קרלו אנצ'לוטי ותהיות לגבי רומאן אברמוביץ'

In כללי

לפני שאני ניגש לנושא הפוסט – אני קובע את תקנון הבלוג לעונת המלפפונים. המדיניות נוקשה: לא דנים בשום דבר עד שהוא לא באמת קרה. כן, גם לא ברונאלדו. אחרת אנחנו נשתגע וגם חם וגם יש דברים יותר טובים לעסוק בהם מאשר הדלפות מגמתיות של סוכני שחקנים לעיתונות.

אבל היום באמת קרה משהו. צ'לסי מינתה את קרלו אנצ'לוטי, פעמיים אלוף אירופה, למנג'ר. מנג'ר זו מילה שמשתמשים בה באופן די גורף כיום אבל המינוי עצמו מעיד על אופיו. אנצ'לוטי יהיה מאמן הקבוצה הבכירה. הגדרת התפקיד שלו היא זכיה בתארים. נדמה לי שמעל הכל זכיה בליגת האלופות – למרות שעכשיו אולי אפילו בהנהלת צ'לסי יודעים שאליפות אנגליה היא לא משהו שמשיגים רק בזכות הכסף של אברמוביץ'.

קראתי באחד המאמרים לפני הגמר האנגלי שדייויד מוייס יכול להיות בחירה מצויינת להיות המנג'ר בצ'לסי. זה נכון. גם הבאה של ג'ינפרנקו זולה, מלא רוח קרב, מלא אהבת המועדון, הייתה יכולה להיות מהלך אמיץ. אבל זה כמובן לא מטריד את אנשי הנהלת צ'לסי. הם לא רוצים לתת גיבוי למנג'ר – הם רוצים לשלוט בו. והם ודאי מודעים לכך שבתקופתו במילאן הוא קיבל תכתיבים מברלוסקוני. ולכן, בלי ציניות, אנצ'לוטי הוא מינוי טוב לאדוניו החדשים. הוא יודע לעבוד בתנאים כאלו. הוא מין שילוב של אברם גרנט עם מאמן גדול. יש סיכוי לא רע שיצליח.

אגב, הייתה פליטת פה מצחיקה של ג'ון טרי השבוע. קלוד מקללה אמר לעיתון צרפתי שג'ון טרי עמד מאחרי פיטורי מוריניו. טרי הכחיש באופן גורף את הדברים, אמר שהוא עדיין בקשרים קרובים עם המנג'ר הגדול ביותר בתולדות צ'לסי,  אבל בין השורות אמר דבר מעניין "ביום שמוריניו פוטר אני התקשרתי לרומאן (אברמוביץ') ופיטר (קניון) בכדי לנסות לשנות את ההחלטה”. וזה מעניין כי בזמנו העמדה של הנהלת צ'לסי הייתה שמוריניו לא פוטר. וזה מזכיר לי את מה שפיטר קניון טען כשמונה ליו"ר בצ'לסי: "שהוא מביא איתו את הידע באיך מתנהלת מנצ'סטר יונייטד". הדמיון בניהול הקבוצות אכן מפעים.

וזה מה שאני לא מבין בכל ההתנהלות של רומאן אברמוביץ'. העמדה של "בעל המאה הוא בעל הדיעה" היא לגיטימית. אז למה שלא יתנהג כמו ברלוסקוני? פשוט יחליט בעצמו מי המנג'ר ומדי פעם יכתיב לו שחקן שהוא רוצה או יגיד שהסגנון לא התקפי מספיק. ברלוסקוני עשה בעצמו מינוי אמיץ היום –  כשמינה את לאונרדו למחליפו של אנצ'לוטי. כמו פאביו קאפלו לפני שנים – הוא מביא מישהו ללא נסיון כי הוא מאמין ביכולתו לזהות מאמן גדול. האם זה לא הכיף בלהיות מיליארדר שיש לו קבוצת כדורגל? היכולת לעשות דברים כאלו.

מה אברמוביץ' צריך את פיטר קניון וברוס באק ופיט דה ויסר וכל המושכים האחרים בחוטים? הכסף שלו – אז שיחליט לבד!זה בטח לא יהיה פחות מוצלח מהשנתיים האחרונות.

No Comments

ד"ר א. 1 ביוני 2009

רונן –
בקשר לאברמוביץ', אתה לא מביא בחשבון את האפשרות שהוא נהנה לראות את החבר'ה מתכתשים. מין מנטליות של קיסר בֻזנטי.

בקשר למוריניו, גם קטש לא פוטר. אפילו אפי הלך מרצונו וביזמתו.

יואב 1 ביוני 2009

דוקטור א,
אפי פוטר וקיבל את מלא שכרו עד סוף העונה. במקרה קטש, זה באמת קצת יותר עמום.

עזי 1 ביוני 2009

רונן אתה עושה עוול קצת לאנצ'לוטי. הוא שמע שוב ושוב את השטויות של ברלוסקוני על איך הוא היה משחק ואת הביקורת שלו על שני חלוצים ולא שלושה ולמה המאמן שלו משחק ככה ולא אחרת, אבל תמיד אנצ'לוטי קבע את ההרכב והטקטיקה ולא ברלוסקוני. אחרת הוא לא היה מתלונן כל הזמן.
ואני מסכים, ליאונרדו הוא מינוי מבריק, הוא גם מחוייב לכדורגל התקפי, הוא ברזילאי במובן הטוב של המלה.

בן 1 ביוני 2009

רונן כמה דברים.

ראשית, כאוהד צ'לסי, אני אמביוולנטי לגבי אנצ'לוטי. הייתי אכן מעדיף את דייויד מוייס שהיה באזז חזק סביב שאלת מועמדותו וגמר הגביע. אני לא משוכנע שאנצ'לוטי הוא אופציה טובה יותר אבל יש לו גם נקודות זכות. מעבר לזה שהוא אכן זכה בשני תארי אליפות אירופה – התרשמתי בעונות האחרונות כמה פעמים מקישור הברזל שהוא בנה. קשוח וטכני כאחד. כשמילאן שלו עם סיידורף, פירלו וגאטוסו במרכז היתה במיטבה – היא נראתה קבוצה מאומנת ומדהימה. אפשר כמובן גם לזקוף לזכותו התקדמות של שחקנים כמו פירלו וקאקה, אבל קשה בדיוק לשים על כך את האצבע. הוא שם 7 שנים. כך או כך, המבחן האמיתי שלו יהיה בבניית הקבוצה כי צ'לסי חייבת זעזוע בהרכב. מעניין מה יחליט לגבי דרוגבה, ועל איזה שחקנים ישים את הכסף. הדיבור החם הוא על יורי ז'ירקוב, מצ.ס.ק.א שנקרא "רונאלדו הרוסי", ויש את הדיבורים הרגילים בערך על קאקה (שאולי עכשיו יהפכו יותר רציניים) וגם ריברי, אם עדיין לא סגר בריאל, והאופציה המדהימה שבקהאם יחזור לצ'לסי מאל.אי.

אבל בנוגע לאברמוביץ' – אני לא חושב שאתה קורא נכון את המפה. מכל מה שאני התרשמתי – ברוס באק הוא חותמת גומי ואדם לא חשוב לחלוטין בצ'לסי, וכך כל היתר, מלבד פיטר קניון. הרזומה של קניון ביונייטד הוא שגרם לאברמוביץ' להחליט לתת לו את המפתחות, וזה היה לגיטימי לחשוב בצורה הזאת. ברור שאברמוביץ' מתערב (פיטורי מוריניו הרי הם יצירה שלו) אבל אין לו את החשק ובעיקר בשנתיים האחרונות את העניין – להיות מקבל ההחלטות העיקרי.

