איוניר – ההתחלה מעבר לפינה

צילום ניר בוקסנבאום

כשראיתי באחת המהדורות סיקור של נחיתת מכבי ת"א בטורקיה, ומי מאנשי הצוות הצהיר משהו כמו "אין כאן אפילו התחלה של צל של פחד", צלצל אצלי הפעמון חזק מדי. אחרי זה ראו את ברק יצחקי והיה לו צבע פנים של מאיה דגן. הבנתי שהם משקשקים. צודקים מבחינתם. חמישיה, בדיוק המספר הזה, נראתה לי אופציה ריאלית למשחק הזה, אם כי השער של קהת לא נלקח בחשבון.

מישהו ממשרד החוץ היה חייב לתדרך את איוניר לפני המשחק. ללחוש לו שהמטרה הטקטית מול טורקיה במשחק המסוים היא לחטוף כמה שפחות, עם אופציה להפתיע. לא יותר. כשנבחרת ישראל שיחקה נגד פרס, בגמר אליפות אסיה בטהרן 1974, מול קהל של מאה אלף שפמים עם נחשים מוכנים להפעלה בידיים, שומי הבקיע גול עצמי. היה צריך לצאת משם איכשהו.

איוניר נפל אתמול פעמיים. קודם כל כשלא היה המאמן. יממן לו המועדון פסיכולוג, במחילה. חלאס, מתחילים להתקרב לחמישים, זו נקודת המפתח בקריירה שלך,  טפל בזה. לא זה המשחק שצריך לנהל אותו רן כרמלי, אלה לא הספרים של אבנר כרמלי שבסופם השוער הטורקי תולה עצמו על המשקוף או משהו. פה חוטפים.

הנפילה השניה היתה עם ההרכב. למשחק כזה עולים עם הרכב של ותיקים מנוסים, זה יותר חשוב מהמערך ומהפנטזיות, ולא עם ארבעה ילדים בהרכב כשאחד מהם הוא גם ככה השוער. לא בנסיבות האלה.

מכבי התלהבה מעצמה מדי בפתיחת העונה, אתמול שילמה את המחיר. באיסטנבול, באווירה הנוכחית, נגד הסגל הזה של בשיקטש, לחשוב ברצינות על ניצחון זו התנפחות. הטורקים רחוקים היום מלהיות היוונים.

אבל לא נורא. הסטירה באה במקום. מהר וחזק, אבל לא סוף העולם. איוניר חטף כבר בקריירה חזקות מאלה, זה לא יסדוק אותו ולכן גם לא את הקבוצה. זו כן מכבי אחרת מרוח נימני.

מה שכן, אולי כדאי למתן את הדיבור על אליפות. עם מאמן חדש ושוער חדש, אחרי חמש עשרה שנות אימה, אפשר להסתפק בקצת יותר צנוע. מה דפק את מכבי בחמש עשרה השנים האלה אם לא חוסר הצניעות.

*

"דה באזר" גם בפייסבוק

קשטן - הסוף מעבר לפינה
יומן המאמן: השחקן ה-12 (מצטיין במשחק הפתיחה)

41 Comments

B. Goren 16 בספטמבר 2011

איתן, אתה צודק ברוב הדברים פרט לנושא אחד: איוניר לא דיבר על אליפות. אלה העיתונאים שקושרים כתרים בטרם עת ואולי כמה אוהדים שמתלהבים יותר מדי. אה, עוד אי דיוק קטן: מס' שנות האימה הוא (בינתיים) 8 אבל זה באמת תלוי מתי אתה מתחיל לספור.

איתן בקרמן 17 בספטמבר 2011

שוב התקשורת אשמה?…
עזוב, כולם יודעים שאליפות 2003 רק נועדה להשלות את עצמכם לעוד איזה עשור.
:/

יואב 16 בספטמבר 2011

איתן,
בדיוק ההפך.ההצבה של זיו בקישור הצביעה על זהירות יתר.
כל דקה של הילדים במשחק כזה היא מבורכת לעתיד.הם לא עשויים משוקולד ולא צריכים הגנה והם גם לא רוצים בה(ראה את הריצה של קהת לרשת לאחר השער שכבש).זה מה שמיוחד בהם מעבר לכישרון.הם לובשים את החולצה של מכבי בזכות וההפרדה בינם לבין הותיקים היא מלאכותית.

