על הפפה של מוריניו / עירד צפריר

.

.

.

.

.

.

.

.

***

אז מה היה לנו? אשמה בלעדית בגול הראשון, שתי התחזויות מבישות, דריכה מגעילה על כף היד של מסי. אה, וגם כרטיס צהוב מאוד לא סמלי למשחק הדוחה שהציג פפה בקלאסיקו אמש. והדריכה הזאת, היא פוגעת בריאל. לא רק במוניטין ובאהדה כלפיה, אלא בעיקר ביכולת שלה לנצח את ברצלונה.

בשנה האחרונה תהיתי לא פעם מה מנסה מוריניו להשיג כשהוא פותח בכל משחק מול בארסה עם פפה כקשר דפנסיבי. זה לא עבד, אבל הוא המשיך עם זה. נכון, בגמר הגביע אשתקד זה עבד ביעילות מושלמת, אבל באותו ערב בולנסיה זה היה יותר קרבות לחימה מכדורגל. השופט נתן לכסח בצורה קיצונית ובמשחק מסוג זה פפה הוא סוג של קברן. אתה לא תנצח אותו במשחק של פרובוקציות ומכות.

אבל כמה משחקים נגררים לזירת התגוששות? לא רבים. השופטים בספרד אמנם מתקשים בכל פעם מחדש לשלוט ביצרים הגועשים בקלאסיקו. לפעמים הם מפספסים עבירות גסות ודריכות מכוונות, אבל לעתים לא פחות תכופות הם מחלקים כרטיסים צהובים פזיזים. כמו זה שספג פפה כבר בדקה ה-17 על הפאול הכי רך שהוא ביצע לאורך כל 90 הדקות (כמו זה שספג פיקה שלוש דקות לאחר מכן, לאחר הצגה של פפה, שברמאות אופיינית אחז בפניו בעקבות עלייה לכדור גובה עם בלם ברצלונה).

אני לא בא לטעון שפפה הוא הבעיה של ריאל. אבל הוא חלק מהבעיה בתפישה של מוריניו. כבר שנה וחצי שהוא מקבל בראש מגווארדיולה. ברצלונה מחזיקה בכדור הרבה יותר, זה לא סוד, אבל 73 אחוז אחזקת כדור בברנבאו (אני כמעט בטוח שראיתי את המספר המטורף הזה על המסך בסיום) זה כבר נתון שלא מתקבל על הדעת.

מוריניו – האדם שגרם לי לראשונה בחיי להעריץ מאמן כדורגל – עדיין מאמין משום מה שהפיתרון שלו לעדיפות הטכנית של ברצלונה זה שחקנים פיזיים ואלימים.

זה אולי היה יכול להיות הפתרון, אם השחקנים הללו היו יודעים גם להחזיק בכדור, להניע אותו, לנווט את המשחק ולנוע ללא כדור כמו ששחקני מרכז השדה של ברצלונה יודעים. אבל לא פפה ולא לסאנה דיארה (וגם לא סמי חדיירה שלא שיחק הפעם) יודעים לעשות זאת. בטח לא ברמה של עמיתיהם מברצלונה. צ'אבי אלונסו אחד לא מספיק.

מוריניו רוצה לנצח בנשק הקבוע שלו נגד ברצלונה: ציפוף המשחק והתגוננות במרחק 30-40 מטרמהשער שלו עם כל השחקנים, מול הנעת הכדור הבלתי נגמרת של ברצלונה.

אבל זה לא הולך, מה שמעלה אצלי השערה לגבי הדרך היחידה שהוא יוכל להתמודד עם החיבור הקבוצתי והרמה הטכנית של כל שחקן ושחקן בדור הנדיר שיש כיום בקאמפ נואו (אפילו עם קואנקה וטיאגו אלקנטרה על המגרש בדקות האחרונות הם לא הפסיקו להניע, להחזיק, לשלוט ולתסכל). לעניות דעתי, ריאל חייבת לשפר את הקישור האחורי שלה בשחקן, אם לא שניים, טכניים הרבה יותר. גם אם זה אומר שפפה לא יהיה בקבוצה, או לפחות לא בעמדת הקשר האחורי.

