עוד צירוף מקרים שקשור לבית"ר

י

ירמיהו של מיכאלאנג'לו (הקפלה הסיסטינית, רומא)

"איך תאמרי לא נטמאתי, אחרי הבעלים לא הלכתי, ראי דרכך בגיא, דעי מה עשית, בכרה קלה משרכת דרכיה" (ירמיהו, ב', כ"ג)

1. בכל פעם שאני שומע את השם מאיר פניג'ל, אני נזכר ברגע שיא טלוויזיוני, ששודר בערוץ הספורט לפני כמה שנים, אחרי שפניג'ל נאלץ למכור את בית"ר ירושלים לארקדי גאידמק. הכתבת, לצערי לא זוכר מי זאת היתה, ליוותה אותו לאורך היום המיוחד הזה. עכשיו, אמר לה פניג'ל המותש בסיומו של יום, כל מה שאני רוצה זה לחזור הביתה, לשקוע לתוך הכורסא שלי, להפעיל את המערכת ולשמוע טראנס.

2. אז ככה: את בית"ר ירושלים ניהלו (ובעלו) בשרשרת הדמויות הבאות: משה דדש, גד זאבי, קובי בן גור, מאיר פניג'ל, ארקדי גאידמק, גומא אגיאר (וגם לאומרט תמיד היתה שם יד). כנופיה שלמה של עבריינים ו/או מטורפים. וזה בעשור שבו בבירה ירושלים שלטו אולמרט והירשזון וקצב ודרעי ובניזרי ושרון האב ושרון הבן ועוד רבים שכאלה, חבורה שהיושר הוא נר לרגליה ביום גם בליל.

הדימוי הציבורי של פניג'ל היה של ההגון והראוי יחסית מבין הדמויות הללו. עכשיו הגישה נגדו המשטרה תלונה על כך שאיים על בתו קרן (אשת השיווק של בית"ר בימיו כבעלים) שיהרוג אותה ואת הבת שלה. משהו בענייני הירושה של האשה-האם המנוחה. "גם אותך אני אמית", הוא אמר אז (בנוסף למי?). כעת הוא מסביר שזה "סיפור מלפני שנה".

3. כל כך הרבה דברים שקשורים לירושלים מעוררים גועל בשנים האחרונות, כל כך עלובה נהייתה העיר, בירתה של ממלכת יהודה, כל כך ירודה וחשוכה. אני לא חסיד גדול של נבואות חורבן והטלת אימה, אבל בזמן האחרון אני חוזר להרהר בנביא ירמיהו. מתי כבר יבינו עד כמה רקובה ירושלים.

4. ואחרי שאני מוריד את המבט מהעיר הזאת, המקבצת אליה ומטפחת בתוכה עוד ועוד פגעים רעים וחשוכים, אני נזכר במושג מדינת תל אביב, ומכליל בה את כל הערים והישובים שרקבון ירושלים ויהודה לא פשה בהן, ונהיה לי טוב.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

 

"דה באזר" בפייסבוק

שלום לך, מכביסט
רק בישראל: ההימור שלהם מהכיס שלנו

94 Comments

ניינר 1 בדצמבר 2011

נהג האוטובוס הערס מאיר פניג'ל הוא היום אדם פרטי, אז מדוע לקשר בין מעשיו כיום לביתר? מה הקשר? גם קובי בן גור התגלה כנוכל לאחרונה, אז זה קשור עכשיו לביתר?
כירושלמי לשעבר אני נגעל מהעיר המטורפת והמטונפת הזו. אני מקווה שתוחזר במלואה לפלסטינים ובא לציון גואל. מדינת תל אביב תמשיך להתקיים טוב יותר אם נתנתק מהעיר המטורפת ההיא בהרים.

ירושלמי 1 בדצמבר 2011

תגובה זו נפסלה בגלל איומים (דה באזר)

Amir A 1 בדצמבר 2011

מרגיש יותר טוב עכשיו?

ירושלמי 1 בדצמבר 2011

אני לא יודע אם הוא התכוון לזה ברצינות (אני מקווה שלא) או שכמו הרבה אנשים כאן הוא נותן לעצמו חופש מוגזם בכתיבה למרות שהוא לא באמת מאמין בזה, בכל מקרה אנשים שרושמים דברים כאלה מגיעות להם תגובות מתלהמות.
גם אני לא מסכים עם הרבה דברים שקורים בירושלים, אבל לעולם לא אשפוט את ת"א ותושביה בכזו קלות ראש כמו שהוא עשה ובביטול מוחלט תוך כדי התעלמות מרגשות של המוני אנשים.

טול קורה מבין עיניך, זה מה שהייתי אומר לו אם הוא מבקר בצורה עניינית.

ניינר 1 בדצמבר 2011

אני מבין שנפגעת מאיך שהתבטאתי כלפי העיר שלך, העיר שהיתה גם שלי בעבר. אבל ירושלים של היום היא עיר עלובה, מוזנחת מטונפת, מלאה מטורפים מכל הצדדים והבעייה העיקרית בדרך לאיזשהו שקט במזרח התיכון. אז כן, אני מוותר על העיר הזאת, על תושביה ועל כל המקומות הקדושים תמורת שקט ושלווה. בלי למצמץ בכלל.
אתה יכול להגיב כלפי איך שאתה רוצה , זה ממש לא מזיז לי. אני מרחם עליך וסולח לך בשל המקום בו אתה חי.

מנחם לס 1 בדצמבר 2011

ניינר, מה קרה לך?

ניינר 1 בדצמבר 2011

שונא את העיר הזאת

דורי גיל 2 בדצמבר 2011

כואב לי לומר זאת, אבל אני מסכים עם ניינר. זה די תיאור אובייקטיבי, שלא עושה חסד לא לצד הישראלי ולא לצד הפלסטיני. כשבאים לבקר אותי חברים מחו"ל אני מבלה איתם בתל אביב, באי של שפיות, אם צריך לטייל, נסע לנגב, אבל ירושלים, אני מתבייש לקחת אותם לירושלים. אני צריך להזהיר אותם שהם נכנסים לclusterfuck של שנאה וחשכה וטינופת, ושזו אמורה להיות הבירה שלי.

דורי גיל 2 בדצמבר 2011

רק דוגמא קטנה – אתה יכול ללכת לכותל, מקום שגם אתאיסט כמוני מתחשמל מלהיות בו, ולהתעלם ממה שקורה מטר משם. אבל זה קשה. מטר משם בסילוואן מגרשים אנשים מהבתים שלהם בחסות בית המשפט בגלל תכניות פיתוח מרקיעות שחקים, פארקים תיירותיים ואתרי עתיקות. כל מה שהם עשו רע זה שהבית שלהם נמצא מול הגן הלאומי "עיר דוד" (שמעולם לא התגלה בחפירות בו שום שריד שקשור למלכות דוד או שלמה http://tinyurl.com/bveprgk). כל הביזאר הזה קיים בגלל הפרוייקט הזה, שמטרתו להקים מערכת מנהרות תת-קרקעיות היוצרות עיר נוספת, קדומה וטהורה, המתיימרת לייצג את ירושלים האמיתית, זו הקודמת לכל סכסוך ומנותקת ממנה. עיר תת-קרקעית זו מייתרת את העיר המעורבת הקיימת והופכת, בעיני הציבור הישראלי, את השליטה באגן ההיסטורי להכרחית, גם במחיר שלילת כל הסכם מדיני.

