השמועה המתוקה שהייתה כל כך נכונה

שחקן אדיר, אדם אדיר עוד יותר. סוקרטס מת בגיל 57

In כללי

זה היה עידן אחר. בלי יוטיוב וכבלים אז בצד הזה של האוקיאנוס סוקרטס היה רק שמועה. שיש בברזיל שחקן, שמעולם לא שיחק בנוער, שחקן מטורף, יש לו שם של פילוסוף והוא קצת כזה. לא בציטוטים חוכמולוגים אלא באמפטיה אמיתית לאנשים במצוקה. ואז ראינו אותו במונדיאל 1982 ובקידומים אליו. והכל היה נכון. קצת כמו זידאן רק פחות מסחרי ויותר קצבי והוא עישן.

היה לי הכבוד הנדיר לשוחח איתו פעם, בטלפון, אחרי הזכיה בגביע העולם של 2002. הוא לא היה לגמרי מרוצה. הכדורגל נראה לו מכני אבל בעיקר היה נראה לו שהכדורגל מועל בתפקידו עבור צעירי ברזיל. הוא כבר היה רופא שעבד בעיקר עבור העניים יותר בברזיל. אם גארינצ'ה הוא "אושרו של העם", סוקרטס היה הפרקליט הגזעי שלהם.

אני חושב שיש בכך נחמה גדולה שהוא זכה לראות ברזיל צודקת יותר.

נוח בשלום גאון.

דה באזר בפייסבוק

67 Comments

אריאל 4 בדצמבר 2011

באסה גדולה

הדר 4 בדצמבר 2011

אך זה גורם להזכר ב3-2 ההוא מול איטליה
אחד המשחקים הגדולים של הגביע העולמי
אני חושב שהטראומה של המשחק הזה גרמה לברזיל
לשנות את כל הגישה לנבחרת לתכננה להיות "אירופאית" יותר
ואכן זו הנבחרת האחרונה זו של 82 שדמתה לזו של 70 מבחינת משחק
יהיה זכר גאון לברכה

אריאל 4 בדצמבר 2011

הנבחרת של 86 גם היא שיחקה באותה צורה, הטראומה של שתיהן הולידה את זו של 90, אבל גם את האליפות של 94 (זאת של 2002 היתה סוג של פשרה בין השתיים)

גולר 4 בדצמבר 2011

סוקרטס היה חלק מרכזי בנבחרת שגילמה את האידיאל הברזילאי,שכלל משחק מרהיב ואטרקטיבי,ובעיקר מחוייבות טוטאלית להתקפה.
את התואר ד"ר ברפואה,עשה במקביל לקריירת המשחק שלו.
הוא הירבה בשתיית אלכוהולוזה מה שהוביל לבעיות רפואיות רבות שהוא סבל מהן,ואושפז לא מעט פעמים.

גולר 4 בדצמבר 2011

את עיקר הקריירה הוא העביר בקורינתיאנס,
שמירב הסיכויים שהערב היא תזכה באליפות ברזיל,
בסיום המחזור האחרון של הליגה.

גולר 4 בדצמבר 2011

פלאטיני מקווה שהמונדיאל בקטאר ייערך בחורף…

בראיון לאל-ג'זירה אמר:
צריך לחשוב על כולם,איך נביא אוהדים רבים לאירוע,
אם בחוץ יהיו 50 מעלות?
חלק גדול מהתיירים שיבואו לטורניר,יגיעו לשבועיים-שלושה,ובחום כזה הם לא יוכלו לעזוב את המלון.
אני בכל מקרה מקווה שהטורניר יתקיים בחורף.
http://www.aljazeera.com/sport/football/2011/12/20111221016915310.html

פלאטיני,במקום לשבת על הכסא ולקוות שהמונדיאל בקטאר יתקיים בחורף,תיישם את מה שברלד אומר:תתחילו לעבוד!!

