כולם פה אירופאים או רק נדמה לי?

היורו המבטיח התגלה כשיעמום. הכדורגל האירופאי תקוע. מומלץ ללמוד פורטוגזית

פוסט מאת איתן בקרמן

1. אין על  אנגליה. המוטו האהוב "מאז 1966 הם לא הגיעו לגמר של טורניר גדול" תקף לעוד שנתיים. עד הטורניר הבא זה כבר כמעט חצי מאה (וגם בו הם לא יהיו בגמר). זה לא רחוק היסטורית מהנבחרת של פושקאש. פלה עוד לקח מונדיאל אחריהם. אבל כל שנתיים אותה בדיחה. אולי הפעם, הו איזו אכזבה. בהגדרה, הסיכויים של האנגלים לא גבוהים בהרבה משל דנמרק או קרואטיה. וולבק? ככה קוראים לו?

2. אין על פירלו. שחקן גדול מאוד. לא מאוד מדובר יחסית לערך שלו. שנים שהוא באנקר. הפנדל שלו, במצב של פיגור, זה מאסטרפיס. איפה שכל הרגליים רועדות, עוד החמצה אחת ומצבנו אנוש, הוא בחר בפנדל משפיל. הצהרתי. לא יודע מה הוא בועט בדרך כלל, אבל בכל מקרה יצאה הצהרה: אנחנו גאוני כדורגל יותר מכם.

מה-שמו האנגלי כבר רעד בפנדל הבא, לקורה. אחרי זה עוד מה-שמו אנגלי בעט רועד. בופון, מהשוערים הגדולים בהיסטוריה, לקח את זה. פנדלים יכולים להיגמר לכאן או לכאן, איכשהו האנגלים מצוינים בלהפסיד גם בהם. בעקבות הלוזריות שלהם גם בפנדלים, יצאה שם סדרה מעולה בטלוויזיה על מדעי הפנדל, בינתיים לא מצאתי אותה. הם אלופים בטלוויזיה. במקור לייצר רונאלדו הם עושים עליו סדרת מופת.

(אחרי שכתבתי את זה ראיתי שדורפן כתב משהו דומה על פירלו. כבוד)

3. הסיפור על הפתעות בטורניר הזה הוא פיקציה. רושם ראשוני מטעה. אז צ'כיה ויוון הפתיעו את הלא-מעצמות רוסיה ופולין, והולנד הושפלה, אבל בתכלס עלו לרבע הגמר שש משבע הנחשבות כטובות ביבשת, אותן יוון וצ'יכיה התנפו ברבע חד וחלק, והולנד גם ככה שיחקה בבית המוות. שיא ההפתעה האפשרית ביורו 2012 זה אם פורטוגל תיקח אותו. ביג דיל.

שתיים משלוש מעצמות העל של הכדורגל העולמי הן אירופאיות, איטליה וגרמניה, ושתיהן בחצי הגמר גם בטורניר הזה. זו מול זו כמו בחצי גמר מונדיאל 2006. איתן בחצי הנבחרת הבכירה בעולם, לפחות בינתיים, וזהנבחרת  של רונאלדו. אלה ארבע נבחרות מהטופ העולמי, אבל אף אחת מהן לא מאוד מפתיעה או מרגשת. השתיים האחרות שהגיעו לרבע הגמר,  בדיוק המקום הנכון והצפוי להן, הן צרפת ואנגליה. כלום, אפס הפתעה אמיתית מהתחלה ועד הסוף.

4.הכדורגל של מזרח אירופה נכשל ביורו הזה לחלוטין, עם כל הביתיות והסיפור של רוסיה והיציאות של קרואטיה. גם הכדורגל של מרכז וצפון אירופה. ברגע זה גרמניה היא מעצמת הכדורגל היחידה שאין בה מהלטיניות. שבדיה, רוסיה, דנמרק, הולנד, אנגליה, כולן לא זה. פעם היינו רואים הרבה יותר משוויץ, נורבגיה, בלגיה. גם נבחרות העל נראות לא טוב. הולנד, צרפת, גם ספרד זה לא הנבחרת של המונדיאל. שום דבר משמח באמת.

טורניר שהפך חלש. שני רבעי גמר צפויים ואחריהם 210 דקות של מה שהיה אמור להיות משחקי שיא ונכבשו בהם שני שערים של צ'אבי אלונסו.

5. התחושה שלי שזה סוף תקופה. הכדורגל מחכה לדבר הבא שאחרי שיטת ספרד-ברצלונה. ממש ברמה של אסטרטגיה חדשה, שתנצח את הפורמט הזה. צריך להוליד אותה מוח או כוח חזק יותר מזה של קרויף ומורשתו. כלומר משהו חזק באמת.

זה יכול לבוא מאיטליה – היסטורית מספר אחת בכדורגל העולמי אם משקללים נבחרת, מועדונים וליגה – כמו שבאו משם הקטאנציו או השיטה של סאקי. זה לא יבוא מאנגליה כי חידושים כבר מזמן לא באים מאנגליה. גם הגל הצרפתי נגמר (אצל הצרפתים זה תמיד גלים, כמו בקולנוע. גל חדש וגל אפל). זה כמובן יכול לבוא מגרמניה, אמו של הליברו, מבית המדרש של בקנבאואר. אולי זה כבר בא  משם – כישרון מורכב על עוצמה. זה גם הסוד של האיטלקים כשהם בשיאם: על המהות המתגוננת יש מספיק ריבה וריבה ובאג'יו ודל פיירו. פנטזיסטים. (כן אה).

6. נזכרתי היום איך במשחק הפתיחה של גביע העולם 2006, באיצטדיון שנראה כמו צמיג, ישבתי עשרים מטר, גובה חמישה מטר, מהאגף הימני של נבחרת גרמניה. פיליפ לאם התגלה לעולם, ואיתו הכדורגל הגרמני החדש, כשאני רואה כל מצמוץ שלו במשחק. מרגש בדיעבד כמעט כמו הפלאשים של בני לם. פיליפ לאם זה גרמניה של המאה ה-21.

7. עוד שנתיים מונדיאל. סך הכל אני מחבב את היורו, קצר ומהיר ואלגנטי, אבל אין מה להשוות. אירופה, במובן של יצר, היא יבשת משעממת. כמו הכדורגל שלה. טורניר בפולין ואוקראינה עם כל הריספקט, לפני זה שוויץ ואוסטריה, או הולנד ובלגיה, רק חסר איזה רומניה ואלבניה. וואט דה פאק. מונדיאל עושים בדרום אפריקה, צרפת, ארצות הברית, מכסיקו, ברזיל.

עוד שנתיים בברזיל המונדיאל הבא. הזמן רץ כשנהנים. מונדיאלים במרכז ובדרום אמריקה זאת הפארטיה האמיתית. סערת יצרים. ברזיל 1950, מכסיקו 70', ארגנטינה 78', מכסיקו 86', מונדיאלים של שיא. אחרי 28 שנה המונדיאל יחזור לאמריקה הלטינית, ועוד לאן.

ברזיל השוק המתעורר. מדינת הענק של דרום אמריקה, המעצמה של העולם שמתחת לארצות הברית. אנחנו רק מתחילים להבין מה התפרץ שם מאז שהתקבלה ההחלטה העקרונית שברזיל כבר לא שפוטה של צפון היבשת. איזה כוח עצום יש למדינה הזאת, מדינת המהגרים השנייה הכי חזקה בהיסטוריה החדשה. יותר מקנדה ומאוסטרליה.

מה שבאמת לא הצלחנו להבין זה שברזילאיות היא תפיסת עולם כוללת. אנחנו מבינים את זה על הסינית וההודית והיפנית והצפון-אמריקאית והצרפתית, ולא עליהם. ויש בה הרבה מחשבה. לרוב האנשים גם אין מושג מה תרמו הברזילאים להתפתחות הכדורגל, ברמה הטקטית (4-2-4, הרי-רה-רו של "המונדיאל הנעלם" של 2002, תולדות המגן התוקף) והמקצועית בכלל (רפואה, מבחני אינטליגנציה, יסודות הכנת נבחרת למונדיאל). זה מיושן ומטופש לחשוב שהכדורגל הברזילאי מתחיל או נגמר ב"ז'וגו בוניטו", סמבה וממבה. את מונדיאל 94', עוד דוגמא, הם לקחו כי דונגה המציא מחדש את מושג הקשר האחורי (של אז). הלוואי היה לנו רבע מהידע והמקצועיות משלהם.

