לא רוכב אל תוך השקיעה

פדרר לא חזר משום מקום רחוק (אולי קצת). הוא ממשיך להציב את הרף שמכתיב את רמת הטניס האדירה של דורו

In כללי

התחושה שלי – יכול להיות שמומחה טניס רואה את זה קצת אחרת – היא הגמרים הללו מתנהלים בדרך כלל בדפוס כזה: מדי כמה דקות יש נקודה ארוכה. ואם מתחילה להווצר תחושה שבכל ראלי ארוך אותו השחקן בדרך כלל מנצח, השחקן השני צריך להתחיל לקחת סיכונים. וכאן מגיע כושר ההמצאה והדמיון לדי ביטוי. ובנקודה הזו מארי לא שייך למשחקים ברמה הזו. מלבד אלו הוא שחקן אמיץ ונחוש עם המון חבטות טובות. אין לו את הדמיון הטקטי של יריביו.

 

לאנשים רבים זה יזכיר את הזכיה ה-14 של סאמפראס – שהייתה השיא בשעתו – ופדרר אפילו חיכה טורניר אחד יותר בין הזכיה הלפני האחרונה לזו. אבל המצב שונה דרמטית. סאמפראס עשה זאת מתוך דמדומי יכולתו. אם מסתכלים על טבלת הזכיות של רוג'ר פדרר בטורנירים זה נראה קצת דומה – דומיננטיות מוחלטת ואז ירידה ועכשיו זכיה. אבל אם מסתכלים על יכולת הטניס זה היה רחוק מהמציאות. וגרף הזכיות שלו הוא יותר תמונה של היריבות שהייתה לו בכל עידן. גם בעונת השיא של דג'וקוביץ' בשנה שעברה הוא עשה לו את המוות בכל משחק חשוב. והתוצאות מול נדאל  הן גם משהו שלא קרה בשלוש השנים הללו. נכון, היו כמה הפסדים כואבים – דווקא בווימבלדון (טסונגה וברדיץ') ובוודאי שהעונה הנוכחית שלו יותר טובה. אבל לא היה שום שביב של שקיעה אמיתית ומהותית ביכולתו. עובדה שהוא חזר עכשיו למקום הראשון בעולם (למרות שלעולם לא אבין את הדרוג).

ולכן אין שום מניעה שלא תהיינה זכיות נוספות של פדרר. כי יש רמה פדרריאנית והיא שם כתמיד והיא האתגר למתי מעטים. למעשה האתגר הפדרריאני  מכתיב את הרמה של הטניס בימינו. היא מכתיבה את המשחק הברוטאלי בין נדאל לדג'וקוביץ' באוסטרליה, כפי שהיא מכתיבה שאנדי מארי נידון לא לנצח טורנירי גרנד סלאם.

הווימלבדון הזה לא היה קיץ אינדיאני ולא גניבת טורניר בשלהי קריירה. הרמה בה שיחק פדרר את שלושת השנים האחרונות בהחלט הצדיקה עוד זכיות. כמובן שאין לדעת או להתחייב. אבל בטווח לא קצר הוא ימשיך לשים את הרף גבוה מאד.

85 Comments

אופיר 8 ביולי 2012

טוב,מה כבר יש להגיד?
סמפראס כבר מזמן מחוץ לכל השוואה, לדעתי.
היה תענוג בעיקר לצפות באיכות של הטניס שהוא הציג בטורניר הזה, והבקהנד על הדשא נראה פתאום כמו חבטה שלא כדאי ליריב לבחון אותה (במובן הזה הדשא סייע גם לו וגם לסמפראס לאורך הקריירה להסוות את החולשה שלהם, למרות שהדשא כבר מזמן לא אותו הדשא).

ההבדל בין 5 השנים האחרונות של פדרר לאלה שקדמו להן הוא חוסר העקביות: פתאום משחקים מזעזעים שבהם הוא מפסיד ליריבים שלא היו קושרים לו את הנעליים עד 2007, אבל ככה זה.

בין אם הוא הגדול בהיסטוריה או לא, הוא הטניסאי האהוב עלי מאז ומעולם. שום שחקן לא מדגדג את ריגוש שהוא מספק כשהוא במיטבו.

גיל 8 ביולי 2012

פדרר הוא אסטרטג מהמעלה הראשונה. הוא רצה מאוד לשבור את שיא השהייה במקום הראשון של סמפראס ולכן הוסיף ללו"ז שלו טורנירים שבדרך כלל הוא לא השתתף בהם. הוא עשה את זה אחרי היו אס אופן שנה שעברה כשהרבה שחקנים נחים, וזכה בשלושה טורנירים, ועכשיו זה משתלם לו (הוא יצטרך להגן על הנקודות הללו כדי לא לרדת בדירוג, אבל התחושה שלי היא שאחרי שבירת השיא של סמפראס זה פחות יעניין אותו).

לגבי מארי, הוא נראה לי דרמה קווין. עושה הרבה העוויות ומגזים בתגובות שלו בין אם הוא מפסיד את הנקודה או מנצח אותה. זה עוזר ליריבים שלו כי קל יותר להכנס לראש שלו ככה.

עוד שתי הערות: די נמאס מכל הקלוז אפים על החברות, נשים, נסיכות וכו' כל דקה. בסדר, הבנו שהן שם, לא חייבים להראות אותן כל הזמן גם אם הן דוגמניות על.

איזה מלך לנדל. אחד השחקנים האהובים עליי ביותר אי פעם, לא משנה את הבעת הפנים שלו לא חשוב מה קורה.

בלינדר 8 ביולי 2012

דרמה קווין נראה לי הסחפות קצת. אני לא חושב שהוא מתקרב לאיווניסביץ' מבחינת הצגות (לטוב ולרע). בכל מקרה, קשה לשנות טמפרמנט.

