שבת מול המסך. יומו של קאדל

הרבה סיפורי ספורט היום אבל ההיסטוריה תזכור שם אחד. קאדל אבנס.

photo: elite cycling products. cc licnse

הרבה סיפורי ספורט היום אבל ההיסטוריה תזכור שם אחד. קאדל אבנס.

אני בטוח שכל חובב ספורט ישר ליבו יוצא עכשיו לאנדי שלק. זה היה אחד הרגעים האכזריים של השנה. מאמץ של שלושה שבועות, מאמץ של קריירה, ואולי אנדי שלק כבר לעולם לא יעשה זאת. אבל המחשבות שלי ביום הזה בו אוסטרליה כבשה עוד פסגה בספורט – אחרי שהגיעה כבר למשחקי נוקאאוט במונדיאל, למקום הראשון בדראפט, לצמרת הפורומולה-1 ועוד הרבה פסגות שהיו פעם מחוץ לתחום לאוסטרלים – הולכות לרוס סטייפלטון.

רוס סטייפלטון הוא בחור מבוגר שעבד איתי באוסטרליה. הוא היה מקשר בין חברות טכנולוגיה ותקשורת וחברות הימורים. במשך כמה שנים עבד עם ריצ'רד ברנסון באנגליה ואז חזר לאוסטרליה. אוהד נאמן של אסנדון בפוטבול האוסטרלי ואיש שבכל שלוש דקות מברר את תוצאות מירוצי הסוסים.

אבל הוא היה גם עסקן ספורט. הוא היה עובד בהתנדבות בכדי לגייס ספונסרים לרכיבת האופניים האוסטרלית. הוא לא היה קשור לאופניים ומעולם לא רכב. אבל באו וביקשו ממנו עזרה והוא התגייס. הלכתי איתו פעם לישיבה כזו ואני חושב שכתבתי על זה. פגשנו חברת טכנולוגיית קטנה והוא הציע לה לתמוך ברוכבת אופניים שרצתה להגיע למשחקים האולימפיים.

הדבר היפה בפגישה, שהסתיימה בחסות של כמה מאות דולרים לחודש, שלרגע אחד לא עלה בה מה תקבל החברה. הרוכבת לא התפגשה לפרסם אותם כי זה לא היה רלוונטי. רוס פשוט הסביר להם שהיא עובדת קשה ונותנת את השעות וראוי לתמוך בה במשהו. והם החליטו לתמוך. אז אם אתם רוצים לדעת מה הסוד של הספורט האוסטרלי – זה בין היתר מין רוס סטייפלטון כזה שנותן את הכמה שעות שלו בשבוע כדי להיות עסקן אופניים.

וקאדל אבנס הוא מהאוסטרלים הקסומים. הוא מהערבות – מקתר'ין בטריטוריה הצפונית. כמו פטריק ראפטר או איבון גולאגונג או ג'ון סיבן.

AUSIE, AUSIE, AUSIE

Oy, Oy, Oy!

עדכון ראשון:

האוסטרלים, שהופתעו בשבוע שעבר על ידי סמואה, שלא תפתיע אותי אם תלך רחוק בגביע העולם, טבחו בדרום אפריקאים. ולמרות שזו הייתה נבחרת ב' – רק שלושה מה-15 היו שחקני הרכב אמיתיים – אלופת העולם נמצאת במצב קקפוני. היא דוגמא מצערת לעודף פוליטיזציה בספורט.

וזה הסיפור – בסוף האפרטהייד היה לחץ גדול לשילוב שחורים בראגבי. המהלך שנעשה היה בסך הכל נכון – אימוץ מכסות ברמת השטח ופה ושם אולי קידום שחקן לנבחרת. עד כדי כך שב-2007 – בערך עשור וחצי מסיום האפרטהייד  – השחקן הטוב בעולם היה שחור דרום אפריקאי – בריאן הבאנה (שלא שיחק היום) ודרום אפריקה הייתה אלופת עולם. הצלחה בכל קנה מידה. התקדמות חברתית תוך כדי שמירת הרמה המקצועית.   הנה משהו שכתבתי על שילוב אוכלוסיות חלשות בספורט בסיום גביע העולם.

אלא שאז הלכו צעד רחוק מדי. החליפו את המאמן הטוב בעולם, ג'ייק וויט, במאמן שנבחר בגלל צבע עורו, פיטר דה ויליארס. ווייט הלך לאוסטרליה ובנה קבוצת סופר-14 (הרמה מתחת לרמה הבינלאומית) בקנברה. והספרינגבוקס במשבר מתמשך.

עשר דקות לסיום זה 39-13 לאוסטרלים. ייאוש.

וכך החל היום:

מה באמת עושים עם סופי השבוע הללו בלי מנצ'סטר יוניטד נגד בולטון בחוץ? מתבאסים. עם הראגבי – אוסטרליה – דרום אפריקה עכשיו בפתיחת הטריי-ניישנס, שהוא כמובן לא סתם טריי-ניישנס בשנה של גביע עולם בניו זילנד. הטור דה פראנס יוכרע היום ובניגוד לסיפור היפה של האחים שלק אני לא רואה סיבה שקיידל אוואנס לא יזכה סוף סוף. שזה יהיה יפה – שפעם אחת יזכה בטור מי שלא היה הסיפור הגדול במהלכו.

ההודים חובטים היום בכדי לחזור למשחק הטסט מול האנגלים בלורד'ס. ועוד נקבל בסוף השבוע את אליפות העולם בשחיה וגמר הקופה אמריקה. אם לא היה כל כך נורא בלי הכדורגל הייתי סבור שהחיים דבש.

12-0 לאוסטרליה. שיט.

תמונות מונדיאל: בוכום, לברקוזן, פרנקפורט, מנשנגלדבך
קס קה סה סא בורדל?

74 Comments

סוס מעץ 23 ביולי 2011

דורפן
אתה יכול לצאת לאיזה משחק כדורסל של מוצאי שבת
יש לך הזמנה לקיבוץ בית אורן.

שלו 23 ביולי 2011

היה טור מרתק השנה, למרות כל הסימפטיה לאחים שלק, אני מתקשה לראות מי מהם זוכה ומצטרף להערכה שאכן קדל אוונס יזכה.

