הטור דה נח – דן ברקאי

טור דה פראנס בנקודות חלק ב' (קטעים 6-9)

סאגאן? בחוץ. קוואנדיש וואלוורדה? בחוץ. אחרי הקטע המטלטל והאכזרי היום גם גראיינט תומאס חסר המזל (כמה תאונות בטור המתווספות לתאונה בג'ירו) וריצ'י פורט (בתאונה שנראית רע מאוד) גם בחוץ. יותר מדי כוכבים בחוץ, יותר מדי תאונות, יותר מדי אבק כוכבים בטור שאמור להיות עם כל הכוכבים הגדולים. אם אחזור לכתבה הקודמת, אלת המזל – פורטונה – מכה שוב בעוצמה ללא הבדל דת גזע ומין. תפילתי שכאן זה ייעצר שלא נראה עוד פעם טור 2014…

*

באין סאגאן המאבק על הירוקה היה נראה פתוח מתמיד. ארנו דמאר קצת הרגיש ירוק כסאגאן לפני שקיטל בצמד ניצחונות – אחד מהם בפוטו פיניש מדהים כשהקדים את בוסן-האגן ב0.0003 השנייה – והירוקה החליפה ידיים. קטעי הספרינט בלי צמד הכוכבים הגדולים נראים כל כך עלובים רק עם קיטל כשהגורילה לא קרוב לדגדג אותו. דמאר כבר לא בטור אחרי צמד ימים בהם הוא וFDJ הסבירו לכולם למה הם לא הקבוצה הצרפתית הבכירה של הטור כשרכבו בקצב שלא הספיק למסגרת הזמן, ובעצם, אולי גם לא השנייה… AG2R לה מונדיאל הייתה דומיננטית עם פריצות בירידות ובארדה אחד גדול, כשגם דיירקט-אנרג'י הצרפתית פעילה יותר.

הפוטו פיניש של קיטל ובוסן-האגן בקטע השביעי
הפוטו פיניש של קיטל ובוסן-האגן בקטע השביעי

משום מה, לרוכבי הGC הלובשים את מדי אסטנה יש ריח מסריח. קבוצת הערסים המנוהלת בידי וינקורוב (גם פרא לא קטן) לא סופרת קודים של הדבוקה. אפשר לשנוא את פרום הרובוטי, אפשר להיזכר בערגה בימים בהם מטפסים (קונטאדור) היו מפוצצים את ההרים בקצב רצחני, אבל להצדיק את המהלך של פאביו ארו גובל בטמטום. פרום מרים יד המעידה על תקלה, שניה אח"כ פאביו פוצח בהתקפה, מה לעזאזל? כבר נמאס לי לראות רוכבים כאלו. (אהממ, ניבאלי, אהממ קונטאדור&שלק)

הטור נהיה בנאלי כבר כמה שנים בראשות פרום. השנה, בגלל הנג"ש בסוף פרום יצטרך להתאמץ יותר בהרים כדי לייצר פער מניח את הדעת. פורט, הקרוב ביותר ליכולת הנג"ש של פרום איננו, אבל פאביו ארו מחכה רק להתפוצץ וגם בארדה בא מוכן. לפרום אין את תומאס שזו אבידה ענקית בצוות סקיי, אבל עדיין הוא נראה טוב והטמפו שלא ניקה כמעט את כולם בסיום העלייה האחרונה. הקרוב ביותר לפרום זה ארו המפגר רק 18 שניות אחריו, אך יכולת הנג"ש שלו טעונה שיפור מה שיחייב אותו לתקוף את פרום עוד הרבה טרם קטע 20 – הנג"ש במרסיי.

*

איני מבין למה לא לתת לנו הצופים יותר קטעי סיום בפסגות. אבל בלעתי ועבר לי, בטח אחרי הביצוע המדהים של פרום שנה שעברה בטור בירידה בקטע השמיני. אבל למה למען השם אנחנו צריכים לסבול עשרה קילומטרים של מישור עם חבורת קליימרים שלא יודעת לבצע ספרינט? למה זה טוב? מי היה צריך את הקילומטרים האחרונים במישור?? לפרודומה הפתרונים.

*

ולסיום, אולי מספיק כבר עם חולצות אלופי המדינות? ברגע שזה בגבול הטעם הטוב עם צבעי הדגל במרכז החולצה – ניחא, אבל כשפאביו ארו מגיע עם תלבושת אחרת לגמרי כאלוף איטליה, ארנו דמאר נראה אחרת מקבוצתו כאלוף צרפת זה מתחיל להיות מכביד ובעיקר מבלבל. צריכה להיות הגבלה של צבעי הדגל במרכז החולצה בלבד כדי שנוכל לשייך כל רוכב לקבוצתו ביתר קלות.

*

האקשן יתחדש בשלישי כשהשיא של השבוע השני יתרחש בימים חמישי-שישי בפירנאים הצרפתיים. אנצל את יום המנוחה (יום שני) כדי להתחמם בשמינית גמר ווימבלדון.