גיל 8 ביולי 2012

הכוונה היא שהוא מאוד מוחצן וקצת להרגע היה עוזר לטניס שלו.

מוזגטס 8 ביולי 2012

אני חושב שהמוחצנות הזו לא רק עושה שירות ליריב. היא מקצינה את הטעות האחרונה שעשה. בשלב מסויים כל שפת הגוף שלו משדרת לאות.
ברור שאני לא יודע מה בדיוק עובר לו בראש, אבל כך זה נראה. יאללה, טעית, הכדור לא נכנס, עבר או התגלגל, תמשיך ותנצח את הנקודה הבאה.

מיקיג' 9 ביולי 2012

ג'ון מקנרו כאילו?
פסיכולוגיה בגרוש.

גיל 9 ביולי 2012

מקנרו לא היה כזה מוחצן. הוא היה מתווכח עם שופטים אם היה חושב שהוא צודק אבל לא היה עושה דרמה אחרי כל נקודה.

עומרי 8 ביולי 2012

זה חשוב לקראת יו.אס אופן לא?
אם יגיע לשם ראשון בעולם זה עשוי לאפשר לו לפגוש רק אחד מבין דיוקוביץ נדאל, לא?

דורפן 8 ביולי 2012

לא בטוח בכלל. כי לפעמים ההגרלה מפגישה את 1 עם 3 בחצי הגמר.

דוד 9 ביולי 2012

עיין ערך ווימבלדון: נובה פגש את פדרר בחצי (1 נגד 3), ונדאל היה יכול להגיע לגמר מהכיוון השני.

אריק 9 ביולי 2012

הבחור צודק.
מקום ראשון יגרום לו להיפגש רק עם אחד מבין דיוקוביץ ונאדל.
וככה גם מקום שני.
לכן היתה מלחמה בטורניר רומא, זו היתה מלחמה על מקומות 2-3 בין פדרר לנאדל לקראת הרולאן-גארוס

יריב 9 ביולי 2012

לעניין ההגרלות אין שום הבדל בין מקום ראשון ושני בדירוג.

דורפן 8 ביולי 2012

אופיר – אם תבדוק טורנירי גרנד סלאם – אין באמת המון הפסדים למי שלא היו קושרים לו את הנעלים. יש את ההפסד לטסונגה וזה לברדיץ' אבל מלבד זה – ברמות הללו – זה בדרך כלל דג'וקוביץ' או נדאל

דניאל אחר 8 ביולי 2012

גם סודרלינג, בפאריס

דורפן 8 ביולי 2012

נכון – אבל סודרלינג וטסונגה הם שחקנים שגם ניצחו את נדאל בטורנירי סלאם. לא ברמת "הלא קושרי נעליים".

דניאל אחר 8 ביולי 2012

אני מסכים, רק חשבתי להזכיר את זה.
בינתיים נדאל הוא זה שמפסיד לקושרי נעליים.

אופיר 8 ביולי 2012

אתה צודק, בטורנירי גראנד סלאם הוא שיחק ברמה גבוהה גם כשהיה נראה שהוא בכושר ירוד. ההבדל הוא שעד 2007 הוא לא היה מפסיד גם משחק זניח בבנגקוק בחודש אוקטובר כשהעונה כבר מעשית מתה.

אזי 8 ביולי 2012

רונן – כבר תקופה ארוכה שאתר עובד 30% מהזמן.
אני סוגר ופותח את הדפדפן 3פעמים כדי להכנס לכתבה.
אני מקווה שאתם מודעים לבעיות, כי זה מטריף!

דורפן 8 ביולי 2012

אזי – תודה – ותודה לכל מי שמתריע על דברים כאלו. הדברים כאלו בטיפול מול חברת השרתים.

אלעד ב. 8 ביולי 2012

בדיוק עכשיו רשמתי חתיכת תגובה לפוסט והכל נעלם לאחר שהאתר קרס שוב!!! מייאש…אין לי כוח לכתוב אותה שוב.

עידן. 8 ביולי 2012

קרה לי כבר יותר מפעם אחת.

ממליץ שלפני הלחיצה על "שלח תגובה" תעשה העתק למה שכתבת ואז במקרה שזה נעלם אפשר פשוט להדביק את התגובה בשנית.

(כמובן שתגובה זו נכתבת בשנית אחרי שלא הקשבתי להמלצה של עצמי…)

ארה"ב הסיעודית 9 ביולי 2012

אהבתי

ג'וס 8 ביולי 2012

למרות שכבר הסכמנו שהצורך לקבוע מי הטוב בכל הזמנים הוא בעיקר שלנו ואפשר לחיות קצת בלעדיו, אני רוצה לחזור לדיון ההוא.

אני עדיין טוען שפדרר…

אתם יודעים מה, אני אעצור כאן. לא באמת אכפת לי אם אתם ("אתם" הכללי, לא ממש אתם) חושבים שנאדל יותר טוב או לא.
פדרר הכי טוב בכל הזמנים לטעמי. והכי מרגש אותי. והכי מלהיב אותי.

דורפן 8 ביולי 2012

זו הגדרה מדוייקת מאד להכי גדול אי פעם. ברוב הענפים – עניין של טעם…למעשה אפילו בכדורסל אפשר לנהל דיון

עומרי 8 ביולי 2012

רונן, אמירת אגב שלך על הכדורסל בתגובה עלולה לשמש כמו אמירת אגב של אהרון ברק באיזה בקשת רשות ערעור.

לא בכדורסל!