תגידו שאי אפשר למצוא שחקנים כמו בוסקטס, אינייסטה, צ'אבי ופברגאס בשום מקום בפלנטה. תגידו שעוד שחקן או שניים לא ישנו את פער הרמות בחיבור הקבוצתי המדהים של ברצלונה. אתם כנראה צודקים. אבל בטוח שניתן למצוא שחקנים מוכשרים יותר מפפה, מדיארה ומחדיירה. מישהו כמו אקס ברצלונה, יאיא טורה – גם טכני וגם פיזי. או שחקן חכם וטכני כמו בסטיאן שוויינשטייגר. מישהו שיוכל להוסיף לריאל ממד יצירתי בקישור המרכזי, כי ברוב העמדות על המגרש ריאל לא נופלת מבארסה משמעותית. ודאי לא בשער, בקישור ההתקפי או בהתקפה.

אבל מוריניו בוחר ללכת בשיטה שלו. אולי ריאל עוד תזכה באליפות. אני חייב עדיין לומר את זה, כי אחרי ה-3-1 בליגה – עוד משחק בדומיננטיות קטלונית מוחלטת במרכז השדה ובהחזקת הכדור – התנבאתי שריאל בכל זאת תיקח אליפות בסוף העונה. בעיקר בזכות אחוזי ההצלחה המדהימים מול בשר התותחים שנהייה מיתר קבוצות הליגה הספרדית.

אבל המשחק אמש, אני חייב להודות, שיבש משהו באמונה שאני לא נביא שקר. האם מוריניו יכול עם קבוצה פחות טובה, באופן ברור, לקחת אליפות רק בזכות החוסן המנטלי שהוא מחדיר בשחקניו ובזכות המשמעת הטקטית והיציאה המהירה שלהם אחרי חטיפות? מול יריבה שעדיפה בכל פרמטר אפשרי זה לא מספיק, אבל את ברצלונה פוגשים רק פעמיים בעונה בליגה. את כל היתר פוגשים 36 פעמים.

ובכל זאת, משהו בהנחה הזו השתבש. בערך כמו רצף התמונה בשידור של צ'רלטון, שבין הדקה ה-87 ל-90 הפך מקוטע ומציק במיוחד. זה גרם לי לכאב ראש, אבל היה בזה משהו אירוני – חשבתי שבטח ככה מרגישים כרגע שחקני ריאל, כשגם בדקה ה-90, באצטדיון הביתי שלהם, ביתרון 1-2 – ברצלונה משפילה אותה בפסים קצרים ולא משאירה אפילו שביב תקווה למתוסכלים ביציע ובבית.

אז מוריניו צריך לחשוב על משהו אחר. לפחות במשחקים הישירים נגד ברצלונה. אבל הוא גם צריך לחשוב האם הוא מאמין שהכדורגל הזה, ברוחו ובצלמו של פפה, יכול להוביל אותו להצלחות שריאל שואפת להגיע אליהן – הצלחות כמו של ברצלונה בשנים האחרונות.

בוסקטס הוא אולי שחקן שנופל מפפה רק במעט בסגנונו הפרובוקטיבי והציני (ובתחום ההתחזויות הוא לפעמים אפילו מתעלה עליו), אבל ברמת הכדורגל? שמיים וארץ. אחוזי דיוק מדהימים במסירה, ראיית משחק, יציאה אלגנטית קדימה עם הכדור.

אין לך בוסקטס במחלקת הנוער? אתה פאקינג ריאל מדריד, קבוצה שהבנקים מוחקים לה חובות – לך ושים כמה עשרות מיליוני יורו בשביל להביא תואם-בוסקטס ועוד שחקן טכני לקישור האחורי. שמות, חבריי הסקאוטים, יתקבלו בברכה בפנקס של ז'וזה.

*

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

E.T לך הביתה / עירד צפריר

"דה באזר" בפייסבוק

אמארה מוסר ד"ש ושיחה עם סטיב נאש / יואב דובינסקי
יאנוש מטימישוארה ומרדכי מפג'ה

34 Comments

יוני 19 בינואר 2012

קרבות לחימה = צעידות הליכה. אולי עדיף קרבות חפירה.

