פתיחה עם הפסד באברטון

פרגוסון לא פתר שום בעיה. הוא החליט שיונייטד תהיה הבעיה

אני לא דואג לגבי השאלה אם ההתקפה של יונייטד תתחבר. היא תתחבר – כי השחקנים מעולים. אני זוכר את הקבוצה הכי טובה של יונייטד בזכרון – של עונת 2007-2008. גם היו בה הרבה שחקני רכש ונדמה לי שהיא הגיעה למחזור השביעי או השמיני מבלי לכבוש יותר מפעם אחת. ההתקפה תתחבר ותבקיע ואני חושב שהיא תתחבר סביב קגאווה.

 

אבל בהגנה אין מה שיתחבר. תאורטית אם ריו-וידיץ'-סמולינג-ג'ונס-אבנס בריאים ההגנה בוודאי טובה בהרבה . אבל  מכת הפציעות כבר לא נראית כמו חוסר מזל.  זוהי רמת הבריאות הממוצעת של שחקני ההגנה כבר שנתיים וחצי וזו רמת מגיני האגף. השחקנים כנראה לא בריאים מספיק.  גול ממרואן פלאיני – שהבקיע המון נגד יונייטד במשך השנים – הוא ברומטר מצויין. ברור לחלוטין מה פלאיני עושה. ברור לחלוטין איך לעצור אותו. ברור שזה עם בלם רציני ולא מאולתר.

 והמחיר הוא נקודות.

ובינתיים נחכה לגולים.

 

וזה נכתב לפני המשחק – בכמיהה לגולים:

בקיץ 2012 החליט אלכס פרגוסון לא לפתור את הבעיות. מנצ'סטר יונייטד פותחת את העונה בלי שחקן פיזי בקישור האחורי ובלי מגן שמאלי במקום פטריס אברה (וכאן מעירים לי שנרכש אלכסנדר באטנר מויטסה ארנהיים אתמול בערב, או אולי היום בבוקר). במקום זה פרגוסון נקט בגישה אחרת לגמרי: בוא נהיה אנחנו הבעיה! ובמקום להביא כדורלנים שיחפו על חולשות קיימות הביא את שינג'י קגאווה ורובין ואן פרסי. רובין ואן פרסי כבש בשנה שעברה 44 שערים, קגאווה היה שחקן העונה בבונדסליגה. זה מסע רכש במושגי ריאל מדריד.

טקטית הפתרון הוא כזה: התגובה ליכולת של היריב להצר את המגרש? גולים! כנגד קישור צפוף? גולים! אם ילחצו על אגפי ההגנה החלשים? גולים. כנגד הנעת כדור? גולים! הפתרון ל-4-3-3? גולים! השיפוט באירופה יותר רך? גולים! הבעלות על הקבוצה לא פופולארית? גולים. הכלכלה מתמוטטת והרב-תרבותיות בסכנה? גולים!

נ.ב. ניסו את זה פעם בריאל מדריד וזה לא צלח. אבל לכך יש פתרון – גולים!

ועוד משהו: יונייטד מסורתית מתקשה באברטון. המממ… גולים!

*

כמה שאלות, בכל זאת:

האם קגוואה מיועד לשחק מאחרי רוני ורובין ואן פרסי ולהפחית משמעותית את הדקות של סקולס?

מה קורה בשאלת נאני-ואלנסיה ואולי חוזרים לרעיון המטורף של ואלנסיה מאחרי נאני מימין?

האם השחרור של פאביו משמעותו שבכל זאת יש כוונה להביא מגן שמאלי – והאם הסיבה לדחיה היא שהמשחק הראשון הוא מול אברטון? (כאמור התשובה לכך היא אלכסנדר באטנר).

איך זה שברבטוב טרם נמכר?

*

ולמשחק הספציפי מול אברטון, ולמדור האולי פופולארי ולפעמים קבוע – "האם אנחנו שונאים אותם?"

ברמת העוסקים – שחקנים ומנג'רים – אין ספק שמדובר במועדונים ידידותיים. העיסקאות בין המועדונים רבות והם לרוב מועילות. יש סיכוי מסויים שהמנג'ר של אברטון יהיה יום אחד מנג'ר יונייטד. שני המועדונים גם רואים בליברפול את המועדון השנוא עליהם. מהצד השני – ליברפול ומנצ'סטר סיטי לא שונאות זו את זו – בגלל שהן שונאות את יונייטד.

אבל אברטון היא מועדון עם כבוד שרואה עצמו משתייך לצמרת המועדונים גם בשנים אפורות יחסית. והעובדה שמנעו מיונייטד אליפות בעונה שעברה, בוודאי מוסיפה לתחושת הכבוד שלהם. ובניגוד לסיטי של טרם תקופת השייחים – והם לא ישפילו את עצמם למצב שבגלל שנאה לליברפול הם לא ישנאו את יונייטד. הם מועדון מספיק גדול עם מספיק תעצומות נפש כדי לשנוא את שניהם. וכמובן יש את סיפור ווין רוני. אבל זו לא שנאה ברמה הליברפולית – והעובדה היא שהמועדונים סוחרים ביניהם בתדירות והשחקנים העוברים מתקבלים יפה במועדון החדש.

ולכן אסכם: הייתי מגדיר את רמת השנאה ב-7- מ-10. אין פה תיעוב אבל יש הבנה כי זה יהיה לא מכובד לא לשנוא זה את זה.

*
הרגע הגדול ביותר שלנו נגדם:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

לא תלוי בך (על האהבה לכדורגל)
סקירת ה-AFC - משהו לכל קבוצה

116 Comments

בוריס 20 באוגוסט 2012

קו קדמי של רוני ואן פרסי קגוואה נאני וולנסיה הוא רעיון מעניין אבל השאלה היא אם פרגוסון יעלה כזה הרכב, בשנים האחרונות הוא העדיף משחק טקטי, מעבר לזה אם לא שולטים במרכז המגרש זה לא משנה מי החלוץ שלך כי הוא עסוק בלשחק קשר אחורי בזמן שהקבוצה השניה תוקפת…

חיימון 20 באוגוסט 2012

עוד סיבה לשנוא – אני לא חושב שהאוהדים של אברטון התגברו או ייתגברו על המעבר של רוני.

פרגוסון החתים מגן שמאלי אתמול מויטסה ארנהיים – בהולנד הרימו גבה… http://www.guardian.co.uk/football/2012/aug/19/alexander-buttner-manchester-united

ואן פרסי בחוד אומר קגאווה בצד שמאל ויאנג מימין. על פני עונה שלמה קגאווה וואן פרסי יביאו איתם עוד לפחות 4 ווריאציות שונות לרביעייה הקדמית. מדהים. מעבר לזה, ואני חושב שתסכים איתי, אני ממש מחכה לראות איזה עונה תהייה לואלנסיה – הוא הפך חיוני, כמעט קטלני בעונה שעברה ולא הייתי רוצה לראות את זה מתאדה

אביעד 20 באוגוסט 2012

לא זה משנה במשהו את כוונת המשורר בפוסט נכבד זה, אבל מגן שמאלי כנראה שכן מביאים. ואם הבחורצ'יק באטנר הוא זה שבא, למעשה הואמוסיף לכוונה. זה מגן שאשתקד כבש 5 ובישל 5. אז הפתרון לעמדת המגן הוא גולים?

מיכל 20 באוגוסט 2012

אתה גורם לי להתאהב בספורט כל פעם עוד קצת.

איך שאתה מטפל בנושאים, כותב עליהם, מתייחס אליהם.

תענוג.

שי הדור הבא 20 באוגוסט 2012

בדיוק.

אביאל 20 באוגוסט 2012

בוריס – קשה להאמין שאפשר לשחק בליגה האנגלית עם חמישה שחקני התקפה מובהקים, אבל מוטיב הגולים של דורפן כאן אולי מעיד שזו המחשבה של פרגסון, נראה הערב.

אופיר 20 באוגוסט 2012

שבור רגל, רובין.
או קרע רצועה.

