האמריקאים האלו משחקים בדברים של בנות

כן, כן. בכל העולם מכירים את כוכבי הNBA

רגע השיא במנצ'סטר יונייטד-ברצלונה אתמול היה עבורי כמה דקות לסיום המחצית הראשונה. דווקא כי מספרים לנו כמה הספורט האמריקאי הוא עכשיו בינלאומי ומצד שני הכדורגל כובש את אמריקה.

פאדי קררנד, פרשן MUTV ומשחקני גמר 1968, ראה על המסך בחור שחור גבוה ומכיוון שהמצלמה התמקדה בו זמן די ממושך הרגיש צורך לומר משהו.

"זה כנראה שחקן נט-בול", אמר קררנד. נט בול הוא משחק עם כדור וסל שמיועד לבנות בעולם האנגלו סקסי. יש שבע שחקניות בקבוצה, לסל אין קרש והנה קטע של הדבר הזה. המדינות האנגלו-סקסיות משחקות ביניהן ברמה בינלאומית והשחקנית המפורסמת בכל הזמנים היא בברור טרייסי נוויל – אבל זה רק בגלל שהיא אחות של גארי ותאומתו של פיל. שמעתי פעם רכילות שאחרי שהצטיינה פעם במדי אנגליה גארי קנה לאחותו מרצדס.

השדר לא רצה לבייש את קררנד אבל כעבור כמה שניות אמר "זה קובי בראיינט".

*

מצד שני 95 אלף אמריקאים חשבו שהם רואים את אלופת אירופה וסגניתה.

ליגת שוקי ההון העולמית: למי ניתנה הנבואה
קנדה, המקום ההגיוני בעולם

53 Comments

זיגי (היחיד) 31 ביולי 2011

בתור אח לשתי שחקניות נבחרת ישראל+שחקנית נבחרת הנוער, עלי לעדכן שגם בישראל יש נט-בול והוא הולך ומתפתח. גם ברמה הבינלאומית.

דורפן 31 ביולי 2011

איזו סיבה יש לבחורה להעדיף נט בול על כדורסל? סתם מתעניין…

זיגי (היחיד) 3 באוגוסט 2011

שאלתי אותן. הן דיברו בעיקר על האגרסיביות של הכדורסל שלא קיימת בנט-בול (בו אין מגע פיזי, בעקרון), התפקידים הקבועים שלא מצריכים כשרון כולל אלא משהו יותר ספציפי אותו עליהן לפתח (רק לשתי שחקניות בקבוצה מותר לזרוק לסל, רק חלק מגינות), על העובדה שזה ענף ספורט חדש בארץ, מה שמאפשר להם אשכרה לשחק בנבחרת ישראל.
אם אתה שואל אותי, זה הכל מאמא שלהם שפמפמה להם את הספורט עד שגם הן נדבקו. 

פרננדס 31 ביולי 2011

אחלה משחק. זה יכול לפתח לא מעט יכולות כדורסל אצל ילדים/נערים. כדאי למאמני סל להשתמש במשחק הזה.
מומלץ לקרוא את הספר offside שבודק מדוע אמריקה היא עוף ספורטיבי חריג ביחס לאירופה. בכלל יש שם סקירה היסטורית מקיפה של הספורט האמריקאי.

גפן 31 ביולי 2011

אמריקקים

אומה מלאה באזרחים(ומהגרים)כסילים,ועדיין המעצמה מספר אחת בגלקסיה.לא נתפש.

דורפן 31 ביולי 2011

נתפש – כי לך לאוניברסיטאות היוקרה שבלשון חובבי הספורט – מנגבות את הרצפה עם האוניברסטאות של שאר העולם.

גפן 31 ביולי 2011

לא למשך הרבה זמן

א – הסינים מתקרבים בצעדי ענק

ב – האיחוד האירופי,ולראיה שער היורו למול שער הדולר בחצי העשור האחרון.

