מארסיי. נאני, רוני וברבטוב כבויים

כשנאני, ברבטוב ורוני כבויים. יונייטד בתיקו מיותר מול יריבה לא מרשימה

אני מסתכן פה. אבל אני חושב שתוצאת הגומלין תעלה תהיות לגבי הזהירות המופרזת-מופרכת שיונייטד ייחסה למשחק הזה. נכון שרוחות המיסטרל מתעתעות והקהל של הוולדרום אימתני והתשוקה לכדורגל במארסיי עצומה. אבל לא הייתה סיבה להיות קצת יותר החלטיים ולגמור את הסיפור הזה כבר הערב.

אבל בניגוד להרבה משחקים בשנים האחרונות – כשיונייטד שוברת את כל שיאי החוץ של יבשת אירופה – אלו לא היו טקטיקות אולטרה-זהירות. פרגוסון פתח ב-4-4-2 והיו ליונייטד מספיק כלים התקפיים להכות. הבעיה הייתה יכולת כבויה לחלוטין של ברבטוב, רוני ונאני. זה לא שהם לא התאמצו. הם דווקא רצו (מלשון ריצה). פשוט לא היו להם רעיונות טובים.  זה המצב אצל רוני כמעט בכל משחק חוץ השנה, אצל ברבטוב זה ביותר מדי משחקים, ואצל נאני זה היה היום. הצירוף של יום רע אצל שלושתם. אפילו את גיבסון אי אפשר להאשים פה. הוא עשה קפיצה נחשונית מרמת "מקומם" לרמת "אפור מאד".

בצד השני גבריאל היינצה המחיש מה רוח קרב יכולה לתת גם לשחקן בן 34 שמעולם לא היה טכני במיוחד. נאני אמור היה להביס אותו אבל זה לא קרה.

אה, כן. סמולינג הוא תגלית עצומה.

המשחק הזה היה הרבה יותר מעניין לפני שהחל וזה מה שנכתב:

מארסיי, כמו יובנטוס, היא לקח טוב עד כמה שחיתות קשה – כשמדובר בקניית שופטים ומשחקים ממש – הורגת מועדון. גם אחרי מיצוי העונשים ואחרי שלכאורה דברים חוזרים לשגרה. איכשהו הדשא לא ממהר לצמוח מחדש על אדמה מורעלת.

אם מסתכלים על ממוצעי קהל בצרפת – אין מועדון אחד שמתקרב אליה. עם53,000 צופים למשחק יש לה יתרון של 20 אלף על הקבוצה במקום השני. ובכל זאת האליפות של העונה שעברה הייתה הראשונה אחרי שאיבדו את אליפות צרפת של 1993 בגלל פרשת שוחד. מארסיי נפסלה מאליפות צרפת אבל לא איבדה את אליפות אירופה – כי באופ"א אם אתה משחד בליגה אז אתה כנראה בסדר באירופה. מרק הייטלי, שחקן ריינג'רס שהגיעה אז לחצי הגמר, טען השבוע שקיבל הצעת שוחד להחסיר את המשחק מול מארסיי.

כל סיפור השוחד ההוא היה באמת הלם גדול. כי מארסיי לא הצטיירה כמין מועדון צמה הצלחות שתמלא את השורות בבלמים וקשרים פיזיים כדי לקחת אליפויות. הנשיא-בעלים ברנרד טאפי הציג את עצמו כמליונר עם שליחות חברתית.  הוא הביא את וודל, פרנצ'סקולי, פאפן, אבדי פלה – ושיחקה כדורגל כיפי שכלל לא התפרש כרצון אובססיבי לתארים. הם גם ייצגו עיר אאוטסיידרית וככל שאני זוכר היו די אהובים גם על הצופים הנייטרלים.  יש לי תחושה שבסופו של דבר גם המעמד של שחקנים כמו וודל, פאפן ואבדי פלה התעמעם בגלל הסיפור הזה. כפי שיקרה במידה רבה עם פאבל נדבד ואלסנדרו דל פיירו.

אבל פה הם יקבלו את הכבוד המגיע להם!

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

יש ליונייטד רשימת פצועים והיא לא רלוונטית. זאת אולי לא ההגרלה הקלה ביותר האפשרית אבל היא גם לא קשה באופן יחסי למה שצפוי במשחק נוקאאוט באלופות. מה שקשה הם ארבעה משחקי חוץ רצופים בעשרת הימים הקרובים שכוללים גם את צ'לסי וליברפול. ארסנל תשחק בזמן הזה שני משחקי ליגה יחסית קלים בבית. בנוסף ללייטון אוריינט וגמר גביע הליגה. אז התקופה שבין הערב לשבת שאחרי הקרובה – היא קריטית לגורל האליפות.

אם הייתי צריך לתת נאום חוצב להבות לקבוצה בכדי לעורר אותם לקרב ענקים? הייתי אומר להם שהם בעיר בה נולד קנטונה.

Troubelsim
הנה אנו המיואשים

87 Comments

אהוד 23 בפברואר 2011

וודל ופאפן גם לא היו במארסיי שהיא זכתה בליגת אלופות, וודל כבר חזר לאנגליה, לשפילד נראה לי ופאפן הלך למילאן.

זיזו 23 בפברואר 2011

זידאן וקנטונה, לא רע.

מעניין איזה עיר יכולה להציב על המגרש את ההרכב הכי חזק בעולם?

דורפן 23 בפברואר 2011

זיזו. 1-4 זה בוודאות ריו, סאו פאולו, בואנוס איירס, אמסטרדם – לא אחראי לסדר. אחר כך הייתי הולך למקומות כמו מארסיי, בודפשט (יותר היסטורית), ניוקאסל-סנדרלנד והסביבה.

זיזו 23 בפברואר 2011

רונן,
אתה יכול להרחיב, מאיפה הביטחון המוחלט?

