הניצחון בארסנל

דני וולבק הוא אדום

 

 

 

 

 

 

 

 

המחצית הראשונה הייתה מצד אחד אחת הטובות של יונייטד השנה מבחינה ארגונית. היא באמת גרמה לארסנל להראות כמו קבוצת תחתית בביתה. אבל הקילר-אינסטינקט היה חסר מאד. ואז קיבלנו את ההבדל בין "אחד הקיצונים הטובים בתקופתו" לבין "אחד הקיצונים הטובים אי פעם". נאני חתך וחתך בהגנה אבל איכשהו לא מצא את הסיומת ואז הגיע גיגס – עם פרצוף של המוסכניק שאומר למתלמד "תן לי רגע את המברג הגדול שם" – וחיסל אותם.

ארסנל חזרה למשחק בעיקר כי יונייטד נתנה לה. רוני לא היה חד. הבלמים ביצעו טעויות. וה-1-1 הגיע רק בגלל שכבר לא היה 0-2. וזה לא נראה טוב ביחד עם האירועים הטרגיים (מבחינת יונייטד) במשחק המוקדם.

אבל דבר אחד מתחילים לראות מיונייטד. כמה שחקנים שמרימים את עצמם כי עכשיו העונה החלה. אברה במידה מסויימת, גיגס במידה רבה, והכי הרבה היום ואלנסיה ודני וולבק. ואלנסיה בהחלט צריך להיות שחקן המשחק אבל דני וולבק נותן איזשהי תחושה של חלוץ שאולי הוא לא וורלד קלאס אבל מתחיל להיות ערך מוסף לכך שהוא אדום.

*

ומשהו על יריבתנו. יש לי תחושה מתחילת העונה שרובין ואן פרסי הוא בקלות אחד השחקנים הטובים בפרמייר ליג ואולי המתקיף הקרוב ביותר למסי ורונאלדו בעולם. מה שהאיש הזה עם השירות הממש בינוני שהוא מקבל זה פשוט נס.

וזה נכתב לפני המשחק:
אני מעלה את הפוסט עוד אפילו לפני המשחק המוקדם היום – בין סיטי לטוטנהאם – כי אני בעיקר רוצה להתייחס ליריבה שלנו היום. מועדון ארסנל מווליץ'. כולם בוודאי זוכרים את אותה שבת די מדהימה בה סיטי הביסה 1-5 את טוטנהאם (שעמדה באותה נקודה על שני הפסדים בשני משחקים בתוצאה מצטברת של 1-8) ויונייטד הביסה בהמשך את ארסנל 2-8.

ואם אתם לא מאמינים: הנה עדויות מצולמות:

מה שעשתה טוטנהאם באותה נקודה היא ללכת לשוק ההעברות, להתחזק בצורה דרמטית עם סקוט פרקר ועמנואל אדבאיור ואפשר להוסיף לכך את לוקה מודריץ' שהוכרח להשאר. אתם רשאים כמובן להחזיק בדיעה שטוטנהאם לא תוכל להשאר בתמונת האליפות עד סוף העונה – אבל כרגע היא כן. וזאת למרות שהקבוצות ממנצ'סטר בקצב צבירת נקודות של 86-92 – כך שאין פה ניצול של עונה חלשה. בעצם הארי רדנאפ צריך להיות מאמן השנה בחלק הגבוה של הטבלה.

מה שעשתה ארסנל הוא להשלים את מכירת סמיר נאסרי ולרכוש כמה שחקני פרוייקט נוספים. היא גם התייצבה יחסית. צלחה את שלב הבתים בצ'מפיונס ליג. אבל עכשיו היא עשר נקודות מאחרי טוטנהאם.

אוקיי. אין צורך להוסיף על היחס של ארסן וונגר לשוק ההעברות. זהו האיש. אבל דבר אחר עומד במבחן היום. אני מאד מסוקרן לראות את רמת האנרגיה של ארסנל. אני לא מדבר על התוצאה. היא יכולה לשחק טוב ולא לנצח, היא יכולה לשחק לא טוב ודווקא לנצח.

אני מדבר על שאלה יותר פשוטה: האם ארסנל היא קבוצה שנעלבת מ-2-8. פטריק ויירה היה נעלב. טוני אדמס היה נעלב. עוד אין לי תשובה לגבי ארסנל הזו.

*

לגבי יונייטד. מתחילה עכשיו סדרה של משחקים מול קבוצות יותר טובות. הבלמים המרכזיים פשוט חייבים להתאפס, אחרת יונייטד תשמוט את סיכוייה. בחלק הקדמי אני משער שסקולס וקאריק ימשיכו ביחד היום. מעניין אם בעתיד ישחקו שניהם לצד קלברלי במעין 4-3-3 אמיתי.

יש לא מעט שחקנים ביונייטד שנהנים לשחק מול ארסנל – נאני ופארק ולא פעם רוני – אז צריך להיות אופטימי לפחות עד שריקת הפתיחה.

