יורו (12). האם אנגליה טובה?

קשה לקבוע משהו לגבי נבחרת אנגליה. וזה משחק לטובתה

זה באמת נושא שאין מה לדבר עליו. בא מישהו, מקבל את קולות כל מיני פונקציונרים מהסוג של אבי לוזון והופך לנשיא אופ"א. ואז הוא מחליט שהפתרון לנושא השיפוט הוא שופטי רחבה. הוא חשב על זה. לא מצלמות הטלוויזיה שמשמשות כבר בכל ספורט רציני. הרי ניסו את המצלמות רק בפוטבול, בראגבי יוניון, בבייסבול, בראגבי-ליג, בטניס, בקריקט, בהיאבקות יוונית-רומית, בכדורסל ובניתוחי לב – אז באמת אין סיכוי שזה יעבוד בכדורגל?

נעזוב את השיפוט – האם אנגליה טובה? אין לי מושג. הרי אפשרות לבדוק הזדמנויות הבקעה, אחוזי מסירה, אחוזי החזקה בכדור – אבל אנחנו יודעים שכל הדברים הללו לא ממש משקפים כדורגל אנגלי. אם הם היו משקפים אז ארסנל הייתה אלופת אנגליה. האם רוח צ'לסי וליגת האלופות פתאום מנשבת בנבחרת? גם זה יהיה מוקדם לקבוע.

אומר דבר אחד: יש לה מאמן שגדל בכדורגל האירופי אבל הוא אנגלי וזה מצב מעניין. אני לא בטוח שהאיטלקים מעדיפים לשחק נגדם מאשר נגד צרפת. לא בדיוק ברור מה צריך לנטרל אצלם.

*

באופן אישי אני שונא את הנבחרת האנגלית, אבל שמחתי עבור רוני. האליפות הזו מרככת ומפתיעה אותי. מי ידע ששרימפסים בחמאה הם מאכל פולני?

הערות מפאתי מזרח. ד"ש לזקי הירש
הטכנופוב

79 Comments

גל דגון 19 ביוני 2012

זו אמורה להיות שאלה מכשילה?

יוסי מזרחי 19 ביוני 2012

אנגליה לא טובה.
אני מקוה שהיא מפיקה את כל מאת האחוזים שיש בה. זה יכול להספיק עד חצי הגמר.יותר מזה -זה בגדר נס.
.
בדיון קודם על שינויים בחוקה רציתי להתערב ולכתוב שחלק מהיופי והעממיות של המשחק הוא טעויות אנוש אצל השופטים, והבעיה המרכזית נפתרת בסיוע של שופטי הרחבה.
טוב שלא כתבתי את הדברים. אחרי הגול שלא נשרק לאוקראינה, עזרים אלקטרוניים על קו השער הם בגדר חובה.

D! בארץ הקודש 19 ביוני 2012

אנגליה לא טובה – אבל נראה שתחת הודג'סון היא מפנימה את זה ומשחקת עם מה שיש לה.

ושופטי הרחבה הם בדיחה רעה ביותר.

דורפן 19 ביוני 2012

יוסי – זה שאנגליה עוברת שלב בתים ביורו זה נס. אין פה טרינידד. אנגליה שעוברת את חצי הגמר זה לא נס, זו חזרתו של ישו לפני אדמה כאוהד סטוק סיטי.

יוסי מזרחי 19 ביוני 2012

רונן, אל תגזים. אמרתי שלהגיע לחצי זה נס עבור האנגלים.
לעבור את החצי? אכן מחשבה הזויה..

דורפן 19 ביוני 2012

ומה שאני אומר שהנס כבר קרה. אנגליה מדיחה מארחת?

קורא אדוק 19 ביוני 2012

והיינו כחולמים!!!

סטיבי ג׳י בהופעה מרגשת

ניצן פלד 20 ביוני 2012

הדבר הכי טוב שקרה לו זה שלמפארד פצוע.
בדקות ארוכות בטורניר הזה הוא נראה כמו שהוא לא נראה כבר שנים – מנהיג, אנרגטי, יוזם, מייצר מצבים.

matipool 20 ביוני 2012

לגמרי .
אמנם אין את המהירות , הכח המתפרץ והבעיטות האדירות של פעם אבל יש מנהיגות , שקט , מסירות נפלאות , הרמות מצוינות , ניידות טובה , חוכמה וגם שילוב טוב עם המתאבד השיעי פארקר .
מלך .

cookie-monster 19 ביוני 2012

אולי פשוט כל חלק בשלם יודע מה הוא אמור לעשות, ומכוון לשם הכי טוב שהוא יכול.

גלןואני 19 ביוני 2012

ואני מנסה להזכר מתי בפעם האחרונה הם שיחקו מול איטליה על הכסף? לא בגול ההוא ההוא של בטגה?