8. ספרד ופורטוגל הן אירופה, אבל הן לטינו. גם הפנדל של פירלו הוא לטינו. אפילו הצ'כים הם סוג של לטינו ביחס למרכז-צפון אירופה, בראש שלהם לפחות. במונדיאל הבא זה ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי (לינק אישי די חזק לנבחרת אורוגוואי, זה קל כי הם מדינה קטנה, מספר שהם מאמינים לגמרי שהם הולכים לקחת שוב את המונדיאל בברזיל), אולי גם אחרות מדרום אמריקה או מרביעיית חצי הגמר של היורו. בכל מקרה, כרגע גרמניה היא נבחרת הכדורגל הרצינית היחידה שהיא לא לטינו.

9. מעט נבחרות טובות, מעט מאוד כוכבים. ההבדל המרכזי בין כדורגל נבחרות לכדורגל מועדונים תלוי פחות בחיבור הקבוצתי ממה שנהוג לומר (אני לא סגור שצ'לסי מנצחת את ספרד או ריאל בלי הגרמנים את גרמניה בלי שחקני ריאל, אולי), אלא חסרונם ביורו של עשרות שחקנים מצוינים מדרום אמריקה, אפריקה ושאר העולם.

אין ביורו הזה שמחת חיים אמיתית, אין הצפה של אשפי כדור. גם בצ'מפיונס לא היתה השנה הרבה שמחה. גם ברוב הליגות. הכדורגל של היום איכותי ופתוח עקרונית, טוב בהרבה מימי הבונקר, אבל תקוע. יש את ספרד, את הגירסא של בארסה מול זאת של ריאל, את מסי מול רונאלדו. זהו. האנגלופילים יספרו גם את שתי המנצ'טסר ועוד 2-3 קבוצות פאר יענו. מי עוד מעניין? דורטמונד? מונפלייה? העולם משווע לאיטלקיות.

בשלב הבא, הכישרון יכניע את הטקטיקה, גם אם היא כאילו-התקפית בנוסח ברסאי. הלהטוטנים יחזרו לכבוש את הזירה. קודם כל כי זוכר מוכר הכי טוב. אלה ברובם לא באים מאירופה. בברזיל 2014 יקרו הדברים. מוקדמות דרום אמריקה כבר רוחשות. התוצאות שם יותר מעניינות ממי תזכה ביורו. הליגה של ברזיל מצטרפת במהירות מסחררת לרשימת הליגות הבכירות בעולם. חובה לים לב אליה. אירופה זה כבר לא מה שהיה. וקרנבלים גדולים לא נולדים בפולין, ואפילו לא באוקראינה.

***

הפורטוגזית של סזאריה אבורה היא לא משום שהיא ברזילאית, אלא משום שהיא מאיי כף ורדה. הפורטוגזים לא לקחו הרבה נתחים מהעולם, הם פשוט התיישבו במקומות הכי שווים. גואה למשל, מכל תת היבשת ההודית, היתה בשלטון שלהם. הם תמיד אהבו את האוקיאנוס. אבורה היא שירת האוקיאנוס.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

פולין שמחה, צבעונית ולא בחושך! / נטע יערי
בסוף הוא ייצא טמבל, יוגב

80 Comments

פאלאסיו 25 ביוני 2012

מאסטרפיס.

בדיוק נזכרתי היום ברבע גמר המונדיאל האחרון עם אורוגוואי והבכי של סוארס וכמה שונה היורו מבחינת היצרים
והריגוש.

בסופו של דבר אירופה זה העולם הישן, בדעיכה ובסופו של דבר גם כדורגל הליגות יעבור למקומות אחרים. רואים את זה מתחיל אצל נאיימר שלא ממהר לעזוב את ברזיל הכסף בליגה הסינית ועוד…

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

תודה. נייצר זה הסימפטום. הליגה של ברזיל זה הדבר הבא, כנראה, יחד עם האיטלקית.

סופרפלי 25 ביוני 2012

פוסט יפה

MG 25 ביוני 2012

אירופה היא עדיין מרכז הכדורגל הן מבחינת הנבחרות (3 המדליות בשני אליפויות העולם האחרונות) והן מבחינת הקבוצות (לא שאפשר להסיק יותר מדי מאליפות העולם לקבוצות, אבל בשנים האחרונות זה רק של האירופאיות).
פיליפ לאם שיחק כמגן שמאלי במונדיאל 2006, כאשר את השער מול קוסטה ריקה הוא הבקיעה בימין בחיתוך לאמצע. פרידריך (שב-2010 הוסב לתפקיד הבלם) שיחק כמגן ימני, כאשר היה השחקן המצטיין של הרטה ברלין באותה עונה.

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

צודק, עבר לי השער בראש, אבל צמוד אלי הוא היה באגף שמאל.

אריק 25 ביוני 2012

מה עם יפן?

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

לדעתי אם כבר אז סין. ברמת הנבחרות, יפן ואנגליה אותה רמה.

דרור די 25 ביוני 2012

פוסט נהדר – חוויה לקרוא!

גיא 25 ביוני 2012

סליחה על השאלה, אבל מי כתב את הטור הזה?

MG 25 ביוני 2012

לפי מה שכתוב על התגית (לא מצאתי שם יותר טוב לריבוע שלוחצים עליו כדי להיכנס לפוסט), איתן בקרמן כתב.
אולי הסיבה שזה לא כתוב בתוך הפוסט (ואיתן אני אשמח אם תתקן אותי) היא שמישהו העביר עליו ביקורת בפעם הקודמת שהוא רשם ליד שם הפוסט "מאת איתן בקרמן".

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

כנראה בלא מודע… :) הוספתי.

פאקו 25 ביוני 2012

מה שמצחיק זה שמנהל האתר מופיע עדיין על תקן "אורחים". :)

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

זה כי אין לו בינתיים זמן לנהל בלוג..

מיקיג' 25 ביוני 2012

טור של מצב רוח. ושל מיתוסים.

1. ראיתי את ברזיל של 82, בעיני הנבחרת המסעירה ביותר שראיתי בעיני, קרי ב-30 השנים האחרונות. 15 טורנירים גדולים. שום דבר באירופה ובדרום אמריקה לא התקרב להתרגשות ההיא, לשחקנים האלה. לצערי, המיתוס של ברזיל ההיא מבלבל לא רק את העולם, אלא גם את כותבי הטורים שלו.

נבחרת ברזיל מ-90 עד היום היא נבחרת בינונית, פחות מרגשת ומהנה מגרמניה של 86 ו-90, עד כדי כך חסרת מעוף (משחקי הידידות האחרונים שלה הם כמעט מעליבים). את השחקנים המבריקים והמרגשים של ברזיל בעשרים השנים האחרונות אפשר לספור על כף יד אחת. וגם זה אחרי הנחה. ארגנטינה התחילה להראות שוב ניצוצות רק במונדיאל האחרון, אחרי עשרים שנה של בינוניות. אורגוואי זה חבורה של חוטבי עצים, עם שלושה שחקנים מעולים. במקרה הטוב.

כל האמירות האלה על של דרום אמריקה המרגשת, הכל מיתוס אחד גדול, חסר אחיזה במציאות (ואת זה אני אומר בתור אחד עם סימפטיה גדולה מאד לארגנטינה).

2. גם הלטינו האירופי שמרגש אותך כאקסיומה הוא מיתוס אחד גדול. איטליה של היורו הזה היא איטליה חדשה. מ-82 לא ראיתי איטליה נהדרת כזו (וגם אז, רק אחרי הבית המוקדם). ספרד של היורו ושל המונדיאל האחרון היא נבחרת מרשימה בכישרון שלה, אבל ביחס הפוך, משעממת ומרגיזה במשחק שלה. לקשר אותה עם ריגוש לטיני זה עלבון לאינטליגנציה. כתבו על זה מספיק אנשים שמבינים כדורגל.

