הדרבי שהכריע*

השמיכה הייתה הרבה יותר מדי קצרה

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

מנצ'סטר סיטי היא הקבוצה הטובה ביותר באנגליה והיא ניצחה את יונייטד בשני המשחקים. והיום התגברה עליה בכל תחום של המשחק.אבל יש כאן שאלה גדולה בענייני הליכות ונימוסים. עקרונית יש לברך אותה על אליפות. אבל לברך אותה על אליפות יהיה להעליב את ניוקאסל וכל חבל ארץ הג'ורדים. כי האליפות של סיטי קרובה אבל עוד לא שם.

אז מה לעזאזל עושים?

מברכים את סיטי על היותה הקבוצה הטובה באנגליה! היא ניצחה את יונייטד בשני משחקי הליגה והייתה עדיפה בשניהם. בפחות מ-1-6 במשחק הראשון אבל ביותר מ-0-1 היום. ויש לה כמה שחקנים מאד ראויים לאליפות הזו ובעיקר השניים שעושים עבורה את הסוויץ' בין אוסף סופרסטארים לקונטנדרית אמיתית – יאיא טורה – פנטסטי – ווינסנט קומפני – אישיות אמיתית. שלא תחשבו שהיתר לא טובים חלילה, אבל אלו השנים הקריטיים לטעמי.

*

משפתרנו אני בעיות הנימוס אני ניגש לחשוב מה יונייטד הייתה יכולה לעשות אחרת היום?

נדמה לי שלא הרבה. השמיכה הייתה קצרה מדי. סיכויי האליפות אבדו במשחקים אחרים. ההחלטה לשחק עם פארק ולהקריב את וולבק, שלא נראית טובה עכשיו, לא הייתה הצבעת אמון בפארק אלא ההחלטה לשחק עם גיגס וסקולס מהפתיחה. קל להגיד שהוא לא היה טוב – אבל הצבתו הייתה אמורה לתת לגיגס וסקולס את הבימה. והם לא עשו את ההבדל. זו הייתה המחשבה מאחרי המהלך הזה וזה מה שלא הצליח. יונייטד הפסידה כקבוצה.

גם חולשת הקישור במלחמה על כדורים הייתה מאד בולטת – אבל היא שוב מחמירה מאד מאד עם המצב של אגפי ההגנה. אין לי ספק שאברה כבר לא מספיק טוב לשחק ביונייטד, לפחות אם לא יתאושש דרמטית, ושפיל ג'ונס לא מתאים לעמדה הזו (ודווקא יש לי הערכה אליו שבסופו של דבר שרד וגם ביצע הרבה פעולות טובות). אבל אין שחקן אחד בסגל שאני יכול להגיד באופן הגון שאני חושב שהיה יכול לשחק יותר טוב בעמדות הללו.

ההחלטה האחת הבאמת מוזרה היא כך שפרגוסון לא הלך עם ואלנסיה בתוך המערך בו כבר שיחק.

חזרנו לנקודה של אחרי באזל. יש ליונייטד יציבות, מוטיבציה, כוח כארגון, אבל היא צריכה למצוא מחדש את האנשים שינצחו עבורה משחקים גדולים.

וזה מה שנכתב לפני המשחק:

ציינתי בעיתון היום ששתי הקבוצות ישחקו היום על האליפות – למרות שבמקרה של ניצחון לסיטי או תיקו דברים לא ייגמרו לחלוטין – כי המאמנים שלהן היו פרגמטיים. אלכס פרגוסון שעשה כל כך הרבה נסיונות בחצי הראשון של העונה בקישור המרכזי ביקש מסקולס לחזור מפרישה. ורוברטו מנצ'יני שניהל עימות מכוער ומתוקשר עם קרלוס טבז ביקש מטבז לחזור. וזה לא בהתאם "לתפיסה" או "לדרך" או "לעקרונות" או "למטרות שהוגדרו" או כל מיני דברים. שני המנג'רים מחלו ברמה זו או אחרת על כבודם. ולכן האוהדים שלהן יזכו לראות את קבוצותיהם משחקות על אליפות.

אני חושב שהשבועות האחרונים בכדורגל האירופי למדו אותנו משהו. לאף אחד לא מובטח לשחק במשחק כזה. ולכן המחוייבות הזו של המנג'רים למציאת דרכים להגדלת מספר נקודות הליגה בשלב הזה של העונה ראויה לשבח. חשוב לזכור את זה כי כנראה שאחד מהם לא יהיה אלוף עם יותר מ-85 נקודות.

מחקתי עכשיו פסקה ארוכה על מומנטום פסיכולוגי ועל נסיון ועל המחזורים שעוד אחרי הדרבי. כי הכל ידוע והמשמעות של כל תוצאה ידועה.

עכשיו לכוכבית בכותרת: אני אישית לא אראה את העונה כגמורה בכל תוצאה מלבד ניצחון של יונייטד. והתוצאה לא תפתיע אותי! היא רק תשמח או תעציב אותי. אם להכנס לנושא אחר, שמתאים יותר לימי קיץ ונעסוק בו בשלב מסויים: אני חושב שזה החלק הראשון והמוצלח בתכנית למיגור השפעות פסיכולוגיות של משחקי כדורגל על החיים.

המבחן היום הוא בנושא שנקרא "משחק מכריע". מקום בו יונייטד לא הצליחה מוקדם יותר העונה – במשחק ההדחה מליגת האלופות ובמידה מסויימת בדרבי הקודם. מבחן שנוטה להיות מושפע ממזל. אין לי ספק שתהיה רוח לחימה – השאלה היא התפקוד תחת הלחץ הגדול שיהיה במשחק. מענין כמה דקות גיגס-סקולס פרגוסון מרגיש שהוא יכול לקבל במשחק הזה.

מנצ'סטר יונייטד עדיין זקוקה לאומץ הלב שלהם.

עוד יש תקווה! (רגע לפני שאנחנו יורדים לבונדסליגה 2)
אבו דרבי

182 Comments

כפיר 30 באפריל 2012

יש סיכוי לא קטן שעבור יונייטד זה ייגמר כמו גמר ליגת האלופות של שנה שעברה: הרבה ציפיות מהקבוצה ומעט ביצוע.
אני כמובן מקווה שאני טועה.

דורפן 30 באפריל 2012

היו לך הרבה ציפיות לפני גמר האלופות של שנה שעברה? אתה אדם מאד אופטימי. (-:

כפיר 30 באפריל 2012

היו לי ציפיות לפחות לקרב.
קרב בטח לא היה שם.

אבי 30 באפריל 2012

ליחסי מנצ'יני-טבס יש פוטנציאל לשחזר את העימות האפי קלינגר-נימני.

טפו טפו, רק שלא נשמע את מנצ'יני אומר בסוף העונה "קרלוס טבס הוא המלך"…

גלן 30 באפריל 2012

עזוב בסוף תהיה טעות שיפוט קריטית לכאן או לכאן לשם או לשם…….

אבי בן דוד avigoal 30 באפריל 2012

בעיקר זקוקה לאומץ הלב שלהם. גם מספרת של רוני יכולה לעזור….

קירקגור 30 באפריל 2012

נפרק אותם.

ליבר מהאייפון 30 באפריל 2012

לא סתם נפרק אותם , נשפעל אותם 1-0 משער של אוואנס מנבדל גבולי!

ליבר מהאייפון 30 באפריל 2012

נשפיל

אלי (המקורי) 30 באפריל 2012

על כזה פירוק טוטאלי עלי מוהר עליו השלום דיבר.

אריק 30 באפריל 2012

מפחיד. כל המייק אור ברייק השנה נגמרו בשבר. סקולס לא שיחק באף משחק כזה. אולי. עדיף לישון לקום בבוקר ולראות מה היה. יהיה לי קשה לעמוד במה שיקרה היום כשמדברים על פארק בהרכב

חכם בדיעבד 30 באפריל 2012

רונן, האם אתה בטיפול גמילה?
בהצלחה

דורפן 30 באפריל 2012

זה לא אמרתי…

אלי (המקורי) 30 באפריל 2012

השמועות על פארק במקום וולבק מעודדות, המשחק יהיה טקטי ופארק יודע גם להוביל מתפרצות. הבטחון בפארק גם אחרי כ״כ הרבה משחקים שישב בחוץ מראות עד כמה עצום הקוריאני הלוחמני הזה.

אם נגדיר שחקן ישראלי ב״היפוך״, נאמר שהוא ההפך מפארק.

אבי 30 באפריל 2012

ההפך מפארק זה קראפ…

אלי (המקורי) 30 באפריל 2012

לייק!

אדום עתיק 30 באפריל 2012

וההפך מוולבק זה קבלוו…גול של וולבק (בהגיה מוטי חביבית בביצוע אסי ישראלוף)

קורא 30 באפריל 2012

פארק זה אינדיקטור רב שנים לכך שפרגוסון עולה למשחק טקטי וזהיר, ממשחקים מכריעים בליגת האלופות ועד היום.

אבי 30 באפריל 2012

סקולס באמת גדול, אבל יכול שמול קבוצות עם מרכז קישור מעובה הוא צריך שחקן שלישי באמצע, כדי להיות מועיל. האמצע היה די חדיר מול אברטון (כמעט כמו האגפים!).

