נדאל נגד פדרר. חי מאוסטרליה

יש לנו מסורת בבלוג שברוב הגמרים בין פדרר לנדאל אנחנו עורכים בלוג חי. זה לא תמיד קורה, בגלל אילוצים טכניים, אבל זה בהחלט אחד הגורמים המדרבנים עבור השחקנים. בפעם היחידה בשנה האחרונה שזה לא התאפשר, גמר הרולאן גארוס, הגיבו השחקנים בגמר מאכזב.

והיום היסטוריה. בעוד 3 או 4 או 5 שעות יהיו לרוג'ר פדרר 14 תארי גרנד סלאם והוא ישווה את מאזנו של פיט סאמפראס במקום הראשון. או שרפאל נדאל יהיה השחקן הגבר הראשון בהיסטוריה להיות אלוף גרנד סלאם על שלושה משטחים שונים בו זמנית. זה נשמע קצת יותר מאולץ כנתון היסטורי. אבל אם חושבים על זה לעומק – זו היסטוריה לא פחות מהממת.

זה גמר ראשון לנדאל על מגרשים קשים ומשחק ראשון בין השניים הללו על המשטח הקשה כמעט שנתיים. 

*

ובינתיים איזשהי אינדיקציה לבטחון עצמי. נדאל זכה בהגרלה ובחר לא להגיש. פדרר מסתבך מיד לשתי נקודות שבירה ומאבד את הסרב שלו בחבטה איומה מהקו האחורי. נדאל ידע מה הוא עושה בהגרלה. 

בנקודה השלישית של הגיים השני פדרר נותן סימן שהוא כן בא למשחק וזוכה בנקודה יפיפיה ליתרון 30-15. נדאל מציל בהמשך שתי נקודות שבירה אבל לא את השלישית. שבירה לכל צד.

נדאל אגב כמעט כופה כל חבטה אל הבק-האנד של פדרר. פדרר גם שומר על הסרב שלו – לא עניין פעוט כנראה במשחק הזה. 1:2 לפדרר בראשונה.

*

גם נדאל שומר על הסרב שלו ופה השאלה? האם ההגיון הרגיל במשחקים בין השניים, לפיו משחק ארוך טוב לנדאל, תופס גם פה לאחר משחקי חצי הגמר המאד שונים שלהם. נדאל סחט את עצמו בחצי גמר שגם היה יום מאוחר יותר מחצי הגמר של פדרר. 

ליאור מעיר לי על משהו שחמק ממני. מסתבר שנדאל תמיד בוחר לא להגיש כשהוא זוכה בהגרלה. בכלל הרבה דברים לא משתנים. למשל הטניס בין שני השחקנים הללו. עוד גיים מצויין בסיומו פדרר עולה ליתרון 2-3.

מי שבכושר קצת פחות טוב הם שופטי הקווים האוסטרלים. נראה לי שאספו אותם מהמועדונים הפרטיים של מלבורן. שתי טעויות בגיים אחד אמנם תוקנו – אבל זה לא טוב גם אם לשחקנים יש זכות ערעור על נקודות. נדאל מפסיד ערעור כזה בגיים הבא, ומיד עושה טעות לא קטנה כשהוא כופה פורהאנד, זה עולה לו בנקודת שבירה, בשבירה והמומנטום של פדרר. 

פדרר בהחלט עושה את מה שהוא לא עשה בווימבלדון ומנצל את נקודות השבירה שלו.

*

ב-30-15 בגיים הבא נראה שפדרר זכה בנקודה וזה 2-5 והמערכה בדרך אליו. אבל נדאל חובט ווינר בלתי אפשרי תוך כדי ריצה. ומי אחר חובט ווינר בלתי אפשרי תוך כדי ריצה. פדרר מאבד את הסרב בשגיאה כפולה. למרות שהוא עדיין מוביל במערכה 4-3. 

דותן מעיר פה בתגובות שפדרר חוזר למחלה ישנה שלו נגד נדאל – נסיון לקצר את הנקודות. אני צריך קצת יותר עדויות לראות שזה קורה. בינתיים נדאל סוף סוף נותן סרב לפורהאנד שנותן לו את ה-4-4. 

פער גדול מאד בין צבירת הנקודות של פדרר בין סרב לשני. השדר אומר שהוא עומד רק על טיפה יותר משלושים אחוז בסרב שני. הפתרון שלו בגיים הזה הוא לשמור על הסרב הראשון. 4-5. לחץ גדול מאד על נדאל. 

*

את המשחקון הבא פדרר פותח בווינר בקהאנד חכם מאד מהקו האחורי, אבל מיד שולח לוב לא טוב החוצה. שתי הנקודות של פדרר בגיים הזה הן מהבקאנד שלו, אבל זה לא מספיק לו בכדי להגיע לאפשרות שבירה. 5-5.

בשלושת הנקודות הראשונות בגיים הבא קורה משהו קצת תמוה. הטניס משתפר. נדאל עולה ליתרון 30-15. וכאן מתבטא היתרון האחד שלו על פדרר. נדאל ממעט לתת נקודות שטויות. פדרר נותן אחת כזו ומסתבך בשתי נקודות שבירה. ונדאל לא מרחם אפילו על הראשונה. הוא יגיש כדי לזכות במערכה הראשונה בדאון-טאון מלבורן.

*

הפוגה להגיגים. פעמיים הייתי ביום משחקים במלבורן. בפעם הראשונה ראיתי כמה משחקים במגרשים הצדדיים כולל משחק זוגות בהשתתפות קורניקובה. כל זה בטורניר של 2000. כשקורניקובה הורידה את האימונית לקראת המשחק היא התקבלה בסטנדינג-אוביישן של שתי דקות בערך.בהמשך אותו טורניר ראיתי חצי גמר קלאסי בו ניצח אגאסי, שזכה אחר כך בטורניר, את סאמפראס בחמש מערכות. אגאסי חיסל אותו יום לא מעט נקודות ארוכות בdrop shot רך מהקו האחורי – מהנקודות היפות שראיתי בטניס. 

נדאל בינתיים ממהר להגיע לשתי נקודות הכרעה. פדרר מציל אחת, אבל הנקודה המנצחת ראויה למערכה של טניס נפלא. 

השאלה אם נדאל עייף עדיין פתוחה. בגלל זה מערכה אחת על לוח התוצאות של דאון טאון מלבורן היא חשובה מאד עבורו. 

*

השחקנים שומרים על הסרב בשני הגיימים הראשונים במערכה הבאה – תוך כדי שטיפת כלים של בעל הבלוג. לפי וילאנדר, מזכירים פה, יש הבדל גדול בין השניים. פדרר חושב במגרש. נדאל עושה את רוב החשיבה שלו לפני המשחק עם אחת הדמויות החביבות בעולם הטניס Uncle Toni. לא שאני מכיר אותו – אבל השם נלקח ישירות מהסופרנוז. בינתיים 1-2 לפדרר. 

הערה חשובה גם לדותן. מנטליות שמנטליות. בעיה מנטליות לוקחת בחשבון מצב בו אפשר לענות על חלק גדול מהחבטות של נדאל – וזה לא דבר ברור בכלל.

ב-1-2 ופיגור 30-40 פדרר מנצח נקודה נפלאה ועל המומנטום משיג נקודת שבירה. נדאל, בעיתוי די אידיאלי, חובט את האייס הראשון שלו במשחק. פדרר מציל נקודת משחקון בערעור מוצדק, אבל זו הבעיה עדיין בשיטה: הוא עמד לזכות בנקודה הזו. הוא בסך הכל קיבל נקודה חוזרת. נדאל זכה בה. 2-2. אני לא מתפעל מהקוונים בדאון טאון מלבורן.

בנקודת השבירה במשחקון פדרר נורא רוצה אס ומנסה חבטה עם אחוז הצלחה נמוך. הוא מפספס, מוסיף טעות שטותית מהקו האחורי. שבירה והמומנטום לחלוטין עם נדאל. 

אתם זוכרים את הימים בהם היו מכנים את אלופי הרולאן גארוס "מומחי חימר"?

*

השדרים מדברים על עייפות של נדאל לאחר כמה טעויות בלתי מחוייבות. זה לא ממעיט בכוח המנטלי של פדרר ששובר חזרה וחוזר למשחק. הוא מיד שומר על הסרב שלו וממשיך את המומנטום ליתרון 15-40. האם הוא הסיט לחלוטין את מחוג המומנטום?

נדאל מוצא כוחות להציל שתי נקודות שבירה. ואחר כך שלישית עם אייס. ואחר כך רביעית עם drop shot ברשת. בגלל זה הוא רפאל נדאל האגדי. אבל פדרר יש עליו אגדיות משלו. הוא משיג נקודת שבירה חמישית, שובר והמומנטום איתו.

*

שינוי אחד גדול אני רואה אצל פדרר. הוא לא מפחד מהנקודות הארוכות. הוא מבין שנושא הכושר הגופני לא עובד הפעם לרעתו. ופה צריך לומר משהו על המארגנים האוסטרלים. לקבוע את חצאי הגמר לגברים בימים שונים משיקולי הכנסות טלוויזיה זו שערוריה גדולה. נכון שלרוב אין לזה השפעה בגלל יום מנוחה בשבת – אבל קרה המקרה שהמשחק של נדאל התארך למשחק הארוך בהיסטוריה. ככה זה עם החלטות חמדניות – הן נחשפות ככאלו במוקדם או מאוחר.

פדרר שומר על ההגשה. 1-1 במערכות. נדאל יורד למנוחה. האם הוא תשוש מדי?

*

במשחקון הראשון של המערכה הבאה נראה שנדאל מנסה לקצר את הנקודות. זה לאו דווקא פועל לרעתו. הוא זוכה בנקודות הקצרות ודווקא מפסיד בארוכות. בכל מקרה הוא שומר ליתרון – 1-0 בשלישית. 

*

פדרר שומר על ההגשה. במהלך המשחקון נראה על המסך רוד לייבר. היחיד בעידן המקצועני להשיג את הגרנד סלאם. הייתי פעם בעיר ממנה בא – רוקהמפטון – כמה מאות קילומטרים צפונה על החוף הקווינסלנדי. נידח זה לא מילה. אוסטרליה הפיקה כמה וכמה אלופי טניס ממקומות נידחים. פט רפטר בא ממאונט אייזה. שזו נקודה שתקועה באופן די סתמי איפשהו בתוך היבשת הענקית. ואיבון גולאגונג המקסימה מהקאנטרי של ניו סאות' ווילס. סיפור נפלא של ילדה אבוריג'ינית שנלקחה תחת חסותו של מאמן במועדון מקומי. בתקופה, עליה דנו בפוסט הקודם, שטניס היה ספורט מעמד בינוני לחלוטין.

*

נדאל מסתבך ומגיע לשוויון במשחקון ההגשה הבא. נדאל נראה תשוש. לסוג הטניס שהוא משחק תשישות היא מכת מוות. הוא שומר על המשחקון והעלילה נמצאת בנקודה כזו: או שגם פדרר יתעייף קצת ונראה משחק מאוזן יותר גופנית. או שפדרר ימצא את היתרון שלו באנרגיות. משחק קצת שונה עבור שניהם: נדאל צריך ללמוד להיות חסכני באנרגיה, פדרר להבין שהסבלנות פועלת כאן לטובתו. 

*

המשחקון הבא מתחיל בנקודה שערוריתית באיכותה. פדרר עם שתי הצלות בלתי אפשריות של הנחתות, בנקודה שבסופו של דבר הולכת לנדאל. אבל המשחקון הוא של פדרר 2-2.

נדאל שומר את הסרב ליתרון 2-3. היו כמה נקודות עצומות במשחקון הזה. אבל הנה השאלה שמתעוררת בעקבות אחת מהן: האם הפורהאנד תוך כדי ריצה של נדאל היא חבטת הטניס המדהימה בהיסטוריה? הוא כבר ביצע לפחות שלוש כאלו במשחק.

*

ההגיון אומר שנדאל חייב ניצחון במערכה הזו. ולכן אובדן נקודת שבירה במשחקון השישי עלול לעלות לו ביוקר. פדרר משווה ל-3-3. נדאל מסתבך במשחקון הבא לפיגור 15-30 אבל שומר גם הוא על ההגשה. וקורא למעסה. 

פדרר מנצח במשחקון הבא ומשווה ל-4-4, במשחקון ללא ארועים מיוחדים. המגמה כרגע ברורה. פדרר זוכה בקלות במשחקונים שלו. נדאל נאבק על שלו. והמאבק הופך קשה במיוחד במשחקון התשיעי כשהוא נופל לפיגור 0-30. סליחה, 0-40.

זו הנקודה בה פדרר אמור לשבור, לשמור, לזכות בסט השלישי ולנצח די בנוחות ברביעי. 

*

בשלב הזה בעלילה הטניס משתפר. כן, פשוט משתפר. נדאל זוכה בארבע נקודות רצופות. פדרר מציל את המשחקון אחרי הנקודה הטובה ביותר במשחקון הזה, או אולי אי פעם בחצי הכדור הדרומי, אבל נדאל שומר על ההגשה. 

פדרר ממשיך לא להתקשות עם משחקוני ההגשה שלו. האם זה אומר שהוא ישלוט גם בשובר שוויון אפשרי?

השובר שוויון הזה נראה רחוק כשפדרר משיג עוד שתי נקודות שבירה. נדאל מציל אותם. מציל גם שלישית. שומר על הסרב.

אני אחזור פה על משהו שכתבתי מספר פעמים בעבר. אולי הקרב הגדול ביותר של מוחמד עלי היה בהפסד לקן נורטון. נורטון שבר לו את הלסת – אבל עלי שרד עד סיום הקרב והפסיד רק בנקודות. זה מה שמסתמן לי שהולך לקרות פה. ניצחון לפדרר במשחק שיהיה אנדרטה לרוח הקרב של נדאל. אזהרה: אני לא באמת מבין בטניס כזה.

