חידון 125 – גיל גרינגרוז בחידון מדעי

גיל גרינגרוז, אולי המשתתף הכי ותיק בבלוג הזה, קיבל לא מזמן את תואר הדוקטורט שלו. הוא פסיכולוג אבולוציוני. עם או בלי קשר הוא החליט לכבד אותנו בחידון על מדע וספורט.
1. בקפיצה לגובה: מדוע סגנון הפוסברי בעיקול גב הוא יעיל יותר?

2.  מה מטרת 336 הגומות על כדור הגולף?

3. מדוע כדורי הפוטבול, הראגבי והפוטבול האוסטרלי הם אליפטים?

4. להיכן צריכים לכוון שחקנים חובבים בזריקת חצים (darts)?

5. כמה פעמים ברציפות צריך לערבב חפיסת קלפים כדי שהיא תהיה אקראית לחלוטין?

6. על פי מחקר שנעשה בוימבלדון בשנות ה-90, איזה מהמיתוסים הבאים נמצא נכון: א. עדיף להגיש ראשון במערכה. ב. אחרי שבירה יש יותר סיכוי לשבור בחזרה. ג. יש יתרון בהגשה עם כדורים חדשים. ד. אחרי פספוס אפשרות שבירה, לשחקן יש יותר סיכוי להפסיד את המשחקון הבא. ה. שחקן הוא טוב כמו ההגשה השנייה שלו?

7. באילו שלושה חודשים עדיף להיוולד בכדי להצטיין בספורט?

8. לאלו חובטים יש יתרון בבייסבול, ימניים או שמאליים? ולמי שחובט מצד ימין או שמאל של הצלחת (בלי קשר ליד הדומיננטית)?

9. אילו שחקני תושבי כדור הארץ היו משחקים כדורסל על הירח מה תריך להיות גודלו של המגרש בכדי לשמור פחות או יותר על קצב משחק דומה?

10. באילו ענפי ריצה יש לאנשים סיכוי טוב יותר להשיג סוסים – ריצות קצרות או ארוכות?

לתשובות הנכונות

פורטו חוץ. השמועות על מותה של יונייטד...אתם יודעים
חיים מרחבה לרחבה

No Comments

lazybones 17 באפריל 2009

ארבע תשובות נכונות, שתיים מהם סוג של ניחוש אבל זה עדיין יפה.
בקשר לשאלה 4 רציתי לדעת אם מדובר על ימניים, כלומר האם זורק שמאלי צריך לעשות בדיוק ההיפך?

S&M 17 באפריל 2009

אפשר לקבל מראה מקום למחקר עליו מתבססת תשובה 7?

גיל 17 באפריל 2009

8 תשובות נכונות, שיא חדש! סתם, סתם. לייזי, אני חושב שכן. במאמר שקראתי לא הזכירו את זה אבל זה הגיוני. כל השמאליים מוזמנים לנסות ולראות בעצמם.

רניניו 17 באפריל 2009

2 תשובות שיא חדש!!! אולי אני צריך ללמוד פסיכולוגיה אבוליציונית! זה מתאים גם למה שחברה שלי אומרת שאני נראה כמו קוף.

בני תבורי 17 באפריל 2009

ההתחלה בישרה טובות, שתי השאלות הראשונות בול. אך מכיוון שאני עקבי וגם הפעם נשארתי בפסגה המסחררת של שתי תשובות נכונות בלבד, לא נותר לי אלא ליהנות משאר השאלות…
גיל (מזימבבואה?), מברוק על התואר.

אסף 17 באפריל 2009

גיל – אפשר הסבר לגבי תשובה 4?
למה שמאלה ולא ימינה?

גיל 17 באפריל 2009

אני חושב שזה קשור ליד הדומיננטית. אין לי את המאמר המקורי על זריקת החצים והתבססתי על דיווח שלה ברשת שנמצא כאן:

http://blogs.smh.com.au/science/archives/2007/03/watching_experts_play_darts_ca.html

גיל 17 באפריל 2009

הוספתי שני קישורים למקורות שלי אבל הם ממתינים לאישור של רונן.

בני, אני לא גיל מזימבוובואה.