ליאב 20 באוגוסט 2012

אחלה דבר – גולים.
אבל אם ברצינות, אין שום קווי דמיון בין יונייטד לריאל מדריד של הגלאקטיקוס וכל המאמנים המסכנים שהיו צריכים לנהל את מופע הליצנות הזה..
פרגוסון יודע לקחת שליטה על הקבוצה. אני חושב שהוא בונה על החזרה של וידיץ' כבסיס להגנה חזקה ואולי לייטון ביינס יגיע, אז יהיה אחלה.

ראיתם את הכותרות לגבי קאקה? אוהב מאוד את השחקן הזה. לא בטוח שצריכים אותו.

ודבר אחרון לקראת אברטון – שמונה שנים עברו, אבל עדיין זה מוזר לראות את פיל נוויל לובש חולצה אחרת.

dtnsgl 20 באוגוסט 2012

המשחק המתסכל של העונה, ללא ספק – בטח במצב שנוצר אחרי שבת האחרונה. כבר אחרי המחזור הראשון הסקאמס או השכנה הצעקנית יהיו מעלינו בטבלה, סביר להניח ששתיהן.
אולי נארגן איזה תגרה טובה, סטייל לוד-ר"ג רק משופר, ככה ששתי הקבוצות יחטפו חזק?

דורפן 20 באוגוסט 2012

אפילו הפתרון עבורך הוא גולים

dtnsgl 20 באוגוסט 2012

רק להבהרה, זאת תגובה של אוהד אופטימיסט ששוב קבל סטירה מצלצלת כר במחזור הראשון (סטירה שכאבה במיוחד עקב התוצאה, היריבה והמשחקים שמחכים ב-4 המחזורים הבאים).

הצד התכלת של העיר 20 באוגוסט 2012

הרבה זמן אני לא אשכח את אותו אחה"צ של סוף אפריל…
הגעתי הביתה ויונייטד בדיוק כבשו את הגול של ה4-2… כבר די זנחתי את המשחק והתכוננתי לצאת לריצה שפתאום 4-3, אוקיי, אולי נשב כמה דק'… אחרי ה4-4 כבר ממש צעקתי משמחה :)
אם אני לא טועה שבוע אחרי זה היה הדרבי של וינסנט קומפני והיי ג'וד… היה מדהים.

בכל מקרה – היום יונייטד תנצח כי היא באמת מגיעה מאוד שאפתנית ומאוד חזקה אל העונה הזאת.
האם היא תוכל להחזיק ברמה כזאת גבוהה משך כל העונה ? ובכן, אני מאוד מכבד את פרגוסון אבל אני חושב שאמצע המגרש קצת חלש ובהגנה מידי פעם יש חורים.
כמובן שזה גם מאוד תלוי מה קבוצת המשוגעים של מנצ'יני תעשה -עושה רושם שכמעט כל משחק איתם זה פאקינג רולר-קוסטר…

טימי 20 באוגוסט 2012

אברטון מתחילים לשחק בשנים האחרונות בינואר. אז תהיו רגועים..

רועי רוטמן 20 באוגוסט 2012

טימי, גם יונייטד.

שלו 20 באוגוסט 2012

עונה אחת נפתחת היום, עונה שנייה נפתחת בעוד שישה ימים.
קרוב משפחה אהוד אוהד יונייטד החי בלונדון טוען שהיונייטד צריכים דבר אחד,
והוא ארבע שחקני התקפה דומיננטים מתקשר בקלות לגישת הגולים.
בצד השני של היבשת יושב מאמן זדיאק זמאן שגישתו המפתיעה היא…
גולים, גולים ועוד גולים.
אם הייתה תפילה לאוהד הכדורגל (על תקן תפילת הדרך) היא הייתה כנראה מסתיימת כך.
מי ייתן ונבקיע שער אחד יותר מהיריב.
השנה אנחנו לא חזירים, רוצים אליפות.
פה ושם וכאן.(אנגליה, איטליה וישראל)

D! בארץ הקודש 20 באוגוסט 2012

דווקא לא קשור לפוסט הזה.
אתמול גיליתי לתומתי כי העליתם את כל הארכיון שלך – מ ר ג ש !!!
פוסטים מופלאים ביותר (זה על משחק הפול עם בלום הוא בוודאות וגם בפרספטיבה של זמן – אחד מהגדולים) והרבה תגליות קטנות ומרתקות גם על האנשים פה בשוליים (המגיבים).

שי הדור הבא 20 באוגוסט 2012

קישור?

D! בארץ הקודש 20 באוגוסט 2012

בעמוד הראשי של דה-באזר אתמול. בגלילה למטה, בין שלל הריבועים היה גם את זה שמאפשר לך לבחור חודש

שי הדור הבא 20 באוגוסט 2012

אני מתכוון למאמר עם בלום.

D! בארץ הקודש 22 באוגוסט 2012

לצערי אני לא זוכר באיזה מהעשרות שקראתי אתמול זה נמצא.
וזה דווקא לא ממש עם בלום אלא יותר על.

קורא 20 באוגוסט 2012

היהפוך פרגי עורו? אני אהיה הראשון לפרגן אם יסטה מהגישה של "גול אחד יותר מהיריבה עם מינימום סיכונים". לפי הרכש כך נראה.
לדעתי זה צירוף מקרים בשילוב פוסט טראומה מהעונה האירופאית שעברה, ששני שחקני עונה בליגות בכירות מוחתמים ביונייטד. עם כל תקוותי הספורטיביות שיונייטד תפסיד, הם רחוקים שנות אור מהמגלומניה המדרידאית.

אמיר המקורי 20 באוגוסט 2012

ועוד שאלה שאמורה היתה להיות ברשימה,איך זה שרפאל עדיין לא נמכר וגם קיבל חוזה לעוד 4 עונות!

דורפן 20 באוגוסט 2012

ראשית, הוא עוד שווה צ'אנסים. צריך גם מגינים מחליפים אם העמדה תהיה של סמולינג.
ושנית, הדבר הכי מטומטם כלכלית הוא לא להחתים שחקנים על חוזה. החוזה שומר את ערך המכירה שלהם – וממילא אתה משלם להם.

אמיר המקורי 20 באוגוסט 2012

רונן – גם סמולינג לא מרגיש נוח בעמדה הזו,ליונייטד אין מגן ימני טבעי וכמו הגולים המיותרים שמגיעים משמאל זה דיי דומה בימין.

טל המנצ'סטרי 20 באוגוסט 2012

לפי משחקי ההכנה קגוואה שיחק box to box. ירד למטה לקחת/להתחיל התקפות וגם המשיך למעלה להיות סביב ובתוך רחבת היריב.

יש חשש בקטע ההגנתי ברגע שהוא וקלברלי לדוגמא ( נמצא בכושר מצויין)
ישחקו ביחד כי אז אין לנו איזה סוג של גרזן או שחקן עם נטייה הגנתית יותר,
אפשרות ראשונה וגם כזו שנוסתה, לוותר על קיצוני ולשחק עם עוד שחקן אמצע שיסגור בצד החסר.
אפשרות שנייה, להחזיק ולהניע יותר את הכדור וככה מגנים פחות.
קגוואה וקאריק או אפילו סקולס זה יציב יותר גם כי קלברלי עדיין לומד כדורגל והיפני צריך להסתגל לליגה.
אגב, ניק פאוול שהגיע מקרו ואם יתפתח כמו שצריך הוא כל מה שקיוונו שגיבסון יהיה אבל לא יצא.
בנוי טוב, נוח עם הכדור ומחפש כל הזמן קדימה, אם בבעיטות ואם במסירות, בשקט בשקט ואפשר שיש פה הברקה של פרגי, גם אם לא בעונה הזו אז בוודאי לעתיד.

ולנסיה כמגן ומאחורי נאני, לעיתים זה יכול להיות מלהיב וקטלני,
לעיתים זה גם יוצר פקק ולא מוציאים את המיטב.
בסופו של דבר, ולנסיה לא מגן וחבל שיתבזבז שם.
מגן שישחק מגן, קיצוני שישחק קיצוני.

