מה עושים עם הכסף?

אתמול התפרסמה הודעה נדירה יחסית מהבעלים של מנצ'סטר יונייטד, משפחת גלזר, לפיה הסכום שהתקבל תמורת רונאלדו יושקע בחיזוק הקבוצה. זה הגיע אחרי קצת רעש של ארגוני אוהדים שאמרו שאם רונאלדו הולך אז בעלי הקבוצה יוסיפו את הסכום שהתקבל עבורו לסכום ההעברות השנתי וייתנו לפרגוסון יותר ממאה מליון לירות שטרלינג לרכש. מה שיש לי להגיד שהדרישות הללו של ארגוני אוהדים הן אדיוטיות. והעובדה שבעלי הקבוצה צריכים לתת הסברים על כך היא הדרדרות תרבותית.

הרבה דברים הונחו בצד בזמן המסע המופלא של/עם רונאלדו (כתבתי עליו לעיתון היום). בצדק הם הונחו בצד. אבל עכשיו ההגיון אומר שווין רוני הוא הכוכב מרכזי. וזה לא אומר איזשהי הכרזה פורמלית שהוא כוכב הקבוצה כי הצהרה כזו היא שטות. זה אומר שכפי שבנו את הקבוצה סביב תכונותיו של רונאלדו, עכשיו צריך לעשות זאת עבור רוני. ברצלונה של השנה שעברה היא דוגמא הרבה יותר ראויה מהמתחרים שלה במדריד. לפני העונה שעבר הם לא "הביאו מחליף ראוי לרונאלדיניו”. נכון, היה להם מסי. אבל ליונייטד יש את ווין רוני. וגם אם הוא לא ברמה של מסי, הוא בן 23 ותרם המון לשלוש אליפויות. אז עכשיו לשדר לו שלא בוטחים בו? מאיפה הטפשות הזו? (הערה: אבל כן צריך לבדוק את מינוני הריטלין שנותנים לו).

אני לא אומר ליונייטד "ללמוד מברצלונה" כי פרגוסון הוא המאסטר כאן. יונייטד נוהגת כך עוד הרבה לפני שברצלונה עברה למודל השפוי הנוכחי שלה. אני אומר להמשיך לנהוג כמותה. אני גם נזכר איך יונייטד לקחה את שלוש האליפויות הללו. אחרי שלוש שנים בלי אליפות היא מכרה את רוד ואן ניסטלרוי ומי שהגיע במקומו היה מייקל קאריק. כן, לא הביאו מחליף לשחקן של 25-35 שערים בעונה.

אמרתי שאני לא אתייחס לספקולציות – אבל אני אשתמש בשתיים מהן כדוגמא: בנזמה וריברי. בשנה האחרונה ריברי הוביל את באיירן לאי-זכיה באליפות גרמניה ובנזמה את ליון לאי-זכיה באליפות צרפת. במה הם בדיוק טובים מווין רוני שהוא צעיר מהם (או כפי שמתקן אותי סטיב – צעיר מריברי ומבוגר מבנזמה) וכן היה חלק עצום בשלוש אליפויות? צריך רק לראות כמה פאביו קפאלו מאמין בווין רוני בכדי להבין שהוא האיש של יוניטד עכשיו.

אני לא אומר שאין סיכוי ששחקן כמו ריברי או בנזמה לא יותר טוב מרוני. זה תמיד ייתכן. ייתכן גם שמישהו מהם יירכש  (השם ריברי מעולם לא הוזכר על ידי פרגוסון והשם בנזמה הוזכר מספר פעמים). אבל להביא מישהו כמותם בסכום עתק רק כדי לשדר שהכסף על רונאלדו לא הלך חלילה להחזר הלוואות? זו ההדרדרות התרבותית שאני מדבר עליה. מה הלאה? לנופף במטפחות לבנות באולד טראפורד כל פעם שהקבוצה בפיגור?

אגב, שחקן אחד הוא כבר לא בגדר ספקולציה כי הוא כנראה כבר נרכש: אנטוניו ואלנסיה. הוא בגיל המתאים, הוא מכיר את הפרמייר ליג, הוא גר במנצ'סטר. הוא מספיק אלמוני בכדי להגיע ליונייטד רעב. על פניו נתוני הפתיחה שלו טובים מאד. ויתרון נוסף: הוא לא מגיע עם שום לחץ להיות כריסטיאנו רונאלדו.

חוץ מזה לי באופן אישי ולהמון אוהדים יש עכשיו ציפיה עצומה לראות בשנה הקרובה את מאקדה ודני וולבק וזוראן טוסיץ' ואולי אפילו דוידה פטרוצ'י ויש עוד סרבי אחד שמחכה עדיין בבלגרד וגם קנו לפני כמה ימים ברזילאי בשם דודו. ברור שכל אלו הם רק פוטנציאל, אבל אם מישהו בארגוני האוהדים הללו במקרה עקב אחרי הקריירה של אלכס פרגוסון הוא אמור לדעת שיש סיכוי יותר טוב שהכוכב הגדול הבא, לא רונאלדו הבא, הוא אחד מהם ולא שחקן רכש יקר.

ויש עוד שחקנים שההיסטוריה אומרת שצריך לראות מה יקרה איתם. למשל דימיטר ברבטוב אחרי הכנה ראויה לעונה. ופתאום אני אפילו חושב שאם נאני רוצה להשאר הוא צריך לקבל צ'אנסים. לא מסמנים שחקן בן 22 שאפילו נתן כמה משחקים גדולים נגד יריבות חזקות ככשלון בגלל עונה לא טובה. אסור לשכוח שהוא היה השחקן במצב הכי בלתי אפשרי – בגלל מוצאו, תפקידו והמדינה ממנה בא הוא נתון למערכת ציפיות לא הגיונית. ובקיצור מכירת שחקן בגלל עונה לא טובה – זה רפא בניטז, לא אלכס פרגוסון.

מה שאני בא לומר שמכירת רונאלדו תהיה אסון למנצ'סטר יונייטד רק בסיטואציה אחת: אם היא תשנה את הדרך בא היא עושה דברים. הכי טוב שישימו את הכסף בבנק, או יחזירו חובות, או יבנו עוד עשרת אלפים מקומות באולד טראפורד ויורידו קצת מחירים בגלל המיתון. שלא ידאגו לפרגוסון.

פגרת הקיץ - הזמן להריץ מחשבות ברומו של עולם. וגם קצת על ההתנזרות שלי, חבריי לשכונה וראובן עובד אחד
בין סורבה אבטיח לגביע הקונפדרציות - כמה כיף לישון בקיץ

No Comments

תומר חרוב 14 ביוני 2009

אני מסכים איתך, ליונייטד אין שום סיבה להיכנס לסיחרור ולשבור את הקופה. מה עוד שבשביל שני השחקנים שהזכרת ידפקו לה מחיר גבוה מאוד בגלל עסקת רונאלדו והם באמת לא שני שחקנים מוכחים ברמות העל. אבל בכל מקרה אין לדברים האלה משמעות כי בסופו של דבר פרגוסון יחליט, אני מניח שאם יתנו לו 100 מליון לרכש,הוא ישתמש בהם בצורה זו או אחרת.

כסיפוביץ 14 ביוני 2009

כולם צריכים לקחת נשימה ארוכה, להסתכל על פרגי ולהירגע.
ביום שמאקדה יעלה עם ג'ל בשיער נדע שפרגסון שוב עשה זאת.

ניהול שפוי במבט קדימה. בגלל זה מנצסטר היא אימפריה ולא בגלל צריכת מותגים.

Red Camel 14 ביוני 2009

אוף טופיק:
איזה מירוץ מטורף במוטו גי.פי. ראיתי את המירוץ (מוקלט) במיטה על סף שינה וגמור מעייפות, ובהקפות האחרונות שמתי לב שאני עומד על המיטה תוך כדי שאני מוחא כפיים עם צחוק בלתי נשלט. זה המקבילה המוטורית ל3-3 של ליברפול ומילאן או ה2-1 של מנצסטר נגד באיירן.
ולנטינו רוסי הוא לא פחות גדול מכל הג'ורדנים, גרצקים, מאראדונות. ובשבילי, אוהד אנדרדוגים מובהק, זה פשוט תענוג לאהוד פייבוריט לשם שינוי.אבל פייבוריט שאי אפשר שלא לאהוב אותו. איזה כישרון אומץ ונחמדות.

