סגור לרגל מהפכה

פוסט מאת יערה צרי

אתמול קיבלתי את הניוזלטר השבועי מהאוזן השלישית. נכתב בו שבמוצ"ש האוזן תהיה סגורה בשל צעדת המיליון. "אנחנו מתנצלים על אי הנוחות", הם כותבים, "אך רואים חשיבות עליונה במחאה החברתית ומקווים לראותכם בהפגנה (סרטים אפשר להחזיר לתיבה, כרגיל)".

חשבתי לעצמי שכל הכבוד על ההחלטה הזאת והאמת, איך לא חשבו מלכתחילה לפנות לעסקים ולבקש מהם, באקט סימלי, לסגור את המקום שלהם לכמה שעות?  היום בצהריים קראתי באחד המקומונים שאכן יש מישהו שאחראי על התחום לקראת העצרת מחר ושהם אפילו מציעים להם לתלות שלט 'סגור לרגל צעדת המיליון'.

קודם כל ריספקט. כל פעם שאני איכשהו מפקפקת ביכולת הארגון של המחאה  אני קולטת איך הם פשוט בסדר. כבר כתבתי שראיתי פחות סדר בתוך מפלגות בימי בחירות (והם "כאילו" מקור ההשוואה).

בגדול, אני חושבת שצעד כזה כמו של האוזן השלישית מבורך. כל עסק עובד היום על המיתוג שלו ובעיני הבחירה לסגור את הדלתות לכמה שעות האלה מחזק את ה"מיתוג" אצל "קהל היעד" שנראה לי שאני כלולה בתוכו. אם אנחנו כל היום עוסקים בחרם על מי שמזמבר אותנו במחירים, למה שגם לא נדע לפרגן למי שנראה שבסך הכל משלנו? אני גם אציע למארגנים לפרסם רשימה של כל מי שבחר לעשות את האקט הזה (אני יודעת אישית על שלושת הברים של ה'מייט' בתל אביב ועל ה'הודנא' בפלורנטין).

חוץ מהרצון הטוב ואות הסולידריות, ברור שיש כאן שיקולים כלכליים:

1. רוב העובדים של המקומות הללו הם צעירים ו/או סטודנטים, שבהחלט נלחמים לדעת שמחכה להם עתיד טוב יותר אי שם בפינה לכשיסיימו את התואר (שאני אספר לכם שבתואר השני עדיין הרווחתי את לחמי ואת הקטניות שלי מעבודה בחומוסיה? שיש לי חברים בוגרי כלכלה ומשפטים שהתחילו דיי-ג'וב וחזרו למשמרות לילה כברמנים?).

2. רוב הבעלים של בתי הקפה/הברים הם מעמד בינוני בעצמם. יש עצומה שהחלה להתגלגל עם המחאה וכבר צברה אלפי חתימות (גם הופיעה מול ועדת טרכטנברג) המבקשת להשיג שוויון זכויות בין עצמאים לשכירים (בין היתר, עצמאי לא זכאי לדמי אבטלה גם אם שילם ביטוח לאומי כל חייו). הצעדה הזו היא גם הצעקה שלהם.

3. בינינו, כמה כסף כבר יעשו בתי קפה ובעלי ברים בשלוש שעות האלו. מי יבוא לשכור סרט באוזן כשבחוץ יש את ההופעה הכי טובה בעיר, או להתחיל עם בחורות בבר כשכולן שרות בטירוף 'הון שלטון עולם תחתון'.

בהמשך לסעיף 1 ו-2: אתם תרצו לשרת (סעיף 1) או לקבל כסף (סעיף 2) מלקוח ממורמר שחושב שכל המחאה זו איזו קונספירציה? בעלי המקומות המתוחכמים באמת פשוט הרימו ערב 'אפטר מחאה' שמתחיל ב- 23:00 (בסגנון כוסית לחיי המחאה).

ולפני הסוף הסתייגות קטנה: אחד מהדברים שהתייקרו מאוד בשנים האחרונות הם המחיר שצריך לשלם על תרבות הבילוי הישראלית, שזכתה לשבחים גדולים בעולם כולו. אני מסכימה שהמחיר של בירה בבר לא צריך להיות אותו מחיר כמו בסופר, כי אנחנו לא משלמים על המשקה אלא על כל מה שמסביב, אבל עדיין אף אחד לא ישכנע אותי ששליש בירה צריך לעלות 5 יורו ועל תוספת אשכוליות לוודקה או עראק דורשים ממני כעשרה שקלים.

בכלל, בילוי נורמלי תמיד מבאס את הכיס (לא כולל שירות) או מביא להתקטננויות. יש ברים שמוכרים אלכוהול במחירים סבירים, עושים כסף לא רע ושומרים על איכות הקהל, כך שיכול להיות גם אחרת.

נכון, בתי הקפה מפוצצים, גם הסושיות וגם הברים, אבל האסקפיזם ארוך השנים שהיה כאן, ונבלם במפתיע יחד עם האדישות בעקבות המחאה, עשוי להביא לעידן צרכני נבון ומודע יותר, וכשמחפשים מאיפה לקחת בעוגת התקציב האישי – תרבות הבילוי יכולה להיות הבאה על הכוונת.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

יומן המהפכה / יערה צרי וחברים

"דה באזר" גם בפייסבוק

פנטזי! פנטזי! טור ראשון לעונה
ליגת שוקי ההון: אשליית השליטה

64 Comments

ריקי רומא 3 בספטמבר 2011

קודם כל יערה אחלה פוסט – נהנתי לקרוא את הסגנון כתיבה הזורם שלך .
ב- 4 פסקאות הראשונות הסכמתי איתך לגמרי משם והלאה כנאה ההשקפות שלנו שונות בתכלית: אם כל הכבוד למרות שאני מסכים איתך שיציאה היום לבר היא הוצאה לא קטנה עדיין אני לא נכנס להם לכיס מאיפה לך לדעת מהם ההוצאות של אותו מקום מהם העלויות שהוא השקיע בשיפוץ ובקידום כמה הוא משלם שכירות וארנונה ומהי המקדמה שהוא משלם למס הכנסה כל חודש?
אה וגם .. אם אני לא מתכוון להיות בצעדה זה אומר שלא מגיע לי שירות מבית עסק כלשהו או שהכסף שלי לא מספיק טוב כמו ממישהו שמפגין ?
לא כל מי שלא יהיה שם היום בהכרח חושב שהכל זה קונספירציות

יוסי 3 בספטמבר 2011

אם אתה לא חושב שזו איזה קונספירציה ותומך בגדול במאבק בבתי עסקים עצמאיים, למה בעצם שכן תשב בבית קפה בשיינקין ותשתה קפה בזמן ששני רחובות ממך מתקיימת אולי הצעדה הגדולה ביותר בתולדות המדינה?