חברי הטוב משכבר הימים 17 באפריל 2009

הכי טוב שלי עד עכשיו- שתיים וחצי. בשאלה שמונה ידעתי ששמאליים (כמוני!) חובטים טוב יותר מבחינה סטטיסטית, כי קראתי את זה איפשהו. את החצי השני לא ידעתי.
מעניין הקטע עם היבלת של החזיר. אני באופן אישי פשוט לא סובל את הכדור הזה של הפוטבול…

יוני 17 באפריל 2009

גיל, מברוק על הדוקטורט

גיל מזימבבואה 17 באפריל 2009

בני ידידי,
תודה על המחמאה אבל זה לא אני. בזימבבואה כבר לא צריך דוקטור (מבצע סבתא).
לעצם החידון 2 תשובות נכונות (1,10), שיפור גדול בממוצע שלי.

בני תבורי 17 באפריל 2009

גיל (לא מזימבבואה), מברוק בכל זאת.

אריאל 17 באפריל 2009

לא ברור לי התשובה לגבי חובטים שמאליים וימניים. חובט שמאלי חובט מימין לצלחת וחובט ימני משמאלה. אז יש פה חוסר עקביות – אם חובט שמאלי חובט טוב יותר (עובדה ידועה) אז מי שיחבוט מימין לצלחת יחבוט טוב יותר.
חוץ מזה אחלה חידון. מעניין אם נושא החצים קשור לעיוות פרלסקה, כמו שתותחני טנקים לומדים

גיל 17 באפריל 2009

אריאל, מסתבר שיש די הרבה חובטים ימניים שמעדיפים לחבוט מצד שמאל ולכן הההשוואה שמתעלמת מהיד הדומיננטיות. מה זה עיוות פרלסקה?

יובל 17 באפריל 2009

לגבי דוקטורטים וכדורי גולף – כשאבא שלי עשה דוקטורט באוירונאוטיקה באוניברסיטה מכובדת בארה"ב, נושא המחקר של אחד מהסטודנטים שהיו איתו היה האווירודינמיקה של כדורי הגולף וכל החורים הקטנים עליהם. בהתחלה אבא שלי היה בטוח שמדובר בבדיחה, אבל אז הוא הבין עד כמה הנושא של גולף רציני בארה"ב (אני לא בטוח עד כמה בשנות ה-70 שמעו בכלל על גולף בארץ) ועד כמה אין בעיה להשיג כסף למחקר כזה. בכל מקרה, מדובר כנראה בנושא מאוד סבוך.

אני מבקש לחלוק על התשובה לשאלת הכדורסל בירח. כשאנחנו נעים, הכח שאנחנו משתמשים בו כדי להתקדם הוא החיכוך עם הקרקע. כשהגרביטציה חלשה פי ששה, גם כח החיכוך עם הקרקע נחלש פי ששה. לכן על המגרש להיות קטן יותר, ולא גדול יותר, כדי לשמור על קצב המשחק.

איתמרק 17 באפריל 2009

נדמה לי שעל הירח תידרש גם השקעת אנרגיה גדולה יותר בשביל לכדרר.

גיל מזימבבואה 17 באפריל 2009

מישהוא יודע האם יש אמת אמת בטענה ששמאליים הם יותר מהירי תפיסה מימניים?.

דוד מירושלים 17 באפריל 2009

מברוכ על הדוקטורט.
היו לי 4 תשובות נכונות, אבל את התשובה ל10 זכרתי בגלל פוסט בנושא שהעלית פה פעם, גיל.
זה נקרא העתקה?

רוני שטנאי 17 באפריל 2009

המון מזל טוב על הדוקטורט, ידעתי מספר תשובות(המספר המלא שמור במערכת). לגיל מזימבבואה, זו טענה שהעלו אנשים שמאליים.

IDO 17 באפריל 2009

5/10 שיא חדש.
שאלה לד"ר גיל,
מה זה פסיכולוגיה אבלוציונית?

חברי הטוב משכבר הימים 17 באפריל 2009

גיל מזימבבואה- מכיוון שאני שמאלי, יש לי רגישות לנושא בכלל, וכגיטריסט, גם בהקשר של גיטרות בפרט. למיטב ידיעתי, שמאליים לא בהכרח יותר מהירי תפיסה. ההבדל הוא שאנחנו משתמשים יותר באונה הימנית של המוח, להבדיל מהשמאלית, שבה משתמשים הימנים. מה שאומר, שאנחנו משתמשים יותר בחלק של המוח שאחראי על הדמיון.
אגב, בגלל שאני ככה, מישהו מכיר כדורגלן שמאלי שבועט ברגל ימין?

