חידון מספר 264. כמה כמעטים טרגיים

על אנשים שהיו מאד קרובים

במומבאי הרחוקה ההתרגשות הייתה בשיאה – סאצ'ין טנדולקר כבר היה על 94, ותאורטית במרחק חבטה אחת מתוצאת ה-100 ה-100 שלו בקריקט בינלאומי בעיר הולדתו. הוא נפסל בחבטה קצת פזיזה. עדיין יש לו 30 תוצאות 100 יותר מהבא אחריו ברשימה. ועוד כמה שנות קריירה לשחק.

החידון לעומת זאת יעסוק בהחמצות באמת טרגיות:

לא כולל אריין רובן:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ולא כולל סקוטי נורווד:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

או ג'ון טרי:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

1. מי איפשר הליכה – מאד גבולית – כשהוא במרחק סטרייט אחד מפרפקט גיים?

2. מי החטיא שער שדה מ-38 יארד, באולם סגור, אחרי שלא החטיא כל העונה וגרם לקבוצתו לא לעלות לסופרבול אחרי עונה של 1-15?

3. מי לקח זריקה לוקחת-אליפות עבור הניקס – ונחסם?

4. מי החטיא פנדל שהיה מעלה את ווילס לגביע העולם ב-1994?

5. ומי החטיא פנדל בדקה 90 שהיה מקנה לדפורטיבו לה קורוניה אליפות ב-1994?

6. מי החטיא ארבע קליעות עונשין בדקה האחרונה של משחק גמר NBA, וגם לקבוצתו להפסיד בהארכה?

7. מי נגח את הכדור אותו הציל לואיס סוארז בידו ומנע מגאנה עליה לחצי גמר המונדיאל?

8. מי היו שני מחטיאי הפנדלים של הולנד בזמן הרגיל – לפני שהפסידה בפנדלים לעשרה איטלקים אחרי 0-0 בחצי גמר יורו 2000?

9. מי שמט יתרון של שלוש חבטות בגומה האחרונה והפסיד את הבריטיש-אופן ב-1999?

10. מי שמט את הכדור שמנע מהסן פרנסיסקו פורטי-ניינרס עליה לסופרבול שלישי ברציפות?

11. איזו תזמורת עלתה למגרש וגרמה לקבוצה שלה לאפשר טאצ'דאון בהחזרת בעיטת פתיחה ולהפסיד את המשחק היוקרתי ביותר שלה?

12. מי ביקש טיים אאוט שעלה לקבוצתו באליפות המכללות – ולמרות קריירה יפה לא זכה בשום אליפות?

לתשובות הנכונות

דה באזר בפייסבוק

יומן אליפות של הניינרס. ההפסד בבלטימור
כבר עברו השנים (שבוע כדורסל נוסטלגי) / אלעד פרננדס

56 Comments

אביעד 25 בנובמבר 2011

5 סולידי ביותר….
נפלתי על שאלה 3. ראיתי את המילים "שחקן ניקס", "אליפות" ו"נחסם" ולא יכלתי לחשוב על שום דבר אחר מלבד צ'ארלס סמית'.

תומר חרוב 25 בנובמבר 2011

באמת??אני חשבתי לענות על כל השאלות עם ג'ון סטארקס.

אביעד 25 בנובמבר 2011

סטארקס לא מתעלה על זה:
http://www.youtube.com/watch?v=3op9IXYr3Qs&feature=related

טל 25 בנובמבר 2011

החסימות על סמית' היו במשחק מספר 5 בגמר המזרח ולא במשחק שש בגמר עצמו, אבל בגדול אתה צודק. במובן הזה החסימות על סמית' היו במצב הרבה טוב לקליעה מהחסימה על סטארקס. ולכן גם יותר דרמטיות וקריטיות זו הייתה גם הסדרה היחידה בכל עידן האליפויות של ג'ורדן שהייתה לאורכה תחושה חזקה שהבולס לא הולכים לנצח, כך שאם הוא היה מסוגל לקלוע ליי אפ אאולי כל ההיסטוריה של הNBA הייתה נרית אחרת..מצד שני, כנראה שג'ורן בכל זאת היה מוצא דרך לנצח את המשחק השביעי.