ג – איסלם ונפט

טל 31 ביולי 2011

הסינים מתקרבים כאומה, הסיני ברמת הפרט (וכמובן שזו הכללה שמדברים על מדינה של יותר ממיליארד בני אדם) היה חולם על תנאי המחייה של האמריקאי הממוצע. טו מייק אה לונג סטורי שורט, כל עוד אנשים מחפשים להגר מסין לארצות הברית ולא להפך, לאמריקאיים אין מה לדאוג.

לזכותו של המשטר הסיני יאמר שהוא למד את לקחי התפרקות ברית המועצות והוא מבין שעם הכבוד לעוצמה של המדינה כמדינה, היכולת שלה להחזיק מעמד כמעצמה תלויה גם ברווחתו של הפרט.

גיל שלי 31 ביולי 2011

טל – מאיפה הבאת את זה. בסין דואגים לרווחת הפרט?

גפן 31 ביולי 2011

האמריקאי הממוצע חי באוהיו,מיסיסיפי ואלבמה

ניו יורק,מיאמי ולוס אנג'לס זה רק חלון הראווה של אמריקה.

לרוב האמריקאי הממוצע אין אפילו ביטוח רפואי.

גפן 31 ביולי 2011

צ"ל מיססיפי אלבמה

טל 31 ביולי 2011

גיל,

לרווחת הפרט הלא טיבטי. וברצינות, זה לאנ ובע מאידאולגיה. הכוונה היא שהם יודעים שכדי שהמדינה לא תתפרק מבפנים הם צריכים להעניק לתושבים שלה רמת חיים גבוהה כל הניתן. לזכותם יאמר, שהם עושים את זה בצורה מאד חכמה.

גפן,

הכל יחסי בחיים. זה מזכיר את הטענות הקומוניסטיות ש"הקפיטליזם נכשל". לקפטיזלם יש הרבה מאד בעיות ועדיין עדיף לחיות בארצות הברית (וכן, גם בישראל) בתקופות הכי גרועות שלה יותר מאשר בדוגמה הכי מוצלחת למשטר קומוניסטי.

פעם אחרונה שבדקתי, אף אחד לא מנסה לשוט על רפסודות רעועות מיאמי לקובה.

אז כן, בהכלליה כמובן, עדיף להיות אמריקאי מלהיות סיני.

גפן 31 ביולי 2011

ברור שעדיף להיות אמריקאי מסיני,זו לא שאלה בכלל.

זה לא קשור בכלל לעובדה שסין כאומה בדרך הבטוחה לנשל את ארה"ב מהתואר של המעצמה הכלכלית מספר אחת.

יובל (אחר) 31 ביולי 2011

גפן – במיסיסיפי ואלבמה ביחד אין אותו מספר תושבים כמו בניו-יורק (העיר, בלי הפרברים שמסביבה.) אם תוסיף את אוהיו – שיש בה ערים מבוססות כגון קולומבוס וטולדו – תגיע פחות או יותר למספר התושבים במטרופולין ניו-יורק (כלומר יחד עם הפרברים.)

התפיסה לפיה "האמריקאי האמיתי" הוא ממיסיסיפי שייכת לימין האמריקאי. למעשה, חלק עצום מאוכלוסיית ארצות הברית נמצא לאורך החופים המזרחי והמערבי (רק להזכיר שקליפורניה היא המדינה המאוכלסת ביותר בארה"ב, ובהפרש עצום.) כ-80% מאוכלוסיית ארה"ב חיה בערים. כך שהדימוי של האמריקאי הממוצע ככפרי בור הוא פשוט מוטעה.

זה לא אומר שאין שם עוני, רק שכדאי שתבדוק גם את באיזה דעות קדומות וסטריאוטיפים אתה לוקה לפני שאתה רץ להדביק אותם לאחרים.

