חידון מספר 119 (עם קהל) על נבחרת ישראל בגביע דייויס

In כללי

ממשלת שבדיה לא עשתה את מה שעשתה ממשלת דובאי לשחר פאר. היא לא אסרה כמובן את כניסת שחקני הדייויס של ישראל לתחומה. אבל מה שעשה ארגון הטניס השבדי הוא כנראה עוד יותר מזיק. הם החליטו לארח את ישראל ללא קהל. יכול להיות שמה שהנחה את רשויות הטניס היא שמשימת האבטחה של המשחק בנוכחות צופים היא עסק מאד יקר וממילא משחק מול ישראל לא ימשוך הרבה קהל. יכול להיות שהייתה פה דווקא דאגה למשלחת הישראלית. ויכול להיות שרצון להמנע מעונש כתוצאה מהתנהגות הקהל. אבל התוצאה שהתקבלה היא מאד מאד מדכאת. מין מסר שישראל היא מדינה שחייבים לשחק נגדה אבל היא די מנודה.
אירופאים מדברים בקודים. וכפי שראינו בזמנו עם הפסקת משחקי הבית של קבוצות ישראליות בגביעי אירופה לכמה שנים,  הביטוי "דאגות בטחון" יכול להיות כסות לעונש פוליטי למספר שנים. אני מקווה שזה לא המצב. אני מקווה שבעתיד ארגונים יותר חזקים כמו אופ"א או פיב"א לא יאפשרו למשל לקבוצות במפעלים הללו לבחור בפתרון השבדי ולארח קבוצות ישראליות ללא קהל. כי מה שקורה שם במאלמו הוא יום עצוב מאד לספורט הישראלי.
*
ובכדי להרים את המורל מהסיטואציה המדכאת – חידון נבחרת ישראל בגביע דייויס!
1. את מי ניצח גלעד בלום (מי שיש לו יותר נקודות ATP מכל שאר משתתפי הבלוג ביחד!) במשחק ערב יום הכיפורים המפורסם?
2. אבל את מי ניצח עמוס מנסדורף בתחילת אותו יום?
3. איזה שחקן יהודי-אמריקאי הובא לחזק את נבחרת הדייויס שלנו?
4. ואילו שני עולים מדרום אפריקה ייצגו את ישראל בגביע דייויס?
5. מי השיג לישראל נקודה סנסציונית מול בריטניה ב-1965?
6. למי יש יותר מ-40 ניצחונות דייויס עבור ישראל?
7. ואיפה ניצחנו את צ'כוסלובקיה בגדול בניצחונותינו?
8. ואיפה הפסדנו מיד אחר כך?
9. מי ניצח את מרכוס אנדרוסקה בכדי להעניק לישראל ניצחון על דרום אפריקה ב-2001?
10. באיזה מקום בעולם היה מדורג פרננדו גונזלס מצ'ילה כשהפסיד לדודי סלע בקרב העליה לבית העליון?
לתשובות הנכונות

No Comments

אבו יו יו 6 במרץ 2009

גביע דייויס זה כמו תחנת הטלוויזיה היחידה שמשודרת ביום כיפור – אף אחד לא באמת שם לב אליה עד שאין מה לראות.
אם כבר דייויס עדיף מיילס.

רונן דורפן 6 במרץ 2009

אבו יו יו – נראה לי שתסתבך עם חלק מהאשכנזים פה.

אבו יו יו 6 במרץ 2009

הם יבינו אותי הכי טוב, כצופי טלוויזיה אדוקים ביום כיפור

מטס וילנדר 6 במרץ 2009

אני רוצה להגיש מחאה רשמית על הזלזול במספר נקודות הי.אי.טי פי של קוראי הבלוג – אני קורא בהדיקות….. מטס

גיל מזימבבואה 6 במרץ 2009

תגיד רונן לא היה פעם בנבחרת שחקן שקראו לו אהרון קירסטיין, יהודי אמריקאי שייצג את ישראל?

רונן דורפן 6 במרץ 2009

גיל מאפריקה – קריקסטין היה שחקן נפלא שהגיע לעשיריה בתור בן-עשרה. שיחק בטורניר רמת השרון. אחר כך דעך. מעולם לא היה ישראלי.

יוסי 6 במרץ 2009

ההחלטה השבדית מזכיה לי משהו שקראתי בספר גינס לפני עשרים שנה. שנבחרת כבירה במיוחד (גרמניה, ארגנטינה, ברזיל?) באה למשחק ראווה בסין. באיצטדיון הוא עשרות אלפי צופים, אבל הם שמרו על שקט מוחלט. מההלם הפסידה הנבחרת הכבירה לסינים 4-0. אמת או בדיה?

רונן דורפן 6 במרץ 2009

יוסי – הקמרון קרייזיס – האוהדים של דיוק – לפעמים יוצרים שקט מוחלט לפני זריקת עונשין בכדי לבלבל את הזורק. לפעמים הם גם משחררים צעקה ממש לפני הזריקה – ארוע לא קל לזורק.

birdman 6 במרץ 2009

השבדים רצו להמנע מכאב ראש של ארוע טרור. הטרור אינו זר להם, בשנת '86 אלמונים התנקשו בראש ממשלת שבדיה, אולוף פלמה, כאשר יצא בלווית אישתו מהצגת תאטרון. השבדים, כפי שרונן אמר, מדברים בקודים, ואיש תקשורת אחד שאל: "וחוץ מזה, הגברת פלמה, איך היתה ההצגה?"

גיל 6 במרץ 2009

בירדמן, מה הקשר לאולף פאלמה? האם ארוע לפני יותר מ20 שנה יכתיב להם מה לעשות לתמיד? על פי ההגיון הזה אסור יהיה לארח בישראל אף פעם.

לדעתי, זה בזיון לא פחות גדול מזה שבדובאי ומעניין שהוא כמעט לא מקבל תשומת לב בתקשורת העולמית, או בגורמים טניסאיים. לספורט מקצועני אין ערך בלי קהל, במיוחד גביע דיוויס שגם ככה לא מעניין הרבה אנשים. אם הם חושבים שהם לא יכולים לארח את הישראלים אז אדרבא, שיתנו לנו לארח. היו צריכים לתת להם סנקציות קשות לדעתי.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 6 במרץ 2009

מליניאק הכניס לפרופורציות הנכונות את סיפור הקהל כאשר אמר ובצדק שקשטן היה שמח לשחק ביוון מול איצטדיון ריק.
אם נפסיד זה יהיה סוף שבוע עצוב לספורט הישראלי.
אם ננצח אף אחד לא יזכור שלא היה קהל ושלא ממש אוהבים אותנו ברחבי אירופה (וכנראה גם בשאר העולם).

YB 6 במרץ 2009

קצת פרופורציות: מדכא זה לאבד קרוב משפחה בהפצצצה בעזה (או בשדרות, למרות שאין כל השוואה). להיות מוקצה בשוודיה (או במדינות אחרות) זה לא מדכא. זו תוצאה של מצב נתון אבל גם, ובעיקר, של מדיניות ממשלת ישראל ומנטאליות ההתנשאות, ההתבהמות, הטמטום, הניכור, ומנטאליות הקוזאק הנגזל שטיפח עם ישראל בעשרות השנים האחרונות.
אז על הזין שלי שהשוודים מארחים אותנו בלי קהל למרות שאני ער לחלוטין למשמעויות שעלולות להיגזר מן ההחלטה.
מגעיל שמערבים ספורט ופוליטיקה אך זו דרכו של עולם.
אם לא נתעורר ונתחיל להתייחס לפלשתינים ולערבים כמו בני אדם שווים, אז גם כך יתייחסו אלינו ברבות ממדינות העולם.

אמנון 6 במרץ 2009

ההחלטה לארח ללא קהל התבקשה כנראה משום שזה משחק טניס. בכדורגל הפגנות ומחאות ביציעים – אפילו גדולות לא אמורות להפריע.
במשחק טניס כל צעקה לפני מכת הגשה מפי צופה בודד במעלה היציע תעצור את המשחק. באולם סגור של 15,000 צופים (כפי שקראתי) ובהנחה שיבואו אפילו עשרות מפגינים בלבד – זה בלתי אפשרי.
לדעתי השבדים עשו את המעשה הנכון (מבחינתם).
טרור לא רלוונטי לעניין כי מי שרוצה לפגע לא יעשה זאת במגרש המאובטח אלא במקום נוח יותר מבחינתו כפי שקרה השבוע בפקיסטאן.