ריקי רומא 3 בספטמבר 2011

יוסי מהתגובה שלך אני מבין שאתה לא בעל עסק
אני כן תומך בלכל הפחות בהשוואת התנאים של עצמאים לשכירים בנושאים של ביטוח לאומי ופנסיה – וזהו מאבק שלהב מנהלת כבר זמן רב בלי קשר להפגנה היום

מאין לך שאני יושב בשיינקין?
דמגוגיה בלי לבדוק מה אתה אומר רק פוגעת בטיעון שלך

ריקי רומא 3 בספטמבר 2011

ודבר נוסף יוסי רק לידיעתך אני הייתי בהפגנה של ההורים עם העגלות ותמכתי בהם למרות שאני רווק וכביכול הנושא לא משפיע עליי ישירות כרגע

יוסי 3 בספטמבר 2011

ריקי – הכוונה ממש לא הייתה לפגוע ואני מתנצל מראש אם כך הובנתי. אני לגמרי מבין את הטיעון שלך ולא מזלזל בו. הכוונה הייתה (והאמת שמישהו ניסח את זה כאן בהמשך) שנדמה שהיום הבחירה לא לצאת לרחוב או לצאת לרחוב ולא למטרת הפגנה, היא גם סוג של נקיטת עמדה. אלא אם כן אתה אבא לילדים ממש קטנים או אם אתה אדם מבוגר או אדם חולה ואז גם ככה לא תצא לשבת בתשע וחצי בערב בבית קפה

ריקי רומא 3 בספטמבר 2011

אין צורך להתנצל יוסי אנחנו בסדר :)
אנחנו מסכימים "בהשראת" יוני שכן, הליכה להפגנה היום או ישיבה בבית היא בבירור נקיטת עמדה.
אך אני מסרב לקחת חלק בשיח שבו שנדמה שכופים עלינו שזה שאנו חלוקים בהשקפות שלנו הופכת את זה למצב שכל מי שיוצא להפגין הוא שמאל קיצוני וכל מי שנמנע הוא ימיני קיצוני נוער גבעות .
יש קשת רחבה של מגוון של אנשים ודעות בין ה-2
ולכן מבחינתי אני יכול להימנע מהפגנה ובאותו הזמן לא להרגיש נרדף מאלק קונספירציות של שמאל קיצוני שבא לכלותנו

יוני 3 בספטמבר 2011

בעיניי, לשבת בבית היום ולא לצאת להפגנה הקרובה לביתך זו גם סוג של נקיטת עמדה.

ריקי רומא 3 בספטמבר 2011

ברור

איתן בקרמן 4 בספטמבר 2011

זו יכולה להיות נקיטת עמדה, השאלה איזו.. יש של התנגדות, יש של חוסר ענין ויש של תמיכה וחוסר אפשרות או רצון לצאת. אל תהפוך לי פתאום את כל הנשארים בבית למתנגדי המחאה, זה מופרך לגמרי.

מאשקה 3 בספטמבר 2011

יערה, עוד מעט קט אני יוצאת מביתי הקיבוצי בדרום לת"א להפגנה.
אין אני יודעת איפה אחנה את הרכב, אמצא מקום ואלך ברגל לכיכר המדינה.
קראתי שהחנויות בכיכר המדינה הן לעשירון העליון מבחינת המחירים שלהן, נו טוב, אמצא איזה פיצוחיה באזור לקנות מים לשתיה.
זוכרת את הפוסט הראשון שלך על המחאה, ותודה לך על הפוסט הזה.
אני איתך ועם חבריך מתחילת המאבק, והנה אולי הפכנו לעם אחר.
בהצלחה.

תומר חרוב 3 בספטמבר 2011

יערה, אחלה פוסט וכל הכבוד למייט(בר שאני מאוד אוהב),לאוזן ולעסקים האחרים שסגרו. יש איזו רוח של התגייסות באוויר, יש אווירה כמו לפני איזה משחק גדול…

B. Goren 4 בספטמבר 2011

תומר, אתה יודע איך הסתיים המשחק הגדול שהיה לנו ביום שישי. תקווה שהמחאה תסתיים בתוצאה שונה.

הקומיש 3 בספטמבר 2011

קודם כל פוסט יפה מאוד..בתור בעל דירות ובתור בעל בר לשעבר אני מסכים שהמחירים בברים לא שפויים בכלל..זה מה שחוסר רגולציה עושה ואני מדבר על חברות המשקאות לא על בעלי הברים..ואני לא מתכוון לצאת ולהפגין ולא בגלל שבבעלותי כמה דירות אלא בגלל מנהיגי המחאה או יותר נכון חוסר ההנהגה הפוליטית..לא מוכן לתת כח לאנשים שלא יודעים מה לעשות איתו ..דפני ליפ בושה שמולי שקרן ויגאל רמבם סתם זבל של בנאדם.תקראו לי שיתחילו לשרופ מוסדות כמו ביוון אני בא עם בריצה.עם בנזין ומצית

matipool 4 בספטמבר 2011

הקומיש – מה שאתה כותב על מנהיגי המחאה זה מתוך ידע אישי ?
שמולי נראה לי על הכיפאק ואולי הדמות הכי סימפטית והכי זו שמתחברים אליה .
אני מבין את האנטיגוניזם לדפני ליף ( ולסתיו שפיר ) אבל אין ספק שהיא נתנה את כל כולה לנושא הזה ומה "שבעוכריה" זה הרקע שלה .
מהמעט שיצא לי לראות את יגאל רמבם – נראה אדם אכפתי ורציני .
אני חושב שמה שקרה אתמול מרגש ולא האמנתי שאפילו יתקרבו לסדר גודל של כמות כזו לאור האירועים הבטחוניים האחרונים ולאור הרגשת הדעיכה של המחאה . בהערכות האופטימיות שלי חשבתי על מאה אלף איש מקסימום .

איתן בקרמן 4 בספטמבר 2011

אחרי שקראת להם בושה ושקרן וזבל, אני לא אצנזר אותך, כי אנחנו לא נוהגים כך (ולמרות שאתה חושף אותנו כאן לתביעות ממש), אבל אני כן אסכם אותך במילה אחת:

ח ז י ר

יערה צרי 3 בספטמבר 2011

הי

רשימה של מקומות נוספים שסוגרים:

אספרסו בר- כל הסניפים בת"א והרצליה
ארמדילו- כל הסניפים
אורנה ואלה- שינקין
בית היוקה- מרכז טיפולים- בר גיורא 20
הבסטה- מסעדה- בר- רחוב שומר 4- שוק הכרמל
הפיקוק-בר- מרמורק 14
ועד הבית-בר-רוטשילד 64
זאייצ'יק-בר- נחלת בנימין 45
טקסידרמי- פאב- רח' הרכבת 18
לבונטין 7- בר הופעות- לבונטין 7
ליזלוטה- קפה- פרישמן פינת ריינס
מיזנטרופ-חלל עבודה אורבני+ קפה -מרכז בעלי המלאכה 5
מרסנד-קפה- פרישמן פינת בן יהודה
סטודיו נעים-סלמה
אלורה-מסעדה- רוטשילד 60- סוגרים החל מ21:00
אלכסנדריה-קפה- יהודה הלוי 109
אנה לולו בר- הפנינים 1- יפו-
באצ'ו-קפה- קינג ג'ורג' 85
בודהה בורגר-כל הסניפים יהיו סגורים.

תומר חרוב 4 בספטמבר 2011

אמנם באיחור אבל שווה ציון,
ההרלינגר בבן יהודה 69 סגר בשמונה וחצי לשלוש שעות.

Asaf the Kop 3 בספטמבר 2011

אתם תרצו לשרת (סעיף 1) או לקבל כסף (סעיף 2) מלקוח ממורמר שחושב שכל המחאה זו איזו קונספירציה? – הכל זו שאלה של השקפה. אני דווקא חושב שהממורמרים הם אלו שהלכו להפגין.

פולדש 4 בספטמבר 2011

חבל שאתה לא יודע לקרוא. אפשר לא להסכים עם מטרות המחאה, אבל לחשוב שהיא קונספירציה (ושמעתי כמה אנשים, כולל בתקשורת, שחושבים כך) – זה משהו אחר, מנותק ומעיק.

אלעד אחד 4 בספטמבר 2011

זו אכן שאלה של השקפה. אני דווקא חושב שמי שמסכים עם מטרות המחאה ובכל זאת יוצא כנגדה בכל הזדמנות – הוא הממורמר

אסף THE KOP 4 בספטמבר 2011

אם הדעה של אלעד אחד אני מסכים, מי שמסכים עם מטרות המחאה ויוצא נגדה בכל הזדמנות הוא לא רק ממורמר, הוא גם שקרן (דרך אגב, מהן מטרות המחאה ?).

