לקראת בורו. מחשבות על הקיץ ושלושים אחוז

יש סיכוי לא רע שהמשחקים הקרובים של כריסטיאנו רונאלדו וקרלוס טבז הם האחרונים שלהם ביונייטד. זה מצב מצער מאד. אבל דווקא אם זה נכון התשוקה בה הם משחקים בשבועות האחרונים היא מעוררת כבוד. כתבתי את זה בעיתון דווקא בהקשר טבז. היו לו לא מעט סיבות לאבד מוטיבציה אבל הוא ממשיך. זה מגחיך (מהמילה לעשות למגוחך) את כל הטיעונים שאני שומע על שחקני בית ושכירי חרב ושחקנים שמשחקים למען הסמל והחולצה ושחקנים שמספרים "שהם חלמו לשחק במועדון" וכיוצא באלו. יש פייטרים ויש לא פייטרים וזהו.

לגבי רונאלדו אני חושב שמה שצריך לעשות הוא להציע לו את השכר הגבוה בעולם, מענק חתימה לו ולסוכן שלו וגם להציע לו להיות הקפטן. ןאחר כך שיחתום על חוזה עד גיל שלושים או שיילך. השכר מגיע לו, ואין שום בעיה אם יונייטד תוותר על שחקן בכיר אחד ואפילו על רכש בקיץ בכדי לממן זאת. לגבי עניין הקפטן, זה לא שמגיע לו יותר מאחרים, אבל זה מחיר שאפשר לשלם בכדי לגרום לו להרגיש מחוייבות. בסך הכל ליונייטד בעצם כבר אין קפטן במגרש שנתיים. ודווקא למינוי מפתיע כזה יכולה השפעה מפתיעה לטובה.

כמובן שבשני תנאים: שקלדרון לא נבחר מחדש לנשיא ריאל (הבנתי שבאמת אין סיכוי לכך) ושהמחיר הוא מתאים – כלומר ריאל לא הורידה את המחיר עם התרגילים שלה. הניהול בשנה שעברה היה מוצדק לגמרי. יונייטד נפגעה בסופו של דבר ברמה מינימלית והיא קרובה להגן על התארים שלה. הירידה בקצב ההבקעה של רונאלדו כמעט לא קשור לכך. והאנשים שהיו אחראים לכך בריאל מדריד פוטרו שניהם. אין פה עניין של מוסר, יש פה עניין של שמירה על אינטרסים ואלו של יונייטד נשמרו היטב. מי שחושב שהמחיר על רונאלדו השתנה: עדיף לעשות עסקים עם ריאל בשנת בחירות ובשנה של אליפות לברצלונה (וזה עוד נראה הערב).

הדבר שהכי מדאיג אותי מהאפשרות שיילך היא לא האובדן המקצועי. על זה יונייטד יכולה להתגבר. מה שמדאיג אותי שיישבו כמה עשרות מליונים בקופה ועל הגלזרים יהיה לחץ להראות שהם לא מכרו אותו בגלל החובות שלהם, ופרגוסון יילך לשוק ההעברות – כי אפילו הוא קונה שחקנים סתם אם נותנים לו כסף. ואז יגיעו שחקנים שלא צריך אותם. הרכש העיקרי של יונייטד  לעונה הבאה צריך להיות ברבטוב, הארגריבס וקיקו מאקדה. אם השלושה הללו יתקדמו וישתלבו המצב יהיה נפלא.

טבז הוא סיפור מאד עצוב. הוא רצוי בקבוצה ונדמה שהיה רוצה להשאר בה. אבל יש לו איזשהו הסכם כובל עם אנשים שלא היה צריך לעשות איתם עסקים מלכתחילה. אמנם יונייטד דאגה לא להסתבך כמו ווסט-האם, אבל עדיין לעסקים עם אנשים כאלו לעולם אין סוף טוב. טבז עבורם הוא עסק והם יעבירו אותו מקבוצה לקבוצה כל הקריירה שלו אם זה יתאים להם. זה עצוב כי מדובר בשחקן שלא הייתה לו שום בעיה להיות נאמן למועדון קריירה שלמה. אבל אם הכסף שרוצים עליו מוגזם אז הוא מוגזם ואין מה לעשות. אין לו שום יומרה להבין מי שווה עשרה מליון ומי שווה עשרים ומי שווה חמישים. וזה לא משנה כמה הוציאו על ברבטוב, כי זה כבר קרה.

