בלון דה בלוג 2011-2012

בחירת שחקן השנה: השנה עם צ'אבי הרננדז, כי כדורגל הוא ספורט קבוצתי

In כללי

בשעה טובה הגענו אל הבלון דה-בלוג – המשאל מספר אחת לבחירת כדורגלן השנה בכדורגל העולמי – ולפני שניגש לבחירה, הכללים:

אתם בוחרים חמישה שחקנים מהראשון עד החמישי, אין שוויון לשום מקום, תחליטו! הניקוד הוא 5 נקודות לראשון, 4 לשני וכך הלאה.

את הבחירה אתם רושמים ללא כל הסבר. השחקן הטוב ביותר ראשון ואחריו האחרים לפי הסדר. מתחת לבחירה אתם יכולים לרשום הסבר או יכולים לא לרשום הסבר, לבחירתכם. אבל אם תערבבו את ההסבר בתוך הבחירה, היא לא תיספר. אם אתם רוצים לתקן בחירה – עשו זאת בתגובה לבחירה המקורית.

עוד כללים:

לא יותר משלושה כדורגלנים לקבוצת כדורגל אחת.

לא מאמנים, מנהלים, אוהדים וכיוצא באלו – רק שחקני כדורגל.

ולא שחקנים ישראלים כי הם לא שייכים לכאן.

ועוד אני מבקש מכם להתייחס לכך שהבחירה היא לעונת 2010-2011 – ולהשתדל להתעלם ממה שקרה מאז תחילת העונה הנוכחית. מבחינה זו כדורגל המועדונים נגמר בגמר האירופי בוומבלי וכדורגל הנבחרות עם תחילת עונת המועדונים.

ועכשיו לבחירה שלי – שתדגים טופס בחירה מנומק כיאות:

1. צ'אבי
2. מסי
3. כריסטיאנו רונאלדו
4. ואן דר סאר
5. איניאסטה

ולהסבר:

בשנתיים הראשונות למשאל בחרתי שחקן שגם נתן עונה התקפית חסרת תקדים (למרות שבינתיים נוצר תקדים) וגם זכה בתארים החשובים. וכך הלכתי על רונאלדו ב-2008 ומסי ב-2009. בשנה שעברה העדפתי את מסי, למרות שלא זכה בגביע האלופות ונכשל במונדיאל, כי נתתי עדיפות לסטטיסטיקה. אתם העדפתם דווקא את סניידר שרשם כנראה את העונה ההישגית ביותר בתארים.

אז השנה אני אומר לא. כדורגל זה ספורט קבוצתי. אנחנו מקבלים עוד ועוד הוכחות לאי חשיבותם של שחקנים ספציפיים. מסי ורונאלדו ממשיכים לא להרשים ללא קבוצות העל מאחריהם. קבוצות אלופות יודעות לגרום גם לשחקנים כמו ברבטוב או מיליטו או צ'יצ'ריטו לזהור לתקופות.

ומכיוון שזה ספורט קבוצתי אז זה צ'אבי – שהוא יותר מאשר המפעיל של ברצלונה. לקבוצה יש מספר מפעילים. אבל אני מתרשם שאת הקצב ואת השקט זה הוא שמכתיב. הנשמה וגם המוח של מועדון כדורגל ברצלונה. ומכיוון שהוא יהיה כנראה הראשון מכוכבי הקבוצה לפרוש – זה יהיה המבחן של מישהו מהאחרים. להכנס לנעליו לא כעושה משחק אלא כמנהיג המגרש.

התלבטתי קצת בין מסי לרונאלדו. מה בעצם יותר מרשים? לעשות את המספרים עם הקבוצה הכי טובה או עם קבוצה פחות טובה. זה דיון שיכול להיות פתוח – אם למשל היה מגיע שחקן של סנדרלנד או שאלקה או אתלטיק בילבאו ומבקיע 40 שערים. במקרה של רונאלדו ומסי נערכו משחקים מכריעים בסיום העונה וההשפעה של מסי עליהם הייתה גדולה. אז אין פה העדפה סטטיסטית: הסטטיסטיקה שלהם כל כך מפלצתית שמופרך כנראה לחפש בה אלמנטים מבדילים. אבל במשחקים הגדולים בקבוצות מסי היה גדול יותר ובדי הרבה.

מקומות 4-5. איניאסטה וואן דר סאר הם במידה מסויימת התגלמות של דבר דומה בכדורגל – למרות שאין קשר בין התפקידים שלהם. שניהם משחקים בצורה מאד לא אורתודוכסית את התפקיד שלהם. ואן דר סאר כמעט לא מציל בעיטות, איניאסטה ממעט מאד לכבוש או לבשל. ואן דר סאר לא יזנק לחיבורים, הוא יקטין את הזווית של הבועט. איניאסטה לעולם כמעט לא עושה את פעולת הקיצוני הישנה – ריצה לאגף והגבהה לראש של חלוץ – הוא פשוט יכפיל את האופציות ההתקפיות במסירה קטנה. איניאסטה רשם הצטיינות מכריעה במספר משחקים גדולים בשנים האחרונות – ואן דר סאר קבע כמה שיאים שיעברו כמה שנים עד שנראה אותם נשברים: 14 רשתות נקיות רצופות בליגה גדולה, גמר אירופי מבלי לספוג שער חוץ.

שניהם שחקנים גאומטריים. איניאסטה הוא מעין פליימייקר אגפי. ואן דר סאר הוא מארגן הגנתי. הגנתי – ולא רק בארגון ההגנה – הוא יצר ארבעה שערים במהלך הונה ולפחות שניים מהם (בבלקפול ומול מנצ'סטר סיטי) חשובים ביותר! שניהם גם בעקיפין באים מהמורשת של אייאקס ושניהם מועדפים על מי שצופים בהם יותר ויותר.

בגלל שצריך להחליט בין 4 ל-5 נתתי לואן דר סאר את 4: כי הוא בינתיים פרש!

*

התוצאות יתפרסמו בסמיכות לחידון של ה23 בחודש ואז ניגש גם לספורטאי השנה.

דה באזר בפייסבוק

239 Comments

תומר ש 14 בדצמבר 2011

1. מסי
2. גיגס
3. צ'אבי
4. כריסטיאנו רונאלדו
5. ןידיץ'

אהרון שדה 14 בדצמבר 2011

1. מסי
2. כ.רונאלדו
3. צ'אבי
4. אנייסטה
5. פלקאו

אהרון שדה 14 בדצמבר 2011

הסבר קצר
1. מסי לא צריך שום הסבר כל נסיון לדחוק אותו מהמקום הראשון בטענות שונות זה פופוליזים זול.
2. כריסטיאנו בכל שנה נורמאלית היה זוכה בכדור הזהב למרות חוסר בהישגים קבוצתיים (אך רונאלדיניו למשל זכה כך בכדור הזהב 04 )
אך מסי עשה דברים לא נורמלים ולכן הוא יסתפק בסגנות.

3. צ'אבי הוא נפלא אך גם הוא מודה שמסי גדול עליו.

4. אנייסטה קצת פחות עקבי מהאח התאום מהמקום השלישי מצד שני את הכישרון שלנו כולם ראו במוצ"ש.

5. פלקאו דאבל פורטוגלי וזכייה בליגה האירופאית עם שבירת שיא הכיבושים במפעל ומלכות שערים בפורטוגל (כמדומני) נתנו לו את המקום קצת מקלקל החוסר יציבות באתלטיקו.

נותרו בחוץ אך ראוי להזכיר
הזארד (ליל) גוצה ושאהין (ליל שאהין עבר בינתיים לריאל)

גומז (מינכן) זלאטן (מילאן) נאני ורוני (מנ'צסטר) טבס(סיטי נכון לעכשיו….) סילבה(סיטי) ואן פרסי (ארסנל) וסווארס (ליברפול אך הוא כאן בגלל נבחרת אורגוואי)

דורפן 14 בדצמבר 2011

אהרון – אני מבין ומכבד את זה שאתה מגלם את החוכמה בכדורגל. אבל לא יזיק לך לכבד בחירות של אחרים גם ממרום גאונותך הבלתי ניתנת לערעור

אהרון שדה 14 בדצמבר 2011

דורפן בדרך כלל אני מכבד את דעתך אך לא צריך להיות גאון גדול ע"מ להבין שמסי היה מספר אחד בשנת 2011
זה פשוט ברור ומוחלט כמו שעכשיו יש ירח בחוץ.

דורפן 14 בדצמבר 2011

אתה יהיר ביותר

אהרון שדה 14 בדצמבר 2011

אני גם מוכן להתערב שהבחירה במסי תהיה חד משמעית ע"י פיפ"א והפראנס פוטבול . כמה חד משמעית ? 1.לפחות 60 אחוז יבחרו בו למקום הראשון. 2. הוא יהיה בין חמשת הבחירות הכי ברורות בכל הזמנים לכדור הזהב. ההפרש שלו מהמקום השני יהיה חד משמעי.

אם אתה הגון יש לך לענ"ד שני אפשרויות.
1. לחלוק עליי בהתערבות ואז נחכה לתוצאות אם יסתבר שטעיתי אז אני מוכן לומר טעיתי זה לא פופוךיזים זול. אך אם צדקתי ואכן הבחירה היא כ"כ ברורה להודות שהכל פופוליזים זול.

2. לומר שזה לא משנה מה שתבחר פיפ"א והפראנס פוטבול לא משנה מה שיבחרו כלל הכדורגלנים העיתונאים והמאמנים זה לא רלוונטי וכו וכו'. זה בסדר אתה יכול לומר זאת אך זה יהיה קצת תמוה לשמוע זאת ממי שמדבר על יהירות.

דורפן 14 בדצמבר 2011

אתה נותן לי שתי אפשרויות: מה אתה אומר? יש תאריך יעד? צריך נוטריון?

אהרון שדה 14 בדצמבר 2011

למה אתה מתחמק ? אדרבא יש לך אפשרות אחרת ? תציע אותה.

דורפן 14 בדצמבר 2011

גסות הרוח שלך כבר משעשעת והיא זווג מושלם של חוסר ההבנה.

הדיון, אם לא שמתי לב, הוא לא מסי – אלא גסות הרוח שלך כלפי מצביעים אחרים.

קצת השכלה: אם המועמד לתפקיד סנטור במדינה בארצות הברית מקבל 72 אחוזים זה לא אומר ש28 אחוז מהאחרים הם פופוליזם זול.

ונסיים כאן – כי אין לי כוח.

אהרון שדה 14 בדצמבר 2011

בטח שאין לך כח אין לך כח לביקורת וזה מובן.
ההשוואה לסאנטור בארה"ב לא רלוונטית.
לגוף העניין ברור לחלוטין כי מסי יבחר לכדורגלן השנה בעולם ללא
ערער בצורה הברורה והחדה ביותר שיכולה להיות.ולכן אמרתי את מה שאמרתי אין כאן שום גסות אלא דעה מכובדת שתקבל גושפנקא כדעה המקובלת ביותר בעולם הכדורגל. אין ולא צריכה להיות שום בעיה עם הדעה הזו. ולכן לא מובנת לי ההתנפלות שלך וחבל כי הערכתי אותך קצת יותר.
אם תעשה סקר ותשאל את השאלה האם לבחור מישהו אחר ולא את מסי הוא פופוליזים זול תמצא אחוז ניכר ביותר שיסכים אם זה וזו לא גסות רוח זו דעה מקובלת.

עכ"פ אני נחשפתי לאתר הזה לא מזמן אני אמנם נהנה לקרוא חלק מהכתבות שלך ובכל זאת להיות בן אדם זה קודם לכל.

תהיה בריא וכדאי שתזכור לפעמים שיש עוד כמה קוראים שמבינים בספורט לא פחות ממך .
בריאות ואושר אהרון

דורפן 14 בדצמבר 2011

טוב – אז הבנת מי אני. עלית עלי. תוסיף איזו השמצה אחרונה ולך לשלום.

אהרון שדה 14 בדצמבר 2011

אני לא הוסיף השמצה אני אציין עובדה.
משום מה לאחר ההתכתבות ביננו נעלם הטור שלי שכתבתי היום אצל מנחם.משום מה אין לו איזכור כלל .אולי זה מקרי אני לא בטוח.
הבנתי אם מי יש לי עסק תודה רבה .

כל טוב

דורפן 14 בדצמבר 2011

בוודאי – וכבר התנצלתי בפני איתן בקרמן שהשקיע זמן רב בעריכת הטקסטים שלך על כך שעבד בהתנדבות על מישהו כפוי טובה.

איברה 15 בדצמבר 2011

אהרון,
בלי לנקוט עמדה בין מסי לצאבי, זה משעשע לקרוא מה שאתהכותב:
לא לבחור במסי זה פופוליזם- וההוכחה לזה היא אחוז האנשים (הפופיליישן) שיבחרו בו.

אתה חש במעט חוסר עקביות שמאפיין את הטיעון?!

דולבסקי 15 בדצמבר 2011

אהרון – טיפה דרך ארץ בנאדם.

דורון 16 בדצמבר 2011

אהרון,

למקרה שלא שמת לב, אתה האורח כאן, ואם האכסניה לא נושאת חן בעיניך, צא לדרך, אני מבין שמנחם מקבל אותך באהבה. הסגנון שלך דוחה (וגם לא קוהרנטי, אבל זו הקטנה שבבעיות)

לאור הב"ה שמקדם את הטקסטים שלך, ודאי נתקלת בביטוי "דרך ארץ קדמה לתורה". אל תתעלם ממנו.

פרננדס 14 בדצמבר 2011

1.צ'אבי
2.קאבאני
3.מסי
4.נאני
5.באריוס

דורון (אחר) 14 בדצמבר 2011

1. צ'אבי הרננדז (ברצלונה)
2. לאונל מסי
3. כריסטיאנו רונאלדו
4. ווין רוני
5. מסוט אוזיל

דורון (אחר) 14 בדצמבר 2011

אני חושב שהיחידי שצריך להסביר כאן הוא אוזיל, אז אסביר:
אחרי עונה נהדרת בליגה גרמנית אטרקטיבית ובנבחרת גרמנית נהדרת, הוא השתלב נפלא בקבוצה השניה בטיבה בעולם והיה השני הכי טוב בה, אחרי כריסטיאנו. מבחינתי זה הוכיח כי הוא ברמה של הגדולים ביותר.
לגבי הירידה ביכולת שלו השנה, נחכה ונראה, בכל אופן זה לא רלוונטי לבלון דה בלוג…

דורון (אחר) 15 בדצמבר 2011

והחלטתי בכל זאת לתקן, פשוט כי שכחתי ממילאן! (הרבה שנים של אהדת יובנטוס עושה לך את זה…)

1. צ'אבי הרננדז (ברצלונה)
2. לאונל מסי
3. כריסטיאנו רונאלדו
4. ווין רוני
5. זלאטן איברהימוביץ'

גיל 14 בדצמבר 2011

1. רונאלדו
2. מסי.
3. הומארה סאווה.
4. ניימאר.
5. צ'אבי.