פאביו לא שוחרר אלא הושאל לק.פ.ר, שיתגלח על הזקן שלהם.

מעניין שעדיין לא הגיעה הצעה עבור בארבטוב, מדברים שיונייטד מוכנה למכור גם ב 5 מיליון, אני לא מבין איך לפחות חצי מקבוצות הליגה לא קופצות על המציאה וגם אם זה צריך לעלות קצת יותר,
אולי בגלל משכורת גבוהה.

לגבי נורמן והגול ההוא…מנוחת השכנים בשבת אחר הצהריים בבניין מגורים בראשון לציון הופסקה ע"י צרחות שמחה מטורפות של ילדים (אני ואחי) שסוף סוף יכלו להתפאר מול שאר ילדי השכונה אוהדי ליברפול
גם השיר על נורמן הוא אחד הטובים שיש, כבר לא עושים כאלה יותר

http://www.youtube.com/watch?v=quN1gfkF_uM

ניינר 20 באוגוסט 2012

יש שמועות שהבחור הנחמד לייטון ביינס יעבור אליכם לאחר המשחק. אחלה שחקן בעיני שיכול לפתור עבורכם את החור המכונה פטריס אברה

אבי 20 באוגוסט 2012

תודה לרונן על ההתחשבות – על הפרסום המוקדם של הפוסט "לקראת" הראשון :-)

גלן 20 באוגוסט 2012

מצויין מדור השנאה (מקווה שיהיה קבוע). אהבה היא קומודיטי חסר משמעות מזה שנים . מכסימום אהבה סינטטית. שנאהורוע מצד שני יש בלי גבול. וגם… גולים

גלן 20 באוגוסט 2012

דרך אגב אני זוכר שנים של שנאה אחרי שהם גנבו לנו אליפות ב 77. לבושתי אפילו תמכתי אז בגרינהופים בגמר הגביע בו ניצחתם. בהחלט פרט לא מחמיא ברזומה שלי.

יוסי מזרחי 20 באוגוסט 2012

אל תמעיט בערכך גלן, יש בך גם כמה דברים טובים….

סימנטוב 20 באוגוסט 2012

התגעגעתי למדור ה"לקראת" איזה כיף שהעונה מתחילה…

קורא אדוק 20 באוגוסט 2012

לגמרי

גיל מזימבבואה 20 באוגוסט 2012

מה קורה עם ריו, משחק או לא?
במידה ולא קאריק שוב בלם, ולנסיה מגן…
מה יהיה עם ההפציעות האלה של הבלמים, עונה שלישית ברציפות שפותחים באילתורים.

שלו 20 באוגוסט 2012

רגע לפני, הוא רגע מיוחד, עוד מספר שעות העונה תרוץ סיפורה יכתב תוך כדי.
נתלונן, נשמח, נתאכזב.
הרגע הזה לפני הוא הרגע בו כל השאלות פתוחות איזה יונייטד נראה?
הקבוצה תתחבר או תגמגם? איך יראה הרכש בתוך המכונה? יהיה איזה צעיר שיזהר?

אין כמו התרגשות של תחילת עונה, כמו פגישה ראשונה, כמו יום עבודה ראשון במקום חדש, כמו תחילת שנת הלימודים.

בני תבורי 20 באוגוסט 2012

גולים זה אוברייטד.

D! בארץ הקודש 20 באוגוסט 2012

גם הגנה, בני.

איציק 20 באוגוסט 2012

לעודף חלוצים ומחסור במגנים יש שלוש אפשרויות, ואפרט מהקל לכבד:
1. שיטת גולדנ-סטיט ב-NBA של Run and Gun, תוצאות אסטרונומיות בלוח התוצאות, מינימאליות בלוח הנצחונות.
2. שיטת מוריניו-אטו באינטר, כלומר, ואן-פרסי בהגנה. גם לי זה נשמע מצחיק :-)
3. לרכוש שחקני הגנה, אולי תוך מחירת שחקני התקפה ואולי ללא.
לא יודע איזה פתרון טוב יותר, בכול אופן ממה שאהי יודע על פרגסון, בתחתית הוא לא יסתבך :-)

בני תבורי 20 באוגוסט 2012

איציק,
ה Run and Gun הומצא בפתח תקווה בשנות החמישים של המאה הקודמת נוסה ובוצע בהצלחה במשך 6 שנים.

איציק 20 באוגוסט 2012

על ניסוי שאחרים לא יכולים לשחזרו לא ניתן לבנות תיאוריה ולא ניתן לקבל דוקטורט, בגלל זה גם לאלוהים דוקטורט :-)

איציק 20 באוגוסט 2012

כמובן לאלוהים אין דוקטורט

אריאל ש 20 באוגוסט 2012

אני חושב שפרגוסון רוצה לבנות סוג של ברצלונה ביונייטד. ראינו את זה כבר בתחילת העונה שעברה אבל עם מתקפת הפציעות והשחיקה של הליגה זה נמוג. אני חושב שהוא מבין שהמודל הזה לא ישים לליגה האנגלית עקב הפיזיות הגדולה יותר, קצב המשחק הגבוה ומזג האוויר הקר אבל הוא כן מנסה לשים מה שיותר שחקנים טכניים על המגרש בלי קשר לתפקודם המקורי. עברו הימים של מרכז שדה של קאריק, פארק, פלטשר עם האדים שנשארו במיכל של גיגס. כיום יש ליוניטד שחקן טכני בכל עמדה והיא אמורה לשמור על הכדור קצת יותר טוב מבעונה שעברה.

ואיזה כיף להזכר בשער של ווייטסייד. ראיתי את הגמר בשידור חי ולמרות ההרחקה הלא מוצדקת של קוין מורן יונייטד היו טובים יותר גם בעשרה שחקנים.

איציק 20 באוגוסט 2012

כן, יוניטד!!!
במחשבה שניה, רגע, עוד רגע, עוד רגע…

גיל 21 באוגוסט 2012

אולי אפשר להעיף את הטרולים שלא תורמים כלום?

סימנטוב 21 באוגוסט 2012

אני מסכים אבל… זוהי תגובה אומללה, האתר הנפלא הזה לא שייך לך ואימרה שלך פוגעת בבעליו יותר מהטרולים. שלח מייל אישי זה יותר מתאים (בלי קשר אני קורא את הפוסטים והתגובות שלך בשקיקה)

סימנטוב 21 באוגוסט 2012

תגובה לגיל (63)

גיל 21 באוגוסט 2012

למה זה פוגע בבעלים בדיוק? להפך, אני מנסה להגן על האתר שבעמל רב נבנה. לאחל לשחקנים פציעות זו תגובה לגיטימית?

גיל 21 באוגוסט 2012

והשרשורים לא עובדים בפוסט הזה משום מה.

סימנטוב 21 באוגוסט 2012

ברור שלא לגיטימי (גם לי זה מפריע…) טרול לא יפסיק זה רק ידרבן אותו, אני בטוח שמייל אישי עם הצעות (IP וכד') יועיל קצת יותר

יוסי מזרחי 20 באוגוסט 2012

רונן.
אתה ממליץ לשחק WM ? כי בשיטה הזו,אין צורך במרכז שדה במובנו כיום.אני מקווה מאוד שהגישה הצינית לשאלה הזו לא תעלה לנו ביוקר.
איך זה שברבטוב לא נמכר? צריך שמישהו ירצה אותו. יש לך רעיונות?
אני למשל, חושב שהקבוצות הפוטנציאליות לרכישתו,ממתינות עוד שנה,כי בקצב ירידת הערך שלו, יש סיכוי שה"רוכשת" תקבל עוד כסף.
למה סיר אלכס לא קנה קשר? הנה הסבר אחד אפשרי.

