אברטון. תכנית השיקום

המשחק כנראה דמה לתכנית הכללית של יונייטד להתאוששות מהדרבי

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

ההרכב הזה הבהיר מה אלכס פרגוסון חשב על הדרבי. המחשבה הכללית הייתה שאבנס ואברה היו מהגדולים במפשלים ופרגוסון חשב אחרת – שיאנג, נאני ואנדרסון הפקירו אותם. ואולי זה כלל בכדורגל המודרני: בקבוצה שרוצה לשחק התקפי ההגנה היא אחריות של כולם.

המשחק היה מעין תכנית מיקרו לתכנית המאקרו של ההתאוששות מהדרבי. אחרי שההגנה התייצבה ואחרי שהרוח הקבוצית הוכיחה את עצמה – פרגוסון הרשה לעצמו חילופים בעלי אופי התקפי. ובמספר הפעמים בהם איבד את הכדור, נאני הבהיר שהפנים את המסר של הצורך לזכות בכדור שאיבדת.

השער של צ'יצ'ריטו היה יפה אחרי תקופה ארוכה בה פטריס אברה לא עשה פעולה התקפית רצינית. אבל מלבד זה יונייטד לא הייתה טובה בהרבה מאברטון. אבל כפי שציינתי בפתיח – אברטון הוא מוקש ספציפי ליונייטד ומוקש כללי לקבוצות הגדולות – לצאת משם עם הנקודות ובלי פצועים זה יופי.

וזה היה לפני המשחק:

מי שלא זוכרים התרסקות קקופונית של חמש דקות כמו בדרבי האחרון ממש לא זוכרים טוב. הייתה התרסקות כזו מול אברטון בחוץ בעונה שעברה. שמבחינה מעשית הייתה גרועה יותר: כי ההבדל בין 1-3 ל-1-6 הוא לא בנקודות. וההבדל בין 1-3 ל-3-3 כן.

בשנה שעברה העניין שנקרא "שיקום אלמנט ההרתעה" לקח מספר חודשים. הוא כלל אובדן יתרון 0-2 בבית מול ווסט ברומיץ'. בערך עד משחק מול אסטון וילה בו יונייטד חזרה מפיגור 0-2 לשוויון – ומאותו רגע, למרות אובדן נקודות, האליפות הייתה כתובה לה על המצח.

אז כן, כן – עוד יום בהיסטוריה היה הדרבי – אבל המשפט הזה צריך חתיכת גיבוי עכשיו. והגיבוי הוא שורה ארוכה של משחקים הדוקים בהם מלקטים ניצחונות.

התנאים למסע התאוששות ארוך כזה קיימים. יונייטד נכנסת עכשיו לכשלושה חודשים של משחקי ליגה בלי יריבות בכירות. מהם היא צריכה לצאת עם שלושה דברים: שוער, קישור מרכזי וכמות נקודות שתעמיד אותו בעמדת מאבק על האליפות. "בלי יריבות בכירות", הוא עוד משפט שצריך גיבוי. יונייטד לא ניצחה באברטון בשלוש העונות הקודמות.

לכל אחד דעתו על התבוסה בדרבי אבל היום נראה מה דעתו של אחד אלכס פרגוסון. הוא הבטיח שראשים יעופו אבל לא אמר של מי. היום נתחיל לקבל תשובה.

תום קלברלי חוזר היום לסגל. מוזר, הוא היה שחקן של וויגן בשנה שעברה ויש לו כארבעה משחקים מלאים עד עכשיו,  אבל אני רואה לכך חשיבות גדולה.

 

*

והנה משחק בו קבוצה גדולה  הופתעה על ידיד קבוצה בעלת מסורת ארוכה ומפוארת שקצת ירדה מגדולתה. יונייטד מנצחת את אברטון בגמר 1985.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

דה באזר בפייסבוק

שובו של התמנון: מהלך של יאוש
ליגת שוקי ההון: מה עכשיו?

95 Comments

אבי 29 באוקטובר 2011

חזרתו של קלברלי אכן חשובה מאד, אבל יש עוד משהו אחד חשוב: וידיץ', וידיץ', וידיץ'.

אביעד 29 באוקטובר 2011

טוב, ראשים עפו, אבל לא של מי שהואשם ע"י כולם. אוואנס בפנים.
מעניין מה המערך. אני רק מקווה שרוני לא הולך לאגף. זה מוריד דראסטית מהתפוקה שלו.

viva la negev 29 באוקטובר 2011

לינק לצפייה ישירה מישהו?

אריק 29 באוקטובר 2011

אברטון מנצחת. אחא אם קלברלי יכול באמת להשפיע על המשחק משמעותית

ייספר אולסן 29 באוקטובר 2011

הלינק שצירפת פירק אותי. זה המשחק שהפך אותי לאוהד יונייטד. המשחק שודר בירדן, ישבתי על הספה ושאלתי את אבא שלי טובת מי הוא. הוא אמר "ברור שמנצ'סטר יונייטד", סיפר איזה סיפור על מטוס שהתרסק והסביר שלמרות שאברטון יותר טובים אנחנו ננצח. וזה בדיוק מה שקרה.

יוסי מזרחי 29 באוקטובר 2011

שתי הערות.
שוער? אם הכוונה לצבירת נסיון, אז הבנתי.
קישור? בינואר. לשני הכיונים.
הדרבי יחשב לעוד יום בהיסטוריה, אם נצליח לייצר רצף מהותי של הצלחות ותשובה חדה וברורה בדרבי הקרוב. תשובה ברורה היא משהו כמו המחצית השניה במגן הצדקה.

ניב שטנדל 29 באוקטובר 2011

אני חושב שקיבלנו תשובה לשאלה מה הוא חושב: שובם של הלוחמים. וידיץ׳, ג׳ונס, קלברלי, פארק, גם צ׳יצ׳ריטו במידה מסוימת, פלטשר וכמובן רוני ממשיכים. פרגי רוצה דם ויזע.
והכי מעניין: אוונס. בחירה עם אמירה, אני חושב.

אביעד 29 באוקטובר 2011

אולי שמישהו ביונייטד יחליט להוציא מהכיס 10 מליון ויביא את לייטון ביינס להוות אופציה לאברה?!

LOL 29 באוקטובר 2011

שלוש נקודות במשחק שהחל בחצי שעה ראשונה לא רעה עם הנעת כדור שהזכירה את משחקי תחילת העונה אך ללא מצבים להבקעה למעט השער של הרננדז (החלש).לאחר מכן המשחק התאזן כאשר אברטון מגיעה למצבים מסוכנים ובמחצית השניה המאכזבת והחלשה היה נדמה שיונייטד רוצה בעיקר להתגונן ולהעביר את הזמן עד לשריקה הגואלת.
מי שציפה למשחק שיביא עימו בשורה חדשה לגבי ההמשך בעקבות הדרבי לא קיבל את הבשורה המיוחלת.
ואולי אין בשורה !?
ואולי בהמשך העונה יונייטד תיראה טוב במשחקים מצויינים של רוני (חלש מאוד) ונאני ולעומת זאת במשחקים פחות טובים של הצמד הזה יונייטד תיראה,כמו נגד אברטון,אפרורית ולא מרשימה.
אי היכולת לייצר מצבי הבקעה צריכה להדאיג מאוד את פרגי.

