוע במכבי חיפה (חוץ מעונה אחת די טובה, במונחים ישראליים כמובן) וגם בבלגיה בנתיים הוא הספיק לתת משחק אחד טוב ולחטוף השעיה. היום הוא היה מזעזע, וחיסל ביעילות כל שבריר הזדמנות לנבחרת.

נדרש מאמן שייקח את חבורת האינדבדואליים האלו וילמד אותם לשחק ביחד. להניע כדור, לשלוט בכדור, למסור מסירות קצרות ומדוייקות, לחפות בהגנה וגם לדבר אחד עם השני. היום יוון הוכיחה שבלי דריבלים מיותרים (חוץ מבגול הנפלא) ומסירות עין עקומה, אפשר לשחק כדורגל נכון.

וסמארס שחקן פנטסטי ואנדרייטד. הוא היה רמה אחת מעל המשחק.

Yair 2 בספטמבר 2011

עם ברקוביץ׳ יהיה יותר מצחיק? השתגעתם? מה יותר מצחיק מלתת את הכדור כל התקפה לטל בן חיים שיגביה לרחבה… חבל שלא נתנו לו לקחת גם את הקרנות והכדורים החופשיים

דב 2 בספטמבר 2011

נכון כי הבעיה היא המאמן..

תתעוררו כבר אנשים, ישראל פשוט לא נבחרת מספיק טובה בלי קשר למי משחק בה או מי מאמן אותה, תפסיקו כבר לזרות חול בעיניים ולהפיל כל פעם הכל על המאמן התורן, אז מה, עכשיו גוטמן הוא המושיע שלכם?
שיהיה גוטמן, הרי אחרי שגם הוא יכשל ויוחלף במשיח השקר הבא תאמרו שגוטמן מאמן מיושן ושהזהרתם מראש שצריך מאמן מחו"ל/מכוכב אחר/סופרמן/מהליגה למקומות עבודה.

הרי זה בדיוק מה שעשיתם קודם עם שרף גרנט וקשטן, קודם הפכתם אותם למשיחים ואחרי שנכשלו כצפוי צעקתם שהם לא מתאימים.

ויינר 2 בספטמבר 2011

אי אפשר להחליף את המדינה ואת השחקנים שמשחקים בה. להחליף את המאמן זה הכי קל..

דרושים שחקנים ללא ניסיון 24 באוקטובר 2011

מסכימה במיליון אחוז! הכל תלוי במאמן הקבוצה! משחק של אותה קבוצה תלוי מבן אדם אשר מאמן את המשחק ומלמד את השחקנים!

ארז (דא יונג) 2 בספטמבר 2011

מסכים לגמרי.
צריך להחליף את פרננדז, אבל לא כי הוא נכשל. הוא לא נכשל, הוא הוציא מהנבחרת הזו את מה שהיא שווה. אבל הביאו אותו במטרה להוציא קצת יותר ובזה הוא לא הצליח.

מדהים היה לראות איך אחרי 20 שנה של כשלונות עדיין יש כלי תקשורת שמגמדים את יוון ומציגים נצחון ישראלי כמשהו שהגיוני ומתבקש שיקרה.

טל 12 2 בספטמבר 2011

לגמרי,אצל גוטמן אחרי חודש הקבוצה יודעת להניע כדור.
יוון עשו את מה שהם צריכים לעשות – לשמור על העמדות ולצאת קדימה שאפשר ואנחנו פשוט לא קבוצה.

עידן. 2 בספטמבר 2011

הכל נכון- המערך של חלוץ אחד היה אידיוטי וגם ההרכב לא משהו (גם אני לא מבין איך נאתכו לא בהרכב), ועדיין אני לא מבין מה קורה פה.

גם אם זה לא אמיתי לגמרי משהו קרה בכדורגל הישראלי, שחקנים יוצאים לחו"ל לליגות טובות ולקבוצות טובות ושאתה רואה אותם הם נראים כמו סמרטוטים.

אלמוג כהן אמור להיות שחקן הרכב בבונדסליג, אז איך זה שמה שאתה רואה זה שחקן בלי פיזיות בלי טכניקה ובלי יכולת מינימלית מלבד כושר גופני טוב (יותר מהכל הוא מזכיר לי את הבחור שמשחק איתך כדורגל בשכונה ורץ הרבה).

איך כיאל הוא כוכב בסקוטלנד ושאתה רואה אותה אתה רואה שחקן שלא מסוגל לתת פס לרגל (שלא לדבר על יכולת קבלת החלטות).

בניון עבר לארסנל הגדולה, אז איך זה שכבר 3 שנים הוא לא נתן משחק טוב ובכלל נראה כמו סוס מת שלא יכול לעבוד קונוס.

וזה ממשיך עם כולם- שכטר, זהבי, חמד- כולם שחקנים בליגות הטובות בעולם ונראים כמו כלום. הייתי אומר שמליקסון חסר אבל לאור האמור ולפי כמות ההערצה אליו בפולין, כנראה שהוא היה מתגלה כשחקן לליגה למקומות עבודה.

Asaf the Kop 2 בספטמבר 2011

אני לא חושב שצריך לפטר את המאמן, צריך לפטר את הנבחרת.

פשוט לפרק אותה, לפזר את השחקנים חזרה למועדוניהם, לשלוח לפיפ"א/אופ"א מברק תודה בנוסח "אנו לא טובים בספורט הזה והחלטנו להתפרק. תודה על הסבלנות" ולהעביר את התקציב מהכדורגל לענפי ספורט שיש לנו פוטנציאל למשהו.

הקומיש 2 בספטמבר 2011

חובה לפטר את הצרפתי והיום. להתחיל לבנות כבר לטוניר הבא ממחר.בניון על תקן גיגס עולה מהספסל והמפתחות אצל ביברס

ריקי רומא 2 בספטמבר 2011

זה בכלל לא משנה מי המאמן- ולכן אני בחיים לא רוצה לראות את ראובן עטר על הקווים – לא מסוגל לדמיין אותו סובל ככה

התהייה העיקרית שלי היא איך נאתכו לא באנקר בהרכב
מלבד זה שהוא שולט טוב בכדור יודע להרים(מצרך נדיר בין השחקנים שלנו)
הוא מנהיג מרגישים את הנוכחות שלו ואת ההשפעה שלו על השחקנים והמשחק עצמו
אני אישית הייתי שם גם את ורד בהרכב אבל נאתכו זה באנקר

גוטמן מתאים לנבחרת
מאמן בכיין לאוהדים בכיינים

תומר חרוב 3 בספטמבר 2011

אני פונה מעל במה זו לעורך האתר, נא לצנזר כל תגובה שמרמזת על כך שרובן יאמן במקום שהוא לא מכבי נתניה:)

איתן בקרמן 3 בספטמבר 2011

תומר, נראה לך שסתם הצעתי את גוטמן ולא את רובן? :) הוא נשאר אצלנו למאה שנה. מה שכן, אפשר לנסות את גם וגם, הוא מסוגל לעבוד בשתי המסגרות יחד.

דב 2 בספטמבר 2011

לפני ששרף הגיע לנבחרת אמרתם שהוא המאמן עם הכי הרבה קבלות והוא יעלה אותנו למונדיאל, אחרי שהוא נכשל אמרתם שהוא לא יודע לשחק על תוצאה וצריך מאמן שיודע לסגור משחקים כשצריך אז אמרתם גרנט יעלה אותנו, אחרי שהוא נכשל אמרתם הוא בונקריסט מדי וצריך להעז נגד הגדולות כדי לעלות אז ביקשתם את קשטן שבדיוק עשה קמפיין נחמד באירופה עם הפועל ואמרת שהוא השילוב של גרנט ושרף, גם מאמין במשחק התקפי וגם יודע לשחק טקטי כשצריך, אחרי שגם הוא נכשל אמרתם חייבים מאמן זר כי המאמנים הישראלים כולם חרא אז קיבלם את פרננדס, עכשיו אחרי שגם הוא נכשל אתם רוצים את גוטמן כי לפחות הוא ישחק כדורגל יפה,
אחריו תרצו את ברקוביץ כי איתו לפחות יש צחוקים.