דה באזר בפייסבוק

האיש השווה מאות אלפים. סיכום חצי עונה של ליברפול (עמית פרוסנר)
ליגת שוקי ההון: הנחת העתיד הטוב יותר

87 Comments

אביעד 22 בינואר 2012

משהו שחשבתי עליו אתמול – הכישלון (היחסי) של ארסנל כרגע מתבטא היטב אצל סוכנויות ההימורים.
בתחילת העונה, ארסנל חטפה שמיניה מהיונייטד במצב נתון בו נאסרי ופברגאס בדיוק עזבו, טרם הגיעו שחקנים חדשים, היונייטד הייתה בכושר, ארסנל סבלה מכמות פציעות מטורפת (בייחוד בהגנה) והמשחק נערך באולד טראפורד.
עכשיו המצב הנתון הוא שונה בדי הרבה פרמטרים: ארסנל עשתה רכש, היונייטד לא בכושר, עדיין יש פציעות לארסנל (אבל גם ליונייטד) והמשחק נערך באמירויות.
תוסיפו לזה את פקטור המוטיבציה המוגברת שאמור להיות לתותחנים (נקמה, רצון להוכיח, תקראו לזה איך שתרצו).
למרות זאת, היחס בסוכנויות ההימורים כרגע הוא שהיונייטד פייבוריטית. הפרמטרים השתנו לטובת ארסנל והם עדיין לא פייבוריטים.

אריק 22 בינואר 2012

עם כל זאת, אני רוצה להדהד את רונן, אין להם אופי כמו ליברפול אתמול מול בולטון משהו במהות של המועדון בגאווה שלו הלך ולכן אני אופטימי. מי יעצור את ולנסיה? מיקל? סנטוס?

עמית 22 בינואר 2012

"במהות של המועדון בגאווה שלו הלך…" – לא הלך ולא נעלי פלדיום! ובטח לא בגלל תבוסה גדולה ככל שתהיה לאף מועדון כולל מנצ'סטר יונייטד – אל תחמיא לעצמכם כ"כ ומצד שני אשמח לדעת מהי ה"מהות" של מועדון ארסנל..

אגב לסנטוס יהיה קצת קשה לעצור את ולנסיה מאחר והוא פצוע ואפילו לא יהיה על הספסל.

אריק 22 בינואר 2012

לך תקרט ראיונות עם ויירה וקיאון

עמית 22 בינואר 2012

נתת רעיון נהדר – שלמה קירט, שחקנה של בית"ר ירושלים, בני יהודה,
מכבי שעריים ונבחרת ישראל לארסנל!
אגב, לא יוכל לשחק בימי שבת ומועדי ישראל מאחר ולפני כמה שנים הוא חזר בתשובה.

אריק 22 בינואר 2012

פשש איזה רמה! כמעט וואן

אריק 22 בינואר 2012

שני סנט על מוריסון: דניאל טיילור בגארדיאן מפרסם היום טור מעניין על הילד. למי שלא יודע הוא נשפט פעמיים. פעם אחת על הפחדת עד כשזרק בלוק יחד עם עוד חברי כנופיה על בית של ילד שהיה אמור להעיד כי נשדד. פעם שניה כששבר לחברה שלו את הטלפון במהלך ויכוח וכנראה היה שם עוד משהו. זה מחוץ למגרש על המגרש הוא מחמיץ אימונים סידרתי שהגיע למצב שהמאמנים שלו לא מדברים איתו. לטענת טיילור פרגי אמר לו שיגיע לאימונים שלושה חודשים ברציפות ואז יקבל צ'אנס ומוריסון אפילו לא התקרב לעמוד בזה. כרגע, הסוכן שלו קיבל הוראה לחפש לו מועדון אחר. זה רק מראה כמה מעט אנחנו יודעים על ניהול קבוצת כדורגל ביומיום. וכמה קל לצעוק תנו צ'אנס לילד כשבעצם הוא לא ראוי לשום צ'אנס. הדבר היחיד הלא ברור זה למה פרגי טוען שהוא מבקש הרבה כסף כשמוריסון טוען בתוקף שמעולם לא ביקש.
בכל מקרה חיפוש קצר ביוטיוב מראה שזה בזבוז נורא של כשרון של פעם בדור שכרגע נראה שהוא יותר קרוב לשם של אלבום של הסמית'ס (Strangeways here we come) מלאולד טרפורד.
http://www.guardian.co.uk/football/2012/jan/21/ravel-morrison-manchester-united

עמית 22 בינואר 2012

היי רונן, האם יתפרסם פוסט לקראת הניינרס – ג'איינטס? זה הלילה , לא?
גו ניינרס! ואופס – גו גאנרס!

גיל שלי 22 בינואר 2012

נירשמת אצלי ביומן, מה זה גו ניינרס?

עמית 22 בינואר 2012

:)
היי גיל.
מחכה גם לזוית שלך לקראת המשחק.

ברק המלך 22 בינואר 2012

בתור אוהד ארסנל- אני חושב שכל מילה שרשמת,פשוט קלעת בול!
אני לא רואה את "המגינים" של ארסנל עוצרים את שחקני הכנף של יוניטד,ובלי ארטטה לארסנל אין שום איזון בקבוצה גם ככה… יש לארסן ונגר משהו שהוא מסתיר כל הקריירה מאוהדי הקבוצה , לא יכול היות שהוא לא רואה את החוסר איזון שמגיע בעיקר מההגנה והוא לא מביא איזה מגן זול.. פשוט אי אפשר לראות את זה זה פשוט זילזול באוהדי הקבוצה!
אני רוצה להגיד שאולי הפסד יאיר את עיניו אבל אני יודע שאיתו זה לא מתנהל כך וזה פשוט מדכא!
רק נס יציל אותנו מתבוסה נוספת ובדרך כלל אני הרבה יותר אופטימי(ואן פרסי).
פשוט בא לבכות שהשאיפה הפכה להיות מקום רביעי!!!
הדבר הכי טוב הוא שה"זבלים" יקבלו בראש שעה קודם!

