מספיק דומים ומספיק שונים לקבוצה ההיא

פתאום יש לי תחושה שאינטר התחברה בזמן הכי נכון


הקבוצה האחרונה להגן על גביע אירופה הייתה כזכור מילאן – ב1989 אבל הנה שאלה מעניינת יותר – כמה קבוצות הגנו על אליפות אירופה ובמקביל זכו בשתי אליפויות רצופות במדינה שלהן?

ובכן דעו לכם: לא רק שזה לא קרה מאז 1972 ו-1973 עם אייאקס, זה קרה רק פעם אחת חוץ מזה. בתוך רצף חמש אליפויות אירופה ריאל השיגה שתי אליפויות רצופות ב-1958 ו-1959. מילאן, אינטר, בנפיקה, באיירן, ליברפול ונוטינגהאם לא הצליחו לעשות זאת. למעשה נוטינגהאם, מילאן ובאיירן כלל לא זכו באליפות מדינה בשנות אליפות אירופה שלהן.

ריאל עשתה זאת בליגה של 30 מחזורים עם 7 משחקים באירופה. אייאקס בליגה של 34 מחזורים וגביע אירופה של 9 משחקים.

מה זה אומר? תתחילו להתייחס ברצינות לקבוצות שרצות בכל המפעלים רחוק כל שנה. זה הרבה פחות טריוויאלי ממה שנדמה למישהו. יונייטד הגיעה למשחק כדי להשיג את ההישג הזה. ברצלונה הייתה רחוקה מילמטרים מלהגיע למשחק כזה.

*

מחר נתייחס להגרלה – שבמידה רבה תכתיב סיכויים. אומר כבר עכשיו: כמות המזל שצריך במפעל הזה עצומה. כך למשל – גם אם אתם נותנים לברצלונה סיכוי של 75% מול כל יריבה – סיכויי הזכיה שלה הם רק 42%. אם אתם קשים עם ברצלונה ואומרים שהיא 66% פייבוריטית למשחק אז היא בסך הכל עם סיכוי של 28% במפעל.

75 נראה לי מספר טוב. אם גם במשחק בו שלטה לחלוטין מול ארסנל עמד שחקן ארסנל מול שוער בדקה ה-88 בכדי להדיח אותה, קשה להיות נדיב יותר. אחרי שכתבתי את הדברים הלכתי לסוכנויות ההימורים לבדוק מה היחס שנותנים על בארסה. נותנים 1 ל-2.4. שזה במקרה 42 אחוז.

זה גורם לי, ערב ההגרלה, להרגיש שזו תהיה אינטר. מחר אחרי ההגרלה נעשה "בראקט". ברור שההגרלה תשפיע על הסיכויים.

את באיירן-אינטר ראיתי במקור בחצי עין בגלל המשחק של יונייטד. היום ראיתי שידור חוזר ופתאום חשבתי: אולי ככה בנויה קבוצה שמגינה על הגביע? עד המשחק הזה הרגשתי שברצלונה היא הפייבוריטית שלי. שדויד וייה במקום איברהימוביץ' זה תיקון מספיק לעונה שעברה. עכשיו אני נזכר במה שג'ון מאדן פעם אמר על ריפיט. "צריך להתחבר ברגע הנכון".

עכשיו אני מרגיש שיש יריבה רצינית מאד. חצי שנה הם די בזבזו. חגגו, מינו את רפא בניטז פיטרו אותו, ואז הביאו מאמן לא מלחיץ. ופתאום באופן אירוני הם הקבוצה שיש לה מה להוכיח. הם לא הקבוצה השבעה. אולי באיטליה כן, אבל לא באירופה. השחקנים שמחלקי הפרסים של פיפ"א התעלמו מהם. שטוענים שהם גנבו משהו מבארסה. מייקון, סניידר ואטו, הם לא שחקנים שאתה רוצה לפגוש כשהם במוטיבציה מיוחדת.

בשער של סניידר קיבלתי שתי תחושות. שאינטר מאמינה שהגביע שייך לה. ושעל הציר בין השחקנים למאמן לאונרדו הם מספיק דומים ומספיק שונים מהקבוצה שזכתה בגביע.

