מכתב פתוח לאוהדי מכבי חיפה – עמית פרלה

לעמית פרלה, מנוי כבר שנים ארוכות, יש מה להגיד לכל האוהדים עם הגיענו לחודש פתיחת העונה

אחי היקר, אוהדי מכבי, יעקב שחר היקרים,

בעונות האחרונות, בקיץ הנוכחי ובימים האחרונים עולים מתוככם קולות יאוש, בכי ונהי. חלאס.

רוצים להיות אוהדי מכבי? זה מה יש. יש עונות טובות יותר ויש עונות טובות פחות. יש הצלחות ויש כישלונות. יש הרבה מאד מקום לביקורת מוצדקת. יש ביקורת רבה שאינה מוצדקת. יש הכרה בצורך בביצוע שינויים ויש שינויים. יש טעויות ויש הברקות.

יש מזל ויש חוסר מזל. יש שינוי. יש מנהל מקצועי.

את משחק הכדורגל הראשון שלי ראיתי בעונת העליה לליגה הלאומית (הפסד בית 2:1 לשמשון ת"א), מכבי עדיין לא לקחה אז שום אליפות. מאז היו שיאים של אושר והצלחה (אליפויות וגביעים, וקמפיינים נפלאים באירופה) והיו גם תהומות של דיכאון (אבדני אליפויות במחזור אחרון, רוזנבורג וגנק ועוד ועוד).

מעולם לא העמדתי בספק את האהדה לקבוצה. לפעמים ברור לנו מה הסיבה לכישלון ולפעמים לא. לפעמים ברור לנו מה צריך להיעשות כדי להשתפר ולפעמים לא. לפעמים השינוי שאותו ביקשנו, הוביל להצלחה ולעיתים לכישלון, לפעמים השינוי שביקשנו לא התממש וראינו ברכה ולעיתים קללה.

כולנו עושים טעויות. בבית ומחוץ לבית, מול המשפחה ובמסגרת העבודה. הבעלים יתחלף. במוקדם או במאוחר, המאמן והשחקנים יבואו וילכו. אנחנו כאן, אנחנו האוהדים של מכבי.

מי שירצה יראה בנו פראיירים. מי שירצה יאשים אותנו כי חידוש המנוי שלנו מונע בעקיפין את החלפת הבעלות שתביא גאולה לקבוצה, לעם ולמדינה.

אנחנו אוהדי מכבי. לא אוהדי שחר ולא אוהדי סמי עופר ולא אוהדיו של מאמן או שחקן, אני מבוגר מספיק כדי לזכור את הקרבות בין אוהדי אייל לאוהדי עטר. אני ותיק מספיק כדי לזכור שאפילו היו כאלה שחשבו שלאבי רן ז"ל אין מקום בהרכב והייתי ביציע עונה ועוד עונות בהן יניב קטן ספג קללות ויריקות בתחילת הדרך.

בדרך לטאלין הכרתי כמה וכמה אוהדים שליוו את הקבוצה הרבה שנים לפני שבכלל התקרבה למעמדה הנוכחי. אלמלא ליוו את הקבוצה בשנותיה הקשות היו מעריכים פחות את שנותיה היפות.

להיות אוהד כדורגל זה כמעט ההיפך מלקנות תעודת ביטוח. כשאתה קונה ביטוח אתה ישן בשקט. כשאתה אוהד כדורגל אתה לא יכול אפילו לשבת בשקט. לפעמים גם אינך יכול לישון כלל.

יש לנו עונה חדשה בפתח. אל תקברו אותה עדיין. הסגל מלא בשחקנים חדשים. חלקם חיכו שנים לרגע הזה. בואו נעמוד מאחוריהם כדי שתהיה להם ההזדמנות המגיעה להם להוביל אותנו, בעוד חודש, שנה או עשור הם כבר יהיו במקום אחר. אנחנו נהיה באותו המקום.

כולנו מקנאים בליברפול עם ה: YOU'LL NEVER WALK ALONE שלהם, בדורטמונד שמספקת את מיטב בניה ליריבה הגדולה ממינכן. בואו נוכיח את כוחו האמיתי של המועדון באוהדיו. בואו ננסה לחכות עוד משחק אחד, עוד מחצית אחת, עוד התקפה אחת לפני שנתקע מקל בגלגלים. בואו ניתן צ'אנס אמיתי, ללא ציניות, עם אהבה אמיתית לדבר הזה, שהוא חלק מאיתנו ואנחנו חלק ממנו.

ליגת שוקי ההון - מה יש לכם נגד גלובליזציה?
סינדרום ירושלים

55 Comments

יוני (המקורי, מפעם) 1 באוגוסט 2016

כפיים. כיף שקוראים/מגיבים תורמים כך לאתר.