בנוסף על השמועות על פארק, יש גם שמועות על דה-יונג, עם טורה בתפקיד קדמי יותר, מאחורי החלוץ.

אבי 30 באפריל 2012

יכול להיות ש

רון מהכפר 30 באפריל 2012

כרגיל לפני דרבי, חותם על תיקו.

אופיר 30 באפריל 2012

בהצלחה, מאוהד ארסנל שמוכן להשלים עם הכסף הישן – אבל לא עם החדש.

דורפן 30 באפריל 2012

אני דווקא מוצא דמיון בין הכסף הישן לחדש – הוא לא מגיע לכיס שלי!

אופיר 30 באפריל 2012

ספר לי על זה.
הו, עולם מנוול…

ירון 30 באפריל 2012

יש למישהו לינק טוב למשחק?

ליבר מהאייפון 30 באפריל 2012

תוריד סופקאסט ודרך אתר wizwig יש המון לינקים

גיל 30 באפריל 2012

משהו מדהים יקרה בארה"ב במחזור האחרון באנגליה. פוקס וESPN ישדרו את כל עשרת המשחקים שמשוחקים כמובן באותה שעה בחי. בחיים לא שמעתי על דבר כזה בכל מקום אחר. אולי הם מנסים לבחון האם יש מקום לחבילה כמו בפוטבול.

אדום עתיק 30 באפריל 2012

רונן – כתבת בעיתון שדניס לאו חרץ בזמנו את גורלה של יונייטד לרדת ליגה. גם אני חשבתי כמוך עד שקראתי ראיון שהתפרסם בטלגרף עם ותיקי אותו משחק שציינו שהגול שנכבש לא שינה למעשה – מה שקבע היו התוצאות מהמגרשים האחרים. אמנם נכון שהוא לא חגג…

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/manchester-united/9229896/Manchester-City-v-Manchester-United-not-since-Denis-Laws-back-heel-goal-of-1974-have-stakes-been-so-high.html

אדום עתיק 30 באפריל 2012

סליחה – רק עכשיו קראתי את הכתבה עד תומה :-)

O-ren 30 באפריל 2012

האם המשחק משודר בארץ?

אבי 30 באפריל 2012

אוף, הלחץ! (וגם קצת פחד)

מיסי רוני 30 באפריל 2012

כל שני וחמישי קם עלינו אויב חדש לכלותינו!
והאויב החדש הזה-אפל,רשע ואכזרי במיוחד!
אל תאכזבי אותי יוניטד אהובתי!
united till I die!

מנחם לס 30 באפריל 2012

מישהו שאל אם המשחק משודר בארץ.

כאן הוא משודר ב-ESPN. לא ESPN2 ולא ESPNU ולא בשאר הערוצים הקטנים של ESPNת אלא בערוץ הראשי (וזה בזמן שמתקיימים עכשיו משחקי בייסבול)!

מנחם לס 30 באפריל 2012

מרדונה ניכנס למגרש. הבעל של בתו משחק עבור סיטי.

אריק 30 באפריל 2012

זה לא אמיתי ההרכב הזה

מנחם לס 30 באפריל 2012

אם אני מאמן הסיטי, השוער כבר מוחלף אצלי. איך הוא נותן לכדור גבוה כזה לנחות, בלי שהוא הודף אותו באגרוף?

מנחם לס 30 באפריל 2012

מס 21 של סיטי דומה שתי טיפות מים לבניון.

צור שפי 30 באפריל 2012

דוד סילבן בשבילך דוק, שחקן נבחרת ספרד.

צור שפי 30 באפריל 2012

סילבה, הגהה אוטומטית. סליחה.

אמנון 30 באפריל 2012

אני חושב שיש הבדל בין הצעד של פרגוסון לצעד של מנצ'יני. פרגוסון החזיר שחקן מעורר כבוד מפרישה, מנצ'יני נכנע לכוכב סורר שלו. מבין שני הצעדים של יונייטד מסמל יותר פרגמטיות ושל מנצ'יני מסמל יותר לחץ. למרות ששניהם אכן תגובה למצב בעייתי.
במשחק היום, מהצד של סיטי, אני דווקא מצפה מסילבה להיות האיש שמוביל. צריך לזכור, כשסיטי שיחקו נהדר הוא היה הברומטר לכך. ב6-1 הוא היה השחקן המוביל, ואין שום סיבה שהוא לא זה שיהיה היום.

מנחם לס 30 באפריל 2012

כמה מכם צחקתם על קהל פוטבול בקולג'ים שכולם לבושים בצבעי הקבוצה. אני רואה שהאנגלים למדו מילדי הקולג' מהר, כשכל האיצטדיון לבוש תכלת, כצבע חולצות סיטי.

מנחם לס 30 באפריל 2012

מאחר והמשחק בינתיים הוא די משעמם (טוב שאחריו יש מיאמי נגד הניקס, אורלנדו נגד אינדיאנה, וושינגטון נגד הריינג'רס פלייאוף הוקי, ויותר מאוחר הת'נדרס ודאלאס) אז יש לי זמן לכתוב על עוד דבר משעשע: כשיונייטד הגיעו לאיצטדיון כולם היו לבושים עם אותם מקטורנים ואותן עניבות אדומות-כחולות, כמו ילדי בית ספר תיכון פרטי שם ישנה תלבושת חובה. אני בטוח שזאת עבודה של פרגוסון. אני רואה את הניו יורק ג'איינטס חייבים לבוא בלבוש אחיד של אותן חליפות ואותן עניבות נגד הגרין ביי פקרס. הבדיחות עליהם היו נמשכות שנה שלמה.

מנחם לס 30 באפריל 2012

באדלפי היתה לי הגנה יותר טובה מיונייטד.

מנחם לס 30 באפריל 2012

אני מבטיח לכם מה יהיה: סיטי תלחץ ותלחץ ותלחץ נגד ההגנה הקריסטלית של יונייטד, ואז איזה ניבדל של רוני בגלל שאין סטופר ינצח ליונייטד את המשחק. זה מה שיהיה, ואני אומר זאת לפני החצי!

תiמר 30 באפריל 2012

כל משחק שפארק משחק יונייטד משחקת מגעיל

בר שושני 30 באפריל 2012

השם ירחם, איזה פחד. אני רוטט ומשקשק ומפרפר ומשתנק. אני רועד ומתחלחל ומצפצף ומצטמרר. חצאי מילים שבורות מזנקות לי מהפה אחת לחצי דקה, בצעקות צרודות של חרדה.

הצילו.

מנחם לס 30 באפריל 2012

סוף סוף!!!!! סיטי!!!

אני 30 באפריל 2012

האוטובוס שלנו גדול ואדום

מנחם לס 30 באפריל 2012

אני מקווה רק שבמחצית השנייה סיטי תמשיך ללחוץ ולא תרד להגנה כי היא קבוצה טובה הרבה יותר היום, אז למה לא להמשיך להבקיע?

אני 30 באפריל 2012

אופס גול מקרן, יכול לעשות רק טוב לחברה של פרגוסון שמחצית לא יצאו מרחבת השש עשרה שלהם.

צור שפי 30 באפריל 2012

נו, אולי הגול הזה יוציא את יונייטד מהשיתוק. לא זוכר שאי פעם ראיתי אותם כל כך פסיביים. גרועים כן, אבל לא כל כך פסיביים.

אביעד 30 באפריל 2012

המעז מנצח. שיחקנו על תיקו מההתחלה וסיטי יצאה מהמחצית הזאת עם פחות ממה שהגיע לה.

lbk 30 באפריל 2012

איך מישהו כתב כאן? פארק הפוך זה קראפ! איזה שחקן מחורבן. מה הוא עושה בכלל על המגרש חוץ מלהחליק? בכל פעם שיונייטד באים לשחק על תוצאה הם מפסידים. עכשיו, אחרי הגול, הם חייבים לשחק. כמו שההגנה של יונייטד נראית – 4-0 לסיטי בסיום

אני 30 באפריל 2012

אחרי שהחריב כל תואר אפשרי העונה עם הרכבים הזויים, מערכים פחדניים, ניהול משחק עלוב ורכש פתטי, אפשר לומר שפרגוסון גמר את הסוס?

אני 30 באפריל 2012

זה אני אחר

פרגוסון גמר את הסוס? הזוי לומר את זה אפילו בצחוק.

מנחם לס 30 באפריל 2012

לידיעתכם,בעלי הרד סוקס של בוסטון בבייסבול שהם גם בעלי ליברפול שולחים שני אמריקאים שיתחילו שם MONEYBALL. הגיע הזמן.

מנחם לס 30 באפריל 2012

"אהבתי" את ה-CELEBRATION של מנסיני אחרי השער. בקושי זז, כאילו הוא מצפה לזה. יכול להיות שלא איכפת לו?

מנחם לס 30 באפריל 2012

אם אני מנסיני, אני אומר עכשיו לשחקנים: "אני רוצה שתשחקו כאילו אנחנו מפגרים 1-0. הם יונייטד מבקיעים בגלל זה, השער הוא עלי!".

אופיר 30 באפריל 2012

מנחם, זה מאנצ'יני, איטלקי, לא איזה מנסיני ספרדי איחו דה פוטה.