על הבוהן של אירווינג / אלון עברון, דיוק
עזוב באמא'שך

30 Comments

אריאל 17 במרץ 2011

אני אוהד אינטר ואני אומר לך – אין מצב שהם לוקחים גביע אירופה. אפילו עם ההגרלה הכי טובה בעולם, באיזשהו שלב הם ייצטרכו להתמודד מול קבוצה כמו בארסה, ריאל, מנצ'סטר, צ'לסי או אפילו טוטנהאם – ויעופו.
הסיבה? אין להם הגנה בגרוש. ההגנה שלהם זאת בדיחה. יש להם את השחקנים, כמובן, כמו שהיו להם אותם בשנה שעברה, אבל ללאונרדו אין שום אורינטציה הגנתית והוא לא יודע מה לעשות עם השחקנים שלו. באיירן היתה צריכה להכניס חמישה גולים במחצית הראשונה.

ודרך אגב, גם סזאר הוא לא אותו שוער מאז הגול ההוא שהוא נתן לסניידר במונדיאל. הוא עושה טעויות ממש אידיוטיות

דורפן 17 במרץ 2011

אריאל- בוא אני אגיד לך משהו. אם הם פוגשים את יונייטד, יונייטד תהיה עם תחושה שהליגה יותר חשובה לה ואינטר עם תחושה שאירופה יותר. המשחק מול באיירן היה קשה מאד – בין היתר כי לבאיירן זו הייתה העונה.

אריאל 17 במרץ 2011

יש לי הרבה מה להגיד על היונייטד באירופה, אני חושב שחוסר ההצלחה שלהם שם (2 אליפויות אירופה ב-18 שנים של הסר, כשהם בבירור הקבוצה הכי טובה בליגה הכי טובה – רק בארסה לקחה שתיים בעשור הזה, למשל) הוא סוג של כתם שאף אחד לא מדבר עליו. ועדיין – הפער ביכולת בין הקבוצות מספיק גדולה כדי שזה יפצה על זה שכביכול ליונייטד יהיה אכפת יותר.
ולא שאני חושב שזה יקרה – אם דרבי של מילאנו טוב, אינטר סוגרת את הפער ממילאן ל-2 נקודות ואז זה חשוב לה לא פחות מאשר מנצ'סטר. דווקא מנצ'סטר אין עליה איום אמיתי בליגה

טל 18 במרץ 2011

מתןך ה18 השנים הללו הליגה האנגלית הייתה הליגה הטובה ביותר ב3-5 שנים (2007-2009 ואפשר להתווכח לגבי השנתיים האחרונות). זו הייתה אחת הבעיות הגדולות של פרגוסון בשנות ה90: הוא שלט בליגה מאד חלשה שהייתה בפיגור גדול מאירופה אחרי ההשעיה ושלא הכינה את הקבוצה שלו למאבקים באירופה.

אדם 18 במרץ 2011

טל- מסכים איתך לגבי אנגליה- עד 2007 הליגה האנגלית לא הייתה הכי טובה באירופה, אבל לא ניתן להתווכח לגבי השנתיים האחרונות, סורי, מתי שויאריאל, אתלטיקו, סביליה וולנסיה הוציאו ביחד רכש של 40 מיליון יורו שזה פחות ממה שעלה איברהימוביץ' לבדו לבארסה אי אפשר לשכנע את עצמך כאילו הליגה הספרדית נתנה איזושהוא פייט לפרמיירליג מבחינת איכות ותחרותיות, לא כשהמקום השלישי רחוק 28 נקודות מהמקום הראשון.

טל 18 במרץ 2011

בלי להיכנס לויכוח עצמו, בוודאי בוודאי שאפשר להתווכח.

אתה מבלבל בין תחרותיות ורמה. ב2007 ספרד הייתה יותר תחרותיות למרות שהפרמיירליג הייתה יותר חזקה. אין פה סתירה.

עומרי 18 במרץ 2011

אין שום ויכוח. הליגה הספרדית היום לא יותר טובה גם מהגרמנית מבחינת רמה כוללת. הייצוג ברבע הגמר די משקף את המצב.
אנגליה בראש. ספרד וגרמניה שוות. איטליה מתדרדרת.

