אליפות של זידאן – יאיר אלון

ראשית יש להבין שהשינוי הוא כביכול לא דרמתי. כלומר בפעם הקודמת שריאל זכתה באליפות היא הגיעה ל-100 נקודות! שזה באמת יוצא דופן.

הפעם היא עשתה זאת עם 93 נקודות (גם 91 היו מספיקות לה) שזה די דומה לעונות הקודמות- 87, 90, 92 ובהן היא לא זכתה באליפות. אז השינוי שזידאן עשה הוא לא דרסטי אבל הוא סופר משמעותי, זה קצת כמו ריצת 100 מטר בה כל שיפור של מאית השנייה הוא חשוב, מאמן שמשדרג את הספרינטר שלו בעשיריות שנייה יעשה עבורו את ההבדל בין תהילת עולם לבין הדחה מוקדמת.

אבל מה זידאן כן עשה שאחרים לא עשו, מה שאפשר לו לא רק לזכות באליפות אלא גם להגיע לגמר הצ'מפיונס ליג, ובכן:

הלך בכל הכוח עם קאסמירו- יש ויכוח האם הקרדיט מגיע לבניטז שרצה ללכת עם הברזילאי ופרז התנגד או שזו הברקה של זידאן, בכל אופן הרכש מסאו פאולו היה די באנקר אצל זיזו, שחרר את מודריץ' ובעיקר את קרוס לעזור יותר להתקפה ותרם לשכלול סגנון המתפרצות שריאל כל כך אוהבת.

הכריח את כריסטיאנו למנוחה- מתוך הסכמה או לא, גם פה הדעות חלוקות וזה לא מאוד משנה. רונאלדו לא פתח בכל המשחקים, הוחלף מדי פעם ובדרך זו הושגו שני דברים, ראשית אלוף אירופה הטרי הצליח להגיע חד יותר לרגעי ההכרעה של העונה אליהם הוא בדרך כלל מגיע באפיסת כוחות. שנית המאמן שידר לשאר החבר'ה שסומכים עליהם ואינם רק תפאורה בהצגה של אחד השחקנים הגדולים בתבל.

שילב חבר'ה צעירים- אפרופו סומך עליהם מהסעיף הקודם, בניגוד לעונות קודמות הפעם אסנסיו ולוקאס ואסקז (21 ו-25 בהתאמה) היו לחלוטין חלק מהרוטציה, קיבלו דקות משמעותיות ולרוב החזירו בגדול. לשם השוואה בעונה בה זכו עם אנצ'לוטי בצ'מפיונס ליג (2014) הסגל הסתמך באופן בלעדי על שחקני רכש שהגיעו בשיא הקריירה שלהם. חסה ומוראטה שהיו אז בערך במעמדם של ואסקז ואסנסיו קיבלו הרבה פחות קרדיט.

כמובן שהיו גורמים נוספים שראויים לאזכור כמו הפריחה של קרבחאל ובעיקר של מרסלו. ההפרדה שעשו חאמס ומוראטה בין המרמור מחוץ למגרש למספרים שניפקו כשעלו על כר הדשא. היכולת המשודרגת של נאצ'ו בכל פעם שנקרא לדגל. העובדה שרפאל וראן הצליח להישאר כשיר רוב העונה.

אולם שלושת הנקודות שהוזכרו קודם לכן הן לדעתי המשמעותיות ביותר בכך שהפעם, הלילה הזה מכל הלילות, ריאל מסיימת כאלופת הליגה הספרדית.

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

75 תגובות ל “אליפות של זידאן – יאיר אלון”

  1. צור שפי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 09:28)

    אינני רוצה להפחית מההשג אבל צריך לתת משקל גם להחלשות של בארסה (בעיקר), אתלטיקו וסביליה. האחרונה נראתה בשלב מסויים כמי שמסוגלת להוות גורם במרוץ אבל בערך באמצע העונה התפוררה בבת אחת.

    להגיב
    • ר.בקצה (פורסם: 22-5-2017 בשעה 09:32)

      לא היה לסביליה שום סיכוי לקחת אליפות. זו פנטסיה של כל מיני מומחוים בדה-באזר, שסוגדים לקבוצות קטנות ורומנטיות.

      להגיב
      • צור שפי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 09:54)

        אני חושב שזו קצת חכמה בדיעבד.

        להגיב
        • ר.בקצה (פורסם: 22-5-2017 בשעה 09:57)

          למה בדיעבד? זה בדיוק מה שחשבתי בזמן-אמת..

          להגיב
          • צור שפי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 11:59)

            אולי הביטוי לא היה מוצלח ואני כמובן מתנצל אם פגעתי. תראה, אם תגיד שלאף קבוצה חוץ מריאל וברצלונה אין סיכוי לקחת אליפות תהיה כנראה צודק בכל נקודת זמן בה תבחר לומר זאת. העניין הוא שבשלבים מסויימים סביליה נראתה כמי שיכולה לאיים על ההגמוניה הזו.

            להגיב
          • עמית הלבבי (פורסם: 23-5-2017 בשעה 20:32)

            שנה שעברה, כל הזמן ידעתי, בזמן אמת, שאין ללסטר שום סיכוי לקחת אליפות

            להגיב
      • איתן (פורסם: 22-5-2017 בשעה 11:55)

        השנה הסגל בסביליה היה חלש והסתמך לא מעט על השאלות של שחקנים,כמו גם על מאמן שידע בעבר להוציא מים מן הסלע גם בנבחרת צ'ילה,בהתחשב בכך שהם בעיקר מכרו שחקנים ולא קנו שחקנים בכסף גדול,יחד עם ההופעה באלופות…ניתן להגדיר את העונה של סמפאולי כמוצלחת..
        בתקווה שסמפאולי שיידע גם להרים את נבחרת ארגנטינה,וייתן למסי דיבאלה היגוואין ודי מאריה גם גביע העולם

        להגיב
    • איציק (פורסם: 22-5-2017 בשעה 16:39)

      בקיצור, אליפות עם כוכבית.