אופיר 30 באפריל 2012

אין תירוצים, התרגלתם לקחת אליפויות בשנים האחרונות מול הנמושות ולהפסיד ליריבות הישירות. הפעם תצטרכו להסתכל ליריבה שלכם בלבן של העין ולקחת סוף כל סוף אליפות של גברים.

אביעד 30 באפריל 2012

סתם בשביל הקטנוניות – אתה זוכר שאת האליפות אשתקד לקחנו מעשית בניצחון על צ'לסי?

אופיר 30 באפריל 2012

נו, בסדר, ניצחון אחד אל מול שני הפסדים לליברפול ב-2008/9, שני הפסדים לצ'לסי ב-2009/10, שתי השפלות מול בארסה וכו'.

הגיע זמן לנצח גם בעימותים הישירים מול יריבות איכותיות, לא רק מול וולבס.

מנחם לס 30 באפריל 2012

אופיר, מה זה משנה? שניהם לא יודעים אנגלית.

אופיר 30 באפריל 2012

ת'כלס…

מנחם לס 30 באפריל 2012

השוער HART שווה לתחת.

יוסי מזרחי 30 באפריל 2012

דוקטור לס, סליחה על בחירת המילים, אבל אולי תפסיק לבלבל את המח? אין לך מושג מינימלי.זה לא אותו משחק שאתה מכיר מהיבשת הגדולה. חסוך לעצמך קצת אי נעימות.

מנחם לס 30 באפריל 2012

לא מבין מדוע טבז נראה כל כך עצור היום. מצד השני החותן של מרדונה נמצא בכל מקום בהתקפה.

פרנקו 30 באפריל 2012

טוב, עד הדקה העשירית הייתי אופטימי אבל מאז זה פשוט לא כוחות… אפס ביצירתיות ומינוס בנחישות. אולי איזה צהוב שני לקומפני יציל את העונה? אם זה ימשך ככה זה יהיה כואב.

אופיר 30 באפריל 2012

אם יש לכם סיכוי הוא טמון בכך שסמיר נאסרי, מקייטנת הלוזרים של ונגר, משחק בקבוצה השניה. קשה להסתיר DNA לוזרי כזה במעמדים כאלה.

מנחם לס 30 באפריל 2012

איזה בית ספר עושה להם סיטי. אילו הייתי יונייטד, הייתי קובר את עצמי מבושה.

מנחם לס 30 באפריל 2012

מי זה הג'ונס הזה מיונייטד? אין לו כל חוש לכדור.

חנן הגנן 30 באפריל 2012

אולי פשוט יש שנים כאלה, של שברון לב טוטאלי. שכלום לא הולך גם כשאתה אנדרדוג מתגונן (וחוטף בתוספת זמן) כמו היום וגם כשאתה שולט באופן מוחלט בשני משחקים וכח עליון (ושלוש חתיכות בתוספות זמן!) מונע ממך את העלייה ונותן אותה לבני זונות הקשוחים (באנגלית זה נשמע יותר טוב) של צ'לסי.
כאוהד משולש שקבוצתו השלישית (הסטורית כמובן הראשונה) היא מכבי חיפה שנמצאת בעונה הכי גרועה, וגרוע מכך, הכי עצובה מאז שאני זוכר אותה התמונה רק מתקדרת.

מנחם לס 30 באפריל 2012

איך HART לא מתבייש ללבוש מכנסיים כאלה צרות וקצרות? בארה"ב רק הומואים מתלבשים ככה. לא איכפת לי אם הוא הומו או לא, אבל אני חושש כל פעם שכדור מגיע אליו.

אופיר 30 באפריל 2012

פיל ג'ונס דביל. עוד גרזן אנגלי.

אריאל ש 30 באפריל 2012

פיל ג'ונס נתקל במה שקוראים ב-NBA "קיר הרוקים". בחצי הראשון של העונה הוא היה השחקן הדומיננטי של יונייטד.

אופיר 30 באפריל 2012

התכוונתי לפאול שהוא עשה קודם, אני לא חושב שהוא שחקן רע.

פרנקו 30 באפריל 2012

יאללה כבר! יש 20 דקות להבקיע פאקינג שער אחד!!

אופיר 30 באפריל 2012

ת י ק, ת ק, ת י ק, ת ק…..

מנחם לס 30 באפריל 2012

אגב, ב-ESPN מגזין עשו מין מחקר על תוספת זמן של פציעות ב-MLS. התוצאה? על כל דקה של פציעה ישנה הארכת משחק של 22 שניות. אז כדאי לביים פציעות (עד שלמטומטמים בכדורגל יהיה שכל ויתחילו עם שעון על המגרש כמו בפוטבול וכדורסל)

מנחם לס 30 באפריל 2012

ממש משעמם לחזות במשחק הזה אז אני כותב מה שבא לי: מלבד השער, בכל המשחק (כבר 74 דקות) לא היה שום סיכון ממשי לאף שער אפילו פעם אחת.

אריאל ש 30 באפריל 2012

איפה לעזאזל ולנסיה? סיטי מצופפת את המרכז והאגפים פנויים לגמרי.

מנחם לס 30 באפריל 2012

ראיתם? פרגוסון רוצה להכות את מארצ'יני!!! אולי זה היה מביא קצת פלפל למשחק!

הופמן 30 באפריל 2012

חחחח אני אוהב שאתה עושה בלוג חי בתגובות מנחם

מנחם לס 30 באפריל 2012

החותן של מרדונה השחקן המסוכן ביותר במגרש.

אני 30 באפריל 2012

רק חסר שפרגוסון יכניס אצבע לעין של מנצ'יני

מנחם לס 30 באפריל 2012

ההגנה של יונייטד היא דבר זוועתי ממש. איך היא יכולה להיות עם רקורד כזה עם הגנת חמאה כזאת?

אופיר 30 באפריל 2012

וואו, יאיא טורה…

הופמן 30 באפריל 2012

לגמרי. הוא בכל מקום.

מנחם לס 30 באפריל 2012

פרדנינו איבד את זה לחלוטין.

פרנקו 30 באפריל 2012

אני מסתכל על השחקנים באדום ושואל: מה אתם עושים??

יואב 30 באפריל 2012

האקדח מהמערכה הראשונה היה שלושת הגולים האחרונים והמיותרים במשחק הקודם. זה בדיוק הפרש השערים לטובת סיטי לפני המשחק היום, מה שנתן לה בוסט אדיר ואת העלייה למקום הראשון. חלק מהאליפויות האחרונות של יונייטד נלקחו בגלל היתרון הזה שהוא כמו עוד נקודה ונותן לך את האפשרות להוציא נקודה במשחק מכריע לפני הסוף.

התאבלתי על אובדן האליפות כבר בראשון שעבר. זה היה משחק העונה שלנו ושם פישלנו בצורה הכי לא יונייטדית שיש.
אני מאוכזב אבל לא שבור כמו אז. כל אחת מהקבוצות פישלה, תיקנה, פישלה ורק אחת יכולה לקחת. אם סיטי עושה על יונייטד דאבל- זה שלה ובזכות.

לא ראיתי את המשחק היום. פשוט לא הייתי מסוגל לעמוד במתח. אבל לפי ההרכב הבנתי שלא עלינו פה לייצר וזה מאכזב.
לא לפתוח עם ולנסיה(שבזכותו אנחנו כאן) זה אפילו קצת לא מוסרי.
יונייטד מוכשרת ואין עונות מבוזבזות אצל הסר אבל יש המון עבודה. לא רק להכין קבוצה לאליפות (או התמודדות עליה) אלא קבוצה שתוכל להיות דומיננטית גם במגרשים קשים.

ברכות לתכולים.

מנחם לס 30 באפריל 2012

דקה 89. עד עכשיו יונייטד לא בעטה או נגחה למסגרת אפילו פעם אחת!

ויינר 30 באפריל 2012

יאיא טורה נותן משחק מרסל דסאי.

מנחם לס 30 באפריל 2012

גם ה -YAYA הזה מאד מסוכן.

אריאל ש 30 באפריל 2012

איך אמרו מונטי פייטון – "That was never five minutes!"

קסיוס קליי 30 באפריל 2012

אין מנחם אתה אלוף..
חח..

אני 30 באפריל 2012

מהפך. לא יאמן שיונייטד שמטה שמונה נקודות יתרון בפחות מחודש.

אופיר 30 באפריל 2012

עכשיו אחרי שנוכחתי לראות כמה הסיטי עליונים אני מקווה שהם לא יפספסו את האליפות.

אליפות של הקבוצה הזו של יונייטד תהיה פשוט פארסה.

מנחם לס 30 באפריל 2012

אם המשחק לא היה כזה חשוב, הרצון של פרגוסון ללכת מכות עם מנצ'יני היה החלק המשטשע והמעניין ביותר במשחק.

אני לא ראיתי דבר אחד טוב ביונייטד. סיטי עשו להם בי"ס יסודי. עכשיו יתחילו ההסברים על למה ומה. פליז. תחסכו לנו שטויות.

מרדונה היה המאושר ביותר באיצטדיון עם בתו היפהפיה לצידו.

מנחם לס 30 באפריל 2012

יאללה. לטס גו מיאמי היט.