יונתן 19 ביוני 2012

אני אוהד אנגליה וגם אחרי שזכינו מההפקר חושב שזו שערוריה שאין כמוה שעדיין אין שימוש בטכנולוגיה. ובכלל אוופא ופיפא הם שניים מהגופים הכי מושחתים בעולם המודרני ומי ייתן וניפטר בקרוב מכל חברי הדירקטוריון של שניהם ( גיל ממוצע 87 אגב)

רועי מ 20 ביוני 2012

לדעתי הגוף האולימפי הרבה יותר מושחת.

דורפן 20 ביוני 2012

כתבת משהו מאד מאד לא נכון. הועד האולימפי הוא גוף עם לא מעט אנשים מושחתים, וגם לא מעט בעיות, אבל הוא מנהל את האולימפיאדה באחריות ולמופת. פיפ"א זה גוף שעסוק אך ורק בלגנוב. לא אכפת לו כלל מהכדורגל – וראה התייחסותו לשיפוט. אופ"א פחות מושחתתת מפיפ"א כי אי אפשר להיות יותר מושחת – יותר מכל אופ"א היא גוף לא מוכשר – ראה הפייר פליי הפיננסי ושופטי הרחבה.

amitpros 20 ביוני 2012

קודם כל השער הזה מראש לא היה צריך להיות מאושר כי היה בכלל נבדל.
אבל הפעם בניגוד לטורנירים הקודמים האנגלים מבינים כנראה שהם גרועים ומשחקים כמו קבוצה קטנה.
ולהילחם הם יודעים
הדחה הירואית בחצי.

גל דגון 20 ביוני 2012

http://www.youtube.com/watch?v=eRryymgMQJY

אולי יש משהו שאני לא מבין, אבל אני לא רואה שום נבדל.

גל דגון 20 ביוני 2012

טוב, פה רואים את זה, אבל אם אינני טועה די נדיר שמתייחסים לנבדל כשהכדור באזור הרחבה של הקבוצה התוקפת.

http://www.youtube.com/watch?v=CEg-nSgH1y4

גיל 20 ביוני 2012

מתייחסים לכל נבדל כשהוא מתקיים בלי קשר למיקום שלו. מה שחשוב זה לא איפה היה השחקן הבועט. בכל מקרה, טעות גדולה לא התרחשה פה.

בלינדר 20 ביוני 2012

לא יכול להיות נבדל אם השחקן שמקבל את הכדור (ולא המוסר) נמצא במחצית המגרש שלו אבל זה לא המקרה פה.

טימי 20 ביוני 2012

לא זכינו מההפקר. כמעט עלה לנו ביוקר שהשופט לא ראה נבדל של מטר במסירה לחלוץ..
שימוש באמצעים טכנולוגיים חובה אבל לא רק לקו השער גם לנבדל מטר שעלול היה לעלות בעליה לשלב הבא..

אלכס 20 ביוני 2012

אמת ויציב טימי !

ארז N 20 ביוני 2012

LIKE!

מילבסקי היה בנבדל ברור.

https://twitter.com/jasondevos/status/215180797211189249/photo/1

תומר חרוב 19 ביוני 2012

אתה כרגיל צודק. כאוהד איטליה העדפתי להתמודד מול צרפת. לאיטלקים קשה מול האנגלים (אני לא זוכר מתי הם נפגשו אם בכלל בטורניר גדול) ואפשר לראות את זה גם בגביעי אירופה השונים. לך תשחק כדורגל מול חבורה של בולי עץ עקשנים. מה גם שהאיטלקים בדרך מזלזלים בהם (ובצדק, הם הרי גרועים) ומשלמים על כך ביוקר. הכי הגיוני יהיה לגרור אותם לפנדלים אבל אחרי צ'לסי באיירן שום דבר כבר לא בטוח.
ושאלה, מי האיטלקי האחרון שכבש מול אנגליה במשחק רישמי?

יואב 20 ביוני 2012

תומר,
הכל נכון אם איטליה היתה מלכת הסטייל כמו שהיא אמורה להיות.
יש לה בולי עץ רק עם שם אקזוטי יותר. כבר יותר מידי שנים(לצערי).
אין שם רוני ואין שם ג׳רארד.
ניחסתי קשות עכשיו(:

בני תבורי 20 ביוני 2012

יואב,
אתה צודק. חזור בך.

יואב 20 ביוני 2012

חוזר בי.

יפתח 20 ביוני 2012

ג'יאפרנקו זולה היה האחרון.

יואב 19 ביוני 2012

כל אוהד יונייטד מכיר את מצב הצבירה הזה של רוני-שהוא רוצה יותר מידי, מנסה יותר מידי במקום להיכנס למשחק בפעולות שקטות ובונות ביטחון. שהוא מרגיש את נטל העולם על כתפיו, שהוא מתרגש ונראה אבוד. בנבחרת אנגליה זה אפילו מוקצן הרבה יותר(ברמת המועדונים רוני כבר לקח הכל מלבד הגביע האנגלי). הוא נראה יעיל וחד יותר אחרי הגול ואני מקווה שהוא יקח את זה הלאה.

