מתח תחרותי

יש המון בעיות פוליטיות ומסחריות נגד נבחרת ברזיל. וטענות כי נייקי או כל מיני סוכנים חזקים מסדרים הופעות בנבחרת. אבל היום ראינו משהו שמשאיר אותה כנבחרת האחת שצריך להתייחס אליה כפייבוריטית לפני כל טורניר. למי שלא ראה: ברזיל זכתה בגביע הקונפדרציות אחרי שפיגרה 2-0 במחצית של הגמר מול היו.אס אוף איי.

ברזיל אוספת כל מיני תארים שאחרים מעקמים את האף לגביהם. ברזיל לא חושבת שגביע הקונפדרציות טפשי. היום הייתה זכיה שניה רצופה שלה במפעל. ואת הקופה אמריקה היא אספה ב-4 מ-5 הטורנירים האחרונים. גם במשחקים האולימפיים ברזיל מנסה לזכות למרות שזה לא הולך לה. ולמרות התופעה הממוסחרת המכוערת לפיה היא משחקת הרבה משחקי ידידות בלונדון, היא מאד רצינית ברוב המשחקים הללו.

במלים אחרות היא הנבחרת האחת ששומרת על מתח תחרותי גבוה. אולי בשביל נייקי, אבל מה זה משנה? והמתח התחרותי הזה יוצר לה חסינות במפעל הגדול מכולם. ברזיל כמובן לא זוכה בכל מונדיאל. אבל היא לעולם לא נשלחת הביתה בגלל הפסד אדיוטי לנבחרת זוטרה. שולחים אותה הביתה שחקנים כמו מראדונה, פלטיני, זידאן, קרויף, יוזביו כשהם מוקפים בנבחרות גדולות. לברזיל אין את המקבילה של ההפסד לארצות הברית בגביע העולם שיש לאנגליה ופורטוגל. ואין לה את ההפסד לשתי הקוריאות שיש לאיטליה. או הפסד לסנגל שיש לצרפת או לארגנטינה מול קמרון. גם הגרמנים הופתעו פה ושם, אלג'יר ובולגריה, אבל למען ההגינות יש לומר שאין להם את הכשרון של ברזיל. לברזיל אין את יום הכיפורים שלה במונדיאל.

ברזיל לא תפסיד לארצות הברית במונדיאל בגלל שאננות, כי היא לא תפסיד לה בגלל שאננות גם בקונפדרציות. ותמיד יש לה בית מוקדם קל במונדיאל כי כל משחק מול נבחרות שאינן דרג עליון היא הופכת לקל. וזה בא מהמנטליות שראינו היום במחצית השניה. והשחקן הברזילאי הוא היחיד שזכה במונדיאל מחוץ ליבשת שלו, לא רק כי הוא הכי טוב, אלא כי הוא הכי מחושל. כי הוא לומד שלסלסאו אסור להפסיד. נכון, גם בהרבה מדינות אירופאיות העיתונות שוחטת עם מפסידים. אבל איכשהו זה לא אותו דבר כמו בברזיל.

מכיוון שאנחנו לפני, אני אפרוש את הנחות המוצא שלי:

– כפי שכתבתי, ברזיל היא הנבחרת היחידה באמת לזכות במונדיאל מחוץ ליבשת שלה. טכנית גם ארגנטינה עשתה את זה במקסיקו, אבל זה לא באמת ביבשת שונה. ברזיל עשתה את זה באירופה ואסיה וצפון אמריקה ועכשיו חסרה אפריקה. אבל השחקן הברזילאי הוא האחד שמסתגל באופן מוכח לכל סיטואציה. זה היתרון שלה למשל על ספרד.

– לאנגליה יהיו שלושה יתרונות משמעותיים ביותר שלא היו לה בעבר. ראשית, טורניר במדינה אנגלופונית שתתמוך בה – דבר נדיר עבור אנגליה. שנית, טורניר בחורף. שלישית, המאמן הטוב בטורניר. אגב, את כל שלוש היתרונות הללו יש במידה מסויימת גם להולנד.

– המינוי של מראדונה בסופו של יום הוא הזוי ולא מקצועי.

– יש לי אמונה אדיוטית שלמרות הכל העידן הגרמני בכדורגל העולמי תם. יש תופעות שגרמניה לא יכולה להן: למשל התמעטות השחקנים המקומיים בליגה שלה בלי נוכחות משמעותית בליגות אחרות.

אני לא אתחמק מתחזית. ברזיל ואנגליה לא יודחו על ידי נבחרת אחרת.

השחקן הכי מגניב
הערה לגבי הדרך בה אני מנהל את הבלוג

No Comments

גלעד 29 ביוני 2009

טור נהדר כרגיל, למרות שאני עדיין חושב שגביע הקונפדרציות הוא לא מדד לכלום ושום דבר. השחקנים מגיעים הרבה מעבר לשיא ללא שום רצון או חשק ועם מחשבה אחת בראש, לא להיפצע.

תיקון קל: "העיתונות שוחטת *אם מפסידים"

martzianno 29 ביוני 2009

וואו… אני מתחיל להתרגש מעכשיו! איזה כיף, תודה!

Beckham 29 ביוני 2009

ומה עם ישראל רונן?האם הם יודחו ברבע גמר?