אני אפילו לא בטוח ששני האחים יהיו על הפודיום.

זכיה של אנדי תהיה הלא צפוי.

אחרי שקיבלתי באהבה את העונש לסקר את הליגה האיטלקית,
מבלי להתייחס לעונת המלפפונים, רק עובדות גמורות, הולכת להיות לרומא קבוצה מאוד נחמדה עונה הבאה, רק שיתחילו טוב בלי בור מול שאר המתמודדות ויש סיכוי להפתעה.

כשיהיה לוח משחקים, והסגלים יהיו סגורים אכתוב משהו על איך תראה העונה הבאה.

תופעה מעניינת שכבר אפשר לשים לב, בין הליגה הספרדית לאיטלקית היא, שבעוד בארסה וריאל מתחמשות בכל שחקן שנתן עונה טובה או פוטנציאל לשחקן משפיעה בקבוצות שהן לא ריאל או בארסה.
שאר הליגה הספרדית מתרוקנת לכיוון הליגה האיטלקית.
שחקנים מקבוצות יותר חלשות עוזבים את ספרד לטובת איטליה.
לדעתי בגלל מספר סיבות:

ראשונה היא שקבוצות ספרדיות כנראה נמצאות במצב כלכלי יותר קשה מהאיטלקיות.

שנייה איטליה מגדלת הרבה פחות כשרונות, שחקנים טובים, בספרד צומחים הרבה כדורגלנים לאור ההשקעה הגדולה בשנים עבר.

שלישית ירידת הרמה בסרייה א' נותנת ליותר קבוצות את תחושת המסוגלות לזכות בתואר ורצון להכניס את היד לכיס.

מעניין לעקוב אחרי הקיץ של מילאן, אינטר ויובה שלמרות כל הדיבורים עדיין לא נראה כמו קיץ שישפר אותן נהפוך הוא.

דורפן 23 ביולי 2011

אני חושב שמילאן תחזור להיות כוח אירופי אמיתי רק אחרי שברלוסקוני יירד מהבמה

גפן 23 ביולי 2011

הדיל של בארסה ורומא על בוז'אן מעולה לשני הצדדים.

בארסה משחררת אותו ב 12 מיליון יורו לרומא שישתפשף קצת וישחק כחלוץ מרכזי ולא יתבזבז באגף. עוד שנתיים בארסה תוכל להחזיר אותו ב 13 מיליון יורו.
רומא מקבלת אחלה חלוץ במחיר סביר ביותר ואם יתברר שהוא מסי הבא (כן, בטח…) היא תוכל לסרב לבארסה ולהוסיף 28 מיליון יורו ( סה"כ 40 מיליון) ולהשאיר את בוז'אן אצלה לתמיד.

דורפן 23 ביולי 2011

זאת עיסקת פיננשל פייר פליי טיפוסית. פיי אס יו גו

גפן 23 ביולי 2011

אגב,הולכת להיות אותה עיסקה בדיוק עם צ'לסי על רומאו.המאמן של צ'לסי מהלל שחקן שאין לו מקום כרגע בסגל של בארסה א'.

בארסה=פס יצור של שחקנים

יונייטד שלך הולכת לקחת אליפות בהליכה השנה.שלא תגיד במאי 2012 שלא אמרתי לך.

שלו 23 ביולי 2011

הדיל האמיתי הוא לואיס אנריקה,
שיודע את מי להביא.
עם חלק הוא יצליח עם חלק לא, אבל צריך משהו מתוך המערכת כדי לדעת גם על האופי של השחקנים ולא רק על היכולות שלהם.

רומא לא תוכל להחזיק אף שחקן שהוא לא רומאי מול קבוצות הדרג הראשון.

אבל גם היא מבינה וגם ברסה שיש גבול למספר השחקנים שאפשר להחזיק בסגל, לא כל שחקן יכול או צריך להיות מסי, ויש הרבה מאוד שחקנים שהם לא מסי אבל הם גם לא רעים.

המשימה של רומא לשנים הקרובות היא להיות בשלוש הראשונות דרך קבע, היא קנתה מספר צעירים מבטיחים למטרה זו.

המשימה השנייה זה להיות בסביבות האיפות לאורך העונה, אם זה יקרה מתישהו היא גם תזכה.

משימה שלישית להיות הראשונה באיטליה עם כוכב מוכסף.

משימה רביעית וכמעט הכי קשה, לבנות אצטדיון נורמלי.

משימה חמישית (והכי קשה) למצוא שיקוי פלא שישאיר את טוטי צעיר לנצח.

גפן 23 ביולי 2011

מסכים לחלוטין.

החיזוק הכי משמעותי של רומא הוא בעמדת המאמן.ולדעתי זה די ברור שבעוד שנתיים אנריקה (בהנחה שפפ יעזוב לטובת 30-40 מיליון יורו מהקטארים ההזויים) ובוז'אן חוזרים יחד לבארסה.

הבאתי את הדוגמה של מסי לכך שרומא למעשה ביטחו את עצמם איכשהועם בוז'אן…גם אם זה יעלה להם בסוף 40 מיליון.
על מסי הסיטי היו משלמים היום 150 מיליון,אפילו 200.

שלו 23 ביולי 2011

מאיזו במה?
מהנשיאות? מהבעלות של מילאן? מהבעלות על אמצעי התקשורת?

הניהול של מילאן הוא כל כך שערוריתי, מלא בשחיתות וחוסר רלוונטיות.
ספק אם מאמן בעל שם עולמי יסכים בכלל להגיע.

אפשר לכתוב ספר על מה שעבר שם אנצ'לוטי.

ומלדיני.
שזה באמת שבר את כל השיאים.

האליפות שנה שעברה הייתה מונחת על הריצפה, ורק מילאן הסכימה לקחת אותה.

מצד שני אינטר ויובה עדיין רבות על האליפות של 2006, רומא הודיעה שאין היא מעוניינת בה בכלל… (רומא סיימה שנייה אחרי העונשים ליובה ומילאן).

בני תבורי 23 ביולי 2011

שלו,
דוני, טוב לליברפול?

גפן 23 ביולי 2011

אישה,ילד,ים,בריכה,לעשות ספורט ולא לראות ספורט – אני תמיד מוצא מה לעשות בפגרה.