איציק 1 באוגוסט 2016

ההרגשה עם מכבי חיפה השנה שהיא הגיעה לשיא מוקדם מידי… לכן האוהדים כבר בפול גאז גם, כל אחד בכיוונו.

אלון 1 באוגוסט 2016

נשמע כמו אוהד הפועל

MOBY 1 באוגוסט 2016

היר היר
ועדיין, השנה אני ללא מינוי – סביר להניח שאשלם בסופו של דבר יותר ואשב בכסאות לא רגילים אבל זו הדרך היחידה שאני מכיר למחאה אמיתית (ואם חמד יחלה במחלה שפוגעת בכבד , בכלל אכעס).
כמו שלא אזעק כנגד שחקן מהקבוצה (אסנן בשקט, איזה אפס – כאילוי אני יכול להרים תוך כדי תנועה לראש של מישהו במרחק 20-40 מטר ממני, או שאני אמן הסגירה האלכסונית) לא אעודד גורם שלדעתי רק מזיק כמו התוכי של אריק.

אבי 1 באוגוסט 2016

יישר כול

אזי 1 באוגוסט 2016

מעולה, עמית.
זאת הדעה הרציונאלית שכל אוהד כדורגל צריך להחזיק בה.
רק מה.. יש בעיה עם זה.
זה בלתי אפשרי להיות אוהד כדורגל רציונאלי.
כל הנושא הזה של ללכת בעיניים עצמות אחרי קבוצה שהקשר היחיד שלך אליה היא כי החלטת שאתה אוהד אוהד אותה והקשר היחיד שלה לעצמה הוא השם שלה, זה לא רציונאלי.
זה אמוציונאלי.
אני אמנם אוהד את מכבי תל אביב, אבל אוהד זה אוהד.
מה זה מכבי תל אביב? לא יודע. אבל אני אוהד את זה.
זאת החולצה הצהובה? כי גם אם יעלו אם שחור אני אוהד אותם.
זה השחקנים? כי בארבע השנים האחרונות כל הכוכבים שלנו באו מהפועל.
זאת העיר? כי השנה אנחנו משחקים בנתניה.
לא יודע מה זה מכבי תל אביב. אבל אני אוהד את זה. אין בזה שום דבר רציונאלי.

אז אני מסכים עם כל מילה שכתבת כאן, מההתחלה ועד הסוף.
אבל אני מבין את כל מי שלא מסוגל ללכת לפי הקו שנתת כאן, כי הוא בלתי אמוציונאלי בעליל.

אבי 1 באוגוסט 2016

כל מילה בסלע , מעודדים ותומכים וכן מותר גם בקורת.

פאקו 1 באוגוסט 2016

יופי של פוסט (וחשבתי כל הזמן בתגובות שהכינוי שלך הוא על שם פראליה).

פרלה 1 באוגוסט 2016

תודה. פראליה זה מגיב אחר (שהיתה לי הזכות לשאול ממנו את הספר "הירוקים")

מיכאל 1 באוגוסט 2016

מצוין.
מסכים עם הכל.
כדי שזה יעבוד או יעבוד חלקית נדרשת תקשורת כנה עם האוהדים.
לא רוצים יותר גונבי דעת.
פתחו בפנינו את האגודה, דברו איתנו מהלב.
אנשים רוצים שיאמרו להם את האמת.
אם יבינו את זה באגודה הדרך תהיה קלה יותר.
מה אנחנו בסך הכל רוצים עכשיו?
קבוצה שמחה ומחויבת.
זה לא הרבה בתקציב של 60 מליון ש״ח או 70 או 80 או 100

עודד 1 באוגוסט 2016

גם אלו שמוחים נגד שחר, כמוני, לא מעמידים לרגע בספק את האהדה שלהם לקבוצה. בשורה התחתונה, יש אנשים קצת נאיבים (נו אופנס), כמוך, שחושבים ששחר בגיל 75 עוד יכול להשתנות, ויש אנשים כמוני שמבינים שכל שנייה שהוא נשאר במועדון הוא מגדיל את הבור שהוא כבר כרה לקבוצה. וכן, כשהדבר היחיד שמעניין אותו זה מכירת מנויים, חרם מנויים היא האופציה הטובה ביותר.
לגבי השחקנים. אם אתה חושב שהסגל הקיים מסוגל לספק עונה נורמלית ולהציג כדורגל חיובי לפרקים, אני לא יודע מה לומר לך.

עודד 1 באוגוסט 2016

אגב ה"קנאה" בליברפול (שאני לא יודע איך הגעת שקיימת) היא הדבר הכי מסוכן לנו. הדבר היחיד שנשאר לאוהדי ליברפול להתגאות בו זה בעצמם. אין להם קבוצה תחרותית כבר יותר מ25 שנים.

