שני תפוחים, שני אדומים

פוסט מאת איתן בקרמן

שני, נימני. לא שתי, שני. שני החלקים. חלק אחד, שני חלקים. שניים – שני, שתיים – שתי. שתי רגליים. רגל אחת, שתיים. נקבה. אחד זה בן אחת זה בת, אז שניים בן שתיים בת. שתי בנות. כן, חייב. תוך שבוע. חמישים מילים. שני בנים, שתי נעליים, שתי מחציות, שתי רגליים, שתי פעמים, שני השוערים, השעה שתיים. ושתי דקות. אפשר ושתי עם שווא, עזוב אותך מהשורוק. מספיק טוב ושתי. שתי ילדות. שני תפוחים, שני אדומים. בהצלחה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

הצטרפו בפייסבוק לעמוד !!!!AVI NIMNI IS THE KING  

יונייטד מלכת השעמום - 6 הערות לסיכום השבת
ליגת שוקי ההון: שיטת הגשש לא עובדת

36 Comments

דביר 20 בנובמבר 2011

שאלה יהיו בעייותנו…

רועי 20 בנובמבר 2011

מה?

דורון 20 בנובמבר 2011

גדול. וצודק כמובן.
אני ניסיתי משהו אחר. כל שחקן שנימני משבח אני מיד נכנס לגוגל ובודק מי הסוכן שלו. והפלא ופלא…
נסו זאת בעצמכם.
נסו לדוגמה על ברק לוי שאתמול קבל תשבוחות מנימני כאילו הוא מינימום קסיאס. היה לו משחק לא רע וגם עצר פנדל אבל נימני בחייך… זה מתחיל להיות שקוף מדי…

אלעד 20 בנובמבר 2011

כגודל הבעיה כך קטן הקושי לפתור אותה.
אמנם השפה של נמני היא לא האיום האיראני, אך ניתן לפתור אותה עם קצת תרגול ואכפתיות. וכן, זה מפריע…

פאקו 20 בנובמבר 2011

(מאד) לא אוהב את נמני אבל זו באמת התקטננות.
ואגב – גרב זה בלשון זכר (טעות נפוצה), ולכן צריך לומר שני גרביים.

איתן בקרמן 20 בנובמבר 2011

עילגות היא לא התקטננות. לא מדובר באיזו טעות חד פעמית. רוצה להיות פרשן? דבר עברית ברמה מינימלית, לא יותר.

ערן 20 בנובמבר 2011

זו דווקא לא בעיה של נמני. הוא פרשן למרות שהוא מדבר עברית עילגת. יש מישהו שחושב שהעילגות הזו אינה מכשול בפני העסקתו. רוצה להיות פרשן? היה שחקן עבר, לא יותר.

יואב 20 בנובמבר 2011

צודק. מה זה אומר על ברקוביץ, אוחנה ושרף שמפרשנים כבר שנים?והתעלמות הסלקטיבית מכך?

B. Goren 20 בנובמבר 2011

שרף לא פרשן ולא היה פרשן. הוא בא לטלויזיה רק כדי לסגור חשבונות ישנים אבל אני מסכים שהעברית שלו היא בדיוק ברמה של ברקוביץ ואוחנה. דרך אגב, הפרשנות (?) של נמני הייתה אתמול הבעיה הקטנה ביותר שלי עם המשחק הזה.

יואב 20 בנובמבר 2011

שרף פרשן בהגדרת תפקידו.בדיוק כמו השאר.העילגות משותפת לכולם(ולחלקם גם האינטרס וסגירת החשבון).
בקשר למשחק-צודק. את מי בכלל נמני עניין אתמול?
מי בכלל לוקח ברצינות את מה שהם אומרים?

תולעת 20 בנובמבר 2011

כנראה שזה מעניין את מי שבנה תיאוריות מעמיקות על הקשר ההדוק בין אי ההצלחה של מכבי ל"שלטון היחיד" של נימני ועכשיו אין לו כלים יותר מוצלחים לנתח את הכשלונות של הקבוצה.

טל בן יהודה 20 בנובמבר 2011

פאקו,

מאד לא מסכים איתך על התקטננות.

העבודה של נמני זה לדבר. כלומר, הכלי היחיד שיש לו זה מילים, עצם זה שהוא שוגה, זה קצת כמו שנהג אוטובוס ישגה במסלול הנסיעה שלו, או שטייס ינחת פתאום בשדה תעופה אחר מהמתוכנן, או נגר יבנה כסא במקום שולחן.