*
המשחק היום הוא בדיוק סוג המשחקים שאפשר להסתבך בהם בגלל העייפות מגביע אירופה וההכנות למשחק הבא בגביע אירופה והרכב שיחסית יהיה מאולתר. אבל היום אפשר לקחת 30% מהנקודות החסרות עבור האליפות. זה בדיוק המקום בו יונייטד צריכה להבהיר את ההבדל בינה לבין היתר. הכסף על השולחן, מנצחים והולכים.

צחוק הגורל - יום אירוני בניחוח אבסורדי
עלילות קידו מאקדה. סוכן מיוחד 41 (משימה עדינה במידלסברו)

No Comments

אור 2 במאי 2009

המשחק של מנצסטר היום לא יכול להיות פחות מעניין.
ספור קלאסיקו!!

יוסי מזרחי 2 במאי 2009

תגובה ראשונה ולא ממצה: הטיעון כאילו "לא משנה כמה הוציאו על ברבטוב כי זה כבר הוצא (מלשון הוצאה) הוא טיעון חלש ולא רלוונטי בהקשר שאתה מתכוון לו.
אם טבז ילך בגלל ענין כספי, הרי ששלושים מליון של ברבטוב , הם פקטור מרכזי בהחלה לתת לו ללכת.
השאלה אם לתת לו ללכת היא ברמה אחרת בכלל והיא קשורה לעוד מרכיבים שאינם כסף כמו:מחויבות, התאמה מקצועית מבנה נפשי של השחקן ושילוב/התאמה לצכי הקבוצה.
אם רונאלדו יעזוב, המשוואה תשתנה לחלוטין.אז ,מתן אפשרות לטבז ללכת , יתקרב לרמת פשע ספורטיבי נגד הקבוצה.

אני מסכים לכך שהרכש בשנה הבראה צריך לבוא מבפנים משמע, מי שיש בקאדר.
בכל מקרה זה לא יכול לבוא במקום טבז.

יוסי מזרחי 2 במאי 2009

התגובה גם אמוציונלית ולכן (גם הגהה שלא בוצעה.

אורי 2 במאי 2009

כמה דברים:
1. אני אישית אתבייש אם רונאלדו יהיה קפטן ביונייטד. לאחר פרישתם של "הזקנים" ריו פרדיננד הוא הקפטן הראוי, הוא מנהיג, הוא שחקן ברמה מספיק גבוהה, והוא מראה בשנים האחרונות שהוא התבגר, מה שרונאלדו ממש לא מראה עם כל הבכיינויות ונפנופי הידיים לשופט. אגב יש לי הרגשה שגם הקיץ הוא לא ילך. חלומות זה נחמד, אבל הוא לא אידיוט ולא נראה לי שהוא ישב העונה בבית, ראה משחק של ריאל מדריד ואמר "בא לי לשחק בקבוצה הזאת". הם פשוט לא מספיק טובים.
2. אני אוהב את טבז, אבל אין מה לעשות. לשלם 30 מיליון פאונד בשביל שחקן ספסל זה מהלך טיפשי. אני מודה לו על השנתיים ביונייטד ומאחל לו הצלחה אישית בהמשך הדרך (כמובן שאם הוא עובר לריאל אז הצלחה קבוצתית אני לא אאחל, ואם הוא יגיע לליברפול כמו שפורסם לפני כשבוע אז שום הצלחה ושום נעליים).
3. אני עדיין מאמין שלא ראינו מברבאטוב את כל מה שיש לו להציע. הישראלי הממוצע לא סופר את הקבוצות האנגליות שמתחת למקום הרביעי בפרמיירליג, אבל מי שראה אותו בטוטנהאם יודע שמדובר בגאון. העונה הוא מדי פעם נתן רמזים לכך-כמו הבישול לרונאלדו מול ווסטהאם בבית, אבל לא שמר על המשכיות. אם הוא יצליח בכך בעתיד-יש לנו שחקן יותר טוב מטבז בגדול. למרות שלאחרונה לקטול אותו נהייה הספורט הלאומי, יש לו כמות כיבושים בהחלט מכובדת בהתחשב בקשיים-עבר ברגע האחרון, היה צריך להתאקלם במהלך העונה וכו'.