דיבור על אליפות תמיד מזמזם בסביבת המועדון הזה ובדרך כלל מגיע מהתקשורת(כמו שגורן כתב).

אתמול היה מהימים שצריך ללמוד מהם.ואם האווירה במכבי באמת השתנתה(לדעתי כן)והקבוצה מגובשת,זה בדיוק הזמן בו זה צריך לבוא לידי ביטוי.

יואב 16 בספטמבר 2011

אהוד,
אל תעשה את מלאכתך קלה. לא נשמע ציוץ מקריית שלום על אליפות.הציוצים מגיעים ממקומות אחרים.
מצד שני, גם הקיצוניות ההשניה לא טובה.אי אפשר להיות מכבי(עם תקציב גדול, בעלים נהדר, היסטוריה אדירה ומחלקת נוער מפוארת) ולהיות ראש קטן.הציפיות תמיד קיימות.אירגון טוב ומצליח הוא אירגון שממנף את זה לטובתו ולא קורס תחת הלחץ.
לתחושתי, מיטש לא יקרוס תחת הלחץ!

אשך טמיר המקורי 16 בספטמבר 2011

זה היה בדיוק נמרץ "עוד יום בהיסטוריה של מכבי ת"א".

מכבי מאוד הרשימה אותי בגישה שלה, בהנעת הכדור, באומץ ובנכונות להתקיף, ובכך שכל אלה נעשו בידי חבורת צעירים אלמונים.

לטעמי, נראה ממש ממש טוב, וזה קרה מהר מאוד בעונה הראשונה המלאה של מוטי.

זה היה 5-1 שכולו שכר לימוד מקצועי ומנטלי. (וכן, בור גדול ובעיה סיסטמטית בהגנה, במשחק הספציפי הזה).
להערכתי שכר הלימוד הזה ישתלם מהר מאוד – כבר בקמפיין האירופי הזה של מכבי.
הם הולכים להיראות טוב ולהשיג תוצאות טובות! וקצב ההשתפרות שלהם יהיה מהיר.

AVG. Joe 16 בספטמבר 2011

האמת, כבר בדיבורים לפני המשחק (משבר בבשיקטאש, רצף הצלחות של מכבי עם פתיחת העונה) היה את הריח החמוץ שמזוהה עם הכדורגל הישראלי.
במבט מפוכח אפשר היה לראות שהסגל של בשיק' (קווארסמה, אלמיידה וסימאו הפוטוגלים עם פרננדש ושאר הברזילאים ועוד עומק תורכי) עולה בהרבה על זה של מכבי.
כל זאת, ועוד בחוץ, עם משחק בית שהפך להיות MUST WIN עבור בשיקטאש, לאור האוירה בעיתונות ובקרב הפוליטיקאים בשתי המדינות.
האמת, עדיין לא ברור לי האם הבחירה של הרכב צעיר ולא מנוסה הייתה מבחינת איווניר הכרה ברורה בהפסד ועל כן נכון להעניק הזדמנות והכשרה לאותם צעירים או שאולי הישראליות עלתה לו לראש והוא באמת חשב שעם זה ניתן לא להפסיד.

יואב 16 בספטמבר 2011

בידוד הצעירים במכבי(משאר הקבוצה) זה לפספס את התמונה. עוד כמה מחזורים מלאכותיות העניין תתבהר יותר.
מעבר לזה-ההגנה היתה מנוסה ובקישור שיחקו האריס וזיו ובחוד קולאוטי.
״אם אתה טוב מספיק אתה מבוגר מספיק״/א.פרגוסון.

ארז (דא יונג) 16 בספטמבר 2011

בהתחשב בזה שניבאלדו ופביצ'ביץ' היו אחראים על כמה חורים וגולים, אני לא חושב שאפשר להאשים את איווניר שבחירתו לשלב הרבה צעירים בהרכב הייתה הסיבה לתבוסה.

והאמת, מימי לא הרגשתי טוב כל כך אחרי חמישייה. מכבי הראו אופי לכל אורך המשחק, ואפילו יכולת לא רעה לפרקים. יצאתי מעודד למדי.