דורפן 8 ביולי 2012

אני רק רוצה להדגיש, כדי שלא ישימו לי דברים לפה, הדברים נוגעים רק לביל ראסל. אם מישהו אומר לי שראסל גדול מג'ורדן – יש לי הרבה מה לטעון לזכות ג'ורדן. אבל יש מה לטעון לזכות ראסל. כל טענה בעד שחקן אחר היא משוללת יסוד. בטלה. לופט-גשעפט. פטפוטי בית מרזח.

יובל 8 ביולי 2012

סופסוף מישהו מזכיר את גדולתו של ביל ראסל… אני עדיין חושב שג'ורדן גדול יותר אבל בלי ספק אם יש דיבייט זה רק מול ראסל, האיש שלא נתן לאף אחד לעבור אותו בדרך לאליפות

יריב 9 ביולי 2012

אני חושב שהדיון בכדורסל (או בכל ספורט קבוצתי) צריך להתחיל מהשאלה "למה הכוונה 'הכי גדול'". אם, למשל, תשאל מי הראשון שהיית בוחר לבניית קבוצה הרי שזה מאוד תלוי במבחר – אם נניח שאתה לא באמת רוצה שני ג'ורדן בקבוצה שלך אז אם יש שני ג'ורדן לבחור מהם (ושניים בונים קבוצות בבחירה לסירוגין) בוודאי שלא תתחיל בבחירה בג'ורדן.

בספורט יחידני השאלה מעט יותר ברורה, אם כי עדיין המצב (שקורה) בו א' עדיף על ב', ב' עדיף על ג' וג' עדיף על א' דורש טיפול, אז אפשר להתחיל מהשאלה מה עושים במקרה כזה.

יואבי 8 ביולי 2012

הכי גדול בכל הזמנים ואחותם!!

שחקן שש-בש 8 ביולי 2012

אני חושב שפדרר דוקא כן בירידה אם כי הרבה יותר קלה משל סמפראס.
כמו שחקנים גדולים באמת בכדורסל כמו ג'ורדן ומגיק, הוא הבין שכדי להישאר רלוונטי בטופ בגיל מתקדם הוא חייב לפתח עוד אלמנטים במשחק. בהתחלה הוא הוסיף את הדרופ-שוט, שכמעט לא היה קיים בתחילת הקריירה, ובשנים האחרונות שיפר משמעותית את הבק-אנד והסרב – כל זה, כדי לחפות על הירידה המשמעותית בניידות ובאתלטיות.
בכל מקרה הוא עדיין טופ 3 בעולם ומועמד לזכייה בסלאמים ב-2-3 הקרובות. ההבדל הוא שלפני 5 שנים הוא היה המועמד הכמעט ודאי.
לדעתי כיום נולה ונדאל שחקני טניס טיפה יותר טובים ממנו – מה שרק מעצים את ההישג שלו בחזרה למקום הראשון – שילוב של אסטרטגיה כמו שכתבו למעלה (לקחת טורנירים קטנים יותר שנתנו לו גם נקודות יקרות וגם בטחון), עמידות פיזית מרשימה (שחקנים צעירים ממנו ב-5-10 שנים לא מסוגלים לעמוד בעומס כזה ונפצעים/מתעייפים. שנה שעברה למשל גוקוביץ שעשה שנה מדהימה הגיע לסוף שלה תשוש וחלש), ואמביציה בלתי נדלית להתאמן, להשתפר ולשנות כולל לקחת מאמן חדש – מה שלא רואים הרבה בגיל כזה.
בזכות כל אלה הוא ראוי להקרא את הגדול בכל הזמנים והמשחק היום שם לדעתי את החותמת על כך

גיל 8 ביולי 2012

ואגב, בלונדון יהיה לנו עוד טורניר "וימבלדון".

יורם אהרוני 9 ביולי 2012

זו הפעם השנייה שיהיה עוד וימבלדון. גם המשחקים האולימפיים 1908 שוחקו בוימבלדון מיד אחרי הטורניר.

עומרי 8 ביולי 2012

אוקיי, השתכנעתי שפדרר הוא לא ג'ורדן של הטניס.
אבל העמידות הגופנית המטורפת שלו שמה אותו במדרגה אחת עם ברט פארב.

דורפן 8 ביולי 2012

אני מקווה שלא נגרם איזשהו נזק מהעבודה של אנשי השרתים… עושה רושם ששיפור גדול הם לא הביאו.

אלעד ב. 8 ביולי 2012

רונן – לא חידשת כלום (וסליחה על הבוטות).

סה"כ, פדרר אכן תמיד היה שם למעט הנפילות שהזכרת.
ואנחנו תמיד אמרנו את זה אבל אתה התעקשת שמול נדאל בהטוב מ-5 אין לו מה לחפש (מה שבטוח לא היה נכון אם נדאל היה מגיע לגמר…אמנם לא בטוח שפדרר היה מנצח אבל היה לו לפחות 50% סיכוי ביכולת שהוא מציג).

וכך זה יהיה, לפחות עד סוף 2013.

עכשיו אני רוצה לראות גבר אחד שמוכן לשים את הכסף שלו על העובדה שנדאל ייקח סלאם אחרי גיל 30!

דורפן 8 ביולי 2012

הסיכויים הללו ספקולטיבים. היו מקרים שהגיע לגמרים וחצאי גמרים מול נדאל כשהוא נראה בכושר מעולה ונדאל בכושר גרוע – והוא הפסיד (בעיקר הגמר והחצי גמר באוסטרליה). עכשיו בדיעבד קשה לקבוע מה היו סיכויי הניצחון שלו. אני חושב שהמשחק שהלך לסט חמישי הוא היה קרוב לנצח – אבל השאלה היא אם זה אומר שהוא באמת קרוב או רחוק. הדרך הכי טובה להוכיח שיש לו יכולת לנצח את נדאל בטורניר סלאם היא לנצח אותו. נכון – פה ושם נדאל מודח קודם כי הוא פחות יציב נגד שחקנים חלשים ממנו – אבל היו לפדרר די והותר ועוד כמה הזדמנויות להוכיח זאת.