יש לו עובדה אחת לעשות וזה להשתמש במילים בצורה נכונה. אם הוא לא יכול לעשות את זה, שלא ידבר בפומבי. ואני בכלל לא נכנס לכל הרעיון שנמני הוא מודל לחיקוי עבור ילדים קטנים שמעריצים או העריצו אותו ומקשיבים לכל מילה היוצאת לו מהפה.

אני הייתי באותו המצב כמו נמני, כעולה חדש אף פעם לא ידעתי מתי להשתמש ב"שני" או ב"שתי". אבל כשהבנתי שאני רוצה ואוהב לכתוב, הכרחתי את עצמי ללמוד ולא לטעות יותר – כי הבנתי שבכתיבה, העבודה זה מילים.

נמני מעליב את כולנו כשהוא לא לוקח את עבודתו ברצינות הראויה.

Tal 20 בנובמבר 2011

אני חושב שנקודת המוצא שלך שגויה.
עבודתו של נימני היא להיות סוכן שחקנים (כפי שניתן להבין היטב מצפייה בשידוריו), הפרשנות היא בגדר יריד בקר מבחינתו, וסוחר בקר יכול להגיד 'שתי' כל אימת שירצה.

ניב שטנדל 20 בנובמבר 2011

ולכן טעה מי שאמר "הוא מדבר שתי השפות". הוא מדבר רק עילגית.

יואב 20 בנובמבר 2011

מוזר. הייתי בטוח שהעילגות משותפת לרוב הפרשנים(כולל עודד מכנס ,אדון בקרמן).

איתן בקרמן 21 בנובמבר 2011

עוגג לא יגיד שתי בנים, יש גבול. אולי יברח לו פעם משהו, אבל אני מדבר על הבסיס של הבסיס.

תולעת 20 בנובמבר 2011

איזה מגניב זה שצירפת בסוף את הדף בפייסבוק שנוכל ביחד כולנו ללגלג במגניבות על אנשים שאשכרה אוהבים שחקני כדורגל ואפילו מעריצים אותם, למרות שהם אומרים שני ולא שתי (או להיפך, לצערי לא שמעתי את נימני אמש)

איתן בקרמן 21 בנובמבר 2011

נכון?

אפריים 20 בנובמבר 2011

כן, זה מעצבן.
וכדי שלא יגידו שזאת התנשאות- אחושרמוטה מעצבן.
מהפה של כל פרשן בכל מקום ובכל זמן, על אחת כמה וכמה כשמדובר במישהו שעברית אמורה להיות שפת האם שלו (לטורק ובלילי אני סולח)ושלא יכול להיאחז בטיעונים על זה שהגיל עושה לא באלאגן במוח (ולכן יש פטור לשלמה…).
חותם על כל מילה של טל בן-יהודה ולא מבין מי שמנסה להצדיק את זה בזה שאחרים עושים את זה או בזה שיש לו מגרעות יותר גדולות.

אלעד 20 בנובמבר 2011

ככלל לשמוע אנשים מדברים לא נכון זה די מעצבן. לא שכולנו צריכים להיות משוררים, אבל המינימום הנדרש זה תחביר נכון. יש לי מרצה למיסים שמדבר בשפה רהוטה ויפה, אבל קבוע מתבלבל בזכר-נקבה, וזה מציק באוזן, אין מה לעשות.
עכשיו תיקח אחד כמו נימני שאלפי ילדים מקשיבים לו מדי שבת, ואין ספק כיצד ידבר כל אחד ואחד מהילדים האלו.

אבירם 21 בנובמבר 2011

המרצה שלך, בהנחה שאכן שאר שפתו רהוטה, הוא (כנראה) דיסלקט.

