פייק טופ פליירס – ורד שפירא קורנגוט

 

הדבר היחיד שמטריד אותי זה שהחלוץ הנורבגי אזמי לא מתלבש למשחק נגד מכבי תל אביב.

אני מבינה שרוקביצה זה הפרויקט של גיא לוזון. זה קל. רוקביצה הוא חלוץ  בשל ו-פורה  שרק היה צריך לסדר קצת את הביטחון שלו בשביל לקבל תוצאות מיידיות. בנוסף הוא משפיע על מד כוח של קבוצה. יש לו נוכחות והיא מאיימת. זה לא דבר פעוט כשמדובר בקבוצה שאיבדה בעונות האחרונות את אפקט הפחד שלה או כל אפקט אחר לצורך העניין.

קרלסן ומולנסטיין שנשמעים עכשיו כמו שתי דמויות ממחזה של שייקספיר כיוונו לסגנון יותר מתוחכם ועדכני של כדורגל בשביל מכבי חיפה. רצו לפזר את הכוח של הקבוצה בין יותר שחקנים. ואז כל שחקן צריך להיות מהיר. גם במחשבה. ורסטילי יותר. זה סגנון  שאם היו נותנים לו זמן וסבלנות היינו מקבלים מכבי חיפה חזקה עם סטנדרטים גבוהים. קבוצה מאד ודאית.

רק שזה הדגיש בטוש את זה שמולנסטיין יודע מה נידרש בשביל להתאים שחקן לשיטת מישחק, לשפר אותו, לבחור אותם נכון אבל גם שאין לו מושג איך מאמנים קבוצה בוגרת. שזה אומר לעבוד עם מה שיש. להשיג תוצאות בארגז חול נתון. כשהוא התחיל להבין את זה, הוא ניסה. הוא החזיר את ורמוט. וחבל שהחזיר את ורמוט. היה צריך להמשיך בדרך שלו. אם כבר נופלים לתעלה בצד הדרך. לפחות שתהיה דרך.

זה מטריד אותי שאזמי לא מקבל הזדמנויות כי זה אומר שגיא לוזון מכוון את מכבי חיפה למקומות שהיא כבר הייתה בהם. הוא גם אומר את זה.  התקפה ישראלית. פייק טופ פליירס. שיש להם את זה תמיד ביותר לאט. שחייבים למסור להם. שלא מביאים תוצאות. אצל את גיא לוזון הם אולי לא יקבעו את ההרכב ועדיין מכבי חיפה תחוג מסביבם ב-לופ. זה כדורגל של בנים. איך את יכולה להגיד שורמוט לא טוב? יכולה.

אזמי הוא גולר. לא פייק טופ פלייר. יש לו כדורגל אירופאי. איכות ותפיסה. כשאתה מכניס שחקן כזה לקבוצה שלך זה אומר שאתה מתייחס לכל הקבוצה. שאתה מרים את הרף לכולם. כשאתה שולח שחקן כזה ליציע ומושיב שני חלוצים שחוזרים מפציעה על הספסל אתה בטח מצפה מהם שייכנסו ויתנו את השערים שלהם. שיהיה בהצלחה עם זה. אני מאד רוצה לראות את מכבי חיפה נגד מכבי תל אביב היום. זה קצת מפחיד אותי שננצח כי כל ניצחון כזה אומר שרכבת של פייק טופ פליירס תגיע בקיץ.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

74 תגובות ל “פייק טופ פליירס – ורד שפירא קורנגוט”

  1. אריק ב (פורסם: 9-4-2017 בשעה 17:36)

    לוזון מעדיף שחקנים שהם כמוהו. גם הוא לא מעוניין בהצלחה לטווח ארוך. בטווח הארוך הוא כבר יהיה בקבוצה הבאה שתסכים לקבל אותו.

    • תומר חרוב (פורסם: 9-4-2017 בשעה 18:02)

      מה זאת אומרת כמוהו?

      • אורי (פורסם: 9-4-2017 בשעה 18:31)

        ערסים ים תיכוניים?

      • אריק ב (פורסם: 9-4-2017 בשעה 22:34)

        שיש להם את זה ביותר לאט. שלא מביאים תוצאות.

  2. עדי אבני (פורסם: 9-4-2017 בשעה 17:39)

    השאלה היא האם יש ריל טופ פליירס ישראלים? מלבד אולי זהבי, התשובה שלי שלילית.
    בוזגלו, מליקסון וברדה, טב"ח הבת, מיכה ויצחקי, שכטר ועידן ורד- כל אלה לא עולים (וחלקם יורדים) ברמתם מוורמוט, דמארי ועטר, לדוגמה. לכולם יש פרו'ז וקונ'ז, כולם משחקים כדורגל ישראלי ולא את הגירסה האירופאית שלו
    אם כך, השאלה היא איך משלבים את אלה כך שיובילו קבוצה למאבק על האליפות ולא למאבק על עליה לפלייאוף העליון.

    • vered s (פורסם: 9-4-2017 בשעה 18:02)

      ולכן גם במכבי תל אביב וגם בהפועל ב״ש אין ״התקפה ישראלית״ .

      • vered s (פורסם: 9-4-2017 בשעה 18:46)

        וגם אני חולקת עליך בענין גילי ורמוט. הוא היה צריך אם מחבבים את סוג הכדורגל שלו להיות כמו מה שיוסי בניון בשביל מכבי תל אביב. ולתת תפוקה לפחות כמוהו במעט דקות שהוא מקבל. יש השלכות למעמד המקצועי שלו במכבי חיפה.