טל 18 במרץ 2011

הליגה הספרדית הרבה יותר טובה מהגרמנית. לדעתי, מבחינת איכות היא גם טובה מהפרמיירליג של העונה (פשוט הטופ 2 שם יותר חזקות, אז יש פחות "תחרותיות"), אבל אפשר להתווכח על זה. להשוות אותה לבונדסליגה זו פשוט בדיחה, בטח בעונה שבה שתי קבוצות ספרדיות מעיפות את שתי הראשונות בגרמניה. צאו מהסרט שלכם, הליגה הספרדית מבחינת רמת כדורגל היא ליגה מצוינת.

אגב, לא יודע אם שמת לב, אבל הייצוג ברבעי הגמר במפעלים האירופאיים הוא: שלוש אנגליות, שלוש ספרדיות, גרמנית אחת ואיטלקית אחת.

בני תבורי 18 במרץ 2011

נכון לגמרי.

תומר חרוב 17 במרץ 2011

יפה ומעניין, אינטר באמת נראית כמו מי שמתחברת בדיוק ברגע הנכון אבל מנטאלית היא פחות חזקה מבעונה שעברה, אם היא תפגוש הפעם את בארסה היא לא תצליח לעמוד מולה באותה צורה אבל היא כן תוכל לנצל חולשה יחסית של בארסה בהגנה בשלב הזה של העונה, סיפור אבידל בטח שלא עוזר.הניצחון במינכן היה מרשים אבל ראינו גם את דורטמונד וגם קבוצות אחרות מפרקות את באיירן באליאנז. אני בהחלט אחכה להגרלה אבל יש אפשרות שאני אשים את הכסף שלי על צ'לסי(למרות אתמול), היא נראית לי בשלה וחזקה מנטאלית כדי לזכות, יש לה מאצ' אפ טוב כמעט מול כל יריבה ומאמן בעל ניסיון במינוף המפעל האירופי כשלהיגה כבר לא כל כך רלוונטית.
בקשר להערכת ההתמודדות על שני התארים. נכון, זה מרשים מאוד אבל צריך גם לזכור עוד צד במשוואה הזו, פעם לזכות באליפות מקומית שנייה היה קשה יותר מהיום, כיום אליפויות רצופות הן דבר די שכיח.

אלי 17 במרץ 2011

אני עם אריאל, ההגנה שלה השנה בירידה ואם היא פוגשת את בארסה מתי שהוא אין לה סיכוי לחטוף פחות משלישיה.

אריאל 17 במרץ 2011

יותר כמו חמישיה, לדעתי. בטח עם הרצון לנקמה שבארסה תבוא איתו.

דורפן 17 במרץ 2011

אריאל – לא דיברתי על העניין בליגה כמרכיב. לאינטר יהיה יותר חשוב אירופה כי זה המקום שלה בהיסטוריה. יונייטד בלחץ על הליגה כי היא לא אלופה כרגע.

יונייטד לא זכתה עד 99 כי הרמה באנגליה – שאתה אומר שהיא הליגה הטובה באירופה – הייתה רעה. פנסיונרים מאיטליה וצרפת – רוונאלי, ג'ינולה, קאנו – היו כוכבים של קבוצות. כשוונגר הביא כמה צרפתים דרג שני הוא השתלט על הליגה לעונה. מ-2000 הליגה האנגלית משתפרת אבל היא הכי חזקה בדיוק חמש שנים- מאז שהספרדים החליטו להשמיד את הליגה שלהם. בחמש השנים הללו יונייטד באמת עלתה לראש הדרוג האירופי. שני גמרים וגביע וחצי גמר בשלוש שנים.

יונייטד לא הצליחה הרבה פחות או הרבה יותר מהרמה שלה יחסית לאירופה. עד 97 בערך היה מגוחך לדבר על סיכויי זכיה. המקום בו הייתה צריכה להוסיף עוד גביע אחד הוא ב-2000 ו-2001 אולי – כשלקחה את הליגה בהפרש עצוום.

למי בתקופה הזו יש יותר אליפויות אירופה? לריאל ומילאן בעונות שבהן היא לא זוכות, ולעתים לא מתקרבות, לאליפות.

