שני כדורים באינטר-נט

תהיתי איך יונייטד תחזור למחצית השניה כי המחצית הראשונה, לשון המעטה, הייתה רחוקה מלהיות חד צדדית. פרגוסון ויתר על שני השחקנים האינטנסיבים ביותר שלו, פלטשר ופארק, והיה נראה שיידרש מאמץ גדול להמשיך לסחוב גם את גיגס וגם את סקולס בקבוצה. בעיקר את סקולס.

אבל בכדורגל מעט גאונות חוסכת הרבה מאמץ. הסטירה שרוני נתן לכדור ששם על הראש של רונאלדו הייתה יפיפיה ממילא. אבל התזמון המדוייק לתנועה של רונאלדו בדיוק מאחרי קו הנבדל היה גאונות. זו הייתה כוריאוגרפיה אותה אתה משיג כששני שחקנים משחקים זה לצד זה חמש שנים ולאורך כמעט כל תקופת ההתפתחות שלהם בכדורגל. לרונאלדו זה בטח לא היה משחק גדול, אבל בניגוד לזלטן איברהימוביץ' את הנגיחה החשובה שלו הוא שם ברשת.

זה היה גם הסיפור של השער הראשון בעצם. גם פה עבודה יפה של הנוגח, וידיץ' זרק הטעיות של סנטר כדורסל בלואו פוסט, עד שיצר לעצמו את המרווח להתרומם חופשי. אבל מישהו, ריאן גיגס, היה צריך לשים את הכדור על הראש שלו.  פרגוסון לא ניצח את מוריניו טקטית ולא כי הוא למד לנטרל אותו. הוא ניצח אותו כי בנה קבוצה מספיק טובה להתמודד עם הכדורגל המנטרל שלו.

*
כרגע נשארו חמישה משחקים עד הגמר ולוויין רוני כבר אין לו צהובים לתת. אני לא בעד צהובים מכוונים. אבל אם יונייטד תוביל במקרה בשניים-שלושה שערים לקראת סיום המשחק הראשון בשלב הבא, הייתי קורא לו הצידה ואומר לו שאחד משחקני היריבה קרא לו "סקאוזר רכרוכי". אבל זה יהיה כבר אחרי עניין הסקאוזרים הרכרוכיים ביום שבת.

*

ארסנל נאבקת עכשיו בהארכה ברומא לא על עוד מקום לאנגליה ברבע הגמר. יותר על הזכות להיקרא קבוצה אנגלית.

10 מסקנות מהערב הראשון בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות
לנקשייר

No Comments

חברי הטוב משכבר הימים 12 במרץ 2009

Glory glory man united!!!
ברוך השם. אני בכל מקרה לא אוהב את העניין עם הצהובים של רוני. אבל זה נראה כאילו אין ברירה.
חוץ מזה, נשברה הסטטיסטיקה של השער הנקי של האנגליות מול האיטלקיות. כבר אתמול, אם מדייק. סתם, בשביל שנהיה מעודכנים.
אה, ועוד משהו. אני ראשוןןןןן!!!!!!1

גיל 12 במרץ 2009

איזה פנדלים במשחק של ארסנל. כל האנגליות שולתותתתת.

אגב, אתה חושב שפרגוסון קצ צעק עליהם בהפסקה?

מנצ'סטר שיחקה סביר אבל יותר מדי נראתה נרפה ועצלה. איבודי כדורגל באמצע המגרש, הסתבכויות מיותרות בהגנה, דברים שעד לפני שבועיים לא היו קיימים. אולי בכל זאת הם קצת עייפים?

סופרפלי 12 במרץ 2009

אנגליה רולס!!

אביעד 12 במרץ 2009

ממש ממש, אבל ממש רציתי לומר את זה – בשביל אליפות איטליה ולעוף בשמינית גמר הצ'מפיונס בלי להבקיע שער, באינטר לא צריכים את מוריניו, מספיק מנצ'יני…
משחק אולי לא חד צדדי, אבל היינו הרבה יותר טובים. הסיכוי היחידי של אינטר להבקיע בא מאיבוד כדור בהגנה/קישור אחורי שלנו או מצבים נייחים, ב-180 דקות אינטר לא יצרה מצב מסוכן אחד מהנעת כדור, ממהלך מתוכנן, כלום. וזה למה מוריניו לא צריך להיות האיש.
מלבד זאת, משחק שמשקף את העונה שלנו – הגנת ברזל, שליטה בכדור ובמהלך העניינים, וידיץ' וגיגס נפלאים, רוני נותן את הנשמה, רונאלדו בינוני אבל עושה את שלו. רק היה חסר שברבאטוב (שהיה חלש) יבקיע וזהו…

דוד מירושלים 12 במרץ 2009

הפיסקה האחרונה פשוט גדולה.

אני בתור אוהד אינטר (היחידי בבלוג?) קצת מאוכזב, כי היינו לא רעים, אבל בסופו של דבר מוריניו לא סיפק את הסחורה.
בפרספקטיבה של עונה שלמה אני לא זוכר אינטר כ"כ מעאפנה.
בשביל לקחת אליפות באיטליה עדיף היה להשאיר את מנצ'יני…

ויכסלפיש 12 במרץ 2009

נראה לי שאתה מתכוון שרוני נתן סטירה לכדור… שוב 4 אנגליות ברבע הגמר, וסביר שגם 3 תהיינה בחצי.

שחמוביץ' 12 במרץ 2009

מה יהיה עם ברבאטוב?
עד מתי?
טבז לא רואה אפילו דקת משחק אחת?
השילוב של טבז-רוני לעומת רוני-ברבאטוב הוא כיום ללילה.
ברבאטוב כבד ולא יעיל.

מה אתם אומרים על הרכב לשבת? בלי סקולס וגיגס כנראה…

תומר 12 במרץ 2009

אינטר "סובלת" מתסמין שיובה סבלה ממנו לפני כמה שנים. כשבליגה האיטלקית אתה מקבל הנחות משופטים שמובילים אותך לסקודטו אז תצטרך לכחות לליגת האלופות כדי לגלות שמה שיש לך,לא מספיק.ויירה היה גרוע והוכיח בפעם האלף שהחלטת ונגר למכור אותו ב20 מליון ליש"ט הייתה אחת מהיותר טובות שקיבל.
אני בטוח שלא הרבה פה יסכימו איתי,אבל אחד הרגעים היותר יפים במשחק היה כשבלוטאלי תיקל את רונאלדו וצרח עליו שיקום.

בקר 12 במרץ 2009

100 אחוז של כדורגל טהור
יונייטד שיחקה כמו שבספרים רשום לשחק-בשלמות

וזלאטן???אוי זלאטן אוי
כבר עבר את הגבול משחקן אובר-רייטד שנחנק מרגע אמת לסתם הבחור שכולם מרחמים עליו…הוא מזכיר לי את מכבי תל אביב בכדורגל

בקר 12 במרץ 2009

100 אחוז של כדורגל טהור
יונייטד שיחקה כמו שבספרים רשום לשחק-בביצוע מושלם

וזלאטן???אוי זלאטן אוי
כבר עבר את הגבול משחקן אובר-רייטד שנחנק מרגע אמת לסתם הבחור שכולם מרחמים עליו…הוא מזכיר לי את מכבי תל אביב בכדורגל

יואב 12 במרץ 2009

משחק בינוני מאד בסטאנדרטים של יונייטד והיא חולפת על אלופת איטליה. אכן ימים יפים.איזה דרך עשתה יונייטד משברוני הלב וההפסדים לאחר משחקים טובים..
המעגל עם מוריניו נסגר.איזה כיף. עכשיו אפשר לשתות יין ולשוחח על העתיד.אני חושב שפרגי מאד בעדו…
רונן, מהרגע "שקיטרת" שאין כבר פעולות אמיצות ווירטואוזיות של רוני, הוא דואג לספק לפחות אחת כזאת, כל משחק.לא תמיד זה מצליח אבל זה תמיד יפה.
מצטרף לעצומה- "דקות לטבז". גם כמחליף יספק אותי. חשוב שהוא ירגיש חלק מהמשחקים החשובים באמת.

זאבזאב 12 במרץ 2009

דורפן,

פיגו זה השחקן ה-13 שלהם? זה כוחות זה? הסתכלתי על ההרכב של אינטר ולא היה שמה אחד שהייתי רוצה אותו אצלנו, אפילו לא הטמבל הזה שהצעקות על רונאלדו היו הרגעים הכי יעילים שלו בשני המפגשים.

אותו דבר עם מרסיסייד שאני אפילו לא יודע מי השחקן ה-12 שלהם. זה סגלים לא שווים.

ובקשר למרסיסייד: האוהדים של אוהיו סטייט הפסיקו לכנות בשנה האחרונה את מישיגן בשלל שמות גנאיי בגלל שיחסי הכוחות הפכו לכל כך צדדיים. הכינויים למרסיסייד דווקא נותנים לה כבוד של קבוצה מאיימת. היא עוד קבוצת דרג שני באנגליה.

ד"ר א. 12 במרץ 2009

ראיתי את המחצית השניה. היה מרשים.