סתםאחד 29 באוקטובר 2011

http://www.panet.co.il/online/articles/27/29/S-469811,27,29.html
אומנם זה לא המקום אבל הנה קישור לארסנל צלסי
צריך לאמץ שדרים ערבים למשחקים בליגת העל אולי ככה זה יוסיף עניין תענוג

סימנטוב 29 באוקטובר 2011

יאנג פצוע לא?
אני הרבה פעמים מסתכל על איך השחקנים חוגגים את השער (מאחר וברוב המקרים השמחה היא אמתית ומראה מה עובר לשחקנים עמוק בפנים) לא התרשמתי מהסגנון החדש של צ'יצריטו בתחילת העונה כשהיה מסמן C עם היד, היום הוא חזרה להיות אחד מהחברה
כדורגל משחקים השיניים בשיניים

סימנטוב 29 באוקטובר 2011

השיניים בשיניים = עם השיניים…

נינו 29 באוקטובר 2011

רונן – למה כתבת שלא היו פצועים? השכחת את החילוף של קלברלי בדקה ה-54? (כנראה פגיעה בקרסול)

אביעד 29 באוקטובר 2011

זה נראה כאילו אנשים ייצרו דרישה שהיונייטד תחזור לדרוס כתגובה מיידית לדרבי והתאכזבו כשזה לא קרה. אברטון היא קבוצה לוחמת. מאוד. משחק נגדה בחוץ אחרי התבוסה של יום ראשון זו לא משימה קלה או נוחה מכל בחינה שהיא. יצאנו מגודיסון פארק עם 3 נק' (לראשונה מאז 2007), ללא שער חובה ואחרי תצוגה מאוד לוחמנית. ההתאוששות תמשיך צעד צעד. היום היה צעד ראשון מוצלח.

אופיר 29 באוקטובר 2011

תודה לך קפטן ג'ון טרי על עוד החלקה מופלאה!

ניצחון בהפתעה בסטאמפורד ברידג' – האם עוד אפשר להוציא משהו מהעונה?

נעל 29 באוקטובר 2011

נדמה לי שזו העונה הכי מרתקת של הליגה האנגלית יכול להיות אי פעם
הליגה הזו מתחילה להראות כמו הליגה הספרדית ,הרבה פחות הגנה ,הרבה פחות תרים תנגח,פשוט כדורגל יפה
קשה לי להבין למה זה קורה עכשיו,ב 5 שנים האחרונות הליגה היתה מוצפת בשחקנים ומאמנים זרים

אבי 29 באוקטובר 2011

אני חושב שיש יותר בהשארתו של אבנס: מהלך פסיכולוגי; גם כלפיו וגם כלפי אלה שהוזכרו בפוסט.

אבנס אכן היה גרוע בדרבי, ודי אשם בגודל התבוסה, אבל הענשה היום הייתה גומרת אותו סופית. פרגוסון חושב קדימה, ואולי עוד יזדקק לו.גם היום, דרך אגב, הוא עשה כמה שטוית מפחידות.

לגבי האחרים – ספסול אבנס היה נותן שעיר לעזזאל נוח שכולם הסכימו עליו. פרגוסון רצה שכל אחד יחשוב איפה האחריות שלו.

יוסי מזרחי 29 באוקטובר 2011

אבי. אוונס לא היה אשם בגודל התבוסה.
מי שהיה אשם, היו אלה שנשארו וחשבו שלא יקרה כלום אם לא תהיה אחריות ועזרה הדדית.
בדקה 87, התוצאה היתה 3:1 ועם וותיקים כמו פרדיננד ואברה,זה היה צריך להגמר כך.

אבי 29 באוקטובר 2011

נכון, אבל אם לא היה מורחק, לא היה גם ה- 3-1.

אמיר 29 באוקטובר 2011

אפשר להכביר מילים על מגוון של בעיות קיימות אבל אסתפק היום בשתיים:

1. שחקני הקישור האמצעי שיש לנו היום
(ואני מדגיש קישור אמצעי) אינם ברמה הנדרשת משחקן של היונייטד,בצמפיונס יהיה בלתי אפשרי להתמודד על הגביע ובליגה זה יקשה מאוד.
אין מנהל משחק חכם ויצירתי ואין גרזן שיודע לעצור התקפות שבאות ישר ממרכז המגרש.
לא יודע על מה הסר חשב בקיץ אבל ההצהרה היהירה שלו שיש לו מספיק כישרון בקישור והוא כלל לא חושב על וסלי סניידר ודומיו נראית היום כבדיחה עצובה.

2.ג'וני אבנס כבר לא יהיה לעולם בלם העתיד של היונייטד,גם הוא וגם האוהדים מבינים זאת כבר שנתיים תמימות.
ורק לחשוב שהוא היה אחת הסיבות שהקנו לסר את השקט הנפשי לשחרר את הבלם הטוב ביותר באירופה….
אחד גרארד פיקה מקאטלוניה…..

אביעד 29 באוקטובר 2011

פלטשר וקאריק לא גרזנים ברמה? למה?
פיקה הבלם הכי טוב באירופה? קצת קשה לשפוט כל עוד הוא משחק בקבוצה שמחזיקה בכדור 70% מהזמן. כמובן שיש לציין כי הוא שוחרר לפי בקשתו לאחר שהיה ברור שהוא ברוטציה מאחורי וידיץ' וריו. האם אתה כמנג'ר היונייטד היית מעדיף אותו בהרכב ב-2008 לפני אחד משני אלה?

גמאני 29 באוקטובר 2011

אני לא חושב שהוא שחרר אותו בשקט נפשי ולא חושב שהוא שחרר אותו עם קשר לאוונס.הוא ידע שאי אפשר לבטל את הרצון שלו לחזור לבארסה ובמעמדו (הוא עוד לא היה כוכב או הרכב וגם ל ספסל קבוע) לא היה טעם למשוך את זה שנה או שנתיים כמו רונאלדו או פברגס.

יוסי מזרחי 29 באוקטובר 2011

הבלם הטוב באירופה?
נו,קצת מתינות וריאליזים לא מזיקים לאף אחד.

אמיר 29 באוקטובר 2011

הריאליזים הוא בעיין המתבונן!

שרבל 30 באוקטובר 2011

כנראה אתה לא ראית את פיקה בליגה אנגלית היה פרוצה עם רגליים פתוחות, הוא מתאים לליגה של הכוסיות בספרד.

Nir 29 באוקטובר 2011

Cleverley was playing good today. If he is not injured too often (like the Da Silva brothers), then I believe he can be our creative midfielder,

יוסי מזרחי 29 באוקטובר 2011

יאנג לא שיחק היום,בגלל פציעה. להבנתי, לא בגלל ההופעה שלו בדרבי,שלא היתה מהגרועות בקבוצה.
אנדרסון-בחוץ בלי וויכוח.
נאני? אולי יש צורך במכת חשמל מפעם לפעם.יש גם כאלה.
אוונס- סיר אלכס מאמין בו. זאת עובדה.

אביעד 29 באוקטובר 2011

אני לא בטוח שנאני ישב בחוץ בגלל הדרבי. יש מצב שפרגוסון רצה מישהו כמו פארק שיסגור את ביינס (אחד הכלים ההתקפיים הכי משמעותיים של אברטון). משחק נגד אברטון תמיד הופך לקרב פיזי ואגרסיבי ונאני פחות מתאים לקרבות כאלה…

אמיר 29 באוקטובר 2011

זה שהסר מאמין בו לא עושה אותו שחקן יותר טוב! בכר היו מספיק שחקנים שקיבלו אשראי מהסר ולבסוף שוחררו כי הערך המוסף שהיה להם להביא ליונייטד לא קרם עור וגידים……………

יוסי מזרחי 29 באוקטובר 2011

אני מבין שאתה מנסה לנבא את העתיד?

אמיר 29 באוקטובר 2011

אין מה לנבא את העתיד,הוא כבר כאן! מי שרואה ומבין כדורגל יודע שאבנס לא מתאים להיות בלם הרכב ראשון ביונייטד!

אביעד 29 באוקטובר 2011

ומי שחושב שלאוואנס יש עוד סיכוי הוא בהגדרה "לא מבין בכדורגל"?