לגבי כדורגל, אתה באמת בעד שריאל יקנו עוד כוכב? לא חראם עלינו, אוהדי שאר הקבוצות? לא מגיע לבאיירן את מגדל החזירים, ואת בסטיאן לשחק ליד הבית? אף פעם לא הבנתי את זה…

תומאס נוימן 19 בינואר 2012

כיום אין תואם בוסקטס בעולם, על כל הדברים שהוא נותן, ולא נראה לי שגדל שחקן כזה, לא במחלקת הנוער של ריאל ולא בקבוצות אחרות.

טל 20 בינואר 2012

אגב התעללות בילדים גרמנים, תראו מה הוא עושה לאוזיל:

http://www.youtube.com/watch?v=KzIzrkBax38&feature=player_embedded

צער בעלי חיים.

הופמן 19 בינואר 2012

כמו שזה נראה לי, אין לריאל סיכוי לנצח במשחק התקפי את ברצלונה של העידן הנוכחי. הדבר היחיד שהיא יכולה לעשות זה לשחק הגנתי עד כדי בונקר (וזו צריכה להיות הגנה חכמה – שמוריניו יראה ב DVD את אספניול-בארסה), ולהתפלל להשיג שער במתפרצת.
ברצלונה מוכיחה בכל קלאסיקו מחדש שגם השחקנים הכי טובים בעולם לא יכולים לנצח שיטה שמתורגלת חזור ותרגל מגיל ילדים, עד כדי הבנה עיוורת אחד של השני. או במילותיו של דורפן: היא מוכיחה מעל לכל ספק שכדורגל הוא משחק קבוצתי.

יואב 19 בינואר 2012

1-זה בכלל לא תלוי במיוחד. הוא כבר ניסה הכל. הפער בין ברצלונה לריאל גדול יותר מהפער בין ריאל לקבוצה השלישית.
האסימון על ברצלונה ירד לאט אבל בסוף אתה מבין שזה תלוי רק בהם. אם הם שיחקו את הכדורגל הטוב בעולם בשנים האחרונות, היום הם כבר במחוזות ללא הגדרה. והם רק משתפרים.
2-האם קיים פס ייצור סודי כזה שמייצר בלמים פיזים, אתלטים, משחק ראש טוב אבל טיפשים וחסרי הבנה? פפה הוא המפורסם יותר אבל ניבאלדו נמצא בדיוק שם.

אדליסט 19 בינואר 2012

ההרכב של מוריניו היה בעייתי מאוד.

נדמה שדווקא השיטה של הקבוצות בליגה הספרדית הכי יעלה נגד בארסה. לחץ אפקטיבי של 6 שחקנים שמגנים בחלק המגרש של בארסה ועד 30 מטר מהשער שלהם, והגנה של רביעייה אחורית. ככה הלקונה היחידה היא הכדורים למסי מול הגנה דלילה יחסית.אם אתה מצליח לעמוד ככה 90 דק' יש לך סיכוי להוציא נקודות , כי לבארסה יש את כל הכלים לכפות את השיטה שלה בכל מחיר אבל מעט שחקנים שיכולים לקחת מגן באחד-על-אחד (לדוג' די-מריה,רונאלדו) במקרה והם מתקשים לפתח את המשחק הרגיל.

אביעד 19 בינואר 2012

ריאל לא צריכה תואם בוסקטס מהטעם הפשוט שלא בטוח שהוא יעיל בשבילה.
בוסקטס יעיל עד כדי שלמות לשיטה של ברצלונה, לא ברור עד כמה הוא מתאים לשיטה אחרת (כלומר, כנראה שהוא יהיה טוב בכל שיטה, ה"עד כמה" זה הנעלם).
מעולם לא ראיתי את גמר הגביע של אשתקד, אז אני לא יכול לחוות דעה על איך ריאל שיחקה אז לעומת מה שהיא שיחקה נגד ברצלונה עד כה השנה. נראה לי עם זאת שהדרך היחידה בה ריאל יכולה לנצח את ברצלונה כרגע היא באמצעות אובדן ה"בושה". אחרי חצי גמר האלופות שמעתי הרבה טיעונים של "ריאל מדריד כמועדון לא יכולה להרשות לעצמה לשחק ככה בבית נגד אף אחד ובשום מצב". אז שישכחו מזה. אם מוריניו חושב שבונקר בתוך ה-16 זו השיטה לנצח את ברצלונה, אז שישחק ככה. אם הוא חושב שהוא צריך לעלות עם 7 חלוצים, אז שיעלה עם 7 חלוצים.

