ליגה אחרת

השתתפתי לא מעט בדיון בבלוג של עמיחי שלו לגבי השאלה אם רפאל בניטז צריך להמשיך בתפקידו כמאמן בפ.צ מרסיסייד. וניסיתי לעשות את זה באובייקטיביות. ואתמול דווקא במהלך המשחק שלנו באינטר נפל האסימון. האמת שמרסיסייד לא קבוצה רעה כל כך. הם במקום השני בליגה שהיא בקלות הכי טובה בעולם. אני לא מדבר על התוצאות. אני מדבר על מה שקרה במשחקים הללו במגרש.
עמית לוינטל אמר לי כרגע שאיטלקיות לא כבשו מול קבוצה אנגלית כבר 900 דקות במשחקי נוקאאוט באירופה. קבוצות ספרדיות לא במצב יותר טוב. ריאל לא הבקיעה היום. ברצלונה לא הבקיעה במשחק כפול מול יונייטד.  כל השמות הללו: אינטר, יובה, ריאל, מילאן, רומא, ואלנסיה והשד יודע מי – הם נכון לעכשיו שמות. מעשית לא ברור אם הם יותר מאסטון וילה. אני מוציא את בארסה מכלל זה מכיוון שאני אדם מתון. אבל פתאום גם מה שעושה ליאו מסי במשחקי ליגה נראה יפה מאד. לא ברור לי נגד אילו מין קבוצות.
זלטן איברהימוביץ' קורע את הליגה באיטליה. הוא לא נראה כזה גדול. וזה לא שנמניה וידיץ' שמר עליו. רוב הזמן זה היה ג'ון אושיי. ריאל מדריד הבקיעה בערך 7000 שערי ליגה בחודש האחרון. הם לא נראו לרגע כמי שיבקיעו במשחק הערב.

זה עם מאמנים זרים ושחקנים זרים. זה בזכות הכסף. זה בכדורגל די טקטי והגנתי. אבל לכדורגל של צמרת הפרמייר ליג אין תחרות כרגע.

אינטר (אחרי). משחק מצויין, תוצאה סבירה
אריות ליסבון

No Comments

Red Camel 26 בפברואר 2009

רגע, אז אתה זה "חמור הקש"?

ג'וס 26 בפברואר 2009

זה נראה כאילו הגיעו ימות המשיח. "וגר זאב עם כבש" וכאלה.
אני יודע שהפוסט הזה בא יותר לדבר על הליגות האחרות, אבל בכל זאת, לשמוע אותך אומר שליברפול (סליחה, את השם הזה עוד לא אמרת :) ) היא לא קבוצה רעה, זה כבר אתחלתא דגאולה.

YB 26 בפברואר 2009

רונן, מתפלא עליך, עכשיו נזכרת בתובנה שהליגה האנגלית היא ביי פאר האיכותית באירופה (פחות השנה, כשהיא סובלת מיכולת ירודה של הרבה מאד קבוצות, אבל בוודאי בכל שנה אחרת).
כפי שחשתי אתמול, ליברפול אכן ניצחה. אבל האמת, אני לא כל כך מאושר. כי שיחקנו פח אשפה. זה היה משחק מכוער עד דרגת תיעוב.

וכמי שגדל על קבוצת הפלא של שנות ה-80 ניצחונות כאלה, גם אם הם נגד ריאל מדריד, לא עושים לי כלום.

ניינר 26 בפברואר 2009

רונן אני סקרן לדעת אם אתה שמח עבור בניון או שכל מה שקשור לסקאוזרס אתה אנטי? אני לא אוהד ליברפול אבל מאד שמחתי לראות אותו מבקיע (טוב, אני חולה בארסה אז בשבילי זה עונג כפול)

אביאל 26 בפברואר 2009

אני יתן לכמה מהחברים שלי שרבים איתי כל סופ"ש שהליגה הספרדית היא הטובה ביותר – סוף סוף הוכחה ממקור בעל ידע למה שאני טוען כבר הרבה זמן, נראה את ברצלונה מול הגנה אנגלית חזקה והם לא יראו כאלה מפחידים, אתמול מול ליון ראיתי קצת מבראסה של השנה שעברה.

אורן 26 בפברואר 2009

YB, אני לא יודע מה אתה מצפה, אבל ברצלונה בבית ובמומנטום אדיר התקשתה מול ריאל במשחק הראשון של ראמוס.
משחקים טקטי בבית-חוץ ובזה בניטז מלך.

תומר 26 בפברואר 2009

YB-אני לא חושב שהעליונות האנגלית הנוכחית היא עניין של מה בכך. אני חושב שהבדלי הרמות כיום ברורים מתמיד. במשחק לא טוב של צ'לסי יובה לא הגיע למצב כיבוש ממשי אחד. יונייטד פצועה,צ'לסי חסרת ביטחון,ליברפול במשבר,ארסנל לא מנצחת את סנדרלנד ולמרות כל אלה הן התמודדו בקלות מול יריבות שעל הנייר נראו קשות במיוחד.

