היחידים בדורם. על פורלאן ומסי

אתה כמעט חש בידיים את האמונה שגדלה והולכת סביב דיאגו פורלאן

דיאגו פורלאן לא משחק בקבוצה גדולה כי הוא לא נחוץ. כששיחק במנצ'סטר יונייטד לא היה נחוץ כמנהל משחק ולא נחוץ כמבקיע, בטח שלא היה נחוץ בכדי "להשרות בטחון על חבריו" או בכדי לגרום להם להאמין. בנבחרת אורוגוואי כל זה נחוץ בהחלט.

ואני בטוח שהוא גורם להם להאמין. כי כשראיתי אותו במונדיאל מהיציע האמנתי בעצמי שהוא יהיה המנצח. ואפילו היום בטלוויזיה – במשחק חוץ מול סוללת כוכבים ארגנטינים ב-10 נגד 11 ושיפוט ביתי – כל הזמן קצת האמנתי. אתה כמעט יכול לחוש בידיים את האמונה שנוצרת סביב דיאגו פורלאן. הוא כמעט יחיד בדורו בעניין הזה.

כדורגלן מיסטי. רוחני ומסתורי. הגורם להאמין.

*

ליונל מסי שחקן גדול בהרבה, יחיד בדורו כמעט. אבל בברצלונה הוא ניזון מהכוחות הפסיכולוגים של אחרים.

***

מי יהיה החבר ה-900 של דה באזר בפייסבוק?

"לה פוטה קה טה פאריו". לא ככה? / ארז ברויטמן
16 ביולי! ראו את זה בכוכבים

114 Comments

אלי(המקורי) 17 ביולי 2011

סוארז היה עצום. ברגעים שאורוגוואי לא התקיפה כמעט הוא הצליח לסחוט שני צהובים. השמירה שלו על הכדור מדהימה.

אלי(המקורי) 17 ביולי 2011

וטבז.. מאז דייסלר לא ראיתי כדורגלן מדוכא ממנו. עוד לפני החמצת הפנדל.

גיל 17 ביולי 2011

כל כך נכון. לא יכלתי שלא להשוות ביניהם בעצמי כשראיתי את המשחק. פורלאן מלא ביטחון עצמי, כריזמה שופעת ובעל נוכחות במגרש. מסי הקטן הוא פשוט לא הטיפוס להנהיג. כמו שכבר כתבתי בפוסט קודם שלך, אתה לא יכול לצפות ממישהו שגדל בחממה עם צמר גפן סביבו להיות פתאום רמבו. את ההחמצה שלו בדקה ה117 הוא היה מכניס אם היה משחק בברצלונה. ברצלונה גאונים בבניית סביבה מושלמת סביבו, אבל במשחק כזה כשכל התנאים היו בשלים להצגה שלו זה פשוט לא זה.

אל פריון הדגה 17 ביולי 2011

למעט השיפוט הביתי (ממש לא, והאדום למסצ'ה היה שערוריה), מילים מזוקקות.
מסוג המשחקים שבמהלכם, מרגע לרגע, ברור הסוף ההרואי/ טראגי. קלאסיקה ארגנטינית. מישהו כבר כתב במקום אחר, שהקורה של היגואין הזכירה לו את הקורה של רובי רנסנברינק בגמר 78'. יכול להיות. הנה עוד משהו פואטי.
ארגנטינה תרוויח בטווח הרחוק: מאמן חדש עם שיטה יכול, חייב, מוכרח להוציא מהמקבץ הזה משהו הרבה יותר טוב. אפשר רק לפנטז מה גווארדיולה היה עושה איתם. עד ל-2014 אולי גם יגדלו שם שני בלמים.
את כל התשבחות על אמנות ההגנה של מוריניו, הייתי מעביר לאורוגוואי. נבחרת שהיא אגדה.

דורפן 17 ביולי 2011

הפריון והדגה. זה התאזן קצת בסוף אבל השער הפסול של אורוגוואי היה צריך להיות מאושר

גיל 17 ביולי 2011

למה היה צריך להיות מאושר? לא היה שם אופסייד ברור?

דורפן 17 ביולי 2011

בשידור החוזר נראה שסוארש פסיבי.

זיזו 17 ביולי 2011

נראה לי שהיה נבדל של הנוגח עוד בהרמה.

שיפופי 17 ביולי 2011

לא, סוארס היה פאסיבי באופן ברור, הוא לא נגע בכדור ולא שמרו עליו.

עידן 17 ביולי 2011

בהנחה ששחקן שאינו חלק מהמהלך לאחר הריבאונד לא נחשב כנבדל אז השער הזה היה מאה אחוז חוקי. סוארס היה בנבדל בבעיטה אבל לא נגע או אפילו התקרב לכדור לאחר מכן

הופ 17 ביולי 2011

ההנפה לנבדל היתה כבר בנגיחה הראשונה. במבט ראשון הסכמתי, עכשיו זה נראה לי ספק קו אחד.
ההילוך החוזר פה ב-0:50
http://www.youtube.com/watch?v=Ah1DliX0SeQ

Yair N 17 ביולי 2011

Well deserved :) Argentina needs to get a real coach ((sadly he is in Chile) and build a proper team, with a defense and a midfield. Hopefully either Uruguay or Chile can beat Brazil.

תומר חרוב 17 ביולי 2011

פורלאן וסוארס ביחד זה פשוט דבר מדהים. אורגוואי נלחמו בהירואיות וההצלה של מוסלרה מהבעיטה החופשית של טבס מדהימה.
הלוואי שילכו עד הסוף.

שיפופי 17 ביולי 2011

משחק אדיר.
יותר משמגיע לארגטינה לעוף, הגיע לאורוגוואי לנצח.
יש משהו באורוגוואי ששובה את העין, גורם לכולנו לרצות בהצלחתה.

זיזו 17 ביולי 2011

אני אחרוג ממנהגי ואסנגר על זה שאיננו קוראים בשמו.
אפשר לחגוג על דמו היום אבל האמת צריכה להאמר, הוא נתן משחק טוב ווואלה… לפעמים זה לא הולך. גם אם כל העולם החליט שאתה חייב.
חוץ מזה, הוא גמד בן-זונה… שילך להיזדיין.
נה, נה נה נה נה. נה, נה נה נה נה.

לגבי פורלן, נראה לי שאין הסבר של X וY למה לא הלך לו ככה בשום מקום אבל מה שכתבת לגבי ההילה סביבו זה בול.
כנראה שהוא מהשחקנים האלה שכשהם לובשים את המדים הלאומיים הם וורלד-קלאס.
המשחק הלאומי הוא מסגרת שונה שדורשת גם דברים אחרים.
להיות וורלד קלאס בקבוצות זה דבר אחד, אבל להיות וורלד קלאס בשניהם זה דבר שונה לחלוטין.
נה, נה נה נה נה. נה, נה נה נה נה.

היה משחק גדול בין שתי נבחרות גדולות. הרבה זמן לא ראינו קרב בין שתי קבוצות על אמיתיות כששתיהן משחקות טוב, בטח לא בטורניר הזה.

מילה טובה לשופט. קצת מחוספס אבל הגון והחלטי.

טבז… אי יאי יאי… טבז.
הפנדל הזה נראה כמו סופר סלוו מושיין של crash test dummy.
מסכן.

המשחק הזה הוריד את כל החששות שלי מההחלמה של היגוואין.
אמרו שיוכל לרוץ ולשחק יחסית מהר אבל שכוחו יחזור אליו רק בינואר.
כבר הלילה הוא נראה מצויין.

אורוגוואי זאת פשוט נבחרת מדליקה.
קשוחים, אולד סקול. הם משחקים כמו נבחרת ששווה את ההיסטוריה שלה.
חוויה לראות אותם.

נה, נה נה נה נה. נה, נה נה נה נה.

אבי 17 ביולי 2011

מדוייק כתמיד, רונן.

