שאלקה. אז מה באמת הסיכוי בגמר?

גמר שלישי בארבע שנים. מה בעצם הסיכוי של יונייטד בגמר?

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

באיזשהו מקום מסתתר במתקני האימונים שבקארינגטון גם הרכב שלישי. אנשים כמו אוברטן, בבה, לינדנגראד, ג'וש קינג, ווס בראון, אוליבר גיל ואוליבר נורווד, ראבל מוריסון.  גם גארי נוויל והארגריבס רשומים.

אז אולי ראוי לקיים משחק שלישי בסדרה הזו לאחר ששאלקה לא ממש הטרידה את הרכב מספר 1 או הרכב מספר 2. ברצינות, הסיבה היחידה שאני חושב ששאלקה לא הייתה יורדת ליגה באנגליה היא מנואל נוייר. אהבתי את העובדה שבשלב מסויים הוא הפסיק לצעוק על המגינים שלו והחל לעודד אותם. בכדי להיות ענק הכדורגל שהוא נועד להיות צריך גם קצת אינטיליגנציה רגשית.

מה שכן, גם קבוצה ברמת קבוצת תחתית באנגליה יכולה לגרום צרות וצריך להיות מקצועי. וההרכב ששיחק היום הגשים את מטרתו העיקרית: גיגס, וידיץ' והרננדז לא נאלצו לקום מהספסל וזו לא מטרה משנית.

סליחה… ההרכב גם עלה לגמר גביע אירופה האלופות החמישי בתולדות מנצ'סטר יונייטד. לא צריך לזלזל בזה. חצי הגמר הקליל הוא מקריות אבל הגמר הישג. ההגרלה הרי הייתה יכולה לסדר את הקלאסיקו ברבע הגמר ואת יונייטד-צ'לסי כמשחק המרכזי בחצי הגמר. וזה גם גמר שלישי בארבע שנים. ואני תוהה: מתי בדיוק הפכנו למה שפעם היו יובנטוס ומילאן? קבוצות שגם בשנים ככה-ככה יש סיכוי טוב שתמצאו אותן במשחק האחרון על הקופה.

*

מה הסיכוי של יונייטד? אתם יכולים לתת לכך כל תשובה שבין 20 ל-40 אחוז, על פי מידת ההערכה שלכם לבארסה, וקשה יהיה לחלוק על כך.  זו שאלה חסרת  משמעות. השאלה האמיתית היא איך למצות את הסיכוי הזה.  כלומר לשחק בצורה שתיתן את הסיכוי הכי טוב לעשות הפתעה.

לטעמי זה לא בנסיון לעשות את מה שעשה מוריניו בסדרת הקלאסיקו. הצדדים החזקים של יונייטד הם לא אלו של ריאל. ריאל, למרות המאמצים העצומים שצריך להשקיע במגננה מול הנעת הכדור של בארסה, שלחה כל כדור מיידית קדימה ומהר בתקווה שרונאלדו ודי מאריה יפתיעו אותה בשטחים הפנויים. זה באמת הביא לה את שער הניצחון בגביע והשער אתמול. זה גם היה די דומה למה שיונייטד ניסתה ברומא  עם רונאלדו, וכמעט הביא לה יתרון בעשר הדקות הראשונות שם. אלא שאז היא ספגה וכשזה קרה לא היו לה כלים לתכנית משחק אחרת. אם זכור לי, היה שם פיתוי גדול מאד לחזור על תכנית המשחק של צ'לסי מול בארסה שהצליחה יפה בחצי הגמר.

אלא שיונייטד היא לא צ'לסי או ריאל וכיום אין רונאלדו. אז לא הייתי הולך על תגבור מטורף של מרכז הקישור. שפארק ורוני יעזרו.  וכשיהיה ליונייטד את הכדור הייתי מתקיף יותר בסבלנות. יש ליונייטד מץ' אפים באגפים ויש לה צמד חלוצים אורגני – רוני והרננדז – שמתואם מצויין. צ'יצ'ריטו הוא סיוט לכל הגנה בעולם ובמקרה גם ברח לפויול ופיקה בכדי להבקיע למקסיקו במשחק ידידות מול ספרד.  זה הסיכוי הטוב ביותר. אולי דווקא עמדת האנדרדוג תביא לגישה קצת יותר אמיצה.

וזה מה שנכתב לפני המשחק:

תראו, זה לא ממש היה בתכנית. ליונייטד באמת לא הייתה קבוצה לאיים על גביע אירופה. זאת מין תקופת ביניים בה מנסים לחזור לשליטה בליגה האנגלית. לאסוף את שחקני הדור הבא – צ'יצ'ריטו, נאני, פאביו ורפאל, סמולינג, שוער שעוד יגיע. אישית אני תמיד מאמין שדומיננטיות בונים קודם כל בבית. ועדיין צריך לזכות באליפות הראשונה בלי רונאלדו.

אבל אז איש אחד, גיגס, החליט שהוא רוצה לשחק עוד גמר גביע אירופה. שמכל מיני סיבות אין לו זמן שיבנו פה קבוצה. אומרים שתוך 5-6 שנים הוא בכלל הולך. אזה הייתה לו תכנית משלו. ואחרי ארבעה מבצעים גדולים שיצא שיונייטד על סף הגמר.