ראגבי?טור דה פראנס?קריקט?עד כדי כך משעמם לך?

אני יכול לשלוח לך את הבלו-ריי הרשמי של גמר הצ'מפיונס האחרון..הנאה מובטחת : )

דורפן 23 ביולי 2011

מעולה. היה שם שחקן מדהים – ליונל מסי – בגלל זה אני צופה בקריקט ובטור… אני מחפש אותו (-:

גפן 23 ביולי 2011

קריקט וטור עבורי שווה ערך לקרלינג. תהנה/ו : )

לרכב על אופניים זה כיף ובריא.לצפות בעשרות מסוממים מדוושים? עדיף ללכת לישון.

שלו 23 ביולי 2011

1. מאות ולא עשרות.
2. קרלינג אחלה ספורט.
3. זה שלא בודקים כדורגלנים זה לא אומר שהם לא מסוממים.

גפן 23 ביולי 2011

הטור כבר מת מוות קליני מעל לחצי עשור. תתעוררו.

ואני שואל באמת,גם אם הם לא היו מסוממים,מה מעניין לצפות באנשים מדוושים? זה נשגב מבינתי.

קרלינג?מה אני אגיד לך..שתהיו לי בריאים : )

שלו 23 ביולי 2011

באופן כללי אתה צודק על הבעיתיות של המרוץ בשנים האחרונות, השנה אתה טועה בגדול.
היה טור מעולה השנה, עם תאונות, התקפות מוצלחות יותר (אנדי בקטע ה 17) ומוצלחות פחות (קונטדור בקטע ה 18).

היה קדל אוונס שאומנם לא תקף אבל הראה אופי אמיתי של לוחם כשלקח על עצמו את ההובלה.

ווקלר נתן טור נהדר של לחימה.

ומי שלא נהנה לראות את נופי צרפת, על הרקע, באמת צריך לראות תחרויות ספורט רק בתוך אצטדיון.

אתמול היה דרך-אגב 100 ק"מ של מירוץ משוגע גם למי שלא צופה הדוק של הטור.

גולר 23 ביולי 2011

הערב ב-21:30 הסופרקאפ הגרמני:שאלקה-דורטמונד

שידור ישיר בערוץ 54 ספורט1

שלו 23 ביולי 2011

גפן, הטענה הבסיסית שלי לגבי ברצלונה שהיא קבוצה מאומנת עם שחקנים כשרוניים.
לעומת אלה שיטענו שאלו שחקנים כישרוניים מאומנים.

ראיתי בחיי הרבה מאוד קבוצות ושחקנים הכי טובים לתקופתם, ועדיין ברצלונה היא השלם הגדול מסכום חלקיו.

היא מצליחה להחביא את החסרונות שלהם בעזרת הקבוצה, ולהבליט את היתרונות של כל פרט.

אני לא מתרגש כמו הרבה אחרים ממסי במובן שהוא הכי טוב בעולם, הוא שחקן מצויין, הרבה מהקרדיט שהוא מקבל שיך לקבוצה שעושה אותו כזה.

לגבי הסיטי הייתי אומר שאין אף שחקן על כדור הארץ ששוה 100 מליון יורו, אף שחקן.
ועם כמות הכסף שהם שפכו הם כבר היו צריכים לאיר אבק לשאר ובכלל לעבור לשחק בגלקסיה אחרת.

דרך-אגב אני מאמין שאין גם אף שחקן ששוה 50 מליון…

גפן 23 ביולי 2011

אני גם חושב כמוך שאף שחקן לא שווה 100 מיליון יורו,גם לא מסי

אבל סיטי כמעט קנו את רונאלדו בקיץ הזה..והסכום שהם הציעו עליו היה הרבה מעל מאה.. ואת רונאלדו ריאל קנו ב 94 מיליון לפני שנתיים.

המזל של בארסה שלמסי טוב שם.אם הוא היה רוצה הוא היה הולך כמו פיגו בזמנו.סיטי היו משלמים עליו גם את הסעיף שחרור שלו שזה 250 מיליון יורו,תאמין לי.

דורפן 23 ביולי 2011

האירוני בסעיף השחרור של מסי הוא שבחוקי הפייר פליי החדשים למעשה השחרור שלו איננו חוקי. ולמעשה יש כאן חזרה למצב של כרטיס שחקן ששייך לקבוצה – כמו לפני בוסמון. יהיה מעניין לראות איך הדברים האלו יתפתחו מבחינה חוקית.

גפן 23 ביולי 2011

בינתיים הסיטי מצפצפים על החוקים.

עשו חוזה אימוץ פיקטיבי של 400 מיליון יורו ל10 שנים…שהמאמץ/החברה המאמצת היא בבעלות המשפחה של הבעלים של הסיטי.

הכי מוזר ששחקנים,למרות הכסף,לא רוצים לבוא לשם.

קאקה סירב להם,זלאטן בקיץ שעבר סירב להם,רונאלדו סירב להם,טבז האוברייטד בורח להם… יאיא טורה ובלוטלי זה שחקני ספסל בריאל ובארסה.

אריק 23 ביולי 2011

חוזה אימוץ פלוס איצטדיון לחמש שנים דומה לזה של ליברפול אז מה הבעיה פה?

גפן 23 ביולי 2011

מה?!?!

הסיטי קיבלו 400מיליון פאונד!!!! לא יורו,לא דולר,פאונד!
ומי המאמץ?בעלים של חברת תעופה שבמקרה,אבל ממש במקרה הוא גם אחיו של הבעלים של צ'לסי!

ליברפול? מקבלת 80 מיליון פאונד ל 4 שנים.

תעשה טובה לעצמך,תפנה 5 דקות מזמנך,ותקרא –

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000662322

גפן 23 ביולי 2011

צ"ל אחיו של הבעלים של הסיטי .

אריק 23 ביולי 2011

ליברפול זה ארבע שנים וסיטי חמש אז תוסיף עוד 20 מיליון. ליברפול מוכרת את השם באצטדיון החדש ב250 מיליון אז זה לא כזה הבדל

גפן 23 ביולי 2011

אריק אתה בהכרה?

סיטי 10 שנים = 400 מיליון , 40 מיליון לשנה
ליברפול 4 שנים = 80 מיליון , 20 מיליון לשנה ורק ל 4 עונות

אתה יכול להביא סימוכין להסכם החדש של ליברפול?כי לי לא ידוע על כך.

