אחראי למעשיו

  • צילום:   luistxo eta merije רשיון: creative common license
  • צילום: luistxo eta merije רשיון: creative common license

  • החברה בארגנטינה מעולם לא עימתה את מראדונה עם מעשיו. למשל יריות על עיתונאים. למשל סיפורי הסמים. למשל נטישת בנו האיטלקי. על הכל סלחו ומחלו משום הכדורגלן שהיה. וכך נוצר פה אדם שאינו מבין את המושג אחריות. או את המושג "לא מגיע לי".


    בדקות אלו, כשהקהל באסונסיון שר באקסטזה לאחר שנבחרת פרגוואי העפילה לגבי העולם, אולי מראדונה מתקרב לנקודה בה הוא פעם אחת מבין שלדברים שהוא עושה יש השלכות. האיש לא מייחס משמעות למה שקורה מחוץ למגרש. ולכן אולי זה יעשה לו טוב להפסיד שוב ושוב במגרש.

    מיסטר קאפלו
    טוטנהאם. שחקן לכל הזמנים

    No Comments

    מרקפוצ'ינו 10 בספטמבר 2009

    אני אהיה מאד שמח אם ארגנטינה לא יעלו אבל רק בגלל שמראדונה מאמן אותם. מצד שני לפי משחקי היום האנגלים דווקא ישמחו לפגוש אותו בדרום אפריקה.

    גם ונצואלה במירוץ לכרטיס למונדיאל והייתי שם לב במיוחד לתוצאות שלו בשביל לראות אם הוגו צ'אווז לא מנסה לתת איזו מתנה לחבר שלו. אני בדרך כלל מתנגד לתיאוריות קונספירציה אבל איכשהו נדמה לי שצ'אבס יעדיף לראות את מראדונה וארגנטינה במונדיאל על חשבון הנבחרת שלו.

    ד"ר א. 10 בספטמבר 2009

    רק אמש, בקרב רחוב אידאולוגי בפייסבוק, טענתי שצ'אבס הוא פרון של ימינו.
    משעשע לראות מה כתבת כאן לאור זה.

    erez 10 בספטמבר 2009

    regardless of Argentina's results, when I think of the option of MAradona's status and reactions in case of a failure to qualify, it looks like another Dudu Topaz case waiting to happen (a fallen from grace idol who might suddentl be left without the love of the common people).
    let's hope he won't have to face that test, as bad a coach as he is (and so help me god, Argentina are playing soooo bad…)

    יוסי דגן 10 בספטמבר 2009

    erez,
    לא חושב שהעם הארגנטיני יבטל את הערצתו למראדונה בכזאת מהירות. גם כי בלתי אפשרי לשכוח את גדולתו כשחקן, וגם כי יש נסיבות מקלות, כשהמרכזית שבהן היא שגם קודמו בתפקיד נכשל – כך שניתן להטיל אשמה גם על הסגל.

    אוף טופיק –
    משחק אדיר בין פדרר לסודרלינג. פדרר ניצח ב4 מערכות, כשאת הראשונה הוא לוקח 6-0 (!!!) ואת האחרונה בשובר שוויון על הנקודה.

    סימנטוב 10 בספטמבר 2009

    עכשיו כבר ברור שרוסי לא יאמן את איטליה

    גמל אדום 10 בספטמבר 2009

    (:

    אוהד ש 10 בספטמבר 2009

    ולמה אתה חושב שזה יגרום לו להתעמת עם מעשיו, הוא פשוט יגיד שלא הלך לו הפעם, והוא ממשיך להאמין בבחורים ….
    כמו שקשטן לא יודע בטעות, אין מה לצפות מדייגו לעשות,
    רק דבר אחד בטוח , שהוא מצטער שהוא לקח את התפקיד, לפלה זה לא היה קורה.