יש משחק יותר חשוב ביום ראשון. אבל לאיש אחד יש תכנית משלו.

כרוניקה של תינוקות מפונקים
מדינת עולם שלישי

88 Comments

שרון רזניק 4 במאי 2011

Straight to the point!
LOVE IT!

יוסי מזרחי 4 במאי 2011

רונן .
בכל פעם שאתה נוגע בדבר הזה, הנקרא ראיין גיגס, אני מסיים את הדיון בקור עמוק באיזור עמוד השידרה,ובזיעה קרה בכל שאר חלקי הגוף, כשעולה השאלה : מה באמת נעשה, כשהאיש הזה יפרוש.
פחד.

בני תבורי 4 במאי 2011

ניתן לכם את לוקאס.

גיל 4 במאי 2011

מנצ'סטר צריכה להיות אופורטוניסטית. בסך הכל היא מגיע במצב מעולה לישורת האחרונה באירופה ובליגה ונקווה שתוציא את המקסימום מזה.

נעל קרועה 4 במאי 2011

בחיים צריך להיות אופטימי
הרי אין מצב ששלאקה יבקיעו שער בזכות עצמם,או בהתקפה מסודרת
רק שער עצמי או פנדל יצילו את המשחק
וויד"ץ לטיפולך !

אמיר 4 במאי 2011

רונן- אכן יום ראשון הרבה יותר חשוב ואין ספק שלצמפיונס יש את החלק שלו בהשמטת נקודות חשובות עקב העייפות,דומה למצב בעונה שעברה.
הערב אני רוצה את גיגסי מחוץ להרכב! אשמח באם גם כל הבאים איתו על הספסל או ביציע ע"מ להגיע רעננים ליום ראשון.
ואלו שמות החייבים התאווררות פיזית או נפשית:
אברה,וידיץ,קאריק,ציציריטו,רוני,פארק,נאני,ואן דה סאר.

Yair 4 במאי 2011

קיבלת, למעט אדווין ונאני.

פרנקו 4 במאי 2011

רק לא עוד בונקר של 60 דקות, רק כדי להיות בלחץ 30 דקות…

gilgil 4 במאי 2011

יאללה לגמור תסיפור מהר

אריק ג 4 במאי 2011

איזה כיף שהאנגלים והגרמנים באו להזכיר לנו איך נראה משחק כדורגל רציני…

אריאל ש 4 במאי 2011

…ודווקא הספרדים נתנו שיעור בתאטרון.

Yair 4 במאי 2011

השאלה היא, אם רוני וצ'יצ'ריטו פותחים, מי מבין נאני או ולנסיה נשאר בחוץ? לא מאמין שגיגס ופארק לא יפתחו, ומה עם פלטשר שחזר היום? יכול לשחק במקום קאריק?

אביעד 4 במאי 2011

הופעה די ממוקדת. המטרה הוגדרה – להעפיל לגמר בלי לבזבז כוחות לקראת יום ראשון. המטרה הושגה. אנדרסון חרט את שמו כמתמודד רציני על מקום בהרכב. גיבסון הראה שהוא יודע גם לבעוט.
מנואל נוייר הרשים אותי עוד לפני המשחק. הוא דיבר על המשחק הראשון והגומלין לא במונחי תוצאה אלא במונחים של מחוייבות והופעה. הוא מבין מה באמת חשוב. מה קודם לתוצאות טובות.

אביעד 4 במאי 2011

הכוונה היא שגיבסון יודע גם למסור כמובן…

אדם 4 במאי 2011

בלי הצגות, בלי התחזויות ובלי עזרה מאף שופט, גמר שלישי בארבע שנים. זה די מסכם את זה לא?
Glory Glory Man United

YB 4 במאי 2011

ואני דווקא חושב כי הסיכוי של יונייטד בגמר הוא 45%.

אריאל 4 במאי 2011

בסדר, אני חושב שזה 10 אחוז, אז אנחנו מקוזזים

זיזו 4 במאי 2011

הדבר הכי עצוב הוא ששאלקה ביזבזה שלושה חילופים ולא נתנה לראול את ההזדמנות לstanding ovation ברגעים האחרונים שלו בצ'מפיונס ליג.

יניב 5 במאי 2011

הדבר הכי עצוב ששאלקה סיפקה לנו חצי גמר חלש מאוד.
מה זה אומר על אינטר?

נעל קרועה 4 במאי 2011

היום כשראיתי במשחק את אלכס פרגוסון,פתאום ריחמתי על האיש
מאמן אנגלי שמגיע לגמר האלופות בוומבלי,הרי זה החלום
הוא צעד אחד מגן עדן,רק שבינו לגן עדן עומד צוק גיברלטר בשם ברצלונה
כמה עצוב וכמה אכזרי העולם לפעמים

ייספר אולסן 4 במאי 2011

לא רוצה להיות קטנוני, אבל הוא סקוטי ולא אנגלי. זה אומר הבדל בדגל, במבטא ובוויסקי.

גל ד 4 במאי 2011

ובגישה לטיגון עמוק.

ייספר אולסן 4 במאי 2011

כן הם קצת תימנים, הסקוטים. מתים על איברים פנימיים.

