איך נגיד, ווינר הוא לא / מיקי יואכים

.

.

.

.

.

.

.

.

כואב לכתוב את המילים האלה – אבל חיכיתי לרגע הזה. כן, אני אוהד מכבי חיפה כבר שנים רבות, אבל חיכיתי לרגע בו הבלון יתפוצץ . הרגע בו הקרנבל סביב השארתו של אלישע לוי ייגמר.  גם ככה הבן אדם נמצא במועדון עונה אחת (אולי יותר) יותר מדי, ועכשיו כבר התחילו שירים ומאמרים בשביל להשאיר אותו לעוד עונה – נו באמת.

המשחק הזה מול הפועל תל אביב היה דוגמא מאלפת לכל מה שאלישע לוי מייצג ולכל מה שהוא מסוגל. כי בשורה התחתונה מדובר במאמן בינוני מאוד, שמתקשה להביא את קבוצתו להישגים במשחקים קובעים.

יהיה לך נחמד גם בקרית שמונה (צילום: אלן שיבר, ערוץ הספורט)

זה נחמד שהוא יודע לייצב קבוצה, אבל אני ממש לא רואה איפה הגדולה שלו. הוא לקח אליפות בעונה בה לקבוצה שלו לא ממש היו מתחרות, ועם כדורגל ממש לא מבריק. הוא הפסיד אליפות בעונת הקיזוז, למרות שהיה לו פער מבטיח בצמרת, ועל הדרך כשל טוטאלית במשחק העונה מול קבוצה טובה (ועל פירוק המסגרת של הפועל בעונה שעברה מיותר לדבר. ראינו את הפער האמיתי בגמר הגביע, שם לצערי ראיתי את הביזיון מהיציע).

בכל פעם שהיה צריך להתעלות ולהראות משהו מעבר – בליגת האלופות, במוקדמות מול גנק, מול סטיאווה ושאלקה העונה, מול הפועל ת"א לפני שתי עונות ובגמר הגביע ועכשיו – אלישע העלה הרכבים לא נכונים, עשה חילופים לא בזמן ונפל. על זה מגיעים לו שבחים?

מלכתחילה הוא מונה כי הוא נחמד ושקט ולא עומד על רצונו בחיזוק מול שחר. אז שחר קיבל שקט תעשייתי, אבל מה הלאה.

נחמד זה לא מספיק. לא מספיק גם להופיע בתקשורת כל הזמן ולהשיב בחיוב לכל בקשה לראיון. ברור שזה מוצא חן בעיני התקשורת, שמתגייסת לשמור עליו, אבל מקצועית זה לא מספיק. מתי כבר העונה הנוראית הזו תיגמר.

***

"דה באזר" בפייסבוק

עוד חמש סיבות לחכות לטורניר
חמישה שינויי חוקה בכדורגל שלא מצריכים טכנולוגיה (עם מהדורה שניה והצעה שישית)

72 Comments

קסיוס קליי 13 במרץ 2012

לא ייאמן שהמוקיון הזה אימן 4 שנים את מכבי חיפה.
הבן אדם השחית את מכבי חיפה ושינה לה את ה ד.נ.א מהיסוד.
הוא אחראי על הבושות הכי גדולות של חיפה בהסטוריה שלה, בטח ב 30 שנה האחרונות.

מזל שהבלוף קצת נעצר הוא בטעות חיפה הייתה מסיימת שניה ואז היו מחשיבים את העונה הזו בתור הצלחה.
טוב לא כולם, רק כאלה שממש לא מבינים בכדורגל.

ברק 13 במרץ 2012

לא בטוח שההסטוריה מסכימה איתכם. עם כדורגל סוחף לא לוקחים אליפויות בישראל(תראו את ק"ש השנה). בין 1995 ל-2000 היינו הקבוצה הכי עשירה בארץ, ביי-פאר, ולא היה לנו כלום. מי שהפך אותנו לקבוצת העשור הם שני מאמנים עם כדורגל שמגעיל את השועלים: גרנט ורוני לוי.

מי שהצליח בליגת האלופות לא לקח אליפות עם רוסו ויעקובו.

המסקנה שלי מכל זה היא שכדורגל של אליפות ליגת העאלק וכדורגל אמיתי זה באמת שני משחקים כ"כ שונים שאין מאמן שיכול להצטיין בשניהם, כמו שמאמן כדורגל לא יכול לעבור לאמן כדורסל. "כדורגל ישראלי" הוא ענף המבוסס על המנעות מטעויות וניצול העדר היסודות של היריב וספורטאי העל בענף הזה הם אנשים כמו קולמה ומשומר. בענף הזה אלישע מאמן ענק. עטר והרב"ש גם טובים בענף הזה – לא בטוח שכמו אלישע ולא בטוח שיהיו להם הישגים יותר טובים בכדורגל אמיתי. גוטמן יותר טוב בכדורגל אמיתי אבל פחות טוב בכדורגל ישראלי