אביעד 2 במאי 2009

למה בדיוק אין קפטן במגרש כבר שנתיים? המנהיג של מנצ'סטר יונייטד על המגרש כבר לפחות שנתיים הוא ריו פרדיננד. פרגוסון כבר אמר שהוא יהיה הקפטן הבא וכך צריך להיות.
אם רונאלדו עוזב אז טבז צריך להישאר ושזה יהיה הרכש. אם שניהם עוזבים, אז דווקא כן צריך לחזק את הסגל ההתקפי. לא צריך להיות ליברפול שמבססת את ההתקפה שלה על שני אנשים (במקרה שלנו רוני וברבאטוב) ובלי טבז ורונאלדו, התלות בהם היא עצומה. מה שלא נגיד על נאני ואנדרסון, ספק גדול אם כבר בעונה הבאה הם יהיו כוח התקפי משמעותי באופן לו אנו זקוקים ולבנות תוכנית ליותר משנה שהשמות סקולס וגיגס הם מרכזיים בה זה מוגזם.
בהנחה ששניהם עוזבים צריך חלוץ נוסף (לא בהכרח שם גדול. חלוץ עם ניסיון מסוים שאין לו בעיה לשבת על הספסל) וקשר יצירתי נוסף, רצוי עם יכולת לשחק באגף. קיקו מאקדה צריך להיבנות לאט ולא להיות תחליף לטבז/רונאלדו בגיל 18.
כמו כן, עם כל הרצון הטוב, לא הייתי "בונה מדינה" על אואן הארגריבס בקישור האחורי. הוא שחקן מצוין ובהחלט קשר אחורי שתואם את מה שאנחנו צריכים, השאלה היא מה הוא ייתן אחרי 3 עונות מוכות פציעות בהן שיחק פחות מ-50 משחקים סה"כ. צריך קשר אחורי "גרזן" נוסף.

אבנר זא 2 במאי 2009

קודם כל אני ממש לא מאמין שגם כריסטיאנו וגם טבז יעזבו את יונייטד בקיץ אחד.
זה לא מתאים לפרגי ולא לתקופה אז לדעתי זה יהיה: אם כריסטיאנו לא עוזב תהיה הרבה פחות בעיה לוותר על טבז.
אם כריסטיאנו עוזב ישאירו את טבז כדי לא להגיע למצב שהשינוי בהתקפה הוא עצום (השינוי בהתקפה שלנו בלי כריסטיאנו בכל מקרה יהיה מאד גדול אבל ככה זה יהיה יותר מזה).
הרגשה אישית שלי היא שנאני עוזב בקיץ הזה וגם מחליף בשבילו יעלה כסף.

לגבי כריסטיאנו אני לא יודע אם הוא יעזוב או לא ולאן, פעם היה לי הימור שהוא נישאר ביונייטד עד הפרישה של הסר ועוזב אותנו לספרד, היום אני לא יכול לומר שאני הולך על זה בלב שלם.
לגבי ההצעה להיות קפטן אנחנו לא מוכנים לזה, קפטן חייב להיות יותר מחוייב למועדון עצמו ולהראות ולייצג את מה שהמועדון רוצה להראות ולייצג. יש לנו קפטן שקוראים לו גארי נוויל והוא אחלה קפטן, יש לנו שני מחליפים ראויים ראיין גיגס וריו פרדיננד, לא רואה דרך להכניס את כריסטיאנו למשוואה הזאת.
שכר הכי גבוה? אינלי שום בעיה שיתנו לו גם מניות בקבוצה זה הרבה פחות מעניין אותי…

* לגבי המשחק היום הוא סופר מסוכן, כי בורו יחד עם הפטישים אלו שתי הקבוצות מהקבוצות הקטנות מולן הכי קשה לנו בכל השנים האחרונות.
מול שתיהן כמעט כל מפגש בשנים האחרונות הלך קשה וגם אני מעריך שאיבדנו יותר נקודות באחוזים מולן ממה שאיבדנו מול שאר הקבוצות הקטנות בליגה.
ככה שכן הולך להיות קשה, וכן אנחנו ננצח.

בני גלובינסקי 2 במאי 2009

אפשר להתגבר על רונאלדו גם מקצועית וגם מבחינת הרכש. פרגוסון הפסיק עם הדג'מבה-דג'מבאים למיניהם ולדעתי לא יקנה סתם שחקנים. בין אם רונאלדו הולך ובין אם לא, צריך להחזיר את קירוש די דחוף. יש מימד נוסף שהוא מביא איתו שאיני יכול להסבירו.