מוחמד 14 ביוני 2009

http://goal.com/en/news/11/transfer-zone/2009/06/14/1323728/manchester-united-to-make-shock-move-for-liverpool-star-fernando-
זה יהיה מתוק, בטח זו עוד ידיעה מפגרת מעיתון מפגר אבל זה יהיה מתוק.

בני גלובינסקי 14 ביוני 2009

מכירת שחקן בגלל חצי עונה לא טובה (ולא עונה) זה רפא בניטז.

כסיפוביץ 14 ביוני 2009

רד קאמל- הוא הגדול, הגאון, הפנומן ועוד ועוד….
בתחומו הוא לא פחות מאלוהים!!
גם בעשור הקרוב לא יהיה ספורטאי בתחום המוטורי שיתקרב לאלוהות של ולנטינו רוסי.
דרך אגב חפש את המירוץ בלגונה ארה"ב של שנה שעברה.
אחד המירוצים הגדולים שראיתי וגם שם היו כפיים ועויתות בלתי נשלטות. רק שכל זה קרה על הספה

ניינר 14 ביוני 2009

העקיפה של רוסי בסיום על לורנזו היא אחד מרגעי השיא של השנה בספורט. זה היה זיקוק טהור של גאונות מוטורית עם ווינריות שלא מהעולם. אני עדיין רועד מהמירוץ הזה. איזו עונה נפלאה במוטו ג'יפי (בניגוד מוחלט לפורמולה 1). המאבק המשולש רוסי, לורנסו, סטונר יימשך עד המירוץ האחרון.

כסיפוביץ 14 ביוני 2009

ניינר- אני יהיה מופתע אם לורנסו ימשוך עד הסוף (אני מקוה שכן) ועדיין סטונר והדוקאטי שלו יכולים להשאיר מאחור לרוסי וליאמאהה שלו( אני מקוה שלא).
בכלל הגדולה של רוסי הוא שהוא נוהג על האופנוע השלישי בטיבו בסבב אבל הוא הנהג הגדול מכולם

מיכאל 14 ביוני 2009

וחזרה לנושא הפוסט: שפיות היא שם המשחק. שפיות, שפיות ועוד פעם שפיות. מספיק עם הניסיון להידמות לאחרים, מספיק עם הפוזות והנפנופים האינסופיים בחיצוניות (כסף, ציפיות, ג'ל בשיער וכיו"ב. חוזרים ליסודות: עבודה קשה, עקשנות ויציבות. גם קצת כישרון.
הדברים נכונים לעוד ענפי ספורט ובכלל לעוד כמה תחומים בחיים.

Red Camel 14 ביוני 2009

שמח לראות שעוד אנשים שותפים לשיגעון הזה.

כסיפוביץ- לשמחתי ראיתי גם ראיתי את המירוץ בלגונה סקה בשנה שעברה. וגם אז הגבות שלי נשרו מהתדהמה ומהלחץ. אבל היום זה היה (בשבילי) אפילו טוב יותר בגלל המתח עד השניה האחרונה.
ובכלל מתי שמענו לאחרונה (בכל ספורט) שדרנים ופרשנים פשוט צוחקים ולא מסוגלים לדבר?

אני שמח שיצא לי לראות את המירוץ הזה, הייתה לי תחושה שאני רואה משהו שידברו עליו גם עוד הרבה שנים ("אבא איך היה ולנטינו רוסי?" -"היה הכי גדול, היה איזה מרוץ אחד בקטלוניה…ואז בהקפה האחרונה…")

ממש כמו הסל של ג'ורדן מול יוטה במשחק 7, או המותחן במנילה של פרייזר ועלי.

מוחמד 14 ביוני 2009

האמת אחרי הידיעה על העזיבה של רונאלדו חשתי הקלה, אין לי מושג למה אבל באמת חשתי הקלה. הבעיה היתה שאחרי מעט מאוד זמן תחושת ההקלה התחלפה בתחושת פחד נוראית בתחושה שהדברים הולכים להשתנות בקרוב, וכנראה לא לטובה.
הסיבה לתחושה הזאת היא לא המעבר של רונאלדו ואיבוד השחקן הטוב בעולם, הסיבה היא שמאז המעבר יש כתבות כמו זו שמזכירות את פועלו של פרגוסון בקבוצה ומזכירות פרידות גדולות משחקנים גדולים בצורה לא פחות דרמטית. וכל פעם זה היה סר אלכס שהתעלה על עצמו וגרם לקבוצה הזו להיראות נפלא שנים על גבי שנים, ואז הבנתי שהסר עומד לעזוב אותנו בקרוב ושמספר השנים שנשארו לו במועדון קטן בהרבה ממספר השנים שהוא העביר כאן. נכון כבר שנה שמדברים על הפרישה שלו אבל זה לא הכין אותי טוב לפרידה ההולכת ומתקרבת.
כשזה יקרה אנחנו לא נקבל 80 מיליון ואין לנו מחליף ראוי שאפשר לתת לו הזדמנות לתפוס פיקוד, ולא יהיה אף מאמן שנוכל להביא שיכול למלא את החלל.
כנראה שצריך להתחיל להתכונן לעידן שבו נהפוך להיות כמו כל קבוצה גדולה באירופה, שלוש אליפויות מקומיות וגמר או שנים של ליגת האלופות כל עשר שנים.

כסיפוביץ 14 ביוני 2009

גמל- אני שמח שגם אתה שמח ובכלל שמחה וולנטינו זה שילוב מנצח.
לצערי יורש העצר שלי יותר התענין בפו הדב מאשר בולנטינו.
אבל הוא עוד ילמד…

אביאל 14 ביוני 2009

מירוץ משוגע לגמרי, למרות שאני מעריץ של רוסי, לא יודע להסביר למה אני מעדיף את סטונר, אולי בגלל דוקאטי שאני כל כך אוהב.

בקשר ליונייטד – אני דווקא חושב שטוסיץ' יכול להיות הכוכב הגדול הבא של היונייטד, ממה שיצא לי לקרוא עליו הוא בהחלט פוטנציאל אדיר, בכל מקרה אני חושב שאחד מאלה שהזכרת רונן יפרצו השנה, אבל מוזר קצת לכתוב על זה שעכשיו תולים תקוות בנאני במיוחד אחרי איך שדיברו עליו כאן במשך השנה.

אופיר 14 ביוני 2009

כאוהד ארסנל, גם בעונה הקרובה אני רוצה לראות יונייטד חזקים ואין לי ספק שהסופרסטאר הבא כבר מתבשל אצלכם (ושלפרגי כבר יש השערה טובה לגבי זהותו).
יונייטד היא אולי לא הסינדרלה עם התקציב המצומצם, אבל בודאי לא הקבוצה שתתרפס בפני סופרסטארים מן המוכן.

קנית אותי עם המטפחות הלבנות.

רונן דורפן 14 ביוני 2009

אביאל – אני לא תולה תקוות בנאני ולא לא-תולה תקוות בו. הוא שחקן שנתן עונה אחת טובה ושניה לא טובה. בכל מקרה – כמות השחקנים כל כך גדולה שזה יהיה טרוף להביא מספר גדול של שחקנים. אני מקווה שאחרי ואלנסיה יבוא עוד אחד וחסל סיפור רונאלדו. אם טבז הולך אז צריך עוד אחד.

רונן דורפן 14 ביוני 2009

גמל – ג'ורדן מעולם לא שיחק משחק 7 בגמר

Drazick 14 ביוני 2009

הכל טוב ויפה, אבל לא מחזיק מים.
בלי שחקן "על" לא יהיו הישגים בזירה האירופית.

רוני הוא שחקן ענק כחלק מתלכיד, הוא לא שחקן שיכול לייצר ניצחון מכלום (ראה רונאלדו מול פורטו).
אני לעומת זאת מסכים איתך שפרגוסון לא צריך לרכוש את שחקן העל שלו מהשוק, אלא "לחצוב" אותו היכנשהו…

טיול לברזיל בקיץ נשמע לי טוב.

כסיפוביץ 14 ביוני 2009

הייתי מצפה מערוץ הכלום 5++ להעלות כבר תקציר של מירוץ ה-GP לטובת אנשים טובים שלא ראו.
אבל מרוב פלוסים אי אפשר לצפות לכלום.
מי יעשה מצווה וישחרר לינק??