לא יודע אם איטליה טובה יוצר לאנגליה מספרד. תחושת הבטן שחי אומרת שלא. אני מקווה שאני טועה(למרות שאיטליה היא הפילגש שלי שהיתה פעם האישה).

יש איזשהוא דיון מתמשך על זלאטן. הוא מהפיגור טאלנט הגדולים שראיתי. שילוב הגובה עם טכניקה עילאית, הורסיטיליות ביכולת הסיום וגם יכולתו ״חא להפריע ״ לקבוצות חפצות תארים. שחקן עמון.

ולכבוד התספורת החדשה של רונייייי נסיים בשיר,
there's only one fat morrissey
(((((:

יואב 19 ביוני 2012

ככה זה שכותבים מהאייפון,
יוצר=יותר
שחי=שלי
מהפיגור=מהפיור
חא=לא
עמון=עצום

ויכסלפיש 19 ביוני 2012

זולה במוקדמות מונדיאל 98'?

ויכסלפיש 19 ביוני 2012

אנגליה סתם נבחרת מעצבנת שבעיקר מצופפת טוב מול אוראינה וצרפת או מקבלת מתנות משבדיה, אצל אריקסון היו שלושה טורנירים רצופים של רבע גמר 2002-2006שנחשבו לתקופת שיא מאז 1966-1970, לא נראה לי שהם מסוגלים ליותר

רועי מ 20 ביוני 2012

רונן
אהבתך לאנגלים ידוע

האנגלים לא הנבחרת הכי טובה זה ידוע לכולם.
אבל בטורניר הזה נשברים כמה נאחסים בנתיים.
ניצחו את השבדים סוף סוף במשחק רשמי, ניצחו נבחרת מארחת ב 3 או 4 מקרים קודמים זה הסתיים בדמעות טיפוסיות.
בד"כ היה איזה שוער תורן ש"דפק" את הנבחרת, בנתיים אין כזה , אני שמח עם זה.
יש אמירה או משפטים שחןקים, המזל הלך עם האלופים, השריקות הולכות למנצ'סטר(סליחה לעם האלופים).
מי יודע אולי כאשר אף אחד לא מצפה הם יעשו משהו גדול ויזעזעו את הכדורגל העולמי עם הפתעה יותר גדולה מיוון אפילו.

עדי 20 ביוני 2012

לא יודע. לא נראים לי קשים להדחה. משיק אחד עם רוח גבית שמעולם לא היתה בתקופת אריקסון. אבל כן היתה ב96 או 90. אז שוב פעם זה יגמר בחצי ומעיק באסט יחזור מבסוט.

לגבי פיפא ואופא. כל מה שיש לי להגיד זה שעצם העובדה שהמונדיאל יהיה ברוסיה ובנסיכות. זאת עילה לחקירה של האינטרפול וישר לבית המשפט בהאג

מוזגטס 20 ביוני 2012

אני לא הולך לכתוב שום דבר על האנגלים כדי לא לנאחס.
אבל אחת התגובות שלי בעתיד תהיה "אמרתי לכם".

גיל 20 ביוני 2012

אני חושב שהם נבחרת לא רעה בכלל, לוחמת, מאוחדת, נחושה ואם לא מעט מזל. מתכון לא רע להצלחה בטורנירי נוק אאוט.

גיל 20 ביוני 2012

אגב, 4 קבוצות שניצחו במשחק הראשון הודחו בסופו של דבר.

יואב 20 ביוני 2012

ערוץ הספורט מדהים.
מלר החרזן ושגיא המדען התעלמו לגמרי מהנבדל שקדם לשער שלא אושר. זה כנראהמעולם לא קרה ורק דימיינתי. נהדרים שם. מקווה שאני לא סנובי מידי כאן כי הם באמת נפלאים במיקצועיות שלהם ואני מפרגן להם. ובצדק!
ליגה ג.

אלכס 20 ביוני 2012

זה חדש לך, יואב ?…מאז שהם לא משדרים את הליגה האנגלית, כל דבר שקשור בכדורגל אנגלי הפך להיות מוקצה מחמת מיאוס שם, וזה לא פסח גם ביורו הנוכחי.

בליקי 20 ביוני 2012

רונן, למה אתה שונא את הנבחרת האנגלית?

yaron 20 ביוני 2012

דורפן – שאלה כנה
אני ממש לא מתכוון לחזור לסיפור של מל, אבל לא ברור לי – מיאמי מובילה 3-1 בגמר, אחרי משחק שסוף סוף קיים את ההבטחה של כל הסדרה – ווסברוק במשחק מדהים שמג'יק ג'ונסון הגדיר כאחד הטובים שראה משחקן בגמר. לברון נפצע ונתן משחק ענק, ולא ברור אם ישחק במשחק הבא.
ודה באזר ???
זהו וויתרתם על אן בי איי ?