ובקשר לבורו: יאללה קיקו!

רונן דורפן 2 במאי 2009

אורי – תעשה רגע תרגיל מחשבתי ותחזיר את ריו לגילו של רונאלדו: מדבר שטויות, כל היום בוחרת, עושה שטות אטומית כשהוא לא מופיע לבדיקת סמים…
אז אל תמהר להתבייש.

יוסי מזרחי – כמה הוציאו על ברבטוב רלוונטי רק אם מישהו מציע לך את זה חזרה. ויש יתרון אחד גדול לעסקת ברבטוב. באמת קנית אותו ממועדון מסודר. לא מכמה נוכלים שאומרים, תן לנו קצת כסף נחזור עוד שנתיים לעוד…

אביעד – לא צריך עוד קשר מרכזי. בשנה הבאה אנדרסון צריך לשחק יותר, כנראה על חשבון סקולס. קאריק פלטשר והארגריבס זה די והותר לעמדות האחרות.

רונן דורפן 2 במאי 2009

אבנר – גם לי יש תחושה שמה שיכול להשאיר את רונאלדו זה מצב שזו תהיה עונה אחרונה של פרגוסון.

תומר ש 2 במאי 2009

בעניין הקפטן.
צריך לעשות סוף לבדיחה הזו ולמנות כבר את וויין רוני למען השם. מבחינתי זו הבחירה ההגיונית היחידה, מה גם שזו בחירה ארוכת טווח, בניגוד לדוגמא לפרדיננד, שיתחיל להגמר בעוד שתיים-שלוש עונות. מספיק להיות באולד טראפורד ולשמוע את צעקות העידוד "רוני, רוני!" בשביל לדעת את מי האוהדים הכי מעריכים בקבוצה.

סימנטוב 2 במאי 2009

אין לי בעיה שרונאלדו יהיה הקפטן הוא הכי טוב וזה שם המשחק (למרות שפרגי התחייב לא פעם שפרדיננד יהיה הקפטן ומגיע לרוני יותר)
כ"כ נכון לגבי טזב והלוחמנות שלו, מודה נתפסתי קצת לקלישאה של שחקני בית, אפשר למחוק (קצת)
אוהבתי את ההרכב (טבז נח ומקאדה מקבל צ'אנס)
מרתק, תודה

רונן דורפן 2 במאי 2009

ואגב, הקורא סטיבן ג'ררד מסכים איתי. הוא מספר היום שהיה קרוב לעזוב לצ'לסי. כמו טבז, הוא שחקן שנלחם ונותן את המקסימום והיה נותן את המקסימום גם בצ'לסי. כפי שרוני נותן במנצ'סטר יונייטד למרות שחלם לשחק באברטון.

עמיחי 2 במאי 2009

בקשר לטבז, זה כנראה אופי ארגנטינאי מסוים, או העובדה שהוא ומסצ'טה קשורים באותו חוזה, או היו קשורים, כמו מסצ'טה בדיוק כזה, לפי האפיונים שלך

יוסי מזרחי 2 במאי 2009

רונן, אם להמשיך את הקו שלך, אז טבז יעלה לנו "רק"20 מליון, לפני מו"מ.
האם המשקל הסגולי שלו שוה את הסכום הזה ?? לך לטבלאות הסטטיסטיקה ותראה(את מה שאתה ואני יודעים.)
ואם הוא ילך, האם בטוח שלא יביאו "תחליף" שיעלה קצת כסף ???

סימנטוב 2 במאי 2009

טבז :)

רונן דורפן 2 במאי 2009

יוסי מזרחי – על טבז צריך לעשות מעכשיו רק עיסקאות שקופות. כלומר לרכוש אותו או שלא – אבל להיפטר מהבעלות עליו.

עמיחי – ברור. הארנגנטינאים הם פייטרים. בגלל זה מנצחים תמיד את אנגליה…

רועי שבא אחר-כך 2 במאי 2009

יש למישהו לינק שעובד שבו אפשר לצפות במשחק? האתר העראקי של רונן סגר את שעריו, מסתבר.

זיו 2 במאי 2009

רונאלדו לא ישאר בעד שום סכום וצריך לכבד את החלום שלו לשחק במדריד.
ההשוואות למסי יתחילו ממשחקו הראשון ולהערכתי מהר מאוד יתחילו גם להשמע קולות האכזבה בברנבאו ויתחיל נפנוף המטפחות ולאחריהן שריקות הבוז.