ניינר 14 ביוני 2009

כסיפוביץ, לורנזו מאד מרשים השנה והוא ווינר מוכח. אני כן חושב שהוא יילחם עד הסוף. יכול מאד להיות שמירוץ הסיום של העונה יהיה מרוץ הכרעה על האליפות בין שלושה רוכבים שהמנצח לוקח את כל הקופה. במקרה כזה, אני ממשכן את הבית שלי על ניצחון של ולנטינו. איזה רוכב, איזה ספורטאי, איזה אישיות. אין דברים כאלה. איזה יופי היה לראות את הפירגון ההדדי בינו ללורנזו. שום דם רע, רק הערכה עמוקה אחד לשני על הקרב הענק שמוציא את המיטב משניהם.
רונן, אני מתנצל על ההתפרצות באוף טופיק לפוסט הזה, אבל באמת שהמירוץ הזה הוא קלאסיקה מיידית והעקיפה של ולנטינו זה רגע ספורטיבי נשגב.

בני תבורי 14 ביוני 2009

גלובינסקי,
את מי בניטז מכר אחרי חצי עונה לא טובה?

רונן דורפן 14 ביוני 2009

בני – נדמה לי שהוא מתכוון לרובי קין
ניינר – אין מה להתנצל. אכן רגע ספורטיבי עצום

Drazick 14 ביוני 2009

יש קטע של העקיפה ב- YouTube?

ספיידרמן בקיבוץ 14 ביוני 2009

רונן – יפה כתבת בעיתון, ויפה כתבת כאן (אהבתי את "המסע המופלא של/עם רונאלדו" מיצית את הדיאלקטיקה של היחס אליו בביטוי אחד – לוכסן אחד! – מבריק).
ואני מצטרף לסיכום שלך בעיתון – קלאסיקה שראויה למחיאות כפיים. כמו שכתבתי בתגובה אחרת:

we were all witnesses

ספיידרמן בקיבוץ 14 ביוני 2009

ועוד אוסיף לענין הפוסט עצמו – יונייטד מתחילה את קמפיין ההגנה על התואר כקבוצה רעבה שיש לה את הכל להוכיח, מהסר ועד אחרון המחליפים. הקבוצה קשוחה, מגובשת ורעבה, ולכן היא אינה כזו שצריכה תוספות גרנדיוזיות. יותר משצריך לחשוב מי יחליף את רונאלדו, צריך להבטיח שיש יורש לואן דר סאר בעתיד הלא רחוק כלל.

אביעד 14 ביוני 2009

אני חושב שצריך להעשות רכש, פשוט לא רכש מאסיבי ולא רכש של סופרסטארים.
מבחינת שוער – השאלה היא מי מבחינת פרגוסון הוא השוער הבא. אם זה בן פוסטר אז דיינו וצריך להמשיך להריץ אותו השנה. אם לא, שווה לשקול את הבאת "המיועד" כבר עכשיו לשנת התאקלמות.
בהגנה – אני אישית חושב שצריך פתרון לעמדת המגן השמאלי המחליף. לא ייתכן שג'ון אוש'ה הוא המחליף לכל העמדות. יש בסגל 2 כשרונות מבטיחים (ריצ'י דה לאייט ופאביו) וצריך להריץ אותם.
בקישור – בהנחה שואלנסיה יגיע (הבנתי שזה עוד לא סגור) צריך קשר אחורי אחד היות והארגריבס בחוץ לפחות עד ינואר. אולי גם קשר אגפים נוסף בשביל עומק (ולמקרה הדי סביר שטוסיץ' ונאני ייכשלו או שטרם הבשילו).
בחוד – אם טבז נשאר אז העמדה סגורה (רוני, ברבאטוב, טבז, וולבק, מאקדה). אם טבז הולך אז עוד חלוץ, מה גם שייתכן שאחד הצעירים יילך להשאלה לצורך התחשלות.
סה"כ, כולל ולנסיה, מדובר ב 4-5 שחקנים (בהנחה שטבז הולך ובא שוער מבחוץ), יותר הגיוני שמדובר ב 2-3 שחקנים. לא משהו מפוצץ (לא צריך שאף אחד מהם, מלבד אולי חלוץ במקום טבז, יעלה יותר מ-20 מליון).
דוידה פטרוצ'י לא רלבנטי כי הוא בקושי בן 17 וכך גם הסרבי השני (אדם לאיץ' אם אני לא טועה), דודו הוא בלם.
הקבוצה היא של וויין רוני, העזר כנגדו (מבחינת אחריות התקפית) צריך להיות דמיטאר ברבאטוב, קרלוס טבז (או חלוץ שיירכש, אם יירכש, במקומו) וקשר יצירתי נוסף. המועמדים הטובים ביותר לכך הם ואלנסיה, נאני או קשר רכש אחר.

Red Camel 14 ביוני 2009

רונן- אני בוש ונכלם. התכוונתי כמובן למשחק מס' 6.
פשוט עדיין הייתי באקסטזה מולנטינו ולא הגיע חמצן למוח בצורה סדירה.

drazick- עדיין לא ראיתי את זה ביוטוב, אבל בטורנט כבר אפשר למצוא

בני גלובינסקי 14 ביוני 2009

בני תבורי – אכן רובי קין הוא מושא הביקורת. יש להניח כי עזיבתו של מספר 7 של יונייטד תהיה יותר קריטית מהעזיבה של מספר 7 את אנפילד.

המחיר שיונייטד תקבל על רונאלדו משמש ככלי לסחיטה בידי שאר הקבוצות. באיירן רק הראשונים לעשות שרירי מחיר.

יואב 14 ביוני 2009

אינ פרגי ויי טראסט. אין נכון מזה.
מסכים לגמרי עם הפוסט אבל מסייג-חסרים לנו גולים בקבוצה כרגע. לא חייבים להביא את הדבר הגדול הבא(בנזמה לא מוכח מחוץ לארצו או נבחרת וריברי למרות כישרונו הרב הוא כבר לאחר טיול בגלא, מרסי ובאיירן)כדי לרצות מישהו. החלטות מיקצועיות נטו של פרגי-זה תמיד היה העניין.
אם טוסיץ לא התלבש בחצי גמר ולא שיחק במשחק האחרון נגד האל, אז כנראה שפרגי חושב שהוא עדיין לא מוכן.
נאני ראוי להזדמנות לפני שפוסקים חד משמעית.
ועדיין, חסרים לנו גולים שאחריות התקפית לא תעלים. שחקנים חדשים ותנועות התקפיות חדשות נזקקות.ההגנה שלנו תשאיר אותנו מעל המים בכל מקרה….

אריאל 14 ביוני 2009

אם נשאיר שניה את הדמגוגיה בצד, הרי שהיונייטד בלי רונאלדו היא קבוצה שחסרים לה הרבה יסודות. יש לה הגנה טובה, בלי ספק, אבל קישור מזדקן והתקפה חסרת מחץ. זה נחמד לתלות את התקוות ברוני, אבל הוא לא הראה שום סימן בשנים האחרונות שהוא שחקן שמסוגל לקחת על הגב שלו מועדון, שלא לדבר על לכבוש את כמות השערים שרונאלדו כבש.
אולי פרגי הוא קוסם, אבל גם הוא לא יכול לעשות יש מאין. אתה לא לוקח מקאדה, ילד בן 18 והופך אותו לשחקן על תוך שנה. יכול מאוד להיות שפרגי יצליח למלא את החור שרונאלדו השאיר בלי רכש גדול – אבל גם הוא ייצטרך זמן בשביל זה. הזכרת את שלוש השנים שבהן יונייטד לא לקחו אליפות לפני ההפיכה של רונאלדו למה שהוא – וזה בדיוק מה שצפוי ליונייטד בשנה-שנתיים הקרובות לפחות, אלא אם הם יצליחו למצוא אבני בנין מוכנות בחוץ.

גם קראתי היום שפרגי רוצה את טורס כמחליף של רונאלדו. ועל זה נאמר – לך חפש

רונן דורפן 14 ביוני 2009

אריאל – זה מעיד יותר על הטעם שלך בקריאה… כבר המלצתי לאנשים לא לקרוא ספקולציות. תאמין לי – פורנוגרפיה הרבה יותר מהנה.