לירן שבתאי 29 ביוני 2009

לפני המשחק חשבתי על שני דברים. בראשון התבדתי, חשבתי שהמונדיאל הקרוב יהיה הראשון שברזיל לא תגיע עליו פיבוריטית. המחצית השנייה העמידה אותי על טעותי הרבה בזכות הדבר השני שחשבתי וזה שהסלסאו של קאקה הרבה יותר טובה מזאת של רונאלדיניו וקאקה ביחד. במונדיאל האחרון התווכחתי עם חבר ערב הטורניר, שקאקה יותר טוב מרונאלדיניו כי הוא יותר אירופאי ממנו ואני מעדיף את השחקן האירופאי על פני הברזילאי. לכן, לדעתי כשקאקה הוא המנועה האירופאי של חבורה ברזילאית, לא מוכשרת מגדר הרגיל אך בכל זאת חבורה ברזילאית, ברזיל חוזרת להיות פייבוריטית. ומכאן, קאקה זכה עם מילאן באלופות כאשר שבצנקו עזב והקבוצה הפך שלו. מעניין עם מה שקורה שהוא סוחב קבוצה בצוותא עם סופרסטאר ברמתו ואף יותר יתרחש גם בריאל. והכי גרוע שלמרות שרונאלדו עזב אותנו אני מקווה שהפרויקט של ריאל יצליח.

עומרי 29 ביוני 2009

אנגליה?
ב-2006 היה להם את הסגל הטוב בטורניר פרט לברזיל וזה לא עזר להם בכלום. הסגל הנוכחי נופל ממנו בגלל ירידה ביכולת של למפארד והחמרת הבעיה בשער.

גם קאפלו לא יעזור להם.

ארגנטינה חייבת לפטר את מראדונה. זה פשוט כואב פיזית לראות אותם מורידים לפח את הסגל הטוב בתולדותיהם.

סופרפלי 29 ביוני 2009

אם אפילו אתה מאמין בנבחרת אנגליה אפשר להתחיל ולטפטף מעט אופטימיות לורידים (מעט, מעט).

בני תבורי 29 ביוני 2009

עומרי,
אני חושב שהצ'אנס הגדול של אנגליה יהיה אם למפארד ימשיך לרדת ביכולת ויעוף מהנבחרת! התרומה שלו קשורה בעיקר לתקיעות שהוא יוצר במרכז המגרש והרצון שלו לנצח לבד את המשחקים גורם לבזבוז זמן יקר.

בני תבורי 29 ביוני 2009

עומרי,
ואתה בהחלט צודק, אם קאפלו לא יבין את זה, הוא באמת לא יעזור להם.

פראליה 29 ביוני 2009

אני פשוט מתפעל מהגישה של האמריקאים, היא כ"כ מיוחדת ושונה מכל דבר אחר בכדורגל. קבוצה של שחקנים שאתה רואה מצד אחד, כמה הם רחוקים מיסודות עמוקים ושורשיים של כדורגל (לעתים זה נראה כמו שחקנים שהוסבו מספורט אחר) ומצד שני כ"כ מחוייבים למשחק ויודעים בדיוק מה הם עושים על המגרש, כ"כ אינטלגנטים ומדוייקים כמו פס ייצור שאין בו טעויות. מדהים איך אומה (אני יודע, מליונים על מליונים וסטטיסטיקות אבל "כדורגל שבא מהרחוב"?) שכ"כ רחוקה מהענף, מגיעה לרמה שבה היא מוחקת לגמרי פערים אדירים משתי הנבחרות הכי גדולות בעולם שפשוט באו לנצח. כמה שדוחה אותי התרבות שלהם ככה אני מתרשם מהכדורגל שלהם. (אגב, את הליגה שלהם אני לא יכול לראות יותר מ-30 שניות).

גיא אלון 29 ביוני 2009

מבחינת הרמה שהוצגה – אין שום קשר בין מה שראינו אתמול לאיך שהנבחרת הברזילאית תראה בעוד שנה. פשוט אי אפשר לדעת שנה מראש מה יהיה הטעם של התבשיל שיווצר שם, אפילו עם אותם השחקנים.

אתמול דונגה הראה עמוד שידרה כשלא נגע בהרכב שירד בפיגור 2:0 והמשיך בדרך שלו – פשוט כי הוא ראה כמו כולם שרק חוסר מזל גדול מנע מההרכב הזה כמה שערים במחצית הראשונה.

לגבי הקביעה של רונן שברזיל לא תפסיד לנמושות – אני מסכים, אבל חושב שה"אשמה" בזה היא לא פחות של הנמושות שנותנות כבוד לברזיל, גם במקרים שהוא לא מגיע.

איתן גרין 29 ביוני 2009

וגם האתלטיקה בדרך.
תוצאה יפה מאוד של לשון מריוט ב 400 מטר. האם יש תוצאות וורינר מהזמן האחרון? זה אחד הקרבות הגדולים של הקיץ. כבר כתבתי כאן.

אורי 29 ביוני 2009

אנגליה? נו באמת.

אני לא אוהב את זה שלפני שבוע נבחרת ספרד הייתה כליל השלמות בעיני העולם ואחרי הפסד אידיוטי בפאקינג גביע הקונדיטוריות פתאום היא לא מועמדת רצינית. היא עדיין הנבחרת הטובה בעולם והמועמדת שלי לזכייה.

גיא אלון 29 ביוני 2009

אורי,
ספרד לא מועמדת יותר מברזיל, צרפת, איטליה או אנגליה (ואולי שכחתי מישהו).
קודם כל – הכל תלוי באיך הקבוצה מתגבשת במהלך הטורניר
שנית – אני מתקשה להאמין שספרד יכולה לשים מאחוריה שנים ארוכות של חוסר הצלחה בטורנירים גדולים במחי יד. היתה להם שנה גדולה, אבל ההרכב שלהם לא עד כדי כך עליון על נבחרות גדולות אחרות.

ארז 29 ביוני 2009

לברזיל אין את יום הכיפורים שלה במונדיאל? החוויה המכוננת של הכדורגל הברזילאי כפי שאנחנו מכירים אותו היא ה"מראקאנסו" של 1950, בו ברזיל, מארחת המונדיאל והפייבוריטית הברורה, הודהמה על ידי אורוגוואי מול מאה אלף, צופים, או יותר, במרקאנה.
אחד מהסיפורים שגורמים לי לאהוב את המשחק הזה כל כך הוא הסיפור על פלה בן ה-9 שהאזין לשידור הרדיו של המשחק יחד עם אביו תוך שהוא ממרר בבכי על ההפסד, וכעבור שמונה שנים היה חלק מהנבחרת שהביא את הגביע הראשון למדינתו.

