אסטון וילה. החומרים מהם עשויות אגדות כדורגל

ב-2-2 נזכרתי במשהו שרונאלדו אמר בסוף הקיץ כשאולץ להשאר במנצ'סטר יונייטד, בשפה הפורטוגזית שהיא הרבה יותר ציורית ודרמטית: "אני תמיד אגן על החולצה של מנצ'סטר עם כל הכוחות שלי". היום ב-1-2, כשכל שאר כוכבי הקבוצה לא שם מכל מיני סיבות, הוא עמד בהבטחה הזו. דווקא במנהיגות. התמונה של רונאלדו דוהר עם הכדור לדגל הקרן בכדי להבטיח את הניצחון הייתה עצומה. לכן, אם יעבור למדריד, אני באופן אישי ארגיש שהוא ראוי למלוא התודה על מה שעשה במועדון הזה.

ב-1-2 התכוונתי להתייחס להרבה טעויות של פרגוסון בעת האחרונה ואולי בפגרה. טעויות שקיימות. ואז ניסיתי לחשוב למה הוא עשה את הטעויות הללו. אולי בגלל חסרונו של קירוש. אולי כי פרשת רונאלדו-מדריד פשוט מחקה לו קיץ שלם.
אבל אז הוא הכניס את פדריצו מאשדה וחייכתי לעצמי. לא באופטימיות. בוודאי שלא ידעתי מה יקרה. רק חשבתי לי שהאיש הזה יחיה וימות עם הצעירים שהוא כל כך מאמין בהם.

לפני המשחק

תקציר החדשות הרעות הן שהיריבה ממרסיסייד במומנטום הן מבחינת היכולת והן מהבחינה הרגשית. אגב, גם היא מובילה רק במשחק על צ'לסי שהיא כבר לא הקבוצה המפוררת שהייתה לפני כמה שבועות.
ברבטוב ורוני חסרים. סקולס שיכול היה להיות נכס – שחקן לא-בינלאומי בשבוע של משחקים בינלאומיים – גם כן מורחק. שני משחקים חסרים הם כמובן דבר טוב כשאתה לא במקום הראשון. אבל ביחד עם חצי גמר הגביע, ואולי גמר הגביע, הם הרבה משחקים נוספים. מה שמזכיר לי שאנחנו משחקים פעמיים בתוך שלושה  ימים.
העיתונים אפילו חושבים שזה זמן טוב לסיפורי רונאלדו-ריאל או כל מיני חשיפות על צעקות בין רוני לפרגוסון באימון. הם לא מודאגים מראיונות סוף העונה שלהם.
*
את החדשות הטובות מצאתי בדברים שאמר מייקל פילן, עוזר המאמן הכמעט אלמוני של יונייטד, לפני כמה שבועות. הוא אמר "אנחנו עכשיו בsingle digits”. כלומר מספר חד ספרתי של משחקים שידוע לך מה צריך לעשות בהם. הטריטוריה הזו כל כך מוכרת ביונייטד שכאמור אפילו יש לה כינוי משלה –  single digits.

היום יש החלטה טיפוסית לזמן כזה בשנה. מה עושים בעניין חוסר החלוצים? פרגוסון אמר במהלך השבוע שהוא שוקל לצרף לסגל הבכיר את פדריצו מאשדה, ילד שגנבנו מרומא ועושה נפלאות ברמות הנמוכות יותר, ולשחק איתו או דני וולבק. יש לי תחושה שעד זמן המשחק פרגוסון יתכנס אל החלטה שמרנית יותר: רונאלדו כחלוץ השני ליד טבז ונאני יעלה להרכב. השיטה של רונאלדו כחלוץ לא הייתה להיט אפילו בשנה שעברה, אבל אולי יש בה את התועלת של שינוי. והיא גם תיתן לנו איום רחבה באוויר.

אבל הפתרון ֿפשוט יותר: ריו פרדיננד, ריאן גיגס, אדווין ואן דה סאר, פטריס אברה, כריסטיאנו רונאלדו. הכוכבים הוותיקים והאגדיים צריכים לעשות את הביזנס. מהבחינה הזו יש עוד חדשות טובות – גארי נוויל חוזר. יכול להיות שזה מה שאנחנו צריכים יותר מאיזה חלוץ.

*

למי שמתלבט בסוף המשחק אם להגיב בדיון הזה או לחכות לפוסט שיעלה אחרי המשחק – יש שינוי במדיניות! העדכון בסיום ייעשה בתוך אותו פוסט. גם בכדי לחסוך לכם את ההתלבטות הזו וגם למצבים בהם אין לי זמינות למחשב לעדכון סמוך לסיום.

מראדונה ושירר (ובניון)
מאקדה. כמה שעות אחרי

No Comments

שחמוביץ' 5 באפריל 2009

Come On United!!!

Glory Glory!

שרבל 5 באפריל 2009

רונן אתה הולך לראות את המשחק?
האמת שלא יודע מה לכתוב עכשיו אולי זה בגלל הלחץ אז אסתפק בלהגיד GLORY GLORY MAN. UNITED

יוני 5 באפריל 2009

כאוהד ארסנל, אני מייחל לליברפול את האליפות. פשוט נמאס מיונייטד.

ובנימה אופטימית, שטילוב זכה בארד באירופה. לא רק זה, הוא היה עשירית נקודה מזהב וחצי עשירית מכסף. זהו, שוב רואים שהעלייה מרוסיה לא הביאה רק מוחות. חתיכת הישג.

אריאל 5 באפריל 2009

גם וידיץ' מורחק, או שאני טועה?
היום נראה האם מדובר במנצ'סטר של השנתיים האחרונות והאם פרגי עדיין בשיא כוחו, או שנגמר לו. עד המשחק השבוע הלחץ על מנצ'סטר היה מינימלי. גם בהפסד לליברפול וגם לפולהאם היה אפשר לבוא עם טענות על שאננות. עכשיו, כשליברפול חזרה לפסגה, כל הלחץ על פרגי והשחקנים של יונייטד. בשנים עברו זה היה בדיוק המתכון להוציא את הטוב ממנצ'סטר, השאלה אם אנחנו מדברים על אותה מנצ'סטר.

ולאור כל התגובות פה, אין ברירה – walk on, walk on!

רונן דורפן 5 באפריל 2009

אריאל – זהו שלא. הרצון שלך שהכל ייראה במשחק אחד ברור הוא רומנטי.
עולם הסינגל דיג'יט הוא אחר.כל משחק לעצמו. יונייטד הוכיחה בשנה שעברה שהיא נשברת בלחץ (צ'לסי), נעזרה בשער שוויון מאוחר של הסקי בברידג', נראתה רע בגומליון הביתי מול ברצלונה. הייתה רחוקה פנדל מהפסד בגמר האלופות. למעשה הוכיחה את כל הדברים שאתה רוצה שיוכחו.
אבל סיימה עם כל המדליות.
רק זה קובע עכשיו.

גיל, מזימבבואה 5 באפריל 2009

על מנת להרוג את המתח והזמן הייתי מעוניין לנגוע בטענות של בניון (שאני אישית אוהב) כלפי האוהדים בארץ. ראיתי אתמול את המשחק רק מהמחצית השנייה, נראה לי שאם בניון ושאר השחקנים בנבחרת היו משחקים באותה התלהבות ומוטיבציה שהוא שיחק מהרגע שנכנס לאף אחד לא היו טענות. הרי ב – 20 דקות שהוא שיחק הוא בעט סיכן את השער ורץ יותר משני המשחקים מול יוון. אני חושב שביציאה שלו מול האוהדים הוא חטא משהוא לעצמו, האוהדים הם לא לעד טיפשים, אי אפשר לסלוח לו כל הזמן על על זה שהוא עולה לשחק פצוע ושזה מגיע לקבוצה הכל דבש. בעיקר אחרי איך שהוא שיחק אתמול.

רונן דורפן 5 באפריל 2009

גיל מזימבבווה. יש לי הסבר מקצועי לדיון שמתחיל להתפתח בארץ "למה הוא טוב בפ.צ מרסיסייד ולא בנבחרת". ובכן, פ.צ מרסיסייד חזקה בשנות אור מהנבחרת. שחקנים יודעים איך לעמוד. היריב צריך לשמור על כל שחקני היריבה. הקבוצה מתקיפה כשיש לה את הכדור.

תומר 5 באפריל 2009

גיל, איזו מין השוואה שטחית היא ההשוואה הזו?
האם יש לך איזשהו ספק שאין לבניון מוטיבציה להצלחת הנבחרת?
האם אפשר להשוות את צורת המשחק,שותפיו לקבוצה ותפקידו של בניון בליברפול לאלו בישראל?
בניון נכנס לרבע שעה ונתן את כולו כי זה מה שהוא עושה תמיד,הוא לא נדרש לעשות יותר מידי הגנה(בכל זאת זה רפא) וקיבל כדורים על סף הרחבה בעוד שבנבחרת מצפים ממנו שיסחוב את כולם על הגב, הוא מקבל את הכדורים בערך בחצי המגרש,נדרש לנהל את המשחק ומוקף בשקנים בינוניים שלא ניחנו ביכולת של ג'רארד לבשל לו את השער או של טורס למשוך איתם שני בלמים כדי לפנות לו מקום. בקיצור,אין שום מקום להשוואה ואין שום בסיס לטענה שבקבוצה הוא נותן(בכוונה) יותר מאשר בנבחרת. זה מתאים לכמה כלי תקשורת ישראלים, אבל פה לא חשבתי שאני אקרא משהו כזה.

תומר 5 באפריל 2009

תיקון-ספק שיש לבניו מוטיבציה.

פילוסוף רדום 5 באפריל 2009

רונן – בוא נעשה את זה מעניין… אני מהמר על 0:0 נוטה לכיוון ה 1:0 של וילה.
אשמח לשמוע הימור שלך…

דותן 5 באפריל 2009

פילוסוף בהנחה ואתה צודק – אני שוחט עז ואתה מוזמן לחפלה בכפר שלי…..

גיל, מזימבבואה 5 באפריל 2009

רונן ותומר אני לא מצביע על העובדה של מה שמסביבו, זה נכון שבקבוצה שלו הוא מוקף בדברים שונים לגמרי, אם כי אל תשכחו שיוון היא לא קבוצת מרכז טבלה באנגליה, וחצי ממה שהוא ייצר נגד פולהאם ציפו ממנו לייצר נגד יוון. הכוונה היתה לרמת האנרגיה שהוא מייצר בקבוצה לעומת ההתעסקות (והסלחנות) האובססיבית בפציעות שלו.
מעבר להכל אני חושב שלתקוף את הקהל זה באיזה שהיא מידה גול עצמי.
כן תומר אני חושב שרמת המוטיבציה שלו ושל הרבה שחקנים לאו דווקא מישראל יותר גבוהה בקבוצה מאשר בנבחרת שאין לה סיכוי להגיע לשום דבר אז למה לקחת הסיכון ולהיפצע?

ג'וס 5 באפריל 2009

אני בטוח באלף אחוז שהוא רוצה את הצלחת הנבחרת, ורואה בה הצלחה/כשלון אישי שלו.
אבל זה כ"כ ברור שאפילו לא צריך להגיד את זה.
יש בישראל איזה טורס שייקח לפחות חצי מההגנה? יש איזה ג'רארד שינהל את המשחק?
רוצים מבניון להיות גם קישור וגם התקפה לבד.