ניינר 14 ביוני 2009

רבותי, ברבאטוב המושמץ היה גולר רציני בטוטנהאם.כמה מהגולים שלו היו מדהימים ממש. תנו לו צ'אנס. אני בטוח שפרגי יידע השנה להשתמש בכשרון העצום שלו, ואם לא נשמח לקבל אותו חזרה בווייט הארט ליין

אביעד 14 ביוני 2009

אריאל, נו באמת… נראה לי שאפילו היקס וג'ילט יודעים שיש גבולות שלא חוצים :)
באופן כללי, בכל הדיונים על "מה יהיה אחרי רונאלדו", זה נראה כאילו כל מי שיש לו דעה, הן מי שאוהד יונייטד והן מי שלא, פשוט מתעלמים מדמיטאר ברבאטוב. אני חושב שזה קצת נמהר מדי.

יואב 14 ביוני 2009

אריאל,
אתה יכול פשוט להגיד-"לך תחפש" בלי להמציא סיבה("להאמין" לשטות הזאת, זה להמציא).
אבל אולי זה יהיה חלק מהעובדות של בניטז בחודש ינואר 2010 אז זה היה שווה את זה..

ניינר 14 ביוני 2009

ועוד משהו בעניין הבולגרי, הוא גם בישל שערים רבים. על ידו עגל כמו רובי קין נראה כמו שחקן ששווה 20 מיליון פאונד. ראיתם איך קין נראה העונה בלי הבולגרי? וויין רוני שווה עוד כמה גולים לעונה עם ברבאטוב על ידו.

קורא 14 ביוני 2009

הכל נכון, אבל יונייטד כן צריכה שחקן אחד לפחות – חלוץ.

גיל 14 ביוני 2009

אני חושב שברבטוב יהיה מצוין השנה. קצת מצחיק לראות את המאניה דיפרסיה בעניין שלו. הרי כששילמו מה ששילמו עליו זה לא היה בגלל העיניים היפות שלו, אלא בגלל היכולות המוכחות שלו. הציפיות ממנו היו אדירות ונכזבו במידה רבה של צדק, אבל כדורגל הוא בטח לא שכח לשחק. עכשיו כשהסיטואציה השתנתה בצורה קיצונית יש סיכוי גבוה שהוא יהיה יעיל הרבה יותר.

אני חושב שלא נראה רכישות משמעותיות בעתיד הקרוב. אפשר יהיה לראות איך הסגל הזה מתפקד ובחלון העברות אפשר יהיה לשפר את הטעון שיפור אם יהיה צורך בכך.

בני תבורי 14 ביוני 2009

בני גלובינסקי,
בניטז מכר שחקן שנכפה עליו על ידי פארי שעף בעצמו מיד אחר כך. להפוך את זה לשיטה בניטזית זה פשוט לא נכון ובוודאי לא נכון לציין את בניטז כדוגמא למקרים כאלה. המכירה של קין החזירה חלק מההשקעה, לא היתה פריווילגיה להושיב אותו ביציע עד תום העונה.

גל ד 14 ביוני 2009

קצת אוף טופיק, אבל יהיה מעניין לראות איך רונאלדו יתפקד עכשיו תחת השפעת שלל מחלות המין של פריס הילטון.

רונן דורפן 14 ביוני 2009

בני תבורי – הרבה מאד שחקנים באו והלכו אחרי שנה, שתיים, שלוש. קין, בלאמי, מוריינטס, מרק גונזלס, קראוץ' – מה קורה עם ריאן באבל? תוחלת חיים לא ארוכה במיוחד.

אמיר 14 ביוני 2009

רונן,
הנה כמה הערות לפוסט שלך,בגדול אני תומך בגישה של רכש שפוי בלבד(כספית)עם שמירה על הקו
המנחה של השנים האחרונות שאומר צעירים וצעירים ועוד צעירים מבטיחים עם רכש אחד נוצץ!
הדבר האחרון שהייתי רוצה שיקרה ליונייטד זה להידמות למגלומנים המדרדיסטים.
ההערות:
1.בעל הבלוג דיי ירד על רוני בשנתיים וחצי האחרונות,אני דיי מופתע מעמדתך כפי שהובעה.
2.אני מקווה שריברי לא יגיע ובנזמה כן,המחיר שלו שפוי…קופה אחת באיירן כבר עשו עלינו!
3.כמו ולנסיה ליונייטד יש בקאדר,שחקן ליגה בינוני שכל סוכן שחקנים טוב יביא לך מהיבשת
בפחות מרבע הסכום,לא מתאים ליונייטד ולבעיה שלה בשני האגפים!
4.טבז חייב להישאר ועכשיו גם יש את המזומנים,ברבה צריך לעבור מעט אחורה ולשחק בדומה
לשרינגהאם בימיו הגדולים.
5.בעונה החולפת כבר הבנו שהקישור שלנו אמיץ,נחוש אבל גם חסר ברק ודמיון ויכולת לתת
כמות ראויה של שערים,צריך ודחוף קשר שיהיה בעל הבית בכל המובנים.
6.מאקדה,וולבק,גיבסון,נאני,אנדרסון – מישהו מהצעירים חייב לפרוץ ביחוד כעת שהצל הגדול של
הפנומן כבר לא מסתיר.
7.אני אישית מוכן לשנתיים "במדבר" אם פרגי ילך על הגישה של בונים את הקבוצה והכוכב הבא.
8.ותודה גדולה לרונאלדו על שנים של הנאה ועונג שהוא גרם לרובנו,אני אישית יעודד אותו
אפילו כשהוא בריאל…כך היה עם בקס וגם עם רוד.

אביעד 14 ביוני 2009

בני, איך שלא תסובב את זה, המכירה של רובי קין וכל מה שסבב אותה לא נראים חכמים מדי. 1) רובי קין נתן כמה משחקים טובים בדצמבר ומיד אח"כ מצא עצמו מחוץ לסגל וקצת אח"כ חזרה בטוטנהאם 2) גם אם הוא נכפה על בניטז, העניין לא היה בתפקיד הנחוץ (גיבוי לטורס) אלא בזהות השחקן. גם אם בניטז לא רצה את קין, הוא לבטח עדיף על אנגוג. 3) בכל התהליך הזה, הבנאדם עם הכי פחות שליטה על גורלו היה קין. איך יכול להיות שהוא יצא הכי אצילי מהעניין?
לא הייתה פריבילגיה לבניטז להושיב את קין ביציע? למה לעשות את זה בכלל?
קראגר אגב ציין שבעיניו זה מנהג של בניטז לחתוך שחקנים מהר, אין זמן להסתגל ולהתאקלם – צריך לתת תוצרת מיידית. למען ההגינות נציין שקראגר ציין זאת לחיוב.
אריאל, במחשבה שניה, למה שלא נקבל את טורס? אתם חייבים לנו! לפני שנתיים פרגוסון בגבורה הציל את ליברפול כשחסם בגופו את המעבר של היינצה לליברפול. הוא עשה הכל בכדי להציל את ליברפול מהעגלה כפויית הטובה ועכשיו הגיע הזמן להחזיר את החוב!

רונן דורפן 14 ביוני 2009

אמיר – אני ירדתי על ווין רוני כשהרגשתי שהוא "מוריד" את עצמו למעמד של פועל אפור – כלומר לא עושה צדק עם הכשרון שלו. אני מעריך את המחוייבות שלו, אבל ציפיתי ממנו להיות פחות עסוק בלעזור לפלטשר ויותר עסוק בלעזור לרונאלדו לנצח משחקים. היה שינוי גדול מאד בסיום העונה, מיד אחרי שרוני חזר מהרחקת פולהאם.

גלעד בלום 14 ביוני 2009

סטטיסטית גרידא ניתן לומר כמעט בוודאות שיונייטד לא תזכה השנה באליפות(מתי הפעם האחרונה שקבוצה לקחה 4 אליפויות רצופות?),גם מבחינה הגיונית זה לא סביר לאור מכירת רונאלדו,ההתבגרות של שחקני מפתח כמו וואן דר סאאר ,גיגס(וסקולס למרות שלא היה גורם ממשי העונה) והעזיבה (כנראה) של טבז.מספיקה ירידה של 5 אחוז בצבירת הנקודות בכדי שליברפול/צ'לסי/ארסנל,אחת מהן תיתן עונה של 80 נקודות,הלכה האליפות,אין הרבה מקום לטעויות.