ארז 29 ביוני 2009

… המראקאנסו הביא את נבחרת ברזיל של שלושת הזכיות הראשונות, ממש כפי שהנבחרת הגדולה של 1982, שהייתה לדעת לא מעטים אחת הנבחרות עם הכדורגל היפה בהיסטוריה, אולם נכשלה בטורניר היוותה נקודת מפנה בברזיל בכל הנוגע לצורה בה על הנבחרת לשחק והצורה בה צריך לגדל שחקנים, במיוחד שחקני הגנה ושוערים. את התוצאות של תהליך זה ראינו החל ממוניאל 94' ועד היום.

רועי שבא אחר-כך 29 ביוני 2009

אני חושב שיש קצת יותר מדי התלהבות מברזיל. ראיתי אתמול את המשחק, ואחרי 20 דקות התחלתי לזהות תבנית (משעממת) שחזרה על עצמה לאורך כל המשחק:
מישהו, בדרך-כלל ג'ילברטו סילבה, מקבל כדור על עיגול האמצע. הוא מוסר קדימה, כ-10 מטרים, לקאקה. קאקה מסתבך סביב עצמו, ומוסר שמאלה לרוביניו. רוביניו לא מצליח לעשות שום דבר ומחזיר לקאקה. קאקה, ג'ילברטו סילבה ורוביניו מחליפים כמה מסירות רוחב. לפעמים סאנטוס ומלו משתתפים גם. אחרי שלוש-ארבע מסירות כאלה מגיע מאיקון, מקבל את הכדור בצד ימין, מגביה לרחבה ואז קורה אחת משתיים – ההגנה האמריקאית מרחיקה או לואיס פביאנו לא מצליח להשתלט על הכדור. זה היה שבלוני, זה היה לא יעיל וזה היה משעמם. נכון, הגול הראשון של ברזיל הגיע מסיפור דומה, אבל רוב המשחק היה חזרה על התבנית הלא מוצלחת הזו.
היה לברזיל מזל גדול מאוד שאגף שמאל של הגנת ארצות הברית היה נרפה בצורה מעוררת חמלה.
חוץ מזה, מול נבחרת שיודעת לחלץ כדורים ולצאת למתפרצות, לוסיו ולואיזאו ייראו מאוד מסכנים בעוד שנה.

Shalev, Rome 29 ביוני 2009

Ronen well written.

יו 29 ביוני 2009

אנגליה מועמדת? תעשו לי טובה. ביום טוב שלה היא לא בחמישיה המובילה (ברזיל, ארגנטינה, איטליה, ספרד וצרפת – וזה המינימום) וגם ביום מצויין שלה היא אינה מועמדת לכלום (מה קרה ב 40 שנה האחרונות?) יש לה אחד ג'רארד וחצי רוני (שגם הוא יהיה בספסל של החמש המובילות. נכון שרובנו אנגלופילים (גם אני) אבל אי אפשר להתעלם מהמציאות (ומהעבר).
שלושת היתרונות שרונן ציין, לדעתי, אינם מהווים פקטור לגבי אנגליה כלל (וגם לא לגבי הולנד) אני מאוד אתפלא אם נראה אחת מהם בחצי הגמר. פשוט אין להם שחקנים מספיק טובים (וגם המנטליות היא לא משהו)

חייש 29 ביוני 2009

וואו, המגיב האחרון כתב את מה שבאתי לכתוב כמעט מילה במילה. אנחנו לא נראה את אנגליה בחצי הגמר כי הם לא מספיק טובים. אין להם מספיק שחקנים וורלד קלאס.

גיל 29 ביוני 2009

הבעייה היא שברזיל משחקת כדורגל כזה נגד נבחרת שידעה שהסיכוי שתעקוץ אותה נמוך. אני בספק אם מול נבחרת אם התקפה קצת יותר נורמלית הם היו מעיזים לשחק כל כך התקפי או שפשוט היו נענשים על כך.

לגבי ארה"ב, אני קצת אצנן את ההתלהבות. קל יחסית לשחק נגד נבחרות שמשחקות פתוח כמו ספרד וברזיל אבל ראיתי אותם במוקדמות לפני כמה שבועות והם נראו רע מאוד (כמו גם בשני המשחקים הראשונים בטורניר הזה). עם זאת, זה מראה כמה הכדורגל גדול. אין עוד משחק שבו בכל משחק נתון כמעט כל תוצאה אפשרית (למרות שלפעמים היא עושה אי צדק אם הנעשה במגרש).

גיל 29 ביוני 2009

לגבי אנגליה, אני בהחלט יכול לראות אותם מגיעים רחוק. זה קשור במידה רבה להגרלה אבל בטח לא קשור לשאלה האם יש לה שחקן טופ 5 או טופ 10 בעולם. מה שחשוב זה האם כקבוצה הם מסוגלים להוציא מעצמם את המקסימום וכרגע נראה שכן.