ולא נראה לך מוזר בכלל שאח של הבעלים של הסיטי מאמץ פתאום את הקבוצה של אחיו ב 400 מיליון פאונד? נכון להיום שום קבוצה אפילו לא מתקרבת לסכומים הללו.

מה שקורה בפועל זה שהבעלים של הסיטי "מאמץ" את עצמו….

אביעד 23 ביולי 2011

שלו, גפן, אני מסתכל שוב ושוב על עסקת בוז'אן ומנסה להבין – איפה הרווח של רומא? אני יכול להבין את המניע המקצועי לרכישת בוז'אן, אבל גם המניע הזה מואפל ע"י תנאים כלכליים מאוד מוזרים לטעמי.
אם בוז'אן מצליח, או שרומא כביכול מרוויחה מליון (מעשית פחות כי 12 מליון היום יהיו שווים קצת פחות מ-13 מליון עוד שנתיים) או שהיא צריכה להוציא מהכיס עוד 28 מליון.
אם בוז'אן נכשל, רומא איבדה 12 מליון.
רומא אפקטיבית עשתה עסקה ללא אפשרות אמיתית להרוויח. היא יוצאת מורווחת רק בשני מצבים – א) בוז'אן משחק סביר, אבל לא מספיק טוב בשביל שברצלונה תרצה להחזיר אותו (ואז רומא מעשית מרוויחה חלוץ סביר ולא יותר) או ב) בוז'אן משחק כ"כ טוב שעבור רומא זו עסקה פנטסטית לשלם רק 28 מליון נוספים בשביל להשאיר אותו. גם במצב הזה רומא תלויה ברצונו של בוז'אן. אם ישחק נפלא וברצלונה תרצה להחזיר אותו, אם הוא ירצה לחזור לקאמפ נואו, אז האופציה של רומא לא תהיה שווה כלום.
העסקה הזאת הייתה נראית הרבה יותר הגיונית אם סעיף הרכישה החוזרת היה גבוה יותר (נניח 18 מליון) או אם הסכום שרומא הייתה נדרשת לשלם בהמשך היה נמוך יותר (נניח גם 18 מליון).

דורפן 23 ביולי 2011

אביעד – אפשר לראות את זה אחרת. השאלה לשנתיים בשש מליון לעונה – שזה מה שמעשית יונייטד עשתה עם טבז. מה שאני מעריך שיקרה אלא אם בוז'אן יהפוך לסטאר עולמי הוא שרומא לא תרצה להוסיף את הכסף אז בארסה יגידו לה להוסיף 5-6 מליון ובזה ייגמר הסיפור

גפן 23 ביולי 2011

איך הגעת לזה?

אם בוז'אן נכשל אז רומא בעצם קנתה אותו ב 12 מיליון ועוד שנתיים הוא שחקן שלה באופן רישמי (בארסה לא תקנה אותו בחזרה).

אם בוזאן יצליח,רומא הרוויחה שחקן בחינם למשך שנתיים.
אם בוז'אן יהפוך לסטאר עולמי אין מצב שבארסה תוותר עליו תמורת תוספת של עוד 6 מיליון.

גפן 23 ביולי 2011

אם בוז'אן נכשל רומא מפסידה 12 מיליון בכל מקרה,גם ללא סעיף הקנייה בחזרה של בארסה.

לדעתי מה שיקרה זה שבוז'אן יתן את ה 12 – 15 גולים שלו בעונה,ובארסה תחזיר אותו בעוד שנתייים.רומא קיבלה את בוז'אן לשנתיים חינם ובארסה עוד תשלם לה מיליון יורו.

בקיצור,רומא הרוויחה אחלה שחקן לשנתיים ובחינם,ובארסה הרוויחה שחקן שמשתפשף ולא יושב בקצה הספסל או משחק 10 דקות באגף.

שלו 23 ביולי 2011

אביעד, רומא צריכה שחקנים, היא צריכה שחקנים צעירים.
שנתיים של שחקן סביר ברומא שווה הרבה יותר מ 12 מליון יורו.
רומא צריכה להיות רלוונטית, אם היא נפלה זה סיכון של 12 מליון (סיכון סביר),
אם הוא שחקן טוב שבארסה רוצה חזרה בעצם יש לה שחקן ששיחק שנתיים בעלות של משכורת (והוא כנראה ייצטרך להיות ממש טוב כדי שבארסה תרצה אותו חזרה).
אם הוא יהיה שווה השקעה נוספת של 28 מליון יורו זה אומר שהוא לא יישאר ברומא, אלא קבוצה אחרת תקנה אותו דרך רומא ואז רומא תעשה עליו קופה.

רומא מאבדת השנה כנראה את ווצ'יניץ' ומנז.
טוטי שחקן ענק, אבל לא נהיה יותר צעיר.
בוריאלו נתן עונה טובה, אפילו טובה מאוד, אבל לא יוכל להחזיק את ההתקפה של רומא לבד.
רומא קנתה את למלו אבל הוא בכל זאת בלי נסיון באירופה.
פרוטה יכול לשחק מתחת לחלוצים אבל גם הוא כבר שכח מתי היה בן 30.

גפן 23 ביולי 2011

אגב אני לא מבין למה נראה לכם ש 12 מיליון יורו על שחקן בגיל 20 שבא מבארסה זה סכום מופרז.

ליברפול ויונייטד זרקו 20 מיליון יורו פייר שחקן,על כמה שחקנים אלמוניים יותר מבוז'אן.

אם בוז'אן נכשל רומא מפסידה 12 מיליון.
אם פיל ג'ונס נכשל יונייטד מפסידה 20 מיליון
אם אשלי יאנג נכשל יונייטד מפסידה 20 מיליון
אם כל האנגלים הליצנים הללו שליברפול קנו כל אחד ב 15 – 20 מיליון,ליברפול הפסידה 15 – 20 מיליון על כל שחקן

רומא או שתפסיד 12 מיליון,או שתרוויח שנתיים חלוץ טוב מאוד ועוד תקבל מיליון יורו…

דורפן 23 ביולי 2011

ראשית – אין בינתיים מקרי הצלחה קיצוניים של יוצאי בארסה מחוץ למערכת שלה. אני חושב שרומא עשתה נכון – כי הוא חלק ממהלך שכולל את הבאת הנריקה.