ד.ש. 19 בינואר 2012

יש שחקן כזה בריאל. קוראים לו נורי שהאין, הוא הוביל את דורטמונד לאליפות בעונה שעברה, הוא הפסיד כמה חודשים בגלל פציעה, אבל מאז שחזר הוא סתם יושב בספסל או ביציע. מוריניו איבד את זה. הוא השתגע. נראה כאילו לא רק שהוא לא מסוגל לייצר עוד משחק כמו ה 3-1 של אינטר (ככל הנראה המשחק היחידי שבעידן פפ שבו קבוצה לא סתם ניצחה את ברצלונה, אלא ממש הכריעה אותה), הוא גם לא רוצה לייצר כזה. הוא יקנה בונקר כמו אז בגומלין.

בני תבורי 19 בינואר 2012

אתה צודק, ובגלל זה אני מת שמוריניו יגיע ליונייטד.

טל 20 בינואר 2012

לא בדיוק.

אנשים נוטים לשכוח כמה דברים בקשר למשחק ההוא (אף מילה על השיפוט):

1. ברצלונה שיחקה בלי איניייסטה ואבידאל. ומכוון שבעונה ההיא לא היה את העומק שיש בעונה הנוכחית, שהמחליפים היו קייטה הכלומניק ומקסוול החור. בהתקפה שיחק זלטאן שהוא אומנם שחקן גדול, אבל בשיטה של ברצלונה, תקע לחלוטין את משחק ההתקפה ולא השתתף באותה אפקטיביות במשחק הלחץ.

במילים אחרות, זו לא הייתה אותה קבוצה שפגש מורינו אתמול או בעונה שעברה.

2. הנסיעה באוטובס פגעה בברצלונה. לא בצורה אנושה, אבל משמעותית שאתה מדבר על המילמטרים שמכריעים משחק חוץ בחצי גמר ליגת האלופות ובוודאי אצל קבוצה שהמשחק שלה מבוסס על כזו אינטנסביות במשחק הלחץ. ולראיה, הסטטיסטיקה הראתה שבמשחק הזה ברצלונה רצה עשרה קילומטרים פחות מהממוצע.

3. ועם כל זה, המיתוס כאילו אינטר היו הרבה יותר טובים רחוק מאד מהמציאות. זה היה משחק יותר דו צדדי מזה שמורגלים לראות אצל ברצלונה, אבל אם תספור מצבים, היו שם בערך חמישה וחצי לאינטר וארבעה וחצי לברצלונה.

אם מתייחסים למוריניו, המשחק של ריאל בגמר הגביע בעונה שעברה, בהתחשב במשתנים (מגרש ניטראלי ולא ביתי, קבוצה הרבה יותר חזקה של ברצלונה מזו שפגשה אינטר, בלי היתרון של המסע באוטובוס) היה יותר מרשים, אולי מינוס העובדה שבכל זאת לריאל מדריד יש שחקנים יותר טובים משהיו לאינטר (אבל לא בהגנה).

צור שפי 19 בינואר 2012

אני עדיין חושב, כמעט בטוח, שמדריד תיקח את האליפות השנה. זה ינפץ אחת ולתמיד את הקלישאה "הטבלה אינה משקרת". מדריד תיקח אליפות למרות שהיא נופלת משמעותית מהקבוצה שתהיה סגניתה ולא מן הנמנע שהיא תפסיד לה ארבע פעמים.