אדם 1 באוגוסט 2016

אולי אתה הנאיבי שחושב שאפשר להחליף את שחר והם המבינים שזה הכי טוב שיש כרגע?
ומה זה אין להם קבוצה תחרותית? הם אמנם כסר מזמן לא האלפא אבל בעשור האחרון יש להם צמפיונס ושני הפסדי אליפות על השפיץ של הנעל (או הטל על הדשא).

ירוק 1 באוגוסט 2016

לכל קבוצה יש סטנדרט אחר ל"תחרותית", אני מניח. שאל את גרייזס.

עודד 1 באוגוסט 2016

אדם, חשבתי על זה שנית והגעתי שוב למסקנה שאני לא הנאיבי.

ירוק 1 באוגוסט 2016

מסכים עם עודד מעליי. אחלה טור עמית, ולא חושב שהאוהדים (לפחות עליי אני יכול לומר בוודאות) מטילים ספק באהדה שלהם או רוצים להפסיק לאהוד את הקבוצה. וברור שיש זמנים טובים ופחות טובים. אני רק חושב שהביקורת והרצון לשנות והמחאה באה בדיוק מהמקום הזה – של לרצות להחזיר את הקבוצה שאנחנו אוהדים לדרך הנכונה. מה עדיף, אדישות?

פרלה 1 באוגוסט 2016

תודה אדם. וגם לכם עודד וירוק. ברור שהסגל כרגע לא מתאים לכלום וגם על הפצועים נדרשת תוספת.
גם החיזוק בסוף חלון ההעברות, כמו אשתקד מרגיז עד מאד.
הסגלים שעמדו לזכות המאמנים, מאז אלישע בעונתו האחרונה, ואילך לא מיצו את עצמם ועל כך אין חולק.
הסגלים שפתחו רע את כל העונות האחרונות היו "על הנייר" טובים יותר מאשר על המגרש.
כתוצאה מכך שחר ניסה להקשיב לקהל והביא את המשיח המתולתל, מאמן זר ומנסה כעת את תור בתורו.
כדאי לקחת בחשבון שבעלים שיבוא במקום שחר עלול גם הוא להיכשל.
לא נראה לי שמישהו אצלנו יהיה סבלני כלפי בעלים חדש כמו שהקהל בב"ש היה כלפי אלונה (למיטב ידיעתי).
הטענה שכל מה שמעניין את שחר זו מכירת מנויים היא בלתי מבוססת, לטעמי.
מספיק לראות את שפת הגוף שלו כדי להבין שכנראה העסק מעניין אותו יותר משורת הרווח לבדה.

עודד 1 באוגוסט 2016

פרלה, ברור שבעלים חדשים יכול גם הוא להיכשל. אבל מכאן לדעתי נובעת חוסר ההבנה של אנשים את המאבק של אוהדי מכבי בשחר. אני לא כועס עליו כי הוא נכשל. זה יכול לקרות, ואני לא מצפה לקחת אליפות כל שנה. המאבק נובע מכך, שבעיני, אין שום רצון מבחינתו לפתור את הבעיות של המועדון. הוא עסוק בלהתנשא על הקהל הכי נאמן וטוב בליגה ("אם הם לא אוהבים מה שהם רואים שלא יבואו למשחק") ואין לו שום טיפה של הבנה שמכבי חיפה היא מוצר ציבורי. ציבורי, למרות שהוא הבעלים. לדעתי הסממן הכי גדול לכך שעבר זמנו הוא הזלזול המוזר שהוא הפגין כלפי ההצלחה של מכבי ת"א בשנים האחרונות. אין לו שום רצון להצעיד את מכבי חיפה קדימה (לכיוון שאליו מכבי ת"א הולכת, למשל) אלא הוא רק מחכה שגולדהאר יעזוב. אם זו לא תבוסתנות, אני לא יודע מה כן.
עכשיו, עוד משהו לא ברור לי בשיח הזה לגבי שחר. הבן אדם בן 75. כמה זמן הוא עוד יישאר כבעלים של הקבוצה? למה לא להקדים את העזיבה שלו אם הוא עושה רק נזק? בלאו הכי עוד כמה שנים הוא לא פה.
לגבי ברקת- האוהדים של ב"ש עשו לה את המוות בהתחלה. האוהדים של מכבי הרבה הרבה יותר סבלניים מהם. אם תשאל אותי, סבלניים ברמה מוגזמת, בדיוק כפי שהשנים האחרונות הוכיחו.

עודד 1 באוגוסט 2016

בשורה התחתונה- גם אם מכירת מנויים זה לא הדבר היחיד שמעניין אותו, אין לו את הכלים להביא תוצאות. אני מאד מאד (מאד!) אתפלא אם תור כריסטיאן קרלסן יקבל את הכלים והתקציב לממש איזשהו חזון של כדורגל חיובי במועדון. הלוואי שאני טועה.

פרלה 1 באוגוסט 2016

בזכות 75 שנותיו והעובדה שעשה דבר או שניים למען המועדון (שעשה גם עבורו. ברור) עדיין יש לשחר אשראי אצלי.