קרקו 16 בספטמבר 2011

5:1 דחוק.

יניב 16 בספטמבר 2011

הדבר הכי מרשים במכבי השנה זו ההתנהלות . מהאמירות הנכונות בתקשורת, דרך העטיפה המרשימה של "מהפיכת הצעירים" וגם בהחלטה האמיצה של שחרור בוזגלו- שאפו .
אבל בתכלס יש לא מעט מזל עד כה לחברים בצהוב – בחירה נכונה של משחקי אימון, והגרלה טובה בגביע הטוטו ופתיחת הליגה .
זה לצד ההישג מול היוונים יוצר תחושה כמעט אופורית בקרית שלום.
אבל בתכלס עד כה יש 2 כשרונות באמת גדולים מהילדים של איוניר – מיכה ולוגסי , גם קאנוטה זו הברקה גדולה – השאר לא באמת ברמה הזו- ורועי קהת לא כזה גדול שהוא ישאיר את עטר וברק יצחקי על הספסל במשחק כמו אתמול.
נמני הביא למכבי בשנה שעברה המון כשרון – חלקו מעבר לשיא וחלקו ברמה גבוהה כמו הבלמים וכמובן עטר וקולאוטי.
דווקא בעונה כזו – במיוחד אחרי ההצלחה של אניימה – הויתור על שוער בכיר וזר ייתכן ויהיה כל ההבדל.
אישית יש לי יותר מתחושה שאליפות השנה תהיה הפתח של מכבי לשושלת גדולה – עם בעלים שפוי ועשיר , קהל ענק, דור שחקנים מוצלח ואפשרות ללכת בגדול בליגת האלופות בשיטת פלאטיני.
אבל יש גם את הדרך השניה של סיום ללא התואר, שחרור הישראלים הבכירים לבלגיה והמשך המדיניות הפיננסית השפויה .
לא לכל עונה הפועל , חיפה ובית"ר יגיעו בכזה כאוס .לפעמים צריך לדעת מתי צריך לבזבז.

יואב 16 בספטמבר 2011

הייתי מוסיף לכשרונות הגדולים את דאבור וגאל מרגוליס שעדיין בנוער והוא אולי הפרוספקט הכי מבטיח בארץ לגילו.
אגב, חיפה עם הגרלה דומה(משחקת שבוע אחרי מכבי).
אני לא חושב שהניהול במכבי צריך להיות מוטרד או מושפע מכאוס אצל יריבות. לא מעניין בכלל. עבודה והשקעה בנוער פלוס סקאוטינג ארצי חכם זה דבר שצריך להיות בשגרת היום של מכבי וניטש.
מליון וחצי יורו על רגל אחת של שחקן או מיליון דולר לחלוץ רביעי בינוני נשאיר לאחרים.  

יואב 16 בספטמבר 2011

מיטש

zivush 17 בספטמבר 2011

שני משחקים וחזרתם להיות שחצנים. נפגש בסוף העונה אחרי שתבטיחו את מקומכם באורופה ליג עם הבאזר.
מצחיק איך אחרי 8 או 15 שנים של כשלון רודף כשלון אתם לא מסוגלים לשמור על פרופיל נמוך לדקה.

B. Goren 17 בספטמבר 2011

ראיתי את מרגוליס בדרבי הנוער והתרשמתי עמוקות. דרך אגב: גם בנוער של הפועל יש כמה חברה שיודעים משהו על כדורגל, אז אולי באמת יש כאן תקוה לכדורגל הישראלי.

