הפועל תל אביב נגד שאר העולם / עירד צפריר

לא פלא ששאר העולם נגדה

צילום: מועצת הנהגת שרון (צופים) !

1. התקשורת האדומה. במחקר לא אמפירי ולא מהימן שעשיתי בקרב עורכי וכתבי כלי התקשורת השונים בישראל נמצא כי הפועל ת"א היא הקבוצה האהודה ביותר. לא מדובר בנתון מרעיש – הפועל קבוצה גדולה, בלב מטרופולין שבו מרוכזים רוב כלי התקשורת.

גם לאוהדי מכבי ת"א יש בהם ייצוג יותר ממכובד. גם לבית"ר יש אוהדים בתחום, כמה מהם במשרות מפתח כמו עורכי הספורט של "הארץ" ושל "וואלה", שלומי ברזל וחמי אוזן, שניהם עיתונאים מצוינים אגב.

 

2. הקמפיין התקשורתי בעקבות הרחקת טוטו תמוז נגד בית"ר, העמדתו לדין והרחקתו גם מהדרבי, היה צפוי. איך כתב אחד מעורכי "חדשות הספורט" וצהוב שרוף? "הנה זה מתחיל. המערכת המשומנת ביותר בארץ הקודש, היחידה שעובדת פעם אחרי פעם ביעילות גרמנית, ללא תקלות וללא רשלנות. כשצריכים אותה, היא מגיעה. אתם מכירים אותה בעיקר בכינוי 'התקשורת האדומה'. יגידו לנו שהאדום לא מוצדק, שהשופט אידיוט, שהוא היה חייב להפעיל שיקול דעת".

הוא צדק. וגם טעה. הקמפיין אכן הגיע, אך לא ביוזמתה של התקשורת שהוא חלק ממנה – הרי מגוחך לטעון שזו יישות מאוחדת שכל מטרתה לשרת קבוצה אחת. על כל טור מגונן של אריק הניג אפשר היה למצוא שניים שידברו על הבכיינות של הפועל ויאשימו את תמוז בפרובוקציה. הקמפיין המדובר לא נהגה בישיבות המערכת של עיתוני הספורט, אלא אצל מנכ"ל הפועל, אמיר לובין, שלבטח התייעץ עם משה תאומים, איש פרסום וקמפיינר פוליטי שיודע טריק או שניים במניפולציה תקשורתית.

הקמפיין של הפועל אחרי הפרשה העלה מערך סופר התקפי: הקבוצה הוציאה בבוקר שאחרי המשחק מכתבים פומביים להתאחדות ולאיגוד השופטים; היא שלחה את ג'מבה ג'מבה להתראיין ולספר שהוא לא ראה גזענות כזו כלפי שחורים בשום מקום ששיחק; היא אישרה לטוטו תמוז להתראיין בערוץ 2, ברדיו ובעיתונים; היא רמזה שתערב את אופ"א, ששם כידוע מיגור הגזענות זוכה לחשיבות עליונה; ובעיקר, היא השאירה את הנושא בכותרות, כמו ששועל תקשורת ותיק יודע לעשות.

 

3. גזענות היא דבר מגעיל. והציונות מודל 2012 היא גזענות. כלפי אפריקאים, ערבים, אתיופים, ובלא מעט מקומות גם כלפי מזרחים. ובין אם אתה מרוקאי, ארגנטינאי או אוסטרו-הונגרי, אם נשגב מבינתך מה פסול בלנהום לשחקנים שחורים אז אתה טיפש. גם אם תצטדק בכך שלא נהמת לו כי הוא שחור, אלא כי עבר ליריבה השנואה, או כי הוא מתנהג בצורה מוחצנת מדי.

רובנו מעולם לא היינו אדם אפריקאי בישראל או במקומות אחרים בעולם. לנהום לאנשים מהיבשת שנוצלה ודוכאה לאורך מאות שנים על ידי העולם המערבי (כן, גם מה שמכונה העם היהודי היה שותף בכך) זה לא סתם לא פוליטיקלי קורקט – זה לא מוסרי בעליל. אי אפשר לפספס את המסר בשיר "תנו לטוטו בננה" – מדובר בהתייחסות לאדם כאילו הוא קוף. ואל תשוו לי עלבון כזה לשום דבר אחר – מי שלא חווה זאת, לא יבין.

והנה, דווקא כשהטענות של הפועל החל לרדת מהכותרות, הצליח עובד חרוץ בחדרי העריכה של רשות השידור למצוא ראיה מצולמת: חשד לבננה – ולא של חן עזריאל. הפועל מיהרה כמובן לחדש את הקמפיין, עם הודעה לתקשורת שהיא מתייעצת עם אופ"א לגבי האירוע הגזעני, ודרישה חוזרת שבית"ר, שעד אז בכלל איימה בתביעת דיבה, תועמד לדין.

 

4. שיקול הדעת של אוראל גרינפלד אכן היה מוטעה – זה משהו שקורה ועוד יקרה לשופט ולא מצדיק עליהום. הבעיה התחילה כשאיגוד השופטים מיהר להודיע בצורה רובוטית שהשופט צדק, ובהתאחדות מיהרו לגבות גם הם את ההרחקה המוצדקת בטענה ש"תמוז היה עלול להלהיט את האווירה".

בהתאחדות אמרו בעצם: אוהדי בית"ר מתלהטים בקלות, הם לא אוהדים רגילים. בכל שבוע כובשים שחקנים בישראל ובעולם כולו שערים ועושים את תנועת ההשתקה לאוהדים יריבים. תמיר כהן עשה זאת בדרבי מול שער 5, סלים טועמה עשה זאת בדרבי מול שער 11, כריסטיאנו רונאלדו עשה זאת מול 100 אלף איש בקאמפ נואו ואנדריי ארשבין עשה זאת ארבע פעמים במשחק אחד באנפילד. איש מהם לא קיבל כרטיס צהוב.

 

5. הזעם של הפועל הגיע מלמטה. עמותת "האדומים" דומיננטית מאוד, אוהדים רבים השתלבו בתפקידים שונים במועדון וצו השעה היה ברור: מלחמה. התחושה שלהם היא שבשנים האחרונות נקבעו יותר מדי תקדימים בכדורגל הישראלי: עומר דמארי הושעה על סמך צילום סטילס; ערן זהבי הושעה עקב עבירת משמעת בנבחרת; אביחי ידין הורחק ממשחק העונה בשל פריסת חולצתו מול יציע אוהדי בית"ר; ידין וסלים טועמה קיבלו עונש הרחקה מתשעה ושישה משחקים בהתאמה בשל אירועי הדרבי; התפרעות האוהדים באותו משחק כונתה "פיגוע ספורטיבי". ואם ההתאחדות והתקשורת כל כך אדומות, אז למה הפכה הפועל למפסידה הגדולה בבתי הדין של ההתאחדות ולקבוצה שחוטפת על ימין ועל שמאל אצל רוב העיתונאים, הפרשנים וכותבי טורי הדעה?

זה משום שהפועל מחזקת מיום ליום את היותה הקבוצה השנואה בישראל. הקמפיין שלה, בין אם מוצדק או לא, רק מגביר את תחושת הסלידה ממנה. השופטים למשל כבר רגילים לספוג אש מצד הפועל. אז גם איתן תבריזי קיפח את האדומים פעמיים בנתניה ולא ממש התרגש מזה.

רק שתחושת הכולם נגדנו מחלחלת עמוק לשחקנים – אלה היו עסוקים לאורך כל המשחק האחרון בוויכוחים בלתי פוסקים עם השופט יותר מאשר בצמצום פערים בין הקישור להתקפה. אפולה אדל, זר שכל כך מחובר לקהל ולמועדון, ניזון מהאנרגיות הללו – הוא לא הפסיק להתלונן אצל תבריזי ובסיום הוציא עצבים בראיון שעלול לגרום להשעייתו.

 

6. "כל העולם כולו שונא את הפועל ורק אני אוהב" – שיר אוהדים שהפך למוטו של מועדון. במאי 2010 זה הוליד זכייה בדאבל אפוקליפטי, אך גם תזכורת שבשביל שהפועל תהיה אלופה היא צריכה לעבור שבעת מדורי גיהנום ושתי יריבות מרות כמו מכבי ת"א ובית"ר, שיעשו הכל כדי להרוס לה. מישהו בהנהלת הפועל חייב להבין שגישת ה"אנחנו נגד העולם" יכולה לספק מוטיבציה אדירה, אך גם תחושה של קורבן נרדף שלוקה בכושר השיפוט של המציאות.

אז נכון, בהתאחדות הפחדנית מעדיפים להשתיק את הסיפור שהתרחש בטדי כדי לא להוציא שדים גזעניים מהבקבוק רגע לפני יורו 2013, אבל אם הנהלת הפועל תביט רגע במראה היא תראה שמאחוריה מסתתרת חבית של חומר נפץ, שרק מחכה להתפוצץ.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

אובמה (וכל היתר)
אירופה וסיטי

114 Comments

רועי 6 בנובמבר 2012

ככה:
לגבי נקודה 2 – "הקמפיין אכן הגיע, אך לא ביוזמתה של התקשורת שהוא חלק ממנה – הרי מגוחך לטעון שזו יישות מאוחדת שכל מטרתה לשרת קבוצה אחת. על כל טור מגונן של אריק הניג אפשר היה למצוא שניים שידברו על הבכיינות של הפועל ויאשימו את תמוז בפרובוקציה"
פשוט לא נכון, לא היו טור ולא חצי טור על הבכיינות של הפועל ועל הפרובוקציות של תמוז (הטור הראשון והיחיד על הבכיינות התפרסם היום בוואלה), כל הדברים שנכתבו בגנות הפועל הובאו בציטוטים של גורמים בבית"ר שמגיבים לדברי הפועל. נקודה.

לגבי נקודה 4 – מה ההבדל אם נניח תמוז היה מוריד את חולצתו לאחר הבקעת השער ? צהוב אוטומטי גם על סעיף של התנהגות בלתי ספורטיבית. האם השופט צריך להפעיל שיקול דעת או השחקן ?
שיקול הדעת של השופט היה בפרשנות למה היא התנהגות בלתי ספורטיבית, הוא פירש את ההתנהגות שלו כלא ספורטיבית, הוא לא צריך להפעל שיקולים של צהוב שני.

לגבי נקודה 6 – "אז נכון, בהתאחדות הפחדנית מעדיפים להשתיק את הסיפור שהתרחש בטדי כדי לא להוציא שדים גזעניים מהבקבוק" עצם זה שכתבת את המשפט הזה זו הוכחה שהקמפיין של הפועל עבד. לא התרחש שום סיפור מלבד זה שהומצא ע"י הפועל באופן מחושב, קר, ציני ודוחה.

יונתן 6 בנובמבר 2012

היה גם היה. הײו נהמות, היו שירי תנו לטוטו בננה וכנראה שהייתה גם בננה.