YB 26 בפברואר 2009

תומר- אני מסכים אתך ועם דורפן. קבוצות הצמרת באנגליה טובות כמעט מכל קבוצה באירופה. אבל גם באנגליה טוענים כי השנה הליגה משעממת במיוחד- גם מבחינת היעדר התחרות וגם מבחינת הרמה.
אורן- הדבר היחיד שאני מצפה זה שנשחק כדורגל. גם לפי מיטב זכרוני ריאל זו קב' שמאפשרת לשחק כדורגל.

תומר 26 בפברואר 2009

עוד משהו. בגביע אופ"א האנגליות לא מוצלחות כל כך אבל לדעתי זה גם מעיד איפשהו על הכוח של הפרמיירליג, הקבוצות הללו פשוט מתרכזות יותר במאבקים בליגה. אסטון וילה נאבקת בצמרת,טוטנהאם וסיטי בתחתית. הן יעדיפו לחזק את מעמדן בליגה ובניגוד לגדולות הסכלים שלהן עדיין לא רחבים מספיק. ליריבותיהן יש חיים די רגועים בליגות שלהן.הרוסיות בפגרה,פיורנטיה ואודינזה מורגלות כבר שנים לאופ"א וחייהן בליגה לא קשים כלכך,זה די ברור שמילאן לא תזכה באליפות אבל תהיה באלופות וחוץ ממנה לרוב המועודנים האחרים לא יפריע לזכות בגביע אופ"א ולהפסיד את המקום באלופות(ברמן,ולנסיה וכדומה..).

gdana 26 בפברואר 2009

אבל זהו שליגת האלופות זו לא ליגה, זה גביע. האנגליות הפכו למומחיות בכדורגל טקטי, וליברפול של בניטז היא המומחית הגדולה מכולן. היא ללא ספק האלופה בלהביא כל קבוצה פייבוריטית שמשחקת מולה לשחק משחק מחורבן במיוחד. יובנטוס, צ'לסי, ברצלונה, אינטר, ועכשיו ריאל מדריד. בשנתיים של האליפויות של צ'לסי, ליברפול התקשתה מולה בליגה אבל העיפה אותה פעמיים בחצאי גמר באלופות. האם היא באמת היתה הקבוצה הטובה יותר? לא נראה לי. יונייטד בשנה שעברה נגד בארסה קלטה את הרעיון ושיחקה דומה.

אני שמחה שליברפול ניצחה היום בשביל בניון וכי אני מתעבת את ריאל מדריד אבל חבל שסוג הכדורגל הזה שולט במפעל בשנים האחרונות.

יואב 26 בפברואר 2009

yb
מסכים איתך. כדורגל בעצירות זה לא מה שאוהד ליברפול אמור לשאוף אליו אם כי את מה שליברפול עושה-היא עושה טוב ואיכות הקרקפות שבניטז אסף בשנים האחרונות-היא מהמפוארות ביותר שיש.אולי בליגה, שנזקקת יוזמה ויצירתיות, העסק לפעמים נתקע. בכל אופן, לא הייתי ממעיט מערך הניצחון היום או מריאל עצמה. ליברפול גרמה לה להראות לא טוב ובגדול, התנהל משחק שקול של סירוסים ופאסיביות הדדים(בשום שלב,ריאל לא שלחה יותר שחקנים קדימה וחיפשה הכרעה אמיתית).

קורא 26 בפברואר 2009

בואו לא ניסחף, ליברפול עשתה תוצאה טובה מאוד (הטובה מבין התוצאות האנגליות) ויונייטד עשתה תוצאה טובה, אבל ארסנל וצ'לסי עשו תוצאות בינוניות לגמרי. להגיע למשחק חוץ עם ניצחון דחוק של 1:0 זו לא תוצאה אידאלית. נכון, הם לא ספגו שער בבית, אבל מישהו יופתע אם רומא או יובנטוס יעלו בסוף?

עומרי 26 בפברואר 2009

זה נכון, אנשים לא באמת הפנימו שליברפול עלתה למפגש מול ריאל כפייבוריטית, אם לא בסוכנויות ההימורים אז לפחות אצל מביני העניין. ריאל מדריד, אלופת השנתיים האחרונות בספרד, עם פושקש ודי סטפאנו ובוטרגניו והיירו על הגב, עלתה כאנדרדוג מול קבוצה שעומדת להשלים 20 שנים ללא אליפות בליגה שלה.

צמד המפגשים הזה קריטי הרבה יותר עבור ריאל והיום היא הראתה שבתצורתה הנוכחית פשוט אין לה מה למכור התקפית מול קבוצות עם הגנה בקליבר הזה.