אסף 20 בינואר 2012

כבר הפסידה 3 פעמים…

הופמן 20 בינואר 2012

לא מסכים. הטבלה לא משקרת, כי אליפות אמורה לשקף עקביות והמשכיות של יכולת טובה ולא את היכולת של הקבוצות במשחקים הגדולים. ובכלל, "הטבלה לא משקרת" זו כמעט טאוטולוגיה.

אביאל 19 בינואר 2012

צפריר – קודם כל הביאו בדיוק בגלל מה שכתבת את נורי שהין, שישחק ליד אלונסו, הוא מניע כדור מהר מאוד, מוסר מדויק וגם כובש שערים, הבעיה שהוא לא בדיוק השתלב בריאל. מוריניו ולראייה בפורטו, צ'לסי ואינטר אהב את השחקן הלא טכני במרכז המגרש, השחקן למשימות מיוחדות, בריאל זה היה בעונה שעברה חאדירה, היום זה מתחלק בינו לבין דיירה.

עכשיו לענייני ריאל מדריד ברצלונה, פעמיים מוריניו ריאל הגיע למפגש עם ברצלונה אחרי רצף נצחנות וכדורגל נהדר וחשב שבהרכב הרגיל שלו הוא יגבר על ברצלונה, בפעם הראשונה זה נגמר בחמישיה ובפעם השניה זה נגמר ב3-1. למעט המשחק אתמול, בכל משחק שבו פפה שיחק כקשר אחורי, ריאל הצליחה לעצור את ברצלונה, זכורה גם ההרחקה הלא מוצדקת של פפה עם ההצגה של אלבס שזה מה ששבר את ריאל בחצי גמר האלופות בשנה שעברה, אז מוריניו ניסה את זה שוב אתמול, לדעתי הטעות המרכזית שלו היתה אלטינטופ כמגן ימני, הוא יכל היה לשחק עם אלביול כבלם ועם ראמוס כמגן ימני. מי שהיה חסר מאוד לריאל היה דה מריה שלא מפסיק לשרוף את המגרש מול ברצלונה ולצערי היגווין פשוט לא עשה את זה, גם החילוף של אוזיל בדיארה החליש עוד יותר את מרכז השדה של ריאל.

יש סוג של דרך לעצור את ברצלונה הנוכחית, לצופף את מרכז המגרש, לעשות בונקר ברגעי לחץ ולשחק על מתפרצות, זה לא מבטיח כלום אבל זה מעלה לך את הסיכויים מולם. זה הצליח לצ'לסי של הידניק, זה הצליח לאינטר של מוריניו, זה גם הצליח חלקית (שוב עד להרחקה הלא מוצדקת של פפה בעונה שעברה) עם ריאל בחצי הגמר של ליגת האלופות. זה גם מה שעשו פרגסון ושנה קודם בניטז עם כדי לעצור את ברצלונה של רייקארד בליגת האלופות, אני מניח שמוריניו עשה אתמול ניסוי, כאשר הוא פתח עם היגווין, בנזמה ורונאלדו, אלה לא תרמו כמעט להגנה (חוץ מרונאלדו לפעמים) וזה מה שגרם לריאל להראות כמו שהיא נראתה, גם מוריניו בניגוד למסיבות העיתונאים הקודמות הכריז שהאחריות עליו.

גל ד 20 בינואר 2012

פפה היה אפקטיבי באותו משחק, ואני נוטה להסכים איתך (למרות שאני חושב שברצלונה הנוכחית פשוט תסגל את עצמה אם תיתקל בשיטה הזו לעיתים יותר קרובות) אבל ההרחקה של פפה לא רק שהיתה מוצדקת, היא היתה מחוייבת. הוא יצא עם הפקקים קדימה אל הרגל של אלבז, אפילו לא קרוב לכדור. אלבז הצליח לחמוק בפירואט ועשה הצגה, אבל זה לא משנה. היציאה של פפה דרשה אדום אוטומטי.

חאבייר סאנטי 19 בינואר 2012

לריאל מדריד היה את אסטבן קמביאסו ביד והחליטה לוותר עליו… אם ביקשת המלצות, קמביאסו הוא בדיוק מי שחסר לריאל לעמדה הזו.