עזי 29 ביוני 2009

הטראומה של 1982 ושל 1986 הביאה את ברזיל להתייחס ברצינות ברמת הנבחרת למפעלים שאינם מונדיאלים (מ-1922 עד 1989 ברזיל זכתה בקופה פעם אחת וגם זה בטורניר שהיה מבחינתה הכנה למונדיאל 50 ונערך אצלה בבית), בתקופה הזאת פרו לקחה יותר קופה אמריקה ממנה. זה נכון גם לרמת הקבוצות, רק ב-20 שנה האחרונות הברזילאיות מתייחסות ברצינות לליברטדורס וכמובן שרואים את התוצאות.
אני לא התפעלתי מהמשחק שלנו, וגם כתבתי על זה לעיתון, דונגה מביא אולי תוצאות אבל ברזיל משחקת שבלוני ולא התקפי. אז שארה"ב דורכת על הזנה שלה היא פתאום נותנת מחצית טובה כמו גם במחצית אחת שאיטליה מתפרקת בה, אבל התמונה הגדולה לא מרשימה. וזה בגלל דונגה בייחוד, השחקן הברזילאי הכי לא ברזילאי מאמן את הנבחרת וככה זה נראה. איך אמר טוסטאו אחרי הניצחונות על פראדוואי ואורגוואי במוקדמות לפני הרונפדרציות "הכדורגל הברזילאי הקלאסי מת".
ולמרות זאת ברזיל תמיד מועמדת, ואני גם חושב שאנגליה עם קאפלו מועמדת, שספרג מסוגלת ושדייגו לא מאמן. והלאאוי שחוף השנהב, גאנה או אפילו גאבון יגיעו לחצי הגמר, לפחות.

ויכסלפיש 29 ביוני 2009

נראה לי שבגלל קאפלו יש לאנגליה סיכוי טוב יותר לעבור רבע גמר אחרי 20 שנה, ולחקות נבחרות כמו שבדיה, בולגריה, קרואטיה, טורקיה ודרום קוריאה, שעשו זאת מאז. ברזיל, ארגנטינה (20 שנה נעצרת ברבע גמר אבל זוכה כל הזמן בנוער), גרמניה ואיטליה מועמדות תמיד. אין ספק שספרד מצטרפת לחבורה הזו. אני מהמר שרוסיה תגיע לרבע הגמר ולא שולל אפשרות שצרפת ופורטוגל לא תגענה לשמונה האחרונות.

ברזיל התעלתה על עצמה במחצית השנייה אבל שימו לב שארה"ב הבקיעה לה שני שערים פתטיים במחצית הראשונה, וברזיל ניצלה ארבעה מ-13 מצבים (קאקה הבקיע למרות שהשופט חשב אחרת)

רונן דורפן 29 ביוני 2009

עזי – הפכת אותי לאוהד של גאבון.
ארז – לגברי ימי כיפורים. ראשית, אני מדבר מאז 1958. ושנית, כפי שעזי כתב, יש ימי כיפורים. נגד אורוגוואי או איטליה, שהיו אלופות עולם. או נגד צרפת של פלטיני. אין ימי כיפורים נגד נמושה.
רועי שבא אחר כך – אני מבין שבמשך השנים התרשמת שצריך להלהיב כדי לזכות במונדיאל. אני התרשמתי אחרת…
גיא אלון – היא לא מפסידה לנמושות כי היא לעולם לא משדרת שזה אפשרי. גם בגביע הסולטן של ברוניי.
יו, חייש – לא הייתי כותב את מה שכתבתי, למרות שנאתי לנבחרת אנגליה, לולא קאפלו. לא צריך שחקנים וורלד קלאס להגיע רחוק – ראו גרמניה של העשור האחרון.

אנונימוס 29 ביוני 2009

ויכסלפיש, אפשר להגיד הרבה דברים על ארה"ב. אבל השערים שלה ממש ממש לא היו פתטיים.

רועי שבא אחר-כך 29 ביוני 2009

רונן, זה ממש לא מה שהתכוונתי לומר. לא התכוונתי להגיד שמכיוון שברזיל אתמול לא סחטה ממני קריאות התפעלות היא לא מועמדת לזכיה. התכוונתי לומר שהכדורגל שהיא הציגה אתמול היה מוגבל מאוד והביא לתוצאה חיובית מבחינת ברזיל רק כי היריבה היתה, ובכן, מגוחכת. ארצות הברית הציגה כדורגל כמעט חובבני, לדעתי. האופן שבו ברזיל שלטה במרכז המגרש וחילצה כדורים בלי מאמץ (ובלי שהחולצה תוכתם בבוץ) ממש עורר תחושה של מבוכה. הבעיה היא שאחרי שברזיל חילצה את הכדור, והוא הגיע ללוסיו או לג'ילברטו סילבה, זה נראה כאילו נגמרו לה הרעיונות מה לעשות איתו. הגבהות סתמיות לרחבה יכולות לעבוד מול נבחרת כמו ארצות הברית, אבל מול קבוצות שיודעות לשחק כדורגל אני לא חושב שזה יעבוד.
אגב, צריך לשים לב לעניין נוסף: האמריקאים כמעט ולא הצליחו להגיע למרחק של 25-30 מטרים מקו השער של ברזיל. מספר השערים שהם הפיקו מההתקפות שכן התקרבו לרחבה של ברזיל הוא גבוה מאוד. זה גם דבר שצריך להדאיג מאוד את הברזילאים.
גיל העיר בתגובה מס' 20 שיכול להיות שהרמה שברזיל הציגה אתמול נבעה מהעובדה שהשחקנים והמאמן ידעו שלאמריקאים אין את הכלים להתמודד עם ברזיל, ושלא צריך להתאמץ יותר מדי. אם זה נכון (והעובדה שרק לפני כשבוע ברזיל ניצחה את איטליה ללא תנאי מחזקת את הטענה הזו), אז זה מהווה טיעון נגד די חזק לתיזה של הפוסט הזה שטוענת שברזיל לעולם לא מזלזלת.

ויכסלפיש 29 ביוני 2009

אנונימוס, הכוונה פתטיים מבחינת הגנת ברזיל, הראשון כדור עומק אלכסוני שעובר שלושה שחקנים ומגיע לדמפסי בזמן שלוסיו ולואיזאו מביטים, והשני מתפרצת של 2 על 2 אחרי שהברזילאים עולים לנגוח.

לשם השוואה: הראשון של ברזיל זו הברקה של לואיס פביאנו בחצי סיבוב על המקום, השני זה מבצע אישי של קאקה. השלישי מצב נייח.

ארנון 29 ביוני 2009

רונן, נראה לי שברשימתך (הנהדרת, כרגיל) נשמט השם שהוא האמ-אמא של מדיחי ברזיל לדורותיהם.
פאולו רוסי, 1982.