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

75 תגובות ל “הטור דה נח – דן ברקאי”

  1. מתן גילור (פורסם: 10-7-2017 בשעה 06:41)

    תודה דן. מי שמתגעגע לימים בהם "פוצצו הרים" מתגעגע לימים של בשר מקולקל. עוד אינדיקציה לזה שהעידן נקי יותר (ולאו דווקא נקי לגמרי) הוא שאף אחד כבר לא מפוצץ כלום (בהכללה כמובן, יש פה ושם, אבל בטח לא כבעבר). במקסימום, מחזיקים קצב גבוה עד שכולם מתפרקים.
    המקרה של שלק וקונטדור, לדעת חלק מהאנשים, קצת שונה. אני מאד לא אהבתי את מה שקונטדור עשה, אבל קיימת טענה ששלק התקיל את עצמו עם העברת הילוכים לא נכונה בעלייה (כשברח לקונטדור). אם זה באמת המקרה, קונטדור לא היה צריך לחכות. אבל אולי לעולם לא נדע מה בדיוק גרם לתקלה הטכנית ההיא. מה שכן, הקהל הצרפתי הראה לקונטדור בדיוק מה הוא חושב על המהלך הזה עם בוז צורם.

    "בגלל הנג"ש בסוף פרום יצטרך להתאמץ יותר בהרים כדי לייצר פער מניח את הדעת." על זה נאמר "הפוך, גוטה." בגלל קטע הנג"ש האחרון פרום יצטרך להתאמץ *פחות* בהרים. התיבה 'להתאמץ' לא בדיוק מתאימה פה. פרום יוכל להיות הרבה יותר סולידי והגנתי ולקחת פחות סיכונים בגלל קטע 20. גם דקה של רוכבים כמו ברדה או ארו עליו סיכוי סביר שלא תספיק בנג"ש בקטע 20. אם הוא יגיע אליו עם הצהובה? הסיפור גמור. רק התרסקות או מחלה יעצרו אותו. הוא אמור לקחת עליהם משהו כמו 2-3 שניות לקילומטר.

    להגיב
    • פאקו (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:15)

      שלק אכן העביר הילוך תחת עומס, מה שגרם לשרשרת שלו ליפול, ועשה טעות של טירון. הבריחה של קונטדור הייתה מוצדקת לחלוטין, וממש לא אהבתי את הבכיינות של שלק.

      להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 10-7-2017 בשעה 09:39)

      מתן גילור, לא מדובר פה במקרה של הג'ירו קינטאנה הפייבוריט מול דמולן האנדרדוג. פרום הוא טיפוס שבונה את היתרון הגדול שלו בתחילה ואח"כ נותן לאחרים לנסות. הקרוב ביותר היה קינטאנה בשבוע השלישי בהרים 2015.

      בגלל שאין נג"ש באמצע פרום לא יכול לייצר פער גדול, לכן, הוא יתמודד מול הרבה התקפות בהרים ויצטרך לתת בראש – כי הוא לא בונה על נטו נג"ש, הוא רוצה לבוא צהוב לנג"ש.

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 10-7-2017 בשעה 09:43)

        סבבה, זה לא היה ברור מהטור שלך. אתה בעצם לא אומר שהוא צריך להתאמץ בגלל הנג"ש בסיום, אלא בגלל העדר הנג"ש באמצע. זה דבר אחר. :)

        להגיב
  2. אשר (פורסם: 10-7-2017 בשעה 07:41)

    כנראה אני גובל בטמטום.
    ולא רק אני גם רבים אחרים, רק תשמע את הפודקאסט של cyclingpodcast. ממליץ לתרגל קצת יותר סובלנות כלפי דעות אחרות.

    אני מאסתי במשחקי הכבוד שנותנים לחולצה הצהובה. למה לתת כבוד לצהובה אבל אם לאחד ה-GC האחרים יש תקלה (לרוב) אין את אותו כבוד. ההבדל בין צהוב ללא צהוב זה סה"כ כמה שניות. חוץ מזה שהם היו בשיא המירוץ עבור המטפסים, זה נראה לך הגיוני שמאיצים יעצרו רגע לפני קו הסיום כי לקוואנדיש נפלה השרשרת 300 מטר מהסיום?

    לגמרי עם מה שמתן גילור כתב. אם אף אחד לא יקח דקה עד דקה וחצי על פרום הטור הזה של פרום. ואם כבר נשבר משהו מהטור הזה זה החוסר שבירות של הרוכב המדהים הזה. אני כבר לא יכול לסבול לראות אותו בצהובה. מתפלל שארו או ברדה או כל אחד אחר ישלפו משהו מיוחד מהסרטים. אחרת העשרה ימים הקרובים יהיו מהמשעממים ביותר שראיתי בטור.

    ואמן ריצ'י יחלים במהרה ויחזור לנסות לקחת את הצהובה בשנה הבאה.

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 10-7-2017 בשעה 07:49)

      זה לא נכון שזה רק לצהובה. הקוד הוא שבמצבים כאלה מחכים לכל קונטנדר. הרי רק בשנה שעברה חיכו לפורט ובגלל זה ברדה לקח מקום שני.
      אף אחד לא יחכה ולא אמור לחכות 300 מטרים מסיום קטע ספרינט. לא על זה מדובר. אני אוהב את הג'נטלמניות הזו, ולדעתי זה גם מפחית משמעותית את הסיכון של הרוכבים להיפצע, בשל הכבוד שהם רוכשים זה לזה.

      להגיב
      • אשר (פורסם: 10-7-2017 בשעה 07:59)

        ברור שאף אחד לא יחכה במיאוץ. נתתי את זה כהקבלה לחלק החשוב ביותר במירוץ עבור המטפסים.
        והם לא מחכים לאחרים כמו שמחכים לצהובה (אני ממש ממליץ לשמוע את הפודקאסט הזה).