ירושלים בפסקה.

אסף THE KOP 2 בדצמבר 2011

דורי, כמה דמגוגיה, כמה ?

לצאת בהצהרה שאין בשביל מה לחפור בירושלים, כי אין מה לחפש שםף, זה טיעון פשוט מגוחך.

העובדות הן כמובן הפוכות לחלוטין – ירושלים, עיר בת למעלה מ-3,000 שנה, ערש היהדות, הנצרות ובעלת החשיבות לאיסלאם, היא עיר שחובה לחפור בה. פוטנציאל המימצאים הוא אינסופי ובעל ערך היסטרי בל יסולא.

בעיר דוד נתגלו ממצאים כדלקמן: מבנה החשוד כארמון המלך דוד, קרית השלטון מהתקופה שלפני פלישת נבוכדנאצר, חורבן בית ראשון, מפעלי מים וטכנ' הנדסיות מתקופת בית ראשון, וההישג ההנדסי המדהים של נקבת השילוח.

לגבי הקשקשת שלך על "הגירוש" של תושבי סילוואן – אין מה להגיב. הגירוש האחרון שהיה שם היה ב-1920 ו-1936, עת תושבי הכפר החביבים טבחו בתושבי כפר השילוח (יהודים ממוצא תימני).

לסיכומו של דבר – לאור הבורות שלך בעניין, אולי באמת מוטב שתיקח את חבריך לסיורים ארכיאולוגים במתחם יד-חרוצים.

MOBY 2 בדצמבר 2011

אסף
זה יפה שאתה עוד מנסה לדבר על עובדות.
עם משהו נאור דמוקרטי ומודרני שאין לו שום עניין לשמוע למעט את שקריו של עצמו (ונהנה מזה).

הופ 2 בדצמבר 2011

דורי גיל – לייק.
עוד על סילואן, עמותת אלע"ד ו"עיר דוד", בפוסט המרתיח הזה:
http://bit.ly/taHGmP
(בפנים יש גם קישור לעצומה נגד מכירת נכסי המדינה לגופים פרטיים)

הופ 1 בדצמבר 2011

מסכים עם ניינר. מה שקורה לירושלים עצוב ומדכא, אבל אין לזה שום קשר לפניג'ל.

מתי 1 בדצמבר 2011

זה מין רפלקס מותנה כזה, להוציא פוסט שנאה עמוס סטריאוטיפים על ירושלים? אתה הרי לא אומר בצער "כל כך רקובה ירושלים", יש לי תחושה שאתה נהנה מזה.

סופרפלי 1 בדצמבר 2011

word

איתן בקרמן 3 בדצמבר 2011

למה אתה אומר שלא בצער? עשית לי בדיקה רגשית? למרות שאין חובת צער, מותר גם לשמוח, אתה טועה בענק. אתה רוצה שאני אתבע אותך בחצי מיליון שקל על זה? /)

התגובה השקרית שלך היא היא הרפלקס המותנה, ידידי.

Amir A 1 בדצמבר 2011

כמה מילים ממי שגר מעבר לאוקיאנוס. השנה ביקרתי בישראל לראשונה מזה 7 שנים ופעמיים נסעתי להסתובב בעיר העתיקה. מדובר בחוויה עוצרת נשימה למי שהיסטוריה ותרבות חשובות לו, ואין צורך לפרט את הסיבות לכך. מה שכן, קיים דיסוננס בין האבנים ובין החיים העכשווים. הכל מלוכלך ומוזנח, ותחושה כללית של גועל כשאתה מסתובב במקומות שמרוחקים חצי רחוב מהאתרים המרכזיים. יש ניתוק מדהים בין הפוטנציאל של המקום ובין התושבים, והתחושה שלי היא שלרשויות בישראל אין באמת את הקשר הרגשי לתרבות ולהיסטוריה במובן העמוק. בלתי נתפס איך אנשים שאמורים להנהיג את המדינה רואים את הזוהמה בעיר העתיקה של ירושלים ולא עוצרים הכל כדי לדאוג לנקיון. הייתי רוצה לראות את השרים וחברי הכנסת, יחד עם שופטי בית המשפט העליון, ראש העיר, מפקדי הצבא ולא יודע מי יוצאים ליום אחד לרחובות של העיר העתיקה ובמשך כמה שעות מנקים. רק בשביל להעביר את המסר. ואולי אם הם היו עושים דבר כזה אז אחר כך היתה גם מתפתחת תרבות ספורט.

ניינר 1 בדצמבר 2011

לעיר הזו יש פוטנציאל של מיליוני תיירים וצליינים בשנה אבל כמו שהיא נראית ומנוהלת, מי בכלל רוצה לדרוך בה?

אוסטרלי 2 בדצמבר 2011

1. אני מזמן הפסקתי להגיב פה (לצערי) אבל קורא כל פוסט ותגובה מאז הגלגלו הראשון של דורפן). מרגיש שאני מכיר את ניינר מעט לפי התגובות שלו. הפעם אחרוג כי זה נוגע לליבי.
2. בתור ירושלמי בעברי אני לא יכול שלא להסכים איתו יותר.
מתבייש לבקר את הוריי שעלו לישראל ממקומות נהדרים, גרים בירושלים כי הציונות טבועה בהם, והעיר הזו, סמלה של ישראל, חלון הראווה של הדתות נראת כמו שהיא נראית.
חורה לי להביא אורחים מחו"ל לעיר הזו ואסביר:
אני כמעט עשור רצוף על בסיס שבועי במדינות אחרות ומעטות הערים שניתן להגיד עליהם שנקודת המוצא שלהן טובה יותר משל ירושלים( פוטנציאל תיירות). ועדיין היא מוזנחת כמו עיירת ספר במדינה נידחת וחסרת משמעות. פשע רודף פשע בעיר הזו.

3. כל כך אירוני לראות אנשים רבים כל חייהם (ודורות שיבואו) על אדמות כששתי הצדדים בפועל כל כך חסרי כבוד אליו ומטנפים אותו בלכלוך, הזנחה ואשפה.

4. עיר עם תכנון רשלני ומקרי, ניהול של מתנס ואופי של מדינת עולם שלישי.

5. ניינר, לא מסכים איתך לגבי ההחזרה לפלסטינים. זה בטוח לא יעזור בכלום.
אבל כן חושב שראוי (מפאת כבודה) להעביר אותה לידיים זרות שינהלו אותה. עשור עם ניהול סינגפורי והיא העיר מספר אחד בישראל וחושב מכך מחזירה את כבודה.

ניינר 2 בדצמבר 2011

קניתי את הסידור הזה של ניהול סינגפורי. רק איך שהם יגיעו לעיר ויראו במה מדובר הם יעשו אחורה פנה.