פורלאן שחקן מרגש. היה כיף לראות אותו מתחילת המחצית השנייה. הוא שידר תעוזה ורוגע. כל בעיטה חופשית שלו חתוכה להפליא, ולכל בעיטה הוא ניגש עם חיוך של אחד שנמצא בדיוק במקום שיועד לו בקוסמוס.

כל כך מתאים שהקריירה שלו תכלול תואר גם ברמת הנבחרות. זה כל כך מגיע לו. הלוואי.

אבי 17 ביולי 2011

אה, והיה משחק מרתק; עמוס ריגושים. בכל המונדיאל לא היה משחק מרגש כזה. בכלל לא אכפת שאאחר לעבודה מחר!

תומר חרוב 17 ביולי 2011

אורגוואי-גאנה?

ניר 17 ביולי 2011

פורלאן אחרון השחקנים שגדולים יותר בנבחרת מאשר בקבוצה. אי אפשר לא להעריך את הנבחרת הזו – והדרך שכל צבועי העולם התנפלו עליהם אחרי המשחק עם גאנה רק מחזקת את הסמפטיה.

amit pros 17 ביולי 2011

והם גם הגיעו ליותר מצבים.המאמן של ארגנטינה איום ונורא,קשה לי להבין למה הוא חשב שבלי אגפים הוא ינצח את אורוגוואי.

גיל 17 ביולי 2011

ואגב, גם פרו במשחק הרואי עשתה הפתעה גדולה. לי תמיד הייתה סימפטיה אליהם בגלל קשרים משפחתיים למרות שבשנים האחרונות הם גרועים מאוד. אולי סוף סוף מאז קוביאס תהיה נבחרת ששווה משהו.

דנידין 17 ביולי 2011

רונן, בתור אחד שתמיד מעמיד את המאמן מעל הכל אתה חייב לציין את זה, מה שמבדיל את אורגואי מארגנטינה זה לא מסי מול פורלן, זה טברס מול אל קפונה. נבחרת עם מאמן מול נבחרת של חבר של גורדונה.

שלו 17 ביולי 2011

ארגנטינה בחוץ, אושר גדול.

גולר 17 ביולי 2011

לוח משחקי מוקדמות דרום אמריקה למונדיאל 2014
http://www.fifa.com/mm/document/tournament/competition/01/46/87/56/2014fwc_format_southamerica.pdf

ראול 17 ביולי 2011

לפעמים לא צריך להבין בכדורגל, כי המספרים מדברים בעד עצמם.
53 שערים בעונה, הם טיעון מספיק חזק בשביל להגיד שמסי שחקן גדול.
לא ניתן לערער על הקביעה.

מצד שני, 0 מ-9 תוך שנה, הם גם טיעון שכל מי שינסה לערער עליו, טומן את ראשו בחול.

זיזו 17 ביולי 2011

נה, נה נה נה נה. נה, נה נה נה נה.

cookie-monster 17 ביולי 2011

0/9 ?

אביעד 17 ביולי 2011

אני מניח ש-0/9 זה 9 משחקים בשנה חולפת במונדיאל + קופה עם 0 שערים.

צור שפי 17 ביולי 2011

ורק אני, כמו אידיוט, הלכתי לישון (אבל לפחות התעוררתי שמח).

שלו 17 ביולי 2011

השינה הכי טובה היא כשבמקביל ארגנטינה מפסידה.

IDO 17 ביולי 2011

מסי הוא 3 רמות מעל הנבחרת שלו. היה לי תחושה שהנבחרת שלו לא צופה את המהלכים והמסירות שלו. הוא מביא את הכדור מ 40מטר לשער ל 20 מטר לשער משחרר מסירה לשטח מת וברוב המקרים השחקן הקרוב לא קורא את המהלך ונשאר במקום. פשוט מתסכל עבורו.

יכול להיות שארגנטינה היתה מרוויחה כנבחרת, אם מסי לא היה עושה המשחק, ואולי אפילו לא בהרכב הראשון(!) כיוון שחוסר ההבנה בינו לבין שאר ארגנטינה הוא גדול מדיי.

פורלן לעומת זאת מביא את הכדור (בצורה טיפה מיושנת, אם לומר) ישר לרגל של השחקנים שלו והכשרון שלו ושל סווארז עושה את השאר.
אורגוואי אולי לא ברמה של ברצלונה אבל היא משחקת ברמה הגבוה של כדורגל המועדונים. (רוצה לומר הירכייה, תרגילים, קריאת מצבים ואופי)

שלו 17 ביולי 2011

הסוכן של טבז הודיע, שהוא לא מרוצה רחוק מהבית ומתכנן לעבור לנבחרת קצת יותר קרובה לבנות, וגם רוצה לגזור קופון על דמי העברה, כעת מחפשים נבחרת שתקנה אותו.

סימנטוב 17 ביולי 2011

LOL

קורא אדוק 17 ביולי 2011

איזו התחלה מושלמת לשבוע

כסיפוביץ 17 ביולי 2011

היופי במשחק הזה שפורלאן לא צריך להבקיע 66 אלף שערים בעונה וללעוס דוריטוס תוך כדי בשביל להיכנס לפנתאון.
אחד בדורו

יוסי מזרחי 17 ביולי 2011

לא ראיתי את המשחק.
מה שקצת מפריע לי היא הגישה למסי. הלואי עלי שחקן כזה, אולי הטוב ביותר היום, ובכל זאת,"בברצלונה הוא ניזון מהכוחות הפסיכולוגים של אחרים" ? זהו ?
כשיש לבעיה מספר פתרונות, הפשוט מבינהם הוא הנכון. וההסבר הפשוט הוא שבנקודת הזמן הזו, מסי נהנה ממקבץ יוצא דופן של שחקנים מסביבו, ויחד עם שיטה שנתפרה סביבו וסביבם, יש את ברצלונה של היום.
האם הוא היה מושך היום את המקבילה של נאפולי של אז לאליפות הליגה האיטלקית שהיתה בשיאה? הכרתי וראיתי אחד קצר קומה,אחר אבל גם הוא עבר בברצלונה, שעשה את זה.

דודו פ. 17 ביולי 2011

מתי אנשים יבינו כבר שמסי בלי ברצלונה הוא בקושי גילי ורמוט. לא יעזור, פשוט אין לו את זה. שחקן מצויין? כן, "השחקן הטוב בכל הזמנים"? נו באמת, תהיו רציניים.
אני הימרתי מההתחלה על גמר אורוגוואי-ברזיל (למרות שאני מקווה שברזיל תעוף הלילה ונקבל אורוגוואי-צ'ילה). אורוגוואי נבחרת באמת מרגשת ופורלאן אכן אגדה חיה. זה באמת נדיר ששחקן נפלא בנבחרת וחלש בקבוצה, אולי חוץ ממירוסלב קלוזה שלא עושה כלום במינכן ובנבחרת הוא לא מפסיק להפגיז.
מהמשחק הנפלא הזה כולם שכחו את הסנסציה המוקדמת. פרו מנצחת את קולומביה הנהדרת. הגיבור הגדול פלקאו הופך לגיבור הטוראגי שמחטיא פנדל.

טל 17 ביולי 2011

"חלש בקבוצה"??

אתה מודע לזה שפורלאן היה פעמיים "נעל הזהב" של אירופה?

ואם מסי הוא גילי ורמוט, אז טבז הוא מהראן להלה.

אל פריון הדגה 17 ביולי 2011

בשאלה הקבועה, "מסי בלי צ'אבי-אינייסטה", שווה פעם לבדוק את הנתונים במלואם.
כלומר, מה צ'אבי-אינייסטה השיגו ביחד עם מסי (בישולים, שערים, תארים), ומה השיגו בלעדיו. כנ"ל ההיפך: מה מסי הביא במשחיקם לברצלונה כאשר השניים נכחו, ומה בלעדיהם.
אני כמובן עצל לחפש, אבל אם יש נשמה ברצלונאית טובה, אשמח להתבשם. לגמרי לא משוכנע שמסי הוא המרוויח הגדול במשוואה.