גיל מזימבבואה 17 באפריל 2009

חברי הטוב משכבר הימים, שנני הגיע ליוניטד חשבתי שהוא אחד מאלה שעדיין לא החליט אם הוא ימני או שמאלי הוא היה מכדרר בשמאל ויורה טילים בימין (טוטנהאם זוכר?).

גלן 17 באפריל 2009

1. מזל טוב. עכשיו תתחיל לעבוד!
כמחקר ראשון פוסט דוקטורנטי הייתי מעלה את ההיפותזה שציבור אוהדי הספורט השרופים הן ריגרסיה אבולוציונית פסיכולוגית חמורה. יש לך מספיק חומר מחקר בבלוג הזה.
2. אולי עקב אי הבהירות בנושאי גיל פלוס מינוס זימבאבואה תוכל לנצל את הזמן וכמנהג המקום לשנות את השם לדר' ג' או אפילו דר' ג'י כי בכל זאת G ן J בעברית כתיב לא מלא הן דיי דומות.
3. זה נחמד לסיים כזה תואר בשנת דרווין.
4. אולי אתה יודע? עקב שבת הדרפט הגדול הקרבה במהירות- משהו בדק מדעית את כל המבחנים המשולבים האלו עם הורטיקל וה40 יארד וראה שיש להם קורולציה ממשית עם הצלחה בליגה פר פוזישון?
5. חשבתי שאני יכול להיות קרוייף. האמנתי שאני יותר טוב מאור גורן ועכשיו אני מבין שזה לא אני האשם. פשוט נולדתי בחודש הלא נכון. זה הזמן לתעל את כל התסכולים להורים שלי!

מישהו 17 באפריל 2009

שחקן הוא טוב כמו ההגשה השנייה שלו? LOL, אם זה היה נכון מארי היה השחקן הגרוע בעולם ורודיק הטוב בעולם.

זה שיש יתרון בהגשה עם כדורים חדשים זה לא מיתוס, כדורים חדשים יותר מהירים ולכן ההגשות יהיו יותר מהירות.

סופרפלי 17 באפריל 2009

חידון יפה, יש לך הפנייה למאמר על ביולוגיה אבולוציונית ואהדת ספורט (למה אנשים אוהבים ספורט וכו')?

אמנון 17 באפריל 2009

למה דווקא 7 ערבובים? מישהו יודע?

דנידין 17 באפריל 2009

אמנון אני איתך, 7 עירבובים נשמע קצת כמו מספר טיפולוגי ולא איזה מספר מדעי. אני מניח שיש טכניקות שונות לערבב קלפים.

אריאל 17 באפריל 2009

גיל, עיוות פרלסקה נוצר בטנקים בגלל שהמראה של הטנק (כלומר, העדשה דרכה מסתכל התותחן) נמצאת מימין (לפחות בטנקים שאני מכיר) לתותח, ולכן נוצר איזה שהוא עיוות שמצריך לתת הטיה מסוימת למראה, מה שנקרא – תיאום כוונות. אני מניח שזה דומה למה שקורה כשזורקים חיצים – היד נמצאת מימין לעין ולכן נוצר סוג של עיוות.
ולגבי חובטים ימנים ושמאליים – הסיבה שחובט שמאלי הוא טוב יותר, היא לא בגלל ששמאליים מוכשרים יותר (כשמאלי הייתי רוצה להאמין בכך, אבל זה די קשקוש) אלא פשוט כי רוב המגישים הם ימניים. כאשר פיצ'ר זורק את הכדור לשחקן ביד זהה לשלו, יש לו יכולת לתת ספין לכדור שיתרחק מאותו חובט, לעומת זאת אם הוא מגיש ליד הפוכה הוא בעצם זורק "פנימה" לחובט וזה נותן יתרון לחובט. לכן, אם רוב המגישים הם ימניים, לחובט שמאלי יותר קל מולם. לכן הרבה מאוד חובטים בעצם הופכים לסוויץ' היטרס, שהם יוכלו לחבוט בשמאל מול ימניים ובימין מול שמאליים.