3. מונדיאלים משחקים במדינות הגדולות באמת? דרום קוריאה/יפן כאילו? ולהזכיר לך איפה הולכים לשחק את המונדיאל של 2022?

4. אגב הפנדל האיטליקי המדהים, הוא הזכיר לי את אחד הפנדלים הגדולים שראיתי בחיי, של סוקרטס במונדיאל, מהמקום. הוא ניסה לשחזר את הגאונות הזו בפנדל במשחק הבא, מול צרפת, והשוער עצר (ז'ואל באטס אם אני לא טועה, הזיכרון כבר לא מה שהיה). ברזיל הודחה. אם יהיו עוד פנדלים לאיטלקים, שאלת השחזור או לא תהיה מעניינת לא פחות ממי ינצח.

matipool 25 ביוני 2012

1+ .
ברזיל 82' הייתה כל כך נפלאה ומרגשת . אי אפשר היה לא לאהוב אותה . הם רק לא ידעו שצריך גם שוער והגנה .
תגובה מדויקת ומנומקת להפליא .

מחול 25 ביוני 2012

LIKE גדול מאד על התגובה שלך, מיקיג'. הטור, אכן, כולו קלישאות חסרות ביסוס.

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

תודה, מחול, שכנעת.

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

אתה טועה. ברזיל של 2002 היתה נבחרת ענקית והתקפית. הבעיה שהמונדיאל הזה, שנערך בקוריאה ויפן ושודר בשעות הבוקר, נעלם מהתודעה. תן לי עוד נבחרת מאז עם שלישיה קדמית של ריבלאדו, רונלאדו ורונלדיניו. שבעה משחקים, שבעה נצחונות, רונלאדו כובש בכל משחק,

ברזיל 98 לא היתה נבחרת מצויינת? ברזיל 94' היתה משעממת לרוב, ולקחה מונדיאל. תכלס, אתה שבוי של שני המונדיאלים האחרונים, שבהם ברזיל נכשלה קשות ונפלה כבר ברבע הגמר.

ארנטינה זאת הנבחרת שנתקעה ב-1990. לא עברו מאז את רבע הגר. תראה אותם בשלושת המונדיאלים האחרונים. הם האנגליה של דרום אמריקה.

אורוגוואי קצבים, אבל טובים.

* לגבי המיקומים של המונדיאלים אני יותר ממסכים איתך. הכוונה היתה שהטורנירים הכי גדולים היו מונדיאלים שנערכו במקומות מיוחדים. דווקא מונדיאל בקטאר יכול להיות יותר מרגש מבשבדיה/נורבגיה למשל. ברוסיה הוא בטוח יהיה הזוי.

מיקיג' 25 ביוני 2012

קודם כל, כיוונת בטור שלך למצב כפי שהוא היום, מעין מצב טבעי לשיטתך. התגובה שלי היתה לתפיסה המוטעית הזו.
אבל גם נקודתית אני חולק עליך, ואני חושב שאו שאתה שבוי של המיתוס, או שאנחנו פשוט מסתכלים אחרת על כדורגל. ברזיל של שנות התשעים היתה נבחרת הרבה יותר אירופאית, קשוחה, ויעילה מנבחרת טכנית שכיף לראות. 94 זה מקרה הקיצון, אבל גם ב-98 וגם ב-2002 – שם היא זכתה בצדק, אבל בעיקר בגלל שאף נבחרת אחרת לא ממש הרשימה במונדיאל ההוא, ובגלל שאת איטליה העיפו בשערוריית שיפוט.
אשר לשלישייה שאמרת, רונאלדו היה החלוץ האירופאי המושלם, לא היה בו שום דבר ברזילאי. רומריו הוא חלוץ הרבה יותר "ברזילאי" ממנו, ביי פאר. אני כבר לא מדבר על זיקו. אתה כמובן צודק לגבי ריבאלדו ורונלדיניו, הם אכן שחקנים ששייכים למסורת הגדולה ההיא, אבל כנבחרת, ברזיל של 2002 ממש לא היו קרובים אליה. ברזיל של היום היא כבר ממש לא קשורה לשם (והרי לזה כיוונת, למצב כפי שהוא היום).
ארגנטינה – מה זה משנה אם הם עברו או לא עברו את רבע הגמר. שוב, להזכירך, ברזיל של 82 עפה בסיבוב השני שהיה מעין סיבוב "רבע גמר", והיא עדיין הנבחרת המפוארת מכולן. מה שכן משנה זה שהיא היתה נבחרת לא טובה, ועל זה אני מסכים, עד המונדיאל האחרון – שוב, גם בו היא לא עברה את הרבע, אבל היא שיחקה כדורגל יפה מאד לעין, ועפה מול הנבחרת שמשחקת היום את הכדורגל הכי טוב והכי יפה בעולם – שגם היא עפה בחצי…
ולגבי מונדיאלים גדולים, אני חושב שהגדולים ביותר מאז 78 היו מונדיאל 82 ומונדיאל 86, בספרד ובמקסיקו (שהחליפה את קולומביה).המשחקים של דרום אפריקה ושל יפן/קוריאה לא התקרבו בכלל מבחינתי כחווית צופה ומתעניין לשניים האלה. אני אזכיר רק כמה מהמשחקים הגדולים כדי להבין שאין שום דבר שניתן להשוות לזה: ב-82, ארגנטינה- ברזיל, ברזיל-איטליה, גרמניה צרפת, השער של טרדלי בגמר מול גרמניה (חגיגת השער שלו, הגדולה ביותר בתולדות המונדיאלים..). וב-86 בריה"מ-בלגיה, ברזיל-צרפת, אנגליה-ארגנטינה, גרמניה-ארגנטינה. הגאונות של גדול השחקנים בתבל, שכל כך שנאתי בימים ההם, בהופעה שלא תיאמן). אפשר להגיד מיליון פעמים נוסטלגיה וכאלה, אני אשאר בדעתי ששום מונדיאל מאז לא התקרב באיכויותיו לשניים האלה.

אסף לאופר 25 ביוני 2012

מרגיז אותי שמתייחסים לברזיל של 2002 כאל נבחרת גדולה.
אני ראיתי את כל משחקי המונדיאל ההוא וברזיל של 2002 היתה נבחרת בסגנון של כל נבחרות ברזיל החל מ-94' (ואולי אפילו מ- 90', לא הייתי גדול מספיק כדי להעריך)- נבחרת עם פוטנציאל התקפי אבל בפועל משחקת יותר אירופי מאירופי. משחק מבוקר, עם מרכז שדה חזק מאוד וחלק קדמי שעד כמה שהוא יצירתי על הנייר, בפועל הוא לא היה מבריק. קצת מזכירים את הולנד של 2010, רק עם שחקנים בעלי פוטנציאל גדול יותר. זכרו את ה- 0-1 המזליקי של רונאלדו בחצי הגמר נגד טורקיה, או את הנצחון הדחוק על בלגיה בשמינית (שלא לדבר על הטעות של סימן ברבע). חגיגות על חשבון סין וקוסטה ריקה? נו באמת…

אני אגיד יותר מזה- ברזיל של 2002 היתה נבחרת בינונית ומטה יחסית לאלופות עולם אחרות. למי שזוכר היא בקושי עלתה למונדיאל ופיטרה את לושמבורגו במהלך טורניר המוקדמות, ובטורניר עצמו לא פגשה אף נבחרת שהיתה אז בטופ העולמי. הנבחרת הכי גדולה שהיא פגשה היתה אנגליה ברבע הגמר, וזה אומר דרשני. גרמניה שהגיעה לגמר מולה באותה שנה ניצחה 0-1 את פרגוואי, ארה"ב ודרום קוריאה, וביורו שלפני (2000) ואחרי (2004) היא לא עברה את שלב הבתים. ברזיל פשוט נהנתה מהקריסה של ארגנטינה וצרפת, והשופטים שהעיפו את איטליה וספרד.
ואגב ההאדרה הזו- רונאלדו לא כבש בכל אחד מ- 7 המשחקים של ברזיל. ברבע הגמר נגד אנגליה הוא לא כבש (ריבאלדו ורונאלדיניו). אבל רונאלדו זה כבר נושא לפוסט אחר.