טבז עוזב לא בגלל כסף אלא בגלל האטימות של פרגי שהשאיר אותו על הספסל ביותר מדי משחקים חשובים ולא נתן לו את התחושה שהוא מוערך מבחינה מקצועית.
גם אם היו דורשים בעבורו מחיר נמוך יותר הוא לא היה מוכן להמשיך להיות אופציה התקפית שלישית או רביעית.

ללא קשר לטבז ורונאלדו – יונייטד חייבת לעונה הבאה שוער ברמה הגבוהה ביותר וקשר אחורי אמיתי (כי הגימיקים בשיטת שניים שעושים תפקיד של אחד די מיצו את עצמם)
מי שרוצה לראות את ברבטוב בתפקיד הקלאסי של סקולס חייב לצידו קשר אחורי.סקולס היה זקוק לרוי קין לצידו על מנת להפוך לקשר-חלוץ הנפלא שהיה.

תומר 2 במאי 2009

רועי,אני רואה דרך MYP2P. הלינקים שם עובדים.

רועי שבא אחר-כך 2 במאי 2009

נפתח לי בדיוק לשער :)

רונן דורפן 2 במאי 2009

זיו – אני לא חושב שהמושג "בעד כל סכום שבעולם" מתאים כשהחלום הוא לשחק בקבוצה שמשלמת את הסכומים הכי גדולים שבעולם.

אורי 2 במאי 2009

די מביך שאנחנו צריכים את עזרת השופט כדי להוביל 1-0 על קבוצה עלובה כמו בורו.

דולב 2 במאי 2009

על מה אתה מדבר?

אורי 2 במאי 2009

היה פנדל לבורו, הייתה עבירה של מאקדה בשער של גיגס, ורוני היה צריך להיות מורחק. במקום פיגור 1-0 בעשרה שחקנים, אנחנו ביתרון.

אביעד 2 במאי 2009

מידלסבורו היא קבוצה מאוד מאוד חלשה. כל עבירה באיזור החצי מובילה לניסיון הגבהה וזה מול הגנה שכוללת את נמאניה וידיץ'. זה לא בגלל שבורו חושבים שזה רעיון כ"כ מוצלח אלא בגלל שאין להם מספיק יצירתיות לנסות משהו אחר. ואחרי שאמרתי כל זאת, הקבוצה החלשה הזאת הייתה יותר טובה מהיונייטד (במשחק איום) במשך 44 הדקות הראשונות. אנחנו די איומים היום (אולי שווה להסיט את רוני ימינה ולהכניס את נאני במקום פארק? זה לא יגרום לנו להיראות גרוע יותר…).
זיו, אתה יכול להמשיך לזלזל ברונאלדו כמה שתרצה. אבל תסתכל על הנתונים- מסי עושה טרור בליגה הספרדית. רונאלדו חזק יותר, יש לו משחק ראש טוב יותר, בעיטה מרחוק טובה יותר, שליטה בכדור לא פחות טובה. מה גורם לך לחשוב שהוא ייכשל?
רונן, אני מסכים שאם הקשרים המרכזיים שלך בסגל הם אנדרסון, סקולס, גיגס, קאריק, פלטשר והארגריבס זה צריך להספיק. אבל אם תיקח בחשבון שסקולס וגיגס מזדקנים בעוד שנה ומצבו הבריאותי/יכולת המשחק של הארגריבס הם סימן שאלה גדול לאור 3 העונות האחרונות, הרי שנראה לי שיש צורך בקשר אחורי שיגבה את הארגריבס. לא רכש ב-30 מליון ליש"ט, לא משהו דרסטי. קשר אחורי סביר שיסכים לראות הרבה ספסל.

אביעד 2 במאי 2009

ואיך שכתבתי על אפשרות לנאני במקום פארק, הקוריאני כובש. לא אמרתי כלום.

אביעד 2 במאי 2009

אורי, כנראה פספסתי את העבירה של מאקדה בגול של גיגס, לרוני לא הגיע אדום (זה היה מאבק על כדור שהתחמם יותר מדי אבל לא רציני מדי) ולא היה פנדל – מישהו בעט ממרחק מטר את הכדור על היד של וידיץ', לא היה כאן שום דבר שהוא יכל לעשות בשביל למנוע את זה ולא היה מקום לפנדל.