Glen 6 במרץ 2009

The issue is very simple: Sweden has a large Islamic community (Malmo where my father studied in 1955-57 and in which I have been many times since the early 70’s) is a big Islamic center, mostly of immigrants from the Middle-East.

As they keep growing while the European womb is slow they have become a power you need to consider so I see where the impotency came from.

p.s my only Davis Cup weekend ever was in Bastad, Sweeden in 1978. Borg was awesome in the doubles and although winning the singles was so-so. I can’t forget the strawberries and sweet cream after. Felt like Wimbledon.

Glen 6 במרץ 2009

I was never in Wimbledon…

I wish I had!

רונן דורפן 6 במרץ 2009

גלן – אנחנו מגלים צדדים שבדיים באישיותך? האם אכלת פעם מה שנקרא "ארוחת בוקר שבדית" בשיקגו? (ומה שבמקומות אחרים קוראים "קניות לשבוע בסופרמרקט"). בורג, נדמה לי, מעולם לא הפסיד משחק דייויס עבור שבדיה. או שלפחות ניצח איזה 35 רצופים.

Glen 6 במרץ 2009

Yes we still have friends there…. They had this Tech who was in good relations with the Technion.

I saw there Borg beating Manuel Orantes and I recently found some photos my brother took. The pictures look kind of yellowish.

No- I did not eat such breakfast but I will ask my dad. He actually speaks the language but I don’t understand a word.

In Chicago I concentrate in eating:
Pizza
Steaks
Cheese cake

גיל 6 במרץ 2009

רונן, 33, בלתי מנוצח בפרישה.

Red Camel 6 במרץ 2009

YB- בלה בלה בלה…

ברק 7 במרץ 2009

Glen –
Your comment is typical Israeli comment. you cannot accept that the Swedish (or the Brits, or French or anybody else) are not comfortable with what we do in the occupied territories so you come up with some political theories about Arabs who live in Europe. Even if you are right, why you are so willing to accept the fact that Arabs hate us? Why is that that you think that if they have an Arab community they are doomed to hate Israelis?

Glen 7 במרץ 2009

Barak: I don't know where you live. I lived in Europe and now in the States, actually 30 minutes from the biggest Arab population outside of the Islamic world (a city called Dearbon). Like always many of the people are great but the politic of the Islamic organizations (in Sweden they already asked for special marriage lows and trust me the first to defend them there will be the Jews) is into hate and militant acts. the Sweedish could not care less about Israel. They might oppose Israeli policy but that has nothing to do with this game.

They want to buy piece for themselves (look what 1 cartoon made all over Europe)
You did not hear from me that critics against Israel is wrong but as you see even in the British boycott try or the Derben issue or Dubai, most of the Europeans know where the difference is between balanced views and critics and one-side hate.

I am not willing to accept the fact that they hate me. Would I change things-yes but the view held by 0.00001% of Israelies or 50% of this blog's readers that we are to be blamed for eveything all over the world is naive in the first case. Most of this hate is not just agains us but mostly against the West and what it represents. Israel is just a small issue in all these case.

What the score in the cap?

אנונימוס 7 במרץ 2009

ובינתיים הראל לוי מוכיח בפעם המי יודע כמה שהוא לוזר שלא יאמן, ויותר גרוע מכך מדביק גם את דודי סלע במחלה שלו

יורם אהרוני 7 במרץ 2009

דומני שנפלה טעות הקלדה בתשובה לשאלה 4. במקום דוידמן היה צריך להיות דיויד שניידר. את קרולביץ' ראיתי במפגש הדיויס נגד אוסטריה ב – 1978

רונן דורפן 7 במרץ 2009

אהרוני – תודה על התיקון, בוודאי. ועוד בשאלה שאמורה הייתה להקשות על גלעד בלום…

גלעד בלום 7 במרץ 2009

דורפן- קודם כל כאיש טניס תודה על הכבוד שעשית לענף.לראשונה עשיתי עשר מעשר,אני לא חושב שצריכה להיות כוכבית ליד ההישג הזה,העובדה שאני מכיר את כל הנפשות הפועלות ושהייתי נוכח בחלק מהמפגשים שצוינו לא צריכה להמעיט מגודל ההישג.אגב אהרוני הקדים אותי,ידעתי שמדובר בדייויד שניידר כי הייתי אוסף כדורים שלו וגם שיחקתי מולו,דווידמן ז'ל היה ייקה עד כמה שאני זוכר.אני חייב לתקן אותך,שניידר היה אמנם טכנית "עולה חדש" אבל מעולם לא גר בישראל למעט בשבועות שלפני משחקי הנבחרת,גם הוא וגם סטיב קרולביץ(שאימן אותי מאוחר יותר בסבב) היו לנים במלון הילטון,הם היו שכירי חרב הלכה למעשה אפילו יותר מקולאוטי שלפחות חי בארץ תקופה.אגב שאלת בונוס טריויה-מי היו שני השחקנים שהשלימו את הסגל בנצחון ההסטורי על שוויץ?(חוץ מעמוס ומאנוכי).וחוץ מזה איזה מלך הדודי סלע הזה,פשוט גאווה.
לגבי זה שכינה את הראל לוי לוזר-זו קצת הגזמה,נכון שהוא מאכזב בשנים האחרונות אבל הוא מקצוען שנלחם מול שחקן עדיף וכמעט ניצח,יכול להיות שזה שהוא לקח את יוהנסון לחמש מערכות יביא לנו את הנצחון ביום ראשון,וחוץ מזה יש מצב שלוי יביא נקודה ביחידים ויצא גיבור,בכל מקרה שחקן שהגיע ל-30 בעולם וניצח את סמפראס(על חימר אמנם) ואת רודיק(על דשא) הוא לא בדיוק לוזר טיפוסי.

רונן דורפן 7 במרץ 2009

גלעד – העובדה שאתה מכיר את כל האנשים, ואחת השאלות אפילו עליך, לא גורעת אפילו במילימטר מההישג בהתחשב בכמות החומר שאתה מעשן. ושאלת בונוס במיוחד עבורך: מי ייצג את ישראל במשחק בין גלעד בלום למרק רוסט?

אלון זנדר 7 במרץ 2009

גלעד – שחר פרקיס על קביים ואייל רן? על התחרות אני זוכר שרק קראתי, כי בדיוק טסתי מישראל לגרמניה.

בני תבורי 7 במרץ 2009

גמלאדום,
זאת בדיוק הבעייה שלנו. קשה לנו להקשיב ולהבין. אנחנו כל כך מלאים בעצמנו ובהיסטוריה שלנו, שכל מה שמצלצל אחרת נשמע כמו בלה בלה בלה.
חבל.

גלעד בלום 7 במרץ 2009

רונן-על סמך מה הגעת למסקנה הזאת?20 שנים של היכרות?יש לך הוכחות?נו באמת,אני יותר בענין של איכות לא כמות,אגב,זה פוגע בזכרון לטווח קצר לא בזכרון של אירועים שקרו לפני עשרות שנים,אני רק אצטט את תומאס מוסטר האגדי שניפק את המשפט האלמותי:"דשא נועד שיעשנו אותו,לא למשחק טניס"..אגב,חשבתי פעם על רעיון ל"אולימפיאדת המסטולים",כל משתתף יעשן צינגלה לפני כל תחרות,אותה כמות וסוג חומר בדיוק בכדי לשמור על שוויון.תחרויות האתלטיקה והשחיה לא יספקו הרבה שיאים אבל ענפי הכדור יהיו מצחיקים ומעניינים ובטוח שתהיה פחות אלימות.אגב,גם השופטים והקהל ישתתפו בחינגה,אפשר לערוך את האירוע באמסטרדאם כדי למנוע בעיות חוקיות.ספורטאי שייבדק ויימצא נקי מסמים יורחק לצמיתות מהמפעל.מייקל פלפס יישא את הלפיד.אויש כמה שהחומר טוב בניו יורק….

אלון-היית קרוב,התשובה חלקית.אייל רן(הקפטן הנוכחי) אכן היה בנבחרת,השחקן הרביעי היה עופר סלע אח של דודי,שחר פרקיס היה גם הוא בנבחרת אבל על תקן המאמן(וגליקשטיין הקפטן)

באבא ימים Old Timer 7 במרץ 2009

גלעד:

אני גר קצת יותר מארבע שנים בפילדלפיה. אני נמצא לצרכי עבודה בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע בניו יורק ואני כנראה ממש לא יודע איפה לחפש. יש משחק של ליברפול נגד מידלסבורו שאני חייב למחוק מהר מן הזכרון לפני שהוא יהפוך לאירוע שקרה מזמן ואז יהיה מאוחר מדי וכבר לא אוכל לשכוח. האם תוכל לעזור לי בחיפושים? אם כן אנא שלח אימייל ל – linlu@walla.co.il. אם אני out of line פשוט על תענה. אלפי סליחות על השימוש הלא נאות באמצעי תקשורת נכבד זה למעשים נלוזים מעין אלה. מצבים נואשים מחייבים מעשים קיצוניים.