תומר 26 בפברואר 2009

קורא-ארסנל וצ'לסי נמצאות במצב הכי גרוע מבין 4 האנגליות. ליובה לא היו משחקי צמרת לאחרונה ומעמדם בליגה די ברור,רומא נמצאת בתעוררות ובכושר מצוין בליגה ונראתה על הפנים אתמול. לקבוצה שמפסידה בלי שער חוץ קשה מאוד לעלות שלב כי כל הלחץ עליה,אז אולי הן יצליחו לעלות אבל הן יכולות לשלם על כך שבמשחק הראשון הן לגרמו לאנגליות להתאמץ בכלל.

תומר 26 בפברואר 2009

לא גרמו

בני גלובינסקי 26 בפברואר 2009

מסכים מאוד עם הקביעה שהליגה האנגלית, ובמיוחד קבוצות הצמרת עולות כמעט בכל פרמטר על השאר. תוצאה כזו או אחרת בשמינית לא תשנה את זה. מדובר במגמה כללית שקיבלה חיזוק בעונות האחרונות.

אבל צריך לשים לב שקבוצות הצמרת בספרד (ריאל בארסה ואפילו ויאריאל וסביליה) טובות הרבה יותר מהאיטלקיות. נכון שיובה ניצחה את ריאל פעמיים בבתים. יש יוצאות דופן. אך כיום ניתן לדרג בבירור את טיב ואיכות קבוצות הצמרת על פי ליגות.

תומר 26 בפברואר 2009

בני-אני לא מסכים איתך,יובה מנצחת באופן מסורתי את הספרדיות. גם רומא לא נפלה מריאל במפגשיהן האחרונים ואני בהחלט לא חושב שסביליה(שאני מאוד אוהב) וויאריאל טובות יותר מיובה,מילאן וגם פיורנטינה.

עומרי 26 בפברואר 2009

מצב האיטלקיות הוא פועל יוצא של מצב הכלכלה האיטלקית שנמצאת ברגרסיה כבר שנים, הרבה לפני המשבר הנוכחי, קבוצות מרכז טבלה באיטליה לא נהנות מרבע התקציב של קבוצה כמו טוטנהאם.

בני תבורי 26 בפברואר 2009

YB,
עזוב אותך משטויות, הרשת זזה וזה מה שחשוב. זה גם לא נראה טוב בבלוג ורוד להתלונן ככה על הקבוצה שלך…

Rabbi Akiva 26 בפברואר 2009

In my opinion, while the top English teams are better than the top Italians and some of the top Spaniards, the mediocre English teams are not better than their foreign counterparts. This leads to a weird scenario in which the English league has relatively few interesting matches (e.g., ManU vs. Chelsea) but is otherwise relatively boring. In the Spanish league, however, the majority of the matchups are interesting.

That said, after watching my team (Arsenal) win yesterday morning (Melbourne time), I am convinced they will not play in next year’s Champions League. Win or not, they have more problems than players showing up for the second half.

גיל מזימבבואה 26 בפברואר 2009

אומר את האמת, לי קצת קשה להבין את הפערים האלה. OK כסף יכול להיות סיבה אבל עדיין לא לגרום לפערים כאלה. מה שלי נראה יותר כסיבה היא שבליגות של ספרד ואיטליה לא קיימת רמת המוטיבציה והלחימה שקיימת בליגה האנגלית. אולי המאמנים אשמים אולי השחקנים יותר פרימדונות מאופיים אבל אני לא רואה בשתי הליגות האלו שאפתנות כמו של פלטשר פארק או או אושיי. לעומת זה אפשר לראות דברים כאלה בליגה היוונית או התורכית, אבל הם יותר נחותים מבחינה טכנית. סה"כ מבחינה טכנית גם איטליה וגם ספרד מעולים אבל שוב לי נראה שהם חושבים שאפשר לנצח גם ללא לחימה על הכדור.
YB שים לב, יוניטד שיחקה נהדר ולא הבקיעה, ליברפול שיחקה "בניטזית" והבקיעה (הפרחים להיינצה, ברגע שראיתי אותו משחק ידעתי שיגיע הרגע שבו הוא יעשה שגיאה שתגרום לגול) אתה חושב שפרגסון לא היה מתחלף עם בניטז?
תקשיב לתבורי אם לא דרך הרדיו אז דרך הבלוג.

chaim777 26 בפברואר 2009

מסככים ב100% אני כבר שנים צועק את זה…
תמיד אמרתי שזה שברסה קורעת את אטלתיקו 6 0 זה יותר בגלל שלאתלטיקו אין הגנה!( כנ"ל כל הקבוצות הספרדיות) ובגלל זה אפילו השנה אני אומר יוניטד יותר טובים מברסה זה שיוניטד לא כובשים שישיות זה בגלל שאנחנו משחקים בליגה האנגלית ( במיקום בטבלה תחשובו על זה שא.מדריד = אסטון וילה…. מול א.מדריד ו ספורטינג גיחון גם אנחנו היינו כובשים חמישיות..)
עכשיו בליגה האיטלקית זה יותר ברור.. כולם יודעים שאינטר לא משהוא בכלל ולחשוב על זה שהיא מובילה תטבלה ב10 נקודות רק מעיד את כמה הליגה הזאת גרועה.