ריקי רומא 13 במרץ 2012

הקבוצה של ההיא של עונת הצ'מפיונס (שלעתי הקבוצה הישראלית הגדולה ביותר אי פעם) נתנה עונה מדהימה ובשל הפרש שערים במחזור הזוי לגמרי הפסידה את האליפות.
אף קבוצה ישראלית מעולם לא נתנה עונה גדולה בארץ וזכתה באליפות
בכדורגל העולמי לעומת זאת אפשר למצוא דוגמאות שמפריכות את הטענה שלך כמו ברסה או ריאל השנה (חמסה חמסה) יונייטד בעונת השיא של כריסטיאנו וארסנל בעונה שלה ללא הפסד ואפשר למנות עוד דוגמאות רבות לקבוצות שלקחו אליפות עם סטייל

אה וגם..
אני לא בטוח שגוטמן הוא דוגמה לכך, היו לו קבוצות מעולות שלקחו אליפות : הפועל חיפה ות"א

יאיר מלכיאור 13 במרץ 2012

פשוט לא נכון, מכבי חיפה הגדולה של 94 שלקחה אליפות מדהימה בלי הפסד וגם הצליחה בגביע המחזיקות ז"ל.
מכבי תל אביב ב-96 דאבל ועונה גדולה.
חיפה נתנה גם עונות מעולות תחת גרנט ב-2000 ו-2001, גם אם לא כדורגל מלהיב בהחלט עונות גדולות שלה.

אתה צודק שכבר מזמן לא היה לנו עונה מדהימה וכדורגל גדול. יכול להיות שצריך לשים לב לקשר שבין פתיחת ליגות אירופה לזרים באופן מוחלט לדבר הזה. אנחנו מראש מתבוססים בביצה מקומית מאוד חלשה, אין יותר מדי למה לצפות.

ריקי רומא 13 במרץ 2012

אני גם מאד אוהב את הקבוצה ההיא של עונת
93/94 אך לא בטוח שהייתי נותן לאותו קמפיין במחזיקות
את אותו הכבוד כמו לעונת הצ'מפיונס. אומנם הגענו לשמינית הגמר וניצחנו באיטליה, אבל אם אני זוכר נכון, עד השמינית הגמר עברנו סה"כ 2 שלבים בדרך וכשאני חושב על ה 3-0 על מנצ'סטר ועל כך שהיינו מאד קרובים לשמינית הגמר, אני מעריך יותר את הקבוצה של יעקובו.

אגב ב96 מכבי לא הפסידה לגראסהופרס ? או שזה היה לטורקים?

יואב 13 במרץ 2012

הפסידה לשוויצרים ולקחה את הדאבל המפואר ביותר כאן.

ברק 13 במרץ 2012

הטענה שלי היא לא הטענה המקובלת שאי אפשר לשלב אירופה ואליפות משיקולי עומס.

הטענה שלי היא שאי אפשר לשלבן ביניהן כי צריך להתאמן (ולבנות קבוצה) למשחק אחרי לגמרי.

ריקי רומא 13 במרץ 2012

אשכרה נשמתי לרווחה אחרי ההפסד הזה
רק חבל שלא הצלחתי להביא את עצמי לשים בווינר על הפועל
(מצד שני, לא היה נראה לי הגיוני להמר על חיפה)

הפסד במחזור הבא ונתניה במקומנו בפלייאוף העליון
ואפילו הרצון של יעקב שחר ליס מן לא יעזור לו.

שלום ותודה אלישע

ניר לוי 13 במרץ 2012

יש שמונה קבוצות בעליון העונה, ביטלו את הבדיחה של הפלייאוף האמצעי. הבטחתם כבר את מקומכם בעליון, המאבק הוא על אירופה

ריקי רומא 13 במרץ 2012

ססמאק… :-)

1000 13 במרץ 2012

כמה טיפוסי לאוהד מכבי חיפה לבכות ככה על מאמן שהביא את הקבוצה שלו לאליפויות והישגים נאים, והשחקנים מאד אוהבים.
קהל בכייני, מכביסטי, לא מעודד, לא תומך, מקלל אחרי גול, הולך הביתה אחרי שניים.

אלישע לוי לא מאמן גדול. רחוק מזה.
אבל אלישע לוי הביא למועדון שלך מה שציפו ממנו.
אם אתם לא יודעים להעריך את זה, ולדעת שדון שחר יודע מה טוב למועדון – וכנראה שאלישע לוי לא טוב למועדון – אז כנראה שהתוצאות שלכם השנה לא מפתיעות. הקהל זה הגז של הקבוצה.

אלישע לוי צריך ללכת הביתה בסוף העונה בכבוד, עם מחיאות כפיים וגביע הוקרה. כנראה שזה לא יקרה עם הקהל של חיפה.