        ברור שזה עניין של טעם אם אתה אוהב את זה או לא. לדעתי אין עניין לחכות.
        לא הבנתי איך זה קשור לפציעות.

        להגיב
        • מתן גילור (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:13)

          מז"א "לא מחכים לאחרים" הרי רק בשנה שעברה חיכו לפורט.
          זה מאד תלוי סיטואציה. מה שארו עשה כאן זה לא להפסיק התקפה בגלל תקלה טכנית של פרום, אלא ליזום אחת בגללה.
          זה יסכן את הרוכבים כי הכבוד שרוכבי ה-GC רוכשים אחד לשני כחלק מהג'נטלמניות בענף גורם להם לצמצם את הסיכון לפגוע בחבר.
          תקפת אותי עם תקלה טכנית בעליה? תקבל עקיפה על הסיבוב בירידה ולעזאזל אם שנינו נופלים.

          להגיב
          • אשר (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:21)

            אני מקבל את זה שאתה לא אוהב את זה אבל זה שאתה נותן דוגמא אחת לא מוכיח שהם מחכים לאחרים. לפעמים הם מחכים ולפעמים הם לא. זה יותר תלוי ברוכבים המובילים, באופי שלהם ובעיקר בדירוג הכללי שלהם באותו רגע.
            אם אתה לא מסכים איתי שלצהובה נותנים יותר כבוד אז אנחנו חווים את המירוץ הזה אחרת.

            לגבי הג'נטלניות והפציעות זה לא נראה לי עובד ככה אבל מי יודע.

            להגיב
            • בובו (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:29)

              זה בדיוק ככה. יש וידאו של פרום כמעט מעיף את ארו מההר בסיבוב קצת לאחר מכן.

            • מתן גילור (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:33)

              אם אתה חושב שכל הענף הזה מסתכם למירוץ אחד בחודש יולי, אז אנחנו באמת תופסים אותו מאד שונה. יש הרבה מעבר לטור והרבה מעבר לצהובה והקודים האלה תקפים במהלך כל השנה.
              מי שרוצה דוגמאות שיפתח יורוספורט גם בין פברואר ליוני ובין אוגוסט לאוקטובר. דוגמאות שם לא חסרות.
              וזה לא שאני לא אוהב את זה. זה שפורט ומרטין לא אוהבים את זה, עד שהם מיהרו לנזוף בארו. ועובדה שהנזיפה עבדה.

            • מתן גילור (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:35)

              וכמו שבובו כתב, זה לא שפרום ניסה לדחוף את ארו (הוא גם התנצל לאחר מכן), אלא שהוא לקח את הפניה מבלי להתחשב בארו. זה בדיוק העניין הזה של לא לסכן רוכב אחר כחלק מהכבוד שהם רוחשים זה לזה בענף. אני די בטוח שהוא לא היה לוקח סיכון כזה אלמלא ההתקפה של ארו.

            • דן ברקאי (פורסם: 10-7-2017 בשעה 09:46)

              אשר, כל שביקשתי שלא תהיה איפה ואיפה. כיום, עובדתית, מחכים. טוב חוץ מרוכבים של אסטנה… תמיד אחרי העליהום התקשורתי יש לא ידעתי (קונטאדור), לא בקשתי שיחכו לי שאני נופל (ניבאלי) ועוד. בתכלס, יש קוד קבוצתי שקבוצה אחת שמה פס.

              ושחטו את ארו בתקשורת וברשתות, לא יודע איך פספסת את זה.

              אגב, אני מכבד את דעותיך – להקצין עמדה (כפי שעשיתי) לא שווה לאי הכרה בדעה אחרת.

            • קואלה בר (פורסם: 10-7-2017 בשעה 15:48)

              האם הקוד הג'נטלמני קובע שאחרי תקלה טכנית מחכים ואחרי התרסקות לא?

              דן מרטין ירד מפיגור 25 שניות (מקום רביעי בתחילת הקטע, ושלישי דה-פאקטו) לפיגור שמעל דקה וחצי.
              פשוט כי לא חיכו לו אחרי ההתרסקות של פורט.

            • אורן השני (פורסם: 10-7-2017 בשעה 17:02)

              בירידה בטוח שלא, לך תדע אם זה שהתרסק לא נפצע, חוץ מזה אי אפשר לחכות בירידה.

            • מתן גילור (פורסם: 10-7-2017 בשעה 18:22)

              אאל"ט זה היה אחרי ההתקפה של ברדה. אם ההתקפה קרתה לפני אף פעם לא עוצרים. לא התוקף ולא הרודפים (תחת הנחה שמדובר על רוכבי GC).

  3. איציק (פורסם: 10-7-2017 בשעה 07:42)

    בגלל העבודה לא יצא לי לראות את כל הטור, ולצערי גם לא יצא, אך כשאפשר, אני רואה. נראה שכל העולם מתאמץ, מתנפץ, ופרום ברוגע ובשלווה, כאילו אומר שהילדים ישחקו ויסתכנו, ואני כבר אקח את הטור. נראה שהוא באמת מעל הטור וגם כשהקבוצה שלו מסביבו התפרק הוא המשיך כאילו כלום והיגיע עם המובילים. ההרגשה שגם יכל לקחת את הקטע אם זה היה מאד חשוב לו אבל בחר לא להסתכן יותר מידי.