באבא ימים 31 ביולי 2011

לא מעט מן המהגרים שמגיעים עכשיו לארה"ב הם העילית האקדמית והטכנולוגית במדינות בהם הם יצאו. לא זו בלבד שאמריקה שארה"ב משמרת את היתרון שלה בתחום היא אפילו מרחיבה אותו.

גפן 31 ביולי 2011

על כל מהגר משכיל נכנסים חמישים מהגרים ממקסיקו או קובה

בעשור הקרוב בין 200 ל 300 מיליון סינים צפויים לעבור מהכפרים לעיר.המגמה ברורה.

דורפן 31 ביולי 2011

והמהגרים הללו עובדים קשה ובדור השני הילדים שלהם באייבי ליג. אין מקום בו הגירות מתקדמות כמו באמריקה. אתה מנסה להשוות לפוביית המהגרים באירופה?

גפן 31 ביולי 2011

אני לא מנסה להשוות שום דבר

אני אומר שגג תוך עשור סין תהיה מעצמה כלכלית גדולה יותר מארה"ב.כולם יודעים את זה,גם האמריקאים

האמריקאים צריכים את המהגרים הלא חוקיים בדיוק כמו שישראל צריכים עובדים זרים,הרי מי יעשה את העבודה המלוכלכת?הכל עניין של אינטרס

לא יודע מה עם אחרים,אבל יש לי דרכון אירופי ואני לא אחליף אותו בעד שום הון שבעולם עבור דרכון אמריקאי.

טל 31 ביולי 2011

באופן טיבעי, ככל שנקודת הפתיחה שלך נמוכה יותר, כך יש לך יותר לאן להתקדם. במציאות, התהליכים הללו רק ממחישים כמה ארצות הברית יותר מתקדמת מסין. במדינות מערביות תהליך של מעבר מהכפר לעיר הסתיים מזמן בעוד המדינות העשירות בעולם, הן אלו שמושכות מהגרים עניים.

על פי ויקיפדיה, התל"ג לנפש בארצות הברית הוא למעלה מ47 אלף דולר (9 בעולם). בסין הוא 7,500 (מקום 94). רק כדי לשים את הדברים בפורפרוציות, בישראל הוא באזור ה29,000.

גפן 31 ביולי 2011

מה קשור תל"ג לנפש אחרי שמההודעה הראשונה שנינו מסכימים שברמת הפרט עדיף בהרבה להיות אמריקאי מסיני?

ביחס לגודלה ישראל היא מעצמה כלכלית ואנשים כאן חיים באוהלים או בדירות מתפוררות.סו?האם כלכלת סין כאומה צריכה לדאוג מאיתנו כי התל"ג שלנו לנפש גדול פי 3?

לא מבין לאן אתה חותר.

טל 31 ביולי 2011

אני חותר לזה שעוצמה של מדינה לא נמדדת רק בכוח שלה כמדינה, אלא גם ברמת החיים של הפרטים שמרכיבים אותה. זה היה סוד הניצחון של המערב (כלומר הקפיטליזם המושמץ) במלחמה הקרה.

רוצה לומר, כל עוד סין היא מדינה כל כך מפגרת ברמת החיים של התושבים שלה, היא לא איום אמיתי על ארצות הברית כמעצמה מספר אחת בעולם. בהשאלה למה שטענו תמיד בזמן המלחמה הקרה: הדרך הכי טובה לאמריקאיים לגרום לחייל סיני להיכנע, היא להציע לו גרין קארד.

הטיעון שלך על ישראל בכלל מוזר, הרי כל הפאונטה היא שרוב האנשים בעולם לא מעזים לחלום על רמת החיים שישראלים מתלוננים עליה (תסתכל על כל האפריקאיים שעוברים דרך לא דרך של אלפי קילומטר בשביל הזכות לחיות פה בתחתית הסולם). זה לא עושה טענות כאלה או אחרות ללא מוצדקות, אבל בחיים הכל יחסי.