אביעד 25 בנובמבר 2011

גמר מזרח זה עדיין גמר NBA :)
בכל מקרה, לא משנה מה ההגיון אומר על ג'ורדן, אני עדיין בהלם בכל פעם שאני רואה את הקטע של סמית' ואני בכלל לא אוהד ניקס…

D! ליד מינכן 25 בנובמבר 2011

אפס טראגי כמעט
כמו הטמפרטורה בחוץ

MOBY 25 בנובמבר 2011

2 ראוי. 3 ו12

יוני 25 בנובמבר 2011

גם אני :)

תומר חרוב 25 בנובמבר 2011

4 תשובות נכונות. והנה החמצה שכאבה לי במיוחד.
http://www.youtube.com/watch?v=-hep2MQgHts

תום 25 בנובמבר 2011

בקשר ל-11, השופטים גרמו להפסד במשחק.

אריאל 25 בנובמבר 2011

האחרון זה מתנה, נכון?

דורפן 25 בנובמבר 2011

כן – פחות או יותר

גיל מזימבבואה 25 בנובמבר 2011

1 אומלל שאלה 7. ורק בגלל שהייתי במשחק (אתה ברחת מהקור…). הפנדל המוחמץ היה יותר טראגי.

דורפן 25 בנובמבר 2011

אני מוחה על ההשמצות. אני יצאתי לקיים שליחות עיתונאית למען הציבור בתנאים לא פשוטים בקייפטאון ודרום המדינה. היו ימים שהסתפקנו שם במעט סרטנים ושרימפסים ויין מקומי, עם מעט חמאה שנתנו לנו האיכרים ושום בשביל הטעם, הכל בכדי לשרוד את התנאים

עזי 25 בנובמבר 2011

בגלל שראיתי עם דורפן את המשחק המדובר, אחרי חיפושים קדחתניים, בפונדק מהוה בג'פריז ביי, במהלך דרך החתחתים שלנו מפורט אליזבת ללינה בפלטנברג ביי כדי להספיק ולהגיע למחרת לקייפטאון, אני יכול להעיד שהתנאים היו קשים עוד יותר.

דורפן 25 בנובמבר 2011

הדרך לא הייתה דרך חתחתים. לוינטל היה נהג חתחתים

גיל מזימבבואה 25 בנובמבר 2011

אני לא יכול להפסיק לרחם עליכם…בטח גם ברחתם מהכרישים (או הכרישות הבולנדיניות?) של ג'פרי ביי.

יואב דובינסקי 25 בנובמבר 2011

סטארקס, קלויברט-דה בור ו-וובר

שי 25 בנובמבר 2011

גם אני

מתי 25 בנובמבר 2011

אם המרתי על הדה-בור הלא נכון זה נחשב?

דורפן 25 בנובמבר 2011

שאלה מספר 13: מי עמד להוציא 10 בחידון אבל טעה בזהות של האח דה-בור?

עזי 25 בנובמבר 2011

שמונה.
לגבי וולס, היא הפסידה במשחק בו היתה צריכה לנצח כדי לעלות. נכון שהפנדל הוחמץ ב-1-1 אבל רומניה כבשה אחר כך.

בני תבורי 25 בנובמבר 2011

עניתי נכון רק על 10 ו 12, וזה לא השתנה גם לאחר שבדקתי את התשובות הנכונות באדיבות המחבר. יכול להיות שהייתי צריך קודם לבדוק…?
ואיך אין בחידון כזה שאלה שהתשובה לה היא רובי רנסנבריק?

עומרי 25 בנובמבר 2011

גם אני ציפיתי לאחת כזו!

רועי פ 25 בנובמבר 2011

4 – אנדרסון, וון דר וולדה, סטנפורד וובר.
לגבי אנדרסון, לא רק שסיים בלי החטאה, הוא גם קבע באותה עונה את שיא הליגה בנקודות לבועט.
לגבי סטנפורד, זה מה שמנע מאלוויי השתתפות בבול במכללות. הוא פיצה אח"כ בחמש הופעות בבול היותר מפורסם.