בן 1 ביוני 2009

פיטורי מוריניו+מינוי גרנט כמובן

יונתן 1 ביוני 2009

לאונרדו מינוי מעניין, תואם גוארדיולה, צעיר, התקפי וכו'
השאלה הגדולה בקשר למילאן קשורה לרכש שתעשה בקיץ,
הקבוצה מלאה בשחקנים שימיהם הטובים הרחק הרחק מאחוריהם,
ובלי רכש מאסיבי אני לא רואה את מילאן מדגדגת את מוריניו והחבר'ה מהצד השני של הכביש.
בנוגע לאנצ'לוטי אני גם בכלל לא בטוח, הליגה האנגלית מאתגרת פי כמה מהאיטלקית ועוד נותר לראות איך תעבוד התקשורת עם השחקנים בהיעדר אנגלית בפיו.. ועוד פעם, הרכש, צ'לסי חייבת לחדד את החוד שלה עם היא רוצה להתקדם שנה הבאה.

רונן – בנוגע לגזירה הנוגדת ספקלוציות הקשורות ברכש,
בגדול אני מסכים שיש לרסן את העניין, אבל איך באמת אפשר להתייחס לצרכים ןלסיכויים של מנצ'סטר למשל, בלי להתייחס לאפשרות המאד סבירה שכמה שחקני מפתח עומדים (אולי אולי) לעזוב אותה?

יונתן 1 ביוני 2009

וחוץ מזה.. בהעדר מלפפונים (מישהו יודע מאיפה בא הביטוי הזה?)
על ידבר חובב הכדורגל בקיץ השחון?

יונתן 1 ביוני 2009

*מה

רועי שבא אחר-כך 1 ביוני 2009

אני רוצה לחזק את מה שאומר יונתן: למה במהלך העונה אפשר לדבר על "מה יהיה עם טבס" (כשיש דברים יותר מעניינים מאלה לעסוק בהם) אבל בקיץ אסור? כמו יונתן, אני חושב שהכל שאלה של מידה.

אה, ויונתן – בדקתי בויקיפדיה. הדיון במקור הביטוי הוא באמת מעניין – http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%AA_%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A4%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D
עוד מעניין לראות שבאנגלית קוראים לזה "Silly Season" – http://en.wikipedia.org/wiki/Silly_season

ליאונידס 1 ביוני 2009

מעניין מי יגיע לאחר אנצ'לוטי? מישהו שזכה שלוש פעמים באלופות?!
השאלה האמיתית היא איך יתאים דרוגבה לסגנון המשחק החדש.כיוון שעד עתה כל מאמני צ'לסי התאימו /עיוותו ,את סגנון המשחק על מנת לנצל את יתרונו הפיזי על ההגנה שמתגוננת מולו.

אביעד 1 ביוני 2009

גם בלי להתייחס לשמות, יהיה הרבה על מה לדבר בקיץ – יש יותר מדי קבוצות גדולות ועשירות (מילאן, צ'לסי, ריאל מדריד) שמרגישות שהן "חייבות" לעשות מהלכים גדולים בשוק ומספיקה רכישה אחת בשביל ליצור תגובת שרשרת.
אני מניח שמינויו של אנצ'לוטי הוא "דגל לבן" של אברמוביץ' בכל הנוגע לרצונו בכדורגל יפה. מעולם לא ראיתי קבוצה של אנצ'לוטי משחקת כדורגל אטרקטיבי. הוא גם מאמין גדול בוותק כך שלא בטוח שנראה מהפכות גדולות בסגל של צ'לסי.

בן 1 ביוני 2009

אגב. בגארדיאן נכתב שכששאלו את מוריניו מאמן אינטר מה הוא אומר על האוטוביורפיה של הקולגה שלו אנצ'לוטי, הוא ענה
"לא ידעתי שהוא מסוגל לכתוב".

הפלא הלבן 1 ביוני 2009

מישהו מוכן לשים כסף על זה שאנצלוטי בכלל יגמור את העונה?
לא נראה לי…

יש רק כסא אחד יותר רעוע מהכיסא של המנג'ר בסטמפורד בריג' וזה הכיסא של המסכן שיושב בברנבאו. לא מקנא, לא בו ולא בו.

מועדונים שמתנהלים כמו מוניות שירות.

קאקא לפה, קאקא לשם, רברי, בקהאם, רונלדו. כאילו מה שחסר במועדונים האלה זה אגו וכישרון.
חסר שם גב למנגר. חסר שם סעיף בחוזה שאומר: קח 36 חודשים- שלוש עונות מלאות. לא מדברים איתך, לא מכתיבים לך כלום בלבד שבתום כל ענוה תראה התקדמות,ובתום העונה השלישית תראה שתי תארים גדולים.

עד שלא ריאל ולא צלסי יעברו להתנהלות כזו הם ימשיכו להחליף 20 שחקנים ושלושה מנגרים כל שנתיים.
וחמור מזה, כל הצלחה תהיה מקרית.

שלו רומא 1 ביוני 2009

עזי – אתה לא מאמין עד כמה ברלוסקוני מעורב בקבוצה, נגיד שלהוציא את רונלדינו מההרכב זה לא היה כל כך פשוט, הייתה דרושה תקופה ארוכה שבה הוא שיחק רע מאוד, דיוויד בקהאם לא היה הרכש אותו רצה אנצ'לוטי וישנם שחקנים שהוא לא יכול להוריד לספסל. דווקא על כך יש להעריך אותו שלמרות הכל הוא לקח שני גביעי אלופות, זה נכון שאחרי ההפסד ההוא בגמר ההנהלה לקחה צעד אחורה (כי מה שהתרחש שם היה ממש שכונה, כולל הוראות שניתנו במחצית ולא ע"י אנצ'לוטי). הוא איש כדורגל טוב (וגם שחקן לשעבר של רומא) ואם יש משהו שיכול לעבוד בתנאים הבלתי אפשריים של צ'לסי זה הוא.
אני חושב שלהעמיד הצלחה של מאמן בזכייה בליגת האלופות זה חוסר הבנה בלשון המעטה. התחרות מוכרעת ע"י משחק אחד או שנים בשלבים המתקדמים, וערב רע או טעויות שופט או פנדל מוחמץ זה קצת מוגזם. וגם הם לא משחקים בחלל ריק יש עוד קבוצות טובות שרוצות אותו דבר.
דרך אגב לגבי מוריניו רק אני מרגיש ככה או שבאמת פורטו לקחה גביע אירופה בו נגיד לא באחת העונות החזקות של הליגה, וההצלחה בצ'לסי ובאינטר לא באה מכלום הקבוצות היו טובות קודם… זה לא שאני חס וחלילה מזלזל בו אבל יש לי תחושה שהוא חושב שהוא באמת יותר טוב מכולם מבלי לקחת בחשבון שגם סטאטיסטית ישנם מאמנים יותר מרשימים ממנו.
השאלה לגבי צ'לסי היא מה יעשה למפרד בקיץ, ואיך מחלקים דקות לכל האגו שיש שם (ובזה ,בטיפול באגו, אנצ'לוטי לא רע).

S&M 1 ביוני 2009

יונתן, בצ'לסי אי ידיעת אנגלית זה יתרון.