מה אם ערים כמו ברלין, מדריד או לונדון?

בכל זאת ערים ענקיות במדינות עם מסורת מפוארת. למה אמסטרדם או בואנוס איירס עדיפות בכזה בירור?

Mr. Kate 23 בפברואר 2011

אין ממש קשר בין החשיבות המדינית/פוליטית/כלכלית של עיר לבין הקרקע שבה לכדורגלנים. אנילא בטוח שרוב הכדורגלנים הספרדים נולדו במדריד, ואני אפילו די בטוח שרוב הכדורגלנים הבריטים הם דווקא מאזור צפון אנגליה והגרמנים מבוואריה או מערב גרמניה.
אבל מה עם ברצלונה? אבכל זאת שמעתי שיש שם מחלקת נוער נחמדה

זיגי (היחיד) 23 בפברואר 2011

ואף מילה על המגן השמאלי

דורפן 23 בפברואר 2011

הדברים נכתבו מזמן ואין לי מה להוסיף על בוגדים
http://debuzzer.com/dorfan/285

דורפן 23 בפברואר 2011

זיזו – אני מתסכל על הקצה הגבוה. אמסטרדם זה קרויף, חוליט, רנסנברינק כמעט כל אייאקס של 71-73 וחלק לא קטן מאייאקס 95-96. וגם על הדרך ברגקאמפ, רייקארד.בואנוס איירס אתה מתחיל מדי סטפנו ומראדונה… אז ההתחלה חזקה והכדורגל בארגנטינה די מרוכז בעיר אחת.

בכדורגל הצרפתי אין שום ריכוז- פלטיני נולד בפינה נידחת, הרבה מהגדולים האחרים נולדו מחוץ לצרפת.

בכדורגל האנגלי לונדון זניחה. מנצ'סטר סבירה. ניוקאסל תציב חמישיה קדמית של צ'רלטון, וודל, קיגן, שירר, רובסון. זה נראה לי יותר חזק מלכל עיר אחרת לחוד.

גם הכדורגל הגרמני מפוזר מאד – ברלין בוודאי לא בולטת. וגם מדריד רחוקה מלהיות תחרותיות למה שחשבתי ארבעת הערים המובילות. ריו וסאו פאולו אני משער שזה מובן מאליו.

דורפן 23 בפברואר 2011

ואיך שכחתי את גאזה עם הניוקאסלים!

אגב, יש אנומליות מאד חביבות. פושקש וקובלה נולדו בכפר קישפט בשיפולי בודפשט במרחק של בערך קילומטר והפרש של חודשיים. בבחירות שחקן המאה של בארסה וריאל קובלה היה ראשון בברצלונה ופושקש שני במדריד.

אואן, ראש ויוז נולדו בשלושה כפרים קטנטנים לאורך כביש של חמישה קילומטרים.

ברוכיאן 23 בפברואר 2011

בהקשר של אמסטרדם אפשר לציין את העיר פראמריבו – בירת סורינאם. סידוף ואדגר דווידס נולדו בה ועוד כמה שחקנים מוצלחים. מרבית השחורים מנבחרת הולנד הם ממוצא סורינאמי אבל עדיין ניתן להרכיב מיוצאי העיר נבחרת מרשימה.

YB 23 בפברואר 2011

וב
דורפן- אתה שוב חוטא בגישה מעט רומנטית ותמימה בהסתכלותך על עולם הכדורגל. העובדה שמארסיי נתפסה אין בה כדי להעיד כי קבוצות גדולות רבות אחרות לא העניקו שוחד באותן שנים ולאחר מכן. אל לנו להסתמך רק על המקרים שנתפסו ומהם להגיע למסקנות כלליות כגון "איכשהו הדשא לא ממהר לצמוח מחדש על אדמה מורעלת". לעניות דעתי חלקים די נרחבים מאדמת הכדורגל האירופי, כולל ברמות הגבוהות, היו ועדיין הינם מורעלים. אנחנו פשוט לא קוראים על כך. לפחות 90% ממעשי השחיתות, ואני מקל, אינם נתפסים. אין לנו מושג כמה קב' גדולות נגועות בשחיתות כזו או אחרת. מהמקרים שהתפרסמו ונתפסו (יובה, מילאן, מארסיי וכו') אפשר רק להעריך עד כמה התופעה נפוצה ברמות הגבוהות. ובמלים אחרות: משחקים רבים נמכרים ונקנים. לא רק בישראל. לכן להוציא את מארסיי מן הכלל יהיה פשוט נאיבי.
ובאנ
בקי

ירון 23 בפברואר 2011

למה לכריס וודל יש חתול על הראש?

בני תבורי 23 בפברואר 2011

כי הוא ראה תמונה של אוחנה

דורפן 23 בפברואר 2011

YB – אני בהחלט מקבל את מה שאתה אומר – אבל אני מייחס לעניין שקבוצה נתפסה ודבק בה הקלון, יותר משמעות מהשחיתות עצמה מתחת לפני השטח.

ר.שטנאי 23 בפברואר 2011

מארסיי ההיא של וודל, פאפן ופלה הייתה קבוצה כל כך מלהיבה, ראיתי אותם כשהם הגיעו לחנוך את טדי מול איזה נבחרת ירושליים. אמנם ממול לא הייתה יריבה אבל הכדורגל שהם הציגו היה מעולם אחר , פשוט תענוג היה לראות את הקבוצה הזו בלייב. הקבוצה ההיא הפסידה בגמר גביע אירופה לאלופות (ז"ל) לפרוזינצקי , מארסיי האחרת שניצחה את מילאן בגמר לאחר מכן הייתה קבוצה שונה לגמרי, אולי יעילה יותר אבל כל כך פחות מלהיבה.