יש איזו יחצ"נות מובנית סביב ברזילאים ונבחרות ברזיל לדורותיהן, והיא גם זו שמביאה היום להגיד שניימאר הוא אחד השחקנים הגדולים בעולם לפני שהוא עשה משהו משמעותי בקריירה שלו (עם כל הכבוד לתארים קבוצתיים בדרום אמריקה). אני לא ראיתי בימי התעניינותי בכדורגל (מתחילת שנות ה-90) נבחרת ברזיל באמת מלהיבה. ספרד, למרות ה- 0-1, היתה אלופת עולם ראויה יותר ובטח ובטח שקבוצה טובה יותר.

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

אסף, להגיד על נבחרת שבמשך שלושה מונדיאלים לקחה שניים והגיע לגמר בשלישי שהיא לא היתה גדולה? אולי לא מלהיבה.

אני לא אכנס איתך לפולמוס מקצועי, אבל ברזיל 2002 לצד ריקודי הרי-רה-רו בהתקפה (רונלדו וריבלדו כבשו 13 שערים, לרוב מלך השערים כובש שישה. תחשב), שיחקה עם צמד המגינים התוקפים הטוב בהיסטוריה, גאונים כקאפו ורוברטו קרלוס) ומול גרמניה בגמר נתנה ניצחון חלק וקל כאילו היתה קוסטה ריקה. זוכר את הגול ה"מקרי" של הילד רונלדיניו מעונשין לאנגלים?

בטח שברזיל 98 ואפילו זאת של 94 נתנו כמה הצגות, שאם הולנד או גרמניה היו נותנות אותן היית זוכר עד היום. ככה על הדרך.

למעשה בין 78 ל-2002 לא היה טורניר בלי נבחרת ברזיל תותחית, לעתים יותר מבריקה ולעתים פחות. בשני המונדיאלים האחרונים כשלנו. רבע הגמר בלבד.

לפי כל קנה מידה, ברזיל היא הנבחרת הטובה ביותר בהיסטוריה כולה ובהיסטוריה החדשה. תן כבוד בבקשה.

ויכסלפיש 26 ביוני 2012

ברזיל 98' היתה הטובה מבין השלוש 94-2002 ב-2002 בעיקר המונדיאל היה חלש

אסף לאופר 26 ביוני 2012

לא מתווכח שברזיל היא הגדולה ביותר בהיסטוריה- בטח מבחינת שורה תחתונה. לצערי לא ראיתי את הנבחרות הגדולות של 70' ו- 82' אבל זו הנבחרת שזכתה הכי הרבה פעמים במונדיאל ועם זה אי אפשר להתווכח.
מה שאני אמרתי, זה שבגלל שתמיד מצפים מברזיל להיות הנבחרת המלהיבה של פעם, הרבה פעמים יש נטייה להלביש את השאיפות על הרציונל, מה שיוצר דיסוננס בין התיאוריה לבין מה שקורה בפועל. זה קצת כמו שלקח זמן עד שאנשים הבינו שגרמניה מאז קלינסמן היא נבחרת אטרקטיבית ולא גרמניה המסורתית.
לברזיל של 2002 היה מאגר כשרונות מטורף, אבל לצערי לא ראיתי באותו מונדיאל הצגות מהם. כמובן שאתה יכול להיות הנבחרת החזקה ביותר גם ללא הצגות, עיין ערך איטליה ב- 2006 (שבעיני היתה מאוד ראוייה, גם אם לא שיחקה כדורגל שובה עין) או ספרד 2010 – אבל כל העניין סביב ברזיל הוא שמנסים להלביש עליה הצגות רק כי זו ברזיל. 0-2 בגמר על גרמניה חלשה, 0-1 בחצי על טורקיה, 1-2 דחוק על אנגליה ו- 0-2 על בלגיה- אלו לא הצגות, לא מבחינת תוצאה ולא מבחינת היכולת שברזיל הפגינה שם.
כבוד אני נותן, אבל לצאת מגדרי אני לא יוצא. מצטער.

זו דמגוגיה 25 ביוני 2012

ב-82 טלה סנטנה העמיד נבחרת אדירה וגם ב-86. ב-90 לברזיל היתה נבחרת לא רעה, שהפסידה לארגנטינה ממסירה גאונית של המסומם, שהודה, שהוא הרעיל את בקבוקי המים של שחקני נבחרת ברזיל. ב-94 לברזיל היתה נבחרת שהיתה בדרגה אחת מעל שאר הנבחרות ולמרות שהיא הייתה הגנתית וחזקה, היא גם נתנה משחקים לא רעים בכלל ודקות לא רעות (למשל ה-3:2 מול הולנד). ב-98 ברזיל הגיעה לגמר כשהיא מציגה כדורגל נפלא בחלק גדול מהמשחקים, עד הקריסה הלא מוסברת (נייקי, שבץ, אסטמה, התקף חרדה וכו') מול צרפת.
ב-2002 ברזיל זכתה בגביע, אחרי נצחונות נפלאים על אנגליה ובעיקר גרמניה, שהיתה מאוד חזקה באותה שנה. אפשר כרגיל להתלונן על טעויות שיפוט, אבל אם כבר מדברים אז איטליה 2006 בטח לא היתה אלופה יותר ראויה, ארגנטינה 86 גם לא בגלל נגיעת היד וב-90 לא היתה רואיה לעלות לגמר. כנ"ל איטליה ב-94 שהיתה פשוט נבחרת איומה שנעזרה בבאגיו. וב-98 להזכירך צרפת עלתה בקושי מול קרואטיה כמדומני, אחרי עבירה ברורה של טוראם אם אני זוכר נכון. טעויות שיפוט הן חלק מהמשחק ולהתלונן על הגרלה זה מצחיק.
מה עוד שלמשל הנבחרת של 2006 הוגדרה לפני המונדיאל כגדולה ביותר של ברזיל מאז 82 (קאקה, קרלוס, קאפו, רונאלדו, רונאלדיניו, זה רוברטו ואחרים היוו בהחלט נבחרת מבזיקה ומיש זוכר את ה- 4:1 המוחץ בגמר הקונפדרציות מבין למה היא היתה המועמדת מספר אחת), אבל כנראה שכל ההייפ סביבה (בעיקר האווירה הרעה שהשרה רונאלדיניו רק פגע בה).

אגב, על ברזיל של דונגה אפשר להגיד הרבה דברים, אבל בניגוד לדעתך, היא היתה חזקה יותר מספרד ובכמה רמות. רק חוסר מזל ואוזלת רגל של חלוץ נורמלי מנעו מברזיל לסיים את המחצית הראשונה מול הולנד ברביעייה מוחצת.בינינו ולא רק בגלל שאני אוהד ברזיל, ברזיל של דונגה היתה יותר מראויה לזכות בטורניר ב-2010 והיא היתה נבחרת מצויינת (זה הסתכם בעיקר בתוצאות ובדירוג), למרות שהיא לא היתה מבריקה.
ובכלל, לעניין ניימאר: לבחור יש כישרון יוצא דופן, אבל האדרת שחקנים היא לא עניין דרום אמריקאי או ברזילאי בפרט, אלא עניין תקשורתי.
אני, בכל הכבוד, ראיתי שחקני כדורגל (אתלטים אני חייב לציין שכמעט לא) לא פחות טובים מרונאלדו הפעיל, אבל בגלל שלא היה סביבם את ההייפ התקשורתי הם נשכחים מלב (למשל ריבאלדו- שהוא אומנם לא יפה כמו רונאלדו, לא מוחצן כמוהו, אבל שחקן כדורגל טוב ממנו פי כמה או זידאן שבאתר אחר הרחיקו לכת וקראו לו אוברייטד ואחד שלא ייכנס לרשימת 30 הגדולים). אז התקשורת מאכילה אותנו בהרבה בולשיט שיש תחרות והנה רונאלדו ומסי שוברים שיאים סטטיסטיים ויוצרים הייפ משוגע סביבם (לגבי מסי ההייפ הוא פחות או יותר מוצדק), למרות שתאכלס כל הקבוצות בעולם היום נראות כמו פח אחד גדול (מולנסיה שהיתה פעם אריה, עבור בלברקוזן, עבור באייאקס ואיינדהובן שנעלמו לגמרי וכלה במילאן שפעם היתה גראנדה והיום היא מורכבת בעיקר מגראנד-פאטרס).
וזו בדיוק הסיבה שמכתירים את בארסה כקבוצה הגדולה ביותר בהיסטוריה- תקשורת, תקשורת תקשורת- היא בהחלט קבוצה טובה וגדולה, אבל מי שראה קבוצות גדולות אחרות בהיסטוריה לפני עידו הניפוח התקשורתי מבין שהיו קבוצות לא פחות גדולות כמו מילאן של סאקי, סאו פאולו של טלה סנטאנה, ריאל של זידאן, בארסה של סטויצקוב-קומאן-רומאריו ושהכדורגל התחיל הרבה לפני מסי ורונאלדו.