אסף רביץ 8 ביולי 2012

כמה עניינים:

1. לגבי הדיון בתגובות- נדמה לי שפדרר לא הפסיד משחק גרנד סלאם לשחקן שלא היה באותו רגע בטופ 10 מאז קוארטן ב-2004 או משהו, במילים אחרות לכל אורך רצף ההופעות בלפחות רבע גמר (אולי דל פוטרו לא היה בטופ 10? יכול להיות).
2. בעונת החימר היה נדמה לי שהוא פחות מרוכז וקיוויתי שזה מכוון. זה צריך להיות הכיוון שלו גם בשנים הבאות- השקעה מינימלית בחימר כדי להגיע חזק לדשא וליו אס אופן.
3. השילוב של הדשא והגג נראה אידיאלי לפדרר, כאילו המציאו סיטואציה בול בשבילו. אם גלעד בלום פה אולי הוא יוכל לספר לנו כמה גג כזה משנה את התנהלות המשחק. כי אם זה משמעותי, וכשזוכרים שהרבה פעמים משתמשים בו גם לתאורה בשעות מאוחרות ולא רק לגשם, זה יכול לשנות לחלוטין את המשך קריירת הדשא של פדרר ונדאל שנראה שהגג לא טוב לו.
4. גם לי אין רצון להיכנס לענייני דירוג, אבל אם פדרר נשאר בטופ 2 זה משאיר 50% סיכוי למפגש בין נולה לנדאל בחצי גמר. אנחנו יודעים איך המשחקים בינהם בגרנד סלאם נראים, אנחנו לא יודעים אם יומיים אחרי אחד המפגשים האלה הם מסוגלים לשחק גם גמר. עוד סיבה שפדרר עשוי להשיג עוד כמה תארים (או מארי, שבמשטח קשה אני לא בטוח שמפסיד לו כרגע).

אופיר 8 ביולי 2012

דווקא עונת החימר השנה היתה טובה למדי (ביחס לציפיות המעודכנות ממנו): תואר מאסטרס וחצי גמר רולאן גארוס? I'll take it any year!

יריב 9 ביולי 2012

דל פוטרו היה חמישי או שישי, אם אינני טועה.

גלעד בלום 8 ביולי 2012

רונן,אין הרבה מה להבין בדרוג,פדרר תמיד מצליח בטורנירים הגדולים שמעניקים הכי הרבה נקודות,יש לו לפחות חצי גמר או גמר(ועכשיו זכיה) ובשנה שעברה הוא סיים עם כמה טורנירים ברציפות ללא הפסד אחרי שהפסיד בגמר של היו אס אופן.

זה ממוצע נקודות אדיר שאפילו ג'וקו ורפא לא הצליחו לנפק.הבעיה של פדרר תתחיל החל מהיו אס אופן,יש לו המון נקודות להגן ולכן סיום השנה יהיה מעניין,היתרון הוא עדיין אצל פדרר כי אחרי היו אס אופן זה הכל באולם סגור שזה המשטח שבו אין בכלל ספק מי השחקן הכי טוב בכל הזמנים

דורפן 8 ביולי 2012

כן – אני מבין שזה קורה – אבל כרגע עדיין לדג'וקוביץ יש שניים מהתארים הגדולים ועוד גמר ועוד חצי גמר. אז שנה קלנדרית לאחור הוא עדיין השחקן הדומיננטי בגרנד סלאמים. אני פשוט קצת מופתע שכל הטורנירים הקטנים יותר מצטברים כדי למחוק פער גדול כזה.

גיל 9 ביולי 2012

כן, אבל לפדרר יש שלושה חצאי גמר וזכייה כך שההבדלים לא ממש גדולים.

דורפן 9 ביולי 2012

אני דווקא חושב שכן – זכיה לעומת חצי גמר ועוד גמר לעומת חצי גמר – נדמה לי שזה בערך ביחד 2000 נקודות.

ארז ענבל 9 ביולי 2012

פדרר זכה באליפות סוף השנה ששווה 1500 נקודות(גמר בגראנד סלאם שווה 1200 וזכייה 2000) בעוד נובאק השיג רק 200 נקודות בטורניר הזה.

לטעמי יש הגיון רב בכך שנותנים 1500 נקודות לזוכה הבלתי מנוצח בטורניר סוף השנה למרות שזה רק 5 משחקים של הטוב מ-3, לעומת ל-7 משחקים של הטוב מ-5 בגראנד סלאם. הקושי לזכות בטורניר בו כל משחק הוא נגד אחד מ-8 השחקנים הטובים בעולם בשנה האחרונה הוא גדול יותר לדעתי מאשר לזכות בגראנד סלאם.

בנוסף לפדרר יש 3 תארי מאסטרס שכל אחד שווה 1000 נק' בעוד לנובאק יש 2 תארי מאסטרס.

גיל 9 ביולי 2012

שלוש הזכיות שלו במאסטרס סירייס הן 3000 נקודות, והמאסטרס היה 1500 נקודות. בעקבות וימבלדון הוא מקבל תוספת של 1640 נקודות וג'וקוביץ' מפסיד 1280 נקודות, סוינג של 2920 נקודות!

אסף רביץ 8 ביולי 2012

אם כבר הזכרתי את דל פוטרו, אי אפשר לא להזכיר נתון שהיום הפך לעגול ונדמה לי שאף אחד לא דיבר עליו:

פדרר, נדאל ונולה זכו ב-29 מתוך 30 הסלאמים האחרונים. זה 7 וחצי שנים. אני לא חושב שיש מה לדבר על שלישייה דומיננטית כזאת בהיסטוריה של הטניס, עדיף לחפש בענפים אחרים.