עמית 22 בינואר 2012

מצטרף לתקוותייך באשר למשחק בין סיטי לטוטנ*#%ם!

לדעתי אין צורך להאיר את עיניו של ונגר. אני חושב שהוא רואה את מה שאנחנו רואים. בעבר הוא ידע להביא מגינים מצויינים – קלישי, סאנייה ואשלי קול. כולי תקווה שימצאו שחקנים כאלו לחיזוק ההגנה המעט רכה שלנו.

ניינר שמארח את גמר הNFC 22 בינואר 2012

כשאתה אומר זבלים אתה מתכוון לסיטי, לספרס, לשתיהן?

אריאל 22 בינואר 2012

זאת דרך אחת לראות את הדברים. הדרך השניה היא קבוצה שחטפה שמיניה, שכבר דיברו על זה שהיא אפילו לא תיאבק על מקום שישי, בלי רכש ראוי אמיתי (בניון?) מוצאת את עצמה עדיין במאבק על מקום בליגת האלופות וגם בשלב הבא של ליגת האלופות, מקום שיש להזכיר – אף אחד מהמנצ'סטריות לא נמצאת. אני רואה בזה עדות לאיכות שיש לונגר.
נכון, שאם אתה אוהד ארסנל אתה מאוד לא מעודד מזה שהקבוצה לא מסוגלת להתמודד על אליפות. אבל המצב של השנה בקלות היה יכול להתדרדר לליברפול של לפני שנתיים, וארסנל היתה מוצאת את עצמה לגמרי מחוץ לאירופה. ועל זה כן מגיע קרדיט

עמית 22 בינואר 2012

לייק!

אביעד 22 בינואר 2012

וכמו תמיד, האמת היא איפשהו באמצע…

יוסי מזרחי 22 בינואר 2012

אריאל.
ההעדרות של הסיטי מהשלב הבא באה מחוסר נסיון במעמדים האלה.
ההעדרות שלנו באה כתוצאה מזלזול בוטה בשלב הבתים.
של המנגר ושל השחקנים שלו.

דה גאנר 22 בינואר 2012

השאלה היא לא אם יש בארסנל את היכולת להיעלב, אלא אם יש להם יכולת לתרגם אנרגיה של עלבון לאנרגיה של נקמה- כנראה שלא, חוץ מסונג. לאדמס וויירה הייתה כזו בודאות, גם לתיירי שכנראה לא ישחק.
מסוג המשחקים שבו הייתי רוצה לקחת את מוריניו לאיזה יומיים.

מבחינת כדורגל נטו, תלוי הרבה יותר ביונייטד. עם בור הגנתי כמו הגמל מטרסאקר מול המהירות של היונייטד צריך בעיקר להתפלל ליום טוב של הפולני.
מבחינת הקישור, רוסיצקי בטח יבוא במקום בניון שלא ממש מתמצא בתנועה הארסנלית של קשר אמצעי, וגורם לרמזי לסגור אחורה ולעשות שטויות למכביר.
מבחינת האגפים של ארסנל, נצפה לנס.

גלן מצטרף לניינרס. 22 בינואר 2012

רונן- מה הכוונה ב"אין ניצול עונה חלשה"? אפשר לאמר שככל שיש יותר קבוצות עם קצב צבירת נקודות קטלני (וזה המצב כרגע) אז בעצם זוהי עונה חלשה מסביב שמאפשרת צבירת נקודות סיטונאית? ואז ההבדל בין המצויין לטוב מאד די מטשטש.

גלן מצטרף לניינרס. 22 בינואר 2012

ובכל מקרה אני ממשיך בחרם על העניין התמוה הזה, שנקרא כדורגל אירופאי. תקצירים בלבד! עכשיו אני מבין שחזרנו לימים שאדיבור לא יכול לשחק נגד המועדון המשאיל. פתטי.

ברק המלך 22 בינואר 2012

אני מאוד מעריך את ונגר אבל אני חושב שצריך להיות מאוד יהיר ולהגיד שהשחקנים צריכים להתעורר אחרי ההפסד בסוונזי?!!!
איך יכול להיות שהוא בעצמו גרם לנו להאמין שיוהן דוזרו הוא בלם ולא מגן..? אם לא הבנתם .. גם אני עדיין לא הבנתי איך שחקן שאין לו טיפה כישרון ברגליים משחק מגן כבר חודשיים רצוף!!!!!!
ועל מיקל אני בכלל לא רוצה לדבר..אני מקווה שכולם זוכרים את תראורה ואיפה הוא היום(מאז המשחק ההוא…) ולמה וולקוט עדיין לא למד לקבל החלטות בזמן המשחק? ולמה חמישה משחקים הוא לא טוב ואחד כן?
ואם צמברלין הרבה יותר טוב מארשביןווולקוט ביחד אז למה הוא לא על המגרש?!!! ושלא יבלבל את המח שהוא עדיין צעיר, כי עוד שנתיים הוא וווילשר ישתפו פעולה בברצלונה,בזמן שאנחנו נמשיך להאמין שוולקוט עוד יהייה שחקן יום אחד!
אז כן אני מעריך אבל יש לי תחושה שאנחנו בכיוון של ליברפול…

תומר ש 22 בינואר 2012

דפו וקינג נותנים לסיטי פוש אדיר במירוץ לאליפות. ניצחון כזה יכול להכניס אותם למומנטום מסוכן.