על פניו יש לפרגוסון הרבה עבודה-גם אם יביא מחליף ראוי לרונלדו הוא עדיין צריך לעשות כמה שינויים רציניים בהיררכיה של הקבוצה.אני לא בטוח שרוני,כמה שהוא גדול(והוא גדול) יכול להיות האיש המרכזי,יהיה מענין לראות את ברבטוב "אחרי הכנה ראויה" ועם שדרוג למעמד של חלוץ מטרה שהוא אופציה ראשונה.יש הבדל עצום בין להיות חלוץ ליגה מעולה(ברבה,רוני) ובין לקחת קבוצה על הכתפיים כפי שרונאלדו עשה בשלוש השנים האחרונות.בנוסף,יש יותר מידי סימני שאלה לגבי כל הצעירים החדשים,הנאנים,האנדרסונים הרפאלים והמקדאים,הפלטשרים,הקאריקים וכל הילדים שעוד לא שמענו עליהם.איך הם יתחברו לקבוצה נטולת השחקן הטוב והיעיל בתבל.

מצד שני יש להם את פרגי,אם הוא לוקח אליפות רביעית אז מגיע לו פרס נובל.

גלעד בלום 14 ביוני 2009

סטטיסטית גרידא ניתן לומר כמעט בוודאות שיונייטד לא תזכה השנה באליפות(מתי הפעם האחרונה שקבוצה לקחה 4 אליפויות רצופות?),גם מבחינה הגיונית זה לא סביר לאור מכירת רונאלדו,ההתבגרות של שחקני מפתח כמו וואן דר סאאר ,גיגס(וסקולס למרות שלא היה גורם ממשי העונה) והעזיבה (כנראה) של טבז.מספיקה ירידה של 5 אחוז בצבירת הנקודות בכדי שליברפול/צ'לסי/ארסנל,אחת מהן תיתן עונה של 80 נקודות,הלכה האליפות,אין הרבה מקום לטעויות.

על פניו יש לפרגוסון הרבה עבודה-גם אם יביא מחליף ראוי לרונלדו הוא עדיין צריך לעשות כמה שינויים רציניים בהיררכיה של הקבוצה.אני לא בטוח שרוני,כמה שהוא גדול(והוא גדול) יכול להיות האיש המרכזי,יהיה מענין לראות את ברבטוב "אחרי הכנה ראויה" ועם שדרוג למעמד של חלוץ מטרה שהוא אופציה ראשונה.יש הבדל עצום בין להיות חלוץ ליגה מעולה(ברבה,רוני) ובין לקחת קבוצה על הכתפיים כפי שרונאלדו עשה בשלוש השנים האחרונות.בנוסף,יש יותר מידי סימני שאלה לגבי כל הצעירים החדשים,הנאנים,האנדרסונים הרפאלים והמקדאים,הפלטשרים,הקאריקים וכל הילדים שעוד לא שמענו עליהם.איך הם יתחברו לקבוצה נטולת השחקן הטוב והיעיל בתבל.

מצד שני יש להם את פרגי,אם הוא לוקח אליפות רביעית אז מגיע לו פרס נובל.

בני תבורי 14 ביוני 2009

רונן,
בתהליך הבניה של הקבוצה המצויינת שיש לנו היום, הגיעו והלכו שחקנים שלא התאימו. נדמה לי שגם אצלכם עבר תהליך כזה בתחילת כהונתו של פרגוסון. ככל שהעסק יתייצב, אני מניח שנראה פחות תזוזות. לגבי באבל, אני לא יודע, אישית הייתי רוצה לראות אותו נשאר לעוד עונה.

אביעד,
מה שלא היה חכם זו הקנייה של קין שנעשתה על ידי המנכ"ל שסרב לשחרר סכום נמוך יותר עבור גארת בארי עוד בתחילת העונה. כאוהד, שמחתי על בואו של קין, חשבתי שהיכולת ההתקפית שלנו תשתפר. זה לא קרה, לצערי ובנוסף קרו, כנראה, עוד כמה דברים הקשורים לקין בחדר ההלבשה. הפרידה היתה בלתי נמנעת. בעניין פרגי והיינצה, אני ממש מסכים איתך.

יוסי מזרחי 14 ביוני 2009

מבלי לקרא את התגובות (זה יבוא בהמשך).
אני מסכים עם כל מילה בדבריך.
אני גם משוכנע שזה מה שיקרה, וגם אם יביאו את בנזמה,לדוגמא, זה עדיין מישהו שכבר דובר בו והוא לא עונה לתנאי של "רכש בפאניקה". רברי הואמהלך שחורג מההתנהגות המסורתית הראויה.
יתכן שנדרש עוד מהלך של השלמת קשר מרכזי, מאחר ויש בעיה לא קטנה עם הארגריבס.ז

באשר לכתבה שלך היום בעיתון: תסביר לי את הקטע עם 17 מילארד מכביסטים שהם אובדים לרגע (בתרגום חפשי שלי). למה מכביסטים ??, אין עוד ארחי פרחי אחרים ??

הפלא הלבן 14 ביוני 2009

מישהו יודע כמה אחוז מהשערים של הקבוצה כבש רונלדו בשלוש שנים האחרונות?
הולכת להיות בעיה קשה בגולים. עם כל האופטימיות שיש לי.

אולי צריך להחזיר את לואי סאהא…
יכול להיות צמד חמד עם הארגריבס.
שתי נפצעים סדרתיים

אמיר 14 ביוני 2009

גלעד – פרגי עומד שוב בצומת דרכים ומול אתגר גדול שכרוך בקבלת החלטות אקוטיות שיסמנו
את העתיד,ממה שאני ניזון הריי שכנראה גם החלוץ השני שלנו עוזב בדרך לכחולים של העיר.
עד לפני חודש הסר האמין שיש לו קבוצה שעם שינויים קלים בלבד יכולה לרוץ שלוש עד ארבע
שנים ולזלול אליפויות ותארים,עכשיו זה כבר נראה רחוק וכאמור דורש הרבה מחשבה כסף
וגם מזל,ממרחק של חודשיים ומחצה משריקת הפתיחה זו נראית כמו העונה הכי "פתוחה"
שהפרמייר ליג ראתה בשנים האחרונות.

יוסי מזרחי 14 ביוני 2009

אובדים=אוהדים

באבא ימים Old Timer 14 ביוני 2009

חואן ורון, קלברסון, דג'מבה דג'מבה. אין מנג'ר שלא עושה את זה – גם הסולטן ירום הודו. מנגד יש את לוקאס (שלא מעט אוהדי ליברפול מתקשים להביו את האשראי שבניטס נותן לו) ואת קאוט בעונת 2008 איומה. בקיצור – לפעמים אתה צריך ללכת עם מה שאתה מאמין בו. איך שלא תהפןך את המשפט של רונן הוא לא נכון משום הקטגוריות שבו. על מינון אפשר להתווכח. אגב, בלי לבדוק לעומק, יש לי תחושה שכשנשווה את רכבת השחקנים של פרגי מול רכבת השחקנים של בניטס בתקופות שראוי להשוות ביניהן, דהיינו שש השנים הראשונות, נגלה שרמת החלופה די דומה. יש אתגר אחד שבניטס צריך להתמודד איתו שלפרגוסון נחסך – הצורך לשפר תוך כדי שימור הקיים. לפרגוסון היתה את הפריבילגיה לקחת קבוצה במקום רביעי ולדרדר אותה למקום ה – 13 במסגרת תהליך בניית הקבוצה, לבניטס בגלל התלות בליגת האלופות לה היתה הפריבילגיה הזו. לכן הגיעו שחקנים כמו בלאמי ופיטר קראוץ' שהם סבירים, די זולים ואינם מהווים פתרון ארוך טווח אלא רק שחקנים שיחזיקו את העסק בחיים שהיא מחזק עמדות אחרות בשחקנים טובים וצעירים שכן אמורים למשוך לאורך זמן. זה הסבר נוסף לתחלופה גבוהה יחסית.

זאב אברהמי 14 ביוני 2009

דורפן, לא הייתי משנה כלום מסיבה אחת ויחידה. היריבות לא התחזקו. זו יכולה להיות העונה שבה יובהר אחת ולתמיד שההבדל הוא רק בעמדת המנג'ר.

