בין הפירנאים לאלפים – דן ברקאי

טור דה פראנס בנקודות חלק ג' (קטעים 10-15)

הרבה עבר על הפלוטון מאז הסיכום הקודם, הפירנאים לקחו מהרוכבים כל טיפת אנרגיה שנשארה בגופם מהשבוע הראשון ועכשיו בא יום המנוחה להטעין מחדש את הסוללות / ללקק את הפצעים – לקראת השבוע האחרון והמכריע.

*

אפתח דווקא עם מישהו הראוי להכרה אך יותר מכל – לחמלה, ניירו אלכסנדר קינטאנה רוחה. כיום, באמת קשה לקחת דאבל גראנד טורס בשנה. יפה לו שלקח את הוואלטה שנה שעברה אחרי ניצול מהלך יפה של קונטאדור, אבל רחוקה הדרך של הקולמביאני אל הפסגה. הוא שגה בגדול  כשהלך על דאבל, הג'ירו גמר לו את האוויר והוא בא בלי אנרגיה לטור הכי אינטנסיבי משלושת הגראנד טורס. לכאורה המטפס הטוב בדבוקה אך יכולת הנג"ש שלו לוקה בחסר. מחכה להופעה שלו באלפים כמו גם של קונטאדור, קצת כמו שהיה בקטע 13 המרתק. הם ראויים ליותר. שניהם.

מעניין שדווקא מיקל לנדה מסקיי שלקח את חולצת מלך ההרים בג'ירו נראה יותר חזק ממה שהיה בג'ירו וממוקם כעת במקום השישי הכללי.

*

כריס פרום כבר לא מה שהיה.
אני לא נשען על מיסטיקה מהדופינה או תחושות בטן מ 2017 כשעוד לא ניצח בשום מרוץ, אני נשען על מה שעיניי רואות. בכל המהדורות בהם זכה פרום היה קורע את יריביו מעליו בחצי הראשון ונותן להם לרדוף אחריו, תמיד צמצמו את הפערים ממנו בשבוע השלישי אך הפער היה בלתי ניתן לגישור. השנה, אין את התפוצצות הוואטים הידועה שלו על ההרים הראשונים שהוא פוגש, עובדה שדן מרטין, ריגוברטו אורן, פאביו ארו ורומיין בארדה יושבים עליו ומצליחים לקצב שלו. פעם זה לא היה קורה.

מקרה פרום – וויגנס חזר על עצמו בקטע 12. לנדה השריד האחרון של סקיי שנשאר עם פרום רדף אחרי התקפה בקיר הסיום (שלוש מאות מטרים של 20% שיפוע) והשאיר את פרום לבד שנאבק ואיבד את הצהובה לפאביו ארו. באוטובוס של סקיי לנדה קיבל בראש ונראה מתנצל ודי כועס על עצמו למה לא הביט לאחור. אך הנזק נעשה – בעיקר המנטלי. אפשר לתקוף את סקיי, אפשר לתקוף את פרום ואפילו לנשל אותו מהצהובה עם צמד מתקפות בזק (ארו בקטע 5 ובקטע 12).

נקודת שבירה - בארדה, ארו ואורן בורחים לפרום בקטע 12
נקודת שבירה – בארדה, ארו ואורן בורחים לפרום בקטע 12

הפאשלה הזו הספיקה לסקיי כשסופסוף הם יצאו מהשבלונה שלהם. לא עוד משיכת הפלוטון, לא עוד טיפוס בקצב טמפו עד להתפוצצות של פרום שלא תבוא. סקיי התחילו לשחק עם הכלים הרבים שיש להם כבר ביום המחרת ומיקל לנדה טס למקום השישי בדירוג אחרי המהלך המבריק ביום הבסטיליה. אז נכון שפרום נראה אנושי יותר אך בהנחה וסקיי תפרוש את הנשק שלה לכל אורך המסלול כמו שקרה בשלושת הימים מאז הפסד הצהובה הסיכוי של שאר המתמודדים לזכות בטור – אפסי.

*

פאביו ארו אמנם נהנה מיומיים בצהובה אך הרגיש את המשקל שלה בקטע 14. קטע מעבר בו פרום הראה כמה ניסיון יש לו ותקף בסיום כדי להחזיר לעצמו את הצהובה. ברילספורד המנג'ר של סקיי מעלה השערה שייתכן וארו ויתר על הצהובה כמהלך מתוכן – עם הקבוצה המדוללת שיש לו לאחר פרישתם של קטאלדו ופוגלסן אולי יש אמת בדבריו.

*

אם נסתכל על הקבוצות, חוץ מסקיי שמגיעה עם סוללת כוכבים (קוויטקובסקי מדהים! ממש קריינקה לעשירים. צריך לראות איך פרום מפרגן לו ברשתות החברתיות. שומר ראש של כריס פרום במלוא מובן המילה) ופעילה בימים האחרונים, AG2R לה מונדיאל של בארדה באה מוכנה לטור וכל קטע עושה לסקיי בעיות. מעבר לשתי הקבוצות האלו יש את סאנווב שבנתה את הסגל שלה בצורה יוצאת מן הכלל, דומולן עם ניצחון בג'ירו, וורן ברגיל נראה כמי שייקח את החולצה המנוקדת ואף מייקל מתיוס – סאגאן לעניים – ניצח קטע ומציק לקיטל במאבק לחולצת המאיצים. בנייה פשוט נכונה.