ריקי רומא 13 במרץ 2012

תגובה בנאלית ממי שאין לו מושג מה זה להיות אוהד של חיפה ומה חשוב לו

ומי הקבוצה שלך? מתערב איתך שאני אמצא דוגמאות להתנהגות שאתה מגנה מקרב אוהדיה

אזי 13 במרץ 2012

אני חושב שהקהל של מכבי חיפה קצת חושב שהוא אוהד את מכבי תל אביב כדורסל…
נכון, הייתם חייבים לנצח אתמול.
אני גם לא אומר שאלישע צריך להשאר (אבל אני גם לא חושב שהוא 'חייב' ללכת)

אבל בחייאת!
לקחתם איתו 2 אליפויות בארבע שנים
ועוד באמצע אחת נשדדה מכם על ידי לוזון
הגעתם לצ'מפיונס (ועם כל הכבוד ל0-0-0, הגעתם לצ'מפיונס!)
ועונה אחת גרועה, כשכל הליגה הזאת גרועה ולא ברור מה קורה איתה.

קצת פרופורציות חברים…

מיקי יואכים 13 במרץ 2012

עם כל הכבוד, אבל בשיטה החדשה של פלאטיני, ההגעה לצ׳מפיונס היא לא כזה הישג ענק בפני עצמו. עובדה, בשלוש השנים האחרונות קבוצות ישראליות עלו פעמיים ועוד פעם זה הגיע לפנדלים ברגע האחרון. לפני זה הגיעו פעמיים ב-15 שנים וזה באמת היה הישג. ה-0-0-0 הוא ה״הישג״ האמיתי שנובע מפחדנות של המאמן.

אזי 13 במרץ 2012

נכון שזה יותר קל
אבל תודה שהעובדה שלקחתם 2 אליפויות ב3 שנים עזרה לעניין.

בנוגע the x man שהגיב מתחתי,
אני לא אקח מכם את זה שאלישע הוא כנראה מחתים הזרים הגרוע בליגה.
מעניין מה האחריות של חרזי ושחר בעניין הזה.

ריקי רומא 13 במרץ 2012

אזי, הבעיה של האוהדים של מכבי ת"א בכדורגל זה שהם חושבים שהם מכבי ת"א כדורסל..
הבעיה של אוהדי חיפה זה מאמן שמשריש גישה תבוסתנית ומנסה להציג את המועדון כאנדרדוג בכל משחק בליגה שבה היא הכי דומיננטית ב- 3.0שנה האחרונות (ולא סטייל של אנחנו נגד העולם מוריניו) :אלישע לוי

ומאמן שחצן מתנשא מתסיס וכוחני המרעיל את האווירה ורק מספק פרנסה לעלאק עיתונאים המקבלים שכר עבור פרסום הכביסה המלוכלכת של המועדון
: רוני לוי

ו- פור דה רקורד שום וגרנט הם מאמנים מאד ראויים וזה שבזמנם היה להם את הסגל הטוב בארץ ביי פאר לא גורע מיכולותיהם
גם אלי כהן עשה בזמנו עבודה מצויינת (למרות סגל חלש יחסית) אך את פירות העבודה שלו קצרו הבאים אחריו

the x man 13 במרץ 2012

אם אחרי חודשיים מבחנים אלישע המליץ להחתים את סיידו יא יא אז מבחינתי הוא לא כשיר לאמן קבוצת ילדים א.

ואני לא אדבר כאן על אנדרסון ווסט בולייט סאסרץ' ועוד שלל נפילות שלו.

ריקי רומא 13 במרץ 2012

דוטרה

טל בן יהודה 13 במרץ 2012

ברוכים הבאים לעולם של מכבי חיפה!

המקום היחיד ביקום שבו זוכים ב-7 אליפויות בתוך 11 עונות בלי אף מאמן ראוי

the x man 13 במרץ 2012

עדיף שתתמקד בליגת הכדורסל המרתקת שאף פעם לא ידוע מי תהיה האלופה.

ריקי רומא 13 במרץ 2012

אתה לא הבנאדם שכתב שבמכבי ת"א לא סופרים גמרים אלא זכיות ביורוליג?

ריקי רומא 13 במרץ 2012

בהתייחס למכבי ת"א עונת 89'?

בני תבורי 13 במרץ 2012

פנטסטי!

יואב 13 במרץ 2012

טל,
מגה לייק.

כוכב עליון 13 במרץ 2012

הכל טוב ויפה, אבל מתי אוהדי מכבי חיפה כן העריכו את העומד על הקווים ? הפעם האחרונה זה שלמה שרף או אמציה לבקוביץ', רגע לפני שהפכתם לשבעים ומתנשאים,סליחה למכבי ת"א בכדורסל..לזכותו של שחר יאמר שלרוב הוא לא סופר אתכם, רק על זה מגיע לו פרס ישראל

מיקי יואכים 13 במרץ 2012

גרנט ושום זכו להערכה, גם אם היו נפילות פה ושם.
את אלי כהן מאוד אהבתי והוא באמת עשה עבודה מצוינת וחבל שהסיפור עם בניון קילקל לו את העניין.
רוני לוי הוא אדם רע, שיודע לריב עם כל אחד והמעשה שלו עם בן אדם נשמה כמו קייסי רק ממחיש את זה.
בנוגע לזרים, אלישע פשוט מקבל כל תכתיב בשביל לחסוך לשחר כמה גרושים ובשביל לשמור על הכסא שלו ולכן מנחיתים לו כישלונות בסיטונות.