ובמונדיאל הזה אנחנו עם ספרד, ברזיל וארגנטינה, היחידות שלא עושות בונקר ו/או משחקות טקטי. וביניהן – ספרד. כי היא עוד לא היתה שם. ובגלל צ'אבי ואינייסטה.
(כמובן שהפתעות שתבואנה מאפריקה או אסיה תתקבלנה בברכה, אבל לדעתי זה ייקח עוד מונדיאל או שנים)

ספיידרמן בקיבוץ 29 ביוני 2009

מסכים עם התזה – חלק מהענין זה גם התחרות המטורפת על חולצת ההרכב, שהופכת כל משחק למשחק שחובה לנצח ולהילחם זו כאילו זה גמר של מפעל חשוב. נכון שלא קל להתברג בהרכב של נבחרות אחרות, אבל זה לא אותו דבר לדעתי.

ושוב כבוד לנבחרת ארה"ב – חבורה שהכוכבים שלה משחקים בפולהאם ובולטון ווטפורד (בלי לזלזל) מנצחת או נותנת פייט לנבחרות שהמחליפים שלהן משחקים בריאל, ארסנל או ברצלונה. בלי פחד, בהגינות – כל הכבוד.

birdman 29 ביוני 2009

4:0 היה יותר משקף אתמול. ארה"ב השחילו גול בהתקפה בודדת, כתוצאה מהפיגור כל ברזיל עלו למעלה, ובמתפרצת זה כבר היה 2:0. That's the way the cookie crumbles.
הדמעות של לוסיו – לוסיו היה הקפטן שהוביל את הנבחרת. בזכות הנצחון הוא יכל ללבוש חולצה "איי לאב ג'יזס". אם הם היו מפסידים, היו נותנים לו חולצה "תצלבו אותי כמו ג'יזס".
על היכולות ההתקפיות שלו אין וויכוח, אבל אני לא חושב שראיתי מישהו שהבקיע יותר גולים עצמיים ממנו, אולי ריצ'ארד דן מהסיטי. צריך לשלוח את השאלה ל"שווה בדיקה"…

גיל 29 ביוני 2009

עזי, שמעתי צליל זילזול בפרו. בתור חצי פרואני אני מוחה. קוביאס שולט!

matipool 29 ביוני 2009

הבעיה של אנגליה לאורך השנים האחרונות הייתה בעיקר השילוב הלא מוצלח של ג'רארד / למפארד והעובדה שאין לה שוער ברמה עולמית .
נראה שקאפלו הצליח אולי לפתור את בעיית השילוב בינהם ע"ח הורסאטיליות של ג'רארד ( שעבר בשנים האחרונות למעשה את כל התפקידים בקישור ובהתקפה בנבחרת אנגליה ). הוא משחק עם ג'רארד בצד שמאל עם הרבה חופש כשלמפארד ובארי מחפים מאחורה . נראה מה יקרה כשג'ו קול יחזור .
בעיית השוער עדיין קיימת וגם לא ברורה לי ההתעקשות על הסקי .
רוני הוא שחקן בקנה מידה עולמי לכל דבר . לא חצי שחקן .

אורי 29 ביוני 2009

תגובה רצינית יותר לגבי אנגליה-בתור אוהד שלהם מדהים אותי לראות כמה אתם מעריכים אותם יותר מדי. חוץ ממרכז הגנה מושלם באמת שאין לנבחרת הזאת כלום-לא את המאמן הכי טוב (להזכירכם הידינק, ליפי ואולי גם היצפלד יהיו גם כן במונדיאל), לא סגל טוב (כאמור חוץ מהבלמים-ג'רארד ולמפארד מעולם לא הגיעו לנבחרת, רוני הוא כמובן שחקן אהוב שמשקיע ונלחם אבל רחוק מהטופ העולמי, על השאר אין מה לדבר), לא יכולת טובה במוקדמות, פשוט כלום.

אגב רונן, הטיעון של החורף ממש לא שווה כלום. אנגליה הפסידה גם בחורף-לדוגמא מול רוסיה במוקדמות יורו 2008.

רותם 29 ביוני 2009

אני לא יודע אם תשים לב להודעה בחידון האחרון שפרסמת אבל פדרר הוא הטניסאי שזכה בהכי הרבה גראנדסלאמים בלי ווימבלדון. המספר הוא 9 שזה אחד יותר מלנדל. 3 אוסי אופן + 5 יו אס אופן + 1 רולנד גארוס

עזי 29 ביוני 2009

לקאפלו יש את אחוז ההצלחה הגבוה ביותר של מאמן אנגליה אי פעם. נכון שהוא עוד לא איתה בטורניר גמר אבל הוא צולח בית מוקדמות קשה מאוד בצורה קלילה ואנגליה נראית טוב כנבחרת. אנגליה גם משחקת היום לראשונה מזה 25 שנה בגמר אליפות אירופה לנבחרות צעירות וסטיוראט פירס עושה שם עבודה טובה. אנגליה עפה בשני המונדיאלים האחרונים ברבע הגמר פע בפנדלים (איזו הפתעה) ופעם מול האלופה שבדרך ברזיל במשחקה הגדול ביותר באותו מונדיאל. קצת עבודה על פנדלים ואנגליה בהחלט מועמדת לארבע האחרונות לפחות.

אורי 29 ביוני 2009

עזי-אם מתעלמים מהמשחק יוצא הדופן בקרואטיה (בדיוק כמו ה5-1 בגרמניה-תוצאה הזויה לגמרי שלא קשורה לכלום), אזי הקמפיין של אנגליה מסתכם בנצחונות לא משכנעים נגד נבחרות בינוניות עד חלשות-מול אוקראינה אנגליה ניצחה מדרדל'ה בסיום, אנדורה סחבה אותה על 0-0 מחצית שלמה והמאמן האנדורי הסתלבט על אנגליה, גם קזחסטן הצליחה לגרור אותה יפה בוומבלי עד שנשברה. כמובן שעדיף המצב הנוכחי מאשר מה שהיה תחת מקלארן, ועדיין קשה לקחת את זה בתור אינדיקציה למה שיקרה במונדיאל.