הקומיש 1 בדצמבר 2011

תחזירו את ירושלים לידן תנו אותה לפלסטינים.*2. "כי לא צריך את טדי ואת מלחה גם תנו אותם לפלסטינים".נא לשיר עפ לחן של אוהדי הפועל המשוקצים אך הצודקים

אסף THE KOP 1 בדצמבר 2011

תגובה זו נפסלה (דה באזר)

מאשקה 1 בדצמבר 2011

ירושלים זו עיר קשה, הכול הולך בה קשה.
לא סתם יש את סינדרום ירושלים, זה ממשהורוחני עמוק שיש בעיר הזאת.
הנה כל הספונסרים העשירים ההזויים שמגיעים לקבוצות הכדורגל והכדורסל בירושלים, ומתקבלים באהבה ושמחה ע"י מנהלי הקבוצות הירושלמים, ואח"כ הכול מתנפץ על אבני ירושלים, ומתפזר עם הרוח בדרך ההולכת מהר המנוחות לשער הגיא בירידה של כביש מס' 1.
מסילת רכבת נורמלית לירושלים אין, ושיש היא בשיפוצים.
רכבת קלה יש אחרי שנים רבות של עיר חפורה כמו אחרי הפגזה, וגם שהיא נוסעת היא מקרטעת בין מסלולים ורמזורים שלא מכוונים.
זו עיר מלוכלת, רחובותיה מלוכלכים, ורק להתגעגע לטדי קולק ששתל צבועים באי תנועה בכניסה לעיר.
ירושלים היא בירתנו הניצחית שחוברה לה יחדין עלאק, מה חוברה ? איך חיים במזרח ירושלים ? אפילו שיש להם תעודות זהות כחולות, השירותים שהתושבים מקבלים שם מהעירייה זה כמו השירותים העירונים בעזה.
עיר שבה כל שנה מאות אנשים צעירים ומשפחות המהגרים ממנה החוצה.
אני מגיעה אליה כל שנה פעם בשבוע מאוקטובר עד מאי בעונת הכדורסל, ולא מרגישה שכל אבן ירושלמית שרה לי.
היה פעם גרפיטי על בית ברח' אגריפס: " עד עולם אחכה "
אולי ???
עיר קשה ירושלים.

אסף THE KOP 1 בדצמבר 2011

מה כל-כך מיוחד בתל-אביב, עיר שהגזענות מצד צפונה כלפי דרומה כל-כך בולטת, עד שאפשר לחזות בה בעין בלתי מזוינת אפילו מהחלל ?

הסוציולוגית 1 בדצמבר 2011

בקר, אתה יודע שאני מתה עלייך, אבל גם בתל אביב פושה ריקבון (מקווה שהעברית תקנית). נכון שברמה המדומיינת, תל אביב היא באמת האנטיתזה של ירושלים ורבות נכתב על תל אביב הגלובלית וירושלים הלאומית, אבל בוא נגיד שיהודה ידעה לחדור טוב מאוד למדינת תל אביב. ואם בספורט עסקינן- טביביזיה ומכביזם הם המצאות תל אביביות

אסף THE KOP 1 בדצמבר 2011

למיטב זכרוני, אלה ששרדו עד ימינו אנו היו דווקא אנשי ממלכת יהודה.

לתשומת לב אזרחי מדינת תל-אביב.

אוסטרלי 2 בדצמבר 2011

ת"א גלובלית (עלאק).
טוב נו… הכל יחסי.
מת על זה שאנשים בישראל באמת ובתמים מאמינים שבזמן שישראל מתקדמת צעד שאר העולם הולך אחרוה.

איתן בקרמן 3 בדצמבר 2011

לא, אוסטרליה הגזענית היא "גלובלית". בירושלים ובת"א לא מתייחסים לשחורים כמו באוסטרליה, אז אנא. רוצה לשבת שם? הרבה יותר מזכותך, אבל אל תבוא להתנשא עלינו במריבות הישראליות הקטנות שלנו.

אסף THE KOP 3 בדצמבר 2011

הייתי באוסטרליה. היחס לאבורג'נים הוא מחפיר (והם לא מחזיקים בחזון להשמדת האוסרלים הלבנים), ולפחות ללפני 15 שנה בערך, גם ההגירה האסייתית הפכה למגונה בעיני רבים שם.

באבא ימים 3 בדצמבר 2011

איתן:

לצערי זה בדיוק מה שהפריע לי בפוסט שלך. במה שונה ההתנשאות של אוסטרלי על ישראל ככלל מההתנשאות שלך על ירושלים ככלל? למה מעוף הציפור שלך לגיטימי ושלו לא?

הסוציולוגית 2 בדצמבר 2011

אסף – וזה בהחלט מטריד הנושא הזה :-)

Tal 1 בדצמבר 2011

אני מתגורר כרגע בירושלים, ומרגיש שהעיר יונקת את דמי.

ישנו מיעוט קטן ופראייר שמשלם ארנונה יקרה מאוד ובתמורה מודר מרוב שטחי העיר שלו, נכלא במשולש קטן של פאבים ומקומות בילוי שעוד מעיזים לפתוח בערב ומוגבל בתנועתו ביום שבת. אפילו במעט חיכוך שיש לו עם העירייה, הוא מקבל יחס גס ומזלזל וצריך להלחם על כל זכות בסיסית מול חומת ביורוקרטיה המאויישת על ידי פקידים אטומים ורעי לב(מניסיון עגום).

כל הקסם שיש ביום שישי הירושלמי בשוק, אוויר ההרים והנוף מהחלון לא שווה את איכות החיים הירודה והפרזיטים השתלטנים והאלימים שרוכבים לך על הגב ומסרבים לרדת. בשנה הבאה בתל אביב (רבתי, רבתי) הבנויה.

אוסטרלי 2 בדצמבר 2011

האם זהו Tal ברצלונה?
זכתה ירושלים שדעתן שכמוך גר בה (בשיא הרצינות)

הסוציולוגית 1 בדצמבר 2011

טל- לא רק בירושלים יונקים את דמך ולא רק בירושלים יש בירוקרטיה ופקידים אטומים, גם (ובעיקר) בתל אביב ואתה יכול להאשים את הפרזיטים עד מחר אבל אילי ההון במגדלי יו מאיימים הרבה יותר על החברה הישראלית.

צור שפי 1 בדצמבר 2011

פוסט חזק, אולי אפילו אלים. ועצוב, מאוד עצוב. בלי קשר לפניג'ל ולבית"ר.

אלעד 1 בדצמבר 2011

אני אוהב את ירושלים – כתייר. פעם בשנה אני מגיע ליומיים-שלושה עם המשפחה, לנים באיזה הוסטל תיירים אירופאים, ושואפים את האווירה המאוד מיוחדת שיש לעיר הזו להציע.
ברור לי שלו נדרשתי לחיות שם יותר משלושה ימים בשנה, לא הייתי מסוגל.

גיל שלי 1 בדצמבר 2011

הייתי עכשיו במלון אלגרה בירושלים היה מדהים, פשוט מדהים. לחיות שם, לא תודה

יניר 2 בדצמבר 2011

אני הייתי לפני כחודשיים באלגרה- חויית חיים

טל 2 בדצמבר 2011

שתי שאלות:

1. מה אומרים אלי כהן, פליקס חלפון, אלי טביב (אם תרצו גם רוני קלדרון וחיים רמון) על הפועל תל אביב?

2. האם החלק המטונף, החשוך והרקוב בירושלים כולל גם את הערבים?

סופרפלי 2 בדצמבר 2011

בום!