ויכסלפיש 1 ביוני 2009

שלו, מה זה עונה לא חזקה 2003/4? פורטו באה עם גביע אופ"א 2003, מילאן וריאל הזחוחות ניצחו בבית וחטפו פצצות בלה קרוניה ומנאקו בהתאמה ברבע. פורטו העיפה את יונייטד בשמינית, דשאן עשה בית ספר לצ'לסי בחצי….

עמיחי 1 ביוני 2009

אני לא רואה הבדל גדול בין מינוי אנצ'לוטי למינוי סקולארי. בניגוד למועדונים גדולים אחרים (זולת ריאל, אולי קצת ברסה) צ'לסי לא יכולה להרשות לעצמה עונה בלי צ'מפיונס או אליפות אנגליה, ואנצ'לוטי לא יקבל תקציב כזה גדול לבנות משהו מעט חדש, סביר להניח שהתשתית תישמר. הטעות הגדולה שלו תהיה אם יביא אילטקים, ע"ע אנדראה דוסנה

שלו רומא 1 ביוני 2009

ויכסלפיש – בראייה היסטורית (ויכול להיות שאני טועה) מנצ'סטר לא הייתה בשיאה בעונה ההיא ופורטו לא נתנה עונה בלתי נשכחת, אני לא מזלזל בגביע שלקחה אבל אנצ'לוטי לאורך זמן אולי לא יודע לכתוב אבל קורא טוב מאוד… סך הכל צורת ההתבטאות של מוריניו מפריע לי הזלזול המוחלט בכל מה שיש מסביב.

גיל, מזימבבואה 1 ביוני 2009

שלו, דווקא באותה עונה יוניטד היו לא רעים, הם גם היו עוברים את פורטו אם טים הווארד לא היה נרדם בדקה האחרונה.
רציתי לשאול אותך עד כמה אנצלוטי כריזמטי? כי צ'לסי הוכיחו עד היום שכשיש להם מאמן עם נוכחות וכריזמה (מוריניו, הידינק) הם מפחידים ושיש מאמן שהם מרגישים שאפשר לטפס עליו (בעיקר דרוגבה) הם לא נראים טוב.

עומרי 1 ביוני 2009

כאוהד מילאן אני יכול לומר רק דבר אחד- ברוך שפטרנו. זה היה צריך לקרות כבר לפני 3 שנים אך נדחה אחרי הקמפיין המוזר והמוצלח בצ'מפיונס של 2007.
מעולם לא סבלתי את אנצ'לוטי. קשה להאמין אבל הרוסונרי מסיימים את העשור עם אליפות אחת עלובה כשלאורך 5 שנים בין 2002-2007 הם החזיקו בסגל מהאיכותיים באירופה.

נכון, הם קבוצת העשור בצ'מפיונס ליג אבל תמיד הייתה התחושה כאילו ההצלחה שם שייכת יותר לגליאני שבנה סגל מדהים ופחות לאנצ'לוטי האפרפר והבובתי.

לגבי לאונרדו- זה עשוי להיות מינוי מפתיע ואני סומך על ברלוסקוני אבל הייתי שמח עשרות מונים יותר לו רייקארד היה נוחת בסן סירו להחזיר עטרה ליושנה.

יואב 1 ביוני 2009

צלסי משלמת על פיטורי המיוחד. זה היה כפפה ויד.להרגשתי, גם מוריניו לא מרגיש בבית באכסניה החדשה שלו.

שלו רומא 1 ביוני 2009

גיל – הוא הצליח לנווט בין האגו של ברלוסקוני למציאות, והשחקנים עדיין שיחקו בשבילו, אני מאוד מחבב אותו למרות שהוא מאמן את מילאן… ויש לו כאריזמה.

עומרי – עוד תתגעגעו לתקופה שלו 10 שנים אליפות אחת עלובה? אתם צריכים להגיד תודה שבפרשת השחיתות לא הורידו אותכם שלוש ליגות (לעומת יובה שניסת לקבוע מי יהיה שופט, מהתהיה התוצאה, ומה יהיה מזג האויר מילאן קנו משחקים בשיטה הישנה והטובה…) כסף לא קונה הכל, מה שהאוהדים עשו למלדיני זאת בושה וכתם למועדון, פה באיטליה כל יום יוצא משהו נגד זה חוץ מהמועדון כמובן (מאלדיני גם התראיין ואמר שזה הדבר היחידי שכואב לו שאף אחד באגודה לא יצא נגד זה) כל איטליה גינת את זה חוץ ממילאן ו"ראש הממשלה".

אני חושב שהרבה לא מבינים מה מידת ההרס שמכניסים לקבוצה ברלוסקוני וגליאני אבל עצם העובדה שהמאמן לא בונה את הסגל והדיונים המקצועיים מתנהלים מעל לראשו של המאמן, הוא חייב להיות בעל סוג מסוים של אישיות עם מאלדיני למשל הוא שיחק (וזה לא קל אחר כך לאמן חבר לקבוצה), אז נכון שמאלדיני מתגלה כאישיות הרבה יותר ממה שכבר חשבתי עליו, אבל יכולת התמרון היא כל כך קטנה שלדעתי זה נס שהוא החזיק מעמד כל כך הרבה זמן. לדעתי עם לאמפרד וטרי הוא יסתדר (כי הוא חייב) והשאר יתישרו על פי הקו שטרי ישדר.
לגבי מילאן – לדעתי בעונה הבאה רק השלוש הראשונות בליגה ישחקו בליגת האלופות בגלל הדירוג האירופאי…) ומילאן נראה לי לא תהיה אחת מהן, יובה מתחזקת אינטר תחלש אבל לא הרבה, ורומא לא משחקת בליגת האלופות מה שיגרום לה להתרכז בליגה.
גנואה מתפרקת מכוכביה לפיורנטינה אין כוחות להתמודד עם הליגה וליגת האלופות, אודינזה גם מתפרקת. יש אפילו סיכוי שתהיה אלופה חדשה או מאבק יותר צמוד לאליפות.

יואב 1 ביוני 2009

משלמת-באופן יחסי כמובן…

עזי 1 ביוני 2009

שלו, ברור שהוא מעורב, אבל אנצ'לוטי לא היה בובה שלו. הוא הוריד את הראש וסבל ביטויים שכל מאמן אחר היה הולך הביתה בגללם אבל שיחק בהרכב ובשיטה שרצה, למרות הבוס ולכן ברלוסקוני קיטר כל הזמן. הרי אם היו משחקים בהרכב ובשיטה של ראש הממשלה הוא לא היה מקטר.

עזי 1 ביוני 2009

שלו, מספר הקבוצות באירופה נקבע על סמך שקלול ההישגים בחמש העונות האחרונות לעונה שאחרי הבאה, זאת אומרת שכרגע בתום עונת 2009 איטליה עדיין שלישית (גרמניה אמנם צימצמה מאוד את הפער) ולכן בעונת 2010/11 שנציגותיה ייקבעו בעונה הקרובה עדיין יהיו לה ארבע נציגות באלופות.