זה שחלק מהאנשים פה מעדיפים לראות את זה כקמפיין אישי נגד טוטו ולא גזענות זה כבר עניין שלהם.

רועי 6 בנובמבר 2012

שריקות בוז (כמו שסרי פלאח קיבל אתמול בקריית אליעזר במדי בני יהודה) הן לא נהמות.
לא היו שירי תנו לטוטו בננה ולא נזרקה בננה.

אני מבין שאתם אוהדי הפועל צריכים ליישר קו על מנת שהקמפיין יעבוד ויותר אנשים יאמינו לו, אבל חלאס.

יונתן 6 בנובמבר 2012

מפנה גם אותך לתקציר. תקשיב טוב מה קורה כשטוטו מקבל את הכדור. לא שריקות ולא נעליים. נהמות.
כנל לגבי השיר. וכמו שכבר נאמר בפוסט של גרייזס, הבעייה היא לא רק בביתר. גם בהפועל וייתר הקבוצות יש חלאות שצריך להרחיק.

אני 6 בנובמבר 2012

למה "כנראה שהייתה גם בננה"? כי נוח לך להאמין בזה?
אז אולי היהודים בימי הביניים גם כנראה שהכינו מצות מדם של ילדים נוצרים?

הרבי מיעוטו 7 בנובמבר 2012

לא. כי כך טענו אלה שהגזענות הופנתה אליהם. וכי מצלמות הטלויזיה הוכיחו כי גם אם הם טועים, היה להם ייסוד סביר להניח שזאת אכן בננה (בשילוב עם השירים הידועים)

אזי 7 בנובמבר 2012

סליחהה?.!??!???!?!?@!?
היה להם יסוד סביר?!

שוב אתה מוכיח, שהפועל יצאו למצא צלב נגד בית"ר, רק כי בתודעה בית"ר קבוצה גזענית!
אתם אפילו לא נותנים להם את הסיכוי להשתנות!

יונתן 6 בנובמבר 2012

מקווה מאוד שהדרבי יעבור בשלום. לא זוכר אווירה כזו לפני משחק כבר הרבה שנים.

ותודה רבה להתאחדות שעסוקה רק בלשפוך בנזין על המדורה במקום לנסות ולכבות.

רועי 6 בנובמבר 2012

אין לכם גבולות, אתם המחממים מספר אחד, גם לפני ביתר וגם לפני מכבי.

אזי 6 בנובמבר 2012

ההתאחדות עסוקה בלשפוך בנזין?
אתה מעוניין להסביר?

כי כמו שאני רואה את זה, הפועל היא זו ששופכת בנזין על כל הליגה.. ואז מתפלאים שגם הם נשרפים

יונתן 6 בנובמבר 2012

הייתי צריך להגיד את זה קודם אבל יש לי גם ביקורת על ההתנהלות של הפועל בעניין. לא נוהגים חוכמה בלשון המעטה.

מצד שני לנסות להזמין את אדל לועדת משמעת השבוע כדי שיהיה אפשר להרחיק גם אותו מהדרבי, או
להתעלם מכל מה שקרה בטדי ולהעמיד לדין רק את טוטו זה להדליק שרפות.

אזי 6 בנובמבר 2012

יונתן,
יש פה שני נושאים שצריך לשים לב אליהם.
שיקול דעת של שופט, ותקנון.
אתה לא יכול להתלונן (אתה יכול, אבל אין מה לעשות עם זה) ששיקול הדעת של השופט אומר שלטוטו הגיע צהוב שני, ושלדעתו לא היו שם עבירות גזענות.
אפשר לומר שהוא טעה, אבל זה היה נתון לשיקול דעתו.
העניין הוא שהתקנון אומר שאפשר להעמיד לדין שחקן שמזלזל בשופט על סמך כל דבר בעולם.
ואפשר להעמיד לדין קהל של קבוצה רק על סמך דו"ח השיפוט.

אתה יכול לטעות שהתקנון טיפשי. גם אני חושב שזה טיפשי. אבל זה התקנון וצריכים לפעול לפיו.
זה שאין להתאחדות קייס חוקי טכני נגד אוהדי בית"ר לא אומר שיש לטוטו תמוז ואפולה אדל את הזכות לעשות מה שהם רוצים.

אני חושב שההתאחדות גם עובדת בשיטה של "שיחקת באש? אנחנו נשרוף אותך כל כך חזק עד שלא תרצה להגיע יותר לחורשה הזאת בחיים"

אדום עולה 6 בנובמבר 2012

מה כבר אפשר לצפות מההתאחדות ? שתפעיל שיקול דעת ולא תכניס אף אחד לבורות .
דוגמא : מכי משחקת ביום שבת , הפועל ביום א , נוסעת בחמישי למשחק בצכיה וחוזרת לשחק את משחק הגדול של הכדורגל הישראלי ביום א.
קבוצה אחת נחה שבוע ויום והשנייה משחקת בשבוע 3 משחקים .
צודק ? צודק.
לפי התקנון ? בול
אפשר היה להפעיל שיקול דעת? אפשר

שנה שעברה למשחק מול קרית שמונה הגענו בלי דמארי שהורחק לפי הטלוויזיה , השנה את הזריקת בננה /בלון/עטיפה של אגוזי איפשר לשפוט וטוטו מקבל עוד הרחקה .

בכיינים ? תמיד.
תמיד בלי סיבה? ממש לא

כל העולם כולו שונא את הפועל ונעבור גם את זה…

זיו 6 בנובמבר 2012

"גם מה שמכונה העם היהודי" – לא הבנתי.
אבל את הטור בגדול הבנתי ו(אין דרך אחרת לומר זאת, אני מתנצל על החזרתיות ועל הבוטות) די להתבכיין. שופטים טועים לכאן ולכאן, אבל איכשהו יש קבוצות ואוהדים שמתמודדים עם זה בלי לעשות מזה קמפיין.
לגבי חבית הנפץ שמחכה להתפוצץ – זה אומר שוב מוטות בדרבי? אני לא בטוח שהטון של הטור שלך הוא יותר התרעה מאשר ציפייה. אני מקווה שאני טועה ואתה מוזמן לבאר.

עירד 7 בנובמבר 2012

אתה טועה

אזי 6 בנובמבר 2012

המשפט הראשון שכתבת הוא אכן שוק. לא המידע שהוא מכיל, אלא העובדה שמישהו הסכים לכתוב אותו.
כמו שרועי כתב, לא היה טור וחצי טור על כך שהפועל בכיינים, אלא רק ציטוטים מראיונות עם אנשי בית"ר.

לפני המשחק, במשך שבוע שלם, הנהלת הפועל הזהירה מפני אוהדי בית"ר. כמו שהנהלת בית"ר דאגו לשוטרים שילוו את הקבוצה, הפועל היו צריכים לדאוג לא להלהיט את היצרים בעצמם.
אבל נו באמת. מזה הם חיים.

גזענות היא דבר מגעיל. אני מסכים. אבל אין דין 5000 אנשים שצועקים תנו לטוטו בננה כדין 10.
טוענים שהיו קריאות גזעניות. אני כצופה בטלווזיה לא שמעתי אותם. יתכן והן היו נקודיות. אין טעם לשפוך רפש על מועדון שבאמת צועד לעבר שינוי למטרות "רווח פוליטי".

אבל בגדול, לא נותר לי אלא להסכים עם מה שכתבת. הפועל בונים שנאה נגדם. לפעמים במודע ולפעמי כדרך אגב.
כששונאים מישהו, לא יעמדו ליצדו אף פעם. גם כשהוא צודק, יניחו שיש לו מטרות נסתרות.
אבל נראה שהם נהנים מזה, ששונאים אותם. הם שרים על זה, כותבים את זה בכרזות. אבל שיפסיקו להיות מופתעים.

עירד 6 בנובמבר 2012

לא אמרתי טור. דברים של אלי אוחנה ושלמה שרף בטלוויזיה, של אייל ברקוביץ' ברדיו, של כותבי טורי דעה ב-ONE – השפעתם גדולה הרבה יותר מטור במעריב או בישראל היום, מה גם שאני בטוח שלא עברת על כל הטורים שנכתבו בכל העיתונים ומדורי הספורט.

אזי 7 בנובמבר 2012

בוודאי שלא עברתי על כל הטורים
וכשאני אומר טורים, אני מתכוון גם לכל אחד שמביע את דעתו
אם זה ברדיו, בטלווזיה, או בוואן (כל מה שהוא לא ראיון).

אבל הרוב המכריע של הטורים שראיתי יצאו נגד ביתר הגזענית ולא נגד הפועל הבכיינית.

אדם 6 בנובמבר 2012

בתור צופה בטלוויזיה אתה לא ממש יכול להעיד. השיר ״תנול לטוטו בננה״ עלה בפי יושבי יציע שלם לפחות.
אני מבין שלא ראית את האולפן של ערוץ 1. כולם האשימו רק את טוטו וטענו שהשופט צדק. כל אחד בוחר לשמוע/לראות מה שבא לו…

הפועל עשו הרבה טעויות לפני המשחק אבל המצב הזה שמישהו מתלונן על גזענות והתגובה היא שקרנים במקום נחקור מקוממת ומחיבת התערבות גורם חיצוני. בין אם היה או לא היה. אני חייב לומר שמבחינתי ההנהלה עושה הרבה דברים נכון פרט לדרוש להעמיד לדין את בית״ר. הם צריכים לדרוש חקירה ושהחקירה הזו תעלה מסקנות.

אזי 7 בנובמבר 2012

אדם,
אם היו קריאות גזעניות באיצטדיון צריך להעמיד את בית"ר לדין על פי כל קריטריון שאפשר.
זה לא משנה את העובדה שלטוטו אין זכות להגיד לשופט "אין לך מושג".
זה לא משנה את העובדה שהפועל לא יכולים להפיל את כל הצרות שלהם על שופטים ועל קהלים של יריבות.
מה זה פה? נקמת דם?

היו קריאות גזעניות? זה הפריע להפועל? שתתבע אותם!