הנקודה היא לא כמה כסף הופסד במקרה של כשלון. אלא שאין פה את האפסייד הכלכלי. אם הוא פתאום יהיה ממש טוב – הרווח לא יהיה שלה.

יש הבדל גדול בין קניה של יונייטד לקניה של רומא. יונייטד לא מוכרת כמעט לעולם – אז הפקטור היחיד עבורה זה גיל השחקן.

גפן 23 ביולי 2011

אבל אם הוא יהיה ממש טוב היא הרוויחה אותו לשנתיים חינם,ועוד תקבל מיליון יורו.

אם הוא יתגלה כשחקן טופ עולמי היא תשלם עוד 28 מיליון יורו,סה"כ 40,ותעביר אותו לאיזה סיטי ב 60 מיליון.ככה שכן יש אפסייד כלכלי.

רומא עשתה עיסקה מצויינת. במקרה הכי רע היא הפסידה 12 מיליון,שזה סכום לגיטימי ביותר על רכישת שחקן ברמתו של בוז'אן,זה תקף גם ללא הסעיף קנייה בחזרה של בארסה.

ואתה צודק ,זה לא מיקרי שאנריקה חתם לשנתיים ובארסה הכניסה סעיף רכישה בחזרה עוד שנתיים.רוב הסיכויים ששניהם ישתפשפו ברומא ויחזרו לבארסה יחדיו.

כל הצדדים הרוויחו.רומא,בארסה,אנריקה ובוז'אן.

ומה עם האנגלים של ליברפול? עוד שנתיים הם בבולטון ברבע מחיר ממה שהם נקנו.

אביעד 23 ביולי 2011

ומה לגבי מצב סביר יותר? מצב בו רומא משביחה את בוז'אן, הוא משתפשף שם, הם משלמים את מחיר ההתאקלמות וחוסר הניסיון שלו ויוצא חלוץ ששווה מקסימום 20-25 מליון? רומא יכולה להרוויח מהעניין כלכלית אך ורק במצב מאוד מאוד ספציפי. ביתר המצבים היא מפסידה כלכלית.
ובכל מקרה, לבוז'אן ייקח זמן להתאקלם, להשתפשף ולצבור ניסיון. את המחיר על התקופה הזאת רומא תשלם.

גפן 23 ביולי 2011

איך היא מפסידה כלכלית אם הוא נותן שתי עונות טובות ברומא?איך?

היא מרוויחה שחקן בחינם לשנתיים.

להיפך יש 3 סיטואציות
1 – בוז'אן כישלון.רומא מפסידה בכל מקרה גם אם לא היה סעיף קנייה בחזרה.
2 – בוז'אן משתבח ברומא,רומא מרוויחה שחקן בחינם לשנתיים ועוד מקבלת מיליון דולר.
3 – התסריט הכי לא מציאותי,בוז'אן נהפך לשחקן טופ עולמי,רומא מוסיפה עוד 28,]סה"כ 40 מיליון,ומוכרת אותו לסיטי/ריאל/וואטever ב50 – 60 מיליון.

אנ י כותב לך את אותו המלל כבר 5 הודעות. אני מיציתי.

אביעד 23 ביולי 2011

גפן, וכבר כמה הודעות אתה מתעלם מכך שמי שצריכה להשקיע בשחקן ולתת לו דקות משחק בהן יצליח או ייכשל היא רומא. רומא היא זו שנוטלת את כל הסיכון ובמקרה הכי סביר מבחינתה הוא הולך אחרי שנתיים והיא כאילו מרוויחה מליון. הרי אם תשים בבנק 12 מליון היום, עוד שנתיים זה יהיה יותר מ-12 מליון, אולי אפילו יותר מ-13.
בוא נלך על הסיטואציות שהצגת:
1. בוז'אן נכשל, הלכו 12 מליון.
2. בוז'אן משתבח – רומא שהשקיעה בו שנתיים לא מרוויחה כלום.
3. בוז'אן הופך לשחקן טופ עולמי – רק אז רומא מרוויחה וגם אז הרווח שלה הוא גג 10 מליון. אגב, מה קורה אם בוז'אן הופך לשחקן טופ עולמי, ברצלונה רוצה אותו חזרה להרכב והשחקן אומר שהוא רוצה לברצלונה? במקרה כזה, האופציה של רומא לרכוש אותו ב-28 נוספים קיימת רק על הנייר.
הטיעון שבלי מתווה העסקה הזה הוא כנראה לא היה מגיע לרומא הוא הגיוני, אבל בסופו של יום זה שחקן שהוא הימור ואפשר למצוא לא מעט הימורים ב 10-12 מליון יורו שיש בהם אפסייד כלכלי לרומא.

ניינר 23 ביולי 2011

בוז'אן כבר לא יהיה סטאר ובטח לא סטאר עולמי. הוא שחקן של מקסימום 10 גולים לעונה בסרייה אה

אביעד 23 ביולי 2011

רונן, זה הסבר טוב חוץ מהעובדה שאם טבז שווה חמש מליון לעונת השאלה, אני לא מבין איך בוז'אן שווה 6.
גפן, אם העסקה הייתה בוז'אן תמורת 12, הייתי חושב שזו אחלה עסקה לכולם. מה שנראה לי בעייתי אלו התנאים הנלווים.
דבר שני, אני לא חושב שיש אפשרות להשוות בין האפשרויות הכלכליות של ליברפול ויונייטד לאלו של רומא. 12 מליון עבור רומא זה סכום הרבה יותר גדול מ 16-20 עבור יונייטד או ליברפול.
שלו – 12 מליון לרומא זה באמת "סיכון סביר"? ושאלה אחרת – אם יש לרומא 12 מליון לשים על שחקן מסוים במסגרת "סיכון סביר", לא שווה לה לשים אותם על שחקן שבמקרה של הצלחה או שיישאר אצלה או שיכניס לה רווח יותר גדול? הרי הבסט קייס סצנריו שתיארת הוא "אם הוא יהיה שווה השקעה נוספת של 28 מליון יורו זה אומר שהוא לא יישאר ברומא, אלא קבוצה אחרת תקנה אותו דרך רומא ואז רומא תעשה עליו קופה" אבל במקרה הזה רומא תצטרך למכור אותו לפחות ב-50 מליון בשביל לעשות רווח…