איברה 8 ביולי 2012

גלעד, או כל אחד אחר,
אפשר הסבר יותר מפורט מה המאפיין של אולם סגור שבגללו לפדרר יש יתרון או לנדאל חסרון?

דורפן 8 ביולי 2012

האולם הסגור הקלאסי התאפיין בסוג משטח מאד נוח לפדרר – השטיח. גם הפורמט – הטוב מ-3 יותר נוח לו מול הגדולים האחרים. אחרי זה היו משחקים בשנגחאי שנדמה לי שבנו מגרש דומה לארצות הברית בתוך אולם.

לגבי ווימבלדון אינני חושב שזה פקטור. סיקרתי את ווימבלדון בשנה שבה הושק הגג. נתנו לנו הסבר על כך שיש מתקן ביורקשייר בו נעשו כל הבדיקות – כולל טמפרטורה ולחץ אוויר כדי שלמרות הגג התנאים בתוך המגרש המרכזי לא ישתנו. ורק אחרי בדיקות של שנתיים היו מרוצים מהתוצאות.

ארז ענבל 9 ביולי 2012

לגבי פדרר ומשטח השטיח זה היה נכון אילו היה משחק עליו. פדרר שיחק מעט מאוד על שטיח ורוב הטורנירים השבהם שיחק על שטיח היו בתחילת שנות ה-2000 כאשר היה בתחילת דרכו. מתוך 19 הזכיות של פדרר בתוך אולם רק 2 היו על השטיח. ב-17 הזכיות האחרות המשטח היה משטח קשה. כל המשחקים שלו נגד נדאל בתוך אולם היו על משטח קשה.

כפי שציינתי בהודעה לגלעד, לפי הראיונות של ג'וקוביץ' ופדרר אחרי המשחקים שלהם בווימבלדון השנה, המשחק דווקא נהיה איטי יותר תחת הגג, במיוחד בגלל שהכדורים נהיו גדולים וכבדים יותר.

איברה 9 ביולי 2012

אז אתה אומר שלסגירת הגג אין משמעות? מה שכתבת מתמקד בהבדלים של המשטח וזה כמובן לא מסביר את ההפסד בין אולם ופתוח.
שוב שאלות תם: ומה ההבדל בין שטיח למשטח קשה? ושוב, למה משטח קשה או שטיח עובד לטובת פדרר?

איברה 9 ביולי 2012

את ההבדל…

IDO 9 ביולי 2012

רונן, ניטרול המזג אויר משנה המון לשחקן עם טאץ מדוייק כמו המאסטרו.
פדרר משחק שהחלק שמתוח ברקטה שלו זה עיגול קטן של 9 ס"מ (אצל השאר זה משמעותית גבוה יותר). ברגע שאין הפרעות פדרר יכול לתזמן את המכה שלו ולכוון אותה בדיוק לאיפה שהוא מתכוון ולהגיע לשם באחוזים מאד מאד גבוהים.
זאת הסיבה שאי אפשר לנגוע בו באולם וגם שבשנים האחרונות שהחדות שלו ירדה רואים הרבה יותר מכות לשמיים (זה כשהוא מחטיא את העיגול המתוח), אבל תסגור את הגג תשים תפוח על הראש של מאריי ופאדרר יוריד אותו פעם אחר פעם .

גלעד בלום 9 ביולי 2012

איברה,

ברגע שהגג נסגר המשחק עובר מתנאי חוץ לתנאי אולם,זה די עולם אחר.קודם כל הטמפרטורה אחידה,אין יותר שינויים של שמש,עננים,רוח,צלליות על המגרש,התנאים הופכים לאופטימלים לשחקנים שאוהבים קצב מהיר ועליות לרשת וכאלה עם הגשות מעולות.

כלומר כל מה שפדרר אוהב,תנאים סטריליים שבהם הוא יכול לחזות ביתר קלות את קפיצת הכדור,הוא יכול לדייק בקלות יותר בהגשות (כי אין רוח ושמש שיפריעו לזריקת הכדור)והעליות לרשת יותר קלות.

ברגע שהגג נסגר אז הכדור חותך את האוויר יותר מהר ואפשר להוסיף עוד 5-10 קמ'ש להגשה.

בנוסף לזה הכדורים לא מתנפחים באולם(בגלל הלחות) ונשארים קלים ומהירים,שוב זה עבד לזכותו של פדרר.

ארז ענבל 9 ביולי 2012

דווקא לאורך כל הטורניר אחרי כל משחק של ג'וקוביץ' ופדרר בו הם שיחקו תחת הגג ונשאלו על השוני בתנאים הם טענו שברגע שהגג נסגר התנאים הופכים להיות איטיים יותר והכדור נהיה גדול וכבד יותר. ג'וקוביץ' אמר אחרי המשחק מול טרויצקי שבגלל זה הוא חושב שהתנאים תחת הגג הם מושלמים עבורו והוא מאוד אוהב אותם.

Stranger 10 ביולי 2012

Federer was serving 5km/h faster after the roof closed in the finals. He also said after the win that the closed roof probably helped him.

איברה 9 ביולי 2012

תודה. האם היתרון הוא כל כך ברור? למארי (או נדאל ונולה) אין יתרון שהכדורים מהירים יותר? הם הרי מכים בעוצמות גדולות יותר מפדרר. וגם המכות על הקוים הם לא רק הספציאלטה של פדרר. או שאני טועה?

