מילא גדיר, אבל מוחמד? (סיכום שיעור באוניברסיטה)

יובל נעים על מוחמד גדיר: "בית"ר לא בשלה לשחקן ערבי"

שיעור בשיטות מחקר באוניברסיטה אי שם במרכז ישראל:

אני: איך ניתן להגדיר את המשתנה 'רמת גזענות'? איך אני יכולה למדוד את המשתנה?

תלמיד א': מה זאת אומרת? יש הרבה דרכים להגדיר מה זאת גזענות.

אני: מעולה! בגלל זה אני צריכה שתתנו לי הגדרה נומינלית, כמותית, איזשהו מושג ראשוני מה אנחנו הולכים למדוד. אם אני סוציולוגית, איך אני אגדיר רמת גזענות?

תלמיד א': אני אלך על "מידת האפליה הקיימת במוסדות"

תלמיד ב':  מה זה מידת האפליה? לא מסכים. ממתי אפליה זו גזענות?

א':  ממתי אפליה זו לא גזענות?

ב': אבל אפשר להפלות אותך פשוט כי אתה לא טוב.

תלמידים א' וג':  אז זאת לא אפליה.

ב': כן, אבל אם אתה אישה נגיד, או מישהו מבוגר שלא מקבלים אותו למקום כי חושבים שהוא זקן, אז זאת אפליה, אבל זאת לא גזענות.

אני: הרבה חוקרי מגדר ואג'יזם (אפליה ותיוג על רקע גיל) לא יסכימו איתך, אבל בוא נגיד שבהגדרה העממית אתה צודק. אז אם נרשום (פונה ללוח וכותבת): "מידת האפליה על רקע אתני שקיימת במוסדות"  זאת הגדרה מוסכמת?

(הנהון כללי)

ג': אבל איך אפשר לדעת? הרי זאת אפליה סמויה!

א': עושים את זה תמיד בחדשות- שולחים מלא קורות חיים שהם זהים חוץ מהשם משפחה – לאחד נותנים לייבוביץ' ולאחד חיון, ובודקים מי מוזמן לראיון עבודה.

אני: פששש! יפה. אתם לגמרי מפנימים את הרעיון. ואם נגיד אני רוצה למדוד רמת גזענות בכדורגל?

א': "אני אתחיל עם כמות ה-woo (נהימה) של האוהדים כלפי שחקנים מהקבוצה היריבה.

תלמיד ב': הספירה שלך לא נכונה, 'וו-הו' זאת הנהימה השלמה. אם תספור רק וו, אתה פוגם במדידה.

(צחוקים בכיתה)

אני: גם אם אתם צוחקים, זאת שאלה טובה: איך תגדיר את רמת הגזענות? עם מי תתחיל? עם האוהדים? עם השחקנים? עם מדיניות קבוצתית?

ג': אולי תבדקי לפי העונשים שקבוצה מקבלת על גזענות?

א':  אבל זה ידוע שההתאחדות היא לטובת הפועל ודופקת את בית"ר. זה המקור הכי לא מהימן.

ג': מה עם זה שבית"ר נגיד לא לוקחת כמדיניות שחקנים ערבים?

א': מה סמוי בזה? זה הכי גלוי!

אני: יכול להיות שבמקרה של בית"ר יהיה מתאם בין כמה מדדים, אבל שוב, מה המדדים?

ג': רגע, ואם אני כן לוקח שחקנים ערבים אבל כי אני גזען וחושב שהם ממושמעים יותר, זאת לא גזענות? להגיד ששחורים רצים טוב כי הם אפריקאים במקור זאת לא גזענות?

ב': איפה שמעת את זה?

א': זה ידוע, זאת גזענות סמויה. זה כמו מה שפיני גרשון אמר אז.

ב': נו, והוא חטף על הראש ועכשיו אף אחד לא מסכים להודות בזה, אבל הרבה חושבים ככה.

ג' (ממשיך): בכלל – למה כל שחקני הכדורסל הם שחורים וכל המאמנים לבנים? זאת לא גזענות?

ד': גלויה או סמויה?

אני: שאלה מעניינת, אבל בוא נחזור לכדורגל.

א': גם בכדורגל.

ב': אז תעביר סקר אנונימי לבדוק רמת גזענות.

א': אבל אז אתה מודד סתם מחשבות של אנשים בנוגע לגזענות, זה לא אומר שהם יעשו עם זה כלום.

ד': במונדיאל היה את הסיפור עם זידאן וההוא…

ב': מטראצי.

ד': כן… הוא אמר עליו שהוא טרוריסט. אז זאת גזענות, לא?

א': הוא לא אמר שהוא טרוריסט. הוא קילל את אחותו או את אמא שלו.

ד': לא מבין, אז אם הוא מקלל אותו כי הוא טרוריסט, אז הוא גזען, אבל אם הוא מקלל את אחותו או את אמא שלו אז זה בסדר?

ב': זה לא בסדר, אבל זאת לא גזענות. אלא אם כן תצליח להוכיח שבעצם הוא לא דיבר ספציפית על אחותו, אלא רמז שערביות הן זונות ואז זו גזענות.

ד': אבל מה זה משנה? קללה זאת קללה. למה להפריד?

ב': הוא צודק. ספורט מוציא מאנשים אגרסיות ויוצא מה שיוצא להם.

אני: זה יפה שאתם מסכימים, אבל אני עדיין צריכה שתגדירו לי איך מודדים גזענות בכדורגל.

ב': נו, אבל אין גזענות בכדורגל, אז אין מה למדוד. חבל, סתם בזבזת חצי שיעור.

*

יערה צרי בדה באזר

דה באזר בפייסבוק

יומן העונה של הג'יינטס: מותר לקוות
עוד כמה הצעות חוק

114 Comments

אורי 5 בדצמבר 2011

מצחיק. שיטות מחקר תמיד היה קורס שמתווכחים בו ולא מגיעים להחלטות.
אשכרה יובל נעים אמר את זה? לפחות הוא מבין איפה הוא נמצא

איתן בקרמן 5 בדצמבר 2011

צודק אורי, ברור שיובל נעים אישית הוא לא הענין..

ניצן נ. 5 בדצמבר 2011

לשיעור הבא – לקרוא את הטענות של אוהדי הפועל ביחס לקריאות הנאצה בשער 5.

דביר 6 בדצמבר 2011

התגובה הטובה בתולדות דה באזר! שאפו!

רועי מ 5 בדצמבר 2011

גם אם ההנהלה תרצה להביא הקהל יעשה לו את המוות.
זה לא יהיה חכם להביא לשם ערבי. בקבוצה שלי נראה לי חצי קבוצה ערבים נתניה ללא הערבים הם היו יורדים.
ובאקדמיה טוחנים הרבה פעמים מים עם שאלות קנטרניות.