ברק 13 במרץ 2012

"אלישע מקבל תכתיב" (ו"אלישע מנוהל על ידי קטן") זה מעשיות קונספירטיביות בדיוק כמו שאוהדי הפועל רוקחים סביב טביב, המשטרה, ההתאחדות, השופטים ו"דון שחר".

לא ראוי שאדם רציני יתייחס לזה כאמת מדאורייתא (סליחה על היהדות הקלוקלת שלי)

נתן 15 במרץ 2012

מה היה המעשה של רוני לוי עם קייסי?

the x man 13 במרץ 2012

עוד חכמולוג שחושב שהוא מכיר את האוהדים של מכבי חיפה, אני לא יודע את מי אתה אוהד אבל באמת מעניין אותי איך אתה היית מתנהג אחרי אבדן אליפות הקיזוז ? אם נסתכל על אירועי הדרבי אוהדי הפועל כנראה היו שורפים את בלומפילד.

מה לעשות אנחנו לא מעריכים כדורגל טיפש פחדני חסר מעוף שמבזה אותנו אם אתה כל כך מעריך את אלישע אתה יכול לקחת אותו לקבוצה שלך.

ברק 13 במרץ 2012

אלישע יכול להביא אליפות להפועל תל-אביב בלי למצמץ בכלל

שמרלינג 13 במרץ 2012

אלישע לוי לא מאמן טוב יותר מאלי גוטמן שבקושי הצליח לקחת אליפות אחת עם הפועל תל אביב בתקופה בינונית של חיפה. הטיעון שלך מופרך.

Nobuhle 24 במרץ 2012

It's good to get a fresh way of lokoing at it.

Sooner 13 במרץ 2012

טוב, זה באמת קשקוש

Sooner 13 במרץ 2012

אם הקהל הגרוע בישראל היה מקבל את מה שמגיע לו באמת, הוא היה חוטף אתמול 8 חתיכות.

שמרלינג 13 במרץ 2012

איך אתה מודד קהלים? לפי מספר העצורים בסוף משחק? לפי הנזק שהם גורמים לקבוצתם? לפי הכמות?
למכבי חיפה קהל מצויין.

Sooner 13 במרץ 2012

קהל מפונק ששורק בוז ומתלונן בכל רגע שמשהו לא מסתדר על הצד הטוב ביותר. קיבלתם הכי הרבה ונתתם בתמורה הכי מעט. קו המחשבה הזה הוא אולי היחידי שמאחד את כל הקהלים האחרים

שמרלינג 13 במרץ 2012

לצערי הגעתי לדיון הזה באיחור, אבל קריאת התגובות של אלו שאינם אוהדי חיפה וחלקם אף אינם חובבי כדורגל ישראלי, מאוד מעניינת.
לכו תסבירו למי שלא רואה משחקים למה אנחנו, אוהדי חיפה, מתוסכלים כל כך מאלישע לוי.הנה ניסיון.
אם מסתכלים על מכבי חיפה בפרספקטיבה של 30 שנה, די ברור שמה שהפך את המועדון הזה למצליח בארץ הוא הניהול והתקצוב. היה כסף די גדול בחיפה והיה שקט תעשייתי. ברב השנים מאז האליפויות הראשונות של המועדון, למכבי חיפה היה את סגל השחקנים, מתקנים, מחנות אימונים, התנהלות בכל היבט בו נבחן מועדון כדורגל, הטובים ביותר בליגה. גם אם ייתרון איכותי כזה לא מתרגם בהכרח לתארים בכל עונה, הוא חייב להיראות על הדשא. מכבי חיפה בשנים בהן אלישע מאמן אותה היא קבוצה בינונית לכל דבר, טובה רק במעט משאר הקבוצות עד העונה האחרונה. אם חיפה עדיין דומיננטית בליגה בשנים האחרונות זה בעיקר בגלל התשתית שלה, השחקנים הותיקים (בנאדו, דוידוביץ', בוקולי, קטן), הרכש היקר של כשרונות ישראלים (ורד, עמאשה) וכל זה בא לידי ביטוי למרות המאמן. לא בזכות, למרות. כבר שנתיים שאלישע לא מצליח ליצור קו הגנה סביר במכבי חיפה. אם לא אריק בנאדו אחד ודוידוביץ' ששב מהספסל והיה בקבוצה עוד לפני שרוני לוי אימן אותה, היינו היום מדברים על מאמן אחר בחיפה.
שמחתי כשאלישע חתם בחיפה ואת העונה האחרונה הוא התחיל בזכות. בשום שלב הוא לא הצטיין בעבודתו ולא הראה שהוא מאמן טוב מהמאמן הישראלי הממוצע. קבוצה גדולה בישראל חייבת לשאוף למאמן טוב ממנו.