נעל קרועה 5 במאי 2011

סמנטיקה

cookie-monster 5 במאי 2011

מה אכזרי. למה מי זאת ברצלונה ;)
וברצינות. אין מה לזלזל, אבל זה הולך לשני הכיוונים. או אמור להיות ככה, לפחות. נו אז בסדר, לא תכננתם להגיע לגמר עם הקבוצת ביניים שלכם. אבל דיר בלקום מה זה הגישה הזו. כנראה שגם גמר שלישי בארבע שנים לא משנה את הראש אצל כמה מאוהדי יונייטד ..

אלי 5 במאי 2011

חברה אני מציע שנפנה לאישיות אוביקטיבית שתקבע מי היא הפייבוריטית.
עלי מוהר מקובל?

אילן 4 במאי 2011

"מאמן אנגלי"…

גיא אלון 4 במאי 2011

לרחם על פרגוסון ?
זו אולי שנת האימון הטובה ביותר שלו מאז ומעולם. וזה כולל את 99'.
מה שהוא עשה השנה עם החומר שיש לו פשוט קשה לתיאור.
והמשמח הוא שלאחרונה שומעים מכל מיני כיוונים (ולא רק מאוהדי היונייטד) הכרה בכך שמדובר במאמן הכדורגל הטוב בעולם. בוודאי השנה, ואולי מאז ומעולם.

Jose Mourinho 4 במאי 2011

For people to call you the best, being the best just isn't enough.
You need a good p.r

סימנטוב 4 במאי 2011

אחרי הבומבה שגיבסון קיבל הייתי בטוח שהוא יוחלף אך לא, הבונוס בישול וגול תחלס הוא הראה למה הוא שחקן יונייטד מהבומבה הזאת טייסון היה נופל (או שחקן ספרדי היה מתגלגל חמש דקות). אנדרסון חוגג ונאני חוזר (בכמה קלואס-אפ'ס של קרובות אחד על אחד הוא הראה כמה הוא זריז), ודובדבן קטן סקולס מוסר כדורים עם סכין מנתחים וזה כל כך כיף.

אדם 4 במאי 2011

לייק !

אלי 4 במאי 2011

אני חושב שהסיכוי הוא שנפרק אותם.
ברד קפה מישהו הציע הרכב של ולנסיה מגן ימני ופאביו ורפאל בשלישית הקישור ממררים את חייהם של גמדי בארסה.

טל המנצ'סטרי 4 במאי 2011

כמה תובנות:

גיבסון מתעורר רק בשלב רבע או חצי גמר נגד קבוצות גרמניות.
אנדרסון,למרות הצמד הוא עדיין בועט כמו ילדה קטנה.
ולנסיה,לחשוב באיזה פער יונייטד היתה בליגה אם הוא לא מפספס חצי עונה.
סמולינג ולמרות איבוד הכדור שהוביל לשער של שאלקה,הולך להיות בלם גדול יותר מריו.
רפאל לא מפסיק להיפצע.
פלטצר חייב לעלות במשקל אחרת אין לו סיכוי לשחק בגמר.
הטכניקה של נאני על מטר מרובע זה דבר נדיר.
בארבטוב למרות הגולים והיכולת העונה מבין בוודאי שהוא בכל זאת אופציה שלישית מבחינת חלוצים,לא נראה לי שזה יגרום לו לרצות להישאר בעונה הבאה.
אואן לפני כמה שבועות כתב בטוויטר שלו שיש לו הרגשה שהוא בקרוב הוא יכבוש שער גורלי,הוא נראה חד,אולי הוא מחכה ליום א' הקרוב?
למה פרגי דופק כאפות למייק פילאן?שכונה הסקוטי הזה ולמי היה המבט המאיים ותנועות הידיים שלו שיזוז למעלה?נראה לי לנאני.
גמר גביע אירופה,עוד גמר,סוף סוף אנחנו מתחילים להגיע לשם בתדירות גבוהה יותר ,יותר מדי שנים נפלנו מוקדם מדי אבל למה מחירי כרטיס לגמר צריכים להגיע ל 2000 פאונד בשוק השחור?זה הכל בגלל אופ"א שגורמת לספסרות המטורפת הזו עם יותר מדי כרטיסים שמוצעים למכירה בהגרלה לקהל הרחב,במקום שעוד 10,000 כרטיסים ילכו לכל מועדון שמגיע לגמר.

She wore, she wore,
She wore a scarlet ribbon,
She wore a scarlet ribbon in the merry month of May…

סימנטוב 4 במאי 2011

לגבי רפאל הוא עוד צעיר כולי תקווה שעם הגיל תבוא המסה והוא יתחסן

גיא וינטרוב 5 במאי 2011

סליחה, אבל בתור אוהד של הקבוצה שאואן התחיל את הקריירה בה, הסתכלתי עליו טוב טוב, וזה פשוט פתטי. אין סיומת, אין ביטחון עצמי, מיקום ברחבה מזעזע ואפילו חבריו לקבוצה לא מאמינים בו.
יש לכם חלוצים טובים יותר לשחק איתם.

matipool 5 במאי 2011

גיא – אני לא בטוח ( גם אני אוהד של הקבוצה שבה הוא התחיל את הקריירה והוא היה אחד האהובים עלי בכל הזמנים ). אמנם לא ראיתי את כל המשחק אבל ראיתי כמה דברים אצל אואן שכן מתקשרים לי עם התגובה של טל .
טל – שוב , לא ראיתי את כל המשחק אבל ראיתי לפחות פעמיים קבלת החלטות גרועה מאד של ולנסיה שהרסו התקפות והזדמנויות מצוינות .