        • ילדיסקו (פורסם: 10-4-2017 בשעה 01:28)

          העניין ורד שזה לא ורמוט,
          הוא לא יכול להיות כמו בניון , היתה לו הזדמנות להיות יותר מזה במכבי עם סגל יצירתי ורץ, אבל הוא לא לקח אותה. העדיף לוותר על המאבק להיות ב 11
          הטעות הכי גדולה של חיפה העונה היא התקווה שורמוט יכול להיות הקשר היצירתי שלה,
          כמו שאמרת, כשמולנסטיין קיבל רגליים קרות וחזר לורמוט היה ברור שגורל העונה הזו עבור הירוקים נחתם.
          לבנות קבוצה על ורמוט ועטר זו התאבדות.
          אני חושב שחיפה תולה את עצמה לאט לאט אך בטוח

      • עדי אבני (פורסם: 10-4-2017 בשעה 00:04)

        ההבדל, אם כך, הוא לא בישראלים אלא בזרים. אצל בש וואקמה הזר ההתקפי היחידי, אבל איזה הבדל הוא עושה. כנ"ל במת"א עם קיארטנסון.
        ועוד הבדל משמעותי הוא בדבר שמאפיין את חיפה כבר שנים: אמצע שמצד אחד הוא רך מאוד ומצד שני לא דוחף קדימה בחוכמה.
        לגבי ורמוט אני מסכים איתך, אבל הוא לאו דווקא הבעיה שלכם. עטר בעיה חמורה לא פחות אם לא יותר

        • vered s (פורסם: 10-4-2017 בשעה 00:48)

          עדי אני חושבת שקרלסן שהוא קודם כל סקאוט שבונה קבוצות חשב על כל המערך ביחד – השחקנים הזרים שהביא מתאימים למאמן איכותי ולכדורגל יותר אירופאי. בהינתן כל זה אזמי הוא גולר טופ. הוא מאד מהיר וחד ואם קבוצה משחקת נכון מהירה עושה תנועה אז הוא חלוץ של מיספרים. לכן גם כתבתי את הפוסט כשהבנתי שדווקא הוא נשלח ליציע. בשביל לשחק עליו אתה צריך לאמן. אז לא הייתי אומרת שהבעיה בזרים. נהפוכו. גיא לוזון אמר שהוא רוצה זרים רק להגנה והתקפה ישראלית. זאת אמירה נבובה. למכבי ת״א יש יותר סבלנות עם הזרים. יש לה רק מאמנים זרים וההרכייה שם יותר טובה. כנ״ל בב״ש. אבל גם ג׳ורדי טעה בהערכת ייתר של ישראלים וזה בא לידי ביטוי באירופה. בקשר לאמצע אני מסכימה איתך. אבל בחיפה אומרים ורמוט ועכשיו גם בוזגלו ועוד מהחומר הזה. רוצים מיספר 10 שאפשר לסגוד לו ומיתעסקים רק בזה. לא מבינים שזה לא יקרה בלי קשרים אחוריים מרכזיים חזקים. מאותה שריטה בדיוק נטע לביא הצליח לתפוס את העמדה כבר בעונה ראשונה שלו. זה לא עמדות מוערכות במכבי חיפה ולא נותנים למי שתופס אותן להיבנות כבורג מרכזי בקבוצה. אמרתי בורג. אני חושבת ששחקנים כמו אלושי וקאמיל ואצק ממש מפחדים במכבי חיפה שאין להם סיי על ומחוץ למיגרש. היחידי שהצליח לחצוב את המקום שלו זה גארי קאגלמאכר והוא לא בהכרח יותר טוב מהם. זה ענין של אופי. בסעיף עטר ורמוט. אין לך מושג כמה אני מסכימה איתך. וזה יחמיר.

  3. שניר (פורסם: 9-4-2017 בשעה 17:54)

    אהבתי מאוד את הטור, תודה
    מצטרף לאריק ב, הדבר הכי לא הגיוני לעשות זה להיות מי שאתה לא, כלומר ברגע ששחר הביא את לוזון על פני מולנסטיין הוא שידר שהוא רוצה שזה מה שיקרה, לוזון בסך הכל פועל לפי רוח המפקד.

  4. Shadow (פורסם: 9-4-2017 בשעה 22:03)

    הבעיה של מכבי חיפה היא שורמוט הוא השחקן הכי טוב שלה.

    • vered s (פורסם: 9-4-2017 בשעה 22:11)

      הבעיה שיש מי שחושב שורמוט זה השחקן הכי טוב של מכבי חיפה.

      • Shadow (פורסם: 10-4-2017 בשעה 03:07)

        זה בדיוק העניין הוא השחקן הכי טוב. תבדקי את המספרים.

        אם הוא היה השחקן השלישי או הרביעי בטיבו בסגל היינו במצב הרבה יותר טוב, אבל שחר לא מפסיק לאכול לוקשים ושחקנים לא מפסיקים להיפצע מה שאומר שיש בעיה מערכתית עמוקה.

        כשיביאו שלושה שחקנים יותר טובים מורמוט או שרועי קהת, דאמרי ועטר יתחילו לשחק ברמה גבוהה יותר מורמוט(עם דגש על לשחק), יהיה אפשר להיות אופטימים.

        ברור שהוא לא אמור, לא צריך ולא יכול להיות המנהיג של הקבוצה הזו אבל זה מה שיש כרגע.

        אני מאוד אוהב גם את גארי. הוא גם שחקן טוב אבל דיי קשה להנהיג קבוצה מעמדת המגן, אם לא קוראים לך שירן ייני. אפילו אם יש לך את סרט הקפטן.

      • yaron (פורסם: 11-4-2017 בשעה 17:31)

        מי לדעתך שלושת השחקנים הכי טובים בקבוצה?

        • vered s (פורסם: 12-4-2017 בשעה 18:23)

          ירון אני לא בטוחה שבמכבי חיפה זאת שאלה רלבנטית. בעונות האחרונות עברו בקבוצה הרבה שחקנים שעל הנייר שוים יותר אחד מהשני וזה חסר משמעות במועדון. במכבי חיפה השחקנים שנחשבים הכי טובים הם הרבה פעמים הכי גרועים עבור הקבוצה ומונעים היתפתחות של קבוצה עם עקרונות. שחקנים שטובים למכבי חיפה זה לדעתי גארי קאגלמכאר, עמית זנטי. יניב בריק. ואצק. אזמי. ואני מניחה שאו דאמרי או אלירן עטר צריכים להישאר. לא שניהם.