גפן 23 ביולי 2011

רונן טועה זו לא השאלה לשנתיים,כי אם הוא נכשל הוא שחקן של רומא באופן רישמי.ואם הוא סביר פלוס הוא חוזר לבארסה שרומא עוד מקבלת מיליון יותר ממה ששילמה.ואם הוא שחקן טופ עולמי רומא קונה אותו ב 40 ומוכרת ב 50 – 60,אז גם קיבלה שחקן טופ וגם הרוויחה כסף.
הצ'אנס היחיד שרומא מפסידה זה אם הוא כישלון חרוץ ואז היא הפסידה 12 מיליון ואתה כותב בעצמך שבוזאן תמורת 12 זו אחלה עיסקה לרומא.שאתה רוכש שחקן (לא משנה הסכום) אתה לא יודע מה תקבל. בסכומים שרצים היום בוז'אן ב 12 מיליון זה יותר קרוב לגניבה לטובת רומא מהסנריו שאתה מתאר.

אגב,אתה יודע מה היקף החובות של יונייטד וליברפול?

Mr. Kate 23 ביולי 2011

יש כמובן את האפשרות, שנראית "סבירה יותר" שבו בוז'אן מצליח ברומא, אבל לא הופך לסופר סטאר עולמי. נניח, ג'וזפה רוסי, ששווה בערך 20-30 מיליון יורו, תלוי בקבוצה ובמצב השוק. במצב הזה, התנאים הנלווים אכזריים כלפיי רומא, כי במקום למכור אותו ולהרוויח(בערך 15 מיליון), היא חייבת למכור לברסה ולא להרוויח כלום.
זאת לא עסקה רעה, אבל ברור שזו גם לא עסקה מצויינת לרומא ועדיף היה אילולה אילו לא הייתה קיימת אופציית הרכישה בחזרה של ברסה. השאלה היא מה היה המחיר של בוז'אן בלי האופציה הזאת.

באבא ימים 23 ביולי 2011

היקף החובות של ליברפול הוא די זניח.

מה שרומא מפסידה מהעסקה זה שהמתווה שלה מונע מרומא למכור אותו ב – 20 – 30 מיליון שזה תסריט אפסייד יותר סביר. אם יוודע שיש עליו ביקוש בסכומים האלה בארסה תקנה אותו ב – 13 מיליון ותעשה עליו סיבוב. אני חושב שבראסה מאמינה ששווי השוק שלו יכול לעלות אלא שהיא לא יכולה להיות הפלטפורמה בה זה יקרה. לכן היא החליטה למכור אותו במחיר נמוך יותר ממה שהיא מעריכה את שוויו ולשמור לעצמה את האפסייד שבעליית המחיר שלו ע"י אופציית הקניה.

הרווח של רומא הוא שהיא קבלה אותו יחסית בזול. ההפסד שלה זה אובדן פוטנציאל המכירה לאחר השבחה אלא אם תסריט ההשבחה הוא קיצוני במיוחד.

אני חושב שזה גם מסביר מדוע רומא הועדפה על טוטנהאם. ראשית – דניאל לוי איננו מסוג אנשי העסקים שיוותרו על פוטנציאל השבחה ושנית – הפריימיר ליג תובעת תקופת הסתגלות ארוכה יותר והסיכוי לפציעה שתפגע בשווי הנכס גבוה יותר.

באבא ימים 23 ביולי 2011

רק עכשיו קראתי את mr kate שאמר בעצם אותו דבר.

גפן 23 ביולי 2011

נכון,ושניכם צודקים.

אתם אומרים בדיוק את מה שאני אומר רק מהצד השני.
אני מניח שבלי הסכם רכישה בחזרה לבארסה,בוז'אן לא היה נמכר בפחות מ 20 מיליון יורו.לא לשכוח הוא רק בן 20,ובעונה שעברה בשליש האחרון של העונה הוא בעט מההרכב את זלאטן ושיחק בכל המשחקים המכריעים.

בבארסה בוז'אן בבעיה כי פפ ציוות אותו באגפים בעוד שבוזאן הוא חלוץ רחבה קלאסי.
ושוב אם אשלי יאנג ופיל גונס נמכרים ב 20 מיליון יורו ליונייטד ,ועוד כמה ליצנים אנגלים נמכרים לליברפול באותו סכום אין סיבה בעולם שבוז'אן לא שווה 20 מיליון יורו.

רומא קונה בזול עכשיו אבל במקרה של נפילה היא מפסידה בערך 7 מיליון יורו פחות.כמו ששניכם כתבתם זה הולך לשני הכיוונים..נהיה הרבה יותר חכמים בדיעבד.

ולסיום עם כל הכבוד לרומא אני לא רואה ששחקנים בסטטוס של בוז'אן עומדים בתור לשחק אצלה..ככה שמבחינתם לקנות את בוז'אן ב 12 מיליון ,עם רצון חזק שלו לשחק אצלה זו כבר הצלחה מבחינתם.

שלו 23 ביולי 2011

גפן הטריק הוא ששחקן כמו בוז'אן לא עומד למכירה ב 12 מליון לאף קבוצה.
זאת הפיקציה.
בוז'אן מגיע לרומא כי גם הוא וגם בארסה יודעים שאנריקה ייתן לו מספיק צ'אנסים.
רומא יודעת שעל שחקן כזה היא צריכה לשים באופן כללי 20 מליון.
רומא מקבלת שחקן לשנתיים, אם יהיה מעל לסביר כמו שרונן כתב, אני מאמין שעל תוספת של 8 מליון בארסה מוותרת עליו.

אם הוא הופך לסופר סטאר (אני לא מאמין), רומא שמה עוד 28 מליון ומוכרת אותו למרבה במחיר.

אם הוא סתם דרק (גם אני לא מאמין) הלכו 12 מליון, לא סוף העולם.

בעולם בלי אנריקה בוז'אן היה מגיע ליובה או מילאן.