    להגיב
    • בובו (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:10)

      מתי כבר יחליפו את ימי הסופש בישראל. כפייה ספורטיבית!

      להגיב
      • איציק (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:19)

        :-)
        חשוב גם להוסיף עוד כמה ימים לסופ"ש ;)

        להגיב
        • בובו (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:30)

          רעיון מעולה. בטוח החרדים יתמכו בעוד יום ללימוד תורה. כולם ירוויחו מזה.

          להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:59)

      איציק דארלינג, אני משוכנע שהיה לי פעם את האימייל שלך אבל כבר אין לי אותו ואני מעוניין לשאול אותך משהו. תוכל לשלוח לי אימייל בבקשה ל: ariel.greisas בג'ימייל?

      להגיב
      • איציק (פורסם: 10-7-2017 בשעה 09:23)

        כשאני מגיב אני חייב לתת מייל, ואני עוד נותן אחד אמיתי, אז בטח שיש לך :-)

        להגיב
  4. בובו (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:17)

    היה משעמם עד אתמול ב gc. העבודה של הרביעיה ביחד כנגד בארדה ב 10 קמ האחרונים היתה דוקא כיפית לצפיה. מה שאני לא מבין זה ירידות מסוכנות שלא לצורך. יכלו לסיים בעלייה האחרונה. זה מה ש דן מרטין אמר בראיון. המארגנים קיבלו מה שרצו. אשר, הקוד הוא בין כל כוכבי ה ה gc. אני לפחות בעדו.

    להגיב
    • אשר (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:26)

      אם הקוד היה מעוגן וברור אולי הייתי מקבל אותו. כרגע הוא פתוח ליותר מידי פרשנויות, מתי זה בסדר מתי זה לא. אני בעד שיתקפו ויתקפו בכל רגע שאפשר. למעשה לזה אני מחכה כשאני רואה את המירוצים האלו. כל מה שאני רוצה זה שהם יתקפו אחד את השני בעלייה הכי גדולה. עצום עיניים רגע ותדמיין לעצמך איך אתמול היה נראה אם כולם היו יוצאים למסע לשחיטת פרום (לדעתי הוא היה מצליח לחזור בכל מקרה). היה מצב לקבל את אחד הקטעים הענקיים. במקום זה קיבלנו קטע די טוב אבל בטח לא היסטורי.

      להגיב
      • בובו (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:35)

        טוב זה קוד ולא חוק אז יש הרבה מקום להתווכח שזה גם כיף. אני באופן אישי צעקתי על הטלוויזיה כשארו תקף, לא רוצה לראות ניצחון כזה. זה דומה קצת לניצחון על שחקן טניס פצוע למשל. לא מעניין אותי אישית לצפות בזה. שם לב שגם חיכו קצת לאורן כשתיקנו לו את האופניים.

        להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:36)

        הם ניסו לתקוף את פרום בלי הפסקה, עד שהוא פשוט עלה קדימה והכתיב קצב בו אף אחד לא יכול לתת התקפה.

        להגיב
  5. עידו ג. (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:23)

    FDJ היו בבעיה אתמול. הם שמו את כל הביצים שלהם בטור על ארנו דמאר. ברגע שהוא נהיה חולה הם השקיעו את כל המאמצים להביא אותו לקו הסיום בזמן כדי שאולי יבריא ביום המנוחה. התוצאה הייתה שחצי קבוצה נחתכה. לדעתי צעד לא חכם אבל הייתה מחשבה מסוימת מאחוריו.
    לגבי חולצות אלופי המדינה – אני דווקא מאד אוהב את זה. אתה באמת מעדיף עוד חולצה בצבע תכלת אסטנה מזעזע?

    להגיב
    • בובו (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:38)

      מהלך ממש לא חכם. זה לא היה קרוב אפילו. קצת שמח שדמארה בחוץ אחרי שהתרברב לגבי הירוקה אחרי שסגאן נפסל.

      להגיב
      • red sox (פורסם: 10-7-2017 בשעה 12:58)

        לא קרוב?? הם פספסו את האיים לימיט בשניות.

        להגיב
        • בובו (פורסם: 10-7-2017 בשעה 13:01)

          באמת? ואוו. תודה חישבתי לא נכון. איפה רואים את הזמן הרישמי לעמוד בו? ראיתי שלא מעט רוכבים נפסלו ככה בשלב הזה.

          להגיב
          • עידו ג (פורסם: 10-7-2017 בשעה 13:19)

            לכל קטע יש על פי המהירות הסופית והקושי אחוז מהזמן שבו צריך להגיע. עבור הקטע הספציפי הנ"ל זה היה 16%.

            להגיב
            • עידו ג (פורסם: 10-7-2017 בשעה 13:26)

              סליחה. לקטע הזה הטיים לימיט היה 13%. כלומר הם פספסו בכ-20 דקות.

        • עידו ג (פורסם: 10-7-2017 בשעה 13:18)

          הם לא פספסו בשניות אלא בכמעט 10 דקות. לדעתי לא היה להם סיכוי ריאלי כשכבר מהמטרים הראשונים הוא נשר.

          להגיב
          • בובו (פורסם: 10-7-2017 בשעה 17:22)

            תודה על המידע.

            להגיב
  6. אשר (פורסם: 10-7-2017 בשעה 08:27)

    אני גם חולה על החולצה של ארו. אחת היפות ביותר.