אבי 5 בדצמבר 2011

מעולה.
רק חבל שהדרך לגעת בנושאים הללו, אפילו אם בבלוג ולא במיין סטרים, היא דרך שאלות ותהיות ולא דרך תשובות ואמירות.
מתחבר למאמר של בורוביץ' (רק יותר מעמיק ופחות מתחנף).

אז איך באמת מודדים גזענות? והאם היא יותר גרועה מסתם קללה או מאפליות על רקע אחר?

אורי 5 בדצמבר 2011

אני תמיד מתלבט מה עדיף: בן אדם שמודה שהוא גזען והולך עם זה עד הסוף (לא לוקחים שחקן ערבי) או לשחק אותה סובלנים, כשבפועל זה מגיע עדיין מדעות חשוכות (שחורים הם צייתנים).
ולמה לעזאזל אני מוצא פחות ופחות מהזן השלישי שבאמת לא גזענים, לא סמויה לא גלויה

דוד מירושלים 5 בדצמבר 2011

אני חושב שאנחנו חייבים שחקן ערבי, במיוחד שחקן נפלא כמו גדיר (שלפני שתי עונות תפר לנו צמד בטדי).
אולי יקללו, אבל אחרי הגול הרביעי בערך כבר יתחילו להעריץ (לא שאני חושב שזה ה'תשלום' שצריך שחקן לתת בגלל שהוא ערבי).
נמאס מהחרא הזה כבר

ואני אוהד בית"ר, עם מנוי ליציע המזרחי.

יונתן 5 בדצמבר 2011

צדיק בסדום. כן יירבו. יהיה מעניין לשמוע מה יש לאלפסי להגיד בעניין.

דורפן 6 בדצמבר 2011

אלפסי כבר אמר את דעתו כל כך הרבה פעמים בעניין שמייאשת קצת ההכללה הזו. הוא בעד שחקן ערבי בבית"ר בלב שלם

אסף THE KOP 6 בדצמבר 2011

אגב, למי שהתאמץ להבין אחרת, גם אני תומך בהחתמת שחקן ערבי בבית"ר.

דוד מירושלים 6 בדצמבר 2011

אלפסי יושב איתי באותה שורה ביציע, ודעתו ברורה בעניין (אני מהמר ששאר יושבי השורה מחזיקים באותה דיעה).

אולי כל החולירות יושבים במזרחי, אבל לא כל יושבי המזרחי הם חולירות.

אוהד מטס בירושלים 5 בדצמבר 2011

כרגיל, לא אנחנו המצאנו את הגלגל.
עד 1947 לא היו שחקנים שחורים בליגת הבייסבול בארה״ב. יתרה על כך, היתה ליגה נפרדת לשחורים.
הקבוצה הראשונה ששברה את המדיניות הזאת היתה הדודג׳רס מברוקלין ולא במקרה. ברוקלין היתה אז העיר הרביעית
בגודלה והקהל של הקבוצה היה מורכב בעיקר מאנשי צווארון כחול לבנים ושחורים.
לעומת זאת בוסטון שנחשבה כעיר ״לבנה״ היתה אחת הקבוצות האחרונות ששילבה שחקנים שחורים.
באופן פרדוקסלי, עד שלבית״ר לא יהיו אוהדים ערביים במספרים גדולים הסיכוי לראות שחקן ערבי בקבוצה הם נמוכים.
הכוכבים הערבים הראשונים בליגה באו מערים מעורבות עם מסורת של סובלנות או לפחות היעדר לאומנות. ארמלי בחיפה או טורק בהפועל ת״א לא יכלו לחשוב לשחק בבית״ר ואפילו עלי עותמן יכול היה להצליח בהפועל ירושלים אבל לא בבית״ר,

mirage 5 בדצמבר 2011

ואני כאוהד הפועל ירושלים (גרסה 2.0) מקווה שביתר לעולם לא תחתים שחקן ערבי. וגם לא מוסלמי. הדור הצעיר של השחקנים הערבים בישראל הוא הכי טוב שהיה מעולם. וזה כלום לעומת מה שהולך לקרות בשנים הבאות: http://www.nrg.co.il/online/71/ART2/299/145.html
מי בכלל רוצה שלביתר יהיו שחקנים טובים?!? לא תודה. שאף שחקן ערבי לא יחשוב בכלל לחתום שם.

אזי 5 בדצמבר 2011

אני חושב שרוב האוהדים בארץ הם לא גזענים, הם (אנחנו) פשוט מחפשים איך אפשר הכי הרבה לפגוע בשחקן של היריבה.
אז אם אין סיבה, אז סתם אמא שלו תפגע מהעניין.
אבל בגלל שיש נושאים יותר רגישים, שיותר קל לפגע דרכם, בוחרים בהם.
לצעוק טועמה מחבל זה לא גזענות נגד ערבים, כי אין כמעט אוהד של מכבי שיפריע לו שיביאו כוכב ערבי למכבי. פשוט כל הכוכבים הערבים היו קודם סמלים של חיפה או הפועל, אז במכבי שונאים אותם.
אני בטוח שאין אף אוהד של מכבי שיפריע לו שיביאו את גדיר כי הוא ערבי.

אותו דבר עם נהמות לשחורים. מכבי קיבלה בזמנו עונש על נהמות לקמאנן ששיחק בהרצליה (אם אני לא טועה). עונה אחרי, הוא ואלן מסודי הצילו אותנו מירידה.

אז זה מחבל וההוא קוף והשלישי סתם בן זונה וכולם לא נכונים באותה מידה.
זה לא גזענות, זה ניצול של דעות קדומות כדי לפגוע.

אמיר 5 בדצמבר 2011

אני מקווה שביום שבית"ר כבר ירצו שחקן ערבי הוא יגיד להם לא תודה!!
הם חבור'ה של גזענים מהמקומות הכי נמוכים שיש ושחקנים
ערבים לא צריכים ללכת לשם כדי להוכיח או להיות חלוצים בנושא…
הם צריכים להיות שם כי הם בני אדם כמו כולנו וכי הם שחקנים טובים.

המדינה שלנו מעלימה עין מבעיה קשה כמו בית"ר, כי הרי אם חס וחלילה קבוצה באירופה היתה אומרת שהיא לא מחתימה שחקנים יהודים ועוד מכריזה על זה בפני כולם רק כי היא פוחדת מהקהל שלה, אז
כל התקשורת פה היתה קופצת!
אבל שמדובר במשהו בתוך המדינה שלנו שאם נרצה או לא היא מעורבת ויש בה אחוז גבוה של ערבים אז זה פשוט בושה שקבוצה כזו קיימת בכלל!

נעל קרועה 5 בדצמבר 2011

התשובה הפשוטה לכל הבלוג הזה היא
בביתר ישחק שחקן ערבי מתי שמתנחל ישחק בהפועל תל אביב

Amir A 5 בדצמבר 2011

והטיעון הזה גורם לך להרגיש יותר בנוח עם הבעיה בבית"ר?