תולעת 6 בנובמבר 2012

הניתוח שלך נכון ברובו.
בכל זאת שני דברים – אחד, מה שהעלה אצל רוב אוהדי הכדורגל מסביבי את העצבים על הפועל לא היה הבכיינות על השיפוט (הגם שהוצאת צהוב על התגרות בקהל היא ממש לא תקדים כמו שהפועל ניסתה להציג. הורחקו על זה בעבר אלירן עטר, מאור מליקסון ויוסי אבוקסיס. למרות זאת, בעיני ההרחקה הייתה טיפשית ומיותרת), אלא הצגתו של תמוז כמי שלוחם בגזענות ובאלימות ללא חת; אותו תמוז ששיחק עבור אותו קהל בית"רי נוהם. אותו תמוז ששיחק עבור אוהדי הפועל כשאלה נהמו לעבר סידיבה. אותו תמוז שהלך מול מצלמות הטלוויזיה וקרא לבוס שלו "אפס" בגלל שחשד שהרס לו חוזה של מיליונים. הדיסוננס הבוטה בין דמות הקדוש תמוז שהפועל מנסה להציג כהצדקה להתנהגות שלו ובין דמותו האמיתית של תמוז כמו שכולנו מכירים כבר כמה שנים, ביחד עם השקרים המיותרים על הבננות מרגיזים הרבה יותר מהתלונות הרגילות על השיפוט.
אי אפשר גם היה להתעלם מהדמיון המסוים בין המשחק הזה לבין משחק הגביע שנערך בבלומפילד עם הפנדל המפוקפק שהפועל קיבלו ובסיומו ההשתוללות של שחקני ואוהדי בית"ר וההתגרויות של שחקני הפועל.
אז הוציאו בהפועל הודעה לעיתונות (בעקבות סרטון כלשהו שהראה את אוהדי הפועל נוהמים לדסה – מה שכנראה לא קרה) כדלקמן:
"זו חצייה של קו אדום, הסטה לשמה כנגד קהל אחר וזה חמור מאוד", … "אנשים צריכים להיכנס לפרופורציות כי בסך הכל דובר בכדורגל. בית"ר תהנה בעתיד מטעויות שיפוט ואנו נסבול מהן".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4059593,00.html

השני – לכנות את הפועל "המפסידה הגדולה בבתי הדין של ההתאחדות" זה מגוחך. מכבי ספגה עונשים כבדים וסבלה מתקדימים אחרים (למשל הרחקת שני שחקנים ממכבי אחרי שאלה רבו במנהרת השחקנים, בירידה למחצית) וכמות הרדיוסים והמשחקים ללא קהל שספגה בית"ר הם עצומים. בית הדין הוא כשלעצמו מוסד מגוחך, מקובע, מיושן, שאין בינו ובין צדק ומשפט דבר וחצי דבר. הפועל בטח לא מקופחת בו יותר מכל קבוצה אחרת.

ועוד אחד בקטנה – מול סכנין הפועל קיבלה פנדל בעקבות עבירה שנעשתה על תמוז, ודי דומה לעבירה שעשה פטקוביץ'.

אזי 6 בנובמבר 2012

הלינק הזה לא פחות ממדהים.
לשים להפועל מראה בפרצוף.

הרבי מיעוטו 7 בנובמבר 2012

א. ההרחקה היא כן תקדים. התירוץ איננו. לטעון כי המעשה הזה הוא התנהגות בלתי ספורטיבית (או התגרות בקהל כפי שניסחת) זה התקדים. אם אתה מכיר דוגמא מהארץ או מהעולם שבה הורחק שחקן על תנועת השתקה- אשמח לראות ולהיווכח.
ב. תמוז איננו מלאך, אבל העובדה הזאת לא מעלה ולא מורידה מהעובדה שהוא זוכה לקריאות על רקע גזעני, כפי שלא מעלה ולא מורידה הטענה שהוא היה זה שנזרק מבית"ר תמורת נזיד עדשים ואחרי שנזרק להתאמן עם הנוער. ההיסטוריה שלו ממש לא רלבנטית למקרה- לא לאספקטים הגזעניים שבו ולא לתקדים השיפוטי.
ג. הפועל ובית"ר הן, למרות כל מה שיטענו, המפסידים הקבועים של בתי הדין של ההתאחדות. הם היין והייאנג של ההתאחדות. על גבם נקבעו כל התקדימים. שחקנים שהורחקו בעקבות ריב במנהרה זכורים לי מהאייטיז. אשמח לדוגמאות על תקדימים שליליים שלא על גב שתי אלה

תולעת 7 בנובמבר 2012

אתה מכיר דוגמא ששחקן הורחק כי עשה "3" עם האצבעות? אתה מכיר דוגמא לשחקן שהורחק כי קפץ על הגדר של אוהדי הקבוצה *שלו*? שופטים מפרשים מהי "התנהגות בלתי ספורטיבית", וגרינפלד קבע שתנועת ההשתקה ספציפית הייתה בלתי ספורטיבית. קביעה מוטעה לדעתי, כבר כתבתי. אז מה? תקדים זה לא. גם עבירה "רגילה" יכולה לזכות בצהוב אם השופט מפרש אותה בדרך מסוימת, גם אם לראשונה נעשתה התנועה כך ולא אחרת. תפיסת חולצה ברחבה היא פנדל – אבל מה אם התפיסה נעשית בזמן קרן, לפני שנבעטת בעיטת קרן? היה שופט שפירש את זה כעבירה המצדיקה פנדל – ונתן לכם. תקדים על חשבון בית"ר?

שופט המשחק בטח לא אמור להקל או לקחת בחשבון שריקות בוז/נהמות/חפצים שהושלכו לפני שעלה בעצמו לכר הדשא בשאלה אם להוציא צהוב או לא. בית הדין אמור להתחשב ונראה שכך עשה – על מה שתמוז עשה (גם התנהגות בלתי ספורטיבית וגם העלבת שופט) קיבלו בעבר עונשים חמורים הרבה יותר. עטר קיבל שני משחקים בחוץ בלי סעיף של העלבת שופט.

הטענה שתמוז לא צריך להיענש בגלל שהיו קריאות גזעניות – היא הטענה הבכיינית והמקוממת. גם תמוז וגם מי שקרא קריאות גזעניות צריך להיענש.

ה"תקדימים" כביכול שנכתבו בטור לא לגמרי מדייקים. אמנם הפועל הראשונה שנענשה בגלל צילומים שלא הופיעו בדו"ח שופט או משטרה, אבל זה לא היה במקרה של דמארי אלא אניימה ב2007; אניימה עצמו הודה בדיון שנתן אגרוף לשחקן בני יהודה, התנצל ונענש די בחומרה (נקנס על סמך אותם צילומים גם על ידי הפועל). מה ההבדל בין תמונת סטילס לצילום טלוויזיה? אם כבר תקדימי טלוויזיה, אז מכבי הראשונה שנשרק נגדה פנדל (שאמנם היה) על סמך צילומי טלוויזיה.

מליקסון וברוכיאן קיבלו עונש על עבירת משמעת בנבחרת (התחזו לפצועים בהוראת בית"ר, שגם נענשה) הרבה לפני זהבי.

על העלבת שופט קיבל אלן מסודי הרחקה משלושה משחקים ומחמישה על תנאי בעונת 07/08, וטשיירה בעונת 09/10 קיבל הרחקה לחמישה משחקים, כך שנראה לי שהעונש של טועמה (העלבת שופט והפרת סדר) וידין (העלבת שופט, איום, הפרת סדר) בהחלט תואמים את מדיניות הענישה בהיותן עבירות חמורות בהרבה.

חוץ מזה, האם השחקנים שביצעו את העבירות לא היו צריכים להיענש, כי זה "תקדים"?

amitpros 7 בנובמבר 2012

נדמה לי שאיברהים דורו קיבל צהוב שני ואדום על קפיצה לגדר אחרי השער השלישי נגד מכבי פתח תקווה לפני איזה 15 שנה.

MG 7 בנובמבר 2012

זה היה ביציע ב' והאו לא קפץ על הגדר, אלא רץ להתחבק עם הילדים שנכנסו חינם עם חולצה ירוקה (איזו תקופה…) אחרי הקשתה מעל השוער (אם אני זוכר נכון).

יואב 7 בנובמבר 2012

עטר, במדי בני יהודה, הורחק על תנועת השתקה לאוהד הפועל חיפה בצהוב שני. איזה תקדים ואיזה נעליים.

הרבי מיעוטו 7 בנובמבר 2012

א. הדוגמאות שהבאת הן דוגמאות מוכרות, שנענשו בעטיין לא פעם. לעומתן, תנועת ההשתקה גם היא מוכרת, ומעולם לא נענשו בגללה, כולל במקרה בה גרינפלד שפט. הוספת מחווה שעד היום היתה לגיטימית בתוך האצווה הלא לגיטימית- זהו תקדים, אלא אם יש לך פירוש אחר למילה תקדים. לגבי תפיסת חולצה לפני ביצוע הקרן- זהו אינו תקדים, זוהי טעות שיפוט ואי הכרת החוקה.
ב. אכן, שופט המשחק לא אמור להקל על דברים שלא ראה, אבל כן להתחשב בקונקסט של הדברים שהוא כן ראה. והוא ראה, לאור עדותו שלו. הוא רק טען שהנהמות לתמוז הן לא על רקע גזעני.
ג. הטענה אינה שתמוז לא צריך להיענש בגלל קריאות גזעניות. הטענה היא שלא צריך לקבוע תקדימים דווקא על רקע קריאות גזעניות. את העונש שלו בבית הדין (על העלבת שופט) הוא הרוויח ביושר.
ד. לגבי התקדימים- במקרה מכבי השופטים הכחישו (ושיקרו) שהם נעזרו בטלויזיה. היו עוד מקרים כאלה, אני זוכר אחד דווקא לטובת הפועל. ולגבי מליקסון וברוכיאן, הם נענשו באופן אישי, לא הענישו את קבוצתם. לתקדימים שניתנו אפשר גם להוסיף הרחקה על התחזות שלא היתה של אלרואי כהן מחוץ לרחבה, רק לפני 4 משחקים. בכל מקרה, כל אוהד נייטרלי, ובטח אוהדי שתי הקבוצות האלה (הפועל ובית"ר) יסכים שרוב החידושים השיפוטיים נעשו על גבן
ה. אם עד אותו יום לא נקבעה תקנה לגבי היות דבר מסויים עברה, לא צריך להעניש. נקודה. ענישה אינה יכולה להיות בדיעבדית גם אם מסכימים שהיא נכונה, רק לאחר קביעת הטענה ניתן להעניש.

תולעת 7 בנובמבר 2012

א. נענשו בעטיין לא פעם? אז תזכיר לי מתי שחקן נענש על זה שסימן "3" עם האצבעות?
ב. ממש לא אמור להתחשב. אם לדעת השופט שחקן ביצע עבירה (ומבחינת התקנון התנהגות בלתי ספורטיבית יכולה להיות מרפק לפנים ויכולה להיות תנועת השתקה) הוא צריך להיענש. בית הדין, לעומת זאת, כן צריך להתחשב ואכן התחשב. העונשים לעבירות העלבת שופט חמורים יותר.
ד. רפאלוב הורחק (קיבל צהוב שני) על התחזות בעונת 09/10. בית"ר כן נענשה במקרה מליקסון וברוכיאן.
ה. התקנות דווקא כן נקבעו, מה ששונה זה הפרשנות.

צור שפי 6 בנובמבר 2012

הנה השני סנט שלי כאוהד הפועל: לדעתי השופט גרינפלד טעה בצהוב השני לטוטו אבל טעויות כאלה קורות. מה שכן העונש שטוטו קיבל היה כבד מדי.