שמעון שוואעי 2 בדצמבר 2011

שלא לדבר על יגאל עמיר, האופנובנק, משה בן אבגי ואריאל שיימן בהרצליה.
בכל עיר בארץ תמצא דוגמאות כאלו; השאלה האם הם גודמה מהימנה לכלל או היוצאים ממנו.

אסף THE KOP 2 בדצמבר 2011

אותי מעניין במיוחד לדעת מה חושב מומו שירזי על נתניה.

באבא ימים 2 בדצמבר 2011

כל כך הרבה דברים שקשורים למזרח התיכון מעוררים גועל בשנים האחרונות, כל כך עלוב נהייה האיזור שהצמיח בעבר את ספר הספרים ואת האלגברה, כל כך ירוד וחשוך. מתי כבר יבינו עד כמה רקוב המזרח התיכון.

אוסטרלי 2 בדצמבר 2011

מדויק כל כך. לפעמים נדמה שלאפריקה יש יותר תקווה מלשם.

AVG. Joe 2 בדצמבר 2011

לניינר
סחתיין על האמוציות, גם בלי להיות ירושלמי (thanks god) אני
מזדהה עם מה שכתבת. לצערי אפשר להכיל את זה על עוד ועוד מקומות

בני תבורי 2 בדצמבר 2011

גרתי שנתיים בירושלים ואהבתי כל רגע, אבל זה זה לא חוכמה כי זה היה בשנה האחרונה של הסבנטיס והראשונה של האייטיס. עד היום אני נרגש להגיע לשם לביקור, אבל גם לאורח לרגע קשה מאוד להתעלם ממה שקורה שם ומחזות העיר הנוראה. חבל, כי זה לא צריך להיות כך.

איתן בקרמן 3 בדצמבר 2011

בדיוק כמוני כמה שנים אחרי זה… כואב לראות איך הרקב השתלט שם כמעט על הכל.

martzianno 2 בדצמבר 2011

עוד פוסט דמגוגי בשקל שבעים.
תחזרו להתעסק בספורט אינעל העולם…

בני תבורי 2 בדצמבר 2011

ET TU MARTZIANNO?

martzianno 2 בדצמבר 2011

SAMUEL ETU!
(כן זה אני בני…- סתם, שנאת חינם, עיצבן אותי על הבוקר)

בני תבורי 3 בדצמבר 2011

מרצי,
אני מבין מנין באה התגובה, ובלי קשר לתוכן הפוסט, חשוב מידי פעם להתאוורר מכדורים בכל מיני צורות וגדלים…לא? אני בעד להכניס קצת מהחיים במינון נכון. עכשיו למשל אני שוקל פוסט על הדרת נשים, עם המון ניבולי פה במיטב תרבות היציעים המטונפת ובלי כל קשר לספורט.

אסף THE KOP 3 בדצמבר 2011

בני – ההדרה היא של הגברים, אין איסור על שירת נשים.

ולא, כל העניין אינו מוצדק.

MOBY 2 בדצמבר 2011

הפועל ת"א?
הפועל של ההסתדרות? הפועל של משלמי המיסים? הפועל של שאול אייזנברג? של רמון הון שלטון סרחון וסטיון?
תל אביב של מטה ?
נוה שאנן? לא מלוכלך ומגעיל וגזעני שם בכלל (פשוט לא נכנסים ודי).פלורנטין ביום (ובלילה) יד אליהו?
תל אביב של מעלה?
(הנמל והארבעה) תל אביב של אנשים מנותקים מהעם שקובלים על מקבלי ההחלטות שנבחרו באופן דמוקרטי (אז צריך לשנות את השיטה, ונכון צריך) אבל הם אלו שדואגים שנקבל דף מסרים פלקטי מכל אחד מהם. איפה יושבים משרדי היחצנות? משרדי הלוביזם הגדולים? משרדי התקשורת? כשאנו רואים את הצחנה של האנשים שנפלטים מהמערכת "תחזיקו אותי" או "יש דברים שהשתיקה יפה להם כמו……" אבל אם האג'נדה נכונה הביקורת לא תישמע.
תל אביב שמדברת על "צדק חברתי" רק שלא יפגע במרקם החברתי ובצביון של החברה של עצמם.
ראיתי שלט יפה "גם עני רוצה להיות חבר קיבוץ".
איפה הם כשמחוסרי דיור עמידר עדיין ברחובות? לאן הם נעלמו? לפוך?

דורי גיל 2 בדצמבר 2011

אף אחד לא טען שתל אביב היא אוטופיה סוציאליסטית. תל אביב מאז ומתמיד הייתה המרכז של הבורגנות (בעלי ההון) הישראלית, ומאז תקופת חולדאי היא הופכת יותר ויותר לעיר בירה של עולם שלישי, מגדלים ומתחמים סגורים לצד סלאמס, מכוניות יוקרה לצד תחבורה ציבורית מקרטעת. אבל מה שיפה בתל אביב, ובמיוחד במרכזה ובדרומה (שם אני גאה להתגורר בחמש השנים האחרונות), זה שהיא מייצרת שיח ופרקטיקה פוליטית אלטרנטיבית. "עיר לכולנו", היא הסיעה הגדולה יותר במועצה (והיחידה שלא נמצאת בקואליציה המושחתת של חולדאי) והמועמד מטעמה זכה ל38% מהקולות. 38% מהקולות. אלו הרבה אנשים שלא מוכנים לקבל את תכתיבי ההון. כוח לעובדים שהתרחבה כבר לכל רחבי הארץ, והופכת אט-אט לאלטרנטיבה אמיתית להסתדרות, נולדה בתל אביב. המחאה החברתית, שמותר וצריך לבקר אותה, אך מצד שני לא להתעלם מההיסטוריות שלה ומההשלכות התודעתיות שלה על העתיד (מי כבר יכול לומר שבישראל לא יוצאים לרחובות?), נולדה בתל אביב.

מה שאני אוהב בעיר הזאת היא לא זה שהיא מושלמת. להפך, היא מייצגת בצורה מאוד ברורה את התהליכים ההרסניים של הקפיטליזם בעשרות השנים האחרונות. אך מצד שני, היא מייצרת סביבה דמוקרטית בה רעיונות חדשים לשינוי המציאות נולדים. היא לא מייצרת שנאה, היא מייצרת תקווה. קשה לי לומר זאת על כל מקום אחר.

MOBY 2 בדצמבר 2011

די כבר.
תל אביב אינה סביבה דמוקרטית. ואנשים יצאו לרחובות לפני הפסטיבל בומבאוהל בקיץ.
פשוט הם לא קיבלו את אהדת הבועה והתקשורת. כיכר העיר היתה מלאה גם בכתומים.
המחאה היתה פוליטית והיא בסדר גמור.
היא לא שינתה דבר למעט להחזיר את האידיולוגים שבחרו בשנלר לכנסת חזרה לעבודה ולמרץ.