גפן 20 בינואר 2012

השמות שאתה מחפש הם

דניאלה דה רוסי – גרזן בקישור ההגנתי
דויד סילבה – בתחום שלו הוא הטוב בעולם מבין כל אלה שלא משחקים בבארסה
מריו גצה – כשרון על שמתאים לריאל כמו כפפה ליד

אני מקווה שאף אחד מהם לא יגיע למדריד..

טל 20 בינואר 2012

לא יודע לגבי דה רוסי (אף פעם לא הבנתי את ההייפ סביבו והוא בטח לא יותר טוב מ,אבי אלונסו, אבל אולי אני מפספס משהו), אבל דויד סילבה לא מתאים לסגנון של מוריניו (מעבר מהיר מהגנה להתקפה) וילדים גרמנים זו לא הדרך לנצח את ברצלונה. זה אמור להיות כבר די ברור.

גפן 20 בינואר 2012

דה רוסי בנוסף לאולנסו,לא במקומו.
לסילבה כיום יש מקום בהרכב הפותח בכל קבוצה,בטח למדריד שנחותה משמעותית בתחום הטכני מבארסה.
גצה שונה מאוזיל.ציוות שלו (שהוא הקשר ההתקפי) עם אלונסו ודה רוסי בקישור ההגנתי,והתקפה של רונאלדו-בנזמה-סילבה הייתה מעמידה כל יריבה בבעיות,גם את בארסה.

זו דעתי לפחות.

טל 20 בינואר 2012

אם אני לא טועה, דה רוסי הוא אותו סגנון שחקן של אלונסו, ואם זה המצב, אז מה השגת ברכישה שלו? הרי הוא לא הקשר פיזי והסופר אתלטי, התכונות שהביאו את מוריניו להעביר את פפה לקישור מלכתחילה. ואגב, אם זה סגנון השחקן שאתה מחפש, לריאל יש כבר את נורי שהאין.

דויד סילבה היה סגור בריאל מדריד ומוריניו וויתר עליו. שוב, מוריניו תמיד העדיף שחקנים שמשחקים יותר מהר ויותר ישיר. הוא לא ישנה את הסגנון שלו בשביל סילבה ובסגנון של ריאל, סילבה לא יהיה אפקטיבי כמו שהוא סיטי.

גצה הוא ילד שלא עדיף בכלום על מה שיש לריאל בעמדה שלו. אני מזכיר ששהין שהיה יותר מרכזי ממנו באליפות של דורטמונד, לא מצליח להיכנס ל16 של ריאל. אולי בהשקעה של שנים הקניה שלו תשתלם (סביר מאד אפילו), אבל לא הוא השחקן שיעשה את ההבדל מול ברצלונה בטווח המיידי.

אגב, אם זה הסגנון השחקן שאתה מחפש, מוניאין לא פחות מוכשר מגצה וספרדי, כך שעדיף לריאל ללכת עליו.

טל 20 בינואר 2012

אם כבר שחקנים מהסיטי, יא יא טורה הוא כן שחקן (מהבודדים) שיכול לשפר את ריאל (בהשוואה לקדירה או דיארה): שחקן פיזי ואתלטי שגם משחק מצוין את משחק הפוזשן וגם יכול לצאת במהירות אדירה מהגנה להתקפה. הבעיה היחידה שלו היא עצלנות מסוימת, אבל התכונות הטובות שלו מאפילות על זה.

מצד שני, ספק גדול אם טורה ירצה לשחק בריאל.

גפן 20 בינואר 2012

זה רוסי מאוד פיזי ושילוב שלו יחד עם אלונסו הוא הכרחי רק בשביל האופצייה לנסות לנטרל את בוסקטס וצ'אבי.

פפה צריך להיות בלם,וראמוס כמגן.

מוריניו,כמו בארסה, ויתר על סילבה מודל 2010.סילבה מודל 2012 זה שחקן אחר.הוא לא נהיה פתאום אצן,אבל הוא השחקן הכי טכני בעולם שלא משחק בבארסה,וריאל חייבת שחקן,שלא נגיד שחקנים שיכולים להחזיק בכדור.