גיל 7 במרץ 2009

ארועי היום הראשון רק מוכיחים את האיוולת שבהחלטה לשחק ללא קהל. לא רק שבקושי היו מפגינים אלא שמשחקים כל כך דרמטיים שוחקו באווירה לא ספורטיבית.

ויכסלפיש 7 במרץ 2009

בעקבות החידון נזכרתי בשניידר ודומני שמספר 3 אחריו וגליקשטיין בתחילת שנות ה-80 היה אחד חיים ארלוזורוב. אפשר יותר פרטים עליהם? גוגל לא עזר

אנונימוס 7 במרץ 2009

גלעד, אם נרמז מדבריי שאני כועס על לוי אז אין דבר רחוק מכך. הוא באמת נתן הופעה הירואית ומרגשת, ולא בפעם הראשונה. אבל מה לעשות, ברגע האמת שוב (ולא לראשונה בשנים האחרונות) ההאובוס רעדו והנקודה שוב הלכה לרעים…

בתור אדום גאה ובעל ותק מצטבר לא מועט עם השנים בשעות אוסישקין ובלומפילד (ולאחרונה גם באינספור אולמות מתנ"סים ברחבי גוש דן) אני הראשון להעריך מאמץ ולא רק יכולת ותוצאה, והאחרון לרגוז בעקבות הפסדים מכובדים של נציגינו האהובים.
אבל מה לעשות – העובדות מראות על לוזריות לא מועטה.

אגב, רק לי הייתה הרגשה שבמידה אבסורדית מסויימת היעדר הקהל דווקא עזר לשבדים? הם באו מעט חלודים בסה"כ שניהם, וסה"כ יש לי הרגשה שאם היה קהל הרחש בעקבות כל טעות היה דווקא מקשה עליהם וגורם להם להתרגש יותר.

Red Camel 7 במרץ 2009

בני תבורי- בדרך כלל לא קשה לי להקשיב. אבל נמאס לי מהטיעונים בסגנון רון קופמן "…ומנטאליות ההתנשאות, ההתבהמות, הטמטום, הניכור, ומנטאליות הקוזאק …". אם הוא היה כותב גם את המילים פח,וגונבי דעת הייתי קורא לניב רסקין שירגיע אותו. כשמדברים בצורה כזו בתוספת לדיעות הקיצוניות ומשתמשים באותם תרגילים זולים כדי לטעון טיעון, כל מה שאני שומע זה בלה בלה בלה.

בני תבורי 7 במרץ 2009

גמלאדום,
אם הבעייה היא הסגנון, ניחא. אבל יש בכל זאת משהו בדברים. הנקודה החשובה היא שאנחנו מאבדים תמיכה ואהדה ואסור לנו לחשוב שמדובר רק באשמתו של מישהו אחר. לשחק היום מול יציעים ריקים היא החלטה שיכולה להפוך להדחה אוטומטית ממפעלים אחרים בעתיד. חשבון נפש, כתהליך לימוד, לא יזיק לנו.

Red Camel 7 במרץ 2009

בני תבורי- אני לא חושב שאיבוד תמיכה ואהדה זו נקודה כל כך חשובה. מתי בהיסטוריה היינו אהודים ואהובים? הדבר היחיד שמשתנה זו הסיבה. פעם דתית, אח"כ גזע והיום "פוליטית". האם אנחנו צדיקים? ממש לא. האם עשינו טעויות? יותר מדי. האם אנחנו אחראים למה שקורה ויקרה לנו? כן.
אבל… ההתייחסות כלפינו בעולם היא שילוב של צביעות ופחדנות. פחדנות כי אירופה מפוצצת במהגרים מוסלמים שמשתמשים בסוג "עדין" של טרור וכופים את דעתם על השלטונות ,במיוחד במדינות המאוד ליברליות באירופה. צביעות בגלל שאף מדינה בעולם לא הייתה מתנהגת באיפוק ומוסריות (כמובן שהכול יחסי) למצב שבה יורים טילים במשך שנים על ערים גדולות, משתמשים בפיגועים שמכוונים כלפי אזרחים (בצבא אין אף פעילות שמכוונת כלפי אזרחים, להיפך!).
וההחלטה של השוודים היא כניעה לטרור. "טרור-טקטיקה של שימוש באלימות, המופנה בעיקר כלפי אזרחים אקראיים וחפים מפשע לשם השגת מטרות פוליטיות." כשקבוצה של אנשים מאיימת להשתמש באלימות כלשהי (מילולית או פיזית) כדי למנוע מספורטאים להשתתף באירוע ספורטיבי כדי להשיג מטרה פוליטית זה טרור. ובמצב כזה לומר זאת אשמתנו שהם משתמשים בטרור זאת גישה של אישה מוכה.
"חשבון נפש, כתהליך לימוד, לא יזיק לנו". אם זה אני לעולם לא אתווכח, אבל זה לא סותר את מה שאמרתי

Red Camel 7 במרץ 2009

בני תבורי- אני לא חושב שאיבוד תמיכה ואהדה זו נקודה כל כך חשובה. מתי בהיסטוריה היינו אהודים ואהובים? הדבר היחיד שמשתנה זו הסיבה. פעם דתית, אח"כ גזע והיום "פוליטית". האם אנחנו צדיקים? ממש לא. האם עשינו טעויות? יותר מדי. האם אנחנו אחראים למה שקורה ויקרה לנו? כן.
אבל… ההתייחסות כלפינו בעולם היא שילוב של צביעות ופחדנות. פחדנות כי אירופה מפוצצת במהגרים מוסלמים שמשתמשים בסוג "עדין" של טרור וכופים את דעתם על השלטונות ,במיוחד במדינות המאוד ליברליות באירופה. צביעות בגלל שאף מדינה בעולם לא הייתה מתנהגת באיפוק ומוסריות (כמובן שהכול יחסי) למצב שבה יורים טילים במשך שנים על ערים גדולות, משתמשים בפיגועים שמכוונים כלפי אזרחים (בצבא אין אף פעילות שמכוונת כלפי אזרחים, להיפך!).
וההחלטה של השוודים היא כניעה לטרור. "טרור-טקטיקה של שימוש באלימות, המופנה בעיקר כלפי אזרחים אקראיים וחפים מפשע לשם השגת מטרות פוליטיות." כשקבוצה של אנשים מאיימת להשתמש באלימות כלשהי (מילולית או פיזית) כדי למנוע מספורטאים להשתתף באירוע ספורטיבי כדי להשיג מטרה פוליטית זה טרור. ובמצב כזה לומר זאת אשמתנו שהם משתמשים בטרור זאת גישה של אישה מוכה.
"חשבון נפש, כתהליך לימוד, לא יזיק לנו". עם זה אני לעולם לא אתווכח, אבל זה לא סותר את מה שאמרתי

Red Camel 7 במרץ 2009

דרך אגב, ביום שישי שוב נשמעה אזעקה בב"ש והייתה נפילה של טיל.

גלעד בלום 7 במרץ 2009

באבא-זה הכל בצחוק,אני הרי ספוטאי מקצוען ,אב לילד וחי חיי בריאות,שותה מיץ וויטגראס כל בוקר,שוחה פעמיים בשבוע ולא נוגע בבשר,לא שמעת על הסיסמא "סמים ונגמרים"?.כל הקטע היה בדיחה פרטית ביני ובין רונן,אין לזה אחיזה במציאות,אני מזועזע ממקרה מייקל פלפס,הורדתי את הפוסטרים שלו מהחדר בני והפסקתי להתעניין בשחיה מאז שנתפס עם באנג בפה.