סימנטוב 12 במרץ 2009

זאבזאב – אני איתך בעניין אין צורך

חברו הטוב משכבר הימים – ברכות על ראשוניותך (כנסו כנסו!!1 דחוף!!!אחד)

דוד מירושלים 12 במרץ 2009

תומר, אתה מבלבל את השכל.
אינטר היא האחרונה שתקנה משחקים, אינטר לא יובה ואת האליפות של 2002 שהם לקחו על חשבונם ע"י שוחד אינטר לא תשחזר.
הבעיות של אינטר רבות ומגוונות, אבל הבעיה המרכזית לדעתי היא שיש לה DNA‏ של אנדרדוג, של קבוצה שהייתה גדולה בזמן שנבחרת אנגליה זכתה במונדיאל ומאז לא.
אז כל עוד אתה לא יכול להוכיח את השטויות שאתה אומר, אל תטיל רפש.
קבוצה שטיפלה ברונאלדו במשך 3 שנים, קבוצה שהחזיקה את אדריאנו אחרי שנתפס כ"כ הרבה פעמים שותה ומעשן ומבלה, קבוצה שהקפטן שלה הוא חבייר זאנטי לא תקנה משחקים.

ד"ר א. 12 במרץ 2009

אגב, דוד –
לא היה חסר הרבה (2 ס"מ, בערך) שההתקפה הראשונה של אדריאנו תשנה את כל המשׂחק.

ג'וס 12 במרץ 2009

רונן, קראתי אצל עמיחי שלו שאתה מחפש מישהו שמכיר את ליברפול.
יש לי חבר טוב שמכיר אותם טוב, והוא גם זוכר מלאנת פרטים, אז אתה מוזמן.
שלח לי מייל.
ג'וס.

אביאל 12 במרץ 2009

נמאסתם כבר ! מקווה שתקבלו את ברצלונה ברבע !!!

:)

birdman 12 במרץ 2009

התרשמתי לשלילה מבולוטלי. כאשר הופיעה כתובית על המסך "4 עבירות לשייסי", היו אלה 4 התחזויות של פינוקיו הצעיר. אבל כששרקו לו עבירה… אוי ואבוי!
לפני כמה ימים שחקני יריבה של אינטר בליגה טענו שחמוריניו לימד אותו להתחזות. מורה טוב הוא מורה לכל החיים.

פרגי שם למוריניו מט סנדלרים. הבונקר התמוטט אחרי 4 דקות.

אני זוכר משחק בישראל שהמאמן צעק לשחקן לעשות עבירה כי המשחק הבא של הקבוצה היה בגביע הטוטו, השחקן עשה עבירה וקיבל אדום…

אני מהמר בשבת על הרכב יותר הגנתי עם שלל קצבים במרכז המגרש. גיגסי וסקולסי לא ישחקו.

תומר 12 במרץ 2009

לא אמרתי שהיא קונה משחקים,אמרתי שהיא מקבלת הנחות משופטים, מי שעוקב אחרי הליגה האיטלקית רואה את זה באופן ברור.
ברור שאני לא יכול להוכיח את השטויות שאני אומר,זו דעה וזכותך לא לקבל אותה. אני מבין שזו הקבוצה שאתה אוהד והגיוני מאוד שלא נסכים בנושא הזה.
עזוב לרגע את עניין השופטים,העובדה היא שאינטר מובילה די בקלות את הסריה א אבל מאוד מתקשה באירופה ולא רק בשלבים המכריעים,גם את שלב הבתים היא סיימה שניה לפנאתנייקוס. ברור שישנם הבדלי רמות ואת זה ראינו גם במפגשים האחרים של האנגליות(למרות שיובה ורומא לא נפלו מיריבותיהן)אבל לדעתי הקלות שבה אינטר מקבלת שריקות באיטליה היא בכל זאת חלק מכך.
אגב,רציתי שאינטר תעפיל ולדעתי ליונייטד היה המון מזל, גם בגלל הקורות וגם בגלל שהיא הבקיעה בדיוק בדקות הקריטיות.

סימנטוב 12 במרץ 2009

כל פריצה של גיגסי מרגשת יותר ויותר ואני אומר לעצמי seize the moment

בני גלובינסקי 12 במרץ 2009

!BRING ON BARCELONA

OK PORTO WILL BE FINE

shalev 12 במרץ 2009

חזרתי עכשיו מהאולימפיקו…
ראשית אפשר להוכיח שאינטר מקבלת הנחות משופטים מספיק לראות כמה משחקים הם מנצחים או משווים בדקות האחרונות בעזרת טעויות שיפוט וכמה הם מפסידים, לאורך העונה אצל כל הקבוצות זה מתאזן רק אצל אינטר זה חד צדדי. ומה שהכי מרגיז זה שהם הרבה יותר טובים משאר הסרייה א' והיו לוקחים את האליפות גם בלי זה!
וזלטאן היום פגש פעם ראשונה הגנה שהגובה הממוצע שלה הוא מעל 1.70 מ' (משותף לכל כך הרבה קבוצות באיטליה)ומתחת גיל 75 (מי אמר מילאן?).
חוץ מזה רומא אם הייתה עוברת ולערכתי גם ארסנל אינן ברמה של בארסה ומנצ'סטר ולא יכולות להגיע לגמר אלה בעזרת הגרלה טובה.
הייתה אווירה נהדרת, משחק לא רע, אבל יותר מדי שחקנים שלא מתאימים למעמד. (לצערי בעיקר ברומא) וגם טוטי לא נעשה יותר צעיר.

דוד מירושלים 12 במרץ 2009

תומר, ראשית, אני קורא שוב את תגובתי ורואה שהיא הייתה מתלהמת מדי, על כך קבל את התנצלותי.
שנית, אינטר מקבלת שריקות מרובות כמו כל קבוצת צמרת, צא וראה כמה שריקות מקבלת ריאל או ברצלונה, כמה שריקות מקבלת יונייטד בליגה. שופטים הולכים עם קבוצות חזקות במקרים של ספק מכיוון ולקבוצות האלה ישנה יותר השפעה.
שלישית, מאז שאני זוכר את אינטר באירופה היא לא הייתה קבוצה עם הצלחות מיוחדות (זכיות בגביע אופ"א והעפלה לחצי גמר ליגת האלופות בעונת 2002/3) כך שאין לעניין הזה לדעתי קשר, בשנת 2002 יובנטוס קנתה את האליפות ואינטר לא קיבלה יותר מדי שריקות מהשופטים, ואילו באירופה לא נרשמו הצלחות מיוחדות (אני חושב שהם הגיעו לחצי גמר גביע אופ"א באותה עונה). אבל זה בסדר, לא לקחנו אליפות כמעט 20 שנה ברצף והתגברנו על זה, אז אני אופטימי.
רביעית, אינטר העונה משחקת בצורה מחורבנת למדי. הקונספט הזה של כדורים ארוכים לעבר חלוץ העל שלנו יכול להספיק מול גנואה או קליארי אבל לא מול מנצ'סטר יונייטד.
ובכלל, כשהג'וקר שעולה מהספסל הוא לואיס פיגו המצב עצוב מאוד.

יוסי 12 במרץ 2009

ליברפול

עומר ח. 12 במרץ 2009

גם אצלי, האוסציאציה הראשונה לאחר ההילוכים החוזרים לגול של וידיץ', היתה של כדורסל. הצורה שבה הוא נע, עם שני שינויי הכיוון, היתה בדיוק כמו שהסבירו לנו באימון קט-סל בכיתה ו', על כיצד מתפנים כדי לקבל כדור מהוצאת חוץ. וכל זה תוך שמירת קשר עין עם הכדור (צריך לבדוק עם בסרביה הוא לא נהג גם לשחק כדורסל מידי פעם). בקיצור, יש להוסיף את מהלך זה לספר "יסודות הכדורגל" תחת הערך המכובד כבר לכשעצמו העוסק במנצ'סטר ובכדורי קרן.

עומרי 12 במרץ 2009

אלופת אירופה הבאה תהיה יונייטד או ליברפול.

ווין רוני הוא מבחינתי איש המשחק היום ובהחלט יש מצב שזה אחד המשחקים היותר מוצלחים שלו בליגת האלופות, הוא היה האקס פקטור העיקרי שליונייטד יש ולמוריניו פשוט אין. עשה עבודה טקטית מדהימה.
בתצורתו הנוכחית הוא ברכה לכל מאמן.

לירן שבתאי 12 במרץ 2009

אתה יושב מול הטלויזיה וצורח " למה לא שמאלה, או ימינה", "תבעט", "למה אחרוה ולא קדימה" "ימינה קאריק, ימינה","איזה תנועה תמסור לו כבר יאידיוט" וכו' וכו'. השחקן לא רואה את כל התמונה כמו שהצופה רואה בזווית שתופסת חצי מגרש. אבל סקולס הוא לא שחקן, הוא מכונה! מכונה ג'ינג'ית עם אמוציות. עוד לפני שתספיק לומר "ימינה" רונלדו כבר עוצר על החזה, לא רק שסקולסי קורא את המגרש כמה צעדים לפני הוא עושה את זה במהירות מדהימה.
הגדולה של רכז היא לא בנקודות או באסיסטים, אלה דווקא בנתון שלא כתוב בסתטיסטיקה וזה במסירה לאסיסט! וסקולסי הוא רכז של כדורגל, בגמר במוסקבה שבנגיעה אחת השאיר את בראון להרמה, או היום הוא ידע שרוני מקבל את הכדור בצד שמאל יוצא מזה משהו טוב כמו הגול שלו בשבת אז הוא נתן לו פס של מטר בשטח שכל שחקן אחר מחפש בעיטה או עומק אך סקולסי שלנו מלאכת מחשבת, אין ולא היה רכז יותר טוב ממנו בכדורגל, למעשה הוא המציא את זה. אני רועד מהיום שהג'ינג'י יכבה את המחשב.