גצה זו העדפה אישית שלי.אני לא מתלהב משהין (אולי אני מפספס משהו).
גצה עם סילבה יוסיפו מימד משמעותי של החזקת והנעת כדור לריאל וזה בדיוק מה שחסר לה.זה לא אמיתי שבארסה עם 73 אחוז במשחק חוץ בברנבאו.

את דה רוסי ואת גצה כסף יכול להביא למדריד.את סילבה מדריד תוכל להשיג רק במסגרת טרייד עם רונלדו פלוס מזומנים מצד הסיטי.בשום מקרה אחר סילבה לא יגיע למדריד.

טל 20 בינואר 2012

קודם כל, לא הבנתי למה סילבה הוא "שחקן אחר". מה, הוא למד לשחק כדורגל בגיל 25?

הוא האמת היא שנכנס לסיטואציה יותר נוחה מבחינתו, בסגנון משחק ששבו יותר נוח לו לבטא את האיכויות שלו כשחקן, בקבוצה (להבדיל מולנסיה) ששמה את גורלה ברגליים שלו.

וזה לא ענין של מהירות, אלא של סגנון משחק. סילבה הוא שחקן של פוזן פוטבול, לא של מעבר מהיר מהגנה להתקפה.

גפן 20 בינואר 2012

הוא שחקן אחר,משמע,הוא השתפר משמעותית.

טל 20 בינואר 2012

אין לי מושג איך אפשר לכתוב את זה, כאשר מדובר בשחקן בן 26 שהחליף קבוצה. האמת היא שסילבה בעצמו אמר שפשוט יותר קל לו (אחרי תקופת הסתגלות) בסגנון המשחק האנגלי.

טל 20 בינואר 2012

האמת היא שמוריניו פשוט שגה אתמול בגדול. כבר שראיתי את ההרכב של ריאל היה ברור לי שברצלונה הולכת לשלוט בקלות והשאלה היחידה תהיה ניצול המצבים.

לזכותו של מורינו אפשר לזקוף את החיסורים שהיו לריאל (ארבלואה, קדירה, די מאריה) ובהחלט שאת הכללה של פפה בהרכב אפשר להבין. מה שלא מובן זה איך אתה משחק בקישור עם שלושה קשרים אחוריים ובשלישיה הקידמית עם שניים וחצי חלוצים (רונאלדו הוא קצת יותר מחלוץ רגיל, אבל הוא בוודאי לא עושה משחק). איך בדיוק ריאל מדריד הייתה אמורה להגיע לשער, מינוס מצבים נייחים או טעות ענקית בהגנה של ברצלונה (מה שקרה)? איך היא הייתה אמורה להחזיק בכדור ולהוריד לחץ מההגנה? לבצע פעולות טכניות ולא צפויות?

פפה ואלונסו זה מספיק במשחק ביתי ואם כבר העלת שלושה קשרים אחוריים, אחד מהשלישיה הקידמית צריך להיות שחקן יותר יצירתי, בסגנון אוזיל או קאקא.

יואב 20 בינואר 2012

בני,
זה החלום שלו. אין לי תובנה ודעה בקשר לזה כי יש את הסר.
לשאר,
א
המיוחד ניסה הכל ועדיין ינסה.
האסימון לא נחת בהקשר לברצלונה. זה לא דומה לשום דבר שמישהו פה ראה. אין בכלל כלים לשפוט את זה .
קישקושי הטקטיקה ואני הייתי שם את ההוא שם ואת זה כאן הם מוסיקה נהדרת לברצלונה.
זה לא קרוב בכלל להבין את זה. לא היה דבר כזה. מילאן הגדולה מקבלת שם חמש.

אסף THE KOP 20 בינואר 2012

יואבי, אני לא בטוח.

ההולנדים של מילאן הגדולה לא היו נותנים לברצלונה הנוכחית לנשום. הם היו הורגים אותם בהגנת ברזל ומתפרצות רצחניות.