עמיחי שלו 26 בפברואר 2009

הקבוצות האנגליות הטובות הן הטובות באירופה. עם כל הכבוד לאטרקטיביות של ברסה, להולכה של אינטר ולמומנטום של ריאל, הן לא מסוגלות להתמודד עם יונייטד, ליברפול וגם צ'לסי. ארסנל לא לגמרי שם. בגלל זה אני חושב שאם יונייטד וליברפול לא ייפגשו בדרך, הן כנראה יגיעו לגמר. כנראה

r 26 בפברואר 2009

– ליברפול שוב הוכיחה שבנוקאאוט באירופה, רפא פשוט טוב. ברסה, צ'לסי ועכשיו גם ריאל – רפא מזהה חולשה והולך עליה בכל הכוח. סליחה – מגן עליה בכל הכוח. הבונקר הליברפולי במיטבו. אולי כדאי שילמדו את הגרמנים הגנה נסוגה מה היא. רוני רוזנטל מתהפך בקברו.

– אני לא יודע מה עדיף. שליברפול וריאל יעופו כבר עכשיו, או שיפגשו בקבוצה שלנו, ואז יעופו בבושת פנים. נראה לי שאני מעדיף את אפשרות ב'.

לגבי בניון:
בערך מהמשחק שהעלה את נבחרת הנוער שלנו לאליפות אירופה (בו, כמו חלוץ גדול באמת, לא הסתפק בפס לפינה ועבר את השוער במשיכה מדהימה), דרך רן בן שמעון, הגנת מכבי ת"א, האקין בשוויץ והגנת קפריסין – אנחנו יודעים מה יש לו ברגליים.
אבל, ואני לא יודע אם זה קשור למעבר לליברפול, אבל גם בנבחרת בשלוש שנים האחרונות הבנאדם לא מנהיג. סימפטי (כפי שנאמר במחוזותינו).
תסלחו לי – אתמול היה משחק די גרוע שלו. בוא נראה מה באמת עשה שם:
– מחצית ראשונה: בערך שתי עצירות כדור ושני פסים טובים. הגיע למצב שלא באשמתו מול איקר, ניסה להקפיץ מעליו בהחמצה ידועה מראש (מה עם לנסות לעבור כנ"ל). הגיע למצב מצויין שני שלא באשמתו, ובמקום וולה סטייל ואן-בסטן קיבלנו דרדלה סטייל מכבי פ"ת. אולי מנע מהיינצה לעלות קצת יותר. ציון – 4.5
– מחצית שנייה: התחיל להיכנס למשחק, והתחיל את שתי ההתקפות הטובות ביותר של ליברפול במשחק. אבל שוב, אמנם היינצה ולא רן בן שמעון, אבל קצת אומץ לא היה מזיק, ובמקום פס רוחב לא יעיל (שגם לא הגיע למקום) ניסיון לעבור אותו, או אולי לבעוט (בכל זאת, עמד על ה-16) לא היה מזיק.
בקיצור – מחק מפוזר, מפוחד (!) ולא ברמה המצופה – כמו ילד שלא רוצה לאכזב. תלמד קצת מרובן (לא כולל התבכיינויות של בחורה והצגות מגעילות שהיו מזכות אותו במטח עגבניות בהבימה). ציון – 6.

money time: גול. אין מה לומר. ציון – 10.

ויכסלפיש 26 בפברואר 2009

לגבי הכישלון היחסי האנגלי בגביע אופ"א: אסטון וילה נסעה למוסקבה בלי 8 שחקני הרכב כדי להתרכז בליגה ואפשרות עלייה היסטורית לצ'מפיונס. גביע אופ"א אכן מעניין בעיקר קבוצות דרג ביניים בספרד וגרמניה וכן סינדרלות שנבנות בדרך לצ'מפיונס כמו זניט סט פטבורג.

ליאור 26 בפברואר 2009

r
הניתוח שלך אומנם מדוייק, אבל אם בניון יאמץ את ההצעות שלך, הוא יוכל לבצע את הפעולות הנ"ל באימונים בלבד. אני חולה על בניון, אבל הוא לא רובן, ומשחק אנוכי או פעולה שעלולה להוביל למתפרצת של היריב, יכולה לעלות לו בישיבה מוארכת על הספסל. הוא למד לשחק טקטי, כי זו הייתה הדרך שלו להתקדם בתוך ליברפול, ואני מניח שאלה דרישות של בניטז, בטח במשחק חוץ. באמת המון זמן לא ראינו מיוסי פעולה מרהיבה שמובילה לשער, אבל אני בספק אם נראה כבר. הוא שינה את המשחק שלו לחלוטין, וקצת קשה לו לחזור אחורה אני מניח, וזה ניכר גם במשחקי הנבחרת, רק שבעוד שבליברפול יש עם מי לשחק, בנבחרת אין, ולכן המשחק הישן שלו הרבה יותר אפקטיבי שם, רק שהוא לא מבצע אותו