יואב 12 במרץ 2009

לירן, אמרתי כבר שאתה משורר? הוא וויירה לקראת סוף הדרך, אבל איזה הבדל. קלאס זה לנצח, נעורים הם זמניים.

רונן דורפן 12 במרץ 2009

יואב – כי זה בדיוק מה שרוני צריך לעשות! וזה הדמיון שהיה חסר לי ממנו תקופה ארוכה. לקבל כדור בהתקפה ולנסות דברים גאוניים – כמו רונאלדו אבל אחרת כמובן. אני ממש לא צריך אותו כדארן פלטשר משופר. ממש לא צריך אותו כמנהל משחק: את הנעת הכדור בין ההגנה להתקפה יכולים לנהל שחקנים כמו קאריק ואנדרסון, וכמובן סקולס וגיגס (והוא גם עצבני מדי בכדי להיות באמצע המגרש). רוני צריך לעשות גולים – בהבקעות ובישולים.
ועם כל הכבוד לזה שהוא סקאוזר – שישתלט כבר על הצהובים שלו.
לירן – בכל זאת היה את זידאן…אבל יפה מאד.
עומר ח. – בהתחשב במוצא שלו וביכולתו האתלטית אני אופתע מאד אם וידיץ' לא שיחק כדורסל, או לפחות כדוריד או כדורעף עד גיל מסויים.
בני – גם לי אין שום בעיה לראות כרגע את ברצלונה.
דוד מירושלים – כל אגדות הכדורגל המקרטעות הללו – ויירה, פיגו, אדריאנו אולי גם מטראצי – בטח עולים לאינטר המון כסף שאפשר להוציא על שחקני כדורגל.

לוינטל 12 במרץ 2009

1. איזה עונג צרוף לראות את גיגס וסקולס. זה למה אנחנו אוהבים כדורגל.
2. כתותחן אני מסכים לגמרי שארסנל לא ראויה להיקרא קבוצה אנגלית. נרפות, רכרוכיות, אין מרכז שדה. הדבר היחיד שיש הוא כושר גופני אדיר, קצב מסחרר, פעלתנות. אבל כמה נאיוויות, ילדותיות, חוסר אחריות ושכונתיות.
אברטון לא הייתה מפסידה באולימפיקו.

יוסי מזרחי 12 במרץ 2009

אביאל, נמאסנו,זה בסדר, אבל למה אתה רוצה להזיק לברצלונה כבר ברבע הגמר ?? לא חראם ??

גיל 12 במרץ 2009

אני חושב שדווקא מנצ'סטר הייתה קצת יותר מדי קבוצתית היום. היו כמה מצבים ליד הרחבה שהיה שווה לבעוט והם ניסו שוב ושוב לפרוץ מהצדדים או לחפש עוד מסירה.

יוסי מזרחי 12 במרץ 2009

עכשיו 4:08 בירושלים, ואני לא נרדם.
אני לא יכול להבין מה יש לפרגוסון עם ההוא מבולגריה ?? איך וכמה שהטעות הזו מזכירה את וורון.
ברבטוב פשוט לא מתאים ליונייטד, ולו רק בגלל (העובדה) שהוא לא מבין שניידות ומהירות הן מצרך יסוד בכדורגל של הקבוצה,או שגרוע מכך, הוא מבין אבל לא יכול.
חבל יהיה שטבז ילך בסוף העונה בגלל אחד כזה, טבז שהוא ברוחו,ביכולות שלו ובנשמה היתרה, שחקן אמיתי של יונייטד,שנולד בטעות במקום אחר.
הבעיה במקרה זה,מה לעשות היא פרגוסון.

עומרי 12 במרץ 2009

יוסי מזרחי- אתה תקבל תשובה כמה ברבטוב משפר את יונייטד כשהם יתקלו בליברפול בשלבים הבאים. טבז הוא שחקן נהדר, אבל הוא עוד מאותו דבר, לברבטוב יש טאץ' מדהים והוא יפרח ביום שבניטז יתקע למנצ'סטר את ההתקפה עם בונקר משוכלל מהסרטים.

הוא שחקן למצבים מיוחדים.

יואב 12 במרץ 2009

רונן,
צודק, אבל איזה ברי מזל אנחנו שהשחקן המחונן הזה, מוכן לעשות הכל בשביל תוצאה(גם לשחק כקיצוני שמאלי)? איפה יש סופרסטאר כזה, שאפשר להזיז אותו על הלוח לאן שרוצים כי הוא פשוט טוב בכל מקום?
אביאל,
כאוהד ריאל, לא תעדיף הפסד של ברסה מול יונייטד? תמוה, לא?
מזרחי,
הבעיה היא אף פעם לא פרגי. לדעתי, חזונו בנתיים לא מתממש במלואו.יהיה טרגי מאד לאבד את טבז אני מסכים(יונייטד בנשמתו וברוחו ללא ספק). אבל גם על טדי חרצו גורל לאחר עונה.ברור שפרגי לא מחפש בהכרח מהירות וניידות אצל בארבטוב(אלא דברים אחרים שכרגע, הוא מספק בקמצנות).

בני תבורי 12 במרץ 2009

…ולחשוב שמוריניו יעמוד על הקוים אצלכם אחרי הסקוטי…אולי תקבלו בעודף גם את איברהימוביץ'.

S&M 12 במרץ 2009

אני ראיתי שיונייטד בבונקר ומעיפה (דקה 70) כדורים (רוני) מה-16 לחצי ריק של אינטר, והשוער יוצא 35 מטר מהשער כדי להחזיר. זה לא משחק גדול, בטח שלא מושלם. לא היה חסר הרבה שאינטר תשווה.

חברי הטוב משכבר הימים 12 במרץ 2009

אביאל, למה לא? תביאו, תביאו את ברסה!
סתם ככה העסק עם ברבטוב מוזר, אבל ההתעקשות של פרגי כל כך כפייתית, שזה חייב להיות משהו שאנחנו עוד לא מבינים…

לירן שבתאי 12 במרץ 2009

רונן אתה צודק ואני האחרון לשכוח את זידאן, שהוא לא בן תמותה מבחינתי, הוא כמו זיגי סטארדט הגיע מהחלל. אבל זידאן פחות התעסק בריכוז, הוא השאיר את זה לבני תמותה כמו מקאללה למשל

אוהד יונייטד שמקנא בברצלונה 12 במרץ 2009

שאלה להיסטוריונים –
מתי יונייטד הפסיקה להיות קבוצה מלהיבה שלא מסתפקת במבחן התוצאה ?
מתי יונייטד ויתרה על היופי ועל האסתטיקה ועל הדורסנות ?
מתי יונייטד הפסיקה להיות קבוצה מרהיבה ?
ולמה ?

חצי גולדסטאר 12 במרץ 2009

"[מוריניו] שהובא לאינטר במטרה ברורה – ליגת האלופות – כשל כבר בשמינית הגמר. נכון, זה קרה נגד אלופת אנגליה, אירופה והעולם, אבל זה היה פשוט קל מדי…"
– עוזי דן ב"הארץ".

יכול להיות שעוזי/עזי מבלה בבלוג הזה יותר מדי זמן?

chaim777 12 במרץ 2009

אני ממש לא מחבב את בראבאטוב אבל לכל מי שחושב שהוא עצלן ולא זז(כולל אני) קבלו נתון מדהים ברבאטוב רץ אתמול כמעט 11 ק"מ שזה היה מקום שלישי בקבוצה!! הרבה יותר ממוצע של כל הקבוצה!!
אז לא יכול להיות שעל המשחק הזה יהיה לכם תלונות עליו!!

תומר 12 במרץ 2009

דוד- אני לא כועס, אתה מגן על קבוצתך האהודה וזה הדבר הכי לגיטימי בעולם.
באשר לשופטים- זה נכון שגדולות מקבלות שריקות בדרך כלל אבל אתה יודע איך זה באיטליה,כל שריקה מובילה לקונספירציה, לא מעט פעמים זה גם נכון. אבל זו לא הנקודה, העניין הוא שאינטר ושאר האיטלקיות הגדולות מתייחסות לליגה כקנה מידה לליגת האלופות וזו טעות. בגלל זה גנואה מסוגלת להילחם על המקום הרביעי וקליארי,בתקציב נמוך מאוד(רכש אחד ב2 מליון אירו) יכולה לנצח את יובה בטורינו. השריקות הן חלק מהסיבות לכך שאינטר והגדולות באיטליה לא מבינות את הפערים שהאנגליות פתחו עליהן. באנגליה אף אחת לא מצליחה לפרוץ את השליטה של 4 העשירות. אני לאו דווקא מעדיף את זה כך אבל זו בהחלט סיבה לעליונות שלהן.
פעם שחקנים לקראת סוף הקריירה באיטליה היו עוברים לאנגליה ועוד היו מביאים לליגה שם ערך מוסף בלתי רגיל(זולה,ויאלי,רבאנלי) והיום האיטלקיות לוקחות את מה שהאנגליות לא צריכות(ויירה,שבצ'נקו,ריסה). רונן כתב על כך שבמקום פיגו וחבריו אינטר הייתה יכולה להשתמש בכסף בשביל שחקני כדורגל אמיתיים אבל באינטר לא מבינים את זה כי לוקחים אליפויות ומנצחים בדרבי. השופטים רק עוזרים לעמימות הזו.
האליפות של 2002- גם זה לא מוכח אבל גם בתור אוהד של יובה אני לא ארים גבה אם אתה צודק,כמובן שאי אפשר לדעת. כבר אמרתי בעבר שבכל שריקה שנויה במחלוקת שיובה מקבלת אני נתקף חרדה וכנראה שזה מגיע לנו. אבל לחשוב שאנחנו הפושעים היחידים ואין סיכוי שמישהו אחר יעשה את זה זו תמימות כי כשהמערת רקובה ומאפשרת דברים כאלה אז תמיד יהיה מי שינצל את זה. בכל אלופה איטלקית,ובטח אחת כזו ששולטת ללא עוררין בליגה כבר שלוש שנים, ידבק איזשהו חשד. מבחינתי לפחות.