דורפן 23 בפברואר 2011

מיסטר קייט. תתקשה למצוא 11 היסטוריים שנולדו בעיר ברצלונה וסביבותיה. מכוכבי הקבוצה הנוכחית למשל רק צ'אבי. ולאורך ההיסטוריה של ברצלונה עד לפני חמש שנים שחקני הבית זניחים יחסית.

זיזו 23 בפברואר 2011

רונן,

לונדון עלתה לי בראש בגלל ווסטהאם, חממה לא קטנה שהביא לאנגליה גביע עולמי ומדריד גידלה דורות שלמים של כדורגלני צמרת.

אני לא ממש יודע את כמות השחקנים שממש נולדו במקום.

לכל המבולבלים בעקבות התעמולה הניו-פשיסטית הברסאית כדאי לבדוק את ההיסטוריה.

מחלקות הנוער של מדריד הן לאין שיעור גדולות מעלו של ברצלונה, אולי הגדולות בעולם.

מרדונה ודי-סטפנו זה באמת משהו שקשה להתמודד מולו.

שרון רזניק 23 בפברואר 2011

חברים, אפשר לעצור את הדיון. דייויד מאי נולד באולדהאם,לנקשיר…

רון מהכפר 23 בפברואר 2011

10 ימים חשובים לפנינו.
תיקו (ועדיף עם שער חוץ) יעשה את העבודה כמו גם הפסד בהפרש של שער עם כיבוש שערי חוץ.

רונן ושאר החברים פה (אני מה שנקרא קורא מהצד ולא מגיב הרבה אז תרשו לי לקרוא לכם חברים)-
האם יש עיר כזו בישראל?
עיר כזו בכדורסל האמריקאי?
ומה הם חשבו אי שם בשנות ה-80 עם התספורות…???

מנחם לס 23 בפברואר 2011

ESPN פירסם את רשימת "10 ערי הכדורגל הגדולות בעולם". התפלאתי שמארסיי היתה אחת מהן. הראשונה? סאן פאולו. חבל שלא שמרתי את הרשימה שהורכבה ע"י כמה מומחים עולמיים.

דורפן 23 בפברואר 2011

מנחם – אנחנו מדברים על מקומות שגדלים שחקנים. לאחר מחשבה – בגידול שחקני על – פאונד פור פאונד אמסטרדם ראשונה. כי ריו, סאו פאולו ובואנוס איירס גדולות פי עשר ממנה.

שלו 23 בפברואר 2011

ריו, בטח לעומת סאו פאולו, לא עיר כל כך גדולה

יריב 24 בפברואר 2011

ריו עיר ענקית, אף שהיא קטנה מסאו פאולו. כמובן תלוי איך מודדים אבל אלו הנתונים של וויקיפדיה:
סאו פאולו: מטרופולין – 19.9M, מוניציפלי – 11.2M
ריו: מטרופולין – 14.4M, מוניציפלי – 6.3M
בואנס איירס: מטרופולין – 13.3M, מוניציפלי – 2.9M
אמסטרדם: מטרופולין – 2.2M, מוניציפלי – 780K

מנחם לס 23 בפברואר 2011

אולי התגובה שלי לא היתה במקום. רשימת "הערים הגדולות בכדורגל" כללה כמה קריטריונים, ואני לא זוכר שלידת שחקנים היה אחד מהם. לא נורא.

Yair 23 בפברואר 2011

אבי מלר על וויין רוני באולפן ערוץ הספורט – "הוא גמר את הקריירה".

האם היה מעולם ריכוז כזה של אנשים שכלכך אוהבים לשמוע את הקול של עצמם באולפן טלויזיה אחד?

רובי 23 בפברואר 2011

משדר לאומה מאת ביבי נתניהו/אביגדור ליברמן/אברי גלעד.

Yair 23 בפברואר 2011

מקבל, אם כי הם בהחלט הרכיבו נבחרת מכובדת בתחום הזה.

עוד פנינה אגב, "בהגנה של יונייטד חסרים היום ריו פרדיננד וגארי נוויל"

דורפן 23 בפברואר 2011

מילא נוויל. אבל הבנתי שגם ג'ורג' בסט ודנקן אדוארדס לא כשירים

שרון רזניק 23 בפברואר 2011

שים לב:
"חסרים מאז המפגש הקודם עם מארסיי"

אבי 23 בפברואר 2011

בדיוק באתי לכתוב על מלר! – אין לו מושג!

לא רק ההערה על רוני – אין לו מושג במובן של לא מעורה בפרטים. כל מה שאמר היה מוטעה; למשל, שנוויל חסר, ושגם המחליף שלו רפאל חסר, והאמירה הטיפשית על סמולינג.

פעם הוא היה מחזיק התיק האנגלי בערוץ. האם אוסרים עליהם לעקוב אחרי הליגה האנגלית מאז צ'רלטון?

אזי 23 בפברואר 2011

שאלה לכותבים מהתפוצות…
האם רק בארץ הפרשן והשדר מתלוננים כל המשחק בלי הפסקה לרמה שגורמת לי לרצות לכבות את הטלוויזיה? או שזה בכל מקום ככה?

דנידין 23 בפברואר 2011

רק בארץ. אני רואה בפוקס ספורט לאטינו אמריקה והדבר היחיד שאמרו זה שהייתה מחצית בלי ארועים.

אזי 23 בפברואר 2011

יעקובי ואוחנה גמרו לי את המשחק
מהדקה הראשונה הם רק מתלוננים!
לא מתאים להם, שלא ישדרו. שיסגרו את המיקרופון וילכו הביתה

סאביסביץ' 23 בפברואר 2011

לא היה אפילו הסבר אחד על טקטיקה, טוב, זה ידוע שאוחנה לא מבין בזה שום דבר.