ניינר 2 בדצמבר 2011

דורי יפה אמרת. ואין על דרום תל אביב, זה הדבר האמיתי

יואב 3 בדצמבר 2011

הדבר האמיתי? למה? מה יש שם מלבד פיח, מחירים גבוהים ובוהמניות מזוייפת? הרי הטרנד יתחלף עוד עשור ודרום מזרח גלקטי תל אביב יהיה נחשב יותר.
אומנות גדולה יכולה להיכתב בכל מקום. כמעט שום דבר ממנה לא נכתבת בתל אביב. פוליטית? חחחח

סופרפלי 2 בדצמבר 2011

ירושלים הרבה יותר קוסמופוליטית, במהותה, מתל-אביב, הרבה פחות שיפוטית.
אני רמת-גני עכשיו, אבל גרתי גם שם וגם שם (ואהבתי/שנאתי את שתיהן), השנאה לירושלים מקבילה בדרך כלל לשנאה למסורת היהודית, ובכלל לכל מה שלא משתלב עם האתוס הליברלי המופרך של "ארופה במזרח התיכון", לכל מי שהוא לא צעיר יפה שמאלני ומשכיל שעושה הרבה כסף, או שואף לעשות הרבה כסף.
הגרסה הקיצונית היא אנשים שאפילו תל אביב לא מספיק נקייה בשבילם אז הם הלכו לגור בברלין. שזו רמה נוספת של אשליה עצמית ורדידות.
אנחנו כאן, ויש פה ערבים ומזרחים וחרדים, הם בני אדם בדיוק כמוכה, ובירושלים יש להם מקום, הנה כתבה מעניינת על הרכבת הקלה שהופיעה היום בהארץ. – http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1581091

Amir A 2 בדצמבר 2011

אם לעבור לגור בברלין מצביע על רדידות אז מה אני, שעברתי לגור מעבר לאוקיאנוס, צריך להרגיש? כי אני באמת לא יודע ואשמח אם תאיר את עיני.

סופרפלי 2 בדצמבר 2011

אתה יכול להרגיש כרצונך, כמובן, אני מדבר באופן מפורש על יהודים שעוברים לגור בגרמניה.

פולדש 2 בדצמבר 2011

אבחנה מעניינת. השנאה לירושלים מקבילה בדרך כלל לשנאה למסורת היהודית. השאלה היא האם היא אומרת יותר על האנשים שאובחנו, או על המאבחן ודומיו…

Amir A 2 בדצמבר 2011

ועל סמך מה אתה קובע שהשנאה לירושלים הולכת יד ביד עם השנאה למסורת היהודית?

פולדש 2 בדצמבר 2011

אני לא קבעתי את זה, ואני מעדיף את המילה "סלידה", אבל נוטה לחשוב שההגדרה הזאת הגיונית. אני רק טוען שהיא אומרת יותר על המאמינים במסורת היהודית בגירסתה הנוכחית והפנאטית, מאשר על הסולדים למיניהם.

Amir A 2 בדצמבר 2011

ראשית, את המילה שנאה לקחתי מהתגובה הקודמת שלך. שנית, העובדה שאתה חושב שההגדרה הזו הגיונית לא משנה במאום. כל עוד אתה לא מסתמך על עובדות אז זו דעתך האישית והיא לא טובה יותר מהדעה האישית של מי שטוען שחוצנים הגיעו הנה לפני מיליון שנה ויצרו את המין האנושי. הבעיה היא שאנשים מהר מאוד עוברים לראות היקשים כאלו כעובדות מאשר סתם מחשבות שעלו במוחם ללא שום ביסוס.

אולי המחשבה שלך נכונה, ואולי היא שגויה. אבל מבחינתך זה כבר לא משנה. היא כבר עובדה שמשמשת אותך כטיעון בוויכוחים.

סופרפלי 2 בדצמבר 2011

אולי זה יעניין אותך – רומי וירושלים (מכתבים לידידה) / משה הס : – http://tinyurl.com/cowqqk4

פולדש 2 בדצמבר 2011

אמיר, אתה רציני? לא ברור לי למה החלטת להתנגח בי…

א. לא אני השתמשתי במילה "שנאה", אלא סופרפלי, שעל דבריו הגבתי (בדיוק כמוך).
ב. ברגע שמופיעה המילה "חושב", אז ברור שמה שכתבתי הוא לא קביעה אבסולוטית אלא דעה אישית, מבוססת יותר או פחות.
ג. לא אני העלתי את הטענה הזו, אלא סופרפלי, ככה שהתהליך שתיארת בסוף הפסקה לא-רלוונטי במקרה שלי.
ד. באיזה ויכוח בדיוק השתמשתי בטענה הזאת כעובדה? אני לא מבין על מה אתה מדבר.

Amir A 2 בדצמבר 2011

וואו – צודק, סליחה. פספוס שלי. לא קלטתי שמה שאתה כתבת בעצם היה תגובה לסופרפלי. אז אם כך נשארו לי שלוש אפשרויות:

1. להאשים את גילי המתקדם בכשל הזה
2. להאשים את המתכנתים של האתר שלא מצליחים ליצור ממשק ראוי לשמו מבחינת התגובות
3. להתנצל.

פולדש 2 בדצמבר 2011

:-)

חשדתי

הסוציולוגית 2 בדצמבר 2011

"ויש פה ערבים ומזרחים וחרדים, הם בני אדם בדיוק כמוכם" – א. תודה שהבהרת לנו, עצוב שלהרבה המשפט הזה ייראה שמאלני ב. לא כדאי להגיד את זה לירושלמים עצמם שמסורתית מצביעים ימין ונחשבים 'שונאי ערבים'?

סופרפלי 2 בדצמבר 2011

נוטל קורה מבין עינייך, זה הכל (כי הרי ברור ש"הרעים והגזענים" הם ימנים, זה פשיטא).

יואב 3 בדצמבר 2011

איכסה של פוסט. מנוכר, שחצני, מקדם אג׳נדה מראש, חסר סובלנות(למרות שהוא מטיף לה), מלא בעצמו וסוג של יודע כל חסר מושג. בכלל לא מהמקום של עיר הקודש אלא מהשיפוטיות הנחרצת הזאת, המחליאה וסותרת את כל מה שבאה להוכיח. גם קצת טיפשות כי זה לא ממש מתוחכם. סתם השפרצת שינאה לשם השינאה.

גילו נאות- נולדתי בתל אביב(והופעתי, למדתי וגם גרתי שם) .מעולם לא חייתי בירושלים.
אבל לצביעות אין סוף . כי פניג׳ל הוא טריגר לחזותה של העיר אבל בני היל הישראלי שמתחבא בארון מחוקרי מס הכנסה/ הבעל שחזר, הוא כנראה רק דחקה בעיר הגדולה.
מה השלב הבא? בבונים? שימו אותם בירדן?

יואב 3 בדצמבר 2011

סורי, זה כבר השלב הקודם.
שוב גילוי נאות, אין בי אהבה גדולה לקבוצות הספורט הירושלמיות. גם לא לחיפאיות והתל אביביות(מלבד צהובה אחת).

עפר ויקסלבאום 3 בדצמבר 2011

מעודן, בקרמן…
שכחת לציין שב- "ערש התרבות תל אביב " חיים אנשים שמאחלים לשמעון מזרחי שייתלה את עצמו, מאחלים שואה למכבי ומציגים בובה בדמותו של הבן של שורה אובארוב, ימים ספורים לאחר שאשתו זרקה אותו מהחלון.
אכן, דוגמא למופת, עידון וטעם טוב…
אין ספק שהמצב בירושלים מחריף והולך, ותל אביב היא אכן הסמן הימני ( השמאלני ? )לפלורליזם,
אבל לקשור את הכל למועדון הירושלמי המסכן והאומלל?
חלש

איתן בקרמן 3 בדצמבר 2011

ידידי, בית"ר היא לא הסיבה, היא התוצאה.