גם תבריזי טעה, והטעויות שלו היו יותר חמורות מזו של גרינפלד, הוא מנע פנדל מהפועל והמציא את העבירה שהביאה לשער הניצחון. גם כאן יש אבל – שום דבר לא מצדיק אמירה כמו "השופטים חרא" ואגיד לכם עוד משהו – אין לי ספק שבצרפת אדל לא היה מתבטא ככה. הוא ראוי לעמוד לדין וראוי להיות מורחק ואם התקנון מכתיב לעשות את זה השבוע אז ככה זה צריך להיות.

MG 6 בנובמבר 2012

שחקני הפועל ת"א (כך הבדיחה) מתנדבים לעזרה לקהילה.
במסגרת ההתנדבות, טוטו עולה עם משאית בננות לי-ם.
בכניסה לעיר תופסים אותו אוהדי בית"ר ומתחילים לדחוף לו ת'בננות.
לאחר מספר דקות טוטו פורץ בצחוק מתגלגל.
אוהדי בית"ר מסתכלים עליו בפליאה: " אנחנו דוחפים לך בננות ואתה צוחק?"
"לא הבנתם", אומר טוטו, "הנה מגיע טועמה עם המשאית של האבטיחים."
בקיצור, יש דברים יותר גרועים מבננות.
אגב, אני חושב שהיה מתחרז הרבה יותר יפה – תנו לטוטו תפוז.

קובי 7 בנובמבר 2012

דביל גזען

MG 7 בנובמבר 2012

גזען הוא מי שלא מסוגל לשמוע בדיחת עדות (למרות שהעדות פה לא רלוונטיות וטועמה נבחר כשחקן שנוא ע"י אוהדי בית"ר וללא סיבה נוספת) ולא לחשוב ישר על גזענות.
בקיצור, כל הפוסל…

הרבי מיעוטו 7 בנובמבר 2012

לא מוצלח, מתן

Yavor 7 בנובמבר 2012

relax, guys. This was blown way out of proportions

MG 7 בנובמבר 2012

קיבלתי.
לפחות אתה מבין שמדובר על הלצה ולא מתלהם כמו הליצן למעלה.

תומר חרוב 6 בנובמבר 2012

עירד,
מסכים פחות או יותר עם הכל. תיקון קל, יש לא מעט יהודים שיודעים מה זה להיות אפריקאים בישראל כי הם הגיעו מאפריקה וספגו לא מעט גזענות. יהודים הגיעו לא רק מהעולם המערבי שניצל את היבשת אלא גם מזה שנוצל. זה לא משנה את העובדה שלצערנו, גם חלק מהם שכח מה זה וגזענות כלפי אפריקאים בישראל(ועוד קבוצות מיעוט) היא בגדר נורמה.
ההתנהלות של הפועל בשבועות האחרונים היא פשוט דבילית בסופו של יום. היא לא משרתת שום דבר. ומעבר לכך שהיא דבילית, היא גם מקוממת. כי אי אפשר לבוא ולבכות על השיפוט או על קיפוח ולאחוז בדגל המוסר באמצעות עמותת האוהדים ואז לגבות מחיר שערורייתי על כרטיסים בדרבי.
ועל המגרש, הפכתם להיות קבוצה של אבוקסיסים…תלונות לשופט, כסחנות, רמאויות קטנות כמו להזיז את הכדור מטר קדימה ואחורה, לבעוט את הכדור אחרי השריקה.
הפועל תל אביב קצת התאהבה בתדמית שהיא יצרה לעצמה והיא לוקחת את זה רחוק מידי. חלאס, קבוצות עם הרבה קהל מקבלות בראש בבית הדין וכולנו סובלים מזה, גם אני שנעדרתי כמה פעמים מהמגרשים כי קבוצות אחרות ספגו רדיוסים.
להפועל יש מספיק בעיות פנימיות שכולנו יודעים עליהן אבל במקום להתמודד איתן לכאן או לכאן, הם בוחרים להסיט את האש לכיוון אחר ולתת לזה להתפוצץ. אם לא הייתי יודע שזה חיים רמון, הייתי משוכנע שביבי הוא היו"ר שלכם.

אדום עולה 6 בנובמבר 2012

תומר אתה יכול להסביר לי למה כשמכבי נתניה מוכרת לבעלי מנויים כרטיס שני לחברים בחצי מחיר בעוד שלאוהדי הפועל במחיר מלא בשבוע שהפועל עומדת לדין על שנתנה הנחה למחזיקי מניות , אם אתה יודע להסביר לי מה ההבדל אשמח.

אולי ההתנהגות פה היא לא חכמה אבל בסוף אנחנו הולכים עם תחושה שיש איפה ואיפה ואתה יוע מה . שילכו עם הראש בקיר ואולי הקיר יישבר פעם .

אזי 6 בנובמבר 2012

אני לא בקיא בפרטים, אבל בדוגמה כמו שאתה תיארת, גם את נתניה צריכים להעמיד לדין.

מישהו חייב כבר לכתוב מחדש את כל התקנונים בהתאחדות, שיהיו הרבה יותר ברורים…

בקשר לראש בקיר, אל תשכח שלפעמים הקיר נשבר ונופל עליך…

אדום עולה 6 בנובמבר 2012

אז שמישהו יכתוב. אבל עד שיכתוב מספיק עם ההתחסדות והאיפה ואיפה .

ברוב המקרים הקיר מנצח ,את המקרים שהקיר מפסיד לוקחים להבה שנים קדימה…

תומר חרוב 6 בנובמבר 2012

אין לי שום בעיה שהפועל תיתן הנחה לבעלי מניות. נתניה מכרה כרטיסים ב40-80 שזה מחיר מקובל והוגן, לא ב130 שקל(שהורדו ל110רק אחרי הביקורת).
בכל מקרה, הדבר הראשון שביררו עם לאן כשיצאו בנתניה עם המבצע למנויים, זה האם זה מעוגן בתקנון והאם יש מחויבות כלפי אוהדי הפועל? מהבירור עלה שאין שום בעיה וזהו. אני לא יודע איך הפועל פעלה אבל כנראה שהיא כן עברה על התקנון. וזה לא משנה התקנון זו החזירות….כי ברור שבנתניה עשו מאמץ כדי למלא את האצטדיון ובהפועל פשוט החליטו לנצל את זה שמדובר במשחק מבוקש ולעשות קופה.

אין פה שום איפה ואיפה…הפועל מעולם לא שילמה בנתניה יותר מהקהל המקומי וגם מעולם לא שילמה מעבר למה שאוהד הפועל משלם כשהוא קונה כרטיס בבלומפילד.

אדום עולה 6 בנובמבר 2012

קודם כל עדכון חם מהתנור -לא עברה! על שום תקנון!ווה הו ! צדיקים אנחנו צדיקים ! וזה מדהים כי התקנון ש״ח ההתאחדות מאפשר הכל .
דבר שני גובה הסכום לא רלוונטי לדיון.
אלא המשחק והאקלים שמאפשר לנתה לייצר סולם מחירים שונה ולהפועל לא.
הטענה פשוטה, דברים שעוברים בשקט יחסי בהפועל עוברים להחלטות תקדימיות . ויש כמה דוגמאות חלקם בפוסט
ולגביי חזירות – חזירות זה לקחת לאוהד מכבי 99 שקל במשחק במושבה ולבכות על 132 ש״ח למשחק דרבי לוהט.
המשחק הוא היצע וביקוש , אין לי בעיה עם התמחור של נתניה . לבריאות .
אבל שוב יש לי הרבה בעיות עם הסיקור

תולעת 6 בנובמבר 2012

האמת שבית הדין קבע שזאת כן עבירה על התקנון אלא שהיא נעשתה "בתום לב" ולכן לא נקנסתם (גם כיוון שמכבי הסכימה שההפרש יועבר כתרומה).
מדהים שאין לך בעיה עם העלאה בעשרות אחוזים של מחיר הכרטיסים אבל יש לך בעיה עם הסיקור של ההעלאה החזירית הזו (סליחה, לא חזירית. חזירי זה הרי לקחת 100 ש"ח למשחק (כולל עמלה) באיצטדיון קטן יותר מהאיצטדיון הביתי).
מקווה שלפני הדרבי הבא מכבי ימכרו מיני מנויים לאוהדים שלנו ולכם ימכרו ב700 ש"ח כרטיס. אחר כך נבכה על הסיקור, טוב? כי זה מה שחשוב.

אדום עולה 6 בנובמבר 2012

אז הדיון הוא על מדיניות תמחור, אין בעיה . לקבוצה יש זכות לתמחר את הכרטיסים איך שהיא רוצה .
זה לפי ה-ת-ק-נ-ו-ן.
אבל באותו שבוע שנתניה מתמחרת ב״מבצע״ תמחור סלקטיבי אי אפשר להעמיד לדין קבוצה אחרת .
בית הדין חיפש עץ לרדת ממנו כי הנושא פרוץ ומצא ״פשרה״ .

בדרבי הבא תחליטו אם למכור מיני מנויים , להעביר לרמת גן או לעשות מה שתרצו .ב700 שקל .
ככה זה עובד.

בסופו של יום אם לקבוצה יש 8000 מנויים והיא חושבת שהיא יכולה למכור עוד 8000 כרטיסים למשחק הכי מעניין בישראל במחיר איקס ולמכסם הכנסות זכותה .

צ'אקו 6 בנובמבר 2012

כנראה שלא הכל, היא לא אפשרה את מה שהפועל עושה.
באותה מידה, מכבי יכולה להחליט בדרבי הבא שחברי הנהלה של הפועל ישלמו יותר מסתם אוהדים, אין שום הבדל.

תומר חרוב 6 בנובמבר 2012

מסכים עם תולעת. המחיר מאוד רלוונטי, אני תמיד בעד שקבוצות יעשו מבצעים כאלה ואחרים לאוהדים שלהן ובמיוחד אם מדובר במנויים. אבל לא יכול להיות שמבצע ל500 אוהדים יהיה עלה תאנה להקפצה של מחיר מופרז. וכן, גם המחיר של מכבי במושבה הוא חסר פרופורציות, אבל אצל הפועל מה שמתסכל יותר מכל זה שמדובר בקבוצה שכביכול מנוהלת על ידי אוהדים. אם החזון של קבוצה בבעלות אוהדים זה מחירי כרטיסים כאלה אז בשביל מה בעצם אנחנו נלחמים. ואם המוטו של חברי העמותה הוא "קודם כל בוא נדאג לחברי העמותה" (והיו דברים גם במשחקי ההכרעה בכדורסל בעונה שעברה) אז באמת שאפשר לוותר על התענוג.

תומר חרוב 6 בנובמבר 2012

עזוב תקנון, בוא נדבר על הגינות. אם מכבי נתניה גובה מאוהדי הפועל מחיר נמוך יותר ממה שהפועל גובה מהם, אז למי בדיוק הם צריכים לבוא בתלונות?