במקום פולדש הייתי מנסה לחזור לכמה שיעורי הבנת הנקרא בבית הספר היסודי הקרוב לביתי.

אסף THE KOP 4 בספטמבר 2011

אם=עם

אלעד אחד 4 בספטמבר 2011

מטרות המחאה, בקצרה: לשפר את השירות של מערכות הממשל לטובת כלל הציבור, לגרום לציבור להבין שגם לו יש אחריות לגבי המצב במדינה, ויש לו עוד אפשרויות להשפיע חוץ מאשר בקלפי, לייצר שיח על הבעיות היומיומיות שמטרידות את רוב האזרחים במדינה, ולאפשר חיים סבירים ומלאים במחירים הגיוניים.

אסף THE KOP 4 בספטמבר 2011

אלעד –

א. כיצד ניתן לדעתך לשפר את השירות של מערכות הממשל – הפרטה או הרחבת המנגנון ?

ב. לגרום לציבור להבין שגם לו יש אחריות לגבי המצב במדינה – חותם על כל מילה. האם ה"מוחים" הציגו לצד רשימת הדרישות רשימת מחויבויות ?

ג. לייצר שיח… – נו באמת. מי שמצייץ נגד המחאה מוקע כאוייב, נרדף ומוכפש. תסתכל סביב.

ג. חיים סבירים במחירים הגיוניים – בעיית הריכוזיות. האם אתה מכיר ממשלה שנלחמה בתופעה יותר טוב מזו של ביבי ? (ועדיין, לא מספיק).

מעבר למטרות שהגדרת, האם ניתן לחשוד בחלק ממנהיגי המהפכה שמטרתם היא:

1. הפלתו של ביבי בכל מחיר.
2. מחאה לשם המחאה – אנרכיה.

איתן בקרמן 4 בספטמבר 2011

אסף, אתה כמובן זכאי לגמרי להתנגד למחאה (אנא ספר זאת בעתיד לילדיך ונכדיך, שהתנגדת כולך לדבר הזה), אבל לשחק אותה כאילו אתה לא מבין את מטרותיה זה במינוח עדין העמדת פנים. הבוקר לפחות אחת החברות הורידה את מחיר החלב. אולי זה יעזור לך להבין יותר טוב.

אסף THE KOP 4 בספטמבר 2011

איתן,

1. אשמח לספר לילדי ונכדי שהתנגדתי למחאה פוליטית העושה שימוש מניפולטיבי במצוקות אמיתיות.

2. מה הן מטרות המחאה ?

3. מהו מחיר הוגן לדירת 4 חדרים בת"א לדעתך ? (שאלה שנשאלה באתר זה לפני למעלה מ-40 יום וטרם נענתה).

ניר 4 בספטמבר 2011

אולי הוא יוכל לספר לילדים שלו שכשכולם נכנסו לעדר הוא עמד בצד. גם דבר שאפשר לכבד. (לא אצל "מהפכנים" אולטרא קונפורמיסטים, אמנם)

א.ק 4 בספטמבר 2011

לשאול מהן מטרות המחאה זה עלוב כמעט כמו לא להפגין בגלל דפני ליף, אם יהיו בחירות והיא תהיה פעילה אז אל תצביעו לה, אבל לא להתחבר למחאה בגלל זה מעיד יותר על מי שלא בא להפגנה מאשר עליה. אנשים- קצת בטחון עצמי. לגבי מטרות המחאה: המחאה התחילה בקטן כשעוד היה ניתן להגדיר מטרות חדות וברורות. אבל בכל יום מאז גילינו שיותר ויותר מגזרים במדינה הזאת הופקרו באופן פושע( כן כן, לא פחות מפשע נגד האזרחים). מהדיור הבלתי אפשרי התצטרפו פעילים נגד מחירי הקוטג' והדלק, ובכלל יוקר המחייה. אח"כ גילינו שהעובדים הסוציאליים המסכנים ששבתו בכלל לא קיבלו שום דבר שנחתם מולם בהסכם לאחר השביתה האחרונה. מסקנה- האוצר בראשות שטייניץ ופקידיו הם חבורת שקרנים. והרופאים גם הצטרפו והפסיכולוגים וכך הלאה. כשמגלים כשהכל מנוהל כמו מדינת עולם שלישי במקרה הטוב איך אפשר להגדיר מטרות? נו קדימה אסף- תגדיר אתה…..בקיצור לדעתי האישית בלבד המחאה הצליחה להעלות כל כך הרבה נושאים לדיון ולגרום לפוליטיקאים הכלומניקים האלה להיזכר שהם עובדי מדינה סה"כ. והטייקונים קיבלו גם איתות שאת המחיר גם קובע הצרכן. אם קצת אומץ ואיפוק ניתן להוריד כאן מחירים( אני מדבר על מוצרי צריכה בלבד) של כל המוצרים….או בקיצור כמו שהואר אתמול מאחד השלטים:"בוקר טוב"….הגיע הזמן להתעורר על עצמנו

אסף THE KOP 4 בספטמבר 2011

הקיצר, כל מי שרע לו ממשהו מוזמן להצטרף לתהלוכה.

מה שמחזיר אותי להודעה הראשונה שלי:

Asaf the Kop
03. ספט', 2011 ב – 22:26 #
אתם תרצו לשרת (סעיף 1) או לקבל כסף (סעיף 2) מלקוח ממורמר שחושב שכל המחאה זו איזו קונספירציה? – הכל זו שאלה של השקפה. אני דווקא חושב שהממורמרים הם אלו שהלכו להפגין.

תומר חרוב 4 בספטמבר 2011

אסף.
דבר ראשון לא הגדרת איפה בתל אביב, באיזה מצב, מחיר שכירות או קנייה, כמה מטרים, זרם המים, דוד שמש או חשמל, מזגן בחדרים או מיני מרכזי ואם יש מעלית או אין? והאמת שגם כשתגדיר אני לא אענה על השאלה כי פה זה לא יד שתיים ואני גם לא סוכן נדל"ן ומבין מספיק בשוק הזה כדי להעריך, אני יודע מה הוא כוח הקנייה/השכרה בשביל דירה בתל אביב או מחוצה לה ומזה אני לא כל כך מתלהב.
דבר שני, אנחנו עדיין בעניין של הדיור? האמת שטוב שהעלית את זה כי הנה אני, לפני חודש וחצי כשזה התחיל מהעניין של הדירות ופרוסנר העלה איזה פוסט שקורא לכולם לעבור לתקווה, אני מאז עברתי שינוי. התחלתי להתעניין יותר בכל העניין הזה שנקרא כלכלה, למדתי מלא דברים על איך ריכוזיות והעדר התחרותיות משפיעים על המשכורת שלי ועל כוח הקנייה שלי, למדתי במה המדינה מעדיפה להשקיע ובמה לא. למדתי שלהתנחלויות ולביטחון(למרות האג'נדה השמאלנית מדינית שלי) אין שום קשר למצבי הכלכלי וגם לא החרדים אשמים בכך(למרות שאני חילוני גמור). התחלתי להתעניין יותר ויותר, קראתי טורים, צפיתי בהרצאות, הלכתי לסרטים, פתחתי את הראש. בסמסטר הבא אני גם אקח איזה קורס בכלכלה(כי יש לי אפשרות לצבור מכך נקודות למרות שאני מדעי הרוח). אני חושב שאני לא היחידי, אני חושב שיש כמוני לא מעט ולמרות שיש במחאה הזו לעיתים שימוש בסיסמאות ריקות מתוכן ולמרות שיש פה ושם אמירות חסרות טעם ולמרות שהעיסוק גם של ראשי המחאה הוא לפעמים נראה גם לי לא הכי ענייני(בניגוד אליך אני לא חושב שזו קונספירציה אלא חוסר ניסיון), למרות כל זאת אני יודע היום הרבה יותר ממה שידעתי לפני חודש וחצי וכמו שאמרתי, אני בטוח לא היחידי. המודעות היא ההישג הגדול ביותר של המחאה הזו וגם החשוב ביותר.
מהפכה של תודעה.

amit pros 5 בספטמבר 2011

כבוד,תומר.