*

את הקוונים לא מעניין הטניס הזה והם ממשיכים לטעות. נדאל בערעור מוצלח משווה ל-30-30 וממשיך לנקודת שבירה. פדרר נחלץ ממנה בסרב מצויין. אחרי עוד שני מצבי שוויון הוא זוכה במשחקון. האם נקודת השבירה הזו הייתה ההזדמנות האחרונה של נדאל. פדרר ניצח את חמשת שוברי השוויון האחרונים בין השניים. 

*

ב-3-3 בשובר השוויון נדאל קצת מעכב את הנקודה בנסיון להכנס לראש של פדרר. אם זה נכון זה מצליח לו. פדרר מאבד את המיני-ברייק. נדאל ממשיך ל3-7. על הניצחון במערכה הזו בלבד מגיע לו פרס נובל. אם פדרר לא יזכה באליפות אוסטרליה הפתוחה ההפסד במערכה הזו יכאיב לו הרבה מאד זמן. הפסד ראשון בשובר שוויון לנדאל מאז 2006 ברגע מאד בלתי מתאים. 

החלטה גדולה עבור נדאל עכשיו. האם להיות סלקטיבי במאמצים במערכה הזו או האם להחליט שזו המערכה לאחריה אין מחר?

האם משהו התערר בפדרר. הוא לא מראה סימנים כאלו בניצחון על האפס במשחקון הראשון במערכה הרביעית. הטלוויזיה מראה את ההמונים מול המסכים הגדולים במלבורן. מה שמזכיר לי שכתבתי פה לפני חודשיים שזו עיר הספורט הטובה בעולם וכל מיני אנשים שלא מבינים מהחיים שלהם חשבו אחרת. 

*

פדרר שובר את נדאל, וזה מזכיר לי את המצב בגמר ווימבלדון לפני שנתיים. פדרר הוביל 1-2 והיה בפיגור שבירה ברביעית כשהוא בעליל עייף יותר. בשלב זה היה נראה שפדרר קצת נח את המערכה הזו, מפסיד אותה, אבל חוזר רענן למערכה חמישית אותה ניצח. האם נדאל יחשוב על מהלך דומה?

*

הפיסקה הקודמת הייתה האדיוטית ביותר שנכתבה בתולדות הבלוג הזה. למעשה לא כתבתי אותה. יצורים מהעולם החיצון ירדו לאדמה הממו אותי, חטפו את המחשב וכתבו אותה. מיד התעשתי וגירשתי אותם. ואני מתקן את מה שהם כתבו. נדאל נלחם כל נקודה כאילו היא האחרונה בתולדות הטניס. ושובר חזרה. מזל שאני שומר תמיד קצת קריפטוניט בכיס.

נדאל נותן לפדרר יתרון 0-30 מסורתי במערכון ההגשה הבא. אבל מנצח בלי לתת נקודת שבירה. 

*

הגיים הבא הוא דרמטי. פדרר מציל שתי נקודות שבירה. נדאל מציל נקודת משחקון בראלי ארוך בסיומו הוא עולה לרשת ובכוחות אחרונים זוכה בה. פדרר מציל חמש נקודות שבירה במהלך המשחקון. המשחקון מגיע שבע פעמים לשוויון. ופדרר שורד. נדאל הוא לא היחיד עם כוחות נפשיים אינסופיים במשחק הזה. למעשה הוא רק חמישים אחוז מהשחקנים עם הכוחות האינסופיים בדאון טאון מלבורן ברגע זה. 

די ברור לי מה תהיה ההשפעה של הגיים המונומנטלי הזה. שני השחקנים ישחקו מעכשיו טניס אדיר.

*

כפי שזה קורה לא פעם במשחקים בין השניים הללו. פדרר יוצא עם מומנטום משמירת ההגשה המאד קשה שלו. הוא שובר את נדאל ומיד שומר על ההגשה שלו על האפס ליתרון 2-5. רק דקות אחרי שנדמה היה שנדאל בדרך לאליפות גרנד סלאם ראשונה על מגרשים קשים המערכה החמישית נראית ודאית.

*

פדרר נראה כמי שלא מתעקש על המשחקון הבא – בו נדאל מנצח ומצמק ל3-5. האם הוא סומך על יכולתו להגיש למערכה? הוא לוקח את המשחקון בקלות אבל רק בזכות עיני הנץ שלו. ב-15-15 הוא מבצע ערעור מוצלח על שגיאה כפולה. למעשה בזבזנו פה בערך ארבע שעות על שום דבר. מערכה חמישית על ההיסטוריה. למי שבמקרה לא יודע: באוסטרליה, כמו בווימבלדון וברולאן גארוס ולהבדיל מפלאשינג מדו, אין שובר שוויון בחמישית. 

*

השדר אומר שאולי העיניים של הקוונים התעייפו במערכה החמישית. לי יש תאוריה אחרת. הם דווקא קצת מתחילים להתעורר מההנג-אובר של מסיבת שתיה אתמול בערב. הם מבצעים רק טעות אחת במשחקון. נדאל מתגבר עליה בערעור ולוקח יתרון 0-1.

הפרשנים האמריקאים חושבים שנדאל רק צריך להגיע ל-3-3 או 4-4 כי נדאל טוב יותר תחת לחץ. בינתיים נראה ששני השחקנים קצת החזירו לעצמם את הדומיננטיות בתחומי השליטה שלהם. נדאל מנצח נקודות ארוכות אבל הסרב של פדרר נראה טוב. הוא משווה ל1-1. נדאל שומר על ההגשה על האפס והלחץ חוזר לפדרר.

עם יתרון 0-30 פדרר מאבד נקודה מרושלת ואז מבצע שגיאה כפולה ומשום מקום יש לנדאל נקודת שבירה. בקהאנד עלוב למדי לרשת – ופיט סאמפראס יכול להיות טיפה פחות לחוץ. 

*

המשחקון הראשון אחרי שבירה הוא קריטי. הוא נפתח בעוד טעות בלתי מחוייבת של האלוף השוויצרי האגדי. ובנקודה השלישית הוא מבצע אחת נוספת ונדאל זוכה במשחקון קל יחסית. 1-3 ו-0-40 האם גמור? פדרר מציל שתי נקודות אבל אז נדאל עושה את מה שעשה כמה פעמים במשחק בנקודות מכריעות עד עכשיו. מגוון קצת את חבטת המשחק – נותן אותה לגב היד וזוכה במשחקון.

*

פדרר – ללא שום אפשרות לטעות – משתלט על הגיים הבא במהירות ומנצח אותו על האפס. אני והיצורים מהחלל החיצון הפסקנו כבר להתקוטט. הם יושבים פה מול מסך הטלוויזיה ונהנים ממשחק ברמה שהם אף פעם לא ראו על הכוכב שלהם. אצלם יש רק שני טורנירי גרנד סלאם בשנה – אחד על חימר ואחד על קריפטוניט. 

נדאל בינתיים נמצא שש נקודות מהאליפות, עכשיו חמש אחרי שגיאה בלתי מחוייבת. עכשיו ארבע אחרי שנדאל זוכה במשחקון, 2-5. הספרדים שרים אולה-אולה ביציע. האם ספרד לקראת שנת ספורט עוד יותר גדולה מאשר ב-2008? האם זה בכלל יכול להיות?

*

0-30 לזכות נדאל.

ווין ברבנדר, ראול, המעצבים בזארה, ריקי רוביו, פרננדו אלונסו, חוליו איגלסיאס, האם אתם שומעים? כבר 0-30 לנדאל במשחקון. זה רק שתי נקודות מאליפות. פדרר, שבור בעליל, שולח ב-15-30 כדור לשום מקום.

אהמממם. פדרר מציל שתי נקודות אליפות. "ככה זה כל הגמרים אצלכם?", שואלים היצורים. "בטח", אני אומר בלי למצמץ "זה תמיד היה ככה". 

*

אדון פיט סאמפראס היקר.

החדשות הטובות הן ששיא הזכיות בטורנירי גרנד סלאם, 14 במספר, עדיין שלך. פדרר הפסיד לרפאל נדאל בחמש מערכות. פדרר קרס תחת הלחץ. מצד שני, אתה מעולם לא שיחקת מול שחקן ברמה של שני השחקנים שנראו היום.

להכתיר שחקן לטוב בהיסטוריה בגיל 22 זה בלתי אחראי. אבל כשדנים בשאלה הזו מי יוכל להתעלם עכשיו מרפאל נדאל?

 

 

 

אברטון. 0-1 סביר
סופרבול (מחצית). מהלך של עשור

No Comments

דותן 1 בפברואר 2009

ברכות – קוראי הבלוג מגיבים בתרועות שמחה….

לכל מי שהולך לכתוב פה שלפדרר יש יתרון בשל המשחק הקשה בחצי – צריך לזכור ש לנאדל היה טורניר קל מאוד עד לחצי והוא אחרי מנוחה ארוכה מאוד של שלושה חודשים (כולל ויתור על המסטרס)וחוץ מזה הוא לא אנושי!

יללה רוגר….

סופרפלי 1 בפברואר 2009

גם פדרר לא אנושי, אז זה מתאזן.

עופר 1 בפברואר 2009

כמו שזה נראה עכשיו, הולך להיות משחק ארוך מאד…

יוני 1 בפברואר 2009

מישהו רואה את המשחק באינטרנט ?

יוני 1 בפברואר 2009

מישהו רואה את המשחק באינטרנט ? יש כתובת מומלצת?

דותן 1 בפברואר 2009

כן למי שרוצה לראות ברשת –

http://channelsurfing.net/watch-austrailian-open-3.html

ליאור 1 בפברואר 2009

לינק לשידור באיכות מעולה
http://atdhe.net/live-tv-2498.html

ליאור 1 בפברואר 2009

רונן – נדאל תמיד בוחר לתת ליריב להגיש, ופדרר תמיד בחור להגיש כשהוא מנצח בהגרלה, כך שבכל מקרה סדר ההגשה היה ידוע מראש

דותן 1 בפברואר 2009

סליחה על הענין האישי – אבל איזה כייף ……………

דותן 1 בפברואר 2009

מישהו שמע את אנדי רם היום בבוקר בגלי צהל מדבר עם ניב רסקין? – רסקין שואל אותו על ההפסד בגמר הזוגות המעורבים – ואנדי עונה לו – עזוב אותך מזה – אני בחדר הלבשה משמאל מספר אחד בעולם מימין מספר שתיים —- שכונה…..

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 1 בפברואר 2009

משחקות קריטי במידה ופדרר שומר הוא על הגל

יאיר יהלום 1 בפברואר 2009

משחקון התכוונתי. אי אפשר להוריד את המסך מהעיניים

יאיר יהלום 1 בפברואר 2009

והוא לא שומר.

דותן 1 בפברואר 2009

זה לא הגיוני משחק ההגנה של נאדל – הוא מחזיר כדורים מהיציע… פשוט לא אנושי!

פדרר מנסה לקצר את הנקודות כמה שאפשר

יאיר יהלום 1 בפברואר 2009

מישהו מתגעגע לשידור של שמרוןקיציסצורף ?

ליאור 1 בפברואר 2009

מהמערכה הבאה השבירות לא יהיו בשפע כמו במערכה הראשונה. מערכה קריטית. ב 10 מ 11 המשחקים הקודמים בין השניים ניצח מי שלקח את המערכה הראשונה

דותן 1 בפברואר 2009

מענין – וילנדר טוען שפדרר חושב יותר מדי – בניגוד לנאדל שרק מגיב ולא מרגיש צורך ליזום – אבל עם כאלו ריטרנים מי צריך לחשוב….

לון 1 בפברואר 2009

פדרר שוב חלש מאוד מנטלית מול נדאל. פתאום יש לו הגשות כפולות, טעויות לא מחוייבות שטותיות.
ונתון מכריע עבור פדרר: ההגשות שלו לא טובות ויש לו אחוז הכנסה קטן של הגשה ראשונה.

דותן 1 בפברואר 2009

לון אני לא חושב שזה מנטליות – זה ממש לא יאמן רמת המשחק של נאדל – ואתה לא יכול לצפות שזה לא ישפיע על היריב – אני תופס את הראש פעם אחרי פעם לכדורים שנאדל מנפק….

דוד מירושלים 1 בפברואר 2009

רונן תהיה בריא, תודה על הכתוביות שאתה מוסיף לנו למשחק הגדול הזה.

מרקפוצ'ינו 1 בפברואר 2009

ממה שאני רואה נדאל מספק מעט מאוד נקודות קלות, מה שמכריח את היריבים לקחת יותר סיכון אם נסתכל על המשחק של ורדאסקה הוא דפק 95 ווינרים (הרבה יותר מנדאל) אבל גם סיפק לא מעט טעויות בלתי מחוייבות…בינתיים נראה שפדרר הולך באותו כיוון…מצד שני לפדרר יש יכולת לספק וינרים מכל מצב…מקווה שפדקס ינצח – זאת תהייה התחלה טובה ליום עמוס במשחקים נהדרים.

יוסי 1 בפברואר 2009

זה נראה לא כוחות.. לנדאל יש חבטות באק האנד פשוט מדהימות.

may god be with fed
:(

שקטימאן 1 בפברואר 2009

שני הלינקים שנמצאים פה מעלי לשידור חי ניסו להזריק לי וירוסים למחשב

שימו לב

סופרפלי 1 בפברואר 2009

זה לא נראה טוב בינתיים

לון 1 בפברואר 2009

פדרר שוב לא מכניס סרב ראשון, משחק לחוץ מאוד והמומנטום עם נדאל.