אדום עולה 6 בנובמבר 2012

המחיר לא רלוונטי לדיון . אם אסור לתמחר סלקטיבית ולהפלות בין קהלים אז למה לנתניה מותר . ואם בית הדין ״גוזר״ על הפועל להעביר את ההפרש לתרומה למה לנתניה אין תקנה דומה .
כי הם היו יותר פריירים בתמחור . לא עובר בבית משפט .
אבל בבית הדין של ההתאחדות הכל אפשרי .
זו הטענה .
החזון הוא קבוצה בבעלות אוהדים שהיא גם תחרותית וגם מאוזנת .
אם המחיר הוא למכסם הכנסות . אז זה המחיר .

אדום עולה 6 בנובמבר 2012

תומר . נתניה גבו מהפועל מחיר מסוים כדי לא להשתין מהמקפצה . העלאת המחיר להפועל היה מקפיצה את ה״מבצע הסלקטיבי״ מעל רדאר מסוים .
נתניה רצו למלא קהל וזה היה המחיר .
בפועל לאוהד נתניה עם חבר המחיר היה 40 לאוהד הפועל 80 .
אי אפשר היה לגבות 100 .
זה א ב של המחרה.
במחיר גבוה יותר באיצטדיון לא היה מלא ואז הדיון היה למה קבוצה שאין לה מספיק קהל למלא איצטדיון במשחק שיא צריכה כזו השקעה.

מיכה 7 בנובמבר 2012

הייתי רוצה כמוך תומר להאמין שאכן הכוונה של הפועל היא ניצול משחק אטרקטיבי ומושך קהל לעשות קצת יותר כסף,בטוחני שזה לא כך היום עם כניסת נציגי האוהדים להנהלה של הפועל אנחנו ניתקל ביותר ויותר החלטות שבאות מהרגש ולא מהראש,וזו כנראה הראשונה לאמור "בואו נגרום לאוהדי מכבי לשלם על זה שהם אוהדי מכבי"……תקנו אותי טם אני טועה.

אביאל 6 בנובמבר 2012

אדום עולה – במשך העשור האחרון שבו אני הולך למשחקי חוץ (כולל נגד הפועל ת"א), אני בתור אוהד בית"ר תמיד כמעט משלם מחיר גבוה יותר. זה המחיר של קבוצות גדולות שמביאות קהל.

אדום עולה 6 בנובמבר 2012

בדיוק! השיטה קיימת שנים , אבל רק הפועל מגיעה לבתי דין .

אביאל 7 בנובמבר 2012

לא צריך להגזים, אני כמעט בטוח שבית"ר ישבה בבית הדין בשנים האחרונות לא פחות מהפועל.

אדום עולה 7 בנובמבר 2012

בשנתיים האחרונות לדעתי ממש לא. והעונשים שספגה שונים
הפועל חתומה על הרבה יותר החלטות תקדימיות שלמען האמת גם לאחר התקדים לא בדיוק נאכפו על קבוצות אחרות.

MG 6 בנובמבר 2012

לעניות דעתי ולמרות שזה אנטי כלכלה, יהיה ראוי אם יתקנו תקנה שקבוצה חייבת לנקוב במחירי הכרטיסים למשחקיה בתחילת העונה עבור כל העונה.
האורחים ישלמו כמו היציע המקביל או הכרטיס הזול ביותר.
בקיצור, מחיר לקבוצה ולא משנה מתי, מי ולמה.

אדום עולה 6 בנובמבר 2012

אם יקבעו תקנה של תקרת זכוכית לתקציב ולהשקעת בעלים אני איתך .
כל עוד שחר יכול לממן את התחרות ב10 מליון ומיטש ב50. אז הדרך לייצר תחרות זה למכסם הכנסות .
השיטה שלך תביא למחיר ממוצע ולא תאפשר לצאת במבצעי מחיר כמותיים למשחקים דלי רייטינג ותפגע בקהל חלש

MG 6 בנובמבר 2012

לא. לקחת לי יותר בכל פעם שאני מגיע לבלומפילד (חוץ מבנ"ד) זה מה שפוגע בקהל.
שמע, אני לא יודע מה מצבך הכלכלי, אבל בישראל של 2012 מחירים זה ועוד איך הדיון ומי שלא רואה את זה מנותק מהציבור.
במקרה של חוסר אחידות, פחות מפריע לי שקבוצה מצ'פרת אוהדים שלה. יותר מפריע לי שהיא מעלה את המחיר לאוהדים של הקבוצה השניה.
אם הכנסות זה חזות הכל, אז לא רק שהכדורגל בארץ לא בכיוון, אלא ממש איבדנו את הדרך…

אדום עולה 6 בנובמבר 2012

הכנסות זה לא חזות הכל , צריך פשוט להמשיך לחיות בליגה שלמכבי חיפה יש את התקציב הכי גדול ואז נחזור לדרך שכולנו אוהבים .
אז אתה מציע לקבוע מדיניות של מחירים מפוקחים , תראה אי אפשר להחזיק את המקל ולאכול אותו שלם.
כדי לעמוד בתחרות שהיא לא כלכלית אלא אמוציונלית במסגרת שבה בעלי הון משקיעים סכומי עתק כדי לייצר לעצמם יתרון תחרותי , קבוצת אוהדים המתבססת על הכנסות במודל מחירים מפוקחים תהיה הרבה פחות תלותית . לך כאוהד קבוצה עם בעלים עשיר זה פחות מדבר אבל לי כרגע זה לא פחות חשוב .
המחרה זו תורה , ברגע שהמחירים יגיעו לרף מסוים הכמות תרד ואז תימצא נקודת האיזון .
הדרבי או מכי חיפה בבלופילד שווים ברמת המחירים הנל גם 30000 צופים .
לפני 4 מחזורים הפועל שיחקה מול הפועל חפה ותמחרה ב50 שקל והיה מפוצץ , אז למה לתת את שלמה ארצי בקיסריה במחיר של אריק סיני .

תומר חרוב 6 בנובמבר 2012

כי שלמה ארצי לא ממומן בכסף ציבורי.
לפי מה שהבנתי, ההבדל בין מה שנתניה עשתה למה שהפועל הוא סמנטי, לפי התקנון מנויים זה בסדר אבל אין שום הגדרה לחברי עמותה כזכאים להנחות.
אין בעיה שנגד הפועל חיפה ימכרו בחמישים ובדרבי ביותר. אבל שיהיה איזה לימיט הגיוני, שמונים שקלים זה די והותר- 130 שקל זו חזירות מיותרת ודרושה פה רגולציה. אבל כדי שתהיה רגולציה, אוהדים צריכים להסתכל מעבר לפריזמה הצרה של מי אני אוהב והדרבי מעל הכל ופשוט להיות כנים ולהגיד ש130 שקלים בשביל משחק כדורגל בישראל זה מחיר מופקע.

אדום עולה 7 בנובמבר 2012

45 דקות לקח לכרטיסים להימכר ב״מחיר מופקע״ .
הדרבי הוא חוויה אדירה וכנראה שלמשחק כזה אין בעיה לאוהד לשלם , אנחנו מדינה חולת כדורגל וכלכלה די חזקה , מובילים עולמיים בנסיעות כדורגל לברצלונה ולונדון , אז כשיש מוצר כזה הצרכן מוכן לשלם . הבעיה היא במוצר השוטף .
אבל למה אתה בא בטענות להפועל . לך להתאחדות שמוכרת קמפיין אחר קמפיין את סיכויי ההצלחה של הנבחרת במת גן כדי למכסם הכנסות ולא מארחת בבלופילד או בטדי .

MG 7 בנובמבר 2012

קודם כל, למכבי חיפה כבר 5 שנים אין את התקציב הגובה בליגה (אולי באחת מהן וגם זה לא בטוח). אם אתה חושב שזה קשור למחירי הכרטיסים שיבושם לך.
אחרי שאני קורא את הטענות שלך, באמת קשה לבוא בטענות לחברות שמפקיעות מחירים. הרי, כמו הפועל ת"א, מטרתן היא השאת רווחים (ושם זה גם מעוגן בחוק).
צריך למצוא איזון בין רצון החברה להרוויח לבין רצון הצרכן להשתמש במוצריה/שירותיה. 130 ש"ח למשחק כדורגל בישראל זה הרבה מעל נקודת האיזון הזו, ולכן המחיר מאד רלוונטי לדיון.

תומר חרוב 7 בנובמבר 2012

לפני שבוע במשחק לא פחות מבוקש מהדרבי, ביתר ירושלים הגזענית והמשוקצת, שנמצאת בקשיים כלכליים הרבה יותר חמורים מהפועל "קבוצת אוהדים של איש עסקים מגרמניה" מכרה ב70-35.
אם אתה רוצה בדרבי את האוהדים שנוסעים לברצלונה ולא את אלה שנוסעים לקרית שמונה, אז שיהיה לך בכיף, אבל הפועל תל אביב עדיין מתקיימת (כמו כל הקבוצות) מכסף ציבורי. אם מבחינתך הכל עניין של ביקוש והיצע והרווחים הם חזות הכל אז כמו שאם ג'י אומר, במה הפועל תל אביב שונה משופרסל או שטראוס עלית?

ועלה לי רעיון לרגולציה הכי הוגנת. שאוהדי חוץ ישלמו את המחיר שקבוצתם גובה במשחקי הבית. כלומר, אם הפועל גובה מאוהדיה 130 שקל לכרטיס, זאת אומרת שהיא שווה את המחיר הזה, ולמה רק בבלומפילד? כנראה שהיא שווה את המחיר הזה גם בנתניה, באשדוד ובעכו…הרי אוהדיה מוכנים לשלם. אם קרית שמונה גובה 40 שקל לכרטיס, אז זה מה שאוהדיה ישלמו בכל אצטדיון. ואז נראה האם קהל החוץ של הפועל(שכולו מנויים וחברי עמותה) יסכים שהקבוצה שלו שווה 130 שקל לכרטיס?

אדום עולה 7 בנובמבר 2012

אני לא מבין את הטענה שלך, או שהשוק חופשי או שהוא תחת פיקוח ורגולציה.
אם הוא מפוקח , אז בבקשה, שייקבע מידה להשקעת בעלים .
ואם הוא חופשי אז תן לכוחות השוק לקבוע את המחיר- אם צרכן רוצה לקנות מוצר בטיב טעם בפרמיה של 30% מעל רמי לוי מה אתה רוצה מטיב טעם.

MG
חיפה לא מאוזנת מאז ששחר הגיע- למעט העונות של הצמפיונס- אתם חיים על גרעונות שמכסה ה"פריץ" , ואת האמת אחלה "פריץ".
אבל אם אין לך כזה "גביר" אז זה מדיניות תמחור זה חלק מהעסק.

לגביי כסף ציבורי- אולי באמת צריך לקבוע מדיניות של מה עושים בחלק של הכסף הציבורי שמהווה כ15% אחוז גג מהתקציב, אולי רק למימון מחלקות הנער וכיוצ"ב.
אבל אי אפשר לצפות שבעלים פרטי יפסיד כסף מכיסו כי הוא מקבל תמיכה ציבורית בחלק מההכנסות שלו.