      להגיב
  2. ר.בקצה (פורסם: 22-5-2017 בשעה 09:30)

    נקודה חשובה נוספת- שיפור הכושר הגופני. זידאן הביא אתו את מאמן הכושר שעבד ביובנטוס כשזידאן שיחק שם. ריאל טחנה את כל הקבוצות בדקות האחרונות.

    בעניין הרוטציות-
    היתרון של זידאן בהן לא התבטא בצד הטכני. החילופים שלו ברוב המשחקים היו מאוחרים ודי שבלוניים- המחליף האהוב עליו, ואסקז, לא תרם יותר מדי (2 גולים בליגה, אם איני טועה) ובמוראטה וחאמס הוא די התעלל. יתרונו בא לידי ביטוי בצד המנטלי- שמירה על רמת מרמור נמוכה בספסל גדוש כישרון.
    לטעמי הוא הסתמך יותר מדי על רונאלדו, שבמרבית העונה היה צל של עצמו. ייתכן שזו הייתה דרכו לדחוף אותו להצטיינות בשלבים המאוחרים.
    כמו כן, צריך לומר תודה גדולה לבארסה שזרקה כל מיני נקודות שבעונות אחרות הייתה לוקחת כבר באוטובוס בדרך למשחק.

    Hala Madrid!

    להגיב
  3. טרנטה (פורסם: 22-5-2017 בשעה 09:31)

    הסיבה העיקרית שריאל חגגה אתמול היא ההפסדים המטומטמים של ברצלונה בבית (ואני כולל בהם גם את התיקו בקלאסיקו הראשון, שהנקודות כבר היו עמוק בכיס).
    בלי קשר – ריאל שיחקה היטב בחלק האחרון של העונה וידעה להתעלות בכל פעם שצריך.
    קרוס, מודריץ' ובעיקר איסקו נתנו סיום עונה מעולה. אסנסיו להט (איזה שחקן מבטיח), נבאס היה שם כשצריך ורונאלדו עשה רונאלדו.

    להגיב
    • יאיר אלון (פורסם: 22-5-2017 בשעה 10:58)

      רונאלדו עשה רונאלדו זה גדול

      להגיב
  4. יעקב נקש (פורסם: 22-5-2017 בשעה 09:48)

    ושום מילה על איסקו…? לא ברור אם זאת הייתה סדרת חינוך, או אולי שטות שהתקשורת הספרדית/קטאלנית ניפחה, אבל איכשהו מה שיצא מכל הסיפור, זה שאיסקו שדרג את המשחק שלו לרמה אחרת לחלוטין… צריך להנהיג את הקישור של ריאל השנים הבאות…

    להגיב
    • יאיר אלון (פורסם: 22-5-2017 בשעה 11:04)

      בהחלט התלבטתי אם להקדיש לאיסקו כמה מילים או לא ובסופו של דבר התוצאה לפניך…
      נדמה לי שהוא הנהנה העיקרי מהפציעות של בייל, אולי במקרה של איסקו היה לזיזו יותר מזל מאשר שכל שהוולשי נפצע וכך איסקו זכה לקבל את הקרדיט ובהחלט תרם תרומה משמעותית מאוד לזכייה.

      זו כבר העונה הרביעית כמדומני של איסקו בריאל וכבר היו רגעים שהרגישו שהוא משתלב ומחזק את מעמדו ובסוף דברים השתבשו. מה יהיה בגזרתו בעונה הבאה זה מעניין מאוד, האם הוכיח את עצמו מספיק כדי שיבנו עליו והוא לא יצטרך לחכות לפציעות של אחרים ויהיה שחקן הרכב בכל המשחקים מול הגדולות.

      לריאל יש פתיל קצר לגבי שחקנים חדשים בכך שהיא ממהרת לרכוש מחליפים. אולם שמתי לב שבמקרים רבים הקבוצה לא ממהרת לשחרר את השחקן אלא דווקא השחקנים הם אלה שמבקשים לעזוב עקב חוסר בדקות משחק.
      וראן ואיסקו למשל כבר לא כאלה חדשים בריאל ונדמה שהסבלנות שלהם כן השתלמה.

      באותו עניין של הסבלנות, מרסלו הולך ומשתפר וזה די לא יאמן לאן הגיע ביחס לביקורות שהיו עליו בתחילת דרכו בריאל. החופשיות שלו במגרש ממש מקשה על ההגדרה כמגן שמאלי.

      להגיב
  5. תומאס נוימן (פורסם: 22-5-2017 בשעה 10:10)

    מודריץ' הוא ה-MVP האמיתי

    להגיב
    • ק. (פורסם: 22-5-2017 בשעה 11:23)

      מסכים.
      שחקן העונה בעיני ללא ויכוח. פשוט עושה שם הכל.
      היחידי שנתן עונת ליגה גדולה יותר מבחינת יכולת אישית והשפעה על הקבוצה זה מסי (הטובה שלו בשנים האחרונות בעיני) – 37 שערים ו-9 בישולים + אינספור ייצור מצבים, אבל בסופו של דבר לא גרם לקבוצה הלא יציבה שלו לאסוף את 3 הנקודות החסרות

      להגיב
  6. אריק (פורסם: 22-5-2017 בשעה 10:15)

    זידאן נהדר.

    להגיב
  7. רונן דורפן (פורסם: 22-5-2017 בשעה 11:12)

    לרונאלדו היה כבוד עצום לפרגוסון כדמות אב. מאז פרגוסון אני חושב שלא היה לו כבוד ממש לאף מאמן וקצת היה קשה לשנות את משחקו. עם זידאן זה השתנה והוא שוב שחקן שאפשר להגיד לו לשחק פחות או לזוז במגרש ולא לרדוף אחרי שיאים עקרים. וכך קיבלנו את התפוצצות הגולים ברגעי ההכרעה ולא במשחקי גרבג׳ בבתים ובליגה.