דרור 23 בפברואר 2011

אין ספק – מלר,אוחנה ויעקובי אחראים לכך שיונייטד כה עלובה ואפרורית.
פלטיני הרג את ליגת האלופות ופרגוסון האופורטוניסט תורם את תרומתו בוידוא הריגה.

סאביסביץ' 23 בפברואר 2011

מה?

אורי המקורי 23 בפברואר 2011

קבל תכלוס.

אזי 24 בפברואר 2011

אין ספק שהיה משחק נורא. זה לא קשור.
אני מצפה משדר ופרשן שיסבירו לי מה קורה על המגרש ולא שיבכו על מר גורלם
המשחק הזה לא היה יותר גקוט ממשחק ליגה ישראלית. במשחק ליגה ישראלית אתה לא שומע אף אחד בוכה שהרמה נמוכה.

אסף רביץ 23 בפברואר 2011

ובזמן שאתם ביקום המקביל שלכם היה משחק נפלא בסן סירו. באיירן נראית נפלא, בעולם בלי בלמים היא אחת משלוש הקבוצות הטובות בעולם.

D! 23 בפברואר 2011

או בעולם שבו יש לה רובן על המגרש.

האמת, אני שונא את אינטר אבל חראם לי אל סזאר ולו בגלל הפרצוף הזה שהוא עשה אחרי הגול.

D! 23 בפברואר 2011

כמובן צריך להיות: חראם לי 'על' סזאר

אבל חארםלי-אל-סזאר משתלב בנוף הפוליטי של ימינו.

יואב 23 בפברואר 2011

זה היה כואב לצפייה. אין בעיה עם הזהירות והמערך(שעובד לפרגי באירופה) אלא עם ההוצאה לפועל קדימה והכושר של מספר שחקנים. ביליתי לא מעט בוולדרום ובמרסיי וזה מגרש קשה ועיר מוטרפת כדורגל לגמרי אבל הקבוצה הנוכחית לא גדולה וגם נתנה המון כבוד לשם של יונייטד.
שלושה משחקי חוץ קשים ממתינים מעבר לפינה וכושרם וכשירותם של חלק מהשחקנים מדאיגה.
מילה טובה לצמד הבלמים. במקרה של וידיץ זאת שיגרה אבל סמולינג היה פשוט נהדר ולא טעה אפילו פעם אחת.
הקומדי רליף של השידור- יעקובי ואוחנה מסכימים ביניהם שסקולסי הוא לא שחקן מתוחכם. אלוהים אדירים, כדורגל זה כזה משחק מסובך? הם פשוט עלבון למשחק.

יוסי מזרחי 23 בפברואר 2011

יואב, שני המטומטמים האלה התאימו את עצמם למרכז השדה שלנו.משם העליבות

אביעד 23 בפברואר 2011

אתם גורמים לי לשמוח שאין לי 5+. השדרים הדנים עשו רושם שהם מבינים מאוד (למרות שלא הבנתי מילה). אבל יצא לי לשמוע את אוחנה בתקציר. הספיק לי. מסתבר שההוראות בחדר ההלבשה של פרגוסון הן להוציא 0-0 בכל מחיר? הוא גם התלונן שההרמות של מארסיי לא הגיעו לרחבה. זה חיסרון בעיניו?
בכל מקרה, חרא משחק. החסרונות באגפי היונייטד הורגשו היטב באופן בו שיחקנו (זה והעובדה שמי שכן היה לא שיחק טוב).

קובי 23 בפברואר 2011

האמת ששנה זו הינה הקשה ביותר לצפיה במשחקי מנצסטר מאז שאני צופה במשחקיה (אזור שנת 94 )
למה זה מגיע לנו
עדיף ךהפסיד 5-6 משחקים בעונה מאשר לצפות במשחקים ה"טקטיים" של נבחרת איטליה 90 שקמה לתחיה.

אביעד 23 בפברואר 2011

אני ספרתי 4 משחקים "טקטיים", דהיינו משחק על תוצאה – טוטנהאם, סיטי, ולנסיה ומארסיי (כולם בחוץ). מתוך בערך 40 משחקים השנה.
אני יכול להבין ביקורת על יכולת חלשה. אבל מאיפה צצו הטיעונים על קבוצה "הגנתית"?

קובי 23 בפברואר 2011

ומה עם המשחק מול סיטי וטוטנהאם בבית
ומה עם כל משחקי החוץ בוולבס, ברומיץ,בירמינגהאם וכו..
אני מתקן – לא רק משחקים טקטיים, בנוסף הרבה משחקים ברמת משחק ירודה.

אביעד 23 בפברואר 2011

המשחקים מול סיטי וטוטנהאם בבית לא היו טקטיים. באמת חשבת במשחקים הללו שהיונייטד עולה לשחק על תיקו?
להזכירך, מול טוטנהאם היונייטד שלטה במשחק כמעט לכל אורכו ומול הסיטי, היונייטד היא זו שעברה למערך שני חלוצים במצב של תיקו. סיטי ניסתה לשחק התקפי רק כשהייתה בפיגור.
רמת משחק ירודה – זה נכון. יותר מדי משחקים חלשים.

דורפן 23 בפברואר 2011

אסף רביץ – בעולם האמיתי באיירן בקושי בין השלוש הטובות בגרמניה. קל מאד לוותר על ליגה שהיא אמורה עם הסגל שלה לקחת בהליכה ולהתכונן חודשיים למשחק בודד. יש מדי פעם הצלחות ליגת אלופות מהסוג הזה (ארסנל, ליברפול, מילאן) – אני לא מתרשם. ליונייטד היה משחק חלש. באיירן מינכן היא מועדון במצב מביך. לא להיות אפילו בתמונת המאבק בגרמניה זה פתטי. ועם פער התקציב בינה לגרמניה להאשים חסרון של שחקן – אפילו רובן – זה סופר פתטי.