    אוהד ש 10 בספטמבר 2009

    יודע = יודה

    עידו 10 בספטמבר 2009

    לאוהד ש-
    פלה יהיה חכם לא להיכנס לשם מלכתחילה, לעומת קמפיין מתוקשר של נגדי איזה ברקוביץ אחד…

    צביקה 10 בספטמבר 2009

    בגילו הוא כבר לא ישתנה

    ביתלוי 10 בספטמבר 2009

    עדיין שחקן הכדורגל הגדול בהיסטוריה. מעבר לכך, החברה בארגנטינה עימתה אותו שוב ושוב עם מעשיו, אבל בחרה לסלוח לו. שוב ושוב. נכתבו לא מעט ספרים עבי כרס על גיבורי התרבות הארגנטינאים ועל היחס שקיבלו מעמם (למשל: אבי האומה סן מרטין, המשחרר הגדול, מת לבד בצרפת; סרמיינטו, הנשיא שעיצב את פני החברה הארגנטינית המודרנית, מת בפראגוואי; פרון, שהצעיד אותה קדימה מבחינה כלכלית, הופל וגורש…), אבל באופן כללי אפשר להגיד שהארגנטינאים מעדיפים את הגיבורים שלהם ערמומיים (אוויטה), חזקים וחוטאים (רינגו בונוונה, קרלוס מונסון), מאוד מצליחים במדינות אחרות (צ'ה) או מתים (גרדל). דייגו מרדונה עונה כמעט על כל ההגדרות (למעשה, הוא גם כמעט כבר מת רק כדי לחזור מהעולם הבא).

    ויכסלפיש 10 בספטמבר 2009

    התחלנו כבר לשמוע את מקהלת המקוננים והפזמון "יורו בלי אנגליה זה לא זה" (יורו 2008 היה "חלש מאוד", כצפוי) מתחלף ב"מונדיאל בלי ארגנטינה ו/או פורטוגל זה לא זה".

    במקום לתת כבוד לשחקנים אלמונים יחסית שנותנים את הנשמה ומשיגי תוצאות עבור נבחרות כמו פרגוואי אורוגוואי דנמרק ושבדיה, אנשים מעדיפים להתאים את הציפיות לפי האינטרסים של נייקי ואדידס

    איתי 10 בספטמבר 2009

    ארגנטינה בדרך להרוג את אלוהים שלה. במובן זה ההחלטה למנותו היתה היחידה והנכונה עבורה
    זה תהליך כואב.
    אם מראדונה ייכשל, ארגנטינה תוכל להתחיל משהו חדש כלומר לקחת אחריות

    ניינר 10 בספטמבר 2009

    גרונדונה הולך לאכול את הדיסה שבישל. מצידי שארגנטינה לא תהיה במונדיאל כדי שמסי לא יגיע גמור לברצלונה לעונת 2010-11 . שינוח קצת בקיץ וייתן את כל כולו לבארסה.

    אסף 10 בספטמבר 2009

    "צר עולמי כעולם נמלה…"

    אביעד 10 בספטמבר 2009

    אם ארגנטינה לא תעלה (היא תעלה), הרבה ידובר על "תרומתו" של מראדונה לכך. אני משוכנע לחלוטין שלאו מסי יחמוק מתחת לרדאר. המשיח החדש של הכדורגל העולמי לא חוטף רבע ביקורת (שאני ראיתי) על 0 תרומה לנבחרת.
    ואח"כ עוד שנשמע אנשים אומרים "זה לא מונדיאל בלי מסי".