הופ 17 ביולי 2011

משחק נפלא – במחצית הראשונה. המחצית השניה היתה הירואית, מבחינת אורוגוואי, וההארכה היתה משעממת ועייפה.
מסי, כמו שכתבו כאן, רמה אחת מעל הנבחרת שלו וחוץ מאגוארו אין לו ממש עם מי לשחק. עם זאת אי אפשר להתעלם מכך שבניגוד לגיבורים חד פעמיים (פורלאן למשל), ככל שעבר הזמן ולא הלך לנבחרת שלו, הוא נעלם.
יש לו עוד מה ללמוד, והוא נראה לי מספיק אינטליגנטי בשביל ללמוד. גם לשחק בלי החברים מבארסה, ובשיטה אחרת. כי הניסיון להלביש את הטיקי טאקה על ארגנטינה האיטית די מגוחך.
פורלאן היה ענק, סוארז לא פחות. ובכלל אורוגוואי משחקת נהדר, נגיעה אחת ובמהירות.

אל פריון הדגה 17 ביולי 2011

ואחרון:
דייגו מרדונה בקופה אמריקה:
1979, שער אחד, ארגנטינה לא עלתה מהבית המוקדם (אחרי ברזיל ובוליביה).
1983, לא התייצב.
1987 (כאלוף עולם, טורניר בארגנטינה), שלושה שערים, מקום 4
1989, אפס שערים, מקום שלישי.

אם הקופה היא מדד לגדולת שחקן – הקייס של מראדונה ניזוק. ואם לא – אז אפשר לזכות גם את הננס החדש, ולחכות ל-2014.

דורפן 17 ביולי 2011

אלו כמו הדיונים בין לברון למייקל ג'ורדן – "שמייקל בגיל הזה עוד לא זכה בכך". אבל מה – לא כל מי שלא זוכה באליפות עד גיל 29 זוכה בה אחר כך שש פעמים.

טל 17 ביולי 2011

השוואה בעיתית.

שחקן משחק במונדיאל אחד, שניים, שלושה. גג ארבעה. מסי שיחק מעשית במונדיאל אחד (בראשון הוא לא שיחק בהרכב ולא שותף ברגעים המכריעים) ותיאורטית יש לו עוד שני מונדיאלים, כלומר יותר הזדמנויות משהוא קיבל עד עכשיו.

חוץ מזה, שלהבדיל מלברון, מסי עשה משהו בקריירה שלו חוץ מאי הצלה במדי ארגנטינה. מראדונה יכול רק לחלום על כמות התארים שלו במדי הקבוצה. מבין ששת השחקנים הגדולים בהיסטוריה כפי שאתה הצגת אותם, רק שלושה (פלה, גארינצ'ה ומראדונה) זכו במונדיאל.

דורפן 17 ביולי 2011

אתה נתפש לתארים – יוהאן קרויף ופרנץ פושקש הצטיינו בצורה יוצאת דופן בנבחרות הלאומיות שלהם. פושקש זכה באליפות אירופה ואליפות אולימפית (שאז הייתה חשובה יותר) בצורה מזהירה ובמונדיאל היחיד שזכה לשחק היה פצוע מאד ועדיין הצטיין. הוא גם קבע שיאי הצלחות עם הנבחרת שעדיין עומדים וממוצעי השערים שלו בנבחרת מקבילים לקבוצות (אני לא הולך למספרים עצמם כי הם תקופתיים – למרות שבמקרים של מסי ופושקש אפילו דומים). קרויף היה מופלא במונדיאל ששיחק. אלפרדו די סטפנו לא שיחק כדורגל בינלאומי כמעט.

מסי כל כך רחוק מההגדרה "נפלא" בנבחרת שלא ניתן בכלל לנהל דיון רציני בשאלה "פושקש או מסי בנבחרת" וכמובן שלא "מסי או זידאן" ואפילו "מסי או רונאלדו" (ברזיל) או "מסי או פורלאן".

אם לא הייתה ברצלונה והיה לנו רק כדורגל בינלאומי ספק אם בכלל היינו עורכים דיון לגביו. בישול יפה הביא הערב.

טל 17 ביולי 2011

כתבתי כבר שזה קצת ניסיון (ברמת הטיעון) לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

אי אפשר שנוח לגמד את הכדורגל הבינלאומי (בכלל ובהשוואה לעבר) ושנוח להפוך אותו למרכז עולם הכדורגל וכמרכיב העיקרי שמגדיר גדולה.

אני מוכן לקבל את הביקורת על מסי, כאשר מצד שני נותנים לשחקנים שכן זכו בתארים בינלאומיים, את הכבוד ההיסטור שמגיע להם.

אגב, קרויף הצטיין בטורניר אחד. בגיל 27. ב70 ו72 הולנד לא העפילה וב76 היא לא הציגה כדורגל גדול וב78 הוא לא שיחק.

דורפן 17 ביולי 2011

כבר אמרתי שהכדורגל הבינלאומי כשלעצמו אינו העניין פה. העניין הוא איזשהי הצלחה מחוץ למסגרת של קבוצה כמעט מושלמת. כרגע רק ארגנטינה מספקת מבחן כזה.

טל 17 ביולי 2011

זה בדיוק מה שכתבתי.

מצד אחד זה שופט את מסי לרעה בכלל חוסר ההישגים הבינלאומיים ומצד שני לא נותן לשחקנים שכן מצליחים קרדיט, הרי הם משחקים באותה "מסגרת".

Mr. Kate 17 ביולי 2011

וכמובן, יש הבדל בין הקופה של "אז" לקופה של היום-מבחינת עניין ציבורי ומבחינת עניין אישי של הסופרסטאר. זאת הייתה ה-משימה של מסי לקיץ, והוא נכשל בה. אם יצילח במשימות אחרות, זאת כבר שאלה נפרדת.

טל 17 ביולי 2011

אתה מבלבל בין הענין של ערוץ הספורט לבין הענין של האנשים בדרום אמריקה.

אפי 17 ביולי 2011

או מעולה, תמיד רציתי לדעת מה מרדונה עשה בקופה…
הממ.. אני רואה שלא הרבה.

ניינר 17 ביולי 2011

איזה משחק עצום והרבה הרבה קרדיט מגיע לשוער של אורגוואי שהיה מדהים. וונגר עוד לא הרים לו טלפון?
אם היגואין הוא החלוץ הפותח של ריאל מדריד, כאוהד בארסה אני רגוע.
ליברפול שיחקו אותה בגדול עם הרכישה של סוארז.
קצת קשה לי להתחבר לנבחרת כל כך כסחנית אבל יאללה אורוגוואי.

