יבוא השלישי ויכריע – דן ברקאי

ה"קריטריום דה דופינה" הבטיח וקיים כשיעקב פוגלסן ניצח את הקטע השמיני ולקח מריצ'י פורט את הצהובה. לסכם במילים את הקטע האחרון יהיה קשה, אז רק כמה נקודות בקטנה לקראת הטור דה פראנס המתקרב ובא.

*

פוגלסן דפק חתיכת מרוץ. להגיד שהוא יהיה מוביל בטור ולא פאביו ארו יהיה קשה לומר. הוא לא הולך לעבוד לפאביו ארו אלא יותר כמפלצת דו ראשית. האם זה טוב יותר או לא? ובכן, אפשר לשאול את מוביסטאר עם קינטאנה וואלוורדה… אבל וינקורוב לא פראייר ויודע לשחק.

פרום (בצהוב) ופורט (אדום שחור) - אחד מהם יחייך בתום הטור דה פראנס
פרום (בצהוב) ופורט (אדום שחור) – מי מהם יחייך בתום הטור דה פראנס

ריצ'י פורט הוא הדבר הכי קרוב שיכול לאיים על ההגמוניה של פרום בטור. לא לחינם פרום הכריז היום על פורט כפייבוריט לקחת את הטור דה פראנס. גם רוכב נג"ש מדהים, מטפס מעולה, ונראה שהוא הגיע לשיאו בגילו המתקדם (גדול מפרום בארבעה חודשים).

*

פרום בלי סקיי (קרי – בלי התותחים הכבדים שנשארו בבית) הוא רוכב שאפשר לנצח. על אף שהשנה הוא עוד לא ניצח באף קטע, ועל אף שהשנה הוא לא ניצח בדופינה המשמש מיקרו קוסמוס לזכיותיו בטור דה פראנס (תמיד זכה לפני בדופינה) – להגיד שהוא 'נחלש' יהיה חוסר כבוד או טיפשי. הוא חזק, הוא נהיה דיסנדר מפחיד, ועם קבוצת קטרים ומטפסים שרק סקיי יכולה להעמיד הוא עדיין האיש להביס בטור הקרוב.

*

על כל שאר החבר'ה, בארדה (לא מריח לא מסריח), וואלוורדה (לא גראנד טוריסט), דן מרטין ועוד, בפוסט שאעלה לקראת הטור.

דמולן לוקח ג'ירו על שניות הנג"ש, פוגלסן לוקח דופינה על שניות הבונוס, מרגיש נפלא לקראת הטור דה פראנס. הלוואי!!

 

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

42 תגובות ל “יבוא השלישי ויכריע – דן ברקאי”

  1. מתן גילור (פורסם: 12-6-2017 בשעה 07:28)

    תודה דן.
    זה די ברור שפרום ופורט הם הפיבוריטים.
    פורט נראה בכושר מפחיד, אבל:
    1. אני לא יודע כמה הקבוצה תהיה מגויסת. האם ואן גרדרן או רוהאן יעבדו בשבילו? ממש לא בטוח. בסקיי אין כמעט ספק שמדובר על 8 דומסטיקים שהמטרה היחידה שלהם היא זכייה של פרום. ד"א, זה רלוונטי גם לארו. פוגלסנג ספק אם יעבוד בשבילו וניבאלי עובד בעיקר בשביל ניבאלי וסביר להניח שינסה לקחת קטע או שניים. זה נכון גם לקונטדור עם מולמה ופנטנו.
    2. השנה יש "רק" 5 קטעי הרים. 3 מתוכם (9, 13, 17) מסתיימים בירידה (או בירידה לפני מישור). זה יתרון גדול מאד לפרום עליו.

    להגיב
    • עידו ג. (פורסם: 12-6-2017 בשעה 07:54)

      אסטנה יהיו מאד מוכוונים השנה בגלל כל הסיפור עם סקארפוני וזה שהג'ירו התחרבש להם לגמרי.
      פוגלסאנג הוכיח לאורך כל הקריירה שהוא יודע להיות דומסטיק והא יעשה את העבודה עבור ארו גם הפעם. ניבאלי זה באמת ניבאלי והוא יעשה מה שניבאלו אבל לא במדי אסטנה.

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:21)

        חחח ברח לי שהוא עבר לבחריין :D

        להגיב
  2. יואב (פורסם: 12-6-2017 בשעה 07:38)

    מצטרף למתן- תודה!

    היה יום מרתק אתמול ולראות את פרום תוקף רק עם דומסטיק אחד שהוא ברמה (קוויאטובסקי)- היה תענוג! בינתיים שאר הדומסטיקים שלו יתחרו בשוויץ או ברוטה דל סול. בכל מקרה, אם אני פרום, אני יוצא מאוד מעודד.