נאור 12 במרץ 2009

בעניין ברבאטוב לדעתי פרגי מגלה חולשה אנושית,לא שילמת על שחקן 30 מיליון פאונד ע"מ לשים אותו מחוץ להרכב.לא נראה לי שיש כאן איזושהי תוכנית סתרים ושיום אחד יקפוץ מהתיבה רונאלדו הברזילאי (כמובן בגרסה הרזה והתזזיתית שלו).זה האיש וזה סגנון המשחק שלו.אישית אני מעדיף את ההתרוצצויות של טבס עפ"נ השוטטות האדישה של הבולגרי
מעבר לזה אני כמובן שמח על הקטנה למוריניו אבל הדרך לא משהו
מרכז הקישור עדיין נשען על 2 קוסמים (גיגסי וסקולסי) אבל כל עוד תרופת הנעורים מתעכבת צריך לחשוב הלאה.קאריק שחקן טוב אבל צריך לידו שחקן יותר דומיננטי ואנדרסון,כרגע,לא עונה על ההגדרה (פלטשר זאת אפילו לא אופציה)
אני קצת חושש מהיום שאחרי

ניינר 12 במרץ 2009

טוב, אחרי אתמול ברור שהגמר צריך להיות בארסה-יונייטד. זה יהיה מאד מבאס אם שתי הקבוצות הכי טובות באירופה תיפגשנה לפני הגמר.
מדהים אך משמח שאין אף איטלקית ברבע הגמר (למרות שמאד התבאסתי בשביל רומא. איך הוונגר הזה גנב את הניצחון בסופו של דבר?)
משמח שחמוריניו קיבל בעיטה בתחת וסתם את הג'ורה.
והכי גדול היה הקונצרט של בארסה במחצית הראשונה עם גולים שכל אחד הוא מלאכת מחשבת.

BadGone 12 במרץ 2009

רונן, מנצ'סטר באמת לא התאמצה. אבל חוסר התאמצות כזה מול ברצלונה, נניח, יכול לגרום לתוצאות לא משהו.

גיל מזימבבואה 12 במרץ 2009

מה שאני אוהב באוהדי היוניטד שהורגלנו לטוב. אם קבוצה אנגלית אחרת היתה מנצחת את אינטר באותה צורה היו אומרים שהיא שיחקה כדורגל מעולם אחר.
רוני – פרגסון התראיין בהפסקה ואמר שרוני קיבל את צד שמאל על מנת לעצור את מייקון, הוא עשה את זה נהדר, לצערנו זה עלה בצהוב, חוץ מזה הוא שיחק נהדר.
פרגסון – מי שלא שמע את הראיון איתו בסוף המשחק הפסיד חוויה. אגדת כדורגל, הוא פשוט נוגע בנקודות שאף פרשן לא שם לב אליהם ועבורו הם נקודות ניצחון. בכלל הכבוד שהוא נותן לשחקני היריבה (ואנחנו נוטים לזלזל) על אף יכולת ירודה מעורר הערצה.
גיגס – שלא יגמר לעולם. גלן הודל אמר שעבורו הוא איש המשחק ולא בגלל הגיל, הוא פשוט רץ כמו בן 20 .
חוץ מזה היה משחק מאד ספורטיבי, ראוי לציון שרונלדו עצר התקפה של היוניטד על מנת ששחקן של אינטר ששכב פצוע מחוץ לקוים יחזור למגרש, רק ההוא (הבן של הרופא מגאנה שמייצג את איטליה) שכל פעם שאושה לקח אויר הוא נפל קיקל במקצת, והוא עוד מעיז לצעוק על רונאלדו שיקום.

BadGone 12 במרץ 2009

אני אגב חושב שברבטוב מצוין בנתיים. מנצ'סטר מנצחת.

מאיר המקורי 12 במרץ 2009

לצערי הרב, לארסנל אין זכות להיקרא קבוצה אנגלית כבר כמה שנים טובות, פחות או יותר מאז שאנתוני אדמס, סטיבי בולד, נייג'ל ווינטרבורן, לי דיקסון ודיוויד סימן עמדו בין קו השער לקצת לפני קו האמצע, אי שם במאה שעברה.
התכוונת שהיא נאבקה על הזכות להיקרא קבוצה בליגה האנגלית.
אני בטח מהבודדים כאן שראו את כל המשחק הזה, אז תרשו לעדכן אתכם שהיה משחק די פתטי בין שתי קבוצות שהמנצחת ביניהן בכל מקרה תעוף ראשונה בשלב הבא (לקבוצת מרכז טבלה סימפטית כמו ארסנל זה הישג נאה להגיע עד אפילו לכאן), כך שזה לא באמת היה משנה. ובכל זאת הואצו דפיקות לבי בפנדלים, אותה שיטה בזויה ומרגשת. וכמו הקבוצה שאתם אוהדים בגמר השנה שעברה – הצליחה הקבוצה שאני אוהד להיחלץ מפיגור בתחילת הדו-קרב ולנצח בסופו – משהו שששמתי לב שקורה לעתים נדירות בפנדלים.
נתנו להם בראש!

עזי 12 במרץ 2009

חצי גולדסטאר – אני מבדיל בין האוהד שבי, ששונא את מנ.יונייטד, לבין העתונאי. מה לעשות שפרגוסון מנג'ר גדול ומנ.יונייטד קבוצה מצויינת, ולכן זה גם נכתב לא פעם על ידי בהארץ. קיבלתי אף כמה וכמה מיילים מאנשים שטענו כי אני מפרגן למנ.יונייטד יתר על המידה בעיתון כי אני אוהד אותם…אני רואה בכך הוכחה ליושרתי המקצועית.

נינה האגן 12 במרץ 2009

ברצלונה… צ'לסי.. הבלוג מתעלם מקבוצה אחת שפרגי כנראה לא ירצה לפגוש בשלב הבא.

באיירן נותנת בראש.

עופר 12 במרץ 2009

אוקיי. די. באמת שדי.
ארסנל, השנה, סובלת מפציעות רבות, והיא קבוצה בבנייה. נכון שכולם כותבים כמה אנחנו לא טובים, נכון שאנחנו באמת בשנה מחורבנת.
אבל אנחנו ברבע, לא ריאל מדריד, ולא אינטר ולא יובנטוס. אז די. ובינינו, מרסיסייד לקחו גביע אירופה לאלופות מעמדה הרבה יותר חלשה. נכון שיש סיכוי שנודח, אבל רבאק, כמה אפשר?

וחוץ מזה – באיירן. אם לא ארסנל, אז תנו לי את באיירן.

רונן דורפן 12 במרץ 2009

מאיר – ייתכן גם תסריט אחר. ארסנל כל כך מאניה-דפרסיבית שתוצאה פתאומית טובה, כמו ניצחון בפנדלים, יכולה להצית אותה להגיע בגמר.
אני אזכיר לך – תבוסה ביתית 0-3 לאינטר. משחק מול יוניייטד בו הייתם פחות טובים, ואז פנדל ליונייטד דקה 90. זו נראית עונה קטסטרופה. ואז ואן ניסטלרוי מחטיא – ארסנל ממשיכה משם לעונה בלי הפסד. למעשה היא לא מפסידה עד שואן ניסטלרוי מקבל עוד פנדל מולה.

אלון זנדר 12 במרץ 2009

נינה, איפה היית? איך יצאת צחיי וחזרת בתור איזוטרית מופרעת שמאמינה בתיאוריות קשר מסתוריות, שהעולם מופגז מדי יום בנשורת רדיואקטיבית וכיציקלים הורסניים ממטוסים וש9/11 מבוים? אבל עכשיו הגזמת. באיירן?

לא יודע אם מישהו מכם ראה את המשחק. 7-1 משעמם ונוראי, בלי כדורגל סימפטי אפילו לדקה. זה ריברי ועוד עשרה – וגם הוא לא שיחק העונה מול קבוצה יותר טובה מנניח, המבורג.