MOBY 13 במרץ 2012

אלישע לוי מאמן טוב.
השנה הוא כשל לקחת שחקנים שנראים עם כשרון (גולסה ורד וימפולסקי למשל) ולהפוך אותם לקבוצה.
ניקוי האורוות הוא הכרחי. שחקנים קיבלו הזדמנות ואפילו שקט תעשייתי, הם בעטו בדלי כל פעם מחדש. אתמול היה רק הדלי האחרון. לא ראינו לב בקבוצה שלנו השנה, ולמעט קטן ובוקולי גם תחת היה חסר.
חושב על עונה הבאה ורוצה להעיף 70% מהקבוצה, אבל הגב והגיל כבר לא יסחבו. למכור את הלגיון ולהתבסס על הבית, אם כבר קבוצת אמצע טבלה שיבינו מה זה לב ירוק (נראה לי שאיתם היינו מגיעים גבוה יותר).

roei034 13 במרץ 2012

פשוט נגעל מהאוהדים הירוקים המפונקים .מה קרה 2 אליפויות ב4 שנים לא טוב? לא נזכיר את אליפות הקיזוז שנלקחה בשנייה האחרונה. מה יגידו אוהדי מכבי תל אביב? מה דעתך הם היו חותמים על מה שאלישע עשה עם מכבי חיפה? נכון עונה חלשה ולאלישע משקל כבד אבל ראבק קצת הכרת תודה על מה שהבן אדם עשה.

מיקי יואכים 13 במרץ 2012

הקטע הוא שאלישע השיג את המינימום שמאפשרים לו התנאים שהוא קיבל. כשצריך משהו מעבר הוא לא מסוגל ועל זה הטענה.

יונתן 13 במרץ 2012

מתי כבר עולים בולדוזרים על האצטדיון המזוויע הזה? לראות משחק מיציע 6-8 ולהתעדכן מחברים שרואים בבית מי שם תגול.
וכבוד ליציע ג׳ על שריקות בוז לקבוצה שלו בדקה ה 39. ייתכן שמדובר בשיא חדש. שלא לדבר על זה שאת הגול הרביעי ראו בערך 2000 ירוקים. קהל מביך.

מיקי יואכים 13 במרץ 2012

נכון, מביך יותר משירי שואה, שירי הבן של אובארוב, זריקת חזיזים, מוטות ופוגרומים על שופט כי הוא העז לטעות מול ״אנשי שלומנו״

roei034 13 במרץ 2012

מה נגיד- אוהדי מכבי לא שרים להפועל על רובי שפירא ז"ל עד עצם היום? לא זורקים חזיזים וכמובן לא לומים? . מפונקים אוהדי הצלחות!
אלישע לא השיג מינימום אלא הרבה מעבר לזה. ראה ערך העונות השכונות של מכבי חיפה -מ93 עד 2000- למרות התקציבים הגדולים בארץ.

ריקי רומא 13 במרץ 2012

עונות 93-200 (שבע השנים הרעות) היו למעשה עקומת הלמידה של יעקב שחר והמועדון בדרך להפוך למועדון היחידי בישראל המנוהל בצורה שפוייה עם ראייה לעתיד

עונות אלו הניחו את התשתית הארגונית והניהולית שאפשרו שנים אח"כ למאמן כל כך בינוני לזכות בתארים שאחרת לעולם לא היה זכאי להם

roei034 15 במרץ 2012

אז מה אתם באמת חושבים שאתם מכבי תל אביב כדורסל? שיש אליפות זה לא המאמן זה ההנהלה אחראית. אבל שיש לא עלינו עונה גרועה אז המאמן אשם וההנהלה נקייה.

Sooner 13 במרץ 2012

עדיפים השירים על מני לוי ובית לוינשטיין, על אבי נמני, זריקת המוט על אלישע לוי, האבנים על רוני לוי, זריקת האבוקות והדלקת רימוני העשן. לא היו לכם מספיק קשיים כדי להוציא החוצה את כל הגועל שטמון בקהל המפונק שלכם. הלוואי ועוד יהיה לכם.

יונתן 13 במרץ 2012

באמת מעייף. לכל קהל יש את הרגעים השחורים שלו. דיברתי על עידוד הקבוצה שלך כשהיא בפיגור. לשרוק בוז בחצי הראשון זה הזוי ומביך.

צור שפי 13 במרץ 2012

כל הויכוחים על "איזה קהל יותר…" הם מעייפים ומופרכים במידה שווה. לגבי אלישע לוי – הוא ראוי לביקורת אבל בואו תודו, ירוקים יקרים, שבסך הכל אתם סובלים מצרות של עשירים.

ריקי רומא 13 במרץ 2012

A ROSE BY ANY OTHER NAME…

צרות של עשירים הן עדיין צרות

תומר חרוב 13 במרץ 2012

אני חושב שהבעיה בחיפה זה שאף מאמן לא יקבל שם יותר מידי קרדיט בגלל שהכל הולך למערכת ובראשה הבעלים. כאילו מעצם זה שיש יענקלה שחר והמערכת של מכבי חיפה אז האליפות מובטחת ואפשר רק להפסיד אותה.
וזה פשוט שטויות ואני מסכים עם צור שפי שאמר שזה צרות של עשירים. אתם כבר לא יודעים מה זה להעריך אליפות, מבחינתכם זה אפילו לא קשה לזכות באליפות.