עידן 17 ביולי 2011

אני מאוד שמח על הפרגון הגדול לפורלן אבל לדעתי זאת תהיה טעות מאוד גדולה לתת לו מקום גדול כל כך בהצלחה של אורוגוואי – במיוחד עכשיו כשהוא בכושר מאוד בינוני. פורלן שחקן עם הרבה כריזמה ורוח אבל הוא הגיע לקופה מאוד שפוף. באורוגוואי יש הרבה מאוד אמונה והשראה אבל הם לא מגיעים דווקא מפורלאן. פורלאן מאמין כי הקבוצה כולה בנויה על אמונה, על מסורת, על תלכיד ועל הרוח של המאמן טבארס. לא חושב שבשנים האחרונות ראינו כזה תלכיד, בטח ברמת הנבחרת, שמתחבר להיסטוריה ולמסורת של המדינה, שמחובר כל כך לאוהדים ובעיקר שחקנים שיודעים לחזק אחד את השני ברגעים קשים. זאת כנראה אחת הנבחרות המאוחדות והמגובשות שהיו מאז שנות השמונים ובעידן של כדורגל גלובלי מסחרי זה הישג ענק. אתמול הם ממש יצאו מהקבר וזה לא היה בזכות יכולת טכנית מדהימה או הברקות של חלוצים,
אלא בזכות האמונה המוחלטת ביכולת של התלכיד הזה לעמוד בפני כל מבחן. פורלאן טוב אבל לא ענק, אתמול הוא שיחק טוב אבל לדעתי המנהיג על המגרש היה דווקא לוגאנו, וזה לא מקרה שהוא הקפטן. מעניין לראות עד כמה רחוק הרוח הזאת תביא אותם

דורפן 17 ביולי 2011

עידן זו לא טעות. מנהיגות היא לא "על המגרש". מנהיגות היא משהו כללי. ללא דיאגו פורלאן אין שום סיכוי שאורוגוואי הייתה מסיימת שלישית באליפות העולם האחרונה. מנהיגות היא להבקיע שצריך ולארגן משחק שצריך וגם לתת את הבימה לשחקן כמו לוגאנו אם צריך. יוהאן קרויף לא היה קפטן נבחרת הולנד ופלה לא היה קפטן וקנטונה לא היה (רוב הזמן) קפטן מנצ'סטר יונייטד. אז זה בכלל לא משמעותי שפורלאן לא קפטן הנבחרת.

cookie-monster 17 ביולי 2011

יצאו מהקבר ? הם היו בו בכלל ?
כל המהומות סביב ארגנטינה ומסי זה באמת 'נחמד' אבל זה עדיין כדורגל, ובכדורגל צריך לפעמים את המשהו שמעבר. עוד לפני המשחק, לי לפחות, , היה ברור שלאורוגוואי יש את זה ולארגנטיהנה אין.
קוראים לזה נשמה.

אילן 17 ביולי 2011

רונן, דווקא בבארסה מסי מתפקד כסוג של ה"אחד", בפונקציה של זה ששמים בו מבטחם. זו אחת החולשות של בארסה, אחת שמכה בה במצבים מורכבים יותר. אבל אולי הבעיה בהנחת היסוד הזו, היא המחשבה על שחקן כגדול האינדיבידואלים.

זווית אחרת תהיה להסתכל על מסי כגדול השחקנים הקבוצתיים, לא כזה שהשיטה בבארסה עושה אותו, אלא כזה שמנצל את השיטה בבארסה למקסימום, לומד כל חסרון וכל יתרון אצל כל שחקן סגל. כמו ג'ורדן, כמו ברייאנט. היית שם אותו ביונייטד, ומובטחת לך קבוצה נפלאה. לא מסי נפלא בלבד, ומוכיחות את זה אינספור ההופעות שלו בשלל תפקידים בבארסה, כולל שתי הופעות בעמדה של צ'אבי ואחת בעמדה של איינסטה בעונה שעברה.

הוא לקח את מלוא התתפקיד וביצע וריאציה מושלמת במשחקים בודדים ללא הכנה ארוכת טווח. הוא שחקן קבוצתי, וזה עידן אחר. לדבר על פורלאן באופן הזה מול מסי (כל התארים, כל הגולים, כל הבישולים מול פורלאן -תרשה לי לא לנמק) זו קצת חיבה נוסטלגית לעבר אינדיבידואלי, שגם אני חולק איתך, לצערי (: אבל לא נכנע לה.

דורפן 17 ביולי 2011

אילן – זו תיאוריה בלבד. העובדה היא שלניסוי של מסי במדי ארגנטינה יש גם קבוצת בקרה. וזוהי נבחרת ספרד שהיא ברצלונה ללא מסי. והיא מצליחה מאד. אז אנחנו מקבלים תשובה די ברורה מה החלק הגדול יותר בעוגה.

טל 17 ביולי 2011

קצת ניתוח בדיבעד.

להבדיל מהמונדיאל, פורלאן היה השחקן הכי חלש על המגרש (עד הכניסה של טבז) ובמו רגליו, השאיר את ארגנטינה בתמונה עם סדרת החמצות. מסי היה בפער עצום השחקן הטוב בארגנטינה.

מי שבאמת היה איום והאחראי העיקרי לכישלון הארגנטינאי (אחרי בטיסטה) היה טבז.

עמיר 17 ביולי 2011

אשכרה חמישה טורים המתפרסמים בו זמנית שנושאם הוא איזהשהו טורניר זניח ומשעמם בהמיספירה הדרומית. ימות המשיח

אפי 17 ביולי 2011

למה פורלאן לא נרכש ע"י קבוצה גדולה באמת?
כשהיה צעיר, היה איום ביונייטד אבל מאז השתבח עם השנים.
מה, לא רוצים אותו?

דורפן 17 ביולי 2011

טל – גם לגבי השחקנים האחרים אין לנו תשובה איך יצליחו כבודדים – בודדים לחלוטין – במסגרת אחרת. פשוט כי אין. אולי מלבד צ'אבי שראיתי אותו נפלא גם בקבוצות מאד בינוניות של ברצלונה.

טל 17 ביולי 2011

אה, ולגבי זידאן או רונאלדו יש? הם אי פעם לא שיחקו בנבחרות מלאות כישרון?
לכל הקבוצות והנבחרות יש "שיטה". אתה הרי לא טוען שגווארדיולה מאמן טוב מפרגוסון. בשורה התחותונה, הגדולה של שחקנים היא שעושה את ההבדל.

אני מוכן לקבל את הביקורת על מסי (וכפי שאתה יודע מדיוני עבר, אני יותר בדעה שמסי נהנה מצ'אבי ואינייסטה מאשר הם נהנים ממנו) ולמרות שהוא היה הטוב בנבחרת שלו. למה? מכוון שהתואר של "הטוב בעולם" וההשוואות לפלה ומראדונה באים עם הטריטוריה. וחלק מזה זו נישאה באחריות לכשלונות, גם אם אחרים (שבמקרה של טבז זה אולי השחקן המצטיין בפרמיירליג העונה, לא שחקן מהפועל כפר יאסיף), היו גרועים בהרבה.

הבעיה שלי ברמת השיח היא עם טיעונים שלא באמת יכולים לעמוד למבחן, שאתה לא יכול באמת "להפסיד בהם". יש תחושונות שהכוונה היא מצד אחד היא לגמד את מסי, אבל לא לתת קרדיט לשחקנים אחרים שאנשים מסוימים לא מאד חפצים ביקרם.

אגב ה"שיטה". פושקש וקרוייף שיחקו בנבחרת בדיוק באותה שיטה שהם הביאו מהקבוצות. אצל קרוייף זה בלט במיוחד. הוא גם מעולם לא הוכיח יכולת להצליח מחוץ לשיטה הזו (הרי בברצלונה אימן אותו מיכלס).

חכם בדיעבד 17 ביולי 2011

קרוייף כשחקן בברצלונה היה חושך, מבלבד השנה הראשונה שלו. אחר כך הקדיש את זמנו לעשיית כסף ולדאגה לחברים (ניסקינס, כבר אמרנו?)

דורפן 17 ביולי 2011

אפי – שחקן כמו פורלאן לא ממש נחוץ בקבוצה כמו מנצ'סטר יונייטד. בקבוצות הגדולות יש מומחים לכל דבר. כששיחק ביונייטד ואן ניסטלרוי היה סקורר טוב בהרבה וסקולס מנהל משחק טוב בהרבה ואין כמעט שחקנים חלשים שצריכים שהסופרסטאר יעודד אותם. פשוט אין את הצורך בסוג כזה של שחקן.

טל 17 ביולי 2011

פורלאן לא היה נחוץ ליונייטד כאשר ואן ניסטלרוי שם. פורלאן הוא שחקן יותר טוב מברבטוב או הרננדז ובטח מלואיס סהא, כך שבתקופה אחרת הוא יכול היה להיות נחוץ מאד.