אריאל 17 באפריל 2009

גלן, אני מחכה לתגובתך בעניין הרכש החדש שלכם מדיוק. נראה לי ריץ' רודריגז עוד יותר נואש מתמיד

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 17 באפריל 2009

האם תוכל להרחיב על חפיסת הקלפים?
מה זה 'אקראית לחלוטין'? מה רע באקראיות של סתם חפיסה שנחתכה פעמיים או שלוש?

גפן 17 באפריל 2009

זה ממש לא קישקוש ששמאליים יותר טכניים בהרבה דברים. יש לכך סיבה אחת, והיא שרוב העולם מותאם לימנים, אז הם צריכים להתאים את עצמם לעולם, ומתאמנים על כך כבר מגיל אפס.

לדוגמא- בירי באקדח, עצר המחלק, ותפס הוצאת המחסנית נצאים שניהם בצדו השמאלי של האקדח. ליורה ימני הרבה יותר קל להחליף מחסנית, מכיוון שאת שתי הפעולות (הוצאת מחסנית, ואחר כך שחרור עצר המחלק) הוא עושה באגודל יד ימין. שמאליים צריכים לקחת את האגודל כל הדרך מעברו השני של הבסיס דבר הגוזל זמן יקר.

ועדיין- מחקרים מראים ששמאליים מחליפים יותר מהר מחסנית מימנים!

יש עוד הרבה דוגמאות, אבל הרעיון ברור- שמאליים יותר טכניים, כי מגיל צעיר (שם הרבה יותר קל לקבל טכניקה) הם צריכים להתאים את עצמם לעולם, ולא להיפך.

גיל 17 באפריל 2009

תודה לכל המברכים.

גלן, אני, לעבוד? אתה לא יודע כמה אתה צודק.

עידו, אתה יכול להיכנס לבלוג שלי שעוסק בנושא. אם תשלח לי אימייל, אוכל לשלוח לך כמה קישורים שכתבתי שמסבירים את הנושא באופן כללי.

המספר 7 הוא אכן מספר טיפולוגי ושמועות אומרות שכבר בימי המלך דוד ערבבו קלפים כמספר הזה. מדובר בעירבוב סטנדרטי שנקרא riffle shuffle שבו מחזיקים חצי חפיסה בכל יד, והבהונות מכוונות כלפי האמצע. המתמטיקאי Dave Bayer הוא זה שערך ניסויים בנושא ודיווח על ממצאיו במאמר פורץ הדרך: Trailing the dovetail shuffle to its lair.

הכוונה באקראיות היא שלא ניתן לנבא איפה נמצאים קלפים מסוימים בחפיסה על סמך ידע קודם. למשל, אם משתמשים בטכניקת החתיכה למשל, אפשר לנבא שקלף שהיה למעלה יהיה אחרי חיתוך ראשוני איפה שהוא באמצע ואחרי עוד חיתוך יחזור להיות למעלה (או יהיה בתחתית). כלומר, זו לא טכניקה הכי טובה.

באייר מצא שרק אחרי 5 ערבובים החפיסה מתחילה להראות אקראית (ביחס למצבה הראשוני) ואחרי 7 ערבובים טובים היא אקראית לגמרי. כלומר, על סמך מיקומו הראשוני של כל קלף אי אפשר לנבא באחוז שונה מאקראיות איפה הקלף יהיה בסוף העירבוב. כמו בזריקת חיצים, חובבים צריכים לתת עוד ערבוב או שניים.

עוז 17 באפריל 2009

חידון נהדר ומברוק על הטייטל. שאלה מספר 7 (חודשי לידה) מוזכרת בפירוט בספר החדש של מלקולם גלדוול, OUTLIERS. הוא נותן דוגמאות מההוקי הקנדי (שם החודשים הנכונים הם ינואר-מרץ) ומהכדורגל הצ'כוסלובקי. מנקודת המבט של הספר, ספורטאים שנולדו בחודשים הללו מקבלים הזדמנות גדולה הרבה יותר מספורטאים שנולדו בסוף השנה בגלל שיטת המיון (חלוקה לקבוצות יכולת בגיל צעיר מאוד שבו יתרון של 10 חודשי התפתחות הוא משמעותי). הוא טוען שמיון ספורטאים בגיל מאוחר יותר או מיון לאורך שתי תקופות בשנה היה משפר לעין ערוך את פוטנציאל האיכות של הספורטאים וכמובן נותן הזדמנות שווה יותר למי שנולד לקראת סוף תקופת המיון.