    דותן 10 בספטמבר 2009

    לכל אלו שמתיחסים למרדונה ושמחים במפלתו – אני רוצה להזכיר שטורניר בלי ארגנטינה פשוט פחות מענין – לכל חובב כדורגל יש אינטרס שארגנטינה תעלה (ואני בכלל אוהד ברזיל…)

    אוזי 10 בספטמבר 2009

    ויכסלפיש – יודע מה, שכנעת אותי

    (אבל אני רוצה לראות את גורקוף! עזבו אותו מרונאלדו/מסי)

    ויכסלפיש 10 בספטמבר 2009

    דותן,מבחינתי אין כזה דבר טורניר בלי ארגנטינה/פורטוגל/אנגליה (94')/איטליה/צרפת /הולנד (82' ו-86', 2002) הוא פחות מעניין. המונדיאל מעניין כי הוא מונדיאל ולא לפי המשתתפות.הטורניר האחרון שארגנטינה לא השתתפה בו היה מכסיקו 70'. זה לא הפך אותו לפחות איכותי.

    מה שחשוב זה אם אתה בא מפרספקטיבה של אוהד שקודם כל מתעניין בנבחרת האהודה או של "צופה" שמתעניין בטורניר ובמי שמשתתף בו ולא במי שנשאר בבית.

    עומר 10 בספטמבר 2009

    מי פה ראה את המשחק הלילה בין ארגנטינה לפראגוואי? האם השחקנים האלמונים של פראגוואי אכן משחקים טוב או שויכלפיש ואחרים כאן הולכים אך ורק לפי מבחן התוצאה? נבחרת פראגוואי שאני ראיתי בטורנירים בעשור האחרון שיחקה הגנתי ומגעיל (צ'ילברט היה הסיבה היחידה לצפות במשחקים שלהם). גם בקמפיין המוקדמות הנוכחי כל המשחקים שלהם נגמרו באחד אפס או שתיים אפס (לאחד הצדדים), חוץ מניצחון 5-1 על אקוודור.
    זה שארגנטינה משחקת גרוע עכשיו לא אומר בהכרח שהיא תשחק גרוע בעוד 9 חודשים. אז כן, אני עדיין מעדיף לראות את ארגנטינה במונדיאל, ולו רק בשביל פוטנציאל הריגוש. נייק ואדידס יכולים להישרף מבחינתי (חברת הנעליים כמושג מופשט, לא זוג הנעליים הממשי של נייק שאני נועל כעת).

    איתן גרין 10 בספטמבר 2009

    עדיין אני לא יודע מה עדיף: הצדקנות הצפון אמריקאית (והכה פרוטסטנטית) או הסלחנות הדרום אמריקאית (הקתולית ברובה) וגם, בעצם, האירופאית. בעצם אני כן יודע.

    רונן דורפן 10 בספטמבר 2009

    איתן גרין – המורכבות היהודית. וזה הזכיר לי משפט מאד יפה "זה פשוט לא מעניין לא להיות יהודי". זה די מדהים שבשם אותם מאריה וישו מראדונה מאמן את ארגנטינה אבל מאמני קולג'ים מתפטרים אם הם שוכבים עם צ'ירלידר.

    רונן דורפן 10 בספטמבר 2009

    ביתלוי – אתה אומר שעבור ארגנטינה מראדונה הוא חוויה מתקנת יחסית לאיך שהתייחסו לגיבורים אחרים?

    עזי 10 בספטמבר 2009

    עומר – פראגוואי שיחקה נהדר, התקפי, היו שני משקופים, קבאנייאס והקטור ואלדס החלוצים היו הכי טובים על המגרש. פראגוואי היתה מאכזבת רק במונדיאל האחרון אבל בטורנירים לפני זה היא שיחקה בסדר גמור. ואתה קצת מטעה לגבי התוצאות שלהם, היה להם ניצחון 3-0 בצ'ילה והפסד 4-2 בבוליביה ו-1-2 בברזיל ו1-1 לפחות פעמיים. וכבין ה-2-0 יש ניצחון 2-0 על ברזיל אז באמת אי אפשר לבוא אליהם בטענות.