    לגבי שאר הקבוצות אני חושב שאסטנה זו אחת הקבוצות הפחות ממושמעות שיש בסבב והניצחון של פוגלסנג עוד יהיה חרב פיפיות- ולראיה הוואלטה ב2015 שם הם התחילו עם מפלצת תלת ראשית

    בBMC יהיה קשה מאוד. קודם כל אני לא בטוח בכלל שדניס וואן גרדרן לא נשמרים לוואלטה. וחוץ מזה, הדומסטיק שהובא במיוחד לעזור לפורט בהרים, בעיניי הוא די פלופ (רוצ׳ האירי)

    ולסיום אשמח להבין איך הקריטריום דופינה הפך לליברה קריטריום

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 12-6-2017 בשעה 07:49)

      השם המלא הוא קריטריום דה דופינה ליברה.

      להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:35)

      בעניין השם, התפקשש לי מעייפות. אך שמו המלא של המרוץ הוא כזה כפי שרשם מתן גילור

      להגיב
      • אמוץ כהן-פז (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:35)

        להרחבת הדעת:
        קריטריום (Critérium) – ׳מרוץ׳ בשפת רוכבי האופניים.
        הדופינה (Dauphiné) – מחוז צרפתי ׳היסטורי׳, כלול כיום במחוז ה׳רון-אלפס׳, שיוצא מזרחית לליון ויורד לאורך הרון דרומה ודרום מזרחה, לאלפים, עד לפרובנס. ׳בירת המחוז׳ – גרנובל.
        ה׳דופינה ליברה׳ (Le Dauphiné libéré), ׳הדופינה המשוחרר׳ – העתון האזורי שמושבו בגרנובל והוקם על ידי ׳בוגרי׳ הרזיסטנס ב1945. העיתון הוא שייסד את המרוץ ונתן לו את שמו, היום המרוץ שייך לאמורי ספורט, בעלי הטור דה פראנס.

        ותודה על הפוסט ועל הפוסטים הבאים…

        להגיב
        • דן ברקאי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:47)

          יקר מפז!

          תודות

          להגיב
        • פאקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 13:07)

          לדעתי השם הרשמי כעת הוא הקריטריום של דופינה (בלי הליברה). מאז שזה כבר בשליטת ASO.

          להגיב
          • אמוץ כהן-פז (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:38)

            צודק. הלכתי לבדוק בל׳אקיפ (שייכים גם הם לאמורי ספורט) בעיתון של דיז׳ון ובדופינה ליברה עצמו, שלושתם מדברים על הקריטריום של הדופינה, ללא הליברה.

            להגיב
  3. D! פה ועכשיו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 07:43)

    אני מרגיש פה פספוס,

    מה שכתבת ברור אולי למתעניינים (כבדים?) במירוץ אבל לא מאפשר לדביל לא בקיא כמוני להבין מילה – במקום להוסיף קצת טקסט ולהפוך אותי שותף

    להגיב
    • תום (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:13)

      אני מומחה קטן מאוד, אבל אנסה לעזור. אם אני טועה ו/או לא מדייק – מתנצל מראש, ואשמח לתיקון.

      קודם כל, אני ממליץ בחום על עמוד הפייסבוק של יאיר בן-עמי yba's-pov. יאיר עתיר ידע ואהבה לאופניים, ובעיקר (מבחינתי לפחות) מצליח להנגיש את הענף גם לחובבים בשלבי הכניסה שלהם.
      (אני התחלתי להתעניין באופניים לפני כ-4 שנים, ובטור דה-פרנס בלבד. השנה כבר עקבתי צמוד אחרי הג'ירו, הוא הגרנד-טור האיטלקי, ובעוונותי אני כבר יכול להתפלפל על טקטיקות והרציונל שבלשלוח רוכב לקבוצת בריחה).

      הדופינה ליברה (עוד שם, בהמשך לשאלה של יואב) הוא מירוץ שנחשב קלאסי כהכנה לטור דה-פרנס. מכיוון שזה האחרון הוא המירוץ הגדול בעולם האופניים, ולבטח המפורסם שבהם, יש עניין מוגבר בדופינה על אף שהוא לא גרנד טור.

      למרות ה"מומחיות" שלי, אני מצטרף לעמדתך – אשמח מאוד אם יהיה כאן בדה-באזר טור על אופניים. בתור מטרה – מגדלור רחוק אמנם, אבל בהחלט מטרה ראויה – אני רואה את הטור של אייל סגל על שחמט, שמצליח לעניין ולחבר אותי לענף, ולפי התגובות עוד אנשים, למרות ההבנה ההתחלתית הנמוכה במשחק.

      לא בטוח שעניתי לך לגמרי, אבל אם יצא לנו מזה טור קבוע – זכינו!

      להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:39)

      מקובל לגמרי.