נינו 25 בנובמבר 2011

6. בלוזרים תמיד הייתי טוב

טניס 25 בנובמבר 2011

לרודיק בווימבלדון 2009 הגיעה שאלה בחידון

עומרי 25 בנובמבר 2011

פרט לוובר וסטארקס המתנות אני גאה שידעתי שזה קני אנדרסון כי לא ראיתי את המשחק.

אגב, אני לא חושב שהחסימה של אולאג'ואן היא כזו טרגדיה. כלומר, זו הייתה שלשה, לא איזה ליי אפ, יכל בכיף לא להיכנס גם ללא החסימה.

טל 25 בנובמבר 2011

זה הי ניק אנדרסון, לא קני.

המקרה שלו הוא טראגי במיוחד מכוון שמדובר בשחקן שעד הזריקות הללו היה ווינר ולוחם גדול ושחקן שנהג להצטיין מאד במשחקים נגד מייקל ג'ורדן, כולל בסדרה בין אורלנדו והולס באותו פלייאוף. הקריירה שלו מעולם לא התאוששה מזה.

אתה צודק לגבי הזריקה של סטארקס. זאת הייתה די זריקת התאבדות עם סיכויים נמוכים מאד להיכנס בכל מקרה (למרות שסטארקס היה מסוג השחקנים שהיה יכול להכניס זריקות כאלה). לא חושב שיש פה טרגדיה גדולה, להבדיל ה"מופע" של אותו סטארקס במשחק השביעי. גם הוא אגב, מעולם לא התאושש מזה.

עומרי 25 בנובמבר 2011

ניק כמובן, כך גם עניתי נשבע!

ניינר 25 בנובמבר 2011

בלי שאלה על הלוזר האולטימטיבי הקטור קופר?

Tal 25 בנובמבר 2011

חסר פה את אחד מהגיבורים הטרגיים הגדולים של הספורט.. איפה רוברטו באג'יו?

טל 25 בנובמבר 2011

אם אני זוכר נכון, הפנדל של באג'יו רק הקדים את הניצחון הברזליאי, מכוון שבכל מקרה הם כבר היו ביתרון בתוך סדרת הבעיטות. ההחמצה שנתנה להם את היתרון, הייתה דווקא של בארזי.

Tal 25 בנובמבר 2011

רוברטו באג'יו החטיא את הפנדל המכריע במצב של 3-2 לברזיל, ולמעשה עם החטאתו הבטיח את הזכייה של ברזיל.

מה שכן, אתה צודק שלברזיל היה יתרון בבעיטות- באג'יו החטיא את בעיטה 5 של איטליה, ואם היה כובש, ברזיל עדיין היו יכולים לנצח את ההתמודדות אם היו כובשים את בעיטה 5 שלהם.
ההחטאה של ברזי אוזנה עם ההחטאה של סנטוס בבעיטה מיד אחריו, אבל דניאל מסרו החטיא והעניק לברזיל את היתרון.

אני חושב שהטרגדיה הגדולה יותר הייתה שבאג'יו לקח את איטליה על כתפיו לגמר והיה הכוכב הגדול של הנבחרת עד לאותו הרגע. בתודעה שלי- מדובר בגיבור הספורט הראשון שהערצתי, לצד מייקל ג'ורדן.

עומרי 25 בנובמבר 2011

לבאג'יו הגיע להיות מצטיין המונדיאל אפילו שהפסיד. זה היה מונדיאל עצום מבחינתו שיתכן ולא שוחזר מאז.

Tal 25 בנובמבר 2011

א-מן.

למרות שגם לזידאן היה מונדיאל עצום כזה לדעתי ב-2006, וסיום לא פחות טרגי..
באג'יו לפחות נהנה מאהדת ההמון ומחיאות כפיים נרגשות על המאמץ הספורטיבי, זידאן סיים את הקריירה הבינלאומית שלו עם כרטיס אדום ויצא לקול שריקות הבוז מהמגרש.