המודל העסקי שעל כדורגל מפסידים כי הכל צריך לסבססד פה הוא לא נכון

MG 7 בנובמבר 2012

"או שהשוק חופשי או שהוא תחת פיקוח ורגולציה".
אני לא יודע מאיפה להתחיל להסביר כמה המשפט הזה אינו מדוייק.
מעבר לעובדה שאתה מחלק את זה לשחור ולבן, אתה מתעלם לחלוטין מהשפעות חיצוניות ומוצר ציבורי בחלקו.
אבל כל זה לא העניין. אני אמשיך לבוא למשחקים גם אם המחירים יעלו ב-50% ואצמצם במקום אחר.
יש כאלה שלא יכולים.
יש הרבה חוסר צדק בכדורגל, אבל החוסר צדק הגדול ביותר (אפילו יותר משריקה שגויה של שופט או קיזוז…) הוא שדופקים את האוהדים. והכי מעצבן שזה קורא על רקע פיננסי.

צ'אקו 6 בנובמבר 2012

אפשר לחזות מראש אילו משחקים יהיו דלי קהל ולקבוע להם מחיר גם בתחילת עונה.

amitpros 7 בנובמבר 2012

באנגליה יש שתי קטגוריות למשחקים בתחילת עונה
א-ליברפול ארסנל מנצ'סטר צ'לסי ניוקאסל וכו מחיר גבוה יותר
ב-רדינג פולהאם גביע הליגה וכו וכו וכו
אבל זה מתפרסם לפני תחילת העונה.

אנונימוס 6 בנובמבר 2012

מה שהכי עצוב זה אי אפשר לחשוב על אדם אחד שהתנהג נכון סביב הפועל תל אביב בשבוע האחרון. לא מהפועל, לא מההתאחדות, לא מאיגוד השופטים. חלם זה כאן. מכל הכיוונים

אביאל 6 בנובמבר 2012

כמה דברים

1.הציונות מודל 2012 היא גזענות ? ועוד כלפי שחורים ? את טוטו תמוז, היו מגרשים מאירופה ומארה"ב אבל זו זה סתם אנקדוטה. נמשיך בזה שאני ממש שמח לשמוע שציונות ב2012 היא גזענות, בדיוק שלושה ימים אחרי שהמדינה מחליטה לעלות מיוזמתה ומתקציביה את אחרוני היהודים (השחורים) מאתיופיה לארץ, באמת גזענות לשמה.

2.שופטים טועים יום ולילה, גם את קלייטנברג ששפט את צ'לסי יונייטד ואכן עשה שתי טעויות שיפוט חמורות (גרינפלד לעומתו עשה טעות בשיקול הדעת, שיש הבדל משמעותי בין השתיים) קיבל גיבוי מלא מהתאחדות ומאיגוד השופטים הבריטי אחרי הבליץ' שהוא חטף בתקשורת.

3.בקשר לתקדימי הפועל המסכנה, אם תשים לב, ההבדל בינה לבין יתר הקבוצות היא שביתר הקבוצות האוהדים הם אלה שעושים את הבעיות ובהפועל גם השחקנים (ואין יותר טוב מהדוגמאות שנתת) וגם האוהדים (אירועי הדרבי) שותפים לכך, זאת בדיוק הסיבה שהפועל חוטפת, משום שהשחקנים שלה כל כך פתטיים. בכל מועדון שמכבד את עצמו שחקן כמו טוטו תמוז שצועק ותוקף את הבעלים של הקבוצה (משלם לו את המשכורת !) בשידור חי מול כל המדינה לא היה ממשיך במועדון ולא משנה כמה בעל הבית היה שנוא בקבוצה, הפועל ושחקניה אוכלים את הדייסה שהם בישלו לעצמם. מי ששר שירי שואה, שקאסמים יפלו באשקלון, שעיר הבירה שלהם שייכת לירדן ושהם מייצגים רק את עצמם (אבל נהנים מכספי ציבור) זוכים ובצדק למלוא השנאה שמופגנת כלפיהם מכל קשתות החברה ומכל הקבוצות האחרות.

ניר 6 בנובמבר 2012

עזוב, אני קורא משפטים כמו זה שבסעיף 1 ופשוט מרים ידיים. מה יש לדבר? אוהדי בית"ר והפועל הם בדיוק הדוגמה לציונות המודרנית. מסתכל עליהם ררואה את כולנו, חוץ מ %99 מהאנשים בארץ שלא הולכים למשחקים בדיוק בגלל שהם לא רוצים להתחכך עם האנשים האלה. ושלא תחשוב לך, גם "מה שמכונה העם היהודי" – השתתף בעושק היבשת השחורה. אם בורוביץ הוא בני ציפר של דהבאזר נראה שמצאנו את התשובה הספורטיבית למרב מיכאלי.

דני 6 בנובמבר 2012

העם היהודי זו לאומיות מדומיינת. אין דבר כזה עם נוצרי וגם לא עם מוסלמי. יש עם ישראל, אין עם יהודי – בטח לא כשהקריטריון לחברותך בעם הזה הוא יהדות טהורה ועתיקה כשרבים מהיהודים הם בכלל גויים שהתגיירו (סתם דוגמאות: הכוזרים האשכנזים וממלכת חימר בתימן).

אביאל 7 בנובמבר 2012

וגם קארל מרקס חשב שפועלי העולם לא ילחמו אחד נגד השני במלחמת העולם הראשונה כי הם בעלי אינטרסים זהים ודומים, אתה מצטרף לרשימה הולכת וגדלה של אנשים שזילזלו בלאומיות וקיבלו את התפיסה שלהם בפנים.

אז אני מקווה שנהנת מההערה הפוסט מודרנית שלך, שכשלונה ההיסטורי מובטח גם הוא.

הרבי מיעוטו 7 בנובמבר 2012

1. הציונות של אלי ישי, דני דנון ,בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן AKA אבירי השלטון הישראלי היא אכן גזענות. כלפי שחורים (ישי), כלפי ערבים (חוטובלי וליברמן), כלפי העניים (נתניהו). מי שחושב אחרת- שיפסיק להסתכל במראה המרזה ויעבור למראות רגילות.
2. נכון, שופטים טועים. הבעיה היא לא עם הטעויות שקורות במשחק (כמו אלו של תבריזי במשחק הפועל- נתניה), אלא עם החוכמולוגים שמנסים להמציא מחדש את הכדורגל, ודווקא על הגב של מי שסובל מגזענות, ועוד יותר עם הגיבוי לכך מאיגוד השופטים.

איציק 7 בנובמבר 2012

שלי יחימוביץ' וזהבה גלאון שונאות יהודים וגזעניות כלפי עצמן. התגובה שלי שיטחית בידיוק כמו סעיף מספר 1 אצלך. לא מתאים הרבי.

אביאל 7 בנובמבר 2012

הרבי מיעוטו – נו באמת, ביבי גזען נגד העניים וכל הדוגמאות של אדם שנראה שהתקשורת בהחלט הצליחה בשטיפת המוח שלה.

גיבור על חזקים 6 בנובמבר 2012

אזי יכול להיות ושנאתם להפועל מעבירה אותך על דעתך? אתה אשפה

ירוק 7 בנובמבר 2012

תגיד, יש סיכוי שתצליח לסיים משפט אחד בלי נאצה/ניבול פה/קללה?

מכיוון שאני אוהב הימורים, הנה אחד – לא נראה לי.

איציק 7 בנובמבר 2012

ירוק,
על ההימור שלך לא ניתן להרויח הרבה. אם אתה רוצה להרויח שים את הכסף על הפתעות.

ירוק 7 בנובמבר 2012

צודק. אני מהמר שאנחנו לוקחים 3 נקודות משחק הבא.

איציק 7 בנובמבר 2012

לקחת את זה רחוק מידי :-)

איציק 7 בנובמבר 2012

לפי השם שלך, והתגובות שלך, אתה ילד כאפות מסכן המוצא פורקן באופן העלוב ביותר כדי לממש את גבריותך הרופסת.

איציק 6 בנובמבר 2012

בסרט של וולט דיסני "מפלצות בע"מ" המפלצות מפחידות ילדים ומצרחות הפחד של הילדים אוגרים אנרגייה (שלילית). בסוף הסרט הם מגלים שאם מצחיקים ילדים אז מצהלות השימחה אפשר לאגור הרבה יותר אנרגיה (חיובית). נכון שזה סתם סיפור עם מוסר השכל פשטני, אבל נראה שהרבה קבוצות כדורגל בארץ ובמיוחד האוהדים, מונעים משינאה. הרבה אנרגיה שלילית מיוצרת מכול הכיוונים. אולי היה שווה להיות מונעים מאהבת הקבוצה שלכם יותר משנאת היריב. הרבה אנרגיה היתה משתחררת, אבל הפעם…
סתם חומר למחשבה.

פנדלוביץ' 6 בנובמבר 2012

" והציונות מודל 2012 היא גזענות."

איפה אבא אבן כשצריך אותו.

איציק 7 בנובמבר 2012

אבא אבן מודל 2012 הוא גזען ימני קיצוני, לפי הגדרות השמאל הנאור.

הרבי מיעוטו 7 בנובמבר 2012

1. התקשורת אדומה? בוא נפתח את זה רגע. העורך של ערוץ הספורט מכביסט. מובילי הדיון על כדורגל ישראלי הם מודי בראון (הפועל חיפה), קופמן (הפועל ר"ג), שליימה (כפ"ס ומכבי חיפה), אוחנה (דה?!), פשכצקי (הפועל פ"ת) ופרימו (נתניה). עורך ספורט ידיעות (אמיר אפרת)- מכבי. כותבי הטורים המרכזיים הם עמיר פלג (לא יודע, לפי השמועות מכבי), מליניאק (הפועל ר"ג) ושרון דוידוביץ' (יפו, ככל הידוע לי). עורך מעריב- אין לי מושג.כותבי הטורים המרכזיים: אבי רצון (שמשון), אביעד פוהורילס (הפועל ת"א), אייל לוי (מכבי), אראל סג"ל (בית"ר) ורון עמיקם (מכבי יפו). העורך של הארץ- אוהד בית"ר (שלומי ברזל). כותבי הטורים המרכזיים: אלון עידן (הפועל ת"א), משה בוקר (בית"ר) ואורי אוזן (נתניה). הלאה, תקשורת אלקטרונית: אופירה מ-ONE חסרת קבוצה (ואלוהים). אסף אבולעפיה, העורך הראשי ואחד מכותבי הטורים אוהד הפועל. אלון חזן- אשדוד. ברקוביץ'- בלתי מפלגתי, נוטה לחיפה. יתר כותבי הטורים (כולל עמנואל רוזן) הם אוהדים מוצהרים ומספקים טורי דעה ולא טורים אובייקטיביים על הכדורגל הישראלי.וואלה ספורט- חמי אוזן,עורך של דסק הספורט וכותב הטורים הראשי, אוהד בית"ר. פז חסדאי אוהד מכבי. שלום תקווה- אוהד נתניה והפועל. ynet i-Nrg: אין מידע על עורכי דסק הספורט. כותבי הטורים- ראו העיתונים המממנים. לסיכום- הוכח ללא שמץ של ספק שכל תקשורת הספורט אדומה.