שלו רומא 1 ביוני 2009

עזי, נדמה לי (ואני לא יודע במדויק) אבל דיברו לפני הרבעי גמר באלופות ובאופ"א שגרמניה יכולה לעבור כבר העונה את איטליה אם זה לא קרה אני שמח, לא יודע למה אני לא אוהב כדורגל גרמני, ואני יודע שהוא טוב, איכותי, ממלא איצטדיונים, בריא, צריך לשמש דוגמא להרבה ליגות אחרות (ללא טיפת ציניות) זה לא רציונאלי (אולי משהו גנטי/היסטורי שאני לא מצליח להשתחרר ממנו…).
לגבי ברלוסקוני אני יודע מגוף שני איך מתנהל האיש, הן ברמה הציבורית פוליטית, והן בקשר למילאן. בו נגיד שלידו ההתאחדות הישראלית היא דוגמא למנהל תקין וקצב זכאי.
אין שום סתירה בין העובדה שהוא קובע את ההרכב לכך שהוא מתלונן על התוצאות של זה (בעיניו). אני גם מבין שבעלים מנחה דרך ברמה שהוא אומר למאמן מה החזון של הקבוצה למשל שילוב צעירים גם במחיר של הצלחות לא על זה אני מדבר, לדעתי חופש הפעולה של אנצ'לוטי היה מצומצם מאוד גם ברמת ההרכב והחילופים. אני חושב למשל שבקהאם שיחק כדי למכור חולצות (בלי שום קשר לעובדה שסך הכל היה בסדר) רונאלדיניו שיחק למרות שרהס את המרקם הקבוצתי.וברגע שנמאס לברלוסקוני ממנו הוא פשוט נזרק החוצה, קאקא הוא בילתי נגיעה (אפילו אם סתם בשביל שינוח)היו שנים שמאלדיני ונאסטה היו בהרכב, ולא קיבלו רוטציה אלה אם נפצעו. אנשים לא יודעים אני חושב כמה הוא כוחני ומושחת, אבל למשל בשביל להגדיל את הרוב שלו על מנת להעביר חוקים איך נמאר לא ממש דמוקרטים הוא צרף את מפלגת הפאשיסטים לממשלטו (ממשלת ימין עם מפלגות ימין קיצוני בתוכן זה מזכיר משהו מהעבר) הוא קנה משחקים בצורה הכי ישנה שקימת ואחר כך דאג גם למעיין חנינה כללית בגלל שאיטליה זכתה בגביע העולמי. (נדמה שבסוף הורדו להם 8 נקודות, כמו עברה על תקנון התשלומים…)
בקיצור אני חושב שאנצ'לוטי הוא זה שאומר ברוך שפטרנו…

רונן דורפן 1 ביוני 2009

בן – אכן הכוונה בעיקר לפיטר קניון שהוא גונב הדעת הגדול בכדורגל. לא היה לו קשר להצלחה של יונייטד והוא גם לא למד שם דבר.
יונתן – טניס, אתלטיקה קלה, יש דרכים טובות מאד להעביר בהן את הקיץ…

ויכסלפיש 1 ביוני 2009

אגב שלו, אתה יכול לטעון שעצם ה שקבוצות כמו לה קורוניה מונאקו ופורטו הגיעו לחצי הגמר מוכיח שהיתה עונה חלשה, אבל לדעתי זו הנחת המבוקש.. ואם כבר נראה לי שיש קונצנזוס שהגמר המכוער ביותר בתולדות ליגת האלופות התרחש במאי 2003 באולד טראפורד בין מילאן של אנצ'לוטי ליובנטוס

Danny 2 ביוני 2009

Ronen: in three days we have the begining of the NBA finals. A post abaout the two teams and your take on the possible outcome would be welcomed

ארז 2 ביוני 2009

אם היה בית דין לאיכות הכדורגל , אנצ'לוטי צריך היה להיות נאשם בפשעים נגד המשחק. במשך כל עונותיו במילאן האיש החזיק כמעט בכל עונה בסגל השחקנים הטוב ביותר בעולם, פרט לעמדת השוער, כאשר רק בשנתיים האחרונות ההגנה הזדקנה מדי כבר.
אולם במקום שמילאן תהפוך לאחת הקבוצות המלהיבות בהיסטוריה היא הייתה קבוצה שלמרות שני הגמרים האירופאיים אליהם הגיעה, כמעט ולא קצרה הצלחות, כשאני כולל 2 (!) אי העפלות לליגת האלופות בתקופה הזו וחוסר יכולת להתמודד אפילו על התואר באיטליה בעונות האחרונות.
אני לא רואה אף סיבה מדוע אנצ'לוטי נשאר כל אותם שנים במילאן , שכן לא מדובר בבניית קבוצה או כדורגל יפה כמו של ונגר בארסנל, כך שבעיני לפחות אין ספק שמדובר היה בבובה של ברלוסקוני, שגם במינויו של לאונרדו מראה שהוא מעדיף מישהו שיהיה כפוף לו ויוקיר לו תודה על עצם הענקת המשרה.
לפחות בקרוב נדע מה המערך החביב על אברמוביץ'…

אביאל 2 ביוני 2009

יואב – שוב בראייה לאחור זה נכון, אבל אני בתור אוהד צ'לסי זוכר את התקופה טרום הליכתו של מוריניו מהקבוצה וצ'לסי נראתה אז רע, רע מאוד, שום דבר לא התחבר בתחילת העונה, אמנם היתה סוג של סולחה בקיץ בעקבות אירועי סוף העונה הקודמת אבל הכל חזר כבר בתחילת העונה, בקיצור זה היה נכון בזמנו לצ'לסי לעשות את הצעד הזה.

חבל לי שהידניק לא נשאר ובקשר לאנצ'לוטי הוא משדר טיפה מהשכונתיות שהיתה לסקולארי, לא נשכח שבתחילת העונה צ'לסי דרסה את כולם אבל במשחקים גדולים סקולארי לא ניצח אף אחד והפסיד את הרוב, בכל מקרה אני מקווה שיצליח אם לא ילך אני מאמין שיחכו לשנה הבאה שהידניק יעזוב את רוסיה אחרי המונדיאל, בנוסף אני חושב שהביאו את אנצ'לוטי גם כדי למשוך אולי את קאקה לקבוצה, אני מקווה לחוד חדש, אמנם דרוגבה חלוץ אדיר אבל הוא בעייתי במרקם הקבוצתי וביחס למאמן ולכן אי אפשר לסמוך עליו, אנלקה אמנם מלך השערים אבל עם כל הכבוד צ'לסי צריכה מישהו כמו איברמיבויץ' או וייה לדוגמא, נקווה שיצליח.

עומרי 2 ביוני 2009

שלו- מילאן עומדת להציג בשנה הבאה שלישייה קדמית מהמפחידות ביבשת עם קאקא גורקוף ופאטו. בכלל נדמה לי שגורקוף נמצא על המסלול לבלון ד'אור תוך שנה-שנתיים. כל זאת בתקווה שלא יעשה בעיות ויגיע לשחק במילאנו.

נכון, הקבוצה צריכה להשקיע כסף גדול בבניה מחדש של ההגנה אבל לא הייתי פוסל אותה לשום דבר.

ארז- אתה צודק בעיקרון חוץ מתיקון קטן. ב-2003 היה לו גם את השוער הטוב בעולם. אנשים שוכחים איזה אדיר היה דידה באותה שנה. רק מרסיסייד הכושפים הוציאו לו את הרוח מהמפרשים.

אביאל 2 ביוני 2009

עומרי – בורדו מימשה את האופציה על גורקוף בעיקר בגלל שהוא רצה והיא שילמה למילאן 15 מיליון דולר (או יורו) תמורתו.