שלו, רומא 14 ביוני 2009

הפסקה בספרד – ניוזילנד.
בד"כ קבוצות מגיעות לשיא וצריך לשנות אותן כדי להחיות את הקבוצה מחדש,
הדילמה תמיד את מי למכור כדי לשנות שיטה ולהכניס מוטבציה.
במקרה זה הסר קיבל מתנה,
ראשית לא היה צריך להתלבט את מי למכור.
שנית מכירה זו הכניסה הרבה כסף – שזה תמיד טוב.
בנוסף ברור שצריך להחליף שיטה (כי אחרי שלוש שנים גם היריבות כבר קצת מתרגלות).
ודבר אחרון ברור שהמוטיבציה של השאר להוכיח את עצמם היא גדולה.
(אני מקווה גם הרעב, להוכיח את עצמם)
הערה למגיבים – אי אפשר להגיד שמנצ'סטר קבוצה זקנה מצד אחד ,
ושצריך לעשות חילוף משמרות.
ומצד שני להגיד שגיגסי וסקולסי כמעט לא משחקים ושהם צריכים לפרוש.
זה נכון שהם מבוגרים וצריך לנצל את חוכמת המשחק שלהם,
ולא לשים אותם בעמדות שבהם הגיל שלהם הופך מנקודת חוזק לנקודת חולשה.

סימנטוב 14 ביוני 2009

יופי רונן!! אחרי שקראתי אותך בעיתון אני רוצה שהעיסקה תבוטל.
טוב נו יש מקום להתחדשות צריך לזכור ששפיות המועדון קצת יותר חשובה. כמה אפשר לשמור עליו (השמועה מספרת שרוב הקנדומטים הלנקישר מומנו ע"י השדים).
קראתי איפשהו שלשחקנים קצת נמאס ממנו.

and lastly
משהו מוכן להגיב לדבריו של קיירוש?
אותי הוא פחות מהרשים בראיונות מאז ומתמיד.
יכול להיות שלמצב הרעועה של נבחרת פוטוגל יש משהו בעניין? ובכלל למשהו יש את יחס ההימורים שלו לאמן את יונייטד? נראה לי שליוז יש יחס יותר טוב (?)

chaim777 14 ביוני 2009

מה עם הרצון לראות בקבוצתך שחקנים שנמצאים ברמה הגבוה בכדורגל ומשחקים כדורגל שהוא תאווה לעיניים!(הצעירים שלנו עם כל הכבוד יש להם עוד 2-3 שנים עד שאולי יציגו כדורגל כזה) שחקנים כמו וייה בנזמה סילבה ועוד.. ? אני כאוהד יונייטד אומר מיתון לא מיתון יש כסף או אין כסף מתוך ה80 מילויון שקיבלנו רוצה לראות רכש של שחקן כזה אחד לפחות!

רונן דורפן 14 ביוני 2009

חיים – כנראה שמחת כשקנו את וורון וברבטוב, ופחות כשקנו את רונאלדו.

יואב 14 ביוני 2009

אמיר,
גם על יורק אמרו שחקן ליגה בינוני. הוא החזיר בעונה של עשרים ומעלה שערים ועשרים ומעלה בישולים.עונת שיא של שחקן שהיא שניה במספרים רק לרונאלדו.אם פרגי עוקב אחריו כבר שנה וחצי ובעניין, זה מספיק לי.
בקשר לטבז, אם נכונה הערכה שסיטי מציעה לו מאה שישים לשבוע, שילך. אין שום סיבה להכפיל לטבז(שחקן ספסל בעונה האחרונה)את השכר ולפגוע בהיררכיית המשכורות הנוכחית כי חדר הלבשה הרמוני זה הבסיס לכל.
באבא,
להשוואה בין בניטז לפרגי יהיה בסיס כאשר בניטז יבנה כמה קבוצות מצליחות בליברפול.יש לו את כל הזמן שבעולם מבחינתי.עד אז,הוא לא שונה מעשרות מאמנים ברחבי היבשת שלא מוזכרים בנשימה אחת עם הסר, לאחר שש שנות עבודה במועדון אחד.

chaim777 14 ביוני 2009

רונן מה לעשות זה סיכון.
לא שמחתי פחות שקנו את רונאלדו
ומצד שני לא שמחתי פחות(מכיוון ההשקעה הכספית הגדולה) שקנו את רוני.
ואם ברבטוב יתברר כהצלחה לא כלכך מענין אותי בכמה קנו אותו!
האם אכפת לך ממשפחת גליזר וכמה הם מרוויחם מהיוניטד או מפסידים? האם אכפת לאוהדי צלסי כמה אברמוביץ מפסיד על הקבוצה?
אז נכון שאם יודיעו שהשנה אין רכש מכיוון שמשקיעים את הכסף בעוד מקומות ישיבה או אפילו תורמים תכסף לצדקה אני יסתדר בלי לראות את בנזמה או אחר באדום. אבל אני לא חושב שזה המקרה.

סטיב 14 ביוני 2009

רק למען הסדר הטוב,בנזמה צעיר מרוני.
רק בן 21 וכישרון גדול,יכול להפוך לחלוץ על בידיים של הסר.

באבא ימים Old Timer 14 ביוני 2009

יואב:

את המשפט הזה אנא הפנה לרונן. את ההשוואה לא אני ערכתי.

רונן דורפן 14 ביוני 2009

סטיב – תודה, הכנסתי הערה על כך לגוף הטקסט.
זאב – אכן. לא הייתה ברירה אלא למכור את רונאלדו בכדי שאנשים יבינו את העליונות המוחלטת שלנו בעמדת המנג'ר.
חיים – כבר כתבתי פעמים לא מעטות שלא אכפת לי מהכסף של הגלזרים. למרות שהשקעה בהגדלת האיצטדיון טובה להם וגם טובה לאוהדים. לדעתי אם מישהו מעוניין ברכש יקר זה דווקא הם. הם אולי צריכים שם גדול שימכור חולצות וישווק את הקבוצה. את פרגוסון אפשר להניח לנפשו שיעשה מה שהוא מבין.

רועי מ(זה שבא קודם) 15 ביוני 2009

רונן האם אתה מתכוון לקינו.?
הרי אנחנו לא יודעים מה היו הסיבות למכירתו, אולי היו שם יחסים לא טובים בין השחקנים, אם זה מקרה קינו אז באמת שאין לנו מוסג. אם אתה מתכוון לדוסנה? אז הוא היה סוס טרויאני.

רונן דורפן 15 ביוני 2009

אני התכוונתי לקינו… וכולכם התחלתם לקפוץ. מדהים איך הרגישות הסקאוסרית הידועה נדבקת גם למי שאוהדים את הקבוצה מגבעתיים…

סטיב 15 ביוני 2009

רונן,בכיף.
תגובה ראשונה שלי לאחר שנים של קריאה פה בבלוג וכבר מוזכר בפוסט!
כניסה נוסח מקדה ממש.
וברצינות,עונג גדול מסבים לי אתה והקהילה הפעילה כאן.
אז נעים מאוד,
הכינוי הוא סטיב,אוהד מכבי,אוהד יונייטד.
ומספיק מבוגר בשביל לזכור את הקבוצות הללו במקום אחר לגמרי מזה שהן נמצאות בו היום.
יאללה,חזרה לפאסיביות.

יואב 15 ביוני 2009

רונן,
בקשר לכתבה בעיתון,
מרגשת ומתארת מצויין את הקסם וההילה שאופפת את יונייטד ומספרי שבע שלה.
הערות-טרמפיסטים יש בכל מקום מצליח.לא הוגן לנכס למכבי את המושג.אני מוחה בשם הקהל הנאמן באשר הוא.
היללות של אוהדים על מכירת רונאלדו הם בדיוק מה שתיארת.מביך.
פרגי פירק את צלסי. זה תמיד פרגי.

עומרי 15 ביוני 2009

ברור שמהשלישיה מאקדה, וולבק וטוסיץ' חייב לצאת מתקיף-על אחד לפחות בשנתיים הקרובות. אם לא זו תהיה אכזבה.
אני אישית מהמר דווקא על טוסיץ' שנראה קצת כמי שנותר מאחור.