דותן 1 בפברואר 2009

שקטימאן אתה טועה – אני משתמש בם הרבה זמן – הבעיה אצלך

מרקפוצ'ינו 1 בפברואר 2009

מומנטום שוממנטום

דותן 1 בפברואר 2009

רונן – אתה זוכר את הימים שדברו על אנדי מארי ונובאק דיוקוביץ כמועמדים לקחת את הטורניר הזה?

סופרפלי 1 בפברואר 2009

אני מעודד מהעובדה שפדרר התחיל להגיד "קאמאון".

לון 1 בפברואר 2009

לפדרר 45% הכנסת סרב ראשון. נתונים שהיו לו בנוער. אם זה לא משחק לחוץ, אני לא יודע מה זה משחק לחוץ.

יוני 1 בפברואר 2009

שניהם שברו 4 פעמים, רק שלפדרר זה מתוך 11 ולנדאל מתוך 4. זה פלוס אחוזי סרב ראשון מזעזעים = בהחלט בעיה שמנטאלית

ד"ר א. 1 בפברואר 2009

שעשוע בין לבין –

נכון שגם אתם תהיתם את ההישׂגים של פלפס? עכשיו הכל ברור. הבחור משתמש…

http://www.newsoftheworld.co.uk/news/150832/14-times-Olympic-gold-medal-winner-Michael-Phelps-caught-with-bong-cannabis-pipe.html

סופרפלי 1 בפברואר 2009

37 אחוז הגשה ראשונה ובכל זאת 6-3, מוזר מאוד.

מרקפוצ'ינו 1 בפברואר 2009

באמת, רונן נשמח לשמוע את דעתך באחד הפוסטים הבאים על "בעיות הסמים" של פלפס והאם לדעתך הוא צריך להיות מושעה ל-4 שנים.

דותן 1 בפברואר 2009

נאדל יתן עכשיו הכל – המערכה הזאת היא היא לב הענין – ונאדל שוב מנפק כדור לא הגיוני…. – זה נגד חוקי הפיזיקה מה שהוא עושה… אני דורש חקירה

רונן דורפן 1 בפברואר 2009

מרקפוצ'ינו – קנביס הוא לא סם משפר ביצועים. הוא לא צריך להיות ברשימה האסורה ונמצא שם רק בגלל שהועד האולימפי – זה שעושה משחקים בסין – רואה את עצמו גוף חינוכי.

דותן 1 בפברואר 2009

שימו לב שפדרר התחיל לשחק בקצב הנקודות – זה משהו שהוא תמיד מנסה באמצע משחק וזה פעל לטובתו במשחקן השני של השלישית

ליאור 1 בפברואר 2009

פדרר נראה רגוע יותר, ובטוח בעצמו שהוא יכול לנצח. נדאל מצד שני נראה טיפה סחוט מנטלית, ופיזית

מרקפוצ'ינו 1 בפברואר 2009

רונן, אני מסכים איתך בנוגע לפלפס.

מקווה שהריפליי האחרון שינה משהו ביחס שלך לקוונים האוסטרלים

ליאור 1 בפברואר 2009

איזה מאנו א מאנו ברשת. אני מתפלא שאחד לא פגע לשני בראש "בטעות"

דותן 1 בפברואר 2009

איזה נקודה – פאקיניג חלום

גיל רוזנטל 1 בפברואר 2009

שאלה פתוחה:
כמה הייתם משלמים (PPV) כדי לראות משחק פינג-פונג ביניהם?
(אחרי שהם קיבלו חודשיים להתאים את עצמם)
50$?
100$?

מרקפוצ'ינו 1 בפברואר 2009

הייתי משלם 200$ לקרוע כל אחד מהם בפינג פונג

דותן 1 בפברואר 2009

ליאור – נאדל לעולם לא נגמר – הוא נראה סחוט עכשיו – ועוד שעה וחצי באמצע הרבעית אתה גם תגיד את זה – כמו שאמרתי הוא לא אנושי

דותן 1 בפברואר 2009

רונן לגבי השאךה שלך על האם הפורהאנד תוך כדי ריצה של נדאל היא חבטת הטניס המדהימה בהיסטוריה – אתה זוכר עוד מקרה של שחקן שהיה מייצר משהו דומה? (אולי בקר אבל לא נראה לי)

סופרפלי 1 בפברואר 2009

דותן, מה זה "לשחק בקצב הנקודות"?

משה אופניק 1 בפברואר 2009

כמות הטעויות הבלתי מחויבות של נדאל שוברת שיאים במושגים שלו. העייפות הורגת אותו.

משה אופניק 1 בפברואר 2009

שבירה כאן ואפשר להגיד שהמשחק של פדרר !!

דותן 1 בפברואר 2009

נראה כאילו פדרר מתחיל להאמין בעצמו – אני יודע שזה נשמע טיפשי כמדובר על כזה שחקן – אבל הוא מתחיל לשלוט בקצב המשחק וזה ענין ברור של אמונה עצמית.

סופרפלי – לשחק בקצב הנקודות זה לא להפציץ כל הזמן כמו שראית במשחק של נאדל ורדסקו – פדרר כל כמה שוטים נותן מכה חלשה בכוונה כדי לגרום לנאדל לשנות עוצמה של מכה ובהרבה מאוד מקרים הריטרן של נאדל הולך החוצה.

ליאור 1 בפברואר 2009

איזה פספוס של הזדמנות

דותן 1 בפברואר 2009

עוד משהו – הבקשה של נאדל לקרוא למעסה היא חיזוק פסיכולוגי לפדרר – וילנדר אמר – שכנראה פדרר צריך לעמוד על המגרש עוד שעתיים כדי לקחת את המשחק – ולכן הוא מתחיל לשחק נקודות ארוכות (בדיוק הפוך למגמה של המערכה הראשונה) – ושוב תוך כדי כתיבה נקודה מהסרטים…

דותן 1 בפברואר 2009

חמש חמש – עכשיו תבוא השבירה – פדרר פשוט טוב מדי זה חייב להיות

ליאור 1 בפברואר 2009

פדרר מפגין יכולות הגנתיות מדהימות היום. נכון לעכשיו הוא פשוט יותר טוב

אנונימוס 1 בפברואר 2009

רק נדמה לי או שפדרר קצת פסיבי ומפחד ליזום?

דותן 1 בפברואר 2009

רונן מה דעתך המשחק הזה מגיע לרמה של גמר ווימבלדון? אני חייב להגיד שלדעתי פדרר משחק היום יותר טוב מבוימבלדון אבל המשחק עצמו פחות טוב

ופדרר לא ניצל 12 אלף נקודות שבירה במשחקון האחרון!

דותן 1 בפברואר 2009

נתון מענין לפני השובר – נאדל לא ניצח את פדרר בשובר שוויון מ 2006

גיל רוזנטל 1 בפברואר 2009

עד שנה שעברה, נדאל גם לא ניצח את פדרר על דשא (או כל עובדה סטטיסטית אחרת שנשברה שנה שעברה).
זה לא אומר כלום.

פילוסוף רדום 1 בפברואר 2009

טעות כפולה במצב כזה קריטי ?
מה קורה לקרחון השוויצרי ?

אבי 1 בפברואר 2009

כנראה שבשביל לשבור את השיא של סאמפראס צריך גם לדעת להגיש כמו סאמפראס…

ואמוס רפא!

דותן 1 בפברואר 2009

סוף סוף שבירה – היה צריך לבוא 4-5 גיימים מוקדם יותר אבל לפחות שבירה

רני 1 בפברואר 2009

הרגע שבירה של פדרר. כמו המשחק התפתח עד עכשיו, זה המצב הכי מסוכן עבורו. בכל פעם שהיה נראה שהוא בדרך לפרק את רפא, הוא נהיה אפטי והחמיץ הזדמנויות. אם הוא נשבר עכשיו חזרה (נקודה ראשונה של רפא) זה נגמר בארבע מערכות לטובת נדאל

דותן 1 בפברואר 2009

רוני עם נאדל מנצח פדרר מת – אני לא רואה אותו יוצא מזה – במיוחד שאחרי המשחק הזה מגיעה עונת החיימר

לון 1 בפברואר 2009

פדרר פשוט לא מסוגל לשמור על שבירה. רועדות לו הידיים במשחקון כזה. וזה אחרי שהוא 5 מ- 18 בנקודות שבירה…

פילוסוף רדום 1 בפברואר 2009

מישהו ראה אי פעם כ"כ הרבה challenges במשחק אחד ?

דותן 1 בפברואר 2009

אני לא עומד בזה !!!!!!!!!!!!!!!

עופר 1 בפברואר 2009

ובינתיים בת"א – החלטתי להישאר בבית ולוותר על השיעור בגלל המשחק הזה, והמשחקון החמישי של המערכה הרביעית , מצדיק לבדו את ההחלטה הזו.
לא יאומן פשוט, לא יאומן…

רני 1 בפברואר 2009

כמו שאמרו עכשיו הפרשנים : "משחק שלם בגיים אחד"

דותן 1 בפברואר 2009

לשם שינוי נאדל לא מנצל איזה מאה נקודות שבירה לזכותו במשחקון החמישי – אולי זה רוח השינוי? אני מסופק….

סופרפלי 1 בפברואר 2009

זה דווקא היה משחקון מנטלי לא רע של פדרר

ליאונידס 1 בפברואר 2009

אם פדרר לא ינצח זה בגלל הרתיעה שלו מצימצום המרחק לרשת, כאשר נדאל מתרוצץ בניסיון להגיע לכדורים קשים.
לסאמפרס זה לא היה קורה!

לון 1 בפברואר 2009

לא להאמין שפדרר שמר על ההגשה אחרי ששבר ועוד על האפס. אולי בכל זאת תהיה מערכה חמישית.

רני 1 בפברואר 2009

רונן, מערכה חמישית ודאית ? שוב חטפו אותך האנשים מעולמות אחרים ? אם יש משהו ודאי במשחק הזה זה ששום דבר לא ודאי, ןבד"כ קורה ההיפך מהמצופה.

עוז 1 בפברואר 2009

זה מסוג המשחקים שפשוט אי אפשר לנחש את הצעד הבא, וכל ניסיון לעשות את זה מזמין טעות. סוכני ההימורים בלייב בוודאי עושים כאן הון. שתי המערכות שפדרר מנצח קצרות משמעותית (48 דקות ו-45 דקות) מהמערכות שניצח נדאל (58, 78).

מרקפוצ'ינו 1 בפברואר 2009

יש להם 50 דקות לסיים את המערכה החמישית – אחרי זה אני צריך ללכת. ועופר לצערי אני לא יכול לנהוג כמוך, אני זה שמלמד. :(

תומר 1 בפברואר 2009

מקפוצ'ינו,אני מקווה שאתה לא המרצה שלי כי אם הם לא מסיימים אז אני מבריז

דותן 1 בפברואר 2009

2 המערכות שפדרר ניצח נאדל לקח שלושה גיימים – בעקרון אם הם רצים לחמש חמש – פדרר יפסיד – ככה הסטטיסטיקה אומרת – לעומת זאת הסטטיטיקה גם אמרה שנאדל לא ניצח שובר שוויון שנתיים

דותן 1 בפברואר 2009

רונן – הגיע הזמן שתפסיק לסקר אוביקטיבית – מערכה חמישית – תתחיל לתת הערכה לגבי המנצח….

עוז 1 בפברואר 2009

קשה להאמין, אבל נדאל מנצח. איזה סלע

golan levi 1 בפברואר 2009

משחק פצצה אף פעם לא משעמם בינהם

סופרפלי 1 בפברואר 2009

זה עןד פעם נראה רע מאוד

לון 1 בפברואר 2009

פדרר צריך נס כדי לחזור למשחק.

עופר 1 בפברואר 2009

מרקפוצ'ינו – אני לא יודע מה אתה מלמד – אבל אני בטוח שהם יבינו אם תאחר טיפה :)

גיל רוזנטל 1 בפברואר 2009

מרקפוצ'ינו,
מצד אחד, נראה שתגיע בזמן לשיעור.
מצד שני, אם פדרר חוזר למשחק, הדילמה שלך הופכתלהרבה הרבה יותר קשה.

דותן 1 בפברואר 2009

כואב – המשחק גמור

דותן 1 בפברואר 2009

רונן תודה על הפוסט המדהים הזה… משום מה נראה לי שהוא האחרון אי פעם מסוגו אבל הזמן יגיד

רני 1 בפברואר 2009

כואב הלב.

מרקפוצ'ינו 1 בפברואר 2009

באסה…הנקמה תגיע ברולאן גרוס?

סופרפלי 1 בפברואר 2009

ותודה רונן.

גיל רוזנטל 1 בפברואר 2009

באסה.

אז מה,
אריזונה – פיטסבורג?

דוד מירושלים 1 בפברואר 2009

לפחות בבלוג היה כיף.

פילוסוף רדום 1 בפברואר 2009

פדרר בונה לנדאל את הבטחון כדי שיוכל לרסק אותו בצרפת…

IDO 1 בפברואר 2009

נאדאל הוא רובוט!

עומרי 1 בפברואר 2009

א. פאו גאסול מוסר את מחאתו על השמטתו מרשימת האייקונים הספרדים.

ב. הולד יור הורסס עם ההכי טוב בהיסטוריה, לא יפה לך חוסר אחריות.

ג. גו קארדס.

עופר 1 בפברואר 2009

לראות את פדרר בוכה, כל כך כל כך מרגש. נדאל הצליח לשבור לו את הלב.

רונן דורפן 1 בפברואר 2009

עידו – נדאל הוא לא רובוט. נדאל הוא כולו אנושיות. רובוט היה מתפרק במערכה השלישית.