*

הנקודה הבאה תציק להרבה אנשים יקרים לי, אז – סליחה מראש. יש לנו טור צמוד, כשההפרש בין לנדה במקום השישי לפרום במקום הראשון עומד על 1:17 דקות בלבד. אבל, הטור השנה חלש. חלש מאוד. כל ספרינט – אין בכלל קרב עם קיטל, כל טיפוס כמעט ולא מגיעות התקפות למעט קצת בחצי קילומטר סיום, ובתכלס הקטעים המעניינים הגיעו בקטעי מעבר. מספיק לראות את דן מרטין ואורן שנמצאים במאבק לצהובה והם לא מטפסים ברמה של ארו, פרום או בארדה. זה לא טור טוב, זה בהחלט טור צמוד.

יש עוד צמד קטעים (17 ו 18 רביעי וחמישי) שיהיו תחרותיים מהבחינה שכל הרביעייה הרודפת אחרי פרום תהיה חייבת לבוא עם יתרון עליו לפני הנג"ש בשבת. ייתכן שפרום בנה את עצמו לשבוע השלישי, ייתכן שהוא אכן חלש משנים קודמות, נצטרך להיאזר בסבלנות.

*

שתיים עשרה שנים עברו עד שרוכב צרפתי יזכה ביום הבסטיליה. סופסוף ברגיל עשה את זה, אחלה טור הוא עושה.

*

ביום שפדרר לוקח את המייג'ור התשעה עשר שלו, אעלה נקודה קטנה. ישנם ספורטאים שנותנים 100% שלהם, ויש את הספורטאים שיודעים לסחוט מעצמם עוד מאהבה למשחק ומהתשוקה לנצח. כזה הוא רוג'ר פדרר. אחד שגם אחרי שנות בצורת של שברון לב נלחם כדי לקחת עוד תואר, עוד גראנד סלאם. אז… אל תזלזלו בפרום, הוא עשוי מחומר של אלופים והוא הוכיח זאת מספיק.

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

59 תגובות ל “בין הפירנאים לאלפים – דן ברקאי”

  1. אשר (פורסם: 17-7-2017 בשעה 08:03)

    יופי של פוסט אבל לדעתי גם יופי של טור:)

    לגבי לנדה – אני חושב שהמצב יותר מורכב ממה שאתה מתאר. למרות שהוא חזר לעזור לפרום אתמול נראה שיש מטענים אדירים בינו לבין פרום. אחרי הקטע הענק שלו עם קונטדור דווח שהם אפילו לא החליפו מילה ומבט לאחר הקטע. ועוד על לנדה, מי שראה את הג'ירו השנה יודע שזה רוכב שיכול לאיים על כל החולצות, באמת מפתיע שהוא בכזה כושר אחרי הג'ירו (במיוחד לאור מצבו של קינטנה) אבל לא מפתיע שהוא נמצא בטופ. אני מאוד נהנה לראות אותו רוכב.

    לגבי פרום – לא מבין את אלה שמזלזלים בו. הוא עדיין לובש את הצהובה, הוא עדיין האולאראונדר הטוב ביותר (נראה למה דומלן הולך להתפתח) והוא עדיין נראה כמו מכונה (רוב הזמן). לדעתי הדבר היחיד שיכול להוציא אותו מהצהובה זה התרסקות מוחלטת באחד העליות בקטעים הבאים כלומר זה יותר בשבילו להפסיד מאשר לארו או אחד המתחרים לקחת.

    אחד הטורים שאני יותר נהנה מהם. גם מהסיפורים שמלווים אותו וגם מהתחרות הצמודה. אבל אם פורט עוד היה… ולדן מרטין הייתה פחות דקה… וקינטנה לא היה מנסה את הג'ירו… יא אללה!

    להגיב
  2. איציק (פורסם: 17-7-2017 בשעה 08:11)

    תודה על הטור.
    אני חושב שלפרום יש הרבה מזל שהיום יום מנוחה אחרי המאמץ שנדרש אליו אתמול. קצת מוזר, אך ניתן להערכה, שבסוף הקטע הוא ניסה לפרוץ כדי לנסות לקחת עוד כמה שניות על ארו. במאמץ שנדרש לו מדהים שבכלל הגיע איתם ביחד.

    להגיב
  3. בובו (פורסם: 17-7-2017 בשעה 08:12)

    שכחת שלנדה הציל את פרום גם אתמול אחרי שהחליף גלגל. ועד עכשיו אני לא מבין איך בארדה וארו נתנו לו לחזור ולא ניסו לברוח באותה עלי. אני מניח שהטור ׳חלש׳ כי כולם על הקצה ונקיים אבל גם צריך להזכיר את המסלול הטיפשי שלא אפשר לפתוח פערים גדולים מדי בלי הסיומות בעליה. המארגנים קבלו מה שרצו בסה״כ.

    להגיב
    • יואב (פורסם: 17-7-2017 בשעה 10:13)

      לא יודע עד כמה הציל, הוא ירד בסה״כ 50 מטר. מה שכן, מבחינה פסיכולוגית הוא שידר לקבוצה ולפרום שהוא קודם כל דומסטיק.

      לאנדה אגב ככל הנראה סגור במוביסטאר (ניתן לחתום באופן רשמי רק מה1.8 בכל שנה) ולכן יש שאלות רבות לגבי הנאמנות שלו. ההקשר הזה הל׳אקיפ ציין לפני כמה ימים שבגלל המעבר בריילספורד לא רוצה שלאנדה יביים על הפודיום. האם מדובר בנסיון צרפתי נוסף לערער את סקיי? נחיה ונראה..