מנחם לס 30 באפריל 2012

(אני בעד מיאמי רק כי הניקס עדיין לא מוכנה לנצח את הלייקרס בגמר)

Danny - Long Island 30 באפריל 2012

Funny

אריק 30 באפריל 2012

מגיעה לסיטי האליפות. ומגיע למנצ'יני שכמה ליצנים גם/בעיקר פה בדה באזר צחקו עליו. פרגי כמו שכתבתי לפני המשחק על ההרכב GOT IT ALL WRONG

פשוט אדום 30 באפריל 2012

נגמר, לא הגיע לנו, אין מה לעשות מחזור הבא כולנו ג'ורדים!!!

Danny - Long Island 30 באפריל 2012

City was the better team today, no doubt about that, so here goes number 20

מנחם לס 30 באפריל 2012

פני שאני זז, סתם שאלה: לאן נעלם אחי הקטן דורפן בכל השעתיים העצובות האלה?

Danny - Long Island 30 באפריל 2012

He is drinking

שניר 30 באפריל 2012

הרגת אותי דוקטור.
אתה חייב להתחיל עם פוסטים חיים.

אביעד 30 באפריל 2012

מכל הכסף שנשפך, מי שמביא את האליפות זה שחקן שלא נקנה בהרבה כסף, שחקן שבזמן רכישתו לא היו מרימים גבה אם היה מגיע לקבוצת תחתית. יש בזה לקח איפשהו רק שלא כ"כ אכפת לי כרגע מהו.
ההרכב הנוראי היום נראה כאילו פרגוסון חושב שאם סיטי קנו את חצי ארסנל אז נעלה מולם הרכב שעבד מול ארסנל. רק שלסיטי יש שני שחקנים שפשוט פירקו אותנו לגורמים – יא יא טורה וקומפני.
את ה mind games והקרב הטקטי לקח מאנצ'יני. בענק. נקווה שזה ידרבן את פרגוסון להשתפר ולתקן.

יוסי מזרחי 30 באפריל 2012

צריך להגיד אמת ולהכיר במציאות.
סיטי תנצח את שני המשחקים האחרונים ותיקח אליפות די בצדק.שם לא יתנו "מנוחה" לאף אחד ולא יעלו בהרכבים ובטקטיקות הזויות. את ההבדלים עוד ננתח מאוחר יותר, אבל מי שרוצה דוגמא, שילך לדקה ה75 כשייא טורה ניער את סקולס גיגס וקאריק על מטר מרובע.
בפחדנות אי אפשר לנצח. ואלכס פרגוסון נהג היום בפחדנות וזו נוספה לנחיתות טקטית ולבחירת הרכב ששם את יונייטד בעמדה של 10 שחקנים עד ליציאת פארק. ואין טענות לפארק. כבר שלושה חדשים שהוא לא משחק ומישהו רוצה ממנו תפוקה בדמות עצירה של ייא טורה.
. טראגי-קומדיה.
בגמר הראשון נגד ברצלונה, היו לנו שלושה חלוצים הטובים בעולם אז, רונאלדו רוני וכן ההוא שנזרק כדי להביא את ברבטוב.גם אז, במקום לנסות וללחוץ את בארסה שהיתה עם הגנת טלאים, הוא ניסה לנצח במרכז השדה. ההפסד של היום לא מנע אליפות, זו אולי עוד תיפול בחלקנו עם קצת מזל, אבל מי שמוביל בשמונה נקודות ועולה מול וויגן כאילו אין יריב ואח"כ לא מסוגל לנהל טקטית משחק בית שבו מובילים בשניים, רבע שעה לסיום, מקבל את סיטי בשלוש פער, וגם כאן, מעבר לכשרון של סיטי, נותן מופע של בחירת הרכב מוטעית וחוסר ניהול משחק.
ואני יודע, תיכף יקום מישהו ויגיד שאותו סיר אלכס הביא אותנו לכאן ואלה דברי אמת, אבל כמו שמהללים אותו (גם אני) בצד אחד, מותר וצריך לבקר אותו כשצריך. וצריך.
סיר אלכס פרגוסון יהיה המנג'ר היחיד שהביא אליפות גם לסיטי וגם ליונייטד. מר, כואב,ונכון.

אופיר 30 באפריל 2012

בגמר הראשון נגד ברצלונה היה לברצלונה את אטו ותיירי הנרי בחוד, שחקנים שלידם רוני וטבז יכולים מקסימום לטחוב אצבע לפה וללכת לעשות פיפי בסיר. הייתי אומר שכבר אז הם היו עדיפים עליכם התקפית.

דורפן 30 באפריל 2012

יוסי מזרחי:

מה זה לנהל טקטית את המשחק ביתרון 2-4 6 דקות לסיום? אתה מכיר מאמנים שעושים שינויים גורפים בנקודת זמן כזו? מה עוד שיונייטד פגעו בקורה שניות לפני השער המצמק – שגיאה טקטית ומתמטית קשה.
כדורגל לא מנוהל במיקרו שניות. חוץ מ… צר לי להגיד… אצלך ואצל ידידי שגיא כהן. גם אצלו כל שער שנפל הוא תוצאה ממערך טקטי. ניתן היה לראות אותו. הוא עמד להגיע בכל רגע ואפשר היה למנוע אותו בחדר ההלבשה לפני המשחק בשינוי בהרכב.

פרגוסון בהחלט אחראי למצב ההגנה – מלבד נושא וידיץ' שהוא חוסר מזל. אבל לחשוב שאת הבעיות הללו את פותר בהחלטות נקודתיות זו פשוט תפישה "שגיא כוהנית" של המשחק.

ולהגיד שפרגוסון או יונייטד נתנו אליפות לסיטי? סיטי תגיע ל89 נקודות אם תזכה באליפות. זו אליפות שהיא לקחה ולא נתנו לה. אם יש משהו שאפשר ללמוד מכל השבוע האחרון זה קצת צניעות. יש עוד קבוצות טובות בעולם ויכול להיות שהן זוכות בדברים גם כי הן עושות דברים נכונים. ברמה מסויימת המחשבה שכל תואר של מישהו אחר הוא באשמת יונייטד זה מאד מאד יהיר.

עירן 30 באפריל 2012

דורפן –
רק אני מזהה כאן סיסטמתיות ?

אתה עצמך כתבת בערך באמצע העונה שצריך לפרק את הקבוצה. אתה הכתרת את הפוסט אחרי אברטון כ"התאבדות המונית", דיברת על הרמה של אברה ועל "לא רק ההפקרות" בהגנה.

ואז – כשמישהו מספק איזה ניתוח עם ביקורת – כמו יוסי מזרחי כאן (שאיכשהו אני מסכים כמעט תמיד עם ניתוחיו) – אתה נותן לו ציונים בציניות רבה.

איכשהו זה לא מסתדר לי.

עירן 30 באפריל 2012

אבל עם מה שכתבת אחרי המשחק אני מסכים (למעט ספק בעניין פארק – והמנטליות שאיתה עולה קבוצה בהרכב דווקא כזה למגרש).

יוסי מזרחי 30 באפריל 2012

אני אנסה להסביר את מה שאתה יודע לא פחות טוב ממני.
כשאתה מוביל 4:2 והיריב במומנטום וסקולס בקושי הולך,ויש לך עוד שני חילופים אתה יכול לנסות להכניס את גיגס כדי לשמור על הכדור, אתה יכול להכניס את סמולינג או גונס כדי לסייע בהגנה או בקישור,ובמיוחד כשאתה כבר יודע שאוונס פצוע.וכן, אני מכיר מאמנים שעושים שינויים 'גורפים' בכל רגע נתון אם הכתובת על הקיר.בשביל לא לעשות כלום כדי לשנות מגמה, מספיק מנג'ר כורסא כמוני.
.
על העלבון שבהכללת שגיא כהן ואותי באותו הקשר, אני זוכר לך וזה לא יעבור בשקט.
.
אני לא מדבר על פתרונות ארוכי טווח להגנה שבועיים לגמר הליגה, אבל כן מחפש פתרונות בחלון של ינואר כשיש משבר פציעות בהגנה חוץ מווידיץ.
עכשיו, סיטי תיקח אליפות עם 89 נקודות וזה יהיה מבחינתם בזכות ולא בחסד, אלא שכשאתה מוביל בשמונה נקודות על אותה סיטי, רק שבועיים קודם לכן ומצליח לשמוט חמש לפני הסיטי בגלל אותן סיבות שחוזרות על עצמן, אז להגיד שהוא נתן לסיטי את האליפות זו אמירה נכונה, מנקודת מבט של כל אוהד יונייטד.
סליחה שאני לא רוצה להיות צנוע. גם כשיש קבוצות טובות אחרות, אני רוצה לנצח,ולממש יתרון מכריע. מה לעשות, גרידי.
ואתה יודע, גם המשפט האחרון תפש אותי.מבחינתי, כשמישהו אחר לוקח אליפות, זה יותר כי יונייטד נתנה לו. אני אוהד יונייטד, אוביקטיבי לחלוטין.

דורפן 1 במאי 2012

יוסי – אבל כל הפרשה הזו בין כדור של יונייטד בקורה ל-2-5 והדרבי עם חשיבות פחותה לשני השערים של אברטון – נדמה לי שזה פחות מ120 שניות על השעון. והכתובת לא הייתה על הקיר. הכתובת על הקיר הייתה שיונייטד במשחק הבקעה מצויין ותסיים את המשחק בניצחון גבוה.