גפן 31 ביולי 2011

טל

אנחנו ב 2010,לא בשנות ה70,וסין כפי שכבר כתבת החל מההודעה הראשונה שלך זו לא ברית המועצות

אם אתה כ'כ בטוח בכלכלה של האמריקאים תשקיע בדולר.אל תיתן לעובדה שמי השקיע במטבע הנ"ל בחצי העשור האחרון הפסיד פלוס מינוס 30%

הדרך היחידה של האמריקאים להתמודד עם המסה של הסינים תהיה לחבור אליהם…

איש 31 ביולי 2011

את מנחם לס מהבלוג השכן אתה סופר כאחד האמריקאים שחשבו כך או כישראלי?

טל 31 ביולי 2011

ראיתי את הגול של תיאגו אלקנטרה. איזה כישרון. לבעוט ככה הוא למד מרביבו, לא מהאבא הנגר שלו.

הבחור הוא כל כך מוכשר שבמקום ברצלונה, הייתי קונה את פאברגאס מארסנל ב40 מיליון שהם מבקשים ומוכר אותו מיידית למישהו אחר (יונייטד? צ'לסי? סיטי?) ב60. תרגיל פוטבול מנג'ר חביב שבמקרה הזה יכול לעבוד גם במציאות ולעצבן את ארסנל יותר מכל ראיון הזוי של צ'אבי.

אם יונייטד מוספים לעסקה את סמולינג (אחלה שחקן) הוא שלהם. לפחות מבחינתי.

גפן 31 ביולי 2011

אני צועק את זה על אלקנטרה כבר חצי שנה

ונגר וססק הגיעו אל נקודת האל חזור.ססק יהיה שחקן בארסה עד סוף השבוע.

העונה פפ ישחק ברוטציה יותר רחבה משמעותית מהעונות האחרונות.

פויול,צ'אבי,ועל הדרך גם אינייסטה חייבים רגליים יותר טריות במשחקי ליגה מול ריאל ובצ'מפיונס.מסצ'רנו ישחק הרבה על חשבון פויול,ססק וטיאגו יתנו כתף בקישור.החידה הכי גדולה זה סאנצ'ז (לא עשה כלום בכדורגל עדיין) וכמה דקות הוא יגזול מפדרו ווייה (שכבר חצי עונה נראה כמו הצל של עצמו).

יוסי מזרחי 31 ביולי 2011

סמולינג תמורת פבריגאס ועוד להוסיף כסף ??
אתה בטח באילת. חם שם היום.

תומר חרוב 31 ביולי 2011

מה זה חשבו? הם גם שילמו על זה מאתיים חמישים דולר כשלמעשה המשחק בין רמת השרון למכבי פתח תקווה בגביע הטוטו היה משמעותי יותר מבחינה ספורטיבית.
מה יש לאנגלים האלה וחלוקת מרצדס אחרי משחקי נבחרת, קודם עומר גולן ועכשיו אחות של נוויל, כבר אי אפשר להביא ואזה או מכשיר סודה?

יוסי מזרחי 31 ביולי 2011

סיפולוקס, כך קראו לזה פעם.

פרנקו 31 ביולי 2011

אני כנראה די דביל אבל לא הבנתי את השורה האחרונה בפוסט,
קררנד כמובן אמר את זה בצחוק, וכשהשדר אמר לו שזה קובי בראיינט
הוא הוסיף להתבדח ואמר "באמת?"

הנה הקטע, בראיינט מגיע בארבע דקות וארבעים.
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/barcelona-manchester-united-longer-14196096/

דורפן 31 ביולי 2011

אני משער שלא זיהה. אני פגשתי את קררנד לאחרונה וההתרשמות שלי שהוא פשוט לא זיהה. זה לא כזה ביג דיל: אני לא אגיד על עצמי למשל שאזהה כל כוכב הוקי קרח ברחוב. וכדורסל כנראה בכלל לא מעניין אותו. אל תשכח הוא לא עיתונאיספורט- הוא שחקן עבר, פעם היו לו פאב, שמשמש כפרשן.