B. Goren 17 בספטמבר 2011

שלושער של מרגוליס היום במשחק נגד בני יהודה. נגמר 3-0.

amit pros 16 בספטמבר 2011

יניב.אל תשלה את עצמך.לא כי למכבבי תל אביב אין סיכוי לאליפות,בליגה המצחיקה כאן,ודאי שיש.
אל אם תיקחו אליפות,יפרקו לכם את הקבוצה.חצי הרכב ילך לבלגיה ,פולין ורומניה,ועוד אחד מוכשר ילך לליגות הבכירות יותר.ואז תצטרכו להרכיב הכל מחדש.הופך להיות קשה יותר ויותר להרכיב שושלת בכדורגל הישראלי.
אין שום סיכוי שזה יפסח דווקא על מכי תל אביב

יואב 16 בספטמבר 2011

עמית,
בלי קשר לשושלות מדומיינות(מוקדם מידי להתעסק בזה) למכבי יש גרעין של שישה שחקנים שהם חיילים לעוד שנתיים קדימה.
 

amit pros 16 בספטמבר 2011

בהנחה,שגם מכבי תל אביב כמו שהיה במכבי חיפה,אין קסמים,ולוקח זמן לשחקנים צעירים לשמור על יציבות ועל רמה יציבה פחות או יותר-בעיקר בקבוצה גדולה עם תקשורת נושכת מסביב שכל הפסד הוא דכאון קיומי-ההנחה שהצעירים שלכם יפרצו ממש בעוד עונה ולאו דווקא העונה הזו,היא לא ממש מופרכת.ואז כולם ילכו,אולי אחד ישאר.אין מה לעשות וזה מאוד מתסכל.תוסיף למכבי חיפה היום את כיאל מסיללה טשיירה ורפאלוב,ואנחנו לא רק מפרקים את גנק-בגלל התיאום -אלא לוקחים אליפות ב15 פור.

יואב 16 בספטמבר 2011

מסכים לגמרי לגבי חוסר היציבות שעוד יראה לגבי הצעירים במכבי.זאת דרכו של עולם.

יואב 16 בספטמבר 2011

עמית,
לא הייתם מספיק טובים לקחת אליפות בחמש עשרה פור בשלוש שנים האחרונות עם כל השמות שציינת.זאת בוודאי לא קבוצה היסטורית בקנה המידה של חיפה.
ארבעה מהצעירים האלה הם כבר שחקני הרכב(מיכה, מושיקו,דהן, ורד).
העניין הוא שהמערכת תמשיך לייצר בסיס צעיר וזול.
כן,יהיה קשה לשמור על האריס(אין לי מושג מה הוא עושה כאן),אלירן, קונאטה.אבל הם גם יכניסו כסף רב למועדון.אין במכבי שחקן בשנתו האחרונה בחוזה…
ויש את מיטש.אי אפשר לחזות מה תיהיה תגובתו והיכן יהיו הקווים האדומים שלו(מבחינת מכירה פומבית).כסף במכבי (בניגוד לליצנים באדום)הוא לא מחפש.

יניב 16 בספטמבר 2011

ההנחה שמכבי תאבד בשנה הבאה את אחד מהבלמים, האריס , עטר היא יותר מריאלית.
לדעתי גם קאנוטה ורפי דהן הם פוטנציאל לצאת החוצה- לשניהם אין את צהל שמשאיר אותם בארץ.
זה שלד של 5 שחקנים שהם היום הגרעין המשמעותי במכבי .
בלעדיהם למכבי יש היום הגנה בינונית ואין את האפקט המפחיד של להעלות מהספסל את עטר וקאנוטה ולגמור משחק בעשר דקות.
אבל אני קיצוני יותר – ולדעתי לאור אפקט תמיר כחלון ודור מלול – גם שחקנים בינוניים יותר יכולים בזכות חצי שנה סבירה לצאת החוצה – וזה יכול להיגמר גם בעוד 2-3 שחקנים, בתכלס עומר ורד כזה לא שווה מקום בסגל של שרלוואה?
מה שעבד ברמה הניהולית השנה- לא יעבוד השנה ולכן הכאוס ביריבות כן משנה .
לכן אני חוזר על מה שאמרתי פה קודם- אליפות יכולה להוציא כאן שושלת ולהשאיר פה כמה כשרונות להישזף באור הזרקורים האפשרי של ליגת האלופות .
פחות מזה והפרויקט המעניין של מיטש יצטרך לשאול את עצמו כמה שאלות לגביי האסטרטגיה

amit pros 17 בספטמבר 2011

יואב.שחקן כמו מיכה לא גודל כאן כל שנה,ולכן אין שום סיכוי שמכבי תלאביב תוכל אופן רציף להעלות מהנוער 4-5 שחקנים שגם ישחקו בוגרים כל שנה.
שוב-אפשר לראות מה קרה במכבי חיפה,שהעלתה שחקנים,והעלתה,ופתאום בום טראח הבלון נגמר….:)