ואולי שמת לב? סיטי פשוט שיחקו פנטסטי. אין ליונייטד שום אפשרות כלכלית למנוע מהם להיות קבוצת צמרת עם שחקנים טובים שעוד ישתפרו אחרי שיהיו להם כמה תארים. אין כוח שבעולם שהיה מונע מהם להיות תחרותיים. וכשאתה תחרותי אתה זוכה בסוף בדברים. להגיד שזו תוצאה של אילו צעדים מוטעים של פרגוסון? הסיבה היחידה שסיטי לא שייטה לאליפות הזו היא פרגוסון.

אני מאד רוצה שהוא יחזק את הסגל. אבל גם פה רב הנסתר על הנגלה מבחינת הנעשה מאחרי הקלעים.

ואני תוהה למה אתה חושב שטבז היה שומר את יונייטד בצמרת האירופית? סיטי שילמו עליו 47 מליון והוא ברח להם. כשהוא היה הכוכב שלהם הם גנבו מקום רביעי. מאד מאד אהבתי אותו ביונייטד אבל מה היו הרגעים הגדולים שלו? שער שוויון גורלי בבלקבורן? את גמר האלופות מול צ'לסי הוא כמעט חירבה. האיש לא פירק לחתיכות את קבוצות הפאר של היבשת. הוא ניצל את הדאבל טים על רונאלדו כדי להבקיע לא מעט ולא הרבה. להגיד שהוא היה מהטובים בעולם? מאיפה זה בא?

למעשה – ואני מכבד את תרומתו במחזורים האחרונים – סיטי השתפרה כשנפטרה ממנו. אז הוא חזר אליהם על תקן של חלוץ רוטציה טוב מאד. הוא בוודאי הזיק הרבה יותר משהועיל בשנה הזו.

תראה מי משחק בגמר האירופי – המקום השישי באנגליה נגד קבוצה שעם תקציב כפול מהיריבות לא זוכה בליגה שלה כבר שנתיים.

יוסי מזרחי 1 במאי 2012

העלאת שמו של טבז, היתה בשני הקשרים. האחד, שגם כשהיתה לנו התקפה מפחידה, אזי מסיבות שבדיעבד מוסכם שהן טעויות טקטיות (אם לא אסטרטגיות), לא ניצלנו את היתרון בזמן הכי חשוב. השני, כי במקומו בא ברבטוב. שלושים ואחד מליון לירות שבהן או במה שהיה אפשר עוד לקבל עליו במקום מה שקורה איתו עכשיו היתה נפתרת בעית הקשר האחורי האומלל ההוא שחסר לנו,וגם עמדת המגן. זה בקשר לטבז. ואני לא חושב שטבז היה שומר אותנו בצמרת ,ואני מכיר בכך שמדובר בסוס פרא אבל אמר כבר אחד שראה רחוק(והיתה לו רק עין אחת) שמוטב לנסות לעצור סוסים דוהרים מאשר לדחוף סוסים עצלים.
.
הכתובת היתה על הקיר. קורה שנוגחים לקורה. אבל היריב מבצע חילופים התקפיים והוא הולך קדימה, ואז מצמצם ומכאן זו לא כתובת על הקיר אלא כתובת אש. ואני מזכיר את מה שלא אמרת, שמול וויגן עלינו כאילו אין יריב,וסקולס קיבל "מנוחה", רק שהיריב הגיע ולא היה מענה,עם או בלי סקולס. והתקלות האלה דומות וחוזרות על עצמן.היום היה לנו עוד סוג של "תקלה".והן חוזרות שוב ושוב.
.
וכאן אני אומר ש"קל" לי להפסיד כשאני משחק כדורגל כמו זה שאני מכיר שנים אחורה מהיונייטד מאשר במופע מביש כמו היום. לא בעטנו לשער ולו פעם אחת.וכן, כנראה שתהינה לנו התמודדויות עם סיטי והכסף הגדול,ולא תמיד ננצח,אבל אנחנו חייבים, חייבים לזכור שאנחנו היונייטד ואנחנו תמיד מנסים. זה באשר לסיטי ולמתחרים אחרים.
וכבר אמרתי,סיר אלכס שהפסיד לנו כנראה את האליפות הזו, הוא זה שהביא אותנו להיות שם ,זה וגם זה.

גיל 1 במאי 2012

יוסי, ברבטוב הגיע שנה לפני שטבז עזב כך שאי אפשר לומר שהוא הגיע במקומו.

יוסי מזרחי 1 במאי 2012

גיל, אתהצודק ואני ער לכך.
בשנה שהם היו יחד בקבוצה, ברבטוב שיחק במקום טבז ועל חשבונו(אם אפשר להתבטא כך)והיה ברור שסיר אלכס מעדיף אותו.לכן המסקנה שהסקתי.

יואב 1 במאי 2012

רונן,
מויס עשה שני חילופים התקפיים(מקפאדן וקהיל), היוזמה היתה כחולה. לא היה מקום להכניס קשר על חשבון חלוץ? לנסות להרוויח פוזיישן ולהרחיק את אברטון מהשער שלנו? כבר ספגנו פעמיים עד אז. עוד חמש דקות של מיזמוזים והסיפור היה גמור.
כן, גם ההרכב שפתח היה צריך לנצח. אבל יש את העניין של להגדיל את הסיכוי. זאת כל המהות בחילופים, לא?
ואני מסכים שפרגי היא הסיבה למירוץ אליפות צמוד כל כך. אין שאלה בכלל.

דורפן 1 במאי 2012

יוסי – כלכלת הכדורגל היא כל כך מעורפל. לא ידועים תקציבים, משכורות, כסף מתחת לשולחן שפשוט אי אפשר להגיד דבר כזה. אני חושב שהתכנית הייתה להיות עם שניהם – ואז התברר שטבז יקר משחשבו. הרי בסך הכל החתימו אותו בתעלול חשבוני כי הקרימינלים שהחזיקו בו היו מאד בלחץ כי הם הסתבכו שם עם סיפור ווסט-האם.

עירן 1 במאי 2012

דורפן – פרגי עצמו הודה שטעה בחילופים ונאני אמר שזו בושה לאבד 8 הפרש. ואם באזובי הקיר…
אז קצת, מעט, ביקורת מותר ?

דורפן 1 במאי 2012

אתה יודע – הבלוג הזה די ידוע ככזה שמתנהל בו דיון איכותי לא רע – לפחות במושגי התקשורת בארץ. הוא היה כזה לפני שהתחלת את המאבק ההירואי שלך על חופש הביטוי. אז אני לא לגמרי משוכנע ב-100% שאני זקוק לעצות שלך על דמוקרטיה.

עירן 1 במאי 2012

רונן – תודה על התגובה העניינית.

עירן 1 במאי 2012

ובכל זאת –

רונן, את דעתי על האיכות הגבוהה של הבמה הזאת כבר כתבתי כאן.

נשים הצידה מונחים כמו דמוקרטיה (ו – ip) למיניהם או הירואיקה – פשוט לי אישית הפריע הטון, שנראה לעתים כמזלזל.

מנחם לס 30 באפריל 2012

א מזרחי, קודם אתה טוען שאין לי מושכ בכדורגל ומוטב שאשתוק, ואז אתה הולך ומעתיק את כל תגובותי, וכותב אותו דבר בתגובה אחת. אז לפחות קבלת היום שעור כדורגל מהדוקטור, ואני מבטיח שיבואו אחרים.

יוסי מזרחי 30 באפריל 2012

תהיה לי בריא כמה שאתה חסר מושג.

מנחם לס 1 במאי 2012

יוסי, פתאום מהתגובה של רונן דורפן נראה לי שאולי אתה – רחמנא ליצלן – איזה אנליסט לכדורגל בעתונות הישראלית או באחד האתרים. אילו ידעתי זאת הייתי עונה לך קצת אחרת. אלוהים ישמור מידענים כמוך. פתאום אני אפילו חושב שאולי היית שחקן כדורגל. במקרה זה – אני סולח לך.

יוסי מזרחי 1 במאי 2012

תודה על הסליחה. אני רגוע יותר עכשיו.
ואני לא אנליסט ולא בטיח.
סתם אוהד בית"ר מירושלים ועוד אחת ממנצסטר.ואני חושב בלי צניעות שאני מבין קצת בכדורגל וכמעט כלום בכדורסל ולכן משתתף בדיונים על כדורגל ומשתתף בקריאה בלבד במה שאני לא מבין. קח עצה טובה בחינם.תנסה.

דורפן 1 במאי 2012

אתה אפילו לא אנליסט של מניות? משהו?

יוסי מזרחי 1 במאי 2012

אולי אנליסט של צרות…

סופרפלי 30 באפריל 2012

נהנתי מהפוסט, מהמשחק, ובעיקר מהתוצאה, מה"בלו מון" בסוף ומהתגובות של מנחם לס.
http://www.youtube.com/watch?v=ao71rMQeNEU

ח'דר 30 באפריל 2012

זה נראה משחק בין קבוצת פרמיירליג לקבוצת צ'מפיונשיפ! ממש, אבל ממש ממש ממש- לא כוחות!!! אבל אתם יודעים מה יקרה בסוף העונה? יונייטד תיקח אליפות (שוב…).