שי 5 בדצמבר 2011

איזה כדורגלנים מתנחלים יש בכלל? הם לא עסוקים בלשבת על גבעה ולחכות שצה"ל יפנה אותם? הם גם בכלל לא יכולים לשחק בשבת, לא?

המקוריות ממני והלאה 5 בדצמבר 2011

א. להשוות אפליה על רקע גזע, אמיתית לגמרי, לאפליה על רקע דעות פוליטיות, מצוצה לגמרי מהאצבע- זה אדיוטי
ב. קשה לי להאמין, שכל שחקניה הישראלים של הפועל הם מצביעי מרץ ושמאלה.
ג. וויאם עמאשה מתנחל? הייתי שמח לראות אותו במדי הפועל ת"א

איתן בקרמן 5 בדצמבר 2011

אל תבלבל את המוח נעל, ממתי בהפועל לא מאפשרים למתנחל לשחק? מה הקשקוש בלבוש הזה? אם באת לכאן לעודד גזענות אתה מוזמן כעת להיות מסולק מהאתר הזה לנצח נצחים.

נעל קרועה 5 בדצמבר 2011

אדון נעל קרועה (כמובן לא רק בכינוי בדוי אתה, שזה מקובל, אלא גם עם מייל שקרי), אתה מוזמן בפעם האחרונה להתחפף מכאן. לא אתה תלמד אותי מהי דמוקרטיה. אתה שוב מוזהר בכרטיס צהוב כהה – בקרמן

יבור 6 בדצמבר 2011

בקרמן – מה זה ה"אח הגדול" הזה? אז הבנאדם כתב משהו שאתה לא מסכים איתו. אז מה?!? ההתלהמות הכפולה שלך כאן מזכירה משטרים חשוכים (כולל הנוכחי של ביבי).

Katamon 5 בדצמבר 2011

האם ידעתם שבליגה א', במועדון הכדורגל של קרית מלאכי שבו נבנה השנה פרויקט גלאקטיקוס עם תקציב עתק במונחים של ליגה א', מסרבים האוהדים להשלים עם החתמתו של "הערבי המסריח" סמיר עבד אלחי? איזה כיף שהסרטן הבי"רי מצמיח גרורות, הא?

הופ 6 בדצמבר 2011

הסרטן כבר מזמן השתלט על הגוף, זה כבר לא קשור לבית"ר

שרון 5 בדצמבר 2011

לא מדברים כאן רק על בית"ר גזענית- כן או לא. זה גם הסיפור עם בלאטר ומה שהוא אמר.
בעיניי מדידת גזענות לא צריכה להיעשות דרך השחקנים (על התפרצויות צריך להיענש אבל גם לי יש יציאות כשאני משחק ואני ממש לא גזען או שוביניסט). נראה לכם שלשחקן כדורגל במשחק איכפת עם מי הוא משחק?
צריך להתייחס לגזענות כשזה מגיע ל:
א. מדיניות קבוצתית
ב. אוהדים – כי ברור לכם שמדיניות הקבוצה מושפעת מהאוהדים

תבדקו את הקשר הסטטיסטי בין א' לב' ותראו שהייתי תלמיד ממושמע במכללה

הופ 5 בדצמבר 2011

להחתמת שחקן ערבי בבית"ר יש משמעות מעבר לאמירה האנטי גזענית שבה.
(מקפייסט תגובה אבודה מהבלוג של אלפסי, בתשובה למי שכתב שהאלימות של אוהדי בית"ר היא נחלתם של כמה יחידים)
הבעיה של אלימות בקרב אוהדי בית"ר מתחילה במועדון עצמו ולא במשטרה, ולא ב"קומץ אוהדים". למה? כי הקומץ הזה מקבל גיבוי, במישרין או בעקיפין, מהמועדון. אם המועדון ממשיך במדיניות גזענית כלפי ערבים, "הקומץ" מבין שמותר לו להתייחס כך לערבים. אם "הקומץ" מפעיל אלימות כלפי שחקן כדי שיחזור בו מדברים לגמרי שפויים שאמר, והוא עושה את זה, ואף אחד לא מתקומם במועדון, אז זה המועדון אחראי.
כל עוד ממשיכים להגן על המועדון ולטעון ש"זה רק קומץ", במקום להבין שלכל מי שקשור במתן הלגיטימציה לאותו קומץ יש אחריות, זה לא ייגמר. הקומץ ימשיך לשלוט במועדון ובתדמית המועדון.
אלימות אוהדים היא דבר שמסובך לפתור, אבל דווקא במקרה הזה יש צעד מאוד פשוט בדרך, אולי, לפיתרון. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא שהמועדון – וזה חייב להיות בלחץ שלכם, האוהדים השפויים – יודיע רשמית שהמדיניות הגזענית של אי החתמת ערבים מגיע לקיצה, ויחתים שחקן ערבי ראשון. זה צעד אמיץ ולא קל – אבל הוא ישדר ל"קומץ" שלא הוא שולט במועדון. וזו ההתחלה של חיסול הקומץ וחזרה של בית"ר למשפחת המועדונים.
אני קורא לאיציק ולאוהדים האחרים להתחיל ללחוץ על החתמת שחקן כזה, ואפילו תהיה זו החתמה סמלית, אפילו "שחקן פוסטר". זו תהיה ההבהרה הראשונה אך הקריטית לכך ש"הקומץ" לא שולט בבית"ר ירושלים.

דה גאנר 5 בדצמבר 2011

כדאי אולי לשים פעם אחת פרספקטיבה על ההשוואה האוטומטית לקריאות של אוהדי הפועל בכל פעם שתורת הגזע הביתית מרימה את ראשה.
את מה שאוהדי הפועל שרים עם טון של קריצה ויותר מקורטוב של הומור- נמוך,גזעני, חולני, פוגעני (מחקו את המיותר אם בא לכם)- אוהדי בית״ר שרים חושבים ואומרים בכוונה מלאה ובמידות מודעות משתנות

מי שרוצה מבין השאר ימשיכו להשוות
ואני לא אומר שאלו טובים מאלה ושאין פה גם קצת מן ההכללה

דה גאנר 5 בדצמבר 2011

ביתית= בית״רית
פרויד היה אומר על זה משהו טוב שמת

מאשקה 5 בדצמבר 2011

גזענות יש בכל התחומים בארץ.
גזענות נגד כהה עור כמו האתיופים מרתיחה את דמי שאני קוראת על זה.
מטארצ'י קילל את האימא של זידאן ולא היה בזה שום דבר גזעני למעט אלימות, סתם כך בשביל ללמד את תלמידך היסטוריה…..
בספורט יש את בית"ר ים, ושום גבר לא יזיז אותם מדעתם, גם לא צדיקים כמו אלפסי שלנו כאן.
אחלה פוסט יערה, את צדיקה.
וכלל טוב שנשים כתובות כאן………!!!!