השלונגונונג האחרון 4 במאי 2011

20-40 אחוז ב11 שחקנים.
השאלה, מהו האחוז ב10…

(נקווה שהדמגוגיה הזולה הזו לא תתגשם)

barakbl 4 במאי 2011

שום מילה על ההגנות? כל הזמן אנחנו שומעים ובצדק שבספרד אין הגנות, מה שהיה היום במשחק בחצי הראשון (את השני לא ראיתי) היה פשוט בית ספר לאיזה טעויות אסור לעשות בהגנה.

יואב 4 במאי 2011

ועכשיו המרוץ לכרטיס.
פעם הייתי אומר-רק תעלו(החלק הקשה)ואני כבר אגיע(החלק הקל).
האם זה יתהפך?(:
יש לי שתיים משתיים(את רומא פיספסתי).יונייטד חייבת לדעת מזה כי זה קריטי לסיכויים….
Wem-ber-ley, Wem-ber-ley,
We're the famous Man United
And we're going to Wem-ber-ley

תושב חוזר 4 במאי 2011

job done. well done
עכשיו אחרי מה שראינו מברצלונה יש מוטיבציה מיוחדת לנקנק אותם בגמר…אבל עכשיו כל העיניים ליום ראשון למשחק העונה

סימנטוב 5 במאי 2011

אחרי כל השנים האלה אני עדיין לא מצליח להבין אם יש לסר ביצים מפלדה או מקרח, איזה הרכב…

אבי 5 במאי 2011

שלמה שרף: " ג'ילג'סֶקֵירכן ".

אבי 5 במאי 2011

לא הצליח לי הניקוד.

אבי 5 במאי 2011

גִ'ילגֶ'סְקִירְכֵן

אבי 5 במאי 2011

יש, הצליח!

קורא 5 במאי 2011

יונייטד היא קבוצה הרבה יותר פיזית ממה שברצלונה רגילה להתמודד איתו בליגה הספרדית. הליגה האנגלית הרבה יותר מהירה. השאלה היא רק כמה בארסה תחזיק בכדור וכמה יונייטד תלחץ אותה. עם הלחץ המתאים יונייטד בהחלט יכולה לנצח, ולמעשה, ההימור שלי הוא שיונייטד תיקח את הגמר.

Jose Mourinho 5 במאי 2011

לאחרונה היו לבארסה 4 משחקים עם קבוצה שהיא מעין התמצית של הכדורגל האנגלי.
ריאל היא קבוצה פרמייר ליג לכל דבר ועניין.מהשחקנים ועד למאמן. גם הסגנון שהם השתמשו בו מול בארסה מזכיר את המשחקים של בארסה מול האנגליות.
מה שיעזור למנצ'סטר מול בארסה לדעתי זה לא פיזיות מפתיעה שבארסה לא תדע להתמודד איתה, אלא הברקות של שחקניה וכדורי גובה שלבארסה נורא קשה להתמודד איתם (לא צריך את רונאלדו בשביל זה).
ודרך אגב אם מנצ'סטר מצליחה להבקיע ראשונה אז היא כמעט בודאות מנצחת.בארסה תמיד משחקת מהר ומאבדת בקלות כדורים כאשר היא בפיגור, ומנצ'סטר לא תתקשה לנצל את זה.

אבי 5 במאי 2011

סר אלכס:
"I woke up about four times last night and picked different teams. But they did me proud. When I analysed each individual who was playing, I said to myself, 'This is a Manchester United player. Why can't I play him?' "

גיל 5 במאי 2011

אני חושב שהיתרון הגדול של מנצ'סטר היא שיש לפניה חודש של משחקים משמעותיים בליגה, בעוד ברצלונה רק תנסה לשמור כוחות במשחקים חסרי חשיבות. יכול להיות שזה ישפיע על החדות של השחקנים ואני דווקא חושב שבמשחק בודד ובאנגליה הסיכויים לא רעים.

מוחמד 5 במאי 2011

בארסה קבוצה עדיפה על יונייטד אבל לא חסר לנו כלים לנצח אותם.

שחקני יונייטד לא יתפתו לרדוף אחרי הכדור כאשר שחקני בארסה מתמסרים ביניהם, במיוחד בחצי המגרש שלהם. זה ימנע מפתיחת שטחים ויצירת הזדמנויות בניגוד למשחק נגד ריאל שם השחקנים נראו כמו רדופי שדים עצבניים ומושפלים, כאילו המטרה של המשחק זה להשיג את הכדור ובכך זה נגמר. (זה שהמשחק מתחיל ב- 0-0 בטח לא יזיק).

המסירות הארוכות והמדויקות של יונייטד יהוו גורם חשוב ביותר, במיוחד מול משחק הלחץ של בארסה.

רונן כתב פוסט על הצמדים של יונייטד והזכיר את זה עוד פעם היום. מעולם החלוקה של צמדים לא נראתה יותר הגיונית, חשובה וברורה מאליה. יונייטד עדיפה על חלק גדול מקבוצות הצמרת בכישרון, על כולם חוץ מבארסה בארגון ובקבוצתיות. ונראה לי העדיפות על בארסה תהיה במשמעת, בצמדים של יונייטד ואולי ווימבלי יוסיף קצת.