טל 23 בפברואר 2011

אני מסכים שזה די מביך עבור באיירן לא להיות במאבק האליפות בגרמניה לאור רמת היריבות ופערי התקציב, אבל עדיין אני חולק עליך בשלוש נקודות:

א. היא לא יכולה לוותר על הליגה, כי עלולה להפסיד את המקום בליגת האלופות בעונה הבאה (הגמר אגב, יערך במינכן).

ב. זה לא מובן מאליו לבוא לסאן סירו במשחק נוק אאוט, מול יריבה בסדר גודל של אינטר, לשחק את המשחק שלך ולשלוט במשחק כאילו מדובר במשחק בית.

ג. מהרבה מאד בחינות שאתה מדגיש פה בדרך כלל, באיירן היא מופת לניהול נכון. להגדיר אותה כ"מועדון במצב מביך" זו הגזמה פראית.

דורפן 23 בפברואר 2011

סליחה – קבוצה במצב מביך. מועדון לתפארת

יוסי מזרחי 23 בפברואר 2011

עוד משחק עלוב, שמציג ומדגיש את העובדה שביונייטד של היום אין מרכז שדה אמיתי ובודאי לא כזה שמשפיע על המשחק.
היום מול מרסי זה הספיק כדי לא לקבל גול, אבל מהסיבוב הבא כשיהיה ונגד מי שתהיה, המצב יהיה עוד יותר מדאיג. או עצוב וקורע לב.
יש בקבוצה חלק הגנתי טוב ויציב לצד התקפה סבירה ומעלה, ואלה בלי חוט מקשר.
יתכן שלסיר אלכס יש פתרון אחר מאשר רכישה של שניים או שלושה שחקנים למרכז השדה,יחד עם שחרור כמה שסיימו את הקרירה ביונייטד. אם כך אז נראה אותו שוב מבצע קסמים, אבל במציאות אין לו הרבה ברירות והקרקס הזה יגמר רע מאוד בלי מהלך עמוק ורחב בקייץ.

קובי 23 בפברואר 2011

נכון לגמרי, כנראה הסיכוי לזכות באליפות מעוור מספר אנשים בקבוצה, אך כבר בינואר היה אמור להגיע חיזוק.
בתקווה שבכל זאת יצליחו לגרד את האליפות – סומך יותר על ארסנל שתמעד…

אביעד 23 בפברואר 2011

יוסי, מרכז הקישור שלנו (למעט סקולס) אכן לא יצירתי במיוחד. העניין הוא שהוא לא בהכרח נדרש לכך. היצירתיות של היונייטד בעיקרון טמונה באגפים. וזו בדיוק הייתה הבעיה היום – יכולת חלשה של שחקני האגפים.
קובי – את מי היית מביא בינואר בכדי להבטיח את האליפות? שים לב שהקריטריונים הם כאלה – המחיר צריך להיות סביר, לא לשלם 20 מליון על שחקן ששווה 10 כי זה ינואר. זה צריך להיות שחקן שיתאקלם מיידית בכדי להוות פקטור על האליפות. רצוי שזה יהיה שחקן שיכול גם לשחק בליגת האלופות. אני יכול לחשוב רק על שחקן אחד שאולי עומד בכל התנאים הללו – צ'רלי אדם. ובלקפול לא רצתה למכור אותו.

קובי 23 בפברואר 2011

זה לא רק מרכז הקישור, זה גם המחסור בקיצוניים
יורנטה יכול היה לעזור
דה רוסי -למרות שאינו יכול לשחק באלופות
אני מניח שקיימים במזרח ארופה קשרים טובים יותר מגיבסון..

יואב 23 בפברואר 2011

פארק וולנסיה פצועים ומקצרים את אפשרויות התימרון…

אביעד 23 בפברואר 2011

יורנטה לא קיצוני ולא קשר מרכזי. ולגבי דה רוסי – אתה באמת היית מוציא עליו 35 מליון (זה המחיר המינימלי שרומא הייתה דורשת בינואר), מתוך ידיעה שהוא לא ישחק באלופות וייקח לו זמן להתאקלם באנגליה? באמת היית משלם עליו מחיר מופרז, מסכן את כל העונה הזאת בשביל לשלב אותו מתוך תקווה שהוא יתאקלם בזמן?
בוא נחזור שניה אחורה בזמן. הפעם האחרונה בה היונייטד עשתה רכש משמעותי בינואר – 2006. הרכש של אברה ו-וידיץ'. שניהם באו במחיר סביר (אברה כפה את המעבר על מונאקו, וידיץ' בא בסוף העונה ברוסיה), שניהם היו בינוניים ומטה בחצי השנה הראשונה שלהם, היונייטד ממילא הייתה מחוץ למאבק האליפות כשהם באו.
אז בעיקרון, אתה מתלונן כי קבוצה שמוליכה את הטבלה בפער סביר, לא סיכנה את המשך העונה ולא שילמה סכומים מופרזים על שחקנים שכנראה לא היו תורמים לה הרבה העונה?

יוסי מזרחי 23 בפברואר 2011

אביעד.
מה שאתה עושה, זה לתת לעצמך הנחות.
סקולס הוא אב טיפוס למונח שחקן יצירתי,אהוב ליבי אם מותר להתבטא כך, רק שהוא כבר בצד השני של הגבעה ובודאי לא פקטור בראיה לעתיד.
היצירתיות טמונה בקיצוניים? זה נכון אצלנו מאז ומתמיד.
ותמיד, תמיד, היה לצד הקיצונים,מרכז שדה חזק ויצירתי במונחים של העשירון העליון אם לא המאיון העליון.
זה לא קיים היום וזה הולך ומתדרדר. יתכן וזו תוצאה מצטברת של תקציבי רכש חסרים, אבל הוצאה של כ-8 מליון על הימור (שאולי יצליח) כמו בבה,מטילה ספק על האמירה כזו.