"עושה רק נזק? " מוגזם קצת לטעמי.

"שום רצון להצעיד את מכבי חיפה קדימה", "שום רצון להצעיד את מכבי חיפה קדימה" – באמת? זה מה שאתה חושב? שאפילו אין רצון?

אני שותף להרבה מהביקורות על שחר ואפילו כתבתי על כך בפגרה הקודמת כאן:

https://matangilor.wordpress.com/2015/07/30/%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%A7%D7%9F%D7%A2%D7%9E%D7%99%D7%AA-%D7%A4%D7%A8%D7%9C%D7%94/

אבל לא השתכנעתי ששחר איבד את הרצון.

לטעמי, ההיפך הוא הנכון ובגלל זה בא תור ורוני פוטר עוד טרם העונה. בעיני זה סממן לכך ששחר לא מוותר, אף לא על העונה הנוכחית.

וגם הראיון שלו בבלוג המצוין "מצד שני" הוא סוג של פתיחות.

שלא לדבר על ההתנהלות שלו מול כל אוהד פנים אל פנים. באיצטדיון, במטוס לטאלין ובשדה התעופה, לפני וגם אחרי ההפסד.

גם הסבסוד של אפשרות ההגעה לטאלין לכל אוהד והמטוס החכור (שעלה לו 35,000 $ יותר כדי לחסוך חניית ביניים, בניגוד למכ. ת"א) הם סוג של מודעות.

אז נכון שיש הרבה מה לבקר אבל הקיצוניות של הביקורת נגדו ותפיסת "שחור/ לבן" נראית לי מופרזת מאד.

עודד 1 באוגוסט 2016

בוא נראה בשנה הקרובה אם הוא ייתן לקרלסן את הכלים להצליח. אחרי עוד עונה של כישלון (כישלון- לאו דווקא מקצועי, כי זה ברור שיקרה נכון לעכשיו, אלא ניהולי) אני מקווה כבר שכולם יפנו את האצבע לאשם האמיתי במצב של המועדון. אגב, לרגע לא שכחתי לו את הדברים הטובים שהוא עשה במכבי. אלא שהקבוצה גדולה ממנו, ואסור לנו להרשות לאף אחד להרוס אותה.
חכירת המטוס- תרגיל יח"צ נהדר, ממש כמו מנהל המלון באוסטריה ששפע מחמאות לשחקנים הנחמדים שהתארחו אצלו.

עידן 1 באוגוסט 2016

כתיבה כמה ואמיצה!

עידן 1 באוגוסט 2016

כתיבה כנה ואמיצה

פרלה 1 באוגוסט 2016

תודה

מתן גילור 1 באוגוסט 2016

תודה פרלה. אני לא יודע לסמן מתי נגמר הקו של סבלנות בריאה ומתחיל הקו של מחדל עליו נשלם ביוקר. אני בטח לא יודע האם הקו הזה כבר נחצה.
אני כן יודע שעל המנוי (בית וחוץ) אני ממש לא מתכוון לוותר בקלות. אפילו אם זה עולה למכבי בהצלחות מקצועיות.

איציק 1 באוגוסט 2016

מתן, אני זוכר את התגובות שלך נגד פיטורי מאמן באמצע העונה. מה דעתך על התנהלות של פיטורין לפני תחילת העונה?

מתן גילור 1 באוגוסט 2016

הכל תלוי סיטואציה. אין לי התנגדות קטגורית. במקרה הזה פעלו מאוחר מדי. ואני מתכוון שנה שלמה מאוחר מדי.

עתליה 1 באוגוסט 2016

צורת החשיבה שלך מעידה על גדולתך כאדם בראש ובראשונה אך בד בבד על אהבתך העיוורת (פשוטו כמשמעו) לקבוצה. אני לצערי זכיתי בחצי איטלקי שלא מאפשר לי את מידת הסבלנות הזו, בעיקר לא כשאני מרגישה שמזלזלים ומנצלים את אהבתי העיוורת(לא בהכרח אהבתי שלי, אלא אהבתם של כל האוהדים), מבלי להמעיט בערכו של שחר על פועלו בעבר…לטעמי נכון להיום הוא קצת איבד את זה, הוא מנהל את הקבוצה כביזנס, בצורה אינטרסנטית, כי מובן מאליו שהמנויים ימכרו בסוף (כמו תמיד), ונחמד לפרסם את עסקיו הפרטיים דרך הקבוצה, אך שצריך להוציא מזומנים מהכיס כדי לקדם את הקבוצה למען הצלחתה, למען האוהדים, שם מתגלה פרצופו האמיתי. ודבר נוסף הוא שההתנהלות שלו מזכירה לי מאוד חייל שעומד להשתחרר ומתחיל לשים פס על המערכת (מה שנקרא ״אסק״-אווירת סוף קורס), כי זה בדיוק הזמן, שניה לפני הסוף למקסם את הרווחים שלך ולהשאיר את החורבות לבא בתור. ירוק עולה!