עכשיו אני רואה שפרס נבחר ומינה את פלגריני למאמן ריאל, שינוי ?! אולי דרך חדשה בריאל, אשמח לשמוע דעות בנושא, בתור אוהד ריאל אני חצוי, אולי יבנו סוף סוף משהו חדש וטוב אבל מצד שני מאמן שהוא יחסית חלש מעמדית עלול ליפול שוב לכל המלכודות המוכרות.

יואב 2 ביוני 2009

אביאל,
אני חושב שמוריניו מאמן ענק.ותמיד יש גם תקופות לא טובות. לכולם.בסוף הסערה עוברת והקבוצה יוצאת מחוזקת.זה מוכח יותר מכיסאות מוסיקלים מתחלפים שקצת לא הולך.שמחתי שהוא פוטר בזמן אמת למרות שאני מחבב את האיש.מאמין שגם לפרגי הוקל.
עומרי,
נראה לי שאתה מפספס משהו עם גורקוף. בורדו כבר הודיעה שהיא מנצלת את זכותה לקנות אותו על פי חוזה ההשאלה,ארבע עשרה מיליון יורו אני חושב, סכום שנראה עכשיו מגוחך ועיסקה רעה מאד למילאן.זה בידיים של בורדו לגמרי.בקשר לקאקא, הוא המועמד המוביל של פרז לסחוף את ריאל קדימה.

יפתח 2 ביוני 2009

עזי – כרגיל הוצאת לי את המילים מהפה (לגבי יחסי קרלו-סילביו).

גיל 2 ביוני 2009

למי שתוהה מה יש בקיץ, אז יש את הטור דה פראנס שהולך להיות מאוד מעניין וגם אליפות העולם בשחייה שתהיה מאוד מעניינת הפעם.

עומרי 2 ביוני 2009

גיל- ומשחקי קדם עונה בNFL….
בא לי לבכות.

עומרי 2 ביוני 2009

בורדו אכן מימשו את האופציה ואני פיקששתי. אני בקושי עוקב אחרי כדורגל מאז הגמר. הראש כולו בפלייאוף.

גיל 2 ביוני 2009

קדם עונה זה שטויות, אנחנו מחכים לדבר האמיתי.

גלעד בלום 2 ביוני 2009

דורפן-הכל טוב ויפה אבל המשפט האחרון לא ממש מובן לי.העונה צ'לסי סיימו עם גביע אנגלי,מקום שלישי שמשמעו ליגת אלופות וחצי גמר ליגת האלופות במשחק שהיו אמורים לנצח ויש אומרים שהיתה בו קונספירציה.בעונה שעברה עם גרנט הם סיימו שני בליגה,נוצחו בגמר גביע הליגה ולולא ההחלקה של טרי היו גם זוכים בליגת האלופות,להגיד שיותר גרוע לא יהיה זה לא כל כך ברור,מבחינת אחוזי הצלחה גם בעונה של גרנט וגם העונה יש להם אחוזים מצוינים,גם יחסית לליברפול .אם לוקחים את שתי העונות האחרונות,הם שניים רק ליונייטד.החוש של אברמוביץ לפטר את את מוריניו כמעט הוכח כגאוני והפיטורים של סקולארי (והמינוי של הידינק)היו גם פגיעה בול ,לא לכולם יש את הסבלנות של יונייטד וארסנל לתת למאמן לעבוד כמה שנים,הרי זה אבסורד שאם טרי שם את הפנדל גרנט היה מקבל חוזה חדש,זו חובבנות לשמה אבל הוא בעל המאה.

ליאור 2 ביוני 2009

אמנם העיסוק כאן הוא בעיקר כדורגל,אבל "עונת המלפפונים" מציעה: קריקט-בקרוב האשס,רוגבי-הליונס בדרא"פ והטריי ניישנס, אוזי רולס ורוגבי ליג-הליגות כבר מראות מי הן המועמדות והמוטו GP -מסתמנת עונת משולש גדולה

ליאור 2 ביוני 2009

והמלצה למי שעוד לא חווה:ביום רביעי בבוקר (11 בערך) משחק רוגבי ליג STATE OF ORIGIN בין NSW לQLD זהו הראשון משלושה והאמוציות,הרמה ומעורבות האוהדים הם משו משו

יוני 2 ביוני 2009

רונן, אתה משחק טניס/הודף כדור ברזל בקיץ?

בן 2 ביוני 2009

גלעד – זו לא חובבנות לשמה שגרנט פוטר "בגלל אותו פנדל". כלומר, זה אכן אבסורד במידת מה אבל אבסורד הגיוני בכדורגל. איו מה לעשות, גורלות נחרצים על פי השורה התחתונה – תארים. באותה מידה גווארדיולה היה נחשב כישלון באירופה אם השופט אוברבו היה מנהל משחק בצורה נורמלית, והיום הוא נחשב לגאון. ולא ניתן עוד דוגמאות כי יש באלפים. ולגבי גרנט, אפשר כמובן באותה מידה לקחת את הגול העצמי של ריסה באנפילד.. הרי אם זה לא היה נכנס סביר שגרנט לא היה יכול לחלום על חוזה חדש.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 2 ביוני 2009

גם עם זכיה בליגת האלופות גרנט לא היה ממשיך משום שהשחקנים לא רצו אותו.

עזי 2 ביוני 2009

יש אליפות עולם באתלטיקה, זה כמובן העיקר.

ניינר 2 ביוני 2009

עונת המוטו ג'יפי מסתמנת כעונה ענקית עם מאבקי ראש בראש של הטריו, רוסי, סטונר, לורנסו. כל מירוץ הוא פשוט חגיגה.
ובאופן מוזר, ההצלחה המטורפת והבלתי צפוייה של באטן ובראון מוציאים את העוקץ מעונת הפורמולה 1. עוד שני נצחונות שלו ואפשר לסכם את העונה המוזרה הזו.

שחר 2 ביוני 2009

הגיע הזמן
הליגה האירופית. המשחקים במפעל החדש ינוהלו על ידי חמישיית שופטים, כחלק מניסוי שבמסגרתו יתווסף עוזר שופט ליד כל רחבה – כך הוחלט אתמול בישיבת הוועד הפועל של פיפ"א.
מתוך כתבה של עזי דן
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1089662.html

ניר דהן 2 ביוני 2009

בני-אני האנונימי מהפוסט הקודם
לא התכוונתי להעביר עליך ביקורת(מה גם שהבאת ציטוט,למרות שהוא אולי גם דעתך).זו הייתה הערה ברוח טובה.גם אני חוטא לעיתים בביקורת על "ישראליות" כאילו שאין בי ממנה ואני חושב שכמוני כולם.
בכל מקרה,אם אתה עדיין מרגיש צורך עז להגיב וכל מה שהיית צריך לפי התקנון זה שמעל תאריך התגובה יופיע משהו סטייל פלא לבן,S&M או ההוא שבא אחר כך אז קיבלת….
fire at will :-)

איתן גרין 2 ביוני 2009

עזי
כבר הייתה תוצאה מצוינת ב 200 מטר ראית איך הוא פתאום התנפח? עוד רגע הוא יראה כמו מונטגומרי וגרין.

עזי 2 ביוני 2009

איתן, גיי היה כל כך מופתע מהתוצאה שאני נוטה לחשוב שזה לא חומרים, אלא שילוב של תנאים, אבל אתה צוד לגמרי שהוא נראה יותר מנופח.

birdman 2 ביוני 2009

שמעתי את שמעון מזרחי אומר לערוץ הספורט לגבי קטש (ציטוט מהזכרון): "היה לנו סעיף יציאה בסוף השנה הראשונה".
מכאן שהוא פוטר וקיבל את מלוא שכר השנה הראשונה.