      מקוצר הזמן לא יכולתי לפרט יותר אלא רק לזרוק נקודות שיצרו דיון מקדים. מבטיח שלקראת הטור אעשה סיקור מפורט יותר ופשטני יותר.

      כל זה, בהנחה והטור יעלה יפה עם העורכים של הבלוג הנהדר כאן.

      להגיב
  4. איזי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:25)

    תודה על הפוסט, מסכים לגמרי
    שאלה אחת – מה היה קורה לולא ה-10 שניות בונוס או שפורט היה מסיים 10 שניות מהר יותר? לפי מה היה נקבע המנצח? לפי מספר הזכיות בסטייג'ים?

    להגיב
    • עידו ג. (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:53)

      לפי מי שהגיע קודם ביום האחרון ( לא משנה שגם בקריטריון שלך הדני מנצח)

      להגיב
  5. אריאל גרייזס (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:36)

    סיומת מדהימה היתה אתמול, לא זוכר כזה דבר מאז… הג'ירו לפני שבועיים :-)
    הטור יהיה מעניין מאוד. בוא נקווה שזה באמת הכושר של פרום כדי שנקבל מירוץ תחרותי

    להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:41)

      אנחנו מנתחים מאוד את פרום vs פורט. אבל הפער בין הקבוצות (בעיקר בהרכב המטפסים) הוא עצום. ועדיין אני אופטימי

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:11)

        מה שמעניין זה שכולם הפסיקו לספור את קינטנה אחרי הג'ירו (אולי בצדק, לא יודע). זה נכון שיש שני נגשים אבל הם קצרים יחסית. נקווה לטוב

        להגיב
        • עידו ג. (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:29)

          מאד קשה (עד בלתי אפשרי) לרכב בימינו שני טורים עוקבים בעצימות מלאה. לדעתי קינטנה ירכב עבור וולורדה בטור.

          להגיב
          • דן ברקאי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:21)

            מסכים עם החלק הראשון, גם פרום הכניס את בארדה במועמדים לזכות לפני קינטאנה כשהוא התייחס לג'ירו הקשה שעבר.

            מאידך, החלק השני שהוא ירכב בשביל וואלוורדה – לא נראה לי. הוא לא במעמד של פועל, זה מקסימום ילךלמפלצת בעלת שני ראשים, או לניצחונות בודדים על סטייג'ים.

            יש לי תאוריה מעניינת לגבי קינטאנה אבל זה אשמור לטור שלפני הטור (משחק מילים טיפשי)

            להגיב
            • אריאל גרייזס (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:51)

              אולי יילך על החולצה המנוקדת

          • מתן גילור (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:47)

            פרום היה רחוק מיקום גרוע אחד בדבוקה מדאבל טור-וואלטה. :)

            להגיב
            • אריאל גרייזס (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:49)

              זה נכון, אבל קינטנה הוא לא פרום

  6. אורן השני (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:17)

    דומולן משתתף?

    להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:16)

      לא… יישמר לוואלטה.

      להגיב
  7. אלכס דוקורסקי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:31)

    דן, טור מעולה. כיף לקרוא כרגיל.
    מצפה בקוצר רוח לטור דה פראנס.
    אגב, האם ידוע לך אם פרננדו גביריה ישתתף בטור? אם כן, עשויה להיות תחרות מעניינת מאוד בינו לבין קבנדיש, סאגאן ואולי גרייפל על החולצה הירוקה (אם האחרונים ישתתפו בעצמם, כמובן).

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:49)

      לפי העונה, נראה שקיטל יותר בכיוון מאשר גרייפל.
      אבל כל זה לא רלוונטי. סאגאן ייקח את הירוקה אם לא תקרה הפתעה. היכולת שלו לאסוף נקודות במאוצי הביניים דרך בריחות זה משהו שאין לשאר המאיצים.

      להגיב
      • דן ברקאי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:54)

        1+

        היכולת שלו לטפס ברמה טובה כדי לשרוד בבריחות אין לשום ספרינטר טבעי.

        הכאב הגדול זה ג'וליאן אלפיליפ הצרפתי המוכשר של קוויק סטפ שלא ישתתף בטור בעקבות פציעה ובהחלט יכל להיות מתחרה עם סאגאן על נקודות מיאוצי הביניים. אם סאגאן ייקח את הירוקה השנה זה יהיה שיא של 6 פעמים ברצף הירוקה!

        להגיב
        • אלכס דוקורסקי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:18)

          תודה רבה. הארתם את עיניי.

          להגיב
        • פאקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 13:06)

          דן – זה לא יהיה השיא, זה יהיה השוואת השיא של אריק זאבל.

          להגיב
          • דן ברקאי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 13:19)

            צודק.

            זכרתי ששנה שעברה הוא השווה את השיא. תודה על הארת העין.