קסיוס קליי 2 בספטמבר 2011

לדב,
אתה טועה ומטעה.

קשטן הביא המון קבלות ולכן קיבל בצדק את הנבחרת.
מה שהוא עשה ממנה זה קרקס.

הרוב רצו מאמן זר אבל לא זכור לי שרצו ליצן חצר.
עדיין לא קיבלנו את מה שרצינו.

אם מאמן זר אז משהו בכיוון הידניק או רייקארד או קומאן.
מישהו שגם אם ניכשל לפחות נדע שיש דרך.

ממש לא מעניין אותי כדורגל יפה כל עוד יש תוצאות.
אבל אם אין תוצאה אני רוצה לראות שהייתה דרך ויש משהו בכיוון, כך שגם אם מישהו לא יצליח לפחות נישאר בכיוון והבא אחריו אולי יעשה זאת.

איתן בקרמן 3 בספטמבר 2011

דב, אי אפשר להבטיח שגוטמן ישחק כדורגל יפה, תלוי איזה מהגוטמנים הוא יהיה, אבל אין ספק שתראה קבוצה מסודרת, מאורגנת, מתודרכת, שיודעת בדיוק מה היא רוצה על המגרש.

קסיוס קליי 2 בספטמבר 2011

אם הרכב של :

נאתכו- ורד- רפאלוב- כיאל

ברדה- שכטר

לא יוכל לספק את הסחורה, אז באמת אין לנו מה למכור.

אבל הבעיה שכל מאמן מגיע עם האג'נדה הקיצונית שלו ואף פעם לא מרכיב את המובן מאליו.

נתן 3 בספטמבר 2011

רפאלוב היה חושך. כיאל חייב לעוף מההרכב. הוא צריך מקלחת קרה. לצערי הייתי במשחק ואף אחד לא מתייחס לעובדה שכיאל עשה פעמיים את אותה הטעות, הסיבוב והכדרור במקום צפוף מול שניים או שלושה שחקנים במרכז המגרש. בפעם הראשונה זה נגמר באיבוד כדור, בפעם השניה באיבוד כדור שהוביל לשער. לאחר השער, לקראת הסיום כשעבר לשחק מקדימה יותר עשה זאת שוב, ואיבד כדור בהתקפה. רפאלוב, שיהיה בריא, מחזיק את הכדור תמיד שניה אחת מיותרת, תמיד מאחר במסירה לחלוץ שפותח בריצה או למגן שבא מאחור. כשהוא כבר מגיע למצב, הוא עסוק בלכוון (להפציץ) את הפינה הרחוקה ומעיף את הכדור לשמיים. ורמוט עדיף עליו, ואני אוהד חיפה. צריך שינוי מוחלט בנבחרת, הסתמכות על שלושה חלוצים אמיתיים, ויש מספיק חלוצים, שלושה קשרי אמצע טכניים וחזקים (לצערי בינתיים, כיאל אחד מהם) ובלמים שיודעים להניע כדור קדימה.במילים אחרות, ברצלונה.

ג'ון מקינטייר 2 בספטמבר 2011

על המשחק הזה נאמר, מי שתופס תחת בערב שבת, נראה חרא בשבת.

מאשקה 2 בספטמבר 2011

אהבתי !!!

שלו 2 בספטמבר 2011

זה הפרננדז העיף את ברזיל בגביע העולמי.
לא נשכח ולא נסלח.
חוץ מזה הכל שטויות.
אף מאמן לא הוכיח עד היום שהוא יכול לעבור מוקדמות אירופיות.
אין ניסים.
כמו שכתבו לפני, נבחרת ישראל פשוט גרועה.
גם אנגליה דרך אגב.

ירון 5 בספטמבר 2011

ואני חשבתי שזה היה זיקו שהעיף את ברזיל.

דב 2 בספטמבר 2011

אני בכלל בעד שישברו את הבנק ויביאו את מורינו לאמן את הנבחרת,
אחרי שגם הוא יכשל כצפוי ( הרי אי אפשר ללמד קונוסים לשחק כדורגל)
אולי סוף סוף יפול האסימון גם אצל אלה שפשוט מסרבים להבין.

אסף 2 בספטמבר 2011

ברקו לנבחרת ומהר

המבקר 9 בספטמבר 2011

וואלה לא ראיתי תמשחק לא קראתי תקציר אבל רק מהתגובות אפשר להגיד שזכיתי לא ליראות.
ברקו צריך לאמן תניבחרת כי רק אחד כזה בלי ניסיון ובלי שום חוש של רצינות או כבוד לכדורגל יכול להתאים את עצמו לחבורה כזאת של שחקנים שגם להם אין שום דבר למקצוענות וכבוד למשחק
אוליי להוציא את נתכו שהוא ניראה לי כבר בתור ילד רציני כזה.
בניון כבר עשה את שלו ושאפו על הזמן ותודה.
הלאה זהבי ורמוט כאלה בחורים צריכים להוביל. את רפאלוב שחררו פרימדונה לא יותר.
וכיאל נו??? גם שחקנים עם קצת אינטילגנציה רצויי.

AVG. Joe 2 בספטמבר 2011

מאמן נבחרת לא בונה קבוצה. עיקר תפקידו, בנבחרות נחותות כמו ישראל הוא להחליט על הטקטיקה בה עליו לשחק בהתאמה ליריבות ואז לזהות את השחקנים המתאימים לכך: מבחינת סך היכולות שלהם, ההתאמה לתפקידם הטקטי וכמובן כושרם הנוכחי. לכן יש לבחור מאמן נבחרות מקצוען (הידינק, מילטונוביץ) או מאמן ישראלי (גוטמן, גיא לוזון – כן גם הוא) ולקוות שיהיה טוב.

דרור רייכר 2 בספטמבר 2011

כל ההתעסקות בפרננדס מסיטה את האש מהאשמים האמיתיים: השחקנים.

מצד אחד ראינו בבלומפילד נבחרת שבאה לשחק על תיקו ומבינה בדיוק איך מגיעים ליד הזה. הנעת כדור שקטה, בזבוזי זמן איפה שאפשר, תסכול היריבה וכו'. בסוף הם אפילו עקצו, אבל תאמינו לי שגם 0:0 הם קונים.

בצד השני ראינו נבחרת לא פחות כשרונית, עם לא מעט שחקנים במומנטום מצויין, אבל עם מנטאליות של קבוצת חברים בגול-טיים. נבחרת שלא מבינה שהמטרה שלה היא לנצח 0:1, זה הכל, ולא לתת הצגה לאוהדים.

לא יכול להיות שאחרי רבע שעה טל בן חיים הופך לפליימייקר ויוצא להציל את המולדת. לא יכול להיות שיורדים למחצית ב-0:0 עם תחושה של פיגור. לא יכול להיות שכל הקשרים המרכזיים סופגים צהוב מוקדם, בטח ובטח כששניים מהם יודעים שזה ימנע מהם לשחק בקרואטיה. ככה לא מתנהגים שחקנים מקצועיים, ועוד אלה שהם המובחרים במדינה.

זאת הבעיה העיקרית שלנו. אנחנו פשוט לא יודעים איך לשחק על תוצאה. אצלנו זה תמיד הכל או כלום, על החיים ועל המוות, וככה לא עולים לטורניר גדול.

אותו דבר לגבי פרננדז. אם נמשיך למדוד כל מאמן לפי העפלה או אי העפלה – הכל או כלום – אז הוא נכשל כאן כמו כל המאמנים שלפניו. אם נסתכל על הדרך שלו ועל ההתקדמות של הנבחרת – אני לא בטוח שצריך לזרוק אותו כל כך מהר.