הופמן 13 במרץ 2012

אליפות היא לא דבר מובן מאליו עבורי. מאבק על האליפות כן. לכך חונכתי על ידי מכבי חיפה עצמה. ושחר חוזר ואומר את זה כל עונה. לכן העונה הזו היא כישלון, לא בגלל שלא לקחנו אליפות אלא משום שאפילו לא התקרבנו למאבק עליה.
זו לא הסיבה שאלישע צריך ללכת בסוף העונה. הוא צריך ללכת כי בכל עונה עד עכשיו הוא ידע לעמוד בכל יעדי המועדון – תארים, קידום צעירים, שמירה על מסגרת תפקיד, שמירה על שקט תעשייתי. השנה הוא לא עמד באף אחד מהיעדים האלה, כולל השקט. וכשזה מצטרף לכדורגל די מכוער (וברור שהוא לא מנצל 50% מהיכולות של השחקנים), אי אפשר עוד לשמור עליו.
אלישע לוי הוא סיפור מופלא על הצלחה נגד כל הסיכויים, של בנאדם שבנה את עצמו מלמטה, בעשר אצבעות, בלי יותר מדי יחצ"נות ורעש ובלי לחרוג לרגע מהאצילות והג'נטלמניות שלו. אפשר לעשות עליו סרט ספורט מרתק. וחוץ מזה, הוא גם מאמן מהטובים בארץ.
אבל כל אלה לא מקנים לו חסינות אוטומטית מעמידה ביעדים מקצועיים. זה הכל.

הופמן 13 במרץ 2012

*מסגרת תפקיד = מסגרת תקציב

פרלה 13 במרץ 2012

אלישע לא כזה ענק אבל עשה הישג או שניים:
אליפות אחרי שנתיים אחרונות כושלות בליגה עם רוני לוי כשכל שינוי הסגל הוא קרופניק וגולמה.
נצחון כפול על זלצבורג ועליה לשלב הבתים עם הרכב מאד חסר נסיון: מימון, גבה, גולמה,טשיירה, משומר, גדיר, גולסה.
בעיני, ההופעות באלופות היו הרבה יותר איכותיות מהזכרון הקולקטיבי.
שלוש שנים של אחוזי צבירת נקודות נדירים כשהסדן נופל מאד מזה משופע הכוכבים של לוי, שום, גרנט.
ניצח פעמיים את גוטמן במשחקי עונה על האליפות בקרית אליעזר עם תצוגות מאד מרשימות.
התמודד בצורה מרשימה עם סגל מתחלף ממנו יוצאו מיטב בחורינו לבלגיה ובכלל.
אין צדיק שיעשה טוב ולא יחטא, אבל אני חי מאד בשלום עם דרכו המכובדת של נשיאנו האהוב ושמח וגא בהתבדלותנו האליטיסטית מהפזיזתנות והמאניה דיפרסיה של כל הלוזוניאדה והטביביזם שמסביב.

roei034 13 במרץ 2012

ואני מתבייש כאוהד כדורגל שאתם לא יודעים לתת כבוד מה יש הביא שתי אליפויות ב4 עונות שמכבי ת"א והפועל מפזרות תקציבים מנופחים יותר. נכון העונה כישלון אבל הקהל של מכבי חיפה בושה חסר כבוד.

the x man 14 במרץ 2012

ואף על פי כן נוע תנוע.

אין פלא שכל אוהדי הקבוצות היריבות רוצים שאלישע ימשיך, הרי אם יבוא מישהו שגם יודע לאמן אז שוב רק תראו את גב החולצה הירוקה שעקפה אתכם.

אוהדי מכבי חיפה לא יקבלו בשום פנים כדורגל מחפיר כמו שאלישע מנפק לנו, עם התקציב הכי גבוה בתולדות מכבי חיפה הוא 21 נקודות אחרי המקום הראשון זה שהוא עוד מאמן ולא קיבל בעיטה בתחת לפני 3 חודשים נשגב מבינתי.

roei034 15 במרץ 2012

סוף עונת 2009-2010 שלומי ארביטמן 28 שערי ליגה -שמשום מה מתברר שהוא לא כוכב בקנה מידה עולמי- ובירם כיאל עוזבים. עונת 2010-2011 שחקן בולט במיוחד מגיע מפ.צ אחי נצרת תומר חמד לאחר שכבש 9 שערים לעונה והרשים את המועדון. משערים ששחר פיזר על העסקה סכומים אסטרונומים. בסיום אותה עונה חיפה לוקחת אליפות מהפועל תל אביב ותקציבה המרשים באמת.בסיום אותה עונה עוזבים שוב שני השחקנים הטובים ביותר רפאלוב וחמד. שכחתי את דקל קינן שהיה בכושר מצוין ועזב ומסיללה.מה היה לו לאלישע לפני שנה בהגנה שלקחה אליפות להפועל תל אביב את בנאדו? שי מימון? תאמינו לי שאני בוחן את אלישע אז בהחלט ציון גבוה ואל תבלבלו בשכל.