אלעד אחד 5 בספטמבר 2011

+1

אסף THE KOP 5 בספטמבר 2011

מצוין.

1. ככל שיותר אנשים יבינו על מה הם מדברים, אפשר יהיה לקדם רעיונות ולא להתעסק רק בסיסמאות (אני חושב שלא יזיק גם לאנשי הכלכלה ללמוד קצת בחוגים של מדעי הרוח – אחרי הכל, מאחרוי המספרים ועקומות עומדים אנשים, וגם ככה, לכלכלה קשר הדוק לפסיכולוגיה).

2. כח הקניה לא מספק לרכישת דירה במרכז תל-אביב, ממש כשם שהוא לא מספק לאמריקאי הממוצע רכישת דירה במנהטן.

3. אני מעולם לא טענתי שהמחאה היא קונספירציה. אני מצביע על עובדות – מי שמנהיג את המחאה הזאת קשור לארגוני שמאל ושמאל קיצוני.

תומר חרוב 5 בספטמבר 2011

עמית ואלעד, תודה.
אסף, אז יופי, הנה אנחנו מדברים.
1. מסכים לגמרי. בהקשר הזה ראשי המחאה עשו מהלך נהדר עם התוכנית לשינוי אופי המאהל ברוטשילד והפיכתו למקום בעבור דיונים ולמידה. שים לב שנוצרו כמה שיחים אלטרנטיבים, כמו למשל שיח המעגלים או ההייד פארק שנתנו הזדמנות שווה לכולם כולל כולם(גם לך אבל בחרת שלא להשתתף) להביע את דעתם בשטח ולא רק בטוקבקים או בתקשורת.
2.מסכים חלקית. אני אתן לך דוגמא שאני אוהב להשתמש בה לאחרונה. אני בקרוב בן עשרים ותשע, בדיוק בגיל שבו אבא שלי היה כשנולדתי והיה לו כבר ילד בן חמש באותה תקופה. אני נולדתי בנתניה, להורים שלי הייתה דירה שהם קנו(בלי שום עזרה כספית מהוריהם שבטח שלא היה להם), בת שלושה חדרים ברחוב רמז. אני לא יודע אם אתה מכיר אבל אתה יכול להביט במפה ולראות שמדובר ממש במרכז העיר, נניח המקבילה של פרישמן-אבן גבירול, שאז היה תוסס והיום הוא שומם ומוזנח משום שמשקיעים רק בשכונות החדשות. אני אמנם סטודנט אבל בגלל שהתחלתי ללמוד בגיל מאוחר ועבדתי קשה מאוד בשנים שלא למדתי הצלחתי לחסוך כסף שיחזיק אותי בתקופת הלימודים ואני גם עובד תוך כדי מן הסתם. לי אין היום שום יכולת, גם עם העזרה שהורי יספקו לי לרכוש את אותה דירה מסכנה ומוזנחת, שאיש לא שיפץ את הבניין שלה כבר ארבעים שנה, את הדירה שנולדתי בה(אני לא מדבר איתך על הדירה הגדולה יותר שעברנו אליה שנתיים אחרי זה וגדלתי בה וגם אותה ההורים שלי עזבו וגם היא לא כזו מציאה במונחים של היום). אין בזה קצת אבסורד? שוב, כוח הקנייה הוא מוחלש לא רק במרכז תל אביב, בעוד הרבה מקומות. ובמקומות בהם אולי יש אפשרות סבירה יותר(עדיין בקושי רב) לקנות, יש בעיות אחרות שמשפיעות הן על הרצון והן על היכולת לעשות כך.
3. אולי לא כתבת את זה אבל זה מה שמשתמע מדבריך ומהלוגיקה שאתה יוצר. אתה אומר משהו יפה מאוד סעיף הראשון לגבי זה שאנשים יפסיקו להתעסק בסיסמאות וידברו אבל הנה אתה מתעסק בנתון שהוא לא באמת רלוונטי לעניין (והרי כבר הסכמת איתי, השמאלן שהמצב המדיני לא קשור לכלכלי). כתבת שהמטרה היא להפיל את ביבי. אולי הזיכרון שלי מטעה אותי אבל אני לא שמעתי באף הפגנה את אחד הנואמים קורא לביבי להתפטר, בטח שלא בהפגנה האחרונה ובזו השקטה שנעשתה בסמוך להסלמה בדרום(אלו שתי האחרונות שהייתי בהן). מעבר לזה, גם מהקהל כבר שמעתי פחות ביבי תתפטר ופחות עיסוק בו (במידה מסוימת לצערי כי אני באמת חושב שהוא, שר החוץ שלו ושר הביטחון שלו הם שלושה חדלי אישים אבל זה פחות רלוונטי) כי יש את ההבנה שמדובר בשיטה ולא בשלטון. אבל תסכים איתי שאי אפשר לשנות את השיטה בלי השלטון וזה לא משנה אם מדובר בשלטון הנוכחי או בשלטון אחר.

קשקשן בקומקום 5 בספטמבר 2011

רק דבר אחד קטן. גם אני ראיתי ושמעתי את ירון זליכה ומסכים עם הכל חוץ מעניין הבטחון והחרדים שבעיני הוא – במילה אחת – דמגוגיה:
להגיד שהחרדים לא קשורים כי גם אם הם כולם היו רוצים לעבוד עכשיו לא היתה להם עבודה זה טמטום גמור. לפי הלוגיקה הזאת מליון רוסים היו צריכים להיות היום מובטלים. העלות של החרדים היא הרבה מעבר מה שהם עולים ישירות, היא כוללת גם את חוסר התרומה שלהם לתוצר (ולמיסים), וגם את העלות העתידית של למממן אנשים שלא למדו מתמטיקה ואנגלית, ולא תהיה להם שום יכולת להתמודד עם העולם שלנו. זאת פצצת זמן שחייבת להיפתר. אותו דבר נכון גם לגבי הערבים (נשים) שלא עובדות, אבל שם זה הרבה יותר פשוט כי הפערים והעוני נובעים מאפליה שאפשר לפתור אם רק רוצים, ולא ממנהיגות פוליטית שבאופן ציני מייצרת עוני ובערות ופוליטיקאים פחדנים שנותנים להם להיות לשון מאזניים בגלל שאלות מדיניות. גם כשיהיו פה 50% חרדים או ערבים שלא למדו מתמטיקה (וזה אגב, המצב בגיל של הילדה שלי), יגידו "גם אם הם כולם ירצו לעבוד היום, אין לנו עבודה בשבילם". ואני לא מדבר בכלל על הקצבאות ילדים שהם פשוט תכנית עידוד עשיית ילדים עניים בחסות הממשלה.

לגבי הבטחון והמתנחלים – עוד דמגוגיה, אבל לזה אפילו אין לי כח להכנס כי הסיבה שלא צריך להיות שם היא לא כלכלית בעייני.

תומר חרוב 5 בספטמבר 2011

עם המשפט האחרון שלך אני מאוד מזדהה, הסיבה הכלכלית היא בעיני האחרונה מהסיבות לפרק את ההתנחלויות ולהקטין את הכוח הצבאי של ישראל.
לגבי השאר. לא צריך ישר לצעוק דמגוגיה על כל מה שלא מסכימים איתו ולדעתי אתה לא מפרש נכון את דבריו של זליכא, וזה לא רק הוא שאומר את הדברים הללו זה גם מומי דהאן למשל. זה שאין עבודות בשביל כולם זו עובדה, לא שזה פוטר את האוכלוסיות הללו מאחריות. אתה צודק לגבי העלויות הנוספות שיש בעניין החרדים אבל וזה כסף אבל כסף קטן ושגם ככה לא היה מגיע אלינו בגלל בעיית הריכוזיות. צריך לחתוך בהרבה בשר פה, אבל כולנו יודעים עם מי צריך להתחיל.