YG 22 בינואר 2012

זה הנצחון הכי חשוב של הסיטי העונה. וואו!

ניינר שמארח את גמר הNFC 22 בינואר 2012

סססססססססאמק איזה הפסד נוראי של ספרס. ההחמצה של דפו בלתי נסלחת ובאלוטלי בכלל היה צריך להיות בחוץ.חילופים לא מובנים של רדנאפ וכנראה שניאלץ להסתפק במקום שלישי. מצד שני אם היו אומרים לי בתחילת העונה מקום שלישי הייתי קונה על המקום.

אביעד 22 בינואר 2012

איזו סיומת מדהימה. אגב, הטעות האמיתית הייתה של אסו אקוטו (נדמה לי) שהחליט להשאיר את הכדור במשחק במקום לתת לו לצאת ולהעיף אותו למעלה בדקה ה-94 מבלי שמישהו לחץ אותו בכלל. גם לא כ"כ הבנתי מה הרעיון הגדול שרוב המשחק לנון הימני שיחק באגף שמאל ובייל השמאלי באגף ימין. זה כביכול מאפשר לבייל לחתוך לאמצע ולבעוט, אבל זה מצר את המגרש והופך את שני הקיצוניים לצפויים כי אף אחד מהם לא יכול להעביר רוחב ברגל החלשה.

גיל 22 בינואר 2012

גו' פפה נפטר. למרות הכל, איש יקר וחשוב במיתולוגיה של הספורט האמריקאית. יכול להיות שלס צודק, והתגובה המבולבלת שלו שבוע שעבר קשורה לשלב הסופני שבו הוא היה.

ברק המלך 22 בינואר 2012

התחלה טובה של הערב!
הזבלים הפסידו,בוא נקווה שהתותחנים ימשיכו ויתנו לנו ערב חלומי!!!!

אריק 22 בינואר 2012

טוב טין אפשרות להפסיד היום עם לוח המשחקים הצפוי גם ליונייטד וגם לסיטי

מנחם לס 22 בינואר 2012

אפילו באי קטן ליד ברבדוס כל הקהל נעמד בפאב קטן כשהודיעו על פטירתו של ג'ו פטרנו. את הכדורגל של מנצ'סטר-ארסנל מראים בערוץ פוקס האמריקאי, שבו יראו את סן-פרנצמיסקו-ג'איינטס. נסיון אמריקאי ראשון לשדר משחק כדורגל ליגה רגיל בערוץ ראשי ולא ערוץ ספורט.
הלחץ ההולך וגובר של יונייטד מפחיד אותי.

דורפן 22 בינואר 2012

תהיתי לגבי העניין הזה. גם אני צופה בו בטלוויזיה אמריקאית. באמת חתיכת היסטוריה לכדורגל באמריקה – ועוד ביום של גמרים בפוטבול

גיל 22 בינואר 2012

זו מגמה מתמשכת. כבר שנתיים משדרים את גמר האלופות בערוץ הראשי של פוקס. בסך הכל זה בשעות מתות אז אין להם ממש מה להפסיד.

קורא 22 בינואר 2012

האגף הימני של הגנת ארסנל רך ביותר. פעם אחת שאת הפעולה האחרונה עשה גיגס ולא נאני (שפועל יפה עד פעולה זו) היה גול. ונגר חייה לסגור את הפינה הזאת במחצית

קורא 22 בינואר 2012

חייה=חייב

מנחם לס 22 בינואר 2012

לא רק אגף ימני. לארסנל אין הגנה, נקודה.

דה גאנר 22 בינואר 2012

אין דרך טובה לסגור את הפינה הזו חוץ מלרכוש מגן במחצית.
יש את הילד ינאריס או מיקל שייכנס לשמאל (ואולי סקילאצ'י לאמצע) וקוצ'ילני שיעבור ימינה.
בקיצור, באשר אבדנו- אבדנו

ברק המלך 22 בינואר 2012

אין מרכז שדה שעוזר להניע כדור ואן פרסי חלש וולקוט כרגיל אין לו מושג מה לעשות אפילו שנופל לידו שחקן על האגף הימני אין מה לדבר זה פשוט בדיחה אין אפילו סיכוי לחשוב על תיקו!

הוא זידאן המקורי 22 בינואר 2012

opa זה סבא בהולנדית

מנחם לס 22 בינואר 2012

מי השחקן הכי טוב של ארסנל? צ'מברליין. את מי הוא מוציא? את צ'מברליין.

Danny - Long Island 22 בינואר 2012

Also in German

Danny - Long Island 22 בינואר 2012

ולנסיה הוא הטוב שבשחקני יונייטד היום

אריק 22 בינואר 2012

היום = החודש

Danny - Long Island 22 בינואר 2012

like

ברק המלך 22 בינואר 2012

לא יאומן מה ונגר עשה!!!!!

תומר חרוב 22 בינואר 2012

"תן לי רגע את המברג"- ענק!
התוצאה הזו לא הגיעה לארסנל שהייתה טובה יותר במחצית השניה אבל זה המחיר שמשלמים על אין הגנה. לא מבין למה יוצאים על ונגר לגבי החילוף של צ'מברליין- גם אם היה מוטעה בדיעבד- אני חשבתי שהבעיה שלו זה שהוא משחק רק עם צעירים ולא זה שהוא מחליף אותם.