דורפן 29 באוקטובר 2011

אמיר – מכיוון שרמזת שהקישור המרכזי לא טוב אז ההשוואה עם פיקה לא כל כך הגונה. אלא אם הטענה היא שגם הקישור המרכזי של ברצלונה לא כל כך טוב?

ווסלי סניידר לא ויתר על כסף. הוא רצה מליון פאונד לחודש. בינתיים הוא מוביל את אינטר למקום מתחת לקו האדום – או אולי נקודה מעל הקו האדום – אז אולי הוא לא שחקן פלאי שפותר כל בעיה.

ופיקה לא שוחרר בגלל אבנס. בדיוק להיפך – פיקה שוחרר בגלל שוידיץ ופרדיננד לפני ארבע שנים חסמו את התקדמותו וזה היה הדבר ההגון לעשות איתו. שנתיים על הספסל היו גומרות אותו אז.

דורפן 29 באוקטובר 2011

איך אבנס הפך מרכז הדיון?

היום יונייטד לא ספגה. בשבוע שעבר הוא הורחק, שזה לא בסדר אבל קורה, והשערים נספגו אחרי שהוא לא היה במגרש. אז קצת מרחיק לכת להגיד שסופגים שערים בגללו.

אביעד 29 באוקטובר 2011

כי בראון ואושה לא ביונייטד. חייבים שיהיו כל שנה כמה שחקנים שאפשר לתקוף כי הם "לא חומר לקבוצה שרוצה אליפות וצ'מפיונס".
בלי שני אלו, מרכז ההאשמות הנוכחי הוא פלטשר, קאריק ואוואנס (פארק עוד איכשהו הציל את עצמו). אם 3 אלו יעזבו, מעניין מי יהיה הבא להוות את הבעיה. אני מהמר על פארק, ולנסיה וברבאטוב.

סימנטוב 29 באוקטובר 2011

:)

אדם 29 באוקטובר 2011

גיבסון עדיין בסגל לא? :)… לגבי קאריק, אנדרסון ופלטשר אני הייתי מגדולי המגינים עליהם בשנים האחרונות, אבל תסתכלו היום על התנועה המדהימה של צ'יצ'ריטו.. בהתחלה התעצבנתי עליו למה הוא כל הזמן נתפס בנבדל ואז נפל לי האסימון, אם היה לנו איזה צ'אבי ביונייטד (לא בהכרח המקור), צ'יצ'ריטו היה מסיים היום עם 4 גולים. בברסה עם התנועה שלו הוא המבקיע השלישי בליגה בלי בעיות יחד עם מסי ורונאלדו.

בוריס 29 באוקטובר 2011

כי מאז המשחקים מול אינטר הוא לא מספק את הסחורה וזה לא ממש סוד, אם הוא לא היה שחקן בית צעיר ומבטיח(על הנייר) הוא היה רואה כבר את הדלת או לפחות את קבוצת המילואים.אני מסכים במאה אחוז שהוא לא אשם בתבוסה אבל הוא בהחלט אשם בהפסד, הוא זה שאיבד את באלוטלי בשער הראשון והורחק עם תחילת המחצית השניה. אולי אדומים קורים מידי פעם אבל הפאשלות שלו די קבועות…

אמיר 29 באוקטובר 2011

יצא לך לראות את ההססנות שלו קרוב לדגל הקרן שבמקום להרחיק לכדור חוץ מסר את הכדור הישר להתקפה מתפרצת שהסתחחמה בהצלה של דה חאה…?!
יצא לך לראות את הנזיפה שהוא קיבל מוידיץ…? הוא מזכיר לי בטעויות שלו את חוסר השקט שהיה לי כל פעם שווסלי בראון נגע בדבר העגול….שחקן שבכל משחק יעשה את השגיאה שכמעט תעלה לך בגול.
רק למען הגינות אין קשר לתבוסה מול הסיטי,זה מה שאני חושב עליו כבר כשנתיים ומחצה….

אביעד 29 באוקטובר 2011

הוא הרחיק כדור לא טוב (למעשה אי הבנה בינו לבין אברה) וחטף נזיפה מוידיץ'. זה סך הפעולות שלו שבגינן שווה לתקוף אותו היום?

יוסי מזרחי 29 באוקטובר 2011

אני לא מטיל ספק בהגינותך.
זו לא הנקודה.
הכדור שהוא איבד והפך לסכנה ממשית היה יותר טעות של אברה שלא הבין שהוא מקבל את הכדור.

קורא 29 באוקטובר 2011

ג'וני אוואנס הוא לא בלם, עם כל הכבוד, גם אם פרגוסון לא מאשים אותו. הקישור האחורי של יונייטד ימשיך להיות בעייתי, וגם השוער הוא לא מציאה גדולה.

ולמרות כל אלה, אני מאמין שיונייטד תיקח גם השנה אליפות כי השלם בקבוצה הזו גדול מסכום חלקיו.

דורפן 29 באוקטובר 2011

אמיר – אני לא רוצה להתחיל פה דיון בפיקה, שהוא בחור נהדר ועושה רושם של שחקן נהדר. אבל מה שהוא עושה בעיניך באמת ממחיש הוא לא ייאמן. מאחרי הקישור המרכזי מהטובים אי פעם, בקבוצה שחוגגת בחמישיות ושישיות תוך ביטול היריב, הוא מצליח להציל את המולדת ולהוכיח שהוא הבלם הטוב בעולם. זה באמת מרשים.

האמת שהדבר היחיד שאפשר לומר עליו. שחקן שמשחק היטב את התפקיד שנדרש ממנו. למרות שאז צריך לשאול מי אשם בכך שברצלונה כבר איבדה הרבה נקודות ליגה (אחת פחות מיונייטד אני חושב – ומול קבוצות פחות טובות מסיטי ואולי מליברפול) – הבלמים האיומים? הקשרים הבטלנים? החלוצים העקרים?

אמיר 29 באוקטובר 2011

רונן – מה שאתה מציין בנושא מי שמשחק לפניו זו עובדה שבאמת לא ניתנת לויכוח,מצד שני זה לא מייתר אותו….אני רואה כיצד הוא מטפל בכדור,כיצד הוא מתקל,כמה מהיר וקשוח שהוא,כמה שקט נפשי וביטחון יש לו בגילו הצעיר…זה מה שגורם לי להעריך אותו!

טל 29 באוקטובר 2011

בטח לא הוא, כי הוא לא שיחק באף אחד מהמשחקים שברצלונה איבדה נקודות.

קל לפתור את היכולת של פיקה בכך שהקבוצה מחזיקה בכדור כל הזמן. יש לזה צד שני. סגנון המשחק הזה המגינים מאד חשופים לכדורי עומק ומתפרצות, בעוד ההגנה של יונייטד בעונות האחרונות הייתה מאד צפופה במשחקים גדולים.
אנחנו רואים העונה שכאשר יונייטד משחקת יותר התקפי שחקני ההגנה שלה נראים הרבה הרבה פחות טוב.

אני לא יודע אם פיקה הוא הבלם הטוב באירופה, אבל הוא בוודאי אחד המועמדים הבכירים לתואר הזה.

טל 29 באוקטובר 2011

בהקשר הזה תראה היום איך טרי וקול נראו חסרי אונים, בשיטת הקו הגבוה של וילס-בואש. וזה מול ארסנל החלשה ביותר ב15 שנים האחרונות. פיקה הסתדר במצבים דומים מול קבוצות כמו ריאל מדריד ויונייטד של רונאלדו.

גלעד בלום 29 באוקטובר 2011

קראתי את כל התגובות ורק בתגובה האחרונה וזכר השם ברבאטוב.האם זה רק אני או שזה די אבסורד ועצוב ששחקן שהיה מלך השערים בקבוצה שלקחה אליפות רק בעונה שעברה לא רואה כמעט דקה בליגה בעוד שהקבוצה לא ממש משחקת טוב בשבועות האחרונים,מישהו יכול להסביר לי למה הם מחזיקים אותו? הוא עוד לא בן 30 ויכול לשחק בהרכב בכל קבוצה בעולם שהיא לא ריאל או ברסה,הרי הוא עושה כמה עשרות אלפי פאונד בשבוע,זה לא אבסורד?