      כאן צריך להזכיר שבשנה האחרונה של לאנדה באסטנה הוא חשב שהוא חזק יותר מארו בג׳ירו (ניצח שני קטעים בשבוע השלישי) ולא קיבל את תפקידו בקבוצה. בנוסף, בקווין סטייג׳ בוואלטה באותה שנה, במקום לעזור לארו, תלש את האוזניה מהאוזן וניצח את השלב.

      להגיב
      • דן ברקאי (פורסם: 17-7-2017 בשעה 11:49)

        אני שמעתי שלאנדה האריך חוזה בשנה… אנסה לברר את העניין.

        להגיב
        • פאקו (פורסם: 17-7-2017 בשעה 11:56)

          גם אני שמעתי על הסגירה שלו במוביסטאר, כשקסטרובייחו יעשה את הדרך ההפוכה.

          להגיב
  4. בובו (פורסם: 17-7-2017 בשעה 08:15)

    שנת הרטרו בטניס באמת מרגשת. ראיתי את פדרר לפני שנתיים והיה נראה גמור (אמנם על חימר).

    להגיב
  5. מתן גילור (פורסם: 17-7-2017 בשעה 08:24)

    תודה רבה דן. מעולה.
    מתנצל מראש על החפירה הצפויה.
    כמה הערות:
    1. ניירו:
    א. זו קצת חכמת הבדיעבד. גם הוא (ומוביסטאר) ראו את הסיכויים לתת פייט רציני לפרום וסקיי בטור. עדיף ג'ירו על היד מטור על העץ. נכון, בסופו של דבר גם בזה הוא לא זכה, אבל כל ההימורים היו עליו. לדעתי, מהלך הגיוני שלהם. תחת הנחה שהנג"ש בטור ימשיך להיות קצר, תוך שנה-שנתיים פרום ופורט יורדים ואז לקינטנה יהיה סיכוי גדול יותר.
    ב. "לכאורה המטפס הטוב בדבוקה" – לא מסכים. זה היה נראה ככה לפרקים קצרים, בעיקר באלפים 2015. בטור 2016 הוא לא הכה את פרום בעליה אפילו פעם אחת (אני מתעלם מ-100 מטרים כשההפרש 4 דק' ופרום לא מנסה לרדוף). בוואלטה לא הוכיח עליונות בעליות. בג'ירו האחרון אפילו לא הצליח לרסק את דומולאן, שלא נמנה על גדולי המטפסים. מודה שלא הכרתי את זה שלנדה קיבל בראש. דווקא עשה משהו מאד הגיוני כשניסה לקחת את אחד מזמני הבונוס ולהרוס לאחרים.

    2. לנדה: הגיע לג'ירו כדומסטיק ולטור כדומסטיק, אבל היה ברור איפה סקיי רואים אותו כחוליה מרכזית יותר לאור החשיבות שהם מייחסים לטור לעומת ה'גירו. לא רואה בזה הפתעה. הכושר שלו נבנה ליולי. הכושר של תומאס למשל נבנה למאי, כשלקטלוניה לדוגמה הם הלכו דו ראשי.

    3. פרום:
    א. בשנה שעברה לא ניצח קטע בעליה. זה נכון שאף אחד לא היה עקבי כמוהו, אבל הוא לא נתן הצגות טיפוס כמו ונטו 2013 או לה פייר סנט מרטין 2015. זה נכון שהוא נראה פחות חזק. זה גם נכון שבשנה שעברה היה יותר נג"ש יותר מוקדם. מה שכן, הפעם אנחנו כבר אחרי נג"ש אחד (קצר ובגשם) ועדיין הטור צמוד מאד. אם לא יאריכו את הנג"ש, אני לא רואה אותו זוכה בשנה הבאה.
    ב. כבודו מותק, לאן עפת? :) איזה הבדל עצום בין קטע אחד שלנדה לוקח כמה שניות על פרום לבין טור שלם בו פרום אשכרה מחכה לוויגנס כשבאותו קטע בכל הק"מ האחרונים הוא עושה לו עם היד "בוא כבר יא פדלאה".

    4. הסיכוי של השאר לא אפסי. מעבר לזה שיש תאונות ומחלות ותקלות וימים רעים, תמיד קשה לצפות איך יתפקדו מעל 2,000 מטרים בגובה כשהחמצן דליל יותר. בהפרשים כאלה קטנים, כל עוד יש אלפים הכל פתוח.

    5. ארו: לא קונה את זה שוויתר על הצהובה בכוונה. הוא יודע שיש קטע 20. הוא מכיר את המשמעויות. אין סיכוי שהוא זרק 24 שניות יקרות מפז בשביל זה.

    6. סאן-וואב עדיין רחוק מטפס או שניים כדי להעמיד את דומו כקונטנדר לטור.

    7. אני כותב שוב מה שכתבתי לך על זה בטור הקודם – זה עידן נקי יותר ואלו המשמעויות שלו. פחות "איכות" יותר תחרות בפסגות. קיטל זה צירוף מקרים של הפציעה של קוו וההרחקה של סאגאן. בשנה הבאה כנראה שיהיה לו את גברייה על הראש (לא מאמין שיישאר כשני לקיטל). אני חושב שזה טור מצוין ומעניין מאד. הכי מעניין מאז 2011.

    8. ברגי נהדר. זה לא רק המנוקדת, אלא האגרסיביות והטקטיקה. אני נהנה ממנו.