יש לי תחושה שחלק מהכותבים לא מודעים לכך שפורלאן המשיך לשחק כדורגלך מועדונים אחרי עזיבת יונייטד.

ההישגים שלו כללו:

– פעמיים נעל הזהב של אירופה.

– אחראי עיקרי (יחד עם ריקלמה) לעובדה שויאריאל הפכה לראשונה לקבוצות מצמרת בספרד.

– חצי גמר ליגת האלופות עם ויאריאל.

– עונה של 30 שערים באתלטיקו מדריד (שביחס לכמות המצבים שהקבוצה שלו מייצרת וכמות הפנדלים שהוא בעט, זה הישג יותר גדול מכמות השערים של רונאלדו או מסי העונה).

– הביא כמעט לבד את אתלטיקו מדריד לזכיה בליגה האירופאית.

דורפן 17 ביולי 2011

טל – כי אתה מתעקש להשוות הכל באותם כלים. גדולתו של יוהאן קרויף היא לא בהיותו הטוב והפרודקטיבי ביותר אלא בשינוי הכדורגל.

לגבי פושקש אתה לא מדייק. כי היה חלק שני בקריירה שלו- ריאל מדריד כשכבר לא היה בנבחרת. זו הייתה ההוכחה. מה שמאפיין את פושקש הוא נסיקתו למעמד השחקן הטוב בעולם, או קרוב לכך, אירעה פעמיים ובסיטואציות מאד שונות. אין הוכחה יותר מוחצת מזו.

לגבי זידאן או רונאלדו אין לי צל של ספק שמסי טוב מהם בחישוב הכולל כי קבוצות חשובות בנבחרות. רק שציינתי בנבחרת הוא רחוק ביותר מהם. אתה מתקשה להסכים עם כך.

ולא – אין פה משחק סכום אפס. או שזה מסי או שזה הקבוצה כי אנחנו לא באותו משחק.

מה שקורה הוא שיש קבוצה שהכי טובה. השחקן הכי טוב שלה משחקת בנבחרת לאומית כאוטית ואין לו את היכולת לשנות את זה. מה שקורה לנבחרת הוא דבר כזה: היא פחות טובה מהקבוצה כי אין לה את מסי – זה די ברור – אבל מולה לא משחקות קבוצות שאפילו קרובות לריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד, שאפילו הן לא קרובות אליה במיוחד. אז היתרון האפקטיבי שלה נשמר.

זה ניסוי תאורטי. אבל ניקח את כל שחקני ברצלונה, נפזר אותם בתשע קבוצות ביבשת אחרת ונערוך להם יומיים אימון פעם בשלושה חודשים. וניקח אפילו את סגל ברזיל הנוכחי ונשים בקבוצת ליגה אחת טובה – אני לא חושב שאתה יכול להיות משוכנע שספרד תהיה חזקה מברזיל.

טל 17 ביולי 2011

מה יקרה במשחק נתון אני לא משוכנע, אבל לאורך זמן ברור שספרד תהיה נבחרת יותר טובה כי השחקנים שלה יותר טובים.
אני אמשיך להזכיר לך, שביורו 2008 זה לא היה המצב וספרד דווקא הציגה כדורגל יותר טוב. אני גם אמשיך לטעון שההגדרה כמו "יתרון האפקטיבי" היא תוצאה של איכות השחקנים.

אבל נעזוב את זה, כי זה לא נושא. פשוט ברמה העקרונית של הדיון, טענה שבמהותה לא מאפשרת לשחקנים להרוויח קרדיט על הצלחות אלא רק להפסיד מאי הצלחות (הרי המה שקורה פה עכשיו הוא כלום ושום דבר בהשוואה למה שהיה קורה אם ספרד הייתה נכשלת במונדיאל), היא טענה לא הוגנת.

מענין מה היה קורה אם רוני היה זוכה בשלושה תארי אלופות, יורו ומונדיאל.

דורפן 17 ביולי 2011

לגבי פורלאן – ויכול להיות שזה עניין פיסי. כל חלוץ שעזב את מנצ'סטר יונייטד רשם שיפור השפעה בספרד – אפילו רונאלדו. באנגליה שערים מתחלקים בין יותר שחקנים בגלל הכדורגל הפיזי.

וההשוואה בין גווארדיולה לפרגוסון היא פשוט משהו שאין מה להתייחס אליו. בתקופה המקבילה בקריירת האימון פרגוסון היה מאמן באיסט סטרלינג שמרבית המומחים סבורים שהייתה חלשה מברצלונה של היום. לעומת זאת המושג "מנצ'סטר יונייטד" קיים בעולם רק בגלל שפרגוסון שיקם אותו. גווארדיולה לא יכול להשיג מעמד כזה בשלוש שנות עבודה.

טל 17 ביולי 2011

אתה מתכוון לרוסי?

פורלאן ורוסי פרחו בקבוצותיהם החדשות כי הם פשטו מילאו בהן תפקיד חשוב יותר. רוסי ספציפית גם היה צעיר מאד בתקופה של יונייטד, כך שהוא גם התקדם מאד כשחקן. גם בויאריאל הוא לא הציג בעונות הראשונות שלו את היכולת של העונה.

בדיוק אותה סיבה שגורמת לכך שואן דר וארט הרבה יותר טוב בטוטנאהם בהשוואה לתקופתו בריאל או שטורה שחקן משמעותי הרבה יותר בסיטי בהשוואה לברצלונה. טבס בסיטי בהשוואה ליונייטד זו דוגמה נוספת.

שום קשר למעבר בין הליגות אלא לשינוי המעמד של השחקן. תהיה בטוח שבנזמה בארסנל או טוטנהאם יהיה אחד החלוצים הטובים בפרמיירליג.

טל 17 ביולי 2011

לא טענתי שפרגוסון מאמן פחות טוב. להפך. טענתי שמהדיבורים על "שיטה" אפשר להבין שרק ברצלונה היא קבוצה מאומנת בכדורגל האירופאי.

דורפן 17 ביולי 2011

טל – כי אתה סופר וסופר ומשווה ומשווה. אם רוני היה זוכה בכל הדברים הללו אז גם מייקל קאריק וריו פרדיננד היו זוכים בכל הדברים הללו. ואז היינו עורכים דיון כמה מזה רוני וכמה מזה זה קאריק.

היכולת שלך למצוא בדיון הזה משהו שקשור לנבחרת ספרד היא לא פחות מנדירה. הפוסט הזה הוא על מסי ופורלאן.

טל 17 ביולי 2011

או..יש הבדל ביו להיות טרמפיסט לבין להיות להיות ה"אלפא דוג" (כמאמר רבנו זיזו). רוני היה מקבל את הקרדיט על ההצלחה, אתה יכול להיות בטוח בזה. אתה בעצמך כתבת לפני הגמר ברומא שזכיה שניה תפריד אותו משחקנים כמו למפארד וג'רארד.

ושוב, הקשר לספרד נוגע לתהיה שלי מדוע במקרים מסוימים כדורגל הנבחרות הופך להיות הקריטריון העיקרי לבחינת גדולה של שחקן ובמקרים אחרים, לשולי.

דורפן 17 ביולי 2011

טל – סלח לי – אבל אתה מעוות בצורה קיצונית את דברי.

הפוסט שהחל את הדיון הזה – לפני כמה ימים החל במלים הבאות:

הטענה שמסי חייב לזכות במונדיאל "אחרת הוא לא כמו פלה או מראדונה" היא דמגוגית. עולם הכדורגל משתנה. אז כדורגל הנבחרות היה הכי טוב. היום הכדורגל במונדיאל בינוני במקרה הטוב. הכדורגל הכי טוב הוא במשחקי צמרת באירופה.

להגיד מזה שאמרתי שכדורגל נבחרות הוא מדד זה קצת הפוך מהאמת.