Amir 1 בפברואר 2009

עם כל משחק שנדאל מנצח את פדרר, אני מתחיל יותר ויותר לחשוש מו האפשרות שפדרר יתייאש ויפרוש. באוסטרליה זה היה עצוב, בצרפת זה יהיה אכזרי. אין לפדרר סיכוי מול נדאל על חימר. נדאל לא אנושי, ובמבחינת איכות משחק (דהיינו, עוצמת חבטות) הוא עולה עשרות מונים על פדרר. אף על פי כן, אני מתחיל להרהר בשאלה האם ההפסדים של פדרר לנדאל מעלים את הפופלריות שלו. הרבה יותר קל להזדהות עם אלוף לשעבר שמנסה לשמור על הכתר, מאשר עם מכונה של שרירים וכושר גופני בלתי רגיל.

rd17 1 בפברואר 2009

כל בר דעת זה מי..
לנדאל יש כולו 6 גראנד סלאמים ולמרות ההשיג המכובד שהוא האלוף מכהן בכל אחד מהמשטחים בטניס עליהם משוחקים סלאמים הוא רחוק רחוק מפדרר בנתיים…

IDO 1 בפברואר 2009

רונן – אז למה לעזאזל הוא לא מחטיא, לפעמים????

אבישי 1 בפברואר 2009

מעניין מה אחוז חומצת החלב בשרירים של נדאל. מעבר לכושר, נראה שיש לו עמידות מטורפת לכאב.

IDO 1 בפברואר 2009

אבישי – אצל נאדאל אין חומצות חלב ושרירים ןאחוזי חמצן בדם. הכל בוכנות, ככה זה אצל רובוטים (או אנשים ביונים).

האם אנחנו צפינו בטניסאי שיקח את הפול סלאם???

רונן דורפן 1 בפברואר 2009

RD17 – מספר גרנד סלאמים הוא בודאי לא סוף הדיון. הוא תלוי הרבה מאד גורמים כמו יריבים. סאמפראס היה חלש משמעותית מפדרר על חימר ושניהם לא הגיעו למצב של נדאל כרגע: הוא הטוב ביותר על כל משטח. זה לא הישג סטטיסטי. זה הישג איכותי.

פילוסוף רדום 1 בפברואר 2009

רונן – חוליו איגלסיאס ?????

יותם מ 1 בפברואר 2009

האם נדאל הוא השחקן הגדול בדורו, אבל פדרר הגדול בכח הזמנים?

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 1 בפברואר 2009

הפוסט נגמר כמה דקות מוקדם מדי. והיה ראוי שיסקר גם את הטקס והנאומים.
הבכי של פדרר שם, והחיבוק שקיבל מנדאל היוו סיום הולם לטורניר, והיו מרגשים יותר מכל משחק.

אבי 1 בפברואר 2009

גם לפדרר וגם לנאדאל יש מזל שהאתגר היחיד שלהם הוא הגבנון של האחר.

IDO 1 בפברואר 2009

יותם, צריך להכיר בעובדות. נאדאל טוב מפדרר. שניהם משחקים באותו דור.

אני לא רואה משהו שיכול לנצח את נאדאל, כיום. אם הוא יהיה הגדול בכל הזמנים זה תלוי רק בנאדאל.

לון 1 בפברואר 2009

הבכי של פדרר היה קורע לב. אפשר היה לראות את חברתו מירקה מתבוננת בו בכאב.
כרגע יש לו מחסום מנטלי נגד נדאל וכל עוד לא יצליח להתגבר עליו, לא יוכל לנצח אותו. עם 52% סרב ראשון הוא לא יכול לנצח אותו וגם לא עם טעויות איומות ברגעים המכריעים.

נדאל ממשיך בקו השיפור הפנטסטי שלו. בשנה שעברה הגיע לראשונה לחצאי הגמר באוסטרליה וארה"ב והשנה לראשונה לגמר ולניצחון.
צריך לקרות משהו באמת יוצא דופן, או פציעה, כדי שלא ינצח גם ברולאן גארוס.

בקנה מידה היסטורי יש לו עדיין דרך ארוכה. אני מזכיר שמקנרו לא זכה באף גראנד סלאם, אחרי שזכה בשניים ב- 1984. כך גם וילאנדר אחרי שזכה בשלושה תארים ב- 1988.

פילוסוף רדום 1 בפברואר 2009

נראה שלא רק שהבלוג מצליח לסחוט מהצמד את הגמרים הטובים ביותר אי פעם, אלא יש יחסים הדדיים וגם הצמד מצליח לסחוט מבלוג שורות כמו – "אצלם יש רק שני טורנירי גרנד סלאם בשנה – אחד על חימר ואחד על קריפטוניט. "
או איזכור בלתי מוסבר בעליל של מעצבי זארה וחוליו איגלסיאס…

אם אמשיך את הקו שלך מה עם מגלן, והשופט הספרדי שרוצה לשפוט את אולמרט והחברה, האם אובמה צריך להתחיל לחשוש ?

רונן דורפן 1 בפברואר 2009

תודה למודים. גם על התודות, אבל בעיקר על ההשתתפות הערה במהלך המשחק. התנצלותי לאומה הספרדית ובעיקר לפרדיננד ואיזבלה על כל מי שלא אוזכרו בין גדולי האומה הספרדית.

פילוסוף – חימר הוא הקריפטוניט של פדרר וגם של סאמפראס.

הבכי של פדרר מלמד עד כמה שההתמודדויות הללו הן נפשיות. של שחקן נגד היריב וגם נגד עצמו. משום מה זה לא נראה לי בכי של עצב, אלא של התפרצות רגשות.

לון – ואחרים – בשאלת הגדול מכולם. השאלה הזו היא מורכבת. אורך קריירה ותארים זה פרמטר אחד. בעניין הזה עדיין סאמפראס ראשון עם כוכבית בגלל השנים האבודות של רוד לייבר. למרות שלא ראוי לשים כוכביות על שום דבר מלבד הבלתי חוקי.

זכייה בגרנד סלאם הקלנדרי – זה יש ללייבר – למרות שרק על שני משטחים.

יכולת טניס טהורה – אני לא מומחה טניס, אבל אני נוטה לחשוב שפדרר.

היכולת להיות הדומיננטי על כל משטח בו זמנית היא הישג טכני מהקשים ביותר בספורט בגלל ההבדל העצום בין המשטחים. וזה עשה נדאל. כתבתי על זה השבוע בעיתון" זו לא אזוטריה או רצף סטטיסטי או אנקדוטה. זה מקביל להישגים נדירים לא פחות בענפים אחרים. כמו זכיה במרוץ נאסקר ומרוץ פורמולה-1. כמו מדליית זהב בשחיה בסגנון חזה וסגנון אחר (זה מעולם לא נעשה).
המעניין הוא שהשיג את זה שחקן שנראה יחסית מוגבל במשחקו – אבל אולי זה בעצם הסוד שלו. הוא לא באמת טוב פחות מבחינה טכנית מפדרר. הוא פחות מגוון. אמספר החבטות שהוא בוטח בהן קטן יותר – אבל כולן ברמה העליונה.

ליאונידס 1 בפברואר 2009

רונן.
תוך כמה שנים לדעתך יפרוש פדרר?

רונן דורפן 1 בפברואר 2009

לאונידס – תחושת הבטן שלי הוא שהוא ישחק עוד לא מעט שנים. אני חושב שישיג או יעבור את השיא של סאמפראס עם ניצחונות אפשריים בווימבלדון או על המשטחים הקשים. את החימר נראה לי שיהיה לו קצת קשה לפצח. אבל באופן כללי הוא נראה לי כמי שנהנה מטניס. לכל היותר ימעט קצת את השתתפותו בטורנירים אחרים – שהם כנראה מוגזמים בכמותם.
אני אופתע לעומת זאת אם נדאל יאיים על שיא הגרנד סלאמים – בין אם יעמוד על 14 או 15 או 16. גם אם יסיים את הקריירה עם 7=8 זכיות ברולאן גארוס הוא יצטרך להפוך לזוכה סדרתי על משטחים אחרים. וזה יהיה לו קשה למדי.

ג'וס 1 בפברואר 2009

אהלן.
ממש נהנתי לקרוא.
אני משווה בין פדרר ונאדאל לג'ורדן וקובי (בהתאמה, כן?).
ג'ורדן עשה דברים מדהימים, אבל הוא נכנס להיסטוריה בגלל שהוא הביא את הקבוצה שלו לשש אליפויות.
קובי מדהים, מיוחד, לא נורמאלי, אבל הוא הצליח להביא רק 2 (או שלוש, אני לא זוכר) אליפויות, ומשם הוא פשוט לא הצליח.
להגיד שנאדאל הוא אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה זה קצת (או הרבה) מוקדם מדי. קודם שיראה יציבות מדהימה כמו פדרר.

ואני חושב שהחימר יהיה של נאדאל, והדשא (כשכבר לא צריך לנצח את ההיסטוריה) יהיה של פדרר (ואני אהמר שהוא לא ישחק בגמר נגד נאדאל).
בכל מקרה, אלוהים, זה הורג גם אותי.

נ.ב.
הסיבה שאני לא אוהב את נאדאל היא שהוא פשוט שחקן הגנה שמגיע לכל כדור. כן, אני יודע שהוא חכם ושהוא גם מתקיף, אבל הוא בעיקר מגן ובונה על טעויות של פדרר. קצת כמו הניצחון של יואיט על סמפרס בזמנו – הרבה הגנה, וטעויות של סמפרס.

ליאונידס 1 בפברואר 2009

אני מקוה שאתה צודק כיון שהטניס יוצא נשכר מהמאבקים בין נדאל לפדרר.יחד עם זאת אני חושש שבמידה ופדרר לא יזכה השנה בוימבלדון או בארה"ב (בשביל לזכות ברולנד גארוס הוא צריך יותר מנס),העומס המנטלי יוציא לו את החשק להמשיך ולהשקיע מאמצים בנסיון להשוות או לשבור את שיאו של סאמפרס.
לי מזכיר מעט את הסיטואציה בה עמדו בורג,לנדל וסאמפרס.

רונן דורפן 1 בפברואר 2009

ג'וס.יש בבלוג הזה מגיבה די קבועה, קוראים לה מיכלי, ויש לה בלוג משלה. לא ברור לי באיזה נושא. אבל היא כתבה שם פעם אחת אבחנה נהדרת על ספורט: מתי אתם יודעים שאתם מכורים לענף ספורט מסויים? כשאתם מתחילים להתלהב ממהלך גדול בהגנה.
הדבר היחיד שמשותף לקובי בראיינט ולרפאל נדאל, מלבד כסף רב, הוא שאתה לא אוהב את שניהם.

גיל 1 בפברואר 2009

טוב, לא קראתי עדיין אף אחת מהתגובות או אפילו את הפוסט עצמו. סיימתי לצפות במשחק בדיליי קצר והנה מה שיש לי לומר:

הדמעות של פדרר בסוף פשוט שוברות את הלב. הוא אולי לא ניצח היום אבל הוא ספורטאי ענק.

מצד שני, גם אם הוא יזכה בעוד 5 סלאמים. אם הם לא יהיו נגד נדאל אני חושב שיהיה בעייתי לקרוא לו השחקן הכי גדול אי פעם. למרות הנטייה שלי לאהוב סטטיסטיקות לדעתי, שחקן לא יכול להיות הגדול מכולם אם הוא לא מנצח באופן שיטתי, או לפחות שווה ערך, לשחקן בן זמנו. וזה לא שזה רק קורה על חימר. זה התחיל עם ווימבלדון וממשיך עם מגרשים קשים.

אפשר לראות בבירור את הפחד שיש לפדרר מנדאל בנקודות המכריעות. שוב פעם הוא מגיע לאינספור מצבי שבירה אבל אז פתאום הוא משחק הגנתי והידיים רועדות לו. ממש לא מובן לי כל הקטע המנטלי. אני באמת מקווה שהוא מתייעץ עם פסיכולוג ספורט כי מה שאנחנו רואים ממנו לא קשור לטניס. אולי הוא פשוט צריך לנהל שיחה עם טייגר. שחקן על זמני חייב להיות טוב יותר בנקודות המכריעות ולא להיפך.

שוב מוכח שכל הנצחונות על הרודיקים למיניהם לא שווים ולא אומרים כלום. נדאל פשוט בספירה אחרת.

ליאור 1 בפברואר 2009

נדאל הזה הוא כמו אגרוף בבטן באמצע יום קיץ מהביל. אחח, הנייר אינו סובל את מה שבא לי לכתוב עליו, אז במקום אני פשוט אברך אותו על עוד שבר בשריון המתפורר של פדרר. עצוב לי לראות כזה אלוף שמפסיד פעם אחר פעם (למעט פעם אחת) לא בגלל סיבות ספורטיביות, אלא בגלל פחד וחולשה. המשחק היה שלו במערכה השלישית, רונן כבר הכין את הקרקע, אבל הוא לא הצליח לממש את האופציות שלו, וזה מה שעלה לו במשחק. אחרי השובר שוויון היה ברור שהמשחק הזה של נדאל, בארבע או בחמש מערכות. כואב לי הלב, גם שלי, וגם על זה של פדרר. מכה ועוד מכה, בסוף כבר יהיה לו קשה לקום. היום הייתה הזדמנות מדהימה לצאת מהדאון שנדאל עושה לו

Drazick 1 בפברואר 2009

שתיהם שחקנים טובים.
ואני הולך לומר משהו שאם זה לא היה עולם וירטואלי, בערב הייתי מבלה בסורוקה.

אני חושב שפדרר, למרות היותו אדיר, הוא שחקן ששלט בעיקר בגלל תזמון.
זו דעתי.

אני דווקא כן חושב שהילד הזה יפרק את השיא של פדרר, למרות היות פדרר שחקן בדורו (בשנים הטובות של פדרר, לא היה משהו קרוב ליכולות שנדאל מציג, או אפילו מארי של המפגשים פדרר).

אני בעד הילד, בעיקר כי הוא משחק מול מי שכביכול נחשב לגדול ביותר לפניו.