May 07
Central Midfield. Important or not?
Tag: Manchester United — Ian @ 12:13 pm
I remember Steve McClaren being a guest on Super Sunday one weekend last season, during his time on the show he gave away one or two little snippets of how Sir Alex Ferguson ticks and shared them with the world quite innocently. The first was about how Sir Alex would know his team upto 6 (six) weeks in advance. The second however was a far more eyebrow raising statement.
‘Sir Alex’ McClaren said ‘puts a huge onus on three positions within his teams. The goalkeeper, a central defence partnership and a goalscorer’.
Surely his former No2 wasn’t suggesting Sir Alex Ferguson didn’t feel central midfielders were as important as them, was he?
It certainly sounded that way, and it certainly went some-way to explaining why United’s midfield has been so openly neglected for a few years now with little or no real drive or purpose pushing the team in the way a Bryan Robson, Paul Ince or Roy Keane would’ve done in years gone by.

אבישי 20 באוגוסט 2012

לפי manutd.com ואן פרסי פותח על הספסל

אבישי 20 באוגוסט 2012

ועל המגרש פותחים:
דה חאה;
ולנסיה, וידיץ', קאריק, אברה;
נאני, קלברלי, סקולס;
קגאווה, רוני ו-וולבק.

אריק 20 באוגוסט 2012

קאריק וולנסיה בהגנה? למב לא ווטוו ורפאל?

אבישי 20 באוגוסט 2012

הם על הספסל, למקרה שאסטרטגיית הגולים לא תעבוד.

אחד שמכיר 20 באוגוסט 2012

אין תרופות פלא במציאות

אחד שמכיר 20 באוגוסט 2012

וידי"ץ או לא וידי"ץ אברטון חבורת פריארים שהם לא מובילים במחצית ,ההגנה הזו היא בדיחה

אמיר המקורי 20 באוגוסט 2012

כן נכון רק מחצית אבל איזה דה זוו לעונה שעברה,שנגיד שוב שאין לנו מגינים.?! שנגיד שוב שאין לנו קשר הורס.?!
מסכן קאריק ומסכן גם ולנסיה שהסר עדיין חושב שהוא מגן בפוטנציה..

אמיר המקורי 20 באוגוסט 2012

פשוט נורא קשה להחליט מי משחק מזעזע יותר,נראה לי שאברה מנצח בנקודות את רוני ולבק וקאריק…………….
ורק הסר לא ממהר המכונה מתקתקת נפלא אז אין צורך בחילופים

אופיר 20 באוגוסט 2012

אולה!!!

אריאל גרייזס 20 באוגוסט 2012

לא הבנתי, אז איך עובד הקונספט הזה של הגולים?

ערן קאלימי 20 באוגוסט 2012

אין מה לעשות אריאל, השחקנים עמדו בציפיות, אבל בכזה יום של דה-חיאה, אי אפשר לתת יותר מגול אחד.

אריאל גרייזס 21 באוגוסט 2012

LOL, צודק

אופיר 20 באוגוסט 2012

מוקדש לרובין ואן-בוגד איש קריות.
תבלעו את זה, bitches.

גודיונסן 20 באוגוסט 2012

סה"כ מחזור פתיחה מספק למדי.

יואב 20 באוגוסט 2012

בקשר לחסרונו של קשר דפנסיבי, זה מה שהיה לפרגי להגיד,
"I don’t think we’ve had a holding player since I’ve been here. We’ve never had a holding player.

“We tried to get Roy Keane to do that but he just couldn’t do it. He had to play a way that was his own way of playing, so I’ve not had it for 25 years. Why should I think about it now?”

אברטון היא אולי הקבוצה הקשה ביותר שיונייטד יכלה לפגוש במשבר ההגנתי בו היא נמצאת. מפלצת אוויר שלוקחת הכל.
פלאייני שחקן נפלא.
קגאווה היה היחיד שהופיע ( מלבד דה חאה). רוני באותם משחקים שצריך שני נגיעות כדי להשתלט על כדור.
אפשר להתנחם בתגובה טובה לפיגור.

יוסי מזרחי 20 באוגוסט 2012

אמר ונשאר בחיים.

יואב 20 באוגוסט 2012

כן אה?
אין לי תגובה ראויה. באמת.

יוסי מזרחי 21 באוגוסט 2012

להכיר במציאות, ענין קשה.

דודו פ. 20 באוגוסט 2012

הפתרון של גולים כמענה לכל בעיה בתקל במכשול ראשון. איך מבקיעים את אותם הגולים?

ניקו 20 באוגוסט 2012

גולים אהה? הייתי מוכן להסתפק פה באיזה 10-9 לזכות יונייטד…

אסף רביץ 20 באוגוסט 2012

סיכום המשחק:
1. איך הדבר הבלגי הזה עדיין באברטון?
2. אברטון היא רשמית הקבוצה הטובה בעיר והפער רק גדל.
3. חוץ מעניין עשרות שחקני ההגנה הפצועים, עוד נקודה חשובה ביונייטד- קגאווה די מכריח את פרגוסון לשחק 4-2-1-3 שלא יושב טוב בערך על אף אחד אחר. רוני וואן פרסי צריכים לשחק יחד במרכז, רוני הכי טוב עם עוד חלוץ לידו. כל השאר צריכים להתאים את עצמם לצמד הזה, עם כל הכבוד לקגאווה.

אמיר המקורי 20 באוגוסט 2012

זה מאוד פשוט כל מה שראיתם היום על כר הדשא נזקף לזכותו/חובתו של הסר תשמיטו את המיותר.
הנה כמה תובנות מהאין משחק של היונייטד:

קאגווה וסקולסי דורכים האחד לשני על המשבצת.

היום סקולסי האט את המשחק במסירות עודפות.

שאר השחקנים עדיין לא יודעים לשחק עם היפני שמשחרר כדור בנגיעה הראשונה.

יותר מידי שחקנים לא בכושר ולא היו ראויים לחולצת הרכב,יש כאלו שכבר הרחק משיאם ולא נראה שיחזרו לעצמם(אברה).

כל השיבוצים הלא טבעיים שהסר ממשיך לדבוק בהם כבר נכשלו בשנתיים הקודמות,למה להתעקש….?

אם החלטת שרפאל הוא המגן הימני שלך(לא שמגיע לו)אז למה ולנסיה החלוץ משחק לפניו..?

איך יכול להיות שכבר שנה שלישית אנחנו פותחים את העונה עם 50% מההגנה פצועים,לא יכול להיות שזה רק באד לק!

ניינר 20 באוגוסט 2012

נו, העיקר שטוטנהאם לפניכם בטבלה וההגנה שלכם נראית יותר רע משל התרנגולים. אני אופטימי

אסף THE KOP 20 באוגוסט 2012

*** offtopic ***

לאור פתיחת הליגה הישראלית, אני ממליץ לערוך בין משתתפי דה באזר תחרו על המיקום הסופי של כל אחת מהקבוצות בליגה.

זה שיהיה הכי קרוב לטבלה בסיום הליגה, יכתוב בלוג חד פעמי על כל נושא שבא לו (לרבות פוליטיקה, יחסי נשים/גברים, סטיותיו וכו').

אם כותב קבוע יזכה הוא יארח באופן חד פעמי את המשתתף שהכי מעניין אותו.