זיזו 29 ביוני 2009

ביום שקאפלו חתם בוומבלי אנגליה הפכה למועמדת. נקודה.

ספרד ללא ספק מועמדת אבל כבר כתבתי כמה פעמים שהיא לא מרשימה אותי יתר על המידה. היא נבחרת מוכשרת, יציבה ומאוזנת אבל רחוקה ממעמד היסטורי.

ברזיל וארגנטינה מועמדות בלי קשר ליכולת העכשווית שלהם. כמו שברזיל שהצליחה אתמול לא מעידה כלום על שנה הבאה. כך גם ארגנטינה שלא מרשימה כרגע. הסגל וההיסטוריה איתם ואפריקה היא מקום נטרלי. אולי באירופה למקומיות יותר קל אבל באפריקה אין יתרון לאף אחד.

צרפת, למרות סגל מוכשר, עדיין נראית כאילו היא מחכה שזידאן יציל אותה. מאז שהוא פרש הם משחקים כדורגל חסר מעוף ומנהיגות ולכן קשה לי לראות אותם מצליחים.
הם חייבים לצאת מהצל שלו ואולי ריברי בטורניר סוחף יעשה זאת.

איטליה וגרמניה מועמדות בלי קשר לסגל או יכולת.

כל נבחרת אחרת שתיקח תהייה לדעתי סנסציה.

פורטוגל מציצה מעבר לגדר.
רונאלדו, מסי וקאקא, הוא שחקן שתמיד נותן לך הזדמנות בטורניר שכזה.

שוב כבוד לנבחרת ארה"ב. הגול השני שלה היה נפלא. אם זאת ברזיל לא תוכל להציג הגנה כזאת נגד נבחרת איכותית יותר. אני מניח שהם יודעים את זה ושיחקו כך בהנחה די במבוססת שהאיום אליהם קטן מהתרומה שהם יכולים לתת להתקפה.

זיזו 29 ביוני 2009

רונאלדו, כמו מסי וקאקא, …

רונן דורפן 29 ביוני 2009

רותם – הכוונה למי יש הכי הרבה זכיות גרנד סלאם מבין אלו שלא זכו בווימבלדון.

רונן דורפן 29 ביוני 2009

זיזו – פורטוגל כרגע תשמח מאד לעלות למשחקים.

עזי 29 ביוני 2009

בית עם קרואטיה שעברה אותה בקמפיין הקודם ועד הביקור של קאפלו לא הפסידה מעולם בבית, אוקראינה שהגיעה לרבע גמר מונדיאל, ונבחרות כמו קזאחסטן ובלארוס הוא קשה מאוד ויש לקאפלו מאזן מושלם עם 26 שערים בשבעה משחקים. בידידות הוא גם ניצח את גרמניה. ואל תתבלבל, אני לא אוהב את קאפלו בכלל, אבל אנגליה לא פחות מועמדת מאירופיות אחרות שהוזכרו פה.

רונן דורפן 29 ביוני 2009

זיזו – דרום אפריקה לא לחלוטין נייטרלית. מדובר במדינה שחיה פרמיירליג 24 שעות ביום, וגם ענפים אנגלוסקסים אחרים. הקבוצות האנגליות רגילות להתאמן שם גם. מעניין אותי אם תהיה תמיכה בהולנד מהאוכלוסיה האפריקנרית- אולי מעט כי הם לא ממש מתעניינים בכדורגל והקשר להולנד הוא הרבה יותר עתיק. דרום אפריקה גם מלאה במהגרים פורטוגזים. וברזיל אהודה בכל מקום.

Yair 29 ביוני 2009

רונן הוצאת לי את המילים לגבי פורטוגל, אבל אולי לזה התכוון זיזו ב"פורטוגל מציצה מעבר לגדר"… שמישהו יתן להם להכנס.

נ.ב

קדימה אנה !!!

יואב 29 ביוני 2009

למפארד זה הקשר עם המספרים הכי טובים שיש(שערים ובישולים) כבר חמש שנים ברצף. לא שמתי לב לשום ירידה בכושר. יציב כמו סלע.

יואב 29 ביוני 2009

שחקני וורלד קלאס באנגליה-טרי, ריו, ג'רארד, למפארד, רוני.מכובד מספיק(אבל לא בטוח שיספיק).

אורי 29 ביוני 2009

כבר כתבתי-ג'רארד ולמפארד בנבחרת הם אולי עשירית מבקבוצות, כבר שנים שהם מאכזבים במדים הלבנים ואין מה לצפות מהם. אני מת על רוני, אבל כשמשווים אותו לוייה וטורס, או להנרי, או לרונאלדו (אם פורטוגל תעלה), או למסי…זה כבר ברור, חוץ מזה גם הוא מאכזב במדי הנבחרת מאז יורו 2004.

טרי ופרדיננד הם ענקים, אין טענות כלפיהם, אבל אי אפשר לזכות במונדיאל עם הגנה חזקה וזהו. לאנגליה אין שוער, אין מגן ימני (לגבי שמאלי-אשלי קול נתן עונה טובה אבל הוא לא יציב), הקישור לא משהו וכנ"ל ההתקפה.

זיזו 29 ביוני 2009

רונן
התכוונתי נטרלי בהקשר של הדיון הקבוע על זה שאירופאים לא זוכים בדרום אמריקה ואלו לא זוכים באירופה. יש העדפות לנבחרות ספציפיות בכל מקום. אנגליה תהנה מזה הפעם אבל לאירופיות אחרות כמו צרפת או גרמניה זה חסר חשיבות. ברזיל אהודה בכל מקום.