    להגיב
    • יאיר אלון (פורסם: 22-5-2017 בשעה 11:57)

      מה לדעתך גרם לזה?
      חיבור אישי בין זידאן לרונאלדו או הכבוד שרכש למאמן בזכות הקריירה שעשה כשחקן? או בכלל סיבה אחרת

      להגיב
      • רונן דורפן (פורסם: 22-5-2017 בשעה 15:38)

        בתחילה הכבוד. ואחר כך החיבור

        להגיב
    • איציק (פורסם: 22-5-2017 בשעה 16:42)

      מסכים מאד, זיזו קיבל כבוד שאף מאמן אחר לא יכל לקבל. כל מה שרונאלדו ידע והרגיש, זיזו עשה והרגיש לפניו.

      להגיב
      • פרילי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 21:20)

        גם לפי דעתי לגמרי כבוד קודם כל, הטיפול של זידאן בכדור היה כל כך אינטלגנטי שהוא גרם לזה להיראות כמו אומנות, לא היו הרבה שחקנים כאלה וגם בריאל הנוכחית אין כאלה.

        להגיב
  8. ק. (פורסם: 22-5-2017 בשעה 11:30)

    לצערי אליפות מוצדקת וראויה.
    הראו עקביות ויציבות, זידאן השתמש נהדר בעומק האדיר שיש לו והשרה שקט על כל המערכת. הביא למקסימום את חוליית הקישור וצמד המגינים הטובים ביותר כיום ביבשת.
    רב העונה הקבוצה לא הייתה דורסנית מדי (עקב המהלך שהוזכר עם קסימירו על חשבון שחקן קדמי) אבל יעילה ביותר, ותמיד יכולה ויודעת לכבוש שצריכה (מתחבר למה שר. כתב לגבי הכושר הגופני).
    קצת חבל לי על מוראטה וחאמס שצריכים לאכול פירורים, במיוחד לאור המספרים שהם מציגים שהם במגרש

    להגיב
    • ר.בקצה (פורסם: 22-5-2017 בשעה 11:39)

      לעניין הדורסנות- לדעתי היא נפגעה בגלל החריקות ב- BBC, ולא בגלל השילוב של קאסימרו. כפי שכתב יאיר, הפציעה של בייל התגלתה כברכה. למעשה, כשה-BBC שיחקו ביחד, ריאל נראתה נורא…

      להגיב
      • ק. (פורסם: 22-5-2017 בשעה 13:21)

        הם גם שיחקו ביחד שהיו די מריה/חאמס מאחוריהם במקום קאסימרו מאחורי קרוס ומודריץ'.
        הפציעה של בייל התגלתה כברכה כי נוסף עוד קשר יוצר, שהיה חסר מאז… שקאסימרו נכנס במקומו.

        להגיב
  9. איתן (פורסם: 22-5-2017 בשעה 11:36)

    זידאן ראוי ללא ספק למחמאות,בעיקר על איך שהוא ידע לשלוט באגו של השחקנים,וההיררכיה בחדר ההלבשה,אמנם שזה לא כלכך קשה כאשר יש לך שחקני ספסל מולטי מיליונרים.

    ריאל ניצחה את כל היתר דרך הספסל…בואו נעשה חישוב של הספסל של ריאל בכמה השחקנים ניקנו

    דנילו 30 מיליון
    קובאציץ 30 מיליון
    חאמס 80 מיליון
    איסקו 30 מיליון
    מוראטה 30 מיליון
    קונטראו 30 מיליון
    פפה 30 מיליון
    והיו גם שחקנים שעלו פחות

    האם יש קבוצה אחרת בעולם שהספסל שלה בעל שווי כזה,ומסוגל לשלם כאלה משכורות?

    אם לא היכולת של הפרעוש בקלאסיקו,המירוץ לא היה מוכרע בפוטופיניש…אפשר גם לומר אחרת,שסנדרו שחקן בארסה לשעבר לקח לה את האליפות בהפסד של בארסה למאלגה.
    כמו גם ההודעה באמצע העונה שאנריקה עוזב גרמה לכך שבחלק מהמשחקים הייתה אווירת סוף קורס

    להגיב
    • אמיר (פורסם: 23-5-2017 בשעה 15:00)

      וואו אתה יודע לספור! וגם זוכר שמלאגה ניצחה את בארסה

      מאז בוני גינזצבורג לא ראיתי פרשן כזה

      להגיב
  10. יעקב (פורסם: 22-5-2017 בשעה 12:08)

    איתן, חולק כמעט על כל מה שכתבת.
    א – דווקא כשיש לך ספסל שמלא במולטי מיליונרים, יותר קשה לשלוט עליהם מכיוון שהאגו של כל אחד מהם בשמיים.
    ב – יש עוד קבוצות בעולם שמסוגל לשלם כאלה משכורות לשחקני ספסל, לראייה בארסה שתשלומי המשכורות השנתיות שלה גבוהות בכמה אחוזים מאלו של ריאל לדוגמה. גם בשאר אירופה יש קבוצות בעלי תקציבי ענק. בעולם הכדורגל של ימינו אגב, 30 מיליון יורו זה לא סכום כזה מטורף כמו שהיה בעבר.
    ג – הנתונים מראים שמאז הודעת הפרישה של אנריקה בארסה צברה נקודות באחוזים הרבה יותר טובים מאשר לפני כן, ככה שלומר שהודעת הפרישה יצרה אס"ק זה פשוט לא נכון עובדתית.