גיל 20 ביוני 2012

למה ויתרו? תקרא את אברהמי הוא מסקר כל משחק בחי.

לאון 20 ביוני 2012

בפעם הראשונה מאז מונדיאל90 אנגליה מצליחה לעמוד עם הרגליים על הקרקע. לא נתייחס לEURO 96 כי זה היה טורניר ביתי. בטורניר גדול כל נבחרת משתדלת להבליט את יתרונותיה ולכסות את חסרונותיה. מה יש לאנגליה ? הגנה חזקה, כושר גופני פנטסטי , קשרי קו מהירים ווויין רוני. אז מה השאלה? היא לא יכולה לשחק כמו ספרד, היא גם לא תשחק כך. הרי מה עוד מצופה ממנה? שהיא תראה כמו הולנד וכמו שהיא הייתה נראת בטורנירים הקודמים ? היא משחקת כמו קבוצה שקשה לנצח אותה אבל יחד עם זאת יש לה את סטיבן ג'רארד שמוציא בישול בכל משחק ונהנה מהיעדרותו של לאמפרד ויש לה את רוני שבהחלט יספיק להעפלה לחצי גמר. אנגליה כובשת בכל משחק בממוצע 1.8. מה רע? שוב זה אמור להספיק מול איטליה המתחדשת. מי שלא אוהב את הסיגנון של האנגלים זו בעיה שלו. האנגלים סוף סוף הבינו שאין מקום לאגו בטורניר גדול והם לא הנבחרת הכי גדולה ומסתבר שהערכה עצמית נכונה מביאה להצלחה. כל הכבוד לאנגליה

matipool 20 ביוני 2012

רק שלא יעלה להם השתן לראש .
להמשיך לבוא "קטנים" , בלי לחץ ובלי ציפיות . זה הסיכוי הכי טוב להתקדם הלאה אם כי , לאחר חזרתו של רוני , הציפיות בטח חזרו להיות בשמיים .
מקווה שהשער של רוני ייתן לו ביטחון ושקט להמשך כי הוא נראה חלוד ועייף ורחוק מהיכולת שלו ביונייטד .
אני חושב שקארול צריך לחזור להרכב ע"ח וולבק . יאנג נתן מחצית שנייה טובה ( סוף סוף . די איכזב עד עכשיו ) וחייבים אותו בכושר מצוין להמשך . התלבטות לגבי הווינגר הימני – מילנר לא מספיק טוב אבל נלחם ועוזר בהגנה . לוולקוט יש נטייה לתת משחק טוב ואח"כ להיעלם לכמה משחקים ( נדמה לי שהוא לא נגע אתמול בכדור ברבע שעה שהוא שיחק ) . הייתי הולך על אדם ג'ונסון ..

בלינדר 21 ביוני 2012

בטח שצריך להכניס את קארול במקום וולבק, אנחנו בפיגור 2-1!

פראליה 20 ביוני 2012

לא יודע אם אנגליה טובה כי טובה זה בטח לא הפראמטר העיקרי בטורניר גביע של ארבעה-שישה משחקים, כמו שהוכח כמעט בכל טורניר קודם.

מה שאני ראיתי זה אנגליה מאמינה, בוגרת וחזקה נפשית (גם אם כמעט לגמרי נטולת כשרון) וכאוהד אנגליה זו התכונה הכי פחות מובנת מאליה.

(דורפן, אנא ממך, "שונא אנגליה" שנולד בארץ ב- 65-75 זה לא רציני ואל תגיד שאוהדי יונייטד שונאים את הנבחרת כי זו הכללה לא מבוססת).

רונן דורפן 20 ביוני 2012

טוב – אמרת שזו הכללה לא מבוססת…. אז אמרת שאני לא יודע על מה אני מדבר.

אבל אם יש לך חשד שאני יודע על מה אני מדבר אז ככה:

אוהדי יונייטד – אלו שבאיצטדיון – תמיד שנאו את אנגליה. כיום זה בטח אחוז מאוהדי יונייטד כי האוהדים באיצטדיון הם אחוז מזערי. האוהד הממוצע בעולם בטח אוהד את אנגליה כי ווין רוני משחק באנגליה.

פראליה 20 ביוני 2012

תשמע, אני ממש לא מת על זה אבל מה לעשות, הפרמייר-ליג של העשור וחצי האחרונות היא ליגה סופר-גלובאלית ובינינו, אתה כיונייטד-מאד ואני כצ'לסי-מאד שייכים ל- 99% כי אנחנו לא יושבים 21 משחקים במגרש.