Giant Red Devil 2 ביוני 2009

Shahar 48, about time indeed.
Check my comment #56 in the 05.05.2009 post “הטבח באמירויות” in this blog.
This move would have prevented Fletcher’s red card and the penalty against us vs. Arsenal.

שחר 2 ביוני 2009

לצערנו לגבי פלצ'שר בחצי גמר זה מיים מתחת לגשר

Giant Red Devil 2 ביוני 2009

Agree about Fletcher.
The tradition of inaccuracy in all aspects of soccer is anachronistic if not primitive. Soccer should learn more from the NFL and American football, where they, too, play 11 against 11 but with 7 field referees.

בני תבורי 2 ביוני 2009

ניר,
לא חשבתי שהעברת ביקורת, לא הבנתי את הודעתך. כבר לא רלוונטי. בכל מקרה, נעים מאוד.

שלו רומא 2 ביוני 2009

ראשית אני חושב שרעיון 5 שופטים הוא מצויין.
שנית טעויות היו וימשיכו להיות. הבעיה המרכזית תמשיך להיות הימורים והתערבות גורמים מסחריים (כמו נייק ואדידס) והשפעתם הלגיטימית והבלתי לגיטימית על שוק העברות, האם יצאו הגבלות עסקיות חדשות או ניסיון לאזן את יכולת ההשפעה של חברות אלו על השוק (מה שקרוי מונופול). בנתיים נותר לראות האם באמת העברות שחקנים נשארות בתוך המרכזים (כמו מכבי/בית"ר/הפועל , רק נייק/אדידס).

בית לוי 2 ביוני 2009

מינוי מסקרן מאוד שכמעט ולא זכה להתייחסות בעונת המלפפונים הבאה עלינו לרעה, הוא שובו של חורחה ולדאנו לתפקיד המנהל המקצועי בריאל מדריד (יחד עם הנשיא פרס והמאמן פלגריני). ולדאנו הוא אחד ממוחות הכדורגל החדים ביותר של ימינו (והיה גם שחקן נהדר: גבוה, טכני וגולר אמין – כולל שער בגמר גביע העולם). ולדאנו מתייחס לכדורגל בשיא הרצינות (כתב כמה ספרים נהדרים), אבל יודע שמדובר במשחק שאמור לבדר. רבים זוכרים לו את כישלון הגלאקטיקוס, אבל בעיני לא מדובר בכישלון כלל וכלל, אלא ברעיון מרגש עם ביצוע מעט פחות מוצלח.
בלב השיממון של טכנאי כדור ופקידי אימון, טוב שחזר הג'ל של ולדאנו.

אביעד 2 ביוני 2009

הנה ידיעה מעניינת (זו העברה סופית, לא מלפפון! אני עומד בתקנון הבלוג!): גארת' בארי עבר מאסטון וילה למנצ'סטר סיטי תמורת 12 מליון ליש"ט.
למיטב זכרוני, בארי היה רצוי בליברפול בקיץ שעבר ואמר לוילה שהוא רוצה לעזוב כי הוא רוצה לשחק בליגת האלופות. אסטון וילה דרשה עבורו 20 מליון ליש"ט וראפא בניטז ניסה לגייס את הסכום הזה (כולל ניסיון למכור את צ'אבי אלונסו ליובנטוס) ונכשל.
עכשיו בארי עובר למועדון שלא משחק בצ'מפיונס (אפילו לא בגביע אופ"א המחודש, להלן יורוליג) תמורת 60% מהסכום שנדרש עבורו בקיץ שעבר (וברור לכולנו שלסיטי לא הייתה בעיה לשלם גם כפול). האם מרטין או'ניל רק ניסה "לדפוק" את בניטז (אז ועכשיו)?

Old timer 2 ביוני 2009

Aviad:

You raised an interesting question, but if that's what Martin 5'neil did I can't blame him. Actually I wonder what to make of Benitez record this season against three coaches with whom it got personal.

Martin 5'Neil, Juande Ramos and Fergie

אביעד 2 ביוני 2009

אולד טיימר,
1. למה חואנדה ראמוס? למיטב זכרוני סאגת רובי קין כללה את ליברפול ובניטז מצד אחד ואת טוטנהאם ודניאל לוי מהצד השני. לא זכור לי שראמוס התערב יותר מדי בעניין (או שאני טועה?).
2. בעוד אני ראיתי את ההעברה הזאת כמעניינת, באו ריאל וקאקא והפכו את ההעברה הזאת לפסיק לא מעניין בחדשות היום…

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 2 ביוני 2009

אין עדיין הודעה רשמית אבל כבר אפשר להגדיר את המעבר של קאקא למדריד כהעברה שמרעידה את אמות הסיפים של הכדורגל האירופאי.
השאלה הגדולה כעת היא האם פלורנטינו פרז מוותר במהלך הזה על רונאלדו או שהוא זומם ללכת בגדולות ולהביא גם אותו.
אגב,העונה הזו הוכיחה שריאל זקוקה קודם כל לבניית מערך ההגנה האומלל שלה.

עומרי 2 ביוני 2009

רגשות אמביוולנטים בשל המעבר של קאקא.
מצד אחד, אין שחקן ברמתו בנמצא, בוודאי לא אחד שירצה להגיע למילאן. אליטת בני העשרה של הכדורגל העולמי נמצאת עם הפנים לאנגליה וספרד בימים אלו.
מצד' שני מדובר בסכום עצום, יחד עם המכירה של גורקוף מדובר ב-80 מיליון יורו שבמידה ויופנו לשיפור הקבוצה( שאלה לא קטנה)
יוכלו בניהול נכון להתוות לה יסודות לעשור הבא.
הצרכים בסדר יורד: בלם, מגן שמאלי, קשר אחורי, קיצוני שמאלי.

אם ריברי לא נוחת ביונייטד צריך ללכת עליו בכל הכוח למרות שאינו משחק באחת העמדות הנ"ל. "כל הכוח" זה עד 40 מיליון יורו.

סבוראי 2 ביוני 2009

עומרי, ריברי הוא קיצוני שמאלי… (או ימני לעת מצוא). גם ריאל יונייטד ובארסה זוממות עליו, ובאיירן בכלל לא ממהרת לשחרר.

מעברים של כוכבים כמו קאקה, ריברי, בנזמה, הנרי ואולי זלאטן אל קבוצות גדולות יותר תמיד מעציבים אותי. כי הם מראים על הפערים שנוצרים בין קבוצות העל לבין אלה שמתחילות להשתרך מאחור. זה לא טוב לכדורגל אם האיטלקיות הגדולות (וגם הגרמניות והאחרות) לא יחזרו לקדמת הבמה, מה שישאיר אותנו עם 4-5 קבוצות גדולות בקושי.