ריקי רומא 14 במרץ 2012

לא ראיתי ביקורת בהפועל כשהעיפו את קשטן
משום מה היחידים שמוכנים להודות שאלישע נכשל העונה ועדיין רוצים שהוא יישאר הם בכלל לא אוהדי הקבוצה
משונה ביותר…

אזי 14 במרץ 2012

לא ראית ביקורת לא תראה ביקורת אף פעם על שום דבר שעושים בהפועל תל אביב…
הם כאלה נפלאים שם…

ריקי רומא 13 במרץ 2012

כל התגובות פה מתחלקות ל-2
אוהדי חיפה- שגם בין אלו שאוהבים את אלישע מאוחדים בדעה שהוא חייב ללכת
וכל השאר- שפשוט לא מבינים, וחושבים שיש לנו צרות של עשירים

ברור מאליו שמדי פעם יש עונת נפילה והקבוצה לא מתחברת
אבל מה לעשות ובליגה שלנו הקבוצה של אלישע הייתה ככה מהרגע הראשון, ובליגה שלנו יכולת פושרת אך עקבית מספיקה כדי להבטיח את האליפות

על מה יש לנו להרגיש טוב השנה, על כך שנשארנו בליגה?
הסיבה היחידה שבכלל עוד אנשים מתפלאים למה אלישע הולך זה בגלל התדמית שלו בתקשורת. הרי אני לא זוכר כזו תמימות ופליאה כשרוני לוי הלך. ודרך אגב פגשתי את אלישע כמה פעמים בחיי באירועים שלא קשורים לכדורגל והוא לא כזה נחמד כמו שחושבים, אז בבקשה די עם הבולשיט הזה של הג'נטלמן ושאר הבבל'תים

תומר חרוב 14 במרץ 2012

אני מבין שאף אחד לא אוהב שממליצים לו על אשתו אבל אם דעה של מי שלא אוהד חיפה לא נחשבת, אז אפשר לעזוב אותכם לבדכם. חוץ מזה, בתור נציג קבוצת הבת שלכם- גם לי יש איזה סיי בעניין, לא?
אלישע באמת אחלה מאמן, הוא לקח אליפות עם ליאו קרופניק בהגנה, זה אמור להספיק בשביל לאמן את בארסה. נכון, העונה הוא לא מספק את הסחורה אבל הטעות שלכם שאתם מסתכלים רק על המאמן. כל המערכת בחיפה שגתה, החל מהשחקנים שהביאו, התאריכים בהם הביאו אותם והסכומים אותם שילמו להם. ההנחה היא שהניהול בחיפה שווה אליפות והצורה בה זוכים בה קשורה לזה שמציב שחקנים על המגרש ועושה חילופים, כדורגל פשוט לא עובד ככה. בגלל זה אתם לא מרוצים מאף מאמן שלכם ולא משנה כמה אליפויות הוא לוקח.

ריקי רומא 14 במרץ 2012

תומר ברור שיש לך סיי בנושא
וגם לבני בתור נציג קבוצת הבת שלנו משנות ה-90 :-)

אולי פשוט יותר קל לאמן את ברסה מאשר קבוצה בליגת העל
אבל ברצינות
כל הדיון הזה כבר היה בתחילת השנה לפני הביזיון הזה שנקרא עונת 2011/2012, ככה שלא ניתן לייחס את הרצון שלנו להחלפת המאמן רק לחוסר היכולת השנה להעמיד קבוצה תחרותית לליגה

יואב 14 במרץ 2012

תומר,
מדוייק מאד בעיני.

amitpros 14 במרץ 2012

אלישע לוי הוא מאמן טוב מאוד שהצליח ברוב המקומות בהם עבד,וגם במכבי חיפה.נכון שהוא לא שיחק כדורגל כמו ששפיגל שיחק,אבל מי כן?אלי כהן,שעכשיו פתאום כולם נורא מעריכים אותו,אבל שהוא עלה מול מכבי פתח תקווה עם גחוקידזה כמגן שמאלי ושוקי נגר וקייסי כקשרים באמצע,אוהדי מכבי כמעט הורידו לו אשך אחרי המשחק מרוב עצבים.וזה למאמן ששיחק עם 3 חלוצים ובניון והביא לנו את ז'וטאוטאס וייז'י בז'צק.
על גרנט אין מה לדבר.הסגל הכי טוב שאי פעם יהיה בקבוצת כדורגל,ועונה וחצי ראינו כמעט רק בונקרים,בחודשיים האחרונים באמת השחקנים כנראה הפסיקו להקשיב לו,אבל דחיל ראבאק,שום לקח את אותה הקבוצה רק בלי בניון לליגת האלופות.אלישע לוי הביא אליפות עם קרופניק ופאנטיני וקולמה.לא עם פראלייה ג'ובאני וז'וטאוטאס.