פרלה 1 באוגוסט 2016

תודה.
אני חושב שאם הכיוון היה מיקסום רווחים אז הניהול היה אחר.
הרווחים כרגע רחוקים מלהיות בשיאם.

עודד 1 באוגוסט 2016

עתליה, הוצאת לי את המילים מהפה. רק במשהו אחד אני לא מסכים- הלוואי שהוא היה מתנהג בקבוצה כיבזנס ולא כגחמה אישית לאגו. אם זה היה ביזנס אז הוא היה לוקח החלטות נכונות יותר לטובת הקבוצה בצמתים מרכזיות שהיו לו לאורך השנים. אם היה בוחר נכון לפחות באחת מהן, היינו במצב שונה לגמרי היום.

ירוק 1 באוגוסט 2016

+1 לעתליה ולהערה של עודד.

עומר 1 באוגוסט 2016

קודם כל, כל הכבוד!
ניסחת את זה בצורה הנכונה ביותר.

אבל תגידו… אפילו אני, כאוהד חיפה משנת 95, שרגיל להצלחות, כבר לא יודע על מה להתלונן…
לומר לשחר לפנות את הכיסא זה הכי ילדותי שיש… מילא אם היינו שומעים על איזה משקיע הגון ורציונלי שהולך לשים הרבה כסף, אז מילא…
אבל מי עומד בדלת לקנות את הקבוצה?
שימו לב שרוב הבעלים הם לא גולדהאר ואלונה… אם יבוא בעלים חדש, יותר סביר שהוא יהיה כבירי/טביב/רמון/יאמר/גאיידמק (כל אחד והחסרונות שלו) מאשר יהיה גולדהאר.
שחר, עם כל מה שלא תגידו עליו, מנסה לעשות שינויים, הוא במשך כל השנים האחרונות קנה המון שחקנים בהמון כסף, החליף מאמנים, בא למשחקים כמו תמיד, יורד לאימונים, משלם משכורות בזמן, לא מתנהל בשכונתיות בתקשורת, לא מתבהם וסך הכל הוא בסדר גמור.
אז יש לנו כמה שנים רעות? שחר לא הרוויח את האמון שלנו ב25 שנה שהוא איתנו?
כל אוהד בא עם דרישות מדויקות כאילו יש לו ניסיון של 30 שנה בניהול. כל אחד יודע בדיוק מה צריך לעשות.
"תביא את לוזון", "תביא מאמן זר", "תביא מנהל מקצועי", "תביא מאמן התקפי", "תשחרר את עטר", "תעיף את בניון", "תעשה ככה, אל תעשה ככה".
רבאק, מה אתם לא רואים שניסינו הכל ופשוט לא עובד. לפעמים יש תקופות כאלה וצריך לדעת לעבור אותן….
סך הכל הקבוצה מתנהלת בצורה מצוינת לדעתי.
כשאין תוצאות, זה נראה שהכל לא דופק והכל מתפרק, אבל המערכת מתפקדת בצורה יוצאת מן הכלל.
אתם חושבים שאם במכבי או ב"ש היו מסיימות בקושי בפלייאוף העליון אז לא היו לכלוכים, הדלפות וכיו"ב? כשמצליחים אז הכל טוב ויפה…
מה שקורה לחיפה זה בערך מה שקורה למנצ'סטר יונייטד. קבוצה שאיבדה את זה לכמה שנים, מנסה לעשות מהפך כל שנה, עד ששנה אחת זה יתפוס. בין 97 ל-99 היו לנו גם שנים נוראיות ובסוף יצאנו מזה.
הכדורגל זה גלגל, כמו כל דבר בחיים, וקבוצות גדולות לפעמים נכנסות לשנים של שיממון.
אל תאבדו תקווה, אל תמכרו את המנהיג יענקל'ה. הוא מנסה, והוא הוכיח שהוא יודע מה הוא עושה. וכל זמן שאין מישהו אחר שהוכיח שהוא טוב ממנו ומוכן לקנות את הקבוצה ולהשקיע מלא כסף, תעודדו את הקבוצה, ואת שחר… בסוף נצא מזה.
כשאין משקיע אלטרנטיבי, קבוצה יכולה להתפרק… אל תשכחו את זה. אפילו הפועל התפרקה אחרי שזרקו את טביב.
אז מה? ששחר יזוז הצידה? ומי ישלם משכורות? נשב ונחכה שיבוא בעלים יותר טוב משחר? זה הרציונל שלכם באמת?
מה אתם התחלתם אתמול לראות כדורגל ישראלי? אתם באמת לא מבינים איזו צרה יכולה לבוא עליכם?!
(נזכרתי בהקשר פוליטי… אלה שרוצים להזיז את אבו מאזן או לפרק את הרשות הפלסטינית… אתם באמת לא מבינים מה יכול לבוא במקום? – סליחה שקישרתי בין מכבי חיפה לאבו מאזן, סתם אסוציאציה).