אנונימוס-ברור שכאוהד המילה הראשונה היוצאת מהפה אחרי כזה הפסד(ולא הראשון לצערי) היא לוזר,פשוט מצאתי לנכון להגן על חבר,אין ספק שהקריירה שלו מוחמצת ויש משהו במה שאמרת,גם במפגש הקודם הוא היה יכול צאת גדול מול שוודיה ועוד במגרש ביתי,נצחון אחד משמעותי לפני הפרישה ,למשל מחר,יכול להציל לו את הקריירה,רבע גמר דייויס זה הישג כביר שישכיח שנים של אכזבות.לגבי הפועל(כדורסל)-הייתי שם בשנים של "הלוזריות",השנים שמכבי נתנו הראש לכל דבר שזז,ברוב המקרים מכבי היו פשוט יותר טובים בהרבה(בשנים של מיקימוטי),ובשנים שהתקרבנו אליהם אז השופטים נתנו להם(זוכרים את האגרוף של לבאן לתומר?),הלוזרית הגדולה היתה בשנה שגליל העיפו אותם ואחנו הפסדנו לגליל עם יתרון ביתיות הזדמנות לקחת תואר אחרי מקום ראשון בליגה הרגילה,אח'כ הגיע שאול ומשם זה היה דאון היל,למעשה הלוזריות היא ששאול הגיע.בכדורגל אי אפשר לקרוא לנו לוזרים-במהלך חיי ראיתי 4 אליפויות(כולל דאבל) ו5-6 גביעים פלוס הופעות יפות באירופה כולל הופעה הירואית העונה הקסומה של אוסטרץ,אני מרגיש בר מזל.אגב,אני לא מסכים איתך שהיעדר הקהל עזר לשוודים,במשחקים צמודים תפקיד הקהל גובר ויותר צמוד מזה לא יכול להיות,השוודים מנוסים מאד והיו יודעים להשתמש בקהל,בעיקר כדי לערער את הבטחון של הישראלים.

וייכסלפיש-חיים ארלוזורוב(הנכד של ארלוזורוב המפורסם) אכן היה בנבחרת הדייויס בשנות השבעים,שחקן נחמד ששיחק באוניבריטת דיוק,למד רפואה ונשאר בארה'ב אחרי הלימודים,נדמה לי שהוא חי באמריקה עד היום באזור פילדלפיה והקים משפחה,לא ראיתי אותו קרוב לעשרים שנה.

וואי בי-קאמל,בני-אני עם קאמל ובני,התשובה בלה בלה לא מתאימה לבלוג הזה,אולי תנסה לטעון משהו בנושא,אין צדיקים בסכסוך הזה,יש לנו שתי אפשרויות-להמשיך במה שעשינו עד עכשיו,מה שנראה שיקרה בממשלת נתניהו,דהיינו קפאון מדיני,סטטוס קוו חד צדדי,בניית עשרות אלפי יחידות דיור בשטחים,אטימות.או לעשות שינוי רדיקלי בתפיסת העולם שלנו לגבי איך ייראה האיזור במאה השנים הקרובות.ברור שזה לא פשוט כי יש מציאות יום יומית אבל גם כשסאדאת הגיע לפה זה היה 4-5 שנים אחרי מל' יום כיפור,ומי היה מאמין אז שנחזיר את סיני,התגברנו על זה.זה שהפלסטינים לא בסדר("לא נחמדים"לפי גולדה) לא אומר שאנחנו לא צריכים להסתכל במראה ולנתח את הטעויות שעשינו,למה שהם יהיו נחמדים?יש מאות אלפי ישראלים שמרגישים שלא בנוח עם המדיניות של הממשלה והצבא(יש הבדל?),האם כולנו עוכרי ישראל,יהודים בעלי שנאה עצמית,אשפיסטים,שמאלנים מסריחים אוהבי ערבים?בגלל שיש פיגועים וערבים מאנייקים שמתפוצצים אז אני צריך להתעלם מעובדות בשטח?אם הם הגיעו לרמת ייאוש כזאת שהם מוכנים למות זה לא אומר משהו על ההתנהלות שלנו?צר לי על הקורבנות ואני זועם זעם אמיתי על החיות שעושות את זה אבל זה לא גורע כהוא זה מהמדיניות הפושעת של (רוב) ממשלות ישראל.

Red Camel 7 במרץ 2009

אני מסכים עם מעט מאוד מהדברים שאתם אומרים כאן אבל ברשותכם אני אפרוש מהדיון הספציפי הזה. פשוט בגלל שפחות כיף לי לדבר על זה, פוליטיקה יש לי מספיק במקומות אחרים, אני פה בשביל הספורט. כמובן שאני חושב שזכותו של כל אחד לומר פה מה שהוא רוצה, אז מצדי אתם יכולים לומר מה שבא לכם (ואני עדיין אקרא). הניסוח של YB קצת הפריע לי. אבל אני תמיד שמח לשמוע מה יש לבני ולגלעד לומר.

Red Camel 7 במרץ 2009

דבר אחרון, גלעד- כן טענתי משהו בנושא (ואפילו שלחתי את זה פעמיים, בטעות)

זיו 7 במרץ 2009

רונן, יכלת להשאיר את הכותרת של הפוסט הקודם – גם לפוסט הזה.

בני תבורי 7 במרץ 2009

גמלאדום,
מותר לך לפרוש מדיון בכל עת שתחפוץ, אבל משהו אומר לי שבכל זאת תקרא את דברי עד הסוף גם הפעם…
נכון, יש מקומות מיוחדים לדיונים פוליטיים, אבל כל עוד לא נתבקשתי על ידי הבעלים לחדול מעיסוק זה כאן, אמשיך בכך בייחוד כשמדובר בהחלטה פוליטית הנובעת ונוגעת לאירוע ספורטיבי.
מאז ימי קדם, ואתה הרי מעיר קדומה ובטח יודע זאת טוב ממני, אנשים שסבלו מרעב הלכו להיכן שיש אוכל. כך גם מליוני המהגרים החיים היום באירופה ובמיוחד במדינות הליברליות. לידיעתך, הם לא רק חיים שם, הם חלק נרחב מהכלכלה המקומית בהיותם נותני שירותים וסוחרים. די מזעזע לראות חלק מהם הולכים ברחובות לונדון וקוראים סיסמאות נגד ישראל, אבל אל תתן לזה לבלבל אותך. גם אצלנו מופיעים בן גבירים וצועקים מוות לערבים מפעם לפעם. תתייחס לזה כאל אתנחתא קומית. הצועקים בטרפאלגר אינם הבעייה שלנו. הנצורים בעזה והעומדים במחסומים בגדה, כן.
"בצבא אין אף פעילות שמכוונת כלפי אזרחים, להיפך!" אתה אומר, ובכן ידידי הטוב, אין לך מושג ירוק על מה אתה מדבר ואני בהחלט ממליץ לך להתחיל ללמוד איפה אתה חי. נסה בסניף מחסום ווטש הקרוב למקום מגוריך. אם אתה צריך, אתן לך מספרי טלפון וקישורים.
סליחה ידידי, אבל אתה פשוט לא יודע היכן אתה חי ומה מתרחש דקות מביתך. אם אתה חושב שעמידה של שעות מידי יום במחסומים תוך השפלות בלתי הגיוניות וניתוק בני אדם ממקורות בריאות, סיעוד, חינוך וכל מה שאתה זוכה לו כמובן מאליו, טהור יותר מקסאמים על עירך, אתה חי בסרט ואני מאחל ומייחל שתתפכח.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 7 במרץ 2009

גלעד בלום – מה שמונע כעת ירי רקטות על מרכז הטניס ברמת השרון זה צבא הכיבוש.
כן יפה נפש,לא יפה נפש – זו העובדה והיא תשאר כזו גם בשנים הקרובות משום שאין דרך לפרק את הכנופיות החמושות של חמאס ושאר הארגונים ואף ממשלה נורמאלית (ואולי אפילו גלעד בלום) לא תסכים להוציא את הצבא (בהבדל מן המתנחלים) מיהודה ושומרון בהנתן העובדה הזו.
כל השוואה בין סאדאת לכל מנהיג פלסטיני עושה עוול לאיש היקר והאמיץ הזה ולעמו.
אם היה פשע אז הוא החל עם הגעת הציונים לכאן ושיאו בהקמת המדינה.