א.לוי 30 באפריל 2012

ניוקאולי בעצם המשחק הכי חשוב יהיה סייניט ג'יימס פארק?……למרות שגם אם נקח אליפות צריך לרענן חלקים נרחבים מהסכם.

אמיר ענבר 30 באפריל 2012

אנשים ידברו על בחירת ההרכב של פרגי, אבל האמת שאין לי בעיה איתה בהתחשב במה שעומד לרשותו עתה. הבעיה היא עם מה שהיה בקיץ, או בקיץ הקודם, או בכל חלון העברות שלא תבחרו. לא יכול להיות שלמנצ'סטר יונייטד יש קשר אחד בשיאו, מייקל קאריק, וכל השאר הם השלמות. ההוא מבוגר, ההוא פצוע כל הזמן, ההוא ילד שמי יודע מה יהיה אתו, ההוא חולה. בגלל זה, לא משנה איזה קיצונים נהדרים אספנו וחלוצים נהדרים יש לנו, כשאנחנו מגיעים למשחקים כאלה נגד קבוצות בכירות, אנחנו חייבים להיות אלה שחושבים איך להתמודד עם היריבה. היא יכולה לשים נגדנו קישור של שניים, אנחנו לא יכולים כי אין לנו שני קשרים בשיאם.

אז עושים פשרה, ומשלבים שלישי כלשהו, ומורידים חלוץ לספסל ומשלמים על זה מחיר. כך היה היום. אלמלא הסגירה האומללה בשער של סיטי, אולי זה היה מספק. יכול להיות שהיינו יוצאים מזה עם איזה 0-0 שבסופו של דבר היה עושה את העבודה. זה לא קרה. בתכל'ס, גם כשעברנו ל-4-4-2 לא יצרנו דבר. לקבוצה הזו יש חולשות, סימני השאלה היו שם בתחילת העונה, ובסיומה הן קיבלו תשובה – דבר לא נפתר. ב-2012 אנחנו עדיין פותחים/מסיימים משחקים עם קאריק וגיגס או סקולס בקישור. חבר'ה, צריך להמשיך הלאה.

לא יודע אם איבדנו היום את האליפות, נראה מה יקרה ביום ראשון. אבל את יתרון שמונה הנקודות בוודאי לא איבדנו היום, רק שלוש נקודות – וזה תמיד היה יכול לקרות. הבעיה היא לא המשחק הערב, שבסך הכל הציג חולשות שכל אוהד יונייטד לא היה מודע להן כנראה חי בעיוורון. הבעיה היתה מה שקרה נגד וויגן ואברטון.

ורק דבר אחד בעניין פרגי: הוא מעריך ניסיון, מאוד מעריך ניסיון, היום הרבה יותר מבעבר. וזה מוגזם. אנחנו אוספים קולקציית קיצונים נהדרת, רק כדי לחזור תמיד לגיגס באגף במשחקים הגדולים. חייבים להמשיך הלאה גם בתחום הזה. העובדה שגיגס וסקולס פותחים ביחד במשחק הכי חשוב שלנו ב-2012 מקרין עלינו גם לטובה אבל גם לרעה.

תומר ש 30 באפריל 2012

כל מילה, אמיר.

דורפן 30 באפריל 2012

מדוייק מאד. הפסדנו את סיכויי האליפות לא היום. זה משחק שבחישובי אליפות אתה לא יכול לבנות על נקודות בו גם אם תשחק הרבה יותר טוב. ולא היה ליונייטד הרכב שהיה מנצח בלי אלמנט של מזל.

לגבי הקישור המרכזי – בעיית הגיל הייתה אולי הפוכה. פתחנו את העונה עם קלברלי ואנדרסון שנראו נפלא לתקופה – אבל זה כנראה לא תפקיד לבני 22.

ארנון 30 באפריל 2012

אופיר, כאוהד ארסנל, קצת מבאס לקרוא את כל הירידות העוקצניות האלה כלפי שחקני עבר שלנו. נאסרי וקלישי לקחו הערב חלק נכבד במשחק הנהדר של סיטי. קלישי בתקופה האחרונה פשוט פנטסטי, כמו שהיה אצלנו בתחילת הדרך.
ובאופן כללי, המון מחמאות למנצ'יני. גם על ההיערכות הטקטית הערב, ובעיקר על הדרך בה הצליח להפוך את אוסף הכוכבים לתלכיד שמשחק בתיאום מושלם, עם מסירות עיוורות שתמיד מגיעות לשחקן הנכון ועם רוח לחימה למופת. כבוד! ולטובת סיטי והכדורגל בכלל, מקווה שישאירו אותו במועדון גם אם לא ייקח אליפות.

א.לוי 30 באפריל 2012

משהו חשב על האפשרות שהבדואים יראו כי טוב,יקנו את ולנסיה בספרד רומא באיטליה לדוגמא,ישפכו שם גם חצי מיליארד,הרי לתת אותו לעניי האיסלאם זה רעיון דבילי,ואז זה יהיה הסוף של הענף

איתמר 30 באפריל 2012

כולם מדברים על סיכויי האליפות והאם האליפות התפוגגה לה הערב או שכבר בצמד המשחקים הקודמים ונדמה שכולם שוכחים שליונייטד יש תכלית נוספת מעבר לזכיה באליפויות והתכלית הזו קשורה לעובדה שכדורגל הוא בידור והוא אמור לגרום הנאה והתרגשות והתפעלות והתפעמות שנובעים מרמת הכדורגל ואיכותו וכל כך הרבה שנים יונייטד הצליחה גם לזכות באליפויות וגם לבדר ולגרום הנאה עד שלא פלא שהעונה העגומה הזו מבחינת איכות הכדורגל זכתה לגינויים ולהסתייגויות גם מצד רבים מאוהדי יונייטד שמסרבים להתכחש למציאות לפני שיונייטד מוצאת אנשים שינצחו בעבורה משחקים גדולים היא זקוקה לאנשים שישיבו אותה לימים שבהם היא שיחקה כדורגל מלהיב והתקפי והרפתקני ספק אם פרגי יכול להיות האיש שיבצע את המשימה הזו ולבטח גיגס וסקולס ושחקנים נוספים בסגל הבינוני הזה לא יכולים להיות האנשים שישיבו את יונייטד למקום שאליו היא שייכת מבחינת איכות המשחק כי לבטח יש אנשים שלא מבינים מה הבעיה באיבוד אליפות על יחס שערים מה כל כך נורא בכך הכל בסדר לכאורה פרגי גיגס וסקולס יכולים לעשות בעוד שבועיים את המעשה הנאצל ולהודיע על פרישה תוך הכרה בכך שיונייטד זקוקה לריענון ולרעיונות חדשים ולחדוות משחק שכה חסרה ליונייטד בשנים האחרונות הישארות של שלושתם משמעותה ברורה מה שהיה הוא שיהיה כלומר עוד עונה של כדורגל עגום

פנדלוביץ 1 במאי 2012

86 שערים עד כה ב 36 משחקים בעונת מעבר רוויית פציעות ובעיות בסגל.
על מה אתה מתלונן כ"כ?
לשם השוואה, כשיונייטד לקחה אליפויות ברצף מאזן השערים שלה היה:

1999 80
2000 97
2001 79
2007 83
2008 80
2009 68

אם סגל שכולל את רוני, נאני, וולנסיה, וולבק, אפונה ירוקה, יאנג (אף שחקן וותיק) וכובש שערים בצרורות נראה לך לא אטרקטיבי, אז אני לא יודע קבוצה אטרקטיבית מהי.
דווקא בחלקים גדולים של עונות האליפות הרצופות יונייטד הייתה משמימה , וזה עם רוני ורונאלדו (ונדמה לי גם טבז).

והנאומים על "כדורגל הוא בידור" הם כזו קלישאה.

נ.ב. האליפות עוד לא אבדה.

פנדלוביץ 1 במאי 2012

עוד משהו:
סקולס פרש, סקולס חזר, יונייטד במאבק האליפות בגלל שסקולס חזר, סקולס כדורגלן העונה מבחינתי.
ואני הייתי מחתים את פרגוסון לעוד 5 שנים לפחות. אין בונה קבוצות טוב ממנו.

יואב 1 במאי 2012

פנדלוביץ,
כל מילה.למעשה העונה הטובה ביותר בתקופת התארים האחרונה היתה (07)הראשונה- עם סאהה, רוני ורונאלדו וסקולסי וקאריק בשיאם.
סקולסי וגיגסי לא עוצרים שום התקדמות. הרבה בזכות סקולסי הגענו עד לכאן כאשר מלבד קאריק, כל הקישור היה פצוע.
אוהדי ארסנל היו הורגים בשביל שחקני ניסיון כמותם שכבר הספיקו לקחת ארבעה אליפויות מאז שווירה, פירס ועוד הועזבו.
פרגי? זה כל כך מגוחך ושווה רק סמיילי של חמלה.
לא כל הבל פה על מקלדת שווה תגובה.