*** offtopic ***

אביעד 20 באוגוסט 2012

בסה"כ מחזור ראשון. ברור שיהיו חריקות, תקלות ובעיות.
עם כל התלונות לכשירות שחקני ההגנה, זה משחקו ה 4-5 של קאריק כבלם בארבע העונות האחרונות. ממוצע של אחת לעונה. אפשר כמובן לפתוח את הארנק והביא עוד בלם, אבל במקביל צריך לזכור ששני הפרוספקטים ההגנתיים הכי טובים ש"ברחו" ליונייטד ב-5 השנים האחרונות למרות שהיו בקבוצה (שואוקרוס ופיקה) עשו את זה בגלל עומס בעמדות הבלמים שהגביל משמעותית את מס' הדקות שלהם. יש לנו 5 בלמים בסגל, אם נרכוש את השישי, אז רוב הסיכויים שנאבד את אחד משלושת הכשרונות הצעירים. שכל אחד יבחר מה הוא מעדיף.
צריך גם לחשוב על גודל הסגל. בהנחה שאלכסנדר בוטנר אכן יחתום, יש לנו בדיוק 25 שחקנים בסגל, כולל בבה וברבאטוב שלא נראים בעלי משמעות. זה משאיר מקום לעוד שחקן אחד (בהנחה שנרצה סגל של 24 עם מקום פנוי למצב "חירום").
אגב, לא חושב שאברה היה בעייתי היום. עשה את העבודה שלו בסדר גמור, רוב החשיפות ההגנתיות מהצד שלו נבעו מאיחור בסגירה של דני וולבק.

יוסי מזרחי 20 באוגוסט 2012

אני מסכים עם האבחנה שהבעיה בהגנה היא מהותית ואולי תצריך חשיבה שונה בלי קלישאות של "יש לנו חמישה בלמים" כי אין לנו .
.
על אברה ,אין מה להוסיף,ובצד השני,חבל על וולנסיה שמתבזבז כמגן.
.
למי שהיה צריך, קיבלנו היום (עוד) שיעור על משמעותו של שחקן מאסיבי במרכז השדה.פלאיני לא הפסיד כדור אחד בגובה או על הדשא,והשער שלו היוה רק תוספת לתרומה הכוללת. אני מניח שאצלנו יופיע שחקן כזה בעוד שנתיים פלוס,לא לפני.
.
לא נעים,אבל גם לא נורא, כנראה שהקבוצה תתחבר ותזרום טוב יותר. למה זה יספיק ? רק אלהים יודע.

יואב 20 באוגוסט 2012

יוסי,
פלאייני לא שיחק בקישור אלא כחלוץ שני.
לא הפסדת את המשחק באמצע אלא באוויר.
כל מצב נייח הוא פחד אלוהים ועל כל כדור של ארבעים מטר, פלאייני משתלט ומסדר סוכריות לחבריו שבאים מהקו השני.
היינו צריכים לזרום טוב יותר בהתקפה, אין ויכוח לא הצלחנו לפתוח אותם.
אברטון שיחקה על היתרונות שלה ויונייטד לא.
הטריו הזה(רובין, רוני וקגאווה) עוד יגרום לנו לחייך.
מסכים לגמרי בקשר לאברה. רע מאד מאד מאד.

אמיר המקורי 21 באוגוסט 2012

מעבר לכל הבעיות שציינתי בתגובה 42 הריי שהשבלוניות/המשחק השקוף של היונייטד היה פשוט דיי מעורר רחמים.
נראה כאילו אברטון יכלה להתגונן באותה הצורה עוד 180 דקות ושום פיתרון יצירתי לא היה לנו.
האמת הבוקר חשבתי על זה ופתאום ירד האסימון,פשוט לא ראיתי שם תשוקה של בחורים שרוצים אליפות!

יוסי מזרחי 21 באוגוסט 2012

יואב.
פלאיני ינצח כמעט כל שחקן בליגה באויר.זו עובדה פיזית.
אתמול הוא ניצח גם על הקרקע בעיקר בגלל יתרון פיזי מכריע על סקולס וקלברלי. אבל הוא לא הבעיה שלנו לאורך זמן.
לך חזרה ל10 המשחקים האחרונים ששמטנו בהם נקודות ותראה שלא היה לנו קישור אמיתי. בלי תירוצים והסברים סבוכים, מרכז השדה שלנו קרס בכל המקרים האלה.
עכשיו ניתן פתרון לחלק הקדמי, אבל לא לבעיה המרכזית שהיא החלק האחורי, "הבלם" לפני הבלמים, זה שסוגר ימינה ושמאלה, מביא כדורים ומחלק קדימה. שחקן כזה יש לכל קבוצה בעשר הבכירות חוץ מליונייטד.
יש גבול לאילתורים וליכולות של סיר אלכס לסתום חורים. זה יעבוד לא רע מול תשעים אחוז מהיריבות, ולא יעבוד מול אלה שבליגה האמיתית שלנו.
אני מוטרד מהעובדה שלשתי העמדות הקטסטרופליות שלנו, לא ניתן פתרון אמיתי (ראיתי שהביאו מגן שמאלי חדש אתמול).
עכשיו אני לא מוטרד מאוד מפני שברור לי שהקבוצה תתחבר ותרוץ, ומה שראינו אתמול לא ייצג את ההמשך כולו אבל יש כאן לדעתי פילוסופיה שאומרת שלא צריך בעל בית בקישור כמו אלו שהיו שם, קין,אינס, רובסון.
התפיסה הזו מטרידה מפני שאין כאן בעיה של כסף או מועמדים.
אחרי ההפסד לסיטי בבית, בעונה שעברה הבעתי דעה על כמה עמדות ובהן בעית הבלמים. וידיץ עוד יחזור ליכולת אבל פדריננד לדעתי בקצה של סוף הקרירה בגלל בעיות הבריאות. בכל מקרה אין לנו חמישה מועמדים לשתי עמדות, ועם הפציעות החוזרות של סמוליג וגונס,יכולה להתפתח שם בעיה.
וכמו שאמרת, יש לנו את רוני קגאווה וואן פרסי,כך שיהיה טוב.
אני מקוה כמוך,שיהיה מספיק טוב.

אביעד 21 באוגוסט 2012

יוסי, עשו באנגליה ניתוח של הקשרים האחוריים ב-6 הבכירות אשתקד. בדקו מס' תיקולים מוצלחים, מס' אינטרספשנס, אחוזי מסירה מדויקים, כמות איבודי כדור ועוד שאר ירקות. באופן שאותך מאוד יפתיע, הסתבר שמייקל קאריק הוא אחד משלושת הקשרים האחוריים בפרמייר ליג, אם לא הטוב שבהם. הניתוח כלל את יא יא טורה כקשר אחורי, אבל לטעמי דווקא גארת' בארי ממלא את התפקיד הזה בסיטי.
היות ואתה משוכנע שעמדת הקשר האחורי שלנו נחותה מזו של לפחות 10 קבוצות באנגליה, אז את מי היית מעדיף, את קאריק או את אחד מהבאים: גארת' בארי, אובי מיקל, אלכס סונג, אבו דיאבי, סקוט פארקר, לוקאס לייבה, פיל נוויל, צ'יק טיוטה, סטיב סידוול או יוסוף מולומבו (הקשרים האחוריים של הקבוצות שסיימו 1-10 באנגליה אשתקד).
הסתכלתי ברשימה ושם אחד צץ לי – צ'יק טיוטה. מסתבר שהוא נחות ממיקל קאריק כמעט בכל קטגוריה. מבצע פחות תקלים מקאריק, חוטף פחות כדורים, מוסר פחות טוב ובעיקר – מאבד פי ארבע יותר כדורים מקאריק!

יואב 21 באוגוסט 2012

אביעד,
ביג לייק.
הבאת נתונים שמגבים את מה שאני מרגיש.

יוסי מזרחי 21 באוגוסט 2012

אביעד, התגובה במספר 61

יואב 21 באוגוסט 2012

פלאיני לא גבר על הקישור שלך כי אברטון וויתרה עליו(ובצדק מבחינתה).
תפוס כמה דקות של שידור חוזר ותראה אותו מזמזם סביב הרחבה שלך כל הזמן.
חוץ מהמפלצת טורה, אני לא רואה שום קשר שמ בעשר הקבוצות שמצית את דימיוני. אפילו פלטשר אין להם.
התוצאות וההישגים בשנים האחרונות רק מחזקים את זה.
הפילוסופיה של פרגי(על סמך דבריו) היא-אני לא צריך קשר אחורי בוק חד מימדי כי אמ שכל ורב גוניות. אינס, קינו ורובסון לא גדלים על העצים והם בהחלט עולים בקנה אחד עם שפרגי רצה לייצר. אין כאן שום סתירה. ובכל מקרה, שכפרגי מדבר-אני מקשיב.