לגבי פורטוגל.
כשכתבתי את זה בכלל לא חשבתי על מצבם הנוכחי. הסתכלתי עכשיו, מצבם באמת קשה.
התכוונתי ששחקן כמו רונאלדו תמיד נותן לך הזדמנות בטורניר שכזה.
כמו מארדונה, בג'יו או זידאן. שחקן גדול בחודש גדול יכול לבדו להוביל קבוצה בטורניר של 7 משחקים.

יואב
כמו דודי סלע? (-;

סימנטוב 29 ביוני 2009

רונן יש לך תוכניות לאכול קצת בורובוס בקיץ הבא? יהיה מרתק לקרוא פוסטים תוך כדי האליפות.

יש למשהו מושג מה קרה לפרדי אדו? הלכה התקוה?

אביעד 29 ביוני 2009

אורי, תראה לי שחקן התקפה איטלקי אחד שהתעלה בשורות אלופת העולם 2006. במונדיאל, אם יש לך מאמן טוב והגנה חזקה, אתה כבר בחצי הדרך.
אתה מכליל את תיירי הנרי בן ה-33 ברשימת הוורלד קלאס, אבל רוני לא? הוא לא פחות טוב מטורס (טורס סקורר טוב יותר, אבל כשחקן שלם, רוני לא נופל ממנו ואף טוב ממנו).
ההגנה של ברזיל אתמול הייתה בעייתית ומול התקפה טובה יותר מדייויס/דונובן/דמפסי זה היה יכול להיגמר גרוע יותר. מצד שני, הם שיחקו בטורניר הזה מול התקפה טובה יותר (איטליה אולי הייתה מחרידה בטורניר, אבל עדיין היא טובה יותר מארה"ב) ואז ההגנה הברזילאית נראתה טוב יותר. יש להם גם אחלה שוער.
מי שכרגע לא הייתי שם ברשימת הפייבוריטיות מבין השמות הקבועים אלו צרפת (שיש לה מאמן גרוע וסגל בינוני) והולנד (שיש לה סגל בינוני, הגנה חלשה ואין לה מנהיג שיסחוב אותה).
כרגע המועמדות הן ברזיל, ספרד, ארגנטינה, אנגליה ולמרות הכל גם איטליה.

ויכסלפיש 29 ביוני 2009

לאורי 34: בתור אוהד אתה זוכר את "עידן רבע הגמר" של אריקסון וזוכר שהודחתם פעמיים בפנדלים ועוד פעם בגלל עליונות של ברזיל ב-2002.

בצהובונים אנגליה תמיד מועמדת כדי שיהיה אפשר לשחוט ולנפץ מיתוסים, אבל מבחינה ריאלית נבחרת עם חומר שחקנים ומאמן מהדרגה הזו מועמדת טבעית להגיע ליותר מרבע הגמר, מה עוד שיש לה מסורת של העפלה לנוקאאוט בניגוד לנבחרות אפריקאיות למשל.

תומר חרוב 29 ביוני 2009

אנגליה רלבנטית רק בגלל קאפלו. ג'רארד,לאמפרד וצמד הבלמים הם באמת וורלד קלאס אבל רק ברמת הקבוצות עד כה,זה לא מבטיח שום דבר בכדורגל בינלאומי. רוני הוא היחיד מבין השמות האלה שמתעלה במדי אנגליה מעבר למה שהוא עושה ביונייטד אבל יש לו מזג חם ונטייה להיפצע בדיוק בטורנירים הללו. בכל מקרה אין ספק שהוא איש המפתח מבחינת קאפלו.

אביעד- לאיטליה באמת לא היה שחקן התקפי שהתעלה על עצמו לאורך הטורניר אבל היה לה ארסנל התקפי מגוון וליפי לא חשש להחליף בינהם ללא הפסקה. הוא שיתף את כל שחקני ההתקפה הטהורים שלו(יאקווינטה,טוני,ג'ילא,דל פיירו,אינזאגי וטוטי) וכולם כבשו.
אני חושב שאתה קצת משוחד לגבי טורס-רוני. עזוב עכשיו את ההגדרות של שחקן שלם או לא שלם, בתכל'ס טורס יעיל יותר התקפית. רוני שחקן אדיר אבל באמת עדיין לא ברמת וויה-טורס. אולי כשרונאלדו בריאל הוא יהיה פקטור משמעותי יותר בהתקפה.
אני לא הייתי מוציא את הולנד מרשימת המועמדות, היה לה טורניר מוקדמות מעולה. יש לה שחקנים צעירים סופר מוכשרים שיכולים להתפוצץ בטורניר קצר ובטח עוד כמה שאנחנו עדיין לא מכירים.

אורי 29 ביוני 2009

רוני, למעט שני משחקים ביורו 2004 (שגרמו כמובן לאנגלים להשוות אותו לפלה) גם כן לא התעלה בנבחרת. במונדיאל 2006 הוא היה עלוב, הורחק בכרטיס אדום מביש (זה שהאנגלים החליטו שרונאלדו היה אשם לא הופך אותו לפחות מביש), במוקדמות יורו 2008 הוא היה חלש כמו כולם למרות שלזכותו ייאמר שלא שיחק במשחק ההדחה מול קרואטיה.

דווקא טרי ופרדיננד סבירים לגמרי במדי הנבחרת, הם האחרונים שאפשר להאשים בכשלונות האחרונים.

ויקטור 29 ביוני 2009

רונן,
לגבי תום העידן הגרמני – כיצד אתה קורא את הישגי הקבוצה הצעירה שלהם, אשר מוליכה בשעה זו על אנגליה בגמר ה – U-21 ? הבלחה רגעית או סימן לבאות?

אשר 30 ביוני 2009

הולנד מועמדת? על מה מדובר? מיס יוניברס? על המונדיאל או על התואר "הקבוצה עם השחקנים הלוזרים ביותר"?