יונתן 7 בנובמבר 2012

אני אחזור: דה פרוסטיטיושן רסטס

תודה על עבודת התחקיר. חבל רק שעובדות לא משחקות תפקיד כל כך חשוב בשיח הספורט בארץ

הרבי מיעוטו 7 בנובמבר 2012

תודה, קלי.

הרבי מיעוטו 7 בנובמבר 2012

אפשר להוסיף גם את שדרני הספורט המובילים יורם ארבל (הפועל פ"ת), רמי וייץ (מכבי חיפה), עמית הורסקי (כנ"ל), מאיר איינשטיין (לא ידוע), דני דבורין (בית"ר ת"א) ומוטי חביב (הפועל בת-ים), ואת הפרשנים אבי נמני (פחחח), שגיא כהן (נתניה), אלון מזרחי (חיפה), איציק זוהר (מכבי), עמרי אפק חיפה), דני נוימן (בית"ר), אייל לחמן (הפועל פ"ת), תומר קשטן (כפ"ס) וג'ימי טורק (הפועל) בשביל לקבוע חד משמעית- לא רק שכל תקשורת הספורט אדומה, אלא שהם ללא ספק מתאמים בינהם את הכותרות לפני השידור, תוך כדי אפיית מצות מדם של ילדים צהובים

אדום עולה 7 בנובמבר 2012

יום אחד הליכוד יעלה לשלטון ואז בכלל נוכל לטפל בספינת הדגל האדומה

ויכסלפיש 7 בנובמבר 2012

עמיר פלג אוהד הפועל חיפה ואין לזה חשיבות כי מדובר בבעל טור ביקורתי נגד ההתאחדות והרשויות וגם נגד יואב כץ, אמיר אפרת כבר מזמן בהתאחדות ועורך הספורט של ידיעות הוא אחד יוסי אהרוני, לא מכיר אותו, אבל גם הוא לא הצליח לסלק את כתב החצר של שמעון מזרחי

דיגי 7 בנובמבר 2012

עורך הספורט של ידיעות זה יוסי אהרוני (לא זוכר את מי הוא אוהד). עורך אתר ערוץ הספורט הוא אורי דגון (אוהד חיפה) וסגן העורך הוא מכביסט שרוף. עורך "יציע העיתונות" הוא ברזילי, מכביסט שרוף.
בוואן רוב העורכים הם ילדים שאוהדים את מכבי ת"א.
בידיעות אין אף עורך דסק שאוהד הפועל (יש אוהדי מכבי, נתניה, אפילו כפ"ס), בתחום הכדורסל זה מכביזם לשמו (סגן עורך הספורט ורפאל נאה, כתב החצר) כיאה לקבוצה של העיתון/מדינה.
בישראל היום עורך הספורט, רביב שכטר, אוהד הפועל ויש עוד כמה אוהדי הפועל בדסק. במעריב יש לא מעט אוהדי הפועל.
בדסק ספורט הארץ יש את אביעד סגל וניר צדוק, שרופי הפועל, אך גם את עוזי דן המכביסט ושווידלר אוהד ב"ש.
העניין הוא שרבים מהעיתונאים שכן אוהדים הפועל (גם אם לא כאלה שמשפיעים במיוחד או אפילו כאלה שלא בתחום הספורט) הם אוהדים פעילים שהולכים למשחקים.

ויכסלפיש 7 בנובמבר 2012

מה קשורים עוזי דן ושווידלר? מתי לאחרונה הם כתבו את הענף שנקרא "כדורגל ישראלי"?

דיגי 7 בנובמבר 2012

והכי חשוב, בערוץ הספורט מבין כל הכתבים/פרשנים/שחקני עבר שמכתיבים את דעת הקהל, אין אחד שאוהד/מזוהה עם הפועל – אלא אם כן תגידו לי עמרי אפק ואז סתם תצאו טמבלים.

MG 7 בנובמבר 2012

מה עם פשכצקי? (אני באמת לא בטוח, אבל אני חושב שהוא אוהד הפועל ת"א).

סחבק 7 בנובמבר 2012

פשכצקי אדום, עד לפני כמה עונות הוא אשכרה קנה מנוי.

ואילדיס, ומירי נבו, שבכל פעם שהפועל מפסידה/נדפקת מנהלים את הדיון באולפן כאילו הם מסקרים ועדת חקירה ממלכתית על אסון הכרמל או משהו..

הרבי מיעוטו 7 בנובמבר 2012

פשכצקי אוהד הפועל, אבל פ"ת. אחיו הוא יו"ר חוג האוהדים. לאילדיס אולי חיבה להפועל בגלל אשתו, אבל הוא לא אוהד אף קבוצה לידיעתי. מירי נבו? נו במת

סחבק 8 בנובמבר 2012

במו ידי החזקתי במנוי של מוטי פשכצקי למשחקים של הפועל לפני שלוש/ארבע עונות. מנוי שנקנה בכסף. קשה לי להאמין אחרת.

הרבי מיעוטו 8 בנובמבר 2012

פשכצקי היה הכתב המסקר של הפועל ת"א במשך 3 שנים, עד תחילת העונה שעברה. קשה לי להאמין שהוא נזקק למנוי בזמן הזה. אבל גם אם הוא אוהד הפועל ת"א, זה לא משנה במיחוד את הסטטיטיקה

אזי 7 בנובמבר 2012

האמת, לא הבנתי את התוצאה הטיפשית מהדיון בבית הדין.
או שהמחירים צריכים להיות שווים, ואז אוהדי מכבי ירוויחו. או שהם לא צריכים להיות שווים, ואז הפועל תרוויח.
מה זה הפתרון המפגר הזה, ששתי הקבוצות הפסידו?
(כן, ברור שהם תורמים מלא כסף למטרה טובה, אבל התפקיד של בית הדין הוא לא להיות פילנטרופ על חשבון אוהדי כדורגל)

שלו 7 בנובמבר 2012

מעניין שמצנזרים תמונה של בגיר שלובש חולצה אדומה עם הכתובית "שתהיה שו…".

גיל מזימבבואה 7 בנובמבר 2012

דבר אחד בטוח אם מה שניזרק לעבר טוטו היתה בננה הוא היה מרים אותה והולך איתה לטלביזיה.
מה יש להזמין את אדל לבית הדין? על מה שהוא אמר הוא צריך להיות מורחק עד סוף העונה אוטומטית.

שלו 7 בנובמבר 2012

אני לא יודע אם הדיון מיצה את עצמו או לא אבל:
אני לא מבין אוהדי מכבי שהולכים לדרבי כשמפקיעים להם את המחיר.
מותר להפועל לקחת כמה כסף שהם רוצים, מכבי יכולה להחזיר להם באותה מטבע שמפגש ההפוך.
בכלל היה מוטב לו הקבוצות פשוט היו מחליפות כמות כרטיסים מראש וכל אחת תקבע עבור אוהדיה את המחיר (בדרבי של רומא, זה נעשה עבור שערי הקורבה נורד/סוד), כך גם הקבוצה יכולה לתת הטבה למנויים שלה בזה שתאפשר להם לקנות כרטיס לפני הציבור הרחב.
עיתונאים ואהדה זאת לא בעיה, הבעיה שהם מסתתרים מאחורי האוביקטיביות או שהם מנצלים את המעמד שלהם.
עמנואל רוזן (והחבר שלו בן כספית) שהם סוג של עיתונאי, לא מסתירים את האהדה שלהם, למי שעושה נעים בגב לקרוא אותם לבריאות, אני אוהב לקרוא עיתונאים מסוימים (עזי דן כדוגמא לאוהד מכבי) אבל גם אחרים, עדיין אנחנו חיים בדמוקרטיה ומותר גם לא לקרוא את רוזן כספית או לראות את פשכצקי מתאר "באוביקטיביות" את האוטנטיות של ההתפרצות של תמוז אל טביב בגמר הגביע.
שבהחלט היה השפל של השידור מגמר הגביע, לא קלאסה ולא ציקלומט ולדעתי מודי בראון התבייש עמוקות בפאנל שסידרו לו.

ברק 7 בנובמבר 2012

לפני כ-7-8 שנים זכורות לי נהמות של אוהדי הפועל נגד טוטו תמוז בעצמו, כאשר זה היה שחקן בית"ר. העניין צויין רק בעיתון "כל הזמן"-מקומון ירושלמי וע"י מאיה חסון ב"רדיו ירושלים". אמנם אין לי תיעוד, אבל הייתי במשחק וכך היה. לא מאמינים שזה אפשרי? אולי עכשיו תאמינו:

https://www.youtube.com/watch?v=ZqQbsGogb58&feature=youtube_gdata_player

פנדלוביץ' 8 בנובמבר 2012

הנה עוד כמה:
http://sports.walla.co.il/?w=//2583677

בית מזכוכית וכולי

סחבק 8 בנובמבר 2012

אפרופו ספינים של הפועל –

הנה ידיעה מהיום בידיעות. הפועל שוחחה עם האוהד בעל החולצה הבעייתית. אוהד אחד. אחד זה אפילו לא קומץ!
http://img.viame-cdn.com/photos/67731c90-0b9a-0130-7b4b-1231381d5324/r600x600.jpg

ומה עם האוהד הזה? איתו הפועל לא דיברה?

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/485096_191793660957565_111195015_n.jpg

תמשיכו לערוך רשימת מלאי של אוהדים בקרב התקשורת, בפועל, כשהפועל הייתה צריכה, אז גם במהדורת החדשות של ערוץ 2 וגם בזו של 10 זעקו את זעקתם.

אדריאן לופז 10 בנובמבר 2012

הטור הזה כל כך נכון – שאין מה להוסיף

הראל 10 בנובמבר 2012

לבר-ניב ולובין אין מושג בניהול כדורגל.
בר-ניב ולובין שני הליצנים חסרי מושג בניהול כדורגל,מינו את יוסי אבוקסיס למאמן כאשר הוא ממשיך להיות עוזר מאמן בנבחרת,ובעצם רוקד על שתי חתונות.
הייתה עכשיו פגרה של שבועיים וחצי,והפועל ביזבזה את הזמן ולא עשתה כלום.
יוסי אבוקסיס נעדר מרוב האימונים כי הוא היה בנבחרת.
בהפועל הייתה שכונה גדולה והאימונים לא היו רציניים,
כולל לא מעט ימי חופשה לשחקנים.
את התוצאות של זה אנחנו רואים בשבועיים האחרונים.
ואיפה היו לובין ובר-ניב בזמן הזה?