גפן 23 ביולי 2011

שלו

אני מסכים עם כל מה שכתבת ב 5 השורות הראשונות + 4 השורות האחרונות,רק באמצע נראה לי היה לך איזה קצר בשתי שורות..

אתה אומר שכיום הוא כבר שווה 20 מיליון ומיד אח"כ מוסיף שאם בעוד שנתיים,בהנחה שיתן שנתיים סבירות פלוס ברומא,בארסה תסכים למכור אותו ב 20 מיליון ( 12 עכשיו + 8 בעוד שנתיים)

אתה לא סותר את עצמך קצת?

שלו 23 ביולי 2011

גפן, אני טוען שהמחיר הוא בגלל אנריקה.
אם הוא היה ברשימת העברות המחיר שלו היה יותר גבוה,
אבל גם בארסה לא באמת מעוניינת למכור וגם רומא לא מעוניינת ממש לקנות.
הם מצאו סידור טוב, לכל התפתחות שתהיה.
השאלה מה יקרה אם הוא יהיה שחקן טוב ברומא אבל לא מספיק טוב להרכב של בארסה.
כך שיהיה כדי לבארסה לקנות אותו ולמכור לקבוצה אחרת…
במקרה כזה אני חושב שרומא תקנה אותו אבל לא בעוד 28 מליון.

גפן 23 ביולי 2011

שלו

בהנחה שהוא לא יתגלה כפלופ בשנתיים הקרובות ברומא,הוא שווה לבארסה 13 מיליון גם מהספסל.זו דעתי לפחות.

שלו 23 ביולי 2011

רומא לא יכולה ללכת ראש בראש עם אף קבוצה ״גדולה״, היא יכולה לעשות מחטף.
לגנב את למלה לפני שהפך לשחקן משמעותי מתוך תקווה שיהפוך לכזה,
להביא את אנג׳ל מגיחון בתקווה שיסתדר בליגה האיטלקית.
לקנות את שוער נבחרת הולנד מתוך ידיעה שאף קבוצה גדולה לא נכנסת לעסק.
להביא את אנריקה שיקח כשרונות מבארסה בתנאים כאלה (כמו קירקיץ׳),
שתוכל לעשות אליהם קופה אם יצמחו להיות מגה סטאר, להמשיך להשתמש בהם אם יהיו סתם שחקנים טובים,
ולא ליפול בענק אם יהיו פלופ.
אני מזכיר שעל מנז הם אולי לא ירוויחו רווח ענק אבל גם לא יפסידו.
את ווצ׳יניץ׳ הם ימכרו במחיר טוב,
ועל מקסס הם עשו קצת כסף ובעיקר לא הפסידו.
אפילו מדוני הם נפטרו יחסית במאזן חיובי.
להזכיר גם בורדיסו וחואן הגיעו יחסית בזול וגם פיזארו.
חוץ מזה הבעלים החדשים של רומא מחויבים חוזית להשקיע עוד 100 מליון יורו, מעבר לרווחים בסגל הקבוצה.
כמו שזה נראה עכשיו זה יעבור לעונה הבאה.

גולר 23 ביולי 2011

הקבוצות של לוינטל משחקות ברגע זה:קלן-ארסנל
http://www.fromsportcom.com/v-2/10/172/v-317375.html

ארז 23 ביולי 2011

באנגליה מפגש ענקים, האימפריה מהודו מתמוטטת, ואותכם מעניין מחולל התוצאות הרנדומלי שנקרא כדורגל. מוזר.

אגב, אני מקווה שכל שונאי אנגליה ממליחים כובעים.

moby 23 ביולי 2011

בוזאן????
זה לא קיצור של בוזאגלו?

גיל 23 ביולי 2011

אמרתי לך שאי אפשר לסמוך על לוקסמבורגים. האומה בשוק.

גולר 23 ביולי 2011

מוקדמות אסיה למונדיאל 2014:
תאילנד ניצחה את פלסטין 0-1 במשחק הראשון מבין שניים.
משחק הגומלין ייערך ברמאללה,יום חמישי 28 ביולי,
ופלסטין צריכה לנצח בשני שערים,כדי לעלות לשלב הבא.

רועי מונדר 23 ביולי 2011

מקסימום יקחו אותם לכיכר ברמאללה אם במקרה ינצחו.

zehu 23 ביולי 2011

אם כל הכבוד לאנדי שלק, הלב יוצא לאוונס.
היתה לו קבוצה מעולה אבל הוא כל הטור (למעט שלשום) הוא רכב הגנתי ולא ניסה לפתוח יתרון מספיק בהרים. היום הוא שילם את המחיר.
מה לעשות, את הניצחון צריך לקחת, לא לקבל.
אוונס, ברגעים הקשים בהרים נתן מלחמה. ביום ה' הטורמלה, הוא הוביל את המרדף אחרי אנדי, שאף אחד לא העיז לעלות קדימה.
אתמול, הוא הפסיד 1:30 בגלל תקלה באופניים ובכל זאת הדביק את שאר המועמדים.
מנצח אמיתי.

רועי מונדר 23 ביולי 2011

שאלה לגבי הטור.
האם היום האחרון לא נחשב במירוץ לחולצה הצהובה?
לפי הבנתי החולצה הירוקה תהיה היחידה שיאבקו עליה מחר.
ברור שהמטפסים כבר סיימו את התחרות שלהם.

ודרך אגב מה לגבי ה MOTO GP ? סטונר הולך להיוך חזק עוד הרבה שנים.
רוסי כבר לא נראה לצערי בעסק. אלא אם יתאושש ויצליח להשתלט על הדוקאטי שלו. מה שלא מצליח לו כמו האוסטרלי המוכשר עד מאוד

ויינר 23 ביולי 2011

היום האחרון נחשב, אבל לא נהוג להיאבק בו על החולצה הצהובה, ולמעשה גם אי אפשר…הדבוקה נוסעת ביחד במישור ומי שמנסה לברוח, "נענש" על ידה

שלו 23 ביולי 2011

היום האחרון הוא יום שבד"כ מהווה שיירה למנצחים עד שער הניצחון, שם רק הספרינטרים נאבקים על הניצחון האחרון.
כל השאר מלווים את האלוף, מצתלמים ושותים שמפניה.