רונן דורפן 12 במרץ 2009

לאוהד שמקנא – זה קרה בערך השנה, כשהשופטים באנגליה התירו את דמו של רונאלדו. הכי קל היה להשבר אז. אבל נמניה וידיץ' קם ואמר לשאר הליגה: רוצים בכוח? אז יהיה בכוח.
למאיר ועופר – אתם כאלו צרפתים רגישים אוהדי ארסנל. האמירה "הזכות להיקרא קבוצה אנגלית" לא הייתה נגד ארסנל. היא הייתה עקיצה על הליגה האיטלקית.
לתוהים בענייני טבז – לדעתי זה די ברור שהוא הולך. לא כי הוא לא רצוי – בגלל השערורייה המתמשכת לגבי הבעלות עליו.
לגבי אינטר שקונה שופטים – בואו ניתן קרדיט לאיטלקים שעשו חקירה מקיפה על העניין הזה והורידו את הקבוצה הכי גדולה במדינה ליגה. כמו במקרה סמים – זה שתופסים במקום אחד לא אומר שבמקומות אחרים אין… השופטים באיטליה שורקים בעד קבוצות גדולות. זה מזכיר לי את הדיון כמה פנדלים יונייטד מקבלת באולד טראפורד לעומת יריבותיה. צריך לבדוק את זה לעומת הנתון כמה פעמים היא נכנסת לרחבת היריב לעומת יריבותיה.

רונן דורפן 12 במרץ 2009

שלו – האם היו בעיות אוהדים-שוטרים באולימפיקו? כל השנה דיברו על כך שייקחו מרומא את הגמר אם המשטרה תשתולל.

גיל מזימבבואה 12 במרץ 2009

אני מוכן להמר (בכסף זימבבואני) שבשלב הבא ארסנל פוגשים את ברצלונה והנרי, ומעיפים גם את ברצלונה.

שחר 12 במרץ 2009

גיל מזימבבואה-
אתה פשוט צודק,ניצחנו קבוצה טובה מאוד שסיכנה אותנו מספר פעמים,שיחקנו טוב,ולהרבה מגיבים פה יש טענות למה ההוא לא שיחק למה הוא לא מוסר וכו'.
אני בטוח שלכל אוהדי יונייטד רעד קצת הפופיק לפני שני המשחקים,שורה תחתונה עברנו שלב.
לצערי לא ראיתי את הראיון עם פרגיסון האם אתה יכול לפרט קצת עליו.

יואב 12 במרץ 2009

התגובה של מוריניו אתמול היתה מאד מכובדת. יותר מידי מכובדת.

אביאל 12 במרץ 2009

אביעד : כנס לכאן http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2202534

ותגיד לי שלאינטר לא היו מצבים.

rd17 12 במרץ 2009

הבנתי שדקרו שני אוהדי ארסנל…

כך או כך אין מצב אמיתי שיקחו לרומא את אירוח גמר הצ'מפיונס העונה…

חברי הטוב משכבר הימים 12 במרץ 2009

נינה- אני מבטיח לך שגם באיירן לא ממש רוצים לקבל את יונייטד. ולהבדיל מהם, לנו יש גם קבלות יותר מוצלחות מאשר פרפורים נואשים להיאחז בצמרת הליגה שלנו.
לא צריך להגזים, באיירן לא שונה בהרבה מאינטר ביחס ליונייטד. כי זה ממש לא משנה האם חתול יותר גבוהה מפרעוש. ביחס לג'ירפה, שניהם זעירים…

אורי 12 במרץ 2009

המשחק אתמול חשף את כל הבלוף שנקרא יונייטד מודל 08/09. "ההגנה הטובה בעולם" נראתה כמו בדיחה נגד התקפה אפורה יחסית של אינטר, וסידרה לאינטר לא מעט מצבים קורצים כשרק הקורה הצילה אתכם. "הקישור הטוב בעולם" בכלל לא היה קיים במשחק. "ההתקפה הטובה בעולם" נראתה כמו כלום ושום דבר. "השחקן הטוב בעולם" בפעם המיליון נעלם במשחק גדול והראה שהוא הדבר הכי אוברייטד בתולדות האנושות מאז הביטלס. "השוער הטוב בעולם" היה סביר אמנם, אבל הוא כבר חשף את הבלוף של עצמו בשבוע שעבר בניוקאסל. "המאמן הטוב בעולם" היה חסר אונים כמו תמיד נגד מאמן איכותי באמת (להזכירכם ונגר ובניטס ניצחו אתכם בקלות העונה).

אם רק הכדור פעמיים היה הולך 5 ס"מ למטה/ימינה במקום לקורה, כבר הייתם דורשים את ראשו של "המאמן הטוב בעולם". מכיוון שזה לא קרה מה שנותר זה לחכות לשבת כשבניטס יעשה מכם צחוק ב"מבצר" שלכם ולרבע הגמר, שם אתם הקבוצה השישית בטיבה מבין השמונה, ורוב הסיכויים שתקבלו יריבה שכצפוי תדלג מעליכם בקלילות.

shalev 12 במרץ 2009

לגבי בעיות אוהדים אז ככה אני לא יודע מה הקיבולת הרשמית של האולימפיקו, אבל כל היציעים החל מאחורי השער הצפוני דרך הטברה למאחורי השער הדרומי היה מלאה עד אפס מקום כולל מעברים, נזכרתי בתקופות חשוכות באנגליה.
המשטרה לא נכנסת לעשות סדר שזה סקנדל בפני עצמו.
לפני כחודש במשחק רומא-גנואה, משחק שהיה רגיש ואסור לאוהדי-חוץ בדקה החמישית נכנסו כ 200 אוהדי גנואה (אולטרס – עם סמלים פאשיסטים ותלבושת ייחודית) ליציאה שלי (דיסטינטי נורד – שהוא יציאה משפחות וכו') ולקח למשטרה חצי שעה להבין שכדאי להעברי אותם ליציאה האורחים, שהיה סגור.
מעבר לכך שזה סקנדל שנתנו להם להכנס מלחתחילה(כקבוצה, אחרי שכל הצופים כבר בפנים, כך שלא היה בעיה לזהות שמשהו לא בסדר…).
זה קרה אחרי שגם בדרבי היציאה טברה היה משותף (ללא הפרדה…) וגם אז היה מכות והתפרעויות.
מי שמכיר את יכולת הארגון האיטלקית לא מופתע ואני באמת מקווה שלא יהיה בלגן בגמר.
כבר עכשיו יש מכירת כרטיסים באתר פיפא ללא מחשבה מה יקרה אם האוהדים שקונים ישבו יחד…
אולי בגלל שהם מפחדים שיקחו להם את הגמר אסור לשופטים להכנס לאצטדיון.
בקיצור הבלגן חגג אין סדרנים כך שמי שיגיע מאולדטרפורד ירגיש כמו באפריקה מבחינת הסדר וכמו בברית המועצות הסובייטית מבחינת טיב האצטדיון ויכולת הצפיה.

shalev 12 במרץ 2009

כמובן מלכתחילה

martzianno 12 במרץ 2009

בתור אחד שלא אוהד אנגליות – חשוב מאוד שתקבלו את ליברפול.
מישהו חייב להעיף אותם וכרגע נראה שרק יונייטד יכולים
(וכך נישאר עם אנגליה אחת פחות, אז הרווחנו שתי ציפורים!).

בני תבורי 12 במרץ 2009

נינה,
לא באיירן, אופנהיים. לא נינה האגן, אנג'לה גוסוו.

יוסי מזרחי 12 במרץ 2009

אורי, מה קורה איתך ? יש הבדל בין להיות סתם חסר הבנה לחלוטין, לבין להיות חסר הבנה כזה ועוד להתגאות בזה.
גם ביקורת ,נכונה או לא, צריכה להיות מחוברת למציאות.איך שהוא, בערך, ליד.
אתה בבעיה רצינית.

Older (of the Blog) Timer 12 במרץ 2009

אורי:
יונייטד תיקתקה את אינטר ביעילות גרמנית שהופכת אופיינית יותר ויותר. מה שכתבת על השחקן הטוב בעולם מזכיר לי סיפור מדברי ימי הדרבי הירושלמי (פעם היה דבר כזה) בו צ'רנוחה בלם בית"ר ירושלים נתבקש לשמור על כוכב הפועל ירושלים אלי בן-רימוז'. בסוף המשחק, כשחבריו ביקרו אותו על השמירה הרשלנית שלו הוא ענה "מה הוא כבר עשה חוץ מלשים שני גולים".

אתה יודע מה, אם אתה סבור שיונייטד אוברייטד זה דבר אחד – אבל הביטלס?

shalev 12 במרץ 2009

לקרא לשחקן "הטוב בעולם" זה לא רציני… הוא בכל זאת חלק מקבוצה.
מספיק להסתכל על רונלדיניו ולהבין שהכל הוא זמני…
מה שיפה במנצ'סטר זה שהם קבוצה.
לדעתי אף אחד שמה לא הכי טוב במשהו ספציפי – היכולת לקחת הרבה שחקנים טובים ולהציב אותם במגרש בעמדות נכונות,
זה מה שהופך "גלקטיקוס" לקבוצה באמת וזה ההבדל בין ריאל למנצ'סטר.
מה זה עוזר לריאל שקסייאס הוא השוער הטוב בעולם? או ליובו לגבי בופון?
סר אלכס בכל זאת עשה משהו בכדורגל קצת כבוד. כשהוא לקח את מנצ'סטר הם היו הבדיחה הכי טובה בליגה…
אז לא רק בזכותו, אבל בעיקר בזכותו הם הכי חזקים היום.
הוא גידל את רונלדו גיגס סקולס ועוד רשימה ארוכה של כוכבים
לקח שני גביעי אלופות (עם הרבה מזל – שהולך תמיד עם הטובים).
ועוד מיליון אליפויות וגביעים באנגליה ….
5 ס"מ יכולים להיות הבדל בין מלך למלכה…

גיא אלון 12 במרץ 2009

אורי, רונן כתב על זה לפני כמה ימים.
הפסד והדחה אתמול לא היו גורמים לאף אחד לדרוש את ראשו של פרגי.
אם כבר, אז של שחקן זה או אחר(אבל אני מעריך שגם זה לא).