    ומעבר לזה, כאוהד ריאל ותיק, לא זוכר הסכמה כזו מקיר לקיר שזוהי האלופה הראויה. ללא המעידה בקלאסיקו (שגם היא נבעה מכך שב 10 שחקנים הקבוצה יצאה קדימה כמו משוגעת כדי לסגור את העונה כבר אז), ריאל הייתה מוכתרת כבר לפני שבוע. כל זה בעונה עם עומס עצום – אליפות העולם למועדונים שתמיד תקועה כמו עצם בגרון, בנוסף להגעה עד הסוף בליגת האלופות מה שהוריד מהמנוחה שהייתה לדוגמה לבארסה בשבועות האחרונים.

    להגיב
    • איתן (פורסם: 22-5-2017 בשעה 20:18)

      א. לא מבין מה המחלוקת כי זה מה שרשמתי. שמגיע לו מחמאות על היהול כוח אדם.
      ב. מעט קבוצות יכולות לקנותמעל שחקן אחג ב30 מיליון ולשלם להם משכורות פסיכיות כדי לשלם להם לחמם ספסל.: באיירן,יובה,סיטי,פסז,יונייטד,צלסי,ריאל,בארסה.
      ג. אני לא בטוח הפסד מול דפו ומלאגה הגיעו לאחר ההודעה

      להגיב
      • יעקב (פורסם: 23-5-2017 בשעה 09:24)

        "אמנם שזה לא כלכך קשה כאשר יש לך שחקני ספסל מולטי מיליונרים" – לכך הגבתי, שזה דווקא יותר קשה עם מולטי מיליונרים.

        "האם יש קבוצה אחרת בעולם שהספסל שלה בעל שווי כזה,ומסוגל לשלם כאלה משכורות?" – אתה בעצמך כתבת 8 קבוצות כאלו בתגובה האחרונה..

        צבירת נקודות מאז הודעת הפרישה – 33/39 (85%), לפני כן – 57/75 (76%).

        להגיב
  11. ק. (פורסם: 22-5-2017 בשעה 13:26)

    אני לא מבין מה זה "ללא המעידה בקלאסיקו". כמו שייכתב "ללא השער דקה 90 של ראמוס בקלאסיקו הראשון, בארסה לא הייתה צריכה לרדוף כל העונה". זה לא מעניין שריאל לא עשתה כלום עד הגול ההוא של ראמוס, בארסה ספגה אותו, בעיה שלה. יש כל כך הרבה "אם" שהיו משנים את התמונה לשני הכיוונים, חוץ מזה שהתוצאה האחרונה והמצב בטבלה משפיעים פסיכולוגית על התפקוד והדריכות במשחק הבא.

    להגיב
    • יעקב (פורסם: 22-5-2017 בשעה 14:28)

      התייחסת לפסיק מכל מה שכתבתי ועשית על זה פסקה שלמה. יאללה בסדר..
      ולא התכוונתי בקטע של "אם ואם" אלא כדי להדגיש את האופי והמחויבות למשחק התקפי שהקבוצה הזאת הראתה העונה, ולמען האמת כמעט כל עונה.

      להגיב
      • ק. (פורסם: 22-5-2017 בשעה 15:33)

        התייחסתי לביטוי שהופיע גם בתגובה שלך וגם בשל איתן.
        בלי קשר, אני לא מסכים איתך, הקבוצה הזאת הרבה יותר פרגמטית (יחסית לריאל מדריד ) והמחוייבות שלה היא להבקיע שצריך בשביל לנצח או בשביל התוצאה.
        לראייה איך שהם הרגו את הגומלין מול אתלטיקו

        להגיב
        • פרילי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 21:33)

          אני מסכים עם יעקב לגמרי על הגול בקלאסיקו, תיקו היה מצויין לריאל אבל הם תקפו כדי לשים את השלישי, ולהוציא את המשחק מול אתלטיקו הם תמיד מנסים לכבוש בניגוד לבארסה הגדולה של פפ ששעממה את היריבה למוות עם הנעת כדור סתמית באמצע.

          להגיב
  12. רומן (פורסם: 22-5-2017 בשעה 14:01)

    גדולה של מאמן לא נמדדת כשאתה מאמן את ריאל מדריד, ומאמנים כמו זידאן התחילו מריאל ממש לא ראויים להקרא מאמנים גדולים. גם אם יקח את ליגת האלופות, זה בכלל לא משנה.
    יכול להיות שזידאן מאמן ענק יכול להיות שלא לעונה הזאת אין שום אינדיקציה בנושא.

    להגיב
    • ק. (פורסם: 22-5-2017 בשעה 14:06)

      היסטורית הוא לא ענק, ולא גאון טקטי או כל שם תואר אחר, זאת רק השנה השנייה שלו.
      אבל זו גם חכמה לקחת אליפות במקום כמו ריאל מדריד. עובדה שזו הפעם השנייה בלבד בתשע השנים האחרונות שזה קורה אז כנראה הוא עשה בכל זאת משהו טוב

      להגיב
      • אלי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 14:27)

        ברצלונה 6
        ריאל 2
        אתלטיקו 1
        לא צריך להיות גאון להבין את הסיבה.
        הסיבה העיקרית (ולא היחידה, אז אל תתווכחו) שזה רק פעם שנייה בתשע שנים היא ברצלונה ולא המאמן של ריאל.
        קצב צבירת הנקודות השנה דומה מאוד לשנים שבהן ריאל לא לקחו אליפות.

        להגיב
        • יעקב (פורסם: 22-5-2017 בשעה 14:36)

          זה דמגוגיה מאוד זולה, הרי כל עונה מסתיימת בצורה צמודה, גם כשבארסה זכו עם 99 נקודות ריאל הייתה צמודה אליה עד המחזור האחרון וגם בשנות הגלקטיקוס הגדולות של תחילת המילניום ריאל לקחה אליפות צמודה עם 78 נק' וזו הייתה קבוצה מאוד חזקה, כך שצבירת הנקודות של היריבות העיקריות בהחלט משפיעה.
          יש יחסים בין קבוצות וזה דבר ידוע, כלומר אם קבוצה אחת בעונה פחות טובה, יריבתה הגדולה יכולה בהחלט להיכנס לאיזה שאננות או רפיון ולהפסיד נקודות גם היא. אני מניח שאם ריאל הייתה זוכה ביותר נקודות לאורך העונה אז לואיס אנריקה היה מבצע פחות רוטציות ומנהל אחרת את הסיכונים עם הסגל, והדבר תקף גם להיפך לגבי זידאן וריאל.