ניימאר עבור גביע הליברטדורס הראשון של סנטוס מאז שפלה זכה איתם ב1963, וסוואה עבור הזכייה של יפן בגביע העולם. בקטגורית הותיקים: סוקרטס.

אגב, יהיה גם משאל דומה לספורטאי השנה בעולם?

דורפן 14 בדצמבר 2011

כן

אליהו 14 בדצמבר 2011

1. רונאלדו כריסטאנו
2. איקר קסיאס
3. מסי
4. מריו גומז
5. איברהימוביץ זלטאן

תiמר 14 בדצמבר 2011

אתה יודע שמריו גומז חווה את העונה
הכי גרועה בקריירה שלו עונה שעברה?

אהרון שדה 14 בדצמבר 2011

מה אתה מדבר הוא סיים כמלך שערי הבונדסליגה הוא היה השחקן היחיד שתיפקד במינכן

תiמר 15 בדצמבר 2011

אוקיי. התבלבלתי עם עונת 2009-10.
הזמן עובר מהר..

פולדש 14 בדצמבר 2011

1. צ'אבי הרננדז
2. וויין רוני
3. אדינסון קבאני
4. רדמאל פלקאו
5. ליונל מסי

אמיר 14 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי
3. לואיס סוארס
4. כריסטיאנו רונאלדו
5. ואן דר סר

מסי כי זהו מסי, השחקן הטוב בעולם גם מבחינת מספרים וסטטיסטיקה וגם כי הביא את ברצלונה לדאבל (ליגה ואלופות). אומנם איכזב בנבחרת אבל פה זה באמת באשמת הנבחרת הגרועה שלו
צ'אבי- כי בלעדיו לא בטוח שמסי היה מה שהיה, וגם כי הוא הגיע ל600 משחקים בברצלונה שזה מדהים, ועוד יותר מזה כל משחק שלו (ושל איניסטה) אתה מבין שיקח הרבה זמן עד שנראה שני קשרים ברמה כל כך מושלמת.
סוארס- כי הוא הוביל את אורגוואי לזכיה בקופה וזה אחרי שהביא אותה גם למקום שלישי במונדיאל שנה לפני… וחוץ מזה הוא סוחב לבד קבוצה אפורה כמו ליברפול לצמרת הליגה האנגלית. לא ברור לי איך לקח לו כל כך הרבה זמן לצאת מאיאקס ולמה דווקא ליברפול היו אלו שקנו אותו ולא יונייטד/ברסה/ריאל/סיטי/צ'לסי…
רונאלדו- למרות שמאז שעזב את יונייטד אני די לא סובל אותו, אבל הוא עדיין השחקן השני הכי טוב בעולם כרגע מבחינת מספרים והשפעה על הקבוצה שלו.
ואן דר סר- ר"ע מה שכתב דורפן!! כל מילה בסלע…

אריאל 14 בדצמבר 2011

1. מסי
2. איברהימוביץ'
3. רונלדו
4. צ'אבי
5. סווארז

הסברים:
1. לא לשים את מסי בתור מס' אחד בעונה שבארסה לוקחת אליפות ואליפות אירופה והוא השחקן מס' אחד שלה, זה לעג לרש.
2. אליפות למילאן אחרי הרבה שנים (לצערי) ויש רק שחקן אחד שבאמת אחראי לזה
3. סטטיסטיקה
4. השחקן השני הכי טוב באלופת אירופה
5. כן, אני דוחף שחקן של ליברפול בכוח, אבל מה שהוא עשה בשנה שעברה היה עצום. האיש בכוחות עצמו החזיר את ליברפול לתמונת הגדולות. בלעדיו, גם השנה, ליברפול היא לא יותר מקבוצת מקומות 10-12

דורפן 14 בדצמבר 2011

אריאל – אני מכבד מאד את דעתך. אבל מה שלא ייאמר על מסי – הוא לא רש! במקרה הגרוע יש פה לעג לעשיר מופלג.

אריאל 14 בדצמבר 2011

אתה ראית את הגובה שלו?

schiaccianoci 14 בדצמבר 2011

אריאל בתגובה ל-2, אכן קוראים לו אנדראה פירלו

אריק 14 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי
3. רונאלדו
4. אינייסטה
5. פיל ג'ונס

רק האחרון דורש הסבר. תשאלו כל אוהד יונייטד מי השחקן שהוא הכי אוהב בקבוצה ותגלו שהשחקן הכי פופולארי אולי ביונייטד הוא ילד בן 19, שהגיע לפני שלושה חודשים וזה הישג מרשים לא פחות מארבעת הכדורגלנים המחוננים לפניו, זה גם נקרא טעם אישי.

דורפן 14 בדצמבר 2011

אני חייב לציין שזה חורג מכך שזו אמורה להיות בחירה ל-2010-2011. אבל מותר לבחור בו כמובן גם על תקופתו בבלקבורן

אריק 15 בדצמבר 2011

הבנתי שזה חורג, אבל הייתי חייב להשאיר לו את מספר חמש, אני לא יכול להתאפק עד סוף שנה הבאה. אפילו אישתי שלא ממש סובלת כדורגל, עברה כמה דקות מול המסך ואמרה " 4 הוא חדש? הוא הכי טוב אצלכם"

דורפן 15 בדצמבר 2011

מכיוון שבסופו של דבר יהיו הרבה קטגוריות – פיל ג'ונס מוביל בקטגוריה "פרס השחקן הצעיר המבטיח מטעם אשתו של אריק"

אריק 15 בדצמבר 2011

יפה

יוגב 14 בדצמבר 2011

1. מסי
2. כריסטיאנו רונאלדו
3. פלקאו
4. נורי שאהין
5. מריו גצה

גיא אלון 14 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי
3. ון דר סאר
4. צ'יצ'יריטו
5. רונאלדו

הסבר קצר לגבי מספר 4 : מבחינת מספרים נטו לא מדובר במספרים מדהימים. מה שראוי להעריך זה שחקן צעיר ולא ממש מוכר שלקח בשני ידיים את ההזדמנות שלו והבקיע שערים מכריעים בכל המפעלים.
5. כי אי אפשר בלי, אבל את רונאלדו של העונה הנוכחית אני אוהב יותר. יש בו משהו בוגר יותר, פחות מעורר אנטגוניזם, ויותר קבוצתי.

גפן 14 בדצמבר 2011

1.מסי
2.רונאלדו
3.בוסקטס
4.אינייסטה
5.האלק

עומרי 14 בדצמבר 2011

1. מסי
2. איברהימוביץ
3. צ'אבי
4. צ'צ'ריטו
5. רונאלדו

לבחור בצ'אבי, במיוחד השנה, זו אופציה מתחכמת. אני די מופתע מהבחירה שלך דורפן בייחוד בהתייחס לפוסטים שלך במהלך סדרת הפלייאוף מול ריאל. השנה יותר מתמיד מסי הביא את התארים לבארסה והוכיח שהוא היחיד שאין לו שם תחליף.

לגבי זלאטן- יותר ויותר אני מבין שהוא אולי השחקן הכי אנדרייטד בכדורגל העולמי. הוא היה צריך להגיע לקבוצה שאני אוהד כדי שאבין את זה, אבל מוטב מאוחר.
הוא המתקיף השלישי הכי מוכשר בעולם. סטטיסטיקת האליפויות שלו היא הדבר הכי חסר תקדים לדעתי כיום ברמות הגבוהות של הכדורגל. לאט לאט מתברר שהוא גם מנהיג חיובי כשצריכים את זה ממנו.

צ'אבי- הוא גדול וחשוב ואני לא מזלזל בו.

צ'צ'ריטו- כי בלעדיו אין אליפות ליונייטד.

רונאלדו- עשה כל מה שיכל

עומרי 14 בדצמבר 2011

אגב, אני בהתלבטות חזקה בין מסי, נוביצקי ונובאק בספורטאי השנה. מסי מעולם בעבר לא נכנס לטופ 3 שלי בבחירה הזו.

עומרי 16 בדצמבר 2011

אוקיי אני רוצה לתקן,

1. מסי
2. איברהימוביץ
3. רונאלדו
4. צ'אבי
5. ויקטור ואלדז

צ'צ'ריטו הפך העונה לפייבוריט האישי שלי בכדורגל העולמי, וזה לא המקום היחיד בו הוא מחליף את אינזאגי הפורש דה פאקטו. אבל הוא לא שייך לדיון הזה עדיין.

ויקטור ואלדז מוכנס כי הסיפור הגדול בבארסה של העונה הקודמת הייתה ההגנה שהייתה הטובה באירופה די בשקט. זה נכון שיותר קל להם בגלל אחוזי השליטה בכדור והכל אבל ואלדז היה שם בכל צומת חשובה.
למעשה 'ואלדז טוב מקסיאס' הוא הסוד השמור ביותר בכדורגל האירופי כיום.

סימנטוב 14 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. כריסטיאנו רונאלדו
4. נאני
5. ואן דר סר

GapTrader 14 בדצמבר 2011

1. לואיס סוארז
2. מסי
3. גיגס
4. ואן דר סר
5. גארת בייל

סוארז – כי הוא נתן עונה מדהימה באייקאס/ליברפול/בנבחרת יש לו משהו שאין היום לאף חלוץ בעולם
מסי – אין צורך להוסיף מילים, מסי זה מסי
גיגס/ואן דר סר – גיגס נתן את אחת העונות הטובות בקריירה שלו ושיחק בכמה תפקידים שונים במהלך השנה וואן דר סר משלים את הפאזל של שני ותיקים שהשלימו את הפאזל של מנצסטר יונייטד מעוד עונה לעונה מצוינת.
בייל – כי מגיע לו, הוא נתן העונה פריצה מדהימה קדימה ולמרות שהוא תקוע אי שם בוויט הארט ליין הוא עדיין הקיצוני הטוב בעולם כנראה

אופיר 14 בדצמבר 2011

למה רונאלדו בכלל מופיע באיזושהי רשימה? בגלל רביעיות בגארבג' טיים לאוססונות של הליגה הספרדית?

עומרי 14 בדצמבר 2011

כי הוא הפסיד רק לקבוצת הכדורגל אולי הטובה בכל הזמנים בדרך לאליפות וצ'מפיונס.

אופיר 14 בדצמבר 2011

את מי הוא ניצח, כשהוא השחקן הדומיננטי?

ארז (דא יונג) 15 בדצמבר 2011

את ברסה, למשל, בגמר הגביע.

גיל מזימבבואה 14 בדצמבר 2011

גיגס
רוני
סקולס
רונאלדו
פויול

מוכן להמר שצ'אבי לוקח (לא כאן כמובן)

דורפן 14 בדצמבר 2011

גיל – יותר מעניין לדעת מי אתה באמת חושב שהיו חמשת השחקנים הטובים בעולם… ובחירות מהסוג הזה לא מעוותים את התוצאה הסופית. אפילו לא כאן

תומר חרוב 14 בדצמבר 2011

1. מסי.
2. לואיס סוארס.
3. כ.רונאלדו.
4. צ'אבי.
5. קבאני.

הסבר:
מסי- הוא כלכך טוב שאני שונא אותו. לא בגלל שאני אוהב את ריאל(ממש לא), אלא כי הוא פשוט ממש ממש ממש טוב…הורס את הכדורגל מרוב שהוא טוב. המשחק נגד מילאן למשל: פרינס בואטנג משווה בשער אדיר, מעיר את הסאן סירו ונראה לך לרגע שהולך להיות פה משחק. ואז הוא בא ובלי להתאמץ בכלל פורץ לו מהמרכז ונותן אסיסט לגול(או שהוא בכלל כבש, מי זוכר איתו…). הוא קטן עם פני ילד, חמוד כזה, תמים, לא הדמות הקלאסית שאני סולד ממנה בדרך כלל ואני עדיין שונא אותו, עד כדי כך הוא טוב.
סוארס- אני מת עליו אבל בלי קשר, הוא זכה לבד בקופה, כל משחק ההתקפה של אורוגוואי היה סוארס. התיקו מול ארגנטינה היה המשחק המופתי שלו, איך בעשרה שחקנים הוא החזיק כדור בחצי של הארגנטינאים ותסכל אותם. גם בליברפול הוא עשה עבודה טובה בחצי עונה האחרונה שם, מה זה עבודה טובה? עם כל הדיבורים על החזרה של קינג קני והרוח והצילצולים- שום דבר לא היה עובד בלי סוארס. מה שהוא עשה ברחבה של יונייטד היה פשוט אמנות.
3. הסטטיסטיקה.
4. מנהל משחק פשוט מדהים. זה לא רק המסירות המדהימות. שמתם לב שאי אפשר להוציא לבנאדם הזה כדור? ולא תגידו שהוא מהיר במיוחד או וירטואוז סטייל זידאן, פשוט אי אפשר להוציא לו כדור.
5. כי צריך מישהו מאיטליה ולמה לא מנאפולי? קבאני הוא סקורר מדהים והוא לקח את המועדון שלו עשרה צעדים קימה ועם כל הכבוד לצ'בי ורונאלדו ומסי את זה הם לא עשו.

קצת חורה לי שלא בחרתי אף שחקן הגנה אבל זה מה יש. ואחמד סבע מתמרמר בטירוף על האיסור להכליל שחקנים ישראלים.

אור שחולם להיות אלבס 14 בדצמבר 2011

מסי
אינייסטה
צ'אבי
סוארז
ציציריטו

אהבתי את התגובה של איזה חבוב פה על ציצריטו. באמת נתן עונה קסומה.

דורפן 14 בדצמבר 2011

אתה לא בוחר באלבס. אני כמעט בחרתי בו!

επτά 14 בדצמבר 2011

1. מסי
2. איברהימוביץ'
3. צ'אבי
4. רונאלדו
5. קבאני

1. כובש במספרים לא אמיתיים, מבשל במספרים לא אמיתיים, מוביל קבוצה בקנה מידה היסטורי
2. קבלן האליפויות הגדול בעידן המודרני (אולי בכלל?) וה-False 9 הטוב ביותר כיום לאחר מסי
3. לא מרהיב כמו מסי, אבל גם לא פחות חשוב
4. שיא הקריירה שלו הגיע/מגיע באחד התזמונים הגרועים שניתן לחשוב עליהם
5. שחקן בעל פוטנציאל מגיע למועדון בעל פוטנציאל ושניהם מתפוצצים יחדיו

עומר 14 בדצמבר 2011

1. מסי.
2. צ'אבי.
3. סוארס.
4. קבאני.
5. פלקאו.