דן סגל 4 בדצמבר 2011

ב-82 הייתי בן 9 וחצי. ילד להורים שבאו מברזיל. זה היה המונדיאל הראשון שבו לא החמצתי אף משחק ושאני זוכר היטב. הגולים של אדר ושל סוקרטס אחרי פיגור 1-0 היו מבחינתי גילוי של כדורגל שעד אז רק שמעתי עליו מאבא שלי. צובט לי בלב היום

רועי מ 5 בדצמבר 2011

את הגמר לא ראיתי בדיוק היינו בקייטנה במכמורת. טיפסתי על עץ והצצתי דרך החלון לראות את המשחק. הייתי בן 9 וקצת אז . זאת הייתה באסה בשביל ילד חולה כדורגל.

אדם (קשב וריכוז לא הצדדים החזקים שלי) 4 בדצמבר 2011

הלוואי ורוב הפוסטים היו כאלה קצרים :)

יואב 4 בדצמבר 2011

שחקן מופלא. גם דינו זוף הגדול נכנע לו בפינה הקרובה.

D! ליד מילנו 4 בדצמבר 2011

"השמועה התוקה" – זה כינוי שהיה צריך להיכנס לחידון האחרון

D! ליד מינכן 4 בדצמבר 2011

המתוקה כמובן

דורפן 4 בדצמבר 2011

לדעתי שברת כאן איזשהו שיא עולמי – בתוך דקה עברת מליד מילאנו לליד מינכן

D! ליד מינכן 4 בדצמבר 2011

שלא תדע. בכל מקרה זה מרגיש ככה . וזה סוג של שלתרבות להגיע מליד סאן סירו לליד האליאנצ ארנה

D! ליד מינכן 4 בדצמבר 2011

נלם
ובעצם אתה בטח יודע טוב

B. Goren 4 בדצמבר 2011

עצוב מאוד.

שלו 4 בדצמבר 2011

היו ימים ששחקנים הגדירו את עצמם, ולא נתנו לפרשנים לקרוא להם פלה החדש.
סוקרטס, אדר, זיקו ופלקאו הם דור של גאונים שלא דמה לשום דבר אחר מלבד עצמם.
הם הזיכרון למה שנקרא ׳המשחק היפה׳.
הם מתקופה שהשחקנים הגדולים במאמת הגיעו לויולה, לג׳לורוסי ולאודינזה.
הם לא חיפשו להצטרף לקבוצה שלוקחת אליפות, הם רצו לבנות קבוצה כזאת.
בשבילם ריאל בארסה או יובה היו עוד שמות של קבוצות.

בני תבורי 4 בדצמבר 2011

שלו,
משפט גדול המשפט הפותח שלך. כל כך נכון וכל כך לא רלוונטי כיום, התקשורת לא תשחרר את הטרף מהלוע.

דראמנון 4 בדצמבר 2011

אחרי המשחק המדובר מול איטליה בכיתי. זה גרם לי להבין שבכדורגל לא תמיד הטוב יותר מנצח.
ממליץ לכל אוהב כדורגל לראות את משחקי ברזיל ההיא, ובמיוחד את המשחק מול ארגנטינה של דייגו הצעיר וגם את זה מול איטליה.
אני באמת חושב שברזיל הפסידה לא בגלל ההגנה הנאיבית שלה, אלא בגלל שהיה לה חלוץ לא מספיק טוב בשם סרג'יניו. החמיץ בלי הכרה…
בכל מקרה – הקבוצה ההיא של סוקרטס, זיקו, אדר, פלקאו, ג'וניור המגן, טוניניו סרזו היתה מדהימה. שיחקו כדורגל מצוין שמזכיר מאד כדורגל מודרני בכלל וקצת את זה של ברצלונה בפרט עם האחזקה בכדור והמסירות הקצרות.