דורפן 29 באוקטובר 2011

נראה שהוא לא רצה לעזוב. הציעו לו לעבור לפאריס סן ז'רמן. מישהו ייפצע והוא ישחק

גיל 29 באוקטובר 2011

זו באמת שערורייה בעיניי.

דורפן 29 באוקטובר 2011

הוא פשוט הבלם המתאים ביותר למה שברצלונה צריכה. תפקידי הבלם והשוער כל כך שונים בין קבוצות צמרת גבוהה לקבוצות אחרות – שלא ניתן להשוות. כל בלם בקבוצה בכירה – כולל כולם – אם תשים אותו בהרכב קבוצת תחתית שיושבת בבונקר עלול להתפרק מהלחץ. אבל בלם ממוצע בקבוצת בונקר יתקע לחלוטין את המשחק של קבוצה גדולה. אגב, בכמה מההופעות שלו ביונייטד הוא שיחק מגן ימני ונראה מאד טוב.

טל 29 באוקטובר 2011

לא מקבל את זה, צר לי. הבלמים של סטוק הגיעו מכוכב אחר? שניים מהם שיחקו בקבוצות צמרת (הוט וודגייט) ולא ממש הבריקו. למה שהם יסתדרו ופיקה לא?

שחקנים מתקדמים ומשתפרים מגיל העשרה. פיקה היום, אחרי שתי זכיות בליגת אלופות ו..ממ…תואר שולי המכונה "גביע העולם" (חלק מהגנה שלא ספגה שער בשלב הנוק אאוט) הוא לא אותו שחקן שהוא היה ביונייטד. אגב, גם רוסי הוא לא השחקן שהוא היה ביונייטד. להזכירך, שחקנים כמו פרדיננד וסתאם השתפרו מאד אחרי ההעונה הראשונה שלהם.

אני לא קובע שהוא יותר טוב מוידיץ', אבל הוא בהחלט אחד הבלמים הטובים באירופה ומועמד בכיר לתואר הטוב ביותר.

יוסי מזרחי 29 באוקטובר 2011

טל בחייך, אתה עוד נותן ערך כל שהוא לוודגיט? היום ? בגילו?

אביעד 29 באוקטובר 2011

הות' שיחק בצ'לסי ככמחליף שולי, ואם אתה קורא לתקופה של וודגייט בריאל כ"שיחק בקבוצת צמרת" אז זו הרחבה די גדולה להגדרה "שיחק".

דורפן 29 באוקטובר 2011

זה נכון מאד לגבי טרי. טרי הוא דווקא בלם רחבות והוא לחלוטין מחוץ למים אם הוא צריך לשחק אם הרגליים ולא עם הגוף, הידיים והראש.

אביעד 29 באוקטובר 2011

המחשבה שלי לגבי אוואנס היא כזו – יכול להיות שהוא באמת לא מספיק טוב. והשנה הקודמת באמת הייתה נוראית. אבל השנה הוא מצא עצמו בתפקיד יותר מרכזי בחוליית הגנה שסבלה מהרבה פציעות (ולא יכלה לשמור על יציבות כתוצאה מכך) כשמאחוריה שוער צעיר וחסר ניסיון (ועוד במקום ואן דר סאר) ושבמקרים רבים פשוט הופקרה על ידי שאר הקבוצה. למרות זאת, אוואנס ופיל ג'ונס שיחקו טוב. עד ההופעה בדרבי, לא הייתה סיבה ממשית לקטול את אוואנס ובמחי אדום אחד הוא הפך לסמל לכל מה שרע. זה לא נראה לי הוגן או מוצדק.

דורפן 29 באוקטובר 2011

טל – הם כן נמצאים על כוכב אחר. ראשית לרוב לא מתמודדים מול ההתקפות הגדולות – כי ההתקפות הגדולות נמצאות בקבוצות שלהם. הם טובים בהרבה משחקני הקבוצות הקטנות בהמון דברים – תמיכה בהתקפה, החזקת כדור, אפילו מרדף אחרי המתפרצת. אבל לעמוד 80 דקות ברחבה מול התקפה ברמה עולמית- הם פשוט לא עושים את זה.

הרבה שחקנים זוכים באליפות העולם בלי להיות הטובים ביותר. הוא אישית עשה מספיק כדי להפסיד את הגביע: גרם לפנדל נגד פרגוואי ונתן לרובן לברוח וגם נתן לשוויצרי הזה ששכחתי את שמו להבקיע. שתי התקלות שהיו יכולות לעלות בגביע. אז שלמות שלו לא הייתה פה.

כאמור זה לא משנה. לברצלונה או לספרד הרבה יותר חשוב שהבלם יהיה חלק מהמכונה מאשר שישחק בשלמות כל כדור אוויר וכל תיקול.

דורפן 29 באוקטובר 2011

יוסי – אברה הרבה יותר גרוע מאבנס. למעשה הוא נראה לי הכי גרוע בקבוצה. אבל פרגוסון בטח בו והוא בישל שער.

טל – בכלל לדעתי הבלמים הם השחקנים הכי פחות קריטיים בברצלונה – לא כי ההתקפה גדולה. השחקנים הבאמת קריטיים הם המגינים. הם מצרים את המגרש והם גם מונעים איום אגף. וזה לא מפתיע שהם הוציאו הרבה כסף על התפקידים הללו ודווקא זיהו פה תפקיד שהם לא מצליחים לגדל במחלקת הנוער שלהם (אולי בגלל האתלטיות)

יוסי מזרחי 29 באוקטובר 2011

היא הנותנת.
כרגע אין לאברה מחליף(לא תחליף)בסגל, ואולי זה ההסבר למקום שלו בהרכב. לאוונס (בהינתן מצב בו הוא צריך לעוף מההרכב), יש תחליף ובכל זאת, אוונס ממשיך, ואני לא רועד כשהוא על המגרש.
קישור טוב במונחי הדרישות ביונייטד היה מקל עליו את העבודה. עם קישור כמו שיש היום, כששניים הם למעשה קיצוניים, ימני ושמאלי,ועם אחד קדמי יותר, אין למעשה קו הגנה שלפני ההגנה. שם מתחיל ושם נמשך הסיפור של אוונס.

אביעד 29 באוקטובר 2011

ושם הקללה של היונייטד. כשאתה משחק עם קישור מעובה או עם קשרים שמעלתם העיקרית היא בתמיכה בהגנה אז תשמע ביקורת על שאותם קשרים הם לא טובים מספיק ליונייטד כי הם לא יוצרים מספיק מצבים וכשאתה משחק עם שניים באמצע בקישור שלא נותנים להגנה יותר מדי תמיכה, אתה שומע שהבלמים לא מספיק טובים. זה יימשך עד שיהיו לנו 11 שחקנים שכל אחד מהם נותן תרומה של 2 שחקנים לפחות או עד שישנו את חוקי המשחק ויאפשרו ליונייטד לעלות עם 12 מול 11.

אמיר 29 באוקטובר 2011

אכן אברה הגנתית מזעזע אבל היא אפשר כנראה לקחת מנו את החלק ההתקפי שלו וזו בדיוק הדילמה של הסר….מה עוד שהעמדה הזו הינה נקודת תורפה כבר כשלוש שנים כי אין מחליף ראוי אלא רק סותמי חורים….

שי 29 באוקטובר 2011

הבעיה העיקרית עם אברה היא שכבר כמאת שנתיים שהוא באופן קבוע "הכי גרוע בקבוצה" ועדיין הוא השחקן שמשחק הכי הרבה….