נעל קרועה 5 בדצמבר 2011

ב"דה באזר" ערביי ישראל הם לא "האויב". לכן תגובתך נמחקה. חפש במקום אחר- בקרמן.

ארז (דא יונג) 5 בדצמבר 2011

ומה, נגיד, עם אינדונזיה (המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, למיטב ידיעתי) ומלזיה? בשניהם יש מוסלמים, בודהיסטים, הינדים ועוד. בעיות גדולות כתוצאה מכך אין שם.
אלא אם כן התכוונת לדו קיום רק עם ערבים ואז לא ברור איפה למשל טורקיה ואירן במשוואה הזו.

בכל מקרה, ברכותי על יכולותיך לחזות את העתיד.

מעניין היה לראות כיצד היית מגיב, למשל, בדה באזר בשנת 1492 לגבי סיכויי ההצלחה של דו קיום של דתות אחרות לצד הקתולים באירופה.

נעל קרועה 5 בדצמבר 2011

עד כמה שזכור לי הדו קיום בבאלי אנדונזיה עלה לשמים עם עוד כ 200 תירים אוסטרלים
אבל אתה כנראה יודע יותר טוב

אסף THE KOP 5 בדצמבר 2011

ואל תשכח את הרצח עם בטימור המזרחית.

Amir A 5 בדצמבר 2011

רק מתוך סקרנות, מה אתה מציע לעשות עם עם ערבים ישראלים כמו מוחמד גדיר?

נעל קרועה 5 בדצמבר 2011

היפרדות
2 מדינות ל 2 העמים
אבל באמת בלי הנחות

Amir A 5 בדצמבר 2011

ומי יקבע את גבולות שתי המדינות הללו?

נעל קרועה 5 בדצמבר 2011

משא ומתן

Amir A 5 בדצמבר 2011

באופן תיאורטי אתה תהיה מוכן לוותר על חלקים מירושלים במסגרת הסכם כזה? או לחילופין לבינאום של חלקים מירושלים?

נעל קרועה 5 בדצמבר 2011

לא בשום אופן
נותנים לערבים מדינה ללא נשק
אוטונומיה

Amir A 5 בדצמבר 2011

אז זה לא בדיוק שתי מדינות לשני עמים.
ומבחינת גבולות האוטונומיה הזו – את ירושלים לא תהיה מוכן לכלול. מה לגבי שטחים ביהודה ושומרון? נאמר 90% מהשטח?

נעל קרועה 5 בדצמבר 2011

חילופי שטחים
יהיה חייב לעקור יהודים וערבים מהשטח
כמו בקפריסין
אין שום צורך בישוב יהודי בסביבה ערבית וההפך

Amir A 5 בדצמבר 2011

עדיין לא ענית על השאלה. האם תהיה מוכן לאוטונומיה שכזו מערבית לירדן – בשטחי יהודה ושומרון?

נעל קרועה 5 בדצמבר 2011

מוכן וחצי

Amir A 5 בדצמבר 2011

וחוץ מצבא שאתה לא מסכים לו – אילו הבדלים אחרים יהיו לאותה אוטונומיה בהשוואה למדינה ריבונית?
תהיה לה משטרה?
היכולת לפתוח ולסגור את הגבולות?
מערכת משפטית עצמאית?
מעמד דיפלומטי זהה למדינה במוסדות האו"ם?
היכולת להנפיק דרכונים?

נעל קרועה 5 בדצמבר 2011

כל מה שלא מסכן את בטחון ישראל
כל הקישוטים שהם רוצים,מה אכפת לי

Amir A 5 בדצמבר 2011

ומי יחליט אם משהו מסכן את ביטחון ישראל?

נעל קרועה 5 בדצמבר 2011

ישראל כמובן
מי חשבת האו"ם?

Amir A 6 בדצמבר 2011

ולאוטונומיה הערבית תהיה הזכות להגביל את ישראל במידה וישראלים נוקטים צעדים שמסכנים את הביטחון של האוטונומיה הזו? נגיד, להגביל ישראלים מלעלות לרגל לאתרים כלשהם בשטחי האוטונומיה, כי מדובר בישראלים שיש לגביהם מידע שהם מנסים להתסיס את השטח?

נעל קרועה 6 בדצמבר 2011

ליהודים אסור יהיה להכנס למדינה הפלאסטינית
מה אבד להם שם?

Amir A 6 בדצמבר 2011

אני יודע? נניח אתר שיש קבוצות ביהדות שרואות בו קבר של רבי כלשהו

שי 5 בדצמבר 2011

עד כמה שזכור לי, הסובלנות בישראל עלתה לשמיים יחד עם ימני שרצח את רבין, אבל אתה כנראה יודע יותר טוב

אסף THE KOP 5 בדצמבר 2011

במילה ימני נפלה לך האות ת' בתחילת המילה.

איתן בקרמן 5 בדצמבר 2011

ערביי ישראל, באתר דה באזר ,הם לא "האויב". אם אתה לא מכיר בזה, אני מציע לך שוב להתחפף מכאן, יש מספיק אתרים אחרים בישראל. זה הכל.

אסף THE KOP 5 בדצמבר 2011

אם יוכח שמדיניות החתמת השחקנים בבית"ר שוללת החתמת שחקנים ערבים (ולאוהדי הפועל בטח יש ים של ראיות), אז לדעתי יש מקום להשעות את הקבוצה מכל פעילות.

קדימה, שכל הבטוחים בעצמם יתבעו את בית"ר.

תומר חרוב 5 בדצמבר 2011

הציטוט של יובל נעים לא מספיק?

אסף THE KOP 5 בדצמבר 2011

כנראה שלא.

למה אין שום ארגון זכויות אדם התובע את בית"ר ?

איתן בקרמן 5 בדצמבר 2011

אסף, את הפרובוקציות הנאלחות שלך תשמור למקומות אחרים. כבר היית בעבר לפני סילוק מכאן וזה יקרה. בוא תתבע אותנו חח

אופיר 5 בדצמבר 2011

מה הוא אמר בדיון הזה שמזכה אותו בסילוק? גם אם אני חושב שמדובר בחוכמולוגיה נטו וברור גם לו שמדובר בגזענות, אי אפשר להתלונן שנבחרינו פוגעים בחופש הביטוי ולהשתיק מישהו שמציג דעה אחרת מהקונצנזוס באתר רק בגלל שהוא פוגע בהרמוניה.

תגובה – אי אפשר גם לפסול קבוצות שלמות של אזרחי ישראל על סמך מוצאם (ערבים) או דעותיהם (שמאלנים) ובד בבד להתלונן שפוסלים אותך על זה, חביבי. הטריק המלוכלך הזה לא אצלנו. לצעוק "יהודים החוצה" בגרמניה הנאצית, למשל, זה לא זכות הדיבור. רות. סוף דיון. בקרמן.