You've got to hear the masses sing with pride. United! Man United! We're the boys in Red and we're on our way to Wem-ber-ly

גיל 5 במאי 2011

לא יאמן איזה טרור בריאה עשה ללייקרס ברבע הרביעי. הלייקרס נראים כמו קבוצה גמורה. קשה להבין מה קורה בפלייאוף הזה.

דודו 5 במאי 2011

היתרון של היוניטטד הוא במהירות שחקני החלק הקדמי, מרכז ההגנה של ברצלונה איטי יחסית.
לא בעניין לתת הצעות לפרגוסון (שלא זקוק לי), אבל שחקני חלק קדמי שלוחצים את הבלמים של בארסה, חזרה מסודרת לעמדות ומישהו שמסתובב עם צאבי בכל מקום ואתר עשויים להקשות מאוד על ברצלונה.

שאלת קו ההגנה והלחץ היא שאלת השאלות כשמדובר בברצלונה.
פעם אחת מוריניו שיחק עם הגנה גבוהה וחטף חמישיה , 3פעמים שיחק צפוץ ולוחץ רק מאמצע המגרש בחלק שלו והקשה מאוד (אם כי יכול היה להפסיד כל אחד מהמשחקים, למצבים ברצלונה הגיעה) ועוד פעם ניסה לשלב בין לחץ למשחק נסוג. הרוויח גול מהלחץ, גם ספג גול בגלל אותו לחץ בדיוק ששלח את מרסלו ללחוץ את אלבס ובעקבותיו את קראבליו לסגור את אלבס (מה שאפשר לו למסור לאנייסטה בדיוק בזמן על מנת שפדרו יכנס לשטח בו לא היה יותר קראבליו).

בחודש וחצי האחרון יש ירידה, אולי טבעית ביכולת של ברצלונה.
עד הגמר אפשר להניח ולקוות שאבידל יחזור לתפקד, אולי עוד יהייה גם עוד מגן בסגל ואז אולי גוארדיולה ינסה להפתיע (משהו שהוא הפסיק לעשות השנה) באיזו תחבולה .

בכל מקרה קבוצות אנגליות טיפוסיות (לא ארסנל) תמיד עשו לברצלונה בעיות. אני מניח שהחצי משחק בית יאזן במשהו את היתרונות האיכותים, מצחיק אבל חוץ מבמדריד ברצלונה לא ניצחה הרבה משחקי חוץ באירופה השנה. חושב שרק ביוון.

טל המנצ'סטרי 5 במאי 2011

דודו

ללחוץ את ברצלונה בקו האחורי שלהם זה נכון וטוב לעשות,יונייטד עשתה זאת בגמר ברומא…בערך עשר דקות :(
וריאל מדריד עשתה זאת לפרק זמן גדול יותר גם במשחק האחרון וזה עובד ומצליח ועוצר את ברצלונה אבל השאלה היא,כמה זמן אפשר לעשות זאת?
זה מצריך ריכוז ועבודה סופר מאומצת ומסודרת לאורך כל המשחק.
המחשבה הנכונה,הביצוע קשה ואם זה נפרץ,כי שום דבר לא יכול להיות הרמטי לחלוטין,זה יוצר בור.
אני מסכים,לשלב לחץ לפרקים,לשנות,לבלבל,יש ליונייטד את הכלים לעשות זאת.
אגב,את משחק הלחץ הכי גדול שראיתי בחיים שלי,מילאן חנקה למוות את ברצלונה בגמר האלופות של 94.

דודו 5 במאי 2011

כשלוחצים את הבלמים ואת הקו האחורי אפשר לחטוף כדור להבקיע ואפשר להחשף ולאכול אותה. במשחק האחרון זה קרה למדריד בשני הצדדים.
השאלה היא כנראה מה קורה קודם.

גם היו קבוצות שתסכלו את ברצלונה עם התבצרות, בעיקר כיוון שעקב האכילס הגדול של משחק ההתקפה של ברצלונה הוא מיעוט הבעיטות מטווח של 20 מטר לשער.אמרו שאפלאי יוסיף את האלמנט הזה. עוד לא קרה.
לאלבס יש כנראה סעיף שקונס אותו אם הוא בועט6 כדורים לא חופשיים.

נ.ב
בונוס: ז'וזה בלהיטו פורקה
http://www.youtube.com/watch?v=xmIXu8xeZp8&feature=player_embedded#at=12

קורא 5 במאי 2011

זה בדיוק מה שאני חשבתי, לא צריך ללחוץ כל המשחק. צריך לבצע את הלחץ עד שיגיע גול ואז לעזוב אותו. ברצלונה כבר תסתבך ברגליים של עצמה אחרי זה.

הופ 5 במאי 2011

אם כבר אז שיבצעו את הלחץ עד שיגיעו שני גולים, לא עדיף? 0:1 זו תוצאה שבירה

דורפן 5 במאי 2011

לא לא. אתה לא מבין. גול אחד מלחץ ועוד שניים ממתפרצות. ואז לנצל את הרפיון בכדי לזום ולהבקיע כמה נוספים. זה ייתן סיכוי טוב לקראת המחצית השניה

יו 5 במאי 2011

LOL

אשך טמיר המקורי 5 במאי 2011

אני נותן ליונייטד 60% לנצח את הגמר.