קורא 4 בדצמבר 2011

כדורגלן שהופך לרופא, שים לב על השינוי האישיותי שעבר גם על השחקנים מאז. כשמתגעגעים לפעם זה לא רק בגלל המשחק שהיה אז יותר נקי, אלא גם בגלל שהאנשים ששיחקו היו הרבה יותר מעניינים ולא חבורת בריונים מוכי סטרואידים.

Talo 4 בדצמבר 2011

ברזיל איטליה ב82 הוא משחק הכדורגל הגדול ביותר והמשמעותי ביותר שחוויתי בחיי.
עד היום בעיני זו חבורת הכדורגלנים הטובה ביותר ששיחקה כדורגל.
חוץ מסרג'יניו.
הדוקטור היה הציר המרכזי של חבורת הגאונים הזאת.
זצ"ל

B. Goren 4 בדצמבר 2011

שנים ארוכות אחרי המונדיאל ההוא ב-1982, ממש שנאתי את פאולו רוסי.

ויכסלפיש 4 בדצמבר 2011

אני עדיין שונא את פאולו רוסי…. אבל עם כל הכבוד לזיקו וסוקרטס וג'וניור והיתר, הם לא זכו לא בגביע ואפילו לא בקופה אמריקה. הנבחרת הבינונית של פריירה זכתה ב-94' ודונגה הניף גביע, והנבחרת של 2002 רונאלדו ריבאלדו רונאלדיניו ניצחה בכל שבעת משחקיה והיא האלופה הכי משכנעת ב-20 השנה האחרונות

דורפן 4 בדצמבר 2011

סיכמת יפה את התחושות ביום כזה. ניתוח סטטיסטי של המצב

שלו 4 בדצמבר 2011

סטטיסטיקה היא רק סטטיסטיקה.
רומנטיקנים חיים אחרת.
מה שברזיל של 82' השאירה אחריה, רסיסי זכרונות, תחושות לא ברורות, מציאות מדומה של מה היה קורה אילו…
לו הייתה הגנה, לו היה שוער.

גיבורים טראגיים תמיד ישארו הרבה זמן בזכרון.
תחושת ההחמצה לנצח תהיה גדולה מתחושת הנצחון, עוצמתית יותר.
ועדיין אני מעדיף את סוקרטס ושות'.

טל 4 בדצמבר 2011

אחד העיותים בניסיון לדרג שחקנים כמו סוקרטס (ויותר ממנו, זיקו) הוא בכך שנקודת ההתייחסות היחידה שלנו לגביהם היא המונדיאל.

בעוד אצל שחקנים ששיחקו באירופה תקןפה משמעותית, גם אם הם לא זכו במונדיאל לפחות מקבלים קרידט ענק על ההישגים שלהם בקבוצות, השחקנים האלו נשפטים רק על פי הישגי הנבחרת.

אני בטוח שברזילאי יגיד לך שמבחינת יכולת כדורגל נטו, זיקו עומד בשורה אחת עם הגדולים ביותר בהיסטוריה ואם הוא היה משחק באירופה את רוב הקרירה שלו, היה מקבל מעמד דומה לזה של קרויף ואפילו מראדונה.

שלו 4 בדצמבר 2011

הבעיה שלנו, הצעירים שגרים במזרח-התיכון, שאנחנו לא מבינים כמה הם זכו בליגה המקומית/שולית שלהם.
שהייתה לטעמי חזקה פי כמה מכל ליגה אירופית מקבילה.

דודו פ. 4 בדצמבר 2011

ובנושא אחר לגמרי, יונייטד מתארחים אצל הסיטי בגביע. איזה פיצוץ הולך להיות!!!

גלן 4 בדצמבר 2011

היה פעם פה ניסיון ניקוד לשחקנים. היה שם סעיף אסטטיקה.מבחינתי לא היה כסוקרטס. הגול האהוב שלו היה בעיניבפלורנטינה אבל ניחא. אני נזכר בפתיחת הרגלים שמביאה לשער של אדר.