האירוע הגדול בכדורגל הנבחרות העונה היה הקופה אמריקה ולכן נתתי משקל גדול מהרגיל לשחקנים דרום אמריקאים בבחירה שלי.
אני רוצה לנמק דווקא מדוע לא בחרתי בשחקן – איניאסטה. אני מת על איניאסטה ואני מסכים עם כל מה שדורפן כתב עליו אבל אני חושב שהוא היה פחות משמעותי העונה. אולי זו עדות ליכולת המצוינת של ברצלונה העונה, אבל פשוט לא היה צורך בשערים המכריעים של איניאסטה שהתרגלנו לראות בעונות הקודמות.

Ido 14 בדצמבר 2011

1. מסי
2. סווארז
3. פאלקאו
4. צ׳אבי
5. איברהימוביץ

מתי 14 בדצמבר 2011

1. ליונל מסי
2. כריסטיאנו רונאלדו
3. מנואל נוייר
4. דימיטאר ברבטוב
5. מאטס האמלס

האמלס- 22 שערי חובה לדורטמונד בבונדסליגה, הרבה בזכותו. וחוצמזה רציתי להכניס בלם לרשימה. אצלי יש מקום משורין כזה.

זיו 14 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. גיגס
4. רונאלדו
5. רפאל ואן דר ורט

ועכשיו לרשימה האירונית:
1. פרננדו טורס

אבי ש 14 בדצמבר 2011

1. מסי
2. קבאני
3. סמואל אטו
4. צ'אבי
5. בוסקטס

schiaccianoci 14 בדצמבר 2011

1. לוואצי
2. מסי
3. צ'אבי
4. רונאלדו
5. די נאטלה

דורפן 14 בדצמבר 2011

לא שאני מסכים עם הבחירה – אבל תמיד מחמם את הלב לדעת שיש אנשים שאיטליה היא מרכז סדר היום שלהם.

schiaccianoci 14 בדצמבר 2011

תיקון:
1. לוואצי (נאפולי)
2. מסי (בארסה)
3. צ'אבי (בארסה)
4. רונאלדו (ריאל)
5. סילבה (סיטי)

schiaccianoci 14 בדצמבר 2011

וואלה החלפתי את די נאטלה בסילבה בלי לראות את התגובה שלך רונן אבל יש הרגשה לפעמים שההיפך הוא הנכון, שעושים מאמצים כבירים דווקא כדי להתעלם מהסרייה א.
ולוואצי זכאי לאותה התייחסות כמו של צ'אבי בהסבר שלך :)

schiaccianoci 14 בדצמבר 2011

מעבר לעובדה שקוראים לו יחזקאל!

דורפן 14 בדצמבר 2011

זה כבר טרנד. גם ליונייטד כבר יש יחזקאל ששיחק כמה משחקים – יחזקאל פריירס. זה מבורך ביותר. בומבה של שם:
http://www.youtube.com/watch?v=GfR9DxI7Gnc

schiaccianoci 14 בדצמבר 2011

ובומבה של נביא

אבי 15 בדצמבר 2011

ויחזקאל הזה בכלל לא פראייר!

קונדופוני 14 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי הרננדס
3. דוד סילבה
4. צ'אבי אלונסו
5. סוארז

יואב 14 בדצמבר 2011

1-צ׳אבי
2-רונאלדו
3-מסי
4-גיגס
5-גצה

דורי גיל 14 בדצמבר 2011

לפני שפתחתי את הפוסט שלך אמרתי לעצמי שהבחירה שלך היכן למקם את צ'אבי תהיה מבחינתי המדד להערכה שלי. והצלחת בגדול! ושזה יהיה ברור, ההתחנפות פה היא לצ'אבי…
ואני ממש מעריך את הבחירה שלך בואן דר סאר. לא היה לי את האומץ להכניס אותו לרשימה כי לא הייתי מסוגל להוציא את זלאטן (שסחב בעונה מדהימה את מילאן על הגב שלו), סוארז (שהחייה את ליברפול והביא את הקופה לאורוגוואי) ורונאלדו (שנתן את הכדורגל הכי טוב בקריירה שלו). צ'אבי ומסי מעל כולם בפער ניכר.

1. צ'אבי.
2. מסי.

3. זלאטן.
4. סוארז.
5. רונאלדו.

תiמר 14 בדצמבר 2011

מסי
צ'אבי
רונאלדו
ואן דר סאר
מריו גצה

נכון שרונאלדו הבקיע שער אחד יותר ממסי עונה שעברה
אבל למסי יש 12 בישולים יותר מכריסטיאנו
ו14 בישולים יותר מלצ'אבי!

martzianno 14 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. סווארז
4. אינייסטה
5. רונאלדו

טל 12 14 בדצמבר 2011

1.מסי
2.סוארז
3.צ'אבי הרננדס
4.ווין רוני
5.כריסטיאנו רונאלדו

אביאל 14 בדצמבר 2011

1.כריסטיאנו רונאלדו
2.צ'אבי הרננדס
3.מסי
4.פאלקו
5.סוארז

עומר 14 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. רונאלדו
4. וידיץ'
5. נורי שאהין

קשקשן בקומקום 14 בדצמבר 2011

מתי נסגרות הקלפיות?

דורפן 15 בדצמבר 2011

22.12

Tal 14 בדצמבר 2011

1. מסי

2. לואיס סוארז
3. צ'אבי
4. רוני
5. פלקאו

כמעט נכנסו: אינייסטה,בוסקטס ורונאלדו. פויול גם היה נכנס אם לא היה פצוע חצי עונה.
צל"ש מיוחד לחבר'ה של פורטו שהביאו עונה נדירה, ובמיוחד פלקאו והאלק.

דוב 15 בדצמבר 2011

אהרון שדה, סלח לי מראש שאני מנצל את האנונימיות היחסית של האינטרנט בשביל לכתוב לך כך:

קראתי לאחרונה את הכתבות שהעלית (תחת מנחם לס), ואת התגובות שלך בכתבות שונות באתר, כולל הויכוח למעלה עם דורפן.

אהרון, ואני כותב את זה עם כל האמפתיה שבעולם, אתה פחות חכם ממה שאתה חושב. אתה אמנם מנסח משפטים סבירים ורעיונות שניכר שאתה עצמך מתרשם מהם מאוד, אבל הם לא ממש מבריקים ובדרך כלל חושפים אי-הבנות בסיסיות. למרות זאת אתה בוחר לרוב להגן על דעותיך במרץ רב, מה שראוי להערכה, גם אם מוגבלת בהתחשב בטיב הרעיונות, כפי שהערתי כבר.

במיוחד מעיד על-כך אותו ויכוח של חרש(ים) בינך ובין דורפן (אותו איני מכיר אישית, אגב) בתגובות למעלה. לאורך כל הויכוח ברור לחלוטין שאינך מבין את הטענה הדי ברורה של דורפן (הזכות לדעה, במיוחד אם ניתן לנמק אותה), וממשיך להטיח בו את נפלאותיו של הפרעוש (לגביהן אגב, אני הראשון להסכים איתך).

אין לי כוונה לייאש אותך מהכתיבה על ספורט, שנראה שאתה מאוד מתלהב ממנה, אבל יכול להיות שלס זרק אותך למים עמוקים מדי. בכל מקרה, פתיחות מחשבתית וקצת ענווה לא מזיקות אף-פעם.

דוב

אהרון שדה 15 בדצמבר 2011

לדוב אני לא מתרשם שחבריך היקר דורפן כזה בולט בענוונותו היתרה.
זכותך לחשוב אליי מה שאתה רוצה זה בסדר ולגיטמי .
רק חבל שלא עשית זאת בטורים עצמם שכתבתי.
לגוף העניין תרשה לי לא להתייחס לכתיבה שלי עצמי אלא לכל הויכוח עם מר דורפן.
1. איני חושב שאמרתי משהו לא לגיטמי לגיטמי ביותר לחשוב שכל בחירה אחרת ממסי היא פופוליזים זול נדמה לי שהרבה מאד יסכימו איתי על כך.

2. כתבת שדורפן נותן זכות לדעה מעניין לאחר הויכוח שלי איתו הוא דאג (הוא הודה בכך להבנתי) לסלק את מאמרי מהאתר.

3. לפני כן הוא גם כתב על הזלזול שלי בקוראים האם סילוק כתיבתי היא לא זלזול בזה? ובכלל זה נראה לך עיתונאות תקינה שבגלל ויכוח ככה מעלים כתבה .אולי יש מישהו שעמל וטרח בכתבה ? ואני כלל לא מתייחס לבעיות עריכה שונות שלא כאן המקום לפרטם.

4. אשר לכתיבה על ספורט אתה לא מייאש אותי כלל אני עושה זאת כי אני אוהב זאת ומקבל פדבקים טובי מאד וקיבלתי זאת גם באתר זה.

5. אבל למדתי היום שיעור חשוב על עיתונאות בארץ בכלל הבנתי כמה דברים שאולי ידעתי שהם קיימים אבל היום הפנמתי אותם. ראיתי מה זה כוחנות במיטבה.

6. מכאן ואילך אני אברור את האתרים בהם אכתוב זה בסדר אני לא עושה זאת בשביל כסף אני עושה זאת רק מאהבה אמיתית.

7. אגב ביקורות ראיתי כבר כותבים כאן שיבלו ביקורות הרבה יותר ציניות ממר דורפמן ממה שהוא קיבל ממני כנראה שלא כל אחד מסוגל להתמודד עם ביקורת.

דורפן 15 בדצמבר 2011

טוב – המקום בעליל מאד לא מתאים לך – ובזה נסכם.

ניינר 15 בדצמבר 2011

מעולה. יותר לא נצטרך לקרוא כתבות שמתחילות ב"בס"ד"

גיא זהר 16 בדצמבר 2011

לא יפה, ניינר. הבס"ד לא רלוונטי לעניין. איש באמונתו יחיה (ולי כמוך זה צורם, אבל אני מכבד זכותו של כל אחד לכתוב זאת)

Avnas 18 בדצמבר 2011

*** הוסר לבקשת המגיב ***

דורפן 18 בדצמבר 2011

ובצדק קיבלת תגובות כאלו. הדיון הראשון אצלי, חבל שהתפתח כל כך. אבל היחיד שהחליט לגרור את זה לבלוגים אחרים – כי זה נורא נורא מעניין אותו בחיים שיש סכסוך כותבים – זה אתה (שגם שולח לי נזיפות במיילים אם בשעה עשר בערב עוד לא הופיע פוסט, או שואל שאלה בפוסט אחד, מקבל תשובה, לא טורח לקרוא ושואל אותה שוב בנימה של דרישה בפוסט אחר). ואומר לך בפשטות: אתה סוג של קורא שאינני מעוניין בו. לא מעריך את זה שהוא מקבל בחינם אתר מאנשים שעובדים עליו כבר שנים בחינם ובין אלו שמנסים לגרור את הדיון למטה. אם הייתי חריף ואלים הייתי אומר כפוי טובה.

הדבר הוא כמובן באשמתי. כי אני בכלל מתייחס לדברים שלך. אני מסכים עם מי שאמר לי היום "מה אתה מתעסק עם אנשים כאלו?".

Avnas 18 בדצמבר 2011

*** הוסר לבקשת הגולש ***

גיל 15 בדצמבר 2011

הבעייה איתך היא לא הדיעות שאתה מביע אלא הצורה הדוחה שאתה מביע אותן תוך שימוש בדמגוגיה כשמועלים טיעונים נגדך. אין שום בעייה לבקר כל אחד פה כל עוד זה נעשה ברוח טובה ובלי התקפות אישיות, אבל להגיב ככה כלפי בעל הבלוג שבלעדיו בכלל לא הייתה לך הפלטפורמה לכתוב פה בתור מגיב או כותב זו חוצפה ממדרגה ראשונה.

אבי 15 בדצמבר 2011

לס גידל אצלו מישהו נחרץ אף יותר ממנו! :-)

(רק בלי ההומור, הוותק, והיכטה בקאריביים)

איתן בקרמן 15 בדצמבר 2011

חחח אבי. אחד הטובים.

אלון זנדר 15 בדצמבר 2011

אהרון היקר, חבל לי על הרגשות השליליים המתפרצים. תרשה לי להעיר לך כמה דברים שאולי יעזרו לך לקבל זוית מבט חדשה על מה שקרה כאן למעלה.

דבר ראשון, הרושם המיידי שמתקבל מקריאת מה שאתה כותב הוא, שאתה חצוף. יש בזה אולי חינניות מסויימת, אבל היא מהר פורחת.

ולא, אל תשווה את עצמך לדורפן. אתם לא על אותה מדרגה. לא רק שהוא עיתונאי ספורט מוביל בישראל ומחוצה לה כבר קרוב לעשרים שנה, ויש לו בלוג שקוראים אלפי אנשים ושזוכה לתשבחות לא פחותות מהפוסטים שלך – זו לא הנקודה.

זה הבלוג שלו, ואתה כותב באתר שהוא הקים. מה שדורש ממך מעט כבוד. אולי רונן לדעתך הפריז בתגובה שלו למה שכתבת – או שתלבן את זה איתו בצורה מנומסת, או שתעזוב את זה. אין פה מקום להשוואות או לדיבורים על כוחניות.

דבר שני, אני רוצה להציע לך, לפני שאתה שולח "SEND", לקרוא שוב את מה שכתבת, ואולי פעמיים. לראות אם יש אולי אפשרות שאנשים יקראו את זה אחרת משהתכוונת.

ובעיקר – לתקן הגהה. יש לך טעויות כתיב חוזרות, פיסוק חסר, וכד'. זה אולי נראה לך קטנוני, אבל זה מאד מפריע בקריאה של מה שאתה כותב, ויוצר רושם לא מזהיר, שהוא בניגוד למה שאתה רוצה לכתוב מבחינת התוכן. אז כדאי להקפיד גם על צורה.

חננאל 15 בדצמבר 2011

קצת קשה לקחת ברצינות את הביקורת שלך בפסקה האחרונה כאשר כמה שורות לפני כן כתבת:
"לא רק שהוא עיתונאי ספורט מוביל בישראל ומחוצה לב כבר קרוב לעשרים שנה, ויש לו בלוג שקוראחם אלפי אנשים…"

שיפוד רץ 15 בדצמבר 2011

אני לא מבין משהו – מספיק שמר שדה מחפש פה מריבות מטופשות בדיון שסה"כ אמור להביע את דעתו של כל אחד, אבל גם אתה מצטרף ומוסיף הקנטות וביקורת זולה?

די, חאלס. שכל אחד יכתוב את מה שהוא מעוניין להביע ובצורה מכובדת ונתדיין בסבבה. בשביל מה הכוחניות המיותרת הזאת? לא מספיק שהיא קיימת כמעט בכל אספקט בחברה הנוקשה שלנו, אז צריך להכניס אותה גם לכאן?

מספיק.