ארז 31 ביולי 2011

משעשע אותי ההתבטאויות פה במיוחד שברור לי שכולם פה היו רצים לרכוש כרטיסים למשחק ידידות בין מנצ'סטר לברצלונה ומלהגים על "הקבוצות הטובות בעולם", אבל המשחק היה באמריקה, ועלה 250$, אז אפשר לרדת על האמריקנים הפראיירים. שלא לדבר על כמות הכסף שאתם שופכים על תחרות ההליכה וההחלקה האומנותית המכונה ליגת העל הישראלית. לפחות במנצ'סטר ברצלונה רצו.

ולעניניינו, דורפן, למה שפרשן של מנצסטר יונייטד יזהה את קובי בראיינט? מישהו חושב שפרשן של הלייקרס יזהה את רוני? MUTV היא לא ESPN או אפילו Sky. מדובר בערוץ שתכליתו היחידה היא לסקר, לשדר ולתעד את מעללי מנצ'סטר יונייטד. אני לא אתפלא אם הוא לא יזהה את קווין פיטרסן או את לואיס מודי (למרות שהוא בטח יזהה את ג'יימס אנדרסון)

דורפן 31 ביולי 2011

כל ספורטאי בריטי חשוב הוא יזהה בוודאות. ואתה צודק: למה שיזהה את קובי בראיינט?

טל 31 ביולי 2011

הבריטים מהווים סוג של קיצוניות בקטע הזה. מצד אחד הם בטוחים שענפי הספורט המקומיים שלהם (רוגבי, קריקט) הם מרכז העולם ומצד שני יש להם יחס מאד אגצונטרי ומתנשא כלפי ענפים אחרים. במובן הזה הם מאד דומים לאמריקאיים שבטוחים שהעולם עוצר את נשימתו לקראת בסופרבול.

לפני כמה שנים קראתי כתבה בגרדיאן שטענה שג'ורדן הוא אפילו לא ספורטאי ברמה של בקהאם. אנגלים.

אולי אני טועה, אבל אני די בטוח שבמדינה כמו גרמניה (לא מדינת כדורסל), יזהו כוכבי NBA הרבה יותר מכוכבי רוגבי או קריקט.

ארז 31 ביולי 2011

למיטב ידיעתי, יש כ500 מליון חובבי בייסבול פוטנציאלים, בעוד שחובבי קריקט (פוטנציאליים) עומדים על כ1.5 מליארד, הבריטים בהחלט יכולים לחשוב שענפי הספורט שלהם הם מרכז העולם, אמנם בזכות מדינות תת היבשת ההודית, אבל עדיין.

דורפן 31 ביולי 2011

תת היבשת לא מתעניינת בראגבי. אבל מצד שני צרפת ואיטליה ויפן כן.

דורפן 31 ביולי 2011

טל – אין סיכוי שיזהו כוכב קריקט ברחוב בגרמניה…. אופס, סליחה – חוץ מאיזה מליון הודים שגרים גם שם. קראתי פעם בראיון עם יאפ סתאם שהוא אוהב לבלות את חופשותיו בניו יורק כי הוא יכול ללכת סתם ברחוב בלי שירגישו בו.

האמריקאים הכי קיצוניים בעניין הזה. הם יכולים לבחור רשימת כל זמנים בה תמצא את פלה מאחרי ג'ו מונטנה.

יובל (אחר) 31 ביולי 2011

עם כל הקושי ברשימה של "הגדולים בכל הזמנים" בספורט אחד מסוים – וראינו עד כמה זה לא ממש ישים בכדורגל – נראה לי שלעשות רשימה כזו עבור ענפים שונים זה כבר חסר כל משמעות. מי גדול יותר – טנדולקר או ג'ורדן? בקלה או פלה?