זיו 2 במאי 2009

אביעד –
עומס הציפיות יכריע את רונאלדו.
אם הוא ימשיך בכושרו הנוכחי אז צפויים לו ימים לא קלים במדריד.

אסיין אחד בהרכב היה עושה את מה שקאריק ופלטשר עושים יחדיו.

ורוני – נפלא,נפלא,נפלא.

רועי שבא אחר-כך 2 במאי 2009

אביעד,
אני לא יודע כמה רונאלדו יחזיק מעמד מול קהל ביקורתי כמו זה של ריאל מדריד, בלי שיהיה מישהו כמו סר אלכס שיחזיק לו את היד וישמור עליו. רונאלדו לא התברך באופי חזק במיוחד (שלא לומר – האיש בכיין).

אביאל 2 במאי 2009

רונן אני לא בטוח שקלדרון טוב יותר מפרס ברכישת שחקנים, דווקא מפרס אתם צריכים יותר להיזהר בעניין הכוכבים.

לדעתי רונאלדו יותר יצליח בספרד, כי יהיה לו יותר חופש ומגנים שיוכל לסובב, בניגוד לליגה האנגלית, רואים את זה על רובן, שהיה טוב בצ'לסי אבל נפצע הרבה כי כאשר הוא התחיל לסובב את ההגנות הם פשוט שברו לו את הרגליים, בספרד הוא מסתדר הרבה הרבה יותר טוב ואם הוא יכול אז אין ספק שגם רונאלדו יוכל.

גיא אלון 2 במאי 2009

דקה 90, אפשר לסכם.
המשחק הזה הגיע בדיוק בזמן.

משחק קל, יריבה עלובה, מי שנח על הספסל לא הצטרך לקום ולהתחמם, מי ששיחק לא נאלץ להתאמץ ויוכל להיות כשיר ליום שלישי.

יכולנו לנסות ולשפר את הפרש השערים אבל לא נראה שזה הולך לשנות.

אביעד 2 במאי 2009

זיו ורועי שבא אח"כ, אתם יכולים לומר הרבה על רונאלדו, אבל שהוא לא בעל אופי חזק במיוחד?! החל מעונת 2006/7 (אחרי תקרית רוני במונדיאל), כבר למעשה 3 עונות, הוא מגיע לשחק פעמיים בשבוע, כשבכל משחק חוץ הוא זוכה לעוינות עצומה מצד הקהל, שריקות בוז ושנאה איומה, בכל משחק הוא נשמר על ידי שניים ושלושה שחקנים שלא בוחלים באמצעים לעצור אותו, כשכל שבוע ישנן ספקולציות באשר לעתידו, ובתוך כל זאת הוא מצופה להבקיע בכל משחק (ברמה כזאת שאחרי משחקים בהם כבש פעמיים מדברים על "משחק חלש שלו, הוא לא עזר מספיק להגנה"). ואחרי כל אלו, הוא השחקן הטוב ביותר של היונייטד ומבקיע כמעט 100 שערים ב-3 השנים האחרונות. אבל זה רק בגלל פרגוסון, הוא חלש אופי ויתפרק ברגע שישרקו לו בוז במדריד. בחייאת, אלו שטויות. האיש חזק הרבה יותר ממה שאתם מדמיינים בכלל. ובכושרו הנוכחי? הוא כובש 30 שערים לעונה בספרד ולא מתמודד בכלל עם שריקות בוז.
זיו, כבר אין לי יותר מדי כוח להגן על פלטשר, מזל שהוא משחק בצורה כזאת שאני לא צריך להתאמץ יותר מדי. הוא היה בכל מקום על המגרש מול ארסנל ועשה עבודת גרזן מושלמת. אבל היי, הוא לא בעט מספיק לשער ולא כבש, אז הוא לא מספיק טוב. בואו נביא מישהו אחר ב-30 מליון ליש"ט.

יוסי מזרחי 2 במאי 2009

רונן,
אני מסכים לכך שהשארת טבז צריכה-מה זה צריכה, חייבת- להיות שקופה ועל פי הכללים שמקובלים בתחום זה.
הלואי וזה יקרה כי זה בהישג יד.

עומרי 2 במאי 2009

כדי להפחית מאפקט הכסף החופשי ממנו אתה חושש, וגם כדי להבטיח שיונייטד תישאר תחרותית ולא תעבור 'שנה פיננסית' העסקה עם ריאל חייבת להכיל את היגוואין. הוא מרגיש לא-מוערך שם, הוא שחקן גדול שיהיה ענק. עסקה כמו היגוואין ו60 מיליון יורו תמורת רונאלדו היא מעולה ליונייטד.