טל המנצ'סטרי 29 באוקטובר 2011

המצחיק הוא שלאוונס היתה מחצית ראשונה טובה נגד סיטי בדרבי..אבל מה פתאום שמישהו יזכור את זה וכשהוא מחפש לספר לנו כמה אוונס לא מספיק טוב.

אוונס שלפני 3-5 שנים היה הרבה יותר מרשים מפיקה, זה היה נכון
כשניהם שיחקו ביונייטד, גם בקבוצת המילואים ובעוד אוונס הושאל לסנדרלנד ועזר לה לעלות לפריימיר ליג ואם אני זוכר נכון, על בדרך קטף את תואר שחקן העונה שלהם, פיקה התקשה והיה נראה די אובד עצות גם בכמה הופעות שלו בקבוצה הראשונה של יונייטד.
סגנון כדורגל אחר, קצב שונה ואולי פחות מתאים לו, ספרד והבית הקטלוני תפורים עליו והאמת, אני שמח בשבילו והוא בכל הזדמנות דואג להגיד מילים חמות על יונייטד, על השחקן שהפך להיות בזכות יונייטד ופרגוסון.

הבעיה של אוונס החלה במבחן העונה שאחרי, אחרי הפריצה האמיתית שלו ביונייטד לפני שנתיים, אז הוא קיבל דאז יותר הזדמנויות כשריו ווידיץ היו פצועים לפרקים ומאוד מאוד הרשים, מאז הוא לא הצליח לייצב את עצמו ולקפוץ קדימה אלא די הלך לאיבוד.
האם שחקן טוב או שחקן שידע להפגין יכולת טובה בכמה מקומות פתאום שכח לשחק כדורגל?
אני מסתכל גם על הטעויות הנקודתיות היום, למשל במהלך שהביא לבעיטה של רודוול במחצית השנייה, אברה רץ עם שחקן של אברטון על הקו, אוונס בא לעזור לו, שם את הגוף נכון, הגיע ראשון לכדור ושחרר אותו בפאניקה, כלומר את פעולת ההגנה הוא עשה נכון, אחרי זה נפל בחוסר ביטחון וזה חבל ומאכזב כי היה נדמה שהוא חזר לעצמו במשחקים הקודמים ולאחר עונה חלשה ביותר בעונה שעברה.
אני כן חושב שההצבה שלו בהרכב היום היתה הבעת אמון מצד פרגוסון,
לו היה יושב על הספסל או נמצא מחוץ לסגל זה היה סוג של חבל תלייה
אבל פרגוסון וגם בכדי לתת דחיפה מוראלית לשחקן וכשהוא חושב קדימה, שנים קדימה, למשל כשריו פרדיננד כבר לא יהיה בקבוצה
ולכן גם ריו ישב על הספסל וגם פאביו כשבקלות יכול היה לשחק בעמדת הנגן הימני וג'ונס היה עבור למרכז ההגנה.

אוונס לא מטפל נקי בכדור כמו סמולינג או ג'ונס, גם לא כמו פיקה,
יש לו יתרונות משלו, השאלה עד כמה הוא יהיה חסין מבחינת ביטחון ואיך הוא יגיב לנפילות וללחץ. המבחן שלו העונה הוא גדול אחרי עונה שעברה רעה במיוחד, למרות זכוכית המגדלת עליו בעקבות ההרחקה בדרבי והתבוסה שם, הוא החל לא רע בכלל את העונה, עקב האכילס שלו זה עדיין היציבות במשחק, גם במשחקים טובים הוא מצליח לייצר טעות אחת וזה די מזכיר את ווס בראון, הוא יהיה חייב להתנער מההרגל המגונה הזה בכדי לעשות את קפיצת המדרגה המצופה ממנו אבל הפוטנציאל ישנו.

יואב 29 באוקטובר 2011

פיקה לא כל כך הרשים במעט ההזדמנויות שקיבל ביונייטד(נוטים לשכוח את זה) ואוואנס לעומתו עבר השאלות מוצלחות ומחשלות בסנדרלנד(היה שחקן העונה שלה באחת העונות, אם אני לא טועה) וצבר ניסיון. אוואנס הוא בחור מקומי שהיה מוכן להמתין להזדמנות ופיקה רצה לשוב לביתו, כאשר וידיץ וריו נראו בלתי ניתנים להחלפה. לא רואה איך הסר יכול היה לנהוג אחרת.

לא ציפיתי להתפוצצות היום אלא למלחמת חפירות ועבודה קשה. יקח ליונייטד זמן לחזור לקצב שלה וזה טבעי לגמרי. אפילו הגשם עוד לא התחיל.
להיות עם שבעה ניצחונות מתוך עשרה משחקים לאחר הגרלה שמזמנת את כל הגדולות-זה מעולה.

שלו 29 באוקטובר 2011

שבת דילמה, התחילה בנצחון הנוער על נס טוברוק, בכדורגל לא רע בכלל.
המשיכה בנצחון היונייטד בכדורגל רע מאוד.
ונגמרת בהפסד מיאש של רומא.
מיאש בעיקר כי זה נראה כמו קבוצה שמוציא מעצמה את מלוא הפוטנציאל.
מיאש כי עם מאמן יותר טוב היה אפשר להצליח יותר.
מיאש כי אני ממש לא מבין מה הוא רוצה להעביר כמסר.
קבוצה כמו מולאן עם סגל השחקנים הנוכחי שלה בכושר המשחק
הנוכחי שלה רומא הייתה צריכה לנצח.
אנריקה עשה סיבוב שלם בסגל כדי שבהגנה יפתחו בורדיסו חואן וקסטי,
תוך שהוא מוריד לכולם את הביטחון.
בויאן נראה כמו שנראה בברצלונה, מחליף ולא הראשון.
ואף אחד מהחדשים לא ממש השתלב,
וכמעט כל הישנים נפגעו.
קבוצה עצובה.

טל 30 באוקטובר 2011

טוב, כמה הערות על משחקי היום:

1. ארסנל מועמדים חזקים למקום רביעי. הם קבוצה חלשה מאד העונה בהשוואה לכל עידן ונגר, אבל ביחס לקבוצות כמו ליברפול או טוטנהאם הם עדיין בתחרותיים.

בעיקר אפשר לזקוף לזכותם את העבודה שהם הצליחו בשיא המשבר לגרד תוצאות (גם באירופה. הם יצאו עם שבע נקודות ממשחקים שמבחינת יכולת ומהלך הם היו צריכים לצאת עם שתי נקודות) בצורה מאד לא ארנסלית. כנראה ששום דבר אחר לא הולך, חוזרים ליסודות. וזה במצב שבו הם חסרים את הקשר הטוב ביותר שלהם (ווילשר) והשני ההגנה הטובים ביותר (סאניה וורמלן). אפשר לבקר את ונגר על הרבה דברים, אבל הוא מצליח לפחות לייצב את הספינה בסיטואציה לא פשוטה.

2. צ'לסי מאד איכזבו היום ובעיקר וילס בואס. מאד התרשמתי מצ'לסי העונה וחשבתי שהמאזן שלהם בליגה קצת שיקר: הם שיחקו טוב בסטוק, היו הרבה יותר טובים מיונייטד כל עוד המשחק היה "חי" ונכנעו לתוצגת שיפוט מחפירה מול QPR במשחק שבכל סיטואציה אחרת, הם היו מנצחים בקלות. היום הם פשוט נראו זוועה. בלתי נתפס שקבוצה כמו ארסנל הנוכחית תייצר לפחות עשרה מצבים במשחק חוץ. בלתי נתפס שוליס בואס רואה שהמשחק על קו הגנה גבוה לא עובד ולא משנה כלום.

לא יודע אם זו האובססיה שלו להיראות כנגטיב של מוריניו מבחינת סגנון אבל מעולם לא ראיתי תצוגה הגנתית כל כך מופקרת של צ'לסי.