    אלון זנדר 10 בספטמבר 2009

    לדעתי, מי שהגיב כאן עד עתה, ורונן גם, שוגים בהבנתו של מראדונה כאליל. כמו הגיבורים האחרים שביתלוי פירט, מראדונה הוא גיבור של דרמה. הארגנטינאים, מסיבותיהם, אוהבים לחיות חיים של אחרים, והם אוהבי מלודרמטיות חסרי תחרות.
    דווקא הכישלון של מראדונה עשוי להגדיל את "הסיפור" שמסביבו. ייתכן, אמנם, שאהבתם לכדורגל והאכזבה הנוראית שהם חווים, תרחיק אותם מעליו. אני מעדיף לחשוב, שמראדונה יהפוך לגיבור של טרגדיה יוונית (או בעצם קומדיה, לפי ההגדרה הקלאסית) והעם בארגנטינה ישליך עליו את הכשלונות שלהם עצמם ויאהב אותו עד כלות הנשימה. אלה הכשלונות שלו וחסרונותיו הברורים שהופכים אותו לדמות שכל כך קל להזדהות איתה.

    אלון זנדר 10 בספטמבר 2009

    עזי – נלסון ואלדז, אקס-המבורג וכרגע בדורטמונד, ולא הקטור.
    []
    מרקפוצ'ינו ודוקטור – החבר הכי טוב של צ'אבס, קוראים לו צ'אבס. עלייה של וונצואלה למונדיאל, או אפילו סתם הצלחה כללית של נבחרת הכדורגל, היא אחד הדברים הטובים שיכולים לקרות לו כדי לשתק כל אופוזיציה. גם אהבה אמיתית למראדונה לא תפגע בתאוות הכח שלו. צ'אבס ופרון? מעניין. אפשר להעלות את הקרב הזה לבלוג שלך, ד"ר?
    []
    ויכסלפיש: כל מילה

    עזי 10 בספטמבר 2009

    אלון – כמובן נלסון. ופרון לוקח בגלל הנשים.
    ביתלוי – במחזור האחרון אתה בוחר בדייגו על חשבון מכורתך אורוגוואי?

    גיל מזימבבואה 10 בספטמבר 2009

    אלון אתה צודק בקשר לכישלון במקרה של מראדונה, העם לא יסלח לו על זה, אבל לי נראה שהוא כחוויה מתקנת יקבל לאמן את בוקה יזכה איתם באליפות ויגיד לכולם שלאמן הוא יודע ושהנבחרת היתה כשלון נקודתי.
    רונן, עכשיו אתה מבין למה אחוז גדול מההכנסות של הזונות מגיע מהציבור הדתי, המעגל ניסגר.

    רונן דורפן 10 בספטמבר 2009

    השאלה של עזי לביתלוי רלוונטית גם לYairN:

    אורוגוואי או ארגנטינה?

    ד"ר א. 10 בספטמבר 2009

    רונן –

    דייב ברג היה אומר על זה: You don't have to be a Jew to be Jewish; but it helps.

    אלון זנדר –

    קרב ארוך מכדי להעתיקו, וברובו גם לא ממש ראוי לטרחה.
    לעומת זאת, צור קשר דרך הבלוג – טקס חלוקת פרסי חידון טו באב בדרך.

    martzianno 10 בספטמבר 2009

    למראדונה עצמו כבר יש כנסייה שהקימו לכבודו מאמיניו והיא מונה כמה (עשרות?) אלפי שוטים. יהיה מי שידליק לו נר.
    ואם ארגנטינה לא תעלה, זה אומר שאנחנו נעלה כמו ב-70? היום למדנו מהעיתונים שבעצם יש סיכוי…

    גלן 10 בספטמבר 2009

    עזי: לפחות באימון זיקו יותר מוצלח.
    מזכיר קצת את ברזיל ב2002 אם כי שם סקולרי החליף את אמרסון לפני סוף הקמפיין.
    רונן ואיתן: הכי גרוע זה צדקנות קתולית בצפון אמריקה. ע"כ נכה בנוטר-דם ביום שבת ובא לציון גואל.