איתן בקרמן 5 בדצמבר 2011

למה אתה משקר? מה זה יוכח? למה אתה צבוע ומעמיד פנים? בוא תתבע אותי חתיכת בטוח בעצמך.

הראל 5 בדצמבר 2011

להעיף את אסף the kop ואת נעל קרועה מדיונים זו אפליה או המתת חסד?

כאילו די – ברגע ששניכם מגיבים, הדיונים נהיים מאוסים, אתם סתם מחפשים במי להיכנס, באמת – אתם מדרדרים כל תרבות דיון כאן על הנושאים. זה פשוט מבאס.

יש כאן טקסט מגניב, שלאו דווקא עוסק בבית"ר ירושלים, אלא בכלל במה זו גזענות ואתם בשלכם. פעם נהניתי לקרוא טוקבקים, כל אחד נתן את הראייה שלו לדברים ועכשיו זה מרגיש כמו אתר ישראלי ממוצע מינוס

נעל קרועה 5 בדצמבר 2011

הבולשביזם היה חייב להתפרץ ממך באיזה שהוא שלב
כל כך צפוי

הראל 5 בדצמבר 2011

והנה הוא ממשיך….

איתן בקרמן 5 בדצמבר 2011

הראל, זה מקובל עלי לגמרי: הצהרות גזעניות כמו של שני אלה, יש להם הרבה אתרים אחרים בישראל. אסף זה האיש שלא מכבר "קיזז" כלשונו את רצח רבין עם הרצח של רחבעם זאבי, בתגובה שנמחקה.

חד משמעית, השניים האלה שבאים לכאן לקלקל מועמדים להתחפף מכאן בהקדם.

דה גאנר 6 בדצמבר 2011

בקרמן, לסלק אותם או לאיים עליהם בסילוק זה אשכרה בולשביזם

גם אם האמירות שלהם מאוסות או לעוסות מרוב שהן נטחנות, אף אחד מהם לא הפגין שום גזענות גלוייה, אפרופו הטקסט שלמעלה, ומה שעובר בתוכם לא מתפקידך , אפילו לא כעורך האתר, לנסות לפענח או לפרש

אם אתה הליברל שאתה מתיימר להיות אז מילים מיופייפות כמו סובלנות, נאורות וקבלת האחר (עד קו אדום בוהק שלא נמתח ביחס לדעותיך אלא באמירות או מעשים ברורים) אמורות לגרום לך לנשוך שפה או שתיים ולא להגיב ככה או אפילו בכלל, תן למילים האלו להישאר באוויר, הן מדברות בשם עצמן ומבטאות איזו הוויה הזוייה שהמקום הזה מסתחרר לתוכה
האתר הזה לא מתקיים בנפרד מהמציאות, גם אם תנסה להעלים אותה
והוא לא יהפוך פה אף אחד לנאור יותר או פחות
חפרתי עולמות

אופיר 6 בדצמבר 2011

תגובת השנה.

איתן בקרמן 6 בדצמבר 2011

1. טעות, דה גאנר, כנראה מחוסר ידיעה. הגזענות הגלויה נחמקה וצונזרה.
2. אף אחד לא יספר לי מה תפקידי באתר שלי. אנחנו לא גוף ממלכתי או ציבורי.
3. ושוב: הטענה 'אתם ליברלים ולכן תאפשרו לנו באתר שלכם לתמוך בגירוש אזרחים ישראלים מישראל', היא טענה לא מקובלת כאן. מי שלא מתאים לו משוחרר.

יבור 6 בדצמבר 2011

תשמע, זה לא המצאת הגלגל מה שהם אומרים. סיפורים על חילופי שטחים וחילופי אוכלוסיות קיימים אפילו במרחב של מרכז המפה הפוליטית.

לומר את האמת, התאכזבתי לגלות שבתור עורך (או סגן, או לא יודע מה) אתה מוחק תגובות שהיו יכולות לקבל סנוקרת הרבה יותר חזקה ממגיבים מוכשרים וחדי לשון כאן, וכן שאתה שש "לשחרר" מכאן מגיבים עם דעות בעלות גוון שונה. זה היפוכו הגמור של פלורליזם.

הראל 6 בדצמבר 2011

יבור- תן קצת קרדיט לבקרמן.
גם בתוכן שנאמרו הדברים ובעיקר גם בצורה שנאמרו הדברים, לא היה לזה מקום. זה היה מכוער וסתם דירדר את הדיון לשולטטטטטטתתתתתת!. מספיק להתסכל איך נראה הדיון עד הרגע שאנשים מסוימים התחילו לכתוב ואיך זה נראה אחרי.

נעל קרועה 6 בדצמבר 2011

דה גאנר
אי אפשר היה לכתוב את זה טוב יותר

אופיר 5 בדצמבר 2011

השימוש שעושים בסטטיסטיקה במדעי החברה גורם לי לצמרמורת.

ירון 7 בדצמבר 2011

השימוש שעושים במדעי החברה גורם לי לצמרמורת.
צירוף המילה מדעי למילה חברה גורם לי לצמרמורת יותר גדולה

גל אבנת 6 בדצמבר 2011

יש לי הצעה מעניינת, לקחת 20 איש, לקנות כרטיסים למשחק של קבוצה "קטנה"(משום מה רמת השרון עלתה לי לראש, אבל אני חושב שכל קבוצה שלא עונה להגדרה התקשורתית של "גדולה" תתאים) ולהתחיל לקלל קללות גזעניות. השאלות: תוך כמה זמן מישהו ביציע מתייחס לזה? תוך כמה זמן התקשורת תתייחס לזה? תוך כמה זמן מישהו בקבוצה עצמה ישים לב? ואפשר לחזור על הניסוי בליגה השנייה ולהשוות.

ישי 6 בדצמבר 2011

דרך אגב, ניתן לבדוק מתמטית גזענות בכדורגל.
בספר הנפלא soccernomics
http://www.amazon.com/Soccernomics-Australia-Turkey-Iraq-Are-Destined/dp/1568584253

החוקרים בדקו את השפעת משכורות השחקנים על תוצאות הקבוצות. הם גילו שהמשכורת הכוללת שהקבוצה משלמת לכלל השחקנים חוזה את ההצלחה שלה.

הם גם גילו שקבוצות שהיו להם שחקנים שחורים הצליחו יותר מאשר המשכורות שהם שילמו צפו שהם יצליחו. מכאן ניתן להסיק שהם שילמו לשחקנים השחורים פחות משהגיע להם לפי רמתם ומכאן אפשר להסיק שהביקוש לשחקנים השחורים היה נמוך ולכן מחירם ירד. מסקנה: הייתה גזענות מובנת בכדורגל הבריטי (ברמת ההנהלות).

דרך אגב במחקרים עכשווים לא מתקבלים התוצאות הללו – הגזענות, לפחות ברמת הרכש של המועדנים, נעלמה.