לכו תמצאו מקומות אחרים לשחרר קיטור.

ולאהרון שדה – אנשים פה מעליי ניסו להיות יותר מנומסים ומכובדים, אבל בחרת להתעלם ממה שהם כתבו בעזות מצח.

אתה חוצפן, יהיר ומתנשא, לא מוכן לשמוע שום ביקורת – גם אם היא נאמרת בצורה המכובדת ביותר ומתוך כוונה טובה, ובעיקר מזלזל ויורק בפרצופם של אלו שנתנו לך במה להביע את דעתך. אני אישית אשמח מאוד אם לא אראה את התגובות או הכתבות שלך פה יותר.

סע לשלום

אלון זנדר 15 בדצמבר 2011

חננאל – לקחת ביקורת ברצינות זה דבר שלא אמור להיות קשור לאעויות כתיבה שלי. זה קצת קטנוני, אתה לא חושב? אלא אם כן אתה לא רואה הבדל בין טעות הקלדה סינגולרית ובין טקסט לא מפוסק בו טעויות כתיב זהות חוזרות ונשנות – ואז אנחנו פשוט רואים דברים אחרת.

איתן בקרמן 16 בדצמבר 2011

חננאל, בתור מי שערך בימיו רבבות מילים של זנדר, אחד הכותבים היותר איכותיים, וגם יצא לו לערוך שתי כתבות של מר שדה: ההיטפלות שלך לשגיאת הקלדה (הקלדה!, לא כתיב, לא זכר ונקבה וכדומה) היא לא רצינית במילים עדינות.

בני גלובינסקי 15 בדצמבר 2011

1. נמניה וידיץ'
2. כריסטיאנו רונאלדו
3. צ'אבי
4. חאבייר צ'יצ'אריטו הרננדז
5. רפאל ואן דר וארט

דורי גיל 15 בדצמבר 2011

לא קצת מופרך לשים את צ'צ'ריטו בטופ 5 של העונה? אני אפילו לא חושב שהוא בטופ 3 של מנצ'סטר שנה שעברה (ואן דר סאר, גיגסי, נאני) והוא אפילו לא סיים הסקורר המצטיין שלהם.

דורפן 15 בדצמבר 2011

אני יותר מופתע לראות את רוני – על שנה שעברה

דורי גיל 15 בדצמבר 2011

לא שמתי לב שבחרו את רוני. זה ממש יוצא דופן.

דיזידין 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. רונאלדו
3. צ'אבי
4. פויול
5. רוני

Z 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי
3. דוד וייה
4. נמניה וידיץ'
5. אדווין ואן דר סר

הקומיש 15 בדצמבר 2011

ארון רוגרס
קליי מתיוס
צרלס וודסון
בי גיי ראגי
מייסון קרוסבי.

עומרי 15 בדצמבר 2011

צחקתי

אוהד נתניה 15 בדצמבר 2011

מה עם גורדי נלסון ????

אביעד 15 בדצמבר 2011

טופס לא מקובל. אי אפשר לבחור 6 אנשים ואני לא רואה דרך בה בי ג'יי ראג'י נחשב כבנאדם אחד.

שי בריק 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי
3. ניימאר
4. האלק
5. גצה

מסי – 53 שערים ו-23 בישולים. אליפות, צ'מפיונס. דומיננטי בצורה מעוררת הערכה. הוא הרשות המבצעת המחוקקת והשופטת – "משיח איש מפתח, ידו בכל ויד כל-בו". מתמודד לגיטימי (ופייבוריטי) לספורטאי השנה.

צ'אבי – בפרפרזה למשפט ההוא, אז מאחורי כל קבוצה מצליחה עומד שחקן גאון. הוא עמוד האש של ברצלונה. נתן עונה לפנתאון מבחינה אישית (אך פחות במספרים) ובמשחקים שהוא ישב בצד לרוב הקבוצה יצאה מאיזון. אחראי יותר מכולם לקמבאק האופנתי של עמדת הפליימקר בכדורגל, לאחר שנידמה היה שכל מיני מיכאל באלקים, מייקל אסיינים ועוד כל מיני קשרי 50-50 מחוטבי שרירים הןלכים להישתלט על עמדה זו. 50-50 זה הכי OUT שיש היום :)

ניימאר – אליפות (בליגה מאוד קשה) + ליברטדורס. ואם המועדון (וקצת ההיתאחדות) לא היה מערים קשיים גם היה זוכה במונדיאלטו U20 שנערך בקולומביה הקייץ. המראה שלו זה הדבר הכי משקר בכדורגל, כי בסה"כ הכל מדובר על שחקן מאוד ממושמע מבחינה טאקטית בעל יכולות פאנומנאליות שתמיד נמצא שם ברגעים שאתה מצפה ממנו.

האלק – הבסיס של פורטו, שחקן שמסוגל לשחק בשלוש העמדות הקדמיות, כאשר הקיצוני-שמאלי היא העמדה המעודפת ושפלקאו היה פצוע, הוא היה האיש הוביל את פורטן על גבו לעונה היסטורית.

גצה – שאהין ניתב את התתקפות ואת הקצב, אך גצה היה השחקן שהוציא מחושך לאור, הדובדבן, הברק, הליטוש האחרון, זה שאתה מוצא את עצמך יושב מול הטלביזיה ואומר "וואו".

סופרפלי 15 בדצמבר 2011

1. messi
2. ibrahimovic
3. xavi Hernandez
4. Cristiano Ronaldo
5. Luis Suárez

אלון זנדר 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי
3. מנואל נוייר
4. לואיס סוארס
5. כ. רונאלדו

מסי: כי הוא פשוט הכי טוב בדבר הזה שנקרא "לשחק כדורגל"
צ'אבי: כי הוא גם. כמעט כמו מסי, בדרכו הוא
נוייר: השוער מס' 1 בעולם, מבשל ומציל ומנהל והכל בשקט ובחכמה. עלה לבדו לחצי גמר האלופות עם ראול ותשעה חמורים, אחראי לחלק גדול מההצלחה של נבחרת גרמניה הטובה אי פעם
סוארס: טורניר קופה ענק, ושידרג קבוצת תחתית משום מקום לעמדה של כמעט קבוצת צמרת באנגליה
רונאלדו: כי הוא מאד מאד טוב. ומבקיע. זה רק הפסיק קצת להפעים השנה.

כמעט נכנסו: שוויינשטייגר על הנבחרת, וגם אוזיל, רוני על התחייה של 2011, שאהין על האירגון של דורטמונד, קוואני על נאפולי וקסאנו על מילאן ואיטליה

מאמן העונה: יורגן קלופ

נשים: הופ סולו על המונדיאל, ג'נבייבה אנונמה שסחבה את גינאה המשוונית (!) למונדיאל והרסה שם הגנות, והיא גם מלכת השערים של הבונדסליגה, הליגה הטובה בעולם לנשים, וגם סאווה – למרות שהמשקל שלה בנבחרת יפן קטן משל האחרות בנבחרות שלהן.

עומרי 15 בדצמבר 2011

נבחרת גרמניה הטובה אי פעם?
seriously?

LEONIDAS 15 בדצמבר 2011

אלון -מה דעתך על נבחרת גרמניה הכי אטרקטיבית בינתיים, עד לאחר היורו ?

אלון זנדר 15 בדצמבר 2011

הרשו לי לעמוד על דעתי. כמובן שלא ראיתי את הנבחרות של יורו 1972 ומונדיאל 1974 בלייב, אלא רק בדיעבד. ואני לא מדבר על הפרש הרמות ביחס לנבחרות האחרות או על רמת ההצלחה – בינתיים. אבל הכדורגל שראיתי מנבחרת גרמניה במהלך 2010/11 הוא טוב לאין ערוך מזה של שנות השבעים. זו לא חכמה, לרוב הנבחרות, להוציא ישראל, יש היום נבחרות טובות יותר מאשר בשנות השבעים.
אבל אני לא רוצה להתחכם: לדעתי בסוף היום הנבחרת של נוייר/שוויינשטייגר/אוזיל/מילר/גומז טובה יותר ממאייר/בקנבאואר/הנס/אובראת/בונהוף/היינקס/מילר. למרות הפוטנציאל המונדיאל לא היה מבריק מבחינת הכדורגל. בטח שלא בהשוואה ליורו שלפני. וגם שם זה לא היה הכדורגל שרואים היום מהנבחרת. בכל זאת הנצחונות דאז נזקפים ל"מעלות הגרמניות", כפי שהגרמנים קוראים לזה. קרי נוכחות פיסית, יכולת עמידה, חריצות ומשמעת.

אלון 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. דארן בנט
3. צ'אבי
4. סוארז
5. זלאטן

הופמן 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי
3. סוארז
4. רונאלדו
5. אינייסטה

Amir Mutapchich 15 בדצמבר 2011

1. Messi

2. Xavi

3. Giggs

4. Falcao

5. C. Ronaldo

אור 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. רונאלדו
3. צ'אבי
4. אוזיל
5. רוני

כסיפוביץ 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי הרננדס
3. רונאלדו
4. שאהין
5. ון דר סאר

על מסי צ'אבי ורנאלדו אין הרבה מה להוסיף מעבר למה שנכתב.
שאהין הביא את דורטמונד לעונה אדירה מעבר לכל הציפיות.
ון דר סאר- בגילו המופלג גילה יכולות שלא ראיתי משוער הרבה זמן.
ואם היה עוד מקום הייתי דוחף את רוני ואינייסטה.

Shukrman 15 בדצמבר 2011

1- צ'אבי
2- רונאלדו
3- נאני
4- מאווטיניו (פורטו)
5- מסי

מקמנמן 15 בדצמבר 2011

1 – מסי
2 – רונאלדו
3 – צ'אבי
4 – אינייסטה
5 – סוארז

אוהד ש 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. כ.רונלדו
3. צ'אבי
4. לואיס סוארז
5. ריאן גיגס

____
האמת היא שהבחירה השנה קצת צפויה
לדעתי יש מקום להוסיף את בחירת הפלופים של השנה, רשימה קצת יותר פיקנטית
1. טורס
2. אנדי קרול
3…..

MOBY 15 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. כריסטינו רונלדו
3. סווארז
4. ניימר
5. מסי

תiמר 15 בדצמבר 2011

רונן,
אתה יכול לדמיין את עצמך לא מצביע למסי על
העונה שנתן אם הוא לא היה זוכה בתואר בפעמיים הקודמות?

דורפן 15 בדצמבר 2011

זו שאלה טובה – אבל זו השאלה שגם שאלתי את עצמי לגבי צ'אבי. הרי ככל שצ'אבי מזהיר יותר – המספרים של מסי עולים. האם לנצח יהיה "קרבן" של גדולתו שלו? מכל מקום הבחירה מתכנסת סביבם לפי מה שאני מתרשם

יואב דובינסקי 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי
3. אינייסטה
4. ואן דר סאר
5. זלטן איברהימוביץ'

אבל רק בגלל שסיום הבחירה מסתיימת בוומבלי. אם זה גם היה כולל את הקופה אמריקה, אז מסי יורד למקום השני וסוארז נכנס לחמישייה.

תומר חרוב 15 בדצמבר 2011

הקופה נחשב. כדורגל המועדונים נגמר עם הגמר בוומבלי וכדורגל הנבחרות עם תחילת כדורגל המועדונים.

schiaccianoci 15 בדצמבר 2011

מה הכוונה מסי היה יורד למקום שני? היית מקפיץ את סוארז משישי לראשון?

יוני 15 בדצמבר 2011

1. מסי. גם אם היה כובש 20 שערים פחות. הוא מנסה ומצליח להמשיך ולשפר דברים.
2. צ'אבי. בגלל ההתלבטות לעומת מסי על המקום הראשון.
3. זלאטן.
4. רונאלדו. כאוהד ארסנל הייתי מעדיף לראות אותו ביונייטד, לבדוק איך הוא משתפר ואם יש לו סיכוי שם מול בארסה.
5. סוארס. הוא בחור טוב.

שיפוד רץ 15 בדצמבר 2011

בחור הגון וישר דרך ;)

דולבסקי 15 בדצמבר 2011

אור לגויים

מכביסט באמריקה 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי
3. איברהימוביץ'
4. גיגס
5. סוארז

ארז N 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. סוארז
3. צ'אבי
4. כ.רונאלדו
5. לוקאס בריוס

קורא 15 בדצמבר 2011

1. מסי לאונל
2. הרננדס צ'אבי
3. וידיץ' נמניה
4. סוארס לואיס
5. רונלדו כריסטיאנו

קורא 15 בדצמבר 2011

זלאטן, קבאני, גצה ושאהין, גם ראויים – נתתי משקל למי שהצליח להשפיע ביותר ממסגרת אחת. אולי החבר'ה של פורטו מתאימים לקריטריון הזה (אם כי הליגה חלשה יותר)

טימי 15 בדצמבר 2011

1- רונאלדו
2- מסי
3- ואן דר סר
4- רוני
5-צ'אבי

אביעד 15 בדצמבר 2011

1. מסי.
2. צ'אבי.
3. וידיץ'
4. סוארז.
5. פלקאו.

על עונת המועדונים מגיע למסי יותר מלצ'אבי. הקופה אמריקה מקלקל לו. אבל עדיין.
וידיץ' נתן עונה גדולה.
סוארז היה גדול בליברפול, גדול בקופה ויש לו המון מניות באליפות של אייאקס.
פלקאו – מישהו חייב להיכנס על העונה של פורטו.

יונתן 15 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. כריסטיאנו רונאלדו
4. ויין רוני
5. רובין ואן פרסי

LEONIDAS 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2.זלאטן
3.רונאלדו
4.צ'אבי
5.סוארס

מסי-גאונות ועליונות על כל שחקן שאני זכיתי לראות במו עיני.
זלאטן- וינר ווירטאוז שמצליח למרות מימדיו הגדולים.
רונאלדו-הכי טוב שאפשר להיות מבחינה אתלטית ופיסית.
צ'אבי -הבנת משחק שאינה נופלת משל מסי אך חסרה את היכולת הפיסית של הגאון הארגנטיני.
סוארס – להיות טוב כשצריך ולהוציא את המקסימום מהקבוצה שלך.

gdana 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. כ. רונלדו
3. רובין ואן-פרסי
4. צ'אבי
5. לואיס סוארז
היתה התלבטות גדולה בסדר של השחקנים 3-5, ואן-פרסי של השנה האחרונה (ללא פציעות, רק שימשיך ככה) עם שחקנים טובים יותר סביבו היה יכול גם להביא תארים ולהיות במקום הראשון. חוץ מזה הוא מהשחקנים שגורמים לי לאהוב כדורגל.

gdana 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. כ. רונלדו
3. צ'אבי
4. לואיס סוארז
5. רובין ואן-פרסי
התבלבלתי והתייחסתי לכל השנה, ואן פרסי ייאלץ לרדת למקום החמישי…

כוכב עליון 15 בדצמבר 2011

1. רונאלדו

2. מסי

3. גיגסי

4. צ'אבי

5. סוארז

עמית 15 בדצמבר 2011

1.מסי
2.צ'אבי
3.סוארז
4.רונאלדו
5.ואן דר סאר

rondi 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי
3. גיגס
4. כ.רונאלדו
5. איברהימוביץ'

רציתי, שקלתי, ניסיתי ולא הצלחתי לשים את צ'אבי מעל מסי…

לא אוהב את מניונייטד ואפילו מעולם לא היית לי פינה חמה לגיגסי, אבל העונה האחרונה היית בי"ס לכדורגל של סוף קריירה.