שחר 12 במרץ 2009

אורי- אכן ההגנה שלנו לא הייתה בשיאה ,ווידיץ עצמו ציין שהם חייבים להשתפר בנקודה זו,אבל עדיין בסוף רשת נקייה ועלייה לשלב הבא זה החשוב ביותר.

אביעד 12 במרץ 2009

אורי, אני יכול להסביר באריכות, אבל אני חושב שהתבלבלת ביננו לבין ליברפול או ארסנל. אחרת כל מה שכתבת זו שטויות (לגבי "מה אם" – אם אוש'ה או ברבאטוב היו רואים שהשוער על הקרקע, זה היה נגמר ממש רע לאינטר).
יואב – זו הייתה התגובה הרגילה של מוריניו לגבי הפסד מוצדק – "הגיע להם לנצח, אבל…". אצל מוריניו תמיד יש "אבל". בכל מקרה, אתה יכול להירגע לגבי המכובדות שלו. הבנתי שהוא חשוד בתקיפת אוהד יונייטד.

יוני 12 במרץ 2009

אביעד, הוא לא התבלבל עם ארסנל יקירתי, כי אצלנו אין אף שחקן שניתן לחשוד בו שהוא הטוב בעולם, ודאי שאין שוער שהוא הטוב בעולם. sad but true.

אבל עדיין צעקתי אתמול ב-1 בלילה ואשתי לא הבינה מי זה הגבר שיושב אצלה בסלון !!

חברי הטוב משכבר הימים 12 במרץ 2009

אורי, גם בהנחה שרונאלדו קופא ברגעי האמת, זה לא מאד מוריד מהערך שלו. הביג טיקט הוא שחקן ענק, למרות שלא היית רוצה שהכדור יהיה אצלו עם ארבע שניות על השעון. טבעי ששחקן נמחק במעמד גדול, לא כולם צריכים להיות שחקני קלאץ'. זה בסדר אם יש לך שחקן שמסוגל רק להביא אותך אל הבאר, כל עוד יש לך מספיק שחקנים שיוכלו לשתות ממנה.
אולד טיימר- גם אני חושב שאם מנתקים את הביטלס מההקשר המוזיקלי שבו הם פרצו, ולא מסתכלים על ההשפעה שלהם, הם אוברייטד. נייטרלית, פינק פלויד הכי גדולים. אבל כנראה שאי אפשר להתעלם מכל הדברים האלה.

גיל מזימבבואה 12 במרץ 2009

אורי, כל מה שאתה אומר רק מעצים את גודל ההישג. מכיוון שלפי מה שאתה אומר קבוצה מאד בינונית שהיא בכלל בלוף בכדורגל העןלמי/אירופאי ניצחה את אלופת איטליה. אבל תודה על האמת, נכון כתבת את מה שכתבת על מנת להרגיז?

אביאל 12 במרץ 2009

נינה האגן – אל תיקח את ספורטינג כדוגמא, המבחן הגדול יהיה מול קבוצה קצת יותר גדולה שתגיע בשלב הבא.

דרך אגב : מישהו יודע מתי ההגרלה לשלב הבא ?

Older (of the Blog) Timer 12 במרץ 2009

איך אתה יכול לנתק את זה מההקשר המוזיקלי? זה כמו לומר שתומס אדיסון אוברייטד כי היא המציא נורת להט מצ'וקמקת שכל בוגר מגמת חשמלאות יכול להרכיב. שנית – אני חושב שאלבומים כמו סרג'נט פפר או אבי רואד עומדים מול כל אלבום של הפינק פלויד (שאגב אני מאוד אוהב) גם במנותק מההקשר המוזיקלי.

יואב 12 במרץ 2009

אביעד,
הוא בהחלט פירגן ליונייטד מעבר לרגיל. זה לא אופייני לו כל כך. אולי זה מרמז משהו(ואני בכלל לא שואף להגיע ליום המקולל הזה).לא ידעתי על התקיפה והנסיבות.
אורי,
אתה מרים להנחתה כל כך קלה שזה מרגיש לא פייר ולא כוחות. אז רק משפט אחד-תיסכול הוא אף פעם לא חינני.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 12 במרץ 2009

משעשע ואף מוזר שיש אנשים שחושבים שפרגי עוד צריך להוכיח משהו למישהו.
זכיה בכל התארים לא תעלה ולא תוריד מבחינת מקומו של פרגי בהיסטוריה של יונייטד ושל הכדורגל האירופי ומאידך גם לא תביא לכך שיונייטד תוכר כאחת הגדולות באמת כמו מילאן או אייאקס או ברצלונה.

אלון זנדר 12 במרץ 2009

אביאל-ההגרלה בעשרים בחודש, כרגיל יום שישי.

להגיד שהביטלס אובררייטד זה לא כמו שום דבר אחר. זו ההגזמה המופרכת והפראית ביותר שאפשר למצוא (אם כי אדיסון והנורה זה ל א רע. או בל והטלפון משני גביעי יוגורט).

בני: אופנהיים זו עיר גדולה ומכובדת, שאין לה שום קשר לעיירונת הופנהיים שממנה יצאה קבוצת הכדורגל אליה התכוונת, שהיא ממילא חדשות האתמול. מה רע בהרטה או וולפסבורג?

חברי הטוב משכבר הימים 12 במרץ 2009

אולד טיימר ואלון-
הדוגמא עם אדיסון לא נכונה, כי היא לא תלויה בהמצאה, אלא גילוי של מה שכבר היה בפוטנציאל. קומפוזיציה זה כבר גאונות. לכן אי אפשר באמת להשוות.
להתנתק מההקשר זה לשמוע את אטום הרט מאד'ר או אבי רואוד כאילו הם יצאו אתמול.
צר לי, אבל יצירת הנושא של אטום הרט מאד'ר לא ממש סופרת אף שיר באבי רואוד. אולי ביקוז נותן פייט. השיר ההכי טוב בדיסק הזה, אגב.
אבל בגלל שהביטלס כן הופיעו ברקע מסויים, אני נותן להם רספקט.
הביטלס אולי להקה יותר גדולה, אבל המוזיקה של פינק פלויד יותר גדולה מזו של הביטלס.
וסליחה על האוף.

ניינר 12 במרץ 2009

ברור שהביטלס הם הלהקה הכי אוברייטד בהסטוריה. הגיע הזמן לומר את זה ואני מצטרף אליך אורי.
גם ג'וזה חמוריניו הוא אחד הדברים הכי אוברייטד בהסטוריה. אם לא הגול המסריח ההוא של קושטיניו, לא היינו נחשפים בכלל לתופעת החמור שחושב את עצמו מלך העולם. כדורגל מגעיל זה המוטו שלו וטוב שאינטר עפה הביתה לרווחת חובבי הכדורגל היפה.

בני תבורי 12 במרץ 2009

חברי הטוב משכבר הימים,

אם תוציא את המילה "ביטלס" מהמשפט הזה שלך: "גם אני חושב שאם מנתקים את הביטלס מההקשר המוזיקלי שבו הם פרצו, ולא מסתכלים על ההשפעה שלהם, הם אוברייטד" ותכניס במקומו את "פינק פלויד", תגלה שהוא נכון ותקף בשני המקרים, ולא שאני חושב שהמשפט נכון ותקף לגבי מי מן השתיים. בנוסף, איך מגדירים הכי גדולים? על פי מכירות תקליטים? הביטלס לא סופרים את הפלוידים, השמעות ברדיו? כנ"ל, הופעות בעולם? באבואה כנ"ל. והכי חשוב, על תתנצל על האוף, נשבר כבר מהיונייטד…

אלון,
למרות טעות כתיב, הבנת את כוונתי. כנראה חשבתי על צבי אופנהיימר…
אין שום דבר רע בהרטה ברלין ואני לא באמת חושב שבאיירן כל כך טובה למרות שהאליפות, כנראה, שלה. נינה האגן, לעומת זאת, פחות טובה לטעמי מאנג'לה גוסוו. וגם הרבה יותר יפה.

אמיר 12 במרץ 2009

זה יום שצריך לשמוח,אבל אסור לטמון את הראש וצריך לשאול איך יכול להיות ש:
1.בגיל 35 לאחר 18 שנים ראיין הוא עדיין אחד משלושת השחקנים שהכי משפיעים על המשחק של היונייטד.
2.ברבאטוב גמע כ – 10,000 מטר ואף אחד חוץ ממנו עצמו ופרג'י לא שם לב שהוא היה במגרש.
3.פרג'י מעז להעליב את התרנגול הצרפתי ולהצהיר שברבה הוא הקאנטונה החדש שלו.
4.היונייטד איבדו את האמצע ליותר מידי זמן ופרג'י ממשיך לא לעשות חילוף לפני הדקה השבעים.
5.נוכל לזכות בצמפיונס עם קרליטוס על הספסל והגנה שממשחק למשחק מפגינה חדירות גדולה.