    להגיב
  7. אריאל גרייזס (פורסם: 10-7-2017 בשעה 09:01)

    טור מאוד מאכזב עד עכשיו בעיקר בגלל שהמארגנים לא דאגו למספיק קטעים מעניינים. גם מעט קטעי הרים וגם כשיש כאלו, יותר מדי לא מסתיימים בפסגה.
    וכן, שמישהו יוריד כבר את פרום מהפסגה!

    להגיב
    • ארם אבירם (פורסם: 10-7-2017 בשעה 15:11)

      ניו אינגלנד תחילה

      להגיב
      • דן ברקאי (פורסם: 10-7-2017 בשעה 16:22)

        אם יש דבר אחד שאני נהנה, זה שאריאל גרייזס מרגיש את התחושה של 31 קבוצות הליגה.

        ואני אוהד ניו אינגלנד..

        להגיב
        • ארם אבירם (פורסם: 10-7-2017 בשעה 17:13)

          בדיוק :)

          להגיב
  8. 49ers (פורסם: 10-7-2017 בשעה 09:24)

    תודה על טור מעניין כרגיל.
    לא הבנתי לגבי דמאר, הקבוצה כולה נחתכה?

    להגיב
    • עידו ג. (פורסם: 10-7-2017 בשעה 09:34)

      מתחילת הקטע הם הורידו 3 רוכבים שילוו וינסו לגרור אותו בזמן לקו הסיום. בקטע כזה כשאתה חולה זה היה חסר סיכוי. כך בנוסף לדמאר הם איבדו עוד 3.

      להגיב
      • 49ers (פורסם: 10-7-2017 בשעה 09:36)

        איבדו הכוונה שלא עמדו במסגרת הזמן? חשבתי שאם חלק לא מגיעים, כל הקבוצה נפסלת.

        להגיב
        • עידו ג. (פורסם: 10-7-2017 בשעה 10:42)

          כן. לא עמדו בזמנים.
          הפסילה היא פר רוכב לא קבוצה (זה לא נג"ש קבוצתי).

          להגיב
  9. יואב (פורסם: 10-7-2017 בשעה 09:46)

    וואו, איזה שלב!

    אוראן אשכרה ניצח ספרינט עם אופני סינגל ספיד..! פעם ראשונה משנות ה30-40 (:

    AG2R עשו עבודה מדהימה אתמול, עם פירוק הדבוקה והתקפה במקביל בקדמת המירוץ. לא הצליח להם בסוף אבל אני מאמין שהם היחידים שיצליחו לגרום לפרום להזיע קצת השנה.

    ואם כבר פרום, הוא יודע מה עושים בחודש יולי ונראה שגם הקבוצה שלו. קוויאטובסקי זוכה בתואר הדומסטיק המושלם. היכולת שלו לדחוף כל כך הרבה זמן, בתוואי שטח לא פשוטים- לא פחות מדהימה. לאנדה נראה טוב ועכשיו נראה איך הוא יתפקד כדומסטיק במשרה מלאה.

    קונטאדור רוכב סביר כל עוד הבשר שלו דומה שזה שאנחנו אוכלים.

    קינטאנה נענש על חטא ההיבריס.

    מרטין מתבגר ונראה שהופך שרוכב GC אמיתי.

    ארו- לא מאמין שזה ימשך יותר מדי. נשאר בדעה שלי שלא יהיה לו פודיום השנה.

    ההתרסקות של פורט- נראה הרבה יותר רע מהתוצאות בפועל (וזה היה נראה פשוט מזעזע). ההשפעה על הטור קריטית בעיניי- אני לא יכול לראות מישהו אחר באמת מאיים על פרום, בשים לב לTT בשלב 20.

    הימור שלי-

    1. פרום
    2. בארדה
    3. מרטין
    4. ארו
    5. קינטנה

    סוס שחור- סיימון ייטס

    להגיב
  10. אריאל גרייזס (פורסם: 10-7-2017 בשעה 09:46)

    דן, את הדבר הכי חשוב שכחת – אתמול פורסם (עדיין לא רשמי, אבל כנראה סגור) שהג'ירו שנה הבאה יעבור בישראל! בפעם הראשונה מחוץ לאירופה כשמתוכננים שלושה שלבים – נג"ש, קטע בדרום וקטע בתל אביב.
    למי שחובב אופניים מדובר בחגיגה אדירה. למי שלא – ובכן, הרבה פקקים..

    להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 10-7-2017 בשעה 10:20)

      הרבה מטען פוליטי מאחור כל זה. אפשר ליצור שלום ולחבר בין עמים, אבל מירוץ אופניים לא ייתן אוכל לילדים ערבים, כלומר, זו תחפושת יפה לשלום שאינו.

      אי אפשר לערב הכל בפוליטיקה, אך אין ברירה. וזה עוד לפני שדיברתי על הבעיה בנג"ש בשבת בירושלים כשהחרדים יכולים לטרפד מהלך כזה עד לפירוק הכנסת.