אביאל 6 בדצמבר 2011

איתן בקרמן – סתם שאלה, איפה באחת מהתגובות כאן של אסף מהקופ יש גזענות ? אשמח לראות.

בכל מקרה, בתור אוהד בית"ר עם מנוי ביציע המערבי, גם אני ישמח לראות את מוחמד גדיר בבית"ר, לא רק בגלל שהוא ערבי, אלא בגלל שהוא נראה לי שחקן מעולה לבית"ר, בנוסף לזה שהוא יגרום לעצבים אצל אלה שהורסים לי את הקבוצה.

ולכל המגיבים שיודעים מי אלה אוהדי בית"ר ופעם אחת לא ביקרו בטדי, אני מזמין אותם לבוא למשחק ולראות שמה שהתקשורת מאכילה אותם הוא שונה.

תומר חרוב 6 בדצמבר 2011

אביאל, היינו בטדי לא פעם ולא פעמיים. גם אתה וגם אני יודעים שיש לא מעט גזענות ביציעים, גם אם היא לא מתבטאת בנהמות או קריאות המוניות של מוות לערבים(והיא כן באה לידי ביטוי בצורות אלו לעיתים קרובות). מה שכן, רואים את זה בהרבה קבוצות, יש המון גזענות וסתם דעות קדומות אצל אוהדי כדורגל(הומופוביה למשל יש אפילו יותר), גם בנתניה שבה משחקים ערבים אפשר לראות את זה. אבל מה? בנתניה הם סותמים את הפה שלהם ומגלים בכל שער של אחמד עד כמה הגזענות שלהם מטומטמת כי הוא מקפיץ אותם על הרגליים ונלחם על כדור בשביל המועדון שהם אוהדים. בבית"ר אין מי שיסתום את הפה לגזענים, לא השחקנים, לא המערכת ולא האוהדים האחרים.

איתן בקרמן 6 בדצמבר 2011

אביאל, הקטעים הגזעניים נמחקו ולכן הם לא כאן.

אני מסביר גם לך: הטענה "אתם (אנחנו בדה באזר) טוענים שאתם ליברלים ולכן מותר אצלכם להמליץ על גירוש של אזרחים ישראלים מישראל כי הם ערבים" היא לא טענה לגיטימית באתר שלנו. מי שלא רוצה לא חייב.

ובלי קשר, לגבי אוהדי בית"ר, אני מסכים.

הראל 6 בדצמבר 2011

לאן הגענו בישראל – שאם אתה אתר ממלכתי – אז זה כן לגיטימי להשאיר תגובות כאלה.

אסף THE KOP 6 בדצמבר 2011

אביאל, מה אתה יודע.

חיים שדמי כותב באתר של בקרמן הפלורליסט ש"הדתיים רצחו את רבין"*, ואני הוא זה המוכרז כחשוד בגזענות…

תרשה לי להתגלגל מצחוק.

* ציטוט מהטור של חיים שדמי:

"אני בדיוק עמדתי מעברו השני של קו הגבול כשהמלך הגיע עם המרצדס שלו. בצד הירדני של הגבול, אני מתכוון. פשוט אמרתי לעצמי שאיפה שההיסטוריה, שם אני אהיה. אז כשהגעתי לטקס דבר ראשון עברתי לצד של הירדנים ושם עמדתי עם החיילים הירדנים וכולנו צחקנו והחלפנו חוויות, והיתה אווירה מקסימה ותחושה של עידן חדש, כי אז עוד לא ידענו ששנה אחר כך הדתיים ירצחו את רבין".

איתן בקרמן 6 בדצמבר 2011

1. זאת בדיוק הסיבה שלא מחקתי את התגובות בענין המשפט של שדמי.
2. שנית, אם אתה באמת רוצה להיכנס לזה – המשפט על רצח רבין נאמר שם בהקבלה למשפט שהדתיים המצרים רצחו את סאדאת.
3.אתה צודק: למרות ההסברים הנ"ל, המשפט של שדמי היה מיותר ולא היה לו מקום. מתוך רבבות המילים שהוא כתב כאן, ומאות האלפים בכלל, אלה היו שלוש בהחלט לא לעניין.

אסף THE KOP 6 בדצמבר 2011

אני באמת מתנצל לגבי ההדיוטיזם שלי בענייני ספרות – אין לי מושג באוקסימורונים, סינקדוכיות, אלוזיות, אליטרציות, מטונימיות, פאבולות ותקבולות, אבל אם אתה בקרמן מתעקש על הימצאותה בטורו של מר שדמי, אז אני חושב ברצינות לבקש מנאס"א שיואילו להשאיל לי את טלסקופ החלל "האבל" למס' ימים על מנת שאוכל לצאת ולתור אחריה.

איתן בקרמן 6 בדצמבר 2011

אסף, זה שכתבתי שאתה צודק זה לא מספיק?
בוא נראה אותך אומר עכשיו: 'בקרמן, אתה צודק,כתבת שאני צודק'…

אסף THE KOP 6 בדצמבר 2011

בקרמן – אין לי ויכוח עקרוני איתך, ואני מסכים פעמים רבות עם דברים שאתה כותב. בניגוד לאנשי שמאל אחרים, אני לא חושב שאתה אנטי-ציוני ואני כן מאמין שמפעמת בך אהבת ישראל. לאור כך אני דווקא כן חושב שיש לנו מכנה משותף (רחב ביותר) לדיון ענייני.

אני שמח ששנינו מסכימים שהאמירה של שדמי על הדתיים הייתה מיותרת, ובאמת חבל, כי כל שאר הטקסט היה מרטיט לב (ועדיין – בסוף הקריאה אני נשארתי את תחושה מרה בפה).

עומר ב. 8 בדצמבר 2011

ואני ממליץ לך לצאת מטדי עם צעיף אדום על הצוואר ואז תראה מי הם אוהדי ביתר

עומר ב. 8 בדצמבר 2011

זה היה לאביאל

דוד מירושלים 6 בדצמבר 2011

אבקש להוסיף לדיון עניין נוסף.

בזמן האחרון אני שם לב שבתגובות לפוסטים ב'דה באזר' ישנה התייחסות מכוערת ומכלילה לקבוצה חברתית שנקראת 'ערסים'. מסתבר שהללו הם תחתית החברה וראויים לכל בוז (מגיב אחד כבר קרא להם בבונים והציע לתת להם בננות).

הערסים ותרבותם שייכים לצד מסויים מאוד בחברה הישראלית. אין ספק. ולצערי, אני לא יכול להתעלם מאלמנט ברור של גזענות שקיים בשיח הזה.

להציע בננות לערסים לא גזעני פחות מלזרוק בננות על שחקן שחור בעיניי.