בלי קשר לתוצאות ותארים כ.רונאלדו הוא השחקן השני הכי טוב בעולם וכך גם היה לאורך העונה האחרונה…

5. לסווארז, פלקאו (והאלק), גצה (ושאהין), ניימאר ו-ואן דר סאר כולם הייתה עונה ראויה לציון, אבל ההשפעה של איברה על התואר של מילאן והדומיננטיות שלו על הליגה האיטלקית לדעתי בעלת המשקל הסגולי הגבוה מבין כולם.

אמנון 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. רונאלדו
3. זלאטן
4. צ'אבי
5. וידיץ'

שניר 15 בדצמבר 2011

1.מסי
2.צ'אבי
3.איברהימוביץ'
4.כ.רונאלדו
5.אינייסטה

אבי 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. סוארז
3. צ'אבי
4. ואן דר סאר
5. רונאלדו

בעניין סוארז הרגש מדבר: זו הזכייה הכי מרגשת בכדורגל הנבחרות מזה עשורים, מאז הולנד 88 אולי; והמשחק נגד ארגנטינה היה המהפנט ביותר בזירה הזאת מאז זידאן-ברזיל 2006.

(אזהרה: אלב תחושות אישיות בלבד – נא לא לתקוף…)

Nir 15 בדצמבר 2011

1) Messi
2) Xavi Hernandez
3) Vidic
4) Iniesta
5) C Ronaldo

אוזי 15 בדצמבר 2011

צר לי אבל ההתעלמות משחקני הגנה פה היא פושעת!

1.מסי
2.אדיל רמי
3.סאהין
4.צ'אבי
5.דונאלדו

אין טעם להסביר את מסי.

את הבחירה המופרכת באדיל רמי אסביר ראשית בהעדפת מתקנת לשחקן הגנה ושחקן ליגה צרפתית ושנית – בעוד שחקני ההתקפה של ליל חילקו אחריות בצורה שווה מדובר בשחקן שנתן עונה עצומה ולקח קבוצה לאליפות בליגה שמבוססת בעיקר על הגנה. זאת בלי לדבר על התחלה מבטיחה בנבחרות לאומית בינונית.

סאהין – כנ"ל בנוגע ללקיחת עונה לאליפות, כשחלקו גדול לטעמי מחלקו מחלקו של האמלס ונחוץ מאוד לאור הנטייה ההתקפית של שאר שחקני הקישור.

צ'אבי – כפי שרונן הסביר.

רונאלדו -סטטיסטיקה.

avigol 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. סוארס
3.רונאלדו
4.צ'אבי
5.גיגס

אופיר 15 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. וידיץ'
4. קבאני
5. סוארז

Avnas 15 בדצמבר 2011

איך לוחצים על ההפניות – אין לינק…

IG 15 בדצמבר 2011

1. מסי.
2. צ'אבי.
3. סוארז.
4. אינייסטה.
5. צ'יצ'יריטו.

1. פשוט מדהים, כל מהלך, אין דברים כאלה.
2. גאון, אשף שני אך ורק למסי.
3. עונה גדולה לשחקן הזה.
4. משלים את הטריו מהגדולים שניראו אם לא הגדול ביניהם.
5. השתלבות מהירה מאוד ועונה מצויינת.

למה לא רונאלדו – אגואיסט מגעיל, בעיקר בפורטוגל אבל גם בריאל, לא סובל אותו. לדעתי הוא מוריד את ריאל למטה ולא מעלה אותה למעלה וחבל כי יש שם שחקנים מצויינים שלא מקבלים את ההכרה שהם ראויים לה.

אביעד ע. 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. כריסטיאנו רונאלדו
3. צ'אבי
4. רוני
5. זלאטאן איברהימוביץ'

הסבר קצר:
מסי לא בטוח יותר טוב מרונאלדו אבל הוא הביא את הקבוצה שלו להישגים גדולים יותר ממנו.
לפי דעתי צ'אבי לא דומיננטי כמו השניים למעלה ובגלל זה מתאים יותר לרונאלדו.
וזלאטאן איברהימוביץ' הוא אחד החלוצים הטוב בעולם והוא הוביל את מילאן לאליפות תוך כדי שהוא מחזיק אותה בהרבה משחקי ליגה.

דולבסקי 15 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. רונאלדו
4. קבאני
5. וידיץ'

איתן בקרמן 15 בדצמבר 2011

1. מסי
2. אהרון שדה
3. צ'אבי
4. כריסטיאנו (מבחינתי, לנצח נצחים, רונאלדו יש רק אחד)
5. סווארז.

איתן בקרמן 15 בדצמבר 2011

אסוציאציה:

ה"איתגור" (במילה מאוד עדינה) של אהרון שדה את דורפן הזכיר לי את האסטרטגיה המקצועית של אבי רצון בזמנו:

רצון היה מתנגח במאמן הנבחרת – מנסל, ש.ג (אני המצאתי את "ש.ג"!, אגב) וכמובן שלמה שרף, כדי להעמיד את עצמו באותו גובה איתם. זה די הצליח לו.

הופמן 15 בדצמבר 2011

הצליח? אולי גמדים חושבים שהוא והם באותו גובה. רצון היה נמוך, נשאר נמוך ויישאר נמוך כל חייו, גם אם ימתחו אותו לשני מטר

איתן בקרמן 15 בדצמבר 2011

אמן.

גיא זהר 16 בדצמבר 2011

אז למה אתם נכנסים לפינות האלו? הדבר הטוב ביותר, גם במקרה של רצון שהיום בדיוק נמצא במקום הראוי לו, הוא התעלמות.

איתן בקרמן 16 בדצמבר 2011

גיא, הסיבה היא שהוא כבר כלום ושום דבר..

דודו פ. 15 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. סוארז
4. רונאלדו
5. פלקאו

בשנה שעברה הגיע לצ'אבי ומסי זכה. השנה מגיע למסי יותר משנה שעברה, אבל שוב הגדולה שלו נפגעת בעיניי בגלל הכשלון הגדול בנבחרת. במונדיאל עוד האשימו את מראדונה, אבל מה קרה בקופה, כשהם המארחים? רק בגלל זה אני מוריד אותו למקום השני אחרי הגאון צ'אבי שיהיה עוול גדול עם יפרוש בעתיד בלי תואר כדורגלן השנה באמתחתו.

סוארז היה ענק בקופה והוביל את אורוגוואי לזכייה כשהוא סוחב את ליברפול האפורה מאיזור התחתית עד שיפולי הצמרת בסוף העונה שעברה.

רונאלדו ענק, אבל בלי תואר אירופי או אליפות זה לא זה

פלקאו היה ענק בעונה ענקית של פורטו

ניינר 15 בדצמבר 2011

1-צ'אבי הרננדז
2-ליאו מסי
3-אדינסון קבאני
4-מריו גצה
5-קרלס פויול

אבנר 15 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. כ. רונאלדו
4. פלקאו
5. וידיץ'

הסבר קטן (ואני אוהד יונייטד, אגב):

1. צ'אבי- דורפן הגדיר יפה מאוד.
2. מסי- השילוב הזה בין המספרים המפלצתיים אשתקד והעובדה ששנה שעברה הוא נהיה חלק כל כך מרכזי במשחק של בארסה… הצטיין במיוחד בלהיות האיש המרכזי בהתקפה של בארסה- גם "מנהל המשחק" אם אפשר לקרוא לזה ככה וגם הרגל המסיימת. מדהים.
3. רונאלדו- אי אפשר היה (ועדיין) לעצור אותו
4. פלקאו- נתן שנה מטורפת (17 גולים באירופה!)+ התארים הקבוצתיים
5. וידיץ'- שחקן ההגנה המצטיין בעולם לאשתקד. הסיבה למיקום הנמוך יחסית היא גם ירידה יחסית ליכולת המדהימה של 2008/9 (אז לטעמי השחקן הטוב בעולם) וגם לאור העובדה שהוא היה אחד מחוליית הגנה מצויינת (ואן דר סאר-אושיי, שדווקא לא תמיד היה "החוליה החלשה" בהגנה-וידיץ'-פרדיננד-אברה).

ראוים לציון: ואן דר סאר, דוד וייה, נורי שאהין, ק. פרינס בואטנג, טבז, קסיאס

אבנר 15 בדצמבר 2011

וסוארז!

גיל 15 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. רוני
4. קאגוואה (דורטמונד)
5. איברהימוביץ'

גלן 15 בדצמבר 2011

מאחר ועונת 2010-11 הוכרזה סופית כעונה בה סיימתי לראות כדורגל מקצועני אירופאי במתכונתו הנוכחית אז הנה הסכום האחרון בהחלט:
מסי
ואן דר סאאר
צאבי
בוסקאט
פלקאו

מסי- אשאיר לאחרים. מסי הוא הפופוליזם ולפעמים הפופוליזם צודק.

לגבי ואן דר סאאר הוא בעצם היה צריך להיות שלישי אך חלף בקלילות כפיצוי באמת אחרון. בפרספקטיבה שלי הוא השחקן הכי חשוב ביונייטד ב 5 השנים האחרונות ואפילו בדקדקנות בשנים עד 2008 וכולל שם אני נותן לו אותו דיבידנד כמו לרונאלדו. אני חושב שגדולתו כה אימתנית ושיאה הוא שדרוג של איזה 6-5 שחקנים- כל אחד לרמה טובה ממה שהוא באמת וככה ודיץ הפך מטוב מאד למצויין פרדיננד מטוב לטוב מאד ואברה של נבחרת צרפת הוא האברה האמיתי בלי ואן דר סאאר. מכאן גם שגדולתו של פרגסון בשנים האחרונות בצד ההגנתי (שהיא רבה לאין ארוך מההתקפי) רובה בבריאת ואן דר סאאר מחדש. כל הדיבורים אחרי זה על עצמתם של וידיץ והאחרים הם כולה נגזרת שלו.
צאבי- אין מה לאמר.
בוסקאט- מלחמת סוף החורף שלו הייתה אפית ומלוכלכת. אבל ההיסטוריה כאן עם המנצחים.
פלקאו- לא מצאתי ראוי ממנו (בעצם טבס עד שהבנתי שלא בא לי)

michels 15 בדצמבר 2011

לדעתי, דיון לא רלוונטי.
בכל בחירה של שחקני כדורגל בודדים ישנו פופוליזם , מיליוני המשתנים לא מאפשרים לדיון להיות באמת רלוונטי.

כדורגל היה , תמיד משחק קבוצתי – זה נגזר מתרבות , חינוך , מקצועיות מסורת אלו יוצרים אבולוציה של מועדון ומשפרים את ההחלטות שלו.

לכן לדעתי , לא משנה הניסוח או מידת הצניעות של המצביע השאלון נגוע בפופליזם לא ממש רלוונטי.

*אין כל רע בפופוליזם אבל הוא בידורי בלבד

עומרי 15 בדצמבר 2011

נו, זה שאלון לבחירת המתבלטים במסגרת המשחק הקבוצתי ששמו כדורגל. נכון, בארסה היא קבוצה, אבל האם לא ניתן לאבחן הבדל בין מסי לאדריאנו?

michels 15 בדצמבר 2011

האם מסי הוא לא תוצר של בארסה ? מה שאתה רואה הוא הנגזרת האחרונה של מה שהזכרתי.

כרוצה לומר , הוא לא היה מסי אם הוא לא היה בבארסה מגיל 15 , הוא לא היה מסי אם לא היה לו את צ'אבי , הוא לא היה מסי אם לא היה מקשיב כמו בבית ספר לגווארדיולה (לפי זלאטן). אולי הוא בכלל היה ליאור רפאלוב…

עומרי 15 בדצמבר 2011

אבל בכל זאת יש 2 מיליארד אנשים שבעטו בכדור בימי חייהם בעולם ורק מסי אחד. בוודאי שבחירת שחקן השנה היא לא מדע מדויק אבל היא כן מתבססת על משתנים אמפיריים לצד רגש וטעם אישי

תומר חרוב 15 בדצמבר 2011

זה מסי אשם בכל. הוא מפלג בינינו, מסכסך…אמרתי לכם שהוא רע לכדורגל.

אופיר 15 בדצמבר 2011

סליחה על האוף-טופיק, אבל האם יש לנבחרת ספרד תחליף לדוד וייה?

תiמר 15 בדצמבר 2011

אין מישהו שיכנס לנעליים של וייה, אבל אני
דיי בטוח שראול סולדדו יחליף אותו בהרכב

עופר 16 בדצמבר 2011

1. מסי

2. צ'אבי

3. סוארז

4. ג'רארד פיקה

5. ואן דר סאר

עופר 16 בדצמבר 2011

איפה רונאלדו תשאלו?
במקום הראוי לו

גיא זהר 16 בדצמבר 2011

1.מסי
2.אינייסטה
3. צ'אבי
4. וידיץ'
5.רונלדו

לי-ים פולמן 16 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. רונלדו
4. אינייסטה
5. סוארס

איתן בקרמן 16 בדצמבר 2011

כולם, אולי פספסתי מישהו, לא הזכירו את נ י י מ א ר. זה כולל אותי כמובן. הילד הזה נתן עונה גדולה באחת הליגות הטובות בעולם, אבל כולנו מושפעי תרבות מקומית.

ומי שבא לספר לי שהמבחן שלו יהיה באירופה, כנראה מזמן לא צפה בליגה של ברזיל. אני לגמרי לא בטוח מה תהיה התוצאה אם ניקח את 20 הקבוצות הברזילאיות ונפגיש אותן למשחקים כפולים נגד ה-20 של צרפת (בינינו, גם על אנגליה אני לא סגור).

שימו לב (בעונה הבאה.., הליגה ממש הסתיימה) לאיכות של הליגה הברזילאית, שמתקדמת בקצב המסחרר שמתקדמת המדינה עצמה (מאז שהסוציאל דמוקרטים עלו שם לשלטון)

גיל 16 בדצמבר 2011

הלו, הלו, תגובה 5, מוזכר גם מוזכר.

שי בריק 16 בדצמבר 2011

תגובה מס' 45. הענקתי לניימאר את המקום השלישי והמכובד + הסבר :).