איתן בקרמן 3 בספטמבר 2011

דרור, התגובה מעניינת, יכולנו גם להרחיב אותה לפוסט (..), אבל תרשה לי לא להסכים בעניין הדרך וההתקדמות. זה מה שקיבלנו מנבחרת של מדינה שיש בה בכל זאת כמה שחקנים סבירים, במשחק השמיני בקמפיין, בבית? לא רמה.

דרור רייכר 3 בספטמבר 2011

בקרמן – מסכים איתך לגמרי שמה שהיה אתמול זה בזיון שמתחיל אמנם בשחקנים אבל לא פוסח על אף אחד כולל פרננדז. אבל אני אף פעם לא ממליץ לשפוט לפי משחק בודד, קריטי ככל שיהיה.

אם נשאיר לרגע את התסכול בצד, נראה שבקמפיין הזה – בניגוד לקודם – ניצחנו בבית את כל הנבחרות שמדורגות מתחתינו והוצאנו בחוץ את התוצאות ההולמות את רמתנו (0:0 בגיאורגיה, בבחינה אובייקטיבית, זו תוצאה לגיטימית). את כל זה עשינו בזמן ששחקנים כמו זהבי, רמי גרשון, אלמוג כהן, נאתכו, דמארי וחמד מקבלים זימוני בכורה, ושחקנים שכבר זומנו כמו שכטר, כיאל ורפאלוב הופכים לשחקני מפתח.

פרננדז עשה כאן תהליך של החלפת דור היצחקים והברוכיאנים (שחקנים מוכשרים אבל חסרי אופי לחלוטין) בדור שעד יום שישי בצהריים כולם היו בטוחים שהוא דור הזהב שלנו. הוא לקח נבחרת צעירה, עם ממוצע גילאים באיזור 25, שנמצאת על התפר בין דרגים 3-4 – ויסיים איתה במקום ה-3. השחקנים, כך נראה, אוהבים אותו וחדר ההלבשה שלו מגובש. ויודע מה? בוא נחכה, אולי הם גם יפתיעו בקרואטיה.

הנקודה שלי היא שלא תמיד צריך להרוס הכל כשלא הולך. ע"ע איוניר במכבי. כמה שחקנים ששיחקו אתמול היו במעמדים כאלה בעבר? בניון, אוואט, בן חיים ואולי כיאל. עם כל הכבוד לצ'מפיונס, כאן יש לך מדינה שלמה על הגב.

נכון לעכשיו אני חושב שצריך לשים את המשחק מול יוון בצד ולראות מה קורה בקרואטיה. אם שוב נראה נבחרת שההגדרה הלשונית "נבחרת" גדולה עליה, אז שיביאו את גוטמן. אם נראה נבחרת שרוצה ונלחמת אבל פשוט לא מסוגלת, אז שיביאו את גוטמן. אבל אם נראה נבחרת שרוצה ונלחמת ואפילו מפסידה, אבל נבחרת שעם שינוי כזה או אחר – עם דגש על התבגרות – סוגלת לתת פייט ראוי לקרואטיה, במקרה הזה אולי צריך לחשוב פעם נוספת.

דרור רייכר 3 בספטמבר 2011

חידוד קטן לסוף התגובה: אם בקרואטיה נראה שהמחדל מול יוון היה חד-פעמי ונבע מהתרגשות, חוסר בגרות, יום שחור או כל דבר אחר – אז לא בטוח שצריך להיפרד מפרננדז כל כך מהר.

והערה קטנה על גוטמן, והיא תתרחב לפוסט לכשהנושא יהיה רלוונטי ויהיה לי קצת יותר זמן חופשי – כשהקבוצה שלו מנצחת, שהדברים מסתדרים, אז הוא מאמן נפלא. אבל אנשים שוכחים שהוא לא ממש יודע להתמודד עם רגעי משבר.

בוא נודה על האמת: בעונה שעברה הפועל הפסידה את האליפות יותר משחיפה לקחה אותה. כשהתחילו כל דיבורי העזיבות של זהבי ואניימה הוא לא ידע לתת שקט למערכת. בשנים בין הפועל חיפה להפועל ת"א, יותר מעשור על פי החישוב שלי, הוא לא הצליח באמת באף קבוצה. בקיצור – הוא לא מנהל משברים כל כך טוב.

יאמר לזכותו – כשהקבוצה שלו מתחברת אז זאת ההצגה הכי טובה בעיר. אין ספק. אבל הסיכוי שזה יקרה עם שחקנים שנפגשים פעם בחודש לא כזה גדול. וכשזה קורה עם שחקנים ישראלים, שכל דקה בחו"ל מנפחת להם את האגו עוד יותר, הסיכוי די אפסי.

תומר חרוב 4 בספטמבר 2011

בוא נודה על האמת, המשבר שהיה בהפועל והפסיד את האליפות לא היה משבר מקצועי אלא משבר ניהולי. התיפקוד של גוטמן היה בסדר גמור תחת התנאים (הבנאדם גם התאושש תוך כדי מהתקף לב) ולראיה הזכיה של הפועל בגביע. הפועל הגיע לגמר כקבוצה מסוכסכת ניהולית, שמרבית שחקניה כבר חתומים או מנהלים מו"מ עם קבוצות באירופה, עם מוראל ברצפה בגלל אבדן האליפות והפועל זכתה בגביע בדיוק כמו שיוון באה וניצחה פה בבלומפילד, היא שיחקה על תוצאה וידעה לשמור על התוצאה שהיא השיגה.
העובדות הן שאלי גוטמן הביא תוצאות בכל מקום שבו נתנו לו לעבוד.

AVG. Joe 2 בספטמבר 2011

כעת נדון ברצינות במה באמת עושים.
דבר ראשון, מכירים במציאות (ולא זו הנשקפת מעיתונות הספורט המהללת כל בישול של רפאלוב או גליץ' של גרשון…) שכיום הרמה הכללית של ישראל בכדורגל (כענף ספורט כולל – החל מגיל הילדים-נערים-נוער-בוגרים) אינה מתאימה להיות בין 16 הנבחרות הטובות באירופה ובוודאי שלא ב 12 המקומות לגביע העולמי.
דבר שני, בעזרת מומחים בינלאומיים-(מומלץ גרמנים והולנדים) יוצרים ומבצעים תוכנית בנייה של נבחרות לאומיות בכל טווח הגילאים. כאשר ההתאחדות מסייעת בארגון מבנה הליגות הצעירות באופן שיססיע בהטמעת התכנים והתוכניות.
המטרות הם שהנבחרות הצעירות יצליחו להעפיל לטורנירים הגדולים של אופ"א כמו U17 U19. כך, אפשר יהיה לייצר מאגר שחקנים איכותי שיוכל אולי להוביל את בספורט הזה להישגים.

פולדש 2 בספטמבר 2011

בהמשך לתגובה המועילה (באמת) הזו:

1. להחתים מאמן הולנדי/ספרדי, עם עוזרי מאמן, מאמן כושר, מאמן שוערים וסקאוט ממדינת המוצא שלו. דרישה בסיסית: כל הצוות חייב לדעת אנגלית ברמה גבוהה.

2. לדרוש שירכיבו תוך חצי שנה רשימה של חמישים שחקנים בגילאים שונים (מצעירים בני 17 עד גילו של בניון, נניח) בעלי פוטנציאל הגעה לנבחרת ישראל. מעבר לכך, אף שחקן לא יזומן במשך 2/4 שנים. לא אם הוא ליגיונר מקבוצה עלומת-שם, לא אם הוא מככב במכבי חיפה וגם לא אם הוא תותח במכבי נתניה.

3. לדרוש מכל הרשימה ללמוד אנגלית – שיגיעו לאותה הרמה של צוות האימון – ולבחון אותם.

4. לתת למאמן הנבחרת הבוגרת להיות אחראי על כל נבחרות הגילאים השונות, ולדרוש שבכולן תונהג אותה שיטת משחק, אותם אלמנטים טקטיים ואימוני כושר בסדרי גדול דומים.