אביעד 23 בפברואר 2011

באמת? תמיד היה לנו מרכז שדה יצירתי? כי כל שחקני מרכז השדה שיש לנו עכשיו היו גם ב-2007-2009 כשלקחנו 3 אליפויות ברצף. לא זכור לי בעיה ביצירתיות אז. מה שמנצ'סטר צריכה ממרכז הקישור שלה זה השתלטות על כדורים והנעת כדור. ברור שלא יזיק שיהיו לנו שחקנים כמו דה רוסי. אבל זה לא קריטי. יצירתיות באגפים היא כן קריטית.

יוסי מזרחי 23 בפברואר 2011

לרענן את זכרונך:
סקולס היה צעיר יותר, גם גיגס בתפקידיו השונים,והיה עוד אחד שבא מפורטוגל (ועבר למקום פחות מלחיץ, במדריד)ובמגוון ביצועיו היה גם חיזוק אם כי עקיף במרכז.

אביעד 24 בפברואר 2011

סקולס היה בן 33-34 ולא בן 36. לא הבדל עצום. למעשה, מאז החצי הראשון והמופתי של עונת 2006/7, סקולס מציג את אותה יכולת ע"פ מס' משחקים דומים בשנים 2007-2011. אותו דבר נכון גם לגבי גיגס.
ומסתבר שמנצ'סטר יונייטד התחילה והסתיימה ברונאלדו. כי עם רונאלדו מרכז המגרש היה בסדר ועכשיו בלעדיו, אותם שחקנים מרכיבים חוליית קישור שפתאום "לא ראויה".

אמיר 24 בפברואר 2011

יוסי – כל מילה בסלע,הקרקס הזה שנקרא חוליית הקישור של יונייטד ייגמר רע עוד העונה ולא בקייץ!
זה פשוט יעלה באובדן תארים……………

סימנטוב 23 בפברואר 2011

מסכים עם יואב ההסכמה שסקולס אינו מתוחכם היא שיא חדש (הרצל מתהפך בקיברו מאימרות כאילו, זה לא היה בחזונו).
סמולינג מרגש לשחק לצד וידיץ מחשל אבל אפשר לתת גם מילה טובה לקאריק הוא לא יכנס להיכל התהילה אבל יש לו אינטליגנציית משחק נהדרת הסגירות והרוגע במקום, מטאטא בקישור אני בטוח שכל שחקן קישור ביונייטד היה בוחר אותו ראשון כקשר אחורי.

יואב 23 בפברואר 2011

אין בעיה עם המערך(למרות שאני מעדיף את רוני לבד בחוד וקיצוני מובהק בקו), הוא מצליח כבר מספר שנים שבהם אנחנו כובשים בחוץ, מייצרים מצבים ומסוכנים.
יש בעיה עם כושרם של כמה שחקנים(פלטשר למשל לא נמצא בסטאנדרטים הדבוהים שהציב לעצמו)פלוס פציעות שפוגעים ברוטציה ובאנרגיה.
יוסי,
הקישור הזה ביטל לגמרי את טוטנהאם וארסנל בבית.דרוש שם ריענון בקיץ, אין ספק, אבל אני חושב שאתה קצת קיצוני מידי.
אגב, פוגבה, שחקן המריבה הצרפתי(שכבר זכה להשוואות עם ווירה)קיבל מספר(יחד עם עוד שלושה שחקנים)ויכול לשחק עם הבוגרים. עם הפציעה של אנדרסון, הרוטציה הקצרה והכושר הבינוני, לא אתפלא אם יקבל הזדמנות בהרכב בקרוב…

יוסי מזרחי 23 בפברואר 2011

יואב,
הקישור הזה יספיק בשלבים הבאים באלופות?
על אותו משקל אפשר להזכיר שרוני חיסל את הסיטי עם המספרת ההיא,ואיך זה השפיע היום על רוני?
אין מקום לקשור הופעות טובות פה ושם, ולהסתתר בצילן. יש בעיה חמורה בקישור.זו עובדה ואיתה צריך להתמודד.

יואב 24 בפברואר 2011

יוסי,
אני לא יודע,אני מקווה שהוא יספיק לליגה(שתמיד חשובה לי יותר).
פרגי יתמודד עם זה, אין לי ספק.

danny 23 בפברואר 2011

I thought that the midfield was so predictable and so inaccurate in passing the ball, no creativity at all, so: you can't win

טל 23 בפברואר 2011

הקבוצות הצרפתיות הן קוץ בתחת. אין להן כדורגל טוב במיוחד, אין להן כוכבי הווה ענקיים, אבל הן מאד מכוונות הגנה באוריינטציה שלהן (לא במקרה, הליגה הצרפתית היא באופן קבוע הליגה עם ממוצע השערים הנמוך באירופה מבין הליגות הבכירות) ומאד אתלטיות (או אם נהיה פחות תקינים פוליטית- זו הליגה עם האחוז הכי גבוהה של שחומי עור באירופה). אל תשכחו שלא מעט מהכוכבים הגדולים בפרמיירליג הגיעו מהליגה הזו.
ממה שאני זוכר, כמעט כל המשחקים של יונייטד מול קבוצות צרפתיות בשנים האחרונות נראו ככה.

לדעתי, 0-0 בחוץ מול קבוצות הגנתיות ולאור היכולת ההתקפית הלא מדהימה של יונייטד, זו לא תוצאה טובה במיוחד.

דורפן 23 בפברואר 2011

טל – בבית ליונייטד יש הכי הרבה שערי ליגה באירופה בליגה בכירה. מדובר בשתי קבוצות לגמרי שונות. בבית שלושה שערים למשחק – וכבר לפחות שני שערים מועמדים לפרס פושקש…
היא תביס את מארסיי בבית לאור הפער העצום בין היכולת בבית והחוץ.