    שלו רומא 10 בספטמבר 2009

    אני לא רוצה להשבית שמחות אבל ארגנטינה תעלה, לצערי.
    יש לה משחק בית נגד פרו וחץ נגד אורוגואי. (3 נקודות).
    לאקוודור יש את אורוגואי בבית.
    ונצואלה בבית נגד פרגואי.
    וקולמביה נגד צ'ילה.
    במחזור האחרון:
    ונצואלה בברזיל (משהו יהמר נגד נצחון ברזילאי ?).
    צ'ילה – אקוודור,
    אורוגואי – ארגנטינה (האם אורוגואי עדיין תהיה רלוונטית?)
    פרגוואי – קולומביה (האפ פרגוואי כבר עלתה?)
    כמסתכלים על זה ככה ארגנטינה תהיה לפחות מקום חמישי, המפתח שלה הוא המשחק הבא.
    אם לא תנצח יהיה לה קשה מאוד נגד אורוגואי בחוץ.
    אם תנצח היא תגמור בין הרבעייה הראשונה.
    לדעתי תיקו בין אקוודור לאורוגוואי,
    הוא הכי מסוכן להם.
    משחק חוץ במונטובידאו שנצחון של אורוגואי מעלה אותם למבחנים…

    עזי 10 בספטמבר 2009

    אתה מתכוון גם באימון….
    זיקו מאמן מצויין, מה גם שהוא למד כעוזר של אחד הגדולים אי פעם זגאלו, מאחיו אדו שאימן את הנבחרת פעם ועוד ועוד.

    עזי 10 בספטמבר 2009

    שלו – פראגוואי כבר עלתה. מקום חמישי זה מבחנים, זו לא עלייה אוטומטית. ובעיני רוחי אני רואה את הטיקוס עוקצים בסן חוסה ועולים למונדיאל על חשבון ארגנטינה. ואם זאת תהיה הונדורס גם טוב.

    שלו רומא 10 בספטמבר 2009

    אוהד ש (5) ועידו (6) – לפלה אף אחד לא היה נותן,
    מהשתויות שהוא עשה בחיים שלו אפשר לכתוב אנציקלופדיה.
    ביתלוי – הכי גדול מחוץ לברזיל שזה עולם בפני עצמו.
    ויכסלפיש (9)(15) – לא יכול להסכים יותר.

    שלו רומא 10 בספטמבר 2009

    עזי נדמה לי שמי שמחכה במבחנים זה ארה"ב או מכסיקו לא? קל זה בטוח לא יהיה.

    עזי 10 בספטמבר 2009

    שלו, פלה הצהיר כשפרש שהוא לא רוצה לאמן. אם הוא היה רוצה, סביר שהיה כישלון, אבל היו נותנים. מראדונה, בקנבאואר, פלאטיני אימנו את הנבחרות שלהם, די סטפאנו וקרויף אימנו את ריאל וברסה וכו'. חוץ מזה לא יותר גדול מדי סטפאנו או מקרויף אבל לא נחזור לויוח הזה שוב.

    עזי 10 בספטמבר 2009

    שלו, ארה"ב ומקסיקו במקום ראשון ושני כרגע ויעלו כנראה אוטומטית למרות שצפוף שם. זה כנראה יהיה הונדורס או קוסטה ריקה.

    גלן 10 בספטמבר 2009

    עזי: תראה אני מניח שהייתה תחרות קשה מי יותר טוב ברגל ימין. אולי באמת זיקו זכה ואולי לא. גם אם הוא זכה אני מניח שזאת נדיבות המנצחים של מרדונה. אמרו לו תראה, לא חראם האיש לא לקח מונדיאל, לא לקח אליפות באיטליה, אפילו קצת דפקו אותו במונדיאל 78 תעשה צדקה שלא ישאר יקיר המיעוט העולמי הברזילאי.