נ.ב: האם יש לדעתכם שחקנים בשוק כרגע שבאמת יכולים לבצע מהפך בטווח הקצר? לדעתי צריך לקנות שחקנים כדי שרק עוד 3-4 שנים יוכלו לתת פייט לאליפות (האמת שאין לי מושג מי הם). כרגע הישראלים הטובים נמצאים במכבי ובב"ש (או לגיונרים שלא ריאלי להביא כמו חמד/רפאלוב/זהבי). אין באמת אופציות בשוק כדי לעשות הפיכה (אלא אם יביאו זר שהוא חתיכת גניבה, שבשביל זה צריך יותר מזל משכל).
אז אם אתם מביאים עצות, תהיו יותר רציניים ומדויקים מאשר סתם לזרוק סיסמאות (תודה!)

עודד 1 באוגוסט 2016

האם אתה רואה את שחר נלחם להביא את השחקנים הישראלים הפנויים בשוק היום? אם תהיה כנה עם עצמך התשובה היא לא. משם תגזור את התשובה לשאר התהיות שהעלית. מה שכן, הוא נלחם יופי על להביא שחקנים בינוניים בלא מעט כסף, ואחרי זה הכסף הזה חסר לנו במאבקים על שחקנים טובים.

עומר 1 באוגוסט 2016

האמת… אם אני כנה עם עצמי… אז כן.
האם עטר ושכטר שבאו באמצע עונה מחו"ל לא היו שחקנים ישראלים מהטובים שאפשר היה להביא? בדיעבד הם פלופים… אבל היית אומר שבוזגלו, בן סהר ומליקסון טובים מהם בזמנו? לא בטוח.
בניון? היה אמור להיות הברדה של חיפה… לא יצא ככה. מה זה כי שחר חשב שהוא בינוני והביא אותו?
רוקאביצה זה החלוץ הזר הטוב בליגה שאפשר היה להביא (בהנחה שלא ממש ניתן לקחת שחקנים מבש ומכבי).
עזרא לא היה אמור להיות כוכב?
קריאף? האמת מאד האמנתי בקריאף. מודה, התבדיתי.
סטויקוביץ שוער נבחרת שדווקא היה סבבה?
בדיעבד הם בינוניים, בזמנו הם נחשבו לשחקנים טובים. ולראיה, כמעט כל פתיחת עונה אנשים כן האמינו שלחיפה יש סיכוי ורק אחרי כמה מחזורים הסבירו את הבעיות שהיו ברורות מאליו הרי.
וכל זה לא כולל שחקני בית מבטיחים כמו טוואטחה וגוזלן לדוגמא.
זרים? כל מאמן שבא הביא את הזרים שלו.
מאמנים? הביא את עטר הנסיך, רוני לוי המנוסה והמוכר, בנאדו אחרי חצי עונה נפלאה ואפילו מאמן זר שקיבל יד חופשית לגמרי.
דווקא העונה אני מאוכזב מהרכש… אבל חוץ מאיזה קהת, אין באמת איזה גיים צ'יינג'ר שאפשר להביא, וגם הוא כנראה לא כזה.
אולי אצילי…

פרלה 1 באוגוסט 2016

עומר תודה רבה
באתי לחזק ויצאתי מחוזק.

עודד 1 באוגוסט 2016

עומר, זרים רעים זו לא גזירה משמיים. אפשר וצריך להקים מערכת סקאוט שתביא זרים נורמלים ותחסוך הרבה כסף בטווח הארוך. אני מסכים איתך שגם הגיעו שחקנים טובים במהלך השנים (עזרא, עטר וכו'), אלא שנותר לנו רק לתהות מה במועדון מונע בעדם לפרוח? איך זה שכל שחקן שיוצא ממכבי לקבוצה אחרת פתאום מצליח? זה לא גורם לך לחשוב שמשהו במערכת מונע מהם להתקדם ולהצליח?
סוגיה הבאה- שחקני הבית. נטע לביא זה יוצא מן הכלל שלא מעיד על הכלל. שים לב לשחקני הבית שיש לנו במועדון כרגע. אף אחד מהם לא יכול להיות יותר משחקן ספסל במכבי פ"ת. גוזלן גם זה לא יכול להיות.
שחר חייב לבחור באסטרטגיה. או שהוא מביא ישראלים מוכחים (עכשיו בנקודה הזאת שים לב שהוא כמעט לא רוכש שחקנים, אלא מביא רק כאלו עם כרטיס ביד, כמו עטר ושכטר) ושם כסף, או שהוא משקיע במחלקת סקאוט ומביא זרים איכותיים ולידם לא הישראלים הכי טובים, אבל לפחות כמה שיודעים קצת לשחק כדורגל. בפועל הוא לא מחליט כבר כמה שנים טובות מה הוא רוצה לעשות. ככה אתה נתקע עם החתמה של מיצ'ל ואוברניאק במחזור השלישי של הליגה, כשהעונה כבר אבודה, ומצד שני אין לך אף ישראלי שיצעיד את הקבוצה עד שמוצאים זר טוב.
כל הדברים האלו זה ואך רק ניהול כושל של יענקלה.
אין לי משהו אישי נגדו. שימשיך להחזיק בקבוצה אם הוא מוכן לקחת עשרה צעדים אחורה ולתת לאנשי עסקים אמיתיים לנהל את המועדון. אם מישהו היה מפשל ככה בחברת מאיר יענקלה היה מפטר אותו מזמן. חבל שהוא לא מסוגל להחיל את אותם סטנדרטים על עצמו.