גיל 9 ביולי 2012

אגב, מתי בפעם האחרונה שני הזוכים ביחידים היו מעל 30 בגראנד סלאם?

גלעד פרידמן 12 ביולי 2012

לפי דעתי הפעם האחרונה היתה ב-1975 בווימבלדון, שם זכו ארתור אש ובילי ג'ין קינג (שניהם היו בני 31, אש היה 5 ימים לפני יום הולדת 32).

איתן 9 ביולי 2012

אתגר פדרריאני – איזה ביטוי יפה.

yavor 9 ביולי 2012

מדברים הרבה על השיא של פיט במקום הראשון. מה השיא? כמה קרוב פדרר? האם יש עוד מישהו ביניהם?

גיל 9 ביולי 2012

הוא משווה אותו מחר ועובר אותו שבוע הבא.

קורא 9 ביולי 2012

מעבר לקונטקס ההיסטורי:
1. היה כיף לקבל גיוון בסגנון המשחק אחרי תקופה של נדאל דג'וקוביץ' (לא שלא נהנתי מהגמרים שלהם). גיוון נוסף וחשוב לא פחות הוא פיזור הסלאמים האחיד השנה בין 3 הגדולים – תחרות מאוזנת ללא דומיננטיות עיקרית (דג'וקוביץ' בשנה שעברה ונדאל לפני שנתיים).
2. חוויה אסטתית לראות כך את פדרר – הדמיון, הטאץ' והיצירתיות (ואני אומר זאת בתור אוהד נדאל)

דניאל זילברשטין 9 ביולי 2012

אחלה טור. לדעתי, טועים מי שחושבים שמארי הרוויח מהגמר הזה "שכר לימוד" ושאר קלישאות. כשמרדדים את הטורניר הזה ונותנים לרעש הרקע לשקוע, הסקוטי לא זכה בגרנד סלאם גם כאשר נחסכה ממנו ההתמודדות מול דג'וקוביץ' ו/או נדאל. ומה שהכי עצוב מבחינתו זה שהוא לא היה קרוב לנצח אתמול. ושבארבעה גמרים של מייג'ורים הוא לקח סט אחד. במצטבר! אני לא מסכים בכלל שהוא לוזר וזהו. הוא לא מספיק מוכשר בהשוואה לשלושת המובילים והיכולת המנטלית בוודאי בעוכריו. סיכוייו לקחת לא באמת משתפרים ככל שהזמן חולף. וזו הייתה הזדמנות שעשויה לא לחזור כל כך מהר

גלעד פרידמן 12 ביולי 2012

אני חושב שמארי היה קרוב יותר ממה שאנחנו זוכרים. היה לפדרר הרבה מזל במערכה השניה, מזל שבלעדיו מארי היה מוביל בשתי מערכות וכופה על פדרר לחזור מפיגור 2 מערכות – ואני בכלל לא בטוח שהוא היה עושה את זה.
עם זאת, ממש אי אפשר לתת את הקרדיט על הניצחון של פדרר למזל – הוא נתן הצגה בכל מובן. נפלא.

דניאל זילברשטין 9 ביולי 2012

ואני מצרף את הטור שכתבתי אתמול לפני הגמר. נשאר די רלוונטי.
http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=411&DocID=123827&Lang=he

אופיר 9 ביולי 2012

טור טוב מאוד ואני מסכים איתך. נדאל ודיוקוביץ' הם קודם כל אתלטים במובן הגנרי של המילה: חזקים, אתלטים ולוחמים באופיים, שבמקרה עשו בחירה בטניס. הם כמובן שחקנים מדהימים שמציבים סטנדרט פיזי חדש למשחק, אבל באותה המידה יכולתי לצפות בקרב היאבקות: טקטיקה ונחישות.

אני אוהב את הטניס הקלאסי, זה של מקנרו ונברטילובה, גם אם לעומת המפלצות הנוכחיות הוא נראה חלש ואיטי. פדרר בעיני מגשר על הפערים בין הדורות במובן הזה שהוא חובט בקהנד ביד אחת ומשתמש הרבה בסלייס, אבל יכול לשחק גם בקדמת המגרש וגם מהקו האחורי. אני גם מעריך יותר את החשיבה ההתקפית ואת לקיחת הסיכונים.

אני מאוד מאוד מקווה שעד הפרישה של פדרר יצוץ שחקן צעיר ומרתק נוסף, כזה שגורם לך לפתוח טלוויזיה – כמו פדרר ונלבנדיאן.

יותם 9 ביולי 2012

לדעתי פדרר כלל לא בנסיגה ובשנה האחרונה הוא אפילו החל לשחק טניס הרבה יותר יעיל וחכם מבעבר מה גם שהבקאנד שלו רק הולך ומשתפר.
אם רוצים לנתח את היכולת שפדרר מציג יש לקחת בחשבון אלמנט מאוד חשוב ששינה את הטניס בשנים האחרונות ופגע בצורה קשה בפדרר והוא מהירות המגרשים הקשים והדשא כיום וגובה קפיצת הכדור על המשטח(ככל שהכדור קופץ יותר גבוה יותר קשה לשחקן עם בקאנד יד אחת להגן).
שינויים אלו הביאו לכך ששחקנים שאמנם הם אתלטים ושחקני קו בסיס אדירים כמו ברדיץ ונדאל(עם כל הכבוד אליו) ניצחו את פדרר על הדשא שאיבד מהמהירות שלו וגם גרם לכדור לקפוץ גבוה יותר מה שהפך את היתרונות של פדרר עליהם כמו בקהאנד סלייס נמוך ,משחק הרשת, הדרופ שוט ובאופן כללי המשחק ההתקפי שלו לפחות אפקטיביים. מה שעזר לפדרר הפעם לנצח היא סגירת הגג(בחצי גמר,ובגמר)שגרמה לכדור להיות מהיר יותר באוויר.דבר שפגע גם בנדאל במערכה 5 מול רוסול.
השינוי הזה בולט על המשטח הקשה באוסטרליה שהפך איטי בצורה מחרידה ומה שצפוי בו אלו מאבקי קו בסיס ארוכים.פדרר שיחק בחצי הגמר באוסטרליה השנה סופסוף חכם נגד נדאל אבל גם זה לא עזר כך שאני לא רואה איך פדרר מצליח להסתדר איתו על המשטח הזה.
ההאטה במגרשים הקשים בסבב קריטית ולכן לדעתי פדרר לא יוכל לשמור לאורך זמן על המקום ה 1, משטחים כמו בדובאי או האולם שבו נערך המאסטרס ב 4 שנים האחרונות בלונדון מוכיחים שעל משטחים מהירים כאלו ,שהיו נפוצים יותר כשפדרר שלט בטניס העולמי, פדרר עדיין מגלה עליונות אפילו על נדאל ודיוקוביץ בשיאם…