כתבתי בפירוש – הצלחה בתנאים קצת שונים. שזה יכול להיות גם ברצלונה בעתיד. או חלילה מעבר קבוצה. משהו. מבחן כלשהו.

ההצלחה של נבחרת ספרד במונדיאל היא לא בשום קנה מידה בסגל שחקנים שונה דרמטית מברצלונה. הטענה של ברצלונה "ששחקניה הביאו את אליפות העולם" קשה מאד לחלוק עליה. למה אריק אבידל לא מצליח יותר בנבחרתו הלאומית? קצת כמו ליאו מסי. הוא לא יכול לבד לגרום לנבחרת לאומית לשחק כמו קבוצתו. האם פדרו, פויול, בוסקטס, פיקה, צ'אבי,איניאסה ופדרו ביחד יכולים. לא לגמרי -אבל כנראה שיותר.

טל 17 ביולי 2011

הבעיה נובעת מנקודת ההנחה שלך שסוד ההצלחה הוא הלכידות הקבוצתית ולא איכות השחקנים. צ'אבי ואינייסטה הם כל כך טובים (וכל כך הרבה יותר טובים מכל שחקן מרכז שדה אחר בעולם) שהם יכולים לגרום לקבוצה שלהם לשחק ב"סגנון של ברצלונה". היכולת של שניהם לכפות את רצונם על המשחק היא מוחלטת וחסרת תקדים מאז אני רואה כדורגל.

אתה מניח שבגלל שאבידאל לא יכול ואפילו מסי לא יכול לגרום לקבוצה שלהם לשחק כך, אז גם שניהם לא יכולים. אתה טועה.

אתה צודק בדבר אחד: זה לא הנושא. נשמור את המשך הויכוח הזה לדיון שאחרי הזכיה של ספרד ביורו הקרוב.

אזי 17 ביולי 2011

שוב, הבעיה היא שמסי שיחק רק בברצלונה, אז הנבחרת הארגנטינאית היא המדד היחיד לגביו.
כל שחקן אחר שתשווה אליו, החל ממראדונה דרך רונאלדו ועד כריסטיאנו שיחקו ביותר מקבוצה אחת.
אני מוכן לשים את מיטב כספי, שאם תיקח את מסי וכריסטיאנו ותזרוק אותם בקהוצה אקראית, וכל שבוע אחד אחר מהם ישחק, בסןף העונה כריסטיאנו יצא עם ידו על העליונה.
מסי הוא בארסה. השיטה מתאימה לו כמו כפפה ליד וזה לא משנה באיזה עמדה תשים אותו. אולי לא השיטה מתאימה לו, אלא שיטה מתאימה לו. כל שיטה.
אם תשים אותו בקבוצה אחרת ותגיד לו 'אוקיי… משחקים 4-4-2 ואתה משחק בערך באיזור הזה' לא יצא ממנו כלום.

טל 17 ביולי 2011

לא, כי רונאלדו פשוט מדהים בנבחרת.

אגב, לשטיתך, איך אתה מסביר את האפסיות המוחלטת של טבז?

אזי 17 ביולי 2011

רונאלדו משחק כמעט לבד בנבחרת, אי אפשר להשוות את נבחרת פורטוגל לארגנטינה
וטבס… הוא לא עומד במרכז ויכוח האם הוא השחקן הכי טוב מאז המצאת הכדור.
וזה מה שחשוב לזכור. אף אחד לא חושב שמסי לא שחקן הרי, ברור לכולם שהוא ענק, אני הייתי שמח לראות אותו במכבי לדוגמה :-)
אבל בדיוק כמו שאתה בלי לשים לב, אמרת, הוא ברמה של כריסטיאנו, טבס, רוני וכאלה…
הוא לא ברמה של רונאלדו, פלה וכמובן שלא מראדונה. הם היו יותר גדולים משיטות, יותר גדולים מקבוצות, יותר גדולים מסטטיסטיקות.
מסי הוא אחד מאותם כמה כוכבי על שיש בכדורגל, שנפל בקבוצה שמבליטה אותו ושמה אותו מעל כולם

matipool 17 ביולי 2011

דורפן – אוף טופיק לגמרי ( וסליחה אם כבר הגיבו בנושא ולא ראיתי ) :
בימים האחרונים נעלמו מספרי התגובות וגם אי אפשר להיכנס מדף הבית לטור ספציפי אלא רק דרך השם של כותבי הטורים . זה רק אצלי ?

דורפן 17 ביולי 2011

כן – לא שמעתי על זה משום מקום אחר וזה לא כך אצלי

רני הרמת גני 17 ביולי 2011

גם אצלי זה קורה כשנכנסים מהלינק של ההודעה על פוסט חדש במייל…

דורפן 17 ביולי 2011

טל – אבל הם עדיין שניים. האם אני לוקח אותם כשניים בדראפט דמיוני לפני מסי – כן. האם אני לוקח אותם לפני מסי-צ'אבי או לפני מסי-איניאסטה. לא בטוח. חושב שלא.

דורפן 17 ביולי 2011

אני לא מסביר את טבז – הוא מה שנקרא ביידיש משיגענר

טל 17 ביולי 2011

ברצינות, טבז הוא לא מסי, אבל הוא עדיין אחד החלוצים הטובים בעולם ובסיכום השנתיים האחרונות, כנראה השחקן המצטיין בפרמיירליג. הוא לא עשה פעולה אחת חיובית בקופה.

יש בנבחרת ארגנטינה הנוכחית משהו כאוטי לחלוטין. זה לא שמסי לא בלט, אבל מישהו אחר התעלה עליו בהרבה. מסי עדיין היה השחקן הטוב בנבחרת וחוץ מאגוורו אף שחקן אחר לא דמה לכלום. זה גם לא שהם פחות מחוברים רק בהשוואה לקבוצות, הם לא מחוברים גם בהשוואה לכל נבחרת אחרת.

הנבחרות של ביאלסה פישלו ברגעים המכריעים, אבל שיחקו כדורגל מצוין ומחובר (במונדיאל ב2006 הם עשו בית ספר לגרמניה בחוץ בחלקים נכבדים מהמשחק, ב2007 הם הציגו כדורגל נפלא עד הגמר).

גם יכול להיות החשיבות של ריקלמה כמנהיג הייתה גדולה משחשבו.

אביעד 17 ביולי 2011

לדעתי, הרבה מ(חוסר) היכולת של טבז בקופה ניתן להסביר בהתעסקות שלו בעזיבת הסיטי. הוא לא היחיד שהיה טרוד בענייני מעבר קבוצות (גם, גאגו, אגוארו, פאסטורה ואולי גם אחרים), אבל הוא היחיד שיזם מהלך אקטיבי בנושא בזמן שהוא בקופה.

Shukrman 17 ביולי 2011

לפני כחודש כתבת שהוא מגדולים ביותר בהיסטוריה ,זה פתטי.

Shukrman 17 ביולי 2011

לפני כחודש כתבת שהוא מהגדולים ביותר בהיסטוריה ,זה פתטי.

יואב 17 ביולי 2011

אני מאד אוהב את פורלאן(ואהבתי אותו גם בשנותיו הפחות טובות ביונייטד) אבל הוא לא בנוי להוביל את הקו ביונייטד..גם בארבה, הרננדז וסאהה שיחקו ליד רוני/רונאלדו/רוד ואני בטוח שדייגו לא עולה עליהם בפונקציה הזאת.כל אחד מהם מביא משהו אחר לשותפות. סאהה אגב, הוא השלם ביותר(והנעדר ביותר).
ובלי קשר, יאללה דייגו ואורוגוואי.  