תומר ש 22 בינואר 2012

יוצאים על ונגר כי צריך להיות עיוור מוחלט בשביל לא לראות שהוא השחקן הכי חם על המגרש.

גיל 22 בינואר 2012

ניצחונות חוץ בסיטי וארסנל, עכשיו נשאר רק ליברפול שבוע הבא.

אריאל 22 בינואר 2012

שבוע הבא זה גביע, אני חושב, לא?

אופיר 22 בינואר 2012

סחתיין על הנצחון על סנדרלנד! אה… סליחה… ארסנל.

מברוק ונגר, המהפכה הושלמה! עכשיו אנחנו עוד קבוצת פרמיירליג.

יוסי מזרחי 22 בינואר 2012

נצחון חשוב ביותר,כמעט ואי אפשר להגזים בחשיבות.
המחיר? נשארנו עם שני בלמים וחצי וזה כנראה לטווח ארוך יחסית.
ומאגף הפנטזיה, יש עוד שבוע וחצי של חלון העברות פתוח.
רבע השעה הראשונה של החצי השני,יכול היה לחסל עונה שלמה. מזל שמישהו(כנראה למעלה בשחקים) החזיר לנו את הגול השני, שהיה צריך לבוא בחצי הראשון.
והגול השני מכסה על ניהול משחק במחצית השניה,איך לומר, חסר השראה.

אביעד 22 בינואר 2012

וולבק אולי לא חלוץ וורלד קלאס כרגע, אבל בהתחשב בכך שהוא בן 20, יש לו סיכוי מצויין להיות (בעיקר אם יישאר ביונייטד).
נאני נכנס למשחק הזה כשהוא לא בכושר טוב, אבל דווקא שיחק טוב מאוד וגם ההגבהה של גיגס היא הרבה בזכותו – הוא האיש שמסר לגיגס, הוא האיש שמשך את המגן משם ופינה את המקום לגיגס.
ולנסיה פשוט בכושר מצויין. הרעיון לבודד אותו על ארשאבין היה מעולה.

יואב 22 בינואר 2012

ולנסיה, בחודשיים אדירים, ממש הוציא את הראש שלנו מטביעה היום.טביעה לא הכרחית במשחק שהסתבך שלא לצורך(ההחלקה של סמולינג הוא רגע המומנטום שהוציא את ארסנל משנתה).
כל עוד יונייטד הלכה לאגפים שלה בעקשנות חמורית משהו וביעילות(בעיקר קאריק), זה היה נראה כמו שזה צריך להיראות-ווינגרים נהדרים מול שחקנים שלא מסוגלים להתמודד איתם.וכבר עברנו את הדקות הקשות ואז מתפרצת שלנו נגמרת בשער שלהם.
לא יודע אם פרגי כעס על רפאל(שעשה מה ששחקן יונייטד צריך לעשות כשהוא מריח הזדמנות, לפרוץ קדימה כדי לגמור את המשחק)אבל החילוף שלו ניצח את המשחק.הדאבל פס היה מרהיב וגם קור הרוח של ולנסיה בבישול.
וולבק-יש בו הרבה יותר ממה שנגלה לעין.סל התכונות שלו מגוון וצבעוני וגם הזמן להשתפר לצידו.

אבו ציצריטה מהבלקברי 22 בינואר 2012

מה חושב לעצמו מאמן שמכניס את ארשבין בידיעה שהוא יצטרך להיאבק עם ולנסיה? זה בלתי נתפס בעיני. מילא שהוציא את צ'מברליין….
השחקן היעיל – ולנסיה. המצטיין ללא ספק – ונגר

אבו ציצריטה מהבלקברי 22 בינואר 2012

אנחנו לוקחים זאת כמובן מאליו אבל הנה עדות לגדולתו של הסר: מי מנצח עבורנו את המשחק _ וולבק שגדל במועדון ומוכנס לענינים בצורה אופטימלית (כולל ההשאלה הקצרה בשנה שעברה) ואנתוניו ולנסיה, שהגיע כקשר אלמוני ממדינה קטנה וקבוצה קטנה. אני עוד זוכר את האכזבה היחסית שהיתה כאן כשהוא נרכש, והיום זה נראה טבעי לחלוטין שהולכים למערכה באמיריות עם השניים האלה. יש לוננגר מה ללמוד

קורא 22 בינואר 2012

אני לא מבין למה בהחמצה של וולבק לא נשרק פנדל ליונייטד. כבר נאמר אלף פעמים שהיתרון הכי גדול שיכול להיות ברחבה הוא פנדל, הוא בעט בעודו מופל על ידי השוער ובכלל לא היה צריך להיות כאן ספק. אני שמח שניצחנו למרות ההחלטה המטופשת הזו.

טל 22 בינואר 2012

אפשר להגיד הכל על יונייטד, אי אפשר לקחת ממנה את האופי. 20 דקות ממצב שלך הפסד אליפות כמעט ודאי, משחק חוץ מול ארסנל, נגד המומנטום, והם מצליחים לצאת עם ניצחון.

כאוהד ברצלונה, שראה אותה בהמון מקרים דומים לא מצליחה לנצח, אי אפשר שלא להעריך את יונייטד, לפחות בקטע הזה.