C-WEB 9 ביולי 2012

אני לא חושב שפגשתי אף פעם מישהו שכותב באוביקטיביות על פדרר – או שאוהבים אותו או שאוהבים את נדאל(או דיוקו או מישהו כזה) ולכן לדעתי רוב הכתבים התעלמו מזה שלמרות שלפרקים הוא הפגין טניס פדררי מדהים, מולו מארי נראה היה חסר כל יכולת להגיב, היו לו המון טעויות. אם הוא היה פוגש את נדאל בכושר זהה לא היה לו סיכוי. אני באמת חושב שפדרר זכה מן ההפקר שגם נדאל וגם נולה פשוט לא הביאו את ה A GAME שלהם(בצורה מאוד מפתיעה) לווימבלדון. אם אחד מהם היה משחק בטורניר הזה כמו שהם משחקים בשנה האחרונה פדרר היה ממשיך לשמוע קריאות שטוענות שהוא צריך לפרוש. את הגדולה שלו אי אפשר לקחת אבל גם אי אפשר להשליך אותה על היכולת שלו בהווה. לפי דעתי זה הגרנד סלאם האחרון שלו

ארז ענבל 9 ביולי 2012

ראיון נהדר עם פדרר ונברטילובה בערוץ הטניס. הדבר היפה הוא שהראיון לא ערוך וניתן לראות את הכניסה והיציאה של פדרר מהאולפן. ממליץ לצפות בהקדם כי יש סיכוי טוב שערוץ הטניס יסירו את הראיון:

http://www.youtube.com/watch?v=aW1TAAU9OWU&feature=youtu.be

ראיון נוסף של פדרר ב-ESPN אחרי המשחק:

http://www.youtube.com/watch?v=VGuD-XmmgSk

קליפ של המפגש של פדרר ומירקה אחרי המשחק והיציאה שלו לקהל עם הגביע:

http://www.youtube.com/watch?v=WRqaHX0YbM8&feature=youtu.be

אופיר 9 ביולי 2012

פשוט לינקים אדירים, תודה רבה!

כמה דברים שעולים לי בראש:
[1] מירקה נהדרת, ולדעתי יפהפיה.
[2] נברטילובה פשוט קלאסה בפני עצמה. עושה כבוד לטניס הנשים ולטניס בכלל.
[3] ה-star power של פדרר פשוט חסר תקדים (למעט אגאסי, אולי). הבן אדם, בדרכו השקטה והבטוחה (מאוד) בעצמו פשוט אייקון ספורט. נדאל זכה כבר 7 פעמים ברולאן גארוס ובקושי זוכה לעידוד מהקהל המקומי. פדרר זוכה לחמישים אחוז מהעידוד גם מול יריב צרפתי, וגם בגמר ווימבלדון מול בריטי (או בארה"ב מול רודיק, למשל). אפשר לשייך חלק מזה לעובדה שהוא דובר גרמנית, צרפתית ואנגלית מושלמות, אבל זה יהיה פשטני מדי. האמת היא שהוא פשוט נוטף כריזמה.

נביא בעירו 9 ביולי 2012

לגבי מירקה: כמובן ש"על טעם ועל ריח" וכיוב', וכמובן שאני לא רוצה להישמע חזיר סקסיסט בקטע של "מה התחתנת עם הכונפה הזאת?", אבל – וזה אבל גדול מאוד – קשה להתעלם מהדמיון היותר ממסויים לסוהא ערפאת….

ארז ענבל 9 ביולי 2012

ממש לא מסכים. וכמו שאמרת על טעם וריח אין וכו', אתה תופתע מאוד אבל אני מעדיף אותה על פני החברה של מארי קים סירס ועל פני החברה של נדאל שנראית הרבה פחות טוב לדעתי ממירקה. החברה של נובאק נראית יותר טוב ממירקה עכשיו למרות שב-2003 אני לא בטוח שירקה היתה פחות יפה. הנה מירקה בזכייה הראשונה של פדרר ב-2003:

http://www.youtube.com/watch?v=4GOjUl9ghUE

C-WEB 9 ביולי 2012

מרק פיליפוסיס!!! אפילו הוא יותר יפה ממירקה…נראה לי הדיון הוא לא האם היא יפה או מכוערת אלא איך בעולם בו לכל אחד שמרוויח יותר ממיליון דולר בשנה יש דוגמנית על הזרוע דווקא שחקן הטניס אולי הכי גדול אי פעם אין קונצנזוס של שלמות שחולקת איתו את המיטה. זה מדד בו הוא מפסיד לפיסטול פיט או טייגר וודס

אני אישית חושב שזה לא קשור. מישהו ראה את חואניטה ג'ורדן???