Spartan 12 במרץ 2009

בני
טעות כתיב?1! מממ למה זה הופך אותך?
ושים לב לתגובות של אוהדי יונייטד ואחרים לדבריו של אורי בבלוג הנ"ל ותלמד קצת דרך ארץ.

ארנון 12 במרץ 2009

אנונימי – אני לא רואה שום סיבה שיונייטד הנוכחית, במידה ותזכה שוב בליגת האלופות, לא תצטרף לרשימה המכובדת של הקבוצות הגדולות בהיסטוריה.
מילאן ואייאקס, כמו גם באירן שלא הזכרת, לקחו את הגביע פעמיים ושלוש פעמים כשהתחרות היתה חלשה יותר, ולא היו ארבע אנגליות/איטלקיות/ספרדיות במפעל.
מנצ'סטר בדרגה אחת לפחות מעל כולן, אבל זה כמובן לא מבטיח לה שום דבר. אני, למשל, די שמח עם מעמד האנדרדוג שארסנל מביאה איתה השנה לרבע הגמר. לפני שנה הגענו לשם עטורי שבחים אחרי הניצחון על מילאן(אפילו איטלקולוגים ידועים כמו אבי רצון שוררו שירים לכבודנו. הארץ יצא בכותרת הנהדרת: "לחן – ונגר")וכשלנו מול הסקאוזרים. אולי השנה נבוא קטנים (פנדלים על רומא) ונצא גדולים.

אביעד 12 במרץ 2009

אמיר,
1. זה לא "איך ש". ראיין הוא נס ולא צריך לשאול שאלות, רק להסתכל ולחייך.
2. גם זו התקדמות.
3. קאנטונה לא נעלב כ"כ בקלות. או שכן?
4. השלב היחידי במשחק בו "איבדנו" את האמצע היו הדקות בהן נתנו להם את האמצע מרצון על מנת למשוך אותם החוצה. לא היה חילוף כי לא היה צורך בחילוף.
5. בסופו של יום, מול ההגנה שלנו אתמול עמדה אלופת איטליה שבשלבים מסוימים שיחקה עם 3 חלוצים. אחרי כל זה אינטר הגיעה ל-3 מצבים, אחד בכדור חופשי ופעמיים במתפרצת אחרי איבוד כדור של הקישור (דרך אגב, הקורה של אדריאנו? מייצגת את המקסימום שהוא יכל להוציא מהמהלך). לא ראיתי הגנה חדירה בכלל, ראיתי שלושה חלוצים טובים מאוד שנראו יותר כמו בובי זאמורה (שכבודו במקומו מונח) והתחילו להפגיז מ-30 מ' כבר בדקה ה-70 כי התייאשו מההתמודדות עם וידיץ' וריו.

חברי הטוב משכבר הימים 12 במרץ 2009

בני תבורי, המדד היחיד הוא המוזיקה עצמה. אני לא בקיא בביטלס, אז תבחר את הנבחרים שלהם. אחרי זה, תשמע רק שלושה שירים של הפלוידים: אקוז, אטום הרט מאד'ר ושיין און יו קרייזי דיאמונד, אפילו רק חלק ראשון. ואז תבין למה הם הכי גדולים.

חברי הטוב משכבר הימים 12 במרץ 2009

גם כן רק שלושה שירים, האורך המצטבר שלהם הוא שעה(:

רן 12 במרץ 2009

כל הוויכוח הזה מי הלהקה הכי טובה שיש הוא לא רלוונטי. זה לא משנה כמה הצליחו מבחינה מסחרית, זה לא משנה כמה מעריצים יש. כל מה שמשנה זה מה המוזיקה אומרת לך, אם אתה באמת נהנה ומתרגש מהמוזיקה זה לא משנה אם זה הביטלס, הפינק פלויד, או הלהקה של השכן, מוזיקה זה דבר סובייקטבי לחולטין. אפשר לקבוע מי הלהקה המצליחה בכל הזמנים, לא מעבר.

Older (of the Blog) Timer 12 במרץ 2009

חברי:

הפינק ככל הנראה לא היו כותבים את מה שהם כתבו אלמלא שמעו את הביטלס. מה שנראה היום מובן מאילו היה פעם חדש לגמרי. לג'נסיס יש יצירות מעניינות לאין ערוך מאלו של הפינק פלויד אבל אי אפשר לקחת מפינק פלויד (ומהביטלס) מניות יסוד ברוק המתקדם. זה הבסיס לדוגמה בדבר נורת הלהט.

בר שושני 12 במרץ 2009

פינק פלויד להקה מאוסה ומשעממת :( דיסק אחד טוב באמת (אנימלס) בזכות עבודת גיטרות נהדרות, ואלבומים על גבי אלבומים של שטויות חסרות תועלת. אני מתפלא כל פעם מחדש איך מישהו יכול להקשיב לדיסק שלם שלהם בלי להשתעמם. בעעעעכס.

יואב 12 במרץ 2009

חברי,
ווטרס חושב על אמא לב אטום את ההפך הגמור. היצירה הזאת ממש מביכה אותו(ואני דווקא אוהב)…..

בני תבורי 12 במרץ 2009

חברי,
המדד היחיד הוא מה שאתה לוקח מהמוסיקה. יש כאלה שפעמוני עיזים גאורגיות עושים להם את זה. זה שהפלוידים הכי גדולים בעיניך זה בסדר גמור. זה לא הופך את הביטלס לאובררייטד, למרות שאני מוכן להילחם על זכותך לחשוב כך.

רן,
סיכום נכון וממצה של הדיון.

בר שושני,
מה עישנת? או במילים אחרות, מה לא עישנת?

ספרטן,
חברים?

אמיר 12 במרץ 2009

אביעד,
לגביי ההגנה אני חולק עליך,זה ישמע מעט מוזר אבל זו עובדה…עד לפציעתו של ריו ההגנה היתה
פנטטסטית,בתקופת היעדרותו וידה ואבנס היו פשוט מעולים.
האבסורד הוא שמאז שריו חזר משהו לא עובד טוב כבעבר בינו לבין וידה,אושה בימין בוודאי לא מוסיף!
אינטר היא קבוצה דיי מסכנה ואתה מפאר אותה יותר ממה שמגיע לה,היום כולם כבר מבינים שמקום
ראשון באיטליה או שני בספרד זה דיי בלוף של הליגות המקומיות שם.
מול קבוצה פחות אנמית ויותר מוכשרת היינו מקבלים אתמול כדור ברשת!

חברי הטוב משכבר הימים 12 במרץ 2009

אם יש סיבה אחת לא לאהוב את הביטלס, זאת העובדה שהם סקאוזרים נאלחים(:
אני מוכן להסתפק במסקנות הביניים האלה, כי זאת באמת לא המסגרת. למרות שבאמת יש לי השגות בלי סוף על הרבה טענות שהושמעו פה.
נמשיך בפעם הבאה שמישהו יזכיר את הביטלס

רוני 12 במרץ 2009

לא מצאתי שום דבר מיוחד בכניסה של כ.רונאלדו לרחבה. תנועה טובה לעומק, אבל 'גאונית'?

איש 12 במרץ 2009

עופר (53)- 1. ארסנל בבניה כבר כמה שנים. הבעיה שנראה שונגר שכח להניח קודם את היסודות.
2. פציעות הן לא תירוץ, גם אם היו מרובות. אחת ממעלותיו של מנג'ר טוב היא היכולת לבנות סגל שיכול להתגבר על חסרונם של שחקנים, גם אם הם שחקני מפתח. כמעט כל קבוצה סובלת מפציעות, זה חלק מהמשחק.

אביעד 12 במרץ 2009

אמיר, אנחנו חושבים שאינטר מסכנה כי לא הצליחה לעשות הרבה מול היונניטד או שהיונייטד גדולה כי אינטר נראתה מסכנה מולה? אני נוטה להסכים שאינטר לא חזקה כמו שנרמז מהיותה האלופה והמובילה באיטליה, אבל זלאטן ואדריאנו לדוגמא הם שחקנים מצוינים ובמשך 180 דקות הם לא עשו כמעט כלום מול היונייטד. ההגנה שלנו הייתה מצויינת גם אתמול וכפי שאמרתי, אינטר לא הגיעה לאף מצב בשני משחקים בצורה מסודרת, הדבר היחיד שלא היה מספיק טוב אצלנו אתמול הייתה החזקת הכדור בקישור האחורי – הם פשוט היו שאננים לעיתים. פרגוסון העיר על אותה נקודה. בלי שני איבודי כדור מיותרים של סקולס, המצב היחידי של אינטר בשני משחקים היה כדור חופשי. מה היה קורה מול קבוצה טובה יותר ואנמית פחות? לא היינו כאלו שאננים.