שלו רומא 2 ביוני 2009

סבוראי – הייתה מצפה מקבוצה כמו ריאל שתתחיל מתישהו לגדל שחקנים, אני מסכים איתך שזה מעציב אבל אין יכולת ל חמש קבוצות לרכז סביבן את כל הכוכבים וליצור ליגה בפני עצמה כי יש מספיק שחקנים טובים, חוץ מזה צריך גם משהו שיאחד את הכוכבים למה שנקרא קבוצה ואת זה ריאל מוכיחה כל פעם מחדש, לא משנה את מי היא תביא תמיד האיחוד אצלה נותן פחות מסך כל החלקים… מספיק להסתכל על אלופת אירופה הנוכחית והקודמת ולראות שלא כל השחקנים בהרכב הם פרסט קלאס! אבל יש קבוצה.
לגבי ריאל-קאקא זה לא נגמר עד שהגברת הזקנה שרה ויהיה לילה ארוך במרכז מכבי (אדידס).
עומרי – מילאן צריכה ללכת לקבוצת הנוער שלה וכמו פעם לחפש את התשובות שאולי לא ימכרו חולצות בהתחלה אבל ישחקו כדורגל.

ניינר 3 ביוני 2009

מילאן חייבים להביא עכשיו שם גדול. כסף לא חסר. יובנטוס מתחזקים בדייגו הפנטסטי והרוסונרי לא יוכלים להישאר מאחור.
בקשר לקאקה, הוא שחקן נפלא אבל אני לא משוכנע שהוא השחקן שיעשה את השינוי בריאל. גם במילאן הוא נתן עונה אחת ממש גדולה ובשאר העונות, עם סגל מצויין סביבו, לא השיג השגים יוצאי דופן. בתור אוהד בארסה אני לא מוטרד מכך שריאל ממשיכים בשיטת הגלקטיקוס. כל עוד ההגנה שלהם תישאר כמו שהיא נראית אין להם הרבה סיכוי לדגדג את בארסה. בכלל, קאקא הוא גלקטיקו אמיתי? כלומר סטאר ברמה של זידאן, פיגו ורונאלדו בשיאם? לא בטוח.

אביאל 3 ביוני 2009

ניינר – קאקא הוא אכן גלקטיקו אמיתי, הוא שחקן שבעיקר מעשיר את הסובבים אותו בנוסף ליכולות אדירות, שליטה בכדור, מסירות מדהימות ובעיטות נפלאות, גם נוגח לא רע – אין קבוצה היום שהוא לא פותח אצלה בסגל, הוא הלב של נבחרת ברזיל עטורת הכוכבים וזה קצת מזלזל מה שכתבת עליו.

עומרי 3 ביוני 2009

ניינר- קאקא לקח לבד צ'מפיונס ב-2007. לא כריסטיאנו ולא מסי עשו דבר כזה.

סבוראי- ריברי עושה משחק ששואף למרכז במשחק שלו. הוא הרבה יותר קרוב לאינייסטה מאשר לרובן.

רונן דורפן 3 ביוני 2009

 עומרי – חתיכת הצהרה בומבסטית. גאטוסו היה מדהים. אינזגי כבש צמד בגמר. סידורף היה עצום לפחות בניצחון הגדול על יונייטד. פירלו היה כנראה הקשר האירופי הכי טוב. נעצור פה. ממש לא רואה שמץ של בסיס לדברים הללו.

old timer 3 ביוני 2009

Aviad:

The personal issue with Ramos was with all the media hype of him being the right person to coach Real and not Rafa. While this was downplayed Rafa went into the Real encounter with something to prove.

אביעד 3 ביוני 2009

אולד טיימר, הבנתי… אולי בעונה הבאה נתחיל לקבל תשובה – דפוס או סטיה סטטיסטית?
עומרי, קאקא היה השחקן הבולט של אלופת אירופה 2007 (ולא "לקח לבד"). גם אם בלט בקבוצתו יותר משרונאלדו ומסי עשו בקבוצותיהם בזכיה הזאת, נא לא לשכוח שקאקא שיחק בשיא העונה הזאת במפעל אחד. הוא נח בליגה והיה מוכן לצ'מפיונס.
בכל מקרה אני מסכים איתך, הוא אחד מ-5 השחקנים הטובים בעולם היום ואני חושב שהוא טוב בהרבה מפיגו לדוגמא.

עומרי 3 ביוני 2009

רונן- כמובן שהייתה הקצנה בדברי. אי-אפשר לקחת תארים בכדורגל לבד אלא אם אתה מראדונה. אבל אם תשווה את הסגל מסביב לקאקא באותה עונה לסגלי הקבוצות האחרות ולסגלי הקבוצות שהיו מסביב לרונאלדו ומסי בשנתיים שלאחר מכן תגלה שאין מקום להשוואה.

בוודאי שאני לא מזלזל בשמות שהקיפו אותו באותה עונה, בתור מי שחושב שמילאן 2003 היא הקבוצה החזקה של העשור אין סיכוי שאעשה זאת.
ב-2007 גאטוסו, פירלו וסיידרוף כבר היו בצד היורד של הגבעה. שלושתם נתנו עונה סבירה ולא יותר עם הבלחות כמו בחצי הגמר.

אינזאגי אומנם הבקיע צמד מדהים בגמר אבל גם לא היה כבר שחקן שהגנות באמת מתרכזות בו.

תוציא משם את קאקא ותכניס כל שחקן סביר אחר בתפקידו והקבוצה הזו לא עוברת את הרבע.

רונן דורפן 3 ביוני 2009

כמי שצפה בגאטוסו נגד יונייטד – אם הוא היה בצד השני של הגבעה, אז הגבעה הייתה אברסט. אותו דבר לגבי סידורף ופירלו. ביחד קישור חזק דרמטית מזה של יונייטד כיום או עונה שעברה.
הם לא היו בצד האחר של הגבעה. מילאן פשוט שיחקו בציניות עם סגל ליגה וסגל אירופה. רק שחקן אחד שפתח בגמר פתח ביותר מ-25 משחקי ליגה. מילאן ויתרה על האליפות בשביל אירופה – והקבוצה באירופה הייתה חזקה ביותר. היא גם הייתה דומיננטית לגמרי בחצי הגמר ובגמר.

תומר חרוב 3 ביוני 2009

עומרי, מילאן של 2003?? זו שלא לקחה אליפות וניצחה בפנדלים את יובה חסרת השחקן הטוב באירופה? גם באותה עונה היא לא הייתה הכי טובה באיטליה, אז קבוצת העשור?

ניינר 3 ביוני 2009

צודק תומר. עוד קבוצה מגעילה של מילאן כמו רוב הקבוצות שלה מ1995 ואילך

עומרי 3 ביוני 2009

תומר- לעולם לא נדע בוודאות מה היה קורה עם נדבד בגמר. לדעתי הוא היה מועלם ע"י הקישור הדורסני של הרוסונרי.
הגמר לא באמת היה מאוזן, התוצאה בו משקרת. לא היה ספק לשניה מי תניף את הגביע.
אתה יודע מה- כבר בשלב הבתים היה ברור שזו העונה של מילאן.
נכון, על האליפות היא ויתרה בצורה מרגיזה אבל כסגל שחקנים אני בספק אם יש קבוצה שמסוגלת עליה מהעשור הנוכחי במשחק יחיד.
שים לב לנתונים- זכייה, רבע (הדחה בנס ריאזור), גמר(האימה, האימה), חצי-גמר, זכייה.

הריקושטים של הקבוצה ההיא ב-2003 לקחו את הגביע ב-2007. פירלו וגאטוסו היו חלק משמעותי באלופת העולם 2006.
נכון, עוד אליפות הייתה בהחלט מוסיפה ועדיין, לא היה סגל חזק מזה באירופה של העשור האחרון.

הדינוזאור 3 ביוני 2009

רונן , במס' 73 על איזו שנה אתה מדבר ?
על 2003 או 2007 ?