D! בארץ הקודש 9 ביולי 2012

אם כבר הדיון הזה שלכם אז פדרר נראה ממש טוב ב-2003. והוא נראה אפילו פחות מתרגש מהיום.

ארז ענבל 9 ביולי 2012

בבקשה :) מסכים איתך בכל אחת מהנקודות שציינת !

אליאור 9 ביולי 2012

אין ספק שרוג'ר הוא השחקן המשמעותי ביותר בסבב, גם היום. אבל גם אין ספק שהוא בירידה משמעותית, גם מבחינת היכולת, בשלוש השנים האחרונות.
העונה הזו, עד עכשיו, היא מאוד מאוד בינונית, בוודאי מבחינת התחרות בה. למרות הגמר המטורף שהיה באוסטרליה, כל אחד משלושת הסטארים זכה עד כה ב"טורניר הבית" שלו: נולה במלבורן, ראפה בפריס ועכשיו רוג'ר בווימבלדון. קשה לזכור איזה משחק יוצא דופן מכל הטורנירים האלו, שוב, פרט לגמר הראשון מביניהם.
לכן, פדרר חזר לראש הדירוג, כי הוא פשוט הכי טוב, כל עוד השניים האחרים לא בשיאם. זה מה שכל-כך מדהים אצלו, ואני אודה שאני פשוט מתעב אותו, ההיפך הגמור מלהיות מעריץ שלו (בטח שלא הייתי משלם 12,000 ש"ח לכרטיס לגמר, כמו נאור ציון). פדרר הוא תופעה שאפשר לעשות עליה דוקטורנטים, החל בפיזיולוגיה שלו, עבור בטכניקה וכלה ביכולת המנטלית, שעברה שינוי של 180 מעלות מהילד האובססיבי למכונת התארים המושלמת ביותר בספורט העולמי.
כולי תקווה שבגרנד-סלאם האחרון בניו-יורק, נזכה להתעלות של כל השלושה, שאז אפשר יהיה "להכריע" את העונה הזו בטניס.

דורפן 9 ביולי 2012

אני חושב שהדיון ביופיה של מירקה מיותר. אין לי בעיה כשדנים ביופיה של מי שמתפרנסת מיופיה. או אם סתם מחמיאים למישהי על יופיה. אבל זה לא המקרה.

נביא בעירו 9 ביולי 2012

אני מסכים איתך שמדובר בדיון מיותר, אבל לא חושב שדווקא "מיותר-נחוץ" זו הסקאלה הרלוונטית במקרה הזה. השאלה, בעיניי, היא האם זה פוגע במישהו.

אתה יודע, יהיו שיטענו שגם הדיון לגבי ההשפעה שיש לשמש ולרוח על מידת ההצלחה שבה בחור שווייצרי צעיר מצליח לחבוט בכדור טניס (ישר מהאוויר! כשהוא קרוב לרשת!) הוא לא הדיון הכי הכרחי בעולם…

דורפן 9 ביולי 2012

הגבול הוא בעיני הוא האם אתה מזמין את הדיון. פדרר שם את כישורי הטניס שלו מול העולם בכדי להתפרנס – והם הופכים לנושא לדיון. אם מישהו מצטלמת לצילום דוגמנות, או מתפרנסת מיופיה באיזו דרך, אפילו בדרך של כוכבת קולנוע, או אפילו אומרת "אני הכי יפה בעולם" – אין לי בעיה שידונו ביופיין או באיכויות השונות של גופן. אני אפילו יוזם זאת לעתים – כפי שעשיתי חידון על ספורטאיות יפות. אבל הן כולן דגמנו מרצונן. פה מדובר במישהי שלא עשתה כן – למיטב ידיעתי.

עכשיו היא כנראה לא תפגע כי היא לא קוראת עברית. אבל עדיין אני חושב שקונצפטואלית זה לא ראוי.

נביא בעירו 9 ביולי 2012

הכל נכון, אבל רק הסוף קצת לא משכנע: "קונצפטואלית זה לא ראוי". מה זה אומר?

אנחנו מתעסקים כאן בשטויות כל היום. מישהו כותב על איך שאיזשהו משחק מזכיר לו את הילדות. מישהו אחר מדבר על אותו משחק ומסביר איך זה קשור ליחסים הכלכליים בתוך אירופה. בנאדם אחר, שבוי באהדה הבוערת שלו לקבוצה מסויימת אומר שזה מזכיר לו איך שקבוצה X תמיד מתנהלת בכוחניות ודורסניות וששמעון מזרחי הוא מאפיונר. תסביר לי איך מכל מגוון האסוציאציות שהצגתי פה (שהוא כמובן הרבה הרבה יותר רחב ומגיע למקומות הרבה יותר הזויים) דווקא הדיון לגבי מירקה הופך ללא ראוי מבחינה קונספטואלית?

דורפן 9 ביולי 2012

שזה נוגע במשהו שהוא לחלוטין בתחום הפרטיות.

נביא בעירו 9 ביולי 2012

אני ממש מרגיש שניצחתי בוויכוח…:-)

D! בארץ הקודש 9 ביולי 2012

הלינק הראשון בתגובה של ארז (23) פשוט נהדר. בעיקר הנינוחות שגולשת מלפני השידור אל השידור עצמו.

עצמות עצלות 10 ביולי 2012

דורפן, אני יודע שזה לא קשור, אבל מה עם איזה פוסט לכבוד עזיבת פארק, שהוא לדברייך אחד אחד מגיבורי היונייטד.

סימנטוב 10 ביולי 2012

מסכים, וחוצ"מ הקריירה שלו ביונייטד התבזבזה אם דורפן לא יכתוב עליו פוסט!

Comments closed