רונן,

מה ההבדל בין שעושה ואן פרסי למה שעושה (נניח) די נאטלה שנים באודינזה?

אני יכול לתת לך עוד אינספור דוגמאות. עכשיו, זה לא שאני טוען שואן פרסי הוא לא אחד החלוצים הטובים בעולם. הוא בהחלט כן. אבל חלוצים שמבקיעים בצרורות בקבוצות בסדר הגדול של ארסנל היום, יש לא מעט באירופה. הקטע של "הוא מבקיע 25 שערים בקבוצה טובה, אז הוא יבקיע 50 שערים, בקבוצה גדולה", לא עובד במציאות (ראה וויה וזלטאן בברצלונה).

חוץ מזה, שמשחק נגד יונייטד הוא לא בדיוק קנה מידה לאספקת הכדורים הרגילה של ואן פרסי.

אביעד,

צריך פעם אחת להגידר מה זה "וורלד קלאס". חלוץ של 15 שערים בעונה? 20? 25? אחד מעשרת החלוצים הטובים ביותר? אחד מחמשת הטובים?

וולבק לא יהיה אחד מחמשת החלוצים הטובים בעולם, גם לא העשר. חלוץ של 15 גולים בעונה הוא בהחלט יכול להיות. דוויט יורק שכזה.

תומר ש 22 בינואר 2012

לגבי וולבק, נחיה ונראה.
you may say i'm a dreamer, אבל משהו בתנועה שלו מזכיר לי את הנרי.

טל 22 בינואר 2012

זה לא ענין של תנועה, אלא של טכניקה. לוולבק אין ולא תהיה הטכניקה של הנרי.

הגדולה של הנרי לא הייתה רק במספר השערים שהוא הבקיע, אלא בכך שחלק לא קטן מהשערים שלו, היו שערים שאף חלוץ אחר (כמעט) לא יכל להבקיע. במקרה של ואן פרסי למשל, (לעניות דעתי) לא מעט חלוצים אחרים היו יכולים לעשות בשיטה של ארסנל בדיוק את מה שהוא עושה.

כסיפוביץ 22 בינואר 2012

Big Dreamer man. Big

תומר ש 22 בינואר 2012

but i'm not the only one :)

כסיפוביץ 22 בינואר 2012

:-)There is only one TT

טל 22 בינואר 2012

עוד הערה: יונייטד די נדפקה היום מהשיפוט, מכוון שבלוטלי היה צריך להיות מורחק על הבעיטה המכוערת שלו בשחקן טוטנהאם. זה פחות משמעותי בהקשר של הפנדל עצמו (גם אגווארו או מילנר היו מבקיעים אותו כנראה) אלא של ההכשלה, שגם הייתה עליו.

בלוטלי הוא לכאורה טיפוס יותר מעורר אהדה מפפה (לפחות בעיני אנשים מסוימים) אבל הוא צריך להיות מוקע באותה רמה.

דורפן 22 בינואר 2012

די נטלה גם אחד החלוצים הטובים בעולם. אבל ואן פרסי כבר שיחק גם בארסנל כשהיא הייתה סוג של קבוצת צמרת אירופאית והבקיע גם אז. אז אני לא חושב שהוא דמות של סקורר בקבוצת תחתית אלא מישהו שעשה דבר די נדיר – המשיך להבקיע כשמפרקים סביבו את הקבוצה.

טל 22 בינואר 2012

הכל יחסי בחיים. ארסנל היא עדיין קבוצה יותר טובה מרוב מוחלט של קבוצות הכדורגל באירופה.

יואב 22 בינואר 2012

ואן פרסי הוא פשוט כדורגלן וחלוץ טוב יותר מרוב האחרים.פשוט כדורגלן נפלא ומחונן.

וולבק? מהירות, כח(שעוד יתעצם), רגש במסירה, משחק ראש, ניידות.ויש לו עוד המון לאן לשאוף(ריכוז, יציבות, קבלת החלטות).הוא עדיין ילד.להבקיע ולתפוס מקום בהרכב של יונייטד בגיל שלו, זה בכלל לא שכיח. בטח לא לחלוץ(רוני הוא היוצא מהכלל שלא מעיד על הכלל).
לא השוואה להנרי/או למישהו אחר תקבע לאן הוא יגיע.וזה בטח מוקדם.

יורק היה חלוץ נפלא שפשוט לא השקיע מספיק במקצוע בכדי להישאר בצמרת לאורך שנים.הוא לא היה פחות מוכשר מהרבה אחרים שמשכו קאריירות ארוכות ומספקות יותר.

יואב 22 בינואר 2012

נ.ב
צ'יצ'רטו ובארבטוב לא רואים דשא בגלל הילד.בהחלט לא שכיח.

טל 22 בינואר 2012

אני ראיתי בהשוואה ליורק מחמאה..

ב99 הוא היה סופר משמעותי בעונה הגדולה של יונייטד.

יואב 22 בינואר 2012

טל, צודק.