איתי 17 ביולי 2011

עם כל הכבוד לכל השיטות שבעולם, אסור לשכוח דבר אחד – מסי בשלוש השנים האחרונות הוא אחד משני המבקיעים הטובים בעולם ובהפרש גדול. מרבית הגולים שלו בברצלונה הן על בסיס היכולת האישית שלו כשהתרומה של השחקנים מסביב היא בעיקר למסור לו באזור הפינות של הרחבה או בזמן שהוא מאיץ. זה משהו שארגנטינה יכלה לעשות אתמול בוודאות בזמן שהיא הייתה עם שחקן יותר.
אז אם כל הכבוד לבישולים של מסי ולניהול המשחק הכביכול מצוין שלו – למה לעזאזל הוא לא שיחק מאחורי החלוץ?!
הוא צריך לשים גולים. הוא עושה את זה הכי טוב בעולם. פשוט טמטום של הנבחרת הארגנטינאית שלא הייתה ראויה בשום רגע לעבור אתמול.

המשחק אתמול היה הכי תחרותי שהיה העונה יחד עם גמר הגביע בספרד, הקישור של אורוגוואי היה נהדר ונחוש, והשיפוט – נדיר ברמתו (הגבוהה).

איתי 17 ביולי 2011

ועוד דבר, לאור תגובה באתר ערוץ הספורט לגבי הבעיטה של היגוואין. מישהו יודע האם זה באמת מה שהחוק אומר?

הציטוט מהטוקבק:
"לפי החוקה הכדור חייב להיות כל הזמן בתנועה קדימה. ברגע שהכדור חזר לשער דרך הגב של השוער, הפנדל אמור להיפסל"

שמשון 17 ביולי 2011

דורפן,איינטרכט בראונשווייג הקבוצה שאתה מסמפט,ניצחה היום את מינכן 1860 בתוצאה 1-3,בפתיחת העונה בבונדסליגה 2

גיל 17 ביולי 2011

מדברים כל הזמן על מה יקרה כשיהיו ספורטאים מהונדסים גנטית. נדמה לי שכרגע יש לנו דוגמא במסי לשחקן המהונדס חברתית הראשון.

תומר חרוב 17 ביולי 2011

לא מסי ולא פורלאן, לואיס סוארז היה השחקן הטוב ביותר על המגרש אתמול שהשפיע המידה הרבה ביותר על קבוצתו, אין לי ספק שבקרוב הוא יכנס לדיונים של טופ 5 בעולם(התקפית הוא לדעתי כבר שם). סתכלו על ליברפול לפני ואחריו.

טל 17 ביולי 2011

השחקן הטוב במגרש אתמול (בפער עצום) היה השוער האוורגאווי.

לואיס סוארס שחקן טוב מאד שלא קרוב להיות טופ 5 בעולם ושבעיקר הציג אתמול (לצד שניים-שלושה מהלכים התקפיים טובים) מופע בוסקטי של התחזויות.

תומר חרוב 17 ביולי 2011

צודק, שכחתי את מוסלרה.
אבל במחצית השניה אוגוואי החזיקה לא מעט בכדור וכל פעם זה היה סוארס שהיה אחראי לכך. אני חושב שאתה טועה לגבי ההתחזויות, כיסחו אותו לא מעט בכניסות שהיו שוות צהוב הרבה לפני שהשופט התחיל להוציא צהובים לארגנטינאים, העבירה של מסצ'ראנו כשלעצמה אולי לא הייתה שווה צהוב אבל כמו במקרה של פרז, זה היה בעקבות כמה וכמה עבירות דומות שהוא ביצע לפני כן (מה שבטוח זה שאוהדי ליברפול היו מבסוטים מכך). חוץ מזה הוא בישל לפורלאן שני מצבים של שערים בטוחים.
כיום בוא בוודאי לא בטופ חמש, לדעתי הוא בדרך לשם, נדע טוב יותר אחרי העונה הקרובה. אני שם את הכסף(הוירטואלי) שלי עליו.

גיל 17 ביולי 2011

ובינתיים בספורט הכי שיוויוני בעולם (זוכה חדש ב12 המייג'ורס האחרונים), דארן קלארק זוכה במייג'ור הראשון שלו בגיל 43 אחרי סיפור חיים מרגש (אישתו נפטרה מסרטן השד לפני כמה שנים).

ראול 17 ביולי 2011

רונן – התחברתי מאוד ל-3 נקודות שהעלת בדיון:
1. "אם לא הייתה ברצלונה והיה לנו רק כדורגל בינלאומי ספק אם בכלל היינו עורכים דיון לגבי מסי. בישול יפה הביא הערב".
2. "העניין הוא איזשהי הצלחה מחוץ למסגרת של קבוצה כמעט מושלמת".
3. "לניסוי של מסי במדי ארגנטינה יש גם קבוצת בקרה. וזוהי נבחרת ספרד שהיא ברצלונה ללא מסי. והיא מצליחה מאד. אז אנחנו מקבלים תשובה די ברורה מה החלק הגדול יותר בעוגה".

לדעתי, טיעונים מאוד חזקים ואני מסכים איתם לחלוטין (למעשה, כמעט לחלוטין. הרי 'ברצלונה ללא מסי' נזקקה לעזרתו של שוער על על מנת לשמור על רשת נקיה לאורך כל שלבי הנוקאאוט).
יש לומר שהם מציגים את מסי באור מאוד שלילי.
ולכן, הם מאוד מתנגשים לי עם דברים שאמרת בפוסטים שונים לאורך השנה.
למשל, משפט שנאמר לפני המשחק מול קוסטה ריקה:
"אם מאיזשהי סיבה הוא לא ישיג יותר משכבר השיג – אני לא הייתה מהסס לומר שהוא אחד מעשרת השחקנים הטובים ששיחקו"

ראול 17 ביולי 2011

ואם נמשיך בקו הזה (ובהתאם לטענות שאתה העלית) אז ניתן לסכם את הקריירה של מסי עד כה באופן הבא:
3 עונות קסומות בקבוצה כמעט מושלמת אשר גם בלעדיו הצליחה לזכות בגביע העולמי.

דורפן 17 ביולי 2011

ראול – כי עדיין מה שמסי עושה בקבוצה הוא מספיק למעמד שכזה. מה שקורה בנבחרת מוכיח שהוא לא כל יכול, שיש לו חסרונות מובהקים, אבל לא לוקח ממנו את הדברים שהוא עושה בקבוצה. בכל זאת אחרי פלה ומראדונה יש בכל זאת עוד שמונה מקומות בעשרת הגדולים… וחוץ מזה. ספרד אלופת העולם בלעדיו – אבל לא ניתן להשוותאותה איכותית לברצלונה.

ומה שיש לנו אלו שלוש עונות על ועוד שלוש עונות סופר מרשימות כשחקן צעיר יותר.

ראול 17 ביולי 2011

לגבי 8 המקומות הנותרים: חסר לך שחקנים? כי אני יכול להציע לך כמה שמות…

3 עונות סופר מרשימות כשחקן צעיר – זה לא תוספת ניקוד רצינית לכניסה לעשירייה אם באותו זמן ריאל לוקחת את הליגה ב-17 הפרש, או אם אתה שחקן משני בהיררכיה לצד רונאלדיניו ואטו.

גיל 17 ביולי 2011

תשמע, הטיעון עובד לשני הכיוונים. על אותו משקל שאנחנו מאשימים את מסי שהוא לא לוקח נבחרת בינונית להישגים צריך גם להעמיד בפרופורציות הנכונות את ההישגים של ספרד. כדורגל נבחרות נמצא בזבל לאחרונה והזכייה של ספרד היא מהלא מרשימות ביותר אי פעם לדעתי. אז נכון שהם הכי טובים, הרבה בעיקר הלכידות שמגיע מברצלונה אבל בוא לא נהפוך אותם לאיזו נבחרת היסטורית.

מסי הוא היהלום שבכתר בברצלונה ובמשחק היפותטי בין ברצלונה לספרד יש לך ספק מי הייתה מנצחת? מסי מביא את הכישרון שלו למיצוי מקסימלי בברצלונה ומספק הרבה רגעי קסם. זו לא אשמתו שהסביבה מושלמת מסביבו.