בר שושני 12 במרץ 2009

לא עישנתי כלום. בחיי שאני פשוט לא מצליח להבין מה מיוחד בלהקה הזאת, חוץ מהעובדה שהיא משעממת טיכו (בזה הם באמת מאוד מוצלחים יש להודות). אני מאוד אוהב פולק בריטי ומחזיק באוסף נאה של דיסקים ותקליטים. אני מאוד מחבב פרוגרסיב, בעיקר בריטי, ויש לי חלק מאלבומי המופת של התקופה. אפילו פסיכדליה מוקדמת אני מסוגל לשמוע (אול הייל מעליות הקומה ה-13 ורוקי אריקסון).

את פינק פלויד לא. פשוט… לא. אפילו את יס, אבירי המוזיקה חסרת העניין אני מבכר על פני פלויד הורוד.

נינה האגן 12 במרץ 2009

אני חושב שבאיירן זו קבוצה שצריך להיזהר ממנה, ולא על סמך המשחק מול ספורטינג, אפשר לקרוא לזה תחושת בטן. אולי אני יטעה.
היא קצת יצאה מהמשוואה של הגדולות בצמפיונס בשנים האחרונות, אבל היא שייכת בהחלט.
ההפתעה לא הגיע בשלב השמינית. היא תגיע ברבע. מאחד המפגשים.

נינה האגן 12 במרץ 2009

רק עכשיו שמתי לב לתגובה מעלי..
אולי על באיירן אפשר לצלוב אותי… זכותך לא לאהוב את פינק פלויד. אבל להגיד שהמוזיקה שלהם משעממת זה פשע. בלי קשר שהם מאבות הפסיכדליה המוקדמת. הם וסןפט מאשין של רוברט וייאט הגאון.

חברי הטוב משכבר הימים 13 במרץ 2009

בר שושני, על פי ההנחיות באתר של אורי ברייטמן, אני חייב להאשים אותך שאינך, ולעולם לא תהיה, פרוגר אמיתי. מצטער, זה לא אישי.

עזי 13 במרץ 2009

אלון, אל תשים את אלכסנדר גרהאם בל ברשימה הזו. אנטוניו מאוצי האיטלקי המציא את הטלפון, אבל לא רשם פטנט על ההמצאה, גם את הפטנט שבל רשם היה בעצם אחרי שהוא תיכמן את שותפו אלישע גריי. כל מה שאפשר לומר על בל הוא שהוא היה האיש שרשם את הפטנט. עד כדי כך זה זועק לשמיים שהקונגרס האמריקאי העביר לפני כמה שנים החלטה חסרת תקדים שמכירה במאוצי כתורם גדול להמצאת הטלפון, או משהו בסגנון הזה, פשוט כי פטנט שנרשם אי אפשר למחוק.

יואב 13 במרץ 2009

אביעד,
ברכות על הניצחון בגביע היום.לדעתי זאת היתה הצהרה.

סופרפלי 13 במרץ 2009

הדיסק היחידי של פינק פלויד שאני באמת אוהב הוא Meddle, אבל חייבים להודות בכך שהם אחת מהלהקות החשובות של המאה הקודמת. רק מ the wall הם הפכו ללהקה שממש אי אפשר לשמוע אותה.

קורא 13 במרץ 2009

אני לא יודע אם כבר אמרתי את זה, אבל בעיניי אינטיליגנציית המשחק של השחקנים מיוגוסלביה המפורקת היא משהו שקשה שלא להעריץ. ההפסד הכי גדול של הכדורגל הישראלי הוא שאלי כהן נדחק לשוליו והוא לא יכול להביא עוד את הזרים המופלאים שהוא הביא בקבוצות הגדולות שהגיעו ממדינות מזרח אירופה בעלות הכדורגל המבוסס. כמה הייתי שמח אם במקום כמה פועלים זרים בכדורגל הישראלי היו מביאים זרים משם.

קורא 13 במרץ 2009

ואגב, בנוגע למאמן ליונייטד, מה עם הקרח מרומא? הוא נראה לי מינוי לא צפוי שיכול להצליח.

גיל 13 במרץ 2009

עזי, בעניין בל הסיפור די מורכב ותלוי בשאלה מה מוגדר טלפון. מאוצי היה הראשון שהדגים את הרעיון אבל לא ברור איזה מכשיר היה לו. לגבי גריי, בל רשם את הפטנט לפניו אבל הם כנראה הגיעו לרעיון ביחד. זו אחת הדוגמאות הקלאסיות למה שנקרא סימולטאניות מדעית שבה שני אנשים שונים מגיעים לאותו רעיון בצורה נפרדת.

רונן דורפן 13 במרץ 2009

גיל, עזי – ברור איזה טלפון היה לו: טלפון איטלקי. הוא היה יפה מאד אבל החברה שאמורה לבוא להתקין אותו מעולם לא הגיעה.

גיל 13 במרץ 2009

הבעייה היא שאם הוא המציא אותו, לא היה לו אם מי לדבר עדיין..

Z 13 במרץ 2009

קורא,
אני חושב שהמחסור בזרים טובים בכדורגל הישראלי, ובמקביל גם חוסר המעש בנוגע לקידום שחקנים ישראלים על חשבון אותם זרים, נובע לא כי אלי כהן נדחק לשוליים (באמת חבל שכך), אלא בגלל כל הכסף שעדיין עובר מתחת לשולחן. כי זה בכלל לא ברור כיצד ייתכן ששחקני נפל שעולים הון תועפות (במושגים מקומיים) מקבלים שוב ושוב חוזים בקבוצות שונות, עונה אחרי עונה, בלי שום קשר ליכולת.

לירן שבתאי 13 במרץ 2009

טעם זה דעה. מבחינתי המוסיקה החלה עם הולדת הביטלס. הם השורש, הגזע שממנו צומחים כל הענפים והעלים.

גל 13 במרץ 2009

בקר טוב,
מוטב מאוחר מבכלל לא,ברביעי שיחקנו עם עשרה שחקנים כי הסר החליט שוב שברבטוב הזקנה קודם לטבז הנפלא והחרוץ,אני מודאג,טבז יעזוב וזו תהיה בכייה לדורות..

יוני 13 במרץ 2009

עזי, פטנט אפשר למחוק, אם למשל הוכחת שאתה הממציא ולא זה שרשם את הפטנט.

בעיה קטנה היא שבפטנט צריך להסביר איך זה באמת עובד, וכנראה שהמכשיר האיטלקי לא באמת עבד, פשוט היה מעוצב יפה.

אביעד 13 במרץ 2009

יואב, תודה :) אם כי נראה לי שההצהרה היחידה שיצאה מאתמול היא ששחקן ישראלי לא יכול להבקיע פנדל תחת לחץ. אפילו אם הולך לו במקרה (קטן) הוא לא יכול לשחזר את זה שוב :)

Spartan 13 במרץ 2009

בני,
חיובי.

יואב 13 במרץ 2009

אביעד,
אני נאחז בכל דבר. אפילו בירוקים. לא פשוטים הם חייו של צהוב בימים אלו.

עזי 13 במרץ 2009

יוני, עבד גם עבד, הוא פשוט לא חשב במונחים קפיטליסטים.
גיל, גריי הגיש פטנט על הטלפון ובאותו יום, כמה שעות אחרי, הגיע לפתע בל עם פטנט דומה. היה צריך להוכיח שהדבר עובד, הטלפון של גריי עבד פחות טוב מזה של בל ולפי חוקי הפטנטים דאז ניתנו לו שלושה חודשים כדי להראות שמה שהמציא באמת עובד. לאף אחד לא היה ספק שהוא יעשה את זה, גם לא לבל, שהפעיל עורכי דין רבי השפעה – שלא להגיד יותר מזה – ולפתע רשם הפטנטים החליט אחרי שבוע שלגריי לא יננתן זמן ורשם את בל כממציא. שנים אחר כך התברר שרשם הפטנטיםהזה היה אלכוהוליסט מועד, שהיה חייב סכום כסף גדול לאחד מעורכי דינו של בל. הרשם העיד על כך בשבועה. ודרך אגב מי שגילה את כל זה היה הוואשינגטון פוסט בשנות השמונים של המאה ה-19.
גם אני גדלתי על זה שבל המציא את הטלפון, אבל האמת אחרת וזו אחת מהגניבות הרוחניות הגדולות בהיסטוריה. ועד היום שאני רואה תשבץ ובו הגדרה של שתי אותיות 'ממציא הטלפון', זה מרגיז אותי.

אלון זנדר 14 במרץ 2009

עזי, רק אל תתרגז. זה לא שווה את זה. מסץבר שבאותו זמן עבדו בכל העולם על פיתוח הטלפון. סוכנת הבית המולדבית של אמי ז"ל דנה איתי זמן ארוך בעניין, כי היא למדה בברה"מ על סובייטי (רוסי דאז) שהיה הממציא. ובגרמניה גם יש להם אחד שפיתח בו זמנית. בוא נגיד, שהאיש שהכבוד והממון היו חשובים לו יותר מכולם אכן זכה בתהילה. על תהיה עינך צרה בו – זהו הקפיטליזם ואיתו נחיה עוד כמה שנים (אם כי לא לעד)

בר שושני 14 במרץ 2009

למה דווקא קפיטליזם? עוד מהתקופה של יוון הקלאסית אנחנו זוכים להדים בנוגע לחשיבות של ה"פרוטו הרואטוס" – הממציא הראשון.

Comments closed