יואב 22 בינואר 2012

תומר ש,
לי וולבק תמיד הזכיר את איאן רייט(איזה שחקן).הלוואי…

תומר ש 22 בינואר 2012

שמעתי אנשים שהזכירו את קאנו. מוזר שהוא מזכיר לנו רק שחקני ארסנל…

ניק 22 בינואר 2012

אחרי היום לדעתי אפשר להשוות את הטענה שהליגה הספרדתית טובה מהליגה האנגלית לטענה של חברנו מההתאחדות א.ל. שהליגה בישראל היא השישית באירופה….
לא נכנס עכשיו לכמה טובה ריאל וברסה לעומת המנצסטריות או וואטוובר אבל משחק מדהים כמו של טוטנהם-סיטי מבחינת קצב, הזדמנויות ואופי ומשחק כמו של יונייטד-ארסנל מבחינת מתח ואופי פשוט אי אפשר לראות בספרד

טל 23 בינואר 2012

לא הבנתי.

1. איזה אופי היה במשחק של טוטנהאם נגד סיטי?

אני ראיתי בעיקר טעויות, מקצועיות ומנטליות: טעות איומה של סביץ' בגול הראשון של טוטנהאם, סגירה לקויה במצב נייח בגול השני של סיטי, החמצה מזעזעת של דפו (ממש אופי מדהים) וטעות איומה של המגן שהכשיל את בלוטלי. חוץ מזה היו שני גולים יפים מאד.

אז נכון שהטעויות (כמו שקורה הרבה בכדורגל) יצרו דרמה גדולה, אבל זה משהו נכון לכל ליגה בעולם, מהליגה הספרדית ועד הליגה של לוזון. לא היה במשחק הזה שום דבר שלא היה במשחקי צמרת בליגות אחרות (ראית את המשחקים של ריאל וברצלונה בולנסיה?).

2. איזה מתח יוצא דופן היה במשחק של יונייטד? בליגות אחרות אין משחקים מכריעים לאליפות שמוכרעים בדקות האחרונות?

אני מניח שהמתח שלך נבע ממוערבות ריגשית (אהדה לאחת הקבוצות או לקבוצה אחרת שהתוצאה הייתה חשובה עבורה), אבל בוודאי לא היה פה משהו שחורג מהרגיל.

אם כבר, השבת הזאת מעידה עד כמה הדימיון בין שתי הליגות גדול: בעוד בגרמניה ואיטליה יש צמרת סופר צפופה, בפרמיירליג, על "שש המועמדות לאליפות" שלה, נפתח פער משמעותי מאד בין המקום הראשון לשלישי ובלתי סגיר בין הראשון לרביעי (תרשה לי לא להתייחס לפער שנפתח מ"המועמדות לאליפות" ליברפול וארסנל).

אז נכון שבספרד זה בין ברצלונה וריאל באנגליה בין יונייטד לקבוצה התורנית שמתבססת על כספי נפט ונכון שבאנגליה הפער מהמקום השלישי הוא קצת פחות גדול (היה זהה אם השופטים לא היו עוזרים לריאל בקביעות). בשורה התחתונה גם העונה הפרמיירליג מוכיחה את עצמה כליגה השניה הכי לא תחרותית ומאוזנת באירופה. מזל שיש את ספרד שאפשר להסיט את תשומת הלב מהמצב.

טל 23 בינואר 2012

יום ראשון כמובן.

ניק 23 בינואר 2012

כן אבל בעוד בליגה הספרדתית קיבלנו עוד שיעמומון שבו ריאל וברסה דורסות כל מה שזז באנגליה קיבלנו משחקים מדהימים ומרתקים- בעיקר המשחק של סיטי-טוטנהאם.. האופי לא להשבר ב2-0 והאופי לא להשבר מ2-2… נגיד שאני מסכים איתך לגבי המתח אבל הרמה והקצב זה משהוא שבספרד אפשר רק לחלום עליו…
לגבי ולנסיה, אתה מדבר על ה6-3 במקרה?(ואל תגיד לי שזה שקול ל8-2 של היונייטד כי זה לא… אני יכול לתת לך עוד עשרות דוגמאות לתוצאות הזויות של ברסה וריאל מול קבוצות הצמרת)…
אגב כספי נפט או לא סיטי לא בזבזה הרבה יותר ממה שברסה בזבזה(בטח שלא נדבר על ריאל)…
אגב אף פעם לא הבנתי את הטענה שלך שאומרת שאם ריאל קיבלו הרבה יותר פנדלים מברסה זה אומר שהשופטים עוזרים להם יותר…

אביעד 22 בינואר 2012

טל, השוואה ליורק היא בהחלט מחמאה :)
באופן עקרוני, לקבוע גבול וירטואלי של מה יכול לצאת משחקן בן 21 זה בעייתי. דוגמא קיצונית – כשרונאלדו רק הגיע ליונייטד, לא נראה לי שהרבה חשבו שהוא יהפוך לשחקן של 40 גולים בעונה. מבחינת חלוצים – דרוגבה בגיל 21 היה חלוץ של 7 גולים לעונה בליגה הצרפתית. תיירי הנרי בגילו היה קיצוני שמאלי שנכשל ביובנטוס.
מבחינתי "וורלד קלאס" זה חלוץ של 20-25 גולים בעונה. וולבק יכול בהחלט להיות אחד כזה (ויכול להיות שלא). יש לו טכניקה נהדרת (לא ברמתו של הנרי, אבל נהדרת), יש לו מהירות, תנועה ומיקום. הוא צריך עוד לשפר הרבה דברים (סיומת, יציבות ועוד), אבל הפוטנציאל בהחלט שם.