ראול 17 ביולי 2011

גיל – אני האחרון שיטען לגדולתה של נבחרת ספרד.
לדעתי, היא נבחרת משעממת ומאלופות העולם החלשות שהיו. עם זאת, היא הייתה מספיק טובה בשביל להבקיע גול למשחק ולשמור על שער נקי, כל הדרך אל הגביע.
היא עשתה זאת על הבסיס של בארסה פלוס שוער על מינוס מסי.

בארסה עדיפה על נבחרת ספרד לאין שיעור, ומסי הוא השחקן הטוב בבארסה בהפרש ניכר. אני חס וחלילה לא רוצה לקחת ממנו את מה שעשה שם ב-3 העונות האחרונות.
ועם כל זאת, בארסה ללא מסי מתפקדת טוב יותר מאשר מסי ללא בארסה.
וכאן טמון בעצם הכל.
מסי שחקן ענק וכבר עשה לא מעט בכדורגל, אבל חובת ההוכחה עליו שהוא מסוגל להביא את היכולת שלו למיצוי גם בסביבה שונה מבארסה הנוכחית.

גיל 17 ביולי 2011

למה הוא צריך להוכיח את זה ולמי? אם אנחנו מסכימים שכדורגל קבוצות הרבה יותר משמעותי וטוב היום אז גם אם יהיה לו הכתם של הנבחרת, הוא עדיין יהיה השחקן הטוב בדורו.

אל פריון הדגה 17 ביולי 2011

רק להזכיר לך מה הסיבה העיקרית לפריחה של ספרד, לזכיה ביורו ובמונדיאל:
הסילוק של ראול.

ראול 17 ביולי 2011

ואני דווקא חושב שהדחתו של יורם שימרון משידורי וימבלדון השנה הייתה טעות חמורה אשר פגעה קשות בתדמית של ערוץ הספורט.

מה הקשר???

עומר ב. 17 ביולי 2011

לא נראה לי שזה באמת ראול

טל 18 ביולי 2011

כדורגל הנבחרות היה ונשאר פופולרי בהרבה מכדורגל המעודונים. נבחרת ספרד חזקה בהרבה מכל קבוצות מועדונים (כולל מנצ'סטר יונייטד), להוציא את שתי הספרדיות הגדולות. זה לא ענין של ליכדות, אלא של איכות שחקנים.

מסי הוא לא השחקן הטוב בברצלונה בהפרש ניכר. אפשר להתווכח אם הוא השחקן החשוב ביותר בקבוצה.

גיל 18 ביולי 2011

פופולאריות לא שווה לאיכות ואני בכלל לא בטוח שספרד הייתה מנצחת את מנצ'סטר. ספרד בלי מסי מאוד לא תכליתית למרות שכמו ברצלונה היא מחזיקה יותר בכדור.

דורפן 18 ביולי 2011

גיל – ספרד מאז המונדיאל תכליתית מאד – היא מבקיע לפחות פעמיים ובממוצע שלוש במוקדמות – שזה טוב גם אם הבית לא חזק במיוחד.

אבל ספרד חלשה בהרבה מברצלונה על פי החישוב הבאף

ואלדז לדעתי בכלל טוב מקסיאס, כי אני מאמין במשחק רגל, אבל בכל מקרה אין הבדל משמעותי.

אלבש טוב מסרג'יו ראמוס- בלא מעט.

אבידל טוב מקפדוויה – לא יודע בכמה. לא רואה מספיק מקפדוויה אז אולי קיבלתי תמונה לא נכונה לגביו.

מסי טוב מצ'אבי אלונסו. בערך בשתיים שלוש גלקסיות. בלי לזלזל באלונסו

גיל 18 ביולי 2011

מאז המונדיאל אני מסכים, אבל לא לפי מה שראינו לפני שנה. לדעתי דווקא צריך לעשות משחקים בין קבוצות לנבחרות כדי לראות מה הפערים האמיתיים.

טל 20 ביולי 2011

מצטער על התגובה המאוחרת..

רונן,

אתה שוכח שבאותה ליגה דימיונית, לספרד יהיה ספסל הרבה יותר טוב משיש לברצלונה.

זה לא שספרד בטוח תנצח את יונייטד במשחק נתון, ברור שלא. אבל לאורך ליגה של 38 מחזורים, קשה לראות איך היא לא תזכה באליפות בקלות, בטח שלוקחים בחשבון את הכלים שיש לה על הספסל.

אנשים הפכו את היכולת במונדיאל ליכולת הרגילה של ספרד. מעבר לזה שמדובר בנבחרת שעד המונדיאל הפסידה משהו כמו משחק אחד מבין 50, הם היו שם עייפים, בכושר אישי גרוע של כמה שחקנים (בעיקר החלוצים) וגם כך, שלטו שליטה מוחלטת בכמעט כל המשחקים שלהם. נגד גרמניה למשל, השליטה שלהם במשחק לא נפלה מהשליטה הגרמנית בהצגות נגד ארגנטינה או אנגליה, הם פשוט לא ניצלו את המצבבים שלהם. אותו דבר נגד פורטוגל.

אגב, ראמוס הוא מגן מצוין. ובנבחרת הוא נמנע מהשטויות שהוא עושה מידי פעם בריאל. קאפדווילה לעומת זאת נופל מאבידאל בהרבה.

כסיפוביץ 17 ביולי 2011

מישהו חשב כאן על מסי בכלל?
הילד באמת מסכן, וזה עם כל הביקורת שאל במעמדו צריך לספוג, אבל צריך לשפוט אותו שיהיה בן 28 לפחות.
שיעבור עונה או 2 בלי הקוסמים שמסביבו בברצלונה.
או לחלופין שברצלונה תעבור עונה בלעדיו.

אני לא יודע אם אפשר להשוות את הלחץ שמופעל עליו היום לעומת הלחץ שהיה על דייגו למשל.
אני בטוח שהאטרף של ארגנטינה לתארים לא השתנה אבל תקשורת ההמונים של היום יותר מאסיבית מאשר בשנות התשעים ויש לזה השפעה הרסנית.

כסיפוביץ 17 ביולי 2011

מסי נמצא בדרגה ששל אל. סוג של מושיע המונים ואין בי טיפת שמחה לאיד כי הוא ילד בן 24 שמנסה לעשות טוב בעולם המסריח הזה.

כדאי לנתח את הקריירה שלו אחרי שיעביר עונה או שתיים בלי הקוסמים שמסביבו או לחלופין לראות את ברסה בלעדיו קצת.

בנוסף תקשורת ההמונים של היום היא לא התקשורת שהיתה כאן בשנות התשעים ולמרות הפאנטיות הבלתי נגמרת של הארגנטינאים לתארים אני לא בטוח שעל דייגו היה כזה לחץ.

כסיפוביץ 17 ביולי 2011

אין איזו מילה על גמר הנשים?
מישהו?

כסיפוביץ 17 ביולי 2011

ועכשיו?
Anyone?

סימנטוב 18 ביולי 2011

משחק נהדר 120 דקות של משחק על בסיס יסודות בריאים בלי הצגות (שלא כמו הפרימדונים שאנחנו כל כך מכירים). שתי הקבוצות השתדלו היפניות היו סופר מסוקנות בשליש האחרון אך האמריקאיות שלטו במשחק והגיע להם לנצח, זה מה שקורה שלא הרגים את המשחק, הגול השני של היפניות היה וירטואוזי.
את המשחק ראיתי בספורטס בר (אני בארה'ב) כל המסכים שידרו את המשחק, הבר היה מלא וכולם צפו במשחק בענין כולל המלצרים. כחמש דקות אחרי המשחק הבר התרוקן בסדר מופתי.

Comments closed