אריה 3 בדצמבר 2011

יש הבדל בין ירושלים, לבין "ירושלים", שזה המקום שאתם מדברים עליו. בירושלים יש חיים נורמליים, לא טובים ולא רעים יותר מכל מקום אחר ויש בירושלים הזאת פעילות תרבותית מדהימה ואוכלוסייה יצרנית ותרבותית כמו בכל מקום אחר. "ירושלים" היא סביבות העיר העתיקה, מאה שערים ושאר פצצות מתקתקות, זו היא הבועה האמיתית, בועה של חבורת מטורפים מכל הצדדים שנהנים לריב וגוררים את כולנו למדמנה הזאת. אני גר בירושלים ולא ב"ירושלים" והתהליכים המכוערים מתרחשים בכל המדינה ואם יום אחד אעזוב זה לא את ירושלים, אלא את כל המדינה האתנו-צנטרית הזאת שמדרדרת לקראת תיאוקרטיה, ללא קשר לירושלים(הצבא נמצא בירושלים?).

יובל 3 בדצמבר 2011

נשבר לי מהגועל נפש הזה, יובל. לך חפש את הסגנון הזה באתרים אחרים. אף אחד לא מכריח אותך. אני אחד משני הבעלים של האתר הזה, ואם זה לא מתאים לך לך תחפש מקום אחר.
איתן בקרמן.

יובל 4 בדצמבר 2011

כבר נשבר לך, אחרי הפעם הראשונה שאני מגיב לך? ומה כבר כתבתי? שאתה כותב טקסטים גרועים? לא השתמשתי בשפה נמוכה ובטח שלא איימתי.

תהיה בטוח שאך פעם לא הגבתי לך לפני זה, אני באופן כללי מגיב לעתים רחוקות וגם אז רק לכותבים ספציפיים שאני אוהב (בין השאר לוונטל שהוא לא פחות תל-אביבי ממך, ועוד אוהד הפועל תל-אביב, אבל לא עסוק בלהוציא את מררתו כל היום על ירושלים או על בית"ר אלא פשוט כותב נהדר). אבל קיבלתי את בקשתך, מעתה אדאג לקרוא את הפוסטים של הכותבים שאני אוהב רק דרך קורא ה-rss ולא אכנס לקודש הקודשים שלך.

נעל קרועה 3 בדצמבר 2011

נסיון

נעל קרועה 3 בדצמבר 2011

למה הערס בעל הפועל תל אביב עדיף על המטורף מארה"ב?

יובל 3 בדצמבר 2011

כי הוא בהפועל תל אביב, זה לא ברור?
סמל ההיגיון והשפיות והתרבות הנעלה, והסיבה היחידה שהמדינה הזו עדיין קיימת. תודה לך הפועל תל אביב. מה היינו עושים בלעדייך אדומה שלנו?

רפאל 4 בדצמבר 2011

מצטער לאכזב את מי שלא מעודכן אבל-
קבוצת הכדורגל בית"ר לא מייצגת את העיר ירושלים כמו שקבוצות הכדורגל של תל אביב לא מייצגות שום דבר באווירה ובמהות של תל אביב.
מאוד נחמד להשליך על מצבה של קבוצת ספורט על תיאורה של העיר.
זה כמו שבהולנד יאמרו שהמשוגעים ביציעים ( ואולי גם בהנהלה, לכו תדעו)של Ado מהאג או אוטרכט מייצגים משהו באופי של העיר.
מי פאקינג מכיר אותם בכלל שם?
98 אחוז מתושבי העיר והסביבה לא היו אי פעם במשחק שלהם וחלק נכבד מתוכם לא יודעים או רוצים לדעת שום דבר על כדורגל או להיות בקרבת הכת הזו שמובילה אנשים משועממים לעשות דברים מטורפים לעצמם ולסביבה.

caravaggio 4 בדצמבר 2011

בירושלים שבה אני גר יש חיי סטודנטים תוססים, יש הופעות ופאבים ובתי קפה, וגם קבוצת כדורגל נהדרת בשם הפועל קטמון -קבוצה שרק השבוע חנכה את ליגת הבנות הגדולה בישראל. למה מאיר פניג'ל ומשפחת הפשע של בית"ר נחשבים בעיניכם כמייצגים את מצבה של העיר? תבואו לטדי למשחקי ליגה א' ותראו אלפי ירושלמים שיסתרו כל מה שאתם טוענים בפוסט הזה.
חוץ מזה שמצב הניקיון בעיר אכן מחפיר…

דוד מירושלים 4 בדצמבר 2011

בקרמן, איבדת אותי כקורא (לא יודע אם זה כזה הפסד עבורך).
שלום ותודה.

איתן מקטמון 4 בדצמבר 2011

הירושלמים מתעוררים מאוחר… סליחה. פשוט היינו עסוקים בחגיגות הנצחון של הפועל קטמון על הפועל כפר שלם, השכונה החרדית הלאומנית הירושלמית, בה הזבל מפריע לזרימת הביוב ברחוב, נגד מעוז ההיטק והאמנות הפלסטית של הכרך המתחדש לחוף ימים.

הטענות נגד ירושלים ונגד ביתר נראות לי כמו ניקוז של הטענות הכלליות שמושמעות כאן הרבה נגד מצבה של המדינה לכיוונה של ירושלים, ולא מפתיע לפיכך שמי שיוצא להגנתה של עירנו האהובה הוא איש הימין מאנפילד.

זה קצת לא הוגן כי ירושלים היא קצת מעבר לוויכוח או תחרות נקודתית מול תל אביב על גננות ואשפה, היות ותל אביב תפסיד באותה תחרות מול כמעט כל עיר אירופית אחרת, שבה גביית הארנונה יעילה יותר, ולא תוכל לזקוף לזכותה הישגים מונומנטליים כמו 4000 שנות היסטוריה, את שלוש הדתות וכו', ונוסיף לזה את תרומתם המשמעותית של הירושלמים (הגולים?) להפיכתה של תל אביב למה שהיא מנסה לשכנע את עצמה שהיא, ושירושלים איננה.

וזה מחזיר אותי לטענה שלי, שהטור הזה הוא לא נגד ירושלים, אלא נגד מה שהמדינה הפכה להיות, ושמגולם בביתר של היום.

ולמה ביתר היא למעשה המדינה? בשני גרוש- כי (כמו המדינה) היא משלבת בצורה בלתי אפשרית עממיות ואליטיזם. כי יש לה אוהדים בקרית שמונה ואוהדים עם סיגרים שבנו על גבה את הולילנד, כי היא אותנטית (איכס) ושנים ביססה לעצמה אתוס דרך סיפורים על הישגים שהגיעו דרך מאמץ קולקטיבי (אבל רצוף כוכבים שגדלו בשכונות) כנגד כל הסיכויים. הסיפור ההירואי של המעטים מול רבים של ביתר הוא הדהוד של המפעל הציוני בארץ, רק מהזווית שלא סיפרו כאן, וגם לא מספרים כמעט בדהבאזר – הזווית של הימין ושל עולי המזרח, שהם בעלי הבית עכשיו, למרות שהם לא מצליחים להבין את זה.