          אנגליה זו דוגמה טובה – לסטר עם מספר הנקודות איתן זכתה באליפות שנה שעברה, לא הייתה מתברגת העונה אפילו לצ'מפיונס, העניין שצ'לסי הציבה העונה רף כה גבוה שמשך את כל הליגה כולל טוטנהאם, כלפי מעלה, כך שצבירת הנק' בצמרת הייתה גבוהה.

          להגיב
          • הארכיון (פורסם: 24-5-2017 בשעה 10:13)

            אחלה תגובה

            להגיב
        • יואב (פורסם: 22-5-2017 בשעה 14:39)

          זיזו עבד בשביל זה? מעולה. ממתי זה ניהיה כל כך טרנדי לא לכבד עבודה של אדם?
          מישהו כאן הוביל חבורת מיליונרים צעירים להישגים? מישהו כאן עמד בלחצים היסטריים כמו שריאל מספקת? סחתיין עליו. הכל נראה קל ליד מחשב.

          להגיב
          • רומן (פורסם: 22-5-2017 בשעה 16:22)

            אני רק אומר, שזה לא מעניין לאמן קבוצה כזו.
            זידאן לא באמת מאמן, הוא מעין דמות חינוכית שיש לה מרות ויכולת הנהגה.
            לגבי היכולת שלו לאמן כדורגל אין שום אינדיקציה.

            להגיב
            • יואב (פורסם: 22-5-2017 בשעה 16:28)

              רומן,
              מרות ויכולת הנהגה זה אדיר. זה יכול להביא אותך רחוק. לא שאני טוען שזיזו גאון. כמוך, אני לא יודע.
              אבל עשה עבודה טובה בסט הכלים שכן יש לו.

            • איציק (פורסם: 22-5-2017 בשעה 16:45)

              לא מעניין לאמן קבוצה כזו כמו לא מעניין לאיש ML לעבוד בגוגל או אמזון. הכי מעניין שבעולם. אתגרים אחרים אבל ממש לא פשוטים. הרבה מאמנים שברו את הראש על קבוצות כאלו.

            • רומן (פורסם: 22-5-2017 בשעה 17:34)

              איציק לטעמי הקבלה ממש לא נכונה.
              איש תוכנה שעובד בחברה רצינית מקבל את כל הכלים להתעסק בדברים מעניינים ופחות בחרטא, יש זמן ואין ממש לחץ, והדגש הוא על איכות ולא על כמות.
              בעיני מאמן כדורגל זה משהו אחר, זה מישהו שבא ומוציא יש מאין מישהו שבונה קבוצה שיודעת לכסות על חוסרים בעמדות מסוימות, ולנצל למקסימום את היתרונות, לריאל אין חוסירם היא מושלמת בכל העמדות ואם היה חוסר ז היו שמים 100 מיליון לסתום אותו. אז העבודה פה נהית יותר של מנטור ושל דמות אב, זה מורך מאוד בעיניי אבל זה לא עבודה למאמן גדול, זאת אומרת שאם הייתי מאמן גדול הייתי מעדיף לאמן את ניוקאסל ולא את ריאל מדריד

            • אמיתי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 17:40)

              רומן אתה חוטא ברומנטיזציה..

            • איציק (פורסם: 22-5-2017 בשעה 17:47)

              רומן, אתה צריך לאמן בליגה ג'. תקבל המון כאלו שאין להם טכניקה, לא מבינים בטקטיקה וללא כושר גופני. יהיה אדגר רציני.
              למאמן ברמות הגבוהות ביותר יש את האתגרים הגדולים ביותר. נכון שצריך ארגז שונה של כלים ממאמן בליגה ג', בדיוק כמו שיש הבדל בין מאמן נוער למאמן בוגרים.

            • רומן (פורסם: 23-5-2017 בשעה 06:52)

              איציק, אדגר דווידס או פו?
              :-)

            • איציק (פורסם: 23-5-2017 בשעה 07:19)

              לדויס יד מרפקים רציניים… נבחר משהו אחר ;)

        • נבות (פורסם: 22-5-2017 בשעה 14:48)

          בשנים האלה גם אצל ברצלונה הקצב דומה:
          87 נקודות
          99 נקודות
          96 נקודות
          91 נקודות (ריאל זכתה עם 100 נקודות)
          100 נקודות
          87 נקודות (אתלטיקו זכתה עם 90 נקודות)
          94 נקודות
          91 נקודות
          90 נקודות (ריאל זכתה עם 93 נקודות)
          אפשר לומר את אותו הדבר בכיוון השני- בכל זאת יש מקריות בכדורגל. ברור שכשברצלונה זוכה ב-96 נקודות קשה לריאל לזכות גם בכמות נקודות כזאת (אם כי ההיפך היה)

          להגיב
        • צור שפי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 15:24)

          אהיה אפילו יותר דמגוג, הסיבה ל-6-2-1 איננה ברצלונה אלא גמד-פרעוש קטן שרומן לא אוהב.

          להגיב
        • ק. (פורסם: 22-5-2017 בשעה 15:29)

          אלי, מן הסתם זה ברור, אבל ברצלונה הייתה גם בשנים שריאל זכו.
          לפני שנה ברצלונה נתנה עונת ליגה יותר טובה וריאל קצת פחות והשנה להיפך (לא רק נטו מבחינת צבירת נקודות).
          גם השנה הרמה של שאר הקבוצות באופן כללי ("בטן הטבלה") הייתה יותר טובה לדעתי וגם נצחונות לא באו בקלות דומה לעבר

          להגיב
        • הארכיון (פורסם: 24-5-2017 בשעה 10:13)

          לא פעם 4 ב11 שנה???