שלו 24 ביולי 2011

… מצטלמים…

ניינר 23 ביולי 2011

לסטונר הולכת להיות יריבות קשה מאד מצידו של חורחה לורנסו בשנים הבאות. וגם פדרוסה עוד לא אמר את המילה האחרונה כך שלא נראה דומיננטיות של סטונר כמו של פטל למשל.. לגבי רוסי, השנה כבר אבודה, נראה מה יהיה בשנה הבאה.

יותם מ 23 ביולי 2011

בעיקרון השלב האחרון נחשב, אבל באופן מסורתי הוא טקסי עד ההגעה לפאריס והרוכבים המובילים לא מתמודדים בינם לבין עצמם. מה גם שזה יהיה כמעט בלתי אפשרי לרוכב לברוח או להשיג יתרון כלשהו. בטור של 2007 לדוגמא, למרות שרק 31 שניות הפרידו בין שלושת הרכובים הראשונים, הם לא ניסו לברוח אחד לשני.
אבל שוב, אין שום מניעה מהרוכבים להתחרות אחד בשני.

עם ההגעה לפאריס, התחרות היחידה היא על זכייה בשלב-וזה כמעט תמיד מסתיים במיאוץ המוני.

יותם מ 23 ביולי 2011

רועי,
בעיקרון השלב האחרון נחשב, אבל באופן מסורתי הוא טקסי עד ההגעה לפאריס והרוכבים המובילים לא מתמודדים בינם לבין עצמם. מה גם שזה יהיה כמעט בלתי אפשרי לרוכב לברוח או להשיג יתרון כלשהו. בטור של 2007 לדוגמא, למרות שרק 31 שניות הפרידו בין שלושת הרכובים הראשונים, הם לא ניסו לברוח אחד לשני.
אבל שוב, אין שום מניעה מהרוכבים להתחרות אחד בשני.

עם ההגעה לפאריס, התחרות היחידה היא על זכייה בשלב-וזה כמעט תמיד מסתיים במיאוץ המוני.

רועי מונדר 23 ביולי 2011

כי זה היה מוזר לי שיש קטע ושהתוצאה לא חשובה בו.
הקטע גם קצר יחסית 95 ק"מ, בלבד.

אריק 23 ביולי 2011

עזוב בולטון יונייטד, יש האל ליברפול במשחק ידידות. לא הפסקתי לצחוק איזה שלוש דקות מהתוצאה. קורע

אריק 23 ביולי 2011

ואז ראיתי שאיימי וינהאוס מתה… עצוב

רועי מונדר 23 ביולי 2011

חבל מאוד שזה קרה אבל זאת הייתה דרך ללא מוצא בשביל הבחורה הזאת. כמו יויו מכוני גמילה וסמים בחזרה. משוגעת עם קבלות.

אבי 24 ביולי 2011

רונן, למה אתה אומר שזה סופ"ש בלי יונייטד? עכשיו הוא הזמן למצוא שידור של המשחק שמתחיל בשיקגו!

אחרי המשחקים מול ניו-אינגלנד וסיאטל, המתח בשיאו!

גולר 24 ביולי 2011

יונייטד ניצחה את שיקגו 1-3
http://www.youtube.com/watch?v=1pNiLCS6zZQ

ביום רביעי יונייטד תשחק מול כוכבי ה-MLS בניו יורק

Yair N 24 ביולי 2011

, Ronen. He is Victorian

שלו 24 ביולי 2011

בני,

המשחק של רומא נגד היונייטד הוא משחק שמייצג הרבה מאוד מהיכולות של דוני.
חוץ מהגול השני יש לו יד ורגל בכל גול.
הגול הראשון הוא 100% כדור שלו וגם החשיבות שלו מאוד גדולה.
הגול השלישי ממש שבר את רומא.

לדוני יש את היכולת לקחת שנים שלושה כדורים קשים במשחק (ובד"כ זה מה שנדרש משוער) מצד שני יש לו את היכולת לחטוף גול בגלל שטות ברגע הכי גרוע.

אם ליברפול לוקחת אותו כשוער שני, זה לא נורא, אבל הוא לא נכנס טוב למשחקים.
בנוסף לוקח לו יותר מדי משחקים להיכנס לכושר טוב והוא לא מהשוערים שנותנים ביטחון להגנה.

אם ליברפול קונה אותו מתוך תקווה שיהיה ביום מן הימים שוער ראשון, חבל על הזמן. (במובן הישן של הביטוי, כלומר כדאי לחפש משהו חדש).

בטוח שזאת עסקה מצויינת לרומא, אגב כמו אקווילאני…

פאקו 24 ביולי 2011

האמת היא שבימים האחרונים אני פחות בדה-באזר (ואפילו מפספס פוסטים רחמנא ליצלן!) היות והייתי מרותק לטור דה פראנס, ובדה-באשר כמעט לא הייתה התייחסות אליו.
הטור הזה היה אחד הגדולים אי פעם (ואני עוקב עוד מימי אינדוראין). העובדה שהיה צמוד עד הסוף (שלושה ימים לסוף היו כשישה מנצחים פוטנציאליים), כמות הסיפורים והדרמות שהיריעה תקצר מלספר. הרבה מהקטעים (בעיקר שני הקטעים האחרונים באלפים) היו עוצרי נשימה ממש.
אוונס הוא בהחלט מנצח ראוי של הטור. הוא רוכב רב גוני המצטיין בכל התחומים – טיפוסים, ירידות, ספרינטים, נג"ש (ידעו שהו טוב בזה, אבל לא שיערו עד כמה). הוא התכונן לטור בצורה אופטימלית, ובא על שכרו.
בניגוד לך, הלב שלי לא יוצא אל שלק הצעיר. הוא רוכב חד גוני המצטיין רק בטיפוסים, ומזניח את שאר התחומים. אני גם לא אוהב את הבכיינות הבלתי פוסקת שלו, החל מפרשת השרשרת בטור הקודם, וגם בטור הזה בו התלונן על הירידות המסוכנות, ועל כך ש"אף אחד לא רוצה לראות שמנצחים את הטור בירידות".

פאקו 24 ביולי 2011

דה-באשר, איזו טעות פרוידיאנית…

ישראל 24 ביולי 2011

כדאי לעשות מנוי!
http://www.nrg.co.il/online/71/ART2/262/541.html

Comments closed