כי ב 2007 – 2006 , אחרי 12 מחזורים מילאן כבר היתה 14 נקודות מאחורי אינטר , מה שלא מנע מהם כאמור לקחת את המקום הרביעי בסוף.

יואב 3 ביוני 2009

פיגו תמיד היה אוברייטד. להשוות את קאקא אליו זה עלבון.גלקטיקו אמיתי ומקורי.
בניטז בליברפול זה בסדר. באמת.

אביעד 3 ביוני 2009

עומרי, כמו שנאמר, הקבוצה ההיא של מילאן הייתה באופן די עקבי קבוצה של מפעל אחד ולא זכתה בשניהם, זה לבדו מטיל ספק גדול בתאוריה לפיו היא הייתה הקבוצה החזקה בעשור, גם למשחק יחיד. מנגד יש את מנצ'סטר מודל 2008, ברצלונה מודל 2005, ברצלונה 2009, ריאל מודל 2002. כל אחת מהקבוצות האלו חזקה יותר ממילאן.

Drazick 4 ביוני 2009

לא מסכים עם הניתוח שלך רונן…

אני לא חושב שראינו בשנים האחרונות קבוצה שהייתה תלויה בשחקן שלה כמילאן באותה שנה עם קאקא.

הוא היה שחקן שהיה שווה גול במשחק במהלך אישי בכל משחק באותה עונה (ליגת האלופות).
וכל הקשרים שציינת ביצעו עבודות הריסה בעיקר. הקבוצה הזו הייתה מוגבלת מאוד התקפית מלבד קוסם אחד.

תומר חרוב 4 ביוני 2009

עומרי- נכון שלעולם לא נדע. אבל אם כבר התחלת בספקולציות של אם, אז לדעתי הוא היה מפרק את מילאן כמו שהוא פירק את ריאל ובארסה. יובה של 2003 הייתה טובה יותר ממילאן ואני מעמיד אותה בלי להסס מול הקבוצות שאביעד הזכיר כאן, היא נותנת להם בראש. בכל מקרה פירלו וגאטוסו לשיאם הגיעו ב2006 ובזכיה ב2007 קאקה היה משמעותי אבל לא עד כדי כך משמעותי. את הגמר ניצחו פיפו ופירלו, את יונייטד בסאן סירו וגם את באיירן באליאנז ניצח סיידורף. קאקה נתן את שלו,במיוחד באולד טראפורד שהיה אמנם המשחק המשמעותי ביותר בטורניר(וגם הטוב שבו) אבל בהחלט לא היה לבדו.
וסתם אם כבר הזכרנו את נדבד. הבחור פרש השבוע ואלמלא חוסר מזל משווע היה מסיים את הקריירה אם גביע אלופות ואליפות אירופה ששניהם רשומים על שמו. בלי קשר, הייתה לו קריירה נפלא. איזה שחקן גדול. ולכבוד הפרישה שלו אני רוצה לדרג אותו בדירוג שרונן בנה פה לפני כמה חודשים.
נבחרות-3. עשה הישגים לא רעים עם צ'כיה, היה שותף בהעפלה לגמר יורו 96 וכמובן הוביל נבחרת מעולה לחצי הגמר ב2004. לרוע המזל הוא נפצע במשחק מול יוון,צ'כיה ספגה שער מנגיחה יוונית כמו שאר אירופה ופאבל שוב פספס גמר בגלל חוסר מזל. הספיק גם להוביל את הנבחרת למודיאל 2006 ואף היה נהדר במשחק בו צפיתי מול איטליה אבל זה לא הספיק וצ'כיה הודחה בשלב הבתים. לא רע,אבל לא מספיק ליותר מ3,בטח לא משחק ברמתו.
קבוצות-4. זכה באליפות היסטורית עם לאציו ובעוד ארבע או שתי אליפויות עם יובה(רק באיטליה). זכה גם בגביע המחזיקות ואף כבש את השער האחרון בתולדות הגביע. כידוע,הוביל את יובה לגמר האלופות אבל….
בין היתר גם זכה עם יובה באליפות הסריה B,אבל זה שייך לסעיף אחר.
סטטיסטיקה-2. אולי 2 זה קצת מוגזם אבל יש לבחור באלון ד'אור שזה לא פשוט לשחקן שלא מגיע ממדינה גדולה כמו איטליה,צרפת או ברזיל. חוץ מזה יש לו 142 שערים בקריירה ועוד המון בישולים ועוד כמה תארים אישיים(בעיקר ב2003) שהמגניב ביותר בהם הוא השחקן הצ'כי של העשור. אולי אני מפרגן לו יותר מידי,אני בהחלט אקבל תיקון ל1.
אסטתיקה- שוב דילמה. הוא בטוח לא 3 אבל 1 נראה לי נמוך מידי כי כשאתה שולח בעיטות וולה על בסיס קבוע לרשת או פצצות מ30 מטר בשתי הרגליים זה מאוד יפה בעיני. אז אני נותן לו 1.5
מנהיגות אמוציונאלית-2. פייטר ענק, לא מוותר לרגע. הרגע שאני הכי זוכר מנדבד היה באצטדיון רמת גן בשלב הבתים כשמכבי שיחקה מול יובה. הוא בכלל הגיע פצוע לתל אביב אבל התעקש לשחק למרות שיובה הייתה כבר עם חמש מחמש והבטיחה את העלייה והמקום הראשון. הוא שיחק את כל 90 הדקות ובתוספת הזמן במצב של 1-1 הוא איבד כדור בהתקפה ליד הרחבה של מכבי. למרות שזה לא שינה שום דבר,הוא רץ חזרה עד למרכז המגרש וזכה בכדור בחזרה.
חוץ מזה רק על ההישארות שלו ביובה כשירדה ליגה מגיע לו 5, אבל 2 זה המקסימום.
מנהיגות חכמה-1.
סך הכל 13.5

עומרי 4 ביוני 2009

אביעד, תומר- מילאן של 2003 הפסידה את האליפות לקבוצה מאוד מאוד חזקה. חזקה הרבה יותר מאלו שהתחרו עם הקבוצות שאביעד הזכיר. אולי רק צ'לסי של השנה שעברה נותנת פייט.

מדובר היה בסגל כמעט מושלם ששילב כדורגל אסתטי לפרקים (הגמר לא ממש מייצג, רבע הגמר מול אייאקס למשל היה שיר הלל לכדורגל)
עם עוצמה של אינספור שחקנים גדולים שהגיעו לשיאם (שבצ'נקו, נסטה, סיידרוף, סרג'יניו, אמברוסיני)
או קרוב לשיאם (פירלו, גאטוסו, אינזאגי)

הגמר שנגמר ב-0:0 עשה עוול לדומיננטיות שמילאן הציגה באותה עונה. אע"פ שזה היה כנראה ה-0:0 הכי טוב שראיתי מימיי.

פראליה 4 ביוני 2009

קצת סדר בדברים, חברים –
א. מוריניו פוטר אך הוגדר כ"עזב בהסכמה הדדית"
ב. מזכיר לכולם את סימני השאלה שלא לאמר סימני הפליאה על פניהם של כל אוהדי הכדורגל בעולם עם מינויו של "דה ספשל וואן" בקיץ 2004
ג. "העונה של גרנט", (רוצה להשתתף בניסוי? כן!!!) למי שלא הבין עד כה, לא היה דבר כזה. העונה של רומן, נניח.
ד. אתם מטנפים לי פוסט על צ'לסי (נניח) עם שיxxן מזxxx?

Comments closed