    9. אולי השנה, כשניירו לא בתמונה ודומו עדיין לא הוכיח עצמו בקירות, פרום יוכל לעשות את הדאבל.

    להגיב
    • עידו ג. (פורסם: 17-7-2017 בשעה 08:40)

      אני דווקא חושב שהמפגן טיפוס של פרום על הוונטו בשנה שעברה היה לא פחות מרשים…

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 17-7-2017 בשעה 08:48)

        :D

        להגיב
    • איציק (פורסם: 17-7-2017 בשעה 08:55)

      מה שאתה אומר ב-4, זה שאי-אפשר לצפות מה קורה לאנשים כשהחמצן מפסיק להגיע למח.

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 17-7-2017 בשעה 08:56)

        דווקא במקרה הזה זה יותר קשור לחמצן לשרירים. מה קורה כשלא מגיע חמצן למוח אפשר לראות בערוץ 99.

        להגיב
    • יואב (פורסם: 17-7-2017 בשעה 10:20)

      אחלה נקודות!

      בעיקר לגבי 7- ככה זה נראה כשלא מסוממים. הם פתאום… אנושיים.

      רק אציין שלאנדה לא היה דומסטיק בג׳ירו, הוא נכנס כמנהיג בשותף עם תומאס והזמנים שלהם עד השבוע השלישי היו אמורים לקבוע מי יקבל את התמיכה בשבוע באחרון.

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 17-7-2017 בשעה 10:26)

        משום מה זכרתי שאחרי התאונה הוא הוביל את תומאס ולא הפוך, אבל המצלמה בקושי היתה עליהם, אז אולי אני זוכר לא נכון.

        להגיב
        • יואב (פורסם: 17-7-2017 בשעה 10:29)

          אחרי התאונה הוא לא היה רלוונטי. הוא אמנם קם ראשון, אבל בקושי הצליח לסובב את הברך הפגועה, למרות שדייגו רוזה ניסה להוביל אותו ואיבד קרוב לחצי שעה.

          להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 17-7-2017 בשעה 12:17)

      אענה ראשון ראשון.

      1. א – כמות הנג"ש האישי שהייתה בג'ירו חייבה את קינטאנה לא להתמודד. דווקא מיעוט הנג"ש בטור קרץ יותר. על אף שהם לא ציפו שדומולן יתמודד יפה בהרים עדיין בחירה לא הכי נכונה.
      ב – קינטאנה הרבה פעמים שבר בטמפו שלו את גדולי המטפסים. ב2016 בטור היה חולה, ובוואלטה הוא בהחלט היה טוב מפרום בעליות. לא מספיק בשביל לגנוב לפרום את היתרון בנג"ש, כן מספיק כדי שפרום יטעה פעם אחת והוא יניף את הגביע.

      2. כפי שאמרו כבר, לנדה הגיע לג'ירו כמתמודד יחד עם תומאס. ואין קשר לסדר הרכיבה שלהם (פרום בדר"כ על הגלגל השישי כשמאחוריו עוד שניים)

      3. א – פרום תקף שנה שעברה בונטו. חבל שאופנוע חרב את ההצגה, אבל בהחלט הייתה התקפה יפה. אגב, שנה שעברה הוא תקף גם בדופינה ובניס. לא ציפיתי להצגות שהזכרת אבל קצת מההתקפות של 2016 לזה כן ציפיתי.
      ב – העיתונות מזכירה את סיפורי וויגינס ופרום, לא אני. על אף שברורים ההבדלים. פרום היה חלש באותו היום, ברדלי וויגינס היה חלש בפער מפרום.

      4. הסיכוי אפסי בהנחה וסקיי תתפזר לאורך המסלול ולא תהיה התערבות של הטבע. תאונות וימים קשים תמיד יכולים לקרות, אני לא יכול לשקלל אותם…

      5. ברילספורד אמר כך שהוא לא ייתפלא. תבחר אם להאמין לו או לא…

      6. מדויק. על אף שסאנווב לא ברור אם תציע בסוף שנה הבאה משכורת חלומות לדומולן כדי שיישאר בהנחה וימשיך להשתפר. סקיי תציע לו כפול אם פרום ימשיך להיחלש.

      7. בדופינה השנה היו קטעים של התקפות רציניות. לא דיברתי על סולו מתחתית הונטו או הגליביה, אבל קצת התקפות ולא שרביעיית אורן-פרום-ארו-בארדה כל פעם תגיע לשלוש מאות המטרים האחרונים יחד.

      8. לחלוטין. סופר אקטיבי אפילו בעליות בדירוג נמוך.

      9. אמן!! אבל דומולן אורב בפינה…

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 17-7-2017 בשעה 13:16)