אסף לאופר 26 ביוני 2012

אני מביא לך תוצאות ועובדות מ- 2002 ואתה קורא לזה דמגוגיה, ואז אומר שברזיל ב- 2010 היתה הכי ראויה בלי להביא לזה שום ביסוס. לצווח דמגוגיה זה הכי קל.
הפוסט שלך הוא מהות הבעייה למה אי אפשר להתווכח עם אוהד- מבחינתך בכל מונדיאל ברזיל היתה הנבחרת הכי טובה וכל פעם שהיא לא זכתה זו אנומליה. אי אפשר באמת לפתח דיון רציני עם התלהמות כזו.

אתה טועה ובגדול 25 ביוני 2012

רומאריו, רונאלדו, רונאלדיניו, זוניניו פאוליסטה הקטנטן המדהים, ריבאלדו, קאקה, רוברטו קרלוס, קאפו, אמרסון, זה רוברטו, לוסיו ואחרים- כולם יכולים להתמודד על הטובים ביותר בהיסטוריה בתפקידם.
בתקופה הזו ברזיל שלטה ללא עוררין בדרום אמריקה- כולל נצחונות מוחצים על ארגנטינה בקופה ותבוסה משפילה של 4:1 בקונפדרציות שבגללה הפכה להיות המועמדת מספר אחת בעולם למונדיאל 2006.
רונאלדו ב-98 וברזיל בכלל נתנו הצגות מדהימות (במיוחד מול הולנד) עד הגמר הטראגי מול צרפת. ב-2002 היתה להם נסחרת מרשימה שכמעט בכל עמדה היו בה שחקנים מהטובים בתפקידם. הנבחרת של 2006 היתה הטובה ביותר של ברזיל ורק הפחדנות של פאיירה והגאונות של זידאן מנעו גביע נוסף מהסלסאו.
גם ב-2010 בניגוד לדעת רבים, הנבחרת של דונגה היתה מבהילה ולדעתי היתה החזקה ביותר מבין הנבחרות שברזיל העמידה ב-20 השנים האחרונות. אם לסבתא היו גלגלים ואם ברזיל היו מנצלים את אין ספור ההזדמנויות מול הולנד במחצית הראשונה אז ברזיל היתה גוברת בגמר על ספרד. אבל אם זה לא נחשב.

בכל מקרה- ב 20 השנים האחרונות ברזיל העמידה כשרונות אדירים בכדורגל העולמי ובכך אתה טועה בגדול

מיקיג' 25 ביוני 2012

נשחק קצת, רומריו כנראה שהיה נכנס כמחליף בנבחרת של 82/6, אפילו מחליף ראשון. ריבאלדו היה מן הסתם בהרכב, ורוברטו קרלוס, סיכוי גדול שכן. מעבר לשלושתם, אתה חי בסרט. אף אחד לא היה מתקרב לסגל של הנבחרת ההיא. או שיש לך זיכרון קצר מאד, או שפשוט לא ראית את הנבחרת ההיא משחקת (ולא, לראות אותה ביוטיוב זה לא לראות אותה משחקת).
ורק להבהיר, כל השחקנים בנבחרת של ברזיל הם כשרונות על (אגב, גם כל השחקנים בנבחרת האיטלקית, כמעט תמיד, הם כשרונות על). אני מדבר על המשחק של הנבחרת, על המיתוס ועל המציאות. וגם קצת על ההגזמה עם התפיסה של השחקנים של הנבחרת. זה הכל.

המלך עירום 25 ביוני 2012

ראיתי את הנבחרת הזו משחקת ועד היום, חוץ מסאו פאולו של טלה סנטנה,אין קבוצה או נבחרת (כולל ברצמלונה, ספרד וכו') שמזכירה את הסגמנון המרהיב של ברזיל 82.
אבל:
1. רומאריו לא היה מחליף ראשון, אלא שחקן הרכב במקום סרג'יניו- האיש שלא ידע לכבוש. כנ"ל רונאלדו הברזילאי- לטעמי השחקן הכי גדול שראיתי (זה של 93-99).
2. להגיד על רונאלדו שהוא חלוץ אירופאי קלאסי? זו הגדולה שלו- הוא היה מהיר כמו רונאלדו האירופי, טכני כמו מסי, אסתטיקן וערמומי כמו זידאן וכובש שערים מחונן כמו רומאריו. כמי שעקב אחריו מאז קרוזיירו, הוא היה שני רק לפלה.

מיקיג' 25 ביוני 2012

אוקיי, נסכים על רומריו, אבל את מי בדיוק היית מוציא בשביל להכניס את רונאלדו?
אולי היה עדיף להכניס אותו על חשבון פרז, כאילו, שוער הוא ממילא לא באמת היה, עדיף היה כבר עוד שחקן שדה.

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

אל תגזים ברומנטיקה.. למרות שאלה גם הנבחרות הנערצות עלי. קאפו, רוברטו קרלוס, לוסיו, ריבאלדו, רונאלדו, רונלדיניו, רומאריו. ברזיל ההיא הצטיינה בחוליות קישור מדהימות, בימים שבהם כדורגל שוחק בהליכה. זאת לא השוואה הכי הוגנת. היום אתה חייב הרבה יותר כוח.

את מי היית מחליף בברזיל של מונדיאל 70'? טוסטאו? וב-62 את גרינצ'ה? היש מטאור יותר מפלה שלוקח את מונדיאל 58' בגיל 17? אין לזה סוף לברזיל…

מיקיג' 26 ביוני 2012

זה לא שההשוואה לא הוגנת, היא לגמרי אנכרוניסטית, חסר תוקף וחסר משמעות. אין לנו ויכוח על זה. אני בסך הכל הגבתי לפוסט על האמרסונים.
ובכל הכבוד, אם אני עושה רומנטיזציה של ברזיל 82 (ויכול להיות שאני עושה), אז אתה עושה רומנטיזציה כמעט מטפיזית לנבחרת ברזיל באופן כללי. אני מבין כשזה בא מאוהד טריבונה (וגם זה מצער, אין לי עניין בדיון עם אוהדים כאלה). לא מאיש מקצוע, בלוג או לא בלוג.

מיקיג' 26 ביוני 2012

לעניין הפוסט התחתון – חסר=חסרת.

אלכס 25 ביוני 2012

יופי של תגובה, אהבתי מאד.

אלכס 25 ביוני 2012

של מיקיג', התכוונתי.

TR 25 ביוני 2012

"שתיים משלוש מעצמות העל של הכדורגל העולמי הן אירופאיות, איטליה וגרמניה, ושתיהן בחצי הגמר גם בטורניר הזה."
רגע, ואלופת העולם פרד היא לא מעצמת על עולמית? שלא לדבר על זה שבמונדיאל האחרון איטליה הודחו בשמינית על ידי סלובקיה.