טל 25 בנובמבר 2011

יכול להיות שזכרונות הילדות מתעתעים בי, אבל ממה שאני זוכר, המונדיאל הגדול של באג'יו מבחינת כדורגל נטו היה דווקא איטליה 90. זה היה שיא הקריירה שלו והוא הפגין שם יכולת מראדונאיות ממש מבחינת כדרור ודומיננטיות על המגרש (כולל שער אחד שמאד מזכיר את הגולים הגדולים של מראדונה). ב94 הוא כבר היה פחות מהיר ונייד וכבר לא עבר שחקנים בקלילות שאפיינה אותו במונדיאל 90. הוא הפגין שם ווינריות, חוסן מנטלי ומנהיגות יותר מאשר כדורגל אינבידואלי ענק (לפחות ביחס לבאג'יו המוכר).

בכלל, איטליה 90 עצמה כנבחרת, הייתה הרבה יותר חזקה מאיטליה 94.

עומרי 25 בנובמבר 2011

סטטיסטית נראה שמונדיאל 94 משמעותי יותר, למרות שאישית לא ראיתי את 90 ואיטליה 94 גרמה לי לאהוד את הנבחרת לנצח.

הוא הבקיע 5 שערים ב94 לעומת שניים בלבד ב-90 שהובקעו בשלב הבתים ובמשחק על המקום השלישי מול אנגליה.
גם מבחינת גיל הגיוני יותר שב94 הוא יהיה משמעותי יותר לנבחרת.

תומר חרוב 26 בנובמבר 2011

טל, הוא אמנם כבש שער נהדר ב90 נגד צ'כיה, אחד הגדולים בתולדות המונדיאלים אבל ב94 הוא כבר היה עצום. האמת שמה שאתה אומר קצת מוזר כי באג'יו תמיד היה שיא האסתטיקה גם כשהיה בן 35 בברשיה, בשביל באג'יו לעבור שחקן היה כמו לגרד באף בשבילי ובשבילך. גם ב98 הוא היה נהדר עם שני שערים, שני בישולים והפועות מעוררות השראה שנקטעו בגלל הסירוב הטפשי של מאלדיני לאפשר לו ולדל פיירו לשחק יחד. אם כבר מדברים פה על החמצות אז באג'יו שלח ברבע הגמר מול צרפת כדור לקורה שאם היה נכנס היה משנה את הכדורגל העולמי ומעמיד את זידאן באור אחר לגמרי. למעשה לא היה משחק במדי האזורי שהוא לא שיחק מצוין.

טל 26 בנובמבר 2011

תומר,

ראשית, כתבתי שזה ניתוח שמתבסס על זיכרונות ילדות. יכול להיות שאם אני אצפה במשחקים שוב, דעתי תהיה שונה.

שנית, ברור שלא טענתי הוא איבד את היכולת הטכנית, אבל אני זוכר שהוא היה פחות מהיר, הוא לא ריחף על המגרש כמו ב90. הוא כבר לא יכל לעבור הגנה שלמה בכדרור מחצי מגרש, אלא היה יותר אפקטיבי.

אגב המונדיאל ב98, באותו משחק מול צרפת, האיטלקים הובילו כבר בתוך בעיטות ה11 (כלומר הצרפתים כבר החטיאו בעיטה). זכור לי שדי באג'יו החטיא פנדל (המכריע?) לאיטלקים.

תומר חרוב 26 בנובמבר 2011

אכן די ביאג'יו החמיץ בבעיטה החמישית אבל לא כדי לנצח אלא כדי להשוות. הצרפתים כבר החמיצו אבל גם אלברטיני החמיץ לפני כן ודי ביאג'יו שבעט בלי לקחת תנופה שלח את הכדור אל המשקוף.
ב2006 היה מחמיץ אחד מתוך עשר הבעיטות, טרזגה כמובן שבעט למשקוף.