ואיזה קשקוש על מוטיבציה והתעסקות בפציעות.
בואו נסתכל כרונולוגית:
הוא לא שיחק בכל המשחקים החשובים של ליברפול, ולכן ברור שהוא פצוע.
רק אז הוא שיחק בנבחרת משחק וחצי, כי ראינו איך הנבחרת נראית בלעדיו.
ורק אז נכנס לרבע שעה בליברפול.

מישהו פה לא רואה את התמונה הגדולה?

ובקשר לאוהדים – נבחרת ישראל מאכילה את אוהדיה מרורים הרבה פחות מאשר ליברפול את אוהדיה.
20 שנה בלי אליפות זה קשה לקבוצת צמרת.
ועדיין אוהבים את הקבוצה ולא שורקים בוז.
אני חושב שהוא יודע מה הוא מדבר.

אנונימוס 5 באפריל 2009

אני חושב שהמתקפה של בניון על הקהל מוצדקת לחלוטין. לא שחסרות סיבות יותר עמוקות ומשמעותיות לכישלון. אבל גם ההתנהגות המחפירה של הקהל הישראלי, שחסר לחלוטין כל הבנה של מהי תרבות כדורגל אמיתית, גפ היא חלק מהעסק.

פילוסוף רדום 5 באפריל 2009

דותן – אבוא עם חולצת טורס האדומה והבוהקת שלי… (על איזה כפר אנחנו מדברים?)

גיל – אני יכול למנות לך הרבה מאוד משחקים שבניון היה פחות מבינוני גם במדים האדומים, והיה טוב מאוד בנבחרת. ההתעסקות בבניון במדי הנבחרת עברה כל פרופורציה הגיונית – הוא שחקן טוב אבל לא נמצא אפילו ברמה של הרכב קבוע בליברפול, כך שניתן לומר שלצפות ממנו לסחוב את הנבחרת על כתפיו משל היה מסי/ רונאלדו זה קצת מוגזם.
הנבחרת שלנו מכילה שחקנים ברמה אירופאית בינונית, ומשחקת מול נבחרות ברמה דומה אם לא גבוה יותר, ורק אם היה מאמץ קבוצתי, שאליו יוסי היה יכול לתרום מיכולתו הטובה, היינו יכולים לנבחרות ברמתנו.

דותן 5 באפריל 2009

פילוסוף – שמריהו…..

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 5 באפריל 2009

תומר , אנונימוס, מסכים לגמרי. יוסי מחוייב בכל מסגרת (קצת קטנוני לחשוב שלא) ועל הבוז במחצית-אין הרבה מה להוסיף.

יואב 5 באפריל 2009

אני האנונימי.

בני תבורי 5 באפריל 2009

המתקפה של בניון על הקהל מיותרת ולא בגלל שהדברים אינם נכונים. זה פשוט להתעסק בקקה. אין מצב לחנך קהל שחי עדיין על הישגים הירואים של שער שיוויון זמני לרשתו של לב יאשין, שער בודד במונדיאל נגד שבדיה, נצחון בגארבג' טיים על הצרפתים אצלם בבית וחמש אפס חד פעמי על האוסטרים, ומשוכנע שאנחנו גול לגויים או משהו כזה.
ההצטיינות של בניון בליברפול נובעת משתי עובדות פשוטות, האחת נוגעת לעובדה שבאנגליה משחקים כדורגל, לא יוצאים לשחרר את העם מעבדות. מצפים ממנו להיות הכי טוב שהוא יכול כמו עוד עשרה שכמותו על המגרש. האחריות מתחלקת לאחד עשר חלקים. העובדה השניה נוגעת לחומר הכדורגלני שמסביבו. כאן ג'רארד וטורס וכאן יואב זיו ועומר גולן. נו באמת.

אמיר 5 באפריל 2009

רונן,
מעניין,"לשמוע" ממך בין השורות נימה פסימית משהו זה דבר חדש,עם מידה של צניעות אני הערתי
בפוסטים של למעלה מחודש על קלקולים" שאני מזהה ביונייטד למרות הנצחונות.
חטפתי כאן הערות עוקצניות בדבר פסימיות יתר ועד אי הבנה של המתרחש ואיך אין אני מעז
להעביר ביקורת על הסר.
המשחק היום הינו קריטי ויסמן את העתיד לבוא עד סוף העונה,ניצחון בשלושת הקרובים שזה
אומר היום,סנדרלנד ופומפי בהשלמה הינם מאסט עבור כתר נוסף,כל תוצאה שאינה ניצחןן היום
ואנו בפיתחו של משבר שיסמן סוף עונה לא משמח.
יש בעייה בהבקעת שערים,אנו צריכים שחקנים שיודעים לאיים על השער ולבעוט ממרחק.
נאני למרות האכזבה של פרגי והאוהדים ממנו יכול להביא שינוי,את היכולת יש לו,גם את האנרגיה
והרעננות לאור העובדה שכמעט ולא שיחק העונה.

יואב 5 באפריל 2009

אמיר,
אני מודה שאני נדהם מחוסר האנרגיה, המשקולות על הרגליים וחוסר התפקוד הכללי.וילה עושה כרצונה. המאצ אפ של יאנג ונוויל(יאנג הוא השחקן החשוב ביותר התקפית של וילה)הוא מתכון לאסון וחוסר הכנה טקטית ראויה.
שום עומק, רק רוחב והגנה שממש משקשקת. נצטרך לתת שתיים כדי לנצח כי וילה שווה עוד גול.
ואיפה רונאלדו? זה הזמן וזאת השעה.

יוסי מזרחי 5 באפריל 2009

זה נראה רע מאוד והלואי ואתבדה.
היום משלמים את מחיר היבוש של טבז.
לא שהשאר טובים, אבל אצלו חוסר דקות משחק, בולט מאוד.
רונלדו לא הגיע ,גיגס כמותו ועוד ועוד צרות,הלואי ותוכלו לקטול אותי בסוף…

אמיר 5 באפריל 2009

מחצית – חייבים חלוץ שיעזור לטבז להפעיל לחץ על ההגנה ההססנית של וילה,מצד שני הגול השני
של וילה נראה כמו עניין של זמן מול האין הגנה של היונייטד.
אתה רואה את וידיץ ביציע ולמרות הערכה אליו אי אפשר להשתחרר מהמחשבה שהנה הוא הולך
להפוך מגיבור העונה למחריבה!

השואל 5 באפריל 2009

רונן סליחה שאני קצת לא קשור, אבל יש לי שאלה ומכיוון שאתה האדם עם הכי הרבה ידע בכדורגל שיכולתי לצור עמו קשר(ואם לא הזכרתי לפני זה יש לך גם עיניים יפות…) חשבתי שאולי אתה תוכל לענות לי עליה… השאלה היא: האם אוהדי אייאקס אמסטרדם הידועים בחיבתם ליהודים ולישראל בפרט עדיין מחזיקים בחיבה זו בעקבות התקריות האחרונות המציגות את ישראל באור שונה בעולם ממה שהוצגה בעבר? כשאני מתכוון לתקריות אני מדבר על מלחמת עזה(ככה היא נקראת בתקשורת העולמית) ומלחמת לבנון השנייה אשר לא ממש תרמו לתדמית ישראל בעולם

אריאל 5 באפריל 2009

רונן, תמיד הייתי רומנטי, חבל רק שאשתי לא מבינה את זה..
שנה שעברה זאת שנה שעברה, ועם כל הכבוד – צ'לסי זה לא ליברפול. לצ'לסי אין את המסורת של ליברפול ולא את הקהל שלה ועל כן לחץ שליברפול מפעילה, לטעמי הוא מסיבי מזה של צ'לסי. להפסיד אליפות לצ'לסי יתקבל בהבנה (מסוימת) באולד טראפורד, אותו דבר לליברפול יהיה בלתי נתפס.
המצב עכשיו מזכיר לי במידת מה את מצבם של היאנקיס בסדרה מול הרד ב-2004, אחרי שהם כבר הובילו 3-0 בה. עכשיו אנחנו ב-3-2, והלחץ ניכר בכל מה שמנצ'סטר עושים. העובדה שהיה שם מדובר ברד סוקס (המקבילה פה של ליברפול, היריבה הגדולה) הפעילה אקסטרה לחץ.

וכמובן, כל זה לא יהיה שווה אם תנצחו היום..

קורא 5 באפריל 2009

לא משנה מה תהיה התוצאה הסופית, בעיניי טבז מוכיח שהוא פשוט לא ראוי לחולצה של היונייטד. כן, הוא משקיע, מתאמץ, מחלץ כדורים, אבל למסור הוא לא יודע וכל כדור שמגיע אליו פשוט הולך לאיבוד.

יונתן 5 באפריל 2009

לשואל – אני לא מתיימר לענות במקום רונן, אבל באוהדי איאקס ובאמסטרדמרים בכלל יש לי הבנה מסוימת.
לפי מיטב ידיעתי אין שום קשר בין דגלי ישראל ביציע לבין אהדה לישראל או ליהדות בפרט
בדיוק כמו שאוהדי מכבי חיפה "הקופים הירוקים" לא מביעים בכך אהדה לקופים,
הסיבה לדגלי ישראל היא שאנשי הF-SIDE (האוהדים השרופים של איאקס) נוטים לראות בעצמם מיעוט נרדף (בדומה ליהודים),
וכתגובה לקריאות האנטישמיות של אוהדי פיינורד, דן האג וגו אהד במעין הפוך על הפוך,
ועם כבר אז לדעתי הפגנת השרירים של ישראל רק מחזקת להם את הגאווה שבהזדהות זו.
החבר'ה האלה שמקעקעים על עצמם מגן דויד, וצועקים יודן יודן
הם חוליגנים (בהכללה גסה כמובן) ולא אכפת להם מזכויות אדם, פיס אין דה מידל איסט ושאר זוטות שכאלה

יוסי מזרחי 5 באפריל 2009

אני מציע לקרא לילד מצדה.
מה דעתכם ??

ניקו 5 באפריל 2009

יש עתיד?

אמיר 5 באפריל 2009

אחד המשחקים המרגשים של חיי!!!!!!!!!!וכבר ראיתי מאות של היונייטד!זה ניצחון של השדים של
סר מאט באזבי שכנראה עובד שעות נוספות שם בשמיים,אותה שאגת ניצחון כמו בגול של אולה
בקמאפ נאו!

ליאור 5 באפריל 2009

פרידל נתן אליפות.האם הוא מגדל כרס או שרק נדמה לי

גיל 5 באפריל 2009

האמת שאחרי הרבה זמן סוף סוף משחק של מנצ'סטר מרגש באמת ורואים עד כמה גם הוא היה חשוב לשחקנים.

קורא 5 באפריל 2009

השכנים קראו למשטרה בעקבות הצרחות מהסלון, לא נעים

ניקו 5 באפריל 2009

כל מהגיבים אחרי אני באותה ההתנהגות ההרגשה ההתרגשות .
לא נמנע אם הצועקים אם זה במגרשים או בבית, אבל זה, כל הבניין שמע אותי שר בסגנון אופרה. כמובן אחרי צרור של צעקות
חחח

רועי 5 באפריל 2009

איך אמורים להגות את השם של Macheda? רונן כתב "מאשדה", השדר בשידור שאני ראיתי אמר "מאצ'דה", אבל הוא בכלל איטלקי, אז אולי צריך בכלל להגיד "מאקדה"?

ניקו 5 באפריל 2009

וכן כל שגיאות הכתיב מהאקסטזה =)

רועי 5 באפריל 2009

טוב את המשחק העצוב הזה ראיתי עם אוהד מניו ממנצ'סטר. הוא יצא שמח . ואני שרפתי את התנ"ך שהחזקתי ב 10 דקות האחרונות. כנראה שאין אלוהים למרות הכול.