סופרפלי 1 בפברואר 2009

נדאל הוא כמו "The Man" בשירי פאנק, השיטה, הממסד, הבורגנות, הוא מנצח מראש, כל פיגור שלו במשחק הוא אשליה, וכל נקודה נגדו צריך לקחת בידיים ממש, פדרר הוא מהאצולה, זן הולך ונכחד, וזו נראית כמלחמה אבודה, אלא אם כן הוא ישתנה פתאום לטניסאי זועם ממעמד הפועלים (אלה רק מטאפורות גרועות, בכל מקרה, לא צריכה להיות לו בעיה לעשות את זה).

Drazick 1 בפברואר 2009

למישהו יש אתר / קישור למאמר עם ניתוח של המשחק של התקשורת מחו"ל?

מעניין אותי לקרוא דעות של שחקני עבר ופרשני טניס.

עומרי 1 בפברואר 2009

דיונים מסוג 'הגדול מכולם' הם תמיד בעייתיים, שמתי לב שמעלי שורבב שמו של קובי בריאנט שהוא לדעתי שיאן כל הזמנים ביחס אנשים שטוענים שיש לו מילה בויכוח 'הגדול בכל הזמנים' חלקי הישגים.

לכן נעזוב את זה.

אבל אם כבר נכנסנו לכדורסל, ישנה לדעתי הקבלה מסויימת בין דיונים מלפני 20 שנים על היותו של מג'יק הגדול אי-פעם, או אחד מהם לבין הדיונים לגבי פדרר.
שניהם מכילים פרדוקס- מג'יק מוכר כגדול בדורו ואחד מ3 הגדולים בכל הזמנים ברוב הדיונים בעוד שגם אוהדיו הגדולים ביותר יודו שהוא לא ממש היה אפילו השחקן הטוב בקבוצתו עד עונת 856

לגבי פדרר, שום דבר שעשוי לקרות בשנה הקרובה לא ישנה את היותו טנסיאי העשור ולדעתי גם ספורטאי העשור. פרשנים רבים יותר ויותר מדברים עליו כגדול בכל הזמנים זה יותר משנתיים, לבטח מבחינת איכות משחק כפי שציינת רונן. לדעתי בסוף הקריירות של שניהם נדאל יהיה רחוק ממנו ביותר מדי סלאמים ע"מ שתהיה תחרות היסטורית אמיתית בינהם, לכן הפרדוקס אולי אפילו יותר משמעותי מזה של מג'יק- נדאל מוביל עליו 13-6 במפגשים! לפני שנתיים כשנדאל הוביל בגדול אבל פדרר היה בשיא כוחו התייחסנו לזה כאל אנקדוטה, אבל כבר אז היה ברור מהתבטאויותיו של פדרר שיש כאן בעיה. במישור הכי בסיסי של המשחק, הכי ראשוני, של אחד על אחד כמו בקאנטרי קלאב הקרוב לביתכם נדאל מנצח ומנצח בשיטתיות, על שלושת המשטחים ובכל שלבי הקריירה של השוויצרי.

Yair 1 בפברואר 2009

השיפוט באנגליה מגיע לגבהים חדשים, ואני לא מדבר על ההרחקה של למפארד, זאת טעות שאפשר להבין, לא לכולם יש הילוך חוזר.
אבל שחקן בועט בבוטות בגב של שחקן אחר חצי מטר מקוון? ההתאחדות צריכה להרחיק כמובן את בוסינגווה אבל גם את הקוון והשופט.

עומר ח. 1 בפברואר 2009

כמה שרעפים שעלו אצלי בעקבות המשחק:
1.בערב שלפני חצי הגמר בין נדאל לורדאסקו יצא לי לראות את "batman begins". הסרט מסתיים בכך שפקד המשטרה תוהה באוזנו של באטמן האם הופעתו בשמי העיר לא תגרום לכך שפושעיה רק יהפכו למתוחכמים יותר ויותר. בחצי הגמר הרגשתי שהסיוט של באטמן, החל להתרגש גם על נדאל- הוא מתחיל לפגוש שחקנים, דוגמת ורדאסקו, שמתפתחים(אף כי הם מבוגרים ממנו) בצלמו ודמותו. אולי לתהליך הזה ייקח עוד זמן, אבל בסופו של דבר אני מעריך כי צורת המשחק של נדאל תחלחל לכל נער שמשחק היום טניס, ולבסוף תעמיד לו יריבים ראויים (וכמובן שגם דיוקוביץ' ומארי בעיקר צריכים להשתפר מולו ברמה המנטאלית).
2. ברגע שבו המעסה ניגש לנדאל וטיפל ברגלו השמאלית, חשבתי האם פדרר בתוך ליבו מעוניין שמיחושים של נדאל ברגלו ימשיכו ויתגברו בהמשך המשחק. איכשהו נדמה לי שרובנו היו מייחלים לכך בשביל הניצחון,אבל משהו באצילות ובספורטיביות המדהימה של פדרר אומר לי שזה הדבר האחרון שהוא היה מעוניין בו.
3. גיל התייחס בתגובות לשאלת הפסיכולוג של הפדרר. חשבתי לעצמי, אם הייתי המטפל שלו, באיזו טקטיקה הייתי בוחר? נראה לי שהייתי בוחר בכיוון שיכול להיות גם הרסני- הפיכת הניצחון על נדאל לאובססייה, כלומר אימונים בלתי פוסקים מול שחקנים שמאליים, צפייה חוזרת בהפסדים שלו וניתוחם ואולי אפילו תליית פוסטר שלו מעל המיטה (טוב אני נסחף). ובכל זאת, אנחנו עדיין צריכים להצטנע כאשר אנחנו מדברים על "בעיות מנטליות" של פדרר, שחקן שהוא בכל זאת, בסופו של דבר, גם כן מפלצת מנטאלית קרת רוח בצורה כמעט בלתי נתפסת.

גיל 1 בפברואר 2009

עומר, אובססיה לא תעזור פה (ואני לא בטוח שהוא כבר אובססיבי מספיק שזה פוגע בו). כל מה שהוא צריך ללמוד זה לבטוח במשחק שלו ולשחק בביטחון גם בנקודות קריטיות. ברגע שאתה מחכה לטעות של היריב או מנסה לא לטעות אתה תפסיד בסופו של דבר נגד שחקן כמו נדאל. הוא צריך להמשיך לשחק בשביל לנצח גם אם יהיה לזה מחיר מסוים בטווח הקצר.

לירן שבתאי 2 בפברואר 2009

קרב סגנונות.
האלגנטי נגד הפרועה, היצירתי נגד המכונה, היפה נגד החיה, ג'ימס בונד נגד רמבו. איזה יריבות!!!. בדרך כלל היריבויות שהורגלנו אליהם בשנים האחרונות מלובות באיבה(המילטון מסה, יוניטד ארסנל, ורטרו של בוסטון לייקרס), אולם כולם שוחות בצל של היריבות הגדולה הזו, ואם גודל היריבות כך גם גודל האצילות והערכה אחד כלפי השני.
איזה כיף זה להיוולד בזמן הנכון כדי לראות יריבות כזו בלייב.

בריידי 2 בפברואר 2009

אף מילה על הסופרבול?

מישהו מצא לינק שעובד ומשדר את המשחק?..זה יהיה נחמד!

ארנון 2 בפברואר 2009

בריידי – אני רואה בלינק הבא:
http://www.atdhe.net/
זה עובד לא רע, בטוח שיותר טוב מההתקפה של אנשי המדבר…

דותן 2 בפברואר 2009

אתמול היה לי מאוד קשה (חשבתי לעצמי עם לי כלכך קשה איך פדרר יכול בכלל לחיות) בלילה היתה לי תובנה אחרת לגמרי – חשבתי לעצמי שרודיק אומר לעצמו – מה אתה בוכה – כבר חמש שנים אני מרגיש ככה בגללך ואף אחד לא עושה כזה רעש ובכי מהענין…..

ליאור 2 בפברואר 2009

דותן – אתה צודק מאוד מצד אחד, ולא רק רודיק, גם דווידנקו, בלייק, יואיט, אפילו נלבנדיאן לפרקים.
אבל זה לא העניין. כי פער הרמות בין פדרר לחברים האלה ככ גדולים, שהם לא מסוגלים להרגיש רע עם זה.
לעומת זאת המשחקים עם נדאל לרוב צמודים, כמעט בכל אחד מהם היו לפדרר הזדמנויות לנצח אבל הוא הפסיד. וזה מה שהורג אותו. להיות תמיד קרוב, ואיך שהוא תמיד להפסיד

גיל 2 בפברואר 2009

לא רק זה, אני אישית לא חושב שפדרר פחות כשרוני מנדאל אלא להיפך. אני פשוט סבור שהוא לא מצליח להביא לידי ביטוי את היתרונות שלו וגם הוא נחות ממנו מבחינה מנטלית במשחקים ביניהם וזה מה שעושה את ההבדל.

דותן 2 בפברואר 2009

מה שכתבתי היה בבדיחות הדעת – אבל בהסתכל על הענין ברצינות – מה שנורא עצוב זה שעד המערכה החמישית היה טניס נהדר – המערכה החמישית היתה מאוד בינונית – נאדל לא ניצח בגלל טניס נהדר – הוא פשוט היה לבד על המגרש – פדרר נשאר על הכסא בשעה האחרונה.

בוריס 2 בפברואר 2009

איפה ההתייחסות של גלעד בלום?

בוריס 2 בפברואר 2009

איפה ההתיחסות של גלעד בלום?

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 2 בפברואר 2009

בוריס-הייתי עסוק בכתיבת טור על המשחק לגלובס,אתה יכול לקרוא את הטור באתר של גלובס עוד מס' שעות- globes.co.il

רונן דורפן 2 בפברואר 2009

גלעד – הלינק לא עולה.

גיל 3 בפברואר 2009

ואגב, גלעד רק מחזק את התחושה שלי. אם פדרר לא יתחיל לנצח את נדאל בוימבלדון ועל מגרשים קשים קשה יהיה לטעון שהוא הכי גדול.

רונן דורפן 3 בפברואר 2009

לון – ואחרים. הנה מאמר של גלעד היום בבלוג. הוא נותן תשובה יפה לשאלה למה חבטת הפתיחה של פדרר נכנסת באחוזים כל כך נמוכים נגד נדאל. זה לא מנטלי!
http://globes.co.il/news/article.aspx?QUID=1056,U1233610944597&did=1000422201

רונן דורפן 3 בפברואר 2009

ליאור – התחושה שלי שפערי הרמות כרגע בין השניים אולי לא גדולים אבל משמעותיים. במשחק אתמול פדרר קיבל נדאל קצת פצוע, די עייף ועל המשטח הכי פחות טוב של נדאל. ועדיין נדאל ניצח.
בפאריס – רמת עייפות זהה ומגרש נוח לנדאל – הפער היה מביך.
בווימלבדון – המשטח האהוב על פדרר, שתי הפסקות במשחק מאד הועילו לפדרר. ועדיין הוא הפסיד בחמישית.
הנתונים מצטברים.

לון 3 בפברואר 2009

רונן, הכנסת סרב היא עניין מנטלי לחלוטין. רק המגיש, מה שרץ לו במוח והכדור. אם המגיש נלחץ מהיריב או מהמעמד, זה בדיוק מוכיח נפילה מנטלית. (גם גלעד טוען שהעיקר זה העניין המנטלי: "… מה שהם שוכחים זה שספורט מקצועני ברמות הגבוהות הוא בעיקרו מנטלי, ובעיקר בענף אינדיבידואלי כמו טניס").

פדרר היה בטוח בעצמו בשני הגמרים בשנה שעברה, כולל ברולאן גארוס, כשהיה גרוע, וההגשה הראשונה שלו היתה יציבה.
נתוני הכנסת סרב של פדרר בגמר רולאן גארוס 2008: 68%. נתוני הכנסת סרב ראשון בגמר ווימבלדון 2008: 66% עם 26 אייסים.
ביום ראשון היו לו נתונים חריגים: 52% ורק 11 אייסים. אלה נתונים שקשורים ללחץ הנפשי שלו ולא ליכולת של נדאל.
הגשה רגילה שלו היתה מביאה לאחוזים דומים לאלה שהציג בווימבלדון. את ההבדל בלחץ של פדרר יכולת לראות בהבדל בתגובה של פדרר להפסד בווימבלדון לעומת ההפסד באוסטרליה.

מעבר להגשה, הבעיה העיקרית השנייה שלו באוסטרליה היתה הקושי לנצל נקודות שבירה. בווימבלדון זה היה 1 מ- 13, באוסטרליה 6 מ- 19. פחות גרוע, אבל עדיין רע. רק פעם אחת בנקודת שבירה הוא לקח סיכון, זז כדי להכות עם הפורהאנד. ולמרות שזה הצליח לו, לא חזר על כך. הנטיה שלו להמעיט בסיכונים בנקודות השבירה עולה לו שוב ושוב בנקודות. כך שהוא דווקא ממעט בלקיחת סיכון מול נדאל וגם זה סימן לחולשה מנטלית, להידבק למוכר והידוע, גם אם הוא מוביל לאבדון.
(גלעד טוען אותו הדבר: "הסיכוי היחיד של פדרר מול נדאל הוא לקצר את הנקודות, לעלות יותר לרשת אחרי ההגשות, לקחת יותר סיכונים").

ואני מסכים עם גלעד שפדרר ממשיך באותה תוכנית משחק ולדעתי גם זו הוכחה לכך שהוא לא נוטל מספיק סיכונים מול נדאל.