3. סיטי בנו קבוצה שמותאמת בצורה מושלמת לפרמיירליג: שחקנים מאד פיזיים מאחור שיכולים להתמודד עם כדורי גובה והמשחק הפיזי, מאכז שדה ששולט אוטמטית כמעט בכל משחק ושחקנים מאד טכניים מקדימה, שמצטיינים ביכולת לייצר מרווח ושטח מול הגנות צפופות ויכולים בהברקה אחת להכריע משחק.

לעומת זאת, באירופה הסגנון הזה הרבה יותר בעייתי ולא מיקרי שהם מתקשים שם: באיירן פשוט גברו עליהם במרכז השדה והעבירו את כובד המגרש לשטח המגרש של סיטי, נאפולי צופפו מאחור בצורה מצוינת ויצאו למתפרצות קטלניות וויאריאל (אפילו בכושר המזוויע שבו הם נמצאים) יכולים להחזיק בכדור ברמה שמעט מאד קבוצות בפרמיירליג יכולות.
באנגליה אין קבוצה קטנה שמאומנת כמו נאפולי (או שיש לשחקני התקפה ברמה שיש לנאפולי) ואין קבוצה גדולה שמשחקת כמוה ואין קבוצות כמעט שיכולות לגבור ואפילו להשתוות לסיטי במרכז המגרש.

4. די מדהים שהשחקנים הכי חשובים של סיטי וצ'לסי הגיעו מולנסיה. ויותר מדהים שבעונה האחרונה שלהם שם, הם אפילו לא היו בין שני השחקנים המשמעותיים בקבוצה (וייה ובנגה). פשוט פשע לראות כמה מעט עשו בולנסיה עם סגל שהיה אחד הטובים באירופה לאורך שנים. זה פשוט לא נתפס שסגל שכלל את וייה, סילבה, מאטה בנגה ושחקנים מצוינים נוספים, לא סיים בטופ 4. טרגדיה אמיתית לכדורגל הספרדי.

5. באנגליה אין הגנות גרועות, יש משחקים גדולים. נכון, הערה קטנונית משהו, אבל אם היה מדובר במשחק ספרדי היו שוחטים את ההגנות. באנגליה משחק כמו צ'לסי-ארסנל משמש כהוכחה (נוספת) שהפרמיירליג היא מוצר שאין לו מתחרה.

טל 30 באוקטובר 2011

עוד הערה לגבי צ'לסי: אם כבר משחקים על קו הגנה גבוה, למה שחקן ההגנה הכי אתלטי ומהיר שלהם (דוד לואיז) לא משחק?

בואס הסביר בתחילת המשחק שזה נובע מכך הוא שיחק בגביע הליגה. OK, אז למה הוא שיחק בגביע הליגה, אם יש לך משחק חשוב מול ארסנל?

לא יודע, אולי וילס-בואס לא כל כך תופס ממנו, זכר לעונה האחרונה שלהם בפורטוגל (בנפיקה של לואיז חטפה חמישיה מפורטו של וילס-בואס, כאשר הולק מפרפר את לואיז), אבל לעניות דעתי להשאיר אותו על הספסל ביכולת הנוכחית של מרכז ההגנה של צ'לסי זה פשוט פשע.

טל 30 באוקטובר 2011

הערה אחרונה באמת לגבי יונייטד: למרות הפוטנציאל והיכולת של נאני בשתי העונות האחרונות, פרגוסון מתעקש לא לתת לו מעמד של כוכב.

זה התחיל בהושבה על הספסל במשחק העונה מול צ'לסי, זה המשיך בהושבה על הספסל בחלק האחרון של העונה שעברה והגיע לשיא באי הכללתו בהרכב בגמר האלופות. גם היום, הוא היה בין המוענשים על התבוסה מול סיטי.

קטונתי ליד פרגוסון, באמת. אבל נאני כבר לא ילד. אם זה ימשך ככה הוא לעולם לא יעשה את הפריצה למעמד של סופרסטאר אמיתי (ויש לו את היכולת לזה, יותר מכל שחקן אחר ביונייטד) שלא לדבר על האופציה שהוא יבקש לעזוב.

אמיר ענבר 30 באוקטובר 2011

זה לא התחיל בהושבה על הספסל נגד צ'לסי. זה התחיל בחצי השני של העונה, ובעיקר אחרי הפציעה באנפילד (שהתגלתה כלא נוראית). נאני פשוט ירד משמעותית ביכולתו, בעוד ולנסיה חזר מפציעה ושיחק מצוין (במשחק האמור נגד צ'לסי הוא קרע לגזרים את אשלי קול). הלוואי שנאני היה הופך את הבחירה לקשה, אבל זה היה סוף העונה, כל משחק היה מכריע והיינו צריכים את השחקנים בכושר הכי טוב שלנו. הוא פשוט לא היה שם.

אני לא חושב שהיה כל אלמנט של ענישה בהשארתו על הספסל היום. מילא אם ולנסיה היה במקומו. אבל שניהם היו על הספסל ופארק ו-וולבק בהרכב. לי זה נראה עניין טקטי. יכול להיות שיש גם חשיבה על עניין חלוקת הכוחות, כדי שלא יגיע הפעם לסוף העונה גמור. בנוסף להכל, יש לו גם את נבחרת פורטוגל על הראש עם שני משחקי פלייאוף שהוא בוודאי ישחק בהם עוד שבועיים.

טל 30 באוקטובר 2011

המשחק המדובר נגד צ'לסי היה משחק העונה לפני שנתיים (שיונייטד הפסידה).

כל מה שאתה מתאר זה לא יחס שמקבל כוכב. זו כמובן החלטה לגטימית לחלוטין של פרגוסון, אבל זה מראה שעבורו נאני הוא עוד שחקן סגל- כמו ולנסיה או יאנג- ולא אחד משני הכוכבים של הקבוצה.

טל 30 באוקטובר 2011

שחושבים על זה, נאני (למרות היכולת שלו) לא שיחק בהרכב כמעט באף משחק מכריע של יונייטד בשלוש העונות האחרונות.

אדם 30 באוקטובר 2011

נאני לא שיחק במשחקים המכריעים של העונה שעברה בגלל שהיה השחקן ששיחק הכי הרבה משחקים עבור יונייטד – 46 נדמה לי. הוא פשוט הגיע שרוף לסוף בעוד ולנסיה היה טרי אחרי פציעה. (אל תשכח שבעונה שעברה לצד הפציעה של ולנסיה גם פארק לא היה זמין לאיזה חודשיים – בגלל אליפות אסיה ופציעה באימון שהגיעה ממש אחרי חזרתו) נאני פשוט נשחק עד הסוף בעונה שעברה.
בשלושת המשחקים האחרונים שלו מול סיטי הוא שיחק (כולל גביע הליגה), כך גם מול ארסנל. מול צ'לסי אני חושב שהוא שיחק בלפחות 2 משחקים מה0-5 בעונה שעברה. מול ליברפול הוא שיחק בשני המשחקים.

טל 30 באוקטובר 2011

הוא לא עלה בהרכב במשחק העונה מול צ'לסי לפני שנתיים (ה2-1). הוא לא עלה בהרכב במשח העונה מולם בעונה שעברה. הוא לא עלה בהרכב בפאקינג גמר האלופות. הוא לא עלה בהרכב במשחק הראשון מול שאלקה בחצי הגמר (המשחק המכריע מבין השניים). מול צ'לסי ברבע גמר האלופות הוא שיחק? לא זוכר..

זה אחוז בלתי נתפס לשחקן שנתפס כאיכותי ביותר שיש ליונייטד בחלק הקידמי אחרי רוני.