משולם 7 במרץ 2009

בלי שום קשר לפוליטיקה, אני רואה שאנחנו מביישים במפגש הדייויס מול שוודיה בצורה מביכה במיוחד. הראל לוי הפסיד לשחקן בן 35 שלמעשה כבר פרש; סלע כמעט הפסיד לשחקן חובבן, ובזוגות רם ועמית חדד בדרכם להפסיד. כנראה שלא ננצח את שוודיה החלשה (יש אף לאמר, הבזיונית) בכל הזמנים ומול יציעים ריקים.
בכל המפגש הזה יוצא לי לשמוע את שלמה צורף. אני זוכר אותו כילד קטן עם כובע קש צועק ומאמן ילדים ברמת השרון. תמיד חשבתי שהוא אדם מגעיל, אבל היום (ובכלל, בשנים האחרונות) אני משוכנע בכך. כמה התנשאות ובהמיות באדם אחד.
אולי, וגלעד יוכל להעיד על כך טוב יותר, מר שלמה צורף מגלם את כל הכשלון של הטניס הישראלי בעשרים השנים האחרונות.
מענף שנבנה כמו שצריך מבחינת משאבים ושהושקעו בו מיליוני דולרים, הפכנו ממדינה מצמיחת כשרונות למדינה שמצמיחה כלום.
לדעתי הגישה הזו של צורף, שהיו שותפים לה מאמנים ובעיקר חניכים רבים ברמת השרון, תרמה לכך. מרבית הנערים המוכשרים תמיד הסתובבו עם תחושת שחצנות של אני ואפסי עוד. משדה הביאושים הזה, לא מפתיע שלא צמח פרח כבר קרוב ל-20 שנה.
אני, על כל פנים, שמח על כשלונו של הטניס הישראלי ובכלל לא רואה בכך הפתעה.

איתי נ. 7 במרץ 2009

אחת הסיבות שאני מאוד אוהב את גביע דיויס היא המעורבות של האוהדים ובייחוד קהלים כמו זה של רמת השרון או של מדינות דרום אמריקה ("קהל של כדורגל").
גלעד (וכל מי ששיחק טניס…), עד כמה בעצם חשוב השקט לשחקנים במהלך המשחק? האם לא שווה לאפשר לקהל להיות יותר פעיל ורועש ולהרוויח מעורבות גדולה יותר

birdman 7 במרץ 2009

מכת בלמים באינטר. סמואל וקיבו ברשימת הפצועים למשחק, מטראצי ובורדיסו ירדו פצועים במהלך המשחק.

אנונימוס 7 במרץ 2009

גלעד, יש לך אמנם יותר ותק ממני (אפילו נדמה לי שזכורה לי כתבה בערוץ 5 בקדנצית שאול הראשונה שרואיינת באוסישקין כאחד מהמוהיקנים האחרונים שעדיין מגיעים למשחקים?) אבל אני חושש שההיסטוריה לא מסכימה עם הזיכרון שלך לגבי מחלקת הכדורסל (בכדורגל אתה צודק לחלוטין).
אמנם הפסדנו לפעמים בגלל השופטים, ולפעמים בגלל שפשוט היינו פחות טובים.
אבל גם מחוץ להחמצה ההיסטורית ב93 היו עוד החמצות בשנות השמונים בגלל דרבים שהועברו לשם תאוות בצע (1985), פספוס לקחת אליפות אחרי הפתעה ביד אליהו (1987), הפסד בדקות האחרונות אחרי שכבר הצליחו להעיף את מכבי מהגביע (1988).

שלא לדבר על הפספוס המוחלט של שנות השבעים כשלמרות שהשחקן הטוב בישראל שיחק בשורותיה הקבוצה לא הצליחה לזכות אפילו בתואר (גם שם היו כמה החמצות של רגע אחרון).

בקיצור – לוזריות למכביר. אני לא אומר זאת בשמץ רומנטיקה. זה לא כיף ולא בטיח. פשוט מתסכל עד טירוף.

אגב (זהירות – פרומושן חסר בושה!) בתור אוהד ותיק אפשר לעניין אותך בחברות אקסקלוסיבית בעמותת האוהדים הפועל אוסישקין? לאחרונה אפילו הצליחו ליצור עניין לאוהדים ולהפסיד לראשונה בחצי גמר גביע האיגוד (ב19 לחודש הגומלין בהדר יוסף, כולם מוזמנים)

ויכסלפיש 7 במרץ 2009

גלעד, תודה על המידע כיף לקרוא אותך ב"גלובס".

דוד 7 במרץ 2009

4-0
מתי פרגי יבין שאין שילוב יותר טוב מטבז ורוני , לא יקרא כלום עם בארבאטוב ישב בצד משחק או שניים ויתן להם הזדמנות במשחקים החשובים באמת(עם כל הכבוד לגביע וחלום ארבע התארים)

Red Camel 7 במרץ 2009

בני תבורי,ידידי היקר-

א.או שאני לא הייתי ברור
ב.אתה לא הבנת(או חלילה לא ניסית)
ג.כל התשובות נכונות.

אמרתי שאני עדיין אקרא כל מה שתכתבו עד הסוף (ואפילו הוספתי חנפנות ואמרתי שאני אשמח לקרוא מה שתכתבו).

ה ד ג ש ת י את העובדה שאני לא חושב שאתה או מישהו אחר צריכים להפסיק להביע דעה, לא משנה אם היא פוליטית או כל דעה אחרת. אני לא מתיימר לומר מה מותר ואסור לומר בבלוג הזה, אני רק אורח פה.

לא אמרתי שאזרחים לא נפגעים בפעולות צבאיות. אמרתי שאין מטרה לפגוע. המטרה במחסומים היא למנוע מעבר של מחבלים ואמל"ח, וכתוצאה מכך נפגעים אזרחים. זה קשה, זה מייסר אבל זה הכרחי. ואם היה יוצא לך לתפוס במחסום חגורת נפץ או מחבל בדרך לת"א היית מבין. לעומת זאת אצל ארגוני הטרור המטרה היא לפגוע באזרחים מלכתחילה. זאת נקודה שמבינים קצת יותר טוב כשיורים עליך ואסור לך להגיב בגלל שיש סיכוי לפגוע באזרחים.

אני משתדל לשמוע דעות אחרות משלי. ואפילו רחמנא לצלן הצבעתי פעם לאיזה אחד, יוסי שריד שמו. נשות ווטש?! כמו שאמרו חכמינו, הגששים, בידרנת אותי. מדובר בחבורה של אנשים שחיים בבועה משלהם, מנותקים מהמציאות, שאין להם כל קשר להגיון בריא או סתם ראש פתוח לדעות אחרות. אם יש לך המלצה אחרת למישהו קצת יותר הגיוני שיכול להאיר את עיניי אני אשמח לשמוע.

לפי מה בדיוק אתה קובע שאין לי מושג מה מתרחש 5 דקות מביתי? ואם אני אספר לך שיצא לי לדבר עם פלסטינאים שאמרו לי שהם מעדיפים את הנוכחות של הצבא בשטחים מאשר שליטה של הפלסטינאים עצמם, תאמין לי? (אם אתה לא מאמין לי תחשוב על מה שקרה בעזה לאחר ההתנתקות ומלחמות השליטה של החמאס והפתח)
ההמלצה שלי אליך היא לפתוח ספר היסטוריה, לקרוא על מאורעות תרפ"אתרפ"ט לעצום עיניים ולדמיין איך זה כשאתה חי בלי הגנתו של הצבא האלים והכובש הזה. קריאה נעימה.

נ.ב
אני יודע שאמרתי שאני לא אגיב. אבל, כשלא מבינים את דבריי ואו כשמתברר ש"אין לי מושג ירוק" או שאני "חי בסרט", קשה לי מאוד להגיב. יש לי בעיה של שליטה עצמית (אבל אני עובד על זה בסדנה של שליטה בכעסים)
(:

בני תבורי 7 במרץ 2009

גמלאדום,
אז זהו, אתה לא יודע כלום, רק חבל שאתה צועק את זה בקולי קולות.
בהצלחה בחיים.

רונן דורפן 7 במרץ 2009

גמל – קודם כל אין לך מה לכעוס. התגובה שלך לYB הייתה לחלוטין לגיטימית ועניינית. גם איתה אין צורך להסכים כמובן.
אני רוצה להתייחס רק לדבר אחד ממה שכתבת:
"יצא לי לדבר עם פלסטינאים שאמרו לי שהם מעדיפים את הנוכחות של הצבא בשטחים מאשר שליטה של הפלסטינאים עצמם, תאמין לי?"