המשך יבוא…

דב 2 בספטמבר 2011

מחכים בקוצר רוח.

ריקי רומא 2 בספטמבר 2011

יש לי הצעה יותר פשוטה:
שיהיה חוק בתקנון ההתאחדות שקובע: שמאמן ילדים ונוער חייב להרוויח יותר ממאמן הבוגרים בקבוצה שלו ולקבוע מינימום השתכרות פוטנציאלי למאמנים
רבאק יש מאמני ילדים שלא רואים רבע משכר המינימום
ככה הלחץ יופעל על להשקיע במאמנים עוד מגיל צעיר ואלי אף לשקול לייבא מקצוענים מחו"ל שיעבדו עם הצעירים על היסודות

פולדש 2 בספטמבר 2011

5. כל קבוצה תחוייב בחוק להקצות אחוז מסויים מתקציבה לקבוצות הילדים והנוער, באופן שיפחית את ההשקעה הדרושה מהורים וייצור מחוייבות כלפי מחלקות הנוער. הצעה לבונוס למשקיעים: כל שחקן שישלים עשר הופעות בנבחרת ישראל יקנה למועדון בו שיחק בגיל הנוער בונוס (צריך לחשוב על גובהו). בגלל שהמאמנים לא יהיו ישראלים, פוטנציאל השחיתות יורד (למרות שמקרה פרננדז ומכבי פ"ת מהווה מכשול מסויים לטענה הזו, אני חייב להודות…).

6. מחירי הכרטיסים למשחקי הנבחרת ייקבעו ע"י ועדה בלתי-תלויה, עפ"י רמת היריבה (כלומר, בכפוף לדרג אליו היא משתייכת), ויהיו זולים באופן משמעותי. אירוח באצטדיון רמת גן ייאסר.

7. יו"ר ההתאחדות לכדורגל יהיה אדם מן החוץ, ללא קשר והזדהות עם קבוצה מסויימת. זה גם יקטין את הסיכוי לנפוטיזם שאנחנו רואים בעשור האחרון.

8. שכחתי לציין קודם לכן, אבל הצוות המקצועי יוחתם על חוזה ל-10 שנים, עם אפשרות יציאה אחרי 6 שנים.

9. כדורגלן שלא שיחק בצורה סדירה בחודש שקדם למשחק, לא ייכלל בסגל. נקודה. עדיף להפסיד תצוגת-על אחת של שחקן (לא שזה אי-פעם קרה) שלא שיחק מזה זמן, מאשר להיתקע עם שחקנים לא-כשירים בכל שאר המשחקים.

10. הגוף האחראי על נבחרות ישראל השונות, מקצועית ניהולית וביורוקרטית, יופרד מהגוף שאחראי על הקבוצות השונות. שיהיו ארבע מנהלות ליגה והתאחדות אחת, שתי התאחדויות – זה לא עקרוני, אבל זה יגרום לכך שההתאחדות תפסיק לנסות להיות עסק כלכלי.

גודיונסן 5 בספטמבר 2011

אנגלית ברמה גבוהה – כדי שתהיה תואמת לרמת האנגלית של השחקנים הישראלים, כן?

דב 2 בספטמבר 2011

כל אחד פה בא עם מיליון הצעות להרכבים מאמנים ושיטות אימון או משחק,
אפשר גם להחליף את השופט ומזג האוויר, השחקנים עדיין ישארו קקה.

איתן בקרמן 3 בספטמבר 2011

דב, נדמה לי שאתה טועה. כמעט מכל אחד מהשחקנים ששיחקו אתמול ראינו אינספור פעמים רמה אישית הרבה יותר גבוהה.

אריק 2 בספטמבר 2011

קיבלתי כרטיס למשחק אחרי התלבטות הלכתי. ואני שמח שהלכתי כי זה היה שיעור מאלף. רפאלוב רץ אולי שלושה ק״מ כל המשחק יוסי עלוב, היוונים נראו כמו ספורטאים מקצוענים לא יותר אבל גם לא פחות. הנבחרת נראתה כמו קבוצת חובבים ולא בגלל המאמן 

מנחם לס 2 בספטמבר 2011

ומה עם שיבק? לפטר גם אותו?

תום 2 בספטמבר 2011

המצב של הכדורסל גרוע בהרבה. ששבסקי לא היה מצליח להביא את אוסף השחקנים הזה לשמינית גמר.

פולדש 2 בספטמבר 2011

צריך להיות הגונים ולומר שהעובדה שהסיכוי להגיע לשמינית הגמר לא היה קיים קשורה יותר לקבוצות היריבות מאשר לישראל.

קסיוס קליי 2 בספטמבר 2011

לא צריך יותר מדי שינויים.
כל אלה שחושבים שצריך להקנות סגנון משחק מגיל 4 עד גיל 30 זה ממש לא הגיוני.

גם הולנד שיחקה לפי איאקס ולאחר מכן שינתה לפי איינדהובן ועכשיו היא משחקת את הכדורגל שהכי מתאים לה נכון להיום.

אין כזה דבר.

ספרד משחקת כמו שברצלונה כרגע ואין לה שיטת ספרד- פשוט 80 אחוז מההרכב הוא בארסה אז למה לא לשחק ככה.

ישראל צריכה לשחק כל פעם עם הכלים הכי נכונים עבורה.
אי אפשר להמציא את הגלגל כל הזמן.
בוחרים את 2 החלוצים הכי טובים ושמים בהרכב.
בוחרים את 2 הקשרים האחוריים מרכזיים ושמים בהרכב.
בוחרים 2 קשרים תוקפים הכי טובים בהרכב.

מנסים להקנות להם משמעת הגנתית ועבודה בתור צוות.
וזהו.

מה שיוצא זה מה שיש.

אבל פה כל מאמן מנסה להמציא את הגלגל.
אם נאתכו הוא הקשור האחורי הכי טוב שיש אותו צריך לשים.
אם בניון לא פוגע 6 שנים ונתן רק משחק אחד טוב בכל הקריירה שלו בישראל אז שיעלה מהספסל.

ואם אפשר שנבחרת ישראל לא תהיה מנפיקת אישורי נבחרת למכבי פ"ת מה טוב..
אבל זה באמת שלא חייב…

תiמר 2 בספטמבר 2011

האינטואציה שלי אומרת שגוטמן של הנבחרת יהיה גוטמן הישן (לא כלכך)
שפתח במערך 5-5 מול סנט-אטיין בארץ. הלחץ יהיה גדול עליו והוא ישחק בשביל לא להפסיד ולא בשביל לנצח.
לגבי פרננדז, אני באמת לא מבין את אלה שלא חושבים שהוא הבעיה- למערך עם חלוץ אחד יש השפעה קריטית לרעה- הוא העלים את שכטר כשהוא שם אותו לבד. פשוט העלים את השחקן הכי טוב של הנבחרת.
ומעבר לזה ואולי יותר חשוב, לי דיי ברור שהוא לא יציב נפשית

ניינר 2 בספטמבר 2011

לפני הכל צריך להעיף את לוזון

איתן בקרמן 3 בספטמבר 2011

לייק. כשהשחקנים חוזרים לארץ הם מיד מתחברים לאווירת האיתלולא של לוזון האיאטולה. לא שזה קשה להם, הם גדלו כאן, אבל כל האווירה היא של קומבינה.

זה כמובן מעבר לשלל החרטוטים והקומבינות שלו.

יואב 3 בספטמבר 2011

לא יודע מה זה להיראות כמו קבוצה(בנבחרת).כדורגל הנבחרות הוא נחות ביחס לקבוצות(מסיבות מובנות של זמן וסדר עדיפות)כך שאני לא רואה שום יתרון של גוטמן על קודמיו(מעוטרים ממנו).
אולי הוא צריך להיבחר כי הוא הבא בתור בהירככיה ובמעמד וראוי לצאנס.לא בגלל ציפיה להמצאת הגלגל.נבחרות של מאות מיליונים(אנגליה, ארגנטינה)לא נראות כמו קבוצות כך שאין לי אשליות בקשר לגוטמן.הוא פשוט הבא בתור. לא יותר.