יואב 5 באפריל 2009

אמיר,
אחד המרגשים.דמעות בעיניים וחיבוק/ריקוד מופרע עם הבן.
רונאלדו-משחק בינוני ומרגיז ועלייה לראש טבלת המבקיעים. איך אפשר לנתח את זה בכלל?
מצ'דה-תעשה לי ילד…
פרגי-אף פעם לא חשש לתת צאנס לילדים.

גיל 5 באפריל 2009

אגב, אני מוצא דברים מקבילים במשחק הזה לגול ההוא של גיגס ב99. בשני המקרים מדובר היה במשחק שבו הכל משתבש והולך נגדנו ונדרש איזו פעולה קסומה כדי להחזיר אותנו למסלול. ההתרגשות בסוף מאוד דומה ומראה את הדחיפה שיכולה להיות לעונה מעכשיו.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 5 באפריל 2009

לגבי האיטלקי-הדעות חלוקות. עברתי בין השידור של סקיי לבין השידור הבינלאומי, מרטין טיילר אומר מקיידה והשדר הבינ"ל מצ'יידה. לא ברור.

birdman 5 באפריל 2009

זה לא ניגמר עד שהשמנה שרה, קדימה אחות של פרידל!

אם בניון היה מצונן במשחק מול יוון, אז הוא היה יכול לעלות לשחק עם מטפחת.

רונן דורפן 5 באפריל 2009

גיל – כן. הבעיה שגם בניון הבקיע אתמול שער מקביל.
יואב – אני המום שאתה מוצא את המשחק של רונאלדו היום מרגיש. התשוקה שהוא הראה. המנהיגות בפיגור 1-2. הוא אולי הציל את העונה היום. בטח שהוא הלך לבד פה ושם. שחקן ברמתו לא תמיד צריך למסור למישהו פנוי.
רועי – אין לי מושג איך מבטאים את שמו. ראיתי משחקי מילואים בדיבוב הונגרי בשעות שמשדרים פה מאן יו טי וי. יש לי תחושה שזה מאשדה.

סימנטוב 5 באפריל 2009

עוד רבות יתואר ויסופר, דג'אוו, ילד עולה תוספת זמן
משחק שלא נשכח!
glory glory! 

תומר 5 באפריל 2009

רונן,בגדול אני מסכים עם יואב. מדובר באחד הבודדים בעולם שכובשים צמד ואפשר להגיד עליהם שהיו חלשים.

רונן דורפן 5 באפריל 2009

לשואל – אני חושב שהתשובה של יונתן מאד ממצה. העניין היהודי באייאקס לא קשור בישראל.

רונן דורפן 5 באפריל 2009

תומר – לא. מדובר בשחקן שהסתכל מסביב. שני הסקוררים האחרים לא שם. נאני וטבז דעכו – כנראה לא באשמתם. והוא יודע שהוא צריך לנסות להבקיע מכל מצב.

יוסי מזרחי 5 באפריל 2009

אמיר, מבחינת החשיבות שמעבר לשלוש נקודות, המשחק הזה דומה למשחק נגד שפילד וונסדי (אני מקוה שאני לא טועה)בעונת האליפות של 92-93 שם פיגרנו שלוש דקות לסיום,1:0 מפנדל ואז השוינו וניצחנו משתי נגיחות של סטיב ברוס ,שתי דקות ודקה אחת לסיום.

אביעד 5 באפריל 2009

רועי, אני מפנה אותך לתגובה שלי בפוסט הקודם. בשערים בדקות האחרונות אין כמו ליברפול השנה…
השער של מאצ'דה (עד שאין החלטה סופית, אני הולך עם מאצ'דה), הוא שער שיכול להיות שווה עונה, כמו השער של טבז מול בלקבורן בשנה שעברה, זה שער שנותן לנו מרווח נשימה. עכשיו אנחנו יכולים לנשום ולמצוא את הברכה בגשם החיסורים שנחת עלינו היום, 3 שחקנים חוזרים טריים ואולי עוד אחד (ריו?) לקראת המשחק מול פורטו עוד יומיים. עם קצת מזל, לפחות 40% מההרכב ביום שלישי יהיה רענן, תוסיפו את פארק וחצי משחקני השדה שלנו זכו למנוחה בת שבוע לפחות לפני פורטו.

גיל, מזימבבואה 5 באפריל 2009

רונאלדו פשוט ענק!!! איך מתחילים שבוע אחרי משחק כזה?
נתון מדהים – השופט לא שרק היום שום עבירה על רונאלדו וטבס, האם יכול להיות מצב כזה??? לא פלא ששניהם נראו מתוסכלים מהשיפוט.

יואב 5 באפריל 2009

רונן,
תנועות הידיים, האיבודים וחוסר הנכונות לרוץ ולהשיג את הכדור חזרה(בשער השני), מסירות לא מדוייקות וחוסר היכולת(בהקצנה כמובן)לעבור שחקן באחד על אחד כבר דיי הרבה זמן. לא משחק גדול של רונאלדו(אין ויכוח על התשוקה) אבל אולי הפרמטרים שבו הוא אמור להמדד, שונים לגמרי.
הוא הרוויח ביושר את הציפיות העצומות שיש ממנו. אם שחקן השנה בעולם לא יגיע במאני טיים, הוא יקבל את האש. אני מאושר שהוא "סותם" לי את הפה היום.

יואב 5 באפריל 2009

נ.ב
רונן, אין לי שום בעיה שרונאלדו ילך אחד על אחד.זה פשוט לא כל כך מצליח לו כבר תקופה.

אמיר 5 באפריל 2009

האמת עכשיו זה נשמע אולי מגוחך אבל…כשהילד נכנס לחשתי לעצמי שביום שכזה רק אלהים
והילד יכולים לתת גול,אלהים לא אבל הילד נתן גם נתן!

אמיר 5 באפריל 2009

רונן,
בקיץ כשפרגי השאיר את כריטיאנו לאחר שנסע אליו לפורטוגל עברה המחשבה שהוא סגר איתו דיל.
תן לי עוד שנה ילד ובקייץ תביא לי שוב הצעה של 100 מליון ואתן לך ללכת!

עזי 5 באפריל 2009

למרות שזה נראה כמו שם פורטוגלי הוא כידוע איטלקי ולכן מאקדה. חוץ מזה קוראים לו כולם קיקו, שזה פיתרון מצויין. חתיכת שחקן, אומרים שגם דוידה פטרוצ'י.

ליאור 5 באפריל 2009

גיל,לא הייתי נכנס לענייני שיפוט משום שהקוון פישל יופי כנגד וילה.כריסטיאנו עשה את שלו אבל חזר להתנהג כמו ילד מפונק ובכייני

תומר 5 באפריל 2009

רונן- בסך הכל היה לו משחק די חלש ולא בגלל שהוא הלך לבד. מהשער הראשון עד לשני הוא לא עשה כלום פרט לאבד כדורים שאחד מהם הביא לשער של וילה. אחרי השער השני שלו הוא כבר התעורר והדברים הלכו לו אבל בסך הכל למרות שהוא כבש צמד והיה האחראי העיקרי לניצחון(הלא מוצדק כשלעצמו) זה עדיין די חלש במדד רונאלדו.
לדעתי עזי צודק וזה אכן מאקדה שלדעתי הגיע דווקא מלאציו. בכל זאת הגיע הזמן שיהיה לכם כוכב איטלקי אחרי ששלחתם את רוסי לגלות).

ניקו 5 באפריל 2009

רועי- אתה דווקא טועה ראיתי אותו היום ביציעי אולד טראפורד!
:) תאמת עשו לו קצת בעיות הוא נכנס כמו כל אוהד לשמה ואז הסדרן מצא טעות בכרטיסו אז הוציאו אותו לבירורים למשך יותר בחצי שעה. כמובן הטעות התגלתה והוא שב לקראת סיום המשחק למושבו

מיסיס רוני 5 באפריל 2009

born in rome
now the master of manchester
אלו מילותיו של הקריין האנגלי בסיום המשחק ואגב הוא קורא לו מאשדה.
יואב-כמוך. התרגשות,דמעות וריקוד מופרע עם הבת.
היום המרגש בחיי והגול המרגש ביותר בעונה הכדורגלנית המפרכת הזאת.
ולמרות הכל
there is only one ronaldo
long live united

סימנטוב 5 באפריל 2009

קיקו מלאציו מ2007 ביונייטד
פטרוצי מרומא מ2009 ביונייטד

ויכסלפיש 5 באפריל 2009

הקהל שורק בוז במשחקי הנבחרת אחרי שתקשורת הביבים הלעיטה אותו בתחושות אופטימיות לגבי המונדיאל. זו לא התנהגות "ספורטיבית" אבל היא אותנטית ולגיטימית, בדיוק כמו שבנוקיה מותר לשרוק בוז למכבי (שערכה גבוה בהרבה מזה של הנבחרת הלאומית). לדעתי הבוז מכוון למאמן הנוקשה והפחדן לא פחות מאשר לשחקנים. האנלוגיה לאנגליה לא רלוונטית בכלל משום ששם רואים כדורגל נבחרות בינלאומי ברמה גבוהה כבר עשרות שנים וממלאים את וומבלי. כאן הקהל ממלא את רמת גן במשחק בינלאומי פעם או פעמיים בשנה מתוך ציפיה לראות שיש לנו מה למכור, ומגיב בהתאם.

ערכה של הנבחרת עבור הקהל נקבע גם על ידי תדמית שיטת משחק שחקנים אהודים, אישיות מאמן, לא רק מבחן תוצאה. ברבים מהפרמטרים האלה קשטן דירדר את הנבחרת.

dogmatic style 5 באפריל 2009

רונאלדו של העונה,נטול מהירות וללא יכולת לחלוף על פני מגינים בכדרור הוא שחקן ליגה טוב ששווה אולי רבע מהסכומים שהתקשורת מדווחת עליהם בהקשר של מעבר אפשרי למדריד – ההשוואה לרונאלדו האגדי של העונה שעברה היא חסרת שחר.
מדובר בשני שחקנים שונים.
ומנהיגות ? אצל רונאלדו ? זה שעסוק בעיקר בעצמו ?
צפיתי עכשיו בכמה מהשערים של הילד ב-you tube ויש לו אתה זה,אין ספק.באחד השערים הוא אפילו מזכיר את מאמנו בקבוצת המילואים בתנועה,בסיבוב ובבעיטה.רק שלא יחזור כאן הסיפור של רוסי.
הילדים האלה,מאצ'דה ווולבק,מביאים ליונייטד מהירות ואנרגיה שכה חסרים לה העונה.
לבי לטבז שמתרוצץ ללא תועלת.
תקוותי שנוויל,גיגס וסקולס יבואו בסיום העונה אל פרגי ויצהירו שזה נגמר,שהגיע הזמן לפנות את המקום.היכולות שלהם כבר לא מספיקות.
בסיום העונה פרגי יהיה חייב לחשוב על מרכז הקישור – יונייטד נואשת לקשר אחורי אמיתי.כרגע יונייטד משחקת עם צמדים מתחלפים שמנסים לעשות עבודה של קשר אחורי אחד.
משחק ההתקפה העונה הוא אחד החלשים שאני זוכר בעשרים השנים האחרונות,גם משום שיונייטד זנחה את משחק האגפים ומשום שהבחירה בברבטוב בתוספת איבוד המהירות של רונאלדו הפכו את משחק ההתקפה לשבלוני וצפוי.צריך לחזור לכדורגל המהיר והמתפרץ.
לפרגי אחריות גדולה על העובדה שנאני ואנדרסון לא התקדמו כלל באיכות משחקם מאז שהגיעו ליונייטד.נדמה שנאני צריך לחשוב על עתידו.
זה היה ערב של רגשות מעורבים : שמחה יוצאת דופן על הניצחון אבל גם אכזבה מרמת המשחק של יונייטד שעוברת עונה לא מלהיבה ולא משכנעת,בוודאי עונה שלא עומדת בסטנדרטים הגבוהים שהקבוצה רגילה להציב.