– היא הקבוצה שהכי הרשימה אותי בקליניות ובפשטות המשחק שלה;
– פרגוסון יבוא לנקום על ההפסד לבארסה בגמר הקודם;
– המשחק בוומבלי, יוסיף להרגשת הביטחון של יונייטד;
– יונייטד מתחשלת בכל משחק בליגה האנגלית מול יריבות חזקות – מבחינת כדורגל ומנטלית – לבארסה יש רק כמה משחקים כאלה בעונה וזה לא מספיק;
– ת'כלס עם כל היכולות שלה, בארסה היא קבוצה די שבלונית. יונייטד היא הכל חוץ מזה.

LEONIDAS 5 במאי 2011

הפוסטים האופטימים של אוהדי יונייטד כאן דומים לאלה שנכתבו לפני ההתמודדות בגמר לפני שנתיים ואז רונאלדו עוד שיחק שם.
בשנתיים שחלפו מאז הגמר ההוא יונייטד איבדה את השחקן הטוב ביותר שלה בעשור האחרון ואולי אי פעם.היא נאלצה לשנות כליל את סגנון המשחק שלה וכעבור שנתיים היא בדרך לזכייה נוספת באליפות. אך חשוב לזכור שגם היא וגם יריבתה המרכזית -צ'לסי הינן קבוצות שנחלשו בשנתיים שחלפו.
מנגד המשחק הקבוצתי של ברצלונה בניגוד למה שסבורים לא קפא. השינויים שהם ביצעו עם התפקוד של מסי וכל החוליה הקידמית היחד עם השיפור המשמעותי ביכולת ההגנתית של בוסקטס(ואני לא מתכוון ליכולת התיאטרלית) וההתקפית פיקה מגדילים את המעמסה על היריבה המתגוננת.על ההחזקה בכדור של הקבוצה השתכללה עוד יותר.
רבים עוסקים בכך שברצלונה לא נתקלת בתדירות גבוהה באגרסיביות שקיימת בליגה האנגלית אך שוכחים שיונייטד לא נתקלת כלל במישהי שאפילו מתקרבת לסגנון המשחק של ברצלונה.משחק אגרסיבי מולה מזמין כרטיסים צהובים לרוב במקרה הטוב ואדומים במקרה הפחות טוב.
למנצ'סטר לא חסרים שחקנים שקל להוציא מהם עבירות שהבולטים שבהם הם סקולס ורפאל שמסוגלים לגמור את המשחק של מנצ'סטר באותה המהירות שפפה,דיארה וראמוס גומרים לריאל.
הסיכויים שרונן נתן למנצ'סטר 20%-40% הם די מציאותיים כאשר ה40% מתאימים לאוהדי מנצ'סטר האופטימים.

פראליה 5 במאי 2011

אני מבין את הצורך של אוהדי יונייטד ובארסה להתעסק בגמר ואת של העיתונות לנסות לבנות מתח – הגמר גמור ומסודר ויונייטד אלופת הצ'מפיונס, מקווה בשביל האוהדים הניטרלים שישחקו בכאילו שיהיה גם טיפת כדורגל יותר מלפני שנתיים שזו משימה די פשוטה.

דורפן 5 במאי 2011

קצת מצחיק העיסוק באחוזים – כי גם מי שנותן לבארסה 10% יוכל לומר אם היא תנצח "טוב, היום 90% ליונייטד אבל מה שהתממש אלו ה-10%".

כרגע סוכניות ההימורים נותנות 1.6 על בארסה, 2.7 על יונייטד. כך שאם אתם חושבים שהסיכוי על בארסה גדול מ-63% רוצו ושימו כסף עליה. ואם אתם חושבים שהסיכוי של יונייטד גדול מ-37% שימו עליה כסף. לכל עניין אחר, ההערכות באחוזים הן חסרות ערך.

אבי 5 במאי 2011

השאלה של רונן בסוף הפוסט אפילו מתחזקת, כשזוכרים שזה בקלות יכל להיות 4 גמרים רצופים. אם לא הפציעה של רוני, או השטות של רפאל מול באיירן.

אירופה מאד חשובה לפרגוסון. מאד מאד.

אילן 5 במאי 2011

אני חשבתי עוד מזמן על האפשרות שאם הגמר יהיה יונייטד-בארסה אז מוריניו יתן לפרגי כמה טיפים.
שניהם חברים טובים, ומדברים באופן קבוע בטלפון.
ואכן, לאחר המשחק פרגי אמר שהוא ידבר עם מוריניו ויקבל ממנו כמה עצות.
מעניין…

טל המנצ'סטרי 5 במאי 2011

יוסל'ה מרימוביץ' נפטר,
הוא ובובי רובסון,חברים טובים,יראו ביחד את הגמר מלמעלה.

יהי זכרו ברוך.

גלן 5 במאי 2011

הפעם האחרונה ששתי המנצסטריות שיחקו באותה עונה בגמר בוומבלי הייתה 76. הכל נגמר מצויין. נקווה שגם השנה.
בכל מקרה, לדעתי ליאונידס מיצה את הנקודה החשובה לפחות לגבי בארצלונה. הם יותר טובים מלפני שנתיים למרות שאטו הנפלא לא שם. האינטינסיביות שלהם משתכללת. הכל יכול לקרות אבל הפיבוריטיות כאן ברורה.