בכסף שיתקבל לא יזיק אם הם ישלמו על טבז גם 20 אחוז יותר משוויו הריאלי.

יונתן 2 במאי 2009

רונן (ושאר אוהדי יונייטד), אני אשמח מאוד אם תוכלו להסביר לי מהו מצבו של טבז מבחינה חוזית. רונן כותב: " [לטבז יש] איזשהו הסכם כובל עם אנשים שלא היה צריך לעשות איתם עסקים מלכתחילה. אמנם יונייטד דאגה לא להסתבך כמו ווסט-האם, אבל עדיין לעסקים עם אנשים כאלו לעולם אין סוף טוב." איך בדיוק יונייטד הצליחה לא להסתבך?

עד כמה שהבנתי, הסיפור של טבז (ומשראנו עד שליוורפול קנו אותו) הוא בסך הכל די פשוט: כרטיס השחקן שלו נמצא בבעלתו של איש עסקים אנגלי ממוצא אירני (קיא יוראבצ'יאן). הסיבה שווסט-האם עברו על החוק היא שלפי חוקי הפריימיירשיפ אסור לקבוצה לשחק עם שחקן שלא נמצא בבעלותה או בבעלות קבוצה אחרת שמשאילה אותו. מכיוון שהאדון קיא אינו קבוצת כדורגל, ווסט-האם עברו על החוק. להבנתי, אפילו הם מודים בכך היום (הסכם הפיצויים עם שפילד).

טבז אינו שחקן של יונייטד עכשיו (שכן אם היה, לא היה צורך לדון בקנייתו בקיץ). בנוסף, הוא לא נרכש ע"י אף קבוצה אחרת (נכון?). מכאן שהוא עדיין שייך למישהו (מיודענו קיא כנראה) ומשחק ביונייטד, ולכן יונייטד נמצאים באותו מצב של ווסט-האם מלפני כמה עונות.

אז או שאתם (יונייטד) מקבלים יחס שונה משאר קבוצות הליגה (לפחות ווסט-האם — שגם יצאו בזול), מה שלא יתכן כלל… או שיש הסבר אחר לכך. אם כך מהו? או במילים אחרות, איך בדיוק "יונייטד דאגה לא להסתבך" כמאמר רונן?

חוץ מזה, תהיתי גם מהי עלות ה"השאלה" של טבז. מישהו שאינו אוהד יונייטד אמר לי 10 מיליון בשנה. האם זה נכון?

רונן דורפן 2 במאי 2009

שחר – ווסטהאם כנראה הסתבכה משום שכשהיא שאלה את טבז היא שאלה אותו מגורמים פרטיים כשהוא לא שייך להם. מה שנעשה טרם עיסקת יונייטד לא ברור. אולי טבז רשום בקבוצה אחרת (אבל אז למה איננו יודעים מיהי – זה אמור להיות ברשומות) או אולי טבז רשום ביונייטד אבל במעמד החתימה הם קיבלו עליו שחרור בתום השנתיים. אני שמעתי את הסכום בו נקבת לגבי השנתיים.

עומרי – זהו שאני לא מעוניין בהיגואין או כל כוכב אחר. הכוכבים האמיתיים של יונייטד מתפתחים אצלה.

יונתן 2 במאי 2009

רונן, תודה על התשובה המהירה (דרך אגב, זה יונתן ולא שחר…).

אני לא רוצה להעיק יותר מידי, אבל מה שאני מבין מתשובתך הוא שההבדל היחיד בין יונייטד לבין ווסט-האם הוא שלכם יש עורכי דין טובים יותר. כלומר, מבחינה עקרונית (ומעשית) אתם בדיוק באותו מצב.

לגבי הסכומים, גם אם זה 10 מיליון לשנתיים ובטח אם זה 20 מיליון לשנתיים, נראה כי מבחינה עסקית בלבד שווה לכם לקנות אותו עכשיו. עד כמה שאני מבין המחיר שלו הוא כ-30 כיום, ואני מניח שאם תצטרכו לשלם את ההפרש בלבד (נכון?), כך שיוצא שאתם מקבלים שחקן של 30 ב 10 או 20 מיליון. אפילו אם הוא לא נשאר ביונייטד שווה לקנות אותו ואז למכור לריאל/צ'לסי וכו ולהחזיר לפחות חלק ממחיר ההשאלה (הגבוה מאוד).