טל 5 באפריל 2009

לא ראיתי שום מנהיגות של רונאלדו היום,גם לא ראיתי תשוקה יוצאת דופן,כן ראיתי 2 שערים מצויינים שלו,ככה זה שיש כישרון נדיר,אבל,
הוא ממשיך לעצבן את כולם ביציעים עם ההצגות,עם תנועות הידיים והלא לחזור אחרי שחקן אחרי איבוד כדור שלו וזה משהו שלא מקובל ביונייטד,גיגס ידע לחזור,גם היום ולנסות לתקן כשאיבד כדורים,רונאלדו לא,זה עלה לנו בגול השני שקיבלנו ויכול היה לעלות לנו ביוקר,
זה לא מריח כמו שחקן שרוצה להישאר בקבוצה.
נקווה שזה ייגמר יפה,שימשיך לכבוש,שניקח תארים וניפרד לשלום.

היחידים שמבחינת כדורגל היו מעל לשאר הם טבז והרבה תשוקה שלו למרות שלא הגיע למצבים ודארן פלטצר שלא וויתר על אף כדור אבוד והיה נייד ובכל מקום בכדי לחלץ,להניע כדור ואפילו להגיע ל 2 מצבים מצויינים וזו המנהיגות שראיתי.

איש 5 באפריל 2009

תומר, טל- להגיד שאיבוד של רונאלדו הביא לשער השני של וילה זה בערך כמו לומר שואן דר סאר התחיל את המהלך של הגול השלישי. הוא לא איבד כדור ליד ה-16 שלנו אלא בחצי שלהם, מי שאמורים לסכל התקפות שנובעות מאיבודים כאלה הם שחקני ההגנה. גיגס חוזר לחלץ כדורים, רוני עושה המון הגנה ורונאלדו נשאר עם הידיים מונפות למעלה- אני מניח שאם לפרגוסון היו הנחיות אחרות עבורו הוא היה מבצע אותן, או יורד לספסל.

גיל 5 באפריל 2009

אחד אמר פעם בעל הבלוג, המחוג של המומנטום השתנה. בלי הגנה (די עצוב לראות את נוויל שם), בפיגור בבית כשלא משחקים טוב, כשכל הלחץ עליהם ומול קבוצה לא פריירית, הם השיגו תוצאה אדירה. נקווה שזה יהיה הרנסנס החדש אחרי חודש של חריקות.

טל 5 באפריל 2009

איש

מסכים,לא אחריות ישירה כי גם נוויל לא היה צריך לתת מרחב גדול מדי לקארו להגביה את הכדור ואברה לא שמר על קו אחד ושבר נבדל אפשרי אבל לו רונאלדו עם המהירות שלו חוזר אחרי השחקן ומנסה לחטוף או לפחות לעצור את המתפרצת אז היינו מצליחים אולי למנוע את כיבוש השער גם כן.

לא צריך הוראות או אישור מיוחד מפרגוסון בכדי לחזור אחרי שחקן שחטף לך כדור,זה חלק מהמשחק,כשמתחשק לרונאלדו הוא עושה זאת וכשלא,אז לא וזה חלק מהמעצבן שבו.
שים לב למהלך של השער השלישי או השני שלנו(לא זוכר גרגע איזה מהם)רונאלדו תוקל והכדור נלקח ממנו והוא נשאר לשבת על הדשא להתלונן כי לא נשרקה עבירה עליו,אבל ברגע שראה שהכדור הגיע לנוויל הוא מייד קם,כאילו לא כואב,כאילו לא מתלונן וכבשנו שער.
לו הוא יצליח להתעלות מעל הפגם הזה שלו הוא יכול להגיע לגבהים הרבה יותר גבוהים כשחקן וכשהוא כבר שחקן נדיר אז על אחת כמה וכמה.

Spartan 5 באפריל 2009

ניצחנו! Fucking ניצחנו!
Glory Glory Man United

רונן דורפן 5 באפריל 2009

טל, תומר – לי נראה סביר שפרגוסון פותר את רונאלדו מהגנה. הוא השחקן האחד בחלק הקדמי שפתח את המשחק כשברור שאתה צריך ממנו 180 דקות ביומיים הקרובים. וכנראה גם שערים בשני המשחקים הללו.

אתם פשוט לא מבחינים בין הדרישות משחקן ויש לכם בדיונים פיקסציה מסויימת על המאמץ ההגנתי. רונאלדו לא צריך לעשות דבר מלבד להוציא לפועל את המהלך המנצח. אם נראנו נרפים דקות ארוכות בקישור צריך לבוא בטענות לשחקנים האחרים. הם בהרכב בשביל המאמצים שלהם. הוא בהרכב בשביל גולים. זה מאד יפה כששחקן התקפי כמו רוני עוזר להגנה, או כששחקן הגנה כובש. אבל האסטרטגיה הכללית היא שפלטשר ונוויל עושים עבודה שחורה ורונאלדו צריך להבקיע.

אני לא מודד משחקים שלו בשום דבר מלבד מספר הפעמים שהוא יצר איום גדול על השער. אני ספרתי מלבד הגולים נגיחה אחת שהוא נגח קצת למרכז מדי. הגבהה אחת לרחבה שאם מישהו היה שם עליה לרגל הייתה גול. ובעיטה מהאוויר סמוך לסיום.

אני אתן לכם אינדיקציה מתי רונאלדו נותן משחק גדול. בעונה שעברה הוא הבקיע שער לשישה נסיונות. היום שני שערים מחמישה נסיונות הבקעה. זה משחק גדול. כל השאר זה טעם אישי שלכם – האם הוא חגג מספיק שער של מישהו אחר? האם הוא נופף בידיים? האם הוא עזר לנוויל. לבוא בטענות אליו לגבי עזרה לנוויל זה כמו לבוא בטענות לנוויל שלא הבקיע. נוויל אגב היה מחריד… מותר לו.

Yair 5 באפריל 2009

אני לא זוכר שמישהו בא בטענות בזמנו לזידאן שלא עשה הגנה, וזידאן לא עשה הגנה…

רונן דורפן 5 באפריל 2009

ואוסיף עוד משהו על רוני. פרגוסון טועה בכמות ההגנה שהוא דורש ממנו. המחיר בצהובים לא שווה את זה – גם אם הקהל מקבל הצגות של תשוקה. למרות הדרישות הללו מרוני לא קשורות לרונאלדו אלא לסטטיות של ברבטוב.

סימנטוב 5 באפריל 2009

אחרי דקה המצלמה חזרה אל אבא של מאשדה, זה היה מרגש לראות אותו בוכה – כל התקות הויתורים (טוב לא מדויק זה השתלם כלכלית) המסע שמשפחה עושה להגשים חלום מי אמר שהרומנטיקה נגמרה בעדין הפוסט-פרזנט.

לא זוכר עונה עם כ"כ הרבה שחקנים שעולים מהשורות – אוונס איזה שחקן!!אחד:) נראה ממש מבוגר

גיגס הצטרף ומשחק ביונייטד לפני שמאשדה נולד…

עומרי 5 באפריל 2009

איפה ברשת ניתן לראות תקציר של המשחק?

תומר 5 באפריל 2009

רונן, אני לא חושב שהמשחק שלו לא היה טוב בגלל ההגנה. איבודי כדור זה לא הגנה,זו התקפה. והסטטיסטיקה של הנסיונות היא אנקדוטה נחמדה ולא יותר. רונאלדו של היום לא יצר לעצמו ולחבריו מצבים,השער שכבש הגיע ממצב די מקרי. הוא שחקן גדול והראיה לכך היא שגם במשחק די חלש שלו הוא כובש צמד ומנצח משחק אבל ברור לכולנו שאם הבעיטה הזו לא מתלבשת לו על רגל שמאל אף אחד לא היה אומר פה שהיה לו משחק טוב אבל חסר מזל אלא שהוא היה חלש, פשוט חלש, וזה בסדר להגיד.
אני בהחלט מסכים שלא צריך לשפוט אותו לפי יכולת הגנתית אבל אני מסכים עם טל בדבר אחד, כשאתה מאבד כדור זה די אלמנטרי בכדורגל לנסות להשיג אותו חזרה.

אמיר 5 באפריל 2009

רונן,
אז מה ההרגשה הפנימית שלך,האם זו העונה האחרונה של הפנומן,האם למרות כל כינויי הגנאי
שפרגי שפך על ראשם של המדרדיסטים הוא יתן להם את אותו??

תומר 5 באפריל 2009

רונן,גם מטבס. טבס עשה היום הרבה יותר מדי הגנה. לא שאני לוקח לעיתים קרובות ללב את חוסר ההתקדמות של שחקני יונייטד אבל על טבס באמת חבל לי. הוא יכול להיות הרבה יותר מהמחליף של רוני שנשלח לסגור את אשלי יאנג…

גיל 5 באפריל 2009

אני דווקא חושב שטוב שילך למדריד. אחרי שיראה כמה קשה לו שם אולי תיכנס בו קצת ענווה. די מרגיז לראות אותו כל הזמן נופל בתאטרליות ופתאום כשההתקפה ממשיכה בלעדיו הוא קם בלי כלום. כל הפאולים בעולם שעושים עליו לא מצדיקים את התאטרליות שלו.

S&M 5 באפריל 2009

עומרי, תקציר: sport2.co.il.

רונן דורפן 5 באפריל 2009

אמיר – המדרידיסטים שפרגי שפך עליהם את חמתו כבר עזבו את המועדון שם. אז הסיכוי למכירה גדול בהרבה. גם המצב החוקי משתנה קצת – כי רונאלדו מתקרב למה שנקרא זכויות וובסטר (למרות שלא מגיע אליהן). התחושה שלי היא כזו – אם פרגי מתכנן עוד שנים ארוכות בקבוצה הוא ייתן לו ללכת. אם העונה הבאה היא האחרונה שלו והוא מתחיל אותה עם 18 אליפויות – הוא יגיד לו להשאר.
חוזה שכביכול נחתם בין רונאלדו למדריד הוא חסר משמעות. מדריד לא תעז להביא אותו לשום ערכאה כי התוצאה תהיה שיעיפו אותה מאירופה לתקופה ארוכה. הסכם בין יונייטד לריאל או רונאלדו זה סיפור אחר.