Yair 20 באוגוסט 2012

אין הרבה מה להגיד, פלאיני (שמישהו למד את מוטי איווניר לקרוא אנגלית) שווה גול בנגיחה נגד כל בלם בעולם, אז נגד החצי בלם שלנו…
יותר מדי שחקנים עדיין לא בכושר.
פטריס אברה לא צריך לשחק כדורגל כרגע במנצ׳סטר יונייטד, לבחור ההולנדי מויטס יש 2 רגליים? תנו לו לשחק למן השם

Gil - Zimbabwe 20 באוגוסט 2012

next game against Everton we have to sighn Nadav Henfeld to hold the afro Felini

אחד שמכיר 20 באוגוסט 2012

כשבצ"לסי רוצים שחקן הם קונים אותו אפילו שני שחקנים או שלושה
כשבסיטי רצו שחקנים הם קנו את חצי הליגה הספרדית
יוניטד מכרה את רולאלדו ב 90 מיליון יורו,והשנה הם רצו את הזאר ולוקאס מורה איך זה שלא היה כסף לפחות לאחד מהם?

Yair 20 באוגוסט 2012

הזאר בחר בצ׳לסי ע״פ יונייטד שהציעה אותו סכום כסף, לוקאס חתם בפסז׳ שפשוט שפכה הרבה יותר כסף מיונייטד. אף אחד מהם לא היה עוזר לנו היום.

עושה רושם שבניגוד לכינוי, אתה לא ממש מכיר…

יואב בורוביץ' 20 באוגוסט 2012

רק רציתי לומר שהמשחק היה ממש גרוע. ראינו כל כך מעט יכולת בשתי הקבוצות. לדעתי גם ראינו לא מספיק כשרון (ודאי באברטון, שכבר שנים מאותגרת כשרון אבל גם יונייטד הרבה פחות מוכשרת מכפי שהיא צריכה להיות. לדעתי בכלל יונייטד מזייפת כבר כמה שנים, במושגיה כמובן).

amitpros 21 באוגוסט 2012

אז עדיין אפשר להשיג אתכם העונה….
לקח בדיוק 4 דקות ושלוש נגיעות בכדור,כדי לראות שקגוואה הוא שוס מטורף ויהיה שחקן אדיר גם בפרמייר ליג.הוא יהיה הרבה יותר משמעותי מואן פרסי.

גיל 21 באוגוסט 2012

הבעייה של יונייטד מעבר להגנה היא שהם באמת מתחילים לשחק רק כשהם בפיגור. מה שטוב במשחקים של יונייטד שהם פתוחים לגמרי ומרתקים יותר מרוב המשחקים בליגה (אם כי מתכון בטוח להתקף לב).

אריק 21 באוגוסט 2012

הכל אבוד! מזה כבר לא נחזור

כוכב עליון 21 באוגוסט 2012

קגאווה שחקן נחמד מאד וללא ספק הטוב בקבוצה למעט דה חאה, עדיין זכרונות מהבאתו של ורון שבה התאמנו סגנון לשחקן,לא חושב שזה יעשה לנו טוב. במידה וקיים משא ומתן עם אברטון לגבי ביינס, לאור המשחק של אברה אתמול וגם של ביינס, המחיר עלה בעוד 3 מיליון לפחות

ניק 21 באוגוסט 2012

1- המשחק היום נראה כמו גוליבר בארץ הננסים.. אני הרבה זמן לא ראיתי שליטה אווירית במשחק כמו של פלייני.. לא חושב שהוא הפסיד ולו כדור גובה אחד
2- מבחינת יונייטד באמת אין מה לדאוג אם ההתקפה כי היא תתחבר.. לגבי היום אז היו 2 נק אור- דה חאה, שנתן משחק ענק ונקווה שיאבד לנו פחות נק השנה וקאגווה שאם ככה הוא נראה במשחק הרשמי הראשון שלו ועוד בגודיסון פארק אז באמת שיש פה חתיכת שחקן
3- הפתרון של היונייטד באמת יצטרף להיות גולים ועוד גולים כי אני לא רואה את רמת ההגנה משתפרת בהרבה גם אם הגנה פחות מאולתרת, אלא אם: יקרה נס רפואי וההגנה תשאר בריאה, רפאל יצא מהקפאון שהוא נמצא בו 3 שנים ויתחיל להתקדם והבחור ההולנדי הצעיר יתברר כמחליף לאברה. אפש' ג נראת הכי סבירה כרגע- פרגי מעולה בלהביא מגנים שאף אחד לא מכיר ולהפוך אותם לענקיים(וידיץ, אברה, יונסן)

ליאב 21 באוגוסט 2012

לא אהבתי את מה שראיתי אתמול. אני לא מדבר על התוצאה הסופית, אלא המשחק האיום ונורא של יונייטד. זה נראה יותר כמו מסיבת יומולדת שכל מה שמחכים זה לכניסתה של הילדה הכי יפה בגן (ואן פרסי). אולי היה עדיף לסגור את העסקה שבוע שבועיים לפני כן ואז הספתח היה במשחק בלתי רשמי.
ההגנה – אין מה לומר, הגיע הזמן לרכוש בלם בעל שיעור קומה. ריו לא נעשה צעיר והפציעות הן עניין בשגרה אצלו מאז עונת הזכייה האחרונה בליגת האלופות. אברה – ביכולת הזו, אין לו מה לחפש בהרכב הראשון. אני רק מקווה שהרכש ההולנדי החדש יהיה ברמה מספיק גבוהה. מאז אברה-היינצה לא היתה באמת תחרות על חולצת ההרכב של המגן השמאלי וזה רע. לגבי החלופות בעמדת המגן הימני – אני אוהב מאוד את הרעיון של ולנסיה בעמדה הזו, אבל איכשהו דווקא כשהוא שם, זה רק מגביר את התחושה שאי אפשר לסמוך על נאני כקיצוני ימני. אני אולי אגיד אמירה לא פופולארית, אבל אני לא חושב שנאני צריך לפתוח בהרכב ואולי בכלל שווה למכור אותו לכל המרבה במחיר כל עוד יש הייפ מסביבו.
הקטע המוזר ביותר הוא הקישור האחורי – סקולס פרש לפני שנה כיוון שהרגיש שכבר לא יקבל את הדקות שהוא רוצה. אם ההבנה של פרגי היא כי אין בלעדיו – אז מעולה, אבל צריך להתעורר, הבחור קרוב לגיל 38 ואם גדול שחקני יונייטד בכל הזמנים יושב על הספסל ומקבל דקות פה ושם, גם סקולס לא צריך להיות שחקן שבונים עליו. אני בכלל חושב שזה רק מוכיח שפרגי הבין שקלברלי זה לא באמן הגואל.
ההתקפה – כמו שרונן אמר, חכו – יהיו המון גולים. רק חבל שמבין כל השחקנים המוכשרים שיש נאבד את הרננדז ואולי עוד איטלקי חביב שיכול להיות שחקן גדול (ג'וזפה רוסי כמשל למאקדה).

פילוסוף רדום 21 באוגוסט 2012

אולי בולט יפתור את הבעיות….

טל המנצ'סטרי 21 באוגוסט 2012

לפני המשחק כתבתי, מגן שישחק מגן, קיצוני שישחק קיצוני.

כשנכפה עליך לשחק עם קאריק כבלם אז הדבר האחרון שפרגי היה צריך לעשות זה לתפור עוד 2 טלאים, ולנסיה כמגן וכשרפאל כשיר ויושב על הספסל ( אני תמיד מעדיף מגן וגם כזה בינוני אבל טבעי על פני לקחת קיצוני עם נטייה התקפית מובהקת ולשים אותו כמגן)
ודני וולבק שוב פעם כשקיצוני בצד שמאל, הוא לא קיצוני וגם בכמה פעמים בעבר כששיחק שם ( גם בצד ימין ) זה לא היה טבעי וטוב.