ראשית, מה שאומרים פלשתינאים כשהם באים במגע עם ישראלים בא מנקודת מבט מסויימת. בוודאי שאנחנו לא משוחחים עם פלשתינאים יותר קיצונים.
שנית, זו טעות קלאסית של קולוניאליסטים – למרות, שאני מדגיש, אינני חושב שישראל היא מדינה קולוניאליסטית. אבל העובדה שהילידים אינם מסתדרים בינם לבין עצמם לא אומרת שמישהו אחר צריך לשלוט עליהם. גם יועצי ג'ורג' בוש חשבו שבגלל שכל כך הרבה עיראקים שונאים את סדאם ארצות הברית תתקבל שם בברכה.
אי אפשר להתעלם מהעובדה שהרבה מהצרות הפנימיות ביניהם נגרמות בגללנו. כולל סגר שמביא לסבל אנושי עצום. אני מודע מאד לסבל בצד שלנו – אבל לצורך הנקודה הזו אני עוסק רק בזה שלהם. אני בטוח שאתה בקי בהיסטוריה יהודית. מצור של מעצמה זרה מביא הרבה פעמים למלחמת אחים בה הפרגמטים נשחטים בידי הקיצונים.

Red Camel 7 במרץ 2009

רונן- מסכים עם מה שאתה אומר

בני תבורי- מסכים גם איתך. ומה שאמרת נכון מאוד גם לגביך. במיוחד הקטע של בהצלחה בחיים.

גלעד בלום 8 במרץ 2009

משולם,אני שמח בשבילך שהפסדנו היום בזוגות,אתה בוודאי מאושר.הנבחרת שלנו בדייויס מורכבת משחצנים מגעילים ומתנשאיםלגבי צורף-העולם מלא באנשים שאוהבים את צורף וכאלה ששונאים אותו,אין הרבה באמצע,אני לא אוביקטיבי כי הוא אימן אותי 20 שנה,רק אזכיר עובדות:כשהור היה מאמן בנבחרות השונות,כולל הדייויס,היה הטניס בשיא הפריחה(שנות ה-80 ותחילת ה-90 .הוא לקח שני ילדים(מנסדורף ואני) שלא נגעו במחבט והביא אותנו לרמה מקצוענית,יש עוד לא מעט אלופים מקומיים ומקצוענים שעברו תחת ידיו ןהתקדמו כולל דודי סלע.מבחינת תרומה נטו לטניס הישראלי אין מישהו שתרם יותר ממנו,לגבי האישיות שלו,אפשר לאהוב אותו ואפשר לסלוד ממנו,הבנתי את דעתך אבל המסקנה שלך שהוא מקור כל הרע היא רחוקה מן האמת בערך כמו המרחק לסיכום עם הפלסטינים.למעשה ההיפך הוא נכון,בעשרים השנים האחרונות אמנם הטניס בירידה מסוימת,אולי בגלל שצורף לא מעורב בנבחרות אלא מאמן באופן פרטי בהפועל ת'א,כשהוא עבד עם דודי הוא עשה את הפריצה ועכשיו הוא עובד עם גלושקו ותראה שהי תהיה טובה בקרוב,אל תתן לדעה האישית על הבן אדם לשבש את דעתך,אפשר להיות מאמן טוב וגם טיפוס לא "סימפטי".

איתי-הסיבה שאסור להרעיש בטניס היא שהשחקנים צריכים לשמוע את הכדור קופץ,זה חיוני לתזמון המכה,רעש יפגע בשני השחקנים ויוריד את הרמה.

אנונימוס-אוקיי אנחנו לוזרים,אני בהדחקה.אני אוהד הפועל אוסישקין כמובן ומתכוון להפוך לחבר רשמי באגודה.

ד"ר א. 8 במרץ 2009

פעמיים חצי תשובה בחידון.

בקשר למעצמה של המעצמה הזרה ומלחמה האזרחים: אם הכוונה היא לפיצוץ הגדול שהביא לסופו של הבית השני (דומני שלזה כיוונת, רונן), הרי שהנוכחות הרומאית היתה בעיקר תירוץ. הדם הרע והרצון לשחוט האחד את השני היו שם עוד הרבה קודם.

חיבורו של ר' יוסף בן-מתתיהו נקרא כנראה במקור "המלחמה היהודית". בעברית נשתרש השם "מלחמות היהודים" – ובצדק. "מלחמה יהודית" זו נקודת המבט הרומית. "מלחמות היהודים" זה מה שקרה בשטח.

יורם אהרוני 8 במרץ 2009

גלעד, תיקון קל: "לא נחמדים" אמרה גולדה מאיר על "הפנתרים השחורים" (סעדיה מרציאנו, צ'רלי ביטון וחבריהם). על הפלסטינאים היא אמרה שהם לא עם ושהיא עצמה פלסטינאית מאחר שגרה בפלסטינה (ארץ-ישראל לפני הקמת מדינת ישראל).
לגבי חיים ארלוזורוב: זכור לי שהופיע בטורניר במצרים זמן קצר אחרי חתימת הסכם השלום ואולי היה הספורטאי הישראלי הראשון שהשתתף בתחרות במצרים אחרי קום המדינה.

גלעד בלום 8 במרץ 2009

יורם-תודה על התיקון לגבי גולדה,נדמה לי שאתה צודק לגבי חיימקה,אני זוכר שהוא אמר בעיתון שהוא הולך לנצח את גליקשטיין לפני משחק חצי הגמר במכביה של 1981 נגד גליקשטיין,בתגובה גליקשטיין נתן לו 6-0 6-0 ,הוא לא ידע שאסור להעיר את הדוב.

איתי נ. 8 במרץ 2009

גלעד, נמשיך את הדיון בכיוון טיפה שונה. האם צריכה בכלל להיות מעורבות גבוהה יותר של הקהל? (אני חושב שכן)

גלן 8 במרץ 2009

אולי כדאי שגם ברמה"ש לא יהיה קהל. נראה לי שזה עובד לא רע

גלן 8 במרץ 2009

ולא הבנתי בסוף הראל לוי לוזר או לא?

רונן דורפן 8 במרץ 2009

הראל לוי ROCKS

גלן 8 במרץ 2009

ביורן בורג- תאכל ת'לב יה חתיכת קרחון

איש 8 במרץ 2009

רונן- נדמה לי שבעברית של ימינו צריך לכתוב הראל לוי שולתתתתתתת

משולם 9 במרץ 2009

גלעד- התגובה שלך עניינית ואף משכנעת. יחד עם זאת, סלידתי מצורף נובעת בעיקר מההתנהגות שלו. גם מאז עמוס וגלעד, הוא לא הצמיח שחקנים גדולים במיוחד אז אני לא משוכנע שהוא כזה מאמן עצום. על כל פנים, אתה לא יכול להתעלם מהכשלון המתמשך של הטניס הישראלי- ענף שהיו לו תנאי פתיחה מעולים שבמעולים.
אני חושב שהרבה מן הכשלון הזה קשור למנטליות הדי מסריחה (מתנשאת, סמי אלימה, לא נעימה) ששררה במרכז הטניס ברמת השרון.

גלעד בלום 9 במרץ 2009

משולם,קצת מוגזם בעיני להאשים אווירה שהיתה במרכז טניס מסוים לפני 30 שנה(כן 30 שנה) בכשלון של ענף שלם.קודם כל יחסית למספר התושבים שלנו והמצב המדיני,כלכלי,בטחוני אנחנו מעצמת טניס.מאות אלפי פעילים משחקים טניס,יש לנו ייצוג מכובד בטניס הגברי,הנשי וגם בזוגות גברים.גם הפדרציה וגם הדייויס משיגים תוצאות יפות,מספקים חוויות לקהל,כך שלהגדיר את הטניס ככשלון קולוסאלי זו הגזמה פראית,המצב של הטניס היום טוב פי מאה מאשר לפני פתיחת מרכזי הטניס.

שלא תבין אותי לא נכון,יש לי הרבה בקורת על מרכזי הטניס ועל ההתנהלות שלהם אבל צר לי לאכזב אותך,צורף זה לא הבעיה,המחסור בצורפים הוא הבעיה.שוב,בוא נפריד בין הסלידה שלך מהאיש לבין היכולת שלו לפתח שחקנים צעירים.מאז עמוס וגלעד הוא לא עשה כלום אתה אומר אבל זה לא נכון.לא אזכיר שמות אבל בקבוצה שהחלה עם צורף היו בערך 30 שחקנים שמתוכם צמחו "עמוס וגלעד" והשאר הפכו לשחקנים פחות מצליחים בסבב כמו איל רן,רביב,בועז ונועם בר,חלקם עשו קריירות יפות כשחקני קולג' ואף הפכו למאמנים בכירים( בר,מורלי ויעקב).אם כל מאמן ארץ היה מגיע לכזו סטטיסטיקה,כלומר מייצר שני שחקנים ראויים ועוד 30 בינוניים ומספר מאמנים בכירים,אז היינו במצב טוב.אחרי 17 שנה במרכז הטניס הם זרקו את צורף(כנראה מאותן סיבות שאתה לא מחבב אותו) והוא עבר לאמן באופן יותר מסחרי אחרי 8 שנים כמאמן דייויס(בשנים הכי טובות שלנו).