תומר חרוב 6 בדצמבר 2011

אני חושב שערסים כיום זה פחות או יותר כינוי לאנשים בעלי תרבות רדודה, לאו דווקא מזרחית. כלומר, ערס יכול להיות אשכנזי.
במה אתה כן צודק? בשיוך המיידי של תרבות רדודה למזרחיות. למשל, לי(כמזרחי) מפריע שמשייכים את הטקסטים של יוסי גיספן וחבריו למוזיקה המזרחית. בכך, לא רק שהם מסלפים את התרבות המזרחית העשירה אלא גם מונעים ממנה אי פעם לממש את עצמה מעבר לרדידות.

דוד מירושלים 6 בדצמבר 2011

לא מסכים איתך תומר, אני לא יודע איך זה עובד במרכז או בנתניה, אבל בירושלים לפחות, ערס שומע מוסיקה מאוד מסויימת, מתלבש באופן מאוד מסויים (מה יש להם עם טריינינגים של צ'לסי, מילאן וריאל מדריד?!) ובקיצור מגיע מרקע מאוד מסויים. ואני לא אוהב את הלגיטימציה הזו להשחרת ציבור שלם.

בעניין השני אני מסכים איתך חלקית, הטקסטים של הזמרים המזרחיים הנוכחיים מחפירים ודוחים, אין ספק, אבל כל עוד הם מתנהלים בתחרות אל מול שאר שוק המוסיקה הפופולרית אני לא רואה אותם בולטים לרעה.

העניין העצוב הוא להשוות שירים מזרחיים של היום לשירים מזרחיים של, נגיד, לפני 25 שנה. פשוט הבדלי שמיים וארץ בטקסטים שאין אלא להצטער עליהם.

ובכל זאת, ישנה גם המוסיקה המזרחית האיכותית יותר, אלבומי פיוטים וכיוצא בזה יוצאים לאור מדי פעם, שתי תזמורות אנדלוסיות מנגנות, (דודו טסה מוציא דיסק של שירים ערביים משנות השלושים), ויש גם שילובים יותר מגניבים כמו זה:

http://www.youtube.com/watch?v=Tmrl7VNt65w

(חיים לוק ו'תזמורת ירושלים החדשה' מבצעים את הפיוט 'צור שהחייני' ומערבבים מוזיקה אנדלוסית עם ג'אז).

ככה זה, כשהמוזיקה המזרחית לא הייתה במיינסטרים היא הייתה טובה הרבה יותר מאשר עכשיו, ועכשיו צריך לחפש את היופי שבה באזורים היותר 'אלטרנטיביים'.

איתן בקרמן 6 בדצמבר 2011

קבל לייק, דוד. גם אני מקבל בחילה מהמילה הזאת.

אסף THE KOP 6 בדצמבר 2011

בקרמן – אתה יכול למחוק כמה שאתה רוצה. זה מעיד בעיקר עליך.

לא תעזור ההתיפיפות שלך – הדתיים לא רצחו את רבין אלא יגאל עמיר. בית משפט בכבודו ובעצמו קבע ככה.

ונכון, יש כאלה מבין הדתיים (מיעוט) שלא התעצבו על רצח רבין, בדיוק כפי שיש כאלה שלא התעצבו על רצח גנדי מקרב תומכי השמאל הקיצוני. זו דעתי הפרטית.

קפיש, פלורליסט ?

איתן בקרמן 6 בדצמבר 2011

תפסיק עם ההתחסדות הזאת, לא יודע דתי או לא לגביך, ממש לא מעניין אותי, אני יודע רק דבר אחד:

אם לא היינו פלורליסטים – הרבה יותר מדי – אתה שאמרת שהרצח של זאבי "קיזז" את הרצח של רבין – היית מסולק מכאן לנצח נצחים.

קפיש, פאשיסט?

אסף THE KOP 6 בדצמבר 2011

בקרמן,

אני לא מעלה בדעתי לחשוב שרצח גנדי קיזז את רצח רבין.

אני התכוונתי לטון שהצער של מעטים מבין אלו שהתאבלו על רצח רבין, התקזז עם השמחה שלהם לאחר הסתלקותו של גנדי. ומכאן – לבוא ולהגיד שבגלל אותו מיעוט, "מחנה השמאל רצח את גנדי" זה יהיה הגיוני כמו הטענה "שהדתיים רצחו את רבין".

אם מישהו הבין אחרת אז אני כמובן מתנצל ובראש ובראשונה בפני צור שפי.

איתן בקרמן 6 בדצמבר 2011

יכול להיות שלא אתה כתבת את זה ואם טעיתי אני מצטער…
הבדל חשוב זה ההקבלה הסמויה: את גנדי רצחו מחבלים, את רבין ימין. תוצאת ההקבלה היא מחבלים שווה שמאל. בלי קשר אליך, זה מתועב.

אסף THE KOP 6 בדצמבר 2011

מסכים ב-100%.

אסף THE KOP 6 בדצמבר 2011

ושיירשם בפרוטוקול:

1. אסף THE KOP

אסף THE KOP 6 בדצמבר 2011

ושיירשם בפרוטוקול:

1. אסף THE KOP תומך ברעיון של 2 מדינות ל-2 העמים על בסיס גבולות 67 (ומחזיק בדעה שהכיבוש היחידי באזור המזרחי ל"קו הירוק" הוא הכיבוש הערבי של ארץ ישראל).
2. אסף THE KOP תומך בחלוקת י-ם במסגרת הסדר קבע.
3. אסף THE KOP חושב שצריכות להיות זכויות (וחובות) אזרחיות זהות לאזרחי ישראל, ללא הבדל דת, מין וגזע.
4. אסף THE KOP חושב שיש לגבש מדיניות רווחה (וחלילה לא סעד) והגדלת המיסוי על הון ע"ח מיסוי של עבודה.
5. אסף THE KOP חושב שיש לכל אזרח ישראלי זכות לגור בכל מקום בשטחי ישראל.

אם האמור לעיל נחשב גזענות, אני שמח על הגדרתי כגזען.

איתן בקרמן 6 בדצמבר 2011

6. אסף דה קופ מדבר על עצמו בגוף שלישי.

Amir A 6 בדצמבר 2011

איתן, אם אתה רוצה שאסף או הכותב השני יעלמו לך מהאתר פשוט תחסום אותם וזהו. אין צורך לנסות ולגרום להם להרגיש לא רצויים ולהעלם בעצמם באגרסיביות שגורמת גם למגיבים אחרים כאן להרגיש לא נוח.
וזו כמובן דעתי האישית.

איתן בקרמן 6 בדצמבר 2011

אמיר תודה, נתת לי חומר למחשבה..
אני מגיב באגרסיביות כי אני מאמין שזאת הדרך להגיב לאגרסיביות. יתכן שאני טועה.
למרות האשמה על סתימת פיות, באמת קשה לנו לחסום גולשים, ולא כי נפסיד גולש או שניים, אלא כי זה מאוד רחוק מהשקפת העולם שלנו.
שוב, תודה, בהחלט רשמתי לפני.