          • עומרי (ירוק) (פורסם: 12-4-2017 בשעה 18:35)

            מה גורם לך להגיד שזנטי ובריק הם שחקנים שטובים לנו? ממש לא ראיתי את זה בנתיים.

            • vered s (פורסם: 12-4-2017 בשעה 19:03)

              יניב בריק זה ענין של טעם. אין לי תשובה טובה לתת לך. עמית זנטי מכל שחקני הנוער הכי הרשים אותי. הוא נוכח. הוא חצוף. הוא משפיע על המשחק והוא מאד מעורב בהתקפה. לא אימפוטנט. ולדעתי היה מיתקדם הרבה אם מולנסטיין היה נישאר. זה נכון שששחקני נוער מיתפתחים בקבוצה בוגרת עד לנקודה שבה צוות מקצועי בוחן את המצב ומחליט אם נישאר להם לאן להיתקדם ואם הם עשויים מהחומר שמתאים לגודל ולסגנון של הקבוצה. אז קשה להעריך. פה יש תגובת ייתר רגשית לכל שחקן נוער מצטיין שלא מישתלב בבוגרים. מחלקת נוער טובה מייצרת שחקנים לכל הליגות. ככה זה. אבל בתוך מכבי חיפה שמאד קשה לעשות בה משהו וצריך להיות מאד אינדיבידואליסט עמית זנטי פתח. זה מבטיח לו הערכת חסר מצד המאמן החדש. זנטי זה שחקן לקבוצה מהירה. שלוחצת וחושבת מהר. לוזון מאריך חוזים לשחקנים איטיים שצריכים סוג אחר של גרזנים על ידם.

            • vered s (פורסם: 12-4-2017 בשעה 19:05)

              פתח. – משום מה קפצתי פה. היתכוונתי שעמית זנטי הצליח לבלוט לעשות דברים טובים ולהיות שותף אפקטיבי במשחקים הטובים של הקבוצה.

            • vered s (פורסם: 12-4-2017 בשעה 19:08)

              אה ועומרי ב- טובים לנו אני מיתכוונת מוכשרים, רוצים לשחק בקבוצה, נותנים עבודה על המיגרש, מגיעים לכל משחק, מהירים. זנטי גם חד ופעיל. יודעים להישתלב בתוכניות משחק. זנטי היה שותף למשחקים מאד טובים של מכבי חיפה נגד קבוצות עדיפות. מספיק צעירים בשביל ללמוד ולהישתפר.

    • holden (פורסם: 9-4-2017 בשעה 22:13)

      הבעיה של חיפה שאדון שחר מסרב לשחרר הצעצוע שלו,
      זה זועק לשמיים שהבעיה בחיפה מתחילה מהכי למעלה שיש,
      יבואו ויגידו:
      מה חיפה יעשו ללא שחר?
      במקרה הגרוע ללא שחר חיפה יעשו אותו הדבר שזה כלום ושום דבר,
      לשחר יש מזל שעדיין נותרו רבבות פראיירים בחיפה שמכניסים לו כספים,
      אף אחד לא ישכנע אותי שללא שחר מכבי חיפה תתפרק.

      חיפה היתה לפני שחר ותבעט גם אחרי שחר.
      כל ההחלטות של שחר בשנים האחרונות מוטעית מהיסוד,
      כמו שחקן קלפים טוב שחר מזמן היה צריך לקום וללכת כשלא הולך.
      כל עוד שחר בחיפה לא תהיה תקומה

  5. שלו (פורסם: 9-4-2017 בשעה 22:12)

    הבעיה של חיפה,
    שהיא מגיע למשחק מול מכבי וחושבת באמת שאלו יהיו שלוש נקודות קלות.
    כי היא עדיין לא הפסידה לה העונה.
    כי ניצחה את בית"ר שבוע שעבר.
    כי היא משוחררת.

  6. vered s (פורסם: 9-4-2017 בשעה 22:50)

    רנה מולנסטיין טוב לאין ערוך מגיא לוזון. המשחק היום הראה שזאת רק ההתחלה. בלי תוכנית משחק. בלי הבנה טקטית ואפילו בלי מוטיבציה. זה היה מביך. וזה רק ההתחלה. הבעיה של מכבי חיפה זה לא הזרים. היא שיחקה היום בלי תוכנית בלי טקטיקה בלי הבנה מינמלית איך להעמיד שחקנים. ודבר שני לא. סליחה. אם גילי ורמוט לא יכול לתת פעולה אישית אחת או הברקה אחת במשחק כזה. הוא צריך לעזוב. לא הזרים.

    • vered s (פורסם: 9-4-2017 בשעה 22:52)

      וטעיתי. גם הפסד יביא רכבת של פייק טופ פליירס. המשחק היום הדגים את חשיבותו של מאמן. ואת חוסר האפקטיביות של פייק טופ פליירס. העיקר שהפסד בדרבי היה בילתי ניסבל.

  7. צור שפי (פורסם: 9-4-2017 בשעה 23:19)

    כל מילה ורד.

  8. יואב (פורסם: 9-4-2017 בשעה 23:35)

    ןרד,
    ברכות על כתיבה רצופה פה. סחתיין.

    לא יודע איך שיערת מה רצו לעשות שם, מנהל המקצועי והמאמן.

    לא יודע מה בכלל מנסים ליצור. עם לוזון או בלעדיו.

    כרגע, ישנה תהום עמוקה בין השאיפות של חיפה לבין המימוש.

    נדרש חזון וללכת הצידה.