וזה העניין, יש לפדרר את הכלים לנצח, אבל הוא לא משתמש בהם.
בעבר הוא לקח את טוני רואץ' כדי לסייע לו מול נדאל על החימר ובשנה שעברה לקח את היגראס.
כיום הוא זקוק למישהו שיסייע לו לצאת מהתבנית הקטלנית ולשנות מעט את סגנונו. אי לקיחת אדם כזה, תהיה התעקשות ותעלה לו ביוקר.

לגבי הכי גדול, קחו למשל את בורג ומקנרו. מקנרו ניצח את בורג 1:3 בגמרי גראנד סלאם, גרם לו לדיכאון, חיסל אותו מנטלית, גרם לו לפרוש. בסיכום הקריירה של שניהם, בורג ניצב הרבה לפני מקנרו.
כך שלאט לאט לכם עם ההשוואה בין נדאל לפדרר. סיכומים עושים בסוף.

רונן דורפן 3 בפברואר 2009

לון – ראשית, לגבי בורג-מקנרו. אני לא בטוח במה שאתה חושב שהוא "הרבה לפניו" אבל לא נריב פה על ההגדרה "הרבה". למקנרו היה איזה חוסר מזל היסטורי. בשנים 83-84 היה הטניסאי הדומיננטי ביותר שנים רבות. הדומיננטיות שלו ב-84 הייתה דומה לשל פדרר בכמה מהעונות האחרונות. אם אתה זוכר, הוא לקח שני ווימבלדונים רצופים כשהוא שומט כל שנה מערכה אחת בלבד, ובשני הגמרים שומט 10 גיימים, ביחד! אבל אז התחלפו המחבטים ויותר הוא לא חזר להיות משמעותי. מי שמחשיב המשכיות אולי רואה את בורג הרבה מעליו, אבל כשמסתכלים על איכות – מקנרו בהחלט לא מאחריו.

לגבי אחוזי הגשה ברולאן גארוס – נדמה לי (גלעד?) שהם גבוהים אצל רוב השחקנים כי אף אחד לא משקיע מאמץ מיוחד בסרב כי אין טעם. גם נתוני האייסים בווימבלדון לא מפתיעים אותי. נדמה לי ששניהם הגישו טוב יותר – היו שם 38 משחקונים רצופים בלי שבירות. ולכן מה שגלעד אומר נראה אפשרי על פניו – הקושי לתת חבטת פתיחה מנצחת גרם לו להסתכן יותר. אני מסכים ש52% הם בכל מקרה באזור המאד נמוך.

כתבתי כבר בעבר שלדעתי אין הפרדה ברורה בין יכולת טכנית למנטלית. חלק מהסיבה שנדאל נראה מאד חזק מנטלית היא שהוא משתמש במגוון קטן של חבטות. ולכן תכנית המשחק שלו פשוטה. נדמה לי שאתה ציינת במהלך הגמר שהוא ממעט לקבל החלטות בשטח. במספר קטן של חבטות אתה גם טועה פחות.

אני מסכים לחלוטין שפדרר צריך מאמן. אבל כל הנושא הזה ממחיש עכשיו כמה פנים די בעיתיים כשבאים לקבוע שהוא מענקי הספורט (לא הטניס) של כל הזמנים. ההתעקשות הזו גובלת בילדותיות וחוסר מקצועיות. מספורטאי שמצפים מאיתנו להשוותו לטייגר וודס או מייקל ג'ורדן זה מוזר מאד.

גיל 3 בפברואר 2009

אני פה נוטה להסכים עם לון. אתה וגלעד נוטים לראות בחלק המנטלי כחלק מהיכולת שלו כטניסאי. אני רואה הפרדה פחות או יותר ברורה בין הכישרון שלו על המגרש כפי שבאה לידי ביטוי כנגד כל שחקן מלבד נדאל והיכולת המנטלית שלו כנגד נדאל. ברור שזה חלק מהמשחק בסופו של דבר אבל זה חלק שיחסית קל לשנות אותו בכל גיל והוא לא קשור ליכולות האחרות שלו.

לדעתי, פדרר הוא האבטיפוס של ההיבריס המיתולוגי. הוא רוצה לנצח את נדאל בתנאים שלו ולא רוצה להראות כמי שמתאים אותו למישהו אחר. זה עבד מצוין במשך שנים ועדיין עובד נגד כל אחד אחר ולכן נדמה לו שאם רק ימשיך לשחק כמו שהוא יכול הוא ינצח. הבעייה שהוא לא יכול להמשיך לשחק כמו שהוא רגיל נגד נדאל כי יש לו יריב ברמתו.

הנה דבר מעניין: בראיון איתו לפני החצי גמר אם אני לא טועה, שאלו אותו מה המטרות שלו השנה. הוא אמר שהוא מקווה לנצח באוסטרליה, מקווה להפתיע ברולאן גארוס, לנצח בווימלדון ובארה"ב וגם בכמה טורנירי מאסטרס שהוא לא היה טוב בהם שנה שעברה כדי להחזיר לעצמו את הדירוג מספר 1 בעולם. כלומר בתודעה שלו הוא עדיין מספר אחד והוא רק צריך כמה התאמות קטנות וזהו. אני חושב שהוא חייב לקבל את זה שהוא כיום מספר 2 בעולם ולשכוח מכל ההשוואות ההסטוריות לשחקנים אחרים. זה, עם הלחץ לזכות בטורניר ה14 שלו כנראה יותר מדי עבורו. אני רוצה לקוות שהוא יתעשת כי יש לו עוד כמה שנים של טניס טוב והוא יכול להוות יריב אמיתי לנדאל. רק שיפסיק לחטוא בחטא הגאווה.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 3 בפברואר 2009

פדרר צריך את מקנרו כמאמן,אם הוא חושב שהוא יכול על נדאל עם הטניס הנוכחי שלו הוא טועה,הזמן לא לטובתו,לנדאל יש עוד 3-4 שנים של שיפור עד שיתחיל לדעוך וכשזה יקרה פדרר כבר יהיה אחרי גיל 30 ,הוא צריך לשנות את כל התפיסה שלו לגבי המשחק כשהוא עולה מול נדאל,אבל רק מול נדאל,כי מול השאר אין לו בעיה.הבעיה היא שאם ישנה את סגנול משחקו זה אולי יקרב אותו לנצחון על נדאל אבל עלול לפגוע בו מול האחרים.כפי שלנדל בזמנו חרט על דגלו לזכות בווימבלדון(ונכשל),כך צריך פדרר לעשות-לפתח משחק הגש ורוף לרשת,לתקוף את ההגשות ולעלות לרשת אחריהן,זה סגנון שכבר עבר מהעולם אבל הוא מהיחידים שעוד מסוגלים ליישם אותו,יש לו סרב ומשחק רשת מושלמים מבחינה טכנית ויכולת אלתור שעולה על נדאל,לא בטוח שזה יעבוד אבל זה לפחות ישנה את צורת המשחק ביניהם ויאלץ את נדאל להגיב ולשחק משחק שהוא אינו מחבב במיוחד-(נקודות קצרות)שלא יאפשרו לנדאל לפתח את המשחק הרגיל שלו כי ברגע שרפא נכנס למכה הוא נהיה מכונה וככל שהמשחק ארוך יותר הסיכויים שלו לזכות עולים.זו טקטיקה שיכולה לעבוד על משטחים מהירים יותר,בעיקר בווימבלדון,טקטיקה מסוכנת שיכולה לעלות לו בהפסדים קלים אם נשהו לא עובד טוב אבל ביום נתון הוא יכול להפתיע את נדאל,אחרי הכל הוא צריך רק עוד סלאם אחד כדי להוריד את הקוף מהגב,נדאל כבר מזמן הרס לפדרר את השלמות הקוסמית של הקריירה שלו,ברור שהוא יסיים את הקריירה עם מאזן שלילי מולו אבל אם יגבור עליו בעוד גמר אחד הוא יוכל לפרוש עם ראש מורם לפחות

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 3 בפברואר 2009

סליחה על טעויות הכתיב

גיל 3 בפברואר 2009

האמת היא שעלתה לי עוד השוואה לראש. אמנם זה עושה עוול לפדרר אבל בכל זאת. הוא מזכיר לי את הסיפור שהיה עם הנפלד שבאימונים עם כפפה מיוחדת הוא היה קולע מצוין אבל סרב להתאמן עליה כי פחד שיצחקו עליו. ככה זה נראה עם פדרר. הוא פוחד להשתנות כי אולי הוא חושב שזה כבר לא יהיה הוא האמיתי, או שיעריכו אותו פחות בגלל שהוא מתאים עצמו ליריב ולא להיפך.

אגב, יש דיווחים על איך יראה הדשא בוימבלדון השנה?

ליאור 3 בפברואר 2009

רונן – אני לא מסכים איתך. גם בגמר האחרון, וגם בווימבלדון, פדרר היה רחוק 1-2 נקודות מנצחון. אני גם לא ראיתי נדאל עייף או פצוע בגמר, ראיתי את החיה התמידית שרצה בלי הפסקה. אם כבר הבעיה היא שפדרר ציפה שנדאל יהיה עייף, וחוסר ההסכמה שלו להיות עייף הפתיעה את פדרר. לדעתי הפערים נמוכים עד בלתי קיימים, ומה שמכריע את ההתמודדיות בינם זה מספר נקודות שבהן פדרר תמיד מפשל באופן לא אופייני. מה היו הנדוקות האלה באוסטרליה:
1. הוביל בשבירה במערכה הראשונה והפסיד אותה אחרי 2 שבירות. סהכ 3 שבירות במערכה אחת. זה לא פדרר. זו הייתה המערכה הקריטית של המשחק. כמו שציינתי בזמן המשחק, 10 מ 11 המשחקים הקודמים ניצח מי שלקח את הראשונה.
2. ניתנה לו הזדמנות פז לקחת את המשחק במערכה שלישית. אתה בעצמך ציינת שהוא אמור לשבור ולקחת את הרביעית בקלות. נדאל לא עשה שום דבר מיוחד מדי בנקודות שבירה, פדרר הפסיד אותן, בשני משחקונים עוקבים! אחרי השלב הזה של המשחק היה לי ברור שהוא הולך להפסיד
3. וכמובן המערכה החמישית שהוא החליט ללכת לישון בה משום מה.

עכשיו, אני חושב שמה שיש בין השניים האלה הוא פרדוקס. נדאל עולה לכל משחק מול פדרר כשהוא אומר לעצמו שפדרר יותר טוב. זה מוריד ממנו לחץ, עוזר לו להישאר מפוקס, ולנצח. והוא באמת מאמין שפדרר יותר טוב.
מצד שני פדרר עולה לכל משחק עם הרגשה של אני יותר טוב ואני אמור לנצח. זה עושה לו בדיוק את ההיפך מנדאל וגורם לו להפסיד פעם אחר פעם כי בנקודות הקריטיות הוא פשוט הולך לאיבוד.
אם יש משהו טוב שאפשר להוציא מהמשחק הזה, זה שפרר יגיד לעצמו סוף סוף נדאל יותר טוב. שירד מהאולימפוס שכולם שמו אותו בו לפני שנדאל הגיע לשכונה, ויזחזור לשחק טניס יצירתי שחושב וממציא את עצמו מחדש כמו נדאל. אז הוא גם ישפר אלמנטים במשחק שלו, וגם יעלה למשחק מול נדאל כמו שעולה נדאל מולו: הוא יותר טוב, ואם אני אנצח הרווחתי, אם לא בפעם הבאה.

IDO 3 בפברואר 2009

לון וגיל – אני לא יודע אם שמתם לב, אבל, נאדל (הרובוט) הכניס עוד אלמנט במשחק שלו. עכשיו הוא עומד 2-3 צעדים מאחורי קו הסרב שהוא עונה על הסרב, שהוא נותן לפורהנד שלו לעשות את מכת ההחזרה, להכנס לראלי שבוא הוא מנצח באחוזים גבוהים. (כנראה כהתאמה למשחק המצויין של פדרר בוימבלדון שהוא העיף אותו עם אייסים.)
פדרר גם לא מטומטם, הוא הלך במשחק על סרב וייד, בשביל לחשוף את הבלוף של נאדאל, לדאבונו הוייד הוא מכה הרבה פחות מדוייקת מפיצוץ לאמצע.

עוד דבר שאני ראיתי, מתי שהגיע נקודת שבירה, נאדאל העלה את האינטינסביות של הפורהנד שלו, והעיף את פדרר מהמגרש. הרבה סיכוי הוא לא השאיר לו.

בוריס 3 בפברואר 2009

אם כבר עוסקים בהשוואות, לי עלתה בראש השוואה של פדרר להישאם
אל גרוז', אחד האתלטים הגדולים בהיסטוריה. גם הוא היה דומיננטי מאוד במשך מספר שנים והגיע לאולימפיאדת סידני כפייבוריט ברור לניצחון ב- 1,500 מ' אבל נוח נייני (קצת מוזר לכתוב את שמו בעברית) נתן פיניש מדהים והשאיר את אל גרוז' רק עם מדלית הכסף.

למרות זאת, אל גרוז' לא נשבר (באולימפיאדה קשה יותר לתקן כי היא מתקיימת רק פעם ב-4 שנים)ואולימפיאדת אתונה הסתיימה בהפי אנד: זהב כפול ב- 1,500 וב- 5,000 מול בקלה האגדי.

לצערי, לא נראה לי שפדרר יצליח להתאושש מהההפסדים נגד נדאל. רק לפני שנה המאזן ביניהם היה 8-6 לטובת נדאל, ומאז 5 גמרים ו-5 נצחונות לנדאל על כל המשטחים.

רונן דורפן 3 בפברואר 2009

ליאור – כל הפרשנים, השדרים, נדאל עצמו, אמרו שנדאל נראה עייף מאד בסט השלישי. קיצר נקודות ובחר את הראלים הארוכים יותר בקפידה. מה שקרה אחר כך הוא שגם פדרר התעייף והסט החמישי כנראה היה החלש ביותר מבחינת טניס.