נעל קרועה 5 במאי 2011

חברים 5 השנים האחרונות הוכיחו דבר פשוט
יש רק 2 דרכים לעצור את בארסה והם
לחץ בכל המגרש,או התבצרות ב 30 מטר האחרונות
אני לא מאמין שיוניטד יכולה ללחוץ בכל המגרש 90 דקות את בארסה
האופציה היחידה התבצרות ב30 מטר האחרונות,כמו המאמן ההולנדי של צ"לסי בקאמף נאו
ליוניטד יש הגנה טובה מזו של ריאל
השאלה היא אם הסקוטי לא יחשוב שזו השפלה ליוניטד להתבצר באנגליה
במשחק כזה

גלן 5 במאי 2011

רונן- יש הימורים בנימצא על אחוז החזקת הכדור בגמר לכל קבוצה?

ברי 5 במאי 2011

אחוזי החזקת של ברסה, מפוארים ככל שיהיו, לא אומרים דבר. להתמסר בינך לבין עצמך עד התשת היריב ולצאת עם 80% אחזקה בכדור, לא מעיד על שום דבר (אולי רק על הרדמת הצופים).
את ברצלונה יפה לראות כשהיא מתקיפה, לא כשהיא מתמסרת באמצע המגרש ובהגנה.

ברי 5 במאי 2011

החזקת=החזקת הכדור

יניב 5 במאי 2011

החזקת הכדור של ברסה במשחק הראשון העונה מול ריאל היו מרשימים והעידו הרבה על המשחק. אחוזי החזקת הכדור מול ריאל בחצי גמר הראשון היו בעיקר באיזור השער של בארסה ולא אמרו דבר(אני מניח שלמשחק התייחסת על פי מה שתיארת).
המשחק הראשון היה משחק התעלות המשחק השני היה על תוצאה.
אי אפשר להתייחס לאף אחד מהן כי הם לא דוגמא מיצגת. לרוב ברסה מאזנת בין שני התצוגות.
שתי התצוגות מתישות את היריב, כשהכדור לא אצלך אתה מתאמץ יותר (אתה משקיע יותר אנרגיה על ויסות המהירות שלך).
ולגבי מה שיפה בברצלונה אפשר אולי לסכם את זה באופציות מסירה. האופציות שהם יוצרים ואלה שהן סוגרים ליריב. ככה פשוט, על רגל אחת.

כסיפוביץ 5 במאי 2011

אני עובד חזק על התאוריה שלי [ויש לי כבר כמה תומכים!] שברסה משחקת רוב הזמן סוג של בונקר. בונקר התקפי נקרא לו.
על פי התאוריה ההגנה הטובה ביותר היא התקפה.
ועל פי הפילוסופיה שהיריב לא יוכל להתקיף אותך אם אין לו את הכדור, ברצלונה הורגת את המשחק במסירות אמצע אחורה אמצע הצידה כשיטת הגנה ולאו דווקא כשיטת התקפה.
רק שהיא רצה קדימה היא נחשפת במלוא יופייה אך לצערי ברוב הזמן היא אכן הורגת את המשחק של היריבה ומוציאה את המיץ לשחקנים, לצופים ולמוריניו.

עד כאן פרק ראשון בתאוריה של כסיפוביץ

הופ 5 במאי 2011

מצטער לגמור לך את הקריירה האקדמית אבל התיאוריה של כסיפוביץ' נפרסה במלואה על ידי כמה וכמה מגיבים פה וגם על ידי בעל הבלוג בכבודו (ייתכן שהוא היה הראשון, לא בדקתי), בעיקר כשהתייחס למשחק של נבחרת ספרד במונדיאל.
התשובה לזה לדעתי היא שהשיטה של ברצלונה יכולה להיות התקפית מאוד וגם הגנתית מאוד (לא "בונקר", לא כל הגנה היא בונקר. אם נחזור למקור המטאפורה, בונקר הוא התחבאות של החיילים במצודה מבוצרת היטב. מה שבארסה עושה זה יותר לשלוח חיילים לשדה הקרב הפתוח, הם לא יורים הרבה אבל כולם מאוד מיומנים בהתחמקות מכדורי האויב).
ההבדל בין הגרסה ההתקפית להגנתית נעוץ בתנועה לעומק בעיקר של מסי, ויה, פדרו ואלבס ובמסירות לעומק בעיקר של אינייסטה, צ'אבי ומסי. מה שחכם בזה זה שההחלטה "באיזו גרסה נשחק עכשיו" משתנה תכופות בהתאם לתוצאה ולמטרה ומאפשרת לשחק עם בזבוז האנרגיה. מה שיפה בזה זה שאתה יכול להיות בטוח שהם משחקים הגנתית במסירות חסרות תכלית ופתאום באה תנועה אחת ומסירה אחת שגומרת את הסיפור. זה נראה מאוד צפוי, וזה מאוד לא צפוי. וזו המשמעות של שליטה מוחלטת במשחק.