r 26 בפברואר 2009

ליאור – צודק בנוגע לאיבוד כדור. הייתה התקפה מתפרצת של ליברפול במחצית השנייה בה היו אם אני לא טועה 3 על 3, ובניון ניסה לעבור את קנאברו, נכשל, והוציא את ריאל למתפרצת משלה (שהייתה מאד קרובה לשער דרך אגב). יורם ארבל ושגיא כהן התעכבו כמה דקות טובות על האיבוד הזה ("לנסות לעבור את קנאברו? נו באמת, הוא אחד הבלמים הטובים בעולם").
[ הערה: אני דווקא אוהב את שגיא כהן ופרשנות שלו.
1. במשך כל המשחק הוא וארבל התייחסו לבניון כאילו לפחות הילד שלהם, עודדו אותו וכל עצירת כדור טובה זיכתה אותו במחמאות כאילו היה מסי. נשמע די מביך.
2. דווקא במצב הזה, התייחסו לקנאברו כאילו אנחנו עדיין ב-2005/6 ולא כאילו הזדקן ונראה כמו צל של עצמו בערך שנה וחצי.]

אבל – דווקא בשתי התקפות שדיברתי עליהן, הוא כבר עבר שחקן או שניים, וטייל על ה-16, אולם במקום לחפש את השער או את ההפתעה, חיפש למסור את הכדור הצפוי והבטוח יותר (ולמרות ששאר השחקנים היו במצב פחות טוב ממנו). קצת תעוזה שאבדה לו לא הייתה מזיקה.
איך נאמר לפני השידור – החוצפה של ברקוביץ'.

דרך אגב, ובלי קשר לשום דבר – לאן נעלם אנדרסון מיונייטד? הבנאדם היה ממש לא רע שנה שעברה, הודח מההרכב דווקא לקראת השלבים המכריעים (לטובת סקולסי) והתאדה?

Spartan 26 בפברואר 2009

גיל – חשבתי על מה שכתבת…
אני לא משוכנע שפרגוסון ירצה להיראות לרגע כמו מרסיסייד אתמול בשביל 1:0 מול 0:0 בחוץ מול אינטר בעליונות טקטית.
אין ספק שבניטז גאון הדור בגביע (אני לא מבין למה הוא לא לוקח נבחרת לאומית רצינית עד עכשיו? הוא בנוי לזה!) והוא מוכן להקריב את הכדורגל היפה למען התוצאה והיעילות – אין לי בעיה עם זה אבל לא ביונייטד, חייבת להיות דרך.
פרגוסון יודע מה מחכה בגומלין בבית ואיזה קבוצה יש לו, בניטז יקווה שבונקר + הקופ יספיקו לשלב הבא.

S&M 26 בפברואר 2009

על הסיבוב הראשון בשלב הזה של ליגת האלופות יש לי להגיד רק את זה: כדורגל משעמם, חסר מעוף וחסר תעוזה. רק במשחק אחד היו שתי קבוצות שהתפרעו (פורטו ואתלתיקו), שיחקו פתוח וכבשו, והיה כדורגל מהנה. אבל גם זה רק בגלל ההכרה שאין "סכנה" שאף אחת מהן תזכה בגביע, אז אין להן מה להפסיד.

הסיכוי הפתוח לזכות משתק את כולם, וככה זה ניראה כשכולם משחקים את אותו כדורגל שבלוני, זהיר ומשעמם, כשכאן חוגגים תיקו אפס עלוב למרות עליונות מקצועית, ושם חוגגים את הגול של בניון כאילו מי יודע מה הוא עשה. בסך הכל נפל לו הכדור על הראש. שום דבר גדול.

בטוח שבגומלין הדברים ייראו אחרת, אבל אם ביירן-ספורטינג היה משחק חד צדדי (ולכן נפלו בו הרבה שערים), ברבע הגמר כל המשחקים יהיו שקולים, ושוב ניראה את אותו כדורגל פחדני, שייגמר בגמר משעמם כמו זה של השנה שעברה.

את מי שלא אוהד קבוצה (כמוני) זה מאכזב. צריך לתת איזשהו בונוס על הבקעת שערים. לפעמים העניין עם שער החוץ משתק, ודווקא מביא לבונקרים מפוארים.

גיל מזימבבואה 26 בפברואר 2009

r , לצערנו מאז משחק הגביע מול דרבי קאונטי אנדרסון פצוע. ביש מזל להיפצע בדקה ה – 93 4:1 לטובתינו. אבל זוהי רוח היוניטד גם בדקה האחרונה במצב כזה עדיין שחקנים יתקלו כמו בדקה הראשונה.

גיל 26 בפברואר 2009

כולכם שכחתם פה את ביירן. זו קבוצה שלא כדאי לדעתי לאף אחת מהאנגליות לפגוש בדרך לגמר, ולמרות שהליגה הגרמנית פחות טובה מהאנגלית אני חושב שלביירן יש יותר מרק השם, בניגוד לאיטלקיות.