אגב, גם אחד הכותבים הבכירים פה הוא (שוב, ככל הנראה) דיסלקט. זה ההסבר ההגיוני היחיד לשנינותו אשר נכתבת באותיות הלא תמיד נכונות.

alapi 20 בנובמבר 2011

ענק!!!
אני אגיד לכם למה הוא מתבלבל: כי המספרים בלשון זכר (שלושה, ארבעה) נגמרים באות ה שהיא האות שהופכת שמות תואר (בין היתר) מזכר לנקבה.
זה מבלבל, מה אתם רוצים ממנו, מסכן :):)

ישי 20 בנובמבר 2011

בקרמן, "זה נמני ספר או אתה"

תומר. 20 בנובמבר 2011

ממתי שחקן/פרשן כדורגל צריך להיות ד"ר אבשלום קור?
כדורגל פופולרי אך ורק בזכות היותו עממי אז חלאס עם הפלצנות.
כן גם אני לא אוהב לשמוע טעויות בעברית(למרות שיש לי גם מדי פעם) אבל ברור שהנושא פה הוא נטו אנטי נמני. ככה זה, הצלחה תמיד תוביל לקנאה.

אזי 21 בנובמבר 2011

תגיד לי,
נראה לך רציני שמי שנותן את החדשות בגלי צה"ל ידבר עברית לא נכונה?
נראה לך הגיוני שתראה פרסומת בשלט חוצות "מקדונלדס – אכי טאים שיש"?
נראה לך שיהיה שידור והשדר יגיד ש"השופט בן זונה"?

זה בדיוק אותו דבר!
מי שעובד בלדבר, שילמד לדבר!

ניב שטנדל 20 בנובמבר 2011

לא. הנושא פה הוא שמה שנסבל ברחוב ולא יכול להיות נסבל בתקשורת. הנושא פה הוא שמי שמילים הם כלי עבודה שלו צריך לשלוט בהן. הנושא פה הוא שאיש תקשורת צריך להוות מודל לחיקוי לדיבור, ולא להדהד את הרחוב. הנושא פה הוא ילד שרואה אנשים עילגים בטלוויזיה וגם לומד שפה גרועה וגם מבין שזה לא מכשול.
ולמה ״עממי״ קשור לשגיאות בעברית?
אגב – הבעיה היא פחות אצל אותם אנשים, ויותר אצל מי שמעסיק אותם. אני כבר שנים שואל את עצמי למה אף אחד לך לוקח פרשן מסוים אחרי השידור ומתקן אותו. והכי גרוע – פעם לפחות ברשות השידור זה לא היה עובר. העובדה שזה קורה גם שם מלמדת עד כמה המצב גרוע.

קסיוס קליי 20 בנובמבר 2011

הבעיה היא לא נמני, אלא מי שהחליט להעסיק אותו.
זהו.
הלוואי וזו הייתה הבעיה העיקרית שלו.
הוא כמעט נרדם תוך כדי דיבור.

ויכסלפיש 20 בנובמבר 2011

שטנדל וקסיוס קליי- לייק

אלקו 20 בנובמבר 2011

זו לא התנשאות ולא התקטננות, אני שמח מאוד שהעלת את הנושא הזה. יש פער עצום בין להיות אבשלום קור לבין העילגות המזעזעת שאנחנו שומעים כל היום ובכל מקום ולדעתי גם ברחוב זה כבר נהייה בלתי ניסבל. לא צריך להיות בלשן כדי לתת כבוד מינימלי לשפה ולמילים, בעיקר אם אתם ממשיכים לקרוא לעצמכם "עם הספר".

תומר חרוב 21 בנובמבר 2011

בתוכנית על פוליטיקה או תרבות זה לא היה עובר.

Avnas 21 בנובמבר 2011

כשחקן חיבבתי אותו מאוד

כפרשן הוא לא מתאים ממספר סיבות:
1) כסוכן שחקנים (או יועץ לשחקנים) – לפחות היה משתמש ב"גילוי נאות" כשמדבר על שחקניו.

2) במשחקי מכבי בגלל הדברים מאחורי הקלעים, בינו לקבוצה.

3) בשל השפה – כן טעויות בסיסיות של זכר ונקבה והוא מפרשן בעברית, אז כדאי שידע אותה ולא יטעה טעויות צורמות.

אבנ"ס

יואב בורוביץ' 21 בנובמבר 2011

מצחיק ובעיקר נכון.
בארצות הברית כל מי שרוצה להיות פרשן (כולל הרבה מאוד שחקני עבר) חייב לעבור קורסים של בערך שנה- שכוללים שפה, התמצאות טלוויזיונית, וכו'. זה עושה את העבודה.

טל בן יהודה 21 בנובמבר 2011

אפילו שאק?

איתן בקרמן 21 בנובמבר 2011

שאק מעביר קורסים כאלה.

Comments closed