יואב 1 במאי 2012

רונן,
נדירים המקרים בהם עושים חילוף בדקה ה85. כבר ספגת שני שערים מאברטון, כבר קיבלת את האזהרה. פרגי קפא. דווקא ביתרון ביתי מבטיח עיבוי הקישור והריגת המשחק התבקשה. הוא לא הגיב כאשר אברטון החלה לפתח פוזיישן.
היום? זה לא המשחק שהפסיד את התואר אבל ההרכב הזה לא סיפק איום אחד על השער וזה היה צפוי.
גם הגנתית-האם זה נכון לתת לגיגסי לעזור לאברה באגף? בעיני לא.
האם פארק החלוד זה הפיתרון? לא.
האם ולנסיה הוא לא בחירה אוטומטית להרכב?
גם הרכב אחר יכול היה להפסיד היום אבל פרגי לא הגדיל את הסיכויים לטובתנו.
לאיבוד 8 נקודות בשבועיים-יש הרבה סיבות .
ומגיע לסיטי ולו בשל הדאבל המוצדק שהיא עשתה על יונייטד.

אבו ציצריטה מהבלקברי 1 במאי 2012

עצוב. הגענו כמו קבוצה קטנה ומפוחדת. הרכב שניטרל כל יתרון יחסי שיכול היה להיות לנו. יונייטד בלי שום משחק אגפים. בעיטה אחת לשכר במשחק שלם, כניעה וויתור ללא קרב

מנחם לס 1 במאי 2012

כשהמשחק (שלא היה בו הרבה מעל 11 שחקני כדורגל נמרצים שבאו לנצח, משחקים נגד 11 אחרים שהגיעו ללא כל רוח-קרב, חסרי מוטיבציה, וללא כל אמביציה) ניגמר, ידעתי שכל מיני ידענים-טקטיקנים באתר (ובראשם יוסי מזרחי) יתחילו בהסברים אקדמאים, תאורמה של מחשבה, דיון הלכתי על שיטה שלא יושמה, הנחות ומסקנות מפשטות בעלות אסכולה יעני, והכל למען הסבר מדוע יונייטד הפסידה בגלל…ובגלל…ובגלל…

זה הכל בולשיט. יונייטד הפסידה בגלל שסיטי היתה טובה יותר בכל, ולא בגלל פרגי-שמרגי, ושחקן זה או אחר שהוא החליף או לא החליף.

יוסי מזרחי 1 במאי 2012

מה אגיד לך מנחם ידידי?
אף אחד עוד לא הצטער על שטויות שהוא לא אמר.

יואב 1 במאי 2012

באמת מנחם? סיטי היתה טובה יותר? זאת אכן תגלית.
ולנהל דיון על זה אתה מרשה?

סימנטוב 1 במאי 2012

לא ממש מבין מה אתה רוצה מנחם? הנקודות שיוסי העלה נכונות ומתאימות. ראבק…

רמוס 1 במאי 2012

יוסי מזרחי אתה צודק. אבל בו נעזוב טקטיקה הרכבים וחילופים (לפי דעתי היו טעות ולפיכך התוצאות) הבעיה עמוקה יותר, כדורגל הוא תשוקה והתלהבות – ולנו אין את זה ! בגלל זה אהבתי את רוני ועכשיו אני אוהב את וולבק. בגלל זה התחלתי לאהוד את יונייטד והיום אני מקנא בבילבאו ומי שיגיד שהם רק מקום שישי לא הבין את כוונתי.

אבי 1 במאי 2012

הייתה תשוקה והתלהבות בכמויות! – רק בזכות זה שלטנו בפתיחה. לא הכל פסיכולוגיה, אתה יודע – יש גם יחסי כוחות מקצועיים.

אריק 1 במאי 2012

לא מבין מה רוצים מיוסי, הוא כותב כאן שנתיים שצריך קשרים באמצע והוא צודק והוא אמר את זה אחרי שהביאו את ג'ונס ויאנג למשל, העובדות מדברות בעדו. הוא גם צודק לגבי שלושת המשחקים בהם איבדנו כנראה את האליפות. זה לא מוריד לא מהקרדיט של פרגוסון להביא קבוצה, לא משהו בואו נודה ל-83 נקודות, ולא מהקרדיט של מנצ'יני. כולם יכולים לבלבל את המוח על כמה כסף יש לו, זה נכון אבל תראו מה קרה לליברפול שהוציאה בשנים האחרונות יותר מחמש קבוצות שלפניה בטבלה, מנצ'יני מאמן ענק, לא פחות. אני לא חזיר שלוש אליפויות מארבע זה יפה מאוד, לא רוצה האליפות הזאת, היא תסתיר יותר מדי פגמים, והיא מגיעה לסיטי. ההפסדים שנגרמו מחוסר הרצון (המוצדק בחלקו) של הבעלים להתמודד בשוק גדולים מהחסכון וזה יגרום ליונייטד לתקן את הדרוש תיקון בקיץ הזה – מרכז שדה ומגינים. (גם שיפור טכני במוכרי החולצות האסייתים לא יזיק… קאגווה :))

אריק 1 במאי 2012

אהה כן עוד משהו, טל וגפן תסתכלו רגע הצידה, הרמה אולי רחוקה מהקלאסיקו שנות אור אבל ההתנהגות של השחקנים ראויה לשבח, מאוד ספורטיבי בלי הצגות, התחזויות ופאולים רעים, צריך לציין גם את זה.

דניאל אחר 1 במאי 2012

ראית את הקלאסיקו השנה? הגיעו להסכמה: ריאל לא מכסחים, וברסה לא מתפתלים.
היחיד שפטור הוא פפה.

אריק 1 במאי 2012

לפחות התירוץ של "לא קונים קשר מרכזי כי יש לנו את פוגבה" לא יושמע הקיץ

אסף THE KOP 1 במאי 2012

היה משחק טוב אתמול.

אני באמת ובתמים לא רואה את הסיטי מנצחת אצל ניוקאסל.

אבל אם אתבדה, יסתבר שמי שדפקה ליונייטד את האליפות ה-20 הייתה, אחרי הכל, קבוצה מליברפול…

עוד פעם הסקאוזרים האלה.

צור שפי 1 במאי 2012

בגלל התוצאה לא כל כך כתבו על זה אבל החילופים של מנציני היו פחדניים ואם לא האנמיה האדומה הם היו עולים לו במשחק ובאליפות (שעדיין לא סגורה, ההימור שלי היה ונשאר שהם לא מנצחים בניוקאסל). העליונות של הסיטי היתה ברורה ואז הוא מוציא את טבס, סילבה ונאסרי ומכניס את דה יונג, ריצ'רדס ומילנר. החילוף הראשון היה בערך בדקה ה-60 מה שאומר שהוא הזמין את יונייטד לתקוף במשך חצי שעה בלי שום סיבה.

אריק 1 במאי 2012

לא מסכים. סגר את יונייטד באופן מושלם. סגר את הפתח לגניבת גול. בכנות, הוא עשה לנו בית ספר בנטרול היריב מהנקודות החזקות שלו.

פשוט אדום 1 במאי 2012

אתה צודק לגמרי רק חבל שבצד השני לא היה מי שינצל את זה

קורא 1 במאי 2012

גם אני חשבתי ככה בזמן המשחק, אבל החילוף של דה יונג גרם לסיטי להשתלט לגמרי על האמצע (אחרי 5-10 דקות שהם נסוגו) ושיחרר את טורה לעשות הכל במגרש ולשלוט בכל ה-50 מ' מהאמצע קדימה בעשרים דק' האחרונות.
עוד דבר, מסכים עם יוסי – יונייטד בהרבה מאד משחקים חשובים בשנים האחרונות עולה בהרכב פחדני (עם פארק במקום חלוץ כסמל הגישה הזאת) והרבה פעמים זה עולה לה בתוצאה (גם באירופה).

יוסי מזרחי 1 במאי 2012

צור ידידי.
מה שמנציני עשה, זה בית ספר לניהול טקטי. לך ובדוק איזה יתרון הוא בנה בסיום עלינו,עם שלושה חילופים "הגנתיים".
ולגבי החצי שעה האחרונה. ראה מה תרמו יאנג וולנסיה וכמובן דני-בוי,כנכנסו למשחק, תנועה ונסיון לדחוק את סיטי לאחור, מה שלא עשינו שעה שלמה,ולחשוב איך היה מתפתח המשחק אם כך היינו פותחים… וכל זה נענה בחילופים מתאימים מדויקים ומתוזמנים מצוין שביצע מנציני.

צור שפי 1 במאי 2012

קורא+יוסי – קשה לי להתווכח אתכם כי אתם צודקים במבחן התוצאה. הטענה שלי היא שבמקום לשמור על ה-0-1 (הצליח, היה יכול גם שלא להצליח, הרי זו לא תעודת ביטוח) הוא היה צריך לחתור להכניס את השני ולגמור את המשחק. נכון שדה יונג עשה את העבודה שלו אבל כללית בחצי השעה האחרונה המשחק התקרב לשער של הסיטי בהשוואה למה שהיה קודם וזה לא התחייב ממהלך הדברים במגרש עד אז.

צור שפי 1 במאי 2012

נ.ב. זה ממוען גם לאריק כמובן

יוסי מזרחי 1 במאי 2012

צור,
בחצי השעה האחרונה סיטי היתה קרובה לשני גולים נוספים ואנחנו לכלום נוסף.
ומה שעשה מנציני לא היה הימור גדול.הוא העריך שיונייטד לא מתקרבת לגול וזה לא על סמך ציפיות אלא על פי קריאת המשחק.