        1. ב. היה טיפה יותר טוב כשפרום עם קבוצה לא מתפקדת. לא הוכיח עליונות.
        כשהאתר של הוואלטה יחזור לתפקד, אביא את הנתונים.
        2. אולי לא הסברתי את עצמי טוב. אני דיברתי על המצב שהם היו במיעוט רוכבים אחרי התאונה. לי נראה שתומאס היה הלידר של הקבוצה ורק התאונה שינתה את זה, אלא אם סקיי הכריזו אחרת ופספסתי, ואז קטונתי.
        3. א. בונטו הוא לא התנתק מכולם. להזכירך שבתאונה היה מעורב יותר מרוכב אחד. פורט למשל היה איתו וממנו הוא לא הצליח להתנתק. והיו עוד רוכבים לפניו (לא רוכבי GC). זה לא שהוא לא היה המטפס הכי טוב בטור 2016 – הוא כן היה. אבל כבר ראינו שזה לא כמו בשנים עברו.
        ב. מקבל את ההבהרה.
        6. מעניין. הניחוש שלי שסקיי ילכו על האחים ייטס (אני יודע שזה לא התחבר בעבר, אבל הם צעירים וזה יכול להצליח עכשיו).
        9. יש נג"ש של 60 ק"מ ודומו מגיע רענן יותר. מצד שני זה קירות. ואם כמה שפרום לא מת על קירות, דומו עדיין לא הוכיח עצמו בכאלה. אבל אם הם ילכו שם ראש בראש זה יהיה נהדר. הפעם גם פרום בטח יגיע עם רוזה ופולס, אז הוא לא יופקר כמו בשנה שעברה.

        להגיב
        • יואב (פורסם: 17-7-2017 בשעה 13:26)

          2. בוודאות נכנסו לג׳ירו כשני מובילים שווים

          6. השמועות כרגע מדברות על הצעה לג׳ונגלס, שדחה אותה והאריך חוזה באתיקס. דומו נשמע לי תפור לסקיי- אנגלית שוטפת ואופי בריטי שכזה.

          9. אמנם רענן יותר אבל פרום נראה לי בונה את עצמו השנה להגיע לפיק נוסף גם בספטמבר. מעבר לשניים שציינת גם סטנרד יהיה שם כרוד קפטן, יחד עם קינאו ומוסקון, זו תהיה קבוצה חזקה משמעותית מהשאר (במיוחד כשאין מוביל אמיתי למוביסטאר).
          נראה לי יהיה לנו כאן דאבל

          להגיב
          • פאקו (פורסם: 17-7-2017 בשעה 13:46)

            לפרום יש חשבון לא סגור עם הוואלטה עוד מ-2012. הוא מאד רוצה לקחת את המירוץ הזה. לדעתי גם יקרה.
            ואתה מתאר לעצמך את הנג"ש הקבוצתי של סקיי אם דומולאן גם יצטרף לשם?

            להגיב
            • מתן גילור (פורסם: 17-7-2017 בשעה 13:48)

              תן להם את ווגינס, פרום, דומולאן, דן מרטין וקנצ'לרה והם עדיין מסיימים שניה אחרי BMC. :)

            • פאקו (פורסם: 17-7-2017 בשעה 13:57)

              הרגת אותי עם דן מרטין. מזכיר את הבדיחה עם "כמה אבק עשינו". מניח שהתכוונת לטוני מרטין.

            • מתן גילור (פורסם: 17-7-2017 בשעה 14:00)

              רגע, לא דיברנו על נג"ש בעליה? :)
              נו, ברור שהאיש בזכותו גרמניה ניצחה בגמר המונדיאל – טוני מרטין.

            • דן ברקאי (פורסם: 17-7-2017 בשעה 14:12)

              ענק פאקו&מתן

        • דן ברקאי (פורסם: 17-7-2017 בשעה 14:13)

          באשר ל9, זו תהיה חתיכת קבוצה השנה. הם חווים עד היום עד הכאפה שהדביק להם קונטאדור שנה שעברה שפרום נשאר בלי קבוצה ונראה הרבה יותר ערום ממה שהוא נראה…

          להגיב
  6. 49ers (פורסם: 17-7-2017 בשעה 08:28)

    תודה על הטור המעניין (תרתי משמע..).
    כמה שאלות:
    לגבי לאנדה, אם היה מנצח את הקטע שבו ברח לפרום, לא היה מקבל נקודות בונוס ובכך מונע אותן מארו\אורן\בארדה? או לפחות מחלק מהם?
    אני עדיין לא מצליח להבין איך לאנדה היה יכול לעזור לפרום ב 400 מטר האלו? אין שום חשיבות לדראפטינג כאן (אם בכלל יש דראפטינג בכזה שיפוע\מהירות), אין כאן משהו מנטאלי בסגנון "אני איתך, בוא נסגור פערים ביחד", אז אשמח להסבר… אני מניח שפרום לא חשש\חושש שלאנדה יגנוב לו את הצהובה.
    ובאותה נקודה, האם היה פעם בהיסטוריה שרוכב מוביל נאלץ לוותר לאחד הפועלים ולהפוך אותו למוביל? אני לא מדבר על פרישה, אלא על פערים שמתגלים תוך כדי הטור עצמו.
    ואחרון חביב, בהנחה שלאנדה נשאר בסביבות הצהובה ומאיים (כביכול או אפילו בפועל) על הצהובה, מדוע שארו יהיה מוטרד ממנו? לא סביר להניח שהוא ישאר על הגלגל של פרום או לפחות יחשב את מהלכיו לפי פרום בלבד? הרי גם ארו יודע שלאנדה בסה"כ פועל עבור פרום.
    תודה על הסיקור הנהדר ועל תשובות שאקבל :)

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 17-7-2017 בשעה 08:39)

      יש משמעות לדאפטינג ב-15 קמ"ש. בעיקר כשמותשים.
      נניח שארו לא מגיב ללנדה ולנדה עוקף את ארו ואז לפרום יש משבר (פיזי, נפילה, תקלה, יו ניים איט). מעבר לזה שעם כל הכבוד לפרום יש DS שירצה להגדיל סיכויי זכייה של סקיי. גם להכניס את לנדה לפודיום זה הישג ראוי ויכול לבוא ע"ח ארו או ברדה.