טל 12 3 בספטמבר 2011

יש ל כמה אם-אז

לדעתי,צריך היה לשחק בכלל עם שני חלוצים (לפחות) אפילו שלושה.אבל אם…

אם משחקים בשיטה אחרת עדיין צריך לעשות כמה דברים כדי לנצח קבוצה שבאה לסגור,לדעתי.

אם אתה רוצה להחזיק בכדור ואתה עולה עם חמישה שחקנים בקישר(4-5-1) אז מספיק קשר הגנתי אחד וארבעה שחקנים טכניים באמת, ואז צריך לוותר על אלמוג כהן או על כיאל(עדיף על אלמוג לדעתי) ובמקום לעלות שחקן טכני.(נגיד בוזגלו)

אפשרות נוספת, לשחק עם קשר אחד שהוא 50/50 ועוד שלושה טכניים ובלם שלישי (5-4-1) ובמקרה כזה, הדבר מאפשר למגנים לעלות להתקפה.(לעלות עם טואטחה למשל)

ולבסוף,כאשר משחקים מול קבוצה שבאה לסגור חייבים משחק אגפים טוב כי במרכז צפוף.אם המגנים לא עולים כמעט אז לפחות לשחק עם שחקני התקפה שיודעים ויכולים לשחק בכנף(בכל צד).

נניח משחקים 4-5-1 בדומה לפרננדס,אבל עם דגש על אגפים והתקפה חזקה,אז למשל, אפשר לבקש משכטר וחמד לשחק בכנפיים ולרדת להגן שהיריב תוקף,(כסוג של קשר/קיצוני)לזמן את קולאוטי(שנמצא בתקופה טובה) שישחק חלוץ מרכזי,כאשר שלושת הקשרים במרכז הם נניח כיאל,רפאלוב וזהבי אבל יכול להיות כמובן הרכב אחר.הנקודה היא שחייבים לתת לקבוצה אפשרות טובה לנצח.

תiמר 3 בספטמבר 2011

טוב, אז עכשיו ראיתי שידור חוזר של המשחק וקלטתי שפרננדז החולה נפש שלח שחקנים להתחמם גם אחרי שעשה 3 חילופים..
אני יודע שבעולם הכדורגל עסקינן ועדיין הטימטום שלו בולט ביחס לשאר

ס-0-ם 3 בספטמבר 2011

אתה צוחק, נכון? (לא ראיתי את המשחק).

תומר חרוב 3 בספטמבר 2011

אתה ראית שידור חוזר של המשחק הזה ופרננדז הוא חולה נפש?

אפריים 3 בספטמבר 2011

לא מדוייק.
גם אני ראיתי משהו כזה בשידור אבל אז קלטתי שהמתחממים לובשים מכנס לבן, כלומר, יוונים שהתחממו ליד הספסל שלנו.

ומה שתומר חרוב אמר.

פראליה 3 בספטמבר 2011

בקרמן, ממש לא מסכים.

מחזור חיים של קבוצת כדורגל שונה לגמרי ממחזור חיים של נבחרת.
אתה לא יכול לצפות מנבחרת שתשחק כמו קבוצה (אלא אם כן מדובר בטורניר) כי בדר"כ כל משחק הוא בהרכב שונה שנבחר מתוך קאדר שונה, המשחקים נערכים בהפרשי זמן של חדשים בין אחד לשני ובכל משחק יש לך מטרה שונה לגמרי בגלל הבדלי הרמות בין הנבחרות.

הייתי רוצה להאמין שגוטמן יכול לעשות משהו שלא ניסו לפניו אבל אני מתקשה לראות הבדלים בין קדנציה עתידית שלו (מבחינת הדרך, אין לי מושג כרגע מבחינת התוצאות) לקדנציות של גרנט וקשטן.

איתן בקרמן 3 בספטמבר 2011

פראליה, אם באים עם שיטת משחק בסיסית לכל הקמפיין, ועם תכנון מסודר לכל משחק, אתה תראה משחק קבוצתי. גם אצל קשטן, ובוודאי בקדנציה השניה של גרנט, ראית את זה. היו פדיחות, שניהם שיחקו פחדני, אבל ראית על המגרש קבוצה שיודעת מה היא רוצה, אם הצליחה ואם לא, ולא את הכאוס המגוחך של אתמול.

פראליה 3 בספטמבר 2011

אין לי מושג כמה אני אני לא מסכים איתך, אתה מדבר על שיטת משחק בסיסית בקמפיין שאורך מעל שנה וטוען שלגרנט וקשטן היתה אותה?

זה מה שאני מבין מדבריך. אם לא, אנא תקן אותי ואם כן אתה כ"כ טועה.

מה זה פאדיחות? אין תרופה נגד פאדיחות. בטח שידעת מה "הקבוצה" שלהם רוצה, היא רצתה תיקו (גרנט) במשחק היחיד שבו היתה צריכה ניצחון (אבל מה לעשות, היא היתה מתורגלת לתיקו, כולל מול מלטה), היא רצה תיקו (קשטן) גם במשחק בית מול אנגליה והמאמן שלה חגג את זה כאילו לקח חצי-גמר גביע-עולם.

במה זה בדיוק עוזר? תן להם לשחק על פעם נגד יריבה אחרת כשבכל פעם היא צריכה תוצאה אחרת, תן להם לבנות הרכב על-סמך מי שבאמת יודע לשחק כדורגל ועל-סמך מי שבכושר הכי טוב ולא סתם על-סמך מי-חבר-של-מי ושל איזה עיתונאי, זה הרבה יותר קשה, זה מרגיז הרבה אוהדים והרבה עיתונאים, זה מאד קשה.

תן פעם אחת לשחק מול היריב כשאתה מסתכל לו בלבן של העניים ולא מוריד מבט לרצפה כמו הנבחרות של המאמנים המתקדמים האלה.

אז יאללה, הנה יש לי עוד רעיון למישהו שיודע מה הוא רוצה, אלי גוטמן, אני בטוח שזה פייבוריט של המון עיתונאים וכתבי-חצר, הוא בטח ידע מה הוא רוצה. לי התסריט הזה ידוע כולל התירוצים.

איתן בקרמן 4 בספטמבר 2011

שמע, אני האחרון שטוען שגרנט וקשטן היו מאמנים טובים, אבל ברור שגם ללכת על תיקו ולארגן הרכב וצורת משחק בהתאם זו דרך (שאני אישית מתעב).

אני מבקש ממך, מאוד אפילו, להפסיק להשמיץ כאן את התקשורת בהכללות, זה לא המקום לזה, אין לך שום ראיה לזה, בוודאי אצל קשטן ופרננדס, ובוודאי שזה לא קשור לכותבי דה באזר. גם בזה התקשורת אשמה? גוטמן הוא לא המועמד הטבעי? הוא השיג מה שהשיג בזכות התקשורת? לא אצלנו חביבי.

פראליה 4 בספטמבר 2011

מבחינת רבים יש עיתונות ויש דה-באזר, אני מקווה שאתה מקבל את טוב כמו הכוונה.
בלי הכללות, רב הכותבים בעיתונות המודפסת, בוא נגיד, אתה מנחש את הדברים שלהם למחרת לפי המשחק שנגמר הרגע, לעתים אפילו לפניו. לזה אני קורא משחק מכור.
מתי פעם אחרונה שמישהו קרא כאן כדורגל, אשכרה כדורגל ולא התקפות, אחרי משחק נבחרת או אפילו משחק ליגה?