ויותר מזה: ביתר היא המדינה כמו שהיא עכשיו: כי ההפרטה והכסף הגדול בילבלו אותה, טישטשו אותה והביאו אותה לטירוף מערכות. כי כבר יותר מעשור מנהלים אותה ושולטים בה אנשים שההצלחה שלה לא פחות חשובה להם מההצלחה האישית שלהם, כי היא איבדה את הדרך הערכית שלה, ולא מצליחה להבין מה חשוב: הקבוצה, הסמל, השמות, או ההישגים, כי העומד בראשה כרגע הוא אמנם שכיר, אך ניכר שהוא עושה עליה הרבה כסף, לא ברור איך אפשר להחליף אותו, והוא מאשים את הציבור שלו הכך שהכשלונות של הקבוצה הם בגלל ההתנהגות שלהם.
מתוך היאוש הזה חלק מהאוהדים נעלמים (לברלין?), חלק חוברים לקבוצות אלימות וקיצוניות (בן גביר ושות'), והרוב יושב מיואש ולא מבין מה קרה למכורתו הישנה.

גרות בירושלים 130 עדות וכתות דתיות שונות, וכולן מסוכסכות אחת עם השנייה. זה ככה כבר אלפי שנים, ואוהדי קטמון בעיר משתלבים בנוחות רבה בתוך המארג הזה: הסיפור של ביתר על בעליה המטורללים הוא לא הסיפור שלהן. הוא עובר להן מעל הראש.

הופ 4 בדצמבר 2011

מעניין. ויפה.

אסף THE KOP 4 בדצמבר 2011

אני לא איש ימין.

לדעתי כנופיה של אנטי-ציונים, תעמולנים ומוציאי דיבה השתלטה, גנבה ואנסה את המושג "שמאל".

אני בעד 2 מדינות ל-2 העמים וחלוקת י-ם, אבל נשבר לי הפין מלהתנצל על הקיום היהודי שלנו בארץ ישראל, מה לעשות ? אני לא חושב שיש לי סיבה להרגיש רגשי אשמה על האומללות של הפלסטינאים (הם אוכלים את הדייסה שבישלו)ואני בעיקר חושב שבניגוד לישראל שעשתה ויתורים ומוכנה ללכת דרך ארוכה בשביל שלום, הבני דודים שלנו לא זזו במילימטר, אני חוזר – מילימטר (!), מהעמדה שלהם ב-29, 36 ו-47.

אביאל 4 בדצמבר 2011

הסוציולוגית – התחכמויות של שקל ועשרים, הרי מרבית הימנים "שונאי הערבים" בירושלים, פוגשים וחיים עם ערבים הרבה יותר מאשר אחינו בצפונה של ת"א ותתפלאי כנראה שלא כולם רוצים להרוג את כל הערבים, סתם את אלה שרוצים להרוג אותנו.
ראינו טוב מאוד איך בריכת גורדון התרוקנה שטמבלים מרזל וגביר הכניסו ילדים סודנים, נראה כיצד יתנהג אבא מצפון ת"א, הליברל, האתאיסט שבשבילו לאום זה המצאה היסטורית, שהבת שלו תבוא לבית עם צעיר מטול כרם, לידו ברוך מרזל יראה שמאלן גמור.

הפוסט והרבה מהמגיבים כאן הם צבועים גמורים, כולל היורדים למינהם, יפי הנפש שמהגרים לברלין ומזועזעים מהמדינה. אני לא מאחל להם לחטוף את הסטירה הראשונה בגלל שהם יהודים באחת הרכבות התחתיות באירופה והם צריכים להתפלל יום ולילה על המדינה שבלעדיה, הם יהפכו להיות בדיוק כמו הסודנים המסכנים שמשלמים את המחיר רק בגלל איפה שהם נולדו.

אביאל 4 בדצמבר 2011

אסף THE KOP – חייב להסכים איתך לגבי עניין השמאל. אני ימני בדעותי, למרות זאת תתפלאו, אני מרגיש דווקא צורך שמפלגת שמאל נורמלית תחליף את הליכוד בשלטון (ואני לא מדבר על קדימה), כל צד צריך לשלוט מדי פעם והמדינה צריכה, בשביל הבריאות ואריכות הימים שלה את מודל וויסטמינסטר של הבריטים, שבה גם הימני או השמאלי ביותר מבינים שגם לצד השני יש את היתרונות שלו. הבעיה היא שהמושג שמאל הפך לסמרטוט רצפה, הרבה בגלל תגובות כאן, השנאה עצמית הזאת, השנאה למסורת ולמקום שאליו הגיעו, ההיקשים שצצים כאן לאורך התגובות ובכלל אינסוף הסתירות בתוך השמאל, ששונא את המדינה ורוצה יותר סוציאליות, שכאילו מכבד מיעוטים עד שהם מגיעים למפתן הבית שלו, שטוען שהוא אתני ורומנטי אבל בעצם שונא את מה שזה מייצג ואפשר להמשיך עד מחר. את המחיר השמאל משלם ובגדול, אולי שלי יחימוביץ' תוכל לעשות משהו בנידון, עד עכשיו היא הראתה את אותה פרגמטיות שאפיינה מנהיגים רציניים, אולי בכל זאת זה יצליח. כי לי בתור ימני נשבר כבר מלוין, מאקוניס ומאלקין שעושים לימין בדיוק מה ששולמית אלוני וחבריה עשו לשמאל.

ושאלה לאיתן בקרמן – למה תגובות כמו של ניינר שקוראת לגירוש יהודים מירושלים נשארת כאן בעוד שתגובות אחרות שנוגעות למיעוטים אחרים או לשמאל נמחקות ? אני שואל באמת כדי להבין, איך זה עובד כאן.

ברק 5 בדצמבר 2011

אביאל, זה בדיוק מה שהחוקים החדשים מנסים לתקן, ולכן אנשי השמאל ששלטו פה בבתי המשפט ובמדיה 63 שנות שטיפת מוח פאשיסטית קופצים כמו צפרדעים בביצה. הפאשיזם נשבר, גם אנשים בעלי דעות שונות מקבלים כוח, ופתאום "הלכה הדמוקרטיה"-חשבתי שזאת המהות של הדמוקרטיה שלכולם יש זכות שווה…

אפרופו סלקטיביות וגזענות חד צדדית, קראתי את התגובה שלך ונזכרתי בפוסט של אלפסי על תכנים של מוזיקה מזרחית, השמאלנים והתל-אביבים התנערו ו"נגעלו", ואילו דווקא אנשי הימין והירושלמים הראו קבלה של האחר. הלחינם? פתאום הם קוראים לאוהדי בית"ר "ערבים" בהתרסת גנאי, ופתאום מוחמד זה לא הבחור הנחמד שמוכר להם חומוס עם פול.

ת"א-בועה של פנטזיה, שחסר רק משב רוח קל מבית מדרשה של ירושלים כדי לפוצץ.

ברק 5 בדצמבר 2011

*סליחה-דובר על מוזיקה ערבית.