רונן דורפן 26 בפברואר 2009

גיל – באיירן מאד לא מרשימה במשחקי הליגה בגרמניה – פרנק ריברי שחקן ענק, לוקה טוני ופיליפ לאהם היו בוודאי נלחמים על מקום בהרכב של יונייטד. מלבד זה? לא יודע.

רונן דורפן 26 בפברואר 2009

S and M אני מסכים איתך באופן כללי על השעמום בהרבה משחקי ליגת אלופות – בעיקר במשחק הראשון מבין שניים, כשקבוצות לא רוצות להסתכן. הפתרון הוא בעיני כבר מזמן סיבוב ליגה אחד בין שמונה הבכירות ואז גמר בין שתי הראשונות.
רק בעניין אחד אני חולק עליך. הגמר בשנה שעברה היה משחק טוב ופתוח יחסית – ויכול היה להסתיים בהרבה יותר שערים.

דוד מירושלים 26 בפברואר 2009

ס&מ, אם אני לא טועה אז בגביע הליברטדורס אין במשחקי הנוקאאוט חשיבות לשערי חוץ אלא רק להפרש שערים, ובמקרה וההפרש זהה ישנה הארכה ואח"כ פנדלים.
אני לא יודע אם זה תקף כיום אבל כך זה היה לפני שנתיים.

אסף 26 בפברואר 2009

ושווינשטייגר? וקלוזה?
ביום טוב, כמו שנפל על ספורטינג, ביירן יכולה לאתגר גם בריטים.

רונן דורפן 26 בפברואר 2009

אסף – אלו לא שחקני הרכב ראשון ביונייטד. שוויישטייגר בכנף ימין אין צורך להסביר. גם קלוזה פחות טוב מרוני או ברבטוב או טבז. שוב, אל תסתכל על תפוקה בליגה הגרמנית. ההגנות שם הן בדיחה.

רפאל 26 בפברואר 2009

לרונן – אין סיכוי ששחקן עם ביצועים הגנתיים כמו של לאהם היה נלחם על מקום בהרכב של היונייטד, אולי אם היה עושה הסבה לקשר, אבל ליונייטד יש מספיק קשרים.
פיליפ לאהם הוא גירסה גרמנית של חיים מגרשווילי – שחקן כנף שמאל שהתגלגל להיות מגן ולא הבין את זה עד היום..

עומרי 26 בפברואר 2009

אני דווקא סבור שליונייטד חסר שחקן בסגנון של קלוזה, אולי לא כבאנקר בהרכב אבל אני לא בטוח שאני מעדיף את טבז בסגל על פניו.

רונן דורפן 26 בפברואר 2009

עומרי, אבל זה לא קשור לדיון. ביירן הנוכחית הייתה נאבקת על מקום בארבע הראשונות בפרמייר ליג. לא יותר.

Red Camel 26 בפברואר 2009

רונן- לא מסכים. קלוזה וטוני יותר טובים מהחלוצים שלכם. וריברי לא פחות טוב מרונאלדו (אני חושב שאפילו יותר טוב). וגם פיליפ לאם יותר טוב מהמגן הימני שלכם. אני חושב שביירן הייתה מתחרה רצינית מאוד על האליפות אם הייתה בליגה האנגלית.

רונן דורפן 26 בפברואר 2009

גמאל – ודאי ווודאי. ולפי ההגיון הזה הופנהיים והמבורג והרטה כבר בכלל היו בורחות לליגה. גם זלטן נראה לכל העולם עדיף על רונאלדו. עד ששלשום פשוט שמרו אותו כמו ששומרים באנגליה.

עומרי 26 בפברואר 2009

תראה ככלל אני מסכים איתך, אבל גם מבקש לסייג שזלאטן הוא לא דומא לכלום, הוא נחנק סדרתי באירופה ולא מהיום.

לבאיירן סגל מצויין, בקונסטולציה מסויימת אני כן רואה אותם מאיימים על האליפות גם באנגליה, אולי לא השנה כי קלינסמן לא מאמן ברמה של מאמני חמש המובילות בפריימרשיפ (כולל אסטון וילה)

אביעד 27 בפברואר 2009

בכל דיון באיירן הזה, נראה לי שפספסתי משהו – איפה מרכז הקישור שלהם? ושוער? באיירן לא הייתה נכנסת לארבע הגדולות באנגליה בגלל 2 הבעיות המרכזיות הללו. מארק ואן בומל ומיכאל רנסינג זה לא זה. וזה רק על קצה המזלג.

תומר 27 בפברואר 2009

אם אתם רוצים לראות משחקים פתוחים ודרמות תעברו לגביע אופ"א,כבר כמה שנים זו ההצגה הכי טובה שיש לאירופה להציע.

Spartan 27 בפברואר 2009

דורפן – לדעתי ביירן לא כזו קבוצה חזקה.
ז"א שיש להם את הכלים ההתקפיים אבל קישור יחסית חלש ולא יציב בכלל. מאמן בינוני מינוס.