          דמגוג קטן שלי!!!

          להגיב
          • ק. (פורסם: 24-5-2017 בשעה 12:27)

            פעם 33 במאה שנה.
            בכוונה התייחסתי לעידן הנוכחי של הקבוצות של בארסה, ולתקופת מסי פוסט רונאלדיניו ורונאלדו (אם אתה רוצה תעשה את זה 2 מ8 כי רונאלדו לא היה בריאל ב-2009 )

            להגיב
  13. Dr.van nordstrand (פורסם: 22-5-2017 בשעה 16:51)

    ריאל, בארסה
    בארסה, ריאל
    מליגה גדולה ומגוונת לבמה של שתי קבוצות וספקולציות למי יש יותר גדול.
    באנגליה יש 6 קבוצות…אבל סיפור דומה.
    יובה ובאיירן שולטות ביד רמה וגם פאריז תמשיך בדרכה ללא הפרעה.
    הכדורגל הוא בידור להמונים הנבערים מדעת כיום.
    99.5 אחוז מהאוהדים בעולם תומכים באותם עשר קבוצות שרק מגדילות את הפערים ורק המשחקים שלהם חשובים ונחשבים.
    וכל זה בשקיפות מלאה.
    אשרי המאמינים שמה שהם רואים זה ספורט ולא דת

    להגיב
  14. וודר (פורסם: 22-5-2017 בשעה 17:18)

    לגמרי לא מסכים עם הדעה שזידאן וקבוצתו עשו משהו משמעותי השנה.
    כן, הם זכו בתואר האליפות וכנראה שעל סמך תוצאות אכן מגיע להם. בדגש על סמך תוצאות נטו.
    מבחינת משחק, ריאל לא מעט פעמים העונה נראתה רע. שיחקה לא מסודר, ובדומה לבראסה של אנריקה לא תמיד יכולת לראות איפה ההשפעה של המאמן על הקבוצה במיוחד שהקבוצה לא תיפקדה במגרש. אלה היו בעיקר השחקנים שפשוט גמרו מיכולת אישית נטו את המשחק עבור ריאל שמעל כולם מודריץ. זה די מזכיר את בארסה שיותר מדי פעמים העונה, יכולת לראות שהם לגמרי לא "קבוצה".
    ריאל היתה פשוט יותר טובה בלקחת נקודות גם במשחקים שלא הגיע לה. ועל זה דרך אגב כן מגיעב מילה טובה למאמן, כי זה קרה לא מעט פעמים העונה, וברוב הפעמים ריאל ידעה לחזור.
    אבל וזה האבל הגדול, העונה הליגה הספרדית היתה חלשה מאוד. מעניין יהיה לראות את ריאל בעונה הבאה כאשר הירבות שלה אם וכאשר תתחזקנה.
    באירופה למשל אני כלל לא בטוח שהגיע לריאל להגיע לגמר, מעבר לכך אני חושב שיובה עדיפה עליה.

    להגיב
    • funfun (פורסם: 23-5-2017 בשעה 13:34)

      "אבל וזה האבל הגדול, העונה הליגה הספרדית היתה חלשה מאוד. מעניין יהיה לראות את ריאל בעונה הבאה כאשר הירבות שלה אם וכאשר תתחזקנה."

      אהה אני רק שאלה קטנה
      תזכיר לי מאיפה באו 4 העולות לרבע הגמר? ו2 העולות לחצי הגמר?

      יובה אולי עדיפה (בעיקר הגנתית) אבל היא צריכה לנצח את האלופה כדי לקחת את הגביע :-)

      להגיב
  15. דוד (פורסם: 22-5-2017 בשעה 17:47)

    1. ריאל קבוצה טובה ושלמה יותר בלי גארת' בייל, עם איסקו.
    2. קבוצה כמו ריאל צריכה חלוץ יותר טוב מבנזמה. (נתן מהלכים יפים ובישולים, אבל הוא לא ברמה שריאל יכולה להרשות לעצמה).

    להגיב
  16. גלעד בלום (פורסם: 22-5-2017 בשעה 18:03)

    לגבי זידאן- כמו שחקני על אחרים כמו קרויף, בקנבאואר, פלטיני ודלגליש הוא הוצנח ישר לקבוצה גדולה, זו זכות שהוא הרוויח בעזרת הכשרון ברגל, לא באימון. לא מעט שחקני על נכשלו בגדול (מרדונה, נמני, רובן עטר, סיני ויסלח לי דייגו על שערבבתי אותו עם ישראלים) כשקיבלו קבוצה ״גדולה״ על סמך הגדולה שלהם כשחקנים.

    זה לא פשוט גם לקחת אליפות גם בריאל ומגיע לו מזל טוב על ווינריות, קור רוח וניהול טוב של חבורת המיליונרים שלו. אבל יש משהו במה שרומן אומר, למשל אם היו מחליפים את זידאן בצ׳ולו אז סביר להניח שריאל היו לוקחים אליפות אבל בכלל לא בטוח שזידאן היה מגיע לאותם השגים עם אתלטיקו.

    ריאל זו קבוצה של תוצאות נטו, סגנון משחק זה דבר נזיל וכל מאמן בא עם רעיונות שונים. ברסה קבוצה שיש לה סגנון מוגדר (ואת הפרעוש) ולכן לדעתי לקחה פי שלוש אליפויות בעשור האחרון, היא יותר ״קבוצה״. בסופו של דבר נראה לי שדווקא הנוכחות והשקט הנפשי של זידאן הם כן שובר השוויון, גם כששיחקו רע הם הביאו נקודות וגולים בשניות האחרונות,זו מנטליות(וגם כושר גופני כפי שוזכר פה) ומגיע לו שאפו, אבל, וזה אבל לא קטן, בסדרה של 10 משחקים בין ברסה לריאל (בהרכבים מלאים) אני עדיין מהמר על 5 נצחונות לברסה, 2 לריאל ושלוש תוצאות תיקו. אין לי סטטיסטיקה אבל ברסה די שולטת במפגשים ראש בראש בשנים של מסי ורונאלדו.