כעיקרון אתה צודק, אין מה לרוץ ולהביא מישהו כמו ריברי, בן 27 עוד מעט, בסכום מופרז ולקוות שיצליח להסתגל לאנגליה מהר מספיק בשביל להצדיק את הציפיות.
אם יש כסף גדול צריך להשקיע אותו קודם כל בשימור הקיים שזה אומר להשאיר את טבז, לא בכל מחיר אבל חריגה של 20% נראית לי סבירה.

לון 15 ביוני 2009

אפרופו ההודעה, אני מבקש להפנות את תשומת הלב לגיבורים המאוד שקטים וכמעט אנונימיים של הקבוצה: הגלייזרים.

כמו הרבה פעמים בחיים, הטוב נתפס כמובן מאליו.

לכן, לשם השוואה, תזכורת למה שקורה במקומות אחרים:

ליברפול – הבעלים ברוגז ביניהם. רצו להחליף את בניטז, אבל כנראה לא הצליחו להסכים על כך, אז הוא נשאר.

צ'לסי – אברמוביץ' רוצה להיות כוכב הקבוצה ומודד עצמו ביחס למנג'ר ולשחקנים, למי יש יותר (אינצ'ים בעיתוני הממלכה).

ארסנל – בעיות עם פושע-אוליגרך בבורד. ההנהלה זימנה את ונגר לתת דין וחשבון על העונה.

ברצלונה – הקבוצה לא זכתה בתארים, לפורטה נתפס כאשם ישיר (ובמיוחד שהעז לגבות את המאמן) ולכן נעשה ניסיון להדיח אותו מנשיאות הקבוצה. הטרבל כנראה יגרום לשקט. לפחות עד תחילת העונה.

ריאל – חילופי נשיאים בקצב שצ'לסי מחליפה מאמנים. נשיא חדש שמתייחס למאמנים של הקבוצה כסטטוס של מנהלי משמרת בקו ייצור.

מנצ'סטר יונייטד – "רגע, תזכיר לי איך קוראים לבעלים ?" – "לא יודע, שקטים מידי. אברמוביץ' הרבה יותר מעניין וצבעוני". – "זה לא אלה שהשתלטו בכוח על המועדון ורוצים לחסל אותו עם כל החובות שלקחו ?" – "אה, עברו כבר ארבע שנים, שלוש אליפויות, גביע האלופות ועוד גמר ?" – "הההםםם. מעניין. איך אמרת שקוראים להם ?".

IDO 15 ביוני 2009

אם כל הכבוד לסנטימנטליות של דרך המועדון:
אף אחד פה לא חושב שמכירת מוכר החולצות וספק התארים מספר אחד ב-3 השנים האחרונות במועדון כדורגל שהחוב שלו הוא כמעט 700 מליון יורו. זה איזה סיכון קטנצ'יק שיכול למוטט כל מועדון כדורגל? אפילו אם הוא ממנצ'סטר???

רונן דורפן 15 ביוני 2009

עידו – אין שום משמעות למספר החולצות שיונייטד מוכרת. היא מכרה את הזכות למכור את החולצות לנייקי להרבה מאד שנים.
החובות הן של החברה האם ומקורן בהלוואה לשם רכישת הקבוצה. הרווח התפעולי הוא הגדול בעולם. מה המשמעות של כך? שאם החברה האם פושטת רגל הקבוצה עוברת לידיים של נושים (בנקים). ראשית, יהיה לה ביקוש עצום.
שנית, ספק אם הם יחליט להפסיק להפעיל עסק שמכניס שבעים מליון פאונד בשנה. אם במקרה שמעת על כך שיש משבר כלכלי: קשה מאד למצוא חברות עם רווח כל כך יציב וגבוה. בניגוד לצ'לסי או ריאל היא לא משחק של עשירים. היא השקעה סולידית לחלוטין. אין לה שום שנה של הפסדים כבר עשרים שנה.
אז הנה לך מידע סנסציוני. מנצ'סטר יונייטד לא תפסיק להתקיים בגלל שכריסטיאנו רונאלדו נמכר.

יוסי מזרחי 15 ביוני 2009

יואב:
אני מצטרף למחאה נגד ההערה על ה"מכביסטים שהצטרפו".
למעשה, יזמתי מחאה כזו, ולו רק כדי שרמת הדיונים הנהדרת בד"כ .תישאר כמו שהיא.
בקשר לכתבה בעיתון, לגזור ולשמור.לא פחות מזה.
אגב, אני אוהד בית"ר ירושלים.

האחות של זידאן 15 ביוני 2009

אני זוכר שביורו 2004 הפציע במדי נבחרת אנגליה שחקן בן 18 בשם וויין רוני, שהדהים אותי ביכולת שלו להרים רמה נבחרת ותיקה עם שחקנים מנוסים, כמעט במו רגליו. לרוע המזל רוני נפצע מוקדם יחסית בטורניר, ומאז אני מחכה שיקבל הזדמנות אמיתית להראות את היכולות שלו כחלוץ גדול, ובעיקר כשחקן מוביל. לפעמים זה נראה לי כ"כ מתנגש עם האופי המעט ערסי שלו, אך דווקא בגלל זה, בגלל המודעות לעצמו והיכולת לחכות בצד ולנגן כינור שני כמעט בלתי נראה בעין בלתי מזוינת, הוא האיש שצריך לקבל המושכות.

שלו, רומא 15 ביוני 2009

האחות של זידאן – אני מאוד אוהב את רוני, ומאמין בו.
אבל מודעות זאת מילה שקצת גדולה עליו.
ואני מעדיף אותו על הרבה מאוד כדורגלנים אינטלגנטים…

יואב 15 ביוני 2009

שלו,מודעות זאת רק אחת מיתרונותיו. הגליצים והעזרה בהגנה זה רק מודעות למה הקבוצה צריכה.הטמפרמנט שלו לא מפריע לי.רק מוסיף.כמו קאנטונה, קינו, אלן סמית. ושכחנו שהוא רק בן עשרים ושלוש ולקח כמעט הכל(חוץ מיורו ומונדיאל).בינו לבין רונאלדו, אני לא ממצמץ בכלל. מבחינתי, זה בכלל לא בר השוואה לטווח ארוך.

בני 15 ביוני 2009

חברים אני באמת לא מבין איך אף אחד כאן לא התייחס לעובדה שכרגע אין ליונייטד אף קיצוני משמעותי, משחק ההתקפה של הקבוצה הרי מבוסס ברובו על משחק אגפים. בעיה זו בלטה גם השנה כאשר רונלדו בלט אך לא היה קיצוני טוב מהצד השני. בשנתיים הקודמות גיגס היה נפלא ותרם המון למשחק ההתקפה, השנה גיגס כבר היה פחות אפקטיבי בהתקפה ופארק שאמנם הוא שחקן טקטי מצויין אך שחקן מוגבל מאוד בהתקפה תפס בד"כ את משבצת הקיצוני השני – זו היתה אחת הבעיות של משחק ההתקפה של יונייטד השנה.
במשחקים האחרונים רוני שיחק באגף, היה מצויין נגד ארסנל בצ'מפיונס ונגד טוטנהאם בליגה וזהו. אני כבר מת לראות את רוני כחלוץ, לא שחקן טקטי, יש לו יציאה מדהימה מהמקום, ובשנה שעברה הוא היה מגיע כל משחק ל4-5 מצבי הבקעה בזכות מסירות עומק מעולות של אנדרסון וקאריק.

לא משנה אם טבז יישאר, או שבנזמה יגיע, צריך בדחיפות קיצוני תותח, אולי אפילו שניים, אלא אם כן נאני פתאום יהפוך לשחקן טוב או שטוסיץ' יתברר כשחקן כזה.

אשמח לשמוע תגובות.

שחר 15 ביוני 2009

לון-יפה כתבתה ,לפעמיים חסר לנו פרופורציה בכדי לראות ולהעריך את הניהול המשובח של המועדון,מסתבר שהדשא של השכן פחות ירוק.
בני-אני חושב שוולנסיה אם יגיע אמור לשחק באגף.