גלן 4 בדצמבר 2011

דרוג אסטטיקה אישי בהחלט נכוןן לרגע זה:
סוקרטס
עודד מכנס
קרוייף
ז'ינולה
הצרפתי של לידס מתחילת שנות ה90
וזידאן

בני תבורי 4 בדצמבר 2011

אפשר להצטרף?

גלן 4 בדצמבר 2011

ברור.על מי חשבת? אולדריג'?

רועי מ 5 בדצמבר 2011

עם מכמנס מסכים בהחלט היה לאגדה בביצה המקומית וגם ספורטאי למופת.

roei034 4 בדצמבר 2011

ב86 המשיכה ברזיל במסורת הכדורגל היפה והנאיבי שהיה מנת חלקם בשנות ה80. ברבע הגמר פגשה ברזיל עם זיקו וסוקרטס את צרפת של פלטיני טיגנה ו….לואיז פרננדז.במצב של 1-1 נכנס זיקו וכשהוא עדין קר החמיץ פנדל, אותו הדף זואל בטס. בבעיטות ההכרעה סוקרטס החמיץ בעיטה כאשר הוא ניגש לבעוט ללא תנופה.דווקא פלטיני החמיץ ומי שסגר את הסיפור לצרפתים היה מיסיה לואיז פרננדז.

גיל 4 בדצמבר 2011

איזה יום עצוב. סוקרטס הוא אחד משני השחקנים האהובים עליי בכל הזמנים ואני ממש חש כאב פיסי כשאני חושב על אותו משחק ארור נגד איטליה. לפעמים נדמה שאנחנו האוהדים סובלים יותר מהשחקנים באותם משחקים והטראומה שהם משאירים לנו גדולה יותר.

דורפן 4 בדצמבר 2011

טל – כל מי שמדברים תמיד על "נטו" ו"כשרון טבעי" צריכים להבין שסוקרטס מגמד את כל זה. שחקן שלא שיחק כדורגל מסודר עד גיל 20 הפך לקפטן ברזיל. בתפישה האינטואיטיבית של המשחק לא ראיתי מישהו בספירות שלו בכלל. מה שהאירופאים קורים שיטת משחק זה פשוט משהו שהוא יצר בנוכחותו.

טל 4 בדצמבר 2011

הכונה שלי היא שהחבר'ה האלה עשו משהו בכדורגל גם מעבר להופעות בנבחרת פעם ב4 שנים. אנשים (מחוץ לברזיל) נוטים להתעלם מזה.

דורפן 4 בדצמבר 2011

שלו, טל – אני מבוגר מספיק בכדי לזכור את הגמר הביניבשתי הנייטרלי הראשון – בין פלמנגו לליברפול. זה היה משחק רציני ביותר ופלמנגו פשוט חתכה את ליברפול לחתיכות 0-3. זו הייתה תצוגת תכלית מול קבוצה ששלטה לחלוטין בכדורגל האירופאי.

גם התוצאות בעידן המפגש הכפול נטו מאד לכוון דרום אמריקה.

דורפן 4 בדצמבר 2011

סליחה – אני רואה שזה היה הנייטרלי השני. גם בראשון פניארול ניצחה את נוטינגהאם. אבל פלמנגו הותירה רושם כביר אותו יום

עזי 6 בדצמבר 2011

המשחק הכי גדול של זיקו

נעל 4 בדצמבר 2011

לפי הלינק פה
http://www.youtube.com/watch?v=zZxvYy5-ekI
בארסה משחקת היום כדורגל של ברזיל 82

המגיב שבודק 4 בדצמבר 2011

איך עברו כמעט 40 תגובות בלי שמישהו יכניס את בארסה? כבר חשבנו שמשהו התקלקל

נעל 4 בדצמבר 2011

זיקו -מסי
פלקאו -איניסטה
סוקרטס-שאבי

ויכסלפיש 4 בדצמבר 2011

אני מסכים עם טל. לנו במזה"ת היה רק מונדיאל וקצת אנגליה אז זיקו וסוקרטס זהרו. גם אני גדלתי על ברזיל 82' והכי גרוע היה 86' גם ברזיל הודחו (זיקו החמיץ פנדל במשחק וסוקרטס בפנדלים) וגם מראדונה השנוא רימה וזכה. מבוגרים יותר עדיין מבכים את הולנד 74' (שפירקה את ברזיל וארגנטינה) או אולי אפילו את הונגריה 54'. זה לא הופך את שתי הנבחרות הללו לטובות יותר או פחות מברזיל 82'.