ויכסלפיש 25 בנובמבר 2011

1.5 (דה בור ודובאצ'יץ מלה קורוניה) ובהזדמנות זו אזכיר את גדול מחמיצי הפנדלים, השחקן הצרפתי האהוב על בכל הזמנים – ניקולאססססססס אנלקהההה

עומרי 26 בנובמבר 2011

אני חושב שאנלקה הוא אפילו לא גדול המחמיצים הצרפתים, טרזגה בן דורו אחראי להפסדים של יובה בגמר הצ'מפיונס ושל צרפת בגמר המונדיאל בגלל פנדל שהוחמץ. יכלה להיות אחלה שאלה לחידון אגב

ויכסלפיש 25 בנובמבר 2011

גם מקסים בוסיס מ-82' ברשימת הצרפתים האהובים ותודה מיוחדת למאוריציו פלגרינו מוולנסיה שהחמיץ מול באיירן בגמר 2001 ושלח את סטפן אפנברג להניף גביע

גיל 25 בנובמבר 2011

7.5 ולדעתי התכוונת לסטרייק בשאלה הראשונה…

ניצן נ. 25 בנובמבר 2011

עוד "כמעט" טרגי
http://www.youtube.com/watch?v=3XLKoM-Dp5Q
Villareal-Arsenal 2006

אביעד 25 בנובמבר 2011

ובעקבות התגובות כאן, נזכרתי בעוד החמצה עצומה – גאסקוין בחצי גמר יורו 96. אם הוא לא היה כ"כ שמן, הוא בטוח היה מגיע לכדור…

רמי פורטלנד 25 בנובמבר 2011

4 תשובות-מחמיציי הולנד(במשחק הירואי של האיטלקים מול אחת הנבחרות הטובות שראיתי) ו3 מהכדורסל.דווקא השתיים המפורסמות-של סטארקס(שמוזכרת ע"י מנחם בממוצע פעם בחודש) ושל וובר הן מאוד אובר-רייטד : הזריקה של סטארקס הייתה במצב מאוד קשה ,וגם וובר לפני שלקח פסק-זמן היה תקוע בפינה ,בלי הקפצה ,תחת לחץ ובפיגור 2.לולא לקח טיים-אאוט זה היה בדרך לאיבוד כדור או לזריקה קשה עם סיכוי נמוך להשוות.
דווקא הפאשלה של ניק אנדרסון היא הטראגית באמת.לו קלע רק אחת מהארבע,הייתה אורלנדו -שעלתה על יוסטון בדרגה או שתיים באותה עונה-ממשיכה לדעתי לאליפות,וייתכן מאוד שהייתה הופכת לשושלת,במידה והיתה מצליחה להשאיר את שאקיל כמובן

טל 25 בנובמבר 2011

מצד שני, זה בסך הכל היה משחק ראשון בסדרת הגמר. לא חסר קבוצות שהפסידו את אחד משני המשחקים הראשונים בבית וחזרו לנצח את הסדרה. אפילו שיקגו הפסידו את המשחק הראשון נגד הלייקרס ב91 ואת משחק 2 נגד פורטלנד ב92 אחרי שכבר הם הובילו בפער גדול ברבע האחרון. אסור לשכוח שאורלנדו הפסידו 4-0, כך שסביר שהם היו מפסידים בכל מקרה.

טל 25 בנובמבר 2011

חשוב להוסיף שגם ההפסד של הבולס במשחק הראשון נגד הלייקרס ב91 היה בשניה האחרונה, ועוד אחרי החטאה של ג'ורדן ממצב מצוין.

יבור 26 בנובמבר 2011

עם שלשה אדירה של סם פרקינס השמן מהמכללה של מייקל ו-וורת'י

גיל 26 בנובמבר 2011

נגמרה השביתה בנבא, עוד לא ברורים לגמרי הפרטים. משחקים יכולים להתחיל בחג המולד.

יובל שהוא אחר עד כדי כאב 26 בנובמבר 2011

2, ואני ראיתי את השאם זועבי בהחטאה הרבה יותר מזעזעת מזו של רובן.

matipool 27 בנובמבר 2011

2.5 – סטארקס , וובר ודה בור ( את קלויברט לא זכרתי ) .

Comments closed