עומרי 2 במאי 2009

רונן- אני מקבל את התפיסה הזו. אבל היגוואין הוא לא קאקה, הוא בסה"כ בן 22, לדעתי עוד רחוק מספיק משיאו. הוא יכול להיות עוגן התקפי לעשור הבא.

אם תאבד את רונאלדו וטבס (וגם את ואן-דר סאר אולי) בבת אחת אני צופה שיונייטד תיאבק על המקום הרביעי בעונה הבאה. זה חבל כי יש יסודות חשובים בגיל הנכון בסגל (וידיץ', רוני, פרדיננד,אברה, אנדרסון, קאריק) ליצירת שושלת שעוד לא נראתה בעידן המודרני.

קורא 2 במאי 2009

רונאלדו בעיניי הוא שחקן מצויין, והכי טוב בעולם בתפקיד שלו – קיצוני. אבל זה כל מה שהוא, קיצוני מצויין עם יכולת הבקעה נדירה. יתכן שיונייטד תצטרך להחליף אותו בשני שחקנים, קיצוני מוצלח וחלוץ מוצלח, אבל את זה היא תוכל לעשות בקלות בכסף שהיא תקבל.

Drazick 2 במאי 2009

רונן,
אני קצת לא מסכים עם הגישה שלך.
עם כל הכבוד למנצ'סטר ולמאמן שלה (שהם האהודים עליי בכדורגל העולמי). בלי שחקן ברמתו של רונאלדו הקבוצה הזו תלך למדבר השומם מבחינת התארים האירופאיים.

אני לא מבין את האופטימיות ביכולת של השחקנים הקיימים להחליף ולעמוד בקליבר של רונאלדו. מקאדה נראה פוטנציאל טוב, אבל לחלוץ רחבה מצטיין. ברבאטוב הוא לא שחקן עם יכולות אתלטיות מספיקות בכדורגל המודרני כדי להיות שחקן שסוחב קובוצה (אם הוא מטרה ומישהו מלביש עליו שחקן כמו אסיין, זה שחקן פחות).

אם שנה הבאה מנצ'סטר מאבדת את רונאלדו חייב לבוא מישהו עם כישרון ויכולות קרובים מאוד.
יכול להיות שזה שם צעיר שעדיין אנו לא מכירים ורשום אי שם בפנקס של פרגוסון. מאידך זה יכול להיות מישהו כמו קאקה (הלוואי) או רונאלדיניו.

עומרי 3 במאי 2009

דראזיק- קאקא, ובוודאי רונאלדיניו, הם שחקנים ששיאם מאחוריהם. שניהם עדיןן מצויינים, קאקא עדיין בין 5 הטובים בעולם לדעתי, אבל יונייטד היסטורית לא נוהגת להביא שחקנים כאלה ולכן אני מקבל את הגישה של רונן.
אבל גם להמר שוב על מישהו בן 18 ולקוות לבינגו כמו ב2003 זה מסוכן הרבה יותר מדי, בייחוד כשמסביב קיים סגל נדיר באיכויותיו שחבל לבזבז.

Drazick 3 במאי 2009

אני לא בטוח שקאקא אחרי שיאו, זה כמו לומר שרונאלדו אחרי שיאו.
קאקא נתן תצוגת ענק לשחקן לפני שנתיים. לא הוגם לדרוש ממנו לשחזר אותה כל שנה. מה גם שמלבד השנה הוא היה הכלי ההתקפי היחידי שצריך לעצור במילאן. הוא לא שחקן מבוגר במיוחד (27 אם איני טועה). למעשה אם יגיע זה יהיה שקול להגעתו של קאנטונה בזמנו (מבחינת הגיל).

אני חושב שהכדורגל הולך להתפתח כמו הכדורסל האירופאי, יהיו מצבור של 5-6 שחקני על שקבוצה ללא אחד מהם לא תוכל להגיע לרמות הגבוהות במפעלים האירופאים.

בכל אופן, מקאדה בתפקיד שלו, ועם כל הכבוד גם ביכולת שלו כבר בגיל 18 (להזכירך, פרגוסון ראה צעירים בימיו, ואם הם היו גדולים מספיק, הם היו כבר אז מעט יותר משמעותיים ממקאדה) לא נראה לי שעומד להיות אחד מהם.

Comments closed