טל 23 בינואר 2012

זה לא לגמרי מדויק. על רונאלדו אפשר היה לראות מהמשחק הראשון את השילוב הנדיר בין יכולת טכנית, פיזית וביטחון עצמי. ברור שאי אפשר אף פעם לדעת האם שחקן יגיע למקסימום הפוטנציאל שלו, אבל הפוטנציאל עצמו היה ברור. צריך גם לציין שהעליה בכמות השערים שלו לא קשורה רק להתפתחות הדרגתית ביכולת אלא גם לשינוי עמדה משחקן אגף לשחקן שמכוון קודם כל להבקעת שערים. לוולבק, מוכשר ככל שיהיה, אין פוטנציאל שמתקרב לרמה הזו.

אתה צודק לגבי דורגבה, אבל זה יוצא מהכלל.

השאלה גם אם ב 20-25 גולים לעונה, אתה מתכוון בליגה, או בכל המסגרות. שחקן של 20-25 גולים בעונה בליגה, זה ואן ניסטלרוי / שירר.

וולבק שחקן מוכשר. כדי להבקיע 20-25 שערי ליגה לאורך תקופה בקבוצה גדולה (בלי לבעוט פנדלים), צריך להיות פנומן.

יואב 23 בינואר 2012

טל,
לרונאלדו שונה התפקוד רק בעונה החמישית, לאחר שבעונה הרביעית העמיד מספרים שמכפילים את סיכום כל שלושת העונות הקודמות והמאד! בוסריות.
מה שראו מרונאלדו בימיו הראשונים(וראיתי כל המשחקים החל ממשחק הבכורה מול בולטון) זאת יכולת אחד על אחד נדירה,מהירות גדולה עם הכדור או בלעדיו וחוצפה חיובית. הוא היה חסר מסה ומתסכל מאד מבחינת מספרים וקבלת החלטות.היו גם ימים שהוא לא היה שחקן הרכב בטוח והיו גם מים שחשבתי שהוא יגמור כלהטוטן אגף.
פוטנציאל? היה בשפע.אבל המרחק בין אז לבין להיות השחקן הטוב בעולם(או השני) הוא ענק.כמעט דימיוני בימים ההם.
אני אפילו זוכר פורטוגלים שנכנסו לפורומים של יונייטד אז וטענו שקנינו את הפורטוגלי הצעיר הפחות מוכשר(קוארזמה נמכר באותו קיץ לברצלונה)זה היה הלך הרוח אז…

אביעד 23 בינואר 2012

20-25 בעונה בכל המסגרות. עם הרוטציות והפציעות, אני לא רואה אף שחקן התקפה ביונייטד משחק יותר מ-35 משחקי ליגה בעונה (לכל היותר). במצב הזה, לשים 25 שערי ליגה זה מטורף.

אריק 23 בינואר 2012

דרוגבה היה מגן שמאלי בגיל הזה

כסיפוביץ 22 בינואר 2012

ועוד יום עבודה לפרעוש.
משאיר אבק להיסטוריה.

יואב 23 בינואר 2012

ציטוט יפה של הנרי…
Henry's return on loan at the age of 34 caused a stir but Paul Scholes' decision to come out of retirement at the age of 37 and help United's cause was perhaps even more of a surprise.

The English midfielder first crossed paths with Henry way back in August 1999 at Highbury and the Frenchman has been a huge fan ever since.

"United always had many amazing players, but whenever we faced them we were always, always, always scared of what Paul Scholes could do," said Henry. "Ask anyone from that old Arsenal team, they will tell you the same.

"If you let him play, he can kill you, and for me he was so underrated. The way he plays: one touch, arriving late into the box, the way he strikes the ball, his vision, his passing. Incredible.

"I know people used to give him some stick for his tackling, but I liked that. He put his foot in, showed some character, had a go, but I liked that about him too. For me he is one of the best midfielders I have ever seen."

אשך טמיר המקורי 23 בינואר 2012

דימוי המוסכניק ענק :)

הוא זידאן המקורי 23 בינואר 2012

ואן פרסי היה נוראי בגביע בעולמי. בהסתמך על הזכרון שלי בלבד, פתח בשבעה משחקים בתור חלוץ מרכזי ולא הבקיע אף גול. במידה רבה הוא היה החוליה החסרה של הולנד.

ניק 23 בינואר 2012

גם מסי,רוני ורונלדו היו נוראיים במונדיאל…

הוא זידאן המקורי 23 בינואר 2012

צודק! …ועד היום הם דופקים ת'ראש בקיר בגלל זה.

שרה צבעה אדום 23 בינואר 2012

לעומת ואן פרסי, לשאר הנבחרת ההולנדית היה טורניר מצוין: שטקלנבורג, ואן דר משהו המגן של אייקס, ווסלי סניידר, אריאן רובן, דה יונג, ואן בומל, וכו'… אם היה להם חלוץ מרכזי משפיע, אולי (אולי) הם היו מנצחים עוד משחק אחד.

אבו ציצריטה מהבלקברי 24 בינואר 2012

פטריק ויירה לא היה נעלב משמונה שתיים מהסיבה הפשוטה שפטריק ויירה לא היה מפסיד שמונה שתיים. לא שקבוצות שלו לא הובסו, ברור שכן, אבל בנקודה מסויימת השחקנים ממול היו קצת מאבדים את המוטיבציה לצאת קדימה כדי לשים עוד אחד, בשל הידיעה שיש בכך סיכוי סביר לאשפוז ממושך

Comments closed