לגבי פלמנגו שפירקה את ליברפול. היו שם זיקו ג'וניור וליאנדרו. סוקרטס שיחק בקורינתיאנס וזכה עימה בשלוש אליפויות מחוז, ואין לי מושג איך למדוד את זה. הוא היה אישיות גדולה מחוץ למגרש אבל לצערי במגרש לא זכה בשום תואר במדי ברזיל

טל 4 בדצמבר 2011

לא הבנת.

טענתי שאתה ממעיט בערכם מכוון שאתה מסתכל על ההקריירה שלהם רק דרך הפריזמה הצרה של "לא זכו במונדיאל". סיכוי גדל מאד שזיקו אם היה משחק באירופה את מרבית הקריירה שלו היה נחשב לשחקן באותה דרגה של הגדולים ביותר. אותו דבר סוקרטס (אולי קצת פחות).

רונן,

זיקו היה חלק משמעותי בנבחרת של78?

כי אם כן, אפשר לטעון שהרמאות הארגנטינאית גזלה ממנו מונדיאל שהגיע לו.

טל 12 4 בדצמבר 2011

מעלה זכרונות ממשחקים רבים של נבחרת ברזיל.הנאה גדולה וגם אכזבה גדולה היתה לי מברזיל הנהדרת של סוקרטס זיקו והחברים.

דורפן 4 בדצמבר 2011

טל – לפני המונדיאל הכל דיברו בגדולתו. במשחקים עצמם הוא היה ככה ככה והכוכב היה דירסאו. אולי בגלל השער ההזוי שפסלו לו. בכל אופן בוודאי שגזלו ממנו גמר.

גלן 4 בדצמבר 2011

המושג נאיבי מטעה לחלוטין לגבי ברזיל 82. ללא שוער וצמד בלמים עם שעור קומה מה היה להם למכור. אבל ניחא מותר בשביל האסטטיקה הזאת לרמות את עצמך.

זיקו ב78 היה חסר משמעות מיוחדת וירד מההרכב. תרומתו העיקרית אז כמובן הייתה לחידוני הטריביה והכוונה לשפוט השערורייתי הוולשי שפסל לו גול חוקי מול שבדיה. נדמה לי וזה עזי יתקן שהוא עשה שם גם מעשה צרפת86 ונכנס למגרש כמחליף ובעט פנדל כשהוא קר ובקושי 2 דקות במגרש, אלא שאז הוא כבש…

גלן 4 בדצמבר 2011

פגשתי פעם אחד את ראי בפריז בארוע ציבורי והצלחתי להגיד לו 2 משפטים- הצלחה במונדיאל ושאח שלו היה הדבר הכי יפה שראיתי בכדורגל. הוא חייך ומן הסתם לא הבין מה אמרתי.

גלן 4 בדצמבר 2011

דיי נמאס לי מטיבו. זה בניגוד לכל העקרונות שלי הטיבו הזה.