      להגיב
      • 49ers (פורסם: 17-7-2017 בשעה 09:29)

        הדבר היחידי שמתקבל על הדעת הוא להכניס את לאנדה לפודיום.
        ברכיבות שלי אני לא מגיע ל 15 קמ"ש בעליה.. אז אין לי מושג אם זה באמת עובד.
        אבל לא נשמע הגיוני דראפטינג בכזה דופק, במרחק כזה קצר, באגרסיביות התבקשת.
        זה יותר כמו "לתת בראש" את כל האחוזים שעוד נותרו לך ברגליים..
        בדראפטינג אתה מסתכל לאחור, בודק את הקצב, עושה התאמות.
        בהינתן כל זה, אני עדיין בדעה שמניעת הבונוס מהאחרים – חשובה יותר.
        גם לא מצאתי שום "הוכחה" שהוא באמת ננזף על המהלך.. אולי הוא כעס על עצמו שלא הצליח לנצח.

        להגיב
    • יואב (פורסם: 17-7-2017 בשעה 10:07)

      בטור של 1986 גרג לה מונד היה אמור להיות המוביל של הקבוצה שלו וברנארד הינו היה אמור לתפקד כדומסטיק, הינו תקף את לה מונד הרבה פעמים, אבל בסופו של דבר סיים כסגן של לה מונד. אגב, לה מונד מדבר הרבה על הנסיון שלו בטור במהלך השידור ביורוספורט.

      לגבי הטיפוס- להבנתי חסימת הרוח מינימלית במהירות כזו, אבל לחישובי הזמן יש משמעות. כלומר, אם פרום יושב על הגלגל של לנדה,הזמן של פרום יחשב כזמן בו לנדה חצה את הקו, מה שיכול להיות 2-3 שניות בשיפוע כזה

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 17-7-2017 בשעה 10:13)

        יש סרט נהדר על הטור הזה – "להרוג את הגירית".
        15 קמ"ש זה מעל 4 מ'/ש'. אולי היה חוסך לו שניה.

        להגיב
        • 49ers (פורסם: 17-7-2017 בשעה 13:09)

          מצאתי רק פרומואים לסרט. יש לך במקרה קישור כלשהו…?

          להגיב
          • מתן גילור (פורסם: 17-7-2017 בשעה 13:20)

            שלילי :(

            להגיב
          • ארם אבירם (פורסם: 17-7-2017 בשעה 15:35)

            נדמה לי שפעם כבר פורסם פה לינק אבל אולי אני טועה וראיתי בנטפליקס או משהו כזה. בכל מקרה, אולי כאן:
            https://vimeo.com/88229927

            להגיב
  7. ירושלמי (פורסם: 17-7-2017 בשעה 10:13)

    טור מאוד מאוד חלש.
    כבר אחרי הפרישה של סאגאן וקבנדיש, נוסף לכך האפאתיות של קינטנה וקונטדור, מדובר בטור שקשה מאוד להתחבר אליו.
    מרגיש לי כמו גביע הקונפדרציות כאשר הנבחרות עולות עם ההרכב השני.
    לגבי פרום (מעבר לחוסר היכולת שלו לייצר רגש ועניין), בוא נגיד שאם אני מנהל את סקיי, כבר ממחר אני שם את כל הביצים בסל של מיקל לנדה ומתחיל לעבוד בשבילו…

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 17-7-2017 בשעה 10:15)

      למה? הסיכוי של פרום לזכות גבוה בהרבה ותומאס נראה הרבה יותר GT מטיריאל מאשר לנדה לעתיד.
      נראה לי שהאינטרס של סקיי הוא להצליח ולא לרצות את מי שלא אוהב את פרום. וניצחונות פרום מביא להם.

      להגיב
      • 49ers (פורסם: 17-7-2017 בשעה 11:14)

        תומאס בהחלט נראה כעתיד מבטיח. מעניין מה היה קורה לולא נפצע. אם אני זוכר נכון, הוא היה אמור להיות הדומסטיק העיקרי של פרום.
        ולירושלמי, קינטאנה את קונטאדור לא אפאטיים כלל (בטח ובטח אם ראית את קטע 13 כמדומני, שבו קונטאדור הוביל עם לאנדה לאורך רוב המסלול), אלא נראה שפשוט אינם יכולים לתת יותר… כל אחד מסיבותיו הוא.

        להגיב
        • דן ברקאי (פורסם: 17-7-2017 בשעה 11:56)

          ממש לא מסכים. לנדה בחור טוב, נתן עונה מעולה באסטנה 2015 ועונה גרועה ב2016 בסקיי. השנה הוא נראה טוב יותר ועדיין לא האולארונדר המושלם שסקיי רוצים שיוביל. גראיינט תומאס טוב ממנו בפער – אך אין בו שום 'עתיד'. הוא קטן מפרום בשנה. זה הכל

          להגיב
    • עידו ג. (פורסם: 17-7-2017 בשעה 11:18)

      והנה לך מתכון להתאבדות

      להגיב
    • פאקו (פורסם: 17-7-2017 בשעה 11:53)

      ללאנדה יש תצוגות מרשימות למדי, אבל כולן היו כשהיה דומסטיק, ויש הבדל גדול במעמסה שיושבת עליך כשאתה מוביל לעומת דומסטיק. כשמובילים קבוצה בסדר הגודל של סקיי, אסור שיהיה יום רע. לא חושב שהוא עדיין שם. השמועות אגב הן שהוא עובר למוביסטאר בעונה הבאה. יהיה מעניין.