    עזי 10 בספטמבר 2009

    גלן, אתה מתחיל לחזור על עצמך ואם אענה גם אני אחזור על עצמי. בוא נסכים שזיקו לא מגיע לקרסוליו של לשומי חנוכה ואילו מראדונה כל כך טוב שהוא יכול להיכנס להרכב של מנצ'סטר סיטי.

    שלו רומא 10 בספטמבר 2009

    עזי – קראתי עכשיו איך זה עובד באמריקה,
    עד כמה שראיתי למרות המיקום קוסטה ריקה יותר חזקה מהונדורס.
    לכן עבור הדרום אמריקאיות כדי לקבל את הונדורס,
    לצערי את די סטפאנו לא ראיתי בחי אבל אני האחרון שיריב על מקומו של מארדונה מהמקום השני ומטה,
    אני רק לא יכול לראות משהו שבאמת חושב שהוא במקום הראשון.

    שי 10 בספטמבר 2009

    רונן ורוב המגיבים שוגים בהבנת המצב לאשורו.הארגנטינאי הממוצע רואה בדייגו הרבה יותר ממאמן הוא קרוב יותר לאליל או אף לאל ממש.לאורך זמן דבר לא יפגע במעמדו הציבורי שם גם אם יפסיד לקשטן ושות'. לא הלחץ הציבורי שלא יהיה שם יפטר אותו אלא הוא יתפטר או שמישהו בהתאחדות שם יבין שהאיש לא מאמן פשוט.

    גלן 10 בספטמבר 2009

    טוב, בכל מקרה אני מסכים שללא ארגנטינה זה אסון גדול למונדיאל. בכנות אם נקח מ-94 ועד עתה את מונדיאלי החצי מאפן שחווינו אז מירב האסטטיקה והדרמה (קמביאסו, ברגקמפ, מראדונה מול ניגריה, בקהאם וכו') קשורים איכשהו לארגנטינה. התרומה של השאר קצת יותר חיוורת.

    גלוי נאות- דווקא לא אוהד אותם אבל גם אין איזהשהי איבה.

    גלן 10 בספטמבר 2009

    נגד יוון כמובן

    תומר 10 בספטמבר 2009

    ויכסלפיש- שום נייקי ושום אדידאס- רוצים לראות את מסי ורונאלדו כמה שיותר כל עוד אנחנו והם בחיים.

    אלון זנדר 10 בספטמבר 2009

    עוד הערה סתם – יש מי שמאמין שהכישלון הארגנטיני נובע מהאישיות של מראדונה. זה שטויות. דווקא האישיות שלו כן נותנת מוטיבציה לשחקנים, והיתה אמורה לכפר על כמה עניינים אחרים. למשל, היעדר מוחלט של טקטיקה במגרזש, של הבנה מי עושה מה באיזה מצב, בעזרה הדדית (כפועל יוצא של אי הסדר), וחוסר מדהים בקבלת החלטות.
    []
    גם להחלטות שלו בקשר לסגל יש בעייתיות: דווקא ליסנדרו לופז פצוע, אבל היגואיין, חאבייר פאסטורה הלהיט החדש או אפילו ריקלמה לא בסגל בגלל שמראדונה חושב "שהם לא נאמנים לנבחרת". היגואין לא הגיע למשחק של הU20, ופאסטורה לU18, וזה מספיק עבור הפטריוט הגדול.
    []
    יותר מכל הבעייה של ארגנטינה היא שאין לה הגנה, וקישור דפנסיבי מודרני, עד כמה שזה נשמע מופרך. פשוט זה לא עובד, וכח האדם מוגבל ביותר. וזה אני אומר למרות שאני מאד מסמפט את הנבחרת (והמדינה) המופרכת הזו.