מועמד טבעי? נמאס לי מועמד טבעי, זה תמיד זה שהכי מגיע לו כי הוא עשה כמה הישגים לוקאליים שעדיין לא תוגמלו ברמה הלאומית, מבחינתי המועמד הטבעי הוא המועמד הלא טבעי – זה שינסה משהו שכל המועמדים הטבעיים כבר ניסו.

amit pros 4 בספטמבר 2011

בקרמן,על סמך מה מישהו קובע שגוטמן הוא מועמד?הוא עבד פעם עם נבחרת והצליח?הוא לקח פעם קבוצה ,אימן פעם בשבועיים יום אחד חצי סגל והצליח?לי נראה שהגיע הזמן לפתרון קצת שונה מאשר "הבא בתור"

B. Goren 3 בספטמבר 2011

קשטן & פרננדז הם שני מאמני הנבחרת הכושלים ביותר שהיו כאן מאז שאני רואה כדורגל וזה למעלה מ-40 שנה, אבל להפיל רק עליהם את התיק זה יהיה לחטוא לאמת. חלק לא קטן בפיאסקו הזה יש לחבורת מנופחי האגו שהיתה אתמול על המגרש. כל אחד מהם ששב השבוע מחו"ל טרח להסביר לאומה שהולכים לנצח כי יון אינה ספרד או פורטוגל. ומי אנחנו, לעזאזל? מבחינת הרמה קרובים יותר למלטה וסאן מרינו מאשר ליון וקרואטיה.

בסוף המשחק נזקקתי לתרופה נגד בחילה אבל אחרי מחשבה שניה הלכתי על כוסית נאה של בושמילס. אני מקווה שהמשחק נגד הקרואטים לא ישודר, אני עוד עלול להתפתות ולצפות.

נעל קרועה 3 בספטמבר 2011

יש 3 קבוצות ישראליות באירופה והרבה שחקנים שמשחקים שם עם משכורות רציניות,אז ברור שבעיה היא המאמן ולא השחקנים
יש מאמנים זרים שמאמנים רק נבחרות לא קבוצות,בעיקר הם מאמנים באפריקה,פשוט לבחור אחד מהם

ריקי רומא 3 בספטמבר 2011

אתמול מי שאחראי להפסד היו בעיקר ה ש ח ק נ י ם
כן אני מבין את כל הביקורת על לואיס ותאמין שאני שותף לרובה
אבל
מה שהיה הכי בולט אתמול זה שאף שחקן בשום שלב של המשחק לא בא לקבל כדור השחקנים בורחים ממחזיק הכדור ופשוט נוטשים אותו שיבור את הראש ויציל את המולדת לבד ולכן ישראל לא חיברה 2-3 מסירות רצופות ב-90 דקות ולכן הגענו למקסימום 2 בעיטות למסגרת כל המשחק
מצב כזה זה לא אשמתו של מאמן אלא של שחקנים פחדניים שחוששים מה יכתבו עליהם בעיתון מחר. השחקנים היחידיים שאני יכול לומר עליהם דברים טובים הן נאתכו וטל בן חיים שהוא ממש לא חף מאחריות בספיגת השער

רק"חניק 3 בספטמבר 2011

הבעיה לא רק פרננדז כמו שהיא לא רק השחקנים כמו שזה לא אבי לוזן. צריך לעשות שם בדק בית רציני. להביא צוות שלם מקצועי. למשל ממדינה כמו גרמניה, להחתים אותם לעשר שנים כולל מאמני נוער, בנייה של אקדמיה רצינית וכו…

לזרוק את רוב השחקנים הללו לזבל והלתחיל מחדש. וחייב להיות מישהו בעל שיעור קומה היידניק ריהגל או משהו כזה. ושוב פעם להתחים צוות לעשר שנים כולל מאמני נוער…לכל הנבחרות עם תוכנית עבודה ומנדט מלא לעשות עבודה.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 3 בספטמבר 2011

[IMG]http://i56.tinypic.com/23r6ec4.jpg[/IMG]

amit pros 4 בספטמבר 2011

אני חושב שהגיע הזמן שנבין שיש הבדל בין מאמן ליגה טוב,לבין מאמן נבחרת טוב.
גוטמן הוא מאמן מצוין,בתנאי שיתנו לו מספיק זמן לתרגל את השיטה שלו
להערכתי נבחרת שהוא יקבל את השחקנים ליומיים כאן ויומיים שם ,הוא ישיג בדיוק את תוצאות קודמיו.

מה כן אפשר לעשות?
או להביא איזה מוטייבטור שיטריף את השחקנים כמו -הפתעה-גיא לוזון,או מוטי איווניר,או לתת לכוכב עבר לאמן.ברקוביץ',רוזנטל,מצידי אפילו בניון מוזמן לפרוש מהנבחרת כשחקן ולהפוך להיות מאמן.

ותכלס,שןם דבר מזה לא יקרה,כי ליורו הבא יעפילו 24 קבוצות,וגם אם אביגיל שרעבי תאמן,הנבחרת תעלה ליורו,מה שכמובן מבטיח שלוזון לא יעיז להתפטר.

טל 12 4 בספטמבר 2011

אם כבר אז ברקוביץ.אני בעד.יש לנו נסיון אמפרי של שנים עם מאמנים בעלי נסיון ואולי באמת כדאי פעם אחת לנסות לראות מה יקרה עם מאמן ללא נסיון.ניסוי מענין לא ? ולמה ברקו? בגלל התעוזה לעלות עם הרכב התקפי(זהירות השערה לא מבוססת)

B. Goren 4 בספטמבר 2011

קשה לי קצת להבין את הלוגיקה האומרת שאם מאמנים מנוסים נכשלו, צריך לתת צ'אנס לחסרי הניסיון.

amit pros 4 בספטמבר 2011

בנצי,לא מדויק.הטענה היא שמאמן קבוצה ומאמן נבחרת הם שני דברים שונים,ולכל אחד נדרשות תכונות אחרות.קשטן וגוטמן,שניהם מאמנים שלוקח זמן ללמוד את שיטת המשחק שלהם,זמן אותו אין בנבחרת,לכן דרוש מאמן שיהיה כמו שלמה שרף,עם עין טובה לכושר משחק של שחקנים,ורצוי גם בלי פוליטיקת מכבי פתח תקווה.

B. Goren 4 בספטמבר 2011

עמית, ע"פ אותו הגיון ניתן לומר שכל הגברים נכשלו ולכן צריך מאמנת, או לחילופין הלבנים נכשלו ונביא עתה מאמן שחור. לנבחרת לא חסר זמן. בין סיום הקמפיין הנוכחי ועד תחילת הקמפיין הבא, תחלוף לה כמעט שנה. הנבחרת צריכה להתאמן באופן קבוע פעם בשבוע כולל תכנית עבודה עם כמה משחקי ידידות/ אימון בתדירות של פעם בחודשיים לפחות. זה מספיק זמן להנחיל לשחקנים את שיטת המשחק הרצויה. אני מסכים איתך לחלוטין על נושא הפוליטיקה, הלואי ונגיע לזה.

amit pros 4 בספטמבר 2011

בנצי,בלתי אפשרי לחלוטין להגיע למצב של אימון כל שבוע.
יתקנו כאן אם אני טועה,אבל הקבוצות האירופאיות מחויבות לשחרר שחקן למשחקי ידידות משהו כמו 7 פעמים בשנה,וזהו.היות ורוב שחקני הנחרת משחקים חול,אין שום טען לעשות יום אימונים,כי אף אחד לא יגיע,ומי שכן יגיע מהליגה המקומית לא ישחק בכלל.
אפשר כמובן לקבל החלטה אסטרטגית,שאתה מעלה בהרכב את כל מי ששיחק בהפועל תל אביב.שכטר ורמוט זהבי ונאתכו בתוספת עוד שחקן,מתוך הבנה שהם יחסית מתואמים,אבל אין שום סיכוי שמאמן רציני יצליח להנחיל שיטת משחק כמו שצריך,מה עוד שאתה יכול לנות נניח על 4-5-1 עד מחר בוקר,ואז בניון נפצע לחצי שנה וורמוט פצוע לחודש,ואין לך שחקנים בכלל לשיטה.