  9. חיים הצהוב (פורסם: 10-4-2017 בשעה 00:06)

    גילי ורמוט במשך כל הקריירה שלו, גם בשיאו בהפועל תל אביב, היה שחקן היי לייטס, אם היית רואה את התקציר היית חושב שהוא רמה מעל כולם אבל כשרואים משחק שלם מבינים שב90 אחוז מהמשחק הוא לא עושה כלום, הוא לא עוזר במשחק ההגנה לא יודע ללחוץ והוא לא דומיננטי מספיק כדי לייצר שליטה במשחק.
    מי שחושב שורמוט הוא השחקן שיוכל להוציא את חיפה מהבוץ אז הוא לא מבין כמה הבעיה בחיפה עמוקה.
    שחקנים כמו ורמוט הם הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לחיפה, קגאלמכר, נטע לביא ועוד כמה צעירים שם הם צריכים להיות הבסיס, שחקנים שנותנים עבודה 90 דקות, אז מה אם הם לא נוצצים, אם חיפה רוצה להתקדם הם השחקנים שלה, גם אלירן זה גם סוג השחקנים שיכולים לעזור (אם כי עוד אחד כמוהו זה מספיק), שחקן שלא סופר אף אחד ויכול ליצור שער מכלום.

  10. vered s (פורסם: 10-4-2017 בשעה 00:32)

    יואב. כשאתה מיסתכל על השחקנים שהביאו גם בחלון של ינואר ואתה מחבר את זה לאמירות של קרלסן אתה יכול להבין שהם חיפשו שחקנים עם אופי טוב שבאים לעבודה. מקצועית כל אחד יכול לבחון. אבל אני רואה שחקנים מהירים, אינטילגנטיים, טכניקה טובה, יסודות, רצים הרבה. דברים כאלה. וקאלגמאכר גם אגרסיבי ומנהיג. אף אחד לא ייקח מקרלסן את זה שהוא סקאוט מוערך ומנוסה מאד גם בבניה של קבוצה. הוא כניראה רצה לקחת את מכבי חיפה לנקסט לבל מבחינה מקצועית וסבר ש-שישה זרים שיכולים לעמוד בקצב משחק ואימונים גבוה זה יותר חשוב מלהביא שחקן שהוא גיימ צ׳יינג׳ר כזה. אם היו נותנים לפרוייקט יותר זמן אולי היינו יכולים להבין יותר. אולי גם הוא חשב על שעל יסודות כאלו של זרים שהביא מספיק כמה ישראלים יותר מוכשרים. קבוצה אירופאית. בקיצור. ואני חושבת שדווקא אלירן עטר יכול היה להנות מאד בקבוצה כזאת ולהביא לידי ביטוי את היכולות שלו. אני יכולה לשער את זה גם מתגובת הבהלה שלהם מול ורמוט. איטי, לא עושה הגנה אין לו את האימפקט של רונלדו. אז ווט דה פאק. קודם כל הוציאו אותו מהסגל. ובקשר לגיא לוזון. רנה מולנסטיין הכין את הקבוצה מעולה לכל היתמודדות מול הגדולות. הטענה נגדו היתה שהוא לא מצליח לפרק את הקטנות כלומר בדיוק כמו שאתה אומר ציפיות לא הגיוניות. וברגע שבמכבי חיפה נסוגים לעמדה הזאת של אליפות עכשיו הפייק טופ פליירס מתחילים לפתוח על המאמן ושלום למאמן. גילי ורמוט אמר היום שאלו הפערים. בקשה. זה דף המסרים של מכבי חיפה. אתה תשמע עכשיו רק על למכור את הזרים ולקנות עוד מלא שחקנים. מתי בדיוק הפערים האלו היתרחבו אם זה קבוצה ניצחת ועשית נגדה תיקו וכנ״ל באר שבע. מה שאתה רואה מגיא לוזון עכשיו זה רגרסייה עמוקה של מכבי חיפה.

    • יואב (פורסם: 10-4-2017 בשעה 00:53)

      אוקיי. תשובה יפה ומנומקת.
      אבל בש ומכבי, התקדמו. כל אחת בדרכה.
      קרלסן ידע זאת מראש. עכשיו, לא כל זר הוא בול פגיעה, אפילו הפוך. קשה נורא להצליח בזה. בש בסטרייק מטורף בתחום הזה. במקביל, אתה רוצה את הכשרונות הישראלים שאתה יכול לשים עליהם את היד- אצלך. מאד התבאסתי שקהת בחר בכם, אני מאד מחזיק ממנו. הוא יכול להתפתח לסוג של זהבי הבא(בא מאחור, עין לגול, מוסר עבודה, מאד אינלגנטי במשחק שלו). צריך ונדרש להפיק ממנו או מעטר המוכח יותר.
      אבל זאת רוח המפקד שמחלחלת מלמעלה. למרות המתקנים, הניהול המסודר, האיצטדיון, התשתיות המעולות והקהל, זה לא עובד. זה לא רק מקצועי. זה כמעט אף פעם לא רק מקצועי.

      • vered s (פורסם: 10-4-2017 בשעה 01:20)