Glen 17 באפריל 2009

Arial: this is to buy time. 2 QB are too young and the third broe his leg but I agree it does not look too good.

As to aiming: I think at least in Artilery (155mm) the guy who aims is in the left side but maybe I am wrong….

Gil (Dr. G): I think few years ago the Ig Nobel prize was given to someone who showed that fleas living on dogs are better high jumpers when compared to fleas that live on cats.
I don't recall any prize regarding true sport in Humans but I have few ideas that might give us the prize….

Glen 17 באפריל 2009

Oz and Gil: very interesting. I first thought from my experience with my daughters that it is related to the first few months of life because if you are born in January in cold places you have so many things that we put on a baby to warm him/her so he/she moves less than July babies for example. It seems from your adding that this is not the case.

גיל 17 באפריל 2009

גלן, יש לי מרצה שזכה באיג נובל. כיום בעיקר זוכים מחקרים פיקנטיים ולא בהכרח כאלו ללא חשיבות מדעית. דן אריאלי הפסיכולוג הישראלי המוערך זכה בפרס השנה. בכל מקרה, הזוכים הם לרוב מרצים נודעים, לא מתעסקים עם משקלי נוצה כמונו (לפחות לא עד שיהיה לנו שם עולמי).

לגבי הגילאים, יכול להיות ששווה לחלק ילדים לקבוצות לפי משקל וגובה ולא לפי גיל. ככה יהיו אולי ילדים משנתונים שונים אבל באותו גודל. אם הם מתפתחים מהר מדי אפשר להקפיץ אותם לקבוצה בכירה יותר.

lazybones 17 באפריל 2009

גיל – בקשר לתגובה 35 אני לא יודע כמה אתה צודק, כי אם היו נוהגים ככה כנראה שמסי עדיין היה משחק עם קבוצת ילדים בארגנטינה, מה שאני רוצה לומר הוא שחלק מהמשחק הוא לדעת להתמודד עם פזיות עדיפה של היריב.

גיל 17 באפריל 2009

לייזי, ברור שתמיד יהיו ילדים שיתמודדו בהצלחה עם גדולים וחזקים מהם. לאלו לא צריך לדאוג. הכוונה לשחקנים רגילים שברור שהם בנחיתות מהגדולים.

lazybones 17 באפריל 2009

גם אני מדבר על שחקנים רגילים, ושחקנים רגילים יהיו תמיד בנחיתות מגדולים מהם, אבל שחקן צריך לדעת להתמודד עם שחקנים גדולים וחזקים ממנו, אני חושב שזה יכול לעשות לו רק טוב, ואני מדבר מנסיון כשאני שיחקתי בקבוצה בתור נער תמיד הייתי הכי קטן בקבוצה.

Red Camel 18 באפריל 2009

לייזיבונס- היית גם הכי פחות יפה. אבל זה כבר מחקר אחר

סימנטוב 18 באפריל 2009

3 בגלל שאני שמאלי? אני בשוק (-:

גלן 18 באפריל 2009

גיל: היה לך איזה קשר לניו מקסיקו קודם, לא?
נדמה לי שמישהו מהמחלקה לפסיכולוגיה שם זכה פעם בפרס על מחקר שהראה שחשפניות מרויחות יותר כסף בזמן שהן מבייצות או משהו דומה….אבל יכול להיות שזה ממקום אחר.

גיל 18 באפריל 2009

כן, זה המחקר הזה.

גלן 18 באפריל 2009

אני דווקא מבין את החשיבות האבולוצינית של המחקר ואכן פרט לפיקנטריה יש בו הגיון. השאלה המרכזית היא כמובן אם לקחו אותך לעזור באיסוף הנתונים או שזה היה טרם זמנך. והשאלה הנוספת איך כמה קשה היה לקבל IRB (שזה ועדה מוסדית שמאשרת את המחקר).