מול אברטון לוחמנית וכזו ששיחקה על החוזקים שלה אנחנו לא הצלחנו לתת תשובה לפלאיני שהיה ענק (גם בעבר התקשנו מולו) ואנחנו מצידנו לא שאלנו שום שאלות ורק אחרי הכניסה של ואן פרסי וביחד עם ההליכה אחורה של אברטון במטרה להגן על היתרון, רק אז גרמנו להם לגרד בראש ולנסות לעצור את ההתקפה שלנו ( הם עשו זאת נהדר).
קיצוני שלא קיצוני ומגן שלא מגן וזה דופק את כל הניסיונות החיוביים ( היו כאלה ) של הנעת כדור ע"י סקולס וקלברלי.

קגאווה לא היה מעורב מספיק, היה מקום לקחת אותו יותר אחורה,
רוני היה ביום OFF וכל פעולה הצריכה 2,3 נגיעות.

בקיצור, קבלת החלטות לא טובה של פרגי, לא במערך או בחירת השחקנים, הוא גם לא הגיב במחצית או טיפה לאחר מכן וכששום דבר לא השתנה, להפיך אברטון רק הגבירה את הכתבת הקצב והסגנון אלא רק עד אחרי שספגנו, לא תמיד צריך לחכות לספוג שער בכדי לשנות.

אמיר המקורי 21 באוגוסט 2012

מסכים לחלוטין,ניהול משחק רע גם בקבלת ההחלטה על ההרכב וגם בחילופים שלא תוזמנו בהתאם למה שנראה במגרש.
"הפטנט" הממש לא מוצלח(גם לאור העבר)של שיבוצי תפקיד שלא מתאימים לאופי ויכולות השחקן פשט את הרגל מזמן.

אריק 21 באוגוסט 2012

ווטון היה צריך לפתוח במרכס ההגנה וקאריק בקישור

יאיר 21 באוגוסט 2012

אני אוהד יונייטד כבר הרבה מאוד שנים, והיא קבוצתי האהובה והראשונה לכל דבר. אבל אני עדיין לא מצליח לעכל שרובין ואן פרסי משחק בה. זה נראה כמו חילוף גרוע שמישהו עשה במשחק מחשב. גם כשהשדרן קרא בשם שלו, זה נשמע לא אמין. איכשהו כל מה שהצלחתי לחשוב זה "אל תמסרו לואן פרסי, הוא האויב". בטוח שאי אפשר לדבר שנייה עם ונגר להחזיר אותו ולקבל זיכוי?

אריק 21 באוגוסט 2012

סורוס קנה המון מניות. אולי הניהול של הגלייזרים לא גרוע כל כך

יוסי מזרחי 21 באוגוסט 2012

אביעד,
כתבתי כך:…"עשר הבכירות חוץ מיונייטד…"
אולי לא הסברתי את עצמי עד הסוף, אבל הכוונה היתה לעשר הבכירות באירופה,שהרי אני לא בדיוק מתחרה בסטוק או אפילו באברטון.
.
וחוץ מסטטיסטיקה, יש עוד מרכיבים כמו נוכחות, כח פיזי, ועוד אחרים. תלוי בניסוח השאלה. עכשיו, מי שיקרא אותך יניח בטעות, שמייקל קאריק -שכאן יאמר ו ב ק ו ל ר ם, אני מעריך אותו באופן יוצא מהכלל ואין ולא היתה לי מילה רעה עליו אף פעם ואני מזמין אותך לבדוק-
הוא קשר אחורי מובהק ולא היא.
בהגדרות המקובלות יהיה נכון לקרא לו "קשר 50/50".
אתה יודע, ויודע גם יואב על מה הויכוח.הוא לא על השאלה ,מה מקומו או ערכו של קאריק,אלא על השאלה מה חסר למרכז השדה שלנו כבר יותר משתי עונות, מה המרכיב החלש שלנו מול קבוצות היחוס באנגליה ובאירופה. עכשיו, אם תנסח את השאלה שלך בדיוק אותו ניסוח, ותחיל אותה על קבוצת היחוס הנכונה, תוכל לראות למה אני מכוון כמעט בכל ויכוח בשנתיים האחרונות.
ואני רוצה להתחכם ולשאול, איך לדעתך היינו נראים, אם היה לנו אתמול (כמשל) את פלאיני? את יא-יא טורה, את חאבי מרטינז? ואם היינו פותרים את הבעיה, איך היתה נראית השנה האחרונה באירופה? כמה כסף הלך לאיבוד בגלל אבדן התארים או המשך סביר באירופה? חאבי מרטינז הזכור לטוב,נרכש ב40 מליון יורו על ידי הטפשים של באיירן.פחות ממה שהפסדנו בעונה שעברה.
אפשר לחפור עוד ועוד אבל אסיים בשאלה חצי רטורית.
בעית הקשר האחורי מוכרת לנו חודשים רבים אחורה, האופציה לרכישת ואן פרסי, בערך חודשיים לאחור.האם הרכישה שלו היא סוג של מענה לצרכים? מישהו תיכננן מהלך כזה?

יואב 21 באוגוסט 2012

אתה מתעקש לצוות את פלאיני כקשר אחורי. הוא משחק שם לפעמים ויכול
לעשות שם עבודה טובה אבל זה לא התפקיד המוגדר שלו שמוציא ממנו את המיטב.בין הקישור להתקפה-זה מקום המחייה שלו. אתה מדבר על שחקן עם יכולות אופנסיביות טובות מאד, לא על מרוויח כדורים.

טורה? יש אחד כזה והוא היה מעבר ליכולות הכלכליות כנראה.
חאבי מרטינס? אחלה שחקן שבוודאי היו לו הצעות רבות.לא כל שחקן שלא חותם זאת טרגדיה. וליבי לא יוצא לשום קשר אחורי מהקבוצות הטובות באנגליה(חוץ מטורה).

האם לשיטתך, יונייטד חייבת לקחת כל שנה אליפות או להגיע לחצי גמר במינימום? אני לא מבין את קו המחשבה הזה בחישוב רווח והפסד. בשש השנים האחרונות הפסדת אליפות על נקודה ואחת על הפרש שערים.
אירופה? היתה תקלה גדולה אבל היא בתוך מכלול של התקופה הטובה ביותר בהיסטוריה של יונייטד במפעלים האירופאים.

ואן פרסי הוא כנראה הזדמנות שלא ניתן לפספס(אחלה מחיר לשחקן ברמתו). פרגי עשה זאת בעבר-קנה איכות שלא ניתן לפספס כי היתה הזדמנות ולא בגלל צרכים.הוא צדק בחלק גדול מהמקרים. קאנטונה הוא דוגמא מובהקת.רוני(שהוא תיכנן לקנות שנה קדימה) ורונאלדו-גם.
החושים של פרגי הם כנראה הדבר הכי אמין ויציב בכדורגל חוץ מהשליטה האבסולוטית של ברצלונה בכדור.

ואתמול, כלל לא קשור לקישור אחורי.כלל וכלל לא למרות שנאלצת להפסיד את קאריק לטובת ההגנה. ועדיין.

אופיר 21 באוגוסט 2012

אחח, יאיא טורה, איזה שחקן…
לא להאמין שברצלונה פשוט נותנת לכאלה שחקנים ללכת.

רונן כתב לקראת סוף העונה שעברה (אחרי ההפסד לסיטי, נדמה לי) ששחקן כזה היה הופך מיידית את יונייטד לקונטנדרית באירופה. האבחנה הזו כל כך פשוטה, ברורה ונכונה, שהיא הופכת את האיוולת שבגזילת כבשת הרש שלנו (ואן פרסי) תמורת כל כך הרבה כסף לעוד יותר איומה.