דורפן 23 בפברואר 2011

יוסי מזרחי – הוצאו המון כספים באזור הזה של המגרש – קאריק, אנדרסון, הארגריבס. מה שקרה הוא שבתקופת רונאלדו הקישור הלך אחורה כדי לתת לו מרחבים. ועכשיו הוא צריך ללכת קצת יותר קדימה.

יוסי מזרחי 23 בפברואר 2011

והלואי ונלך קדימה.
וכשאין רונאלדו וכמעט אין רוני צריך חיזוק ברמה הכי גבוהה שיש.

דורפן 23 בפברואר 2011

צריך בדיוק שחקן אחד. כל הקשרים המרכזיים של יונייטד (מלבד סקולס) – יכולים לעשות את העבודה ההגנתית. באגפים אין שום בעיה. בסקוררים אין בעיה.

אדם 23 בפברואר 2011

אני לא מבין מאיפה הדאגה והאכזבה, יונייטד הגיעה למשחק עם 9 שחקנים פצועים (פרדיננד, גיגס, אנדרסון, ולנסיה, פארק, רפאל, פאביו, אוואנס- דווקא לגביו טוב שהוא היה פצוע, ואואן). ובכל זאת לא הפסדנו לקבוצה מצויינת בביתה.
למרות החולשה של רוני וברבטוב, הרי שהם חלוצים שתלויים יותר באספקה, וכשגיגס, פארק, ולנסיה וסקולס אינם, משימת האספקה נופלת בעיקרה על נאני שנפל על יום מצויין של היינצה. לא נעים, לא נורא, ממשיכים הלאה..
וסמולינג באמת שחקן ענק, איזה בטחון, איפה הוא ואיפה אוואנס.

טל המנצ'סטרי 24 בפברואר 2011

0-0 בחוץ זו תוצאה לא רעה אבל כזו שהופכת את הגומלין לטריקי
וכבר ראינו בעבר את ינייטד מכניסה לעצמה גול עצמי עם ספיגה מוקדמת ואז רדיפה וללא הצלחה ולאחר תיקו 0 בחוץ.
מול ריאל מדריד,מול מונאקו,מול דורטמונד
אבל וכמו שמארסיי נראית,זה לא צריך להגיע למצב שכזה.
אני אוהב את המשחקים שבהם ליונייטד יש ברירה אחת ובכדי להתקדם,לכבוש ולנצח.

4-5-1 וכשבארבטוב חלוץ בודד,רוני בצד ועם קישור אמצע כזה בתוספת מגן היום(אושיי) שהתרומה ההתקפית שלו במשחק רץ שואפת לאפס,אי אפשר להיראות ככה טוב וזה מעולם לא היה נראה טוב,
אולי השגנו תוצאות אבל כדורגל לא היה שם.
הרכב כזה במערך כזה לא עוזר לקישור הבעייתי גם ככה ואז זה נראה רע.
פרגוסון מנסה להרוויח את רוני ובארבטוב ביחד בהרכב אבל זה ללכת עם הראש בקיר,
או שמורידים את בארבטוב לספסל ונותנים לרוני להיות בחוד או שמשחקים 4-4-2 וכשבארבטוב עם בן זוג לצידו,ככה הוא בא לידי ביטוי הכי טוב,
זה משאיר את הקישור חדיר משהו אבל זה נותן אופציות התקפיות טובות יותר ואיזון קבוצתי.
מול קבוצה טובה יותר,מערך עם הרכב לא יציב כזה ויונייטד נענשת ביג טיים,
היום קיבלנו מארסיי לא מרשימה וכזו שנתנה המון כבוד ליונייטד.

טל המנצ'סטרי 24 בפברואר 2011

תיקון:
מול דורטמונד הגענו כמובן בפיגור של 1-0 ועד היום זה דוקר בלב הקורה וההרחקה מהקו מכדורים של בקהאם וניקי באט.

מקורי האורגינלי 24 בפברואר 2011

לא חושב שיש טעם להתרגש מהמרגליות שמפיקים פרשני ערוץ הספורט, סה"כ מדובר בקבוצה מליגה שהם לא מודעים לקיומה (וכזו שאברם גרנט לא אימן מעולם). סה"כ השטף של יונייטד על המגרש הוא מאוד פונקציונלי והיעילות שלה סה"כ מאד מרשימה.
אפשר לחשוב אולי על מודל מתמטי לשטף המשחק ההתקפי של קבוצת כדורגל. אם נגדיר שטף כמהירות הממוצעת של הכדור בפרקי הזמן שהוא בשליטת הקבוצה, אז אני מניח שהמשתנים העיקריים יהיו המהירות של כל שחקן בתנועה עם הכדור (נאני תרומה גבוהה לשטף, גיבסון תרומה נמוכה) ועוד מדד שמשקלל את יכולת המסירה של כל שחקן עם מהירות התנועה ללא כדור של שאר השחקנים (אפשר גם להוסיף לשקלול את הכיווניות בין העמדות של כל זוג או קבוצת שחקנים – גיגס וצ'יצ'ריטו תרומה גבוהה, אושיי וברבטוב תרומה פחות גבוהה). שטף גבוה יתקבל במשחק מהיר, בין אם במשחק ריצה (משחק האגפים הקלאסי של יונייטד) ובין עם במשחק מסירות מהיר (ברצלונה). שטף שלילי יתקבל בליגה הישראלית, וסתם שטף לא גבוה יתקבל במשחק כמו היום.
כי אם על הקו הימני רצים נאני ואושיי, שזה במובהק פחות מהיכולת ההתקפית של נאני ורפאל, ובצד שמאל אברה משחק עם רוני או לחילופין ברבטוב, שזה לא שוטף כמו עם גיגס, ובקישור גיבסון תמיד איטי שזה גם לא מוסיף מהירות. אז סה"כ אם להעריך בגסות, הרכב כזה יכול להגיע למקסימום ביום טוב 80% מהשטף המקסימלי.
היעילות של יונייטד לעומת זאת, גם עם הרכבים לא שוטפים במיוחד, היא גבוהה יחסית, וזה בהחלט מאפשר לפרגוסון להפריז בחשיבותן של מנוחה והחלמה, ולגרום לנו לצפות במשחקים כמו זה שראינו היום.