ואני אכן מסכים איתך שקיימת התעלמות ממנו (אך לדעתי זה בגלל שאנשים פשוט לא חשופים אליו מספיק באותה תדירות שהם חשופים לקבוצות ולליגות הארופאיות).

לדעתי הליגה הברזילאית היום הייתה יכולה להיות ממוקמת בין 4-5 הליגות הבכירות של אירופה.

רון מהכפר 16 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי
3. כריסטיאנו רונאלדו
4. ניימאר
5. פלקאו

יונתן אחר 16 בדצמבר 2011

1. צ'אבי.
2. מסי.
3. כריסטיאנו.
4. אינייסטה.
5. נאני.

אדם 16 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. כ. רונאלדו
4. ראיין גיגס
5. חאבייר הרננדס

בכל ויכוחי מסי/כריסטיאנו שאני משתתף בהם אני אוהב להגדיר את שני אלה כמתמודדים על תואר "מכונת ההתקפה הטובה בעולם", כי תואר השחקן הכי טוב בעולם מבחינתי היה תמיד שמור יותר לשחקנים כמו זידאן/סקולס/ולרון וכיום צ'אבי. צ'אבי הרננדס מבחינתי הוא השחקן הכי טוב בעולם כי יש לו את מוח הכדורגל הכי טוב בעולם.
ראיין גיגס נתן קמפיין ליגת אלופות ענק עם שלושה בישולים מול צ'לסי ברבע הגמר ושער מול שאלקה בחצי הגמר וכל זאת כשהוא בן 37.. הוא גם תפס את האגף של יונייטד לתקופה ארוכה כשפארק היה באליפות אסיה וולנסיה עם רגל שבורה (נאני לא יכל להתחלף עם גיגס בצד שמאל בגלל זה).
חאבייר הרננדס נתן עונת פריצה מדהימה שלא הייתה רחוקה מלהיות מושלמת (או שכן הייתה רחוקה.. הברסה האלה ממש רמה אחת מעל כולם), זה עדיין לא מוריד מההישג שלו. שחקן שהפך בתוך 10 חודשים מאלמוני לחלוטין לאייקון תרבות.

קשקשן בקומקום 16 בדצמבר 2011

1. טורס
2. מסי
3. רונלדו
4. צאבי
5. רוני

לא מבין אין טורס לא זכה למספר אחד. והנה ההסבר:
50 מליון פאונד העברה
היום מדברים על מכירה ב 25 בינואר הקרוב
150 אלף פאונד בשבוע – נניח 30 שבועות 4.5 מליון פאונד

מה היה לנו פה? 30 מליון פאונד נטו מהכיס של אברמוביץ, תמורת 3 גולים. 10 מליון פאונד לגול. זה לא מספר 1? אם זה לא אז מה כן?

ניינר 16 בדצמבר 2011

ואללה צודק. הילד הזה מספר אחד בכל הזמנים

נינו 16 בדצמבר 2011

הילד עעעענק!

עזי 16 בדצמבר 2011

צ'אבי
מסי
פלקאו
כריסטיאנו )בקר, אני תמד כותב ככה(
סוארס
מסי לא ראשון בגלל הקופה, ניימאר לא בפנים מאותה סיבה וסוארס כן

טל המנצ'סטרי 16 בדצמבר 2011

1. מסי, אני לא סובל אותו אבל הוא הכי טוב ועם הצלחה וקבלות אי אפשר להתווכח.

2. יא יא טורה, בלי כותרות אבל אולי השחקן הכי מרכזי של סיטי ובהצלחה שלהם בעונה שעברה, כולל שערים קריטים, זכו בגביע האנגלי ונכנסו למקום שהוביל אותם לליגת האלופות.

3. הרננדז (של יונייטד) משום מקום הוא הגיע וקרע רשתות באנגליה כאילו אין מחר,היה חד כתער ולחשוב מאיפה הוא הגיע ובאיזה מחיר… חוד החנית שעזר ליונייטד לזכות באליפות.

4. רונאלדו, מכונת שערים, מכונה בכלל.

5. צ'אבי, בר-מוח.

נינו 16 בדצמבר 2011

יפסלו לך את ההצבעה, תרשום שוב

טל המנצ'סטרי 17 בדצמבר 2011

למה יפסלו לי?

אדם 17 בדצמבר 2011

אתה צריך קודם לתת את השמות ורק אחרי זה את הנימוקים

טל המנצ'סטרי 17 בדצמבר 2011

תודה

ירח אדום 16 בדצמבר 2011

1.מסי
2.רונאלדו
3.צ'אבי
4.גיגס
5.פאלקאו

1.מבחינתי אין מקום לדיון…
2.כי למרות הפוזה הוא השחקן הכי טוב בעולם חוץ מזה שלפניו
3.כי הוא העוזר הטוב בעולם לשחקן הטוב בעולם לקבוצה הטובה בעולם
4.כי הוא בגילי ועשה עונה מדהימה
5.בגלל היציאה מהאלמוניות למעמד של שחקן המשפיע ביותר מחוץ לליגת האלופות

נינו 16 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. קאבאני
4. כריסטיאנו רונאלדו
5. טבז

צ'אבי – מוח הכדורגל מספר 1 במשחק כיום. מניע את המכונה לפעמים אפילו בלי ששמים לב (אגב, גם לבוסקטס מגיע לא מעט קרדיט על זה. גם במשחקים שאינייסטה למשל פחות מורגש, שני אלה תמיד חרוצים ויוזמים)
מסי – הילד עענק
קאבאני – אחרי מונדיאל בוא היה טוב אבל לא כבש, ונתקע קצת באגף, נתן עונה מהסרטים בנאפולי החביבה, והראה שיש לו לא פחות כישרון מהאמשיק ולאבצי, ואולי אפילו יותר.
רונאלדו – מהסיבות הברורות. כשהוא תופס יום, וזה קרה המון בשנה שעברה, צריך להתחבא
טבז – מגלם, יחד עם איברהימוביץ (מקום 6) את הרע והטוב בכדורגל של ימינו: סחטנות, כישרון, נשמה, השקעה, הישגים, שגעון גדלות ואגו פסיכי. הוביל את סיטי, יחד עם טורה, לעונה גדולה והיה מלך השערים במשותף. השנה, עם זאת, אנחנו רואים איך סילבה, באלוטלי ואגוארו משכיחים את העובדה שהוא אי פעם היה בסיטי.

רועי ויינברג 16 בדצמבר 2011

הבחירות שלי:
1.צ'אבי
2.ליאו מסי
3.כריסטיאנו רונלדו
4.אנדראס אייניסטה
5.ויין רוני

הסברים:
1.מנהל את הקבוצה הכי טובה בעולם.
2.אולי לא מראדונה, אבל סקורר בחסד.
3.הבחור מוכשר, הביא סוף סוף לריאל תואר.
4.השותף של צ'אבי לנהל את ברצלונה.
5.האליפות של מאנ יו בליגה האנגלית.

טל 16 בדצמבר 2011

1. מסי.

2. אינייסטה.

3. רונאלדו.

4. צ'אבי.

5. וידיץ'.

1. לעניות דעתי הקובעת זו העונה הראשונה שבה התואר מגיע למסי, מכוון שזו העונה הראשונה שבה הוא שילב בין הסטטטיסטיקות מטורפות ודומיננטיות במשחקים הגדולים.

אם הייתי הולך על פי עיקרון מפעל חיים, הייתי נונתן את התואר לצ'אבי (היה צריך לזכות בעונה שעברה) או אינייסטה (היה צריך לזכות לפני שנתיים), אבל על פי העיקרון שבה הזכאות לתואר נבחנת על פי עונה ספציפית ולא כתיקון לעוולות עבר, הוא הראשון.

2. אינייסטה הוא השחקן הטוב ביותר בעולם אחרי מסי וחשוב ממסי במשחקים הגדולים. היה טוב מצ'אבי בעונה שעברה והיה משמעותי יותר ממסי לאורך רוב הריצה של ברצלונה באלופות, רק שהמשחק הראשון בברנבאו שבו הוא לא שיחק ומסי הבקיע פעמיים, מטה את הכף לזכות הארגנטינאי.

סטטיסטיקות? עזבו את מאזן הכיבושים שלו בעונה שעברה שהיה טוב למדי (תשעה שערי ליגה? אין לי כוח לבדוק), את מאזן הבישולים שלו שהיה בינוני לאורך העונה, אבל גדול במשחקים המכריעים (מי בישל את הגדול הראשון והחשוב ביותר ב5-0? את הגול הראשון נגד ארסל בפריצת יחיד והאחראי העיקר2-1 באותו משחק, ה2-1 בגמר האלופות או השער של פדרו בחצי הגמר?), הסטטיסטיקה הכי חשוב במקרה של אינייסטה היא זו: במאה המשחקים האחרונים שבהם הוא עלה בהכב ברצלונה בליגה, היא הפסידה רק פעמיים. מאז אליפות אירופה ב2008, הוא הפסיד רק בטורניר אחד שבו הוא השתתף במשחלקים המכריעים (גביע המלך בעונה שעברה). טו מייק אה לונג סטורי שורט, מדובר בשחקן שאולי לא מצטיין בניפוח סטטיטיקות בגארבצ' טיים, אבל שכמעט לעולם לא מפסיד. שזה לא פחות חשוב. חוץ כמובן מבהצבעות בבלוג הזה, המקום שהיה ונשאר חלקת האלוהים שבה מסרבים להעריך אותו. הרי מה הם הישגיו של אינייסטה לעומת יכולתו של לואיס סוארס להוביל את ליברפול למקום שישי עונה שניה ברציפות?

3. יש נטיונת להפריז בסטטיסטיקות של רונאלדו, תוך התעלמות מכמות השערים שהוא מבקיע בפנדלים (14 בשנה וחצי האחרונות) ומכך שהוא מומחה בלהריץ סטטיסטיקות בגארבצ' טיים. מצד שני, הוא הכוח המרכזי ביכולת של ריאל מדריד לתת קרב שקול לברצלונה ומול כל קבוצה אחרת היה חוגג כנראה שלוש אלפויות רצופות וגביע אלופות בעונה שעברה.

4. היה פחות טוב מאינייסטה בעונה שעברה.

5. אובייקטיבית התואר הזה אולי מגיע לפלקאו, אבל עם כל הכבוד לליגה האירופאית, כקבוצה שזכתה באליפות אנגליה והגיע לגמר האלופות, חייבת להיות ליונייטד נציגות ברשימה. ובעיני, וידיץ' פחות חלופי מואן דר סאר בהצלחה של יונייטד בשנים האחרונות והיה יותר טוב בעונה שעברה מרוני ונאני.

טל 16 בדצמבר 2011

"על פי העיקרון שבו" (ולא בה). תסלחו לי על שאר טעויות ההקלדה..(השעה, השעה).

טל 16 בדצמבר 2011

תיקון קטן: במאה המשחקים האחרונים שבהם הוא עלה בהרכב בליגה (במסגרות אחרות היו עוד הפסדים כמו בגמר גביע המלך או המשחק הראשון מול ארסנל).

דורפן 16 בדצמבר 2011

לנתון הספציפי הזה של מספר המשחקים יש מעט משמעות בהשוואה בינו למסי או צ'אבי – אלא אם היה מספר רב של משחקים בהם הם לא שיחקו והוא כן – והתוצאות היו שונות מאד. אם אחוז ההפסדים הפך גדול מאד בהעדרו וקטן מאד כשהוא משחק, ובנוסף היינו רואים שלהעדרות או שיתוף של כוכבים אחרים יש משמעות מעטה, הייתה לכך משמעות.

אני זוכר שפעם השתמשו בנתון דומה להראות שאוקלי חשוב מיואינג בניקס – כי הפסידו יותר כשהוא נעדר. ואז יואינג נפצע לעשרה משחקים והפסידו בערך שמונה מהם או משהו כזה (אל תתפוס בפרטים). אז כשמסי ייעדר נוכל לראות כמה הוא בלתי חשוב… לא חושב שזה יקרה.

ההשמצות שלך נגד הבלוג והמפעל היקר הזה משוללות יסוד. ב-2009 איניאסטה דורג במשאל כאן גבוה משדורג בבלון דה-אור האמיתי ובשנה שעברה באותו מקום. הוא מוערך כפי יכולתו – שחקן נפלא שהוא השחקן מספר שלוש של ברצלונה. זו לרוב הדיעה כלפיו בכל מקום שאני מכיר. גם לפי מה שמסתמן פה – נראה לי שיסיים רביעי – והוא לא בין שלושת מועמדי פיפ"א (בחירה שצריך לבוז לה בכל מקרה). אז הוא מוערך בערך כמו ממוצע ההערכה העולמי אליו – למרות שניתן כמובן לחשוב אחרת.

טל 17 בדצמבר 2011

לגבי צ'אבי יש קייס לטיעון שלך (מתוקף זה שהוא באמת נעדר הרבה פחות מאינייסטה כף שהחשיבות שלו לא עמדה במחבן הזה), במקרה של מסי ממש לא. ראינו איך מסי נראה מחוץ לברצלונה וראינו איך נבחרת ספרד נראית בלעדיו (פחות טוב מברצלונה, אבל זוכה בכל תואר אפשרי ולפחות כל עוד הזיזו להם משחקי האימון, גם לא מפסידה כמעט אף פעם).

ואני לא קובע שאינייסטה יותר משמעותי מצ'אבי באופן כללי (לאורך שלוש וחצי העונות האחרונות), אבל אני בהחלט קובע שהוא היה טוב וחשוב מצ'אבי בעונה שעברה. ואני חושב שהרבה מאד אוהדי ברצלונה מחזיקים בדעה הזו, בטח בכל הנוגע למשחקים הגדולים.

אגב, אני יכול לקבל טענה שלמסי, צ'אבי, רונאלדו, נציג מהגנת יונייטד (וידיץ' או ואן דר סאר) מגיע להיות לפניו. אבל מאריו גצה? קבאני? סוארז? זלטאן? גיגס? רוני? צ'יצריטו?

מצד שני, כל אחד ודעתו. הרי אם קדימה קיבלו 28 מנדטים, אז מה יש להתלונן על הצבעה לשחקן המצטיין בבלוג?

דמוקרטיה, בלודי הל.

דורפן 17 בדצמבר 2011

כל מיני שחקנים מקבלים קולות מזדמנים – זה ככה בכל הליך דמוקרטי. תהיה לזה אפס השפעה על התוצאה מלבד הומארה סווה, שהולכת לקחת את שחקנית השנה עם 100% מהקולות. יש עוד ליגות בעולם – אז בחירות כמו זלטן או גצה בהחלט אפשר להבין. סוארז מקבל כבוד על הזכיה של אורוגוואי בטורניר הנבחרות החשוב שהיה – כולל הדחת ארגנטינה בבית. אבל זה הכל רעש רקע. הבחירה כמעט תמיד מדמה במדוייק בחירות עיתונאים (כשהבלון ד'אור היה כזה, וכשעשינו משאל מונדיאל) – בשנה שעברה זה דימה את חלק העיתונאים במשאל של פיפ"א (סניידר היה ראשון בין העיתונאים).