מאיר (חדש בשכונה) 1 באוגוסט 2016

סוף סוף מישהו ריאלי. כמה ששחר נכון להיום מבחינתכם, לא מספק את הסחורה, זה לא שיש מישהו אחר שיעשה טוב יותר ורק מחכה להחליפו. אם תגרמו לשחר לעזוב, כל הכדורגל בישראל יפסיד, אבל בעיקר מכבי חיפה שנהנתה עשרות שנים מיציבות ניהולית וכלכלית, שנתנה לה יתרון לאורך שנים ועזיבה של שחר תגרום לכם להתגעגע.

סרי חורי 1 באוגוסט 2016

פרלה היקר, אהבתי את מה שכתבת.מלים כדורבנות. יחד עם זאת, אינני מסכים עם תוכן הדברים. אני מלווה את הקבוצה יותר משלושה עשורים. הורגלתי כאוהד, שההנהלה והבעלים כל שנה בעונת המלפפונים, שמכינים קבוצה שמכוונת גבוה כיאה לקבוצה צמרת כמו מכבי חיפה. השנה, יש לי תחושה שיש עייפות בחומר, מין אדישות על סף ההפקרות שממש לא מובנת. כל מתקבל על הדעת, שכל הקבוצות מתחזקות ורק אנחנו מחפשים כבר למעלה מחודש וחצי בנרות שחקנים, כשהליגה ממשמשת ובאה. מילא שיש כשלונות ונפילות, אבל השנה לדעתי נפל דבר. לשחר נמאס מהקבוצה, כך לפחות הוא משדר…. הלוואי שהייתי הוזה….

פרלה 1 באוגוסט 2016

התגובה המהירה להפסד בטאלין משדרת בעיני בדיוק את ההיפך.
זה יעלה הרבה כסף ולדעתי רק מדרבן את שחר לא להשאיר אבן על אבן.
ההתנהלות ברכש סבלה מהנקמה של גולדהאר ומהבעיה בשחרור סטויקוביץ'.
יש לי הרבה ביקורת על אי מילוי השורות, עד כה, אבל השיח הזה שמנבא קיומו של בעלים תיאורטי שיהיה יותר טוב ל30 שנה הוא פיקטיבי לגמרי.

עודד 1 באוגוסט 2016

פרלה, מה לדעתך יקרה למועדון עוד כמה שנים אם יענקלה ירצה למכור?

פרלה 1 באוגוסט 2016

כל ניחוש טוב.
אתה יודע מה יקרה?

עודד 1 באוגוסט 2016

לא. אני רק יודע שבשביל לסיים כל שנה מקום חמישי לא צריך בעלים, מספיקות ההכנסות הטבעיות ממנויים, כרטיסים, ספונסרים וכו'. יום יבוא ושחר יעזוב את המועדון. זה חלק מגלגולה של קבוצה, היא הייתה לפניו ותהיה הרבה אחריו. כל עוד הוא ממשיך באותה מגמת ניהול, אני לא רואה סיבה שייפרדו דרכינו כבר עכשיו ונעבור להרפתקה הבאה. יש לי הרגשה שעם המוניטין הטוב של המועדון והקהל והמתקנים שיש לו (אגב, אני זוקף את המוניטין של הקבוצה לגמרי לשחר- הוא ישאיר אחריו מועדון נקי, ללא חובות), נמצא רוכש תוך זמן לא רב (שנה-שנתיים נגיד).

עודד 1 באוגוסט 2016

*לא רואה סיבה שלא ייפרדו..

פרלה 1 באוגוסט 2016

כמה זמן הוא יחזיק?
כמה כסף יש לו?
כמה הוא יסכים להשקיע?
כמה סבלנות תהיה לו ולאשתו או לבן הזוג שלה?
כמה אורך רוח לשנות שפל?
איזה מינוף וכמה הון עצמי?
אתה יודע מה, עם כל הכבוד להרגשה שלך, אני טיפוס יותר סולידי, ומעדיף את יענקל'ה, לעוד 5 שנים לפחות.