ואני לא חושב שאתה לא יודע על מה אתה מדבר כמובן, אני פשוט לוקח את זה קשה כל פעם מחדש, זה פוגע לי בבטן מסיבה לא לגמרי ברורה.

אמנון 20 ביוני 2012

האמת שאחרי המשחק אתמול ברור את מי צריך לעצור-את ג'רארד ובמידה מסויימת גם את יאנג. השילוב של יאנג, רוני וולבק מאוד מסוכן. וגם, היכולת של אנגליה להכניס את וולקוט ואוקסלייד צ'מברליין הרעננים כמחליפים היא פנטסטית. מול שבדיה זה היה שווה שני גולים, היום כמעט עוד אחד. יהיה משחק מעניין מול איטליה.

ניב שטנדל 20 ביוני 2012

התשובה היא כן. ואני אומר את זה בחרדה גדולה מאלילת הנאחס. התוצאות מדברות בעד עצמן במקרה הזה – שבע נקודות, שני ניצחונות כולל על מארחת, תיקו עם צרפת שנחשבת לאחת הפייבוריטיות לזכיה. אבל גם המשחקים מדברים בעד עצמם: הקאמבק מול שבדיה, ההתאמות של הודג'סון מדי משחק, והאופי (והמערך) שמחפים על כישרון מוגבל מאוד. העובדה שאתמול הם כבר הגיעו עם ציפיות, עם כוכב חלוד, מול המארחת, במשחק מכריע – ועמדו בכל זה, היא כבר תשובה ניצחת. ונסית.
having said all that – עפים ברבע. חצי גמר גג.

זיזו 20 ביוני 2012

לא.

זיזו 20 ביוני 2012

קיוויתי לאנגליה-ספרד ואיטליה-צרפת.

דווקא האנגלים ורמתם הירודה יכלו לתקוע מקלות בגלגלים המונוטנים של הספרדים.

הצרפתים ה"איכותיים" לא נראה לי בנויים להתמודדת איתם.

מול ספרד צריך קבוצה עיקשת וממושמעת, לא מכשפים ומבריקים.

רציתי גם לראות את הצרפתים מתמודדים עם האיטלקים.

חלוקה גרועה של המאצ'-אפים בתוך הרביעיה הנ"ל… נו מילא.

יאללה איטליה!!!

משה 20 ביוני 2012

הרשו לי לאתגר אתכם בכפירה :
נניח שטכנולוגית קו השער הייתה בשימוש אתמול והשופט היה ניגש לצפות בסרט ההקלטה ובמהלכו הוא גם היה רואה שהקוון פיספס נבדל ברור לטובת האנגלים, איך היה עליו לנהוג ? מצד אחד, זה נבדל ומהצד השני, זו לא חלק מתכולת השיפוט המצולם והוא לא אמור לשנות החלטות כאלה. כפועל יוצא שער לא חוקי היה מאושר בגלל הטכנולוגיה הזו…

ג'ורג' 20 ביוני 2012

התשובה די קלה במקרה זה: היות והטכנולוגיה האמורה עדיין לא מיושמת, המצב שאתה מצייר הוא היפוטתי לגמרי. סביר להניח שכשהטכנולוגיה תיושם, ישימו provisions מסביבה שאם היא תופסת עבירה שמקדימה את השער, אז העבירה מיושמת קודם. ההגיון הוא שלא צריך להתעלם ממה שכבר יודעים רק בשם חוק מסוים.

אגב, אני לא יודע בדיוק את הטכנולוגיה שמיושמת בהוקי, אבל נורית אדומה (שממוקמת על ה"קורה" העליונה של השער) נדלקת כשהפאק עובר את הקו. אפשר לישם משהו כזה – לא מצלמה בהכרח.

יוסי מזרחי 20 ביוני 2012

זו בדיוק הדילמה. עד להיכן לתת לטכנולוגיה לקבוע.
הדוגמא שהבאת,ממחישה את הצורך בחיתוך חד ואכזרי.
כנראה,רק לשאלת שער או לא,עבר את הקו או לא.
אחרת,ואם תינתן גישה עמוקה יותר המשחק כבר לא יהיה מה שהוא היום.

ג'ורג' 20 ביוני 2012

עברתי כמעט על כל התגובות לוודא שאני לא חוזר על משהו שכבר אולי נאמר. להפתעתי אף אחד לא התייחס פה לעיקר:
אחרי כל השנים של מאמנים כמו ונגר, מוריניו, ומי-לא שביקרו בליגה האנגלית; ולמרות כל הזרים שמשחקים שם . . . למרות כל אילו הנבחרת האנגלית משחקת את הכדורגל האנגלי המיושן: מסירות ארוכות קדימה; מסירות גבוהות לרחבה … שוב ושוב ושוב. בזמן שצרפת וספרד ואפילו אוקראינה וקרואטיה כבר שינו לכיוון מסירות קצרות, החזקה בכדור. רק אנגליה עוד שבויה בכדורגל המיושן שלה. וזה הבעיה שלהם. הם חיים מפוקסים ומרוח לחימה – לא מאיכות של כדורגל חכם ועכשווי.