זה גם לא לחלוטין נכון שספרד אינה מתקשה יותר מברצלונה. צריך לזכור שנבחרות לאומיות חלשות מהיריבות הגדולות יותר של ברצלונה ועדיין ספרד בגביע העולם התקשתה להבקיע. אבל מסי כמובן מתקשה יותר – הוא ממש דג מחוץ למים שם.

זה הולך והופך לאניגמה היסטורית: בקבוצה קשה למצוא טעון שלא לומר שהוא בין 7-8 השחקנים הטובים בהיסטוריה. וביכולתו בנבחרת קשה למצוא טיעון שהוא טוב מדיאגו פורלאן או רובין ואן פרסי.

כדורגל הוא משחק קבוצתי.

טל 17 בדצמבר 2011

דווקא ואן פרסי משחק גרוע בנבחרת שלו (אם אתה מתעלם משלישיות שהוא דופק לנבחרות קקיוניות). במונדיאל למשל, הוא היה השחקן הכי גרוע בנבחרת ההולנדית ובכל מקרה הוא מנגן שם כינור משני מאד לרובן, סניידר ובמוקדמות לאליפות אירופה, אפילו להונטלר. מסי לפחות השחקן הבולט בארגנטינה, לא שזה עוזר להם כמובן.

מצד שני, כמובן שמסי לא אמור להישפוט באותם הקריטרוינים של ואן פרסי.

אגב, דווקא סוארז הוא דוגמה לשחקן שמעלה מאד את הרמה שלו במשחקי הנבחרת וזה בהחלט יאמר לזכותו. אפשר אפילו לקבל אותו כמועמד סביר (לא זוכה כמובן) בגלל הזכיה ועל סמך יכולתו בקופה. הבעיה היא שאנשים שמציגים אותו כמועמד על סמך יכולתו בליברפול (חלוץ שהבקיע תשעה שערים בכמעט 30 משחקים, בקבוצה מהמקום השישי. זה מועמד לבלון דאור?).

טל 17 בדצמבר 2011

ואגב, לסניידר ממש לא הגיע בעונה שעברה והחלק שלו בהצלחה של אינטר נופח מעבר לכל פורפרציה (ההצלחה שלהם ברמת השחקנים הייתה בעיקר הודות לחלק ההגנתי ודייגו מליטו). הסיבה העיקרית שהוא נחשב למועמד מוביל הייתה שהוא היה השחקן היחידי ששילב בין ההצלחה של אינטר והצלחה במונדיאל.

כפרטים, למייקון או לוסיו היה חלק הרבה יותר משמעותי בהצלחה של אינטר ואם כבר שחקנים הולנדים, ההשפעה של רובן על באיירן הייתה גדולה בהרבה.

עומרי 17 בדצמבר 2011

טל- כרגיל, די מנותק.

זלאטן הוא שם מקרי?
הוא האנדרייטד הגדול של אירופה היום. הוא חולל מיני-מהפיכה במילאן וסחב אותם על הגב לאליפות לא קלה.

אינייסטה הוא שחקן שאני מאוד מחבב. למעשה אני מסכים שניתן לטעון שהוא היה טוב מצ'אבי העונה, למרות שאני חושב אחרת לכן גם לא דירגתי אותו. אבל לטעון שהוא היה טוב או חשוב ממסי בכל אחת משלוש העונות האחרונות זו טענה מופרכת לחלוטין, גם אם היא נשענת על אי אלו סטטיסטיקות מאותגרות מתודולוגית.

אני חושב שההצלחה של פברגאס העונה בבארסה די סותמת את הגולל על טענות חתרניות מהסוג הזה. ברור שלאינייסטה וגם לצ'אבי יש תחליף בבארסה. למסי אין – גם גווארדיולה יודה בזה לדעתי. להשוות הצלחה בטורנירים בינלאומיים על הדינמיקה השונה בעליל שלהם זה לא רציני.
מה גם שהכישלון בקופה בוודאי לא מוסיף למסי אבל אני לא חושב שהוא יכול וצריך לגרוע מכל מה שהשיג. הכישלונות בארגנטינה הם כר להשוואה בין מסי למראדונה, במקרה הטוב.

טל 17 בדצמבר 2011

עמרי, כרגיל חסר קשר למציאות. ואחרי ההקדמה החשובה הזו, נפרט למה הקשר שלך למציאות קלוש עד לא קיים.

עם כל הכבוד, אליפות בליגה האיטלקית של העונה שעברה, מול אינטר חצי מפורקת, זו לא סיבה להיות גבוה בדרוגי הבלון דאור. מה עוד שזלטאן לא שיחק בשלבי ההכרעה (למשל משחק העונה מול נאפולי).
העובדות לגבי זלטאן הן ששתי הקבוצות האחרונות שהוא עזב זכו אחרי עזיבתו, בליגת האלופות. מה זה אנדרייטד. מה שכן, בשביל לנצח את צ'זנה, אין עליו. בזה אני מסכים איתך. רק שזה לא סיבה לקבל את הבלון דאור.

הטענה שלך לגבי פאברגאס מראה שאתה לא רואה משחקים של ברצלונה (או לחילופין שאתה רואה ולא מבין מה אתה רואה). פאברגאס משחק בברצלונה בשלישיה הקידמית, על התפקיד של ווייה ו/ או ופדרו. לא נותנים לו להתקרב לשלישיה האמצעית (בטח לא במשחקים גדולים) מכוון שאין לו את היכולת לנהל משחק ברמות שברצלונה צריכה והתרגלה אליהן.

אין דרך שמישהו ראה את פבארגאס משחק בברצלונה השנה וקיבל מזה את הרעיון שהוא התגלה כמחליף של צ'אבי ואינייסטה.

עומרי 17 בדצמבר 2011

נדמה לי שהליגה האיטלקית סיימה להתנצל והוכיחה על המגרש בשלב הבתים שאין לה מה להוכיח כמאמר המשורר.
זלאטן היה מנהיג מילאן ומספר 1 הבלתי מעורער בקבוצה, גם אם לא שיחק במשחק העונה מול נאפולי. מילאן בכלל לא הגיעה למשחק עונה ב-7 השנים שחלפו מהאליפות האחרונה בטרם הגיע.
אני מוכן לספוג הכל אבל להשוות אותי ואת שכמותי למצביעי קדימה(!) כי העדפנו אותו על פני מספר 3 באלופת ספרד ואירופה(וזה אם מתעלמים מזה שלבארסה הייתה הגנה אדירה בשנה שעברה ובהחלט ניתן לשקול לתת לואלדז או פיקה עדיפות על אינייסטה, זו התנשאות בלתי מובנת שהיא הסוג הגרוע ביותר של התנשאות, עם סוגים אחרים אני דווקא מסתדר בדרך כלל.

לגבי תפקידו של פברגאס – אולי אני לא מבין בהנדסת כדורגל כמוך, אבל אני די בטוח שהייעוד שלו שם בטווח הארוך הוא לעשות את התפקיד ששם אותו בעשירייה העולמית המובילה בתפקידו, ולא להחליף את דויד וייה. אני מניח שנהיה הרבה יותר חכמים כצ'אבי ידעך באופן טבעי תוך שנתיים ובארסה של מסי בן ה26, פברגאס, אינייסטה, פדרו וX תמשיך לשלוט.
כל עוד מסי לא נפצע ונמצא בגיל בו כדורגלנים חווים את הפריים שלהם, בארסה היא המסוכנת באירופה.

mirage 17 בדצמבר 2011

1)Connor Wickham
2)David Stockdale
3) Darren Bent
4) Jimmy Bullard
5) Jonathan Walters

נדמה לי שאין צורך בהסברים. אבל לשלושלת האנשים בכדור הארץ שלא שמו לב אז הנה:
כרגיל שחקני Ipswich Town בהווה ובעבר המשיכו להצטיין בכדורגל העולמי (מחוץ לישראל כמובן). בחירה מספר אחת Connor Wickham
הוא החלוץ הצעיר הכי טוב באנגליה. תוצרת האקדמיה של Ipswich Town שבצער עצום נאלצו למכור אותו לסאנדרלנד שמשאירים אותו רוב הזמן בספסל (ולכן זה לא פלא שהקבוצה בסכנת ירידה). אולי המאמן החדש מרטין או'ניל יבין איזה יהלום יש לו ביד. מספר 2 Stockdale
הוא השוער הנפלא של Ipswich. השחקן היחיד בליגה השניה שזומן לנבחרת אנגליה. Darren Bent (עוד תוצרת משובחת מהאקדמיה) נשאר תמיד אחרי ליצנים כמו אמיל הסקי בנבחרת אנגליה. גם בתקופות שהוא היה מבקיע השערים מספר 1 באנגליה.Jimmy Bullard הוא שחקן השנה של הקבוצה. אין צורך במילה נוספת. Jonathan Walters הוא השחקן היחיד בסטוק סיטי שמבין שהוא משחק כדורגל ולא פוטבאל אמריקאי. את ההבנה הזאת הוא שכלל מאד בתקופתו בIpswich Town כמובן.

תומר ש 17 בדצמבר 2011

לייק

mirage 18 בדצמבר 2011

תודה

גיל 17 בדצמבר 2011

מיראג', בתור אוהד איפסוויץ' אני כואב כמוך את העזיבה של כל השחקנים הטובים. רק למה היא לא מסוגלת לצאת מהבינוניות של הליגה השנייה?

mirage 18 בדצמבר 2011

מה,אתה אוהד איפסוויץ'!? לא פגשתי עוד אחד בארץ למרות ששמעתי שיש. אתה מכיר אחרים? לגבי השאלה שלך זה באמת עצוב. אילו ידעתי את התשובה היו ממנים אותי למאמן (או לפחות יועץ בשכר). בכל אופן הטעות הקריטית לעניות דעתי (בנוסף לעזיבת השחקנים הכנראה בלתי נמנעת) היא הוויתור על שחקני בית מהאקדמיה. הקבוצה היום מורכבת משכירי חרב שיש להם פחות מחוייבות.היום כאן ומחר עוזבים.בפעם האחרונה שאיפסוויץ' עלתה ליגה היו לה הרבה מאד שחקני בית. זה הצליח אז ונדמה לי שאין ברירה גם היום.

גיל 18 בדצמבר 2011

זו הקבוצה הראשונה שאהדתי עוד מזמן אובדן האליפות המפורסמת לאסטון וילה ועם אלן ברזיל וג'ון וורק. אח, איזו קבוצה זו הייתה. נדמה לי שהיה לה אפילו מועדון מעריצים בארץ בזמנו.

אמיר 17 בדצמבר 2011

1.מסי
2.איניאסטה
3.צאבי
4.רונאלדו
5.סוארס

בארסה היא תופעה הסטורית ונתנה עונה הסטורית ולכן למרות ההיסטוריות של שיאי הכיבושים של רונאלדו, והקלאסה שסוארס הפגין בקופה ובהחייאת הגופה שנקראת ליברפול, שלושת המקומות הראשונים שמורים לשחקני בארסה, ואם היה אפשר לשים יותר מ3 שחקנים מאותה קבוצה הייתי מכניס לשם גם את ולאדס ופיקה ואלבס ובוסקטס ופויול ואולי את אבידאל למען הנצחון האנושי.
מבין הברסאים הייתי רוצה לאמר שצאבי או איניאסטה במקום הראשון כי באמת זה יהדהד את ההבנה ההולכת ומעמיקה של חשיבות הקבוצתיות אבל "לצערי" התזה הזאת היא לא דיכוטומית. מסי הוא גם קבוצתי.
הוא גם אישי. הוא גם תופעה סטטיסטית. הוא גם ווינר במשחקים הגדולים בבארסה.
אה, והוא גם קרבן של התרבות הארגנטינאית הכושלת שמנפיקה נבחרות שמאמנים אותן נרקומנים לשעבר ושזוכות לאותו סוג של יחס חם מבית כמו נבחרות ישראל ואנגליה. מתי מתי תבוא הישועה?

סלטיקס 18 בדצמבר 2011

כשקראתי את נושא הפוסט חשבתי שמכתירים את הבלוג הטוב ביותר לשנה…
בכל מקרה לא ראיתי מספיק כדורגל השנה כדי לדרג ולכן אדרג את הבלוג הטוב ביותר, שלצערי לא נמצא בדה באזר – דבר קטן וטוב של גרייזס. דורפן – יש מצב שתביא אותו אליך ולא יהיה צריך לפתוח טאב נפרד בשבילו?
ואחריו בדירוג: בני תבורי כמובן ואברהמי

דולבסקי 19 בדצמבר 2011

מילא אוהד סלטיקס אבל למה ללכלך?

גרייזס לא צריך אותך כדי להתפרסם, ולגבי איכות, זו שאלה של טעם.

תגיד, סגרו את "חדר נעליים"?

הופמן 18 בדצמבר 2011

תקשיבו חברים. אני רואה עכשיו את גמר גביע העולם לקבוצות והפערים בין בארסה לסאנטוס פשוט מדהימים.
אז אחד משלוש: או שמדובר במקרה חד פעמי של משחק טוב במיוחד של בארסה ומשחק רע במיוחד של סאנטוס. או שהליגה הברזילאית לא כזו טובה, והשמועות על גדולתה (בקרמן, תגובה 95) היו מוקדמות (אגב גם השמועות על גדולתו של ניימאר, אבל כדורגל זה משחק קבוצתי וגו'). או שברצלונה היא כל כך, כל כך טובה, שכבר קשה לי עם הרעיון שמתישהו היא תיגמר.
בכל אופן סאנטוס לא מפגינה יכולת שונה בהרבה מאשר כל קבוצה אירופאית שנפגשה עם בארסה, אז אני לא מרגיש שאני מפסיד יותר מדי שאני לא רואה את הליגה הברזילאית.
עוד עולה מהמשחק הזה – מסי הוא פשוט ברמה אחרת לגמרי מכל שחקן שמשחק היום.

הופמן 18 בדצמבר 2011

ועוד משהו: המשחק הזה מאשר בעיני את מה שתמיד אומר כאן "טל". כשאני רואה קבוצות אירופאיות – ועכשיו גם ברזילאיות – שמשחקות נגד ברצלונה, אני כבר לא כל כך בטוח ש 18 הקבוצות הספרדיות האחרות הן כאלה "פח" כמו שנהוג לטעון. הן נראות אותו דבר מול בארסה כמו שנראית מנצ'סטר או סאנטוס (ולפעמים אפילו מנצחות אותה). בארסה וריאל פשוט נמצאות רמה אחת מעל כל שאר הקבוצות מעולם. במקרה הן משחקות באופן קבוע בליגה הספרדית, ולכן הן גורמות באופן קבוע לקבוצות הספרדיות האחרות להיראות רע במיוחד.