תושב חוזר 18 במרץ 2011

למה אתה מתעקש להפריע עם עובדות רונן? זה הרי "כתם"…חצי גמר, גמר, כל אלה לא נחשבים הרי

אדם 18 במרץ 2011

תושב חוזר- ברסה לקחה את ליגת האלופות במיוחד בגלל 8 שחקני רכש שהם הביאו שיעזרו לרונאלדיניו ב-2006, יונייטד אף פעם לא ביצעה רכש כזה מסיבי, לא שמעתי את פרגי מתחילת עונה עם הצהרה ש"הרכש הזה הובא ע"מ שנזכה בליגת האלופות", ליונייטד תמיד הייתה הראייה לעתיד שאני חושב שהיא גם די פגעה בסיכויי הזכייה שלה בשנים שלפני 2007. הרי בתחילת שנות ה-2000 יונייטד היו המועדון העשיר בעולם, הם אף פעם לא ביצעו רכש באותם מימדים שריאל או ברצלונה עשו- לא באותה תדירות לפחות…
אם תסתכל באמת בעובדות הרי שיונייטד היא הקבוצה שהכי מצליחה לשמור על יציבות באירופה – 12 עליות לרבע הגמר מאז תחילת המתכונת הנוכחית של ליגת האלופות – יותר מכל הקבוצות האחרות ביבשת.
גם אם לפרגי היו 3 זכיות אז היו אומרים ש-3 זכיות זה מעט מדי.

בני תבורי 18 במרץ 2011

תושב,
אל תעלב אבל מי זוכר את הסגן של בר כוכבא?

טל 17 במרץ 2011

רונן, לעניות דעתי אתה חוטא פה במחלת הפרשנות הידועה בכדורגל- ניתוח התוצאה במקום המשחק.

אינטר הציגה נגד באיירן את משחק ההגנה הגרוע ביותר שראיתי אי פעם מאלופה איטלקית. רק במחצית הראשונה היו שני גולים ועוד הזדמנות של מאה אחוז מטעויות שלא יאמנו של שחקני אינטר (לא טעות רגילה דוגמת בסגירה לא נכונה, אלא השמטה הזויה של סזאר ושתי מסירות לשחקני באיירן מול השוער).

לעומתה, מילאן הציגה משחק יוצא מהכלל נגד טוטנהאם, שלא הגיעה להזדמנות אחת במשחק ביתי. ההבדל הוא שהיא הודחה.

אי אפשר לבטל את האפשרות של אינטר לזכות. יש לה סגל מצוין, ניסיון. רק שהמשחק נגד באיירן לא היה דוגמה לכלום. מזל נטו.

לירן שבתאי 18 במרץ 2011

ההצלחה של לאונרדו אולי ממחישה את ההבדל בין מאמן שהיה שחקן גדול למאמן שלא היה שחקן (או שחקן ברמות גבוהות). השחקנים של אינטר מדברים, מבינים, ונינוחים הרבה יותר עם לאונרדו. בטח שלאונרדו איבד את הבתולין כבר במילאן הוא בא פחות לחוץ יותר מוכן. אני ממש לא רוצה לקבל את אינטר. אטו פשוט מפחיד.
שאלה, כמה שחקנים ומאמנים עברו ממילאן לאינטר ולהפך?. הרי האיצטדיון שלהם "גוזפה מיאצה" נקרא על שם שחקן גדול ששיחק גם באינטר וגם במילאן, היריבות הכי ידידותית.

אבי 18 במרץ 2011

נסיבות מקילות: עד חוק בוסמן (מתי זה היה? – 96?) הסקוטים האירים והוולשים של יונייטד נחשבו לזרים.

אבי 18 במרץ 2011

בכל מקרה יהיה מעניין: יש בהגרלה 6 קבוצות גדולות (בכל מיני מובנים של המילה), וגם השתיים הנותרות כלל לא נמושות; אולי שאלקה היא ההגרלה ה"קלה" היחידה.

יואב 18 במרץ 2011

מוריניו הענק ששינה את הד אנ איי הבסיסי של אינטר(מרגישה שהיא יכולה לנצח את כולן ובכל מגרש), אולי יפגוש אותה עם ריאל שלו.רבע, חצי, גמר, זה יהיה מעניין.
ואולי הוא יפגוש את אהובתו הנסתרת ואת האגדה שאותו יחליף-יונייטד.