כרגע ,כל עוד יש פערים כל כך גדולים בין מה שקבוצה בלגית מתחתית הליגה מוכנה לשלם לשחקן ישראלי,לבין קבוצות הצמרת כאן,כל הקבוצות בישראל בבעייה.אני מניח שתוך שנתיים שלוש יסתיים הברדק הזה,ואז יהיה יותר קל לשמור על המסגרת,אבל כמו שכבר כתבתם,רוב הסיכויים שדווקא המחזור הא מהנוער יהיה זה שירוץ חזק למעלה.
אבל נחכה ונראה,בינתיים אף אחד לא נראה ממש טו,והיחיד שמגרד נקודות -קשטן-פתיחת עונה לא פחות טובה מגוטמן באף עונה-בדרך לעוף.
איזה כיף בכדורגל הישראלי,הכל תמיד פתוח.

יואב 16 בספטמבר 2011

עטר( שחקן הרכב)-ואין ספק שמקומו(החלוץ הישראלי הטוב ביותר שיש אחרי שכטר) לא כאן אם בינוניים מצאו עצמם בחוץ. אני יודע שהיו הצעות על שולחנו כבר הקיץ.
קונאטה-להרוויח עליו כסף היה חלק מעניין קנייתו(מאיוקה).גם עטר ובעצם כל שחקן צעיר ומוכשר שנקנה.
בלמים? נראה לי שזה יותר תלוי במכבי מאשר בהם. הם כאן מבחירה(סאבו חתם בקיץ לשתי עונות נוספות).
אני פשוט לא אוהב את קו המחשבה הזה-אליפות כדי שישארו. זה לא ממש עבד להפועל. היא לא לקחה את האליפות השניה למרות שהטאלנטים נשארו.
תהליכים צריכים זמן ואוויר ואי אפשר להקדים את המאוחר. אם עובדים נכון(כמו חיפה רק עם ארנק תפוח יותר אולי)-ימצאו הכשרונות הבאים.העניין הוא לייצר כל הזמן. בכל מקרה, תקציב המשכורות במכבי הוא הגבוה בליגה. אי אפשר לומר שלא עושים מאמץ כדי להתחרות על התואר.
בכל מקרה, זה דיון תאורטי מידי כרגע. מכבי עוד לא שם בכלל.
 

יניב 17 בספטמבר 2011

מאיפה הקביעה שזה לא עבד בהפועל ? אחרי הדאבל הפועל היתה יכולה לאב את השלד המרכזי שלה- בניגוד לחיפה זה לא קרה. להיפך הצירוף של בן סהר היה נראה כמהלך מאוד נכון , גם אם התוצאות שלו בינוניות.
הפועל גם הצליחה על השלד המרשים של הדאבל להוסיף את טועמה ותמוז .
בסופו של דבר אחרי עונת שיקום (אחרי הפתיחה עם לוזון) , עונת בנייה, עונת שיא של דאבל – הפועל סחטה מעצמה עונה של ליגת האלופות , גביע וכמעט אליפות. ההתעקשות להשאיר את שכטר וורמוט לעוד עונה היתה נכונה- לולא הפציעה של שכטר הקבוצה היתה מסוגלת להוציא מעצמה יותר .
אם מכבי לא מצליחה להוציא השנה מהסגל הזה והתחרות הזאת אליפות – יש כאן אמירה .
אם היא כן – יהיה קשה לעצור אותה .
ודרך אגב למרות שאיוניר עושה את רוב הצעדים הנכונים- אני לא בטוח שהוא האיש לבנות שושלת – כרגע הוא נראה לי כמו יובל נעים עם סגל רחב .
דווקא עטר היה מתאים בול למדיניות של גולדהאר.