קשקשן בקומקום 5 בספטמבר 2011

תומר לא מסכים. הבעיה עם החרדים היא שלא מדובר על חלוקת כספים רק. תסתכל על זה כעל תשתית – מדובר על בניית תשתית של עוני ושל חיים על חשבון אחרים. שילוב של בערות + הרבה ילדים. זה אולי לא פוליטיקלי קורקט אבל זאת עובדה. וזה לא כסף קטן, מה שאתה רואה היום זה כסף קטן אבל התוצאה תהיה כסף עצום הרבה יותר שאי אפשר יהיה להמנע מלתת אותו בלי לתת לאנשים לגווע ברעב. לכן זאת דמגוגיה להגיד שהם לא הבעיה. זה בדיוק כמו ש 500 אברכים לא היו בעיה ה 48. זה דברים שלוקח דורות לתקן…ושוב 50% מהילדים בגיל של הילדה שלי (בת 3) הם חרדים או ערבים…שלא בדיוק מקבלים חינוך שמכין אותם לחיים. מה תעשה כשהם יהיו בני שלושים עם 7 ילדים כל אחד? אז כבר יהיה מאוחר לפתור את הבעיה, כבר נהיה עולם שלישי

קשקשן בקומקום 5 בספטמבר 2011

לאסף – אין "הבנה אחת" של על מה מדברים. יש פה הבדלים אידאולוגים. לפתור את זה עם שאלה כמו "כמה דירה צריכה לעלות" זאת דמגוגיה ואתה יודע את זה. השאלה היא איך יכול להיות שהיום צריך הרבה הרבה יותר חודשי עבודה מפעם כדי לקנות דירה. השאלה היא למה היום צריך 1000 שח ביטוחים פרטיים בשביל לקבל בריאות נורמאלית, ולמה היום ישראל מדורגת 60 בעולם בחינוך כשפעם היא היתה בעשר הראשונות. להגיד שהפתרון לכל הדברים האלה הוא רק תחרותיות זה קשקוש.

מעבר לקח שתפקיד המוחים הוא למחות, ותפקיד הממשלה הוא לפתור. דווקא דפני ליף, שאתה לא ממש מחבב, ניסחה את זה יפה "תגידי לי, אני סטודנטית לקולנוע, נראה לך שאני הבן אדם המתאים לנהל משא ומתן על זה?".

ודבר שלישי, היא לא מכחישה שהיא שמאלנית, וגם רוב ההנהגה לא. אבל הם אומרים במפורש שלא על זה הם יצאו למאבק. אז מה רבים וטובים עושים? לא מצטרפים. יופי, בואו נעניש את עצמנו על זה שדפני ליף שמאלנית. גאונות….

ולפתרונות:
1. תחרותיות, עם רגולציה נשכנית ואכזרית
2. שינוי במיסוי, עם קצת יותר מס חברות, מס ירושה ומיסים לעשירים, כולל הקשחת הכללים לכל מיני מקלטי מס. מי שרוצה – שירד מהארץ
3. חינוך חובה, חינם, אמיתי עם לימודי ליבה לכולם. הורה שלא שולח את הילד לבית ספר (כולל חרדים) – לכלא
4. הכנסת ערבים וחרדים למעגל העבודה, ושינוי מדיניות הקצבאות
5. שירות צבאי לאומי חובה ל כ ו ל ם (ככה גם יהיו יותר אנשים, זולים, לבתי ספר, בתי חולים וכו
5. השקעה מסיבית בבריאות, תשתיות וחינוך (כחלק מתכנית רב שנתית, זה לא יכול להעשות מהר). רכבת תחתית דחוף !!!
6. ביטול חוק ההסדרים
7. שינוי שיטת הממשל

Asaf the Kop 6 בספטמבר 2011

קשקשן בקומקום,

מה לעשות, פעם הביקוש וההיצע נפגשו במקומות ריאלים יותר. פעם ת"א לא הייתה כזו שוס גדול (בשנות ה-80 שינקין היה עוד רחוב בדרום העיר ושדרות רוטשילד בכלל היו סלאמס).

חינוך – הירידה בהישגים נובעת גם מירידה באיכות המורים, אבל גם מכך שמורה ימינו ניצב בודד במערכה. היום, מורה שחלילה מעניש או מוריד ציון, מקבל "עליהום" מהורים שלא מבינים איך פוגעים ב"אוצר שלהם". בכדי להתקבל לבית ספר שאני למדתי בו היה צריך להציג השגים ולעמוד בסטנדרטים גבוהים. להורים לא הייתה דריסת רגל במוסד. לך תשווה את זה למה שהולך היום בתיכונים.

הדברים של דפני ליף מאפיינים את "המחאה" הזאת מצוין – יש לי בעיה, אני רוצה שהממשלה תפתור אותה. מה היא ואלה שמייצגים אותה מוכנים מוכנים לתת (ולא לקחת) בשם אותו "צדק חברתי" אמורפי ? (ואף מילה על בעיות הזיכרון שלה).

לעניין השמאליות – אני לא מוכן לצאת לרחובות למחאה שמונהגת ע"י אולטרה-שמאלנים. לא הייתי יוצא למחאה גם אם בראשה היו עומדים צעירי נוער הגבעות, ומאותן הסיבות בדיוק. אני מחיק באותה הדעה שהחזקתי ביום הראשון למחאה – ארגוני שמאל עומדים מאחורי המחאה הזאת ורוכבים על מצוקה אמיתית בכדי לדחוץ את האג'נדה שלהם. המטרה של המחאה היא להפיל את ביבי. לא שוכנעתי אחרת.

לפיתרונות:

1. מסכים ומוסיף: ביטול בחקיקה על בעלויות צולבות.
2. יש להגדיל את המיסוי על ההון, ע"ח מיסוי עבודה (ולכן לא הייתי ממהר להגדיל את מס החברות).
3. מסכים. צריך גם להאריך את שעות הלימוד עד השעה 17:00, ולהרחיב שיעורי העשרה. אין שום סיבה שילדים ישלחו הביתה ב-13:00.
4. מסכים.
5. מסכים ומוסיף גם חלוקה צודקת של נטל המילואים.
6. הסיכוי שדפני ליף תהיה ראש ממשלה גבוה מהסיכוי שתהיה פה רכבת תחתית. הפיתרון פשוט הרבה יותר – לאסור תנועת מכוניות בלב ת"א (למעט תושבי העיר) בשעות העומס (7:00-18:00) והגדלת התדירות של התחבורה הציבורית.
7. חוקה ההסדרים – לא הייתי ממהר לבטל חוק המשמר משמעת תקציבית. כמו כן, ובהמשך לסעיף 8 שציינת, בקשר לשינוי שיטת הממשלף רני לא רואה כיצד ניתן יהיה לבטל חוק המאפשר חקיקה מהירה בשעה שהממשלות שלנו עסוקות בלשרוד במקום בלמשול. ביטול החוק, ללא שינוי שיטת הממשל עשוי להביא להיעדר חקיקה, אלטרנטיבה גרועה בהרה מזו הנוכחית.
8. כל שיטה שתביא ליצירת 2-3 גושי שלטון מבורכת בעיני.

Asaf the Kop 6 בספטמבר 2011

מתנצל על שגיאות הכתיב. השעה מאוחרת ואני אחרי יום מטורף בעבודה.