בני תבורי 20 ביוני 2012

ג'ורג',
אתה צודק רק שלאנגליה אין כרגע מי שיכול לשחק כמו צרפת וספרד. אפילו הסגל הנוכחי שלהם בטורניר לא מורכב מהטובים ביותר שלהם מכל מיני סיבות. מצד שני, אולי דווקא זו סיבה טובה לתת לקארול מקום בהרכב, אחרי הכל, בדיוק ממצב של מסירה גבוהה לרחבה הוא עשה גול אדיר.

ג'ורג' 20 ביוני 2012

זה נכון, אבל זה יותר עמוק מזה. זה לא רק ענין של שחקנים אלא ענין של מנטליות של מדינה שלמה. הם לא מלמדים מגיל צעיר שליטה בכדור. הם מלמדים כח ומהירות.

פראליה 20 ביוני 2012

סלח לי אבל כח ומהירות מפתחים, עם שליטה בכדור נולדים ואנגליה ממש לא משחקת כדורים ארוכים ובטח לא "מסירות גבוהות לרחבה".

היה עדיף אם היית צופה במשחקים לפני שאתה יוצא בקביעות לא מבוססות אלו.

ג'ורג' 20 ביוני 2012

נקודה מצוינת. כל שחקני ברצלונה נולדו עם שליטה בכדור; כל שאר העולם לא. ואני בכלל לא מסתכל על משחקים, רק חולם עליהם. תודה תודה תודה על ההערות המוארות.

לאון 20 ביוני 2012

אתה צודק ולא צודק בו-זמנית. יש פה מרכיב תרבותי-אקלימי חשוב מאוד, שמשפיע על כל תחומי חיים. זה לא כמו דרום אירופה או ברזיל וארגנטינה. הילד האנגלי מעדיף רוגבי ואיגרוף על-פני קפוארה וריקודים לטיניים. האתוס הגברי שונה באנגליה מארצות של דרום אירופה ודומה למנטליות גרמנית, סקנדינבית. נבחרת גרמניה שונה באופייה רק בזכות המהגרים .תוציא את המהגרים מההרכב הגרמני והיא תראה בדיוק כמו נבחרת גרמנית שאנו מכירים: יסודית, ממושמעת,טקטית. פסים קצרים לא עושים את ה"וואו" לקהל האנגלי ואם תשאל את האזרח האנגלי מי הוא דמות לחיקוי רונלדו או רוני אז התשובה ברורה. כמובן שהם היו מעדיפים את אלן שירר שלא הסתבך בפרשיות מביכות. אבל לבקר את האנגלים על זה שהם לא מפתחים בגיל צעיר כישורים טכניים זה כמו לבוא בטענות לברזילאים שלא מלמדים את ילדיהם ריקודים איריים אלא סמבא. זה האופי של האומה . זוהי אליפות אירופה- אליפות סגנונות. לכן זה מעניין לראות מי נכון לעכשיו יותר טוב. אנגליה לא מושלמת גם בסגנון שלה( ג'ונסון נקודת טורפה ומילר גם ) אבל הם משתדלים וטוב שכך

אמנון 20 ביוני 2012

אנגליה לא טובה אבל לא פחות טובה מיוון וצ'כיה , אז מה?
אם יוון זכתה ב 2004 אז אנגליה וודאי יכולה השנה , ביחוד שאין ציפיות מוגזמות כמו בכל טורניר כמעט.
כל גמר ( כולל גמר שמכיל את יוון ) לא יהיה נס , זה הכדורגל.
לגבי טכנולוגיית קו שער – לא צריך שום טכנולוגיה , צריך שופט שיושב בתא טלוויזיה מיוחד עם קשר ישיר לשופט הראשי , זה הכל.

גיל 20 ביוני 2012

אגב, השאלה אם היא טובה או לא מיותרת בעיניי, מה שחשוב אם היא מנצחת. אם היא מנצחת זה אומר שהיא מספיק טובה ואם לא, אז לא.

ג'ורג' 20 ביוני 2012

לטווח הקצר זה יכול להיות נכון בפוקס (כמו יוון 2004). בטווח הארוך יותר זו הסתכלות שלא תביא לבניה נכונה.