אין ספק שיש המון בעיות בטניס הישראלי,העיקרית שבהן היא העובדה שמאמן טניס בארץ(אלא אם כן הוא צורף),אפילו מאמן נבחרת או קפטן נבחרת,לא זוכה לשכר ראוי ונאלץ לעשות חלטורות כדי לגמור את החודש,(למה אתה חושב שעברתי לניו יורק?).זה גורם לאנשים עם "ראש" (מנסדורף למשל)לברוח מהענף וכך אנחנו נשארים עם מאמנים בינוניים שהיו שחקנים בינוניים ומייצרים שחקנים בינוניים.

למרות כל האמור לטניס הישראלי שבע נשמות.כשמנסדורף ואני פרשנו אמרו שנהיה במדבר 20 שנה עד שיהיה עוד שחקן ברמה שלו ואז באה שחר פאר,אנדיוני צצו משומקום ועכשיו דודי עושה פלאים.השאלה איך אתה מודד שגשוג של ענף,העובדה היבשה היא שיש לנו את שחר,דודי,אנדיוני שהם שחקנים ראויים בהחלט ושאנחנו ברבע גמר הדייויס.בנוסף הענף הוא הפופולרי ביותר בארץ אחרי כדורגל וכדורסל,אני חושב שמבחינת מגרש טניס פר גולגולת אנחנו מהמובילים בעולם,רק בציר של רמה'ש-צהלה-הדר יוסף-שד' רוקח יש יותר מ-100 מגרשים ברדיוס של 10 ק'מ והם מפוצצים רוב שעות היום.

נכון שאין דור עתיד במיידי ושהמלחמות מרכז-איגוד לא תורמות אבל דווקא המנכ'ל הנוכחי של המרכז יובל חיגר הוא איש מקצוע טוב שעושה תכנית לטווח ארוך,את התוצאות שלו נראה רק בעוד 4-5 שנים.

לגבי האווירה ה"סמי אלימה" והשחצנות-לא יודע, אולי אני הייתי מהשחצנים המתנשאים הסמי אלימים ולא ידעתי.מה שאני זוכר זה מרכז שוקק בשחקנים שאפתנים ומאמן שהציב רף גבוה לתלמידים שלו והטריף אותם למצוינות,נכון שהוא היה לא שגרתי ו"אגרסיבי" אבל הוא העניק הרבה בטחון ואהבה לתלמידים שלו וידע להיות אנושי כשהיה צריך,היתה לו מטרה-לעשות שחקנים והרכים מביניהם אולי קרסו ועברו משברים אבל זה היה לא יותר משעור לא מזיק בחיים.גם לי יש והיתה בקורת עליו,למי אין חולשות,אבל בשורה התחתונה הוא מאמן נאמן שהולך עד הסוף עם תלמידיו,רובם המכריע שומרים איתו על קשר גם אחרי שפרשו וזה אומר הרבה.

גיל 9 במרץ 2009

אני באמת חושב שצריך לקחת דברים בפרופורציה. אין לנו את הפריביליגה של מדינה כמו ארה"ב עם כל כך הרבה שחקנים, שאז באופן טבעי סביר שיהיו כאלו מאוד מוכשרים, וגם הם עם כל המשאבים והפי אלף יותר שחקנים לא מגיעים להישגים מרשימים לאחרונה. לאנשים בארץ יש נטייה לחשוב שאם אין לנו שחקן בטופ 20 אז זה כישלון. אבל להיות שחקן בטופ 100 לאורך שנים זה לא דבר של מה בכך למדינה כמו שלנו. אנחנו צריכים לשאוף שיהיו לנו שחקנים בטופ 100 ואז אחת לכמה זמן יהיה לנו כישרון יוצא דופן שידגדג את הצמרת הגבוהה ביותר. נדמה לי שמנסדורף היה השחקן היחיד בעולם שבמשך עשור היה בטופ 40 (או משהו כזה).

גלעד בלום 9 במרץ 2009

גיל-אתה צודק,צסכים עם כל מילה.

תומר 9 במרץ 2009

נראה לי שהביקורת על טניסאים בארץ עברה מזמן את הגבול. אולי בגלל שהם בודדים במערכה מול הציבור ואולי בגלל הפרסים הכספיים שהם גורפים(גם אם לא כולם יוצאים מורווחים). בכל מקרה נראה שקל מאוד לטפס עליהם, אני לא חושב שלכדורגלן שהיה מגיע לרמות של שחר פאר היו עושים את מה שעשו לה בגלל שהוא העיז לא להגיע לטופ 10. זו לא פעם ראשונה ששמעתי שהראל לוי מכונה לוזר,אני לא יודע איך אדם שהיה 30 בעולם בתחומו והתגבר על פציעות לא קלות בזכות התמדה וכוח רצון יכול להיות לוזר.בכלל,אני לא חושב שבישראל מגדירים נכון את המושג לוזר.
גלעד-חשבתי שעברת לניו יורק בגלל החומר…

גיל מזימבבואה 9 במרץ 2009

אני לא מאלה שממעיט בהישג הנבחרת, יתרה מזו אני חושב שכל מי שעוסק בספורט ועל אחת כמה וכמה ספורט תחרותי ראוי לכבוד ולו בשם המאמץ והזמן שהוא משקיע על מנת לייצג את המדינה.
לפני שנתיים יצא לי לפגוש כאן (בזימבבואה!!!) את נבחרת הדיוויס באותו הרכב בדיוק (רק עם יוני ארליך וללא הראל לוי)החברה האלה שווים הרבה יותר ממה שרואים בטלוויזיה וראויים לכל הערכה. הם הגיעו למדינה בלי שמישהוא מהאיגוד (מנהל המשלחת אמר שאין תקציב) בדק לפני לקראת מה הם הולכים, לא היה להם אפילו שמץ של מושג באיזה אולם הם משחקים. יתרה מכך ויזות לא היו להם והם נאלצו לשלם כמו כל תייר אשרת שהייה של תיירים. לשמחתי פגשתי אותם בשדה התעופה ובמשך 4 ימים ניסיתי לעזור להם ככל האפשר (כספים, מסעדות וכ"ו). לשמחת האוהד היחידי ביציע ישראל ניצחה 4:1 (דודי הפסיד למחבט מספר 1 של זימבבואה). נראה לי שאם זה היה כדורגל או כדורסל היו מוקמות ועדות חקירה. רק אחרי שניתקלתי מקרוב והבנתי כמה מאמץ הם משקיעים על מנת לייצג את ישראל אני חושב שמגיע לחברה האלה הרבה יותר ממילה טובה.

בני תבורי 9 במרץ 2009

בישראל קיימות אמות מידה מעוותות ואלה הן: "סחיבת" ראדאר מבסיס אויב, "פילוח" סטילים מנמל עוין וגניבת תרמגולות מהלול של השכן. לאו דווקא בזה הסדר. ולכן, אם שחר פאר לא מצליחה להתמקם במקום הראשון בעולם, אז היא נפל ושתלך לעשות צבא. אם דודי סלע מטפס לאט מידי לעבר החמישיה הראשונה בעולם, אז הוא לא יוצלח וחבל על האוויר שהוא נושם והראל לוי הוא בכלל לוזר. ואת כל אלה אומרים אלה שלא מסוגלים לבחור בממשלה שתחזיק ארבע שנים…

גיל 9 במרץ 2009

אני חושב שחלק מהבעייה נעוץ בדירוג המדויק שיש לטניסאים. הרי בכדורגל אין דירוג כזה ואולי יש לנו כדורגלן בין ה200 ראשונים בעולם. כל התנודות של טניסאי ממקום 50 למקום 70 אינן משמעותיות אבל בארץ הן נתפסות כ"הדרדרות" ביכולת שלו.