ברק 5 בדצמבר 2011

אני לא מבין מה הבעיה, מי שירושלים לא מתאימה לו יכול לשבת בכל שטח שמתאים לו בא"י: יש את תל-אביב, ב"ש, טבריה, ק"ש, אריאל, יצהר, גוש עציון עזה…ובקרוב חצי האי-סיני ועד הנהר הגדול נהר פרת. אין טיפה של ציניות בדבריי, כל שטח מא"י קדוש(הנימים בראש השמאלן מתפוצצים (-:).

לי יש תחושה הפוכה בתל-אביב, עיר שיש בה מקצוע "סלקטור", אבל אין גזענות, עיר שבה שחור או מזרחי(לפעמים גם דתי) יקוטלגו לרוב מראש, אבל יש שם "נאורות", עיר שמחפשת את המכנה המשותף הנמוך ביותר לאנושות: בירה, סמים, ספורט והופעות רוק ומכנה את זה "תרבות", עיר ש"מעולם" לא נרצח שם אדם רק כי יצא ממועדון לילה או "אף פעם" לא נמצא שם בחור שיצא שיכור מפאב והרג כמה אנשים על הדרך עם רכב-רצח.

אבל מה, אנשיה כרגיל מתנהגים בהתנשאות, לוקחים אדם שבור שבנו נהרג, ושופטים אותו על משפט שאמר בשעת רתיחה ולא עשה או יעשה לעולם (עם כל החומרה והגנאי שבכך), ועוד מציגים את עצמם כשיא הפתיחות.

כשאני קורא את התגובות פה, אני רואה דרך עינכם את ירושלים שחורה ומזוהמת ואת תל אביב אביבית, קיצית עם קשת בענן וכמה דובוני איכפת-לי גולשים להם שם בהנאה על הקשת הבוהקת, אבל מוזר לי למה כאשר אני מגיע לתל אביב אני מרגיש את ההפך: מחנק, תחושות לא נעימות, סלידה…

לשמחתי, אכן ירושלים בדרך למיגור כל התופעות הבזויות האלה מקרבה, לכן הבועה של אלה הלא שייכים לה, גם אם גרו בה בעבר או גרים שם בהווה, הולכת ומצטמצמת, כי זה פשוט לא מתאים להם כפי שציינו-הם עדיין לא התפתחו. כאשר כל "שורצי הפאבים" יעברו לתל-אביב והתוצאות של מה טוב לאנושיות יקבלו גוונים כמעט מוחלטים של שחור ולבן, בעז"ה אנשי תל-אביב יחפשו ללמוד מהירושלמים מוסר, ובא לציון גואל!

נ.ב
עיר בת קצת יותר מ-100 שנה בציוויליזציה הרוצה ללמד עיר בת יותר מ- 3000 שנה של ניסיון מוסר ותרבות, זאת קצת יומרה: בערבית יש פתגם "הגוזל מלמד את אמא שלו".

אביאל 5 בדצמבר 2011

ברק – יש מקום לכולם בירושלים וזה אכן היופי שבה, לא צריך לגרש מכן אף אחד, בדיוק כמו שאמרת זו עיר עתיקה שיש בה מכולם ולכולם, אם היא היתה יכולה לדבר, היא היתה אומרת שהיא כבר עברה תקופות יותר קשות ושבסופו של דבר הכל חוזר למסלולו בירושלים.

ובקשר לחוקים החדשים, נתחיל מזה שחוק לשון הרע הוא מוצדק בהחלט, אני לא מבין איך מישהו יכול לצאת נגד חוק שמבטיח סכום נכבד לאדם שהכפישו את שמו לחינם בתקשורת, מה בדיוק רע בזה ? בקשר לחוק העמותות, לדעתי מדובר בבעיה, אי אפשר לחסום הכנסות לעמותות, גם אם זה לא מתאים לי או לך וזה חלק מהיופי שבדמוקרטיה, גם אם כמה מהן אכן כאלה שפוגעות (גם אם בעקיפין) בעצם קיומה של המדינה, אפשר לחיות איתן והן לא יפילו את ישראל.
ודוגמא לאיך שהתקשורת מעוותת דברים לצרכיה, במסגרת בוא נגיד משהו אחד ונעשה משהו אחר שזה נוגע אלינו, ערוץ 10, מפסיד ובזבזני, חלק באשמת הרגולציה אבל התקשורת אשמה גם כן, במרדף לסקופים ולרכילות זולה שעולה הרבה כסף, פתאום המדינה צריכה לתמוך בעוד ערוץ ? בזמן שאותם מיללים יוצאים כל יום נגד רשות השידור.
נמשיך בעניין המל"ג והפקולטה לממשל ופוליטיקה בבן גוריון (הכוונה היא למדע המדינה), במקרה אחד המרצים שלי בחוג למדע המדינה באוניברסיטה העברית הוא חבר המל"ג, ראינו את הדוח מקרוב בשיעור (ניתן להוריד אותו מאתר המל"ג) והוא הראה לנו איך התקשורת מעוותת הכל והולכת יחד עם אנשי החוג בבאר שבע מבלי לבדוק עובדות. נתחיל בכך שתלמידי החוג לא לומדים פוליטיקה השוואתית ומבוא למדע המדינה שאלה הקורסים הבסיסים שלומדים בכל חוג למדע המדינה בעולם בסמסטר הראשון, נמשיך בעובדה שועדה חיצונית למל"ג בודקת את העניין, הועדה בנויה משני גרמנים, שני אנגלים ושלושה ישראלים (שאינם קשורים לפקולטה ישירות, כולם כמובן אקדמאים ומומחים בתחום), הדוח שלהם, הנסמך על תלמידים, בוגרים, ציונים השוואתיים בינלאומיים, מדד המחקר (ויתר הפירוט בדוח) הראו תוצאות עגומות ביותר כלפי הפקולטה עד שהמל"ג איים לבטל את החוג אם לא יערכו שינויים מהותיים במבנה המקצועי של הקורס, אז את זה מישהו בתקשורת אמר וסיפר ? לא ולא, התמקדו בתגובה המאוד "עניינית" של אנשי הפקולטה בבאר שבע שטענו שהמל"ג והועדה החיצונית הם ימניים קיצוניים, אבל מי טורח בימנו לבדוק את הפרטים שאנחנו נמצאים במסע של הכפשה ובמלחמה בין אליטות.

ברק 5 בדצמבר 2011

לא אמרתי שאין מקום לכולם, יש מקום למי שרוצה. אמרתי שמי שלא רוצה יבורך.

בקשר לחוק העמותות: לי זה לא נראה שכסף ממדינות אחרות, יכול להשפיע על הפוליטיקה הפנימית שלנו. אם הון נכנס לצד אחד בלבד ובעיקר, ממשלות זרות ישלטו לנו במדינה, פעם זאת תהיה ארה"ב, פעם אירופה ופעם….אולי ח"ו אחמדיניג'אד.

יש הרבה מהמשותף לקיצונים ערבים ואנשי השמאל בקשר למטרות גרוש יהודים(הכמות האנושית וגודל של השטח זה סמנטיקה), לי זה לא נראה דמוקרטי שאדון אופנהיימר יקבל הון מגורמים שכאלה, שאגב באירופה יש קיצוניים מהם.

Avnas 5 בדצמבר 2011

הממונים ב"שוקן" רוצים לצמצם את ספורט הארץ
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000702326
מחאה חדשה צריכה להתחיל

Comments closed