פראליה 20 ביוני 2012

ג'ורג', אם אתה חושב שיוון לקחה יורו בפוקס את חי בטעות, היא לקחה יורו כשעבדה סטפ ביי סטפ לפי הספר שלה ולפי תכניות המשחק שלה. תאהב את הדרך שלה לשחק כדורגל יותר או פחות זה כבר עניין אחר לגמרי. היה שם הכל חוץ מ"פוקס". ההוכחה למקרה שלא השתכנעת היא כמובן ההופעה שלה בטורניר הנוכחי.
ולשאלתך, מסי, צ'אבי ואינייסטה אכן נולדו עם שליטה נפלאה בכדור ולכל השאר אין יותר שליטה מכל שחקן קישור יצירתי ממוצע, אני מודע לכך שזו נראית כמו הכללה ואני מוכן ללכת איתך גם לדוגמאות של אחד לאחד אם לא השתכנעת.

ג'ורג' 20 ביוני 2012

תרנגולת עיוורת הולכת בחצר, מנקרת, מנקרת, מנקרת….זו השיטה שלה….אחרי 100 ניקורים היא במקרה פגעה בגרגיר. יופי. זה שיוון משחקת בשיטה "שלה" זה לא אומר שזה לא בפוקס. נבחרות כמו איטליה, פורטוגל, הולנד וכו' היו צריכות לנפנף אותה. שיטה הגנתית היא שיטה לא לחטוף ואז אולי להשיג נצחון ב . . . פוקס. זו לא שיטה לנצח.

בקשר לכשרון, זכותך לדעתך. אני לא נכנס לוויכוח כי לא תוכל לשכנע אותי ואני לא מעונין להכנס לוויכוח סרק.

אמנון 20 ביוני 2012

אז אני מניח שביורו 2004 התרנגולת העיוורת יוון הצליחה לנקר 5 גרגרים רצופים? לא בדיוק תרנגולת עיוורת שפוגעת פעם אחת מתוך 100. דרך אגב, עד 2004 יוון העפילה למונדיאל אחד ויורו אחד. מאז היא כבר העפילה למונדיאל ופעמיים ליורו, ככה שאתה חייב להודות שהנבחרת השתפרה גם לטווח הארוך.
ולמה איטליה פורטוגל או הולנד היו צריכות לנפנף אותה, בגלל שיש להן שם גדול? איטליה בכלל לא העפילה משלב הבתים, ולפורטוגל היה גמר ביתי לנפנף את יוון, קשה לי להאמין שאפשר לבקש יותר.

גיל 20 ביוני 2012

נבחרת לא בונים אלא משחקים עם השחקנים שיש. הנבחרת לא יכולה לטפח שחקנים במועדונים אלא לעבוד עם החומר שיש ואת זה עושים מצוין. מה לעשות שלא בכל מקום רמת הכישרון זהה? היכולת למקסם את היתרונות שלך ולהסתיר את החסרונות היא מצוינות אמיתית.

משה 20 ביוני 2012

לדעתי אנגליה כמעט וממקסמת את הכישרון שיש לה :
שוער מצויין, הגנה בינונית, מנהיג מזדקן, שחקני אגף מהירים אך מוגבלים והתקפה צעירה אך לא משופעת בסקוררים. תשוו את הנבחרת הזו לנבחרות אחרות, למעט הארט ורוני אין מקום לאף שחקן אנגליה בהרכב של נבחרת גדולה(ואני אוהד ליברפול).

רונן דורפן 20 ביוני 2012

זו מעט הגזמה – מעין הפוך על ההייפ על נבחרת אנגליה בתקופות אחרות. ג'ון טרי, מעט לא בכושר, אבל למרבית הנבחרות אין בלם כזה. גם אשלי קול יפתח כמעט בכל נבחרת.

משה 20 ביוני 2012

אם אני לוקח את שלוש הנבחרות שיגיעו לחצי הגמר לדעתי(ספרד, גרמניה ופורטוגל או אפילו את צרפת) :
מבין המגינים השמאליים – אברה/קלישי, לאם וקונטראו טובים מקול, אלבה אולי עדיין צריך להוכיח את עצמו.
בלמים – בכושר הנוכחי ובשלהי הקריירה של טרי, אני מעדיף את פפה, ראמוס, מקסס, פיקה, בטשטובר והומלס, טרי עדיף על אלבש.

רונן דורפן 20 ביוני 2012

דיווחתי לפסיכיאטר המחוזי שאתה חושב שאברה יותר מאשלי קול. למעשה דיווחתי לו שאתה חושב שאברה יותר טוב ממישהו…. :-)

משה 20 ביוני 2012

וזה מאוהד מנצ'סטר ?
לא מספיק אתם שוללים מאיתנו שיאים אתם גם שוללים את הזכות לסלוד מאברה, אנה אנו באים ?