רונן דורפן 9 במרץ 2009

גיל – אתה צודק. לדעתי צריך דרוג רק של חמש מקומות דירוג בטניס:
1. נדאל
2. מסוגל לנצח את נדאל – זה פדרר.
3. מסוגל לנצח את נדאל אם נדאל לא בכושר או בטורניר שאינו גרנד סלאם.
4. מסוגל לנצח את נדאל אם נדאל חולה או פצוע.
5. מסוגל לנצח את נדאל אם נדאל מת – וכאן נכנסים שחקני הדייויס של שבדיה וישראל.
יחד עם זאת – כמעט כל טניסאי העולם נמצאים בדרגה 5. וכל שטניסאי יכול לעשות הוא לנצח את היריב שעלה מולו. והישראלים ניצחו את השבדים ומגיע להם כל הכבוד – במיוחד עקב הנסיבות הממש לא נעימות סביב המשחק. אני אזכיר רק שיוהנסון היה טניסאי עצום. והוא התכונן למפגש נקודתי. וכפי שהמשחקים האחרונים של פיט סמפראס הראו – טניסאי גדול שהוא לא זקן מדי הוא לא יריב קל.

גיל 9 במרץ 2009

ומה יהיה הדירוג של הנשים?

1. האחיות ויליאמס כשמתחשק להן לשחק.
2. האחיות ויליאמס כשלא מתחשק להן לשחק.
3. דוגמטניסאיות.
4. כל השאר.

זה אומר שפאר נמצאת עם הרוב הגדול של הטניסאיות!

Glen 9 במרץ 2009

I think in the Men we can put another ranking spot between 3
and 4 and
call it 3 and a half

=

Can take Nadal if he is injured but due to gambling issues need to stop the game. Davydenko can fit.

רונן דורפן 9 במרץ 2009

גלן – יש דרגה נוספת: "מסוגלים לנצח את נדאל אם נדאל מת. אבל לא על חימר". נדמה לי שאולי רוב השחקנים דווקא כאן.

Glen 9 במרץ 2009

Ronen- almost everybody. But not Fedrer

רונן דורפן 9 במרץ 2009

גיל מזימבבווה. נשמע סיפור די מדהים – המשחק הזה בזימבבווה. אולי תרחיב קצת?

משולם – נדמה לי שאנחנו שופטים את צורף לעתים מנקודת מבט של מאמנים בענפים קבוצתיים. שהרבה פעמים הם יותר ג'נטלמנים. טניס הוא ענף אישי. החלש לא שורד גם אם הוא נראה מוכשר מאד על מגרשי רמת השרון. צריך מנטליות מאד מיוחדת של כוח נפשי ורצון ברזל. את זה משיגים מאמנים שהם לפעמים לא האנשים הכי נעימים. תראה כמה שחקני טניס קרסו באמצע הקריירה: ביניהן בערך חצי ממי שהגיעו למקום הראשון בין הנשים. ביניהם שחקנים כמו בורג או ג'ים קורייר שפשוט "נכבו" ברגע אחד.

אם אתה מסתכל על יוצאי דופן הרבה פעמים הנסיבות מיוחדות. לאחיות וויליאמס היה אחת את השניה. לנדאל יש מאמן שהוא דוד שלו וזה בוודאי מקל על החיים.
ילדים שיכולים לשים עשרה טופספינים רצופים בדיוק על הקו, יש במכון וינגייט עשרים. וזה רק בית ספר אחד ממאות בעולם.

קבוצת כדורגל, אפילו מהעילית, יכולה לסחוב בתוכה גם מישהו יותר רגיש ועדין ובעייתי. וכמובן לסחוב איתה שחקנים שהם "רק" ב-400 הראשונים בעולם. בטניס זה לא יכול לקרות. ומאמנים כמו צורף מכינים ילדים ללחץ הזה. יש בעולם קשוחים ופסיכופטים ממנו בהרבה.

גיל 9 במרץ 2009

רונן, הזכרת את ג'ים קורייר. אולי אתה או גלעד יכולים להסביר מה קרה לו? אני זוכר שבזמנו דיברו עליו כפוטנציאל להיות אחד הגדולים ביותר, והיה אמור להיות יריב לסמפראס בשנות ה90. הוא זכה בצרפת ואוסטרליה והגיע לגמרים בוימבלדון וארה"ב בטווח של 3 שנים ואז מה קרה? שלא כמו בורג הוא לא הפסיק לשחק.

גלעד בלום 10 במרץ 2009

גיל-לך לאתר של גלובס,יש שם כתבה שלי מהשבוע שעבר על נושא הפרישה עם ראיון קצר שעשיתי עם קורייר ממש על הנושא הזה- globes.co.il

גיל 10 במרץ 2009

כתבה מעניינת מאוד. זה רק גורם לך להעריך שחקנים שנשארים שנים ברמה הכי גבוהה. מעניין שיש שחקנים כמו נברטילובה שכבר 60 שנה משחקת ולא מפסיקה. אבל לגבי קורייר עדיין לא ברור לי משהו. אתה טוען שהירידה במוטיבציה הייתה הדרגתית. בראיון הוא אומר שלא הייתה לו בעייה של יכולת, ועדיין במשך 7 שנים הוא לא הגיע לגמר של סלאם למרות שאלו אמורות להיות השנים הכי טובות שלו. האם זה הכל בראש שלו? כלומר, הוא המשיך לשחק אבל משהו בדרייב שלו נכבה והוא שקע לבינוניות?

גיל מזימבבואה 10 במרץ 2009

שמע רונן פעם סיפרתי בהרחבה את הסיפור למליניאק והוא אמר שאני זכאי לפרס ישראל, לא התכוונתי. אבל אם אתה רוצה אני מוכן לפרט לך את הסיפור באופן אישי כי באמת אני לא מרגיש שעשיתי משהוא מיוחד.
מבחינת הספורט היו קטעים לא נורמלים, לזימבבואה היו באותה תקופה שני אחים שהיו מדורגים 4 בעולם בזוגות. שניהם היו אמורים לשחק עבור זימבבואה את שלושה משחקים (זוגות ושני יחידים) לנצח ואז לתת לשני כושים לשחק. בפועל מה שקרה אשתו של אחד האחים היתה צריכה ללדת אז הוא נסע איתה לדרא"פ!! (לא סמך על הרופאים המקומיים) ואז נשאר רק אח אחד. הוא שיחק את המשחק הראשון וניצח די בקלות את דודי סלע, במשחק השני אוקון שיחק נגד אחד שבאמת לא ברמה ואני חושב שזה היה המשחק הכי מהיר בתולדות הטניס. למחרת בשבת האולם היה מלא כי חשבו שהאחים ישחקו נגד אנדי ויוני. בפועל רק אחד שיחק עם שותף לא ברמה המתאימה, כמובן שהישראלים חבטו עליו וניצחו די בקלות 2:1 לישראל. במשחק הבא גם האח ששיחק כבר לא היה לו כוח לשחק אז הוא שם מישהוא עוד יותר גרוע ודודי סלע ונעם אוקון ניצחו את שני המשחקים הבאים, בסוף 4:1 . תאר לך שהאח השני לא היה נוסע לדרא"פ? זימבבואה היו מנצחים את ישראל. מה שכן היתה אוירה לא נורמלית ביציעים (אולם של 3000 מושבים), לקהל שהיה מעורב לבנים ושחורים (ומשפחה ישראלית אחת עם הדגל מאחורי הספסל של ישראל) לא הפריע שהם מפסידים הם ניסו כל הזמן לדחוף, ואפילו אשת הנשיא הגיעה לעודד. היתה להם אכזבה מסוימת מזה שהאחים לא משחקים.
כרטיס לכל שלושת הימים עלה 10 סנט בערכים ריאלים ככה שהאולם היה יחסית מלא ומכיוון שזה לא אולם קונצרטים אז כל דיבור נשמע כמו צעקה.
בקיצור זה היו 4 ימים של אני לא יודע אם לקרוא לזה ספורט כי באמת ספורט היה שם במיעוט אבל אני בטוח שאף אחד מהמשלחת לא ישכח את הביקור.
ד"א בטורניר דובאי אנדי רם שיתף פעולה עם טניסאי מזימבבואה (לבן) ובטורניר הזוגות בווימבלדון זכתה זימבבואנית (לבנה). זה מעניין איך עדיין הלבנים שולטים כאן בטניס בעוד שבקריקט נשאר לבן אחד והמאמן. הסיבה היא שהלבנים ברמת הבית ספר הם מעולים גם בקריקט וגם בראגבי אבל מכיוון שאחרי שהם מסימים תיכון אין להם מה לעשות כאן הם נוסעים לשחק בעיקר באנגליה עבור מועדונים מקצוענים וככה רק השחורים נשארים לייצג את המדינה.

Comments closed