    בני תבורי 10 בספטמבר 2009

    יתכן ואני לוקה בהבנת הנקרא, אבל נדמה לי כי רונן התכוון בדיוק למה שחלק מהמגיבים טוענים שהוא לא. "…וכך נוצר פה אדם שאינו מבין את המושג אחריות. או את המושג “לא מגיע לי”, זה בדיוק מה שאתם אומרים.
    אני לא מבין באלוהימים, אבל ברור שמראדונה נמצא במעמד של אחד כזה בארגנטינה ואני האחרון שאתווכח עם זה. אני רק מקווה שהמשחקים האחרונים יהפכו אותו לאל שהכזיב. מצד שני, אני מוכן להתווכח עם כל מי שרוצה על נצחון המיטטיי הרומני על האסדו הארגנטינאי. מוכנים?

    ויכסלפיש 10 בספטמבר 2009

    תומר, אתה כזה ויש רבים נטולי אינטרס וחובבי אסתטיקה כמוך. את רונאלדו ומסי יש לנו כל שבוע בטלוויזיה או במגרש אם יוצא לך לבלות בחו"ל, ואני מלא התפעלות משניהם (בעיקר בזמן שהם תוקעים מקלות בגלגלים של צ'לסי). אבל בגדול מי שדוחף את שניהם אלה נייקי (פורטוגל ובארסה) ואדידס (ארגנטינה וריאל), ואני מתריע משטיפת מוח וזלזול בשחקנים שמתאמצים ומנצחים ביושר.

    אני בטוח שתסכים איתי שכמה מגדולי השחקנים בהיסטוריה כלל לא הופיעו במונדיאל או לא הותירו את רישומם עליו, כמו די סטפאנו, גיגס, קאנטונה גינטר נצר, ואפילו יחיאל אבן צור..

    תביאו בחשבון שמסי זה יליד ארגנטינה שגדל מגיל 13 או 14 בספרד ומשחק בנבחרת כי גרונדונה סידר לו משחק ידידות בנבחרת הצעירה בגיל 17 או 18 לפני שיבחר בספרד. לא אתפלא אם עמוק פנימה, בזמן הטיסות, הוא מצטער על הבחירה.

    שלו- לא הבנתי מהניסוח אם אתה מקבל את הטענות שלי, או שולל אותן.

    יובל (אחר) 10 בספטמבר 2009

    ביתלוי – אנצל את הבמה הזו להגיד לך שכתבותיך במדור הספורט של "הארץ" היו תמיד מקור לתענוג מבחינתי, והן חסרות לי עד מאוד.

    עזי – השנאה שלך לארגנטינה העבירה אותך על דעתך. אתה באמת מעדיף את קוסטה-ריקה על חשבון ארגנטינה? קונקאקף (אני מקווה שלא טעיתי במספר הקופים) גם כך מקבלת יותר מדי נציגות במונדיאל.

    רונן – אתה מתעלם ממגזר חשוב של אנשים שהתערבו על עד כמה ארגנטינה תגיע רחוק במונדיאל הקרוב והם עשויים להפסיד את ההתערבות כבר עכשיו. שמועות אומרות שכותב תגובה זו שייך למגזר לא-מבוטל זה, והוא היה שמח לראות את דייגו עף לכל הרוחות.

    שלו רומא 10 בספטמבר 2009

    ויכספיש – מקבל, מקבל.
    אין אף אחד שיותר גדול מהמשחק עצמו!
    אני אוהב את המונדיאל בגלל הלא צפוי,
    ולא בגלל הצפוי (אלה אם זה ברזיל לוקחת),
    ארגנטינה / פוטוגל כמו שהן נראות פשוט לא מגיע.
    אנחנו מדברים על פורטוגל, מי זאת בכלל?
    ארגנטינה זכתה פעמיים, בסדר…
    פורטוגל ???
    מארדונה עם נבחרת פחות טובה (ויד ימין) לקח מונדיאל.