גיל 18 באפריל 2009

ידעתי על המחקר בזמן אמת אבל לא הייתי שותף בו. למעשה, מי שאסף את הנתונים היה סטודנט שעבד בתור מנהל מועדון הסטריפ קלאב. אכן היה קצת מסובך לקבל את אישור הIRB אבל המחקר כמעט כולו נעשה באינטרנט בצורה אנונימית והם קיבלו את האישור. בכלל, למרות שהIRB שלנו נוראי, יש לנו ניסיון במחקרים על מיניות ואנחנו יודעים איך להשיג את האישורים בסופו של דבר.

בני תבורי 18 באפריל 2009

גיל – גלן,
אנא מכם, קישור למחקר מניו מקסיקו. עם תמונות.

אריאל 18 באפריל 2009

גלן, בארטיליריה התותחן לא מסתכל על המטרה, זה ירי בכינון עקיף, כך שזה לא רלוונטי.
לגבי נושא השמאליים, אני עדיין לא ראיתי מחקר שמראה ששמאליים אכן יותר יצירתיים או חכמים או כל טענה אחרת. תמיד מביאים בתור דוגמא איזה שמאלי מחמד ומשתמשים בו בתור הוכחה, כשבעצם שוכחים שעשירית מהאוכלוסיה היא שמאלית, כך שסטטיסטית תמצא די הרבה שמאליים במקומות טובים.

רונן דורפן 18 באפריל 2009

בני – הרצון שלך להעמיק ולהעשיר את הידע שלך מחמם את הלב. ולגבי העובדה שהצלחת רק שתי תשובות. אל תדאג. הניצחון המוסרי הוא שלך. המאמץ היה נפלא, האוהדים עודדו עד הסיום ולבסוף שרו לך "לעולם לא תצעד לבד".

בני תבורי 18 באפריל 2009

אכן, חוויה חד פעמית. אני מרגיש סוזן בליי…

S&M 18 באפריל 2009

גיל, תודה על הלינק בנוגע לשאלה 7.

גם אם אי אפשר לקרוא את המחקר עצמו, רק עפ"י התקציר, אני הייתי שם כוכבית ליד שאלה ותשובה 7. לפחות ככל שזה נוגע לארץ.

זה נכון שעונת האימונים/משחקים מתחילה באוגוסט (פחות או יותר), אבל זה לא נכון שהשנתון המשתתף מתחיל באוגוסט. הוא מתחיל בינואר (עם חריגי גיל שונים, למשל דצמבר של השנה הקודמת בכדורסל; למשל כמה שחקנים משנתון בוגר בשנה שיכולים לשחק גם בנוער בכדורגל).

והתשובה שאומרת שדווקא ילידי אוגוסט-אוקטובר הם המצליחים היא מוזרה, כי הם צעירים יחסית בשנתון. בגילאי ילדים יש לזה משמעות גדולה. הרבה יותר הגיוני שילידי ינואר-מרץ יהיו מצליחים יותר.

בנבחרת הנוער בכדורסל, למשל, זה כמו שאמרתי:
http://www.one.co.il/egood/sitectre.asp?CategoryID=78&TableID=750&TeamID=0&PlayerID=0&LeftExpandedID=0
גם בנבחרת הנערות:
http://www.one.co.il/egood/sitectre.asp?CategoryID=78&TableID=35&TeamID=0&PlayerID=0&LeftExpandedID=0
וגם בקדטיות (בקדטים אין תאריכים והתעצלתי לחפש בדפי הקבוצות):
http://www.one.co.il/egood/sitectre.asp?CategoryID=78&TableID=956&TeamID=0&PlayerID=0&LeftExpandedID=0

הסתכלתי גם באתר של ההתאחדות לכדורגל, וגם שם הנתונים דומים לכדורסל – רוב מובהק של ילידי ינואר-יוני לעומת יולי-דצמבר. עד כמה מובהק? בנבחרת הנערים עד גיל 17, זה 20-4. עד גיל 16 זה 23-7.

לא הגיוני שבחו"ל זה אחרת (המחקר נעשה על שחקני כדורגל בטורנירים רשמיים של פיפ"א, וכולם עובדים עם אותם חוקי שנתונים).

מאוד מוזר. לפחות כוכבית.