תומר חרוב 25 ביוני 2012

נראה לי שהוא התכוון בראייה של מאה ולא של עשור.

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

אכן כן. ספרד היום מספר 1, אבל התכוונתי היסטורית.

ויכסלפיש 25 ביוני 2012

הודחה בשלב הבתים ע"י סלובקיה

דורון קרמר 25 ביוני 2012

גדול. גם השיר והביצוע.

ואיך הכדורגל, הספורט המרגש עלי אדמות (כן, יותר מההוא), לא גורם להתרגשות באולימפיאדה הקרובה? איך האולימפיאדה, אליפות העולם בהכל, היא לא אליפות העולם בכדורגל?

דורון קרמר 25 ביוני 2012

וכן, ידוע, זה לא באמת הנבחרות, גיל 23 מחוזקים או משהו כזה.

יואב בורוביץ' 25 ביוני 2012

לדעתי זה פשע לשחק כדורגל באולימפיאדה. פעם בארבע שנים יש הזדמנות לכל ענפי הספורט האחרים לזהור. אז מדוע הכדורגל, שזוהר ושולט בכל יום אחר, פולש גם לשם? ועוד בוורסיה די עלובה של נבחרות עד גילאי 23 (עם יוצאים מן הכלל). סתם בזבוז תשומת לב מאירוע הספורט (שאינו כדורגל) החשוב והמרגש בתבל שנערך רק פעם בארבע שנים.

MG 25 ביוני 2012

זה עניין כלכלי פרופר.
הועד האולימפי צריך הכנסות והמציאות היא שמשלמים יותר על משחק כדורגל מאשר על תחרות גלשן לייזר.

תומר חרוב 25 ביוני 2012

כי בניגוד לשאר הענפים האולימפיים שכבודם במקומם מונח, הכדורגל הוא יותר מספורט.

MG 25 ביוני 2012

גם בטניס ואופניים האולימפידה היא לא אחת מתחרויות הגדולות.

תומר חרוב 25 ביוני 2012

פוסט גדול. מה שמגניב ביורו הזה שיוצא שכמו בכלכלה, כל אירופה מול גרמניה.

חוץ מזה, עשית טעות של מתחילים. הסתכלת על פיליפ לאם כשיכולת להסתכל על לואיס מארין.

פירלו הוא הפנטזיסט החדש, למרות שבמקור קסאנו היה אמור להיות הגולדן בוי הבא. סדרת הגולדן בויז היא סדרה מיוחדת של אמנים שאהודים ברחבי איטליה בשל אמנותם. באג'יו, מאצולה, מיאצה- יחידי סגולה. בדרך כלל אתה אמור להיות מסומן ככזה בגיל 18-19. פירלו בגיל הזה שיחק את הקשר שמאחורי החלוץ והביא לאיטליה יורו עד 21 בבעיטה חופשית ואז דעך קצת כי הכדורגל השתנה ולא היה יותר מקום לשחקנים כמוהו מאחורי החלוץ. כיום הוא לא רק הקשר המרכזי הטוב בעולם(ויסלח לי צ'אבי הנהדר) אלא גם האסתטי ביותר מרשימה של שחקנים גדולים שמשחקים בעמדה הזו.

נבחרת ברזיל כיום היא תאגיד נאלח, חברת בת של נייקי שאם הייתה יכולה הייתה מעתיקה את כל משחקי הבית שלה לאמירויות או לניו ג'רזי. משחקי הידידות מול ארגנטינה פעם בחצי שנה עושים לי חשק להקיא גם אם מסי מבקיע בהם שלושער עם שער ניצחון מטורף.

יואב בורוביץ' 25 ביוני 2012

תומר- לא חושב שפירלו כזה ענק כמו שמציירים אותו. היו לו כמה שנים לא טובות במילאן לפני שעבר ליובה. לדעתי הוא לא מספיק מהיר ועקבי כדי להיות באמת בין הגדולים ביותר למרות שאין עוררין על טכניקת המסירה ובעיטות החופש הנפלאות.
ברגליים יש לפירלו לא פחות כשרון מלצ'אבי אבל לא הייתי משווה בין השניים. אנשים שמתסכלים רק על אסתטיקה אולי יאמרו שפירלו לא פחות טוב אך בעיני צ'אבי טוב בהרבה.
בנוגע לנבחרת ברזיל- לגמרי מסכים.

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

תומר, במונדיאל ההוא הייתי בעבודה, אז עקבתי אחרי כל השחקנים, וכשמארין הגיע אלינו לנתניה כבר ידעתי איזו ברכה זאת..

הבעיות של ברזיל והתאגידים ומונדיאל 98' ונייקי וכו' זה כבר חדשות ישנות. אחרי 700 שנה הם הצליחו לזרוק את המושחת ההוא טאשיירה מנשיאות ההתאחדות!

זה אחרי שהם הצליחו להפוך כלכלה-חברתית להצלחה עולמית.

ברזיל היום זה לא בהכרח יותר מושחת מאופ"א, בטח לא מפיפ"א.

תומר חרוב 25 ביוני 2012

לא להיות יותר מושחת מאופא זה לא הישג גדול אבל זה לא בהכרח עניין של שחיתות אלא של מדיניות. בפחות או יותר חמש השנים האחרונות ברזיל שיחקה על אדמת ברזיל אך ורק במוקדמות גביע העולם, כלומר אך ורק כשהיא מחוייבת לכך. את שאר משחקיה קיימה בלונדון, שוויץ, האמירויות, ניו ג'רסי ובכל מקום בו המתינו עם ארנקים פתוחים.
זה גם פוגע בהכנות מקצועיות- לפני המונדיאל האחרון, כשרוב הנבחרות קיימו משחקי אימון רציניים, הברזילאים שיחקו לדעתי בזימבבואה תמורת סכומים עצומים. זה חדשות ישנות אבל זוהי באמת הנבחרת הלאומית היחידה שהיא איננה נבחרת לאומית אלא קבוצת ראווה(ארגנטינה גם בדרך לשם).

GIL 25 ביוני 2012

מקווה שתחושת הבטן שלך נכונה. דווקא ההיסטוריה הקרובה מלמדת אותנו אחרת. אחרי הרבה שנים של פינגפונג זכיות אירופי-אמריקאי, ואינספור גמרים רצופים עם נציגות משותפת [להוציא ספרד 82] אנחנו על רצף של שתי זוכות אירופאיות, שני גמרים כל אירופאים, ואפילו חצאי גמר בהגמוניה אירופאית כמעט מוחלטת [אורוגוואי ב2010 באמת היו נחמדים אבל עלו מבית שכלל את צרפת הבזיונית, עברו את גאנה וד. קוריאה בשביל להגיע למעמד, והודחו מול האירופאים הרציניים הראשונים שפגשו אותם], ככה שיש כאן כיוון.
ואם להצטרף לתקווה שלך – הדרום אמריקאיות זוכות בטורנירים שנערכים באמריקה [וגם באסיה, מסתבר], ואחד כזה כבר לא היה לנו 20 שנה. אז כן, אולי שווה להקריב אליפות עם שעות צפיה לא רלוונטיות בשביל קצת שמחת חיים.

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

אני מסכים מאוד לגבי הרצף, למרות שמה שגורם לו זה שאירופאית לקחה מונדיאל במגרש נייטרלי (דרא"פ), ואילו בנייטרלים הקודמים (ארה"ב ויפן) ברזיל לקחה.

האירופאיות בהחלט שלטו בעשור האחרון, בעיקר אגב בזכות הירידה של ארגנטינה, ובנבחרות הטופ יש יותר אירופאיות.

האבל הוא שכמו שנראה היורו הזה, והחשיבה שלי שנבחרות כמו פולין או יוון (או אנגליה) הן לא יותר קיקיוניות מגאנה או אקוודור (או אורוגוואי), ובכלל על רקע זה שהכדורגל האירופאי נראה תקוע, משהו מהותי עומד להשתנות. אם הייתי יודע בדיוק מה אז הייתי מחליף את מוריניו או פפ.