עודד 1 באוגוסט 2016

בלבלת סולידי ופסימי, קורה לאנשים שמרנים (;
חבל לי שאתה לא מבין שכל מועדון זקוק לשינוי, גם ברמת הבעלים. הייתה לשחר ריצה יפה, והגיע הזמן לפנות את הבמה.
האמת היא שהשיח הזה די מיותר, עוד כמה שנים הוא בכל מקרה לא יהיה פה. רק חבל שנמשיך לראות כדורגל מזעזע וזלזול בוטה בקהל עד שזה יקרה.

פרלה 1 באוגוסט 2016

אני שמח שהשיח נשאר מכבד על אף חילוקי הדעות

מאנו 1 באוגוסט 2016

"כולנו מקנאים בליברפול עם ה: YOU'LL NEVER WALK ALONE – מה, אתה מתכוון ששמים את השיר המאוס הזה לפני כל משחק, הקהל שר ביחד עם הרמקולים, ואז רואים תצוגה בינונית על הדשא ומשמימה ביציעים? לא תודה.

ערן (המקורי) 2 באוגוסט 2016

פוסט מצוין!

פרלה 2 באוגוסט 2016

תודה רבה

עמ;לק 2 באוגוסט 2016

מי למען השם מקנא בליברפול.
מנעד הרגשות כלפם נע בין אדישות לרחמים.

יהושע פרוע 2 באוגוסט 2016

אז אם הקהל מבין שהקבוצה בכיוון לא טוב ונחוץ זעזוע משמעותי (החלפת בעלים!) הוא לא צריך לפצות פה.

רק לעמוד ביציעים ולשאוף להיות כמו לוזרפול?!?! כשאוהבים גם כועסים אתה יודע…

בואו נהיה רומנטיקנים חסרי תקנה. אני מציע לבוא מראש עם שלטים "זה לא נורא" ו"העיקר ההשתתפות"

בקיצור, לטעמי גישה לוזרית שמקבלת כל דבר שיקרה במועדון. זאת לא הדרך.

למור ירוק 2 באוגוסט 2016

יופי של פוסט! משקף בדיוק את ההרגשה שלי.
אני לא מבין את נראטיב החלפת הבעלים. אלא אם רב הנסתר על הגלוי, אין אף פילנטרופ יהודי / איש עסקים מצליח / נובוריש מזרח אירופאי (מחק את המיותר) שעומד ומחכה שיענקל'ה ימכור את המועדון.
מהי המשמעות של החלפת בעלים ברמה הפרקטית – זוהי פשוט סיסמא חסרת תוכן או קשר למציאות.

איאן ראש 3 באוגוסט 2016

מבין מאיפה בא הפוסט. שכל אחד יתרום בתחום שלו: מנהל ינהל, שחקן ישחק ואוהד יעודד במיוחד ברגעים שהקבוצה צריכה עידוד. בעקרון תומך.
מצד שני ( תמיד יש צד שני) , חלק מתפקיד האוהד זה גם לדחוף את הקבוצה כלומר לדרוש יותר. מסכים שיש דרך לכל דבר אבל מחאת של אוהדים היא דבר לגיטימי.
אני רואה כשלון בשנים האחרונות אבל לא יודע מה בדיוק קורה בתוך המערכת כך שאני לא יודע אם שיר צריך ללכת. עם כל ההשגים שהגיעו בתקופתו כמה שנים של מעבר הם דבר טבעי בכל מקום. יש כמה דברים שנראים מוזרים כמו השחרור של רוני עכשיו ולא בסוף העונה אבל שוב, לא יודע איך דברים התפתחו במערכת.
צריך לראות כמה זמן גולדהאר ישאר פה בכדי לקבוע איזה בעלים עדיף.

פראליה 3 באוגוסט 2016

פוסט מצוין , תודה עמית .

כמי שעבר עם הקבוצה את כל הגילגולים מאז שנות ה-70 , אני חושב שהתחושה בקרב רב האוהדים , היא שאבדה הדרך , וחוץ מהצבע על החולצות שמזכיר משהו מהעבר , אין ממש קשר שמחבר את הרוח החזקה והמיוחדת של המועדון , עם החבורה המקרית שרצה על הדשא .

ההתעקשות של האנשים הקובעים , לחזור על אותן טעויות , תקופה כ"כ ארוכה , פשוט מקוממת . למעשה , מה שנשאר ממה שהיה פעם , הוא הרבה אוהדים עם תשוקה , אבל בגלל שאין פה ממש חינוך טוב , גם זה יעלם תוך כמה שנים , אם נמשיך לשוטט במסדרונות החושך .

Comments closed