כסיפוביץ 31 ביולי 2011

אני מסכים עם גפן!!!
אמריקקים

D! במולדת 31 ביולי 2011

וואי איזה משחק משעמם. ראיתי שתי דקות ואח"כ קפצתי בטופן רנדומאלי לאורך הסרטון וכל מה שראיתי זה שריקות לעבירה ופה ושם
איזו שחקנית עומדת עם הכדור ומחפשת למי למסור.
משהו קורה שם?

גיל 31 ביולי 2011

אפשר למכור באמת לאמריקאים הכל כי יש מספיק מהם. היו אתמול יותר מ81 אלף צופים במשחק שזה שיא לאיזור וושינגטון. משחק סתמי שאי אפשר ללמוד ממנו כלום. מה שכן, האנגליות והספרדיות למדו שעדיף לנסוע לארה"ב מלמזרח.

אגב, הסיפור של ריו פרדידנד והתמונות הנעלמות מהטוויטר שלו אחרי הביקור בבית הלבן די משעשע.

גיל 31 ביולי 2011

אני מאוד לא אוהב שאומרים על האמריקאים שהם אמריקקים. מה אם יקראו לכם יהודונים? זה לא שאמריקה חסינה מביקורת, אבל עצם העובדה שבכלל מכנים את כל האמריקאים בכינוי אחד מעידה על חוסר הבנה בסיסי ביותר של ארצות הברית.

גפן 31 ביולי 2011

שתהיה לי בריא בחיי,איזה פרובוקטור

משווה לי "יהודונים" עם קונטציות לשואה,טלאי צהוב,ורדיפה היסטוריה, לבין אמריקקים,

גיל 31 ביולי 2011

פרובוקטור אתה בעצמך. כנראה שכינויי הגנאי שמגיעים מצד אחד הם לגיטימיים כל עוד אתה הוא הצד שמבטא אותם.

גיל 31 ביולי 2011

אתה יכול להביא עוד אלף קישורים, השימוש במושג הזה מחליא בעיניי בדיוק כמו לכנות יהודי בשמות גנאי כולל יהודון. דווקא בתור מישהו שנפגע מכינויי גנאי הייתי מצפה לקצת יותר רגישות. זה שהתקשורת בהמית זה לא חדש.

קורא 31 ביולי 2011

יכולת לפרסם לינק אחד עם חיפוש אמריקקי בגוגל…

גיל 31 ביולי 2011

ואגב, שיא עולם ב1500 ששבר את השיא הותיק של האקט. עכשיו אני באמת אתחיל להאמין שיש סמים בשחייה.

יהודה 31 ביולי 2011

מה שמעניין בנט-בול [מהמעט שראיתי בסרטון] שזה קרוב לחוקי הכדורסל המקוריים לפני שהכניסו את הכדרור ואת הבקבורד.

דורפן 31 ביולי 2011

נכון – נדמה לי שגם בכדורסל התחילו עם תשעה שחקנים וגם עם כדור ביניים אחרי כל סל. מעניין אם יש להן תקרת שכר ופרי אייג'נסי

אריאל 1 באוגוסט 2011

לא נראה לי שיש משהו יותר פרובינציאלי מישראלי שחצן שקורא לאמריקאים אמריקקים ובטוח שעוד שניה הסינים עוברים אותם. בערך כמו ישראלים שמספרים לך שבארץ, אם אתה נתקע עם האוטו מיד יעצרו לך, אבל באמריקה – שם, אף אחד לא יעצור לך. השחצנים הצבועים האלו, מחזיקים לך את הדלת כשאתה נכנס ומחייכים אליך חיוך מזויף.
קצת כבוד לתרבויות אחרות שאתה לא מכיר יכול לעזור

Avigoal 1 באוגוסט 2011

איפה מנחם שיכניס קצת פלפל ובורות לתגובות

Comments closed