זה יכול לבוא מגרמניה המתעוררת, מהקאםבק של גרמניה או מברזיל. אני הולך על דרום אמריקה.

הופמן 25 ביוני 2012

יפה. מיתוסים וכל זה, אבל מה זה כדורגל אם לא מיתוסים שגדלנו עליהם ומיתוסים שאנחנו חיים בהם. מהם החיים אם לא זה.
רק חבל ששם הכותב לא לא נמצא בשום מקום. תן קצת כבוד לעצמך, בקרמן.

SA 25 ביוני 2012

אם היתה אוהב כדורגל היתה מבין שהיורו הזה הוא הטורניר לנבחרות עם הרמה הכי גבוה שהיתה בהסטוריה, פשוט לכותב רק מעניין אנדרדוג וצבע ורעש, אולי כדאי שתלך סדנת ריגושים, מי שאוהב כדורגל נטו זהו טורניר אדיר , הכי גדול אי פעם עם הרמה הכי גבוה. כן , בברזיל יהיה אדיר אבל איך אתה רוצה שיהיה רמה עם נבחרות כמו אוסטרליה , קולומביה יפן או אירק?!?!?!!?!?
זה הדבר האמיתי!!!!

SA 25 ביוני 2012

ואני ארגנטיני!!!!

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

הכל אני מוכן לקבל, רק אל תגיד לי שאני לא אוהב כדורגל :) וקולומביה אגב מנצחת את אנגליה, יפן ברמה של צרפת.

SA 25 ביוני 2012

אוקי אז אנו אוהבים את הכדורגל ממבט שונה, אני אוהב לראות משחק כדורגל, לא מעניין הציפייה לדרמה שבערוץ הספורט אוהבים להעצים, אני אוהב לראות כדורגל: טקטיקה, מהלכים, חידושים, תזוזה של שחקנים, ובעיקר שחקנים שיודעים מה לעשות עם כדור, רמה זה מה שמעניין, לא כל הסיפורי סינדרלות שאתם אוהבים למכור.
ואגב אורוגואי, לפני שאתם אומרים שזו נבחרת גדולה בגלל המונדיאל אז תבדקו נגד מי הם שחקו מהבתים עד החצי גמר.

אבל לכל האבי מלרים וכאלה שהיו רוצים לראות אוסטרליה נגד יפן בגמר מונדיאל ומחפשים ריגושים בטוח הכתבה אדירה, קבל ח"ח

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

אנגליה לא בהכרח טובה מגאנה. יש 3-4 נבחרות אירופאיות גדולות, יש 2-3 דרום אמריקאיות חזקות מאוד (אורוגוואי מועמדת אפשרית לקחת יורו כזה) וזה הסיפור. לא ראינו בינתיים כלום מלבד גרמניה טובה, ספרד פחות טובה מהמונדיאל, איטליה ראויה ורונאלדו. שום קשר לאוסטרליה או יפן.

כוכב עליון 25 ביוני 2012

למה גם כשיש סוף סוף טורניר גדול ובאיכות טובה אנחנו מתלוננים. מאז מקסיקו 86 אני לא זוכר טורניר מבדר ובעיקר הגון כל כך, ועדיין,אף פעם לא נהיה מרוצים.
אגב, אם עקבתי נכון, קולומביה טובה מאנגליה, גאנה טובה מאנגליה.נשאר שרק הלוזונים טובים מאנגליה ונסגור את העסק.

אז אתה היסטוריון? 25 ביוני 2012

הטורניר הכי טוב ביהסטוריה?

את מונדיאל 82 ו-86 ראית? את יורו 88? את מונדיאל 98? את 2002? מה אתה מקשקש בקומקום?

ביורו הנוכחי משחקות שורה של נבחרות שלא מזכירות ולו במעט את הנבחרות ההיסטוריות שלהן, מה שמראה שרמת הכדורגל דווקא יורדת ולא עולה.
תשווה את הולנד של השלישייה ההולנדית או של ברגקאמפ ואוברמארס לליצנים של היום? את אנגליה של גאזה לנבחרת האפורה של היום? את איטליה של באגיו לחבורת הנגרים של היום? את צרפת של דסאיי וטוראם לליצנים של היום? את דנמרק של אלקיאר או של לאודופ לזו של היום? את שבדיה של ברולין לזו של היום?
חוץ מגרמניה שהיא יותר מלהיבה, אבל בהחלט פחות חזקה מקודמותיה ההיסטוריות ואולי ספרד שפיתחה שיטה לנצח ולא רק לשחק כדורגל יפה, רוב הנסחרות בעולם בנסיגה וזה כולל גם את הקבוצות (איפה אייאקס, פסז מארסיי, סטיאווה, דינמו קייב, הכוכב האדום, ולנסיה ואחרות מול הריאל-בארסה וחצי של היום).
יש משחק אחד ביורו הזה שהיית מכניס לפנתיאון כמו ברזיל הולנד מ-94, או צרפת ברזיל מ-98, ברזיל-ארגנטינה 82 ברזיל איטליה -82. ארגנטינה-הולנד עם השער הנדיר של ברגקאמפ, ארגנטינה-אנגליה עם השער האדיר של אואן.

עוד 20 ימים וצפיתי בכל משחקי היורו, אני מבטיח לך שלא תזכור אפילו משחק אחד וצדק בקרמן, כי אין יותר אשפי כדורגל גדולים כמו רומאריו, ריבאלדו, רונאלדו הברזילאי, מסי ומקביליהם האירופיים כמו גאזה, זידאן, הנרי והאג'י.
יש את רונאלדו הפורטוגלי, שהוא שחקו גדול אבל דריבליסט בינוני וזהו.
ב-2014 אני מקווה שלוקאס (לא ה"כישרון" מליברפול), ניימאר, קסמירו, אוסקר וגאנסו יחזירו את הזוגו בוניטו לקדמת הבמה.
וישחקו הנערים לפנינו ונאמר אמן.

SA 25 ביוני 2012

מה שאתם לא מבינים שהכדורגל היפה ביותר הוא בין הנבחרות שהגיעו לרבע גמר (והולנד) זה מה שמעניין לראות, + ארגנטינה ברזיל) אין מה לעשות שם הכדורגל זו רמה אחרת , כאילו שהיתה רוצה לראות טורני של ה NBA ביחד עם היורוליג, פשוט זה לא אותו ספורט, משחקים משחק אחר.
והסטוריון אתה ממש…ברזיל ארגנטינה 82 היה נפילה , דווקא 2 הנבחרות נכשלו, צרפת-ברזיל 98 עם רונאלדו אחרי שבץ והקאות…
הנרי ממש… שחקן… לא עשה כלוווווםם תודה שהיה לו את זידאן ליד.

DANIELLE FOXXX 28 ביוני 2012

ברזיל ארגנטינה ב 82 היה משחק ענק של ברזיל. קונצרט נדיר.

גיל שלי 25 ביוני 2012

אחלה טור. למי ששאל, יפן ודרום קוריאה הן בהחלט מדינות גדולות במילון שלי. הגיע הזמן שהכיבוש בהתאחדויות הכדורגל הברזילאי והארגנטינאי יגיע לסיומו, אולי אז הכדורגל שם יחזור לשורשיו

D! בארץ הקודש 25 ביוני 2012

איתן, כולם אמרו הכל אני רק אומר שהסנדלר הולך יחף והעורך כותב ללא עריכה.

שורף דקלים 25 ביוני 2012

צר לי, אבל הטור הזה משקף את הרדידות של עיתונות הספורט כאן ואת האגוצנטריות המבחילה. בואו נזלזל קצת בכדורגל המזרח האירופי, ומי אלה האנגלים המיושנים האלה. אי אפשר לעשות טורניר באיזו מדינה עלובה כמו פולין או בלגיה, ומי אלה ההולנדים, השבדים או הדנים האלה בכלל?