סוניקס 27 בפברואר 2009

אם כל הדיבורים על הליגה האנגלית….בסוף אני משוכנע שצ'לסי וארסנל לא יעלו. ובסוף בארסה או באיירן יזכו בגביע ויסתמו כבר את הפה של אוהדי הליגה האנגלית שחושבים שהיא הכי עליונה בעולם.
אז כל הכבוד בליגה האנגלית יש קבוצה אחת חזקה מאוד עם ההגנה הטובה בעולם(יונייטד), קבוצה אחת שהוא אחד טקטיקנים הטובים בעולם(ליברפול) וכל השאר צל של עצמם. ארסנל וליברפול רק במקרה ניצחו בבית. בחוץ רומא ויבנטוס ינצחו.
אאה ובנוגע לגביע אוופא נשארה רק אנגלית אחת.

ישי 2 במרץ 2009

הדרך הכי טובה להבין את ההבדל בין ההגנות בליגה הספרדית לליגה האנגלית היא לבדוק מה פורלאן עשה במנצ'סטר (כלום) ומה הוא מצליח לעשות בספרד
דוגמה יותר טובה היא מיס-א-לוט-וביץ שהיה ביזיון מדהים באנגליה (באסטון וילה, אם אני לא טועה) והוביל קבוצה למקום שני בספרד (סוסיאדד)
מה שמפתיע אותי הוא שהנרי לא מצליח לחגוג בספרד יותר ממה שהוא חוגג – הייתי מצפה שיהיה לו ממוצע של יותר מגול למשחק לאור הצלחתו באנגליה.

אנונימי שאינו אוהד קבוצה אנגלית 3 במרץ 2009

א- מילאן לקחה את האלופות מול ליברפול.

ב- המשחקים שקבוצות אנגליות מציגות מול קבוצות אירופיות אחרות, כגון מנצ'סטר מול בארסה או ליברפול מול ריאל, אינם ניחנים בתצוגה משובחת כלשהי של כדורגל עליון ביחס, אלא באלימות, הגנתיות, ומשחק מצופף ומשמעמם. זכותם, כמובן, רק בואו לא נתבלבל ונחלוק שבחים מוזרים לליברפול, קבוצה טקטית ואיומה על פי רוב, שנוהגת להלום בשחקני היריב.

לא עליונות, לא יכולות משובחות, גם לא מאמנים מבריקים ביחס לעמיתיהם האחרים. פשוט משחק אנגלי מהסוג הישן והטוב, שמבליח לפרקים (אצל מנצ'סטר) ומרבית הזמן אצל הבניטזים.

וכמובן שלא ניתן להשוות בין אסטון וילה לבין קבוצות מליגות אחרות, פי ארבע מאות טובות ממנה. הבנתי שמדובר בסוג של הקצנה רגילה באוזרים אלו, ובכל זאת. יוהרה אנגלית היא לא חובה בכל מצב.

משחקים בליגות משוחקים על מצע עשיר של היסטוריה, יריבויות, דרבים ואמונות תפלות. לכן בארסה נופלת מול אספניול, למשל.

מובן ומובהק שבארסה תנצח 9 מתוך 10 משחקים מול אסטון וילה, אלא אם האחרונה תשחק, אתם יודעים, "כדורגל אנגלי" (מהברכיים ומטה, כמו שנהוג לומר אצלנו).

אנונימי שאינו אוהד קבוצה אנגלית 3 במרץ 2009

וליאו מסי אחד שנשכח.

מסי הבקיע עם ארגנטינה מול צרפת בדיוק כמו שהוא מבקיע מול נומאנסיה, והלבדיל מול ריאל או אתלטיקו.

בקלות חד פעמית, כאילו זה ממש לא משנה מה טיבה של ההגנה, הוא יעשה את אותו הטריק וזה יעבוד.

למסי אין משחקים גרועים (כלומר יש כאלה בהם הוא למעורב וזה גרוע לכשעצמו), אין לו משחקים בהם הוא מקבל את הכדור ושום דבר לא הולך לו. תמיד ישנה מסירה מבריקה, מעבר חד ומהיר של שחקנים ולרוב בישול או גול.

הטענה שחוזרת ושבה שהוא משחק כך נגד קבוצות קטנות שוחקת שהוא הבקיע מול כולם, כשאפילו לא שער אחד שלו נובע רק ממיקום, או מתכונה אחרת של חלוץ טיפוסי. כל גול מהמם וכל גול מבצע.

אגב, אתמול היה המשחק הראשון בתולדות המסי בבארסה, שהקבוצה הפסידה כשהוא כובש. עד עכשיו הם תמיד עשו תיקו או ניצחו.

זו ססטיסטיקה מדהימה, שאולי אומרת שכשהוא משחק, באמת, אז הוא שליט בעולמו ומשנה מומנטומים.

כך שחכו, הוא עוד יפיל את כולם בדרך לאלופות, מונדיאל ושחקן הזהב שנה הבאה.