יוסי מזרחי 18 במרץ 2011

זה יהיה יומרני במקצת, אבל הבעיה הגדולה שלי היא דווקא היונייטד.
הלחץ בליגה יהיה פקטור בעל השפעה אדירה, ועכשיו כשהתכולים עפו מאירופה ,גם חצי גמר הגביע יהיה קשה קצת יותר.
מצד שני, המחזור הקרוב יכול להקל במשהו אם הפער יגדל, אחרי סיטי-צלסי, והטיול של ארסנל לבירמינגהם כדי לבקר את ווסט ברומ.
גם מערך הפציעות שלנו שיתווסף לעומס צריך להתבהר אחרי פגרת הנבחרות.יש אמנם רשימה ארוכה, אבל יותר מחמישים אחוז נמצאים בגיזרת ווידיץ. במשחקים האחרונים נרשמת התעוררות בגיזרת רוני,ויתכן שהחמור יתחיל להחזיר קצת חובות.
בעולם אופטימי, יתכן ובעוד שבועיים נהיה במקום אחר מבחינת המצב הליגה ובכשירות הסגל, והחיים יראו אחרת.

שלו 18 במרץ 2011

כיוון שעדיין לא נערכה ההגרלה ניתוח הסיכויים הוא הרבה יותר "נקי" במובן שהוא מתעלם מהתאמות או אי התאמות של קבוצות אחת לשנייה, ומשחקי הבית והחוץ.

לכל קבוצה יש את השד שלה והזמן הנכון להתאמת (מלשון אמת) אתו בדרך אל התואר, אני חושב שליונייטד כדאי להתעמת (מלשון עימות) עם בארסה דווקא ברבע הגמר ובטוח במשחק בית וחוץ, במשחק אחד במגרש ניטרלי בארסה יותר חזקה ממפגש בית וחוץ כולל.
אינטר משחקת כבר הרבה זמן בלי הגנה, לוסיו פגיעה מאוד והשנה לא נותן עונה מרשימה, רנוקיה נראה טוב הרבה פעמים, יכול להתפתח לבלם מצוין אבל יש לו יותר מדי נפילות. זנטי ומייקון בימין זה באנקר אם שניהם בריאים קיבו וקמביאסו משמאל קצת פחות טובים אבל עדיין אני בתור לאונרדו מריץ אותם ביחד, במרכז אני הייתי בוחר את סטנקוביץ' ושניידר (ושומר עליו בצמר גפן שלא יפצע), ובהתקפה אטו ופאנדב (כשפציני בליגה נותן להם לנוח) יש עוד על הספסל את טאגו מוטה ובעצם כך נגמר הסגל. אם הכל הולך כשורה אינטר היא סופר חזקה, אבל אם משהו משתבש (לוסיו למשל נפצע, מה שקרה יותר מפעם אחת העונה) לאונרדו עומד בפני שוקת שבורה.

בארסה רוצה וצריכה לא לקבל את שאחטאר בטח לא ברבע או בחצי (ומי שמגחך לו, לדעתי זאת האופציה הכי רעה לכל קבוצה, פשוטה קבוצה מצוינת ורעבה אחרי פגרה של שלושה וחודשים ובכושר מצוין).

צ'לסי נתונה לקריזות של אברמוביץ' יתן שקט היא קבוצה רעה (במובן הטוב של המילה) לכל מתחרה.

טוטנהאם נראית כמי שהגיע מעל ומעבר למה שציפתה, וכל שלב עכשיו זה בונוס היא בעיקר יכולה לעשות נזק לאחרות, אני לא חושב שהיא יכולה להגיע לגמר (שוב לפני ההגרלה) אבל להעיף את אחת "הגדולות" היא בטח ובטח יכולה.

את שאלקה לא ראיתי הרבה העונה אבל כמו כל קבוצה גרמנית היא בטוח תגרום לכל מתחרה לסבול, שוב כמו טוטנהאם בעולם רציונלי (וכדורגל הוא בהחלט לא עולם רציונלי) היא לא תגיע לגמר.

הבחינה אובייקטיבית (שלי) ריאל היא לא קבוצה לקחת גביע, יש לה סגל שחקנים לא מאוזן, התקפה מאוד חזקה עם הגנה מאוד חלשה (במעמד הזה), אבל יש לה מוריניו על הספסל ובשבילו הסיטואציה הזאת היא העדיפה, לבוא בקטן לתת בראש לשחקנים על ההגנה כך שהם ירתמו למשימה לנצח שלושה עימותים ולהביא גביע, לגרום להם לשים את האגו בצד, עכשיו אחרי שהוא "השתלט" על המועדון וגרם לולדאנו לזוז הצידה (אני לא מאמין שבאמת אלא רק כלפי חוץ) השחקנים יודעים שהוא גם יחליט אם הם יהיו שם עונה הבאה.