תומר – אחוז ניצול המצבים הוא אנקדוטה? בדקתי את תקנון הליגה האנגלית. את האליפות מעניקים למי שצבר הכי הרבה נקודות. נקודות בכל משחק מעניקים על פי מספר השערים שכל קבוצה הבקיעה. אני מבין שניצחנו משחק סופר דרמטי וצריך לעשן משהו…אבל תבדוק שלא ערבבו לך שם משהו חזק מדי (-:

רונן דורפן 5 באפריל 2009

עומרי – מתישהו באמצע הלילה, אחרי שישדרו את מץ' אוף דה דיי, מישהו יעלה את התקצירים המעולים שלהם לרשת – תמצא את זה בfootyfilms.com

תומר 5 באפריל 2009

רונן, הוא נתן משחק יעיל, אבל הוא לא שיחק טוב וזה לא משנה כמה פעמים הוא בעט לשער. אם היה מפגין יכולת טובה יותר,יוצר מצבים, מחזיק בכדור אבל כובש בניסיון אחד מעשרה הייתי אומר שהוא שיחק טוב.הסטסטיקה לא תמיד מספרת את הסיפור.
ושאתה רומז לכך שאני צריך להתדרדר לסמים אסורים בגלל שמנצ'סטר ניצחה אתה טועה, אני די ניטרלי בסיפור הזה(העדפה קלה ליוסי) ולא צריך שום תירוץ כדי לנתק את עצמי מהמציאות הכואבת על ידי סקס, סמים וקלמי סבן(ואם צריך אז גם מערבבים).

בני גלובינסקי 6 באפריל 2009

למרות שרונאלדו לא קרוב אפילו ליכולת של העונה שעברה, העובדה שהוא פייבוריט לסיים כמלך שערי הפרמייר-ליג מראה הרבה על יכולתו. לתת צמד במאני-טיים במשחק שמוגדר "לא טוב" על ידי כמה מגיבים זו סגולה שאין להרבה. הוא שחצן, הוא ילדותי אבל הוא עדיין שחקן ענק.

רונן דורפן 6 באפריל 2009

תומר – גדולה בכדורגל מגיע בכמה צורות. יש שחקנים כמו ליאו מסי שמנצחים על תזמורת. יש שחקנים כמו זינאדין זידאן שעושים את האחרים טובים בהרבה. הגדולה של רונאלדו בעיקר סטטיסטית. הוא השחקן היחיד בעולם שמסוגל להבקיע כמעט בכל דרך בלי עזרה של הקבוצה. בספר שלי אין דבר כזה משחק טוב של רונאלדו אם לא כבש או בישל. ואם הוא מבקיע שני שערים לא קלים זה משחק גדול.
אתה פשוט מצפה ממנו להיות שחקן שהוא לא. זה כמו לשאול למה למסי אין את הנוכחות באוויר של רונאלדו או לשאול למה ואן ניסטלרוי לא מבקיע מחוץ לרחבה.

אתה יכול להסתכל על זה גם בדרך אחרת. הוא לא ברבטוב שקיבלנו כחבילה שלמה או רוני כחבילה חלקית. פרגוסון קיבל אותו בגיל 18. ילד רזה שיודע לכדרר. מה שאתה רואה זו עבודה של פרגוסון. מה שאתה רואה זה מה שפרגוסון רצה ממנו.

Yair 6 באפריל 2009

אני נאלץ להסכים עם רונן, למרות שרונאלדו עולה לי על העצבים לאחרונה, הוא לא סתם נתן היום שני שערים, הראשון הגיע אחרי 15 דקות של לחץ של וילה ואם אפשר להתווכח על הערך שלו, השני הגיע בדקות שאומנם לחצנו בהם אבל אני לפחות, לא ראיתי שער באופק.

רונן דורפן 6 באפריל 2009

מיסס רוני – את עדיין באנגליה?

תומר 6 באפריל 2009

רונן-ראיתי משחקים גדולים של רונאלדו,זה לא היה אחד מאלה.
שוב,כמו בדיון של גרושיץ והמדד לשחקנים גדולים זה מאוד סובייקטיבי מה נחשב למשחק גדול ומה לא. בוודאי שאין להשוות משחק גדול של זידאן לזה של מסי ולזה של רונאלדו או לזה של מאלדיני,כל אחד בגדולתו. אבל מבחינת היכולת שלו זה לא היה משחק לספרים, הוא כבש שער אחד ממצב נייח בתוך הרחבה ועוד אחד ממצב מקרי, הוא לא יצר לעצמו שום דבר. סטטיסטית הוא גדול, וכשאני אומר שהוא השחקן היחידי בעולם שכובש צמד ואפשר להגיד שהוא היה חלש זו בוודאי מחמאה.
דוגמא למשחק באמת גדול של רונאלדו(והוא אפילו לא כבש בו): צ'לסי באולד טראפורד השנה. במשחק הזה הוא פשוט עשה הכל חוץ מלכבוש(פסלו לו שער חוקי יש לציין). היום,למרות הצמד,הוא היה רחוק מאוד מהיכולת ההיא.

רונן דורפן 6 באפריל 2009

תומר – מול צ'לסי הוא ניצח על הצגה נפלאה של יונייטד – עם רוני ואברה ופלטשר ופארק בכושר נפלא. היום הוא הציל אותנו במשחק מחורבן כשכל העונה בדרך לזבל. בכלל לא בר השוואה.

תומר 6 באפריל 2009

ואפשר להגיד שהוא עשה את רוני ואברה טובים יותר באותו משחק. כמובן שאי אפשר באמת לדעת,מה שאפשר לדעת זה מה שהעיניים רואות. העיניים ראו שני שערים סופר חשובים ודרמטים אבל יכולת חלשה,אין שום בעיה עם זה.על זה שהטיימינג שלו מעולה אני לא אתווכח איתך.

יואב 6 באפריל 2009

רונן,
לנסות להחזיר כדור חזרה לאחר שאיבדת-זה לא "לעשות הגנה" בהכרח.זאת סולידריות, השתתפות במאמץ המשותף ולהיות ער לא רק לצרכים שלך.זה בטח לא מיוחד רק לרוני(כל הליגה האנגלית היא כזאת)ומותר לדרוש את זה מכל אחד שלובש את החולצה של יונייטד.אני בטוח שפרגי לא היה מתנגד.
המספרים שלו מדהימים ביחס לעונה שהוא נותן.האיש לא עובר שחקן כבר חצי שנה אבל מוצא דרכים להגיע לרשת.

ספיידרמן בקיבוץ 6 באפריל 2009

אני חותם על כך שבכל משחק מהיום ועד סוף העונה רונאלדו ישחק חלש אבל יבקיע צמד (אם כבר מדברים על אוקסימורון). איבדתם פרופורציות לחלוטין רבותי

גיל 6 באפריל 2009

תומר, פה אני מסכים עם רונן. כל הזמן אנשים מתלוננים כל כך שכביכול רונאלדו נעלם במשחקים גדולים או חשובים. כולם יודעים כמה המשחק הזה היה חשוב. במשחק כזה, לטעון שהוא לא הבריק או רק עשה את שלו אחרי שהוא הבקיע שני שערים, כשהשני גאוני בעיניי (לבעוט בעיטה מדויקת למקום היחיד שהשוער לא יכול היה להגיע אליו) ובמצב של לחץ עצום, זה לא יסולא בפז.

רונן דורפן 6 באפריל 2009

יוסטון לתחנת החלל תומר. איבדנו קשר. מקווה שאתה שומע. עדכון מצב: העונה כולה הייתה על הקנטים. אתה היית במרחק עשר דקות ממומנטום של מרסיסייד שספק אם היית עוצר אותו. ואז הוא הציל אותה. הציל את הסיכוי של פרגוסון לשיא האליפויות העונה. אם העונה הזו תסתיים באליפות, אז מה שהוא ומאקדה עשו היום הוא פשוט רגע עצום בהיסטוריה של יונייטד. אל תשווה את זה לתצוגה יפה מול צ'לסי.

טל 6 באפריל 2009

רונן

איך תסביר את העובדה שרונאלדו,כשמתחשק לו,כן רודף אחרי שחקן אחרי שהוא איבד כדור,כאחד שלא נשמע להוראות של פרגוסון?
והרי אתה קובע שפרוגסון פותר אותו מלעשות זאת,לא?

גיגס,בקהאם,קונצלסקיס וכל קיצוני אחר ביונייטד לאורך השנים תמיד היה שם גם לעזור לחלק ההגנתי של הקו שעליו הוא משחק,
ואם אתה מחפש מנהיגות משחקן ותיק בקבוצה ורונאלדו הוא כבר אחד כזה
ובמיוחד שאנחנו ברכב חסר היום במיוחד מבחינה הגנתית אז כן,אתה מצפה ממנו לתת יותר מאמץ גם בחלקים אחרים ובטח ובטח אחרי שהוא עצמו איבד את הכדור.

גם טדי שרינגהאם היה שם בכדי לכבוש שערים והרי זה היה התפקיד שלו,חלוץ,אבל באחד המשחקים הראשונים שלו בקבוצה הוא לא לחץ ועזר מספיק לקישור,רוי קין היה שם בכדי לנבוח עליו ולהזכיר לו שביונייטד החוקים אחרים ואף אחד,מוכשר ככל שיהיה,חלוץ כובש שערים או לא,
אתה צריך לירוק דם גם בשביל חלקים אחרים בקבוצה.

זה לא יהרוג אותו,זה רק יהפוך אותו לשחקן הרבה יותר טוב,
גם אם הוא צריך לשחק 180 דקות בשלושה ימים,
אגב,הוא לא היחיד שצריך לעשות זאת…

רונן דורפן 6 באפריל 2009

טל – כל שחקן על והפסיכולוגיה שלו. ולדאנו פעם אמר על רונאלדו האחר את המשפט הבא: מה שאותו אותו שחקן גדול הוא שהוא השחקן האחד שחושב הפוך מהקבוצה. הנסיון שלך להגדיר את המשחק של רונאלדו במושגים של קנצ'לסקיס, גיגס או בקהאם הוא פשוט לא נכון. הוא לא הם. משום בחינה. ואתה יודע טוב מאד שאם פרגוסון היה חושב שהוא מזלזל בקבוצה או לא מתאמץ או מפשל באימונים או כל עניין קטן – הוא היה מספסל אותו.

ונכון, הוא לא היחיד שצריך לשחק היום ונגד פורטו. אבל אם נסיים ב-0-0 אל מי יבואו בטענות – אל קאריק? אל פלטשר או טבז? יגידו שרונאלדו לא בא למשחק. יגידו שרוני לא בא למשחק (אבל הוא לא שיחק היום). הלחץ הוא עליו. אם יונייטד לא תזכה באליפות כל העולם ואשתו יאשימו אותו שלא הביאו אליפות שלישית רצופה. יגידו שהוא איבד את זה וההצלחה עלתה לו לראש.

אם אתה שואל אותי מי שיחק רע היום – זה היה טבז. כשאתה החלוץ היחיד אל תמכור לנו מאמץ. אל תמכור לנו קבוצתיות. תוציא כמה בעיטות אל כוון השער. אותו דבר קאריק. נחמד מאד הניהול השקט שלו של העניינים. כשברבטוב ורוני בחוץ, הנטייה לחפש את מסירת הרוחב הבטוחה מתחילה לעצבן.

יואב 6 באפריל 2009

רונן,
בשורה התחתונה, רונאלדו הציל את העונה ואני אסיר תודה לו על כך. בהרכב שעלה היום, זה יכל לבוא רק ממנו.כתבתי במחצית בהקשרו-"זה הזמן וזאת השעה".
רונאלדו הרוויח ליונייטד נקודה שהיא לא היתה ראויה לה. ואז הגיע מאקדה…

שלו, רומא 6 באפריל 2009

חברים בשביל איטלקית אני כאן:
מאקדה – MACHEDA, מאצ'דה – MACEDA, מאשדה – MASCEDA.
ככה כותבים באיטלקית כל אחד מהשמות, כמובן תחת הגייה רומאית,
במידה ומגיע מן הצפון או הדרום זה משתנה (ויש גם הגייה מטוסקנה שהופכת כל ק' לח' מזרחית).