    ריאל- יותר מגוונת ועם יכולת אלתור מול קבוצות ספציפיות, ספסל עמוס שחקנים רעבים שמסוגלים לשנות משחק, קפטן ווינר ברמות שלא ברא השטן וגמד קרואטי שהוא מעין עוד מאמן על המגרש.

    ברסה- כשהשיטה עובדת (כשהם מבקיעים ראשונים) אין להם מתחרים. אבל כשיש גליצ׳ בסיסטם (אם ספגו שער מוקדם או אם הם מול יובנטוס) הם די דוגמתיים וספגו הפסדים מביכים כי השיטה היא ערך עליון. ברוב המקרים הפרעוש מוציא אותם מהבוץ אבל לא בעונה שהפנומן בשיאו ברגעי ההכרעה.

    וזו אולי הנקודה הכי גדולה של זידאן- שהוא שמר על רונאלדו רענן בסוף העונה וקיבל התפוצצות של גולים גם בליגה וגם באירופה. מעניין איך ישמרו שם על מתח בעונה הבאה, מאז האליפות האחרונה עברו 7 שנים..

    להגיב
    • dk (פורסם: 22-5-2017 בשעה 18:40)

      מילא לקרוא לו רונאלדו אבל גם אל פנומנו? אם השמן היה מת הוא היה מתהפך בקבר :)

      להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 22-5-2017 בשעה 18:46)

      ריאל אולי לא מחויבת לשיטה אבל מעבר לנצחונות מחויבת להרבה גולים וכדורגל התקפי והמאמן שלה צריך להרכיב את כל אלו שעלו עשרות מיליונים. בא זידאן וכפר בעיקר. גם הוציא את חאמס ג'יימס רודריגס לטובת קאסימרו וכבר להרכב זהיר יותר וגם עשה רוטציה. אצל מאמן אחר זה לא היה עובר לא מצד אלו שלמעלה ולא מצד השחקנים. בגלל שני הדברים האלו הוא עושה היסטוריה.

      להגיב
    • איציק (פורסם: 22-5-2017 בשעה 18:57)

      1. זידאן אולי לא היה מצליח ככה עם אתלטיקו, אבל באותה מידה אני לא בטוח שצ'ולו היה זוכה באליפות עם ריאל. אלו קבוצות שונות באופיין ואם דרישות שונות של מאמנים. באתלטיקו צריך הרבה פחות לנהל אגו והרבה יותר להכניס מוטיבציה ומשמעת. לא בטוח עד כמה צ'ולו מסוגל לנהל את האגו של ריאלו וזיזו להכניס מוטיבציה באתלטיקו.
      2. ג'ורדי (נדמה לי באליפות הראשונה של מכבי) ענה לאחת השאלות שהוא מוכן להפסיד 3 פעמים בדרבי ולקחת אליפות (לשאלה מטומטמת מה יותר חשוב הדרבי או אליפות). לכן, זה ממש לא משנה כמה פעמים ריאל הייתה מנצחת או מפסידה מול בארסה. זה לא גביע ולא סדרת פלאיי-אוף. בליגה אתה צריך להיות הכי טוב בממוצע מול כולם ולא מול הנמסיס שלך.

      להגיב
  17. גלעד בלום (פורסם: 22-5-2017 בשעה 18:04)

    5 שנים

    להגיב
    • ירון ביאלי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 19:57)

      כשמגיע מגיע. הקבוצה הכי טובה השנה, בדגש על קבוצה. סגל רחב, כולם שיחקו ותרמו (קונטראו אתה לא). שנה שעברה נגמר רק נקודה הפרש לבארסה אבל אם מדריד היו לוקחים זה היה גניבה. בארסה השנה התבססות מוחלטת על ה MSN שהיו מעולים אבל חוץ מזה מעט מאד וכלום מהספסל

      להגיב
      • ק. (פורסם: 23-5-2017 בשעה 08:36)

        ניימאר אגב היה טוב אולי חודשיים במצטבר השנה

        להגיב
  18. גלעד בלום (פורסם: 22-5-2017 בשעה 19:54)

    איציק אין לי חילוקי דעות עימך לגבי המתמטיקה של שיטת הניקוד וגם לואיס אנריקה היה מעדיף להפסיד קלאסיקואים ולקחת אליפות, אבל ברוב המקרים התוצאות מול הקטנות מתקזזות וזה מגיע לא פעם למצב שהתוצאות במפגשים בין ה״נמסים״ דווקא כן קובעות, השנה ריאל הרוויחה מהכישלונות של ברסה מול הקטנות אבל כשהן נפגשו ראש בראש ריאל לא נראו טוב ובגדול זו הסיבה של רבה יש יותר אליפויות בעשור האחרון ( פי שלוש), כי היא קבוצה יותר טובה באופן ממוצע, ריאל כבר חוותה עונה דומה עם מוריניו שבה היא האפילה על ברסה אבל מאז אותה עונה היתה במדבר חמש שנים, מעניין אם תהיה נפילה מנטלית בעונה הבאה, כי הקלישאה שקשה יותר להגן על תואר היא די נכונה, הכל התחבר להם העונה, גם כשזידאן טעה הוא בסוף ניצח.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 22-5-2017 בשעה 19:56)

      אנחנו הגנו על התואר :-)

      להגיב
    • ירון ביאלי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 20:04)

      ובחמש שנים האחרונות המאזן הוא 5 ניצחונות לכל קבוצה ושלוש תיקו (גביע וליגה, לא נפגשו בצ'מפיונס)

      להגיב
  19. גלעד בלום (פורסם: 23-5-2017 בשעה 02:23)