הם תמיד מעולים במוקדמות, כדוגל התקפי זורם ומדים מאוד יפים אבל אז פעם אחרי פעם הם נכשלים. חוץ מרוד (שפצוע כבר איזה שנתיים, לא צעיר ולך תדעו אם יחזור ליהיות כזה) איזה שחקנים וורלד קלאס יש להם? לדעתי כולם שחקנים בינוניים שם. בינוני= יכול לתפוס יום גדול או אפילו שניים אבל לא ברצף, אי אפשר לסמוך עליו שיציג רמה גבוהה לאורך זמן+ נוטה להעלם דוקא כשזקוקים לו.

Yair N 30 ביוני 2009

Lets learn Spanish!
Yo odio a Brasil
Tu odias a Brasil
El odia a Brasil
Ella odia a Brasil
Nosotros odiamos a Brasil
Vosotros odiais a Brasil
Ellos/Ellas odian a Brasil

That is all.

אביעד 30 ביוני 2009

תומר, מבחינה התקפית אין ויכוח. טורס טוב יותר. אבל במכלול של שחקן שלם, אני חושב שרוני עדיף (סתם לדוגמא – הוא מוסר הרבה יותר טוב מטורס) וזה לכל הפחות מעיד שהוא "וורלד קלאס".
לאיטליה היה במונדיאל ארסנל התקפי מאוד מגוון, אבל גם מאוד בינוני. הסיבה שליפי שיתף את כולם היא גם, ואולי בעיקר, בגלל שאף אחד מהם לא היה טוב ליותר ממשחק ברצף.
להולנד היה (ועדיין יש) טורניר מוקדמות טוב מאוד. אבל יש לה גם בית יחסית חלש (מקדוניה, איסלנד, סקוטלנד ונורבגיה – אף אחת מהן לא הייתה ביורו או במונדיאל הקודם), אין לה כוכבים גדולים ו-3 השחקנים הבולטים שלה (רובן, ואן דר וארט, ואן פרסי) הם לא עקביים, לא יציבים ובנויים ככה שכל משב רוח אקראי יכול להשבית אותם לחודשיים.
אורי, רוני כבש 4 שערים ביורו 2004 לפני שנפצע. במונדיאל 2006, הוא אמנם הורחק ברבע הגמר, אבל אי אפשר להתעלם מכך שהוא חזר להתאמן רק שבועיים לפני הטורניר אחרי שהיה פצוע למשך כמה חודשים לפני כן.

shalev now in umbria 30 ביוני 2009

england – they always give a fight, never under astemate the english teams.

brasil – now they know they should work on the difence side.

spain – the are a good team but not that good

Italy – we will see who will be at the team, i think that some romans we be retern
(brighi, totti, aquillani and perota)

S&M 30 ביוני 2009

רונן, בעקבות מה שכתבת בטוויטר (שהמשחק בין אנגליה לברזיל יכריע את המונדיאל), לדעתי אתה מעריך את אנגליה יתר על המידה. כנראה בגלל בלבול בין הליגה לנבחרת, או שאולי בגלל המאזן המושלם שלה במוקדמות.

אנגליה משובצת בבית שלדעתי הוא הכי חלש מבין כולם (אולי ההולנדי יותר חלש, אבל בו יש 5 קבוצות), עד כדי כך שאפילו ישראל הייתה יכולה להיחשב בו מועמדת לגיטימית.

אנגליה לא בין הגדולות, וספק אם תגיע בכלל לרבע הגמר. בטח שלא תהווה יריבה רצינית לברזיל.

רונן דורפן 30 ביוני 2009

אס אנד אם. ייתכן שאני מעריך את אנגליה יתר על המידה, למרות חוסר אהבתי אליהם. אבל אם זה נכון הסיבה היא לא בלבול עם הליגה, אלא אמונה די עיוורת ביכולתו של פאביו קאפלו לקחת סגל בינוני ולהשיג איתו יותר מאחרים.

שלו רומא 30 ביוני 2009

יאיר נ. – אני יכול לענות האיטלקית אבל זה לא שווה תגובה…
לגבי ברזיל – צריך להבין שלברזילאים אין אפשרות לראות את הכוכבים שלהם חוץ מבנבחרת,
במובן שמגיל צעיר מאוד הם כבר באירופה ברובם, השעות שמשודרים המשחקים הם לא נוחות,
והנבחרת זה הדבר היחידי שמאחד אותם בדבר היחידי בברזיל שהוא מדעי ומדויק.
בשביל שחקנים ברזילאים הליגות השונות זה רק בשביל להעביר את הזמן בין משחק נבחרת אחד למשנהו,
מי שכתב מקודם ששחקנים משתדלים בנבחרת בעיקר לא להיפצע,
מריך לדעת שבברזיח זה הפוך שחקנים משתדלים לא להפצע בליגה כדי לא להפסיד משחק נבחרת,
נכון היו מקרים ששחקנים ויתרו על משחקי נבחרת או "התחלו",
התוצאה של זה היא שרונלדינו למשל מחוץ לסגל…
פאביו קאפלו – אני מוכן לקבל את העובדה שלקחת באיטליה אליפות עם יובה או מילאן זאת לא החוכמה הכי גודלה,
חברים הוא לקח אליפות עם רומא!
אחת מתוך שלוש (שלגבי חוקיות הראשונה שבינהן, בו נגיד שגם בקרב אוהדי רומא חלוקות הדעות).
לא בשביל לעקוץ אבל יש מספר ניירות שאנשים צריכים לאכול,
גביע לא לוקחים על הנייר (ברזיל הבינה זאת ב 82', 86'…).

S&M 30 ביוני 2009

בדבר אחד אני מסכים עם שני אלה שמעלי – קאפלו בהחלט מאמן מצוין. לדעתי, הוא צריך להילקח בחשבון כמועמד להחליף את פרגוסון בבוא היום.

Comments closed