אביעד 6 באפריל 2009

רונאלדו הבקיע צמד. הוא לא חזר אחורה לחלץ כדור שאיבד בחצי של הוילה. כל הויכוחים הללו הם טענות סרק כי כולם טועים וכולם צודקים. רונן מגדיר סט אחד של ציפיות מרונאלדו, טל ותומר למשל מגדירים סט אחר. רונאלדו שעונה על הדרישות של תומר וטל בחיים לא כובש 42 שערים בעונה או 15 שערי ליגה בעונה חלשה. רונאלדו שעונה על הדרישות של רונן לא עוזר לחברים כל פעם. אז ככה – רוני עושה הגנה בשביל רונאלדו, רונאלדו עושה התקפה גם בשביל רוני. האיזון נשמר. רוני הוא רוני ואיש כבר לא ישנה אותו, אז גם רונאלדו הוא רונאלדו, מה שאתם רואים זה מה שיש, הוא לא ישתנה לטוב או לרע. ושאלו יהיו הצרות שלנו.

שלו, רומא 6 באפריל 2009

יום שמח גם באולימפיקו ה"קפיטנו" הראה בפעם המיליון למה הוא גדול יותר מכולם.
שבוע הבא דרבי לאציו-רומא פרוטה חוזר לעיניינים, יש טוטי מקווים שגם דה רוסי ייתן משחק טוב ונצליח סוף סוף לצמצם את הפער מגנואה ופיורנטינה…

רונן דורפן 6 באפריל 2009

שלו – אני מבין שאנחנו כמעט סגורים על מאקדה – הוא מגיע מרומא.

שלו, רומא 6 באפריל 2009

אם ככה רושמים אז כן – מבקש את סליחתכם אני לא ראיתי את המשחק (כי הייתי באולימפיקו) אברר אצל המקומיים כדי להיות בטוח תשובות סופיות תוך מס' ימים. (אני גם אראה את השידור באיטלקית ואולי נקבל שם תשובה סופית ומוסמכת)

טל 6 באפריל 2009

רונן

אתה מפספס את הנקודה,
אני לא משווה בין קונצלסקיס לרונאלדו ודווקא גיגס בשלב מסויים,ההתחלתי של הקריירה שלו היה סוג של,
אבל לא משנה,אני כן גורס שלא משנה מי אתה,יש דברים שאתה צריך לעשות מעבר,זה מה שהופך אותנו כקבוצה להרבה יותר חזקה ושונה וטובה מאחרות.
זידאן לא עשה זאת בריאל מדריד,לשמחתי אנחנו לא ריאל מדריד.
רונאלדו לא צריך לעשות רק הגנה או להפוך את עצמו לשחקן אחר לגמרי,אבל כן יש לתת מעבר ובטח בהרכב ומצב כמו שעמדנו בו לפני המשחק ובזמן המשחק.
ואין פה עניין של לזלזל או לא להתאמץ בכוונה,אין כזה דבר בלקסיסקון של רונאלדו אבל יש משהו חורה בהקשר הזה וזה מחלחל גם ליכולת הכללית שלו העונה,כי ב 2 העונות הקודמות זה כן היה אצלו במשחק והדיבדנד מזה היה פי כמה וכמה לטובתו ולטובתנו.

אם יונייטד לא תזכה באליפות אני לא אקשיב לכאלה שיגידו שבגלל רונאלדו לא זכינו באליפות,
איך פרגוסון אמר על מארק לאורנסון שהמציא קישקוש על כביכול ריב בינו לבין רוני באימון,מי בכלל מתייחס לכאלו?

לא חושב שלטבז היה משחק רע היום,זה הסגנון שלו,
נכון,הוא לא הגיע למצבי הבקעה וזה משהו שבכלל הוא צריך לשים עליו יותר דגש אבל כמו שהקישור ובהקשר הזה אני יותר "מאשים" את החולשה של נאני,גיגס וקאריק,לא תרם יותר מדי כדורים בשביל רונאלדו,ככה הם לא היו שם היום גם בשביל טבז.

שלו, רומא 6 באפריל 2009

סופי! השדרן האיטלקי קורא לו מאקדה.

סימנטוב 6 באפריל 2009

הכללה סטטיסטית יותר קלה במשחק סטטי כמו בייסבול ובספורט האמריקאי שם התקשורת וההתעסקות בו היא ברמה אחרת. נראה לי רונן שהניסיון שלך לדרג כדורגלנים מקדים את זמנו (אני בטוח שבעוד כמה שנים נראה ממד מורכב יותר +- בתקשורת) אני מסכים עם תומר שהגדולה של שחקן צריכה להיות תואמת את תיפקודו וכאן יש בעיה בכדורגל הכישרון של שחקן הוא כ"כ אינדבידואלי (אין לנו כאן first baseman שלו יש תפקיד מוגדר כדו')

לגבי רנאלדו לטעמי רונן אתה spot on משתי סיבות: בכדי למקסם את הכשרון שלו צריך לתת לו (כמו לMJ בשעתו) את המשבצת בה הוא יכול באחד על אחד או בכל הברקה שיכולה להיות לו.
והסיבה השניה (הרומנטית) כדורגל זה לא משחק של רובוטים אני רוצה לחשוב שפעם ב- שסוף סוף נופל עלינו שחקן כזה שנדע שריגעי קסם באויר

יוסי מזרחי 6 באפריל 2009

השאלה הזו באה מוקדם בעשרה מחזורי ליגה.
מה לדעתכם יהיה מקומו של ברבטוב, עם סגל הכולל סוללת תותחים באיזור גיל ה-18 שחונכו ברוח היונייטד,טובעים בכישרון ושמבינים ויכולים לתת גם מהירות ,נידות רוח צוות ועוד ?
לפני שתקטלו אותי, סיפרו עד עשר.
דעתי היא, שהקופה של הקבוצה, תתעשר באותו מספר המליונים שמישהו ישלם עבור ברבטוב בסוף העונה או מקסימום בזו הבאה.

לגבי רונלדו, אני נוטה יותר לעמדה של רונן. אי אפשר למדוד אותו באותם מדדים של שחקני עבר או הווה, אחרים.
לטוב ולרע, זה עולם אחר.

טל 6 באפריל 2009

סימנטוב

אתה צודק לגבי עניין הסטטיסטיקה שאולי טובה ונכונה לספורט אחר מאמריקה אבל בכדורגל סטטיסטיקה יבשה לא תמיד מספרת את הסיפור האמיתי.
שחקן יכול להיות חלש ובכל זאת להיות במקום הנכון בזמן הנכון ולכבוש שער או שערים,
אפשר שתהיה לרונאלדו עונה שעברה ססטיסטיקה כזו או אחרת לגבי ניצול וכיבוש שערים ומכמה מצבים והעונה משהו שונה לחלוטין אבל אי אפשר להשוות זאת לאיזה זורק או מכה בביסבול(מצטער,לא מכיר את השמות של בעלי התפקידים בספורט הזה)ובכל אופן זה לא יספר דבר וחצי דבר על מה שהתרחש ואיך שהתרחש בשטח.
רונאלדו אתמול כבש שער אחד במצב נייח בתוך הרחבה,כבש שער שני בבעיטה מחוץ לרחבה כמה שניות אחרי שאיבד עוד כדור וכן,היתה לו עוד איזה נגיחה לידיים של השוער מהגבהה של נאני,מעבר לזה כלום,הוא לא תיפקד כמו רוב שאר השחקנים,
אז מזל שהוא היה אתמול קטלני בסיומת ב 2 וחצי ההזדמנויות שהיו לו
אבל זה משחק גדול שלו?
אני חושב שגם הוא יגיד שממש לא לו ישאלו אותו
וזה היופי בכדורגל,כמו בארבטוב נגד בולטון העונה בחוץ,
משחק שלם שבו הוא לא עשה שום דבר,היה חלש ואולי הכי חלש ביונייטד באותו משחק אבל בדקה ה 90 כבש שער ניצחון,
הזדמנות אחת שער אחד ועוד שער קריטי,
לכן מה שנכתב בסטטיסטיקה זה דבר אחד ומה שרואים על הדשא זה דבר שונה לחלוטין.

רונן דורפן 6 באפריל 2009

טל – היו עוד שני מצבי הבקעה שהוא החטיא ושניים שהוא יצר. אבל אתה מתעלם מדבר אחר – שבו דווקא הסטטיסטיקה חשובה יותר בכדורגל. בכדורסל הקבוצה שתשלוט במשחק תנצח. בכדורגל, כמו אתמול, לא תמיד. כי החשיבות של הפעולה הבודדת היא עצומה.
לכן, פעמים רבות בכדורסל שחקן של 20 נקודות לערב ייחשב כשלון בקבוצה שלו ומי שצריך להחליף. אם נעשה את ההתאמה הסטטיסטית, בכדורגל שחקן ברמת פרמייר ליג שמבקיע 20 פעמים בעונה לעולם לא ייחשב שחקן רע.

רונן דורפן 6 באפריל 2009

ולמי שחיפש תקציר:
http://www.footyfilms.com/footyvideo.php?vid=a17a535a4

איש 6 באפריל 2009

טל- קודם כל כמו שרונן כתב ובעיקר במקרה של שחקן שתפקידו לבשל ולהבקיע, הסטטיסטיקה מאוד מהותית. מעבר לזה אתה נוטה להתעלם מדבר נוסף- על רונאלדו מוצבים קבוע 2-3 שומרים. זה לא מופיע בשום סטטיסטיקה וגם לא מצטלם יפה כמו מרדף של רוני גיגס טבז אחרי איזה כדור שחטפו להם(בלי לזלזל בחשיבות של הפעולה הזו). כי הרבה יותר קל להגיד שהוא מאבד העונה המון כדורים וגם לא עושה בכלל הגנה. אבל ב"מאני טיים", כשנוויל, שייסי ואבנס מרחיקים מהפחד כל כדור לחוץ (אם בכלל), אברה מנסה לשחזר את משחק הבכורה שלו ביונייטד, וטבז, נאני וגיגס בועטים, יחד, 3 בעיטות לשער (0 למסגרת אגב), רונאלדו מבקיע שני גולים סופר-סופר חשובים.
דרך אגב- גול מבעיטת עונשין נחשב כמו שער מהשדה. כשז'וניניו או דל פיירו מבקיעים מבעיטה חופשית כל העולם ואשתו מתלהבים, אבל כשרונאלדו מבקיע זה סתם גול מבעיטה חופשית?

טל 6 באפריל 2009

רונן

אתה לא יכול לנתח עונה כשמדברים על משחק והופעה ספציפית כאילו היו אותו הדבר,
אז בוודאי שחקן שכובש 20 שערים בעונה לא ייחשב לשחקן רע וזה הרי רקורד מצויין וסביר להניח שבדרך כלל בחלק מהמשחקים זה היה מלווה גם ביכולת טובה אבל גם בכל המאקרו יש מיקרו,
נכון לעכשיו לטעמי עד כה לרונאלדו יש עונה בינונית ומטה במונחים שלו,לצורך העניין אתה יכול לבוא ולנפנף בכמות הכיבושים שלו עד כה(15 אם אני לא טועה)ואני יכול לנפנף בזה שחלק נכבד מהם היה בכדורים נייחים או פנדלים,
לשחקן ממומצע מהליגה זה אולי לא משנה וזה יכול להיות עבורו ועבור אלה שמנתחים אותו עונת שיא,אבל עבור רונאלדו שהוא הרבה מעל לממוצע לא,
כי אולי הוא כובש שערים אבל היכולת היא לא אותה היכולת המלהיבה מעונות קודמות,קצב כיבוש השערים ואיך שהם מתחלקים הם לא אותו הדבר גם כן,ככה שקשה מאוד לבוא ולשים את האצבע דרך העין הסטטיסטית בלבד ולקבוע מה ואיך.