שלו, רומא 15 ביוני 2009

יואב – אני איתך כל הדרך, אני אוהב שחקנים בסגנון שלו (לב ענק),
אבל המילה מודעות, נו אני לא בטוח שהוא מבין מה זה.
מה שיפה אצלו שזה טבעי ואמיתי, הגישה למשחק , 100% תמיד.
הוא גם מקבל את הסר כסמכות, דבר שהרבה פעמים חשתי שרונלאלדו לא באמת…
והוא יודע שרק תחת הסר הוא יגשים את עצמו, ורק הסר ישמור עליו מעצמו…
היו שחקנים בעבר כמו רונאלדו במובן שחשבו יום אחד שהם באמת מעל המשחק,
ואז בדרך כזאת או אחרת מצאו את עצמם בחוץ,
הם הצליחו יותר בחוץ?
אפילו בקהאם היה רוצה לסגור מעגל, ויודע שהדרך החוצה ממנ-יו היא חד כיוונית.

יואב 15 ביוני 2009

שלו,
איתך לגמרי.הוא כמו ילד שמשחק בפארק שלא עוזב גם שכבר מחשיך וההורים קוראים לו הביתה..
השחקן היחידי שהייתי שובר את הבנק בשבילו זה זלאטן.האיש אמן, שירה, ריקוד בתנועה.מין בארבטוב/ קאנטונה פלוס.גולים, ראיית משחק, נוכחות מהפנטת-משחק התקפה אחר לגמרי.הוא חושב אחרת.

אביעד 15 ביוני 2009

יואב, זלאטן חושב אחרת, אבל גם רואה את עצמו אחרת. יש לו חתיכת אגו ואחרי שרונאלדו עזב, לא נכון יהיה להכניס אגו כזה לחדר ההלבשה.
בני, ולנסיה מיועד לאגף ובנוסף יש סיכוי סביר שלפחות אחד מהצמד נאני/טוסיץ' ייתן עונה טובה או לפחות ראויה.
עומרי, יש לי הסתייגויות מסוימות מהרכישה של ריברי (בעיקר המחיר), אבל הגיל אינו אחת מהן. מה אנחנו, ארסנל ששחקן בן 27 מבוגר מדי בשבילנו? כשקאנטונה פרש, מי שהגיע כחלוץ לסגל היה שרינגהאם שהיה אז כמעט בן 30, הוא נתן לנו 5 עונות נהדרות. בעיניי ריברי הוא רק בן 27.

אביעד 15 ביוני 2009

דרך אגב, אם כבר שמים כסף על רכש, אז 2 השחקנים שהבקיעו הערב עבור איטליה יהו מושלמים עבורנו. ג'וזפה רוסי נראה לי מוכר מאיפשהו :) נראה לי מתאים להחזיר אותו. דניאלה דה רוסי יושב בול על הקישור האחורי שלנו. גם גרזן, גם חוכמת משחק, גם איום על השער, גם מנהיגות ובנוסף, בוערת בו להבה. הוא באמת מיוחד.

שלו, רומא 15 ביוני 2009

אביעד – דה רוסי שחקן ענק! לא יעזוב את א.ס. רומא.
הוא הנסיך, הוא היורש, שני ברומא רק לטוטי.
זה לא עניין של כסף, גם האוהדים לא יתנו לו ללכת.
(ואני מקווה שלא יעזוב, רק כדי להוכיח אחרת…)
אבל אני חושב שהפתרון צריך להיות בבית, ללכת לספסל ולחפש.

שלו, רומא 15 ביוני 2009

משחק שלישי טוב מתוך ארבעה.
(אחרי ספרד – ניו זילנד , שהיה במעמד צד אחד, ברזיל – מצרים, איזה מרחק יש ביננו לבינם, איטליה – ארה"ב)
ספרד, איטליה, וברזיל רוצות לנצח ושלחו נבחרות מצוינות,
מצרים וארה"ב לא פרייריות, מניו – זילנד מצפה לראות קצת יותר,
עיראק אני חושב שנראה קצת יותר, ודרום אפריקה גם יכולים להיות יותר טובים.
איזה מזל שאנחנו עושים בושות באירופה ולא באסיה / אוקיאניה / אפריקה.

ד"ר א. 15 ביוני 2009

עכשיו קראתי סוף סוף את הטור בעיתון.
אני דוקא מזדהה לחלוטין עם ההערה על מיליארדי אוהדי ההצלחות המכביסטים. זו קללה ידועה של כל מועדון מצליח. אין לי ספק לרגע שבשיקאגו יש לא מעט אוהדי בולס שנשארו אחרי ג'ורדן לא רק עם געגועים אלא גם עם איזה טעם חמוץ.
וכפי שכתבתי כאן בעבר, בתגובות כאן אפשר לזהות סימני מכביזם ברורים, אי-שם בין הבהלה חסרת הצידוק אחרי הפסדים רגילים לגמרי לאופוריא השוטפת אחרי נצחונות רגילים לא פחות.

יואב 16 ביוני 2009

אביעד, יש לו את הנוכחות הזאת, השחצנות המסויימת הזאת שבאה ביחד עם המספר שבע ביונייטד. טווס אמיתי ומרהיב.אגו הוא לא בהכרח רע שזה מתלבש על קבוצה מחוייבת ומגובשת. דה רוסי שחקן נפלא והייתי שמח אם היה בא. אם אני לא טועה, פרגי מעריץ לא קטן שלו.דוקטור, הם גורמים לי לאי נוחות. לך תסביר שאתה אותנטי.

שודד 16 ביוני 2009

בקשר לפסקה האחרונה בפוסט…
אז מה בדיוק היה הקטע עם שחקן בשם פיקה?
למה בדיוק ויתרו עליו כ"כ מהר, (את התשובה דרך אגב, קיבלנו בגמר מול הספרדים).
מסתבר שלא רק בניטז יודע לעשות טעויות.
אני הראשון שאשמח אם בשנה הקרובה ברבטוב יתחיל לספק את הסחורה סוף-סוף, האמת שאני סקפטי… לצערי, לא נראה שהוא מתאים לסגנון שלנו.

רונן דורפן 16 ביוני 2009

שודד – ליונייטד הייתה הגנה מעולה השנה. היא שברה שיאים של רשתות נקיות. לא מחזיקים שחקן רק בכדי שלא יהיה בקבוצה אחרת – ואת פיקה בגילו הייתי הורג על הספסל. לחילופין, אם היית שומר אותו ג'וני אבנס היה הולך.

אביעד 16 ביוני 2009

יואב, כל הדברים הקטנים שלאורך השנים שמענו שאנשים לא אוהבים אצל רונאלדו, לזלאטן יש אותם בשפע. זה להחליף צרה אחת באחרת.
שלו, אני יודע שזה לא יקרה, סתם קצת wishful thinking…
שודד, באותה מידה אפשר לומר שפרגוסון עשה טעות כשויתר על רוסי כי הוא שחקן נהדר, ואז אנחנו מסתכלים על הספסל של יונייטד ורואים שם את קרלוס טבז. גם רוסי וגם פיקה הבינו שהם לא שחקני הרכב ולכן ביקשו לעזוב, אצל פיקה זה אפילו פשוט יותר – הוא קטלאני שיחק בבארסה עד גיל 16, הוא התגעגע הביתה וממילא היה אמור להיות רק מחליף לפרדיננד/וידיץ' (ולא בטוח שמחליף ראשון), אז למה להחזיק אותו בכוח?

ניקו 16 ביוני 2009

רונן אז לא עדיף את פיקה או להפך שיהרגו שניהם על הספסל אבל הם יהיו הוידיץ' ופרדיננד ההבאים. לתת להם לשחק יחיד ביעקר אבל ללמוד פה ושם במשחקים מהצמד הבוגר יותר
לדעתי הפסדנו בגדול לגבי רוסי ופיקה.
אגב מהו הדודו הזה? אנדרסון היה בעל תדמית רונאלדיניו ונהפך להיות לא שחקן להיב ופעלוללן אלה קשר מרכזי הורס בעיקר.

יוסי מזרחי 16 ביוני 2009

שודד:
הדילמה של פיקה או אבנס, היתה כזו, שאחד יוכל לפרוץ והשני יתיבש על הספסל, להשאיר את פיקה, היה דומה להחלטה על החתמת חנן קרן במכבי בימים הטובים(…) ההם.
פיקה או אבנס-רק הזמן יגיד, ושניהם הולכים להיות בקו הראשון של הבלמים בעולם.

אני קורא באתרים על הצעות של יונייטד לדוד ווילה או לריברי, ואני מתחלחל מהסכומים, בהצלחה למתחרות שלנו על שרותי השניים…

Comments closed