נדאל נתן לפחות שני ווינרים מאד יפים מול נקודות השבירה במערכה השלישית.

התגובה של פדרר בסיום מעידה שהוא כנראה הפנים את מה שאתה אומר. אני מאמין שייקח עכשיו מאמן. סביר גם שייקח את הסלאם ה-14 שלו ויותר – כי קשה לי להאמין שנדאל יגיע לדומיננטיות מוחלטת על המגרשים הקשים. הם לא טובים לברכיים שלו.

ליאור 3 בפברואר 2009

רונן – האם הוא נראה לך עייף? לדעתי הוא ייצר כמה מהנקודות היותר מדהימות שיש, כולל הנקודה הכי יפה במערכה השלישית ובמשחק כולו, כשהוא העביר בשפגט פורהאנד אחרי שפדרר תיזז אותו לכל כיוון. לקראת הסוף פדרר אכן נראה הרבה יותר עייף.
בכל מקרה זו לא הנקודה שלי. אני באמת מאמין שפדרר יכול לנצח והיה אמור לנצח. הוא צריך איזה פסיכולוג טוב, מאמן עם יכולות מוטיבציה יותר מאשר יכולות אימון טכני, וגישה חדשה למשחק. הוא משקיע ככ הרבה רגשות בכל משחק וכל טורניר, שזה לפעמים נראה כאילו זה המשחק האחרון של חייו, ומכאן כל התגובות שאני קורא במקומות שונים שמהמרים שהוא יפרוש אוטוטו.
שייקח את זה בקלות כבר, זה הכל.

תומר 3 בפברואר 2009

ליאור-אולי כדאי לפדרר לבלות קצת עם מייקל פלפס ולקחת את זה בקלות:)

לון 3 בפברואר 2009

פדרר שיפר את יכולת שבירת הסרב מול נדאל מווימבלדון. (הכל יחסי). שמירה של אחוזי הגשה רגילים שלו, כמו למשל אלה שהגיש בווימבלדון האחרון, היתה מביאה אותו למשחק אחר וסביר להניח עם תוצאה שונה.

אם הוא היה מנצח את המערכה הראשונה, יתכן שהכל היה נראה אחרת. זה היה מוסיף לביטחון שלו ומסייע לו בהמשך. ואז לא היינו מדברים על שינוי צורת המשחק, לקיחת יותר סיכונים וכו'.

עידו, נדאל נקט בטקטיקה של לקיחת מרחק רב מהקו גם בווימבלדון. עדיין היו לפדרר 66% הכנסת סרב 1 ו- 26 אייסים.

הדיבורים על פדרר ברמת ספורטאי על, נובעים ממה שהשיג עד כה. הוא הרבה לפני סמפראס בקצב זכייה בגראנד סלאם. הוא הגיע ל- 10 גמרי גראנד סלאם רצופים ול- 14 מתוך ה- 15 האחרונים. ל- 19 חצאי גמר גראנד סלאם ברציפות. כל אלה בפער גדול מגדולים אחרים בטניס ובשליטה שלא נראתה מעולם. בדיוק כמו שבורג שלט ללא עוררין בווימבלדון עד שהגיע מקנרו. ההפסדים של בורג למקנרו לא שינו את ההתייחסות למה שהשיג עד אז. זה שינה רק את מה שקרה אח"כ בגלל שהוא החליט לפרוש. עלי הוא הגדול מכולם למרות שהפסיד את התואר פעמיים ונוצח בקרבות נוספים. ג'ורדן נשאר ענק למרות הזמן ששיחק בוושינגטון.

היכולת העיקרית של נדאל היא החזרת כל כדור. זה נובע בראש ובראשונה מכושר גופני ייחודי (שהוא הגורם לספק בדבר היותו טבעי). זה מה שגורם לתיסכול ולנסות מכות חזקות יותר וקרובות יותר לקווים וזה גורר טעויות מהיריבים. נדאל ללא כושר גופני עילאי, הוא טניסאי טוב עד טוב מאוד, לא יותר.
המבחן המנטלי שלו יהיה כשיפגר מערכה ושבירה מול פדרר. מאזן ההפסדים שלו על האפס (ללא ניצחון באף מערכה) עולה בהתמדה עם השנים. זה סימן שלילי לגבי חוזק מנטלי.

גיל 3 בפברואר 2009

אני מסכים עם ליאור. מבחינת טניס, יש לפדרר מה שצריך לנצח את נדאל והוא לא היה רחוק מכך. הוא צריך לשנות את הצורה שבה הוא ניגש למשחק כמו גם את צורת המשחק נגד נדאל והוא יכול לנצח אותו. הוא בעצמו דיבר על הכמעט ניצחון במערכה הראשונה והשלישית שהיו יכולים להפוך את התוצאה. השובר שיוויון במערכה השלישית מתמצת הכל. פדרר כמעט לא מפסיד שוברי שיוויון אבל פה הוא שיחק ממש גרוע.

ליאור 3 בפברואר 2009

רק כדי להשלים את התמונה:
קראתי הרגע ראיון עם טוני נדאל שטוען שפדרר השחקן הטוב ביותר שהיה אי פעם. נדאל טוב מאוד, אבל המרחק בינו לבים פדרר עוד גדול. זה אחד לאחד הראיון איתו. כנראה שטוני איש מאוד חכם ורגיש, ובעיקר מבין את נפשו של ספורטאי. אני בטוח שהוא אומר את אותם דברים לנדאל מאז שהוא נכנס לסבב, בשביל להוריד ממנו לחץ, בשביל שתהיה לו מוטיבציה. נדאל הוא סהכ ילד שטוני גידל אותו, ואם טוני אומר, טוני יודע. פדרר צריך איזה טוני כזה כנראה

רונן דורפן 3 בפברואר 2009

לון – אתה מבלבל אטרקטיביות וגיוון לבין יכולת. נדאל הוא לא טניסאי "טוב עד טוב מאד" בתוספת כושר גופני. הוא טניסאי ענק מהבחינה הטכנית. רק שצריך לזכור דבר אחד: הוא טניסאי שהוכשר למגרשי חימר. מכאן המגוון הנמוך של החבטות והכושר הגבוה והסרב שלא בנוי סביב האסים.

כשנדאל החל לתקוף את המגרשים האחרים, מה שלא עשו ברוגרה וקוארטן ומוסטר והרבה טניסאי חימר לפניו, הוא עשה את זה בצורה פרגמטית. הוא לא ניסה, למשל, להפוך לשחקן רשת. הוא הוסיף משהו על ההגשה. שיטח קצת את החבטות, אבל לא נגע בכל היתרונות שלו.

וזו הסיבה שהפרשנים טעו לגביו. כינו את ההישגים שלו "סטיית תקן" או "לפדרר יש בעיה ספציפית איתו". אני לא יודע איזה שידור ראית. אבל אני ראיתי את זה של ESPN האמריקאי. ובאד קולינס אמר בסיום we were dead wrong about him. והסביר שתקופה ארוכה זלזלו בטניס שלו ושהטניס שלו הוא מהטובים אי פעם.

למעשה הזכיה על שלושת המשטחים בו זמנית גרמה לאסימון ליפול. כי פה נעשה משהו טכני שלא הושג לפניו. וכפי שאתה טוען בצדק שקצב הזכיות של פדרר עד עכשיו הוא כרטיס הכניסה שלו לגדולי הספורט, בלי קשר לשאלה אם יעקוף או לא יעקוף את סאמפראס זו הסיבה שאני מכליל את נדאל בגדולים ההיסטורים כבר עכשיו. לא כמות הזכיות ולא הדומיננטיות על החימר. שלושת המשטחים – כי זה דבר שלא נעשה. וגם אם לא ישיג עוד הרבה בקריירה זה דבר עצום.

רק עוד הערה לגבי שלושת המשטחים – זה לא רק הראש של פדרר. גם את דיוקוביץ הוא ניצח השנה במשחקים חשובים על כל שלושת המשטחים (חצי גמר רולאן גארוס, גמר קווינס שהוא פחות חשוב, והגמר האולימפי).

כשמישהו משיג משהו שלא נעשה מעולם, והמשהו הזה הוא לא טריוויאלי בכלל מבחינה טכנית, הוא לא יכול להיות טניסאי "טוב עד טוב מאד". הוא חייב להיות טניסאי ענק.

האמירה שלך היא חסרת אחריות: משל היית אומר על קבוצת כדורגל שהיא אלופת אנגליה, אלופת אירופה ואלופת העולם שהיא קבוצה "טובה עד טובה מאד" ולא קבוצה שגיבה.

ליאור: איפה היה הראיון עם טוני נדאל?

Drazick 3 בפברואר 2009

אני לא מבין דבר אחד.
רובכם שוטחים טענות על "הבלוף" של נדאל כשחקן.

אולי הבלוף הוא של פדרר?
כולם מודדים אותם כאילו פדרר היה גדול מכולם ובא נדאל, שלא יכול להיות שהוא טוב יותר ומשהו לא עובד.

אולי ההערכות של כולם לגבי פדרר היו גדולות מדי?
אולי נדאל הוא שחקן אדיר אבל "מוגבל" במידה מסויימת שמראה עד כמה פדרר הוא עניין של תזמון?

ליאונידס 3 בפברואר 2009

לון/רונן.
הסרב של פדרר על הדשא בוימבלדון לא נופל במהירותו מזה של סמפראס(הסרב הטוב ביותר שהיה על דשא/משטח מהיר אי פעם), ההבדל- וכאן החולשה של פדרר הינה בעובדה שהתנועה שלו במהלך הסרב החזק מקשה על גופו להתקרב במהירות לרשת ולצמצם את זויות ההחזרה של שחקן כמו נדאל.
אצל סמפראס התנועה לעבר הרשת היתה חלק מתנועת הסרב או במילים פשוטות הסרב זרם טוב יותר עם פחות מאמץ וגם באחוזים טובים יותר ומה שיותר חשוב במידה והיית מצליח להגיע לסרב הרי שהיית צריך להחזיר אותו באופן יוצא מהכלל ולא היית מוצא את סמפראס ליד הרשת עם כדור שני שלא היה מאפשר לך לשפר את עמדתך במגרש.

גיל 3 בפברואר 2009

רונן, אני מסכים איתך עקרונית אבל עם זאת אי אפשר גם להתעלם שוימבלדון זה לא וימבלדון של לפני כמה שנים ולכן במידה מסוימת הזכייה של נדאל שם מטעה. בארה"ב המשטחים היו מהירים יותר מוימבלדון ופדרר שלט שם ביד רמה. נראה איך הדשא יראה השנה.

ליאור 4 בפברואר 2009

רונן, אני לא מוצא את הראיון, זה היה כחלק מגלישה שלי בכל מיני כתבות, אבל חלק מהראיון כולל הציטוט שהבאתי נמצא בכתבה פה:

http://sports.espn.go.com/sports/tennis/aus09/columns/story?columnist=tandon_kamakshi&id=3876885

רונן דורפן 4 בפברואר 2009

גיל – מה יהיה? נראה לי שכל ניצחון של נדאל על פדרר הוא מטעה, מקורו בטעות, בשינוי משטח, פסיכולוגיה, פיטורי מאמן, בכך שפדרר הוא אנושי ולא רובוט ועוד כהנה וכהנה. הכל מלבד הטניס של נדאל.
השינוי העיקרי במשטח בווימבלדון נעשה ב-2001, לאחר הזכיה של איבניסביץ', ושנה אחר כך הגיעו יואיט ונלבדיאן לגמר. כך שזה אותו משטח עליו פדרר הוכיח שהוא השחקן הגדול בהיסטוריה.
הם הודו שהדשא פשוט לא התאים לדרישות המשחק החדש. הוא היה מדרדר לחלוטין בתוך שבוע למשטח שלא הגיוני לשחק עליו. אם כבר, אז הדשא ההוא אחראי לרצף הזכיות של סאמפראס, כי משטח מרוטש ולא אמין טוב למגיש. אז התקופה של החריגה בדשא בווימבלדון היא בערך שנות התשעים – בהם לא התאים למשחק המודרני.

גיל 4 בפברואר 2009

יש משהו במה שאתה אומר, אבל אני לא בא להמעיט מערכו של נדאל. אני בהחלט חושב שהוא טוב ממנו יותר רק שאני חושב שהוא ממצה את הכישרון שלו עד למקסימום בעוד פדרר לא וחבל.

רונן דורפן 4 בפברואר 2009

גיל – אתה עוסק במידה רבה בהתפתחות. ממתי "כשרון" הוא רק התחכום בחבטה עצמה. האם חוש טקטי, יכולת להתאמן, יכולת לערער מנטלית את היריב – אינם "כשרון"?

גיל 4 בפברואר 2009

זהו, שאני סבור שאלו שני דברים נפרדים לגמרי, או לפחות שני כישורים שונים. ברור שבמשחק אי אפשר לעשות את ההפרדה הזו, אבל כשעובדים באימונים ומתכוננים למשחק העבודה על החלק המנטלי נפרדת מהחלק הפיסי.

גיל 4 בפברואר 2009

בכל מקרה, כך או כך, אני לא יודע אם לטניס היו יותר אוהדים ויותר מתעניינים מהתקופה הזו. אולי בזמן בורג מקנרו הייתה יותר התעניינות. היריבות הזו לוקחת את הספורט לרמות חדשות.

רונן דורפן 4 בפברואר 2009

גיל – הנפלא ביריבות הזו היא שהיא לא צריכה שום צהוב. לא שנאה ביניהם. לא יריבות לאומית. לא התבטאויות נבזיות. הספורט עצמו כל כך עילאי שהוא מייתר את הכל.

גיל 4 בפברואר 2009

טוב, מי ירצה לריב עם שוויצרים?