יואב 17 בספטמבר 2011

לא יודע בקשר לעטר. אין שום סיבה לפזול לאחרים.
מוטי התחיל בתהליך וראוי להערכה על כך. הדינמיקה שלו עם גדי כרמלי(דמות חשובה מאד במערכת המיקצועית) מצויינת.נשפוט בסוף.
לא מכיר מספיק את נעים כדי לחוות דעה ולהשוות ופחות מעניין התדמיות. המציאות העכשווית שלהם שונה-נעים עובד עם מה שיש ומוטי בחר את הסגל שלו. הוא לא ״סתם עובד עם סגל גדול״.
לא הצליחה-הכוונה לא לקחה אליפות. דווקא חיפה ששיחררה ארבעה שחקנים מרכזיים, זכתה בה.
שושלת-זאת לא אליפות אחת בשלוש שנים אם כי הן היו שנים מהנות לאדומים עם כדורגל טוב.
מיטש פה להרבה זמן. אם יעבוד נכון, יהיה בסדר. לא מאמין בדד ליין לאליפות. תמיד יש מחר בכדורגל למי שפועל נכון.

יניב 17 בספטמבר 2011

בשלוש שנים הפועל השיגה יותר מאליפות- גם שני גביעים, ליגת האלופות ועוד הישג משמעותי של מקום ראשון בבית של ליגה אירופאית.
זה סל הישגים שלא נראה פה בהרבה שנים ,מספיק לראות את ההתלהבות של מכבי מעצם ההעפלה לשלב הבתים כדי להכניס לפרופרוציה את הישגי הפועל בזירה האירופאית .
אז לשים על השלוש שנים האלו חותמת של אי הצלחה – זה קצת מוגזם, ובדברי הימים של הפועל ארבעת העונות של גוטמן יקוטלגו כשושלת – אתה יודע מה מיני שושלת .
בנוגע לעטר – כמובן שאין שום סיבה היום אפילו לחשוב על היום שאחרי איוניר- הוא מתנהל נכון , בנה צוות מקצועי מרשים ואכן עובד עם סגל שהוא תכנן.
ועדיין לדעתי אם הוא לא מצליח להוציא מהעונה הזו אליפות – הוא בבעיה, לא בכל שנה הקלפים יסתדרו עבורו בצורה הנוכחית.

יואב 17 בספטמבר 2011

לא היה בכוונתי להמעיט מהישג האדומים. שלוש שנים מרשימות מאד!
חובת ההוכחה על מוטי רק החלה. אנחנו יודעים כמה הכל נזיל בכדורגל. מכבי ומוטי עוד לא הרוויחו כלום.

יניב 17 בספטמבר 2011

ועוד נקודה – נניח שעד ינואר נבנה בליגה ראש חץ של המכביות מחיפה ות"א.
כאשר בהפועל ת"א שנמצאת מעט מאחור במקום השלישי רביעי מחליפים מאמן (רוני לוי מועמד מוביל להערכתי )ומנצלים את פגרת ינואר כדי למכור את תמוז וידין , לשחרר מספר ותיקים ולתקן את הליקויים בהגנה .
בתסריט אפשרי לחלוטין אלישע מייצב את ההגנה , מוצא את השילוב הנכון בהתקפה כאשר הזר החדש נראה לא רע בכלל.
אין דבר מלחיץ יותר מלהילחם עם חיפה בעונה רגילה (לא ליגת האלופות) עד הסוף .
אז אם מוטי לא מביא השנה אליפות הוא מוצא את עצמו מול מערכת חיפאית שמתכוננת לליגת האלופו , הפועל ת"א שעברה שידוד מערכות וביתר ירושלים משתקמת.
כשהסגל של מכבי לעומת זאת מאבד 5-6 עוגנים לבלגיה וצפונה.

אני לא רואה אותו במצב הזה הולך קדימה ושורד עוד עונה – הלחת במכבי עם מיטש ובלעדיו ישבור את התהליך המרשים שהתחיל כרגע ונצחון בדרבי לא יספק את הקהל.
ולכן אני טוען שתחושת הדחיפות במכבי היא גדולה ממה שנראה כרגע ואין להם באמת את הזמן לעונת בניה אמיתית .
אליפות לעומת זאת יכולה למצוא אותם בעמדת זינוק מרשימה- עם רכש של 2-3 זרים מובילים בעיקר בעמדת השוער , השארה של קאנוטה כדי למצות את הפוטנציאל ודילול הסגל מבעיות "הזקנים".