      להגיב
      • פאקו (פורסם: 17-7-2017 בשעה 11:55)

        עכשיו ראיתי שיואב הזכיר את זה מעליי.

        להגיב
  8. איזי (פורסם: 17-7-2017 בשעה 11:54)

    מסכים לגמרי לגמרי החולשה של הטור השנה
    הפערים הנמוכים הם תוצאה של מסלול שמתוכנן לכך. שאין הרבה קטעים שמאפשרים לפתוח פערים, אזי אין פערים.
    פרום באמת לא בשיאו, אבל הקבוצה שלו חזקה בהפרש אז לא רואה איך מישהו פותח פער ב2 הקטעים באלפים שיספיק לנג"ש.

    להגיב
  9. אמוץ כהן-פז (פורסם: 17-7-2017 בשעה 16:09)

    שאלה:
    האם האוזניות פוגעות או מוסיפות לתחרותיות?

    להגיב
    • פאקו (פורסם: 17-7-2017 בשעה 16:59)

      הן בעיקר הופכות את הענף ליותר קבוצתי, מה שבעיניי הופך אותו להרבה יותר מעניין, היות וזה מגביר את עניין הטקטיקות הקבוצתיות. כמובן שהן קיימות גם בלי, אבל הרבה יותר קשה לממש אותן בזמן אמיתי בלי האוזניות. אם זה מגביר את התחרותיות או לא, זה כבר תלוי בקונסטלציה (חוזק רוכבים ספציפיים מול קבוצות וכדומה).

      להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 17-7-2017 בשעה 17:39)

      האוזניות לדעתי הם רק סימפטום. עיקר הבעיה זה המונופול, כלומר, קבוצה היכולה לעשות רכש ללא פיקוח. האם צריך אולי לעשות תקרת שכר? האם להגביל מספר רוכבים לקבוצה? אלו שאלות שצריך ליתן עליהם את הדין. לא יודע מי… אולי UCI?

      להגיב
      • פאקו (פורסם: 17-7-2017 בשעה 23:27)

        דן, ה-UCI הגביל החל מהשנה הבאה את מספר הרוכבים בכל קבוצה בגראנד טורים לשמונה. מין הסתם כדי להילחם בקבוצות עמוקות כמו סקיי. לדעתי דווקא קבוצות עם שני מובילים שונים (מטפס וספרינטר כמו קוויק סטפ) יהיו הנפגעות העיקריות מזה.

        להגיב
        • דן ברקאי (פורסם: 18-7-2017 בשעה 00:04)

          כוונתי הייתה להגבלת רוסטר הרוכבים של הקבוצה, לאו דווקא בגראנד טור.

          טקטיקה אני אוהב, אבל סקיי פשוט עמוקה מדי. ההגבלה חייבת להעשות גם בסכום הרוכבים בגראנד טור, אך גם בהגבלות שיעצרו עומק כמו של סקיי בהרים או עומק של קוויק סטפ בקלאסיקות.

          להגיב
          • פאקו (פורסם: 18-7-2017 בשעה 06:54)

            לא חושב שזה יקרה, וזה גם מתנגש עם המגמה בשנים האחרונות: בשנה שעברה ה-UCI החליט (בעיקר בלחץ ASO) להוסיף עשרה מירוצים של וורלד טור ללוח השנה (37 סה"כ, מספר פסיכי), ובנוסף החל מסוף 2018, יירד מספר קבוצות הוורלד טור בשתיים ל-16. שני הצעדים דווקא מחייבים עיבוי של סגל הקבוצות.

            להגיב
  10. אבי גלברט (פורסם: 18-7-2017 בשעה 09:52)

    לא מבין מה אתם רוצים מהטור …אחלה טור ,מותח ,שקול ,מעניין ומפתיע כל הזמן .
    מה שפרום עשה שלשום זה הרואי ,לא פחות ! חזרה של 45 שניות בעליה קשה שאחרים תוקפים ,פשוט מדהים .
    יש לו קבוצה עמוקה ווינה ולאנדה עזרו לו המון והמתחרים שלו עזרו לו בזה שלא הצליחו להחזיק את הקצב של הסגירה .
    פשוט פריירים .
    כתבתי כבר בפוסט הקודם ,זה טור הסטורי שמצטרף לג'ירו צמוד , עם סוג של חילופי דורות לדעתי .קונטאדור ,קינטנה ועוד יורדים וכוחות חדשים ואיכותיים עולים .אנחנו מקבלים טור מעניין מאין כמוהו ואנשים מקטרים שהטור חלש ולא מעניין .
    לעולם לא היה פער כזה קטן בין שבעת הראשונים ! 2.02 בין הראשון לשביעי .יש עוד 5 סטיג'ים עם עליות ונגש ובהחלט יש על מה להלחם .
    אם פורט ,וולוורדה ,סאגן , קאבנדיש , חיסינק, מייקה היו נשארים אתם מתארים לכם איזה קרבות היו על הצהובה ,המנוקדת והירוקה ? מדהים ,לא פחות . מציא לכולם לעקוב להנות ולא לחפש כל הזמן מה לא בסדר .

    להגיב
    • ארם אבירם (פורסם: 18-7-2017 בשעה 11:34)

      אני עם אבי בעניין הזה

      להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 18-7-2017 בשעה 11:36)

      אבי, אנחנו (אני בכל אופן) לגמרי אתך. אבל…

      מתוח וצמוד בעיקר בצהובה (שזה הדבר האמיתי… מקבל), המנוקדת – וורן ברגיל כנראה ייקח, הירוקה צריך תרחיש די גבולי כדי שקיטל יעביר אותה למתיוס, וגם הלבנה נתפרה יפה לתאום של אדם ייטס שרצה גם ועובד יופי.