גפן 20 בינואר 2012

יואב

הבלוגר מראש בשורת הסיום שלו הסיט את הדיון לשאלת פנטזי.אז מתפתח כאן דיון שדי ברור שהוא לא רלוונטי בכלל למציאות,אלא יותר בואו תביאו לי שחקנים שתיאורטית אולי יוכלו לעזור לריאל למזער נזקים מול בארסה.
בכלל,למה לחפש בחוץ?למוריניו יש בקבוצה שחקן מופלא בשם קאקה והוא בכלל לא חושב לזרוק אותו למערכה..

העיקר שנפל לך האסימון לגבי בארסה מודל פפ : )

כסיפוביץ 20 בינואר 2012

בוסקטס הוא הקשר האחורי הטוב בעולם כיום ואני לא אחד שמדגדג אותו.
גם בגמר האלופות האחרון אם אני לא טועה הוא היה המצטיין ומדהים לראות את השדרוג שלו במשחק בשלוש שנים האחרונות.

מןריניו יכול להמשיך לנסות עד מחרתיים לנצח את ברסה אבל כל העסק הזה תלוי רק בברצלונאים.
רק אי אפשר לדעת על איזה צד הם יקומו בבוקר המשחק מול לבאנטה או סיביליה.
כל פעם שהיא רואה קבוצה גדולה מולה הם פשוט מתעלים לגלקסיה אחרת.
לא היו דברים כאלה בהיסטוריה של הכדורגל.

כסיפוביץ 20 בינואר 2012

ואני לא אחד שמדגדג אותו- ואני לא רואה אחד…

מיכאל 22 בינואר 2012

פפה הוא פשוט השחקן הכי מגעיל שקיים. הפאולים והכניסות במסי הם עדיין כלום לעומת מה שעשה לפני כמה שנים לשחקן שהכשיל ברחבה – הוא בעט בו שהוא שוכב על הקרקע דרך על היד, על הגב ועל הרגל ואחרי זה גם נתן 2 אגרופים לשחקנים שבאו להפריד. אפשר לראות את זה כאן – http://www.youtube.com/watch?v=LCr9_c4rRbU
אני לא מבין איך ההתאחדות הספרדית לא מענישה אותו על מה שעשה למסי. כמו כן הדג מסריח מהראש – היום מוריניו טוען שהוא לא עשה את זה בכוונה…..
לריאל מדריד בהנהגת מוריניו ועם שחקנים כמו פפה יצא שם של קבוצה שלא יכולה להתחרות בברצלונה בכדורגל אז היא מנסה באלימות…
דרך אגב במשחק האחרון פפה התחיל גם לעשות הצגות ולהתחזות – פעם אחת שהוא עלה עם פיקה ועשה הצגה שעליה פיקה קיבל צהוב ופעם שנייה שהוא רץ ליד ססק ולפתע אחז את פניו כאילו קיבל ירייה לפרצוץ מינימום. לאחר שידור חוזר הבנתי – הוא כנראה נפצע מהרוח ;)

יונה עם פקקים 23 בינואר 2012

אפשר לנסות לעצור את הטיקי טקה עם לחץ מוגבר או לשמור אישית על צ'אבי. (בלעדיו ברצלונה די צולעת) מוריניו, כמו שאר המאמנים בספרד מתפדח להציב עליו שמירה אישית והלחץ הכי אפקטיבי שיכולה ריאל להפעיל היא דרך פפה וחדירה הבלתי נגמרים.

פפה דווקא לא נחשב לאחד שעושה הצגות. המובילים בהתחזויות בין הגדולות הם בוסקטס, רונאלדו, אלבס ומסי.

דרך אגב, להתרשמותי ברצלונה עושה יותר עבירות קטנות מריאל שלרוב לא נשרקות, דבר שמעלה ת'סעיף.

שחקני ברצלונה מנצלים את הסעיף הרופף ובשנים הארונות "פוצצו" מספר משחקים במהומות מתוכננות שיחד עם עשרים דקות טיקי טקה העיפו את הגג לשחקני ריאל.

פפה הוא מטאטא יעיל אבל במשחקים עם קישור קטלני הוא לא יודע לקרוא את המשחק (ברצלונה, אתלטיקו, בטיס)…לאחר הדריכה לאור ההסטוריה שלו הגיע הזמן- הוא הולך הביתה.

Comments closed