B. Goren 17 בספטמבר 2011

יניב, עם כל הבעיות של קשטן, אני לא רואה מצב בו הוא לא מסיים את העונה בהפועל.

שלו 17 בספטמבר 2011

יניב הכל בסדר רק שחיפה כשהיא נלחמת ראש בראש על אליפות היא בד"כ מפסידה.
לא יודע אם זה יגיע לזה בכלל, אבל הדבר הכי פחות מלחיץ לכל קבוצה זה להגיע לסוף הליגה ראש בראש נגד חיפה.

יניב 17 בספטמבר 2011

כשחיפה מגיעה למשחק מכריע היא בדרך כלל מפסידה אותו . בגלל זה היא לא לוקחת גביעים ומפסידה אליפויות במחזורי הסיום כמו מול הפועל ת"א (פעמיים) ופעם אחת מול מכבי ת"א (של קלינגר) וכך הלאה.
אבל בשנים האחרונות רק קבוצות חזקות במיוחד מצליחות לקחת לה אליפויות -מאז האליפות של קלינגר צריך או לבנות קבוצת כוכבים אמיתית כמו של ביתר גאידמק או לבנות קבוצה מיוחדת כמו הפועל ת"א של לפני שנתיים.
אני אישית חושב שלמכבי ת"א יש לצערי את הסגל והקבוצה שעונים על קריטריון המיוחדות הזה – אבל לא הייתי מזלזל בריצה לאורך עונה מתישה הכוללת שלב בתים באירופה ותחרות משולשת מולם – גם היום יש להם סגל מצוין, שחקנים בעלי ניסיון ואת המערכת הניהולךית הטובה ביותר.

גורן- אני חושב בדיוק הפוך ממך- קשטן לא עובר את ינואר וגם זה יהיה הישג מבחינתו , אני משוכנע שעד המחזור ה10 רוני לוי או עטר יאמנו את הפועל (ההימור שלי רוני לוי ובאדיר במתכונת גוטמן ואבקסיס)

יואב 17 בספטמבר 2011

יניב,
שכחת גם את אליפות 95 שהוכרעה לטובת מכבי במחזור האחרון מול חיפה של ברקוביץ ורביבו.
יש משהו בדבריך אבל אפשר לקחת את זה גם למקום של-הצעירים של מכבי יהיו טובים יותר בשנה הבאה.
וזה בהתחשב בעובדה שאולי הכישרון הגדול ביותר במחלקה(מרגוליס) רק בן 17(והוא פרוספקט ברמה אירופאית).
אגב, מכבי כבר איבדה בשנה שעברה את אלטמן(מוכשר מאד)לאקדמיה של פולהאם.

amit pros 17 בספטמבר 2011

לא נראה הרבה שנים? אלישע לוי עם סגל ב3 דרגות פחות טוב השיג גם ליגת אלופות גם ליגה אירופית וגם שתי אליפויות..ועוד עונה שעליה עוד יש ויכוח….התקופה של גוטמן בהפועל תל אביב הייתה מוצלחת מאוד מאוד,אבל אפילו הקבוצה הזו,שהצליחה לשרוד שיא הכושר שנתיים,עדיין התפרקה ומאוד מהר.

אזי 17 בספטמבר 2011

למזלנו
יש לנו את קולאוטי, שלא ילך לשום מקום (בתקווה שהוא יתחבר)
ברק יצחקי גם הוכיח שמקומו הוא בלבנט
יש לנו כמה ילדים שהם עדיין חיילים ולא יהיה פשוט לשחרר אותם
ויש לנו עוד שחקנים בנוער שהיו שותפים לדאבל שנה שעברה ואני מניח שבעונה הבאה יצורפו לסגל הבוגר (בנחה שאיווניר ישאר). מרגוליס וברסקי הם הבולטים שבהם.