יוסי מזרחי 21 באוגוסט 2012

יואב,
אני מודד את פלאיני של אתמול תחת ההגדרה שחקן מרכז שדה ששולט במשחק, והוא כדוגמא בלבד למה שחסר לי.ואתמול הוא היה מרוויח הכדורים הטוב ביותר של אברטון.
טורה או מרטינז ודומיהם. מה שצריך להפריע גם לך, היא העובדה שסיר האלכס לא ניסה להתמודד על המשבצת שלהם.
אבי מרטינז משתכר במינכן יותר מהשכר של ואן פרסי אצלנו? כסף למרבה הפלא לא היה חסר כאן.
האם חייבים לקחת אליפות ותארים אחרים בכל שנה ? כן. זו אחת המשמעויות של להיות אוהד,להבנתי הלא אובייקטיבית.

ליאב 21 באוגוסט 2012

לא הייתי פוסל דווקא מחשבה על גרזן כמו דה יונג. לא חושב שהבעיה היא ביצירתיות הקישור האחורי, אלא בקשיחות שלו. קאריק, שהוא שחקן מעולה ומאות מדרגות מעליו – סקולס, הם לא קין.. צריך שחקן פיזי מאוד שייתן שקט וחופש פעולה לקישור ההתקפי ולהתקפה.

יואב 21 באוגוסט 2012

חייבים להתמודד! או כמאמר המשורר,i
know we can't win every game but we must have the desire to win every game
Sir Alex Ferguson
אתה מדבר אל אוהד מכבי אל תשכח. אני יודע מה המשמעות(:

פלאיני משחק גם כחלוץ. שחקן מאד רב גוני.הייתי שמח אם היה נרכש אבל לאו דווקא כקשר הורס.

כנראה שלפרגי יש קונספט קצת שונה בראש או שהוא לא מוצא בדיוק את מה שהוא רוצה. לך תדע.

ויש גם את אובדנו(זמני?) של פלטשר.לאיש היה מנוע וכח באמצע פלוס חוסר פחד ללכת לעומק ולאיים על השער.שחקן נהדר.
וגם את ההברזה של פוגבה…

נקווה לטוב (ואולי מתוכננת עוד הפתעה בחלון הנוכחי).

יוסי מזרחי 21 באוגוסט 2012

שלוש הערות, יואב.
1. איך אתה יכול להניח ששכחתי מאיפה אתה בא??!
.
2. לסיר אלכס יש כנראה באמת קונספט שונה. מאחר ובמערך ההחלטות יש לו 51% ולי רק 49% ,אני מתישר (עם כאבי בטן) לפי מה שהוא קובע.
.
3. תוציא לעצמך כרטיס צהוב על שטעית וכללת את פלטשר אהוב ליבי עם הילד הצרפתי שערק.
.
ובלי ספק, יהיה טוב הרבה יותר.

אביעד 21 באוגוסט 2012

קאריק משמש כיונייטד כשחקן הכי אחורי בקישור. ככזה הוא מציג נתונים הגנתיים שלא נופלים מאף אחד באנגליה ומעטים מאוד בעולם. כן, זה כולל את יא יא טורה. "נוכחות פיזית"? אל תספר לבוסקטס. או לצ'אבי אלונסו.
אחת הבעיות הכי גדולות שלנו בהתייחסות לשחקנים הוא סוג של "דיעות קדומות" שפיתחנו לעצמנו. לדעתי האישית, אם למייקל קאריק היה שם צרפתי או ספרדי, הוא היה מדורג גבוה מאוד ברשימת ה"הלוואי שהיה אצלנו". אבל הוא לא. הוא אנגלי, הוא אצלנו, הוא משחק כקשר אחורי ועושה עבודה מעולה בעניין הזה. מרואן פלאיני לא מגיע לחצי ממנו כקשר אחורי. בגלל זה פלאיני מתופקד באברטון כמעט בלעדית מתחת לחלוץ. ואתה יותר ממוזמן להסתכל שוב על המשחק אתמול ולראות היכן פלאיני בילה את זמנו – בטווח של עד 30-35 מ' מהשער שלנו.
נתוני אחזקת הכדור אתמול היו 56-44 לטובתנו כך שבוודאי לא הפסדנו את המשחק במרכז המגרש.
מוזר לי להפיל את ההפסד אתמול על הקישור האחורי במשחק בו החזקנו יותר בכדור, שיחקנו עם קשר אחורי כבלם בגלל אילוצים ובו 99% מההזדמנויות של היריבה נבעו מכדור ארוך לפלאיני שהשתלט עליו קרוב לשער שלנו ויצר תגובת שרשרת.

יואב 21 באוגוסט 2012

אביעד,
אתה יכול להוסיף לחסרון השם הספרדי/צרפתי/ גם את היותו לבן. קשרים שחורים באמצע(בגלל הפיזיות והאתלטיות)-נראה ומרגיש נוצץ יותר.
בכל מקרה, טורה הוא ליגה בפני עצמה.

אביעד 21 באוגוסט 2012

הנתונים שראיתי מראים שקאריק עדיף על טורה הגנתית. היתרון הגדול של טורה הוא ביכולת ההתקפית שלו ובפרט האיום מרחוק.

יואב מקטמון 21 באוגוסט 2012

הדבר שהכי הטריד אותי אתמול הוא שנראינו כמו שארסנל נוהגת להיראות בשנים האחרונות – חלשה להחריד מהבחינה הפיזית ומפסידה כל מאבק גובה או תאקל חשוב, חסרת passion ותחושת urgency, מניעה כדור בצורה אסתטית אבל איטית וחסרת עומק או סיכון, ומחרידה מהבחינה ההגנתית, ברמה האישית והקבוצתית כאחד.
האם ואן-פרסי הביא עמו משהו מרוחה של האקסית שלו?
אני מאד מקוה שלא!

בר שושני 21 באוגוסט 2012

זה בין היתר בגלל שכמעט כל השחקנים הפיזים (למעט וידיץ') פצועים. ג'ונס, פרדיננד, ג'וני אוונס, סמולינג, כולם לא כשירים. קאריק, שיכול לתת קצת נוכחות כזאת במרכז המגרש, נאלץ לשחק בהגנה.

אז אנחנו נאלצים לעלות עם מרכז קישור שכולל את סקולס ואת קלברלי.

כשכולם יחזרו אני מניח שיהיה לנו מגן ימני נורמאלי, שג'ונס יראה דקות בקישור, שקאריק יחזור להנהיג מהאמצע ושההגנה תהיה יותר פיזית.

עמית 22 באוגוסט 2012

גם בימים היפים ביותר שלכם אתם לא נראים כמו ארסנל.
לארסנל יש את הכדורגל היפה ביותר באנגליה ואם היינו כ"כ מחרידים הגנתית ברמה האישית והקבוצתית וכו' כל מה שרשמת, לא היינו משחקים כל שנה רצוף בליגת האלופות.
לא צריך להגזים..

תיהנה מואן פרסי, הוא שחקן נהדר וברוח שהוא מביא איתו יש גם חגיגות אליפות של ארסנל באולד טראפורד וניצחון בגמר הגביע האנגלי 3:2 על מנצ'סטר שחזרה מפיגור של 2 שערים.
אז גם כאן אין צורך להגזים
:)

יוסי מזרחי 22 באוגוסט 2012

טוב.

אחד שמכיר 21 באוגוסט 2012

כל כל ברור שקאקה הוא האיש שיכול לעשות סדר בקישור של יוניטד
בגלל זה הם הציעו אותו ליוניטד
כולם באירופה רואים את זה חוץ מאלקס

שלו 21 באוגוסט 2012

חידוש מעניין בסרייה א העונה, 12 מחליפים על הספסל לאורך כל העונה.

בר שושני 21 באוגוסט 2012

מאמר מעניין על מה שהכותב מכנה "השיטה החדשה של פרגוסון" – לדבריו, היא אמורה להיות קצת יותר דינמית ודומה לשיטה שאפיינה את יונייטד בימי הקיסר כריסטיאנו.

http://www.zonalmarking.net/2012/08/21/ferguson-showcases-a-4-2-1-3-against-everton/

Comments closed