קובי 10 בנובמבר 2012

ראיתם את החולצה עם הכתובת שואה איפה כל אותם המגנים .אך זה נעלם מעיני תקשורת הספורט, ג'מבה ג'מבה בסביבות דקה 70 היה חיב לקבל אדום.אף אחד לא צייץ,הפועל קיבלה ניצחונות בשני משחקים רק השנה בטעיות שיפוט מפנדלים שלא נשרקו.הבוקסיס מסיט את האש מעצמו על ידי התבכיינות.וברור מבחנת התקשורת שכל ניצחון של מכבי הוא מיקרי וכל הפסד של הפועל הוא בגלל השיפוט.מעניין שכולם טוענים שהתקשורת היא מהשמאל הקצוני יש אחד יונתן מנחה שכבר אין לא בושה להקצין בשידור,עובדה היא שכל אותם העיתונאים פתאום רצים במפלגות מהשמאל,שלח למשל.אז איך זה שהם הם מחזקים וברצינות שהם אנשי צדק הוגנות ויושר שנים אני מתריע מבן כספית שכל פעם ממעיט מאלימות חבריו.דבר שמגביר את נחישותם של חבריו למעשה אלימות לכאורה זוכרים את הכתובות בשרותים בדרבי.הקבוצה שפשוט כפני מדינת תל אביב, שקרנית,בכיינית רעה וניזונה משנאה קנאה חוסר יושר והתעלמות מהאמת ללא מצפון,והכפשת בני אדם ברמה פוגענית מאין כמותה .בדבר אחד אתם צודקים אתם השנואים במדינה.

דני 10 בנובמבר 2012

יאיר לפיד איש שמאל בעיניך. זהו, אחרי זה אין עוד טעם להתייחס לבליל השטויות העילגות שיצאו לך מהמקלדת.

לידור אדמו 10 בנובמבר 2012

רק מי שאוהד הפועל יכול להבין את זה,
ממש, אבל ממש אין לנו בעיה להיות הקבוצה השנואה בארץ. להפך, זה טוב לנו. אין כמו לנצח את כל העולם.
מי ייתן ונמשיך להישאר כשנואים במדינה אבל גם כטובים ביותר!

צהבהב 10 בנובמבר 2012

הגיע הזמן אומרת אימי הכל כבר מוכן לז**ן ת' אדומים

אלי 10 בנובמבר 2012

המדהים הוא שכאשר כל שער 5 מתפרע הוא נקרא בתקשורת קומץ … כאשר אוהד של בית"ר (עדיין לא בטוח שזו בננה ובטוח שזה לא היה תוך כדי משחק) זורק בננה מאשימים את כל אוהדי בית"ר.
עד עכשיו המשטרה לא איתרה את החוליגנים משער 5 (יש לי הרגשה שאם הם יחפשו אותם בדרבי הקרוב הם ימצאו) והגיע הזמן שיכניסו אותם לכלא.
אהדי הפועל עם רגשות שכל העולם נגדם מרשים לעצמם יותר מידיי

יצחק 10 בנובמבר 2012

תירגע,אתה לומד מקורנפיין לומר דברים ללא ביסוס.תביא מקום אחד בתקשורת שבו נכתב "קומץ".לא תימצא מקום כזה.להפך עשו עליהום בלתי פרופורציונלי על אוהדי הפועל והיו עתונים שהחמירו ללא פרופורציה משום שהכותבים בהם,והדי קבוצות אחרות(תבדוק את עתון הארץ למשל).לגבי בננה ,נסה לפחות להיות הגון.אני רואה בננה בברור ויש גם אמצעים טכניים שיוכיחו בברור במה מדובר.(השאלה אם רוצים להסתתר ולרמות או להגיע לאמת).אבל אתה טועה כיון שגם אם זו לא בננה נירק חפץ על שחקני הפועל בתוך המגרש ואין שום קשר ל"תוך כדי משחק".ואם השחקנים הולכים לחדר ההלבשה או מתחממים לפני המשחק מותר לדעתך לזרוק עליהם חפצים?
והיכן ראית שמישהו מאשים את כל אוהדי ביתר.מספיק אחד שזרק לענינינו.וגם אתה שמתלונן על שמאשימים את כל אוהדי ביתר עושה הכללה ומדבר על "אוהדי הפועל " כגוף אחד.אני אוהד הפועל ואין לי דרך לבדוק כמה בעולם הם נגד הפועל .זה גם לא מענין אותי.אני מסתפק בהשגים של הפועל ובאמת לא מענין אותי אם אתה אוהב אותי או לא.למותר לציין שאיני בין אלה שמקללים או מתפרעים .אני גם מניח שאם הקבוצה שלי היתה בתחתית הטבלה,היית שונא אותה פחות וכואב לך מצבה,מיקומה והצלחותיה מול אלה של ביתר.

יצחק 10 בנובמבר 2012

מה פרוש שנואה?זאת קבוצה שרק לפני שבוע הביסה את מכבי חיפה 3:0 ואפילו העיזה לשלוח אותה שנתיים ברציפות הביתה בלי גביע במשחק הגמר.
זו קבוצה שכבר כ-5 שנים מחזירה את אוהדי מכבי ת"א הביתה בבושת פנים לאחר משחק דרבי.
זו קבוצה שלקחה דאבל בטדי על הראש של ביתר ירושלים וגם לקחה שלוש פעמים ברציפות את גביע המדינה כאשר בדרך לגביע העיפה פעם /פעמים ישירות את ביתר ירושלים.
ומה לעשות זו קבוצה שמשחקת באירופה בליגה האירופית ו/או בליגת האלופות כבר מספר שנים ברציפות ומדורגת כתוצאה מההישגים שהשיגה גבוה יותר מכל שלוש הקבוצות שהוזכרו לעיל.
אז מה מכבי חיפה שונאת את הפועל יותר מאשר את הפועל חיפה,או ביתר שונאת את הפועל יותר מאשר מאשר את סכנין.והאם יש סכוי שאוהדי הקבוצות לעיל ישנאו את מכבי נתניה ,הפועל באר שבע,רמת השרון,בני יהודה יותר מאשר את הפועל?ברור שלא כיון שספורטיבית הפועל מסכנת אותם,הגיעה בשנים האחרונות להשגים רבים מהם(בודאי בשלוש השנים האחרונות).
אז שימו לב.פתאום בננה שנזרקה למגרש לעבר שחקן ופגעה בו הופכת לאחר כמה שעות של בלבול ע"י ביתר לבלון.אני באמת מקווה שלפחות אוהדי ביתר יודעים שלא בלון ולא נעלים,ואינם כל כך עיורים,לפחות מבחינת העינים.אז לשקר ולהשמיץ את הצד הרואה זה בסדר במיוחד כאשר "מוסדות" ההתאחדות ו"גוף" המשמעת של מוסד זה עוזרים להם
לטייח ומה לעשות, אפילו לרמות.ואם זאת לא בננה האם לא מגיע עונש?.לפני שבועיים שופט מצא מצית בדשא מול יציע בו ישבו אוהדי
הפועל במשחק חוץ שאוכלס גם ע"י אוהדים אחרים.לא ראה מהיכן נזרק,מתי נזרק וכמובן מי זרק.זה הספיק לקנוס את הפועל ב50 אלף שקלים.
כאשר מכבי חיפה הפסידה בעונה שעברה בבלומפילד הוצאה אחרי המשחק תמונה שהראתה שדמארי ביצע תנועה מגונה לעבר הקהל.אפשר היה להתווכח אבל דמארי הורחק לשני משחקים,אז מה שמותר שם אסור כאן .
הנהלת הפועל חייבת להגיב על כל הפליה ,אי שויון ואי צדק ושיכתבו הכתבים מטעם מה שירצו.אין ספק שהפועל קופחה בשלושת משחקיה האחרונים בהחלטות שיפוט לא נכונות וברור למה.
איגוד השופטים ומי שעומד בראשו מזדרזים לקפוץ ולהתקיף את הפועל ומבלי להתיחס לשיפוט הקלוקל.אלה שנתפשים במכס, מתחמקים מתשלום מס הכנסה,מוגנים ע"י הגילדה שלהם,אבל לך תצפה מכאלה שינהגו בשויון ויצינו בדוחות הנסתרים שלהם ,הממולאים לאחר המשחק,שהיו נהמות,היו קללות ,היה משפט מעליב כלפי השופט וכו.יש קבוצות שהם מפחדים מהן ושם הכל מותר ויש קבוצה שעוד רגע, חיוך שמח לאחר הבקעת שער של אחד משחקניה יצוין בדוח כהתגרות בקהל.
ומענין. ניתן כבר לאחר שבעה מחזורי ליגה להראות בתמונות, ולהוכיח את התנהגות האיפה ואיפה של איגוד השופטים ויו"ר שלו ש"אהדתו" להפועל ידועה משכבר הימים.השופטים אינם הגונים טועים ונכון יותר מדווחים מתי שבא להם,בחומרה שנראית להם והם אלה הקובעים גורלות.ואיני מדבר על ההחלטות על כר הדשא,שם אפשר לטעות(כמובן כל עוד זו לא מגמה) וזה בסדר.אני מתיחס לנושאים שמסביב למגרש שלא נראים בפרהסיה ועליהם כל שופט כותב כרצונו וללא בקרה.
ואל יספרו לי על מבקר השופטים שיושב משום מה ביציע.למה לו לציין שהיו נהמות מיציע מסוים אם במשחק הביתי הבא יצטרך לשבת שוב ביציע בין האוהדים ובמגרשים מסוימים ,שם גם מקור הפורענויות,אין סכוי שיעבור את המשחק בשלום.
אז אמרו חז"ל "מוטב שיקנאו בך מאשר ירחמו עליך".
וכיון שאנחנו מכבדים את חכמינו הפועל לא תגיע למצב שירחמו עליה אלא תמשיך ותפעל על מנת להיות תמיד במצב שיקנאו בה.
ובאמת, ללא התיחסות ספציפית לשונאים שהוזכרו לעיל,נקנח במשפט שהוטבע ע"י חכמים אחרים."ימותו הקנאים".

ארז הלבנון 10 בנובמבר 2012

אם מנשה משיח האיש שהורשע בבית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה בגין דיווח כוזב של שעות נוכחות.
אם מאיר לוי , חיים יעקב , אסף קינן , דני קרסניקוב , ושבתאי נחמיאס הורשעו בגין העלמת מס הכנסה ושילמו כופר.
אם אריה וולף נתפס בנתב"ג מבריח מאות מכשירי טלפון סלולרי.
אם דוד ברק נחשל בבדיקת פוליגרף בגין הטיית משחקים וקיבל גיבוי מאיגוד השופטים.
אם אחרי כל זה השופטים העבריינים הרשומים למעלה ממשיכים לשפוט כאן משחקים – אין לי שום רצון להגיע לשום מגרש ולראות את הנוכלים האלו שמקבלים גיבוי מסולל הכבישים סלמן בן – ציון.

Comments closed