      בקיצור, כאוהד אופניים אני נרגש בטירוף, בוודאי כירושלמי מבטן ומלידה. אבל המצב פה, ובטח המצב כבישים בארץ לא בדיוק מתאים לגראנד טור

      להגיב
      • פאקו (פורסם: 10-7-2017 בשעה 11:52)

        דן, אתה בעיניי פסימי מדי לגבי הכבישים. אין פה שום בעייה למצוא כבישים שיתאימו למירוץ כזה בכל אחד מהאיזורים שצויינו. לדעתי אפשר גם להרים פה יופי של "טור דה ישראל" על חמישה ימים, וכל חובב אופניים יוכל לתת פה תוואי לכל סוגי הקטעים. הפתיחה של הג'ירו יכולה להיות הטריגר לזה.

        להגיב
        • דן ברקאי (פורסם: 10-7-2017 בשעה 12:22)

          פאקו – מהפה שלך וללמעלה.

          הלוואי וזה ירים את הענף במדינה שלנו. בנוגע לחיבור בין עמים אני יותר פסימי.

          להגיב
          • מתן גילור (פורסם: 10-7-2017 בשעה 12:38)

            למה צריך להיות קשר לחיבור בין עמים? מאיפה העניין הזה בא? האם זו הצהרה של המארגנים שבגלל זה הם מביאים את הג'ירו לישראל?

            להגיב
            • דן ברקאי (פורסם: 10-7-2017 בשעה 12:52)

              כן. הג'ירו יסתיים גם ברומא ולא במילאנו בגלל החיבור בין הדתות וכו'

        • אריאל גרייזס (פורסם: 10-7-2017 בשעה 14:15)

          אם אני זוכר נכון היה ניסיון לפני שנתיים-שלוש לעשות טור דה ישראל של משהו כמו חמישה ימים, לא?

          להגיב
          • פאקו (פורסם: 10-7-2017 בשעה 15:04)

            היה אכן משהו חד פעמי כזה ב-2010. היה גם את רוכב ישראל שנמשך כמה שנים, והיה שלושה ימים מתל חי לאילת, אבל זה לא היה תחרותי.

            להגיב
          • אבי גלברט (פורסם: 10-7-2017 בשעה 15:13)

            יש כל הזמן נסיונות או דברים דומים .
            זה בעיקר מיזמים עיסקיים של בודדים לא משהו מאורגן .
            היו כבר מסעות למיניהם שחצו את הארץ לרוחבה ולאורכה .
            לא ההיתי קורא לזה "טור דה ישראל" .
            אגב ארצנו קטנה משהו ,כבר רכבו ממטולה לאילת בלופ אחד של בסביבות 11 שעות וגם החזור נעשה בלופ אחד .
            היו מסעות בזיג זג שהתחילו למשל מראש הנקרה לחרמון ,משם לעין גדי ,טיפוס למצפה רמון ,ומשם לאילת .
            לא חסר רעיונות …בזמנו יצאנו למחנה אימונים בצאלים מלטרון דרך צור הדסה (…) משהו כמו 190 קמ .
            את החרמון אנחנו מטפסים קבוע מראש פינה דרך הבנטל ,משהו כמו 150 .
            יש לופ יפה שאנחנו עושים בדרום ,יציאה ממוזה ערד (בירה כמובן …) דרך מעלה עקרבים ובנותיה גם משהו סביב ה160 .
            לדעתי הג'ירו בארץ יעצבן מאד את הנהגים אבל יתן דחיפה אדירה לספורט הזה בכללי בארץ .

            להגיב
            • איציק (פורסם: 10-7-2017 בשעה 15:51)

              אני מבין לרכב את הארץ לאורכה, אבל מה יש לרכב לרוחבה, חצי שעה?
              שאלה יותר עניינית. איך קושי המסלול עין גדי מצפה ומצפה אילת לעומת המסלולים התחרותיים בעולם. האם זה יחשב מסלול קל יחסית או בעל רמת קושי ממוצעת?

            • אבי גלברט (פורסם: 10-7-2017 בשעה 18:38)

              איציק ,
              אין שום בעיה בארץ בשום מקום לעשות מסלול טור משובח .יש שלוש בעיות ראשיות .
              1. סגירת כבישים
              2. תשתיות .
              3. עליות קצרות מידי חוץ מהחרמון .
              סגירת כבישים ,קשה אבל בעיה פתירה .
              תשתיות ,מאמין שיבחרו כבישים טובים שגם יתוקנו לפני ככה שפתיר גם .
              עליות קצרות " מידי" לא ממש בעיה .מדובר על שלושה ימים ראשונים ,עדין ימים קלים יחסית ככה שאפשר לתפור מסלול של 200 קמ של גבעות מתגלגלות ועליות קצרות בכול מקום .
              לדוגמא שמיניה בכרמל + כביש החוף וסיום בתל אביב .
              באזור ירושלים אפשר לתפור מסלול "הכול כלול " מכובד ביותר גם במונחי טור גדול .סתם דוגמא ,443 + צובה + בית גוברין + נס הרים + בר גיורא + הר הרצל וכו .
              עכשיו אני מגיע לדרום לאזור ששאלת ושם בכלל אין בעיה .
              העלייה מצומת סדום לערד ארוכה מספיק אם כי לא ממש תלולה .
              כנל העלייה מצומת הערבה לדימונה .עליות מכובדות ביותר .
              מעלה העקרבים תלולה מספיק אבל קצרה מאד במונחי טור אבל שוב מדובר ביום השני או השלישי אז אין בעיה .
              בקיצור חוץ מבעית סגירת כבישים יש לנו ארץ נהדרת לא לזלזל …
              אותי יותר מטריד איך עושים נגש בירושלים בשבת …..