כסיפוביץ 5 במאי 2011

הופ אולי הניסוח שלי לוקה בחסר אבל כוונתי היתה יותר להתבצרות של ברסה בשיטה שלה.
הקנאות שלה לטקטיקה היא אבסולוטית. היתרון הכי גדול של ברצלונה הוא שבעצם החזקת הכדור האין סופית שלה היא תלויה בעצמה. הגנתית והתקפית גם יחד.
הרי רוב המשחק של ברסה הוא באמצע המגרש בנסיון לשבור את תנועת היריבה ופשוט לחרפן אותה במסירות אין סופיות.
שוב אני אומר, שברסה יוצאת להתקפה היא הטובה בעולם והיפה מכולן.
הבעיה מבחינתי היא "ההתבצרות" שלה במרכז המגרש ואחורה במשחק המסירות.
ואל תדאג, זה לא מה שיגמור את הקריירה האקדמית שלי

תושב חוזר 5 במאי 2011

היו קריירות אקדמיות מזהירות שהתבססו על תיאוריות של אחרים (נאמר כהערת אגב, בלי כוונה לפגוע בכסיפוביץ או להטיל בו דופי חלילה)

גל ד 5 במאי 2011

אני חושב שאתה צודק באופן חלקי. מניעת הכדור מהיריב היא בהחלט בורג משמעותי בהגנה של ברצלונה, אבל אני חושב שכל הנעת הכדור הזו, שבאה יחד עם תנועה בלתי פוסקת של שחקנים ללא כדור, מאפשרת להם לשחרר את צ'אבינייסטה, שבצדק מהווים מוקד להגנות יריבות, בשביל הרגעים האלה שבהם הם עושים את הוודו שלהם.

כסיפוביץ 5 במאי 2011

דבר ראשון תודה לכם.
אני מודע שהתאוריה עדיין בחיתוליה ורק צריך לקרום לה עור וגידים…
אבל הכוונה ברורה
יהיה המשך בסדרה!!

דניאל אחר 5 במאי 2011

נדמה לי שמה שאתה אומר דומה למה שרונן אמר כאן:
http://debuzzer.com/dorfan/10657

והערב: לפעמים ברסה נתקלת ביריב שמתגונן רק בחצי שלו (אפילו ריאל עשתה את זה לפרקים), ואז המטרה של המסירות בחלק האחורי היא למשוך אותו החוצה כדי לפנות שטחים להתקפה.

דניאל אחר 5 במאי 2011

*הערה, לא הערב

כסיפוביץ 5 במאי 2011

בדיוק.
וגם הגבתי באותו פוסט בהמשך לחיזוק הדברים של רונן.
אני פשוט הרחקתי לכת וכיניתי את השיטה הזו בונקר התקפי.
אולי זה כי לפעמים המשחקים של ברסה מעצבנים ממש כמו קבוצה שמסתגרת בהגנה.
אני לא משווה בין המשחק של מוריניו עם אינטר בקמפ נאו למשחק של ברסה.
אבל התוצאה לצופה האובייקטיבי היא אותה תוצאה בשני המקרים.
עצבים ותיסכול

דורפן 5 במאי 2011

כסיפוביץ, דניאל – זה לא בדיוק עניין של התקפי והגנתי. זה שבארסה באה בפירוש לשבש את משחק היריב. לכן הטענה המצחיקה ביותר לעתים שלה אחרי משחקים היא "שהיריב לא ניסה לשחק". מגיע לה כל הכבוד על כך שהיריב לא הצליח לשחק אבל היריב ניסה

gilgil 5 במאי 2011

יאללה קדימה לפרק את צלסי !!! ולנוח עד הגמר ואז…ל פ ר ק את ברסה

תושב חוזר 5 במאי 2011

אחרי ניתוח סטטיסטי והרצת מודלים של הסתברויות הגעתי למסקנה שהסיכוי של יונייטד בגמר שווה כרגע, בקירוב טוב, ל"לא משהו". מצד שני, בדקה התשעים נגד באיירן בתשעים ותשע הסיכוי עמד על הרבה פחות מזה. איך זה נגמר בסוף כולם יודעים.
יאללה לנצח את צ'לסי ביום ראשון – הרבה יותר חשוב מאירופה (למרות שיהיה יפה לראות את ואן דר סאר מסיים קריירה עם גביע בוומבלי)

שם 6 במאי 2011

40 – 45 אחוז – לאוהדי יונייטד.
20 אחוז – למי שלא מבין בכדורגל, הולך עם העדר, ואין לו באמת מושג.
2 סוגי תגובות לקראת הגמר:
1. אלו שמבינים ויודעים כמה יונייטד חזקה וכמה קשה להכניע אותה, כמה יש כאן מאצ'אפ פנטסטי וכמה יהיה צמוד וקשה לשני הצדדים, ומדברים בחוכמה ובהיגיון.
2. אלו שלא נותנים סיכוי לשום קבוצה נגד ברצלונה, למרות שארסנל החלשה ניצחה אותה וכמעט הדיחה אותה.

Eran Prizant 6 במאי 2011

It's clearly a case of 50/50. Can't see why people see any favorites in this match

UTD maybe have more to "prove" but she is far from underdog.

She's not an underdog probably against any team…in the history of the game(?) definitely in one match. So is Barca.

I don't know what 55-45 even means, like Ronen rightly mention. Huge teams, face to face, it's all in the gods.The rest is just a personal hunch.

Comments closed