        יואב. כניראה שגם קרלסן ורנה מולנסטיין היתרשמו ממנו. הוא קיבל המון קרדיט והיה באנקר בהרכב. ואני לא יכולה להסביר מה קרה שם. הטענות שלו היו שהוא לא משחק בעמדה שלו. שלא מביא את עצמו לידי ביטוי. שלא נוח לו. מולנסטיין כניראה חשב שהוא מספיק טוב בשביל לשחק ה גם מעמדה אחרת. אני רוצה לכבד את ניסיונו כאן. הוא ראה מספיק שחקנים וטיפח כמה. בוא נגיד שבמועדון עם עמדת מנהל ספורטיבי או מאמן יותר חזקה ופה אני נאלצת להסכים איתך שיש מישהוא שהיה צריך להבהיר שהעמדה הזאת חזקה אז או שרועי היה מיתקדם לאן שמולנסטיין רצה שיתקדם או שהיה עוזב את המועדון. וזה קורה וזה בסדר. הבעיה שבמכבי חיפה ניצמדים לכל רכש ישראלי שחזר מאירופה כאילו זה הדבר שעליו תלוי המועדון ולעומת זאת זרים ניבעטים החוצה בכזאת קלות. אף אחד לא מצייץ כשלוזון מבטל את אזמי או מדבר על שחקני הקישור הזרים של מכבי חיפה כאילו הם סחורה פגומה. אז כן זה השיח במכבי חיפה מעמיד במרכז שחקני רכש ישראלים שעלו הרבה כסף ואמורים לשעשע את המנויים. זה לא עובד ככה וזה ימשיך לא לעבוד כי בלי מאמן איכותי שעמדותו חזקה משלהם גם הם לא מצליחים לבוא לידי ביטוי ואגב כך הם גם מטילים אימה על שחקנים אחרים. בזה אני בטוחה. בלי לעשות כלום. אפילו. רק מעצם מעמדם.

    • סוס ים (פורסם: 10-4-2017 בשעה 07:50)

      אני לא יודע מי מאמן טוב יותר והאמת היא שאין לי את הכלים לשפוט, בהינתן איך שחיפה נראית כבר 5 שנים. אם נשפוט לפי רמת הכדורגל ואיך שהקבוצה עומדת על המגרש – יש שם רק מאמנים גרועים כבר 5 עונות. אבל ברור שזה לא הסיפור וזה פשוט לא יכול להיות נכון. משהו שם רקוב, לדעתי ברמת הלחץ והעצב שיש במערכת. כל שחקן שמגיע לשם נובל. לא היה שחקן אחד שהרים את הרמה שלו או לפחות שיחק כמו שאמור לשחק. מאוד קשה לדעת מה קורה שם.
      באשר למולנסטיין – גם בתקופתו ראינו בלבול מטורף במשחק של הקבוצה, ובעיקר – בור עצום במרכז המגרש. זה נראה כאילו אין קישור במשחקים רבים. חוסר נוכחות ורכות בלתי נסבלת. כך שאני לא מבין מדוע לדעתך הקבוצה נראתה טוב יותר בתקופתו. חוסר עקביות, חוסר שיטה, כלום. ממש כמו עכשיו.
      לגבי אזמי – אני לא מכיר את עברו ויכולותיו. ובכל זאת המשפט "אזמי הוא גולר. לא פייק טופ פלייר. יש לו כדורגל אירופאי. איכות ותפיסה" הפתיע אותי. יש מספרים? משהו שתומך בזה? האמת היא שאני מאוד מופתע לשמוע את זה על שחקן שמכבי חיפה הביאו.

      • vered s (פורסם: 10-4-2017 בשעה 18:13)

        אזמי גולר. קודם כל יש יוטיובים של גולים שלו אם בא לך תסתכל ותיראה בעצמך את הסגנון. זה סיפור של שחקן שהתחיל בקבוצה קטנה ליגה שלישית – ליגה שניה בנורבגיה. לא מחלקת נוער של מועדון גדול. שחקנים כאלו הרבה פעמים מגיעים לליגות בכירות באיחור של כמה שנים. בעונה אחת הוא נתן 31 גולים בתור חלוץ אמצע אז קבוצת תחתית מהליגה הנורבגית הבכירה רכשה אותו. בעונה הראשונה שיחק 30 משחקים פתח ב – 27 ונתן ארבעה גולים. זה נתון מענין. הוא לא שיחק חלוץ אמצע אלא שחקן על הקו ופתח כי נתן עבודה, הטריד הגנות וכל זה. עונה שניה הוחזר לתפקיד המקורי שלו חלוץ אמצע שיחק 29 מישחקים בכולם פתח והכניס 11 גולים. זה גם נתון מענין כי מדובר בקבוצת תחתית שלא ממש מבקיעה בכלל ואפילו ירדה ליגה. ואז מכבי חיפה רכשה אותו ופה הוא שיחק 6 מישחקים, בשניים פתח ארבעה ניכנס כמחליף. אז זה הנתונים. סוג של מציאה והערכה של פוטנציאל. בנוברגיה מחשיבים אותו לשחקן אולטרא משקיען גם במיגרש וגם מחוץ למיגרש. לדעתי אם לא מישתמשים בו במכבי חיפה זה פיספוס גדול.

  11. צביקה פחחות (פורסם: 10-4-2017 בשעה 04:32)

    אגב ורד, מדוע הבחירה דווקא בשיר הזה?

    • vered s (פורסם: 12-4-2017 בשעה 18:28)

      צביקה. שאלה טובה. זאת היתה בחירה מהירה.

  12. MOBY (פורסם: 10-4-2017 בשעה 04:56)

    דובדבן, כל מילה במקום.
    אנחנו בדרך הנכונה לחוסר רלוונטיות נוספת.
    ורמוט שחקן ענק ויש לו מקום באצטדיון העירוני שלנו, רק באדום. הוא לא היה מספיק טוב לנו בנוער, אז גם בבוגרים הוא בהחלט לא מתאים, אם כי בלעדיו לא היינו מגיעים לפלייאוף העליון בתקופת השום דבר לא הולך.
    הקירח שרץ לחבק את זהבי הביא לי שלוש צ׳אפחות על העורף כולל תפיסת צוואר וסינון ״תיזהר על מי שאתה מדבר״ נתן משחק ענק ומדויק לקרדה לקראת ליל הסדר.
    נתנחם בגפילטא-פיש ובקציצות הדגים המרוקאיות, ובעיקר בארבע בקבוקי יין.