דורפן 1 במאי 2012

יוסי. אם המצב היה הפוך. יונייטד שולטת במשחק מבצעת שני חילופים הגנתיים ואז סופגת שוויון מקרי לגמרי – אתה מעריך שהיית אומר "ניהול נבון"?

יוסי מזרחי 1 במאי 2012

הכל בהתאם למה שאני רואה ומבין בזמן אמיתי. אם סיטי היתה מקבלת גול אז מנציני היה מהמר גרוע,אבל כשהוא עשה את השינויים הוא ראה את המשחק והעריך נכון איך הוא מתפתח ולכן, מה שהוא עשה לא היה הימור אלא מהלכים מחושבים. ועדיין הוא יכל לקבל גול מקרי. אבל בפועל, הוא ניטרל את המגמה שהחלה עים הכנסת שלושה חלוצים (יש לנו כאלה לידיעת הקורא סיר אלכס)והעברת טורה לקישור ההתקפי הביאה עוד הזדמנויות לסיטי,גם בגלל החילופים שלו.
.
עכשיו, אני לא רוצה להגרר להתנצחויות, אבל אני לא מציע להתעקש ולהסביר את מה שאי אפשר להבין ולא לטמון את הראש בחול.
אתה בודאי זוכר, את הטיעון שלי על עוזר ליד סיר אלכס.(עוזר ולא עוזרת,בלי שוביניזים)
כדי להסביר את עצמי, לך לדקה ה92 בגמר 99,ותראה שעם השוויון,סטיב מקלארן תופס בכח את אלכס פרגוסון ומקריאה השפתיים ואצבעות היד, הוא אומר "חוזרים ל: 4:4:2" .זה מה שהיה צריך לעשות אז אבל הרוצח בעל פני התינוק היה זריז יותר.
מכאן, שעוזר רציני ליד סיר אלכס היה פותר הרבה צרות.ואולי,זה צריך להיות הרכש המרכזי לעונה הבאה.
.
ועוד, אם הבעיטה של ריו לפני הסיום עם אברטון היתה נכנסת, אז מה, היית אומר שסיר אלכס קוסם? קצת רצינות.

דורפן 1 במאי 2012

אני זוכר היטב שאתה מטיף לעוזר. ראשית – לי אין מושג כמה מייקל פילן מעורב וכמה לא. אין לנו מושג אם הטקטיקה אתמול הייתה בהמלצת פילן או בניגוד אליו או בלי שהוא משחק תפקיד.

אבל הזכרת את סטיב מקלרן ואת קרלוש קירוש. אתה חושב שהם היו פותרים בעיות טקטיות? הם שניהם הוכיחו באותות ומופתים שהם טקטיקנים מזעזעים.

אריק 1 במאי 2012

"הקורא סר אלכס"?

אריק 1 במאי 2012

רונן תקרא את הראיון עם נוויל על המשחק מול ברסה, קירוש הוא לא טקטיקן מזעזע בכלל, פשוט מאמן רע. אבל באמת שאין לנו מושג אולי לפילן מגיע הרבה יותר קרדיט ממה שהוא מקבל

יואב 1 במאי 2012

יוסי,
חבל שהשמטת את תשובתו של פרגי למקלארן באותו גמר-נשארים ככה ומנצחים את המשחק.

יוסי מזרחי 1 במאי 2012

רונן.
התשובה היא כן מהדהד.
יש הבדל בין קיירוש כעוזר לבין קירוש כראש מערכת. ביונייטד הוא היה מצוין והיה מוערך על ידי הסיר ובריאל הוא נכשל.
אני לא מעריך שמייק פילן הוא בעל מעמד כזה אצל אלכס פרגוסון.אבל אני בטוח שמה שיוניטד הציגה בהרכב, מיצג את סיר אלכס ע"ע גיגס וסקולס הוותיקים וכן פארק למשימות מיוחדות.
אריק,
כן, "הקורא סיר אלכס". הפסדנו אבל מותר לחייך.

יוסי מזרחי 1 במאי 2012

יואב,
את זה אני לא זוכר,אבל אראה עוד היום את האירוע (בפעם ה-9573),ואנסה לראות.

יואב 1 במאי 2012

יוסי,
קראתי על זה אחרי(או הוא או מקלארן דיברו על זה בראיון). לא חושב שזה מתועדכן-רואים את מקלארן הולך לפרגי אבל פרגי עם הגב למצלמה.

יוסי מזרחי 1 במאי 2012

יואב,
ובכל זאת העובדה היא שהם היו ביחסי עבודה כאלה שמקלארן ראה את עצמו בעל זכות להגיד דבר כזה ברגע הנתון. וכן, לא כל עצה היא בסטטוס של כזה ראה וקדש.

יואב 1 במאי 2012

יוסי,
ברור.למקלארן היתה משמעות גדולה.
אני פשוט מאד אוהב את האנקדוטה הזאת.
בעניין העוזר,
פרגי תמיד אהב להקיף את עצמו במוחות כדורגל ותמיד ידע להאציל סמכויות כך שהיעדרו של עוזר בכיר זה לא איזה פרינציפ מקודש שלו.וזאת בלי לדעת מה המשמעות האמיתית של פילן.אולי הוא האיש הנכון מבחינת פרגי. אין לי מושג.

matipool 1 במאי 2012

נקודה למחשבה – לסיטי לא היה היום אף שחקן בהרכב שגדל אצלה והוא שחקן בית ( נדמה לי שרק ריצ'ארדס המחליף הוא כזה ) . אני מאד לא אוהב את זה ולמרות שבשורה התחתונה אני מעדיף אליפות של סיטי על יונייטד ( למרות שזה ידפוק לי את ההימור מתחילת העונה אצל דורפן ) אני מרגיש לא טוב עם האליפות הזו .
יא יא טורה – שחקן ענק . השחקן הכי חשוב של סיטי העונה והשחקן הראשון שהייתי לוקח לקבוצה שלי אם הייתי מנג'ר שצריך לבנות קבוצה חדשה מאפס .
הייתי קצת המום מזה שואלנסיה לא היה בהרכב של יונייטד . החלטה מאד לא ברורה של פרגוסון .

כסיפוביץ 1 במאי 2012

סיטי הם הקבוצה הטובה בליגה האנגלית.
יונייטד היא הקבוצה האנגלית הטובה ביותר..

matipool 1 במאי 2012

אבחנה מצוינת .

עומרי 1 במאי 2012

יא יא טורה באמת נותן עונה מיוחדת.
הוא התגבר על אחד האתגרים הקשים בכדורגל של היום, להתעלות אל תוך רמת השכר שלך.
זה נוגד את הכלל המפורסם של יעקב שחר- שחקן של 100 אלף דולר לא ייהפך לשחקן של 300 אלף רק כי שילמת לו ככה.

טורה היה שחקן של 80 אלף פאונד לשבוע שלפתע קיבל 210 אלף, מה ששם אותו בשורה אחת עם 3-4 הכדורגלנים הטובים בעולם. הוא התעלה לתוך רמת השכר הזו. היום הוא לחלוטין שווה כל פני גם מחוץ לסיטי.

חכם בדיעבד 1 במאי 2012

לא מסכים. טורה היה שחקן ענק כבר כשיחק בברצלונה. אני עד היום, למרות ההצלחות ובגלל חיבתי אליו, מבכה את הליכתו. כשהכריז כי הוא רוצה ללכת לסיטי כי הוא רוצה להוביל קבוצה, ורמז שבברצלונה לא מעריכים אותו מספיק, כולנו גיחכנו ואמרנו, כן כן הרי זה הכסף. אז זהו שלא.

אופיר 1 במאי 2012

ארנון, נחש איזו קבוצה אני אוהד…?

לקרוא אותך מגן על "שחקני עבר שלנו" – אפשר לחשוב שמדובר בויירה לפחות.
אין לי כבוד לשחקן (נאסרי) שרגע אחרי שהתחיל להיראות כמו שחקן פרמיירליג לגיטימי (ואז נחנק והיה חלק אינטגרלי מהיחלשות הקבוצה) בורח לקבוצה הראשונה שמשלמת לו יותר במקום לגמול למנג'ר שנתן לו חשיפה ברמה הבינלאומית והעלה את המשחק שלו דרגה.

גיל מזימבבואה 1 במאי 2012

אני מתבייש לומר אבל לא ראיתי את המשחק (טיסות וכ"ו). אבל גם לפניו לא הרגשתי טוב. אם להיות כנים אז סיטי מבחינת שחקנים הרבה יותר טובה. רציתי לכתוב את זה לפני שבוע אבל בסוף ויתרתי: ניטד רק רוני, נאני ווידיץ' יכולים להיות בהרכב של הסיטי, כל השאר במקרה הטוב מחליפים, אבל יוניטד היא קבוצה!! ולכן ברוב המקרים קבוצה היא שתיזכה באליפות ולא אוסף כוכבים.
בכל מיקרה יוניטד לימדה אותנו שזה לא ניגמר עד שזה לא ניגמר ולכן אני עדיין מאמין שנוכל לזכות אם ננצח את שני המשחקים הנותרים.
מעבר להכל קיבלנו השנה עונת פרמייר ליג נהדרת.

Comments closed