אביעד 3 במרץ 2009

לאנונימי – תקרא שוב את הפוסט ותשים לב למשהו – בארסה התמודדה 5 פעמים נגד קבוצות אנגליות ב-5 השנים האחרונות (מנצ'סטר, ליברפול, ארסנל). מסי שיחק ב-4 מהמשחקים הללו ולא כבש או היה גורם משמעותי באף לא אחד מהם. בארסה ניצחה רק משחק אחד (החשוב שבכולם – גמר הצ'מפיונס 2006). אז אולי הוא באמת כזה גדול, אבל הוא עוד צריך לעשות את זה במגרש של הגדולים, בצ'מפיונס, מול ליברפול/מנצ'סטר/צ'לסי. אז אני מחכה. נחכה ונראה.

אנונימי שאינו אוהד קבוצה אנגלית 4 במרץ 2009

אבל זה בדיוק מה שאני אומר. מסי משחק כדורגל חד פעמי, לפחות לתקופתו. הוא עדיין צעיר ועדיין נעלם ולא מעורב מספיק במשחקים מהותיים ולא רק בגלל השמירה של לפחות שלושה שחקנים ובעיטות ברגליים מכל העשרה (עם השוער היה יכול, הוא גם היה מכה בסלע).

בארסה של רייקרד הייתה קבוצה חלשה במהות, כזו שהולך לה כשהיא רצה ונתקעת כשמישהו תוקע אותה.כשהפחידו אותה היא נעלמה.

אצל גווארדיולה יה כבר אופי שונה לגמרי, למרות שגם היא נתקעת לעתים.

הנקודה היא, שקבוצות אנגליות מדיחות קבוצות אחרות לא בגלל משחק עליון, אלא בגלל אלימות, ושבלונה דווקא, כזו שמתבטאת במשחק ששומר על שתי היריבות בביבים.

במשחק פתוח באופן סביר, לא משהו משוגע, אלא פשוט משחק כדורגל מעניין וסביר, לקבוצות אנגליות בוודאי אין יתרון בולט על הגדולות האחרות, בטח לא על בארסה.

ואגב, השנה כשבעטו במסי מול ריאל, כמעט כמו שקבוצות אנגליות נוהגות לבעוט, הוא חזר ובגדול אחרי תקופת פחד של חצי משחק.

הוא לומד וילמד. תנו לו זמן.

אביעד 4 במרץ 2009

אנונימי, עכשיו אתה סתם מכליל. האם זו הייתה אלימות שבגללה מנצ'סטר העיפה את בארסה? האם באלימות ליברפול הדיחה את אינטר? זו בטח ובטח לא הייתה אלימות שבאמצעותה ארסנל הדיחה את מילאן. מנצ'סטר העיפה את בארסה כי לחצה לה על כל נקודות התורפה, ליברפול ניצחה את אינטר כי הייתה קטלנית ויעילה יותר וארסנל הדיחה את מילאן פשוט כי הייתה טובה יותר.
4 משחקים היו לקבוצות האנגליות השנה בשלב הנוקאאוט. אף אחד מהם לא היה אלים, באף אחד מהם לא היה בונקר ובכולן האנגליות לא ספגו, רק מנצ'סטר לא ניצחה.
אני חושב שאחרי חצי שנה, ממש מוקדם לומר כמה ואיך בארסה של גוארדיולה שונה מזו של רייקארד, בטח כשבארסה הנוכחית טרם נתקלה באתגרים גדולים (גם לא מנטאלית), ובטח שלא מוצא חן בעיניי הרעיון של לזלזל בצורה כזו בבארסה של רייקארד, לא אחרי כל ההצלחה שהביא למועדון (והקבוצה שלו כן נתקלה באתגרים ויכלה להם – לדוגמא ההדחה הכואבת משמינית גמר הצ'מפיונס ב 2005).
ולגבי מסי, כמו שאמרתי – העתיד ישפוט. אני עדיין לא משוכנע שהוא כזה שחקן "חד פעמי". מה שאני כן יכול לומר שבמשחק מול ריאל, כשבעטו בו, הוא נעלם. הוא לא "חזר בגדול אחרי חצי משחק" אלא נעלם. הוא הבליח לרגע בדקה ה-90 כשריאל כבר זנחה את ההגנה והשמירה עליו, במהלך המשחק עצמו הוא לא עשה כמעט כלום. אני חושב שמסי משחק כרגע מספיק טוב מבלי שיהיה צורך להאדיר אותו ולעשות אותו יותר ממה שהוא (עדיין).

הדינוזאור 4 במאי 2009

רבי עקיבא מא מאן , צודק

" This leads to a weird scenario in which the English league has relatively few interesting matches (e.g., ManU vs. Chelsea) but is otherwise relatively boring."

לא יכולתי להסכים יותר
הייתי מחליף quite ב relatively .

זה הכל בגלל שסוגרים את העונה לקבוצות כמו ארסנל אחרי שליש דרך בעקבות התחלה לא הכי טובה .

Comments closed