קשקשן בקומקום 6 בספטמבר 2011

אסף תקרא מה כתב הבחור על דירה מרופטת ברחוב רמז בנתניה (גדלתי ליד – מכיר טוב), היכולת לקנות אותה פעם כשזה היה המרכז ה"נחשב" של נתניה היתה יותר גבוהה מהיכולת לקנות אותה היום כשזה איזור מוזנח וכעור. זאת תמצית הבעיה. להתרכז ברוטשילד זה לא הוגן, ואתה יודע את זה. עכשיו – אתה יכול להגיד שזה לא תפקידה של המערכת לדאוד לדיור במחיר סביר (שזה בעיני – ביחס לשכר), אבל להגיד "מה לעשות" זה קצת פשטני. ויש מדדים אובייקטיבים כמו (שוב) יחס בין שכר למחיר דיור, ובהם ישראל מאוד התדרדרה.

לגבי חינוך – מסכים שזה לא רק כסף, ואני לא חושב שהמוחים טענו שזה רק כסף. וכן גם להורים יש חלק אבל לא רק. הגורם הראשון הוא איכות המורים, וזה קשור לכסף, וגם לסטטוס וכאן אני מסכים מאוד עם הטענות שלך. אבל גם בזה לשלטון יש מילה…לא?

דווקא דפני ליף וחבריה ומשפחותיהם יהיו אלה שילשמו יותר מסים אם ההצעות שלהם יתקבלו אז אני חושב שהטענה שלך על "מה הם יתנו" היא לא הוגנת. ודי כבר עם השירות שלה – אתה תומך בראש ממשלה שהשותפה הכי "דורשת" שלו בממשלה היא מפלגה שפוטרת באופן גורף את מצביעיה משירות, ואפילו לא צריכה להביא פתק מהרופא. בו נתייחס לטענות ולא לאנשים…

ריקי רומא 5 בספטמבר 2011

מדהים, נראה לי עלית פה על משהו…

קשקשן בקומקום 5 בספטמבר 2011

מי?

ריקי רומא 5 בספטמבר 2011

הכוונה היתה אליך קשקשן
האמת היא שבדר"כ אני לא קורא את התגובות שלך אך הפעם כן.
פשוט הדהים אותי איך אתה "עף" על אסף וצועק דמגוגיה ואז מעלה רשימה של בעיות וה"פתרונות" שאתה מציע הכי כוללניים ופשטניים בעולם
תגיד, מאיפה הם באו לך, שמעת אותם מיאיר לפיד?

קשקשן בקומקום 5 בספטמבר 2011

למה כוללנניים ופשטניים מדי? אני מסכים שפוליטית הם מאוד קשים לביצוע אבל זה דיון אחר… וכמובן שלא פירטתי יותר אבל אשמח לעשות זאת.
קצת מעליבה ההשוואה ליאיר לפיד, חוץ מזה שהוא יודע לכתוב.

ריקי רומא 5 בספטמבר 2011

יאיר לפיד יודע לכתוב, דוגרי יש לו את זה
מתוך 7 הסעיפים שרשמת , למעשה היתה רק הצעה אחת אמיתית שהיא ביטול חוק ההסדרים וזה אני מסכים איתך מאד קשה מבחינה פוליטית אני היית מסתפק רק משקיפות לגבי תהליך בחירת הסעיפים שהוכנסו והסברה מה כן הוחלט.
כל השאר … לא הצעת שום דבר למעשה קח לדוגמא את סעיף 7 : שינוי שיטת הממשל , שינוי לאיזו שיטה? למה היא עדיפה וכו'
שים לב שלא התייחסתי פה לאנשים ששלחת לכלא או שמבחינתך יעזבו את הארץ

קשקשן בקומקום 5 בספטמבר 2011

טוב אני אסביר מעט יותר ובלי עצבים.
הבעיה היחידה בעיניי במחאה היא שהיא מתעסקת יותר מדי רק בכסף, שהוא הסימפטום, ולא הבעיה. הבעיה היא שהרוב במדינה הוא בן ערובה של מיעוטים, ומכאן הצעדים שהצעתי. אפשר על כל אחד מהם לפרט עד מוות, אבל כלכך הרבה כתבו ותיארו שנראה לי חבל על הדיו הוירטואלי.

לגבי האנשים שאמרתי שיעזבו את הארץ או ילכו לכלא: כן, בעיני למדינה יש זכות לקבוע חוק חינוך חובה חינם, כולל תכנים, עד רמה מסוימת, או במילים אחרות – לימודיי ליבה. מי שלא מוכן ללמד את הילדים שלו את זה, מבחינתי הוא פושע – גם אם בחסות הדת, ולכן מקומו בכלא. אני מוכן לתקצב ילדים של אחרים, גם אם מישהו עשה 8-9 כאלה בלי טיפת יכולת כלכלית לזה, אבל אז אני דורש שהכסף ילך למקום שידאג לילדים האלה לעתיד נורמלי – והוא לימודי הליבה ויום חינוך ארוך במקום קיצבאות. לגבי המסים – אני פשוט לא קונה את האיומים שעשירים יעזבו. יותר מזה, אני "עשיר" היום לצורך העניין עם המשכורת שלי בחו"ל, ואני חוזר למרות ירידה במשכורת ומס יותר גבוה מפה. מי שרוצה להיות בארץ יהיה גם עם מסים יותר גבוהים, אז אני פשוט לא קונה את איומי הירידה.

השיטה – יש המון אופציות, אני לא מומחה למשפט, אבל מבחינתי (בתור מצביע מרצ, אגב, שתימחק אם זה יקרה), כל שיטה שבה יכולת הסחטנות תרד למינימום: העלאת אחוז החסימה ל 10-15%, המפלגה הגדולה מקימה ממשלה you name it.

תחרותיות – 30-35 רפורמות שירון זליכה מדבר עליהן, כולל כאלה שיורידו מהכח של הוועדים הגדולים שיושבים לנו על השלטר עם משכורות מטורפות וכח בלתי סביר, ועוד מכספי המסים שלנו, ושל הטייקונים שגובים מאיתנו מחירים מופקעים.

מסים – מה לעשות, להיות קצת יותר "חמלתיים", יש כאלה שאפשר וראוי (בעיני) לקחת מהם עוד, אולי אני בינהם. אבל – תנו תמורה, ואלה ההערות שלי על חינוך, בריאות ותשתיות.

בקיצור – זה אולי פשטני אבל זאת האמת – מדינה שתחזור לעבוד בשביל ה 30-40% שמשלמים מסים, עושים מילואים, ותורמים לשוק העבודה.

אני באמת חושב שהבעיה היא לא מה לעשות, שים את ביבי לבד בחדר הוא יחתום על כל הצעדים האלה (אולי, חוץ מחוק ההסדרים כל עוד השיטה היא כזאת), אבל לאף אחד אין לא מנהיגות ולא קונסטלציה פוליטית לעשות את זה בלי להתרסק על נושא השטחים…. וזאת הבעיה האמיתית. אז מה שיעשו בינתיים זה להכנס בטייקונים ולשנות את מדיניות המסים קצת, תמורת עוד מעט שירותים. אבל בלי תיקון של הדברים האחרים זה יתדרדר מהר מאוד בחזרה לאותם חוליים. עצוב אבל אמיתי, בעיני.

מספיק מפורט? אולי לא תסכים אבל דחיל רבאק – קח את ה"יאיר לפיד" בחזרה

ריקי רומא 5 בספטמבר 2011

טוב בסדר סורי נשמה על היאיר לפיד :)
אין ספק בתור 2 אנשי ימין ושמאל מובהקים ישנם נושאים רבים שאנו נהיה חלוקים בהם. וזה בסדר.