    ירון, מעניין שאתה בודק 5 שנים אחורה, אם היית הולך עוד שנתיים שלוש אז זה היה כנראה מוטה לטובת ברסה, בכל מקרה כמות האליפויות המשולשת של ברסה מראה שהיא יותר יציבה מול הקטנות, ברור וצפוי שכל כמה שנים הכל מתחבר לריאל והיא לוקחת תואר בספרד, בכל זאת זו ריאל ויש לה שחקני על אבל לא היתה לה שושלת של אליפויות כבר הרבה זמן בניגוד לברסה, בקיצור את מה שזידאן עשה בספרד גם מוריניו עשה, עכשיו נראה אם תהיה המשכיות, אגב באירופה זידאן ווינר שבווינרים בינתיים ואם ייקח את הגמר מול יובה אז הוא ישים את עצמו במקום שמוריניו לא היה בו.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 23-5-2017 בשעה 07:16)

      זה היופי בסטטיסטיקה, אתה בוחר על מה להסתכל, ובוחר את המתאים לך ביותר :-)

      להגיב
      • ירון ביאלי (פורסם: 23-5-2017 בשעה 12:11)

        כן, זה היופי בסטטיסטיקה, אפשר לבחור :-)
        בארסה של 2009-2011 היתה מעל כולם עם צ"אבינייסטה בשיא, אין וויכוח על זה. הטענה שלי שמ2012 זאת עוד קבוצת טופ (בכל זאת יש שם אחד מסי) אבל לא מעל מדריד בכלום, לא בכדורגל, לא בראש בראש ולא בהישגים. אם כבר אז מדריד הפסידה את הליגה במפגשים עם וולנסיה ואתלטיקו בשנים האחרונות.
        וכן, המבחן של זידאן יהיה בהמשכיות, נראה שנה הבאה… אני אופטימי

        להגיב
    • יוסי (פורסם: 23-5-2017 בשעה 10:47)

      ובליגה לא ?

      קצב צבירת הנקודות שלו מהרגע שהגיע בעונה שעברה היה שווה אליפות .

      השנה לקח אליפות .

      לקח שנה שעברה את גביע האלופות .

      והשנה הוא כבר בגמר .

      למעשה אפשר לומר שעד עכשיו זידאן מושלם , בדיוק כמו שהיה כשחקן .

      להגיב
  20. MC דלת (פורסם: 23-5-2017 בשעה 14:23)

    שחקן טוב הוא שחקן שטוב לו.

    להגיב
    • דונטה פישטה קונטרה ונטה (פורסם: 23-5-2017 בשעה 14:55)

      נשמע כמו משפט של מישהו שלמד משחק בניסן נתיב.

      להגיב
  21. רפי רז (פורסם: 23-5-2017 בשעה 16:36)

    טיימינג…
    מונח שקיים גם בספורט:לנתר בתזמון הנכון לכדור חוזר ,ולקחת אותו משחקן גבוה בהרבה שגם ממוקם טוב יותר,או לעלות לנגיחה מכדור נייח בעיתוי הטוב מכל עדת השחקנים האורבת לכדור.
    בתורת האימון קיים המושג -להביא את הספורטאי\קבוצה לשיא ,בזמן המתאים.למשל,בשנה אולימפית-להשיג גם את המינמום\כרטיס הכניסה כדי בכלל להיכלל בנבחרת,ואחר-כך להצליח במשחקים עצמם.במשחקי כדור -לנצח בגמר הגביע ,וגם להביא אליפות,ועוד ועוד.
    אין ספק שזידאן ,בזכות אלף סיבות\מעשים הביא את בחוריו לפסגות רבות במהלך העונה הארוכה והמתישה.כעת ,בטווח זמן קצר,עליו לנסות להביא את בחוריו לשיא נוסף.היצליח?!התשובה-בקרוב.
    עולם הספורט רווי במקרים של להגיע לשיא בזמן,וזה יופי,ולחילופין להגיע לשם קצת מותש פיזית וגם נפשית-ולהכשל ברגע המכריע.
    דוגמאות קטנות שצצו לי לאחרונה מעולם הספורט שלנו:העליונות הכמעט בלתי מעורערת של מטה אשר בכדורעף התמוטטה בשבוע אחד מול הוד השרון.
    בעודי מכתת רגליי בשביל ישראל נטול אמצעי תקשורת,אני מבין שמטה אשר בשני משחקים של ריפיון כלשהו איבדו את הבכורה,ולא העפילו לגמר.
    דוגמה טרייה נוספת מעוד ענף כדור ישראלי,היא העליונות הגדולה של מכבי תל אביב בכדוריד,שאיש לא האמין ביכולתם לאבד את התואר,ורק המכבים מרשל"צ,כולל אולי גם "גיבושון" טרם הסדרה במלון בים המלח או בים האדום(?),הצליחו להוציא מעצמם את המיטב מבלי שציפו מהם לכך.הידד לא רק לזידאן אלא גם לאבישי טרייברד ולסער פרנקל!
    תזמון -כבר אמרתי-להגיע לשיא בזמן הנכון.

    להגיב
  22. הארכיון (פורסם: 24-5-2017 בשעה 10:11)

    אפרופו הקשקושים על הליגה החד צדדית בספרד, מוזמנים להשוות את הטבלאות הסופיות בין ספרד לאנגליה.

    פשוט דה סיימ…

    להגיב
    • אלי (פורסם: 24-5-2017 בשעה 11:28)

      אתה מסיק מסקנות על סמך עונה אחת? נראה לי שאתה הקשקשן.
      בליגה הספרדית האלופה צוברת באופן כמעט קבוע מעל 90 נקודות (ואפילו 100! נקודות לעיתים) ולפעמים גם מקום שני.
      לעומת זאת באופן נדיר האלופה באנגליה צוברת מעל 90 נקודות, והעובדה שזה קרה השנה לא מעידה על הכלל.

      להגיב

מה דעתך?