            • איציק (פורסם: 10-7-2017 בשעה 18:41)

              נג"ש בירושלים בשבת זה קלאסי, כדי שלא יפגעו יצטרכו לרכב מהר יותר ;)

            • אבי גלברט (פורסם: 10-7-2017 בשעה 18:51)

              הרוכבים ישרדו ,הממשלה לא ….אתה יודע מה ? מתאים לי !

            • איציק (פורסם: 10-7-2017 בשעה 18:52)

              גם לי, עשינו עסק.

    • תומרג (פורסם: 10-7-2017 בשעה 12:12)

      מה זה (או איפה זה) נג"ש?

      להגיב
      • דן ברקאי (פורסם: 10-7-2017 בשעה 12:20)

        רכיבה נגד השעון.

        כל רוכב רוכב לבד קטע בין 5 קילומטרים ועד 50 תלוי במארגני התחרות.

        להגיב
  11. אבי גלברט (פורסם: 10-7-2017 בשעה 10:09)

    מדבר אחד רוב הכותבים פה יתעלמו ..
    יום פציעות מחריד שמתוסף לטור שהרוכבים בו מתדלדלים בקצב מוגבר .
    לדעתי הרבה באשמת המארגנים ולא אריאל ,לא בגלל שלא בנו טור מעניין אלא בגלל שחילקו אותו לא נכון .
    בגלל היתרון הצפוי של פרום אחרי היום הראשון לא נשאר לשאר הרוכבים הרבה ימים לנסות לתקן ולתקוף .
    אתמול היה יום כזה ,יום המלכה בשפת הרוכבים . היום היחידי בטור עם 6 פסגות מדורגות שמתוכן 3 HC.
    מה שקרה שהרוכבים " התאבדו" בירידות כדי לברוח לפלוטון והתוצאה שלושה מעשרת המדורגים הראשונים בבית .
    תוסיפו את וולדרוואה מהיום הראשון שגם לקח סיכונים וקבלנו כמעט חצי מעשרת הרוכבים הטובים בטור בבית כבר אחרי שבוע וקצת …
    מה נשאר ? עולם חדש ! קינטנה וקונטאדור אאוט ,מרטין ,ארו,אורן, פוגלסון, ברדאט ,לאנדה ,אין .
    חבל לי מאד על ראפאל מייקה מטפס על שפרש אתמול ,תומאס רוכב על שפרש אתמול , פורט כמובן שתמיד אבל תמיד חסר מזל ,ועוד רוכב חזק ששכחתי את שמו כרגע שפרש אתמול .
    לי יש נוסחא מעניינת לגבי ירידות .ירידות זה שילוב של טכניקה ,אומץ וטיפשות .כל אחד לפי האחוזים שלו …..
    מה שקרה אתמול בירידה (עוד חודש וחצי אני שם ) ,הוא טרוף ,אין מילה אחרת .הרוכבים ירדו כאילו אין מחר והתוצאה בהתאם .
    אין רוכב אופניים פעיל שרואה התרסקות כזאת ולא חש מועקה ופחד .
    כל ירידה שירדתי בחיים וירדתי ועליתי הרבה ,התסריט עובר בראש .
    אפילו אישתי קפצה ממקומה שראינו את ההתרסקות של פורט . תחשבו 80 קמש בכביש צר ,חלק ,שישה רוכבים מטורפים הטובים בעולם חותכים אחד את השני בראבק .אם זה לא רולטה רוסית מה כן ?
    למרות דילול הכוחות אני חושב שהטור עדין לא גמור .נכון האיש לנצח היה ונשאר פרום אבל למדנו כבר השנה שהכול אפשרי .

    להגיב
    • עידו ג. (פורסם: 10-7-2017 בשעה 10:46)

      מייקה אמנםנפגע בנפילה שלו אבל סיים את הקטע. אתה בטח מתכוון לחסינק אבל לא הייתי קורא לו חזק.

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 10-7-2017 בשעה 10:57)

        ליד כל הגמדים, חסינק בהחלט נראה בחור חזק. :)

        להגיב
      • פאקו (פורסם: 10-7-2017 בשעה 11:46)

        מייקה והראדה סיימו את הקטע, אבל יכול מאד להיות שלא יתייצבו לפתיחת הקטע מחר.

        להגיב
  12. דן ברקאי (פורסם: 10-7-2017 בשעה 14:41)

    אגב, צריך לראות איך פאביו ארו מתכחש בתוקף לזה שתקף בגלל הבעיה של פרום, הוא טוען שהוא לא ראה את היד על אף שמהוידאו נראה שהוא די ראה את הנעשה. שיהיה.

    רוכבים מהדבוקה ורוכבים לשעבר גינו את המהלך וקראו לו 'מהלך מלוכלך'. זה לא רק אני השור הזועם יש קוד ואפילו פאביו ארו טען שכיבד אותו….

    להגיב
  13. איציק (פורסם: 10-7-2017 בשעה 15:54)

    אני זוכר שהיו טורים שבהם היו קטעים קבוצתיים שמודדים את הזמן של הקבוצה ולא של יחיד.
    האם אני מתבלבל?
    אם לא, האם זה קיים גם בטור השנה?

    להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 10-7-2017 בשעה 16:19)

      שתי אפשרויות. או הנג"ש הקבוצתי – השנה אין אך יהיה בוואלטה. או שהכוונה לקבוצה המהירה ביותר, כלומר, מחשבנים יחדיו את זמן המירוץ של שלושת המובילים בכל קבוצה (לא מובילים רשמית, מובילים מעשית). משהו שמוביסטאר מאוד אוהבת ונכון לעכשיו סקיי מובילה בדירוג הקבוצתי.

      להגיב
    • אייל הצפון (פורסם: 11-7-2017 בשעה 08:41)

      כתוספת לתגובה של דן.
      בנג"ש קבוצתי כל חברי הקבוצה מקבלים את הזמן של הרוכב שהגיע חמישי.
      לכן או שעושים את זה בהתחלה (שלושה ארבעה קטעים ראשונים), כשכולם עוד טריים ואין פציעות/פרישות ובקטע מישורי יחסית, או שבכלל לא.
      בשנים שעשו את זה סקיי סיימו בשלישיה הראשונה, וקיבלו פער התחלתי.
      יש הרבה פרשנים שאומרים שהמסלול השנה תוכנן כדי לקזז את הפער שיש לסקיי בתקציב (לרוכבים, לציוד ולאימון ולמחקר טכנולוגי), וזה מסביר חלק מהבחירות למסלול.
      שנה הבאה יהיה מסלול אחר ויעשו דברים אחרים.
      הקוד אתי זה כמו שבכדורגל לא תתחיל התקפה כששחקן של היריבה נפצע (בניגוד לה נשכב על הדשא כדי לבזבז זמן כי עבר לידו משב רוח). נניח ששחקן נפצע מתיקול, ובנתיים הכדור כבר הגיע קדימה לשחקן אחר שלא ראה ולא שמע, על זה אפשר להתווכח וזה מה שארו טוען. האחרים טוענים שמה שהיה יותר דומה לזה שהשחקן שנפצע היה עם הכדור, והוציא אותו לחוץ כדי לקבל טיפול, ושחקן שהיה לידו רץ כדי להוציא את החוץ להתקפה מתפרצת

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 11-7-2017 בשעה 09:33)

        לא מדויק. חמשת הראשונים מקבלים את הזמן של הרוכב החמישי, אבל אל כל הקבוצה (אלא אם כמובן מגיעים ביחד).
        אני לא חושב שהשיקול היה סקיי, כי היריב הכי רציני של פרום ערב המירוץ, ריצ'י פורט, בקבוצה ה-TTT הכי טובה בעולם.

        להגיב
  14. צחי (פורסם: 10-7-2017 בשעה 19:38)

    יולי הוא הטוב שבחודשים.
    ליצ'י, דובדבנים, תאנים ראשונות בעונה (לזכור לרכב בעוד חודש לעץ הגדול על שביל חוצה ישראל מעל כעבייה), והטור דה פרנס. להתעייף רק מלראות את הגלדיאטורים מדוושים בעליות המחרידות (הגרנד קולומבייר? עלייה בשיפוע כמו בהתחלה של נשר ישן, רק לאורך תשעה קילומטרים?).
    כמה מילים על הירידות. כמי שמעדיף רכיבת שטח, הגעתי למסקנה (לא סטטיסטית, רק תצפיתית) שחלק גדול מתאונות השטח מתרחשות במתווה של ירידה. אשליית השליטה מתנפצת על סלע שזז, מלכודת חול או סתם חצייה של מעטפת היכולת של הרוכב או אופניו. וכך גם בטור- לא באנו לראות מנצח, באנו לראות התרסקויות ספקטקולריות ב-70 קמ"ש (ואם לא, התוואי לא היה מאפשר התרסקויות בשבעים קמ"ש. מה זה היה מעולל לרייטינג?)
    באיזו עוד תחרות מסיימים חצי מהפייבוריטים בבית-חולים עוד לפני מחצית הדרך, וכולם חושבים שזו דרכו של עולם? זה מרוץ אופניים או אימון של גולני?
    ואף מילה על הורדתו של פוקס ספורט מלוח השידורים של הוט ביום חמישי.

    להגיב
  15. אחד העם (פורסם: 11-7-2017 בשעה 08:25)

    התוצאה ידועה עוד לפני הזינוק.
    אין תחרות אמיתי לפרום ולסקיי.
    כל היתר זה כמו בר-לב ומרגלית בפריימריז של העבודה. רצים בשביל מקום בצמרת. יודעים שלא ינצחו.

    להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 11-7-2017 בשעה 12:00)

      עצם זה שפאביו ארו רק 18 שניות מפרום המוביל זו כבר הפתעה בהתחשב ביכולות הנג"ש שלו. על אף שהוא ובארדה המסומנים של סקיי נכון לעכשיו, אולי עוד יהיו הפתעות… אולי

      להגיב
  16. רומן (פורסם: 12-7-2017 בשעה 16:52)

    מחר (יום חמישי) יום גדול.
    מישהו יכול להסביר לי למה הם לא מסיימים ביפוס HC?
    למה צריך לדחוף עוד ירידה ואז טיפוס דרגה 1?

    להגיב
    • אמוץ כהן-פז (פורסם: 13-7-2017 בשעה 18:31)

      רומיין בארדה וארו ענו לשאלתך…

      להגיב
  17. אשר (פורסם: 14-7-2017 בשעה 08:51)

    לא יאומן כמה נחת אפשר לקבל מלא לראות את פרום בצהובה.
    היום יהיה קטע קטלני.

    להגיב

מה דעתך?