שוב, אין פה טענה לפרגוסון. יש פה ציון עובדה: כנראה שהמנג'ר לא מאמין שלנאני יש את היכולת (מקצועית או מנטלית) לעשות את קפיצת המדרגה שעשה רונאלדו. אם הייתה לו את האמונה הזו, הוא לא היה מושיב אותו על הספסל בכל כך הרבה משחקים גדולים.

אמיר ענבר 30 באוקטובר 2011

הבעיה היא שבמקום להסתכל על סוף העונה שעברה כמכלול, אתה מציין משחקים פרטנית. שאלקה בחוץ, צ'לסי בבית וגמר ליגת האלופות בסוף העונה שעברה – כולם היו שלושה משחקים גדולים אליהם הלכנו עם השחקנים שנמצאו בכושר הכי טוב. נאני פשוט לא היה ביניהם, מה לעשות. כשחלה אצלו הירידה ניסינו להחזיר אותו במשך תקופה. זה לא שהוא יובש. לעתים הוא שיחק כשהעלנו הרכב משני יחסית, ואפילו באותה עת הוא פתח במשחקים חשובים כמו הגומלין מול צ'לסי באלופות, סיטי בחצי גמר הגביע או ארסנל בליגה, והוא פשוט לא נראה טוב.

אם היית הולך עם הראש בקיר ומציב אותו בהרכב נגד צ'לסי במשחק על כל הקופה בליגה או בגמר ליגת האלופות אחרי חודשיים בהם הוא פשוט לא מצליח לשחק היטב, ומספסל למענו נגיד את ולנסיה שנראה טוב מאוד, אז אולי מזל שאתה לא מנג'ר יונייטד. כוכב, לא כוכב. רק הקבוצה חשובה.

אין ספק שאתה מציין עובדות – המשחקים בהם הוא לא פתח (ומתעלם בנוחות ממשחקים קריטיים בהם הוא כן פתח). אתה פשוט מתעלם מעובדות אחרות (הבחור היה לגמרי לא בכושר) ויוצא במסקנה לא נכונה.

טל 30 באוקטובר 2011

מוזר. אתה מסכים עם מה שאני כותב, אבל כותב את הדברים בטון זועם, שיצטייר כאילו שיש ביננו אי הסכמה.

– אין משחקים יותר קריטיים ממשחק עונה בליגה או גמר ליגת אלופות. כלומר במשחקים הקריטיים ביותר הוא לא עלה בהרכב.

– כוכבים עולים לשחק (אם הם לא פצועים) בכל משחק גדול. אתה רואה את מסי או צ'אבי יורדים לספסל בגלל כושר גרוע? אתה רואה את פרגוסון עולה למשחק מכריע בלי רונאלדו בשנתיים האחרונות שלו ביונייטד?

– "הבחור לא היה בכושר" כי הוא סופסל, שזה מלכתחילה לא טיפול שמקבל כוכב.

בפעם האלף: לא כתבתי שפרגוסון טעה או צדק, כתבתי שהוא לא תופס את נאני ככוכב (יענו שחקן במעמד של רוני), אלא כשחקן סגל כמו יאנג או וולנסיה. אין פה נקיטת עמדה אלא ציון עובדה.

טל 30 באוקטובר 2011

פרגוסון עלה בלי רונאלדו למשחק העונה מול צ'לסי בסטפורד ברידג' בעונת 2007/8, אבל זה היה בשביל לתת לו מנוחה לקראת משחק חצי גמר ליגת האלופות באותו שבוע, לא משיקולים מקצועיים.

אמיר ענבר 31 באוקטובר 2011

הטעות הבסיסית שלך היא שאתה סבור שהוא לא היה בכושר בגלל שהוא סופסל, וזה מה שלא נכון. אם רוני היה בכושר גרוע כמו נאני בסוף העונה שעברה והיה לו תחליף רענן שמשחק הרבה יותר טוב, גם רוני היה יורד לספסל.

אז מה ההבדל? שיש לנו קיצונים נהדרים אחרים, גם אם לנאני יש את היכולת להיות דרגה מעליהם. במקרה של רוני, אין לנו שום דבר שמתקרב אליו. לא ביכולות, לא בסגנון המשחק, לא באפשרות לשחק אתו כחלוץ חופשי שגם נע אחורה לתמוך בקישור.

כשנאני בשיאו, הוא ישחק גם בגמר ליגת האלופות וגם במשחק העונה, ללא כל היסוס. העונה שעברה היתה משהו שקורה בכדורגל. קרסה יכולתו, לא הצלחנו לאושש אותו, ולא יכולנו להמשיך לקחת את הסיכון. אז הוא ירד לספסל.

תומר חרוב 30 באוקטובר 2011

אני לא חושב שארסנל כזו חלשה, בטח לא בהתקפה שם השיטה תמיד שווה גולים כל עוד מנצלים מצבים. בסך הכול הפתיחה הגרועה שלה היא זו שלא משקפת את היכולת הפוטנציאלית האמיתית של הקבוצה הזו. ג'רביניו הוא רכש טוב מאוד וארון רמזי משכיח את ווילשייר. מרכז ההגנה עדיין בעייתי אבל לארסנל חזר הביטחון ועל זה באמת מגיעות מחמאות לונגר, מעטים המאמנים בקבוצות הגדולות שנאלצים להתמודד עם משברים מסוג כזה, בטח לא מאמן כמוהו שנמצא בתפקיד כל כך הרבה שנים. נראה כאילו המהלומה שארסנל ספגה בחודשיים הראשונים של העונה עוררה את ונגר והוציאה ממנו את המיטב. ארסנל אולי לא משחקת את הכדורגל הכי מבריק שהיא שיחקה אי פעם, אבל היא פתאום נראית פרגמטית.

תומר חרוב 30 באוקטובר 2011

בהקשר הזה של הפרגמטיות, השער של וולקוט מאוד סמלי.

טל 30 באוקטובר 2011

נכון. היא חלשה ביחס לקבוצה שהיא הייתה בעידן ונגר. היא בהחלט קבוצה טובה ביחס כדורגל האירופאי ובהחלט קבוצה ברמה של ליברפול וטוטנהאם. ובעיקר, על כל בעיותיו וטעויותיו, ונגר נשאר מנג'ר מצוין שיודע להנחיל לקבוצה שלו את הכדורגל שהוא מאמין בו.

מה שכן, אני לא בטוח לגבי ענין הפרגמטיות. אתה יודע, זה לא שראינו ממנה משחק ציני או הגנתי.

אני חולק עליך בנקודה אחת: ארון רמזי ממש לא משכיח את ווילשר. היום ספציפית הוא היה טוב, אבל לאורך רוב העונה הוא היה פשוט איום ונורא.

תומר חרוב 30 באוקטובר 2011

במשחק מול דורטמונד ארסנל הייתה די הגנתית, היא ספגה שער משוגע. מול מארסיי היא שיעממה וכבשה בדקה ה90 (רמזי), את סטוק ונוריץ' היא ניצחה בשיניים, לא אמור לעודד מבחינת יכולת אבל עם הגב לקיר הקבוצה הזו מצליחה לייצר לעצמה קצת אופי.
רמזי חזר מפציעה נורא קשה, הוא היה מצוין אתמול וגם במשחקים באירופה. הוא לא גלדיאטור כמו ווילשייר אבל הוא שחקן חכם שלא נשבר, ממשיך לנסות גם כשלא הולך, בסך הכול תחליף לא רע. תפסת אותי במילה משכיח :)

אריק 30 באוקטובר 2011

רמזי איום ונורא? על איזה עונה אתה מדבר? הוא נורא נגד הספרס כל השאר הוא היה בהחלט טוב ולפעמים מצויין

אבי 30 באוקטובר 2011

אחרי כל הדיון המעמיק שלנו על שיתופו של אבנס, יכול להיות ששיחק בגלל שלסמולינג יש שבר בבוהן:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/15504911.stm

גם ליאנג יש בעיה בבוהן; גם הוא לא "קיבל מסר". מה קורה שם עם הבהונות?