רונן דורפן 4 בפברואר 2009

אני חייב לומר שזה הדבר שאני לא הכי לא אוהב בפדרר. שהוא שוויצרי. אני יודע שזה לא בסדר – אבל אינני אוהב את שוויצריה. עליהם אמר מרטין לותר קינג "הראשונים ללכת לגיהנום הם לא הרשעים אלא מי שלא נוקטים עמדה". אני מאמין בכך. אני לא אומר שהם יילכו לגיהנום – אני אומר ששוויצריה עצמה היא הגיהנום.

ליאונידס 4 בפברואר 2009

רונן.
נראה לי שהושפעת מאד את מההשקפה של אורסון וולס(בסרט האדם השלישי) על שוויצריה.

גיל.
לפני כ-550 שנה שכירי חרב שוויצרים נחשבו לחיילים הכי טובים והכי יקרים ואז אף אחד באמת לא רצה "לריב" איתם.

gdana 4 בפברואר 2009

ליאור,

קראתי את תגובותיך בעבר בעקבות ההפסד בווימבלדון וגם עכשיו, ועל אף שכאוהדת שבורת לב של פדרר אני מבינה אותך, נראה לי שהגיע הזמן לשנות גישה – גם זו של פדרר וגם זו של אוהדיו.

פדרר ואוהדיו ממשיכים להיאחז בהיותו יותר כשרוני וביכולת המשחק הטהורה יותר אבל מגיע השלב שגם אם זה נכון זה ממש לא משנה. פדרר כיום דומה לארסנל של שנה שעברה – השחקן/קבוצה עם המשחק הכי אסתטי, שוטף ויפה לעין שכשהוא עובד הוא מושלם אבל ב"אוף דיי" הוא קורס ובסופו של דבר – לא הוא ולא הם מספר אחת. ובדיוק כמו ארסנל עם הפציעה של אדוארדו בפברואר שבעקבותיה הגיעה הקריסה גם לפדרר יש תירוץ טוב, המונו, ובשני המקרים נעשה שימוש בתירוצים/סיבות האלו כדי למסך את העובדה שהם פשוט לא הכי טובים כרגע.

פדרר חייב ללמוד להיות גבר. ועד שילמד לנצח אותו (ב"ה), שיתחיל בכך שיודה שנדאל מספר אחת בזכות, שנדאל יותר טוב ממנו, אם לא בכלל, אז לפחות נכון לזמן הזה. התירוצים האלו בראיונות פשוט עולים על העצבים, זו גישה לוזרית והאמת שגם מאד לא צנועה, לא classy כמו שפדרר שואף להיות. במקום להחמיא לנדאל, הוא ממשיך עם הסברים על היתרון של נדאל כשמאלי, עם זה שהוא זה שהפסיד ולא נדאל שניצח.

האמירה של הדוד טוני שאתה מצטט היא בדיוק הגישה ההפוכה: הוא ממשיך להציג את נדאל בתור האנדרדוג, מממשיך לשים את הלחץ על פדרר, ממשיך לתת לפדרר את התחושה שהוא בעצם יותר טוב, זה רק מקרה שהוא מפסיד כל פעם מחדש, וכך פדרר ימשיך באותה מדיניות יהירה ומטופשת, ולא ייקח מאמן וצוות נורמלי וימשיך להפסיד – שוב ושוב. העיקר שצוות המעודדות ימשיך להגיד לו שהוא הכי מוכשר. נמאס כבר.

והנה עוד דיעה מעניינת בנושא.

gdana 4 בפברואר 2009

הממ, למה זה לא מציג את ה"דיעה מעניינת" כלינק? כשכתבתי את התגובה זה עבד. הנה הוא שוב, כטקסט:
http://www.tennistalk.com/en/blog/Cheryl_Murray/20090202/Nadal_takes_the_back_seat_to_Federer._Again./

(אשמח להבהרה איך מפרסמים פה לינק).

gdana 4 בפברואר 2009

אוף, יצאתי טמבלית פעמיים. עד שתאושר התגובה השניה, נראה כאילו כתבתי על עצמי שדעתי מעניינת. וכשתאושר, אני שואלת איך מפרסמים לינק ומיד לאחר מכן מפרסמת אחד.

רונן – אתה מודע לבלבול עם התצוגה המקדימה? מה שעובד בסופו של דבר כקישור מוצג בתצוגה המקדימה כטקסט רגיל, ולהיפך. אולי כדאי להוסיף לממשק השארת התגובה כפתור לקישור וזה יפתור את הבעיה? כך גם אפשר לדאוג שהקישור ייפתח בחלון אחר ולא יעיף משתמשים מהבלוג. חוץ מזה אשמח אם תתקן את תגובתי המקורית עם הקישור מהתגובה שאחרי ותמחק את כל השאר.

תומר 4 בפברואר 2009

דנה-הדיעה שלך בנושא מספיק מעניינת כדי להתייחס אליה ככזו.

רונן דורפן 4 בפברואר 2009

דנה – תגובות עם לינקים מצריכות אישור שלי. אחרת הדיונים יופגזו בלינקים מסחריים. בכל מקרה אני לא מוחק את תגובתך… כי זה דבר שקורה לא מעט – ובהחלט לא יצאת טמבלית.

ליאור 4 בפברואר 2009

GDANA – מקובל עליי מה שכתבת, ואני מתחבר גם לחלק מהדברים. תגובות 172 ומעלה משום מה התחרבשו, אז אני לא יכול לראות מה כתוב.
רונן – אתה צריך למחוק אתה צריך למחוק את תגובה 172, היא משכה את כל הדף שמאלה, ולכן אי אפשר לקרוא את התגובות כמו שצריך.
בכל מקרה, בשביל לסגור את סאגת אוסטרליה בשבילי, אלה המחשבות הסופיות שיש לי בנושא
1. נדאל – רונן אני מסכים איתך שההישג שלו פנומנאלי, זכייה על 3 משטחים שונים בו זמנית. אני חושב שהעובדה שזה באותו זמן היא יותר פיקנטריה מאשר הוכחה למשהו, אבל עדיין הישג מדהים, ועוד שלושתם נגד פדרר, השחקן הכי קשה שיכל לקבל מולו בגמר. עם זאת, ולדעתי כתבתי על זה פוסט פה גם בעבר, נדאל הוא אבטיפוס של העתיד שלפנינו. לדעתי. 20 שנה מעכשיו, יהיו עוד 3-4 אלופים שיזכו על שלושת המשטחים לדעתי, כי זה הכיוון של הטניס. הוא נהיה יותר פיזי, יותר תחרותי, יותר הכל, אבל בבד בבד הוא הרבה פחות מגוון. חבטת גב היד עם יד אחת היא זן הולך ונעלם. 20 שנה מהיום אף אחד לא ישתמש בה יותר. הגש ורוץ לרשת היא נחלתם הבלעדית של שחקנים דוגמת קרלוביץ שאין להם ברירה אחרת פשוט. זה לא באמת שיטת משחק לגיטימית. אין היום לשחקנים את הזמן להגיע לרשת עם מהירות הכדור שנוצרת בעקבות המחבטים החדשים. בקיצור – עוד 5-10 שנים כולם ישחקו רק מהקו האחורי עם עליות מזעריות לרשת, ויכו בשתי ידיים בקהאנד. במקביל המגרשים טיפה יותר דומים אחד לשני מבחינת מהירות (לא גובה קפיצת הכדור), ולכן אני צופה שגם הכוכב הבא שיעלה אחרי נדאל ייקח על שלושת המגרשים, אולי אפילו דיוקו או מארי. דיוקו כבר הגיע לחצי בארבעת הסלאמים. סמפראס הגיע לחצי רולאן רק פעם אחת בקריירה. צריך לעשות הרבה פחות התאמות היום למגרשים אחרים, כי אין מומחיות באמת. מי שמולך מתקשה כמוך לשנות מגרש, ולכן הסיכויים שלך בתור שחקן עדיף עדיין עדיפים על כל מגרש. הרי גם פדרר היה לוקח את הרולאן בלי נדאל, שחקן החימר הכי טוב בעולם אי פעם, ועל זה אין ויכוח. בקיצור – נדאל מדהים, אבל הוא גם נולד לתקופה שמאפשרת לו לשלוט על כל המגרשים. פדרר התחיל את זה, נדאל ממשיך את זה, וכל מי שיגיע מעכשיו ימשיך את זה גם.
2. פדרר – כן, הוא השחקן המוכשר והמגוון ביותר. כן, המשחק של נדאל מפרק אותו. הגישה של נדאל מפחידה אותו, המחוייבות של נדאל גוברת על שלו.גם את זה כתבתי בעבר, ציטוט שאני זוכר בערך מאיזה משחק של פדרר. "הגיוון שלו הורג אותו". לנדאל יש מגוון מכות נמוך יותר, כי הוא גדל על חימר ואלה היו הדרישות. הוא פיתח אותם בכזו רמה גבוהה שזה הולך על כל המגרשים. פדרר צריך באמת לשנות גישה, לקחת מאמן, לחזור להיות צנוע כמו שהוא היה לפני שהוא נהיה פדרר, וגם לשנות משהו במשחק שלו מול נדאל. שייקח יותר סיכונים, שיעיז, משהו. זה ברור שנדאל טוב יותר כרגע. אבל זה ברור לי שפדרר יכול להיות לפחות שווה לו על מרגשים שאינם חימר, אבל מה שהוא צריך לעשות בשביל שהוא לא עשה עד היום, זה לעבוד בזה.

גלעד בלום 4 בפברואר 2009

דורפן ,מסכים איתך לגבי השווייצרים,שילכו לעאזאזל עם הנייטרליות שלהם,הם לא היו ממש נייטרלים כשנהנו מהזהב של יהודי אירופה והפכו לאחת מהמדינות העשירות בתבל,הם אנטישמים לא קטנים אגב למרות שפדרר נראה אדם סביר והוא גם חצי חצי דרום אפריקאי,עוד מדינה עם עבר בעייתי.

גיל 4 בפברואר 2009

דנה, אני לא חושב שיש סתירה לחשוב שפדרר שווה לנדאל בכישרון ואפילו עולה עליו והוא עדיין נחות במשחקים נגדו או שנדאל הוא מספר 1 הבלתי מעורער. ברור שהוא צריך לשנות דברים במשחק שלו אבל אני לא כל כך חושב שהשינויים הללו הם דראסטיים. השינוי הדראסטי צריך להיות בראש בעיקר.

gdana 4 בפברואר 2009

גיל – לא לגמרי הבנתי. אין סתירה, אבל לדעתי פדרר חושב שהוא שהוא גם יותר מוכשר מנדאל וגם יותר טוב מנדאל. וכל עוד הוא ממשיך לחשוב ככה הוא לא ישנה שום דבר, לא בראש ולא בצורת המשחק.

דוד לוי 5 בפברואר 2009

מעריצי פדרר, הגיע הזמן שתודו שקשה לכם לקבל את זה שספרדי קורע לאשכנזי את הצורה.

אלון זנדר 6 בפברואר 2009

דוד, מלים כדורבנות, סוף סוף אומר את זה מישהו. מה לא נכתב על נדאל? חיה, רובוט, לא אנושי, מסעודה משדירות… אני מאד אוהב את פדרר, הוא ג'נטלמן אמיתי ודמות לחיקוי, והטניס שלו שגיב. נדאל הוא שחום שרירי עם כושר גופני, אתלטי – נראה שיש אנשים שלא מתאים להם שינצח את חיוור העור האצילי. די כבר. נכון לעכשיו וחצי שנה אחורה, נדאל טוב מפדרר בטניס בהרבה. ויש לי הוכחה: הם שיחקו ביניהם את המשחק הזה, ונדאל ניצח. בשלושה משטחים שונים. כלומר, הוא לא רק זכה בשלושה משטחים שונים, דבר שלא נעשה לפניו, הוא גם עשה זאת מול אחד מגדולי הטניסאים אי פעם. ועדיין יש מי שחושב שהוא רק "טניסאי טוב עד טוב מאד"? צריך לקרוא פה את התגובות כדי להאמין. פדרר לא פחות טוב, זה "רק" עניין של הראש. או "פדרר יכול לנצח ואמור לנצח". הוא לא. ראש ומנטליות זה בסיס של הצלחה, של "להיות טוב", לא כל שכן ענק.

יש לי טניס ענק, המצאתי מכות שאף אחד לא שמע עליהן, סרבים מתוחכמים ועבודת רגליים מדהימה. אבל מה, אני עצלן. לא בא לי להתאמן ולהתכונן למשחק. ואין לי דרייב לנצח. מישהו ישים אותי מועמד לשחקן כוכב? יותר הגיוני שאף אחד לא ישמע עלי. או כדורגלן שיודע לכדרר טוב יותר ממסי או רונאלדו, שמקפיץ 7000 פעם על הברכיים והכתף, עושה תרגילים מדהימים עם הכדור בפני חברים – ויש אלפים כאלה, עדיין הוא לא כדורגלן טוב בלי שישחק כדורגל ברמות הגבוהות ביותר, ולצורך זה חייבים ראש ומנטליות. זה לא עוד אלמנט, זה אלמנט בסיסי והכרחי.

לכן הספורט הוא כל כך יפה. יש בו הגיון. מי שיותר טוב, הוא זה שמשיג יותר נקודות, או שערים או סלים, וכך הוא מנצח. אם הוא עושה זאת בכל מצב ומכל עמדה – לומר שהוא לא יותר טוב זה פשוט מגוחך.
אני אשמח אם פדרר ישתפר (הוא לא פחות טוב מבעבר, אבל עכשיו הוא חייב להשתפר) ויחזור לנצח, אני רוצה להאמין שהטניס שלו יכול לנצח את הטניס של נדאל, שהוא ענקי אבל משמים לעתים. אבל בינתיים זו רק תקווה.

Comments closed