מבחינתי מיסים ( ונעזוב לשנייה את הקטע של מיסים ישירים ומיסים עקיפים) זה אף פעם לא כמה אתה משלם אלא מה אתה מקבל בתמורה
אז כן יש פה מקום לשינוי. מה שמצחיק זה שלאורך ה-200 שנה האחרונות בכל מדינה מערבית שהיה שם מס הכנסה תמיד היה שלב בו מעמד הביניים והנמוך יותר מחו על משהו מסוים .. והחליטו להטיל מס על העשירים .. מה שקרה ללא יוצא מן הכלל זה שלאחר כמה זמן העשירים לקחו בעלי מקצוע מומחים (לרוב עו"ד רו"ח ולוביסטים) והצליחו למצוא פרצות חוקיות לא לשלם את המס… המדינה שכבר התרגלה להכנסה הנוספת נהייתה חמדנית ולאט לאט המס שבהתחלה יועד עבור העשירים החל להיות מוטל על האנשים שקידמו אותו
יכול להיות שאני טועה ומישהו נקודתית יוכיח אותי אבל מה נראה לך התסריט ההגיוני שיקרה בישראל של ימינו?

חוץ מזה תמיד פרגנתי למרץ שלמרות שמבחינה בטחונית אני הופכי נגדי לדעות שלהם מבחינה חברתית הם תמיד דאגו לקידום עזרה לזוגות צעירים

ריקי רומא 5 בספטמבר 2011

+ הערה קטנה
מבחינתי לימודי ליבה צריכים לכלול יזמות עסקית שיווק מכירות ויחסים בינאישיים
אז אני יכול להבין את הדתיים (ששינם מקומות שכן לומדים את מקצועות הליבה הנוכחיים) שמבחינתם יש מקצועות ליבה שהם מעדיפים ללמד
וכל עוד המדינה תומכת במערכת החינוך התורני אז אין לי תלונות כלפיי הדתיים עצמם

קשקשן בקומקום 5 בספטמבר 2011

אתה לא באמת חושב שילד בן 8 צריך ללמוד יזמות עסקית. אולי בגיל 13, 14. אבל מה תעזור יזמות אם הוא לא ידע לוח הכפל, או קצת חוקים לגבי המדינה בה הוא רוצה להיות יזם? אני גם לא באתי בתלונות לדתיים – תקרא למעלה. באתי בתלונות לפוליטיקאים ציניים שמייצרים דורות של בורים ומשחדים אותם ביום לימודים ארוך והסעות חינם תמורת קולות

Asaf the Kop 6 בספטמבר 2011

אם האינטרנט היום הם יכולים ללמד יזמות עסקית. אנינו מכרנו סברסים והם מקימים פורטלים, יחי ההבדל הקטן.

Asaf the Kop 6 בספטמבר 2011

אם = עם

קשקשן בקומקום 6 בספטמבר 2011

אני לא מכרתי סברסים. אבל עקרתי סירפדים…תופס?

קשקשן בקומקום 5 בספטמבר 2011

תסכים איתי שעד שנושא השטחים לא ייפתר (שים לב שלא אמרתי "שלום", גם נסיגה חד צדדית, אפילו פינוי התנחלויות והשארת כח צבאי מצד אחד, או סיפוח מצד שני – הם פתרונות), הנושאים האלה, שמה שמצחיק הוא שבסוף הם יותר נוגעים לחיים שלנו, לא ייפתרו? לשון מאזניים…מכיר?

ריקי רומא 5 בספטמבר 2011

מבלי להישמע פסימי , נושא השטחים לא ייפתר אנחנו צריכים מבחינה אסטרטגית שיהודים יתגוררו בכל חלקי הארץ ולא רק במטרופולין שנקרא גוש דן זוהי לא אידיאולוגיה אלא עובדה אך אני מבין למה אנו חלוקים בנושא

אני כן מסכים שמה שלפחות אני מרגיש ביו-יום זהו את העול הכלכלי יותר מאשר את הנושא הביטחוני אך 10 ק"מ ממני (בני ברק: לא שכונה של דתיים)
אני כבר נמצא בגדר ההפרדה אז הכל זה שאלה של איפה אתה נמצא
יש יישובים בדרום שילדים לא ישנים בלילה בגלל סיוטים מהאזעקה של שחר אדום ויש אנשים שלא גומרים את החודש ברעננה וכפר סבא
אני לא שם סדר עדיפויות וקובע מה יותר קריטי
אבל כמו שאבא שלי תמיד אומר:
פורנוגרפיה זה עניין של גיאוגרפיה

amit pros 6 בספטמבר 2011

אני מתקשה להבין,מה הקשר בין ההתנחלויות,להעלאת מס החברות בשלושה אחוז,הסטת 7 מיליארד שקל מתוך עודף של 25 מיליארד שנגבו לצרכים פנימיים ולא להחזר חובות,הטלת ארנונה מוגדלת על דירות ריקות,ושינוי במדרגות המס הנוכחיות והוספת מדרגה נוספת מנניח 100 אלף שקל.

אבל אולי זה רק אני…..

amit pros 6 בספטמבר 2011

התגובה לקשקשן במקום ….

קשקשן בקומקום 6 בספטמבר 2011

הקשר הוא שאין לך יכולת למשול. מתי הרכב ממשלה או קואליציה הוכרע על משהו אחר חוץ מהשטחים? אז נכון – יש צעדים טקטיים כמו שציינת שאפשר לעשות בלי קשר לשטחים. אבל הטענה שלי היתה שבלי שינויים מבניים שקשורים ל: שינוי שיטת הממשל, ביטול חוק ההסדרים, החלת לימודי ליבה כל כולם, שירות צבאי לאומי לכולם, לא יקרה כלום חוץ מעוד כמה גרושים לגמור את החודש, באופן זמני. כי הבעיות שלנו הרבה יותר עמוקות מחוסר תחרותיות וחלוקת מסים לא נכונה, ומה שאתה מציע הוא בעיני לא יותר מאקמול. (ושלא יובן לא נכון, זה לא תירוץ לא לעשות את זה בינתיים).
ואת השינויים הגדולים אי אפשר לעשות כי הדבר היחידי לפיו מפלגות מתאחדות לקואליציות במדינה שלנו זה עניין השטחים, ואז הסחטנות של המיעוט נכנסת לפעולה…

קשקשן בקומקום 5 בספטמבר 2011

כל חלקי הארץ זה לא אידאולוגיה זה עובדה – א. זה כן אידאולוגיה (שאני מסכים לה) ו – ב. מהי אותה ארץ? והאם אותה ארץ תהיה דמוקרטית בלי סיפוח או פינוי? ואם תהיה דמוקרטית עם סיפוח – מי יהיה ראש הממשלה?

ריקי רומא 5 בספטמבר 2011

האמת היא שזה כן עובדה
לא לקחתי בחשבון יישובים מעבר לקו הירוק
אך התיישבות יהודית בתוך הקו היא מהותית לקיומינו
(רק בשביל הרקורד: זהו לא פתח לדיון האם ההתנחלויות הן לגיטימיות או לא, הכוונה היתה לגליל והנגב)

סיפוח ופינוי זה נבלה וזה טרפה
מה לעשות אין לי פתרונות קסם ואני לא יודע למי יש

ז'בוטינסקי כתב לכשתקום מדינת ישראל ראש הממשלה צריך להיות יהודי
וסגנו – ערבי
קצת בעייתי מבחינתי.. אך הייתי תומך בכך וכך צריך כל מי שתומך בשילוב הערבים בשוק העבודה ובחברה הישראלית

ריקי רומא 5 בספטמבר 2011

אני בכוונה לא מתייחס לשטחים
מכיוון שאפילו בהגדרה שלהם אנו נמצאים ב- DEAD END

תומר חרוב 6 בספטמבר 2011

קשקשן,
מה שאתה אומר לגבי החרדים וגם הערבים זה פחות או יותר נכון אבל בוא נחשוב רגע מבחינה פרקטית. מה יותר זמין כרגע? לטפל בטייקונים בעל הההון והתחרותיות,הווה אומר טיפול בחמש עד עשרים תאגידים ששולטים ברוב הכסף במדינה? או לנסות לחנך שש מאות אלף איש, חלקם בעלי תפיסת עולם קיצונית לתפיסת העולם שלך? הטיפול והשינוי בחברות הלא יצרניות שציינת צריך להתקיים בהדרגה ועל ידי יצור הזדמנות ושאיפה של אותם המגזרים הללו לשנות את התנהלותם. בצורה אחרת זה לעולם לא יעבוד, זה ההפרד ומשול שמדברים עליו, זה ההפרד ומשול שמונע פיתרון אמיתי. יש פתרונות ארוכי טווח ויש קצרי טווח, בוא כרגע נתעסק בשלוש עד חמש השנים הבאות כדי לבנות תשתית לחמישים השנים הבאות.