    אלון זנדר 10 בספטמבר 2009

    בני – אני, לפחות, לא דיברתי על מראדונה עצמו, אלא על התפיסה הציבורית של דמותו. אם כבר, אני חושב שהוא מרגיש שהוא בהחלט לוקח אחריות, בעיקר בעובדה שהוא לא "בורח", כלומר מתפטר. הוא באמת מרגיש מחוייב לנבחרת, ועושה כמיטב יכולתו. רק שזה טבוע באופיו ובדמותו, שהוא נועד לכישלון. ואת זה דווקא הציבור הארגנטיני מחבב, עד כמה שהוא מאוכזב מהנבחרת (מהנבחרת! לא ממראדונה, שלא איכזב חס ושלום, אלא סתם נכשל…)
    []
    רונאלדו ומסי בטח לא יעשו מונדיאל טוב מכפי שהוא. מה עוד שהם אפילו לא עושים את הבית המוקדם לטוב במיוחד. בעוד רונאלדו בולט במשחקי פורטוגל ורק נכשל לחלוטין כשחקן חוד ללא סיוע, מה שנותן לו דמות דון-קישוטית, מסי נוטה להיעלם לחלוטין ובקושי לסייע למשחק של הנבחרת. מסי תפור למשחק המסירות המרהיב של בארסה, הוא לא שחקן שיכול או רוצה לקחת פיקוד ולקבל החלטות במרכז השדה הארגנטיני. לכן לא נורא אתאכזב אם שניהם לא יעלו למונדיאל (למרות שמונדיאל בלי ארגנטינה – לא מסי – זה באמת קשה לעיכול). וגם צרפת (ריברי! בנזמה! הנרי! טולאלאן!) משחקת כדורגל מדאיב במיוחד תחת דומנק. וכל קורבן קביל כדי להעיף אותו לכל הרוחות.

    אופיר 10 בספטמבר 2009

    אנחנו אוהבים להשתלח (ובצדק) בעסקנות המקומית ובדרך קבלת ההחלטות אצלנו, ומסתבר שהדברים לא שונים באופן רדיקלי במדינות ספורט טובות בהרבה מאתנו:
    מי הוא אותו גולם שנתן למראדונה את המפתחות לנבחרת, בבת עינו של העם הארגנטיני?
    מי הוא אותו כסיל שמאפשר לדומנק להמשיך להשחיר את פני הכדורגל הצרפתי, אולי המשופע ביותר בכשרון בעולם כולו?

    Yai 11 בספטמבר 2009

    I cannot choose, Ronen. I don't know I'll watch and see what my heart says. Uruguay deserves it more I suppose and when is last time Argentina won in th e Centenario?? I want them both in.

    Life is short, a Mundial without Argentina is very sad for me.. Australia will be there though, who knows I have been here 16 years now… I don't know.

    Yai 11 בספטמבר 2009

    Ronen, if you were given the reign of Argentina tomorrow, what would you do, who would you play, how would you set them up on the ground? Surely there is enough talent, even if there is a massive crisis, surely! :(

    YairN 11 בספטמבר 2009

    Yai=YairN

    Typo

    תומר 11 בספטמבר 2009

    ויכסלפיש- שכחת את זהאי ארמלי ומוצי ליאון..
    עכשיו לעניין שעליו דיברנו- תשמע, אתה רוצה לראות את נלסון ואלדס ואת ואת אנטוניו ולנסיה במונדיאל כי כביכול הם לא חתומים על חוזי עתק בתאגידים ענקיים ואתה נגד מסחור וגם אני, אבל תבין שהיכולת של נלסון ואלדז והעובדה שנייקי לא שולטת בו חופפים- זה הולך יד ביד- ולא שנלסון ואלד יצא בהודעה שהוא בחיים לא ילבש סופג זיעה של נייקי כי המוצר מיוצר במדינת עולם שלישית ונלסון ואלדז נגד שיעבוד ילדים- אם ואלדז היה סופר סטאר הוא לא היה מהסס ללכת עם סרט של נייקי על הראש.. לכן ואלדס או מסי? ברצלונה או דורטמונד? אני הולך עם מסי וברצלונה. (עד שגיבור אמיתי יצוץ).

    Comments closed