אלכס 21 ביוני 2012

משה, כאוהד ליברפול אני יכול לומר לך בשקט שטרי(בן-אדם בעייתי ביותר, ואני עדין היום) עדיין רחוק משלהי הקריירה והוא אחד מהבלמים הטובים בעולם.
ודרך אגב, בלי לדעת את יכולתך בכדורגל אתה יכול לפתוח כבלם לפני מקסס.
באדשטובר סביר פלוס, הומלס הפתעה(ברמה הלאומית, הוא היה טוב בעונה של דורטמונד), ובלמים ספרדים הם תמיד אוברייטד מאז ימי היירו(למרות שפויול הוא בערך השחקן היחיד שאני מעריך בברצלונה) ולבטח פחות טובים מטרי, גם אם הם יכולים להתמסר עם עצמם למוות.
פפה אכן בלם טוב.

דניאל'ס 20 ביוני 2012

דורפן תוכל להרחיב ולהסביר למה אופ"א ופיפ"א כל כך מושחטות ?

רונן דורפן 20 ביוני 2012

דניאל'ס אני חושב שהערכים ספ בלאטר, ז'ואו האבנלג', ג'ק וורנר, חוליו גרונדונה גביע העולם בקטאר ועוד כמה בוויקיפדיה יתנו לך תמונה ובעיקר המון לינקים לתחקירים עיתונאיים רציניים.

לגבי אופ"א – היא לא מושחתת כמו פיפ"א למרות שגם במקרה שלה ראש הארגון נבחר בזכות זה שהוא הרס את היורו כשהגדיל אותו ל-24 נבחרות כדי שכל מיני לוזונים יצביעו בשבילו. שתי האג'נדות שלו – הפייר פליי הפיננסי ושופטי הרחבה הם כשלון מוחלט. אבל בבסיס הוא איש כדורגל ולא מושחת כמו פיפ"א.

הועד האולימפי היה פעם במצב הרבה יותר גרוע – למרות שבטח לא כמו פיפ"א – אבל ביצע פעולת נקיון גדולה בתקופת דמדומי סמארנש, אז כיום מצבו טוב לעין ערוך משל פיפ"א.

דניאל'ס 20 ביוני 2012

ולשאלת מיליון הדולר. מלבד, ההחלטות בהיקשר לטכנולוגיה ולהגדלת היורו (להן יש טיעונים לכאן ולכאן). האם ניתן לקיים כזה איגוד (פופולרי ובין מדינתי) בלי שיקולים פוליטים (בשם הטוב) או מושחתים ?

בתור צופה אני רק יכול להסכים עם התוצאות (וקטונתי מלתת פתרונות). אבל הכדורגל בליגות המקומיות משעמם לרב, ליגת האלופות פשוט לא רלוונטית, ובעיקר יש עומס אדיר.

כל אלו, בנוסף למצב השוק (שמאפשר מעברים דחופים של שחקנים וניקוז כל הכוכבים ב"קבוצות העל") מעקר מהרב המוחלט של המועדונים איזשהי התפתחות מדיניותית או פילוסופית לגבי ניהול או צורת משחק, אין סמלים ("אתה אוהד חולצת ספורט" , ג'רי סיינפלד), והכל כסף. אני כבר לא ממש מבין את כל המושג הזה "אהדה"..

שלו 20 ביוני 2012

קצת על הנבחרת שתתיצב מול הנבחרת האנגלית.
לדעתי הנבחרת האיטלקית היא הנבחרת שצריך לעבור, היא אולי לא הטובה ביותר, אבל היא תעשה חיים קשים לכל נבחרת.
דה רוסי נתן נגד אירלנד משחק גדול ומתחילת האליפות הוא בהחלט מיצב את ההגנה.
פירלו עושה את אותו הדבר להתקפה ואם די נטאלה יצליח להתחבר יעבדו עבורו היא תהיה נבחרת קטלנית.
בשלב זה של הקריירה של בלוטלי לא יכול לסחוב את הנבחרת אבל הוא יכול לקבל שיעור מהוותיקים איך מתנהג שחקן כדורגל קבוצתי ואחראי.
קסאנו הוא קוריוז, הוא הג׳וקר או הליצן תלוי על איזה צד הוא קם בבוקר.
קיאליני הוא עדיין לא נסטה, קנאברו או מלדיני אבל בהחלט בדרך רק חסר לו עוד בלם ״איטלקי״ אמיתי לידו שישלים אותו.
אני חושב שיש שלד לנבחרת חזקה לברזיל 2014 אבל עדיין לא מספיק בשלה לקחת תואר.
זה אולי יספיק מול אנגליה, אח״כ לא נראה לי.

צור שפי 20 ביוני 2012

אנגליה קצת מזכירה לי את הכח רמת גן של פעם. גבוהים, חזקים, אפס טכניקה, מאה אחוז לחימה. שתי אליפויות בשבע שנים הם לקחו ככה.

גיל 20 ביוני 2012

אולי יותר כמו קרית שמונה.

Comments closed