    • ברק׳ס (פורסם: 10-4-2017 בשעה 13:34)

      ספר יותר על תפיסת הצוואר

  13. ברקוביץ (פורסם: 10-4-2017 בשעה 07:14)

    מולנסטיין לא מאמן

  14. dk (פורסם: 10-4-2017 בשעה 07:38)

    נהנתי לקרוא!! מקווה שתמשיכי כמה שיותר ושיבוא שינוי למכבי כבר.

  15. גיא זהר (פורסם: 10-4-2017 בשעה 07:48)

    הכל מתחיל ונגמר במילה אחת – לחץ. יש דוגמא אחת שממחישה את העניין: ואצק שצחקו על עניין הריצה שלו, אבל בהחלט החזיק לחיפה את האמצע לא היה כשיר במאה אחוז, אבל עדיין הוחלט להעלות אותו למשחק הגומלין בגביע הטוטו מול ב"ש, הוא כמובן נפצע ומאז לא חזר לעצמו. הלחץ מוביל להחלטות חפוזות כמו המינוי של לוזון ולרישפל במועדון כל (חצי) שנה.

    • עומרי (ירוק) (פורסם: 10-4-2017 בשעה 22:58)

      אני אהיה עדין ואומר שמעט נסחפת עם "החזיק את האמצע"…

      • גיא זהר (פורסם: 11-4-2017 בשעה 09:37)

        ברור שלא לבד ושחסר לו תכלס אבל הוא ונטע לביא היו בסדר גמור בתחילת העונה

  16. שלו (פורסם: 10-4-2017 בשעה 08:07)

    ההחלטה ההגיונית היתה לגמור עם מולינסטיין את העונה ואז לראות.
    עכשיו תקועים עם לוזון וזה שורף גם את העונה הבאה.
    אני חושב שמכל הקבוצות "הגדולות" לחיפה יש את הקהל הכי נוח, הוא בא בהמוניו, תומך הרבה יותר ממה שמגיע לקבוצה.
    בטח שמגיע לו קבלת החלטות יותר טובה.
    אני גם לא מבין איך תוצר של מחלקת נוער כל כך איכותית הולך לאיבוד שנה אחרי שנה.
    בחיי ראיתי את מכבי ת"א עוברת פעמיים את התהליך הזה. אחרי האליפות של 79 לאורך שנות התשעים שהיינו הבדיחה של הליגה, מקום בו נכבדי הכדורגל חותמים על חוזה אחרון. ובתקופת לוני שאומנם ברחה שם אליפות "קלינגר" אחת אבל חזרנו אז להיות מקום שאין בו כדורגל.
    כבר מספר שנים זה המצב בחיפה,
    אף שחקן לא מתקדם, ואם כבר יש כשרון הוא נקבר.

    • גיא זהר (פורסם: 10-4-2017 בשעה 08:25)

      צריך להוסיף לתקופת לוני עלייה לשלב הבתים של הצ׳מפיונס וקמפיין מכובד שם.

      • חיים הצהוב (פורסם: 10-4-2017 בשעה 08:59)

        לוני זה סיפור טרגדיה קלאסי וזאת הסיבה שהוא היה הבעלים הכי גרוע בכדורגל השיראלי, היה לו את הכישרון להרוס כל דבר טוב שצמח במכבי.
        מעלים שחקנים צעירים שמתחילים להראות התקדמות (צרפתי, בן דיין, בן לוז, כפיר אדרי, סאלם אבו סיאם) ומשחררים אותם, זוכים באליפות? משחררים את השחקנים שהובילו אותך לאליפות תוך שנתיים (נימני, בנין, בן חיים, אלי ביטון, רודריגו גולדברג!!!, ברומר) מצליחים בכל זאת לטפח עוד דור צעיר? משחררים גם אותו והורסים אותו גם בדרך (תמיר כהן, ראובן עובד, שפונגין, דגו, סטרול).
        לבן אדם הייתה יכולת מדהימה להרוס כל דבר טוב במכבי, העיקר שהכניס מנוי משולב לתאטרון ולמשחקי מכבי רק בשביל שנוכל להעריך את הטרגדיה, ובטרגדיה הסוף ידוע מראש ולא עצוב, זה הסיפור של מכבי בתקופת לוני.
        החוב של הפועל? בזמנו לוני השאיר חוב ושל כמעט 40 מיליון עד ששניידר הקדוש הגיע וניקה את החוב.

  17. Lord Anthony (פורסם: 10-4-2017 בשעה 08:36)

    הבעיה בחיפה שנדמה ששלמה שרף, או לכל הפחות רוחו, מרכיבה את הסגל של מכבי חיפה.
    מילא שבונים על וורמוט, אבל שנים שאין בחיפה קשר אחורי רציני. עם כל רכבת השחקנים שהגיעה בשנים האחרונות בסוף מי שצריך להחזיק את האמצע ולבנות התקפות זה יניב בריק ונטע לביא. לא סתם ניסו את קגלמכר בתחילת העונה כקשר אחורי. קרלסן עוד ניסה להביא את אלושי בתפקיד הזה אבל זה מעט מדי ומאוחר מדי. מולנסטיין הבין את זה מהר מאוד וניסה לבנות איכשהו קבוצה שתעקוף את המכשול הזה (ובגלל זה הוא הצליח יותר מול הגדולות כשהקבוצה לא היתה צריכה ליזום), אבל יש גבול לכמה אפשר לאלתר, בייחוד במערכת לחוצה ורעילה כמו שיש היום במכבי חיפה.
    ועכשיו את מי מדברים להביא בעונה הבאה?! את בוזגלו ואלטמן, עוד שחקני התקפה – הדבר שחיפה צריכה הכי פחות. עכשיו הבעיה היא שלחיפה יש בסגל שחקנים לא רעים בכלל, אבל בגלל שהסגל שלה בנוי בצורה כל כך עקומה כל השחקנים שם מתבזבזים.
    ומסתכלים שנה אחרי שנה וזה אותו הסיפור, שוב מביאים חלוצים ושחקני כנף וממלאים את הסגל בשחקנים כביכול יצירתיים ואף אחד לא בונה שם קבוצת כדורגל.