      חוצמזה, לא מתלוננים. אבל יש טעם לפגם כשלא רואים רוכבים נותנים הצגות וכשחצי מהכוכבים בבית. כן, ההתקפה של ארו על פרום וכן הנקמה של פרום לא ריגשו באמת (האמת כן, אבל קצת), כמו שהספרינטים בראשות קיטל לא דגדגו כשאתה יודע שיש שלושה שהיו נותנים לקיטל פייט ואפילו מנצחים אותו: קוואנדיש, סאגאן וגאביריה.

      להגיב
      • אבי גלברט (פורסם: 18-7-2017 בשעה 12:45)

        מתוח וצמוד רק בצהובה כי בירוקה 2 הכי טובים בחוץ והשלישי לא משתתף בכלל (גאביריה) .בנקודות 2 מצויינים נפצעו והמטפסים הטובים נאבקים על הצהובה ולא צוברים נקודות בפסגות זניחות .
        אני חוזר ומדגיש ,קם דור חדש ,נקי וחזק שלא כ"כ סופר את הגדולים בינהם פרום ועדין אני לא רואה אף אחד שלוקח גם הפעם את הצהובה מפרום אלא אם כן תהיה תקלה /התרסקות דרמטית .
        מי שלא לקח 45 שניות שלשום (נצח במונחי טור צמוד) כבר לא ייקח .
        לא רואה גם שוב את AG2R מצליחים שוב לתת לבארדה גב של חמישה רוכבים כמעט עד הסוף ועדין זה לא הספיק ….
        שימו לב ליום רביעי וחמישי בעיקר מחר סטידג' 17 מי שלא יעשה משהו דרמטי מחר כבר לא ייקח מפרום את הטור .
        עוד נקודה למחשבה ,כולם מדברים על הנגש בשבת ,שימו לב ,רוב המסלול בתוך מרסאי מה שיכול בהחלט לגבות מחיר של התרסקויות וכו בין הסמטאות והבורות ביוב .גשם בשבת ואנחנו יכולים לאכול הרבה כובעים כולנו .הימור שלי ,אורן התקוף בעליות מחר כדי לנצח .

        להגיב
        • דן ברקאי (פורסם: 18-7-2017 בשעה 12:55)

          חשוב לזכור שקטע 17 בנוי לפרום. עליות ארוכות בשיפועים בינוניים. קירות קצרים לא נשאר כדי לנצל את החולשה שלו.

          להגיב
          • איאן ראש (פורסם: 19-7-2017 בשעה 17:02)

            מה הכוונה בקירות?

            להגיב
            • דן ברקאי (פורסם: 19-7-2017 בשעה 18:23)

              שיפועים באחוזים גבוהים מאוד… נניח, מ18% ומעלה ראוי להיקרא 'קיר'

  11. רודי (פורסם: 18-7-2017 בשעה 22:10)

    יש פה מישהו שבקיא בזמנים?

    האם הזמנים של פרום היום יותר מהירים מהזמנים שלאנס ארמסטרונג קבע בשיאו?

    להגיב
    • דן ברקאי (פורסם: 19-7-2017 בשעה 00:11)

      איזה זמנים מיוחדים היו היום לפרום? לא הבנתי את השאלה…

      מה שלא יהיה, קח אתר שמביא גרפים ומדד באשר למהירות ועוד.
      http://www.velon.cc/en

      להגיב
      • איאן ראש (פורסם: 19-7-2017 בשעה 19:08)

        הכוונה היא האם הזמנים שפרום משיג היום (ז"א בטור הזה או נגיד הקודם) עולים על לאנס?

        להגיב
        • דן ברקאי (פורסם: 19-7-2017 בשעה 20:26)

          מבחינת מהירות? מבחינת וואטים? יש כמה אספקטים שמודדים.

          מה שבטוח, פרום בטור הזה חלש ביחס לפרום של 2016 ובטח לפרום של 2015 ו2013.

          להגיב
          • רודי (פורסם: 20-7-2017 בשעה 08:20)

            מכל הבחינות , היה מאוד מעניין לדעת אם פרום מצליח להגיע לתוצאות וליכולת הפיזית של ארמסטרונג.
            הדומיננטיות שלו לאורך השנים היא בכל מיקרה מרשימה מבחינה אישית.

            תודה על כל השיתוף.

            להגיב
  12. מאשקה (פורסם: 19-7-2017 בשעה 14:15)

    גם לדעתי הטור הוא אחלה, ולא רק הנופים המרהיבים עכשיו של הרי האלפיים, יש כל העת שינויים למובילי החולצות, זה נותן עניין רב ומתח.
    הסבלנות של רוכבי האופניים בקבוצת SKY ראויה לצל"ש על הנאמנות שלהם לפרום, נראה לי שיש שם רוכבים אופניים טובים מאוד, שגם ם יכולים להתחרות על אחת החולצות ואפילו על הצהובה.
    קוראת כל תגובה שכאן, כדי להבין יותר, ואתם מוסיפים לי הרבה מאוד.
    אני מבינה קטנה מאוד בנושא תחרויות האופניים, רק שבויה שנים רבות לטור דה פראנס.

    להגיב

מה דעתך?