איוב גרונפלד 24 בפברואר 2011

המילה מועדון היא מתועבת. היא מתחברת למשנת חיים נאצית. כי מהם הנאצים? אנשים המפלים, הטוענים אלו איתנו ואלו לא. ומה זה מועדון? קלוביזם? אלו איתנו ואלו לא. אלו חברי מועדון ואלו לא. לכן המילה מועדון היא מתועבת ולכן כל אוהד כדורגל שלא מבין עד כמה המילה היא מתועבת ארור הוא (ואולי אינו ארור, אלא רק ארור אם מבין הוא את המשמעות של הקלוביזם).
חישבו מחדש על ההגדרות שמרכיבות את חיי היום יום שלכם. כדי שלא תהיו נאצים.

גיל 24 בפברואר 2011

תוצאה טובה בחרא של משחק. עדיף שיקרה עכשיו מאשר מאוחר יותר.

שלו 24 בפברואר 2011

לכל המתלוננים על שידור ליגת האלופות (ובצדק גמור) תנסו לראות משחק עם ניר לוין, ברגע שהוא אמר שמונטלה כבר רב עם טוטי (בשבוע הראשון לתפקיד) רואים אותם מדברים והשדרן האיטלקי אומר שהם מחליפים דעות על המשחק.
משחק שלם הוא וחברו לאולפן, מקשקשים שטויות על רומא ואיך היא מתרסקת השנה, כאילו שנה שעברה בחצי הראשון היא לא שיחקה זוועה ולפני שנתיים היא לא נתנה עונה מחפירה ובאופן כללי היא נשפטת כאילו היא לפחות אינטר או יובה. אז להזכיר רומא היא קבוצה של מקום 4-6 באיטליה, בגלל השחיתות היא שיפרה את מקומה זמנית, היא לא יכולה להתחרות כלכלית בלפחות שמונה קבוצות.
היא קבוצה שיכולה כל משחק לחטוף 4-5 וגם לתת, זה הכדורגל שלה.
היא לא מתיימרת או רוצה להיות מילאן או אינטר, היא רומא.
ולגבי היונייטד, אני לא יודע האם הסר בכוונה עושה את זה יותר קשה ע"י הרכב לא הכי חזק, או שהוא חשב שזה יספיק (ויכול להיות שזה באמת יספיק), אבל אני ישנתי טוב מאוד לאורך התשעים דקות וגם על זה צריך לברך.

אזי 24 בפברואר 2011

נחמד לראות את סמולינג מתגלה כתגלית כל משחק מחדש
(מתגלה כתגלית זה בעברית?)

רמוס 24 בפברואר 2011

שוב משחק חוץ ללא יוזמה וללא שום איום על השער. לקראת הסיום היה שיפור מסוים כי פרגי שינה את המערך (רוני לאמצע פלצ'ר ימינה ונאני שמאלה) והכניס את סקולס.
יש בעיה בחוליית הקישור האחורית. גיבסון וקאריק (בד"כ מוסר אחורה) לא יכולים לשחק ביחד. האכזבה הגדולה היא מפלצ'ר, לא מדויק ולא מצטרף לחלוצים וממשחק למשחק יורד לו הביטחון.
התוצאות בחוץ מרמות, חייבים שינוי ! אני מציע שאברה או רפאל יוסבו לקשרים ורוני יותר לא יוצב באגף אלא ישחק חלוץ קדמי.
וקיימת עוד שאלה, האם זה שגיגס עדין חשוב (היכולת יורדת כאשר הוא בחוץ) היא יותר תעודת עניות לפרגי מאשר תעודת כבוד לגיגס?

Avg. Joe 24 בפברואר 2011

השחקן ה-11
נקודה מעניינת שעלתה אתמול במשחק של יונייטד הייתה השימוש הנרחב של שחקני ההגנה והקישור האחורי בוד"ס בתור בלם שלישי המסייע בהנעהת הכדור המאוד סבלנית בחלק האחורי. הדבר הזה סייע ליונייטד להחזיק בכדור בכל פעם עוד כמה שניות לפני האיבוד הבא. במצטבר הדבר ניטרל חלק מהלחץ של מרסיי על בכדור וסייע ליונייטד להרוג את המשחק.

אלי 24 בפברואר 2011

אני מניח רונן שהשחקן שחסר לנו הוא שחקן סטייל קאקה?

אני דווקא מאוד מחבב את הקישור הטקטי שלנו, אמנם לעיתים הוא לא מבריק אבל אנשים נוטים לשכוח שקאריק ופלטשר הם מהמוחות היותר קרי רוח ומחושבים שקיימים היום בכדורגל העולמי, כשאני רואה את קאריק מוסר אני רואה מסירה מחושבנת ולא אינטואיטבית.

אני תמיד בעד מה שלא שבור לא לתקן. לפעמים הוספת שחקן תהרוס את ההרמוניה של הקישור והחדר הלבשה. הקישור שלנו ביום נתון מתמודד עם כל קבוצה בהנעת כדור למעט ברצלונה, שכמו שמישהו כאן כתב זה הולך להיות סיפור טקטי שונה לחלוטין ולא בטוח ששחקן קישור התקפי יעזור כאן.

נגד ארסנל הטכנית היינו עדיפים במרכז המגרש!

אלי 24 בפברואר 2011

יש נראה לי בעיה באתר במערכת קבלת התגובות.

cookie-monster 24 בפברואר 2011

Comments closed