כל כך סימבולי להתייחס רק לפנדל של פירלו. שחקן שנתן אתמול את אחת ההופעות האישיות הגדולות ביותר שאני זוכר: תמיד בא לקבל כדור, תמיד נותן מסירה מדויקת. ולא כמו צ'אבי על חצי מטר, אלא מצד לצד, קדימה אחורה. אז כן, יש לו ביצים לתת פנדל כזה ברגע מכריע כזה. הרי אם הארט לא זז כולם יורדים עליו כמה הוא מטומטם. הסיפור במשחק הזה היה ההופעה הבלתי נשכחת של שחקן ענק, לא הפנדל האחד הזה.

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

אתה בעצמך רדוד. איזו אגוצנטריות? ברזילאית? לא אמרתי על אף אחד 'מי אלה', בטח לא ביחס לישראל, אמרתי שהנבחרות האירופאיות מלבד שלוש-ארבע הבכירות, למרות שאת חלקן כמו צרפת ודנמרק אני מאוד אוהב, הן לא מה שהיו או מה שמספרים לנו שהן (אנגליה קודם כל, וגם צרפת הולנד ואחרות).

בנוגע לפירלו התייחסתי רק לפנדל? לא כתבתי מיד שבעיני הוא שחקן מהכי גדולים?

אבל למה לא לסלף ולהשמיץ ובד בבד להאשים ברדידות.

No.5 25 ביוני 2012

אז לך תזכר בקופה אמריקה לפני שנה, טורניר "מלהיב" עם ממוצע שערים "עצום" של 2 למשחק בקושי

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

לא אמרתי שהקופה יותר שווה מהיורו, הוא לא. זה עוד לא עושה את היורו מתקרב למונדיאל. צר לי אבל למרות שהיה ביורו לא מעט כדורגל טוב, הוא חסר הפתעות, כוכבים מלבד רונאלדו ואין בו אפילו נבחרת אחרת מרגשת.

DANIELLE FOXXX 28 ביוני 2012

המונדיאל האחרון היה איום, זה שלפניו בגרמניה דלוח.
גם קשה להגיד שהנבחרות שמביאות צבע נוסף למונדיאל כמו האפריקאיות וכמה דרום אמריקאיות הן ממש שובות לב. יש לגאנה ודומותיה משחק אחד ממש טוב שאחריו כולם מתאהבים בהם, אבל מהר מאוד מתברר שהשחקנים הנבחרות הללו הם כבר לא אפריקאים אלא אירופאים- טקטיים, ממושמעים וחסרי ברק.

המלך עירום 25 ביוני 2012

כל הטורנירים האחרונים של הקופה, מלבד האחרון היו מלהיבים והשאירו זכרונות עם משחקים בלתי נשכחים. בייחוד במפגשים בין ברזיל לארגנטינה, אורוגוואי קולומביה ואחרות.

עזי 26 ביוני 2012

הקופה הקודמת היתה עם ממוצע 3.3 שערים למשחק יותר מכל יורו או מונדיאל בחצי המאה האחרונה (אבל לא יותר מכל קופה), אתה בוחר מה שנוח לך. חוץ מזה מדובר על השילוב של הטובות מאירופה ומדרום אמריקה ומאפריקה ומשאר העולם – מ-ו-נ-ד-י-א-ל.

עודד 25 ביוני 2012

אהבתי. רוחו של עוזי דן שורה פה האיש שבזכותו התאהבתי בברזיל – טוב גם בעזרת בבטו רומאריו ורונלדו.

איתן בקרמן 25 ביוני 2012

אז אולי תשמח לדעת שאנחנו חברים 25 שנה, גם על הרקע הזה.

המלך עירום 25 ביוני 2012

איך נהיים חברים של איתן ועוזי?
אבל באמת- חסר פלפל ביורו הזה: איזה שוער שעוצר טיל בבעיטת עקרב, שחקן שמצמיד את הכדור בין הרגליים, רגל שמאל שיודעת לעשות סלאלומים, רגליים עם רצועות צולבות קרועות כמה פעמים שמסבסב את כל השחקנים במגרש, איש עם שיניים עקומות שיודע גם למסור בעין עקומה. חסר חסר. מאוד חסר

עזי 26 ביוני 2012

בקרמן, אגב, הוא האיש שאחראי לכך שאני עיתונאי ספורט.

איתן בקרמן 26 ביוני 2012

כולנו עושים טעויות :)

סימנטוב 25 ביוני 2012

קולע, יופי של פוסט
תודה

ניב שטנדל 25 ביוני 2012

מצוין. חוץ מהשמחה לאידה של אנגליה…
1. על אנגליה כתבתי כבר אצל דורפן, אבל אתמצת בכך שעם חבר'ה כמו קלברלי וצ'מברליין יש לה בכל זאת עתיד ורוד. ביחס לעבר.
2. פירלו שחקן נפלא. אבל – אני לוקח בערבון מוגבל את ערכו של כל שחקן שלא יצא מהליגה האיטלקית ובחן את כישוריו שם.
אבל פירלו הוא אישיות, ואת זה אי אפשר לקחת ממנו.
והופ אני קופץ ל:
7. ליורו במתכונתו הנוכחית יש יתרון בולט אחד על המונדיאל – אין נבחרות קיקיוניות. זו הצרה של המונדיאל ושל החיבוק הרחב שלו. הוא עדיין, בשלביו הראשונים, נותן עדיפות לתפיסה הגלובלית על פני זו האיכותנית.
8. מוקדם להספיד נבחרות לא לטיניות כמו איטליה או צרפת. דווקא החוזק המנטאלי וההיסטורי שלהן מחזיק אותן תמיד בתמונת הסיכויים (מה שאי אפשר להגיד על אנגליה למשל). מאידך, מוקדם להספיד את הולנד. הדעת נותנת שנבחרת עם כל כך הרבה כישרון פלוס מורשת לא תגמור תמיד מוקדם (ולראיה – המונדיאל הקודם).
9. חוששני שהציפייה שבמונדיאל הבא הכישרון ינצח היא תקוות שווא. הלקח הכי גדול שברצלונה מלמדת את הכדורגל העולמי הוא שיש רק ברצלונה אחת. אפילו אצל ריאל, שמנסה לקנות כישרון, זה לא ממש הולך. לא כל שכן בנבחרות, שמצאי השחקנים שעומד לרשותן מוגבל. אפילו ספרד, על השלד של ברצלונה ועם סילבה, לא מצליחה להיות ברצלונה. טקטיקה היא הדרך הטובה ביותר לחפות על חוסר כישרון. את המשפט האחרון אפשר לקרוא גם ביוונית.
כן, גם אני מחכה לשובה של ברזיל הקלאסית. ממה ששמעתי על משחק הידידות מול ארגנטינה (ראיתי יורו באותו זמן) דווקא יש למה לצפות. והליגה הברזילאית היא אכן תענוג. אבל גם ניצחון ברזילאי לא יהיה ניצחון הכדורגל האטרקטיבי. ברזיל היא היוצאת מן הכלל שלא מעידה על הכלל. ארגנטינה היא, כפי שניסחת היטב, אנגליה של דרום אמריקה. אורוגוואי לא שונה מהותית מפורטוגל. את כדורגל הנבחרות הכי טוב בטורנירים האחרונים (לפני היורו) קיבלנו בכלל מהגרמנים. הלא לטיניים בעליל.
10 (אני יודע שאין לך 10). שכחת את האפריקאים? או שהרמת ידיים על הסיכויים שיהפכו לדרום אמריקה החדשה?

רוני 26 ביוני 2012

בנוגע לבלגיה- מקומם במונדיאל 2016. תסתכלו על הסגל-קורטואה, ורטונגן, קומפני, פלייני, אקסל ויטסל, נאיינגולן (מניח שלא כולם מכירים-קשר טוב, מקליארי), דמבלה, הזרד, לוקאקו.
הם בבית עם קרואטיה וסרביה. אני משוכנע שהם יותר טובים מאחת מהן. השאלה אם זה מספיק כדי לעלות.

רוני 26 ביוני 2012

מונדיאל 2014, כמובן.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 29 ביולי 2012

נאימר היקר אתה שחקן הכי טוב בעולם אני אמיר אני אוהב אותך ביותר אוהב אמיר דוד

Comments closed