יורם אהרוני 18 באפריל 2009

לגבי שאלה מספר 1: זה מיתוס שהוכך מזמן כלא נכון. במחקר שנעשה בגרמניה כבר בשנות ה – 80 וניתחו בו הרבה קפיצות נמצאה רק רק קפיצה מוצלחת בה מרכז הכובד של הקופץ היה באמת מתחת לרף .. בקפיצה הזו קופץ פגע ברף הוא התרומם לגובה ובאורח פלא חזר למקומו… נראה שהיתרונות של קפיצת פוסברי אחרים לגמרי. אחד היתרונות: אפשר לבצע קפיצה מוצלחת אחרי הרצה מהירה בהרבה מאשר בגלילת בטן. לגבי שאלה 7: כל הזמן צצים מחקרים שמנסים למצוא קשר בין תאריכי לידה וכל מיני דברים. רק לאחרונה דווח על מחקר שהמצטיינים הם יליד ינואר-מרס. נראה שזה קשור גם לחוקים לגבי הגיל הקובע בתחרויות ילדים. אם הגיל הקובע הוא אחד בינואר אז סביר שלילידי ינואר-מרס יהיה יתרון. אם הגיל הקובע הוא אחד בספטמבר אז יהיה יתרון לילידי ספטמבר – נובמבר.כל זאת נכול בגיל נוער אולי. לגבי בוגרים אני לא סבור שיש נתונים שמוכיחים יתרון לחודש מסוים.

Red Camel 18 באפריל 2009

אני רואה עכשיו את מרוץ לה מאן באופנועים, וזה מרתק אותי.

גיל 18 באפריל 2009

בני, אתה יכול לקרוא על המחקר כאן:

http://www.notes.co.il/greengross/37318.asp

יורם אהרוני 18 באפריל 2009

לגבי שאלה 10: . סוסי מרוץ יכולים לדהור 10 ק"מ במהירות של 32 קמ"ש, כלומר הם יסיימו מרוץ של 10 ק"מ בפחות מ – 19 דקות. מהירות הריצה הממוצעת של השיאן העולמי ב – 10,000 בשעת קביעת השיא הייתה 22.82 קמ"ש. ההנחה היא שאחרי 20 ק"מ בערך יתחיל ישיגו רצים טובים את הסוסים. יש בוולס מירוץ שנתי של אנשים מול סוסים למרחק של 22 מייל ובו בדרך כלל מנצחים הסוסים אבל היו מקרים בהם ניצח רץ. עם זאת יש לציין שמירוץ זה הוא בתנאי שטח קשים, מה שמקשה עוד על הסוסים שמשקל גופם כמובן הרבה יותר גדול.

ערן קאלימי 18 באפריל 2009

לא'דע, אני חושב שמה שמונע ממני להפוך לספורטאי מצטיין לא קשור כ"כ לעובדה שאני יליד דצמבר. עובדה שלישו זה לא הפריע. עד לפציעה המצערת בגולגלתא.
אצלי זה קשור יותר לעובדה שיש לי (כיום, פעם זה לא היה ככה…) קואורדינציה של מלפפון ים חולני, מוסר עבודה של אציל צרפתי מהמאה ה-15, ונחישות של פודינג ווניל. וחבל שכך, כי הייתי כישרון גדול פעם, בעיקר בקריאה וכתיבה, אבל גם בצפיה בטלוויזיה ובהייה בבנות מהכיתה. וגם הטבעתי בגיל 17. היום הכל נשאר אותו דבר, פרט להטבעות. והקריאה. והכתיבה. והבהייה. אבל אני מפצה על זה בממוצע של שתי תשובות נכונות לחידון.

נתן העזתי 18 באפריל 2009

בקשר לזריקת החיצים, לא נראה לי סביר שזה קשור לעיוות משום שאין סיבה שהעיוות יעלם אצל מקצוענים, וגם בגלל שזה היה צריך להיות נכון גם לגבי פיצ'רים למשל. בגלל השוני בין חובבנים למקצוענים נראה לי יותר הגיוני לחשוב שזה קשור איכשהו בטכניקת הזריקה, ביציאה של החץ מהאצבעות. אולי ההבדל בין השימוש באגודל לבין שאר האצבעות, אולי החיכוך ברגע היציאה, משהו כזה, שיכול להשתנות כשמתאמנים.

Comments closed