B. Goren 4 בספטמבר 2011

אני חייב להודות שיש משהו בדבריך.

טל 12 4 בספטמבר 2011

הכוונה לנסות לעשות ניסוי אחר ואולי לקבל תוצאה אחרת. אני מתחבר למהות הדברים של עמית,המאמן חייב עין טובה וכו,אבל יש הרבה גורמים שמשפעים.למשל,לשרף היה את ברקוביץ ורביבו.

אני חשבתי שהיה צריך לתת לגיא לוי לאמן את הבוגרים אחרי שהוא הצליח עם הצעירים – לבנות נבחרת לאומית על אותם צעירים פלוס אלו שבדיוק בכושר טוב וגם מנוסים יותר או פחות.אגב, שהוא קיבל את תפקיד מאמן הנבחרת חשבתי שזה בגלל קשרים,אבל מה שחשוב בסופו של יום,הניסוי הצליח.

אלקו 7 בספטמבר 2011

אני אומר "לא" גורף לברקוביץ. לא כי הוא ייכשל, למרות שאני משוכנע שהוא ייכשל. ולא כי אין לא ניסיון, מאמן של קבוצה זה מקצוע אחר לגמרי מאשר מאמן נבחרת.
אני אומר "לא" מכיוון שהוא אדיוט, מהסוג שמתחבר טוב עם אופירה אסייג, בגלל שהוא סלבריטאי מהסוג הנחות ביותר, הישראלי המכוער שמתגאה בכיעורו ועושה ממנו הון תקשורתי, נסחף על ידי המוני מעריצים מנוזלים בני 12 שקנו את הבלוף הזה שהוא גבר גבר ש"אומר את האמת בפנים"
אחד היחידים שהצליחו להיתעלות על הלוזון בבהמיות וברבריות בלי כיסוי (אני אהיה מאמן הנבחרת על אפך ועל חמתך, משהו כזה?)
גם מערך של 4 חלוצים לא ייהפוך אותו ללגיטימי בעיני

mirage 4 בספטמבר 2011

זה מה שעושים. או משהו דומה לזה. שום קיצורי דרך לא יעזרו:
http://www.calcalist.co.il/sport/articles/0,7340,L-3530039,00.html

טל 12 5 בספטמבר 2011

תודה על הלינק.

גולת הכותרת – שיטת הסגנון הזהה בכל הנבחרות.

ירון 5 בספטמבר 2011

" אם אלי גוטמן. ה"אז" הוא לא שהנבחרת היתה מנצתת, הוא גם לא מבטיח תיקו, הוא מבטיח שנבחרת ישראל, בוודאי במשחק השמיני שלה בקמפיין, היתה משחקת כמו קבוצת כדורגל. זה הכל."

את זה אמרו גם על קשטן בזמנו, המאמן המהולל והקפדן שהקבוצות שלו בליגה מאורגנות לתפארת והשיג נצחונות מרשימים באירופה.
איך זה נגמר בסוף כולם יודעים.

גם גוטמן יגמור באותה צורה: מאכזב, עם מטחי ביקורת מכל העם, התקשורת ובלוגריי דה באזר.

אורן29 5 בספטמבר 2011

הנה רעיון לגמרי "מחוץ לקופסה".

אני אתחיל עם סקירונת היסטורית:

לפני אי אלו עשרות שנים היה "אופי" לנבחרת לאומית, אופי ששיקף את תרבות הכדורגל והתרבות בכלל של אותה המדינה. כל נבחרת הורכבה מטובי שחקני המדינה ששיחקו גם באותה המדינה, מה שסייע ליצירת הזהות וה"אישיות" של הנבחרות. אנחנו נמצאים ב 2011, בערך 30 שנה של גלובליזצית כדורגל, ואפשר להגיד שנבחרת לאומית של מדינה מורכבת מטובי השחקנים שיש להם אזרחות של אותה המדינה, כשבדרך נעלם לו האופי היחודי של רבות מהנבחרות (איפה גרמניה ה"ממושמעת", ברזיל ה"וירטואוזית" וספרד ה"לוזרית"?)

הלאה: קמפיין מוקדמות נמשך כשנה וחצי. הטורניר עצמו אורך כחודש אינטנסיבי שיש בו עד 7 משחקים לנבחרת. קמפיין וטורניר הם שני אירועים שונים בתכלית. יש נבחרות שהן קמפיינריות נהדרות וכושלות בטורניר עצמו (אנגליה, ספרד עד לפני 3 שנים). יש קמפיינריות בינוניות שהן נבחרות טורניר מעולות (צרפת על פי רוב).

ומכל האמור לעיל הסקתי מסקנה אחת: אין צורך במאמן לאומי במשרה מלאה. בהינתן העובדה שנבחרת היא לא קבוצה, בטח ובטח בישראל שבה אי אפשר "לעשות ברצלונה" כי תמיד יהיו שחקן שניים שלושה שמשחקים בחו"ל ונמצאים בכושר אישי מצוין (שלא לדבר על מכסת 6 הזרים לקבוצה בארץ), אין אפשרות להקנות "סגנון משחק" לאוסף שחקנים אד הוק שיכול להשתנות במהלך קמפיין מוקדמות, וגם אין בו צורך.

הפתרון שלי: מאחר וקמפיין מוקדמות מורכב ממקבץ משחקים פעם בכמה חודשים, יבחר לכל מקבץ כזה המאמן הישראלי המצליח ביותר של אותו הרגע. מכבי ת"א פוגעת בליגה ובאירופה? וולקאם מוטי איוניר. קח את המצטיינים שבשחקניך, הוסף להם את הטובים ביותר שחסרים לדעתך, בצע את ההתאמות הנדרשות, וצא לדרך ל 2-3 המשחקים הקרובים. מכבי חיפה זוכה באליפות בפיניש מצוין? ברוך הבא אלישע. עשה בנבחרת את אותם הקסמים שעשית בקבוצה. הסמכות של המאמן תגיע מעצם היותו הטוב ביותר באותו הרגע. רוב הסיכויים ששלד הנבחרת באותו הרגע יהיה גם שלד הקבוצה של אותו המאמן, וזה בסדר גמור. זה הכי קרוב לברצלונה שאי פעם נגיע אליו.

הטובים ביותר צריכים לשחק, והטוב ביותר צריך לאמן אותם לכל משימה.

אחרי שנעפיל, ללא צל של ספק, לטורניר גדול בשיטה הזו, נצטרך להתמודד עם ההכנה לטורניר עצמו, אבל כשנגיע לגשר הזה נשרוף גם אותו.

נספחון: יש חשיבות גדולה להימצאותו של עוזר מאמן קבוע, איש שאחראי על סקאוטינג ואיסוף נתונים. יד ימינו של המאמן המתחלף, שיעזור לו בדברים הקטנים, יספק לו מידע, ויסייע לו בהחלקה לתוך "שירות המילואים" הזה. פרופיל רצוי של עוזר מאמן כזה: ותיק, משופשף, מצטיין בפרטים הקטנים (את ה"תמונה הגדולה" יצטרך לראות המאמן), נטול אגו, בעל תודעה לאומית מפותחת. לא, אין לי מושג מי זה יכול להיות, אבל כמה קשה יהיה למצוא מישהו כזה? :-)

ברק 7 בספטמבר 2011

לייק

גודיונסן 5 בספטמבר 2011

לא משנה את מי יביאו לתפקיד, לדעתי צריך להחתים אותו על חוזה להתקנת ביצים. סעיף מספר אחד בחוזה יכתוב במפורש שבמשחקים חשובים אסור לו לעלות במערך פחדני. וזה גם כולל את ברקוביץ' שכמובן עדיף שלא יגיע למשרה, אבל גם אם יגיע, יאחז גם בו הפחד.