אסף THE KOP 6 בדצמבר 2011

7. אסף THE KOP לא מאמין בסתימת פיות.

איתן בקרמן 6 בדצמבר 2011

מספיק עם ה"סתימת פיות" הזה, אתה מקבל כאן נפחים של מקום ויחס שאף אחד בשום מקום אחר לא מקבל.

MOBY 6 בדצמבר 2011

מגעיל מה שדעות שונות של עצמם יכולות להוציא מעיתונאים שנאבקים על אי סתימת פיות.

MOBY 6 בדצמבר 2011

של=משל

איתן בקרמן 7 בדצמבר 2011

מובי כבר עניתי על זה מאה פעם, אבל קבל את המאה ואחת: אם להוציא טקסטים שמציעים לגרש מישראל אנשים בגלל מוצא או דעות זה מגעיל אותך, אז זאת בעיה שלך. אם היה לך מושג מה זאת דמוקרטיה, וחופש ביטוי, היית גם מבין איפה הוא נגמר. דוגמא: ההצעה לזיין את אמא של איקס היא חופש ביטוי?
אתם רגילים ששותקים לכם, זה הכל, שתוקפנות היא זכותכם הבלעדית. תקפצו.

MOBY 7 בדצמבר 2011

קפצתי, לא עזר.
ואם זה הכסות שמצדיקה את מעשיך שיבוסם לך.
פסלת דעות לא בגלל שפה או פגיעה באוכלוסיה כלשהי, אלה כי זה בא לך או לא התאים לך (או שהתאים לך באותו רגע).
לא בא לי לחנך אותך ואם לא שמת לב אני כבר לא בדיוק עונה לך ועל התעמולה שלך (כן אני קורא ולומד מכל מאמר או דעה ובוחן את נקודת ההשקפה שלי לאורך זמן ועם אמצעי מדידה חדשים, או נקודת מבט יותר מתקדמת).
אבל אם לחצתי על נקודה רגישה שהצליחה להוציא ממך את התגובה בפעם המאה ואחד (שיווו זה ממש המון!!) אז בסדר גמור.
כשתתבגר נוכל לדון.
כשאתה לא מוכן (ואתה כתבת את זה אי שם לפני שנה ומשהו) לשמוע או להשמיע דעה מנוגדת אליך זה לחיות בבועה מאוד צדקנית.
אגב לפני שתגיב.
קפצתי שוב, לא עזר, יש לך עצה נוספת?

MOBY 6 בדצמבר 2011

אחלה פוסט.
וגאדיר לירושלים לעונה יכול להיות רק טוב לילד הכשרוני הזה שהולך ונובל לו אצלנו בקבוצת מרכז הטבלה.
ניקח אליפות
יהיה קשה.

אבירם 7 בדצמבר 2011

בקרמן – אני נכנס לאתר הזה למטרות התרעננות והשכלה "קלה", לאו דוקא בספורט. איני מרבה להגיב אבל בדרך כלל נהנה מקריאת רוב הפוסטים והתגובות.
התחושה שלי כשאני נכנס לאתר היא כאילו הגעתי למועדון שח – אפשר לשחק, אפשר לצפות, אפשר לשוחח ואפשר סתם להנות מהאוירה ומהאנשים. אני מאמין שאני לא היחיד שנכנס לאתר בתחושה כזו.
בחודשים האחרונים קיימת באתר נוכחות לא נעימה במיוחד, של שתי ישיויות הנוהגות להגיב בהתלהמות ובאלימות. כל אימת שאני נתקל בתגובה של אחד מהם אני יודע שעוד מעט "יהיו מכות". בתגובות לפוסט הנוכחי השניים הנ"ל קיבלו נוכחות מוגזמת עד בחילה, אך הטוב בדבר הוא שעכשיו ברור ליותר קוראים באיזה רפש מדובר.
התחושה הכללית היא שלמועדון השח-מט נכנסו שני חברה עם שש-בש, וכשמעירים להם על הרעש של הקוביות אז הם גם מתחילים להפליץ.

אני לא יודע אם נידוי, הגלייה או סתימת פיות הם פיתרון, אבל אני כן יודע שאת הנוגדן לנגיף מייצרים בעזרת הנגיף עצמו.

איתן בקרמן 7 בדצמבר 2011

תודה, אבירם. יש לי בעיה אישית: אני מסוגל רק להזהיר, ולא מסוגל באמת להעיף מכאן אנשים (שהטקסטים המתועבים באמת שלהם הם אלו שלא פורסמו כאן, כלומר נמחקו) בגלל מה שהליצנים חסרי המושג האלה קוראים סתימת פיות.

אבירם 7 בדצמבר 2011

פלורליזם חייב לכסות עצמו במעטה של פאשיזם, אחרת הוא פגיע.

אסף THE KOP 7 בדצמבר 2011

אבירם – אתה מגדיר את עצמך כפלורליסט ?

אף אחד לא מכריח אותך לקרוא את התגובות של אותן שתי ישויות. פשוט תדלג.

דרך אגב, סתם לידיעה כללית, על פי רוב אנשים מתעצבנים כאשר נוגעים להם בנקודות הרגישות.

אביאל 7 בדצמבר 2011

אבירם – תגובתך היא אולי התגובה הצבועה ביותר שראיתי בדה באזר עד היום, שח-מט מול שש-בש ? ברצינות ? אני חושב שהאנלוגיה הזו שלך ממצה בדיוק את הבעיה בחברה שלנו. מצד אחד המטיפים יפי הנפש שכל עוד הבעיה לא מתקרבת אליהם ממשיכים להיות כאלה ושזה מגיע למפתן ביתם כל האמת הפנימית והגזענות השורשית פורצת החוצה, פעם הבאה במקום לכתוב שח-מט מול שש-בש תכתוב ימני/מזרחי/דתי מול שמאלני/אשכנזי/חילוני שאנשים יבינו בדיוק למה אתה מתכוון ובלי משחקי המילים של כתב בינוני עם אגו ענק בעיתון הארץ.

הראל 7 בדצמבר 2011

מקבל את הביקורת שלך וזאת שאלה מעניינת וחשובה שראויה להתייחסות. אבל לא אוהב שבסוף חייבים לעקוץ באופן אישי (סטייל נ.ב. אתה מכוער). מבין אותי?

נ.ב. בקרמן כתב בחסד.

אביאל 7 בדצמבר 2011

הראל – הדברים של הראל כוונו וכוונו טוב לקבוצה ולאוכלוסיה שלא חושבת כמוהו, עדיף להטיח את האמת בפנים מאשר לדבר גבוה ועם אנלוגיות. אני לא מכיר אותו באופן אישי ומבחינתי הוא משתתף בבלוג שיכול להחליף מחר שם ולהיות מישהו אחר, אני לא בא לפגוע בו באופן אישי.

Comments closed