צריך לתת לו את הכבוד שמגיע לו,ומגיע לו הרבה כבוד.מצד שני העונה חוץ מהעובדה שהסגל של מכבי חיפה מביך ברמתו,עדיין הוא היה יכול להוציא יותר ולכן יש לו אשמה באיך שהקבוצה נראית.אם זה היה תלוי בי הייתי משאיר אותו ,ונותן לו צ'אנס לשחק עונה אחת עם סגל דומה לעונה הקודמת,להוציא כמובן שלושה שחקנים שחייבים להחליף.

והגיע זמן להפסיק פעם אחת ולתמיד את הקשקוש הזה עם ה"תקציב הכי יקר".בעולם יש אינפלצייה ו22 מיליון היום קונים פחות מש20 קנו לפני עשר שנים,ובלי קשר.בעולם של היום שחקנים כמו רפאלוב ושכטר עולים 2 וחצי מיליון יורו.שחקן כמו ז'וטאוטאס שטוב מהם בנניח,19 דרגות בערך.עלה 200 אלף דולר כמדומני.המספר עצמו לא אומר שום דבר,מה שמשנה שבמחיר של רפאלוב אחד היום מכבי חיפה אז קנתה,את כל הזרים שלה ,שאחד שיחק 30 פעם בנבחרת קרואטיה,אחד בליטא ואחד היה ונשאר בן 17 עד היום…:)
נ.ב
אנחנו באמת קהל קצת מפונק

פרלה 14 במרץ 2012

ובעזרת השם יתברך הוא עוד ישוב. המעקב אחרי ההבקעות שלו (לאורך השנים וכעת בבלקבורן) פשוט מעורר השתאות

נתן 15 במרץ 2012

יעקובו השחקן הזר הטוב בהיסטוריה של הליגה. ביי פאר. והבדיחה על אבא שלו ובניון תישאר לנצח.

MOBY 14 במרץ 2012

השאלה האם מישהו יעשה עם הסגל הזה משהו טוב יותר?
פעם חשבתי אולי.
היום אני סקפטי, יש לנו סגל איכותי ברמתו אבל ירוד באופיו, ואופי קשה לבנות.

נתן 15 במרץ 2012

צודק לחלוטין. עצוב, אבל נכון.

ח'דר 17 במרץ 2012

פעם אחת תפנימו: ה-0-0-0 היה נגד באיירן, יובנטוס ובורדו!!!
באותה עונה באיירן הגיעה לגמר הצ'מפיונס ובורדו הגיעה עד רבע הגמר… באיירן הייתה היחידה שכבשה יותר משער אחד לרשת של דוידוביץ'.

הבעיה של אלישע לוי היא העובדה שהוא איבד מזמן את חדר ההלבשה. דבר כזה לא קרה אצל אף אחד ממאמני מכבי חיפה בעשור האחרון (גרנט, שום, רוני לוי).

חמוס 19 במרץ 2012

אם אתה הולך ברחוב ואיש אחד אומר לך שאתה שיכור תתעלם, אם איש שני אומר לך שאתה שיכור, תן לו סטירה, אבל אם השלישי אומר לך שאתה שיכור, אתה שיכור. לך הביתה.
אני אנסה להסביר לכם אוהדי חיפה למה אתם כל כך עלובים.
יש לי קרוב שכשהיה ילד היה אוהד שרוף של מכבי חיפה. כזה שישן רק עם מצעים מחנות המזכרות, הולך רק עם תחתונים ירוקות מעריץ את ג'ובאני. טרש טוק בבית-ספר אחרי כל שבת מול הילדים של הפועל ומכבי, הוא גר רחוק דרומה מהמרכז. ההורים שלו ממש לא בקטע והוא לא אף פעם לא היה בקרית אליעזר, לכבוד הבר מצווה שלו החלטתי לתת לו מתנה שכל ילד כזה חולם עלייה, לקחתי אותו מהבית למשחק בחיפה, קניתי לו חולצה וככה. הזמנתי כרטיסים ליציע כזה של מינויים באמצע בצד המערבי, אמור להיות חתך ממוצע טוב של אוהדים חיוביים. במקום חוויה יצא מפח נפש שובר לב. כל מה ששמענו סביבנו היו קיטורים יבבות וקללות לשחקני חיפה. כל פעם שנג'ואן גרייב נגע בכדור זה נהיה ממש מכוער (זאת היתה השנה הזאת). בקיצר הקהל היה פשוט ערבוב של אנמי, שלילי ומפונק. יצא ואמר הקהל של חיפה, 'לא משהו', בשביל ילד שהזדהה איתכם טוטאלית והרגיש חלק מהשבט, לפחות היה נחמד לשמוע אנדרסטיטמנט ביום שנשבר ליבו.

amitpros 20 במרץ 2012

חמוס,אני מקווה באמת,שאת ההחלטות בחיים שלך אתה לא לוקח לפי מקרה אחד.
אני ווי,אני אוהד מכבי חיפה,וממש לא מרגיש עלוב.
וכן,למרות שאני מאלה ש-עדיין-מעריך מאוד את אלישע לוי,זו מדינה חופשית כאן ומותר לאוהדים להעביר ביקורת.

Comments closed