לפחות הברס והפלקונס הפסידו. הפקרס והקרדינלס יכולים גם…

ויכסלפיש 4 בדצמבר 2011

גלן, זיקו נכנס קר והחמיץ פנדל מול צרפת במצב של 1:1 באיזור הדקה ה-72. לגבי 78' הייתי צעיר מדי ולא מכיר סיפור עם שבדיה אבל ברזיל נשדדה ב-0:6 המכור של ארגנטינה על פרו שהעלה את המארחת לגמר

גלן 4 בדצמבר 2011

ויכספליש אני זוכר היטב את המונדיאל של 78. בודאי שנשדדה מהזכות להפסיד להולנד. זיקו הבקיע שער מקרן שנפסל כי היה בדקה ה90….
ועובדה זאת כמובן היתה משנה את כל עתיד המונדיאל. זה למשל היה מונע ממני לראות את אחת מחוויות הספורט היותר מדהימות שחויתי כצעיר: מעבר הגבול מגרמניה לאוסטריה במקרה ביום שקרנקל ןהחברים שלו ריסקו את גרמניה.

והוא גם עלה כמחליף (נדמה לי מול פרו) וכבש מייד פנדל.

ברזיל האמת לא הרשימו כלל ונזכור להם בעיקר את השער המרהיב של דירסאו מול איטליה על המקום 3/4

דורפן 4 בדצמבר 2011

השער של דירסאו היה יפה, אבל השער המרהיב האמיתי במשחק היה של נליניו שהיה המסובבת המדהימה ביותר עד השער של רוברטו קרלוס. ובהתחשב בכדורים בשתי התקופות – אולי מסובבת מדהימה יותר.

גלן 5 בדצמבר 2011

מובן נליניו. אנ שונא גם את דרו בריס עכשיו.

roei034 4 בדצמבר 2011

http://www.youtube.com/watch?v=pcHHLJLK1DE
צרפת-ברזיל פנדלים 86 מקסיקו

גיל 5 בדצמבר 2011

טייגר מנצח אחרי שנתיים במאבק אפי עם זאק ג'ונסון. שני בירדיס בשתי הגומות האחרונות.

דורפן 5 בדצמבר 2011

אני שמח בשביל טייגר… שאחרי כל מה שעבר מאז לא ברור מה רצו ממנו. אבל בעיקר שמח בשבילך אחרי כל כך הרבה פעמים שהתרעת על כך שהוא חוזר

גיל 5 בדצמבר 2011

שמע, גם תרנגול עיוור וכו' :)

אבל ברצינות, כעת הוא משוחרר מפציעות, מטענים רגשיים, שינויי סווינג וקאדי כפוי טובה. הוא עדיין עושה קצת שטויות אבל לא ברמות שראינו אותו עושה השנה כשהוא חובט לכל מקום חוץ מאיפה שהוא צריך.

סופרפלי 5 בדצמבר 2011

ההערה של גלן על מכנס שלחה אותי לקטעי היוטיוב של מכבי נתניה משנות ה80, שמעולם לא ראיתי לפני כן, מדהים.
אחר כך קראתי גם כתבות, כולל אחת יפה של בקרמן בדה-באזר, לא מזמן, אחד המגיבים נתן קישור לשער הזה, לא יכול לזהות אם זה באמת מכנס (כנראה שזה כן) אבל שער מדהים תראו 0:21 (לא יודע למה קוטעים אותו) –
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=VqSPvwsPSRs

שי 5 בדצמבר 2011

איך אפשר לנהל דיון על כדורגל יפה בלי להזכיר את דניס ברגקאמפ?

Avnas 5 בדצמבר 2011

1986 – אני כמעט בן 8

בצהריים אחיה הצעיר של אמי מספר לי שיש אפשרות למפגש הסטורי בין ברזיל לגרמניה בגביע העולם.

מוצ"ש בהרצליה בבית הדודים שלי (המשפחה של אחות של אמי),
ברזיל נגד צרפת, נכנסים להארכה, הדודים שלי מכבים את הטלויזיה כדי שבנם בן השש ילך לישון.
אחרי שהוא הלך למיטה שוב הדליקו את הטלויזיה, זיקו החטיא בהארכה פנדל וה"דוקטור" החמיץ בבעיטות ההכרעה, הנסיעה לקיבוץ גבים היתה עצובה מאוד…

חיכינו עד 2002 שאהיה בארה"ב כדי שברזיל תפגוש את גרמניה..