            להגיב
          • עידו ג. (פורסם: 12-6-2017 בשעה 13:46)

            אז אפשר להגיד שזה יהיה השיא בלי EPO (בינתיים, בינתיים….).

            להגיב
            • פאקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:07)

              אאוץ'.

  8. ארם אבירם (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:43)

    מצטרף לתודות. טור על אופניים בהחלט חסר כאן. כן ירבו.

    להגיב
  9. פאקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 13:35)

    תודה רבה על הטור המצויין.

    להגיב
  10. אבי גלברט (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:24)

    אחלה טור וחובה לעשות אותו על בסיס קבוע .
    לא ההיתי מספיד את פרום בכלל וכפי שדן אמר הוא האיש לנצח .
    קינטנה לבטח יהיה בחמשת הראשונים ופורט כמו פורט תמיד חסר לו גרוש ללירה .תסמכו עליו שברגע האמת יקרוס למרות הרכיבה ההרואית בקלומטרים האחרונים אתמול .
    הטור הוא סיפור חדש ולא הופתע אם רוכב צעיר ומבטיח אלמוני בשם אלברטו קנטאדור יתן את שירת הברבור שלו לסיום הקרירה …

    להגיב
    • יואב (פורסם: 12-6-2017 בשעה 15:28)

      רק בעזרת קצת ״בשר מקולקל״

      להגיב
  11. 49ers (פורסם: 12-6-2017 בשעה 18:54)

    לא הצלחתי להבין האם ומדוע דמולן לא משתתף בטור…

    להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 19:37)

      לא ישתתף.

      ההתאוששות מגראנד טור ההיא לא קלה. הגוף עובר טראומה שלוקח זמן לחזור ליכולת הרגילה. אם כן, אין טעם לשלוח את דמולן לטור. הוא בעלייה הראשונה ישפוך לאגר, כלומר, יתפרק ולא יעמוד בקצב.

      כמעט 20 שנה חלפו מאז הדאבל (ג'ירו-טור או טור-וואלטה) האחרון. הכי קרוב היה פרום וגם לא הצליח.

      בשביל הספורט, בא נעקוב אחרי קינטאנה (שהשתתף בג'ירו) בטור דה פראנס. זה יהיה מרתק.

      להגיב
  12. אבי גלברט (פורסם: 12-6-2017 בשעה 20:09)

    דן, לא כ"כ מדויק .ההתאוששות מלאה אמנם ארוכה יחסית אבל יש כמעט שלושה שבועות ובמונחים של מקצוענים זה המון המון זמן .הוא לא יקרוס בעליה הראשונה אבל יתקשה להחזיק בצמרת הגבוהה מאד לאורך כל הטור.
    יש רוכבים שעושים דאבל כלומר שתיים משלוש הטורים הגדולים בשנה .זה אפשרי מבחינה גופנית אבל קשה מאד לזכות בשתיים .
    אתן לך דוגמא מעצמי .לא כ"כ צעיר כבר .עשיתי שתי טראנס אלפים .יש שם ימים דומים מאד לטורים הגדולים .ימים ל 140 על 3500 טיפוס .
    בשבוע עוברים כ 1000 קמ על סביבות 20000 טיפוס מצטבר .עשיתי שתים כאלו .המפתח הוא ההתאוששות היומית בין רכיבה לרכיבה ולקום כל בוקר ליום מטורף חדש .סיימנו לרכוב בשבת ,שני לפנות בוקר חזרנו לארץ ורביעי אחהצ אחרי הרכבת האופניים כבר עליתי לבר בהר לקפה .
    רוצה לומר(בצניעות) שאם לי לקח יחסית מהר להתאושש להם עם כל "הויטמינים" לוקח הרבה יותר מהר .הכול שאלה למה מרגילים את הגוף .בטורים גם בימי החופש החברה מסובבים רגלים שעתים בשביל לשמור את השרירים בטונוס הנכון .
    שלושה שבועות טור זה עומס מטורף ואולי האתגר הכי קשה לאדם בספורט כלשהוא ,אבל החברה האלו מגיל 6 מתאמנים להיות הטובים ביותר .ממש מכונות .

    להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 20:37)

      בודאי כפי שאתה אומר. כוונתי הייתה לעשות צמד גראנד טורס ברצף ולהתמודד על הGC בשניהם. מספיק לראות את וואלוורדה שנה שעברה שעשה את שלושת הגראנד טורס וסיים במקומות 3, 6 ו 12 בהתאמה לסדר הכרונולוגי של הטורים.

      ולייק גדול על הפירוט. גם אני מחכים מכם!!

      להגיב
  13. איאן ראש (פורסם: 14-6-2017 בשעה 01:00)

    מעניין, מחכה לטור לקראת הטור. מקווה שיהיו גם במהלכו. תודה.

    להגיב

מה דעתך?