ולגבי ההשוואה עם הכדורסל…ענף אחר,חוקים אחרים וניתוח שונה לגמרי.

טל 6 באפריל 2009

איש

אני לרגע לא מנסה להמעיט בחשיבות של כיבוש שערים ולא משנה איך הם מגיעים
וזה שאחרים לא תיפקדו אתמול גם כן לא קשור לנקודה שעליה אני מדבר והרחבתי על כך בהודעה הקודמת שלי.

רונן דורפן 6 באפריל 2009

טל – הנקודה שאני מנסה להבהיר שכדורגל הוא לא משחק של סך המאמצים. הוא משחק שתלוי יותר מכל משחק אחר בגאונות של רגע. אנחנו רואים קבוצות עובדות דקות ארוכות בכדי ליצור לעצמן מצב הבקעה בודד.
כפי שכתבתי לתומר – ולהוציא לפועל את שער השוויון אתמול – במצב בו כל העונה על סף התמוטטות – זה עניין שונה לגמרי מכל תצוגות מן אוף דה מץ' שמחלקים לשחקנים שרצו 90 דקות. כן, כדורגל הוא משחק בו משחק גדול יכול להיות מוגדר בפעולה אחת. בוודאי בשתיים. וחוץ מזה הוא הכין לוולבק מצב לשער, הוא נגח כדור אחד מסוכן מעונשין של נאני, הייתה בעיטה מהאוויר שלא הייתה רחוקה והייתה הגבהה לרחבה שטבז לא קרא – זו תפוקה של קבוצה שלמה בערך.

טל 6 באפריל 2009

רונן

רגע של גאונות זה עניין אחר לגמרי ואת זה,ביום טוב וגם ביום רע לרונאלדו יש בשרוול,
אבל אני לא חושב שראינו את זה אתמול,גם לא בשער השני,
זה לא היה מהלך מדהים שלו,קיבל כדור על איזור ה 16 אף אחד לא כיסה אותו,הוא בעט וקיווה לטוב,
המזל שלנו היה גם שהכדור עבר בין רגליים של בלם ואולי זינוק מאוחר ואיטי משהו של פרידל.
חלקיקי מצב או מסירה(וכן,מסירה טובה לוולבק)אתמול לא הפכו את המשחק שלו לגדול או לרגעי גאונות.

התרגיל והגול אתמול של מצ'יידה,זה רגע גאוני,עכשיו נותר לקוות שזה לא יהיה חד פעמי.

ואולי זה רק עניין של סמנטיקה איך כל אחד רואה את המצב והמהלכים.

רונן דורפן 6 באפריל 2009

טל – כאן מסתיים הדיון. ורק אחתום בפרפרזה על המלים של סר אלון מזרחי "הגול הכי גאוני זה כדור ברשת"

איש 6 באפריל 2009

טל- לפני שנה אמרו שהוא לא מופיע למשחקים הגדולים. השנה הוא לא מתפקד והגולים שלו היו ממצבים נייחים. כל שנה יהיו סיבות אחרות לדבר נגדו וזה מתחיל להישמע כמו נסיון נואש למצוא את הפגמים.
אתה מצפה ליכולת המלהיבה שהייתה בעונה שעברה אבל מפספס כמה פרטים- השנה הוא משחק מול יותר מגינים (תראה כמה שחקנים שומרים עליו כשהוא עם הכדור ונסה להיזכר מה קרה כשאינטר שמו עליו שומר יחיד), מול כסאח מטורף שלפעמים ממש גובל בנסיון לפצוע אותו (ולמרות שבשנתיים האחרונות שורקים לפחות ופחות עבירות לזכותו) ובסגנון התקפי מאוד שונה (עם ברבטוב במקום טבז רוב הזמן במשחק הרבה יותר סטטי). אז אם אתה לא רוצה להתייחס לסטטיסטיקה לפחות תסתכל על התמונה המלאה.

בכלל- נראה קצת מוזר לקרוא כל הזמן כמה הקבוצה לא מתפקדת- ברבטוב גרוע, לפלטשר ושייסי לא מגיע ללבוש את החולצה של יונייטד, גיגס וסקולס צריכים לפרוש וכו' וכו'. בפעם האחרונה שבדקתי, בערך לפני 5 דקות, היינו מקום ראשון עם מספר שערי זכות שני הכי טוב בליגה (3 פחות מלמרסיסייד) ומספר שערי חובה שני הכי נמוך (20 לעומת 17 של צ'לסי, לפני 3 מחזורים זה עוד היה 12). אז כנראה שחוץ מוידיץ' יש עוד איזה שחקן או שניים שכן עושים משהו.

טל 6 באפריל 2009

רונן

אלון מזרחי זה גאונות.

איש

אז אמרו,מי מתייחס?הבן אדם כבר בגיל 18 כבש צמד בגמר הגביע אנגלי…

אני מסתכל על כל התמונה וכמה הודעות שלי בדיונים אחרים,כולל לגבי כל אלה שמכפישים או מחפשים את פלטצ'ר בארבטוב והאחרים מעידים על כך,
נקודתית לגבי אתמול,על זה היה הויכוח/דיון.

תומר 6 באפריל 2009

רונן,סגרת את הדיון אבל אני רוצה להוסיף משהו אחד באיחור.
כשאני מנתח את המשחק של רונאלדו אתמול אני לא עושה את זה מזווית של אוהד יונייטד ובכל זאת אין לי שום דבר נגדו,פרט לדברים הרגילים, ואני רואה בו כשחקן גדול שכיף לדעת שאני יכול לראות אותו בכל כך הרבה הזדמנויות בניגוד למראדונה,פלה או קרויף. בדירוג השחקנים הגדולים כתבתי שקצת קשה לי לדרג כי לא צברתי מספיק שנות כדורגל,כשאני רואה את רונאלדו זו בדיוק ההזדמנות "לכפר" על השנים האלה שפספסתי ואולי לחזות באחד הגדולים בכל הזמנים. לכן כשאני רואה את המשחק שלו אני קופץ 15 שנה קדימה, שנשב פה ונדרג את רונאלדו, אז יגידו בטח כמה צעירים שההישגים שלו לא נחשבים כי הוא שיחק רק 2-3 משחקים בשבוע ולא 5(לך תדע לאן יתדרדר הכדורגל עד אז).
בכל מקרה, אני שוב אחזור על זה שאם במשחק די חלש שלו הוא כובש שני שערים סופר חשובים בטיימינג אדיר ומציל את העונה של יונייטד אז הוא יצא שחקן גדול אחרי משחק לא גדול. ובכל מקרה אני מסכים עם טל על עניין הסמנטיקה.

שלו- ראיתי את המשחק של רומא, יש לי סימפטיה גדולה לבולניה מאז שרובי שיחק שם ואני תמיד בעד טים סיסטם/קנור/קינדר/וירטוס/טוסטוס בולניה כשהן משחקות מול מכבי. לדעתי דווקא עדיף לרומא (לא כלכלית כמובן) להימנע מליגת האלופות בעונה הבאה ולרוץ על האליפות באחת העונות האחרונות שטוטי יהיה בהן משמעותי,רק שיעשו משהו עם ההגנה.
תודה גם על האישור שקוראים לו מאקדה אבל מהרגע שעזי קבע את זה אף שדר איטלקי לא היה משנה את זה בכל מקרה:)

רונן דורפן 6 באפריל 2009

תומר – אז מזווית לא של אוהד יונייטד. תבדוק איך מאמנים בעולם מתייחסים להופעה של שחקן שיצר חמישה מצבים איכותיים, הבקיע שניים מהם, כולל אחד תחת לחץ עצום של עונה שהולכת לאיבוד. לשאול למה הוא לא עזר לפלטשר בתיקולים זה כמו לשאול למה פלטשר לא עוזר לו להעביר מגינים באגף.

הדיבורים שמי שמאבד הוא זה שצריך להשיג אותו בחזרה הם נחמדים לפעם במשחק, אבל לא ככה פועלת קבוצת כדורל. פלטשר וקאריק ואושיי מקבלים משכורות של מולטי-מליונרים למרות שאין להם את הכשרון של רונאלדו בכדי לתקל עבורו, לעצור מתפרצות כשהוא מאבד כדור וכיוצא באלו.

רונאלדו צריך להתאמץ – בודאי. הוא צריך לבקש את הכדור בכל התקפה ולמרות הכסאח והעייפות לתקוף את הרחבה כל הזמן, להוציא אנרגיות עצומות מהיריב. להוציא מהמשחק שני מגינים, להוציא צהובים, ואחרי זה גם להבקיע ולבשל.

האמת היא שאני קצת מאוכזב שאין ביונייטד שחקן "ששומר" יותר על רונאלדו. כלומר מין רוי קין כזה, שאם היה רואה שמכסחים מישהו היה סוגר את החשבון איתו ולא משאיר את העבודה הזו לרונאלדו. אושיי עושה את זה לפעמים אבל לא מספיק.

אני חושב שפרגי מבהיר זאת יפה בעניין טבז. טבז הוא שחקן אהוב שמתאמץ. אבל 30 מליון הוא יוציא על שחקנים שמבקיעים ומבשלים בהרבה יותר שערים מאשר טבז. על מאמץ לא משלמים סכומים כאלו.

טל 6 באפריל 2009

רונן

חבל שאתה מקצין בכוונה בכדי להעביר את הנקודה שלך.
אף אחד לא דיבר על לעזור כל הזמן לפלטצר בתיקולים,
וכן במשחק נתון אתמול כשאין את רוני שבדרך כלל נמצא לעזור וכשאנחנו עם הגנה חסרה ואכלנו קש אתמול מההתקפה של וילה בגלל נוויל חלוד וחיסור של וידיץ וריו,אז אפשר לעזור מעבר לרגיל,גם לחלקים אחרים של הקבוצה ולא היינו רחוקים מלקבל את השלישי אתמול במתפרצות של וילה במחצית השנייה.
אתה זה שקובע שפעם למשחק זה בסדר אם רונאלדו רודף אחרי שחקן אחרי שהוא איבד כדור,אני אף פעם לא שמעתי על כמה מותר וכמה צריך,משחק הוא דינמי,אין פה חוקיות ברורה,
או שזו הוראה מפרגוסון שלרונאלדו מותר לא לעשות זאת,אני לא שמעתי את פרגוסון אומר דבר כזה.
אם תסתכל על המשחק פעם נוספת תראה שטבז בגול השני ידע לרדת לאמצע לקחת כדור והוציא התקפה שהסתיימה בשער,
הוא לא חיכה לפלטצר או קאריק שמקבלים מיליונים של פאונדים בכדי שהם ימסרו לו כדור והוא מחכה לאספקה שלהם,הוא יצא "מהאיזור" שלו לטובת הקבוצה.
אם את הלחץ שהוא מפעיל על שחקני ההגנה של היריב ובכך מקשה עליהם להוציא התקפות וככה כל הקבוצה מתקרבת לכיוון הרחבה של היריב כמשהו שהוא משני אז אני חושב שאתה טועה בהערכה שלך כלפי סגנון המשחק הזה,ואגב,
יש לו 12 שערים עד כה בכל המסגרות העונה ובהתחשב שהפך להיות חלוץ מחליף,אחד שמשחק הרבה פחות דקות הייתי אומר שזה נתון לא רע,לא רע בכלל וכשעל הדרך יש עוד כמה בישולים טובים גם כן,למרות הלחץ המשני כביכול שהוא מפעיל על שחקני היריב.