    • אלכס (פורסם: 10-4-2017 בשעה 22:42)

      כי איך תגזור קופון על שחקני הגנה?

    • shadow (פורסם: 11-4-2017 בשעה 08:23)

      1+

    • רומן (פורסם: 11-4-2017 בשעה 17:01)

      הכל נכון אבל למה ללכלך על שליימה?
      מה הוא עשה רע?

      • נפתלי חד העין (פורסם: 12-4-2017 בשעה 21:00)

        שליימה "בוא נשחק פתוח 10 חלוצים ושוער" שרף?

        רק חדי העין יבחינו

  18. ניר (פורסם: 10-4-2017 בשעה 13:49)

    ורד, מולסטיין היה אולי מאמן טוב אבל לא אינטיליגנטי. אם היה מבין איפה הוא נמצא, היה עושה פשרות בשביל להשיג כמה ניצחונות ובונה את הקבוצה שלו בשנתיים במקום בשנה. החוכמה היא לדעת להתפשר כדי להגיע בסוף לאן שאתה רוצה.

    • עומרי (ירוק) (פורסם: 10-4-2017 בשעה 23:02)

      אני חושב שזה בדיוק מה שורד אמרה.

  19. מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 10-4-2017 בשעה 15:15)

    מכבי תל אביב כדורסל וחיפה כדורגל באותה בעייה- אין להן בסיס עליו יוכלו לבנות את העונה הבאה, לא מבחינת השחקניו ובחיפה אף לא מבחינת המאמן שכן הם תקועים עם לוזון.

    • אלכס (פורסם: 10-4-2017 בשעה 22:43)

      ולא מבחינת הנהלה שרק מחפשת להגיד "הנה, אמרנו לכם, אנחנו יודעים הכי טוב"

      • ניר (פורסם: 11-4-2017 בשעה 07:22)

        הן ממש לא באותה בעיה, למכבי תל אביב יש בסיס ישראלי טוב עם אוחיון, פניני ומקל. זה יותר ממה שיש לחיפה.

        • גיא זהר (פורסם: 11-4-2017 בשעה 09:35)

          ברמת היורוליג השלושה אפילו לא בדיחה עצובה. למכבי חיפה יש כמה שחקנים לא רעים (גלזר, לביא, קגלמכר, עטר פוטנציאלית). עם מאמן נורמלי וחיזוק נכון וסבלנות יכולים לעשות מקום שלישי קל. זה כרגע הרף הריאלי שלהם.

          • יואב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 13:16)

            ביתר קבוצה טובה מהם. בחומר, בגישה, בתשוקה, בכישרון. כך שמקום שלישי קל זה רחוק מלהיות מדוייק.

            בקשר לסל? כל השלושה שחקנים משלימים טובים עם ניסיון נוכח. זה לא בסיס רע. הכל קם ונופל על הזרים בכל מקרה.

            • גיא זהר (פורסם: 11-4-2017 בשעה 14:19)

              לא חושב וזו רק דוגמא שרוקביצה פחות טוב מורד או שעטר פחות טוב משכטר. לגבי שאר הדברים אני מסכים וזו הבעיה הגדולה של מכבי חיפה. הדג, כמו במכבי סל, מסריח מהראש. לגבי שלושת הצברים של מכבי (שגב גם בסדר לעשר דקות) אוחיון ופניני של לפני ארבע שנים אולי (מקל לא הוכיח שהוא יכול להיות שחקן רוטציה ביורוליג), אל תשכח שהראשון פציע והשני כבר לא ילד. הבעיות של מכבי סל כל כך עמוקות שזה לא מתמצא רק בסגל (וגם הקבוצה הזו מינוס גאודלוק ניצחה בקלות את פנר בבית ואולימפיקוס בחוץ ברצף)

            • יואב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 15:43)

              ביתר טובה מחיפה בשתי דרגות. בעיני לפחות. קבוצה שכיף לראות מהצד.
              לגביי הסל, קטונתי מלדבר על כל הבעיות אבל דווקא הישראלים הם לא בראש הרשימה. ונראה מי יגיע בקיץ.
              הראש מסריח אין שום ספק אבל ברמת סגל, ניתן להשתדרג מאד מהר תוך קיץ אחד. מכבי מגרדת את השפל הכי גדול שלה. קשה להיות רע יותר אבל לך תדע.

            • גיא זהר (פורסם: 11-4-2017 בשעה 16:01)

              נכון להשבוע זה נכון, בעיקר בגלל המאמן הנורא של חיפה. מבחינת סגל, אם כל הבעיתיות של זה של חיפה לא חושב שהוא נחות משל בית"ר ולראייה ולמרות שהתוצאה משקרת במקצת, היחידים שהוציאו נקודה מהקבוצה של קרויף. במבנה הנוכחי של מכבי, אני לא רואה איך מצליחים לשדרג את הסגל (לשדרג זה לא להביא שחקנים טובים אלא לבנות קבוצה). המבנה הנוכחי של היורוליג מקשה מאוד על מכבי להגיע לפיינל פור ותוספת המשחקים (וגם החוק הרוסי) מחייבת אותם גם לישראלים סבירים מה שקשה מאוד עד בלתי אפשרי למצוא בשוק

            • יואב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 16:27)

              לעתיד של מכבי אני כלל לא מודאג. הייתי שם ויצאתי משם… עזוב רגע פיינל פור, אני מדבר על קבוצה שיהיה כיף לראות אותה. ומשם נתקדם. אחרי אליפות היורוליג האחרונה, אני בלתי עציב לעוד כמה שנים. רק חשוב שהשנים הבאות יהיו יעילות ויוסקו המסקנות הנכונות סוף סוף.
              בקשר לביתר, אתה יודע, גם אותם לא מאמן אדון קאפלו. אבל ביתר משחקת כדורגל, לעומק, מחפשת לכבוש בכל משחק. התיקו שלנו בסמי הוא זניח. ביתר גם הוציאה מאיתנו תיקו בתקופה הטובה של שוטא. זה שטויות. ביתר גם טובה בשתי דרגות מפתח תקווה. היא הקבוצה השלישית באיכותה באופן גלוי ונחרץ.