שאחטיאר היא הקבוצה המעניינת ביותר מבחינתי, היא בעיני מבשרת את חזרת הקבוצה של ברית-המועצות לשעבר שעשו התאמה לחורף אל לוח הזמנים של הליגה (שנה הבאה גם רוסיה תשחק במקביל ללוח המשחקים האירופי ותעשה כמו אוקראינה חופש חג המולד של שלושה חודשים) לשחק שם במרץ-אפריל זה כיף קטן מאוד עוד לשני שמדברים על המגרש הביתי והקבוצה הנהדרת שיש שם, אני לא יודע אם זה יחזיק עד הגמר (תלוי גם בהגרלה) אבל כיף לא יהיה לאף קבוצה.

זיזו 18 במרץ 2011

ההתקרבות של מנצ'סטר ובארסה להישג מעידה בעיני על הקצנת הפערים בעולם הכדורגל.

הראייה הברורה ביותר לכך היא כמות הטראבלים הלא הגיונית של השנים האחרונות.

אומנם המפעל האירופי התרחב, אבל הליגות המקומיות נהיו תחרות בין 2-3 קבוצות במקרה הטוב.

דורון (אחר) 18 במרץ 2011

אמנם ראיתי את המשחק של באירן/אינטר חצי ישן, אבל לי לפחות זה היה די ברור באירן הפסידה את המשחק יותר מאשר אינטר ניצחה ואני לא בטוח שזה לא קשור לסוף תקופת ון-חאל במועדון, יש לאיש נטיה להשאיר אדמה חרוכה אחרי לכתו.
מצד שני, זה מסוג המשחקים שמחדירים בטחון של אלופים בשחקנים ובמערכת של הקבוצה, אז אולי יש משהו במה שכתבת.

אריק 18 במרץ 2011

מריו בולטלי מנסה לשים את גופיית החימום: http://www.youtube.com/watch?v=WAtYlc1BsK8
הבחור מקבל בערך 90,000 ליש"ט לשבוע, ואתם?

א. ונגר 18 במרץ 2011

יאללה שחטאר !!!
אין פואטיקה צרופה מזו שאחרי כל הרינונים אודות ההגרלות הקלות שהספרדיות בכלל והקטאלוניות בפרט מקבלות בליגת האלופות תבוא הקבוצה האוקראינית הצנועה ותבעט במסי ושות׳ חזרה למאבקי העלאק בלה ליגה.
ואמוס דונייצק

טל 18 במרץ 2011

ארסן, אני מסכים איתך לגבי ההגרלות. לדוגמה, בשמינית: ברצלונה קיבלה קבוצה חלשה עם משחק שני בבית ולעומתה ארסנל קיבלה קבוצה מצוינת עם משחק שני בחוץ. אין צדק.

א. ונגר 18 במרץ 2011

אני מניח שהערתך היתה צינית אך היא לא כוונה למקום הנכון.
מעולם לא התייחסתי להגרלות כאל קונספירציה. הגרלה היא הגרלה היא הגרלה
דיברתי על כל אותם בכיינים שלדידם כל מטרת הליגה הזו היא להוביל את הברצלונות למיניהן לגמר וכך לאפשר חליבת עוד יותר כסף מהמפרסמים.
התשוקה העזה והבלתי נשלטת שלי לראות את שחטאר עוברת קשורה ברובה לסנטימנטליזם טריוויאלי ותמים.
גמר שחטאר – שאלקה יהיה מבחינתי אורגזמה קוסמית שיקח לי שבועות להתאושש ממנו
יאללה דונייצק
ואמוס ראול 

נעל קרועה 18 במרץ 2011

אין ספק שהשנה,הרמה של 2 הספרדיות היא ב 2 רמות לפחות מעל שאר הליגות
הרשו לי לחזור על ההערכה שלי מאוקטובר לגבי הזוכה
ריאל מדריד 45% זוכה בגביע
בארסה 35% זוכה בגביע
צ"לסי 20% זוכה בגביע
אילו הקבוצות של המאני טיים השנה
על כל שאר האחרות הגביע הזה גדול מיידי

Comments closed