קשקשן בקומקום 6 בספטמבר 2011

אני מסכים ולא מסכים.
מסכים – אין קשר מיידי וצריך לטפל בעינייני הריכוזיות מיד, וגם לשנות את תמהיל המיסים.

אבל, וכאן אני לא מסכים – הבעיה של החרדים והערבים תמיד מטוטאת מתחת לשטיח והיא בעייני הבעיה הכי קשה שלנו והיא תוביל את ישראל לעולם שלישי. גם ככה אנחנו ב 10, 15 שנים פיגור בטיפול בזה ואת התוצאות נאכל בשנים הקרובות גם אם נתחיל היום. אבל – זאת בעיה שאם לא תפתר מהר המצב יהיה בלתי הפיך. יהיה רוב לא ציוני, דתי, ולא משכיל, והמצב שבו היום זה לשון מאזניים יהפוך למצב שבו גם ממשלת אחדות בלעדיהם תהיה בלתי אפשרית. צריך להסתכל על התהליך. וזאת התשתית האמיתית ל 50 שנה. עניין התחרותיות והריכוזיות הוא הרבה יותר דינמי (זה גם תהליך שקרה די מהר). פשוט אין לנו את הלוקסוס לחכות עם זה

דודו 6 בספטמבר 2011

1. כמו תוכי אני אחזור מחירי הדיור בארץ מתחלקים ל 2: מרכז הארץ והשאר. במרכז מדובר במחירים שהם פועל יוצא של היצע ביחס לביקוש ובכלל לי כיהודי ציוני אין שום אינטרס להמשיך את הנהירה הזו של צעירים למרכז (נהירה שהתוצאה שלה היא מחירי הדיור).
האינטרנס של המדינה חייב להיות ביזור מתקבל יותר על הדעת של האוכלוסיה ומרגע שהמדינה תגדיר לעצמה את האינטרס הזה היא חייבת לפעול על מנת לקדם אותו.

לקדם אותו זה להגדיר רוחבית שמעכשיו רובם המוחלט של התקציבים מופנים לצפון ולדרום בכל השקעה תשתיתית (כבישים,בתי ספר,בתי חולים) וזאת על מנת לייצר מצב בו התנאים שמקבל חולה בצפת זהים או קרובים מאוד לאלו שמקבל חולה באיכילוב, שהחינוך של תלמיד בנתיבות יהייה מושקע ומתוקצב בצורה זהה או קרובה מאוד לתלמיד בהרצליה וכו ושהסיכוי למצוא עבודה לאקדמאי במצפה רמון יהייה דומה לזה של אקדמאי מחולון.
ומכיוון שקרקעות יש למכביר אין שום סיבה שמחירי הדירות בבאר שבע למשל יעלו ב 100 אחוז בשנתיים.
באופן פראדוקסלי על מנת לייצר תנאים טובים יותר במדינת ת"א צריכים להרוג אותה.
כי כששבשאר המדינה הדירות יהיו זולות יותר, החינוך והרפואה כמו גם האפשרויות התעסוקתיות יהיו דומות הנהירה למרכז תקטן והביקוש יהיה דומה להיצע.

2. בעניין הזה : התקשורת היא לא רק הקול, אלא גם הפנים של הראיה של מדינת העיר. זו שיוצרת שנאה אדירה לת"א ומה שהיא מייצגת.
כשמשדרים תוכנית קומית שעה אחרי ש12 טילים עפו על עיר, רצחו אדם ופצעו קשה אחת אחרת.
תקשורת שמתנהגת וחושבת כמו מקומון תל אביבי (נסו פעם לחשוב כמה פעמים אם בכלל קראתם "בתל אביב " אחרי שקראתם משהו על איבן גבירול) .

3. בהמשך ל 2 : שימו לב ליחס התקושרת במחאת המתמחים. אני לא נכנס לשאלה אם אלו שמתפטרים צודקים או לא. אני כן מתייחס לעובדה שהם מכונים "המתמחים" ולא התמתחים בבתי החולים הגדולים במרכז ובחיפה. שכן זה בדיוק המצב . אני בקושי רואה חשיפה למנהלי בתי החולים בצפון ובדרום שמגבים את ההסכם ושמחים עליו, לכך שטף מתמחה בסורוקה לא הגיש מכתב התפטרות. לכך שהרבה יותר מאשר מדובר בקרב של המתמחים מדובר בקרב של (בתי החולים) בעלי ההון נגד (בתי החולים) העניים. אף אחד לא מביא את הקולות של הדרום והצפון בעניין הזה

4. לקראת העצרת זעמו המארגנים על רכבת ישראל. בגלובס הגדילו וכתבו ש"הרכבת מחבלת במחאה" (באלו המילים) וזאת בשל סגירת קו הרכבת מב"ש וירושליים. אם זה לא היה מצחיק זה היה עצוב.
בשלוש השנים האחרונות כשהרכבת עובדת חודשיים רצוף זה אירוע נדיר כמו טיקי טקה של נבחרת ישראל. זה פשוט לא הטריד לא זכה לחשיפה תקשורתית כי זה לא הטריד כמעט אף אחד שלא גר דרומית ללוד.

הנה מקבץ חלקי :
שינויים בתנועת הרכבות בקו ת"א-באר שבע-דימונה
לצורך ביצוע עבודות תשתית במסגרת פרויקט הכפלת המסילה לבאר שבע, לא תופעלנה רכבות בקו ת"א-באר שבע-דימונה (בשני הכיוונים) החל מיום א' 21.2.2010 בשעה 23:00 ועד ליום ה', ה- 25.02.2010 ב…שעה 09:00.

במסגרת קידום עבודות התשתית בפרויקט 'באר שבע ב-50 דקות' תופסק תנועת הרכבות בקו:
קריית גת – באר שבע – דימונה
החל מיום שישי, כ"ח אדר א', 4 למרץ 2011 ועד למוצאי השבת, ו' אדר ב', 12 למרץ 2011 (כולל)

החל מיום שני 22.6.09 ועד ליום רביעי ה- 24.6.09 (כולל) תפעל רכבת ישראל בביצוע עבודות לאורך תוואי מסילת קו ת"א-באר שבע. בשל העבודות, יסגר לתנועת הרכבות קו קרית גת – באר שבע ודימונה.

רכבת ישראל ממשיכה לפעול למען תושבי הדרום. הרכבת הקדימה את לוח הזמנים במבצע העבודות בדרום ותחזור לפעולה סדירה החל מיום ד' (13.5.09) בבוקר

5. ואחרי שאמרנו את זה אגיד : אוי ואבוי אם החזון להפרחת הצפון והדרום הוא חזון של העברת מפעלים כימים ומחנות צבא לצד רכבת שתיקח את אלו שרוצים לעסוק במקצועות אחרים למרכז. מהבחינה הזו כמו ההסכם עם הרופאים בנוגע להעדפה מתקנת של הפריפריה ההקצבה של המדינה להקמת מפעל אינטל בבית שאן היא צעד חשוב בכיוון הנכון.

Comments closed