אז נכון, ורד, עטר, וקונאטה מועמדים בכירים ללכת, אבל נראה כאילו רוב ההרכב לא יעזוב בשום מצב…

בקשר למשחק, זה מוזר.
חשבתי שבגלל שאני אוהד לא אובייקטיבי, הרגשתי כאילו ה5:1 היה לא מיצג לחלוטין, כשאני קורא את כל הכתבות באתרים והתגובות, אני מבין שהצלחנו להפסיד 5:1 קטן…

שלו 17 בספטמבר 2011

מכבי צריכה לנצח משחקים מול מי שפחות טוב ממנה, בעבר אלו היו משחקים. שהיא הפסידה.
כל שחקן שילך ויתקדם לליגה יותר טובה יפנה מקום לשחקן אחר שירצה להתקדם.
מכבי צריכה למתג את עצמה לתפקיד הזה, היום גם הפועל וגם חיפה הן הרבה יותר תחנת מעבר לאירופה.
ביום שמכבי תהפוך להיות חלון ראווה הרווח יהיה שלנו.
הצעירים ישחקו עוד שנתיים, שזה המון, עד שיוכלו להמכר זה טוב גם להם, שלוש עונות בבוגרים כולל ניסיון באירופה יכול להביא אותם לליגה הרבה יותר טובה מהבלגית.
קנוטה לדעתי יעזוב כבר בינואר, הוא באמת גדול על הליגה שלנו, אין לי מושג בכלל איך הגיע.

חאג' 17 בספטמבר 2011

מכבי חטפה בראש וצריכה לעשות שיעורי בית – אין צורך לייפות את הדברים.
הגישה של איווניר לשחק פתוח מבורכת, אבל כרגע, חומר השחקנים מספיק טוב לשחק פתוח בארץ אבל מול יריבה אירופאית שעולה על מכבי בכל פרמטר – 5:1 בהליכה משקף את פערי האיכויות בין הקבוצות.

אני עדיין שמח שאיווניר ממשיך בקו של שיתוף הצעירים, דווקא צמד הבלמים האיטי להחריד, מדוניאנין שאין לו מה לחפש במגרש שיש צורך במשחק קצת הגנתי ויצחקי שלא מסוגל לרוץ הם אלו שאיכזבו.

נשאר רק לקוות שאיווניר ימשיך בקו השפוי שאפיין אותו עד עכשיו.

יואב 17 בספטמבר 2011

אני חושב שהאריס היה הטוב במכבי והראה שהוא שייך לרמה הזאת.

גיל שלי 17 בספטמבר 2011

גם אני מאלה שלא התרגשו מההפרש. הפסד זה הפסד, לא ממש חשוב לי התוצאה. הדרך של מכבי נראית מצוינת גם אם היה בור קטן.

דב 17 בספטמבר 2011

סה"כ יש למכבי סגל חזק אבל עם נקודת תורפה אחת עיקרית ששמה גיא חיימוב.
כל מי שראה אותו ביום חמישי יכל לראות שלמרות ששני השערים
הראשונים לא היו באשמתו הישירה הוא היה יכול עם מיקום קצת יותר טוב למנוע אותם, בעיקר בשער הראשון אפשר היה לראות כמה עמוק הוא עומד בתוך הרחבה ולא רץ קדימה עוד בזמן המסירה לאלמיידה שהיה ברור שתשאיר אותו לבד מולו, שוער עם קצת יותר נסיון ואפילו שטרובאר הליצן היה מונע את השער הזה רק בזכות המיקום ההתחלתי שלו שהיה מאפשר לו לעצור את אלמיידה, שימו לב:

http://footyroom.com/besiktas-5-1-maccabi-tel-aviv-2011-09/

ברגע שיגיע שוער זר ברמה גבוהה מכבי תהיה מועמדת מספר 1 לאליפות,
איווניר חייב יהיה לנצל את החלון בינואר כדי לשדרג את העמדה החשובה הזאת.

יואב 17 בספטמבר 2011

דב,
למכבי יש כבר חמישה זרים.
בקשר לחיימוב, אני מעדיף לחכות עוד קצת. שמונה שערים (כולל נבחרת) לא עושה טוב לביטחון גם אם אתה לא אשם. פתיחת העונה שלו ברמה האישית-בכלל לא רעה.
 

דב 17 בספטמבר 2011

אם קנוטה אכן נמכר בינואר כמו שמנבאים כאן הרי שמתפנה מקום לשוער זר,
לא יודע אם יש שוער ישראלי כיום שמתאים לתפקיד הנ"ל.

Comments closed