כי כל מאמן שמגיע הנה מתחיל את הקמפיין עם סגנון כלשהו, ואז איכשהו הקמפיין מתקדם, ולמשחק לכאורה מכריע מקבל רגליים קרות ועולה עם 3 בלמים.

זה קרה לגרנט, ואבי רצון תקף אותו שאין דבר כזה בכדורגל המודרני.

אח"כ זה קרה לקשטן, וזה היה נורא. כי לא היתה נבחרת עם מנטליות חזקה כדי לחזור מפיגור כמו אצל גרנט.

ואז זה קרה ללואיס! מר התקפה חטף התקף, ומאז הכל היסטוריה.

לא ברור לי מה גורם לפחד הנורא הזה שמעוור את עיני המאמנים המנוסים ביותר – אולי ציפיות לא ברורות, כי הרי נדיר שהמשחק שנתפס כמכריע היה באמת כזה. ומדהים כמה לפני המשחקים האלה משדרים לנו שהנצחון מונח בכיס, אבל אז עולים עם פיני בלילי בחוד ומאחוריו 5 נגרים.

טל 12 8 בספטמבר 2011

לייק

אלקו 7 בספטמבר 2011

שתי טענות עולות לי בעקבות הפוסט הזה:
בעניין גוטמן, אני מאוד מסכים שאיתו הנבחרת הייתה משחקת כמו קבוצת כדורגל, אבל מדוע האיש הזה אחרי מה שעבר בבית"ר והשיקום שעבר בהפועל והפוסט טראומה שקיבל מההנהלה של הפועל בעונה שעברה ירצה להיכנס לבית הקברות למאמנים הזה שנקרא "נבחרת ישראל"? אני הייתי מפציר בו בכל דרך ללכת לכל מקום אחר בעולם.
העניין השני הוא שאני די בטוח שאפילו אם תהיה פה מהפכה קומוניסטית/פונדמנטליסטית/פאשיסטית(זאת לא תהיה ממש מהפכה…) שטרן חלובה לעולם יעמוד איתן כסלע

אלימלך זורקין 7 בספטמבר 2011

24 נבחרות ביורו הבא…
לא צריך מאמן.

ברק 7 בספטמבר 2011

אני יותר מסכים עם ירון (42) מאשר עם הטור. הדבר היחיד בטור שאני מסכים איתו הוא שאף מאמן לא צריך להסכים לחתום לקמפיין אחד. וגם אף יו"ר לא צריך להסכים לזה (הלחץ לפטר בא מהתקשורת עוד לפני שהיו"ר חושב על זה).

לפני שאתן את הניתוח שלי לשבוע הזה אני רוצה להגיד שהארס שטיפטף יורם ארבל בתחילת המשדר אתמול על פרננדז היה גועל נפש. על מאמן ישראלי בחיים לא היה לו אומץ להגיד את זה.

לגבי השבוע:
ההפסד ביוון נראה באשמתו של פרננדז: יותר מדי פעמים ראיתי את רפאלוב מוביל כדור כאשר בניון זהבי ושכטר נכנסים למסירת עומק, כל קו ההגנה היווני מצטופף לאמצע ואין אך אחד באגף הפנוי. לדעתי זה זה נבע מכך שזהבי- שבבסיסו הוא קשר אחורי- תופקד כפליימייקר ולא ביצע את תפקידו. רפאלוב נכנס לחפות עליו, יותר מדי מכדי להיות איפה שהוא אמור להיות (באגף) ופחות מדי מכדי שלכיאל תהיה אופציית מסירה בדקה ה-60 (כנראה שוב זהבי לא מבין את תפקודו).

הגורם השני הוא כמובן החולשה של שכטר. גם לאלמוג כהן חלק גדול בחולשה של הנבחרת אם כי לא קשר ישיר.

הביקורת על כיאל היא רעה לכדורגל הישראלי. כיאל צודק שניניס עבר 5 שחקנים אחרים אחרי שחטף לו את הכדור. כיאל גם צודק שיש כאן חוסר הבנה בכדורגל – הוא לקח סיכון (לא גדול – היו מאחוריו חמישה שחקנים) כדי לשבור את המערך היווני. אם היה משחק על בטוח היינו נשארים עם השבלונה.

לגבי קרואטיה – על פניו נראה שמה שהפסיד את המשחק לנבחרת היה הפציעה של אוואט והאדום של בן-חיים, אבל שימו לב!: שני האירועים היו תוצאה של משחק פרוע- אחד של שחקן קרואטי ואחד של שחקן ישראלי. במבט ראשון נראה שהשופט שפט מעולה ופסק לפי החוקה והנוהג. במבט שני אנחנו רואים שלא משנה מי התפרע – ישראל נדפקה.

מפה אני כבר יכול לפתח תיאורית קונספירציה (שברור לי שאינה קשורה בכלום למציאות) שהפראות היתה חלק ממשחק המוחות בין המאמנים – ביליץ' פצע את אוואט ואז הכניס חלוצים כדי לתקוף את חיימוב. פרננדז נתן הוראה לפצוע להם חלוץ כדי לתקוע אותם עם החילופים המוקדמים שלהם.

שמשון 8 בספטמבר 2011

אתםפ ממש מפגרים. מתי תבינו שכדי שנעפיל למונדיאך או ליורו, קודם צריך שהשירותים באיצטדיונים יהיהו נורמליים, וילמדו ילדים למסור מדוייק מגיל 0. מי שחושב שאפשר לנתק את תהליך הפיתוח של שחקן, וסביבבת הפיתוח (כלומר יתר החברים שהוא משחק איתם) מהתוצאה הסופית – כלומר הכדורגלן שמתקבל, לא מבין בשיט.

שחקן מקצוען גדל בסביבה ספורטיבית מקצוענית. ככה ב-80 אחוז מהמקרים. מלבד מדינות בודדות מדרום אמריקה, שגם שם היום יש השקעה כספית יותר מבעבר.

טל 12 8 בספטמבר 2011

אצל גוטמן הנבחרת היתה נראת יותר טוב,כי בקבוצות של גוטמן אחרי זמן קצר מאוד רואים שינוי – קבוצה שיודעת להניע כדור כמו שצריך.אני גם מניח שזה היה בא לידי ביטוי בנתוני החזקת הכדור של הנבחרת.

אני לא בטוח שגוטמן צריך להיות המאמן ואני לא יודע אם הוא היה מצליח לעמוד במשימה אם הוא היה המאמן במקום פרננדס.במקרה והיה נכשל אני מניח שתגובות הרגילות להפסדים לא היו שונות בהרבה.ועדיין,אני מאמין שהנבחרת היתה משחקת יותר טוב אם גוטמן היה המאמן.

אני מאד מסכים לביקורת על ניהול המשחק.גם לדעתי פרננדס עשה טעויות נגד יוון.בעיקר העובדה שלא שיחקנו מספיק מהאגפים מול הצפיפות.עובדוה זו ,איך אומרים השדרים – היתה בעוכרינו.

גם לא ברור מדוע שכטר וחמד לא יכולים לפתוח ב 11 ביחד.ויש עוד ועוד…

ברק 8 בספטמבר 2011

לשחק עם קשר פחות נגד יוון זה לא לראות את הכדור שנתיים.
עם הבחירה בחלוץ אחד אין לי בעיה

פראליה 9 בספטמבר 2011

לכל מי שטעה, רוצה לטעות, מתעקש לטעות או יטעה בעתיד – לואיז היה המאמן הכי טוב בנבחרת מאז שלמה, היחיד שניסה לעשות משהו שונה ולהסתכל לאירופה בעיניים.
כל מי שחושב שגוטמן "ראוי", "טבעי", "נכון", נכונות לו כמה שנים של כאפה לפנים מתקרבת וידועה מראש, בהצלחה. (לדעתי הוא לא ימונה, הוא המאמן הבא של הגרמנים).

יואב 9 בספטמבר 2011

גרמנים?

Comments closed