זה לא רק עניין של 30 מיליון לגביו אלא גובה המשכורת ובכלל תסבוכת עם בעלי הכרטיס שלו,מה שאולי מסביר את אי ההחתמה על חוזה חדש.

גם את ג'ורג בסט היו מכסחים על ימין ועל שמאל ובזמנים של פעם,כל כיסוח היה כיסוח,
בסט לא התבכיין,בסט לא עשה תנועות של אכלו לי שתו לי
אלא המשיך לשחק,כמו שרונאלדו עשה ב 2 העונות האחרונות והעונה לצערי הפסיק עם זה.
וגם על בסט אף אחד מהקבוצה לא שמר במיוחד,הוא ידע לדאוג לעצמו ולתת בחזרה למי שצריך מתי שצריך.

רונן דורפן 6 באפריל 2009

טל- יש סיפור זוועה מתולדות הכדורגל על איך פלה כוסח בגביע העולם של 1966 על ידי הפורטוגזים. זה היה מין ארוע כל כך טראומטי שהוא נחקק בזכרון ושנים היו מדסקסים אותו. ובכן, בדיקה של סרט המשחק לפני כמה שנים העלתה שביצעו עליו את הכמות העצומה של שבע עבירות. כלומר – משחק ליגה אחד של רונאלדו בערך. ובקיצור – אין קשר בין הכסאח של היום לשל אז. זה נחמד לשבת בבאר ולשמוע איזה וותיק אומר "בסטי פשוט היה קם וממשיך לשחק". ובכן בסט היה שחקן שבגיל 27 קם והלך לחיים הטובים של השתיה והבחורות. יצא גבר.

התסבוכת עם בעלי הכרטיס של טבז היא שהם רוצים שלושים מליון פאונד והוא לא שווה אפילו סכום קרוב לזה. ויש גבול למקומות אליהם אפשר למתוח את הסטטיסטיקה בגלל שאוהבים אותו. ה-12 שערים שאתה מדבר עליהם הם בזכות 6 שערי גביע ליגה. בליגה הוא ראה מגרש 23 פעמים, 15 פעמים בהרכב הראשון ויש לו שלושה שערים. לחלוץ בקבוצה ברמה של יונייטד זה מחריד. זה חלוץ ברמה של קבוצת תחתית. אולי זה אשמת פרגוסון, כמו שטוענים פה, אבל השורה התחתונה היא גרועה. שום חלוץ לא שרד במנצ'סטר יונייטד כשהוא מבקיע בממוצע פחות מחמישית שער למשחק.

זה מה שרונאלדו ראה לידו בהרכב אתמול – טבז לבד בחוד כשזה הממוצע שלו, גיגס עם עונת סיום קריירה נפלאה אבל לא איום התקפה, קאריק שרוצה להיות יורש של סקולס הישן אבל נותן 2 שערי בליגה בעונה. פלטשר שמשתדל ולעולם לא יקבל ממני מילה רעה אבל לא מעורר דאגה מיוחד אצל היריבות. נאני שדעך. במצב כזה לא קל יותר להבקיע -הרבה יותר קשה.

רונאלדו ירד השנה מעוד סיבה. קשה מאד להבקיע כשהיריב לא מתייחס ברצינות לאיום של כמעט אף שחקן אחר על המגרש.

טל 6 באפריל 2009

רונן

לגבי טבז,אתה רואה איך סטטיסטיקה משקרת לפעמים,
כתבתי 12 שערים של טבז בכל המסגרות שכן,זה כולל גם את גביע הליגה,גביע שזכינו בו
ולכן זה מתיישב יופי עם מה שכתבתי קודם לכן,יש סטטיסטיקה ויש את מה שעל הדשא(בהקשר של רונאלדו)
אותו הדבר לגבי כמות המשחקים בליגה,המספרים אומרים זוועה,
אבל כשאתה מאבד מקום בהרכב ודווקא בתקופה שבה הוא שיחק מצויין וזאת בכדי לתת לבארבטוב להתאקלם,
כשאתה משחק משחק כן,2 לא ועוד כל מיני סיבות קשה להכנס לכושר הבקעה ולהעלות את הממוצע.
אני חושב שגם פה לאחר לא מעט משחקים היו כאלה שכתבו וזעקו לשמיים,למה טבז לא משחק ואיזה הבדל היה כשהוא נכנס כמחליף על פני בארבטוב העצלן(לא שאני מסכים לגבי בארבטוב אבל רק לצורך העניין).
וזאת לאחר שעונה שעברה טבז שיחק באופן הרבה יותר קבוע,מבלי לבדוק אני חושב שהמספרים היו הרבה יותר יפים,את היכולת כולם בוודאי זוכרים וסגנון המשחק שלו היה אותו סגנון המשחק!
שווה 30 מיליון או לא?
לא יודע,בעייתי מאוד,מזמן אין קשר בין איכות השחקן למחיר שמשלמים עליו וכשמדובר ביונייטד אנחנו תמיד משלמים יותר.

לא יודע על פלה והמשחק הברוטאלי נגדו,
אני גם לא דיברתי על בסט עקב שיחות בפאב עם אנשים שראו אותו וסיפרו סיפורים,
ברוך השם יש MUTV ושם היתה תקופה שבה הראו משחקים מהעבר הרחוק,ראיתי שם את בסט מכוסח ללא הפסקה גם כן,לא פחות מסגנון רונאלדו היום רק עם נעליים הרבה יותר כבדות ומגרש בוצי וכן,הוא היה קם וממשיך לשחק.
ובסט הוא הכי גבר שיכול להיות,גם אם פרש בגיל 27 לשתייה ולבחורות.

אני חושב שמספר הכיבושים שלנו העונה מתחלק שווה יותר בין שחקני ההתקפה,לא כמו עונה שעברה,
נכון לעכשיו בשיטה הזו,מקום ראשון בליגה,גמר גביע הליגה בארון,רבע גמר אלופות וחצי גמר גביע אנגלי והרגל עוד נטויה
ככה שאין לי בעיה שהיריב ימשיך לא להתייחס ברצינות לאיום של כמעט אף שחקן אחר.

עומרי 6 באפריל 2009

אתם מאבדים פרופורציות לחלוטין עם רונאלדו. אין יקום בו לשחקן התקפה שכובש 2 שערים ומעורב בכמות מצבים כמוהו יש משחק חלש.

בגיל 24 לא מאבדים מהירות ולא מאבדים כוח. אם הוא יגיע לספרד בעונה הבאה אני צופה עונה של 30-35 שערי ליגה.

לגבי טבס- הוא בהחלט לא שווה 30 מיליון פאונד אבל לא הייתי אומר שהוא ש/ווה הרבה פחות. 20-25 מיליון הם סכום הולם בשבילו.

רונן דורפן 6 באפריל 2009

אני נוטה להסכים שברבטוב קיבל יותר מדי קרדיט. וגם לרונאלדו הוא לא ממש הועיל. כשראיתי את מאקדה אתמול חשבתי על ג'וזפה רוסי. ביכולתו היום היה יכול לפתוח בעונה הבאה לצד רוני, עם מאקדה ודני וולבק מחליפים.

אני לא חושב שיש סיכוי שיוציאו סכום כזה על טבז. גם אם רונאלדו יימכר. הלקח בסיפור טבז הוא מאד עצוב. שחקן סופר מחוייב שנמצא בידיים של נוכלים. את המועדון הראשון שלו באנגליה זה הכניס לצרות איומות למרות שהוא תמיד יהיה אהוב שם. הוא אהוב גם ביונייטד אבל ייאלץ לעזוב בגלל החמדנות של הנוכלים הללו.

יואב 6 באפריל 2009

רונן,
מי דיבר על לעשות הגנה באופן קבוע? טוב לי שרונאלדו פנוי התקפית. רק יותר עירנות ומחוייבות כשהכדור אצלך.ואם איבדת אותו, לא בושה לחזור ולנסות לעכב את היריב. גדולים כמוהו(בעולם וביונייטד)עשו את זה.המשחק לא נגמר כשהכדור לא אצלך. וזה בכלל לא משנה שקוראים לך רונאלדו.
אולי טבז הוא לא שחקן של שלושים מיליון , אבל לבוא אליו( ואל רוני לפעמים) בתלונות, לאחר שהם מוקרבים ומפנים שטח(סוג של עבדים) לרונאלדו, זאת חוכמה קטנה מאד. מה שטבז עבר בחמישה ימים האחרונים ברמת מאמץ, אנחנו לא נעבור בחיים שלמים.רונאלדו הציל אתמול עונה.בלי ציניות-זה מה ששחקן השנה בעולם אמור לעשות.
עומרי, לא חושב שמאבדים פרופורציה. שחקן ענק שגם בעונה בינונית נותן מספרים עצומים ושם את יונייטד חיה בכל המפעלים.פרגי יצר מערכת שעובדת בשבילו ואוהדי יונייטד מרוויחים.

יוסי מזרחי 6 באפריל 2009

אני לא מכיר את אותו האיש שקבע את הסולם " שווה או לא שווה סכום כזה".
לכן ההערכות על שוויו של טבז, יכולות להיות נכונות בעיני המגדיר ועם שינויים גדולים בין ההערכות.
מה שיש בטבז , מבחינת הנכונות שלו לתת לקבוצה על חשבון הצלחה אישית שלו, הוא משהו ששוה יותר מסתם כסף.
זכרו, שמדובר בשחקן הרכב של ארגנטינה, גם זה שווה משהו.
ועוד נקודה שהעלתי בפוסט אחר,כמה שווה שחקן, מתיחס גם לשוק שמסביב.
אם ברבטוב שווה 30 מליון, טבז שווה לפחות,לא פחות מזה.זו כמובן דעה לא אוביקטיבית, אבל את מי הייתם קונים עכשיו לקבוצה בהנחה ששניהם מועמדים לחיזוק ?

תומר 7 באפריל 2009

רונן- מאמנים, מטבע הדברים מסתכלים מנקודת מבט שונה של אוהד. משחק יעיל ללא ספק אבל לא משחק טוב.
גם המשחק מול צ'לסי היה די קריטי עבורכם, מול יריבה שעדיין במאבק האליפות והשלמת משחקים שחסרו כדי לעבור את ליברפול. שלא לדבר שמול אחת ההגנות החזקות באנגליה ומול המגן הימני הטוב באנגליה הוא נתן שם תצוגת כדורגל שעונה בחיוב על מדד ה"וואו". אבל זה בהחלט ענין של סמנטיקה ואפשר להסכים שלא מסכימים.
לגבי טבז- שחקן שהוא אופציה רביעית-חמישית בהתקפה לא שווה 30 מליון ליש"ט. טוב יעשה טבז אם יעזוב את יונייטד למקום שבו הוא יהיה מינימום האופציה השלישית,סתם לדוגמא: אם הוא עובר לליברפול הוא אופציה שניה אחרי טורס כחלוץ ואופציה שלישית אחרי טורס וג'רארד במשחק ההתקפה כולו, חבל ששחקן נהדר כמוהו "מתבזבז" ביונייטד והופך שם למין גאטוסו של ההתקפה.
ההמלצה שלי בשביל קרליטו- שילך לרומא, נראה אחלה מקום בשבילו ובטח גם שלו וטוטי יהיו מרוצים.

Comments closed