דורפן 30 באוקטובר 2011

טל – ההסבר לכל התופעות שאתה מעלה – החלשות דרג שני באנגליה ופשעים בואלנסיה קשורות לתופעה מאד פשוטה: מי שנאלץ למכור שחקנים ולהיות בתחלופת שחקנים גדולה זה פוגע בו. אין דבר כזה באמת "תחליפים ראויים". קבוצות באמת טובות נשארות הרבה שנים ביחד בסגל יציב.

זה חלק מהבלוף הגדל והולך בכדורגל האירופי. נשארנו כרגע עם חמש קבוצות שלא חייבות למכור כל שחקן שמישהו רוצה ועם האגדות "שהן מתנהלות כראוי" בעוד אצל אחרות "המנג'ר מיצא את עצמו" או "ההנהלה לא רצינית" וכו'.

האם בדורטמונד השנה הפסיקו לגדל צעירים? שכחו את הטקטיקה? הפכו שבעים?

טל 30 באוקטובר 2011

לא הבנת..

הפשע של ולנסיה הוא לא בזה שהם היו צריכים למכור שחקנים, אלא המעט עם השחקנים הללו בזמן שהם היו שם (בשנתיים משלוש העונות האחרונות שלהם שם, הם אפילו לא העפילו לליגת האלופות). הרי אם היו מעפילים לליגת האלופות ומגיעים לשלבים הגבוהים יכול להיות שלפחות שניים מבין השלושה הם לא היו צריכים למכור. באופן פרדוכסלי, בגלל שהם היו כל כך אנדראצ'יבירים, הם התמודדו טוב עם העזיבות הללו, כי כל מה שהם היו צריכים לעשות כדי לשמור על אותו מעמד, זה לבנות קבוצה יותר מאוזנת שתשחק יותר לפוטנציאל שלה (חוץ מזה שכמו שאתה מדבר היום על סילבה או מאטה, תדבר עוד שנתיים על קנאלס ופראחו. לא חסר להם שחקנים טובים).

בכלל, המקרה של ולנסיה הוא הרבה יותר מורכב מלטעון שזה בגלל ה"כדורגל האירופאי". מ2005 עד 2009 הייתה להם הנהלה משוגעת שהעלתה תוך ארבע שנים את החוב מ125 מיליון ל560 והסתבכה בבניה מגולמנית של איצטדיון חדש בלי יכולת למכור את האיצטדיון הישן שהיה אמור לממן את בניית האיטצטדיון בחדש. לפרטים נוספים חפש מאמר של סיד לאו מ"הגרדיאן" על הנושא. לזכותה של ההנהלה החדשה יאמר שהם מתנהלים נכון (הורידו את החוב ב200 מיליון יורו בשנתיים) ואם הדיווחים על כך שהם עומדים למכור את האיצטדיון הישן נכונות, חלק גדול מהבעיות ייפתרו.

אגב, גם לא טענתי שקבוצות הדרג השני באנגליה נחלשו. כתבתי שסיטי בנו קבוצה שקשה לקבוצות אנגליות להתמודד איתה מבחינת סגנון. מצד שני, אין להם כמעט מהירות בחלק הקידמי ולכן, לקבוצה כמו ויאריאל יחסית נוח להתמוד איתה (בהשואה לריאל מדריד למשל).

תומר חרוב 30 באוקטובר 2011

אולי אתה יודע. למה בכלל ולנסיה צריכה אצטדיון חדש? מה רע במסטייה?

טל 30 באוקטובר 2011

תומר,

כל קבוצה רוצה איצטדיון יותר גדול ויותר חדש, בשורה התחתונה זו שאלה של עלות-תועלת. על פי המבחן הזה, במקרה של ולנסיה, זו התבררה כהחלטה מטומטמת ומגלומנית.

מה שקרה, שהם התכוונו לבנות איצטדיון (הניאו מאסטייה) שהיה אמור להיות המפואר והחדיש ביותר באירופה, עם 75,000 מקומות בעלות של 400 מיליון יורו, מתוך אמונה שזה מה שיאפשר להם להתחרות כשווים מול מול שתי הגדולות.

הכוונה שלהם הייתה לממן את בניית האיצטדיון, בין היתר, באמצעות מכירת האיצטדיון הישן (אל תשכח שכל זה היה לפני המשבר הכלכלי). מה שקרה בפועל, שאחרי שכבר הם השקיעו 200 מיליון יורו בפרוייקט וחצי איצטדיון נבנה, פרץ משבר הנדל"ן בספרד והם לא יכלו למכור את האיצטדיון הישן ולכן גם לא לממן את המשך בניית האיצטדיון החדש וכתוצאה מזה, נכנסו לברוך כלכלי שכמעט חיסל את הקבוצה. כרגע, האיצטדיון החדש עומד חצי בנוי והעבודות הופסקו עד אשר ימצא להן מימון.

לא מזמן היו דיווחים שאולי הם יצליחו למכור את האיצטדיון הישן מה שיאפשר להם לסיים את הפרוייקט.

טל 30 באוקטובר 2011

רק לפרט לגבי סיטי: קבוצות בינוניות וקטנות באנגליה לא רגילות לשחקנים כמו אגוארו וסילבה וההגנות שלהן יוצאות לחלוטין מהמבנה שלהן אחרי שני טרייאנגלס . קבוצות ספרדיות או איטלקיות הרבה יותר מורגלות בסגנון הזה. מצד שני, לויאריאל אין כלים להתמודד עם המהירות המסחררת של קבוצה כמו ריאל מדריד. הם מנסים לצאת להתקפה וכל איבוד כדור הופך להזדמנות בצד השני. לסיטי אין את המהירות הזו.

דורפן 30 באוקטובר 2011

חלק עצום מהשערים של סיטי מובקעים במתפרצות. כולל בפרקי זמן קצרים מאד לאחר היתרון – הם עם 28 מ-36 שערים במחצית השניה.

טל 30 באוקטובר 2011

ממש לא. שני השערים האחרונים מול יונייטד היו יוצאי דופן.

הם מבקיעים יותר במחצית השניה, כי בדרך כלל דברים הולכים יותר קל אחרי הגול הראשון, כאשר ההגנה מאבדת את הסדר והריכוז והקבוצה השניה יוצאת קדימה בניסיון להשוות. שוב, לסיטי אין מהירות לשחק על מתפרצות כשיטה. השחקן היחידי בחלק הקידמי שם שמהיר יחסית הוא אגווארו וגם הוא לא בדיוק תיאו וולקוט או רונאלדו.

אריק 30 באוקטובר 2011

קשה להפריז בחשיבות הנצחון. כמו גם בחשיבותם של וידה וקלברלי (איך זה קרה כל כך מהר). מי שחושב שרוני היה חלש אתמול… אין לי מה לומר לו. רק שהאיש מבין מה צריך לעשות ובגלל זה הוא כל כך יונייטד

יואב 30 באוקטובר 2011

אריק,
כל מילה!

Danny - Long Island 30 באוקטובר 2011

יש בעיות עם המגינים? למה לא לשחק עם שני התאומים? הם בוודאי תומכים בהתקפה. בנוסף זה ישחרר את סמולינג וג׳ונס לשחק במרכז ההגנה. קלברלי חייב לשחק כדי לנהל את המשחק. חלוצים יש מספיק וטובים רק צריך לייצר להם את ההזדמנויות וזה מחזיר אותנו למרכז השדה …..

אביעד 30 באוקטובר 2011

רפאל עדיין לא כשיר.
בכל מקרה, עד עכשיו לשחק עם 2 התאומים משמעו לשריין 2 חילופים לפציעות שלהם…

Danny - Long Island 30 באוקטובר 2011

You have a point here

Comments closed