            • גיא זהר (פורסם: 11-4-2017 בשעה 17:18)

              אני האחרון שאזלזל בתואר אבל לקבוצה ההיא הסתדרו הכוכבים והיא לא שיחקה כדורסל נאה במיוחד. לעומת זאת, הקבוצות בשתי העונות הראשונות בקדנציה השנייה של בלאט במיוחד זו עם פארגו ופרקינס שיחקו מצויין. אלו היו השנים בהן בלאט עשה כרצונו. מאז הלקח נלמד והתוצאות ידועות כשהקבוצה שזכתה ביורוליג אנומליה שהעלתה את ההיבריס לדרגות חדשות. לגבי ביתר, יש להם גם ג'נרל מנג'ר לא רע בכלל. ועדיין פת בשיאה, כולל במשחק הליגה בסיבוב השני מול מכבי בו היו ראויים לתיקו, לא פחות טובים מביתר.

            • יואב (פורסם: 11-4-2017 בשעה 18:42)

              הכוכבים תמיד מסתדרים למכבי מתישהוא. לא עניין. היום, ברור גם לאגו הגדול ביותר מה נדרש. ואם לא, אז זה יקח עוד שנה שנתיים. לא עניין.
              בפתח תקווה התפיסה היא קודם כל לא לספוג. אחלה. זכותך לאהוב את זה. אני לא מתחבר.ביתר טובה יותר ותסיים לפניהם.

  20. משה (פורסם: 10-4-2017 בשעה 20:48)

    בכל פעם שראיתי את אזמי הוא נראה לי שחקן לאשקלון מקסימום, טיפול נורא ואיום בכדור וחוסר יכולת למסור.

  21. עומרי (ירוק) (פורסם: 10-4-2017 בשעה 23:02)

    ורד, כיף שאת כותבת יותר ובמיוחד על הקבוצה שלנו. זהו, אין יותר דברים כיפיים בנושא הזה.

  22. איאן ראש (פורסם: 11-4-2017 בשעה 18:44)

    מסכים עם הכתוב. בכלל, לדעתי היה צריך להמשיך עם מולנסטיין עם גיבוי מוחלט. אם חיפה היא פסגת הקריירה של לוזון אז לוזון הוא אחד מנק' השפל של חיפה.

    • נפתלי חד העין (פורסם: 12-4-2017 בשעה 21:07)

      עזוב את הקומבינה שהביאה אותו לשם, אבל נראה לי שלהילחם על אליפות בלגיה עם סטנרדט ליאז ולאמן קבוצת פריימיירשיפ קצת יותר קרובות להיות פסגת קריירה, מלאמן את מכבי חיפה.

      מסכים עם נקודת השפל

  23. W. (פורסם: 12-4-2017 בשעה 01:05)

    קול מפוכח ומעשיר. בבקשה כתבי יותר!

  24. רומן (פורסם: 12-4-2017 בשעה 09:42)

    ורד, לא כל הנוצץ זהב ולא כל המחזיק בדרכון נורווגי הוא טורה אנדרה פלו או אולה גונאר סולשאר.
    אלירן עטר חלוץ ליגה ענק, גם עומר דמארי, מוחמד עוואד הוא חתיכת פצצת כשרון. גיא לוזון קיבל החלטה מאוד ליגיטימית.
    הבעי כמו שכתב Lord Anthony היא שאין לנו קישור אחורי אמיתי עם כל הכבוד לבריק החביב ונטע לביא הפעלתן והאחראי כרגע הם לא שם, עדיין לא בלוול הזה. וקשר אחורי זה חצי קבוצה ושם חיפה צריכה להשקיע בקיץ, להנחית פה איזה תותח אירופאי לא דריניצ'יץ שמיניצ'יץ'.
    חוץ מזה יש לנו אחלה קבוצה

    • גיא זהר (פורסם: 12-4-2017 בשעה 10:17)

      מגן שמאלי? מרכז הגנה?

      • עומרי (ירוק) (פורסם: 12-4-2017 בשעה 18:17)

        מאמן?

    • Ollie Williams (פורסם: 12-4-2017 בשעה 14:35)

      אחלה קבוצה ולעזאזל העובדות….

      שים עכשיו את אוגו, הובאן ורובן מיקאל ביחד בקישור של חיפה והן עדיין יגרדו מקום רביעי בלחץ.
      אבל כל עוד אנשי המערכת בחיפה חושבים כמוך אפשר להיות רגועים.

      • יואב (פורסם: 12-4-2017 בשעה 15:18)

        מכבי חיפה היא קבוצה מגיבה. לא יוזמת. זה קשור גם לחוסר בקישור איכותי אבל גם לחוסר ביטחון שהמועדון סובל ממנו בשנים האחרונות. יש שנים כאלו שלא משנה מה תזרוק למגרש- לא תצליח. וגם הפוך.

      • רומן (פורסם: 13-4-2017 בשעה 07:24)

        שים את אוגו ומיקל בחיפה וחיפה רצה לאליפות

        • Ollie Williams (פורסם: 13-4-2017 בשעה 11:47)

          אין לי ספק שבחיפה אוגו נפצע כל יומיים ומיקל הופך לזה ש"יש סיבה למה הקבוצה שלו ירדה ליגה בסין" או משהו בסגנון. רק לחשוב על כמות השחקנחם שנבלו בחיפה ב 6 השנים האחרונות ופרחו במקומות אחרים.
          זה בכלל לא קשור מי משחק שם עכשיו.

לא ניתן להגיב.