דורפן 18 בדצמבר 2011

העדות למצבן של הספרדיות האחרות היא לא ברצלונה (ולא ריאל – שהן נראות אותו דבר מולה). אלא ירידה חדה מאד בהישגים האחרים שלהן.

מבלי לגרוע דבר מברצלונה – סנטוס משתתפת במפעל על סמך השנה שעברה. את העונה שהסתיימה היא סיימה עשירית בליגה הברזילאית.

בקרמן מקדים את המאוחר – העליה בכוח הכלכלי של ברזיל תביא לשיפור הדרמטי בליגה אולי עוד 3-4 שנים.

הופמן 18 בדצמבר 2011

אוקיי, אני אשאיר לטל להוכיח באותות ובמופתים סטטיסטיים למה הן בעצם לא ירדו בהישגים האחרים שלהן.
תודה על המידע לגבי סנטוס. לדעתך שהקבוצה שמובילה את הטבלה בברזיל היתה נראית אחרת מול ברצלונה של היום? (זו לא שאלה רטורית)
(למי שפיספס את ההצגה המדהימה הזו:
http://www.youtube.com/watch?v=kp_P8CNRAgc)

דורפן 18 בדצמבר 2011

לא – סביר שאלופת ברזיל הייתה נראית די באותו מצב – כי צריך כוח בסיסי מסויים כדי לשחק בכלל נגד בארסה. ולא נראה שבברזיל יש קבוצות עם הרמה הבסיסית הזו.

טל 18 בדצמבר 2011

רונן:

לא שברצלונה צריכה להוכיח את עצמה נגד קבוצה ברזילאית, אבל יש חוסר דיוק מסוים בטענה ש"סנטוס הקבוצה מספר 10 בברזיל". כלומר זה נכון עובדתית מבחינת המיקום שלהם, אבל המיקום הזה נובע מכך שלכל אורך הליגה הם התמקדו במטרות אחרות (בהתחלה זכיה בליברטדורס ובסוף מונחה לשחקנים לקראת אליפות העולם לקבוצות, כאשר באמצע הם איבדו שחקנים מרכזיים להכנות של ברזיל לקופה והטורניר עצמו). לא חושב שיש מחלוקת שזו הקבוצה המוכשרת ביותר שיש לכדורגל הדרום אמריקאיי להציע (מצד שני יכול להיות שקבוצה פחות מוכשרת אבל יותר הגנתית הייתה מקשה יותר על ברצלונה).

לגבי ויכוחי הליגות, אני אחרוג ממנהגי ולא אמחזר את הדיון הזה שלא רלבנטי לפוסט, אלא רק אכתוב שאם הצלחות באירופה הן עדות לחולשת הליגה הספרדית, מענין מה זה אומר על הליגות האחרות (נכתוב בעדינות שאם ברצלונה וריאל היו מודחות בשלב הבתים באלופות כפי שהודחו יונייטד, סיטי ודורטמונד, הליגה הספרדית הייתה נקברת פה, ובהרבה מקומות אחרים. אצל ליגות אחרות הכישלונות הללו עוברים די בשקט ולא נבנים עליהם תיאוריות).

דורפן 18 בדצמבר 2011

מה הקשר של הליגה האנגלית או הגרמנית או הטרינידדית לשאלה ולתשובה?

ראה את מה שכתב סאל אמרגי לפני שבוע: הן נשחטו כלכלית ולכן נחלשו מאד. בין היתר כי היו להן הרבה שחקנים טובים – והן מכרו אותם.

ובמקרה הייתי בספרד כל השבוע שעבר: הדיעה שלך שברצלונה היא אחת הגדולות בהיסטוריה, מאד מקובלת שם. הדיעה שלך ששאר הליגה לא נחלשת ומתפוררת – היא מאד מאד יוצאת דופן וחדשנית שם.

טל 18 בדצמבר 2011

בוודאי שליגות אחרות קשורות, הרי מישהו היה אמור להיכנס לחלל הזה, לא? או שכולם נחלשו?

ולא, הם לא נחלשו בגלל שהם "מכרו שחקנים טובים" כי גם שהשחקנים הטובים הללו (ווייה, סילבה, מאטה, אגווארו) שיחקו שם- וזה כולה היה לפני שנה-שנתיים- הם לא הצליחו יותר, לא בליגה ולא באירופה. מה שמראה שזו לא בעיה של כישרון או כסף (מה עוד שהם הביאו מחליפים יותר מראויים לשחקנים שעזבו), אלא בעיה אחרת.

ואגב, ולנסיה תמיד מכרה את השחקנים הטובים שלה לקבוצות יותר עשירות. גם בשנים שהם הגיעו לשני גמרים רצופים. ההבדל שבעבר זה היה ללאציו (לופז ומנדייטה) והיום זה לסיטי וצ'לסי.

טל 18 בדצמבר 2011

ואגב, בעידן האינטרנט לא צריך לבקר במדינה מסוימת כדי לקבל דעות שונות. לא צריך אפילו להבין ספרדית. מספיק להיכנס ל"מארקה" ולהשתמש בתרגום.

ושוב, אם הספרדים נחלשו אז מה תגיד על הליגה האנגלית? נראה לך הגיוני ששתי קבוצות שהפסידו יחד 16 נקודות בכמעט סיבוב שלם הודחו בשלב הבתים בליגת האלופות? שהן הפסידו בשלב הבתים יותר נקודות משהן הפסידו בליגה? שחמש מתוך שמונה קבוצות אנגליות עפו בשלב הבתים?

אתה יודע, גם נאמץ את הטענה שלך, הספרדים לפחות ביקורתיים לגבי הליגה שדהם. אצל האנגלים שום כישלון לא יגרום להם להרהר בחוזקה של "הליגה הטובה בעולם".

דורפן 18 בדצמבר 2011

אני חושב שהטענה לאובייקטיביות של העיתונים הספרדים…. המממ… סאל אמרגי נטה לחשוב ששלושה מהם שופרים חסרי בושה והמרקה משתדל.

העיתונות האנגלית פירקה לחלוטין את יונייטד והגדירה את ההדחה בושה – שזה נכון לחלוטין (הרי שום משבר לא מצדיק הדחה מול קבוצה שוויצרית). סיטי עוד זוכה להנחות כי היא באופן כללי לא מעניינת את הציבור יותר מדי.

טל 18 בדצמבר 2011

העיתונים מזוהים עם קבוצות מסוימות, אבל הם בהחלט יכולים להיות ביקורתיים לגבי אספקטים אחרים.

ואגב, אני בהחלט מסכים שהליגה הספרדית לפני עשור הייתה חזקה יותר ובוודאי תחרותית, גם בגלל ההתעצמות של שתי הגדולות וגם בגלל חוסר היציבות והבעיות של הקבוצות 3-4. אני לא מסכים עם הטענה שקבוצות התחתית בספרד נחלשו מהותית (הן יותר בבעיות כלכליות, אבל רמת השחקנים היא בערך אותה רמה שהייתה בעבר) או פחות טובות מקבוצות תחתית בליגות אחרות ואני לא מסכים שהקבוצות 3-4 פחות טובות מסיבות כלכליות. קבוצה ששיחקו בה ביחד וייה, סילבה, מאטה, בנגה, חואקין, אלבלדה ועוד (כולה לפני שנתיים) סיימה בפער עצום מריאל של פלגריני ולא הגיעה לכלום באירופה. זה סגל פחות טוב ממה שהיה לבניטז או הקטור קופר? זה סגל פחות טוב ממה שיש ליונייטד היום?

דורפן 18 בדצמבר 2011

כי שוב בפעם המיליארד- כדורגל הוא משחק קבוצתי. אין ליונייטד כמעט שחקנים שלא נמצאים בה 4-5 שנים לפחות. כדורגל זה לא "מי המאמן השנה? ובמקרה יש לנו סגל – ההוא בשנה הראשונה אצלנו, וההוא באחרונה – שהוא יותר טוב מסגל של קבוצת צמרת". זה פנטזי ליג. אז זה לא משנה אם פלקאו ברמה של אגוארו או לא. אם אתה מחליף כל שנה – זה פשוט לא הולך.
זה שווה לבדוק פעם כוח של קבוצות על פי וותק הסגל.

טל 19 בדצמבר 2011

אז זהו, השלדים הללו כן רצו ביחד 4-5 שנים. הם בוודאי לא רצו ביחד פחות מזמן מהשלד של לה קורוניה או ולנסיה לפני עשור.

מה שכתבת על חיבור זאת בדיוק הפואנטה שלי: קבוצות 3-4 בספרד לא פחות מוכשרות משהן היו בעבר מבחינת חומר השחקנים. הן פחות מחוברות, מאומנות ופחות טקטיות, דבר קריטי בהתמודדויות בשלבי הנוק אאוט באירופה או מול קבוצות עדיפות עליהן בכישרון כמו ברצלונה וריאל. ולנסיה בתקופת בנטיז וקופר הייתה קבצה טקטית והגנתית והיום היא קבוצה התקפית. זה ההבדל בהצלחות באירופה. בדיוק כפי שבניטס הפך את ליברפול למעצמה באירופה באמצעות משחק טקטי. זו גם הסיבה שקבוצות תחתית בספרד (לפחות במשחקי הבית) מקשות על ברצלונה וריאל יותר מקבוצות הצמרת שמנסות לתקוף אותן.

זו גם הסיבה שאנגליה מצליחה היום פחות באלופות. זה לא ששחקני הגנה נהיו פתאום פחות טובים, זה המשחק שפחות הגנתי וטקטי. שחקן כמו טרי שנראה כמו חומה בצורה בסגנון של מוריניו, נראה כמו בדיחה בקו הגנה גבוה.

ניק 18 בדצמבר 2011

1. מסי
2.רונלדו
3. צאבי
4.וידיץ
5.סוארז

דורפן 18 בדצמבר 2011

טל – לא. אין בהכרח צורך שליגה אחרת תכנס לחלל. אם באן.בי.איי יש החלשות של הקבוצות הפחות טובות (ויש כזו) זה לא אומר שיש איזשהי ליגה שהיא טובה ממנה. זה לא משחק סכום אפס. הפערים בין עשירים לעניים גדלים בכל ליגה. הפערים בין הליגות העשירות לעניות גדול מאי פעם (הכי מעט מדינות מגיעים לשלבים הגבוהים). חוסר השוויון בכדורגל הוא פשוט הגדול אי פעם. והסיבה לכך שכל הפערים הללו הולכים ונעצמים היא מאד במפתיע כסף. אין לנו בעידן הזה אפילו טוטי או בטיסטוטה אחד – שחקן על שנשאר יותר משנה מיותרת בקבוצה שהיא לא ממש בצמרת.

טל 18 בדצמבר 2011

אני לא מסכים איתך. לפחות לא ברמת הצלחה באירופה.

אני חושב שולנסיה או אתלטיקו מדריד היו יכולות להצליח לא פחות מולנסיה או לה קורניה בתחילת העשור באירופה עם ניהול מקצועי נכון יותר (שוב, תראה איזה שחקנים היו להם והם לא הגיעו איתם לכלום), בדיוק כפי שאסטון וילה היו יכולים לבנות את עצמם הרבה יותר טוב עם הכסף שהם קיבלו עבור השחקנים שהם מכרו, שליברפול יכולו להוציא מאה מיליון פאונד בצורה הרבה יותר חכמה וונגר לא היה חייב לחרב את המורשת שלו עם עקשנות הזויה. לא הכל הסברי מאקרו.

אוריאל דסקל 20 בדצמבר 2011

1. צ'אבי
2. מסי
3. רובין ואן פרסי
4. כריסטיאנו רונלדו
5. דויד סילבה

צ'אבי נבחר בגלל שהוא השחקן הקבוצתי הטוב בכל הזמנים בקבוצה הטובה בכל הזמנים. כיוון שכדורגל הוא ספורט קבוצתי בהגדרה – אין מישהו שראוי יותר לזכות בתואר מאשר שחקן שכל מטרתו להפוך את המשחק ליותר קבוצתי. מסי בגלל שהוא פאקינג מדהים – ולא משנה נגד מי. ואן פרסי בגלל שהוא סוחב קבוצה יחסית בינונית לפסגת הפרמיירליג וגם בגלל שאף חלוץ לא כבש בקצב שלו העונה. והוא עושה את זה בליגה הכי קשה בעולם. אגב, לפי דעתי, אם הוא היה ברמה הזאת בעידן שלפני מנצ'סטר סיטי וצ'לסי הוא היה נחשב לשחקן באותה רמה של הנרי. כריסטיאנו רונלדו במקום הרביעי בגלל שהוא עדיין השחקן הכי טוב בריאל מדריד – שהיא הקבוצה השנייה הכי טובה בעולם. דויד סילבה במקום החמישי כי הוא ההבדל בין סיטי משעממת לסיטי שמחברת עשרות קומבינציות במהלך משחקים.

דורפן 20 בדצמבר 2011

הגדרת את זה טוב ממני. אפשר לשים את כל היכולות בצד – צ'אבי פשוט לא נותן לשום אינדוודואליזם להתחיל להרים את הראש בברצלונה. הוא פשוט כופה כדורגל קבוצתי

יוני 21 בדצמבר 2011

דסקל, ברמה של הנרי? אני מעריך אותך מאוד אז רק אגיד שניתן לו להעביר יותר משנה בריא ברמה של הנרי, אחד מהטופ 10 בעולם, כשכולם מתמקדים בו. קשה לי להאמין שנראה מספרים ויכולת כאלה במשך עשור.

גיא 21 בדצמבר 2011

1) מסי
2) צ'אבי
3) פלקאו
4)כריסטיאנו רונאלדו
5) לואיס סוארז

אסף 22 בדצמבר 2011

1. מסי
2. צ'אבי
3. רונאלדו
4. נויר
5. איברהימוביץ'

***********
הקריטריון הוא: אם אני צריך לבחור שחקן לשנה, כשמובטחת לי היכולת שהציג בשנה האחרונה.
זה חייב להיות מסי.

לוינטל 23 בדצמבר 2011

5. שינג'י קגאווה – אלוף אסיה וגרמניה שהתחיל את העונה כנו ניים שעבר בכסף יותר זול משקניתי את הכלב שלי.
4. זלאטן איברגימוביץ' – איזה קאמבק. אלוף כל עונה.
3. לואיס סוארס – אלוף דרום אמריקה הבלתי מעורער!
2. כריסטיאנו ר. – נעל הזהב.
1. לאו מסי – שחקן הזהב.

Comments closed