ב-2007 כשהייתי באנגליה קניתי חולצת סוקרטס שיוצרה בטורקיה..

גאון כדורגל, נוח בשלום על משכבך

LEONIDAS 5 בדצמבר 2011

רונן.
בשער של מוסף הספורט בידיעות אחרונות הידיעה על מותו מופיעה מתחת לתמונה של …ג'וניור!
נשאלת השאלה באם ניתן לתבוע אותם ע"ס 300 א'ש"ח או שמא להסתפק בהודאה שהם אהבלים.

דורפן 5 בדצמבר 2011

לא הייתי נוגע בזה – לדעתי זה סימן לחיים ארוכים לג'וניור – שזה המקסימום שאפשר להשיג עכשיו

טל 5 בדצמבר 2011

גם הכיסוי של ערוץ הספורט היה מאד מאכזב. היה להם יום שלם להכין כתבה והם לא עשו כלום חוץ מידיעה של כמה שניות.

רועי מ 5 בדצמבר 2011

כתב כאן משיהו על הצעירם במזרח התיכון של היום שיאמרו . מה שיחק בברזיל זאת לא ליגה חשובה.
מותר לציין שבזמנים שהיה זר וחצי בקבוצה אז הליגות בברזיל ארגנטינה והמדינה של לואיס סוארז היה חזקות. כי כל הכובים שיחקו שם.
ובהקשר של הכדורגל שלפ פעם. הכדורל משנה צורתו כל הזמן נוסטלגיה תמיד טובה גם אם לא באמת הייתה כזאת.. המערכים היו שונים. שחקני החלק אחרוי היו הרבה יותר מוגבלים . אני לא רוצה השוות.
כל קוסם ששיחק שישאר כזה אני לא רוצה להשוות בין סוקראטס לבין רונאלדיניו כל אחד והקסם שלו. ודבר נוסף התקשורת כיום מכסה הרבה יותר ולכן אנחנו חשופים וקצת מתקהיים קצת בקשר לכדורגל. וגם אנחנו מזדקנים ופחות רגשנים כמו שילדים יכולים להיות.

מיכאל 2 באפריל 2012

אחד מגיבורי ילדותי. אני חושב שאחת הסיבות שהתאהבתי בכדורגל ובברזיל במיוחד היה מונדיאל 82. כילד שעדיין לא הבין כדורגל ראיתי נבחרת קסומה עם קישור ענק שכלל את זיקו, סוקרטס אדר וג'וניור. כדורגל מעולם אחר. הבעיה שבברזיל של אותם ימים לא חשבו על הגנה בכלל. זה היה כמו בשכונה שמי שבוחרים אותו אחרון אז הוא שוער או בהגנה. עם שוער נורמלי ברזיל לוקחת את מונדיאל 82 ו 86 בהליכה. הייתה אז נבחרת הרבה יותר טובה מהנבחרות של ברזיל שזכו במונדיאלים אחרי….

מיכאל 3 בפברואר 2013

שחקן ענק . חלק מהקישור של ברזיל הענקית של טלה סנטאנה – אולי הנבחרת ההתקפית הכי טובה שראיתי. קישור שכלל את זיקו, אדר, סוקרטס וג'וניור. נבחרת אדירה שלא לקחה מונדיאל ב82 ו86 אך ורק שבברזיל אז לא היו שוערים ובלמים כמו היום.
תמיד הייתה בדיחה שבברזיל זה כמו בבית ספר – מי שהכי חלש פשוט שמים אותו בשער.
ברזיל ההיא של 82 ניצחה את ארגנטינה של מראדונה(קיבל גם אדום במשחק ועבר אחרי המונדיאל לברצלונה אם אני לא טועה) ועפה מול שלישייה של פאולו רוסי ואיטליה שזכתה בגביע.

Comments closed